Näytä koko versio sivusta : Kiertävä Hiilihydraattidietti
Elikkäs tarkoituksena olisi kokeilla kiertävää hiilihydraattidiettiä. Tästä on tietääkseni moniakin variaatioita. olis hyvä kuulla kokemuksia ja kommentteja ennen ku aloitan. Hulkilla ainakin uskon olevan tietoutta tästä enemmän. Eli nyt olen treenannu 2 -jakoisella ohjelmalla yläkroppa/alakroppa jaottelulla. Miten tälläinen treeni soveltuisi tuohon diettiin?
Elikkäs tarkoituksena olisi kokeilla kiertävää hiilihydraattidiettiä. Tästä on tietääkseni moniakin variaatioita. olis hyvä kuulla kokemuksia ja kommentteja ennen ku aloitan. Hulkilla ainakin uskon olevan tietoutta tästä enemmän. Eli nyt olen treenannu 2 -jakoisella ohjelmalla yläkroppa/alakroppa jaottelulla. Miten tälläinen treeni soveltuisi tuohon diettiin?En nyt ole aivan varma mitä tarkoitat "kiertävällä hiilihydraattidieetillä". Jos tuo on vain suora suomennos carb cyclingista, on mielestäni helpompi käyttää termiä "hiilareiden kierrätys" tai "hiilareiden syklitys".
Anyway: http://www.fast.fi/index.php?mid=501&a=show&id=186
Miten säädät tuon hiilarin saannin? eli onko joku tarkka ohje miks treeni päivinä 700g ja miks lepopäivinä 250g? ite meinasin kokeilla kolmen päivän syklitystä. josta on aika hyvä juttu tuolla:http://www.bodybuilding.com/fun/par30.htm
Miten olisi optimaalista jakaa treenit tuohon ohjelmaan kun olen tottunu treenaamaan koko kropan kahdesti viikossa läpi niin ei oikein tunnu luontevalta siirtyä "kerran viikossa kroppa läpi" ohjelmaan. että olisiko HST -tyyppinen treeni ratkaisu tähän? Yleensäkin miten tuollainen syklitys sopii kaksi kertaa viikossa kroppa läpi treeniin. Jälleen käännyn Hulkin puoleen tietoa hakiessani. :D
Miten säädät tuon hiilarin saannin? eli onko joku tarkka ohje miks treeni päivinä 700g ja miks lepopäivinä 250g?Luepa hieman tarkemmin se teksti: Treenipäivinä saatan syödä jopa 700 g hiilihydraattia, kun taas lepopäivinä lukema on yleensä noin 250 g.
Eli en todellakaan aina syö juuri noita määriä, vaan tuon määräesimerkin pointtina oli havainnollistaa, että treeni- ja lepopäivien hiilarimäärät eroavat toisistaan melkoisesti. Hiilarimäärät säädän pitkälti kaloritarpeen ja treenivolyymin perusteella, eli painon pitää bulkilla nousta ja esim. kovavolyymisena jalkatreenipäivänä syön tietenkin enemmän hiilaria kuin normivolyymisena käsitreenipäivänä.ite meinasin kokeilla kolmen päivän syklitystä. josta on aika hyvä juttu tuolla:http://www.bodybuilding.com/fun/par30.htmMuuten ihan ok artikkeli, mutta noiden "no carb" -päivien pitäminen bulkilla on IMO aika järjetöntä (jopa dieetillä arveluttavaa, ellei sitten pidetä kunnolla ketodieettiä). Hiilarittomat päivät lähinnä tyhjentävät maksankin glykogeenivarastot, mistä ei lihasten kasvatusta ajatellen ole kauheasti hyötyä. Saman hyödyn saa pitämällä hyvin matalahiilarisen mutta ei-ketogeenisen päivän, jolloin siis syödään about 120 g hiilaria hitaista lähteistä ja aina rasvojen kanssa. Tällöin insuliinitasot eivät todellakaan pääse missään vaiheessa päivää kohoamaan kovinkaan korkealle, mutta maksan glykogeenivarastot pysyvät koskemattomina, eikä homma muutenkaan mene ketoosin puolelle. Sitäpaitsi yksi hiilariton päivä ei vielä edes vie kroppaa ketoosiin, vaan jotta ketogeeninen dieetti olisi tehokas, tulisi hiilarittomia päiviä olla useampi putkeen.Miten olisi optimaalista jakaa treenit tuohon ohjelmaan kun olen tottunu treenaamaan koko kropan kahdesti viikossa läpi niin ei oikein tunnu luontevalta siirtyä "kerran viikossa kroppa läpi" ohjelmaan. että olisiko HST -tyyppinen treeni ratkaisu tähän? Yleensäkin miten tuollainen syklitys sopii kaksi kertaa viikossa kroppa läpi treeniin. Jälleen käännyn Hulkin puoleen tietoa hakiessani. :DEn ryhdy suosittelemaan yhtään mitään jos haluat juuri tuon artikkelin pohjalta treenata. Itse tekisin hiilarisyklityksen aivan eri tavalla, eli esim. näin:
Ma - Jalat (500 g hh)
Ti - Yläkroppa (250 g hh)
Ke - Lepo (120 g hh)
To - Jalat (250 g hh)
Pe - Yläkroppa (500 g hh)
La - Lepo (120 g hh)
Su - Lepo (120 g hh)
Aivan niin olinkin lukenu vähän hätäisesti :o ja en ajatellu bulkilla pitää tota diettiä tai ainakaan juuri noita "no carb" päiviä. toi treenijako
minkä laitoit on juuri mulla käytössä oleva niin aion kyllä kokeilla vakio protsku ja rasva määrillä noita hiilari määriä. Kun tavoitteena olisi kuitenkin hiukan kiristellä eikä mitään kisa diettiä pitää niin toi vaikuttaisi ihan hyvältä. :thumbs:
Kun tavoitteena olisi kuitenkin hiukan kiristellä eikä mitään kisa diettiä pitää niin toi vaikuttaisi ihan hyvältä. :thumbs:Ei tuo dieetti kyllä välttämättä kiristelyyn sovi, vaan pikemminkin tiukassa kunnossa treenikaudella pysyttelyyn. Jos haluat kiristellä, syö noina korkeina hiilaripäivinä 400 g hiilaria.
Niin tosiaan tässä on vähän hakusessa ku ekaa kunnon diettiä suunnittelen. :D mut kokeilaan tuolla minkä tossa ilmoitit ja treenaillu oon silleen että ma ja ti voima treeniä ja to, pe enemmän pumppailua. Eiköhän tolla ala liiat ylimääräiset tiristä.
Suoraan sanottuna jos kyseessä on ensimmäinen dieetti, jopa nuo korkeahiilariset päivät ovat lähes turhia. Noita tarvitaan lähinnä pidemmällä ja kovemmalla dieetillä aineenvaihduntaa ylläpitämään. Eli sinuna söisin sen 400 g hiilaria tasan yhtenä treenipäivänä viikossa, ja loput kolme treenipäivää about 250 g hh.
Suoraan sanottuna jos kyseessä on ensimmäinen dieetti, jopa nuo korkeahiilariset päivät ovat lähes turhia. Noita tarvitaan lähinnä pidemmällä ja kovemmalla dieetillä aineenvaihduntaa ylläpitämään. Eli sinuna söisin sen 400 g hiilaria tasan yhtenä treenipäivänä viikossa, ja loput kolme treenipäivää about 250 g hh.
Eli valitsen siis viikon kovimman (eli maanantain jalka-) treenin ja sillä päivällä syön 400g hh ja muuten sitten maltillisemmin. Proteiinin olen ajatellu pitää siinä 250g per päivä ku elopainoa löytyy vaivaiset 88kg ja pituutta 183cm. Mut hyviä neuvoja. testailen näitä. :evil:
Tämä nyt ei ehkä liity suoraan aiheeseen, mutta minua askaruttaa tuo hiilareiden ajoittaminen.
Itse olen aina syönyt prot + hiilari aterian aamulla sekä treenin jälkeen, muut ateriat ovat prot + rasva. Noi ateriat yhdessä antaa noin 150-160g hiilaria. Tohon päälle vielä palkkarin hiilarit niin pyöritään siinä 200 gramman paikkelilla. Ongelmaski jääkin se, minne ahtaa loput hiilarit. Ymmärtääkseni 200g päivässä on aika vähän massankasvatukseen. Eli todennäköisesti päivän aikana pitäis napata vielä yks prot + hiilari ateria, mutta minne tämä pitäisi ajoittaa? Treenaan klo. 16.00-17.00.
Viime bulkkijaksolla söin palkkarin jälkeen kaksi hiilariprotsku safkaa, eli viimeiset hiilarit syötiin siinä yhdeksän maissa, mutta kun kerran illalla pitäisi hiilareita rajoittaa niin tuo ei oikein tuntunut oikelta.
Eli suuri kysymykseni: Koska tulisi aamupalan ja treeninjälkeisen aterian lisäksi vetäistä hiilariprotsku safka?
Tämä nyt ei ehkä liity suoraan aiheeseen, mutta minua askaruttaa tuo hiilareiden ajoittaminen.
Itse olen aina syönyt prot + hiilari aterian aamulla sekä treenin jälkeen, muut ateriat ovat prot + rasva. Noi ateriat yhdessä antaa noin 150-160g hiilaria. Tohon päälle vielä palkkarin hiilarit niin pyöritään siinä 200 gramman paikkelilla. Ongelmaski jääkin se, minne ahtaa loput hiilarit. Ymmärtääkseni 200g päivässä on aika vähän massankasvatukseen. Eli todennäköisesti päivän aikana pitäis napata vielä yks prot + hiilari ateria, mutta minne tämä pitäisi ajoittaa? Treenaan klo. 16.00-17.00.
Viime bulkkijaksolla söin palkkarin jälkeen kaksi hiilariprotsku safkaa, eli viimeiset hiilarit syötiin siinä yhdeksän maissa, mutta kun kerran illalla pitäisi hiilareita rajoittaa niin tuo ei oikein tuntunut oikelta.
Eli suuri kysymykseni: Koska tulisi aamupalan ja treeninjälkeisen aterian lisäksi vetäistä hiilariprotsku safka?
Kyllä miehelle tosiaan 200g on aika vähän hiilaria, jos massaa haluat. Millainen sun ateriarytmi on, mihin aikaan mikäkin ruoka? Eikös aamupäivälle mahtuisi hh+p-välipalaa, tai lounaalle voisi hiilaria (ellei sitä noilla tule)? Jos lisänä on noilla vaikka 10g rasvaa, niin ei se sua tapa. :)
Kyllä miehelle tosiaan 200g on aika vähän hiilaria, jos massaa haluat. Millainen sun ateriarytmi on, mihin aikaan mikäkin ruoka? Eikös aamupäivälle mahtuisi hh+p-välipalaa, tai lounaalle voisi hiilaria (ellei sitä noilla tule)? Jos lisänä on noilla vaikka 10g rasvaa, niin ei se sua tapa. :)
Ateriat menevät yleensä seuraavasti:
Aamupala 7.30 port+hiilari
Lounas 11.00 prot+rasva
Välipala1 14.00 prot+rasva
-treeni-
Palkkari ~ 17.00 prot+hiilari
Anabolinen mättö 18.00 prot+hiilari
välipala2 21.00 prot+rasva
iltapala 23.00 prot+rasva
Että tolla tavalla. Berardi käskee syömään vielä toisen prot+hiilari aterian treenin jälkeen, eli mun tapauksessa "välipala2". Toiset taas kehottaa välttämään hiilareita illalla, joten minä :confused: Olisiko parempi vetäistä hiilareita ennen treenia, ikään kuin antamaan potkua, eli tässä tapauksessa "välipala1". Vai olisiko yksinkertaisesti paras unohtaa kaikki hifistely ja syödä pikkasen hiilari prot+rasva aterioilla?
niin jaa syy tähän todennäköisesti monen mielestä turhaan hifistelyyn on että olen entinen läski joten lihoan suht helposti:rock:
Treenin ympärille ja aamulle on hyvä heitellä ne hiilariateriat. Eli myös ennen treeniä voisit ottaa sen 0,6-0,8 grammaa hiilaria per painokilo. Kuitenkin sen verran ajoissa, että verensokeri ehtii tasoittumaan. Myös tuo välipala 2 voisi olla treenipäivänä ihan hyvin hiilaripitoinen. Eli se ns. anabolisen ikkunan ateria vähän nopeammilla hiilareilla varustettuna, ja esim. hh-pr-suhde vaikka 2:1. Sitten tuo välipala 2 voisi olla kuitupitoisilla hiilarilähteillä hh-pr-suhteella 1,5:1. Itse olen pyrkinyt kyllä ottamaan vielä tuossa toisellakin aterialla treenin jälkeen sen 0,8 grammaa hiilaria per painokilo. Ei ole vielä olkapäistä säikeet menneet piiloon.
Ja jos tuota läskiä niin kauheasti pelkää, niin insuliiniresistanssia voi vähän mahdollisesti keikauttaa parempaan suuntaan kalaöljyllä. Tuossa aamulla ja ennen treeniä ihan hyvä keino, jos pelkää lihomista hiilareista. Tuolla ns. anabolisella aterialla ei missään nimessä eikä välipala 2:kaan välttämättä kannata niitä kalaöljyjä vetää, koska noilla aterioilla sen insuliinin on tarkoituskin nousta.
Treenin ympärille ja aamulle on hyvä heitellä ne hiilariateriat. Eli myös ennen treeniä voisit ottaa sen 0,6-0,8 grammaa hiilaria per painokilo.
Mistä tämä hiilaria 0,6-0,8 g/painokilo tulee? On mennyt iteltä ihan ohitte :eek:
Mistä tämä hiilaria 0,6-0,8 g/painokilo tulee? On mennyt iteltä ihan ohitte :eek:
Luettua tekstiä, muistaakseni joku t-nationin tai John Berardin artikkeli kyseessä. Yritän etsiä kyseisen tekstin.
Itse olen vähän ollut hiilarikammoinen, ja voi kyllä johtua siitäkin että muistelen tuollaisen väärin.
Eikä tuo tietty hiilarimäärä nyt ole niin tarkkaa, mutta tuosta nyt tulee se 50-70 grammaa hiilaria per ateria.
Treenin ympärille ja aamulle on hyvä heitellä ne hiilariateriat. Eli myös ennen treeniä voisit ottaa sen 0,6-0,8 grammaa hiilaria per painokilo. Kuitenkin sen verran ajoissa, että verensokeri ehtii tasoittumaan. Myös tuo välipala 2 voisi olla treenipäivänä ihan hyvin hiilaripitoinen. Eli se ns. anabolisen ikkunan ateria vähän nopeammilla hiilareilla varustettuna, ja esim. hh-pr-suhde vaikka 2:1. Sitten tuo välipala 2 voisi olla kuitupitoisilla hiilarilähteillä hh-pr-suhteella 1,5:1. Itse olen pyrkinyt kyllä ottamaan vielä tuossa toisellakin aterialla treenin jälkeen sen 0,8 grammaa hiilaria per painokilo. Ei ole vielä olkapäistä säikeet menneet piiloon.
Mites jos noista kahdesta (välipala1 - välipala2) pitäisi valita toinen, niin millä olisi mielestäsi parempi painottaa hiilareita? Jos tekisi esim. niin että toisella syödään perus prot+rasva ja pikkaisen hiilaria kuten joku banaani tai muu hedelmä ja toinen olisi sitten täyspainotteinen prot+hiilari ateria?
Ja jos tuota läskiä niin kauheasti pelkää, niin insuliiniresistanssia voi vähän mahdollisesti keikauttaa parempaan suuntaan kalaöljyllä. Tuossa aamulla ja ennen treeniä ihan hyvä keino, jos pelkää lihomista hiilareista. Tuolla ns. anabolisella aterialla ei missään nimessä eikä välipala 2:kaan välttämättä kannata niitä kalaöljyjä vetää, koska noilla aterioilla sen insuliinin on tarkoituskin nousta.
Olen sen verran ihastunut Poliquinin filosofiaan että kalaöljyn hysteerinen litkiminen on jo kehissä, parhaimmillaan menee joku 15-20g päivässä:D Tuon määrän hyöty mennee todennäköisesti placebon piikkiin.
Mites jos noista kahdesta (välipala1 - välipala2) pitäisi valita toinen, niin millä olisi mielestäsi parempi painottaa hiilareita? Jos tekisi esim. niin että toisella syödään perus prot+rasva ja pikkaisen hiilaria kuten joku banaani tai muu hedelmä ja toinen olisi sitten täyspainotteinen prot+hiilari ateria?
Tuossa tapauksessa tuo pr+r-ennen tuota treeniä ja sitten tuo pr+hh tuonne treenin jälkeen. Niitä vihanneksiahan (maltillisella kädellä) sitten voi heitellä noihin pr+r-aterioille.
Banaaninkin säästäisin esim. tuonne ekalle ruoalle treenin jälkeen.
Laittakaapas joku paremmin tietävä noita pr+r ja pr+hh ateria esimerkkejä. Ku meikäläisellä ainakin meinaa olla vaikeaa saada yli 60g hh yhdellä aterialla normi ruuista. Ja yleensäkin tuntuu hirmu ähkymättöaterialle tuo yli 60g hh. Ootteko käyttäny pelkkiä vihanneksia hh lähteenä?
Ex-Tavis
28.10.2007, 17:18
Laittakaapas joku paremmin tietävä noita pr+r ja pr+hh ateria esimerkkejä. Ku meikäläisellä ainakin meinaa olla vaikeaa saada yli 60g hh yhdellä aterialla normi ruuista. Ja yleensäkin tuntuu hirmu ähkymättöaterialle tuo yli 60g hh. Ootteko käyttäny pelkkiä vihanneksia hh lähteenä?
Tässäpä vähän esimerkkiä:
pr+r:
-munakas, johon voi laittaa päällysteeksi vaikkapa kinkkua, pakastevihanneksia (esim. herneitä), mausteita (chili, cayannepippuri, pizzamauste jne) ja juustoraastetta.
-broileri-vihanneswok, joka on paistettu öljyssä
-öljytonnaria+kesäkurpitsaa paistettuna
-lohta+vihanneksia
pr+hh:
-keitettyä riisiä tonnikala-tomaattimurskapohjaisella kastikkeella
-broilerinrintaa+riisi/makaroni+jotain vihanneksia
-perunamuusia+vähärasvaisia omatekoisia lihapullia tai melkeinpä mitä tahansa vähärasvaista lihaa/kanaa/kalaa.
Vain mielikuvitus on rajana :thumbs:
Kirjoitin noista ihan vasta blogiini. Jos kiinnostaa lukea, niin klikkaa flex_87 tuosta alla olevasta signaturestani blogin linkkiä ja tsekkaa 19.-20.10.07 päivitys.
Aivan mahtavaa juttua Faidra, kiitän. :thumbs: menee tässä koko ajan ruokailujen suunnittelu vähä uusiks ku aion ottaa käyttöön ton makroravinteiden jakamisen. :)
Ei kannata niiden kanssa liian orjallisesti kuitenkaan alkaa elämään, ettei mene hohto koko syömisen nautinnosta :) Mutta hyvä ohjenuorahan tuo on. Rasva-aterioilla ne muutamat hiilarigrammat kasviksista ja marjoista, protskuaterioilla taas kasvisten ja marjojen lisäksi viljatuotteista ja hedelmistä. Heleppoo ku heinänteko. ;)
Kannattaa ihan oikeasti koittaa, millainen olo siitä tulee kun syö JOKAISELLA aterialla päivässä kasviksia tai marjoja ja lutraa rasva-aterioihin oliiviöljyä/muita pehmeitä rasvoja. Moni "ei jaksa" syödä kasviksia ja välttelee hyviä rasvoja aivan turhaan. Ei ne välttämättömät rasvahapot mene rasvavarastoihin, vaikka rasva helpoiten ravintoaineista varastoituukin. Välttämättömille rasvahapoille on kehossa sen verran tekemistä, ettei niitä missään nimessä kannata pelätä.
Niin ei tietenkään liian orjallisesti. :warning: ruuasta täytyy nauttia. :) mut pitää tosiaan kokeilla tuota sinun syvällisen viisasta teoriaa ja tunnustella fiilistä ja energia piikkejä vähä tarkemmin aina ruuan jälkeen. (mainitsit toisessa thredissä tuosta.) mut tykkään en verran kasviksista että pitää kokeilla joka aterialla.
Kyselin aijemmin hiilareiden syönnistä ja ajoituksesta. Nyt sattui eteeni Christian Thibaudeaun kirjoittama artikkeli jossa suositellaan ottamaan 50%päivän hiilareista treenin aikana/jälkeen http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=811783&cr=. Loput otettaisi sitten aamupalalla ja treenin jälkeisellä kiinteällä aterialla.
Mitä mieltä olette tästä? Sanotaan vaikka että syön päivän aikana noin 250g hiilaria. No jos tuota Thibaudeaun sääntöä muokattaisi hieman niin voisin jakaa hiilarit esim. 75g aamupalalla ja treenin jälkeisellä aterialla. loput 100g jäisi sitten treenin aikana ja heti jälkeen nautittavaksi. Kysymys kuluu: onko toi 100g hiilaria hieman liikaa ~80 kiloiselle jampalle?
Kyselin aijemmin hiilareiden syönnistä ja ajoituksesta. Nyt sattui eteeni Christian Thibaudeaun kirjoittama artikkeli jossa suositellaan ottamaan 50%päivän hiilareista treenin aikana/jälkeen http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=811783&cr=. Loput otettaisi sitten aamupalalla ja treenin jälkeisellä kiinteällä aterialla.
Mitä mieltä olette tästä? Sanotaan vaikka että syön päivän aikana noin 250g hiilaria. No jos tuota Thibaudeaun sääntöä muokattaisi hieman niin voisin jakaa hiilarit esim. 75g aamupalalla ja treenin jälkeisellä aterialla. loput 100g jäisi sitten treenin aikana ja heti jälkeen nautittavaksi. Kysymys kuluu: onko toi 100g hiilaria hieman liikaa ~80 kiloiselle jampalle?IMO juuri noin kannattaa tehdä, ei tuossa ole mitään epäselvää. Parhaat ajat syödä hiilaria ovat juurikin aamiaisella ja treenin ympärillä - muina aikoina hiilaria kannattaisi ottaa lähinnä vihanneksista ja ehkä hedelmistä.
Ei kannata niiden kanssa liian orjallisesti kuitenkaan alkaa elämään, ettei mene hohto koko syömisen nautinnosta :) Mutta hyvä ohjenuorahan tuo on. Rasva-aterioilla ne muutamat hiilarigrammat kasviksista ja marjoista, protskuaterioilla taas kasvisten ja marjojen lisäksi viljatuotteista ja hedelmistä. Heleppoo ku heinänteko. ;)
Kannattaa ihan oikeasti koittaa, millainen olo siitä tulee kun syö JOKAISELLA aterialla päivässä kasviksia tai marjoja ja lutraa rasva-aterioihin oliiviöljyä/muita pehmeitä rasvoja. Moni "ei jaksa" syödä kasviksia ja välttelee hyviä rasvoja aivan turhaan. Ei ne välttämättömät rasvahapot mene rasvavarastoihin, vaikka rasva helpoiten ravintoaineista varastoituukin. Välttämättömille rasvahapoille on kehossa sen verran tekemistä, ettei niitä missään nimessä kannata pelätä.
mun mielestä kun tottuu karumpaan ruokavalioon, niin saman nautinnon saa karummasta ruoasta. kaikenlainen gastronominen herkuttelu alkaa tuntumaan lähinnä irstaalta possuilulta. täällä vaan possuillaan, kun muualla kuollaan nälkään. oikeasti hoikkia ja kauniita ihmisiä alkaa olla aika harvassa.
itsekään en jaksa syödä kasviksia sellaisinaan. kuitenkin, kun teen niistä joko nestemuotoista tehosekoittimella tai silpua yleiskoneella, niin saan niitä menemään aika reilusti alas. ensinmainittu ruokalaji etenkin on paljon nestettä sisältävä, mikä aiheuttaa kylläisyyttä alemmilla kaloreilla.
En ole kyllä kokeillu tuollaista kasvisten "juomista" mut kukin tyylillään. :) mut kun polttaa rasvaa tälläisellä hiilarikierrätyksellä niin oletteko sitä mieltä että kun paino alkaa tippua niin pitäisikö hiilarimääriä myös muuttaa? siis pienentää? ku kulutuskin pienenee. itse oon nyt saanu kiristettyä ihan kivasti n. 4kg/kuukaudessa.
tällainen on mun joka-aamuinen anti-aging pirtelö:
mustikoita
pinaattia
parsakaalia
oliiviöljyä
heraa
makeutusainetta
karpaloita
appelsiini
ja sitten päivällä about seuraavanlainen vihannessilppu lohen ja/tai raejuuston sekä oliiviöljyn kanssa
erivärisiä paprikoita
kurkkua
jääsalaattia
omenaa
sitten syön kanssa yhden kuituaterian päivässä, jossa on sokerittomia täysjyvämuroja, kaurahiutaleita, kauraleseitä, vehnäleseitä, maitoa, makeutusainetta ja mansikoita.
lisäksi syön esim. lohta, tonnikalaa, kanaa ja naudanlihaa lämmitettyjen vihannesten ja papujen kanssa sekä makeutettua rahkaa marjojen kanssa. parhaanmakuinen marja on kyllä suomuurain. mutta vadelma, mansikka ja mustikka on ihan hyviä myös. joskus syön mustia viinimarjojakin. lisäksi pakastetut mangopalat on hyviä.
tällainen ruokavalio on oikeastaan hyvin herkullinen. ei tule juuri tarvetta syödä mitään roskaa. kaloriton makeus on mielestäni hyvin tärkeää ja marjat on terveellisiä herkkuja.
juomina on makea vihreä tee, sokeriton maitokaakao ja vesi.
melonit(etenkin vesimeloni) ja tummat viinirypäleet unohtui mainita. todella herkkuja esim. kaakaon kanssa.
mut noissa onkin kai jo hiilihydraattia ihan kohtalaisesti.
Niin tolla tavallahan noi kuulostaa olevan ihan ookoo varsinkin tuo aamu juttu on varmasti raikas.mut edelleen askarruttaa tuo hiilarimäärien muuttelu.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.