PDA

Näytä koko versio sivusta : Muscle Forumin säännöt

Hulkki
25.08.2007, 18:08
Jees, eli vihdoin viimein saatiin pystyyn Muscle Market (http://www.musclemarket.fi/), Fast Channel (http://www.fastchannel.fi/) ja näiden oheen tämä Muscle Forum.

Tarkoitus

Muscle Forum perustettiin, koska haluttiin avata mahdollisuus keskustella mm. uudesta Fast Channelista, Muscle Marketista ja Team Fastista. Lisäksi Muscle Forumilla keskitytään mm. Classic Bodybuildingiin, sillä muualla painopiste on kilpalajeista lähinnä HC-kehonrakennuksessa.

Tarkoituksena ei ole monien muiden forumeiden tapaan kasvaa suureksi, vaan Muscle Forumilla halutaan painottaa laatua ennen määrää. Pyritään siis panostamaan keskustelujen informaatioarvoon ja tasoon, eikä niinkään pelkkään viestien ja keskustelujen määrään.

Yleiset pelisäännöt palstalla

Sana on Muscle Forumilla melkoisen vapaa hyvien käytöstapojen ja asiallisuuden asettamissa rajoissa. Selkeät trollit, riitapukarit ja muuten asiattomat käyttäjät saavat kuitenkin kokeilla onneaan jossain muualla, sillä ylläpito ja moderaattorit päättävät loppukädessä asiattomien viestien kohtalosta. Pidetään keskustelu rakentavana ja asiallisena.

Keskustelualueet ja rajaukset

Erillistä naisten osiota täällä ei ole, sillä oikein hyvä sellainen löytyy jo mm. Pakkotoistolta (http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=7). Niin naiset kuin miehet ovat kuitenkin tervetulleita Muscle Forumille, keskustelualueiden määrä vain halutaan pitää rajallisena.

Mainostaminen ja kaupustelu on tietenkin kiellettyä, ja tähän kategoriaan lasketaan mm. muiden kuin Muscle Marketissa myytävien urheiluravinteiden kuvien postittaminen ja muista merkeistä keskustelu. Muiden forumeiden keskusteluihin linkittäminen on rajallisissa määrissä OK, mutta jatkuva linkitys katsotaan spämmäykseksi ja mainostukseksi. Dopingaineiden käyttöä koskevat keskustelut eivät kuulu Muscle Forumille, vaan aihetta varten on jo olemassa esimerkiksi Pakkotoiston roinaosio (http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=3).

Käyttäjätunnukset

Tämän pitäisi olla jo melko selvää nettietikettiä, mutta sanotaan se nyt varmuuden vuoksi selvästi ääneen: yhdellä henkilöllä saa olla forumilla vain ja ainoastaan yksi käyttäjätunnus. Jos saman henkilön havaitaan käyttävän kahta eri nimimerkkiä, voidaan molemmat käyttäjätunnukset poistaa, ja vähintään toinen käyttäjätunnus bannataan.

Ilmoitukset

Tämänkin pitäisi olla kutakuinkin selvää nettietikettiä: kaikenlaisten ilmoitusten (esim. myynti-, kilpailu-, tapahtumailmoitukset) postittaminen forumille edellyttää lupaa ylläpidolta tai moderaattoreilta. Kysykää siis privalla ennen kuin postitatte ilmoituksenne.

Sigut / allekirjoitukset

Koska käyttäjän sigu näkyy automaattisesti jokaisessa käyttäjän postauksessa, ei siguissa ole sallittua pitää mainostukseksi katsottavia linkkejä (esim. toiset forumit, verkkokaupat, lisäravinnefirmat).

Siinä pahimmat alkusaarnat, jatketaan pelisääntöjen linjaamista jos se tarpeelliseksi tulee. Tervetuloa Muscle Forumille!

muskle
07.09.2007, 16:09
Kiitos Hulkki. Foorumi näyttää oikein hyvältä ja tykkään tuosta uudesta logosta. Myös värit on sopivan yhtenäiset Muscle Marketin kanssa. Nyt vaan lisää keskustelijoita tänne!

antibodari
08.09.2007, 19:33
Näyttää hienolta.

flex_87
09.09.2007, 16:06
Loistava homma tosiaan tämä sivusto ja pitää tossa kunhan n. kuukauden päästä dietti pamahtaa käyntiin niin tsekkailla kaupan puoleltakin stuffia. :evil:

Narraaja
11.09.2007, 02:45
Kiitti Hulkster hyvästä foorumista!

Ranko
11.09.2007, 17:37
Vaikkei tämä foorumi lähde pakkista haastamaankaan niin pakkohan näitä on vertailla. :)

Onko tästä tarkoitus tulla UFS forumin kaltainen vapaa foorumi, jossa saa keskustella esim. eri valmistajien lisäravinteista ja vertailla niiden hintoja? Onko muita vastaavia aiheita joista ehkä ei saa puhua?

Keskustelun taso yritetään ilmeisesti pitää korkealla. Tarkoittaako tämä pahimpien huutelijoiden ojentamista lyhyillä banneilla vai mennäänkö lähemmäs pakkiksen linjaa, jolloin yksittäisen (huonoa huumoria sisältävän) viestin postaamista joutuu miettimään kahdesti, ettei tule palautetta?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. :piis:

Rautateemu
11.09.2007, 20:00
Vaikkei tämä foorumi lähde pakkista haastamaankaan niin pakkohan näitä on vertailla. :)

Onko tästä tarkoitus tulla UFS forumin kaltainen vapaa foorumi, jossa saa keskustella esim. eri valmistajien lisäravinteista ja vertailla niiden hintoja? Onko muita vastaavia aiheita joista ehkä ei saa puhua?

Keskustelun taso yritetään ilmeisesti pitää korkealla. Tarkoittaako tämä pahimpien huutelijoiden ojentamista lyhyillä banneilla vai mennäänkö lähemmäs pakkiksen linjaa, jolloin yksittäisen (huonoa huumoria sisältävän) viestin postaamista joutuu miettimään kahdesti, ettei tule palautetta?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. :piis:

Tämän forumin ei ole tarkoitus olla Pakkiksen tai Ufsin kilpailija, vaan yrittää pysyä mahdollisimman informatiivisena, ja salitreenaamiseen sekä ravintoon ja terveisiin elämäntapoihin keskittyvänä. Vapaata offtopic-keskustelua ja höpöttelyä mahdollisimman vähän, sillä sitä on noilla suuremmilla forumeilla jo tarpeeksi. Samoin, roinaamis/ doping-väittelyyn ja keskusteluun emme ryhdy. pidetään tämä forum puhtaan saliurheilun ja hyvien elämäntapojen forumina:). Olkoonkin sitten pienempi forum.

Hulkki
11.09.2007, 20:05
Onko tästä tarkoitus tulla UFS forumin kaltainen vapaa foorumi, jossa saa keskustella esim. eri valmistajien lisäravinteista ja vertailla niiden hintoja? Onko muita vastaavia aiheita joista ehkä ei saa puhua?UFS Forumin "vapaa sana" -politiikkaa ei aiota kopioida, sillä tuo vapaan sanan periaate on UFS:llä mielestäni johtanut siihen, että melkeinpä mitkä tahansa keskustelut ja viestit hyväksytään. Ok, tuo on tietysti hyvä offtopickeskustelujen kannalta, mutta Muscle Forumilla tarkoituksena on keskittyä muutamiin aiheisiin, ja turha off-topic ei kuulu tänne vaan sitä varten on tosiaan tarjolla paljon sopivampiakin palstoja.

Kaupallisuus sanelee palstan toimintaa sen verran, että kilpailijoiden tuotteista tai hinnoista ei lähdetä keskustelemaan, ja esimerkiksi linkittäminen kilpaileviin nettikauppoihin tms. ei ole sallittua. Eli suora mainostus on kielletty, mutta esimerkiksi muiden forumien keskusteluihin ja kuvagallerioihin voi kyllä viitata ja linkittää.

Tuossa yllä jo mainitsin, että roinankäytöstä ei täällä keskustella, vaikka doping yleisenä aiheena on OK. Minkäänlaista perusteetonta loanheittoa ei suvaita, ja ylipäätänsäkin olisi toivottavaa pitää ilmapiiri positiivisena ja kannustavana eikä kaiken tyrmäävänä ja lyttäävänä.

Vaikka palstalla on olemassa myös tuo Yleinen keskustelu -osio, olisi hyvä jos keskustelu sielläkin liittyisi vähintään jollakin tavalla treenaavan ihmisen elämäntapoihin, kehonrakennukseen, jne. Täysin off-topicin puolelle menevät keskustelut sitten jollekin muulle forumille.Keskustelun taso yritetään ilmeisesti pitää korkealla. Tarkoittaako tämä pahimpien huutelijoiden ojentamista lyhyillä banneilla vai mennäänkö lähemmäs pakkiksen linjaa, jolloin yksittäisen (huonoa huumoria sisältävän) viestin postaamista joutuu miettimään kahdesti, ettei tule palautetta?Koska olen tosiaan ollut moderaattorina aikoinaan sekä Pakkotoistolla että UFS Forumilla, olen nähnyt voimailu- ja bodyaiheisten keskustelupalstojen menoa riittävästi tietääkseni että jotkut ihmiset eivät yksinkertaisesti osaa käyttäytyä netissä. Näitä tyyppejä emme lähde paapomaan esim. 2 päivän varoitusbanneilla, vaan linja on asiattomuuksia ja turhaa paskanjauhantaa tarpeettomasti suoltavien kohdalla kutakuinkin yhtä tyly kuin Pakkotoistolla. PERUSTELTU kritiikki on täällä sallittua, mutta palstan linjasta päättävät loppukädessä tosiaan ylläpito ja moderaattorit. Demokratiasta tässä ei siis ole kyse, vaikka pyrimmekin toimimaan reilulla tavalla.

Jonas
14.09.2007, 11:48
Erittäin hyvä että täällä keskitytään itse asiaan eikä muiden alan foorumeiden tapaan kaikkeen paitsi kehonrakennukseen. Tätä olen odottanut! :thumbs:

NGV
14.09.2007, 21:14
Erittäin hyvä että täällä keskitytään itse asiaan eikä muiden alan foorumeiden tapaan kaikkeen paitsi kehonrakennukseen. Tätä olen odottanut! :thumbs:
Samaa ja varsinkin on mukavaa lueskella CBB:stä kun muualla kettuillaan vaan laihoista pojista.:hmm:

Grift
19.09.2007, 20:08
Tämä keskustelupalsta on mielestäni kyllä erinomainen. Ei mitään turhaa löpinää, vaan asiaa. Tälläisen keskustelupalstan pitääkin olla. Laatu ennen määrää. Itseänikin kiinnostaa erityisesti juuri CBB, joten hyvä,että on tälläinen foorumi. Kiitos.

Dr Muscle
20.09.2007, 11:36
Hienoa että saatiin jälleen uusi foorumi tärkeään kymmeniä tuhansia ihmisiä pelkästään Suomessa koskettavaan aiheeseen.

Minä olen keskusteluissa mukana asiantuntijan roolissa kun puhutaan tieteellisistä asioista liittyen voimaharjoitteluun ja ravintoon. Eli yritän vastailla tänne jos kysyttävää on tieteellisiin näyttöihin liittyvissä asioissa ja yritän myös postailla silloin tällöin mielenkiintoisia tutkimuksia ja katsauksia maailmalta!

Hermis
20.09.2007, 11:47
Minä olen keskusteluissa mukana asiantuntijan roolissa kun puhutaan tieteellisistä asioista liittyen voimaharjoitteluun ja ravintoon.
No kerro nyt VÄHÄN enemmän! Siis asiantuntijana millä meriiteillä? Ehkä mä olen taas ihan pihalla, kuten aika usein olen :D, mutta mulle ei nimim. Dr Muscle aukene himpun vertaa. Eli eipä ole hajuakaan kuka tai millainen hlö Dr Musclen takaa löytyy. Valaiskaa pimeässä kulkevaa :cool:!

Hulkki
20.09.2007, 14:29
No kerro nyt VÄHÄN enemmän! Siis asiantuntijana millä meriiteillä? Ehkä mä olen taas ihan pihalla, kuten aika usein olen :D, mutta mulle ei nimim. Dr Muscle aukene himpun vertaa. Eli eipä ole hajuakaan kuka tai millainen hlö Dr Musclen takaa löytyy. Valaiskaa pimeässä kulkevaa :cool:!Vastaan Dr Musclen puolesta, eli kyseessä on tosiaankin melko tunnettu urheilututkija. Nimeä on turha tiedustella, koska Dr Muscle ei sitä julkiseksi halua. Joudutte siis luottamaan tässä ihan vain meikäläisen sanaan :D

Dr Muscle
28.09.2007, 12:17
No kerro nyt VÄHÄN enemmän! Siis asiantuntijana millä meriiteillä? Ehkä mä olen taas ihan pihalla, kuten aika usein olen :D, mutta mulle ei nimim. Dr Muscle aukene himpun vertaa. Eli eipä ole hajuakaan kuka tai millainen hlö Dr Musclen takaa löytyy. Valaiskaa pimeässä kulkevaa :cool:!

Ei ole mitään ongelmaa että nimeni tulee esiin, mutta en sitä nyt kuitenkaan aio paljastaa. Et sinäkään Hermis (Hermeliini??) ole paljastanut itseäsi sen tarkemmin :)

Sen verran voin sanoa, että olen foorumin aihepiiriin ja nimimerkkiini liittyvältä alalta valmistunut maisteriksi ja tohtorin paperien saaminen suht lähellä...Eli oikeasti en ole edes Dr vielä ;)

Hermis
28.09.2007, 13:02
Et sinäkään Hermis (Hermeliini??) ole paljastanut itseäsi sen tarkemmin :)
Heh, enpä ole niin... Enkä hetkeen varmastikaan enempää paljasta. Mutta! Mä en esiinny palstan asiantuntijana enkä halua alan asiantuntijakuvaa antaa (mun asiantuntijuus on ihan muulla alalla ;)). Mä oon vaan tällain tavis-tallaaja, joka turisee mukavia ja kertoo kehokokeiluista ja -kokemuksista vuosien varrelta. En ole siis mikään turhan vakavasti otettava tyyppi :D

Mä olin vaan utelo. Naiset on :o

Carita
01.10.2007, 09:27
... jotkut ihmiset eivät yksinkertaisesti osaa käyttäytyä netissä. Näitä tyyppejä emme lähde paapomaan esim. 2 päivän varoitusbanneilla, vaan linja on asiattomuuksia ja turhaa paskanjauhantaa tarpeettomasti suoltavien kohdalla kutakuinkin yhtä tyly kuin Pakkotoistolla. PERUSTELTU kritiikki on täällä sallittua, mutta palstan linjasta päättävät loppukädessä tosiaan ylläpito ja moderaattorit. Demokratiasta tässä ei siis ole kyse, vaikka pyrimmekin toimimaan reilulla tavalla.

On aika häkellyttävää huomata miten jotkut, ilmeisesti ihan aikuiset ihmiset, piiloutuvat nimimerkkiensä taakse ja käyttäytyvät kuin mitkäkin kurittomat kakarat. En vain kykene ymmärtämään sellaista. Todella hienoa, jos tämä palsta pysyisi siistinä ja asiallisena. Täällä voisi viihtyä enemmänkin :). Palstan ulkonäkö on hieno ja toimiva.

Viikari
24.10.2007, 16:12
Plussaa forumin selkeydestä.. varmasti tulee täälä viihdyttyä. =)

-v- :piis:

Pacifique
29.10.2007, 17:58
Forumin kellonaika on edelleen tunnin edellä. Pieni juttu, mutta häiritsevä (säikähdin päivällä kun katsoin jonkun postauksen aikaa :lol:)..

Pumbbaaja.
30.10.2007, 04:57
Olisiko Hulkki mahdollista saada tänne treenipäiväkirjaosiota? Täällä kuitenkin kirjoittaa aika paljon kisailijoita ja olisi mielenkiintoista seurata heidän treenejään( sekä pistää omatkin treenit näytille:))

Hulkki
30.10.2007, 05:35
Olisiko Hulkki mahdollista saada tänne treenipäiväkirjaosiota?On mahdollista, en vain ole varma onko treenipäiväkirjaosion perustamisessa erityisempää pointtia, koska muilla forumeilla on jo melkoiset läjät ihmisten treenipäiväkirjoja.Täällä kuitenkin kirjoittaa aika paljon kisailijoita ja olisi mielenkiintoista seurata heidän treenejään( sekä pistää omatkin treenit näytille:))Team Fastin kilpailijoiden treenipäiväkirjat löytyvät jo Fastin sivuilta. Mitä tulee palstalla muuten pyöriviin kilpailijoihin, en tiedä lainkaan onko kukaan edes valmis tai halukas pitämään julkista treenipäiväkirjaa esim. tällä forumilla. Laitoin tällaisen threadin (http://www.musclemarket.fi/forum/showthread.php?t=133) pystyyn, katsotaan uskaltaako kukaan kirjoittaa treeneistään.

Jos kysyntää löytyy riittävästi, voidaan osio puolestani kyllä perustaa.

Mikko
30.10.2007, 07:54
Forumin kellonaika on edelleen tunnin edellä. Pieni juttu, mutta häiritsevä (säikähdin päivällä kun katsoin jonkun postauksen aikaa :lol:)..

Korjattu

Meesucky
31.10.2007, 17:52
Olisiko Hulkki mahdollista saada tänne treenipäiväkirjaosiota? Täällä kuitenkin kirjoittaa aika paljon kisailijoita ja olisi mielenkiintoista seurata heidän treenejään( sekä pistää omatkin treenit näytille:))Täältä löytyy ainakin kannatusta tälle idealle :)

Stricken
19.11.2007, 16:01
Täältä löytyy ainakin kannatusta tälle idealle :)

Kuin myös. Käyttäjämäärä pienempi, joten kynnys aloittaa reenipäivyrin pito varmasti usealle matalampi.

Niin ja kiitos mukavan vaikutelman antaneesta foorumista, pysytään linjoilla. :)

Hulkki
18.01.2010, 20:13
Sääntöjä (ensimmäinen postaus) tarkennettu mm. sigujen ja sen suhteen, mikä katsotaan mainostukseksi.