PDA

Näytä koko versio sivusta : Iltapala

sami90
15.10.2007, 21:24
mitä sapuskaa illalla kannattaa syödä ja kannattaako mättää ihan täydeks?

PetSaid
15.10.2007, 21:37
Illalla kannattaa välttää hiilareita ja nauttia pääasiassa proteiinia ja rasvoja. Ei tule kauheita verensokerin heittelyjä enää illalla, vaan saadaan hitaasti imeytyviä ravinteita pitkää yötä varten.

Kananmunat, raejuusto ja yleensäkin maitoproteiinit ovat erittäin hyviä proteiini/rasvalähteitä hitaasti imeytyvinä. Myös kalaöljy on hyvä rasvan lähde.

Tony
15.10.2007, 22:06
Riippuu ihmisestä. Itse syön samaa ruokaa aamulla kuin illallakin. Rahka on loistavaa yötä vasten.

Cricket
16.10.2007, 06:42
Nyt tulee ehkä tyhmä kysymys, mutta voiko illalla kuitenkin syödä ns hyviä hiilareita eli laittaa munakkaan sekaan vaikkapa kasviksia reilusti?:o

Tony
16.10.2007, 10:01
Nyt tulee ehkä tyhmä kysymys, mutta voiko illalla kuitenkin syödä ns hyviä hiilareita eli laittaa munakkaan sekaan vaikkapa kasviksia reilusti?:o

En keksi yhtään syytä miksi ei.

Hulkki
16.10.2007, 11:36
mitä sapuskaa illalla kannattaa syödä ja kannattaako mättää ihan täydeks?Ilman tarkennusta tavoitteistasi (lihasmassan kasvatus / rasvanpoltto / voimatasojen kehittäminen painoluokkalajissa / voimatasojen kehittäminen painosta piittaamatta / ökybulkkaus / shakkituloksen parantaminen, jne) on hieman hankala antaa selkeää vastausta. Tosin tuo PetSaidin vastaus on kohtalaisen pätevä useimmissa vaihtoehdoissa.

sami90
17.10.2007, 14:40
massaahan sitä aina haluaa.. nykyään syön ruispuuroa ja rahkaa iltapalaks.

Natu83
18.10.2007, 17:11
Itse syön iltapalalla yleensä rahkaa, marjoja ja casein-prodea. Tämä kaava on itsellä toiminut hienosti. Näin ei runsaan hiilihydraatiaterian "haittavaikutusta" pääse tulemaan. Eivät pääse hiilihydraatit nostamaan verensokeria --> haiman insuliinin eritys --> kasvuhormonin vastavaikuttaja.

HeatN
28.10.2007, 17:49
Mä syön silloin tällöin usein iltaisin jopa kunnon päivällisen. Eli treeni loppuu 19 tienoilla, jonka jälkeen juon palkkarin ja syön tunti tai kaksi tästä yhdistetyn päivällisen ja iltapalan, joka sisältää yleensä lihaa/kalaa/kanaa/munaa/juustoja, vihanneksia ja perunoita/riisiä/ruisleipää. Treenin jälkeen ei uni maistu jos ei ole saanut tarpeeksi ruokaa ja toisekseen ilman hyvää iltasyömistä kärsin yöllä lihaskivuista ja aamuyöllä puhtaasta nälästä mikä ei tietenkään ole mukavaa.

Eli kai ilta-aktiviteetit ja muutoin päivän ruokavalio vaikuttavat myös iltasyömisiin?

NGV
28.10.2007, 18:40
nykyään syön ruispuuroa ja rahkaa iltapalaks.
Itse söisin ruispuuron reajuuston kera aamupalaksi ja rahkaa rypsi- tai oliiviöljyn kanssa illalla.

Eli kai ilta-aktiviteetit ja muutoin päivän ruokavalio vaikuttavat myös iltasyömisiin?
Itse olen aina syönyt viimeisenä ateriana ph aterian jos treenit ovat olleet illalla. Ei ehkä kaikista järkevintä, mutta treenin jälkeen pitäisi saada molempia hiilaria sekä proteiinia, joten syön niitä vaikka se olisikin sitten viimeinen ateria.

muskle
07.11.2007, 08:15
Hiilareita tosiaan kannattaa välttää iltapalalla, erityisesti jos pari tuntia aikaisemmin on syöty tavallinen iltaruoka. Omia suosikkeja iltapalaksi ovat mm. pekonimunakas ja kanasalaatti.

Meesucky
07.11.2007, 08:33
Iltapalaksi tykkään yleensä vetää tonnikalapurkin ja vähän öljyy päälle, ei hiilareita ja paljon protskuu ja hyvää rasvaa.

Raksa-Pena
11.11.2007, 13:57
Iltapalana on jo pitkän aikaa ollut puolen litran maitolasi / kaakao + kananmuna. Joskus silloin tällöin herkuttelen eermannin pienellä määrällä hilloa.