PDA

Näytä koko versio sivusta : Pyöreät olkapäät

antibodari
10.11.2007, 10:32
Millainen olisi hyvä olkapäätreeni, jos sen tekee 2 kertaa viikossa? Tarkoitus ei ole sisällyttää olkapää punnerruksia treeneihin, vaan pelkillä vipareilla tulisi pärjäillä. Olkapäät on yksi vaikeista lihasryhmistä minulle saada kasvua.

Sarjat, toistot, liikkeet?

Rautateemu
10.11.2007, 12:48
Millainen olisi hyvä olkapäätreeni, jos sen tekee 2 kertaa viikossa? Tarkoitus ei ole sisällyttää olkapää punnerruksia treeneihin, vaan pelkillä vipareilla tulisi pärjäillä. Olkapäät on yksi vaikeista lihasryhmistä minulle saada kasvua.

Sarjat, toistot, liikkeet?

Riippuu tietysti muustakin ohjelmasta, mutta jos pelkkiä vipareita ja soutuja sisällytää ohjelmaan, niin toinen treeni isommilla painoilla. Esim. sivuvipareita (toistot 5-10), ja takaolkasoutuja raskaammilla päälle. Useampi sarja molempia. Toinen sitten hiukan pienemmillä painoilla volyymia, vipareita, käsipainoilla/ taljassa eri kulmista, ehkä jotain soutukin, kuitenkin 2-3 liikettä riittää. Joskus teen itse 3 liikkeen "olkapääkombon", jossa on pystypunnerrus tai sivuvipari, pystysoutu taljassa ja takaolkasoutu kiertäen muutama sarja. Sopii hyvin tuoksi toiseksi treeniksi, treenin loppuun. Petteri treenaa usein vain tuon tyylisen kombon olkapäille, mutta sen olkapäät nyt kasvaa aivastamallakin:lol:. Etuolkapäille ei kannatta enää tehdä mitään suoraa työtä, jos teke muita raskaita punnerrusliikkeitä. Olkapäitä voi hyvin kasvattaa ja muokata ilman raskaita olkapääpunnerruksiakin, tietysti raskaita punnerruksliikkeitä kannattaa tehdä muille työntäville lihaksille.

Meesucky
10.11.2007, 17:52
Toisessa treenissä raskaita pystypunnerruksia ekana ja sen jälkeen vipareita kevyesti pitkää sarjaa. Toinen treeni päinvastoin. TOIMII!

Audacia
12.11.2007, 14:10
Kannattaako tehdä etukäteisväsytystä vipunostoilla? Saisko jotain linkkiä takaolkapääsoutujen tekniikasta?

Meesucky
12.11.2007, 14:29
Kannattaako tehdä etukäteisväsytystä vipunostoilla? Saisko jotain linkkiä takaolkapääsoutujen tekniikasta?Tässä takaolkapääsoutu ylätaljassa: http://www.fast.fi/easydata/customers/funcfood/templates/html/utti_takaolkasoutu2.htm