PDA

Näytä koko versio sivusta : Kotisali

Rautateemu
12.11.2007, 20:04
Kaikilla meillä ei ole lähettyvillään hyvää salia tai sitten he vain haluavat treenata kunnolla kotonaan. Tietysti vaatii hiukan tilaa rahaa ja viitseliäisyyttä tehdä kunnon kotisali. Tässä oma näkemys bodailuun/voimailuun sopivista peruslaitteista. N. 3000-4000 eurosta ylöspäin täytyyvähintään pulittaa allaolevan sali kaltaisista perusvälineistä, käytettynä saa toki halvemmallakin.

- kunnolinen powerräkki + tasa/vinopenkki
- 1-2 voimanosto/painonnostotankoa (mieluiten 2 jos on treenikavereita)
- painolevyjä 300-400kg
- lyhyt hauistanko/mutkatanko
- dippiteline
- käsipainotangot (50mm:n painolevyille sopivat)
- lukkoja
- leuanvetoteline (jollei powerräkissä jo ole)
- kumimattoa riittävästi
- boksi, lankkuja, v-kahvaa ym. härpäkettä
- magnesiumia paljon ja salihankojen kieltolappu seinälle (ihan Hulkin kiusaksi:D)
- rintatuettu t-soutulaite (alaselkävaivaisena mulle must)
- girya kuulia

Sitten voi päivittää saliaa, ja hankkia esim. taljaa, prässi/hakkia, hattutelinettä eli smith-telinetä joka sellaista kaipaa..

http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&cid=167&pid=2473
102

hulluhitsari
12.11.2007, 20:39
Hiukan tohon lisätäkseni esim perustarvikkeissa kuten levypainoissa, dippitelineissä, penkeissä ja tangoissa pystyy helposti säästämään "paljonkin" rahaa kun teettää ne esim. ammattikoulussa tms. pienessä konepajassa, eikä suinpäin säntäile ostamaan kalleimpia "merkki" tuotteita. Tosin hienon tekniikan laitteeet kannattanee ehkä jättää luotettavien valmistajien harteille. :thumbs:

unelmahan tuo olisi että olisi oma "Kotisali" :rock:

+ erityisesti juuri ammattikouluissa teetettyjen töiden hinta on siksi erittäin alhainen koska tilaaja maksaa vain materiaaleista , eikä työstä...

NGV
12.11.2007, 22:27
Tietysti vaatii hiukan tilaa rahaa ja viitseliäisyyttä tehdä kunnon kotisali. Tuollaisen kotisalin tekeminen aivan yksin on kyllä jo aika lompakon tappamista sekä ajan. Tuollaisen kotisalin tekeminen olisi jo todella realistista, jos siinä olisi jotain 10 kaveria ja kukin laittaisi X summan saliin ja sitten ajan myötä hankkia lisää kamaa salille tarpeen mukaan. Ainut asia mikä tälläisellä salilla meikäläisen mielestä on huono, on se että sosiaalinen elämä (jota tulee siinä treenin sivussa vähän harrastettua) jää aika minimiin, ellei sitten salia ole pystyttämässä yli 20 karpaasia.

rintatuettu t-soutulaite (alaselkävaivaisena mulle must)
Alaselkävaivaiselle? Jos en väärin muista niin mies pumppaili sillo GB:llä kulmasoutua jo ihan hyvillä romuilla ja kun mullakin alaselän vaivoja ollu, niin se on todella paha liike alaselälle. Mutta Temehän on ihme mies tai sitten mun alaselkä on jotenkin ihmeelinen. :hmm:

Big Evil
12.11.2007, 22:43
Hyvä lisä/edellytys on myös jonkinnäköinen nostolava, tai vähintään kumimatto.

Raksa-Pena
13.11.2007, 06:14
Alaselkävaivaiselle? Jos en väärin muista niin mies pumppaili sillo GB:llä kulmasoutua jo ihan hyvillä romuilla ja kun mullakin alaselän vaivoja ollu, niin se on todella paha liike alaselälle. Mutta Temehän on ihme mies tai sitten mun alaselkä on jotenkin ihmeelinen. :hmm:Rintatuenta poistaa melkeinpä kokonaan staattisen jännityksen alaselästä suorituksen aikana. Liike IMHO ehkä karvan verran eristävämpi, mutta tuennan takia pakko tehdä se hyvällä tekniikalla.

Itse myös alaselkävaivaisena teen sen rintatuettuna kun vyökään seisaaltaan ei tahdo riittää.

Faidra
13.11.2007, 11:33
Meillä (tai siis mulla, miehellä ei ole tähän sananvaltaa :D) on suunnitteilla sellainen pieni treeninurkkaus työhuoneeseen, kun teemme kotona remonttia. Tarkoitus olisi, että pystyisin tekemään esim. monipuolista kuntopiiriä ja yläkroppatreenejä kotona niinä päivinä, kun salille lähtö tympäisee.

Hankittuna on jo:
-spinningpyörä
-gymstick
-voimapyörä
-jumppapallo
-leuanvetotanko

Hankintalistalla vielä:
-käsipainosarja
-bosu-puolipallo
-rengas/narusetti - mitenkähän tämän selittäisi? anyway, noita saa valmiina, mm. Fitness Anywhere -nimellä (http://www.fitnessanywhere.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=TSPABX) (löytyy myös videoita) -> ajattelin tosin hankkia vaan tarvikkeet ja tehdä vastaavat itse :)

Jos jollain on myydä noita viimeisiä Tampereen lähistöllä, voi ottaa yhteyttä!

Noilla pystyisi tekemään loputtomasti erilaisia lihaskunto/plyometrics-treenien kombinaatioita. Sitten ei enää tarttis kuin sen innon alkaa tekemään sen sijaan että homehtuisi sohvalla. :D

Hot Chili
13.11.2007, 13:09
Meikäläisen "kotisali" rajoittuu vielä voimanostotankoon, lyhyeen tankoon, käsipainotankoihin, painolevyihin, leuanvetotankoon, voimapyörään ja penkki/vinopenkkiin, mutta kun nyt saisi muutettua ja hommattua isommat tilat, niin voisi laittaa enemmän tavaraa. Onneksi noillakin välineillä voi murjoa kotona yläkroppaa, jos ei huvita lähteä salille.

Mielikuvitus rajana.

NGV
13.11.2007, 15:25
Rintatuenta poistaa melkeinpä kokonaan staattisen jännityksen alaselästä suorituksen aikana.
Kyllä minä tuon tiesin, mutta lähinnä ihmettelin, miten mies pystyi jo ihan kiitettävilläkin romuilla vetämään vaivattomasti kulmasoutua joka rasittaa jo kiitettävästi alaselkää. Itse en pystynyt kulmasoutua tekemään juuri lainkaan, kun alaselkä vihloi.

Rautateemu
13.11.2007, 18:03
Tuollaisen kotisalin tekeminen aivan yksin on kyllä jo aika lompakon tappamista sekä ajan. Tuollaisen kotisalin tekeminen olisi jo todella realistista, jos siinä olisi jotain 10 kaveria ja kukin laittaisi X summan saliin ja sitten ajan myötä hankkia lisää kamaa salille tarpeen mukaan. Ainut asia mikä tälläisellä salilla meikäläisen mielestä on huono, on se että sosiaalinen elämä (jota tulee siinä treenin sivussa vähän harrastettua) jää aika minimiin, ellei sitten salia ole pystyttämässä yli 20 karpaasia. Sä et nyt NGV tainnut ymmärtää että jotkut ihmiset asuvat jopa yli sen 5-10 kilometrin päässä lähimmältä kunnon punttikselta. Luepas noita viestejä hiukan tarkemmin.

Sitten vielä osalla on tosiaan se omakotitalo ja kellarissa tyhjää tilaa. Eihän mulla olis mitää järkeä hommata Helsingin kantakaupunkiin jotain kotisalia, kun huippuhyvä sali (GB) on 10-15 minsan päässä, ja 24h auki.

Alaselkävaivaiselle? Jos en väärin muista niin mies pumppaili sillo GB:llä kulmasoutua jo ihan hyvillä romuilla ja kun mullakin alaselän vaivoja ollu, niin se on todella paha liike alaselälle. Mutta Temehän on ihme mies tai sitten mun alaselkä on jotenkin ihmeelinen. :hmm:
Ne oli ihan neitipainoja, jotain 80-100kg punppailuva. Tuntui van tuon jälkeenkin alaselässä. Toista se oli muutama vuosi sitten ennen alaselkävaivoja, jolloin tein jopa 3-6 toiston sarjoja 120-130 kilolla varsin hyvällä tekniikalla ja paljon (ehkä noillakin on osuutta alaselkävaivoihin..).

e:
Hyvä lisä/edellytys on myös jonkinnäköinen nostolava, tai vähintään kumimatto.

Juu, se oli kyllä mielessä toi kumimatto, mutta unohtui mainita. Hyhvä pointti, voi tulla muuten aika epätasainen tuosta nostoalustasta ennen pitkää..

GreeeD
28.11.2007, 16:30
Kaverillani on autotallissaan punttisali ja siellä on prässit, taljat, penkit ja aika suurikin valikoima käsipainoja. Pystyyhän sitä ainakin jonkun verran tuommosessakin säästämään ku itse vaikka tekee osan laitteista. Penkkihän nyt oikeestaan heti ensimmäisenä tulikin mieleen kun ylä-asteella itsekin sellaisen joskus tein.

bustedi
30.11.2007, 08:17
En kyllä käyttäs rahojani mihinkään prässeihin ja taljoihin. Oma sali ois tämmöne:

-Power räck, jossa mahd vetää leukoja
-säädettävä penkki/vinopenkki
-2 painonnostotankoa
-ainakin se 300kg painoja
-4käsi paino tankoa johon noi painot käy
-Nostolava, tai vastaava mistä eviliki tossa sano

Eikun reenaamaan.

Voipe
23.12.2007, 19:37
Meillä on muutaman kaverin kanssa nyt saatu kotisali pystyyn.

Salilta löytyy mm:
-Penkki
-Kyykkyteline
-Power rack
-Tasa/vinopenkki
-Painonostolava
-3 levytankoa
-Painoja 250kg
-Mutkatanko, suora hauis tanko,
-Käsipainoa 4kpl (levypainoilla ladattavia)
-ylä ja alatalja (lapiokahva, leveä kahva, soutukahva yms...)
-Vatsapenkki
-Vetokumeja
-Ketjuja
-Säkki
- Rintatuettu kulmasoutu tulossa.

Pikkuhiljaa alan olla tyytyväinen saliin ja budjetti varmaan alle 1000€ koska suurin osa laitteista itsetehtyjä tai jostakin tutun tutulta halvalla saatuja/ hankittuja.

Rautateemu
24.12.2007, 22:04
Meillä on muutaman kaverin kanssa nyt saatu kotisali pystyyn.

Salilta löytyy mm:
-Penkki
-Kyykkyteline
-Power rack
-Tasa/vinopenkki
-Painonostolava
-3 levytankoa
-Painoja 250kg
-Mutkatanko, suora hauis tanko,
-Käsipainoa 4kpl (levypainoilla ladattavia)
-ylä ja alatalja (lapiokahva, leveä kahva, soutukahva yms...)
-Vatsapenkki
-Vetokumeja
-Ketjuja
-Säkki
- Rintatuettu kulmasoutu tulossa.

Pikkuhiljaa alan olla tyytyväinen saliin ja budjetti varmaan alle 1000€ koska suurin osa laitteista itsetehtyjä tai jostakin tutun tutulta halvalla saatuja/ hankittuja.

Vaikuttaa jo asialliselta salilta!:thumbs: Mitä haet treenillä, voimaa, lihasmassa, molempia?

Voipe
25.12.2007, 02:50
No voimanostajana kilpailen niin pääasiassa siihen tähtään, mutta tuleehan sitä lihasta siinä pikkuhiljaa samalla. :)

Rautateemu
25.12.2007, 22:40
No voimanostajana kilpailen niin pääasiassa siihen tähtään, mutta tuleehan sitä lihasta siinä pikkuhiljaa samalla. :)

Ok. Eli kysyin vaan että voimailu vai bodailu tarkoituksena ja tuossahan vastaus tulikin.

Johnsson
21.01.2008, 19:16
Noniin. Tänään tuli tilattua Sakelta Standard Hardcore painosarja (127,5kg), joka ehkä jo keskiviikkona saapuu. Sarjaan kuuluu: Combat Power Bar ja 2x1,25-20kg levypainoja.

Muita vehkeitä mitä mulla on jo:

Säädettävät käsipainot: 2x10kg(tangot: 2,5kg) 1x15kg(tanko: 3kg). 10kiloisten levyt saattaa mahtua tuohon painosarjaan
Rannerullaustanko
Tasapenkki jossa voi tehdä GHR:tä
Omatekoinen dippiteline (lähtee helvettiin)
Leuanvetotanko

Evander
22.06.2008, 01:05
Tarkoituksena olisi hankkia ennen pitkää tällainen perussetti treenivarusteita kotosalle:

-Säädettävä penkki
-Säädettävät käsipainot
-Suora tanko
-Kunnolla rautaa
-mahdollisesti myös scottipenkki ja mutkatanko

Paljonkohan arvelisitte tällaisen paketin maksavan kokonaisuudessaan ja mistä olisi helpoiten saatavilla? Ja kässäreihinhän ei sovi samat painot kuin tankoihin, eli ne pitäisi hankkia erikseen, eikö?

MassFuture
22.06.2008, 12:44
Mulla on jo valmiiksi rekkitanko leukoja varten ja hemmetisti kässäreitä..

mitä ite hankkisin niin ois:
-tasapenkki, jonka voi säätää myös vinopenkiksi
-säädettävät varmistimet
-levytanko+ painot 300 kg asti
-power rack

MassFuture
03.07.2008, 23:18
smithiä en hanki, koska siitä olisi minulle hyötyä vain pohkeiden suhteen.

Skalman
04.07.2008, 06:25
smithiä en hanki, koska siitä olisi minulle hyötyä vain pohkeiden suhteen.

Aijjaa et vai? No hyvä että kerroit meille muillekki tämän tärkeän uutisen. Mä ihan luulin et olisit heti ostamas smithin, mut näköjään erehdyin.

Johnsson
06.07.2008, 13:38
Noniin. Tänään tuli tilattua Sakelta Standard Hardcore painosarja (127,5kg), joka ehkä jo keskiviikkona saapuu. Sarjaan kuuluu: Combat Power Bar ja 2x1,25-20kg levypainoja.

Säädettävät käsipainot: 2x10kg(tangot: 2,5kg) 1x15kg(tanko: 3kg). 10kiloisten levyt saattaa mahtua tuohon painosarjaan
Rannerullaustanko
Leuanvetotanko

Noniin! Uusia treenivehkeitä on tullut hankittua ja ensinnäkin toi tasapenkki ja dippiteline on jo aikoja sitten heitetty menemään, sekä uus rannerullaustanko pitäisi tehdä.

Uudet kamat:
Yorkin penkki-/kyykkyteline
Coc:n #1 ja #2 puristimet

Itsetehdyt:
6mm, 4,2cm ja 10,2cm pinch-palikat (muistaakseni)
Ratakisko
Painoankkuri
Hub-palikka
Lisäpainovyö, johon kettinki
+Kaikenlaista kehitteillä

mihari
14.07.2008, 13:52
mulla on kans oma salin alku. tos olis kilometrin päässä ilmanen sali mut ei oikeen inspaa jonottaa mihinkä laitteeseen, kun on jonkin verran suosittu eikä laitteitakaan oo kun talja+vapaita painoja pirusti.
itellä on "penkkipenkki", säädettävä vinopenkki, rekki, kyykkytelineet ja ylä\alatalja. kaikki omaa käsialaa. tulossa on dippiteline ja räkki(parempi leuanveto). käyn lähes aina yksin niin toi räkin tekeminen on aika välttämätön ettei käy huonosti kyykätessä. pitkä tanko ja kulmatanko 50mm päillä ja kumitetuilla painoilla. lisää rautaa ja tanko tulossa joskus.

Arttu
16.07.2008, 10:15
Itse oon remontoinu autotallistani salin (tapetit seiniin, haltexit kattoon ja listat seiniin yms..). Seuraavat kamat tulee heinäkuun viim. viikolla:
Power rack leuanvetotangolla
Ylä/alatalja räkkiin
Penkki jalkojen ojentajilla/koukistajilla
Tasa/vinopenkki jalkatuella
2kpl tankoja ja painoja n.250kg
2kpl 30kg kasattavia kässäreitä
vinotanko
kahvoja yms...
Crossari olis vielä hakusessa...
Näillä alkuun!

-weider-
16.07.2008, 11:39
Jos itselläni olisi halli/talli/ylimääräinen huone niin mielelläni jonkinnäköisen kotisalin laittaisin pystyyn. Olisi hieno asia, mutta salilla käyntiä en lopettaisi siltikään. Siellä on kuitenkin se oma tunnelmansa ja treenit tulee tehtyä kun sinne salille saakka vaivautuu. Riippuu ihmisestä ja sitoutumisesta jne, mutta voisin ajatella, että monen (myös itseni) kohdalla ne kotitreenit ovat vähän sellaisia puolisutauksia ja treenien ennenaikainen lopettaminen tai jopa kokonaan väliinjättäminen tulevat helposti kysymykseen. Sitten se, että kotisalillasi voi olla penkki,leuanvetotanko,räkkä ja kyykkyteline, mutta salilla on kaikki nuo ja lisäksi paljon muuta. Sanokaa vaan, että laitteet eivät ole välttämättömiä, mutta hyödyllisiä ne voivat olla ja piristää kummasti harjoittelua. Salilla on siis ennenkaikkea monipuolisuutta ja aitoa treenitunnelmaa. :thumbs:

MassFuture
16.07.2008, 15:37
ehdottomasti kuntosali.. kotireenit on lössötyksiä ja vetelää paskaa, kun ei oo kukaan näkemässä niin on sellainen olo, että tämä on turhaa ja lopettaa reenin.. Ja sitä paitsi salilla
on kaikki reenikaverit ym.. että mitäköhän nekin sanoisi, jos ne jättäisi ite reenaamaan salille ja ite on kotona. Ja kotona todellakin eristävät liikkeet jäisivät vähemmälle.

Grift
16.07.2008, 15:39
kotireenit on lössötyksiä ja vetelää paskaa, kun ei oo kukaan näkemässä niin on sellainen olo, että tämä on turhaa ja lopettaa reenin..

WTF? Miten niin kotona ei pysty tekemään kovaa treeniä? Mielestäni tämä asia on vain itsestään kiinni, että löysäileekö vai ei.

MassFuture
16.07.2008, 15:47
voihan siellä kotona reenata kovaa, jos on tottunut reenaamaan yksin

Grift
16.07.2008, 15:48
voihan siellä kotona reenata kovaa, jos on tottunut reenaamaan yksin

Miulle ainakin se on ihan sama, että treenataanko kotona vai salilla. Aina kun treenataan, treenataan kunnolla.

Arttu
16.07.2008, 16:34
ehdottomasti kuntosali.. kotireenit on lössötyksiä ja vetelää paskaa, kun ei oo kukaan näkemässä niin on sellainen olo, että tämä on turhaa ja lopettaa reenin.. Ja sitä paitsi salilla
on kaikki reenikaverit ym.. että mitäköhän nekin sanoisi, jos ne jättäisi ite reenaamaan salille ja ite on kotona. Ja kotona todellakin eristävät liikkeet jäisivät vähemmälle.

No täällä 1900 asukkaan kunnassa on saanut tähänkin asti reenata yksin.. Ainut vika yksinreenatessa on varmistajan puute. Heavy TÄYSILLE ja hikoileen :rock:
Miehes vika jos ei motivaatiota löydä IMO! Toki tulee varmasti pari kertaa kuukaudessa vierailtua naapurikunnan salillakin..

Ninnu
19.07.2008, 16:24
Kävinpä tossa päivänä eräänä yhden tutun luona kyläilemässä, joka oli rakentanut kotiinsa salin. Lähinnä kunnostanut siis vanhoista kuntosaleilta ylijäämänä poistetuista vanhoista rojuista itselleen kuntosalivehkeet. Ja voin kyllä sanoa, että ihan uusilta näyttivät! Ja voi, että mä olin kade sille käsipainokokoelmalle..melkein, kun Meijerin käsipainovalikoima ois heitetty eteen. :D
Muuten sieltä salilta löytyi mm. penkki (of course), dippi, taljat, peck deck-laite, pohjeprässi, erilaisia tankoja, kuntopyörä ja crossari jne. Yläkropan laitteistoon oli satsattu hieman enemmän, mutta tää kundi sanoi, että yrittää koko ajan hankkia lisää kamoja, että sais kunnostettuu jalkalaitteita ja kyykky-mestankin.

Mä ainakin olin ihan äimänä kuinka joku on viitsinyt kunnostaa itselleen näinkin hienon salin. Ja ehdottomasti hienoa, että joku viitsii nähdä näinkin paljon vaivaa! :D Loistava oli kotisali, ei voi muuta sanoa!

Ninnu
19.07.2008, 16:27

Sulle on ilmeisesti aika tärkeää, mitä muut ajattelee sun treeneistä. Mun mielestä kotona saa tehtyä yhtä hyvin kovan treenin kuin salillakin. Jos vaan viitsii. Eihän me tätä muutenkaan muita varten tehdä, vaan itseämme! ;)

Grift
19.07.2008, 16:30
Sulle on ilmeisesti aika tärkeää, mitä muut ajattelee sun treeneistä. Mun mielestä kotona saa tehtyä yhtä hyvin kovan treenin kuin salillakin. Jos vaan viitsii. Eihän me tätä muutenkaan muita varten tehdä, vaan itseämme! ;)

Juuri näin se homma toimii. :thumbs: Ja tohon edelliseen postaukseesi viitaten: niin, onhan se kivaa koota itselleen tuollainen kotisali, jos on siihen varaa.

Usva
20.07.2008, 22:20
Oon tossa omakotitaloa ostamassa ja ajattelin ostaa samalla sinne kotisali vehkeet, ettei tarvi työpaikan salille 30 kilsaa ajella. Muutenkin aina aikataulut semmoset ettei kerkiä repeileen salille kovin usein ja salillakin aina yksin reenaan.

Olemassa olevien ja tuon 1600 euron hankinnan jälkeen varustus olis tällanen:

-25mm suora, mutkatanko ja käsipainotangot. Painoja sen verran että saa 52,5kg mahtuun molempiin käsipaino tankoihin ja mutkantankoonkin sitten ihan tarpeeks ranskalaisia ja hauis liikkeitä varten. (näitä on jo osa olemassa)

-50mm painosarja 140kg lukkoineen + jousilukot ja 4x20kg levyt eli 220kg yhteensä

-Bodysolid power rack + talja systeemi siihen (eli ylä ja alatalja johon saa sen 120kg ladattua painoo) + taljaan tollanen mutkatanko joka pyörii, kun mukana tulee staattiset tangot.

-Tasa-vino penkki eli säädettävä penkki jolla voi sitten power rackin kanssa tehä normi penkin ja muut vastaavat ja erikseen sitten kaiken muun tarpeellisen.

-lisäpainovyö, jolla voi sitten tulevaisuudessa tuoda power rackillä tehtäviin leukoihin lisää vastusta

-Lisäks on tollanen kevytrakenteinen monitoimipenkki olemassa, jossa on scott systeemit ja mahollisuus selän ojennuksiin ja säädettävään vatsalihas reeniin (tääkin on jo olemassa)

Siinä ois paketti mitä tolla rahalla saa. Huutonetistä ajattelin katella viä tulevaisuudessa enemmän kamaa, jos halvalla sattuu kohalle osuun jotain penkkiä tai painosettejä. Pirun kallis kertaostoshan moinen on, mutta maksaa ittensä takas bensakuluissa ja ajassa.

Jää kyllä puuttuun dippiteline normi reeneihin verrattuna ja jotain jalkojen koukistelua ja ojentelua, enkä tiä miten hyvä ylätaljaa on tollasella härpäkkeellä tehä, mut aikas kattava mun reeneille toi olis ja sen mukaan sit on elettävä.

En tiä kannattaisko ostaa jotain kunnon alusta mattojakin. betoni lattia on alla ja siihen nyt voi pistää mavessa yms. varmaan ihan vanhat matotkin ettei ryskää ihan niin paljoo. Mut joo... pitää viä miettiä toi tarkemmin ennen kun sijoituksen tekee. Ihan kiva kun wrangella on postikulut 30 euroo jos hakee ite ja 40 euroo jos tuodaan ovelle :) varmaan arvaa kumman valittee kun on tollanen puolen tonnin lasti kyseessä :)

Onkohan muuten noi wrangen painosetit laadukkaita? toinen vaihtoehto ois tokmannilta se painosetti jota joskus kattelin siellä. Ois muistaakseni hieman halvempi kun 300euroo.

Wrangelta siis tuo paketti, oisko vinkkejä mistä edullisemmin esimerkiks osia tosta ja noitten bodysolid rackin ja penkin laadusta? 250kg pitäs penkin kestää painoja, mutta saa sitten nähä onko tukeva.

Arttu
20.07.2008, 22:38
Wrangelta siis tuo paketti, oisko vinkkejä mistä edullisemmin esimerkiks osia tosta ja noitten bodysolid rackin ja penkin laadusta? 250kg pitäs penkin kestää painoja, mutta saa sitten nähä onko tukeva.

Ite kans järkeilin ensin et ostan wrangelta mut päätin sit kuitenkin ostaa vuoripex oy:ltä. Muutaman kympin esim. power rack kalliimpi mut on myös tukevampi.

Usva
21.07.2008, 05:03
Jaa kiitti vinkistä, pitää katella viä sieltäkin. Tossa huomasin että polkupyörätukku myis painosarjaa semmosen 50 euroo halvemmalla ja sais viä kumitettuna levyt. Pitänee tutkailla vähän laajemmin näköjään.

Skalman
21.07.2008, 13:46

jos siel salil käy sen takia et voi muille näyttäytyä niin sit on jossain jotain pielessä. Ja vaikka mäki käyn kuntosalilla niin tulee sinne raahauduttua sellasiin aikoihin et siel ei oo yleensä ketään muita, ja mulle se rauhas reenaaminen sopii paremmin ku väenpaljoudessa pujottelu.

Arttu
13.08.2008, 15:42
Tänään sain salin viimesetki kamat kuntoon. Oli kyllä positiivisia yllätyksiä kaikki kamat. Vois pistää kuvia kunhan kerkee..

Rookie Trainer
13.08.2008, 17:08
Vois pistää kuvia kunhan kerkee..
Pistä ihmeessä. Kyllähän se kiinnostaa, minkälainen systeemi siellä on saatu aikaiseksi. :thumbs:

Arttu
13.08.2008, 20:04
Pistä ihmeessä. Kyllähän se kiinnostaa, minkälainen systeemi siellä on saatu aikaiseksi. :thumbs:

Tos olis muutama kuva (tai eihän siitä enempää saakkaan..)
Ja tosiaan kyseessä on vanha autotalli, uusi on pihassa. Ovi laitettu umpeen (100cm elementti jätetty jos joskus haluaa ulko-oven) nyt käynti sisältä, tapetit seiniin, haltexit kattoon ja 2-laadun matto lattiaan siinäpä se. Tyytyväinen olen!

Usva
16.08.2008, 04:09
Tosi hienolta näyttää. Ihan samaan ei ole itsellä varaa, mutta ajattelin viimestään noiden kuvien perusteella ostaa tuon vuoripexin häkin ja säädettävän penkin. Niillä varmaan saa penkit ja vinotpenkitkin tehtyä. Mistäs tuon taljan tohon häkkiin hankit ja paljon kustansi?

Ei muuta voi sanoo kun että kattavan olonen kotisali ja kateeks käy :)

Itellä ongelmana on lähinnä uuden talon kellarin huonerkorkeus tuon häkin kanssa. Menee aikas hilkulle. Kokositko tuon pystyyn vai pitikö kallistaa pystyyn kyljeltään?

Arttu
16.08.2008, 08:47
Mistäs tuon taljan tohon häkkiin hankit ja paljon kustansi?
Kokositko tuon pystyyn vai pitikö kallistaa pystyyn kyljeltään?

Taljan ostin myös vuoripex:ltä tehtiin könttäsumma kaikista laitteista mut muistaakseni se ei ollu paljoa yli 200€:n. Ja mun mielestä kannattava ostos. Kapasiteetti ei lopu koska kiekkoja tarvitsee ladata vain n.50-60% verrattuna normi ylä/alataljoihin. Kokosin räkin pystyyn päin. Ainoa miinus on sileä leuanvetotanko mut hiukan erkkaa ni jo pitää..
Ps. Kannattaa ostaa tai tingata kaupanpäällisex dippikahvat jotka saa helposti asennettua räkin varmistuspalkeissa oleviin reikiin.

Itse teen penkillä tasa/vinopenkin. Pystärit räkis.

Usva
16.08.2008, 21:27
Kiitti vinkistä. Noi dippi kahvat ois kyllä mainiot ja talja myös. Kuulostaa aina vaan paremmalta kun tässä suunnitelmat etenee pikkuhiljaa toteutukseen :)

Usva
27.09.2008, 23:29
Nyt tuli hommattua sitten kaikki tarvittava.

Vuoripexiltä tilailin häkin+dippi kahvat, säädettävän penkin, mutkatangon ja sellasen v-kahvan. Intersportista ostin 140kg painosarjan ja Tokmannilta 5kg painolevyjä kymmenisen kipaletta. Saksan maalta sitten tilailin vielä 2 käsipainotankoa 50mm päillä ja tulevaisuutta ajatellen samaan satsiin lisäpainovyön. Elopaino on reenitauon aikana noussu 7kg joten ei ihan heti ole tarvetta lisäpainoille kun tää 125kg on vaikeeta liikutella jo nyt. Mut kunhan paino alkaa tippumaan niin sitten.

Ennestään on ollut tuollanen halpis monitoimipenkki, jossa voi tehdä lähinnä scott haukkaa, selänojennuksia ja vatsoja. Sitten on kuntopyörä, minikumi, voimapyörä ja 100kg verran vinyylipainoja tangon, mutkatangon ja 4 käsipainotangon kera.

Talja jäi ostamati tuohon kyykkyhäkkiin, mutta pitää perus vapailla painoilla yrittää selvitä. Reenipäivyrinkin alotin tonne ja maanantaina alkaa sitten kunnon reenit tuolla kotisalilla. Alustavilla testailuilla kuitenkin vaikuttaa hyviltä hankinnoilta. Pitää tuo kellaritila maalailla joku kerta ja vähän peilejä asennella kun kyykkyhäkki löytää paikkansa huoneessa. Pitänee purkaa vähän varastohyllyjä, että saa sopivan tilan aikaseksi.

Kuvia on tuolla treenipäiväkirja osiossa noista varusteista, vaikkakin heikkolaatuisia. Uusin hankinta tuli eilen, kun tuli ostettua työpaikalta vanha "neuvolavaaka". Eli sellanen jossa kyllä löytyy asteikkoa 149kg asti ja joka säädetään käsin ensin kymmenet kilot ja toisella palikalla pienemmät säädöt ja katellaan että systeemit on tasapainossa :) Enemmänkin sisustus elementti, mutta kyllä tolla on kiva punnita vaikka viikottain ennen reeniä, että missä mennään :)

Arttu
28.09.2008, 09:50
Nyt tuli hommattua sitten kaikki tarvittava.

Talja jäi ostamati tuohon kyykkyhäkkiin, mutta pitää perus vapailla painoilla yrittää selvitä.

Tere. Ilman taljaaki pärjää mut on mun mielestä kyl hintansa arvonen lisä. Tota monitoimipenkin etuhaarukkaa lyhensin n.5cm. Esim. pystäreis sitä ei saanu tarpeex häkin peräosaan kiinni ja tanko kolahti välillä pidikkeisiin ikävästi. Sullahan tota ongelmaa ei oo koska taljaa ei oo tiellä ja saat vietyä penkin yli niinku tos kuvas onkin.

Usva
28.09.2008, 21:07
Ongelma tulee kyllä kun vinoa penkkiä aikoo tehdä. Eli tuo etuhaarukka tulis tuon häkin taka-alatuen päälle. Tietty voi kääntää toistepäin, mutta en sitten tiedä tuleeko ongelmaa siinä tangon otossa ja palautuksessa, kun aina ennen olen sen taaksepäin palauttanut ja ottanut sieltä).

Vaikeinta kasauksessa oli se, että huonekorkeus on noin 220cm ja nuo tukipalkin piti sitten pujottaa lattialla ja nostaa systeemi 2 tolppaa kerralla pystyyn ja kiinnittää. Mut sain apuja pystyssä pitämiseen niin sekin suju :)

Mut hirmu laadukkailta vermeet näyttää. Dippitangoista en tiä paljonko kestävät. Aika ohuilta näyttää, mut ei kyllä mun alla antanu yhtään periks.

Arttu
29.09.2008, 00:26
Mut hirmu laadukkailta vermeet näyttää. Dippitangoista en tiä paljonko kestävät. Aika ohuilta näyttää, mut ei kyllä mun alla antanu yhtään periks.

Ite oon pitäny dippitankoja sillai et ne aputuet on alhaalla eikä palkin päällä kuten vuoripexin sivuilla.

Pikkuhannu
14.11.2008, 20:19
Kotisali löytyy täältäkin.
W kaupan Hercules-penkki, jossa onnistuu pena, vinopena, kyykky ja dippi, Laakeroitu tanko+ levyjä +250kg, leuanvetotanko. Käsipainoja 2x25kg, jotka kyllä lähtee, kun ei riitä paino ja tilalle tulee 50mm käsipainotangot, joihin saa siis sitten vaikka 20 kiekot molempiin..:)
Aiemmin tuli treenailtua kylmässä tallissa, mutta piti sitten kesällä tehdä remonttia, ja nyt on sitten lämmin kuntosali, johon pääsee sisäkautta.
Tuli tehtyä hiukan perusteellisemmin kuin Arttu, seiniin laitettiin kunnon villat, lattia on eristetty ja nyt on sitten kallis laminaatti... Voisin itsekin kuvan laittaa, kun ehdin räpsäisemään, kuvahan vastaa 1000 sanaa...

BodyX
14.11.2008, 21:11
Lasketaanko työpaikkasali:D Pieni sali nimittäin löytyy työpaikalta, jossa on hyvä pumppailla, jos ei isoja lihasryhmiä treenaa..toimii siis kakkossalina mainiosti:)

Sieltä löytyy ainakin:

*Ylätalja
*Käsipainoja
*Levytanko ja levypainoja
*Girya-kuulat (!!!)
*Jalkaprässi

Ei tuollainen nyt paljoa maksaisi, jos tilaa moiselle löytyisi.

Rautateemu
15.11.2008, 01:34
Lasketaanko työpaikkasali:D Pieni sali nimittäin löytyy työpaikalta, jossa on hyvä pumppailla, jos ei isoja lihasryhmiä treenaa..toimii siis kakkossalina mainiosti:)

Sieltä löytyy ainakin:

*Ylätalja
*Käsipainoja
*Levytanko ja levypainoja
*Girya-kuulat (!!!)
*Jalkaprässi

Ei tuollainen nyt paljoa maksaisi, jos tilaa moiselle löytyisi.

Jos asuu työpaikalla, niin täytyy kai se silloin laskea kotisaliksi...

MassFuture
23.11.2008, 22:23
Riittää kässärit, säädettävä penkki, erilliset varmistimet eri tarkoituksiin ja levypainot ja tanko,,, onnistuu noin reenata keho pelkillä perusliikkeillä, eikä tarvitse eristäviä. Unohtu sanoa tuo rekkitanko. Olen ehkä maininnut näistä jo aikaisemmin, mutta en muista.

puntt1s
24.11.2008, 20:52
Tällainen olisi tuossa kesällä tarkoitus rakentaa. Nyt on tarkoitus hommata vahvaa neliöputkee, mistä rakennan kyykkytelineen ja siihen alle teen säädettävän penkin. Ostan levytangon ja noin 100kg levypainoja, mitä voi sitten tarpeen mukaan lisää ostella, kulmatanko on jo omasta takaa 50mm päille. Leuanvetotanko johonkin nurkkaan ja nyrkkeilysäkki. Sitten kaikkee muuta härpäkettä kuten 15kg käsipainoja on 2 ja voimapyörä... yms yms.. Niin ja dippiteline jonkinlainen pitäisi myös värkätä, varmaan seinään kiinni vaan 2 pyöreetä putkee, ehdotuksia?

Pakkikselta bongasin jonku laittaman linkin: http://www.hypertrophy-specific.info/cgi-bin/ib314/ikonboard.cgi?act=ST;f=18;t=13850;st=0;&#top

Pikkuhannu
25.11.2008, 19:48
Sitten kaikkee muuta härpäkettä kuten 15kg käsipainoja on 2 ja voimapyörä... yms yms..

Pakkikselta bongasin jonku laittaman linkin: http://www.hypertrophy-specific.info/cgi-bin/ib314/ikonboard.cgi?act=ST;f=18;t=13850;st=0;&#top

Kannattaa varmaan hankkia käsipainotangot 50mm päillä, saa eräästä nimeltä mainitsemattomasta saksalaisliikkeestä melko paljon halvemmalla kuin esim W-kaupasta. 15kg ei kovin pitkälle riitä IMO...

Itsellä juurikin vaihtui 25kg kässärit tuollaisiin, ei oikein innosta tehdä esim penkkiä 100 toistoa käsipainoilla...:sweat:

puntt1s
26.11.2008, 10:56
Kannattaa varmaan hankkia käsipainotangot 50mm päillä, saa eräästä nimeltä mainitsemattomasta saksalaisliikkeestä melko paljon halvemmalla kuin esim W-kaupasta. 15kg ei kovin pitkälle riitä IMO...

Itsellä juurikin vaihtui 25kg kässärit tuollaisiin, ei oikein innosta tehdä esim penkkiä 100 toistoa käsipainoilla...:sweat:

Juu, joskus varmaan aion sellaiset hankkia, tuskinpa sellaiset paljoa missään maksavat? Nuo 15kg kässärit on ostettu joskus ala-asteella ja niillä oon sillon joskus reenaillu. Muutenkaan en hirveästi käsipainoliikkeitä tee, mutta esim. vipunostoihin luulisi nuo jonkun aikaa riittävän.. :eek:

Evander
02.12.2008, 23:27
Mistäköhän saisi nykyään hankittua ihan rehellisen punnerruspenkin, jonka maksimiharjoituspainoa ei ole rajoitettu n. 70 kiloon? Nuo markkinoilla olevat romut sisältävät juuri tuon tasoisia rajoituksia ja muuta skeidaa, kuten reidenojentajaa jne. Vähän jykevämpien penkkien hinta taas alkaa olla vähän turhan suolainen ja myös ne sisältävät kaikenmaailman turhia häkkyröitä. Toki penkin voisi myös itse tehdä, mutta eipä taida potentiaali pajan puolella oikeen riittää siihen.

-weider-
03.12.2008, 09:13
Kestävän peruspenkin saa sijoittamalla 400-500 euroa. Melkein järkevämpää sijoitaa raha kuntosalijäsenyyteen mielestäni.

-weider-
03.12.2008, 09:15
Juu, joskus varmaan aion sellaiset hankkia, tuskinpa sellaiset paljoa missään maksavat? Nuo 15kg kässärit on ostettu joskus ala-asteella ja niillä oon sillon joskus reenaillu. Muutenkaan en hirveästi käsipainoliikkeitä tee, mutta esim. vipunostoihin luulisi nuo jonkun aikaa riittävän.. :eek:

Tulipa tuossa muuten mieleen, että eikö noilla 50mm päillä varustetut käsipainot ole vähän epäkäytännölliset? Tarkoitan kokoa ja tangon pituutta & mallia..

Pöösä
03.12.2008, 13:48
Tulipa tuossa muuten mieleen, että eikö noilla 50mm päillä varustetut käsipainot ole vähän epäkäytännölliset? Tarkoitan kokoa ja tangon pituutta & mallia..
Ite olen miettiny ihan samaa.
Vielä kun kiekot jota sinne laitetaan on yli 20cm halkaisijaltaan niin luulis olevan aina edessä.

Usva
07.12.2008, 19:41
Noi käsipainotangot on ihan ok ja varsinkin jos käyttää 5kg levyjä ja sitä pienempiä. Kulmasoudussa menee isommatkin, mut penkissä esim 5kg levyillä.

Ainoo ongelma johon törmäsin oli, ettei jousilukot pitäny. Sitten taas nuo järeät painosarjan lukot vie hirveesti tilaa siitä tangosta. Eli kysyisinkin että mistä sais sellasia kapeita jämäkkiä lukkoja?

Itellä on tällaset:
http://www.sport-tiedje.com/sporttiedje/spin50mm.jpg

Oisko tällaset pitävät?
http://www.sport-tiedje.com/sporttiedje/stell50mm.jpg

Nyt saan 33,5kg/käsipaino 5kg ja pienempiä käyttäen. Tarvetta olis saada vaikka 10 kiloo per kässäri lisää. Tokmannilta muuten saa edullisia 5kg levyjä ja muitakin levyjä ja tankoja. Esim tanko oli joku 45 euroo. 5kg painolevyt alta kympin ja niitä oli 2 levyä siinä paketissa. Eli alta 5 ekee per levy, en kyllä tiä oliko se ihan firman tarkotus että niitä on 2 tolla hinnalla, mutta kuitenkin.

Pikkuhannu
08.12.2008, 20:06
Nuo sport-tiedjen alemmassa kuvassa olevat eivät kovin hyvin tuntuneet kiinni pysyvän, vaikka kuinka vääntää. Tilasin w-kaupasta vastaavat, ja ne saa pysymään jo kiinnikin.
W-kaupan lukoissa on suora kierre, puristaa siis hyvin kiinni kun taas stn lukoissa kierre on vinossa-> helpompi kiristää, mutta ei saa pitämään.
Painoahan tuohon saa vaikka tarvittaessa parit 20 kiekot päihin, niin on 86kg käsipaino valmis..
Hiukan epäkäytännölliset todellakin ovat, ts kahvaosa on aivan liian pitkä, joten saa tapella, että pysyy tasapainossa.
Ehkä tuolla sitten saa sitä toiminnallista puolta mukaan...:evil: :kahvakuulahymiö:

Usva
15.12.2008, 08:48
Kiitti vinkistä, oliko kyseessä tällänen W-kaupan lukko?

http://www.wrange.fi/WebRoot/Wrange/Shops/Wrange/480C/75AD/2603/3449/9AC3/0A28/101F/5A95/3701S.jpg

Johnsson
15.12.2008, 18:09

Rannerullaustanko
Leuanvetotanko
Noniin! Uusia treenivehkeitä on tullut hankittua ja ensinnäkin toi tasapenkki ja dippiteline on jo aikoja sitten heitetty menemään, sekä uus rannerullaustanko pitäisi tehdä.

Uudet kamat:

Itsetehdyt:
Ratakisko
Painoankkuri
Hub-palikka

Ja lisää on tullut hankittua viimeisten 3-4kk aikana:

Coc #1,5, #2,5, #3 ja Imtug3, Imtug4 puristimet
4kg, 12kg ja 16kg kahvakuulat
Itsetehty pyöriväkahva 75mm:stä viemäriputkesta

Jokohan noi riittäis?:D

-weider-
15.12.2008, 23:09
Noi käsipainotangot on ihan ok ja varsinkin jos käyttää 5kg levyjä ja sitä pienempiä. Kulmasoudussa menee isommatkin, mut penkissä esim 5kg levyillä.

Ainoo ongelma johon törmäsin oli, ettei jousilukot pitäny. Sitten taas nuo järeät painosarjan lukot vie hirveesti tilaa siitä tangosta. Eli kysyisinkin että mistä sais sellasia kapeita jämäkkiä lukkoja?

Itellä on tällaset:
http://www.sport-tiedje.com/sporttiedje/spin50mm.jpg

Oisko tällaset pitävät?
http://www.sport-tiedje.com/sporttiedje/stell50mm.jpg

Nyt saan 33,5kg/käsipaino 5kg ja pienempiä käyttäen. Tarvetta olis saada vaikka 10 kiloo per kässäri lisää. Tokmannilta muuten saa edullisia 5kg levyjä ja muitakin levyjä ja tankoja. Esim tanko oli joku 45 euroo. 5kg painolevyt alta kympin ja niitä oli 2 levyä siinä paketissa. Eli alta 5 ekee per levy, en kyllä tiä oliko se ihan firman tarkotus että niitä on 2 tolla hinnalla, mutta kuitenkin.

Satutko tietämään paljonko tuo tokmannin myymä tanko painaa? Onko sulla sellanen? Jos niin on tasapaino ym hyvä? Ei taida ihan parasta laatua olla hinnastakaan päätellen, mut satuin näkee tuollaisen tangon kyseisen ketjun tarjoustaloliikkeessä.. :rolleyes: En ostamassa ole kun ei ole kotisalille paikkaa vaan kyselen puhtaasti mielenkiinnosta..

Ville.V
15.12.2008, 23:16
Tottakai kotisalilta pitää löytyä kunnon peilit ja valot, että voi sit hyvällä omalla tunnolla treenaa ilman paitaa ja heittää joka sarjan jälkeen vähän posee. Eikä tarvi pelätä et joku näkee;)

Usva
16.12.2008, 13:12
Ei tarkempaa tietoa, ajattelin ostaa joku kerta ihan t-kulmasoutua varten moisen. Muistelisin kun tiedustelin joskus sähköpostilla tokmannilta hinnoista, että 20kg olis ollu paino. Mutta se nyt vaan on muistikuva, laadusta en tiedä mitään. Itellä on intersportin painosarjan tanko, joka on ollu ihan toimiva peli, vaikkei sekään varmaan sen kummempi ole kuin tuon tokmannin. Levyt siellä on semmosta kivan tuntusta metallia, lakattu tai jotain ja 10kg-> levyissä on kädensijat :)

Itelläkin on pari kokovartalopeilin kokosta peiliä, mitkä joku kerta pistän kyykkyhäkin eteen, ihan tekniikan seuraamista varten :) ja nyrkkeilysäkki jostain lukio ajoilta jonka lyön kattoon kiinni. Pitäs vaan maalata seinät uusiks, kun aikoinaan tuossa talossa asu jotain autonikkareita jotka on rasvasillä käsillä lääppiny seiniä, niin on valkoset seinät vähän vähemmän valkoset erinäisissä paikoissa :)

Megamies
16.12.2008, 13:44
T-tanko soutuun on hyvä kun ite tekee sellaisen "saranan" sinne toiseen päähän niin ei pompi tanko mihinkään. Tai teettää vaikka metalli pajalla... Itte tehtiin myös rosteri kierretangosta vääntämällä parii "uuta" ja putki väliin niin sai helposti hyvän kahvankin t-tanko soutuun! ;) "Vanhalla KUNNON salilla" kun kaikki vehkeet piti ite tehdä tai soveltaa...

Preacher
16.12.2008, 16:43
Tokmannin myymä tanko painaa 18kg, mainostavat sitä kyllä 20kg tankona.. Käytiin tuollainen joskus hakemassa ja oli vielä iso pahvimainos tankojen luona jossa painoksi ilmoitettiin 20kg. Tankojen "paketeissa" paino taas 18kg, saman näytti vaaka. Karhennukset ovat vähän miten sattuu..
Tokmannin levyt ovat mielestäni ihan hyviä. Kahvojen ansiosta ovat olleet käytössä myös käsipainoina.

-weider-
16.12.2008, 17:14
Tokmannin myymä tanko painaa 18kg, mainostavat sitä kyllä 20kg tankona.. Käytiin tuollainen joskus hakemassa ja oli vielä iso pahvimainos tankojen luona jossa painoksi ilmoitettiin 20kg. Tankojen "paketeissa" paino taas 18kg, saman näytti vaaka. Karhennukset ovat vähän miten sattuu..
Tokmannin levyt ovat mielestäni ihan hyviä. Kahvojen ansiosta ovat olleet käytössä myös käsipainoina.

Tuota vähän epäilinkin. Toisaalta ei tuossa hintaakaan ole niin ei voi muuta edes vaatia. Onhan tuo silti parempi kuin suurinosa noista kotikäyttöön tarkoitetuista tangoista, luulisin. Levyt on levyjä ja ainoastaan paino ratkaisee! :)

Force
17.12.2008, 10:19
Itse olen myös suunnitellut omaa salia haaveissa. Kyllä sen vielä jossain vaiheessa toteutankin. Laitetaan nyt vielä eriteltynä;

-Kaiken perusta on hyvä power-rack. Kaikinpuolin tukeva, tarpeeksi iso ettei tarvitse pelätä tangon kolisevan J-koukkuihin tai räkkiin kyykätessä, jullettaessa. Siinä pitää pystyä vetämään leukoja ja myöskin dippitelineet mieluitenkin saatava räkkiin kiinni niin ei tarvitse erikseen hommata dippitelinettä. Siinä voi tehdä myös GHR:ää pienellä säädöllä laittamalla kantapäät turvapinnan alle ja polvien alle jotain ja vetokumeja käyttäen apuna. Vetokuminkiinnitysmahdollisuus olisi myös hyvä. Tuo Elite Fitness Systemsin 3x3 räkki (http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&cid=167&pid=921) on aika mainion näköinen.

-Tukeva säädettävä tasa/vinopenkki, jossa ei tarvitse pelätä sen romahtavan vinopenkkiä tehdessä. Ala-asennossa penkin maattava rungon päällä, niin että vaikka Ryan Kennelly voi tulla ottamaan 500kg lankkupenkkiä siinä. Esim. tälläinen (http://kauppa.voimaharjoittelu.fi/images/kuvat/penkit.jpg)

-Laadukas voimanosto/painonnostotanko + 2,5kg lukot
-Kumitettuja levypainoja tarpeeksi.
-Fatbar käsipainotangot tai muutenvaan paksukahvaiset 50mm painoille käsipainotangot + lukot. Pitää olla tarpeeksi 5kg levyjä tai pieniä kymppejä.
-Dippi/leuanveto lisäpainovyö tai hyvällä soljella oleva voimanostovyö mihin voi ripustaa paljon lisäpainoja.
-Lankkuja
-Jump Stretch vetokumeja
-Grippereitä
-IronMind Rolling Thunder (http://www6.mailordercentral.com/ironmind/images/1246_09f.jpg) kahva + painonlastaus"pinni" (http://www6.mailordercentral.com/ironmind/images/1314-f.jpg)
-Magnesiumpönttö
-Paljon kumimattoa
-Rintatuellinen kulmasoutu olisi myös mukava kuva (http://www.flexcart.com/members/elitefts/chestrow-400.jpg)
-Reverse Hyper (http://www.flexcart.com/members/elitefts/Revhyper-pro-400.jpg) olisi eliittiä, mutta menee aika kalliiksi.

Pikkuhannu
28.12.2008, 17:55
Kiitti vinkistä, oliko kyseessä tällänen W-kaupan lukko?

http://www.wrange.fi/WebRoot/Wrange/Shops/Wrange/480C/75AD/2603/3449/9AC3/0A28/101F/5A95/3701S.jpg

Juurikin nuo, paitsi minun tilaamissani oli suora tuo ruuvi ja siinä sellainen läpitappi, jolla kiristetään... W:n kuvastossa siis ilmeisesti vääränlainen kuva tuotteesta...

njietro
28.12.2008, 21:12
Kestävän peruspenkin saa sijoittamalla 400-500 euroa. Melkein järkevämpää sijoitaa raha kuntosalijäsenyyteen mielestäni.
Itellä on kotisalilla Energeticsin penkki. Pelkän penkin hinta ilman painoja oli 250e ja kestää 150kg painoo pitkäaikasesti, hetkellisesti varmasti 180kg ellei suuremmatkin kuormat.

Penkin saa pystyyn pystypunnerrusta tai vinopenkkiä ajatellen, koko laitoksen voi taittaa seinälle kokoon ja telineet saa nostettua niin ylös että kyykkäyskin onnistuu. Penkin päässä on scott-lauta haubereitten kuritusta varten.

Mistä saa hankittua edullisesti/järkevään hintaan 30mm reiällä olevia painolevyjä? 15kg tai 20kg, kenties molempia, tarvis saada pari jostain.

Nykyset 70kg levyjä ei riitä ihan joka liikkeeseen itelle, jonka johdosta käynkin kaupallisella salilla ja pikkuveli treenaa kotona. Jos kotona olis kunnolla painoja, niin vois itekin vetää kotitreenejä vähän paremmin.

Wrangen sivuilla 20kg kiekko 45e/kpl, tuntuu ihan vähän tyyriiltä.

sami90
29.12.2008, 17:12
prismasta saa ainaki 30mm reiällä olevia mutta vinyyli painoja..

njietro
30.12.2008, 00:18
tarvii käydä kattomassa oisko mitenkää järkihintasta.

tokmannilta saa mielestäni ihan kohtuuhintasia irtopainolevyjä, niinkun tossa pari sivua sitten ainakin tokmannin tangoista on tainnut olla puhetta. sääli vaan että ovat 50mm reijällä :S

ideaparkissa myydään vastaavanlaista tanko+painosettiä kun mulla on, mutta lisälevyjä ei heiltäkään kai saa :) jännä juttu kun penkkiä ja painoja osti niin joka paikassa luvattiin että lisälevyjä saa kyllä aina tilattua kohtuu hintaan kun vanhat loppuu, ja nyt kun sitten on ne levyt loppunu kesken ei mistään urheiluliikkeestä tunnu kuitenkaan saavan uusia :D

Usva
01.01.2009, 19:34
varmaan prisma, intersport, huuto.net? 30mm on lopulta aikas yleisiä verrattuna 25mm. Itellä on wrangen 25mm vinyylit ja niitä oli vaikeempi löytää, aina tuli noita 30mm vastaan.

Ja äkkiä ne maksaa melki 2e/kg

Skalman
01.01.2009, 20:32
varmaan prisma, intersport, huuto.net? 30mm on lopulta aikas yleisiä verrattuna 25mm. Itellä on wrangen 25mm vinyylit ja niitä oli vaikeempi löytää, aina tuli noita 30mm vastaan.

no mutta helppohan 30mm reijällä varustettu levy on laittaa 25mm tankoon.

hulluhitsari
02.01.2009, 19:21

Meneepi melkeen raaka-aineesiin jo tuo. Itse teetin ainakin paikallisessa ammattikoulussa itselleni kiekkoja. Veloittivat raaka-aine kustannukset vaan ja ainaki sai juuri haluamansa kokoiset reijät/painot :piis: Ainut tietysti jos pitää olla muovi/kumitettu pinta niin semmoista tuskin tekevät

Pikkuhannu
11.01.2009, 11:26
no mutta helppohan 30mm reijällä varustettu levy on laittaa 25mm tankoon.

Helpompaa, kun ostaa 50 reiällä tangon, saa helpoiten painoja ostettua lisää.. ;)

Force
15.01.2009, 12:06
Ite mallailin huvikseen, että minkälaista settiä hankkisin jos uutena olisin ostamassa.

1. SS Power Combo Power Rack 2. Räkki + säädettävä penkki 1683 €
2. Saken cumtom+ painosarja sis. Compact Power Bar, kumitetut Rebar kiekot 2*25, 20 ja 15 kg, rautaiset Standard HC kiekot 1,25 – 10 kg, jousilukot. 619 €
3. GCW levypainoja 4*20 kg. 240 €
4. Wrange Black Star 25mm käsipainot+lukot ja 4x2,5 kg, 2x1,25 kg, 2x0,5 kg 92 €
5. Wrange Black Star 25mm rautaisia levypainoja 8*10 ja 4*5 kg. 248 €
6. Body-Solid Ylä/Alatalja. Sisältäen kapean ja leveän tangon. 427 €
7. Olympic kulmatanko 120cm 50mm painoille + lukot. 83 €
8. Gymtec dippivyö. 39 €
9. Lapiokahva laakeroitu 75cm. 30 €
10. Kapea soutukahva laakeroitu. 18 €
11. Hauis-ojentajakahva laakeroitu. 23 €

Yhteensä 3500 €.

Lisäksi voimatelineeseen pitää saada dippikahvat ja lattialle kumimattoa.
257,5kg painoja levytankoon ja about 60kg per käsipaino.

Force
16.01.2009, 09:00

Sport Tiedjen 50mm käsipainossa sanotaan "maks. kuormitus: 50kg". Onko tuo ihan puppua vai onko ne oikeasti heppoista tekoa? Miten pitkät nuo tangon 50mm hihat on mihin painot laitetaan?

Johnsson
16.01.2009, 11:57

Rannerullaustanko
Leuanvetotanko

Uudet kamat:

Itsetehdyt:
Ratakisko
Painoankkuri
Hub-palikka

Ja lisää on tullut hankittua viimeisten 3-4kk aikana:

Coc #1,5, #2,5, #3 ja Imtug3, Imtug4 puristimet
4kg, 12kg ja 16kg kahvakuulat
Itsetehty pyöriväkahva 75mm:stä viemäriputkesta

Jokohan noi riittäis?:D

Marcyn koottava matto jäi tuosta pois. 45€ ja 6kpl sellaista palapelimaista matton palasta. Ihan ok, tosin en laittais tuon päälle mitään penkkiä tai kyykkytelinettä.

hulluhitsari
16.01.2009, 15:04
Sport Tiedjen 50mm käsipainossa sanotaan "maks. kuormitus: 50kg". Onko tuo ihan puppua vai onko ne oikeasti heppoista tekoa? Miten pitkät nuo tangon 50mm hihat on mihin painot laitetaan?

Ei nyt juuri kyseisen valmistajan tangoista ole kokemusta,mutta vanhalla salilla ainakin poksahti poikki kierteiden alku vaiheesta varmaankin juuri liikakuormituksen takia. Erinlaiset "halvat" seosmetallit mistä yleisimmin tangot nykyään tehdään ainakin "kiinan markkinoilla" ovat kyllä aika hepposta tekoa eli ei parane hirveesti ylikuormittaa voi käydä "kylmästi" jos lennosta napsahtaa poikki.

Force
16.01.2009, 16:27
Ei nyt juuri kyseisen valmistajan tangoista ole kokemusta,mutta vanhalla salilla ainakin poksahti poikki kierteiden alku vaiheesta varmaankin juuri liikakuormituksen takia. Erinlaiset "halvat" seosmetallit mistä yleisimmin tangot nykyään tehdään ainakin "kiinan markkinoilla" ovat kyllä aika hepposta tekoa eli ei parane hirveesti ylikuormittaa voi käydä "kylmästi" jos lennosta napsahtaa poikki.

Jees. Puntaroin tässä kumpi on järkevämpää, hommata jo omistamiini ihan hyviin 25mm käsipainokahvoihin 8kpl 10kg levyjä, Wrangen Black Star levyillä ne maksaa 192€. Toinen vaihtoehto on ostaa 50mm käsipainokahvat ja lisäksi pitäisi ostaa 6kpl 10kg levyjä, koska en halua mitään halkaisijaltaan isoja levyjä käyttää. Tämä vaihtoehto tulisi itseasiassa halvemmaksi, 70€ kahvat ja Sakelta 6*10kg 96€, yht. 166€.

Wrangella 50mm kässärikahvat maksaa yli tuplat noihin Sport Tiedjen kahvoihin verrattuna, 69€. Ei ole mitään mainintaa maksimi kuormituksesta.

HaGle
21.01.2009, 18:43
Joskus tuli treenailtua ton näkösessä hullunmylly kotisalilla :) http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/blog.php?b=2479

K-V
01.02.2009, 12:19
Itsehän asun "hieman" korvessa ja kotisalin rakentelu tulee halvemmaksi kuin lähimmälle salille meneminen kolmesti viikossa. (Reilu vuosi treeniä niin kaikki kamat maksaneet itsensä + nämä voi vaikka myydä jos siltä tuntuu..)

Kotoa löytyy:
- Power rack + taljalaite
- Leuanvetotankoja kaksi, toinen rackissa ja toinen oviaukossa.
- 2 tankoa (173cm ja 213cm)
- Penkki kiinteine telineineen
- 4 käsipainotankoa
- Jousilukkoja, kierrelukkoja ja isoja metallilukkoja tankoihin
- 127kg rautaa (Lisää tulee sittenkun sarjapainot menevät yli.)
- Kuntopyörä :rock:

Kesällä jos töitä saisi niin voisi ostaa säädeltävän penkin vielä, luultavasi mallia Hammer Finnlo. Myös V-kahvaa taljaan kaipailen mutta eiköhän tuohon rahat löydy jo hieman aikaisemminkin.. :rolleyes:

casual
04.02.2009, 18:34
Jees. Puntaroin tässä kumpi on järkevämpää, hommata jo omistamiini ihan hyviin 25mm käsipainokahvoihin 8kpl 10kg levyjä, Wrangen Black Star levyillä ne maksaa 192€. Toinen vaihtoehto on ostaa 50mm käsipainokahvat ja lisäksi pitäisi ostaa 6kpl 10kg levyjä, koska en halua mitään halkaisijaltaan isoja levyjä käyttää. Tämä vaihtoehto tulisi itseasiassa halvemmaksi, 70€ kahvat ja Sakelta 6*10kg 96€, yht. 166€.

Wrangella 50mm kässärikahvat maksaa yli tuplat noihin Sport Tiedjen kahvoihin verrattuna, 69€. Ei ole mitään mainintaa maksimi kuormituksesta.
Itse olen miettinyt aivan samoja asioita.
Ykkös vaihtoehtona on tällä hetkellä seuraava paketti.
-2kpl 50mm kahvoja Tiedjel:tä á 34,90€
-20kpl 50mm 5kg kiekkoja á 13,90€
-4kpl 50mm 2,5kg painoja á 6,95€
-2kpl kapeita ruuvilukkoja (kaksi lukkoa / paketti) á 9,90
Totaali hintaa tuolle paketille tulisi 395.40€, joka on kyllä aika paljon, mutta onhan siinä toisaalta ihan kivasti rautaakin.

Tiedustelin tuolta tangon mittoja ja painolle (ja lukoille) tuossa on tilaa 17cm ja nuo 5kg kiekot ovat 3,3cm paksuja, joten tankoon jää vielä 1cm tilaa lukoille per pääty tuolla täydellä kuormalla. :D 2,5kg kiekot olisi sitten "siirtymiä" varten.

Muistaako muuten joku paljonko nuo tokmannin 5kg kiekot maksavat? taisivat olla aivan samoja, kuin tuolla Tiedjel:lä.

http://www.sportkraft.net/ myisi myös 50mm/49cm kierrelukko tankoa, joka olisi varmaankin paras ja turvallisin, mutta 69€ kpl hinta hieman pelottaa.

Force
05.02.2009, 12:57
Tiedustelin tuolta tangon mittoja ja painolle (ja lukoille) tuossa on tilaa 17cm ja nuo 5kg kiekot ovat 3,3cm paksuja, joten tankoon jää vielä 1cm tilaa lukoille per pääty tuolla täydellä kuormalla. :D 2,5kg kiekot olisi sitten "siirtymiä" varten.

3,3cm * 4 = 13,2cm. Lukoille jää vielä 17-13,2 = 3,8cm tilaa. Kuormaahan tuossa on sitten 40kg kiekkoja + tangon ja lukon paino. Vähän enemmän pitäisi saada painoa. Eli pitää ostaa 10kg kiekkoja.

casual
05.02.2009, 17:40
3,3cm * 4 = 13,2cm. Lukoille jää vielä 17-13,2 = 3,8cm tilaa. Kuormaahan tuossa on sitten 40kg kiekkoja + tangon ja lukon paino. Vähän enemmän pitäisi saada painoa. Eli pitää ostaa 10kg kiekkoja.
Tarjoitin siis, että jos molemmilla puolilla on 5kpl noita 5kg kiekkoja (eli käsipaino olisi tällöin 50kg + tanko + lukot) niin jää tuo 1cm tilaa (tai oikein laskettuna 0,5cm).

Voimaharjoittelun HARDCORE kiekkojen mittoja kyselin myös:
Ja ne olivat seuraavat:

1,25kg on 12cm ja 18mm
2,5kg on 18cm ja 18mm
10kg on 27cm ja 25mm

5 kg kiekon (8€ / kpl) mitat jäivät vielä hieman epäselväksi (mutta kai se on tuossa 2,5kg:n ja 10kg:n välissä olisko jotain 20mm-23mm?)

Eli 5 * 23mm (arvioitu paksuus)=11,5cm eli lukoille tilaa 5,5cm :thumbs:

Nuo voimaharjoittelun keikot olisivat myös mukavasti halvempia (8€ / kpl) kuin tiedjen (13,9€/kpl) lätyt.

HC lättyt 10*5kg
80€
50mm 2kg tanko
34,90€
lukot (mitkä?)
2*2,5kg

Eli 57kg käsipaino hintaan 114,90 + lukot, ei paha?

Force
05.02.2009, 19:30
Tarjoitin siis, että jos molemmilla puolilla on 5kpl noita 5kg kiekkoja (eli käsipaino olisi tällöin 50kg + tanko + lukot) niin jää tuo 1cm tilaa (tai oikein laskettuna 0,5cm).

Joo, mutta eihän ne lukot siihen 5mm pätkään mahdu kiinni, joten käytännön maksimi olisi tuo 4 levyä per puoli. Nuo HC lätyt vaikuttaa huomattavasti järkevämmiltä.

casual
05.02.2009, 20:08
Joo, mutta eihän ne lukot siihen 5mm pätkään mahdu kiinni, joten käytännön maksimi olisi tuo 4 levyä per puoli. Nuo HC lätyt vaikuttaa huomattavasti järkevämmiltä.
kyllähän ne lukot mahtuu melko pienen tilaan :rock::
http://www.youtube.com/watch?v=FKZqUNjULrs&feature=channel_page
nojuu, pistin vielä 5kg HC levyjen saatavuudesta ja mitoista kyselyä tuonne voimaharjoitteluun. 10kg kiekko on kyllä melkein väkisinkin halkaisijaltaan liian iso käsipainoot, ainakin minun käyttööni.

jennanen
18.02.2009, 02:02
Hei!

Täällä saattaa jo jossain lukeakkin, mutta oisko hyviä vinkkejä mistä saisi ostettua pieniä (30mm) levypainoja? Lähinnä 2,5kg painoja kaipailisin..

Tietysti tämä on paikkakunta kohtaista, mutta ainahan sitä saa käydä liikkeistä tiedustelemassa..

Usva
03.03.2009, 07:19
Muistaakseni Prismassa oli ja varmaan Intersportissa. Netistä tietty löytyy muutama kauppa kanssa.

Usva
22.03.2009, 03:02
Tuli ostettua toinen tanko, ettei tarvi aina siirrellä paikasta toiseen tota yhtä ja tätä voi käyttää vaikka t-kulma soudussa. Eli 50mm päillä n. 20kg tanko. Erikoisen tästä ostosta teki se, että se makso uutena 22,5e. Olin Ideaparkissa pyörimässä tossa tiistaina ja siä oli jokku tasauspäivät ja oli Tokmannilla erä urheilutarvikkeita -50%. Eli se jo halpa 45 euron tanko makso ton verran. Ei paha hinta, vaikkei varmaan maailman laadukkain tanko olekaan. Siä oli sitten silppu painoja edullisesti myös eli 1,25kg ja 2,5kg levyjä. Niitä en ostanu kun on jo tarpeeks.

Kapteeni
22.03.2009, 11:17
Mistäs kulmatanko 50mm päillä ja kiekkoja about 50kg? Pari sataa tulee vissiin maksaa melkein joka paikassa? Vuoripex, wrange, tiedje.. mitäs muita vaihtoehtoja?

Force
08.04.2009, 16:49
Kenelläkään ei varmaan ole kokemusta Wrangen myymästä Body-Solid Powerline Power-Rackistä?

http://www.wrange.fi/epages/Wrange.axl/?ObjectPath=/Shops/Wrange/Products/3620

tai Body-Solid sarja-7 -vino-/tasapenkistä?

http://www.wrange.fi/epages/Wrange.axl/?ObjectPath=/Shops/Wrange/Products/3592

Nuo olisi yhteensä 717€. Saken räkki+säädettävä penkki olisi tietysti helvetin hyvä, mutta kuitenkin yli tuplat kalliimpi 1683€..

Usva
08.04.2009, 17:04
Kysy ihmeessä viä hinta vuoripexiltä. Siä häkki on käsittääkseni vähän tukevampaa tekoa kun tuo wrangen ja sitten säädettävä penkkikin oli ainakin järeetä tekoa. Itellä on tuolta ja en ole katunut hankintaa. Sähköpostilla pyydät paketti hintaa siitä mitä aiot hankkia kuljetuksineen, niin voi olla yllättävänkin edullinen. Ainakin tulee yks lisää sun vaihtoehtoihin jossei muuta :)

Force
08.04.2009, 18:33
Vuoripexin häkki näyttää muuten pirun hyvältä, on tukevan näköinen ja myös tarpeeksi syvä jotta häkin sisällä pystyy kyykkäämään pelkäämättä tangon osumista pystypalkkeihin. Ainoastaan nuo halkaisijaltaan pienet kannattimien ja turvapalkkien reiät epäillyttää..

Force
09.04.2009, 20:09
Huomasin että Body-Solidilla on selvästi jämäkämmän näköinen häkkikin. Kysäisin Wrangelta saako heidän kauttaan ja mikä on hinta, ei kuulunut vielä vastausta.

http://www.bodysolid.com/Commercial/item.cfm?id=489

Tuohon vielä ite poraa ylös ja alas reiät vetokumien kiinnitystapeille niin se on siinä.

Force
12.04.2009, 23:17
Kysy ihmeessä viä hinta vuoripexiltä. Siä häkki on käsittääkseni vähän tukevampaa tekoa kun tuo wrangen ja sitten säädettävä penkkikin oli ainakin järeetä tekoa. Itellä on tuolta ja en ole katunut hankintaa. Sähköpostilla pyydät paketti hintaa siitä mitä aiot hankkia kuljetuksineen, niin voi olla yllättävänkin edullinen. Ainakin tulee yks lisää sun vaihtoehtoihin jossei muuta :)

Kysyin tuosta Vuoripexin myymästä Marcy MWB 682 säädettävästä penkistä, ja vastaus oli että painorajoitus 180kg käyttäjän kanssa. Se on todella vähän.

Kulma tulossa BodyCraftin F602 jossa turvaraja 320kg. Hinta about 250€.

Tuo SSPower/Metal säädettävä penkki olisi ihan kuningas, mutta 580€ on paljon rahaa..

creator
20.10.2009, 21:09
Itselläni toimii noin 20 neliön lämmitetty ulkorakennus kotisalina. Laitteet ja välineet ovat:
Leuanvetotanko, dippiteline, penkki, räkki teline, Weider pro 4500 kuntokeskus, levytanko+140kg painoja, scottipenkki+kulmatanko, säädettävät käsipainot 5-50kg, hyppynaru, kuntopyörä, jousipuristimia yms. muuta sälää. :)

Varusteina toimivat muun muassa dippilisäpainovyö, painonnostovyö, hanskat, vetoremmit.