PDA

Näytä koko versio sivusta : Soijaproteiini

Wolverine
26.11.2007, 18:04
Mitä mieltä olette soijaproteiinista? Kannattaako sellaista käyttää? Mitä hyvää ja mitä huonoa mielestänne on soijaproteiinissa?

Kyselen näitä, koska ostin tuossa viikonloppuna pussin soijaprodea. Viime soijaprodesta oli kulunut vuosia aikaa ja ajattelin maistaa pitkästä aikaa - josko olisi maku parantunut. Ostin maustettua soijaprodea varsin kilpailukykyiseen hintaan ja suoraan sanottuna ei se pahalle maistu!

Soijaproden prodepitoisuus pyörii tuossa 90% prosentin paikkeilla, mikä on perusheraa reilusti enemmän. Mutta eikö se ole niin, että soijan biologinen arvo (?) on reilusti heraa alhaisempi? Eli pienempi suhteellinen osuus on elimistön hyväksikäytettävissä?

Kuten huomaa, olen aika pihalla tuosta soijaprodeskenestä. Tiedän vain sen, että sen maku on suht ok ja hinta varsin miellyttävä. Voisiko joku siis valistaa, missä on koira haudattuna - eli miksi soijaprodea ei niin yleisesti käytetä...

Niin ja sen kyllä tiedän, että soijaprodea ei kai voi suositella palkkariin hitaan imeytymisen vuoksi. Itse olenkin käyttänyt sit lähinnä välipalana.

Rekola
26.11.2007, 22:14
http://www.musclemarket.fi/forum/showthread.php?t=77

jaafetti
27.11.2007, 10:21
Olis kiva tietää mistä maustettua soijaa ostit ja mihin hintaan. Itse käytän soijaa prodena ja jos jotain huonoa siinä on niin sekoittuvuus ei oo niin hyvä kun herassa. Tarvii enemmän nestettä muuten on aika paksua..

Wolverine
27.11.2007, 16:31
My bad - olisi pitänyt tarkistaa onko aiheesta aikaisemmin puhuttu.

Niin ja hinta oli 15 € / 900g, eli ei mitään hirmu halpaa, mutta halvinta maustettua mitä kyseisessä lafkassa oli.

SJH
27.11.2007, 17:21
My bad - olisi pitänyt tarkistaa onko aiheesta aikaisemmin puhuttu.

Niin ja hinta oli 15 € / 900g, eli ei mitään hirmu halpaa, mutta halvinta maustettua mitä kyseisessä lafkassa oli.

Joo no ei todellakaan niin halpaa ole, että kannattaisi sen takia sitä ostaa. Netistä tilaamalla saa varmaan halvimmalla, mutta täällä espoossa saa ihan ruokakaupastakin maustamatonta heraa 13€/900g