PDA

Näytä koko versio sivusta : NGV:n treenit

Sivut : [1] 2 3 4 5 6

NGV
27.11.2007, 13:23
Joo elikkäs tästä alkaa sitten tälläkin foorumilla treenipäiväkirjan pitäminen. Jos vaikka saisin enemmän palautetta itse treeneistä kuin jostain muusta ylimääräisestä. Olen aloittanut punttitreenit 14-vuotiaana eli nyt on treeniä alla vähän yli 3 vuotta. Aloitaessani olin 85 kiloinen puttepossu tankki ja nyt on aamupaino ollut ennätys korkea 86,6 kg täyttä läskiä. Kesällä alkoi (tuli varmaankin mave + takakyykky komposta) alaselkä vihlomaan ja sitä vihlontaa jatkui aina lokakuulle saakka. Tuona aikana en juuri pystynyt tekemään alakertaa kuin ylläpitävästi, minkä vuoksi olen päässyt hakkaamaan hyvin yläkroppaa. Treenaan tällä hetkellä 2+3-jakoisella ohjelmalla ja pyrin kehittämään hyvin yläkroppaa ja takareisiä, koska etureidet ovat jo niin monen mielestä edellä muuta kroppaa.

Ma: Alakroppa (voimapainotteinen)
Ti: Yläkroppa (voimapainotteinen)
To: Rinta, selkä, pohje (hypertrofiapainotteinen)
Pe: Jalat, vatsat (hypertrofiapainotteinen ja enemmän suuntaan liikkeitä takareisille)
La: Olkapäät, kädet ja pohkeet (hypertrofiapainotteinen)

Jotain ennätyksiä jota olen ottanut:
Penkki: 100 kg x 7, 6
Etukyykky: 120 kg x 5
Mave (keväältä): 152,5 kg 2x6
Dippi: 40 kg 2x6
Vinopenkki kp: 37,5 3x6

Matka kohti tuntematonta jatkuu edelleen ja nyt myös tälläkin foorumilla.

NGV
27.11.2007, 13:24
Etukyykky: 110 kg 2x6
Mave: 145 kg 2x6
Hack: 140 kg (+kelkka) 3x6
1a Reidenkoukistus maaten: 35 kg 3x7
1b Pohje vaaka hackissa: 100 kg 3x12
1c Rannekääntö selän takaa taljassa: 55 kg 3x15

Olipas kova treeni. Etukyykky alkoi jo tuntumaan ja saa nähdä miten käy, kun 115 pitäisi vähintään 2x6 vätästä. Mave tuntui hyvältä vaikka tosin raskasta olikin. Hacki oli aivan sairaan raskasta tänään, en tiiä mikä oli. Noh toivotaan, että olisi seuraavalla kerralla vähän kevyempää. Salilla veivasi samaan aikaan Kuopion mestari Jerry Ossi. Siinä sitten juteltiin niitä ja näitä. Sitten mies totesi, että liikutan etukyykyssä hyviä romuja ja tekniikka on aivan täydellinen. Sanoi, että jatka samaa malliin ja vedät tosi pohjasta kuten ton hackinkin. Reidet on hyvällä mallilla. Jos ei muuta, niin muiden mielestä on tämä takaireisi painotteinen spesiaali ohjelma toiminut.

Treeniaika: 47 min
Treeniarvio: 8 ½

Hulkki
27.11.2007, 13:52
Jos vaikka saisin enemmän palautetta itse treeneistä kuin jostain muusta ylimääräisestä.Yksityisasioihin ei tällä forumilla mennä, mutta noin yleisestikin treenijutuista puhuttaessa tuohon "ylimääräiseen kommentointiin" vaikuttaa aika voimakkaasti myös se, jos jatkat tuota "olen geenitön kynis" -jutun viljelyä suurin piirtein joka toisessa postauksessasi. Eli suosittelen välttämään tuota linjaa.

Köpö
27.11.2007, 14:38
Suhteellisen vahva jässikkä kyseessä, kun kerta olet meikeläistä vuoden nuorempi ja silti näkyy kovemmat raudat liikkuvan. Ainakin omaan silmään osui tuo etukyykky. Huono tietenkään verrata itseeni kun omat olkapäät huutavat niin pahasti etukyykyssä hoosiannaa ettei siitä mitään tule, mutta on tuo hyvin.

Mutta eipä siinä mitään, samaan malliin vaan jatkaa niin hyvää tulee :thumbs:

T1000
27.11.2007, 15:12
Ainakin omaan silmään osui tuo etukyykky.

Joo, aika hyvin jos se on vedetty "perse lattiaan" tyylillä.:thumbs:

NGV
27.11.2007, 19:52
1 Penkki: 95 kg 2x6
2 Hammer leuat: 15 kg 2x4
1a Dippi: 37,5 kg 2x6
1b Tuettu t-kulmasoutu: 65 kg 2x8
2a Hauiskääntö kulmatangolla: 38 kg 3x6
2b Vipunostot sivulle taljassa: 13 kg x 7, 7, 6
3a Takaolka (kone): 55 kg 3x7
3b Vatsat taljassa: 60 kg 3x12

Jotenkin aivan voimaton olo, saattaa johtua liian vähästä unen määrästä. Muutama päivä enään, niin stressi tasot normalisoituvat ja pääsee taas nukkumaan hiukan pitempää kuin 4-6 tuntia yössä. Meni treeneissä muutama extra minuutti, kun piti muutama kuva saada Fastin hakemukseen. Ei sinne mitä tahansa kuvia voi laittaa. :D

Treeniaika: 42 min
Treeniarvio: 7-

Joo, aika hyvin jos se on vedetty "perse lattiaan" tyylillä.
Olen kyykännyt niin alas kuin näillä onnettomilla välityksillä pääsen. Pitää ottaa kyllä klippiä kyykystä, niin sen näkee itse, vaikka salilla isommat pojat ovat todenneet sen ihan kiitettävän syväksi.

Rautateemu
28.11.2007, 00:00
Meni treeneissä muutama extra minuutti, kun piti muutama kuva saada Fastin hakemukseen. Ei sinne mitä tahansa kuvia voi laittaa. :D Huh huh, minkähänlaisia hakemuksia sitä vielä tuleekaan:sweat::eek:. Mä luulen että riittää jo ne sun kuvat.

-

Pitää ottaa kyllä klippiä kyykystä, niin sen näkee itse, vaikka salilla isommat pojat ovat todenneet sen ihan kiitettävän syväksi. Käyks siellä isojakin poikia? (Antikaista ei niihin kyllä lasketa:D, lähetä sille muuten terkkuja!).

NGV
28.11.2007, 06:49
Huh huh, minkähänlaisia hakemuksia sitä vielä tuleekaan. Mä luulen että riittää jo ne sun kuvat.
Jonkin näköisiä pitäisi varmaan tulla. Pitää varmaan vielä muutama saada etukyykystä, ei sinne mitä tahansa kuvia kehtaa laittaa. :D

Käyks siellä isojakin poikia? (Antikaista ei niihin kyllä lasketa, lähetä sille muuten terkkuja!).
Käyhän täälä. Jos joku kerta poikeat täällä päin, niin tuut ihmeessä treenaamaan. Pitää lähettää, sanoi että ens vuonna on iha uus mies lavalla, saa nähdä.

Rautateemu
28.11.2007, 12:24
Käyhän täälä. Jos joku kerta poikeat täällä päin, niin tuut ihmeessä treenaamaan. Pitää lähettää, sanoi että ens vuonna on iha uus mies lavalla, saa nähdä.
No täytyy kuitenkin hankkia sinne lavalle pari kovaa uutta karjua sen kiusaks, vaikken itse ens syksynä kisaakaan:D. Täytyy joskus tulla sinne juttelemaan treenistä ja kaikesta muustakin. Hulkkia ei ehkä kannata ottaa mukaan, koska muut ei saa suunvuoroa:D.

NGV
28.11.2007, 18:53
Täytyy joskus tulla sinne juttelemaan treenistä ja kaikesta muustakin. Hulkkia ei ehkä kannata ottaa mukaan, koska muut ei saa suunvuoroa.:D
En usko, että mies mitään edes puhuisi. Äijä vääntää precorin hackin solmuun, kun kyykyttää siinä ainakin 20 sarjaa jollain 300 kilolla. :D

NGV
29.11.2007, 20:36
1a Vinopenkki: 35 kg 4x6
1b Ylätalja: 77 kg x 8, 8, 7, 7
2a Lattiapunnerrus: 75 kg 4x8
2b Alatalja: 72 kg 4x8
3a Ristikäistalja alhaalta: 18 kg 4x12
3b Ylätalja väärtepäin (vipuvarsi): 40 kg 4x12
3c Pohje istuen: 30 kg 4x10

Vihdoinkin koeviikko on ohi ja kotiin tullessani nukahdin ja nukuin noin 3 tuntia. Teki kyllä hyvää ottaa vähän pitemmät päivä nokoset, ei kuitenkaan parane ottaa tavaksi, ei tässä vielä ikäloppuja olla. :D
Lattiapunnerusta olen tässä nyt noin 5 kertaa tahkonut tässä treenissä ja tuntuu hyvältä liikkeeltä. Pakko jotain on keksiä jotta rinta osottaisi jotain kehitystä. Tuntuu, että se ei suostu kasvamaan millään tai sitten voi olla, että mulla on vaan rasvaa niin paljon, että ei nää itse lihasta. :lol:

Treeniaika: 35 min

Hulkki
29.11.2007, 20:43
Lattiapunnerusta olen tässä nyt noin 5 kertaa tahkonut tässä treenissä ja tuntuu hyvältä liikkeeltä. Pakko jotain on keksiä jotta rinta osottaisi jotain kehitystä.No joku lattiapunnerrus tuskin on se paras liike tuohon ongelmaan, kyseessä kun on pikemminkin ojentajaliike (rasittaa toki myös rintaa).

NGV
29.11.2007, 20:45
No joku lattiapunnerrus tuskin on se paras liike tuohon ongelmaan, kyseessä kun on pikemminkin ojentajaliike (rasittaa toki myös rintaa).
Ei ehkä paras mahdollinen tuota tavoitetta varten, mutta hyvä liike. Ottaa yllättävän hyvin rintaan, kun teen jatkuvalla temmolla. Jos pysäytän alhaalla ja sitten punnerran, ottaa ojentaja hittiä suhteessa enemmän kuin pumppaavalla versiolla.

Jasa
30.11.2007, 07:36
En kyllä itse näe järkeä tehdä koko lattiapunnerrusta, jos painoa ei pysäytetä alhaalla. Käsittääksenihän tuo on lähinnä mainio voimapuolen liike kehittämään rinnaltalähtöä, kun päästetään paineet alhaalla pois ja räjäytetään paino ylös. Muutenhan voi tehdä ihan hyvin normipenkkiä.

pekkapoika
30.11.2007, 08:01
Treenaat aika vähän selkää, joka näyttäisi olevan paskin osa-alueesi ainakin uusimpien(=vanhojen;)) kuvien perusteella. Varo ettei käy samallailla kun minulle, että se "unohtuu", ja tajuaa vasta kun lähes kaikki muut osa-alueet on cbb-tasoa ja selkä näyttää siltä, ettei sitä juurikaan ole treenattu.
Mutta asenne yleisesti on pysynyt jo pari vuotta todella hyvänä, jatka samaan malliin!

Hulkki
30.11.2007, 08:17
En kyllä itse näe järkeä tehdä koko lattiapunnerrusta, jos painoa ei pysäytetä alhaalla. Käsittääksenihän tuo on lähinnä mainio voimapuolen liike kehittämään rinnaltalähtöä, kun päästetään paineet alhaalla pois ja räjäytetään paino ylös. Muutenhan voi tehdä ihan hyvin normipenkkiä.Nyt menee kyllä pieleen; lattiapunnerrus on kuitenkin täysin eri liike kuin penkkipunnerrus:
http://www.fast.fi/index.php?mid=501&a=show&id=372

Eli lattiapunnerrus on tekotavasta riippuen mainio rinnan/ojentajien perusliike, joka ei kuitenkaan rasita olkaniveliä pahalla tavalla. Sekä paussilla että jatkuvalla pumppauksella tehtävät sarjat ovat hyödyllisiä (edellinen ottaa enemmän ojentajiin, jälkimmäinen rintaan).

NGV
30.11.2007, 09:08
Treenaat aika vähän selkää, joka näyttäisi olevan paskin osa-alueesi ainakin uusimpien(=vanhojen) kuvien perusteella. Varo ettei käy samallailla kun minulle, että se "unohtuu", ja tajuaa vasta kun lähes kaikki muut osa-alueet on cbb-tasoa ja selkä näyttää siltä, ettei sitä juurikaan ole treenattu.
AIKA VÄHÄN!?!?! :confused:
Maanantaina jalkatreenissä vedän mavea jossa myös selkäkin rasittuu suhteelisen hyvin. Seuraavana päivänä teen leukoja ja t-kulmasoutua ja tuosta kaksi päivää teen talja pumppailua eli yhteensä 3 kertaa selkää. Yhteensä sarjoja viimeisellä viikolla tulee noin 21 sarjaa josta 6 on voimapainotteisissa treeneissä. Kesän dietin jälkeen olen juuri yrittänyt painottaa selkää ja rintaa. Rinnalle tulee ainakin 2 suoraa treeniä ja kai se nyt vähän ottaa hittiä kapeassa penkkissä jota teen lauantain olkapää, käsi treenissä.

Mutta asenne yleisesti on pysynyt jo pari vuotta todella hyvänä, jatka samaan malliin!
Kiitos!

Eli lattiapunnerrus on tekotavasta riippuen mainio rinnan/ojentajien perusliike, joka ei kuitenkaan rasita olkaniveliä pahalla tavalla. Sekä paussilla että jatkuvalla pumppauksella tehtävät sarjat ovat hyödyllisiä (edellinen ottaa enemmän ojentajiin, jälkimmäinen rintaan).
Tuntuu, että olkapäät eivät rasitu läheskään samalla tavalla kuin penkissä. Ja ei sitä penkkiä jaksa pukkailla kahta kertaa viikossa (nivelet ei tykkää hirveen hyvää) vaikka tuo on melkein samanlainen liike.

Lazarus
30.11.2007, 10:38
Yksityisasioihin ei tällä forumilla mennä, mutta noin yleisestikin treenijutuista puhuttaessa tuohon "ylimääräiseen kommentointiin" vaikuttaa aika voimakkaasti myös se, jos jatkat tuota "olen geenitön kynis" -jutun viljelyä suurin piirtein joka toisessa postauksessasi. Eli suosittelen välttämään tuota linjaa.

Sanoo mies, joka manaa (omien sanojen mukaan) onnnettomia etureisiään ja muitakin rakenteellisia heikkouksiaan joka kolmannessa postissa.

pekkapoika
30.11.2007, 11:35
AIKA VÄHÄN!?!?! :confused:
Maanantaina jalkatreenissä vedän mavea jossa myös selkäkin rasittuu suhteelisen hyvin. Seuraavana päivänä teen leukoja ja t-kulmasoutua ja tuosta kaksi päivää teen talja pumppailua eli yhteensä 3 kertaa selkää. Yhteensä sarjoja viimeisellä viikolla tulee noin 21 sarjaa josta 6 on voimapainotteisissa treeneissä. Kesän dietin jälkeen olen juuri yrittänyt painottaa selkää ja rintaa. Rinnalle tulee ainakin 2 suoraa treeniä ja kai se nyt vähän ottaa hittiä kapeassa penkkissä jota teen lauantain olkapää, käsi treenissä.

Ok. Itelle jäänyt aina mieleen ne päivät treenipäiväkirjassa kun teet rintaa ja olkapäitä kun hullu ja vain muutaman hassun selkäsarjan. Mutta joo, näyttäisi noissa olevan selkääkin jonkun verran. Mutta sitä ei koskaan ole liikaa:D

Kiitos!

Ole hyvä.

Jasa
30.11.2007, 12:06
Nyt menee kyllä pieleen; lattiapunnerrus on kuitenkin täysin eri liike kuin penkkipunnerrus:
http://www.fast.fi/index.php?mid=501&a=show&id=372

No jos verrataan lattiapunnerrusta ilman pysäytystä esim. sotilaspenkkipunnerukseen, niin ero liikkeiden välillä on aika pieni. Periaatteessahan on aivan sama punnerretaanko lattialla vai tehdäänkö "vajaita toistoja" penkillä sotilaspenkkityyliin. Lattiapunnerruksessa ideana on nimenomaan hyödyntää lattiaa ja laskea paino kyynÄräpäiden varaan ja räjäyttää paino ylös.

Kagelberg84
30.11.2007, 12:09
Sanoo mies, joka manaa (omien sanojen mukaan) onnnettomia etureisiään ja muitakin rakenteellisia heikkouksiaan joka kolmannessa postissa.

"Kevyt provo" no joo.. NGV:lle: Hienoja rautoja liikuttelet:thumbs: Oikein itseä harmittaa, kun noinkin mitätön pullasorsa ownaa meikäläisen mm. pystäreissä;)

Jatka samaan malliin, niin nuo rintafileetkin alkavat näkyä tuota pikaa!

Hermis
30.11.2007, 13:50
Way to go, NGV!!! Mä seison sun takana :thumbs: Kaiken takanahan ON nainen, U know ;). Lippu salossa ja jatkat vaan polullasi sitkeästi eteenpäin :)

NGV
30.11.2007, 16:41
Ok. Itelle jäänyt aina mieleen ne päivät treenipäiväkirjassa kun teet rintaa ja olkapäitä kun hullu ja vain muutaman hassun selkäsarjan. Mutta joo, näyttäisi noissa olevan selkääkin jonkun verran. Mutta sitä ei koskaan ole liikaa
Sitä treenipäiväkirjaa kannataa lukea tarkemmin, melkein kuin piru raamattua. ;)
Ei se mitään, koska hakkaan myös rintaa ja olkapäitä kuin hullu. :D

NGV:lle: Hienoja rautoja liikuttelet Oikein itseä harmittaa, kun noinkin mitätön pullasorsa ownaa meikäläisen mm. pystäreissä
Heh, noh pullasorsa termissä olet enemmän kuin oikeassa. Siis kp vaiko takkiteline versiota tarkoitat? Takkitelineessä olen aina laskenut sen takkitelineen 20kg vaikka ainahan ne eivät paina sen verran.

Way to go, NGV!!! Mä seison sun takana :thumbs: Kaiken takanahan ON nainen, U know;) . Lippu salossa ja jatkat vaan polullasi sitkeästi eteenpäin :)
Kiitos, mun takana ei tosin kannata seisoa. :D
Any way, kyllä tässä jatketaan vaikka mitä kävisi. Muuten mulle ei kannata sössöttää kyykkytankoo suuremmista asiosta, ne menee kilometri kaupalla yli. :lol:

Big Evil
30.11.2007, 18:00
No jos verrataan lattiapunnerrusta ilman pysäytystä esim. sotilaspenkkipunnerukseen, niin ero liikkeiden välillä on aika pieni. Periaatteessahan on aivan sama punnerretaanko lattialla vai tehdäänkö "vajaita toistoja" penkillä sotilaspenkkityyliin. Lattiapunnerruksessa ideana on nimenomaan hyödyntää lattiaa ja laskea paino kyynÄräpäiden varaan ja räjäyttää paino ylös.

Siis miten sotilaspenkin liikerata on vajaa verrattuna tavalliseen penkkiin? Sotilaspenkissähän (kisassa) vajaat toistot hylätään. touhu näyttää pumppaukselta vain koska aluksi kannattaa tehdä toistot mahdollisimman nopeasti. Kuitenkin kuka tahansa saa normaalipenkissä lyhyemmän nostomatkan. Meinasitko siis vaan vajaaksi jättämistä ylhäältä vai mitä käsitin väärin?

Olen aina luullut, että ylhäältä vajaaksi jättäminen säästää ojentajia, koska siellä punnertaminen on ojentajista kiinni. Kuitenkin ojentajien löysääminen lattiapenkin ala-asennossa kuormittaa niitä, koska ojentajien kannalta ei voida sitä varastoitunutta potentiaalia käyttää? Pumppaamalla tekemisestä lattiapenassa en osaakaan arvailla, en ole ikinä kokeillut :)

Tää oli sit kyselyä eikä riidanhaastoa.

Jos muuten änäri joskus kyllästyt pystypunnerrukseen takkitelineessä tai tulee tasanne, kokeile vauhtipunnerrusta. Hauskempaa liikettä ei olekaan. Paitsi penkki.

Hulkki
30.11.2007, 18:15
No jos verrataan lattiapunnerrusta ilman pysäytystä esim. sotilaspenkkipunnerukseen, niin ero liikkeiden välillä on aika pieni. Periaatteessahan on aivan sama punnerretaanko lattialla vai tehdäänkö "vajaita toistoja" penkillä sotilaspenkkityyliin.Ei edelleenkään pidä paikkaansa. Vaikka kuinka yrittäisi pumppailla, se lattia koskee ojentajiin ja kyynärpäihin kuitenkin joka toistolla lattiapunnerruksessa, vaikuttaen täten tuohon suunnanvaihtoon, toisin kuin esim. alhaalta vajaassa sotilaspenkissä tapahtuu. Lisäksi lattialla makaaminen antaa takaolkapäille paremmin tukea kuin punnerruspenkki, mikä selittää varmasti osaltaan tuon lattiapunnerruksen paremman olkapääystävällisyyden.Sanoo mies, joka manaa (omien sanojen mukaan) onnnettomia etureisiään ja muitakin rakenteellisia heikkouksiaan joka kolmannessa postissa.

"Kevyt provo" no joo.. Lazaruksen ainoa tarkoitus bodyforumeilla on jo parin vuoden ajan ollut provosointi, joten en jaksa noihin ukon läpinäkyviin yrityksiin ikinä sen kummemmin tarttua. :D:piis:

Big Evil
30.11.2007, 18:44
Löysin kuin löysinkin Ollin vanhan postauksen, ja arvailin vääräksi tuon ala-asentojutun :piis:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1671424&postcount=2723

mä aina hieman karsastan tollasia juu-ei -juttuja. ei voida sanoa yhden liikeversion/ treenimenetelmän olevan täysin oikea ja toisen täysin tarpeeton. niin se vaan ei mene IRL. aika paljon pitäs tehdä laajaa tutkimusta, että voitas joku juttu täysin mustavalkosesti teilata. jos kokemukseen joku haluaa vedota, mikä on ihan ok, pitäs olla melkosesti myös kokemusta siitä teilaamastaan jutusta ja sen tutkiminen pelkästään yksilöllä ei ole kovin mahdollista. lisäksi tietynlaiset oletukset jne saattavat suunnata jutun etenemistä. se siitä.

kuten sanottua ja kaikessa konsensusmeiningissä, lattiapenkissä voidaan homma tehdä monella tapaa ja niillä kaikilla on omia käyttöalueita, kuten esim. jullessa, boksikyykyssä jne. esimerkki (kapea ote kaikissa):

a) paineet pysyy ja pomppu lattiasta -> vaikutus samankaltainen kuin korkeaksi jätetyssä kapeassa penkissä, mutta rinnan osuutta helpottaen. vrt. mm. kuulantyöntäjien kilpipenkki. vaatii harjoittelua saadakseen kunnon hyödyn, sillä pomppu häiritsee venytysrefleksiä ja elastisen voimantuoton harjoitusvaikutus jää vähäiseksi tai jopa häiriintyy. sopii parhaiten bodailuun ja tietyin varauksin (kokemus) voimailuun.

b) paineet pysyy, mutta pysäytys olkavarret lattiaa vasten -> korostetaan hieman enemmän rinnan merkitystä. vaikutus on hieman erilainen kuin d:ssä lähinnä rinnan staattisen työn kautta. käyttö pääasiassa voimailussa.

c) paineet pysyy, mutta pysäytys olkavarret lattiaa hipoen -> vastaa staattista (stoppi) penkkiä, mutta pysäytyskohdan rasitusta helpotetaan, joten vaikutus staattiseen voimantuottoon ei ole yhtä hyvä. tää seikka tietenkin riippuu kosketuksen voimakkuudesta. käyttö pääasiassa voimailussa.

d) paineet pois -> samankaltainen harjoutusvaikutus kuin b, mutta rinnan työn painotus suurempi ja suuremmat vaikutukset räjähtävyyteen sekä rinnan konsentriseen voimantuottoon. käyttö pääasiassa voimailussa.

lisäksi eri oteleveydet. edelleen pitää vaan miettiä, miksi totakin hyvää liikettä tekee, jos sitä treeneissään avuksi käyttää. yleensä pääasiallinen harjoitusalue lattiapenkeissä on lähdön treenaaminen, mutta kuten yllä esitetään, sitä voi tietenkin käyttää moneenkin tarkoitukseen painottamaan joko ojentajia tai rintaa tai tietyillä variaatioilla hartioita jne.

NGV
30.11.2007, 20:52
1a Prässi: 210 kg (+kelkka) 4x7
1b Olankohotus tangolla: 115 kg 4x7
2a Bulgarialainen yhden jalan kyykky kp: 17,5 kg 3x8
2b Vatsan nosto koneessa: 4x12
3a Reidenkoukistus istuen (kone): 45 kg 4x12
3b Salkku rannekääntö tangolla: 20 kg 4x12

Tänään alkoi joku ihme tanssi kurssi ja jotkut sanoivat sen alkavan vasta ensi viikolla. Mukavaa, olin jo MP3-soitin korvissa menossa salille painamaan treeniä, niin eikös kaveri tule ja sano, joo nyt alkaa tällänen kurssi eikä ensi viikolla. Kettu. Noh ei siinä auttanut itkut eikä maamelaulut. Ainakin oli hyvin lämmitelty kun 90 min meni tuossakin ja päälle reisiä. Olen nyt noin 3kk tehnyt tämän toisen jalkatreenin takareisi painotteisemmin, koska etureisi on niin paljon edellä takareittä ja muitakin lihasryhmiä.

Treeniaika: 40 min
Treeniarvio: 6 ½

NGV
01.12.2007, 15:23
Pystypunnerus smithissä 70 kg 3x8
1a Kapea penkki: 70 kg 4x6
1b Keskitetty hauiskääntö kp: 17,5 kg 4x6
2a Vipunostot sivulle istuen kp: 10 kg 6x8
2b Takaolkapääsoutu taljassa: 45 kg 6x10
3a Hammerkääntö rinta penkkiin tuettuna: 15 kg 4x10
3b Taljapunnerus pään yli: 45 kg 4x12
3c Pohje seisten smithissä: 70 kg 3x10

Mukavaa lauantain päivän pumppaamista. Ensimmäinen liike pari tuntui paljon paremmalta kuin viime viikolla, voi tosin johtua siitä, että unta on tullut enemmän kuin tarpeeksi. Kokeili takaolkapääsoudussa muutaman setin jälkeen, tehdä tuettuna sitä. Eli otin penkin ja sillä tuin. Tuntui hyvältä ja pystyi enemmän keskittymään pelkkään soutamiseen kuin siihen pystyssä oloon. Pitää tehdä jatkossa tuettuna.

Treeniaika: 45 min (meni aikaa vähä höpöttäessä)
Treenarvio: 7 ½

NGV
03.12.2007, 20:22
Etukyykky: 105 kg 2x6
Mave: 135 kg 2x6
Hack: 130 kg (+kelkka) 3x6
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 32,5 kg 3x7
1b Pohje vaaka hackissa: 91,5 kg 3x12
1c Rannekääntö selän takaa taljassa: 50 kg 3x15

Perus reisi rääkkiä. Alkaa tuntumaan jo kroppa suhteelisen hakatulta ja aika voimaton olokin, mutta vielä jaksaa painaa menemään ja varmaan väsymys menee varmaan pois unien jälkeen. Pitänee alkaa pikku hiljaa tekemään enemmän aerobista/intervallia, koska tämä treeni ottaa enemmän pumpun päälle jo lämmitelyssä olen ihan puhki. Eiköhän sitäkin lisätä, kunhan dietti alkaa ensi kuun puolella.

NGV
04.12.2007, 20:21
1a Penkki: 90 kg 2x6
1b Hammet leuat: 12,5 kg x 6, 5
2a Dippi: 32,5 kg 3x6
2b Tuettu t-kulmasoutu: 60 kg 3x7
3a Hauiskääntö kulmatangolla: 35,5 kg 3x6
3b Vipunostot taljassa: 11,5 kg 3x7
4a Takaolkapää (koneessa): 45 kg 3x8
4b Vatsat taljassa: 50 kg 3x10

Voimaton olo jatkuu. Penkissä teki jo tiukkaa, kroppa alkaa olemaan levon tarpeessa, mutta vielä pitäisi jaksaa vääntää muutama treeni jonka jälkeen alkaa kevyt viikko. Varasin jo hyvissä ajoin hierojan, jotta ei joudu varaamaan lyhyellä varoitus ajalla ja jää hieroja aika saamatta.

Treeniaika: 45 min

NGV
06.12.2007, 21:23
1a Vinopenkki kp: 35 kg 5x5
1b Ylätalja: 77 kg 5x7
2a Lattiapunnerus: 75 kg 5x8
2b Alaltalja: 77 kg 5x8
3a Ristikkäistalja alhaalta: 18 kg 5x12
3b Ylätalja väärtepäin (vipuvarsi): 40 kg 5x12
3c Pohkeet istuen: 30 kg 5x10

Itsenäisyyspäivän kunniaksi hakattiin sitten näitä onnettomia lihasryhmiä oikein olan takaa. Tammikuun puolessa välissä alkaa dietti ja sen jälkeen voi pikkasen edes nähdä onko heikkoja kohtia saatu parannettua vuodessa vai ei. Ensi treeni blokissa kevennän muutamassa liikkeessä romuja ja vinopenkki kp on yksi niistä.

Treeniarvio: 8-

NGV
07.12.2007, 19:49
1a Prässi: 210 kg (+kelkka) 5x7
1b Olankohotus tangolla: 115 kg 5x7
2a Bulgarialainen yhden jalan kyykky kp: 17,5 kg 5x8
2b Vatsan nosto koneessa: 5x12
3a Reidenkoukistus istuen (kone): 45 kg 5x12
3b Salkku rannekääntö: 20 kg 5x12

Enään 3 treeniä jonka jälkeen alkaa 5 päivän kevennys. Taas tää turpamoottori jauhoi kesken treenin ja kallista treeni aikaa kului siinä. Ensi kerralla ainakin volyymissa parantamisen varaa, mutta ei se 10 min sinne ja tänne niin paljoa haittaa kunhan nyt ei yli tuntia mene.

Treeniaika: 49 min
Treeniarvio. 6-

NGV
08.12.2007, 22:13
Pystypunnerus smithissä: 85 kg 3x6
1a Kapea penkki: 70 kg 5x6
1b Keskitetty hauiskääntö kp: 17,5 kg 5x6
2a Vipunostot sivuille istuen kp: 10 kg 8x8
2b Takaolkapääsoutu taljassa: 45 kg 8x10
3a Hammerkääntö rinta penkkiin tuettuna: 15 kg 3x10
3b Taljapunnerus niskan takaa: 45 kg 5x12

Viimeinen hypertrofiapainotteinen treeni tässä blokissa ja ei ollut helpoimmasta päästä. Kapea pena alkoi tuntumaan ranteessa ja ranne oikein vihlasi olemassa olostaan. Ei varmaan taida oikein tykätä, kun teen 3 kertaa viikossa punnerus liikkeitä, joten pitää varmaan karsia osa punnerus liikkeistä veke. Toinen liike jossa ranne on vähän ilmoitellut itsestään on dippipunnerus. Ei muuten, mutta kun viimeisen negatiivisen jälkeen kun lähden pois telineestä ranne oikein "revähtää" irti. Pitää varmaan tehdä se telineestä poistuminen jotenkin vähän fiksummin....

Treeniarvio: 8+

Jonas
08.12.2007, 22:42
Voi johtua virheellisestä otteesta jossain punnerrusliikkeessä tuo kipu. Ite ainakin saan ranteet nopeasti huonoon kondikseen jos en pidä ranteita suorana kapeassa- ja vastaotepenkissä.

Raksa-Pena
08.12.2007, 22:48
Yllättävän kova pystypunnerrus vs. kapea penkki!

Hulkki
09.12.2007, 06:01
Yllättävän kova pystypunnerrus vs. kapea penkki!Jep, normaalisti tuo kyseisten liikkeiden välinen sarjapainosuhde menisi täysin päinvastoin.

NGV
09.12.2007, 10:42
Voi johtua virheellisestä otteesta jossain punnerrusliikkeessä tuo kipu. Ite ainakin saan ranteet nopeasti huonoon kondikseen jos en pidä ranteita suorana kapeassa- ja vastaotepenkissä.
Pitää tarkkailla tuota ja olla varovaisempi.

Yllättävän kova pystypunnerrus vs. kapea penkki!
Tämä on täysin selitettävissä. Aivan ensimmäiselle salille johon eksyin smithteline painoi kuta kuinkin 20kg ja olen siitä asti aina laskenut sen tangon 20kg:ksi. CG:n smithtelinehän ei varmaan paina edes kolmea grammaa, mutta olen melkein aina laskenut sen noin ja siitä pystyn helposti näkemään onko painot kehittynyt vai ei. Eli jos haluatte aivan oikean tuloksen miinustatte vaan 20kg veke painoista niin saatte tuloksen.

Raksa-Pena
09.12.2007, 11:03
Tämä on täysin selitettävissä. Aivan ensimmäiselle salille johon eksyin smithteline painoi kuta kuinkin 20kg ja olen siitä asti aina laskenut sen tangon 20kg:ksi. CG:n smithtelinehän ei varmaan paina edes kolmea grammaa, mutta olen melkein aina laskenut sen noin ja siitä pystyn helposti näkemään onko painot kehittynyt vai ei. Eli jos haluatte aivan oikean tuloksen miinustatte vaan 20kg veke painoista niin saatte tuloksen.Kävihän tuo mielessä, et onko tanko tosiaan sen 20kg vai muuta. TG:llä on myös kaks smith:ä (kyykkyjen takana) jota melkein tarvii vetää alaspäin kun on pelkkä tanko kiinni :D Onneks kumminkin on noita "oikean" painoisiakin, ettei tarvi tätä lyhyen matikan päätä rasittaa.

Siltikin tuo 65 / 70 suhde on aika kova.. tai no olihan tuossa penassa pari sarjaa enemmän. Otakko muuten pystypenan leveältä selkätuen kanssa(jolloin ylärintakin mukana)? Muutenkin tuntuu tulevan etuolille ja ojentajille aika paljon rasitusta yhdessä treenissä(onhan tuossa 13 sarjaa ojentajille).

NGV
09.12.2007, 17:37
Siltikin tuo 65 / 70 suhde on aika kova..
Pitää tosin ottaa huomioon, että tuo pystypunnerus on voimapainotteinen eli sarjojen välissä tulee noin 1-2 min kun taas kapeassa penassa sen verran mitä menee kävellessä toiselta teko paikalta penkin luokse eli noin 30 sekunttia.

Otakko muuten pystypenan leveältä selkätuen kanssa(jolloin ylärintakin mukana)? Muutenkin tuntuu tulevan etuolille ja ojentajille aika paljon rasitusta yhdessä treenissä(onhan tuossa 13 sarjaa ojentajille).
Otan kuta kuinkin noin. Tuo pystypunnerus on ainut liike jossa rasitan suoranaisesti etuolkapäätä ja sitäkin tulee 3 sarjaa viikossa, koska muutenkin rasittuu punnerusliikkeissä ihan kiitettävästi. Ojentajille pitää tosin vähentää tuota työmäärää tuossa treenissä, koska sitä tulee jo niin paljon muutenkin, tosin sama pätee hauikseenkin. Liika rasitus voi olla huonosta.

g45p
09.12.2007, 20:33
koskas saadaan ngv:n videoo tai kuvaa?!?:rock:

Jailmo
09.12.2007, 21:03

Komppaan:rock: Ja vaihteeksi jalka jumppaa videolle... Kyllä liikkuu nuorella miehellä komiat raudat ei voi muuta sanoa.. Aina luen tätä sun päivyriä ja totean ,että kohta se hakkaa meikäläisen sarjapainot sata nolla:(:thumbs:

NGV
09.12.2007, 21:13
Pakkotoistolla on mun uusin treenivideo jossa jopa Temekin heittää muutaman kieliposen. Voisin varmaan laittaa linkin tännekin onhan se joku 7,5 minuutin pätkä Suomen -178 cm CBB mestarista ja jostain onnettomasta kyniksestä.:hmm:
Uutta videota tai treeni klippejä en varmaan ihan heti kuvaamassa. Ehkä varmaan ennen diettiä ajattelin etukyykystä sun muista ottaa jolloin niissä voi olla jopa jonkin näköisiä lelu romuja.

Komppaan:rock:Jos oikeasti näin moni mun jotain onnettomia sähläyksiä haluaa nähdä, niin kai sitä on tännekin laitettava linkit.... Yeah right..:p

Ja vaihteeksi jalka jumppaa videolle...
Ei noita onnettomia jalkajumppia voi laittaa.. :D

Kyllä liikkuu nuorella miehellä komiat raudat ei voi muuta sanoa.. Aina luen tätä sun päivyriä ja totean ,että kohta se hakkaa meikäläisen sarjapainot sata nolla:( :thumbs:
En tiedä onko komeet, suhteelisen onnettomat. Mutta kun ne on onnettomat niin niistä on helppo (tai ainakin vähemmän vaikea) parantaa ja kehittyä.

kosworth
10.12.2007, 11:46
Pakkotoistolla on mun uusin treenivideo jossa jopa Temekin heittää muutaman kieliposen. Voisin varmaan laittaa linkin tännekin onhan se joku 7,5 minuutin pätkä Suomen -178 cm CBB mestarista ja jostain onnettomasta kyniksestä.:hmm:
Uutta videota tai treeni klippejä en varmaan ihan heti kuvaamassa. Ehkä varmaan ennen diettiä ajattelin etukyykystä sun muista ottaa jolloin niissä voi olla jopa jonkin näköisiä lelu romuja.

Jos oikeasti näin moni mun jotain onnettomia sähläyksiä haluaa nähdä, niin kai sitä on tännekin laitettava linkit.... Yeah right..:p

Ei noita onnettomia jalkajumppia voi laittaa.. :D

En tiedä onko komeet, suhteelisen onnettomat. Mutta kun ne on onnettomat niin niistä on helppo (tai ainakin vähemmän vaikea) parantaa ja kehittyä.

onnettomat toistuu vaan 5 kertaa... olisko asenteen muutos kohdillaan?;)

NGV
10.12.2007, 19:23
Etukyykky: 115 kg x 6, 120 kg x 7
Mave: 155 kg 2x6
Hack: 150 kg (+kelkka) 3x7 --> 100 kg x 15
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 40 kg 3x7
1b Pohje vaaka hackissa: 110 kg 3x12
1c Rannekääntö taljassa selän takaa: 63 kg 3x15

Tämän treeni blokin viimeinen jalkatreeni kassassa! Alunperin piti ottaa etukyykkyä 115 kaks settiä ja mave 150, mutta oli jotenkin voimakas olo ja salin mörököjen painostuksellakin oli oma osuus asiaan. Otin muutaman video klipin jotta itse näkisin vähän tekniikkaa ja kyllähän noista parantamisen varaa löytyy. Mitä itse kattelin, että vähän rauhallisemmin voisi tehdä, mutta joo kommentoikaa tekniikoita.

Treenin jälkeisen aterian jälkeen oli jotenkin semmoinen olo, että voisi vähän cheatata. Otinkin sitten piparia ja suklaata jotka huuhdoin alas maidolla ja hyvvee oli. Pari viikkoa niin pääsee syömää kinkkua, aah :kuola:. Paino nousee varmasti tuhat ja sata kiloa, mutta ensi kuun puolessa välissä alkaakin sitten jo dietti. Saa nähdä mitä paino on dietin alussa. Nyt aamupaino on kuta kuinkin 87,3 kg:n luokkaa.

Etukyykky (http://s62.photobucket.com/albums/h100/Varjola/?action=view&current=MVI_7734.flv)
Mave 1 (http://s62.photobucket.com/albums/h100/Varjola/?action=view&current=MVI_7735.flv)
Mave 2 (http://s62.photobucket.com/albums/h100/Varjola/?action=view&current=MVI_7736.flv)

Treeniarvio: 10

onnettomat toistuu vaan 5 kertaa... olisko asenteen muutos kohdillaan?
Ei ne onnettomat sieltä pelkästään asenteen muutoksella häviä.

mave
10.12.2007, 19:28
[B]1
Meni treeneissä muutama extra minuutti, kun piti muutama kuva saada Fastin hakemukseen. Ei sinne mitä tahansa kuvia voi laittaa. :D

.

Meeksää sinne Fäästille töihin ?

NGV
10.12.2007, 19:30
Meeksää sinne Fäästille töihin ?
Kuvat menivät FTA-valmmennus hakemukseen, eli en mene en.

mave
10.12.2007, 19:35
Kuvat menivät FTA-valmmennus hakemukseen, eli en mene en.

Kehitystä on tullut roppakaupalla :thumbs: Tuo MAVE suoritus oli aika räväkkää settiä ! Jatka samaan malliin niin selkä leviää:rock:

NGV
10.12.2007, 21:49
Kehitystä on tullut roppakaupalla :thumbs: Tuo MAVE suoritus oli aika räväkkää settiä ! Jatka samaan malliin niin selkä leviää:rock:
Kiitti. Tosin itsehän en mitään kehitystä huomaa, tuskin tullu. :lol:

Artemis_
10.12.2007, 22:08
Päiviä!

Mites, onko NGV kuvia jossain näkyvillä? Ite en oo koskaan mistään spotannu.

Hyvin näyttää treenit luistavan :rock:

NGV
11.12.2007, 06:13
Päiviä!

Mites, onko NGV kuvia jossain näkyvillä? Ite en oo koskaan mistään spotannu.

Hyvin näyttää treenit luistavan :rock:
Kahdella muulla foorumilla kyllä on kuvia.

NGV
11.12.2007, 21:30
1a Penkki: 102,5 kg x 6, 5 + 1
1b Hammet leuat: 17,5 kg x 5, 5 + 3
2a Dippi: 42,5 kg x 6, 6 --> 20 kg x 9
2b Tuettu t-kulmasoutu: 75 kg x 6, 6 --> 60 kg x 7
3a Hauiskääntö kulmatangolla: 43 kg x 6, 6, 6 + 2
3b Vipunostot sivulle taljassa: 16 kg 3x6
4a Takaolkapää (kone): 55 kg 3x10
4b Vatsat taljassa: 63 kg 3x10

Tämän treeni blokin viimeinen treeni ja nyt loppu viikko kevyesti. En oikein ymmärrä, saan kohtuulisen hyvän intensiteetin ja agren jalkatreeniin, mutta sitte yläkroppa treenissä en yllä millään samalla tasolle. Penkki ei jotenkin nyt luistanut yhtään. En vaan käsitä, mutta tuo romu tuntui sairaan raskaalta. Spottaaja kyllä vähän sanoi, että pitäisi vähän muuttaa tekniikkaa, koska nykyisellä tekniikalla en saa kunnolla olkapäitä ja ojentajia mukaan.

Tuli taas moottoriturpaa käytettyä ja heti kun salin ovi aukes, nii aukes mun moottoriturpakin. :D
Pitää jotain kehittää tuollekin jotain, muuten treenit vaan venyy ja venyy. Pitää iskeä MP3-soitin niin lujasti korviin, että sen saa vasta treenin jälkeen veke. Treenin jälkeen sitten spottasin prässi/hacki/penkki settejä ja jauhoin sitä sun tätä varmaaan sen 1,5 tuntia. Ei parane ottaa tavaks, mutta tulee sitäkin sitte harrastettua, kun muuten jää tuommoinen vähemmälle.

Treeniarvio: 9-
Treeniaika: 54 min

Tuttisoturi
11.12.2007, 22:29
1a Penkki: 102,5 kg x 6, 5 + 1
1b Hammet leuat: 17,5 kg x 5, 5 + 3
2a Dippi: 42,5 kg x 6, 6 --> 20 kg x 9
2b Tuettu t-kulmasoutu: 75 kg x 6, 6 --> 60 kg x 7
3a Hauiskääntö kulmatangolla: 43 kg x 6, 6, 6 + 2
3b Vipunostot sivulle taljassa: 16 kg 3x6
4a Takaolkapää (kone): 55 kg 3x10
4b Vatsat taljassa: 63 kg 3x10

Oho, sullahan ihan kunnon raudat liikkeellä, varsinkin penkissä. Meikäläinen on ihan todella paska kyseisessä liikkeessä.

NGV
12.12.2007, 15:28
Oho, sullahan ihan kunnon raudat liikkeellä, varsinkin penkissä. Meikäläinen on ihan todella paska kyseisessä liikkeessä.
Heh, itse olen penkissä ja muissakin punnerusliikkeissä aivan kädetön heiluja.

paapo
12.12.2007, 20:28
..Juu,hyvät raudat jampalla liikkuu nuoresta iästään huolimatta,etenkin tuo dippi on mielestäni huomion arvoinen:thumbs: Otahan lepoviikosta kaikki irti!:rock:

NGV
12.12.2007, 20:56
..Juu,hyvät raudat jampalla liikkuu nuoresta iästään huolimatta,etenkin tuo dippi on mielestäni huomion arvoinen:thumbs: Otahan lepoviikosta kaikki irti!:rock:
Pitää ottaa. Perjantaina pitää käydä kevyt verenkierto treeni tekemässä jonka jälkeen sitte koko viikonloppu on vapaata. Seuraava treeni bloki onkin sitte viimeinen jonka jälkeen alkaakin sitte dietti.

Hulkki
12.12.2007, 23:44
Seuraava treeni blokiAlkaa jo vähän väsyttää huomauttaa näistä kieliopillisista jutuista, mutta treeniblokki on yhdyssana ja se kirjoitetaan kahdella k-kirjaimella.

Rautateemu
12.12.2007, 23:58
Alkaa jo vähän väsyttää huomauttaa näistä kieliopillisista jutuista, mutta treeniblokki on yhdyssana ja se kirjoitetaan kahdella k-kirjaimella.

Mun mielestä koko sanana "treeniblokki" vois kieltää. Muutkin Hulkin viljelemät muotisanat vois kieltää lailla näiltä yli-innokkailta junioreilta. Varsinkin väärinkirjoitettuina. Samoin itsensä dissaamisen. "Juu, mäkin oon ruipelo" "Keenitön Gynäniksa" ja muutenkin ihan paska. Kyykyssä oon paska, maasta ei nouse ja penkkikään ei kulje. Ja geenittömän Kynis-Teemun hartioiden leveys on huono, eikä hymykään ole yhtä leveä kuin tuon vaaleakiharaisen Axelbredin. Huomenna on vuorossa kynis-maastavetoa ja kynis-hakkia GB:llä puolen päivän aikaan. Onneksi kynis-Teemu on ottanut sitten mukaan treenijuomaa ja palautusjuoman, jotta jaksaa vetää viimeisen alakroppaa kurmoottavan volyymikynistreenin.

Tuossakin oli varmaan kieliopillisia virheitä, mutta en olekaan äidinkielen maisteri tai edes kirjoittanut ylioppilaskirjoituksissa. Kuitenkin yhdyssanat menee useimmiten oikein ja ymmärrettävästi.

Konan
13.12.2007, 00:10
Penkkipunnerruksessa olen edelleen säälittävän heikko, mutta jotenkin saa sillä lihaskasvua silti aikaan.

Ei avauduta! :D

Rautateemu
13.12.2007, 00:21
Ei avauduta! :D

Mutta sen sisältöhän on silti positiivinen: saan lihaskasvua aikaan:D

NGV
13.12.2007, 06:13
Mun mielestä koko sanana "treeniblokki" vois kieltää. Muutkin Hulkin viljelemät muotisanat vois kieltää lailla näiltä yli-innokkailta junioreilta.
Millaisia rangaistuksia olisi sitten luvasa jos ne kielletäisiin lailla? Pitäähän sitä tietää etukäteen mitä sieltä tulee. :D

J.Stallion
13.12.2007, 08:39
Alkaa jo vähän väsyttää huomauttaa näistä kieliopillisista jutuista, mutta treeniblokki on yhdyssana ja se kirjoitetaan kahdella k-kirjaimella.

http://edu.krs.fi/tervahovi/dysleksia.htm

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/dyslexia.html

Siinä pieni tietopaukku. Itselläni dysleksia diagnosoitiin jo 7 vuotiaana jonka ansiosta sain erityiskohtelua läpi peruskoulun. Kiitos tämän erityiskohtelun pystyn lukemaan ja kirjoittamaan välttävästi... koneella. Mutta kynällä hommasta ei tule vieläkään juuri mitään ja käsinkirjoitettua tekstiä en saa kunnolla luettua vieläkään. Olen nähnyt NGV:n käsialan ja se muistuttaa hyvin paljon omaani + kynällä kirjoittaessa virheitä tulee vieläkin enemän kuin koneella kirjoittaessa. NGV:llä kun on aivan selvästi jonkun asteen lukihäiriö, ja sen huomaa jokainen kuka on edes vähän perehtynyt asiaan. Toisekseen onko treeniblokki edes Suomea? Hmmm sanotaan ääneen treenibloki vs. treeniblokki... treeniblokki kyllä kuulostaa minun korvissani aika vammaselta mutta niin kuulostaa myös sekunti vs. sekuntti... summa summarum mitä välii? :)

Yksityisasioihin ei tällä forumilla mennä...

Joten ei tästä asiasta tämän enempää. :piis:

....

Ääni tälle!

Ps. Tekstini on täynnä virheitä, mutta jos ei saa sanomaani selväksi niin sitten syy on lukijassa ;)

Edit: Mitä tuo treenibloki oikein tarkoittaa? Harjoituskauden jaksoako?

Hulkki
13.12.2007, 09:21
Toisekseen onko treeniblokki edes Suomea? Hmmm sanotaan ääneen treenibloki vs. treeniblokki... treeniblokki kyllä kuulostaa minun korvissani aika vammaselta mutta niin kuulostaa myös sekunti vs. sekuntti... summa summarum mitä välii? :)"Treeniblokki" tulee englanninkielisestä termistä "training block", ja sana "blokki" on aivan suomea (vrt. esim. itäblokki). Termi "treeniblokki" viittaa pidemmän aikavälin harjoitussuunnitelman muodostaviin yksittäisiin blokkeihin (esim. 4 viikkoa treeniä + 1 kevyt viikko). "Treenibloki" taas on porukan käyttämä väännös sanasta treeniblogi, joka siis tarkoittaa blogimuotoista treenipäiväkirjaa (ei ole mikään virallinen sana).

Eli tuolla yhden k-kirjaimen erolla on kyllä väliä, koska kyseessä on kaksi täysin eri asiaa.Joten ei tästä asiasta tämän enempää. :piis:Viittasin tuolla lainaamallasi lauseella vain ja ainoastaan itseeni, eli tällä forumilla ei mennä ainakaan meikäläisen yksityisasioihin. Jos joku toinen haluaa omia yksityisasioitaan täällä aihepiirien rajoissa käsitellä, siitä vain.

Audacia
13.12.2007, 10:59
Tämän blogin lukeminen on kuin Hulkin blogin lukemista 1kk myöhässä. Samat jutut kopioitu, vielä haukuttu itseä pari kertaa useemmin ja kaikki perustelut treeneihin samanlaiset. Hulkki on NGV:lle ylijumala? vastaavan luulisi jo Hulkkia jonkin verran häiritsevän ajatellen että se häiritsee satunnaista lukijaakin. Kun muistaa Hulkin lausahdukset jossain ja seuraavaksi lukee samat asiat täällä.

Jotenkin hämärää.

Tuttisoturi
13.12.2007, 12:35
Tämän blogin lukeminen on kuin Hulkin blogin lukemista 1kk myöhässä. Samat jutut kopioitu, vielä haukuttu itseä pari kertaa useemmin ja kaikki perustelut treeneihin samanlaiset. Hulkki on NGV:lle ylijumala? vastaavan luulisi jo Hulkkia jonkin verran häiritsevän ajatellen että se häiritsee satunnaista lukijaakin. Kun muistaa Hulkin lausahdukset jossain ja seuraavaksi lukee samat asiat täällä.

Jotenkin hämärää.
Tästä minä olen samaa mieltä, eilen olin jo kirjoittamassa mutta en sit viitsinyt. Tätä lukiessa tulee olo kuin lukisi Hulkin blogia repeatilla :D Dejavu -ilmiö? :)Samat versiot on samoista asioista esim. "Huomenna on verenkiertotreeni." Ihan kuin olisin lukenut saman jutun Hulkin blogista joskus ja tämä ei ollut ensimmäinen asia.

J.Stallion
13.12.2007, 12:42
Viittasin tuolla lainaamallasi lauseella vain ja ainoastaan itseeni, eli tällä forumilla ei mennä ainakaan meikäläisen yksityisasioihin. Jos joku toinen haluaa omia yksityisasioitaan täällä aihepiirien rajoissa käsitellä, siitä vain.

Hieman ontuu mielestäni nyt nämä sinun jutut.

Jos vaikka saisin enemmän palautetta itse treeneistä kuin jostain muusta ylimääräisestä.

Johonka tulee vastaus

Yksityisasioihin ei tällä forumilla mennä...

Ja et puhunut itsestäsi missään vaiheessa vaan vastasit NGV:n kommentiin ikään kuin että asia selvä täällä ei mennä sinun yksityisasioihin. Toisekseen eikö sen pitäsi mennä tyyliin "Minun yksityisasioihin ei tällä forumilla mennä" jos olisit alunperin tarkoittanut itseäsi?

Sitten ruvetaan ruotimaan toisen kirjoitusasusta = jostain muusta ylimääräisestä :thumbs:

Itse kyllä ymmärrän että tuo vastaus kattaa myös NGV:n treenipäivyrin. Vai miksi tuo sinun yksityisasia pitää ottaa esille toisen henkilön treenipäivyrissä? Logiikka tuntuu hieman ontuvan minun mielestäni. Mutta laitetaan homma vaikka minun dysleksian piikiin niin silloin sinussa ei ole mitään vikaa ja olet aivan oikeassa.

Enempää en rupea jankaamaan toisen päivyrissä joten tämänkin viestin voi tuhota aivan vapaasti sillä tämäkään ei kuulu tänne. Minun mielestäni kaikki keskustelut mitkä ovat nyt keskittyneet tähän jostain muusta ylimääräisestä voisi poistaa. Eli kaikki kielioppi keskusteluun keskittyneet kirjoitukset kannattaisi poistaa. Mutta tämä on vain minun mielipide.

NGV
13.12.2007, 12:58
Sinun jos kenen luulisi tietävän, että yleensä k-kirjaimet (http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1341887&postcount=1809) ovat mulle suht hankalia. :D

Tätä lukiessa tulee olo kuin lukisi Hulkin blogia repeatilla ...."Huomenna on verenkiertotreeni." Ihan kuin olisin lukenut saman jutun Hulkin blogista joskus ja tämä ei ollut ensimmäinen asia.
Pitänee keksiä sitten jotain aivan toista samasta asiasta. Ei tää sentää ihan samanlaista ole vaikka jotain yhtäläisyyksiä on.

Tämän blogin lukeminen on kuin Hulkin blogin lukemista 1kk myöhässä. Samat jutut kopioitu,
Samat jutut? Ovatko siis kommentit treeneistä, treeni liikkeet ja painotukset treeneissä tuossa kopioiutu? Jos kopioisin suoraan isolta vihreältä mieheltä kaiken, niin silloin treenaisin varmaan etureisiä, käsiä ja olkapäitä ja jättäisin kaiken muun vähemmälle. Jos katsot tarkkaan, on takareidelle duunia paljon enemmän kuin esim. etureidelle, koska itselläni etureisi ottaa paremmin treeniä vastaan kuin takareisi. Vaikka olen melkein yhtä negatiivinen kuin idolini, en kuitenkaan väitä, että etureiteni olisivat surkein lihasryhmäni, joka tarvitsisi enemmän huomiota pitemmällä tähtäimellä.

kaikki perustelut treeneihin samanlaiset.
En voi kokemukseen perustella treenejä, koska treeni vuosia on vasta takana 3 vuotta. Kokemus + tieto = omat perustelut treeneihin ja koska minulla ei ole kokemusta juuri laisinkaan, on treeneihin viittaavat perustelut annettava pelkän tiedon avulla.

Eli kaikki kielioppi keskusteluun keskittyneet kirjoitukset kannattaisi poistaa. Mutta tämä on vain minun mielipide.
Ei niitä tarvitse poistaa, huolellisuutta vaan kehiin enemmän. Tosin ihme, että kukaan ei ole sanonut mitään etukyykyn ja maven tekniikoista kun laitoin muutama sivu sitten videoita niistä, mutta sitten jos kirjoitan jonkun "Hulkki termin" väärin, niin siitä ollaan jauhamassa sitten vaikka 30 sivua. :lol:
Luulin, että saisin kommenttia noista, mutta kommenttia tulikin aivan jostain musta. :D

Konan
13.12.2007, 14:56
En uskalla tekniikoista ruveta kommentoimaan, kun olen vielä keltanokka itsekkin. Mutta offtopic alkaa menemään tämä keskustelu. Keskittykää perkele niihin treeneihin.

Hulkki
13.12.2007, 17:03
Johonka tulee vastausAi saatana, olin koko ajan siinä käsityksessä että olit lainannut tuon "yksityisasioihin ei mennä" -jutun tuolta omasta threadistani, missä painotin nimenomaan että meikäläisen yksityisasioita ei ruveta täällä ruotimaan vaan pidetään homma bodaukseen ja treeneihin rajattuna.

Tässä threadissa viittasin tuolla siihen, että esim. tuohon muilla forumeilla yleiseen NGV:n raittiuden ja kovan treeni-innon mollaamiseen "epänormaalina" nuorelle miehelle ei mennä. Mutta koska tässä käsitellään kuitenkin koko ajan kirjoitusmuotoista asiaa (treeniaiheista sellaista), on tuo kieliopista huomauttaminen mielestäni varsin aiheneutraalia eikä se ole NGV:n yksityisasioiden tonkimista (ennen kuin sinä rupesit teoretisoimaan Näkkärillä olevan dysleksia), sillä ne kielioppivirheet ovat kaikkien nähtävillä ilman mitään tonkimistakaan.

Omppu
13.12.2007, 17:26
No niin, nuori bodarin alku ("nettipersoona" :D) on päässyt uusimpaan Body-lehteen. Siitä se lähtee, kohta on samanmittainen artikkeli kuin jouluenkeli-Wileniuksestakin. ;) Tsemiä treeneihin.

NGV
13.12.2007, 18:44
Tässä threadissa viittasin tuolla siihen, että esim. tuohon muilla forumeilla yleiseen NGV:n raittiuden ja kovan treeni-innon mollaamiseen "epänormaalina" nuorelle miehelle ei mennä. Mutta koska tässä käsitellään kuitenkin koko ajan kirjoitusmuotoista asiaa (treeniaiheista sellaista), on tuo kieliopista huomauttaminen mielestäni varsin aiheneutraalia eikä se ole NGV:n yksityisasioiden tonkimista (ennen kuin sinä rupesit teoretisoimaan Näkkärillä olevan dysleksia), sillä ne kielioppivirheet ovat kaikkien nähtävillä ilman mitään tonkimistakaan.
Kiitos kun huomautit, koska nyt edes päin tiedän, että en tee sitä virhettä enään. Kantapään kautta parhaiten hommat opitaan. Kuitenkin, olisiko mahdollista saada jonkin näköistä tulkintaa noista etukyykky ja mave tekniikoista? Videoita löytyy 2 sivun takaa. Niin ja ei mua haittaa vaikka täällä puhuttaisiinkin jonnin joutavia, itse en vaan hyödy niistä pätkän vertaa. Mieluiten sellaista josta itsekkin voisin hyötyä kuten tämä! Kiitos!

No niin, nuori bodarin alku ("nettipersoona" ) on päässyt uusimpaan Body-lehteen. Siitä se lähtee, kohta on samanmittainen artikkeli kuin jouluenkeli-Wileniuksestakin. Tsemiä treeneihin.Oho, mitä mä lehdessä teen? :D
Voisitko ottaa vaikka kuvan kyseisestä jutusta? Kaiken maailman kyniksistä laitetaa kuvia lehtiin.:lol2:

Omppu
13.12.2007, 18:53
BodyNewsin snapshots 2007 -osiossa on pienen pieni kuva, jossa makaat kanveesissa seuraavanlaisella kuvatekstillä varustettuna: "Nettipersoona Niko Varjola alias NGV yllätettiin 'kovan treenin' aikana makaamasta salin lattialta. Toinen kova liike Nikolla oli istuminen salipenkillä!" Ei taida ainakaan itseltä onnistua tällä hetkellä skannaaminen, softan asetukset vähän hakusessa. :(

Jailmo
13.12.2007, 20:23
Kyllä NGV:hän se sielä pötkötti :lol: Housut näytti niin tiukoilta reisien kohdalta ,että hyvä kun ompeleet kesti..:D:thumbs:

NGV
13.12.2007, 20:26
BodyNewsin snapshots 2007 -osiossa on pienen pieni kuva, jossa makaat kanveesissa seuraavanlaisella kuvatekstillä varustettuna: "Nettipersoona Niko Varjola alias NGV yllätettiin 'kovan treenin' aikana makaamasta salin lattialta. Toinen kova liike Nikolla oli istuminen salipenkillä!" Ei taida ainakaan itseltä onnistua tällä hetkellä skannaaminen, softan asetukset vähän hakusessa. :(
Hetkonen olikos siinä mitään muuta kuvaa kuin tuo kanveesissa makaminen? :lol:

Kyllä NGV:hän se sielä pötkötti Housut näytti niin tiukoilta reisien kohdalta ,että hyvä kun ompeleet kesti.. :D:thumbs:
Kaipaa jo kuvaa! Pitänee käydä ostamassa lehti. Ei ne nyt tiukat ole, läski tekee ihmeitä.

Omppu
14.12.2007, 20:29
Nöyp, se yksi kuva vaan. Vastakkaisella puolella oli sitten itse Hulkki puku päällä syöpöttelemässä, hyvää vastakkainasettelua. Taitaa Ourama olla pelimiehiä. :D

NGV
14.12.2007, 22:19
1a Vinopenkki: 5x12
1b Prässi: 5x15
1c Tuettu t-kulmasoutu: 5x12
2a Pystypunnerus tangolla: 5x15
2b Face Pull: 5x15
3a Hammer kp: 5x15
3b Taljapunnerus pään yli: 5x15
3c Pohkeet seisten: 5x15

Alkaa pikku hiljaa kroppa palautua, venyttelyn ja putkisessioiden myötä. Tänään kävin vetämässä pienen pumppi jumpan, jonka jälkeen sitten jauhoin venyttelyn ohella aika paljon kaiken näköistä ylimääräistä. Tuli siinä jauhamisen ohella tehtyä venyttelemisen lisäksi myös kyykky spottaamista ja sain sitten penkkiin muutamia hyviä neuvvoja yhdeltä voimanostajalta.

Treeniaika: 27 min

Nöyp, se yksi kuva vaan. Vastakkaisella puolella oli sitten itse Hulkki puku päällä syöpöttelemässä, hyvää vastakkainasettelua. Taitaa Ourama olla pelimiehiä. :D
Taitaa olla. Itsekkin nyt pääsin katsomaan lehden ja ilmeiseti mies oli ottanut musta kuvan Hackissa tehdyn tripla pudotus sarjan jälkeen. Oli vähän hapokas olo.:lol:
Heh, en ois pari vuotta sitten ikinä arvannu, että pääsen idolin kanssa samalle sivulle bodylehdessä, mitkä on tuonkin todennäköisyydet. Taitaa olla aika pakkasen puolella nekin. :D

Megamies
14.12.2007, 22:23
Heh, en ois pari vuotta sitten ikinä arvannu, että pääsen idolin kanssa samalle sivulle bodylehdessä, mitkä on tuonkin todennäköisyydet. Taitaa olla aika pakkasen puolella nekin. :D
Hulk fan club member :D

NGV
17.12.2007, 20:26
Etukyykky: 105 kg 3x6
Mave: 130 kg 2x6
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 30 kg 3x7
1b Pohje vaaka hackissa: 81,5 kg 3x12
1c Rannekääntö seläntakana: 53 kg 3x12

Jeps, eli palautumiset on palauduttu ja takaisin perus mättämiseen. Aerobinen kunto alkaa olemaan täysin nolla, jo noi kutoset otti pumpun päälle. Pitäisiköhän sitä välillä tehdä intervallia tai jotain aeroobista, tääh niissä laihtuu. :D
Any way, pitää aloittaa tuokin hauskuus kun dietti alkaa. Tämän treenijakson jälkeen aloitan noin 12-16 viikon pituisen dietti rykelmän ja kattellaan sen jälkeen mitä tehdään.

Treeniaika: 43 min
Treeniarvio: 7 ½

Jonsteri
17.12.2007, 21:28
Etukyykky: 105 kg 3x6

Näistä videota tai en usko! Tai no, en usko siltikään! :D

NGV
17.12.2007, 21:40
Näistä videota tai en usko! Tai no, en usko siltikään! :D
LOL, ei noi edes ole romuja eikä mittään. :lol:
Jos viitsisit edes vähän selata mun tätä päivyriä joka nyt ei ole kovinkaan pitkä, niin olisit varmaan törmännyt tähän (http://www.musclemarket.fi/forum/showpost.php?p=4480&postcount=44) postiin. Tuossa muutama klippi viime viikon jalkatreenistä. Hackista sen verran, että kyseessä on precorin vehje ja jenkilässähän hackien kulma on kuta kuinkin 45 astetta joten tuosta myös johtuu, että siinä voi tehdä isompia romuja. Olen tosin viime talvena ottanut kutosen jollain 130 kg:lla normaalissa hackissa.

Jonas
18.12.2007, 12:21
Hyvin meni videoilla! Täällähän voima puhuu. Viimenen toisto etukyykyssä tais olla vähän vajaa aiempiin toistoihin nähden.

nizel90
18.12.2007, 13:20
Hyvin näyttäs malmi liikkuvan. Tuossa Mave 1 videossa pisti silmään viereisellä penkillä istuva herrasmies, joka selvästikkin tsekkailee änkkärin persettä :lol:

NGV
18.12.2007, 18:11
1a Pena: 90 kg 3x6
1b Hammer leuat: 10 kg 3x5
2a Dippi: 30 kg x 6, 6, 5
2b Tuettu t-kulmasoutu: 55 kg 3x7
3a Hauiskääntö kulmatangolla: 35,5 kg 3x7
3b Vipunostot sivuille kp: 10 kg 3x10
4a Takaolkapää (kone): 41 kg 3x10
4b Istumaan nousu kp: 12,5 kg x 6, 8 kg x 6, 6

Alkaa romu painaa liikkeissä jossa käytän kehon omaa painoa. Penkissä kokeilin "uutta" tekniikkaa, eli otin aavistuksen verran leveämmän otteen ja laskin tangon vähän alemmas rinnasta. Suhteelisen hyvältä tuntui, paitsi että oli vähän hankaluuksia saada pois telineestä, koska ei ole säädettävää telinettä.

Treeniaika: 44 min

Hyvin meni videoilla! Täällähän voima puhuu. Viimenen toisto etukyykyssä tais olla vähän vajaa aiempiin toistoihin nähden.
Tuolta se näytti, tosin tuo videohan ei aivan kaikkea tottuutta kerro. Katsoin kamerasta tuota pätkää niin se pysähtyi jo 5 toiston kohdalla ja koneella kun katsoin viimeisen toiston kohdalla alkoi näkymään tuota mave pätkää. Ilmeisesti oli vähän vinksahtanut tuo tiedosto, mutta ainakin idean sai. Mikä ihmeen voima muka täällä puhuu, kyniksen voimako. :lol:

Hyvin näyttäs malmi liikkuvan. Tuossa Mave 1 videossa pisti silmään viereisellä penkillä istuva herrasmies, joka selvästikkin tsekkailee änkkärin persettä
Ei se mun persettä tsiikaillu, varmaan tekniikkaa ja se uhkas laittaa setin jälkee kypät päihi, kun näytti nii kevyeltä. :D

nizel90
19.12.2007, 09:38
Kai tulee sitten before ja after kuvia joskus kun olet tuon dietti rykelmän saanut kunnialla loppuun? :p

NGV
19.12.2007, 15:43
Kai tulee sitten before ja after kuvia joskus kun olet tuon dietti rykelmän saanut kunnialla loppuun? :p
En lupaa mitään.

NGV
19.12.2007, 20:07
Intervallia crossarilla 20 minuutin ajan ja päälle huolellista venyttelyä sekä muutaman treeniliikkeen opettamista kaverille.

NGV
20.12.2007, 18:35
1a Vinopenkki kp: 30 kg 3x10
1b Leuat myötäotteella: BW x 8, 7, 7
2a Lattiapunnerus: 80 kg x 8, 7, 6
2b Alatalja: 72 kg 3x10
3a Ristikkäistalja alhaalta: 18 kg 3x12
3b Ylätalja väärtepäin (vipuvarsi): 50 kg 3x12
3c Pohje istuen: 32,5 kg 3x10

Oli todella väsynyt olo treeneissä, olisi varmaan pitänyt muutama kofu tabletti heittää naamariin, mutta päätinpä sitten olla heittämättä. Tein ekaa kertaa pitkästä aikaa leukoja myötäotteella ja tuntui ihan hyvältä. Kutoseen asti jaksoi tehdä aivan kevyesti, mutta sitten sarja pysäyhtyi kuin seinään.

Treeniaika: 30 min
Treeniarvi: 8-

M.I.N.I
21.12.2007, 13:38
Tuossa mave2 videossa näkyi että käytät noita rannesiteitä missä on vetoremmit samassa. Onko noi toiminu kuinka hyvin jos vertaa perinteisiin nahkaremmeihin?

NGV
21.12.2007, 21:32
1a Prässi: 210 kg (+kelkka) 3x10
1b Olankohotus tangolla: 120 kg 3x8
2a Bulgarialainen yhden jalan kyykky kp: 22,5 kg 3x8
2b Vatsat taljassa: 45 kg 3x12
3a Reidenkoukistus istuen (kone): 54,5 kg 3x12
3b Salkku rannekääntö: 22,5 kg 3x12

Oli aika hiljaista salilla, mistäköhän mahtoi johtua? :rolleyes:
Any way, perus jalkojen työstämistä. Taas tuli huomattua, että ei vaa kykyne tekemää yli kutosen sarjoja, jotenkin menee ihan ketuille. Prässissä tuntui todella raskaalta ne viimeiset toisto sama juttu kyykyssäkin. Noh jospa tää tästä sitte, kun pakottaa noihi pitempiinkin sarjoihin.

Treeniaika: 34 min

Tuossa mave2 videossa näkyi että käytät noita rannesiteitä missä on vetoremmit samassa. Onko noi toiminu kuinka hyvin jos vertaa perinteisiin nahkaremmeihin?
Ei noissa mitään eroa ole, paitsi ehkä jos haluaa treenata selkää ja jotain muuta esim. rintaa on tuo ranneside kompo varsin mainio.

T1000
22.12.2007, 10:02
Taas tuli huomattua, että ei vaa kykyne tekemää yli kutosen sarjoja, jotenkin menee ihan ketuille. Prässissä tuntui todella raskaalta ne viimeiset toisto sama juttu kyykyssäkin. Noh jospa tää tästä sitte, kun pakottaa noihi pitempiinkin sarjoihin.

Niin jos just kutosista ylöspäin tuntuu tulevan seinä vastaan niin miksi esimerkiksi
teet molemmissa jalkatreeneissä 6-10 toistoa per sarja?
Ihan vaan meinaan että eikö kannattais selvästi erottaa toistomäärät vaikka sen kuuden toiston molemmin puolin (vaikka 4 ja 12) jolloin toinen treeni tulisi selvemmin voimapainoitteiseksi ja toinen hypertrofiapainoitteiseksi.
Ja noita pitkiä sarjoja kannattaa vaan yrittää tehdä niin nekin rupee sujumaan.

NGV
22.12.2007, 13:27
Pystypunnerus kp: 32,5 kg 3x6
1a Ranskalainen istuen tangolla: 38 kg 3x8
1b Keskitetty hauiskääntö kp: 17,5 kg 3x8
2a Vipunostot sivulle istuen kp: 12,5 kg 3x7
2b Takaolkapääsoutu taljassa: 50 kg 3x10
3a Hammerkääntö rinta penkkiin tuettuna: 15 kg 3x12
3b Taljapunnerus pään yli: 50 kg 3x12

Tuomari tuli piipahtamaan jouluksi Lahteen ja päätettiin sitten treenata samaan aikaan. Mies veti kyykkyä ja ihmetteli, että oli CG:llä rauta kevyempää mitä kotisalilla, tiiä sitte mistä johtuu. :D
Otin pystypunnerusta käsipainoilla ja suhteelisen hyvältä tuntui. Ranne ilmoitteli vähän olemassa olostaan tuossa ranskalaisessa, jota en ole tehnyt puoleen vuoteen.

Treeniaika: 34 min

Niin jos just kutosista ylöspäin tuntuu tulevan seinä vastaan niin miksi esimerkiksi
teet molemmissa jalkatreeneissä 6-10 toistoa per sarja?
Edellisessä jalkatreenissä oli toistot kuta kuinkin 8-12 ja alkuviikosta vedettiin kutosia. Ainut liike joka tuli otettua pitempään alkuviikon treenissä oli koukistus, koska ensimmäisellä viikolla romut ovat aika pienet.

Ja noita pitkiä sarjoja kannattaa vaan yrittää tehdä niin nekin rupee sujumaan.
Kai niitäkin voisi tehdä enemmän.

NGV
24.12.2007, 13:07
Etykyykky: 115 kg x 5, 4, 4, 4+1N
Mave: 150 kg 2x6
Hack: 150 kg (+kelkka) 3x6
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 40 kg 3x6
1b Pohje vaaka hackissa: 109 kg 3x12
1c Rannekääntö selän takaa taljassa: 63 kg 3x15

Joulu jumppaa vähäsen. Tein muutaman extra setin etukyykkyä ja ekaa kertaa itse asiassa tein yli 3 sarjaa per liike. Otin viimeisessä sarjassa yhden hyvän negatiivisen ja aloin tekemään mavea. Mukavaa joulu jumppaa ja nyt sitten odotetaan tuota heraukkoa, jos vaikka toisi kilteille munkeille hiffiheraa. :D

NGV
25.12.2007, 17:32
1a Penkki: 100 kg 3x4
1b Hammer leuat: 15 kg 3x4
2a Dippi: 40 kg x 5, 4, 4
2b Tuettu t-kulmasoutu: 70 kg 3x6
3a Hauiskääntö mutkatangolla: 40,5 kg 3x6
3b Vipunostot sivulle kp: 15 kg 3x7
4a Takaolkapää (kone): 54,5 kg 3x8
4b Vatsat kp: 10 kg 3x8

Penkki ei kulje, ei kettu edes joulun kunniaksi. :mad:
Melkeen tekisi mieli veivata koko kekkosen liike tuonelaan, mutta kai sitä on tehtävä, kun junnuja vielä ollaan. Voisihan sitä ainakin dietin jälkeen tehdä muutaman treeni jakson ajan vinopenkkiä tangolla, jos se edes kulkisi johonkin suuntaan mikä ei ole alas päin. Tosin olen jo tässä melkein puol vuotta ihan suhteelisen hyvin saanut ylöspäin yläkropan liikkeiden sarjapainoja, mutta jalat vaan menee kuin veturi niiden ohi.

Treeniaika: 52 min (pitää ilmeisesti joko karsia jotain pois tai tehdä vaan nopeammin)

pekkapoika
25.12.2007, 18:44
Voisihan sitä ainakin dietin jälkeen tehdä muutaman treeni jakson ajan vinopenkkiä tangolla, jos se edes kulkisi johonkin suuntaan mikä ei ole alas päin.
Vinopenkki tangolla on kyllä ainakin minun lempiliikkeitä. Ottaa helvetin hyvin ylärintaan ja tuo hyvää show-lihastäydennystä, eikä ole ikinä tuntunut pahalta, suosittelen. Taisi/taitaa olla Markunkin lempiliike:)

Jailmo
25.12.2007, 19:40
Treeniaika: 52 min (pitää ilmeisesti joko karsia jotain pois tai tehdä vaan nopeammin)

Miksi pitäisi karsia?? Omasta mielestä tuo 52 minuuttia on ihan passeli aika kun et kerta millään diettillä vielä edes ole. Turhaan sitä kelloa niin orjallisesti seuraa offilla kunhan ei ihan överi pitkäksi mene..

Silmukka
25.12.2007, 20:06
Minkälaiset jäähdyttelyt teet treenien loppuun?

NGV
25.12.2007, 21:38
Vinopenkki tangolla on kyllä ainakin minun lempiliikkeitä. Ottaa helvetin hyvin ylärintaan ja tuo hyvää show-lihastäydennystä, eikä ole ikinä tuntunut pahalta, suosittelen. Taisi/taitaa olla Markunkin lempiliike
Onhan se hyvä liike. Viimeksi otin vinopenkkiä tangola voimapainotteisessa treenissä yhden jakson verran syyskuun puolella. Otin jonkun seiskan ja kutosen 80kg:lla. CG:llä on hyvä vinopenkki, koska se on about 20-30 asteen kulmassa ja käy loistavasti rintaan eikä vaan olkapäihin.:hmm:
Tuon jälkeen kokeilin vinopenkkiä muutaman treenijakson ajan hypertrofiapainotteisessa treenissä, jonka jälkeen muutin sen vinopenkki kässäreillä tehtynä.

Miksi pitäisi karsia?? Omasta mielestä tuo 52 minuuttia on ihan passeli aika kun et kerta millään diettillä vielä edes ole. Turhaan sitä kelloa niin orjallisesti seuraa offilla kunhan ei ihan överi pitkäksi mene..
Totta, tosin voisi ehkä aavistuksen verran vähemmän höpötellä treenissä niin saa ainakin 5-8min tuosta pois. Jotenkin aina mun heikkous. Tosin sali on niin mukava paikka höpötellä treenistä...

Minkälaiset jäähdyttelyt teet treenien loppuun?
Kävelen bussipysäkille noin 1 km ja ennen tuota salilla venyttelen yleensä esim. alakroppa päivänä yläkropan ja toistepäin jos on aikaa. BTW oon aina luullu sua about 5-10v vanhemmaksi, mutta nyt näki tuonkin, kun muilla palstoilla et tuota ikää ole laittanut esille.

Silmukka
25.12.2007, 22:47
Kävelen bussipysäkille noin 1 km ja ennen tuota salilla venyttelen yleensä esim. alakroppa päivänä yläkropan ja toistepäin jos on aikaa.Ok.
BTW oon aina luullu sua about 5-10v vanhemmaksi, mutta nyt näki tuonkin, kun muilla palstoilla et tuota ikää ole laittanut esille.Jos olen vain varhaiskypsä?:rolleyes:

NGV
27.12.2007, 20:26
1a Vinopenkki kp: 30 kg x 10, 8, 8, 8
1b Leuat myötäotteella: BW x 8, 7, 7, 6
2a Lattiapunnerus: 80 kg 4x8
2b Alatalja: 72 kg 4x8
3a Ristikkäistalja alhaalta: 18 kg 3x12
3b Ylätalja väärtepäin (vipuvarsi): 50 kg 3x12
3c Pohje istuen: 32,5 kg 4x10

Sali oli jostain kumman syystä melkein tyhjä 18 aikoihin jolloin salille saavuin. Tosin olihan salilla muutamia treenaajia, mutta heti kun minä tulin sisään, niin ne lähtivät pois. Johtuukohan se musta vai jostain muusta... Kun salilla ei kauheasti tuttuja eikä ketään muita jonka kanssa höpöttää oli tahti vähän kiivaampi. Yllätyin itsekkin kyllä lopullisesta ajasta, joskus näin.

Treeniaika: 31 min

Artemis_
27.12.2007, 20:54
Kymysys liittyen tuohon leuanvetoon: Mitä tarkoittaa BW? Valaiskaa tyhmempäänne.. :p

soennecken
27.12.2007, 21:03
villiarvaus bodyweight

Jailmo
27.12.2007, 21:28
we have a winner

soennecken
27.12.2007, 21:34
:rock: pistin loton vetämään

NGV
27.12.2007, 22:06
Mitä tarkoittaa BW? Valaiskaa tyhmempäänne..
villiarvaus bodyweight
Jeps vastaus tuli jo. Eli siis leukoja ihan vaan omalla painolla. Hitsi paino noussu varmaan ainakin muutaman kilon joulu ahmimisesta. Onneksi sentään kohta alkaa dietti ja sitten kiristellään veke ylimääräistä jota on kyllä paljon. Saa nähdä miten pitkä dietistä tulee. Alkuun lähden suhteelisen reippailla -kaloreilla, koska ylimääräistä on aika turkasen paljon.

NGV
28.12.2007, 19:16
1a Smith-box-kyykky: 130 kg 3x10, 150 kg x 10
1b Vatsat taljassa: 45 kg 4x12
2a Olankohotus tangolla: 120 kg 4x7
2b Bulgarialainen kyykky kp: 22,5 kg 4x8
3a Reidenkoukistus istuen (kone): 54 kg 4x12
3b Salkku rannekääntö: 20 kg 4x12

Alan jo uskomaan, että CG:n smith on joku 5kg, koska noi kilomäärät jota box-kyykyssä käytin (painot 20 kg smith tangon mukaan) ei voi olla noin isoja romuja tälläisellä kyniksellä. :D
Any way, otin box-kyykkyä sen takia, koska treenasin pakkotoiston Hitmänin kanssa ja äijä ehdotti tuota liikettä. Hauskaa oli ja äijä laitto mutkin kyykkää ihan kohtalaisilla romuilla, ainakin itselleni. En tiedä tosin pidänkö tuota box-kyykkyä ohjelmassa tulevaisuudessa. Jos ottaisi vähän enemmän takareiteen voisin sitä pumppailla, mutta alaselkää rasittaa huomattavasti vähemmän kuin prässi vaikka ei noin luulisi.

Treeniaika: 49 min (meni varmistellessa ja rupatellessa kallista aikoo)

NGV
29.12.2007, 15:32
Pystypunnerus kp: 30 kg 3x6
1a Ranskalainen tangolla istuen: 38 kg 4x8
1b Keskitetty hauiskääntö kp: 17,5 kg 4x8
2a Vipunostot sivuille: 12,5 kg 4x8
3b Takaolkapääsoutu taljassa: 50 kg 4x10
3a Hammerkääntö rinta penkkiin tuettuna: 15 kg 4x12
3b Taljapunnerus pään yli: 50 kg 4x12
3c Pohje vaaka-hackissa: 81 kg 4x15

Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan hyvä treeni ja treeni fiilis oli pitkästä aikaa todella hyvä. Jotenkin tää joulu on himmentänyt HC treeni fiilistä, mutta muutama uusi biisi MP3-soittimeen ja meno sen ku paranee. Vipunostot olivat paljon kevyen tuntuisemmat kuin viime viikolla. Otin 3x7 viime viikolla ja nyt 4x8 joten aika hyvin nostin viikossa työmäärää ja todettakoon, että tuo 3x7 oli aika hikinen...

Treeniarvio: 9+

NGV
31.12.2007, 14:43
Etukyykky: 110 kg 4x5
Mave: 140 kg 2x6
Hack: 140 kg (+kelkka) 3x6
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 35 kg 3x7
1c Rannekääntö seläntakaa taljassa: 63 kg 3x12

Vuoden viimeinen jumppa takana päin. Menin jo aamulla puol 12 aikoihin treenaamaan muutaman tutun kanssa ja ei tahtonut jotenkin luistaa aamusta tää jalkatreeni. Olen tottunut jo pitemmän aikaa treenaamaan ainakin tämän treenin illalla ja muutenkin ei kovia kyykkyjä ja maveja jaksa tehdä heti aamusta. Hackin aikana alkoi kroppa jo pikku hiljaa heräilemään ja treeni alkoi sitten luistaa.

NGV
01.01.2008, 19:08
1a Penkki: 95 kg 3x6
1b Hammer leuat: 12,5 kg 3x5
2a Dippi: 35 kg 3x6
2b Tuettu t-kulmasoutu: 60 kg 3x7
3a Hauiskääntö kulmatangolla: 38 kg 3x6
3b Vipunostot sivulle kp: 12,5 kg 3x7
4a Takaolkapää (kone): 45 kg 3x8
4b Vatsat kp: 10 kg 3x7

Vuoden ensimmäinen treeni ja varmasti tulee olemaan surkein. Oli vaan niin voimaton olo, että oksat pois. Ei tuntunut yhtään hyvältä. Jo ennen treeniä alkoi pyöryttämään ja tuntui, että ei tästä mitään tule. Sitten jollain agren vimmalla sain kuin sainkin tehtyä suunitellut sarjat. Huomenna alkaa taas koulut ja pääsee kiinni arjestakin.

Treeniarvio: 5½

soennecken
01.01.2008, 21:27
tolle uudenvuoden jälkeiselle tilalle saattaa olla joku kansanomainen nimitys;)

NGV
01.01.2008, 22:08
tolle uudenvuoden jälkeiselle tilalle saattaa olla joku kansanomainen nimitys;)
Mikähän mahtaa olla tämän tilan nimi?:P

soennecken
01.01.2008, 22:13
Mikähän mahtaa olla tämän tilan nimi?:P

ehkä krapula, mutta toisaalta tuskin kaltaisellasi tunnollisella urheilijalla on siitä kysymys..

bustedi
02.01.2008, 17:28
ehkä krapula, mutta toisaalta tuskin kaltaisellasi tunnollisella urheilijalla on siitä kysymys..

Et vissiin tiedä kuka tämä nuori herra on?

Jailmo
02.01.2008, 17:55
:lol::lol: Sai hyvät naurut.. Oho änkkäri on täyttänyt 18. Onnea!!!

m0sanderi
02.01.2008, 20:11
Wootwoot.. 18v. :eek:

Täs on itkeskelty ku on ikätoveril kauheet voimat ja kokoaki löytyy, mutta tyyppihän on melkee vuoden vanhempi "sittenkin" (jotai tekosyitä omiin tuloksiin pitää keksii :piis: ).

NGV
02.01.2008, 20:16
Et vissiin tiedä kuka tämä nuori herra on?
Ei kaikki tiedä jotain onnettomia kyniksiä. :D

Oho änkkäri on täyttänyt 18. Onnea!!!
Kiitos!

Wootwoot.. 18v. :eek:
Niin, kohta sitä ollaan 50v. :eek:

Täs on itkeskelty ku on ikätoveril kauheet voimat ja kokoaki löytyy, mutta tyyppihän on melkee vuoden vanhempi "sittenkin" (jotai tekosyitä omiin tuloksiin pitää keksii :peace: ).
Mua ei kyllä kannata verrata keneenkään, sen verran onneton menoa on.

NGV
03.01.2008, 20:29
1a Vinopenkki: 70 kg x 8, 4x7
1b Leuat myötäotteella: BW x 8, 4x7
2a Vipuvarsi penkki: 30 kg 5x12
2b Alatalja: 72 kg 5x10
3a Ristitalja alhaalta: 18 kg 5x12
3b Vipuvarsi ylätalja väärtepäin: 50 kg 5x12
3b Pohje istuen: 32,5 kg 5x10

Salilla oli käynissä jonkin näköinen laitteiden muutos joten en voinut tehdä vinopenkkiä kässäreillä enkä lattiapunnerusta. Vinopenkkiä otin taas pitkästä aikaa tangolla ja tuntui ihan hyvältä. Aavistuksen verran vihloi olkapäätä, mutta ei niin paljon, että se olisi menoa haitannut. Alkaa tämä treeni jakso tulla kohta päätökseensä ja tämän jälkeen jälkeen lähden noin 14+ viikkoa kestävälle dietillä jossa tavoitteena on vähintää pudottaa se 10 kg veke. En olisi välttämättä nyt lähtenyt dietille, mutta en nähnyt järkeä kesällä dietata 8 viikkoa enempää.

Treeniaika: 41 min

NGV
04.01.2008, 20:48
1a Prässi: 210 kg 5x10
1b Olankohotus tangolla: 120 kg 5x7
2a Bulgarialainen kyykky: 22,5 kg 5x8
2b Vatsat taljassa: 45 kg 5x12
3a Reidenkoukistus istuen: 54,5 kg 5x12
3b Salkku rannekääntö: 22,5 kg 5x12

Prässi otti jo tiukille. Tuntuu, että tuo procerin prässi oisi jotenkin raskaampi kuin muut prässit jota olen aikaisemmin kokeillut. En tiedä mistä se voisi johtua tai sitten olen vaan yksinkertaisesti sen verran onneton. :D
Huomenna on luvassa Hesa reissu joten pääsee GB:lle hakkaamaan olkapäitä ja lapasia oikein olan takaa.:rock:

NGV
05.01.2008, 21:04
Pystypunnerus-kp: 35 kg 3x6
1a Keskitetty hauiskääntö kp: 17,5 kg 3x8, 20 kg x 5, 4
1b Ranskalainen istuen: 38 kg 5x8
2a Vipunostot sivulle kp: 12,5 kg 5x8
2b Face pull: 35 kg 5x12
3a Hammerkääntö rinta penkkiin tuettuna: 15 kg 5x12
3b Kapeapenkki vastaotteella: 50 kg 5x12

Lähdetiin sitten muutaman sali tutun kanssa Helsingin GB:lle treenaaman, joten oltiin sitten varmaan jonkin sortin team Classic Gym. :D
Temen kanssa sovittiin tapaaminen ja mukavaa oli taas miehen kanssa jumppailla. Mies kyllä kuittaili sen verran paljon supi onnettomasta yläkropasta, että dietin jälkeen pitää karsia alakroppa treenejä ja lisätä yläkropan työmäärää. Sitten kun spottasin Temen prässi settiä, niin kesken sarjan ilmeisesti jokin paikka venähti tms. Ei kannata siis tätä onnetonta jannua pyytää spottaamaan mitään, menee vaa paikat rikki...:hmm:

Rikoin pystypunnerus enkani tai tavallaan sivusin sitä. Tein viime kesänä 2x6x35kg, mutta tekniikka ei läheskään ollut yhtä nättiä ja penkin kulma oli paljon loivempi kuin nytten. Kun tein keskitettyä hauiskääntöä, joku sairaan kokonen mörkö tuli ja nappas meikäläisen käsipainot, joten oli tehtävä vähän isommilla kässäreillä. Kokeilin Temen innoittamana viimeisessä vuoropari setissä tuota kapeata penkkiä vastaotteella. Hyvä liike ja ottaa mukavasti ojentajiin. Ainut mikä tuli huomattua, että oli vaikeata saada tankoa pois paikaltaan, mutta kun sen sai, niin sitten helpotti. Viimeinen hypertrofia treeni ennen diettiä ja fiilis oli hyvä. Kiitos paljon Temelle ja tietenkin muille mukana olleille CG:läisille!

Treeniaika: about tunti ja vähä päälle

Hulkki
05.01.2008, 23:11
2b Face pull: 35 kg 5x12
Millä ihmeellä sait GB:llä tehtyä face pullia? Käytitkö ketjuviritelmää?
Tuolla ei kun ole kuin sellainen onnettoman lyhyt musta köysikahva, jolla toki onnistuu takaolkapääsoudut ja -vedot, muttei face pull. Ja käsien pituudesta tässä ei todellakaan ole kyse, koska oikea face pull (loppuasennossa olkavarret osoittavat suoraan sivulle, ja kyynärvarret ovat pystysuorassa) ei onnistuisi edes 5-vuotiaalta sillä mustalla pikkuköydellä.

Jailmo
06.01.2008, 00:00
Tuolla ei kun ole kuin sellainen onnettoman lyhyt musta köysikahva, jolla toki onnistuu takaolkapääsoudut ja -vedot, muttei face pull. Ja käsien pituudesta tässä ei todellakaan ole kyse, koska oikea face pull (loppuasennossa olkavarret osoittavat suoraan sivulle, ja kyynärvarret ovat pystysuorassa) ei onnistuisi edes 5-vuotiaalta sillä mustalla pikkuköydellä.

Meikäläinen on laittanut aina omat vetoremmit sellaiseen lyhyeen naruun jatkoksi ja hyvin pelittää.:thumbs: Varsinkin kun face pullissa ei tarvitse käyttää isoja painoja niin otekkin pysyy hyvin.

NGV
06.01.2008, 00:24
Millä ihmeellä sait GB:llä tehtyä face pullia? Käytitkö ketjuviritelmää?...
En käyttänyt, käytin mainitsemaasi mini köyttä ja eihän siinä saanut kunnolla käsiä suoraksi. Käytännössä liike näytti joltain takaolkapääsoudun ja face pullin välimaastolta. Mutta tuo köysi on huomattavasti pitempi kuin oman salin köysi ja oli aivan pakko kokeilla tehdä sitä.

Meikäläinen on laittanut aina omat vetoremmit sellaiseen lyhyeen naruun jatkoksi ja hyvin pelittää.
Tuota pitää kokeilla, koska tuolla narut eivät hirveän pitkiä ole.

Rautateemu
06.01.2008, 12:02

Voimanostajien videoklipeissä monesti face-pull jää vähän vajaaksi, eivät rotatoi olkapäitä kovin paljoa. Ei nyt ruveta taistelemaan joka liikkeestä :piis:(voisin ottaa muuten sun leuanvedot syyniin ja tuomita ne rimpuiluksi)

VGee
06.01.2008, 12:08
En käyttänyt, käytin mainitsemaasi mini köyttä ja eihän siinä saanut kunnolla käsiä suoraksi. Käytännössä liike näytti joltain takaolkapääsoudun ja face pullin välimaastolta. Mutta tuo köysi on huomattavasti pitempi kuin oman salin köysi ja oli aivan pakko kokeilla tehdä sitä.

Siis nyt naru oli liian lyhyt, että voisi tehdä kunnolla, mutta omalla salillasi se on vielä lyhyempi?:confused:

Ratkaisuehdotus: mahtuisiko siihen koukkuun kaksi tuollaista lyhyttä mustaa köyttä? Niillä saisi jo aika pitkän köyden aikaan.
http://www.t-nation.com/img/photos/07-209-training/image035.jpg

NGV
06.01.2008, 14:04
mahtuisiko siihen koukkuun kaksi tuollaista lyhyttä mustaa köyttä? Niillä saisi jo aika pitkän köyden aikaan.
Varmasti mahtuisi, mutta kuin ei ole kuin yksi köysi.

Hulkki
06.01.2008, 21:48
Voimanostajien videoklipeissä monesti face-pull jää vähän vajaaksi, eivät rotatoi olkapäitä kovin paljoa. Ei nyt ruveta taistelemaan joka liikkeestä :piis:(voisin ottaa muuten sun leuanvedot syyniin ja tuomita ne rimpuiluksi)Joku leuanveto nyt saakin olla rimpuilua, mutta face-pullissa tulisi käyttää IMO varsin tarkkaa tekniikkaa, koska kyseinen liike kohdistuu takaolkapäiden lisäksi varsin herkkiin ja pieniin ulkokiertäjiin, joiden kanssa ei todellakaan kannata repiä. Ja voiman ostajat nyt on, no, mitä ne nyt onkaan. :D

Rautateemu
06.01.2008, 22:29
Ja voiman ostajat nyt on, no, mitä ne nyt onkaan. :D Jotain paaljon sua vahvempia ja isompia tyyppejä, jotka vahingossa saattavat istua Hulkin ja varsinkin mun kokoiset kokoiset kynäniskat epähuomiossa kuoliaaksi. Tottahan toki Face pulli kantsii tehdä rauhalisesti rykimättä. Oot siinä oikeassa. Pystyin tosin itse tekemään tuolla lyhyellä köydellä sellaista puolittaista fasepullia rykimättä. Ehkä se mun liikkeen nimi vois olla oli face-pull-soutu. Täytyy käydä ostamassa sellainen pitkä köysin jostain GB:lle.

P.S. JOKU MULKVISTI OLI VARMAAN TEHNYT GB:LLÄ EILEN ILLALLA NAAMAVETOA, KUN DIPPIVYÖN KETJU OLI PIILOTETTU TALJOJEN LÄHEISYYTEEN. VOIS AINA LAITTAA SEN TAKAISIN, V-MÄISTÄ ETTIÄ SITÄ KUN ON KIIRE TREENATA (ja toinen vyö oli jo kikaratukalla käytössä). Mutta onneksi se löyty, en usko että se piilottaja oli ainakaan Hulkki..

P.S. NGV alkaa olla jo miehen kokoinen. Saa Antikaisen Mika olla iloinen kun ehtii alta pois. Mä voisin pitää niin monta välivuotta jotta pääsisin suoraan mastersseihin ;). Ja tosiaan hyvän tahtoista kettuilua se yläkroppajuttu oli. En oikeastaan tarkoittanut kettuilla, kun sulla tosiaan on jalat kasvaneet yläkroppaa hurjempaa tahtia, jotta yläkroppaan kannattaa panostaa. 2-3 yläkroppatreeniä yhtä jalkatreeniä kohti, jalkojan sitten vaikka kerran 5-7 päivään. Ihan hyvin vaikka vaan tosiaan kerran viikossa joissain treeniblokeissa (apua, mä kirjoitin SEN sanan:eek:).

VGee
06.01.2008, 22:30
Varmasti mahtuisi, mutta kuin ei ole kuin yksi köysi.

No se on sitten ikävämpi juttu :lol:

Big Evil
06.01.2008, 22:31
Joku leuanveto nyt saakin olla rimpuilua, mutta face-pullissa tulisi käyttää IMO varsin tarkkaa tekniikkaa, koska kyseinen liike kohdistuu takaolkapäiden lisäksi varsin herkkiin ja pieniin ulkokiertäjiin, joiden kanssa ei todellakaan kannata repiä. Ja voiman ostajat nyt on, no, mitä ne nyt onkaan.

Äärimmäisen kovia urheilijoita?

Mutta asiaan, tänään salilla kun juteltiin niin tultiin siihen tulokseen, että pienetkin kiertäjävaivat ovat riittävä syy jättää tuo raskas rotaatio tekemättä. Kiertäjät kannattaa jumpata erikseen. Näin siis meillä kynäniskakylässä.

Pointtina siis, että koska ne takalohkot ovat suurimmalla osalla jengiä kiertäjiä selkeästi vahvempia, niin niitä ei saa treenattua kunnolla, jos mennään kiertäjien ehdoilla. Vastaavasti jos tehdään vähänkään kovempaa tai lähellä loppua kohden, niin ennestään oireilleet vammat kyllä heräävät.

Hulkki
06.01.2008, 23:13
Täytyy käydä ostamassa sellainen pitkä köysin jostain GB:lle.Jukka sanoi hommaavansa sinne sellaisen keltaisen pitkän lenksupäisen hihnasysteemin, joten sillä voi sitten facepullia vedellä.P.S. JOKU MULKVISTI OLI VARMAAN TEHNYT GB:LLÄ EILEN ILLALLA NAAMAVETOA, KUN DIPPIVYÖN KETJU OLI PIILOTETTU TALJOJEN LÄHEISYYTEEN. VOIS AINA LAITTAA SEN TAKAISIN, V-MÄISTÄ ETTIÄ SITÄ KUN ON KIIRE TREENATA (ja toinen vyö oli jo kikaratukalla käytössä). Mutta onneksi se löyty, en usko että se piilottaja oli ainakaan Hulkki..
Sorry, en tehnyt eilen lainkaan face-pullia GB:llä (koska en jaksanut ruveta kikkailemaan niiden ketjujen kanssa). Mutta ihan hyvä yritys. :rolleyes:

skuge
07.01.2008, 11:44

Noita facepullejahan on monia erillaisia ja osa onnistuu tollasella lyhyemmälläkin köydellä. Kuitenkin se missä kädet on about tässä asennossa lopussa |_| tuskin tuolla lyhyellä onnistuu. Tosin sitä varmaan tarkoititkin noilla takaolkapääsouduilla/vedoilla, mutta halusin vaan tulla pätemään :evil:

Rautateemu
07.01.2008, 12:21
Jukka sanoi hommaavansa sinne sellaisen keltaisen pitkän lenksupäisen hihnasysteemin, joten sillä voi sitten facepullia vedellä.
Varmaan tällaisen

http://www.voimaharjoittelu.net/images/spud-long-pulley-strap.jpg

Saa ainakin SS-powerilta, mistä nuo samantyyliset keltaiset dippivyöt GB.llä ovat (joista toinen on mun). Merkki on "Spud", tekee voimailuun erilaisia remmejä, valjaita ja vöitä.

Sorry, en tehnyt eilen lainkaan face-pullia GB:llä (koska en jaksanut ruveta kikkailemaan niiden ketjujen kanssa). Mutta ihan hyvä yritys. :rolleyes:

Sitähän mä sanoinkin ettei se ollut Hulkki, vaan joku muu joka pisti ketjut piiloon laatikkoon:p

NGV
07.01.2008, 21:05
Etukyykky: 122,5 kg x 5+1 PT, 4, 4+1 N
Mave: 160 kg 2x6
Hack: 160 kg (+kelkka) x 8, 7, 7+3 RP
1a Reidenkoukistus maaten: 45 kg 3x6
1b Pohje vaaka hackissa: 118 kg 3x12
1c Rannekääntö selän takaa taljassa: 68 kg 3x12

Viimeinen jalkatreeni ennen dietin alkua. Etukyykky oli vähän nihkeetä ja en tiedä oliko tuo vika ekassa setissä oma vai pakkotoisto, joten merkkasin sen suosiolla pakkotoistoksi. Sattui paljon porukkaa salille ja jopa Kuopion iso karpaasi Jerry Ossi oli salilla veivaamassa. Mies suurimman osan noista sarjoista spottasi ja kehui tekniikkaa, vaikka ne nyt ei kovin kaunista katseltavaa ollutkaan. Hackissa kokeilin rest pause tekniikkaa ja tuntui suht tehokaalta tekniikalta. Maveen olin ihan tyytyväinen vihdoin sain senkin kulkemaan, viimeksi mave kulki näin hyvin viime keväänä. Meni aika paljon aikaa spottailessa tuttujen sarjoja, mutta ei se maailmaa kaada tai ei ainakaan minun. Hörpin malto+gluta+suola drinkkiä ja aloin myös hörppimään palkkaria noin 45 min tienoilla treeni aloituksesta.

Treeniaika: 57 min
Treeniarvio: 10

P.S. NGV alkaa olla jo miehen kokoinen. Saa Antikaisen Mika olla iloinen kun ehtii alta pois.
En tiedä mikä on sinun mielestäsi miehen kokoinen, mutta sen verran itse tiedän, että pojan kloppeja tässä tullaan olemaan aina 2.1.2012 jolloin myös potauksen junnu ikä menee rikki. En tiedä kyllä, miksi nyt Antikainen saa olla iloinen, että kerkee alta pois, meinaan sitten sieltä tulee toinen Antikainen lavalle. Perhana, voin vaa kuvitella Jr. Antikaisen menoa joskus 15-20 vuoden päästä. Ekaksi jannu otetaan vertailuun yksin ja sitten tuomari sanoo:" Noh nii, nyt aletaan sitten taistelemaan hopeasta. Pää pystyy jätkät, hopea ei ole häpeä."

Ja tosiaan hyvän tahtoista kettuilua se yläkroppajuttu oli. En oikeastaan tarkoittanut kettuilla, kun sulla tosiaan on jalat kasvaneet yläkroppaa hurjempaa tahtia, jotta yläkroppaan kannattaa panostaa. 2-3 yläkroppatreeniä yhtä jalkatreeniä kohti, jalkojan sitten vaikka kerran 5-7 päivään.
Dietin jälkeen funtsitaan tuota enemmän. Ajattelin, että jos tekisi niin, että 3 yläkroppa treeniä ja tavallaan etureidet ja takareidet erikseen. Takareisi päivänä kuitenkin ottaisin muutaman setin prässiä, joka nyt ottaa mulla ihan hyvin takareiteen, mutta noista treeni suunitelmista sitten joskus keväämmällä lisää, eka dietti alta veke.

maked
09.01.2008, 14:49
Mites muute, ku oot ilmeisesti lukiossa nii syötkö dieetillä ja muutenkin ihan kouluruokaa vai onko omat ruoat mukana.

NGV
09.01.2008, 21:39
1a Penkki: 105 kg x 5+1 PT, 3+1 PT, 100 kg x 5
1b Hammer leuat: 20 kg x 4+2 PT, 4+2 PT, 3+2 PT
2a Dippi: 45 kg x 5, 4, 3
2b Tuettu t-kulmasoutu: 85 kg x 4+2 PT, 75 kg 2x6
3a Hauiskääntö kulmatangolla: 43 kg x 6, 6, 5+2 RP
3b Vipunostot sivulle kp: 17,5 kg 3x6
4a Takaolkapää (kone): 63 kg 3x6
4b Vatsat kp: 12,5 kg 3x7

Kovaakin kovempi viimeinen yläkroppa treeni. Ainut mikä jäi ketuttamaan oli toi penkki. Ei kekkosen rään serbin räkä.
Ei liiku nii ei liiku. Nyt varmaan tykitän dietillä kässäri penaa tai vaidan vinopena tangolla. Dippi oli sairaan raskasta ja siinä kävikin sitten samalla tavalla kuin penkissä, se kutonen jäi johki tien poskeen. Keväällä tosin vedin dippiä jollaoin 30kg lisä romuilla ja aamupaino oli noin 4 kg matalampi ja treeni paino sen 4 kg vähemmän jotenkinhan tuo on kehittynyt. Loppu viikko ollaankin sitten poissa sali merkeistä, saa nähdä miten tuo pääkoppa kestää. Ensi viikosta lähtien salilla tykitetään sitten jo vähän ylimääräistä, intervallien johdosta.

Treeniaika: 58 min (kekkonen liian pitkä aika)

Mites muute, ku oot ilmeisesti lukiossa nii syötkö dieetillä ja muutenkin ihan kouluruokaa vai onko omat ruoat mukana.
Yleensä olen vetänyt heraöljy drinkkejä koulussa. Nyt ajattelin, jos ottaisi salaattia, sitten maitoa ja vielä tohon nakata vähä glutaa päälle. Ei se varmaan maailmaa kaada (kuitenkaa ei olla kisadietillä) jos siitä maidosta tulee se 20-30g hiilaria.

Rautateemu
09.01.2008, 22:29
En tiedä mikä on sinun mielestäsi miehen kokoinen

Ei nyt ruveta miettimään mitään kaksimielisyyksiä, mutta olet kyllä LIHASMASSALTASI kehittynyt varsin hyvin parissa vuodessa. Ja kuka tietää onko sulla huonommat geenit tähän podailuun kuin mulla tai Hulkilla? Rupean kohta moderoimaan noi kaikki "geenitön kynis"-jutut, koska ovat perätöntä paskaa! Jäis tähän ne fiksummat treenijutut käsiteltäviksi.

Perhana, voin vaa kuvitella Jr. Antikaisen menoa joskus 15-20 vuoden päästä. Toivottavasti valitsee jonkun oikean suoritusurheilulajin, jossa voi hyppiä, pomppia juosta ja puuskuttaa, siis liikkua enempi. Eikä tartte laskea kaloreita ja pullistella hanskoja kalsongeissansa.

Artemis_
09.01.2008, 22:56
Et änkkäri pystys viskaamaan kuvia tännepuolelle? Olis kiva nähdä mimmonen on kunto :thumbs:

NGV
10.01.2008, 13:20
mutta olet kyllä LIHASMASSALTASI kehittynyt varsin hyvin parissa vuodessa. Ja kuka tietää onko sulla huonommat geenit tähän podailuun kuin mulla tai Hulkilla?
Vastauksen tuohon saadaan varmasti tässä seuraavan 5 vuoden aikana.

Toivottavasti valitsee jonkun oikean suoritusurheilulajin, jossa voi hyppiä, pomppia juosta ja puuskuttaa, siis liikkua enempi. Eikä tartte laskea kaloreita ja pullistella hanskoja kalsongeissansa.
Olisi minun kannaltani ja kaikkien jotka tätä lajia vielä pitää pystyssä 15-25 vuoden päästä äärimmäisen hyvä homma, mutta se olisi tälläistä lahjakuuden vientiä.

Et änkkäri pystys viskaamaan kuvia tännepuolelle? Olis kiva nähdä mimmonen on kunto :thumbs:
Olet visii näköjään kuullu huhuja.. En taida tänne laittaa.

T1000
10.01.2008, 17:23
Treeniaika: 58 min (kekkonen liian pitkä aika)

No ei se viimiseks kovaks treeniks ole mikään pitkä aika.

pekkapoika
10.01.2008, 17:48
No ei se viimiseks kovaks treeniks ole mikään pitkä aika.

Ei todellakaan,semmonen 2h alkaa olla liian pitkä.

NGV
10.01.2008, 18:24
Ei todellakaan,semmonen 2h alkaa olla liian pitkä.
Tosin tuo sisältää ainoastaan itse treeni ajan. Lämmitelyä tuli noin 20 min ennen treeniä. Yleensä tosin näissä voimatreeneissä nautiskelen malto+gluta drinkkiä, niin ei lopu energia ja puhti kesken treenin.

NGV
14.01.2008, 21:25
Etukyykky: 100 kg 4x4
Hack: 135 kg (+kelkka) x 8, 6, 6
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 30 kg 3x6
1b Pohje vaaka hackissa: 93 kg 3x12
1c Rannekääntö taljassa selän takaa: 54 kg 3x15

4 päivää totaali lepoa ja varmasti teki kropalle hyvää, mutta ei pääkopalle. Perjantaina piti mennä salille heittämään läppää, koska ei vaan pystynyt olla olematta pois. En sentää tehnyt mitään, muuta kuin spottasin muutamia sarjoja.

Dietti alkoi ja tulee kestämään ainakin sen 14 viikkoa tai sitten niin kauan kunnes 10 kg on lähtenyt pois. Aamulla kävin vääntämässä 20 intervallia ennen koulua ja tuntui ihan hyvältä. Kunto on kyllä vähän laskenut, mutta eiköhän se tästä. Tässä on jotain tämän päivän ruokailusta:

Ateria 1:

-Raejuusto rasvaa 2%: 200.0 g
-Kaurahiutale: 95.0 g
-Mutivitamiini tabletti, C-vitamiini tabletti ja Omega3 tabletti

Ateria 2:

-Rypsiöljy: 22.0 g
-Rahka: 250.0 g

Ateria 3:

-Rypsiöljy: 13.0 g
-Hera: 30.0 g

Ateria 4:

-Rypsiöljy: 20.0 g
-Rahkai: 250.0 g

Ateria 5:

-kasvikset: 200.0 g
-Tonnikala vedessä: 140.0 g
-Riisi tumma, keitinvesi suolaton: 160.0 g

Treenijuoma:

-Maltoa: 10g
-Glutamiinia: 10g

Palkkari:
-Maltoa 25g
-Heraa: 40g
-Glutaa: 5g
-Kreaa: 5g

Ateria 6:

-Naudanlihakastike keskirasvainen nauta: 200.0 g
-Riisi tumma, keitinvesi suolaton: 160.0 g

Ateria 7 (kohta heitän huiviin)

-Rypsiöljy: 20.0 g
-Rahka: 250.0 g
-Mutivitamiini tabletti, C-vitamiini tabletti ja Omega3 tabletti

Yhteensä: Energia: 2919.3kcal P243.8g (34%) / H234.0g (33%) / R104.2g (33%)

Raksa-Pena
14.01.2008, 21:37
Rasvat ilmeisesti väärin.. itse sain nopeasti laskettuna 92g(naudanliha 10%) ja ilman mahdollisia lisärasvoja herasta / rahkasta.

BIISONI
14.01.2008, 21:50
Ois kyl kiva nähä ite mörssärinki kuvia tääl :rock:

Hmm...offtopiccia vähän, tässä aloin miettimään kun ruokailujasi katsoin että vaikka olet dieetillä niin ruokaa kuiteki syörään aikapaljon jos vertaan omiin naposteluihini : O Sitä vissiin pitäs syödä aika reilusti!

Tuttisoturi
14.01.2008, 21:58
Miksi riisin keitinvedet ovat suolattomia? Maistuu paskalle ja urheilijalla kasvaa erityisesti suolan tarve hikoiltaessa.

Pöösä
15.01.2008, 11:09
Miks vitamiinit illalla? Eikö ne piristä joten kannattaisi omasta mielestä ottaa aamulla.

Megamies
15.01.2008, 14:50
Miks vitamiinit illalla? Eikö ne piristä joten kannattaisi omasta mielestä ottaa aamulla.
itekki ainakin otan satsin aamuin illoin.

NGV
15.01.2008, 16:12
Rasvat ilmeisesti väärin.. itse sain nopeasti laskettuna 92g(naudanliha 10%) ja ilman mahdollisia lisärasvoja herasta / rahkasta.
Ohjelmassa oli joku mennyt vähän finksalleen, mutta tuossa on oikea luku:
Yhteensä: Energia: 2919.3kcal P243.8g (34%) / H234.0g (33%) / R104.2g (33%)

Ois kyl kiva nähä ite mörssärinki kuvia tääl:rock:
Uskaltaisinko laittaa tänne? Voin ainakin dietin lopetus kuvat laittaa, mutta ei noita putte possu kuvia viitsi tänne laittaa...

itekki ainakin otan satsin aamuin illoin.
Megamies vastasikin jo tähän. Olen tottunut ottamaan aamuin illoin noita.

Halo
15.01.2008, 16:47
Ohjelmassa oli joku mennyt vähän finksalleen

Änkkäri on oppinut käyttämään xlgainia, hyvä poika :thumbs: Siinä on vaan se vika, että kun safkat on merkannut ja painaa sitä "näytä tulostettava versio"-linkkiä, niin se tulostussivu (josta on helppo esim. copypasteta kaikki ateriat) näyttää yhteenvedossa rasvat aina alakanttiin, vaikka ne ovat pääsivulla oikein. En tiedä mistä se johtuu, pitääpä itse asiassa ilmoittaa tuosta. Muuten kyllä loisto-ohjelma :)

NGV
15.01.2008, 20:50
1a Hammer leuat: BW 4x6
1b Penkki kp: 35 kg 3x6
2a Dippi: 25 kg 3x6
2b Hauiskääntö kulmatangolla: 33 kg 3x7
3a Vipunostot sivulle kp: 10 kg 4x8
3b Takaolkapää (kone): 41 kg 4x10
3c Vatsat kp: 10 kg 4x8

Huomattavasti vähemmän tavaraa tässä treenissä näin dietillä kuin mitä tässä treenissä on offilla. Koska yritän mahdollisimman tasapuolisesti kroppaa hakata, niin selälle en tee tässä treenissä kuin noi leuat, koska eilen oli mavea ja rinta, selkä treenissä tulee taas selkää. Huomenna olisi ollut pelkästään intervallia 20 min, mutta kekkonen, kun tuli ohjelmaa liikaa torstaille, niin pitää huomenna veivata torstain treeni. Ei mahda mittää.

Edit: Jalkatreenin treeniaika oli 42 min.

Änkkäri on oppinut käyttämään xlgainia, hyvä poika :thumbs: Siinä on vaan se vika, että kun safkat on merkannut ja painaa sitä "näytä tulostettava versio"-linkkiä, niin se tulostussivu (josta on helppo esim. copypasteta kaikki ateriat) näyttää yhteenvedossa rasvat aina alakanttiin, vaikka ne ovat pääsivulla oikein. En tiedä mistä se johtuu, pitääpä itse asiassa ilmoittaa tuosta. Muuten kyllä loisto-ohjelma :)
Joo kyllähän mä käytin tuota viime dietilläkin. Ihan kelpo ohjelmahan tuo on. Kiitos vinkistä.

NGV
16.01.2008, 20:44
1a Vinopenkki: 65 kg 3x8
1b Ylätalja (vipuvarsi): 70 kg 3x8
2a Lattiapunnerus: 70 kg 3x8
2b Tuettu kulmasoutu kp: 37,5 kg 3x8
2c Face Pull: 18 kg 3x12

Tänään treeni, koska en huomenna olisi millään ehtinyt treenata. Kävin vääntämässä noin 13 aikoihin salilla intervallin ja 18 sitten vähä rinta, selkä pumppailua. Aika voimaton olo, kun näin lähellä oli treenit. Selkää tullut murjottua 3 päivää putkeen. :D
Perus puurtamista ja seuraavat treenit onkin perjantai-iltana.

Treeniarvio: 6½
Treeniaika: 26 min

Rautateemu
16.01.2008, 23:00
Uskaltaisinko laittaa tänne? Voin ainakin dietin lopetus kuvat laittaa, mutta ei noita putte possu kuvia viitsi tänne laittaa...

Mikset laittaisi. Senkin kaahia mörssäri:eek:!

Miks vitamiinit illalla? Eikö ne piristä joten kannattaisi omasta mielestä ottaa aamulla. Ei ne mitään piristeitä ole. Jossain oli mainittu että kannattaisi ottaa kahdessa osassa jotta vesiliukoset ja mineraalit tulis tasaisemmin.

NGV
17.01.2008, 14:40
Mikset laittaisi. Senkin kaahia mörssäri!:eek:
Noh, jos kerta iso Teme vaatii....:hmm:

Pöösä
17.01.2008, 16:30
Ei ne mitään piristeitä ole. Jossain oli mainittu että kannattaisi ottaa kahdessa osassa jotta vesiliukoset ja mineraalit tulis tasaisemmin.
Kelasin vaan koska omissa monivitamiineissa joita otan (Life Extension two per day) on esim. C-vitamiinia niin paljon että vähäsen vissiin piristää.

raVen
17.01.2008, 18:44
Kelasin vaan koska omissa monivitamiineissa joita otan (Life Extension two per day) on esim. C-vitamiinia niin paljon että vähäsen vissiin piristää.Käytän myös noita Life Extensionin vitamiineja, joita otan aamuin illoin eikä piristävää vaikutusta ole havaittavissa.

Yhdessä tabussa näkyy olevan C-vitamiinia 500 mg, joten onhan tuo suhteessa melko paljon, mutta piristävä vaikutus lienee tässä(kin) tapauksessa hyvin yksilöllistä.

NGV
18.01.2008, 20:17
1a Takakyykky: 100 kg 3x8
1b Olankohotus kp: 37,5 kg 3x8
2a Prässi: 180 kg 3x8
2b Pohje istuen: 35 kg 3x8
3a Reidenojennus (vipuvarsi): 40 kg 3x8
3b Reidenkoukistus istuen (kone): 45 kg 3x10

Takakyykkyä otin ensimmäistä kertaa varmaan 4-5 kuukauteen. Tuntui vähän vielä epävarmalta, mutta eiköhän se tuosta ala lähtemään. Alaselkä tuntuu hyvin kestävän, joten otetaan se mukaan kuviohin, koska kyykkääminen on yksinkertaisesti mukavinta mitä salilla voi tehdä. Muuten ihan perus mättöä.

Treeniaika: 33 min
Treeniarvio: 7+

Megamies
18.01.2008, 20:25
Alaselkä tuntuu hyvin kestävän, joten otetaan se mukaan kuviohin, koska kyykkääminen on yksinkertaisesti mukavinta mitä salilla voi tehdä.

Jos tuo pitää oikeesti paikkaasa niin oot sairas kaveri, moni helpommin vaihtais tuon esim. penaan :D.

SJH
18.01.2008, 20:32
Jos tuo pitää oikeesti paikkaasa niin oot sairas kaveri, moni helpommin vaihtais tuon esim. penaan :D.

No enpä nyt tiedä.. monet(mukaanlukien minä) pitävät siitä että saa rääkäätä kroppaansa oikein kunnolla. Siihen sopivia liikkeitä IMO ovat oikeestaan vain kyykyt ja (sj)mave. Onhan niitä muitakin kivoja liikkeitä, mutta kyllä nuo aika kovilla ovat.

NGV
18.01.2008, 22:41
Tosin jos katsotaan meikäläisen fysiikkaa voi kuka tahansa kertoa, että reidet ovat parhain osa-alue koko kropassa vaikka ne ei kovat olekkaan. Kyykkääminen on vaan niin kivaa, en tajua itsekkään. Oli se sitten etu-, taka-, hack-, bulgarialaista kyykkyä niin aina sitä on yhtä mukava tehdä.

No enpä nyt tiedä.. monet(mukaanlukien minä) pitävät siitä että saa rääkäätä kroppaansa oikein kunnolla.
Näihän se on.

NGV
19.01.2008, 16:07
Pystypunnerus-kp: 27,5 kg 3x6
1a Kapea penkki: 70 kg 3x8
1b Keskitetty hauiskääntö kp: 15 kg 3x8
2a Vipunostot istuen kp: 10 kg 3x8
2b Takaolkapääsoutu taljassa: 45 kg 3x8
3a Hauiskääntö taljassa maaten: 36 kg 3x9
3b Taljapunnerus niskan takaa: 41 kg 3x10
3c Vatsat taljassa: 50 kg 3x10

Viikon viimeinen treeni takana ja teki ihan hyvää pitää yksi treeni jossa ei ole mitään vaativia perus liikkeitä. Pystypunneruskin on niin helppo, että en pidä sitä mitenkään pahana. Mukavaa lauantai päivän pumppailua.

Treeniaika: 29 min
Treeniarvio: 8

NGV
21.01.2008, 21:16
Etukyykky: 105 kg 4x4
Mave: 140 kg 2x6
Hack: 145 kg 3x6
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 35 kg 3x6
1b Pohje vaaka hackissa: 100 kg 3x12
1c Rannekääntö taljassa seläntakaa: 59 kg 3x12

Aika voimaton olo oli treeneissä. Eilen tuli vedettyä 20 min intervallia ja tänään puolenpäivän aikoihin toinen setti intervallia. Illalla reidet vielä, niin ei oikee tuntunut hyvältä yhdistelmältä. Ajattelin, jos tämän päivän intervallin heittäisin vaikkapa lauantai-iltaan, niin voisi jalkatreeni sujua paremmin. Ensi viikosta lähtien pidän re-feedejä eilen hiilaria 135g ja tänään vähän vajaa 200g. Kyllä tämä tästä. Paino oli tippunut ekan viikon aikana 1,5 kg joten tästä on hyvä jatkaa.

Treeniaika: 53 min (en tajua, varmaan meni rupatteluun ja muiden auttamiseen salilla aikaa)

NGV
22.01.2008, 21:03
1a Penkki kp: 37,5 kg 3x6
1b Hammer leuat: 5 kg 3x6
2a Dippi: 30 kg 3x6
2b Hauiskääntö kulmatangolla: 35,5 kg 3x7
3a Vipunostot sivuille kp: 12,5 kg 3x7
3b Takaolkapää (kone): 45 kg 3x8
3c Vatsat kp: 12,5 kg 3x6

Alan pikku hiljaa pääsemään hyvälle tuossa kässäri penassa, mutta vie vielä ainakin muutaman treenin, ennen kuin alkaa luistamaan tuo liike. 06 kesällä tahkoin aika kiitettävästi tuota liikettä ja jossain vaiheessa kulki paremmin kuin normaali penkki. :D
Otin jokun vitosen 35 kg kässäreillä ja normaalissa penkissä sarjapainot olivat kuta kuinkin 65 kg luokkaa. Omalla painolla tehtävät liikkeethän tietenkin kevenevät ja 30 kg tuntui suunilleen samalta mitä viime viikolla tuntui 25 kg. Huomenna taas intervallia ja tuttu nakitti mut taas spottamaan sen sarjoja. Kuulemma ei saa edes kunnon jalkatreeniä aikaseks, ellen ole rääkymässä.:lol:

NGV
24.01.2008, 20:38
1a Vinopenkki smithissä: 80 kg 4x8
1b Ylätalja (vipuvarsi): 70 kg 4x8
2a Lattiapunnerus: 70 kg 3x9
2b Tuettu kulmasoutu kp: 37,5 kg 3x9
2c Face-Pull: 18 kg 3x10

Aloitin normaaliin tapaan normaalissa vinopenkissä, mutta sitten Hokkanen tuli veivaamaan vinopenkkiä smithissä joten menin sitten miehen kanssa veivaamaan. Ei oikee toi normaali vinopenkki ole mun laji, ei oikei tiiä miten sitä työntäisi, teen varmaa iha smithissä. Kaikista paras olisi varmaan, että vaan tekisi ja tekisi, mutta smithissä on mukavamman tuntuista vaikka se nyt ei ole niin HC:ta.
5 min kuntopyörää ennen treeniä ja 10 min sen jälkeen. Eilen 20 min intervallia ja seuraava varmaan sunnuntaina.

Treeniaika: 30 min

NGV
25.01.2008, 20:50
1a Takakyykky: 100 kg 4x8
1b Olankohotus kp: 40 kg 4x8
2a Prässi: 180 kg (+kelkka) x 10, 8, 8
2b Pohje istuen: 35 kg 3x10
3a Reidenojennus (vipuvarsi): 40 kg 3x11
3b Reidenkoukistus istuen (kone): 45 kg 3x12
3c Hauiskääntö myötäotteella taljassa: 36 kg 3x12

Alkaa pikku hiljaa luistamaan tuo takakyykky, mutta menee vielä vähän aikaa ennen kuin tekniikka on yhtä hyvä kuin etukyykyssä. Muuten ihan normaali perjantai mättöä. Pikku hiljaa alkaa varmaan läski pakenemaan, mutta kyllä se on tälläisellä former fatboylla aina kovan työn takana. Kroppa rokottaa heti, jos vähäänkään sille antaa jotain muuta kuin tiukkaa body safkaa.

Treeniaika: 37 min

Tero
25.01.2008, 23:07
Etkös tehnyt joskus tuon loppuviikon volyymitreenit jalat; rinta, olka, ojentaja ja selkä,hauis jaolla ( voin kyllä muistaa väärinkin )?

Jos vertaat sitä 3-jakoista tähän minkä teet nyt, niin onko jotain "hyviä" huomioita? Kumpi mielestäsi on toiminut esim. paremmin? Tällä nykyisellä ainakin saa vuoroparisarjoja muodostettua paremmin. Itseäni vaan ihmetyttää/arveluttaa tuo palautuminen tiistain yläkroppatreenistä torstain rinta,selkä rutistukseen...

NGV
26.01.2008, 12:09
Pystypunnerus kp: 30 kg 3x6
1a Kapea penkki: 70 kg 4x8
1b Keskitetty hauiskääntö kp: 15 kg 4x8
2a Vipunostot istuen kp: 10 kg 4x8
2b Takaolkapääsoutu taljassa: 45 kg 4x10
3a Hauiskääntö taljassa maaten: 36 kg 3x10
3b Taljapunnerus niskan takaa: 41 kg 3x11
3c Vatsat taljassa: 50 kg 3x11

Sain aamulla noin puoli tuntia ennen herätys kellon soimista, että tuttu meneekin vähän aikaisemmin salille. Ei muuta ku nopeasti aamupala nasuun ja salille noin 45 min heräämisestä. Noh ei tää lauantain pumppi treeni mitään ihmeelistä tarvii, mutta aamupala vähän kellu mahassa, mutta ei se menoa haitannut.

Etkös tehnyt joskus tuon loppuviikon volyymitreenit jalat; rinta, olka, ojentaja ja selkä,hauis jaolla ( voin kyllä muistaa väärinkin )?
Itse asiassa kun siirryin tähän 2+3 jakoiseen en ole tuolleen tehnyt. Kun treenasin 3-jakoisella 2 treeniä yksi lepo periaatteella oli jako tuollainen. Sitten jossain vaiheessa kokeilin niin, että kun ei ollut kahta yläkroppa treeniä putkeen treenasin esim. selkä päivänä hauiksen lisäksi vähän ojentajaa ja toiste päin. Itse asiassa ensimmäistä kertaa jopa kädetkin alkoivat reagoimaan treeniin jotenkin, kun tuolla aloitin hakkaamaan niitä.

Jos vertaat sitä 3-jakoista tähän minkä teet nyt, niin onko jotain "hyviä" huomioita?
Noh onhan tässä kokonais frekvenssi suurempi kuin siinä aikaisemmassa versiossa, jota itse asiassa hommalla haenkin. Silloin kun aloitin tekemään tuolla jaolla jonka mainitsit oli se mun ensimmäinen ohjelma jossa frekvenssi oli se 2x viikossa, tai pikemminkin 2x 8 päivässä.

Kumpi mielestäsi on toiminut esim. paremmin?
Koska ohjelmat ovat kokonaisuudeltaan ollut erilaisia, niin on paha verrata. Itse kyllä tykkään tästä nykyisestä jaosta vähän enemmän.

Itseäni vaan ihmetyttää/arveluttaa tuo palautuminen tiistain yläkroppatreenistä torstain rinta,selkä rutistukseen...
Onhan tuossa yksi päivä totaali lepoa jolloin ei kannata tehdä kuin maksimissaan joku kevyt kävely lenkki ja venyttelyä. Dietillä tietenkin siihen tulee intervalli ja lihashuolto on tärkeätä muutenkin.

Pöösä
26.01.2008, 14:25
Miksi opiskelijalla soi lauantaina herätyskello?

NGV
26.01.2008, 16:08
Miksi opiskelijalla soi lauantaina herätyskello?
Sovin tutun kanssa treenit ja en uskalla kyllä nukkua treenejen ohi, koska seuraukset voi olla liian pahat. Löytäisin varmaan itseni seuraavalla keralla hirttoköyden päästä tms.:lol:

NGV
28.01.2008, 21:15
Etukyykky: 110 kg 4x4
Mave: 150 kg 2x6
Hack: 155 kg (+kelkka) 3x7
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 40 kg 3x6
1b Rannekääntö taljassa selän takaa: 63 kg 3x12

Ensimmäinen refeed päivä ja tuloksena vähän yli 3000 kaloria ja 310g hiilaria. Piti vetää 2800, mutta nyt tulikin sitten 3000. Paino sen verran hyvin lähtenyt, että ajattelin vetää ylimääräiset 200 kaloria. Tosin veivasin 5 min kuntopyörää ennen treeniä ja treenin jälkeen poljin 20 min kuunellen Antikaisen mielenkiintoisia juttuja. Aika vaan meni, piti polkea vaan 10 min, noh ei se mittää. Hackissakin tuli väänettyä muutama toisto enemmän kuin olisi pitänyt. Kuopion mörkö (Jerry Ossi) tuli varmistamaan seteissä, niin ainakin uskalti painaa kunnolla. Jäi sinne aikain se yks toisto vajaaksi.

Treeniaika: 53 min (vähä veny, mutta ei kai se maailmaa kaada?)

NGV
29.01.2008, 19:03
1a Penkki-kp: 40 kg x 6, 6, 5
1b Hammer leuat: 10 kg x 6, 6, 5
2a Dippi: 40 kg x 5, 4, 4
2b Vipunostot sivulle kp: 15 kg 3x6
3a Hauiskääntö kulmatangolla: 38 kg 3x6
3b Takaolkapää (kone): 54 kg 3x7
3c Voimapyörä: 3x6

Ihan hyvä treeni. Vaikutti vielä tähänkin päivää tuo eilinen hiilari tankkaus, mikä on homman pointti, mutta yllätyin, kuinka olo oli ylättävävän hyvä. Ekaa kertaa kokeilin voimapyörää ja hitsi että on hyvä, mutta raskas. Eiköhän se siitä, kunhan alkaa veivaamaan. Taas oli tippunut paino ihan kiitettävästi. Tokalla viikolla lähti 0,8 kg veke, joten kyllä tää homma puree. Toivottavasti ei lihaa lähde hirveätä vaihtia. Onneksi on varaa ottaa alussa noin 1 kg veke per viikko.

Treeniaika: 29 min + ensimmäiseen liikepariin käytetty aika (kekkonen unohdin laittaa kellon päälle, vasta penkin ja leukojen jälkeen muistin laittaa, varmaan meni joku 10-15 min)

NGV
30.01.2008, 22:44
1a Pystypunnerus: 5x15
1b Kulmasoutu kp: 5x15
2a Ylätalja: 3x15
2b Etunoja punnerus: 3x15

Ensin tein 20 min intervalli treenin crossarilla jonka jälkeen päätin ottaa vähän päälle iron cardiota, vai miten tuo nyt kirjoitetaankaan.

NGV
31.01.2008, 21:59
1a Vinopenkki smithissä: 80 kg 4x9
1b Ylätalja (vipuvarsi): 70 kg 4x9
2a Lattia punnerus: 70 kg 3x10
2b Tuettu kulmasoutu kp: 37,5 kg 3x10
2c Face-Pull: 18 kg 3x12

Eilen alkoikin mini loma joka päättyy maanantaina. Kesken lämmittelyjä pahin mahdollinen asia kävi. Kekkonen tapahtui salilla sitten se jota olen pelännyt jo vähän aikaa. Se tapahtui viimein. Taas meni kekkonen yksi korvakuuloke rikki. Se on taas ostettava uusi. Noita menee arviolta about 2-5 vuodessa ja ostin sitten 10 euron pili pali setin tai 60 euron mukamas laadukkaan vehkeen, niin loppu tulos on ihan sama. Pysyttelen siis noissa halvoissa vehkeissä.

Treeniaika: 24 min + 5 min kuntopyörää ennen treeniä ja 10 min se jälkee

kyösti
01.02.2008, 12:28
Eikös saa takuun piikkiin noita kalliimpia korvakuulokkeita? Ittellä Kossit ja käyny muutaman kerran vaihtamassa, niissä kai pitäs olla periaatteessa elinikänen takuu..

Raksa-Pena
01.02.2008, 12:51
Ainakin Sonyn MDR-71:t on kestäny hyvin runtua. Kerran meni piuha rikki(2 vuodessa, dipin vyö veti poikki, ei irtipoikki mut kumminkin) ja samantien sai sony center:stä liikkeestä uudet ilman kuittia. IMO hyvä ydistelmä laatua ja käytettävyyttä.

NGV
01.02.2008, 23:10
1a Takakyykky: 100 kg x 10, 9, 9, 9
1b Olankohotus kp: 40 kg x 10, 9, 9, 9
2a Prässi: 180 kg (+kelkka) 3x10
2b Pohje istuen: 35 kg 3x12
3a Reidenojennus (vipuvarsi): 40 kg 3x12
3b Reidenkoukistus istuen (kone): 45 kg 3x14
3c Hauiskääntö myötäotteella taljassa: 36 kg 3x12

Perus jalkatreeniä. Sain ostettua uudet korvakuulokkeet, mutta eivät ole niin hyvät kuin noi aikaisemmat. Ei mahda mitään ei. Salilla kävikin sitten pieni onnettomuus. Kyykyssä sitten menin alas ja kuulu riks, raks ja poks. Onni onnetomuudessa, että ei menny mikään hajalle muu kuin treeni housut. Housut repesivät oikein kunnolla ja salilla ollut porukka nauroivat kippurassa. Oli vähä selittämistä äiteelle, mutta onneksi lupasi paikata..:D
Koska suurin osa ei kuitenkaan usko, niin piti ottaa todistus aineistoa (http://i62.photobucket.com/albums/h100/Varjola/IMG_7767.jpg).

Treeniaika: 38 min

Eikös saa takuun piikkiin noita kalliimpia korvakuulokkeita?
Varmaan menisi, mutta kun ei ole mitään hajua mistä vanhemmat olivat tuon ostanut ja oliko siinä edes takuuta. Voisi varmaan kysästä.

Pöösä
02.02.2008, 01:21
Aika hottis päiväpeitto sulla.

NGV
02.02.2008, 13:37
Pystypunnerus-kp: 32,5 kg 3x6
1a Kapeapenkki: 70 kg x 9, 9, 8, 7
1b Keskitetty hauiskääntö kp: 15 kg 4x9
2a Vipunostot sivulle istuen kp: 10 kg x 10, 9, 9, 9
2b Takaolkapääsoutu taljassa: 45 kg x 11, 10, 10, 10
3a Hauiskääntö taljassa maaten: 36 kg 3x11
3b Taljapunnerus niskan takaa: 41 kg 3x12
3c Vatsat taljassa: 51 kg 3x12

Tämän viikon salitreenit on takana päin. Pystypunnerus alkoi jo tuntumaan aika raskaalta, mutta ihan hyvin se silti meni. Pitää katsoa jos lähtisin illalla vääntämään huomisen päivän intervallin. Ajattelin maanantaina vetää kaksi treeniä, joten olisi mukavaa pitää yksi totaali lepopäivä, mutta katsotaan mikä on fiilis sitten illalla.

Aika hottis päiväpeitto sulla.
Jaa, kiitos. :D

NGV
04.02.2008, 21:09
Aamutreeni:

Mave: 160 kg x 6, 5
Bulgarialainen kyykky kp: 25 kg 3x6
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 45 kg x 6, 5, 5
1b Rannekääntö taljassa: 68 kg x 12, 12, 10

Iltatreeni:

Etukyykky: 105 kg x 4, 4, 4, 6+1N
1a Hack: 170 (+kelkka) kg 3x6
1b Pohje vaaka hackissa: 118 kg x 10, 8, 8

Aamutreeneissä oli olo aivan puhki. Ei olisi millää tehnyt mieli treenata saatekka vetää mavea. Raivolla vaan eteen päin ja mave meninkin sitten loppu peileissä hyvin. Aamulla kun ei porukkaa ollut salilla ei tullut jauhettuakaan mitään, tosin aina treeni fiilis kärsii tästä.

Ilalla olikin sitten eri meininki, kun oli porukkaa taas ihan kiitettävästi. Lämmittelyn ajan ja parin ensimmäisen setin aikana ei ollut yhtään treeni fiilis, mutta kolmannella se jo löytyi. Hackia aloin tekemään ja päätin kylmän fiileästi iskeä enemmän romua kuin mitä bulkilla olin tehnyt. Sain väännettyä yllättävän hyvillä romuilla, vaikka toi aika vähän kärsikin (osa toki ylimääräistä jauhantaa). Otin tuosta keskimmäisestä setistä videonkin (http://s62.photobucket.com/albums/h100/Varjola/?action=view&current=hackkyykkyhelmikuu08.flv) (pahoittelen karjumista lopussa) jotta näkisin syvyyden ja olisi todistus materiaalia, kun kuitenkaan kukaan ei usko. :D
Alaselkä alkoi treenin jälkeen vähän ilmoittelemaan olemassa olostaan. Varmaan pitää perjantai takakyykkäilyt unohtaa suosiolla, jotta ei alaselkä menisi taas puoleksi vuodeksi tukkoon.

Treeniaika (aamu): 27 min
Treeniaika (ilta): 36 min (huh huh tulipa jauhettua kakkaa :D)

Tuttisoturi
04.02.2008, 22:04
Vähän toi Hack on teillä loivassa kulmassa tai sitten videolla vaan näyttää. Meillä se on melkein pystyssä tohon verrattuna :S

T1000
05.02.2008, 10:06
Säästit kaiken huutamisen sitten ihan viimiseen toistoon...:lol:
PS. Kauhiat painot hackissa (vaikka loivempi oliskin).:thumbs:

NGV
05.02.2008, 21:24
1a Penkki-kp: 42,5 kg x 6, 6, 5+3 PT
1b Hammer leuat: 15 kg x 5, 5, 4, 4, 4
2a Dippi: 40 kg 4x4
2b Hauiskääntö kulmatangolla: 40,5 kg 4x6
3a Vipunostot seisten kp: 3x5
3b Takaolkapää (kone): 63 kg 3x6
3c Voimapyörä: 3x6

Mukavasti kulki, mikä suurimaksi osaksi johtui eilisesti kunnon refeedistä. Penkkiä otinkin sitten ennätys kässäreillä. Sanotaanko näin, että ehkä noin nelonen tuli omin avuin ja sitten kaveri jeesas aivan aavistuksen verran ja vikassa setissä sitten tuli ihan kunnon pakkotoistoja. Ensi viikolla onkin sitten kevennetty viikko. Vielä loppu viikon hypertrofia treenit.

Treeniaika: 55 min

Vähän toi Hack on teillä loivassa kulmassa tai sitten videolla vaan näyttää. Meillä se on melkein pystyssä tohon verrattuna :S
Kyseessähän on jenkki hackki, jotkat ovat noin 45 asteen kulmassa. Tuo kulma on etureisille paljon parempi kuin normaali kulmassa oleva hack. Tosin mulle ihan sama, etureidet kuitenkin sen työn tekee, koska takareidet ovat umpi surkeat.

PS. Kauhiat painot hackissa (vaikka loivempi oliskin).:thumbs:
Kiitos. Jännä huomata, että täällä on jopa 10000% asiallisempaa kommentia, kuin jollain toisilla foorumeilla. Toisilla foorumeilla vaan hakutaan ja kuittailtiin tuosta vikasta äänen purskauksesta, joka tuli vahingossa tai revleksin omaisesti.

SJH
05.02.2008, 21:36
Kiitos. Jännä huomata, että täällä on jopa 10000% asiallisempaa kommentia, kuin jollain toisilla foorumeilla. Toisilla foorumeilla vaan hakutaan ja kuittailtiin tuosta vikasta äänen purskauksesta, joka tuli vahingossa tai revleksin omaisesti.

Ehkei kukaan uskalla alkaa vittuilla kun tuollaisia painoja nostelet :D

NGV
05.02.2008, 23:56
Ehkei kukaan uskalla alkaa vittuilla kun tuollaisia painoja nostelet :D
Voi sen ajatella noinkin. Itse näkisin sen niin, että ei kukaan täysi järkinen mörkö tuhlaa kalliita kaloreita kuitailakseen jollekin onnettomalla kynikselle, joka ei osaa edes kyykätä.:lol:

NGV
07.02.2008, 20:24
1a Vinopenkki smithissä: 70 kg x 7, 7, 6, 6
1b Ylätalja (vipuvarsi): 80 kg 4x8
2a Penkki (vipuvarsi): 40 kg 4x8
2b Kulmasoutu kp (kaks kerrallaan): 37,5 kg 3x10
2b Face-Pull: 18 kg 3x15

Lasken tästä lähtien tuon CG:n smihtin 0 kg:ksi niin vähän realisoituu noi meikäläisenkin romut siinä. Laitoin vinopenkkiin sitten 10 kg enemmän romua, koska on kuitenkin viimeiset treenit ennen kevennystä. Kulmasoudussa kokeilin vääntää kässäreillä ihan normaaliin tapamaan kulmista, mutta eipä se tekniikka ainakaan kovin nätiltä näyttänyt. Laitan tuohon varmaankin alataljan seuraavassa treeni jaksossa.

NGV
08.02.2008, 19:32
Takakyykky: 110 kg x 6, 120 kg x 6, 130 kg x 6, 135 kg x 6
1a Prässi: 180 kg 3x10
1b Olankohotus-kp: 40 kg 3x9
2a Reidenojennus (vipuvarsi): 40 kg 3x12
2b Reidenkoukistus istuen (kone): 45 kg 3x13

Maanantaina oli alaselkä siinä kunnossa, että melkein lupasin olla kyykkäämättä nyt perjantaina. Kokeilin sitten piruuttani kyykkyä eikä 80 kg:lla eikä satkulla tuntunut alaselässä missään joten sitten laitoin lisää romua ja sanoin nyt poika kyykätään. Ensimmäistä kertaa vedin takakyykyssä edes jonkin sortin romuilla ja noikin on kyllä todella säälittäviä. Toisaalta enpä ole sitä tehnytkään niin paljon kuin etukyykkyä. Rannetta vihloi aivan sairaasti, mikä johtuu siitä, että en osaa oikeata tekniikkaa. Noh eiköhän se tästä ala nousemaan, jopa dietilläkin.

Edit: Unohdin mainita, että keskiviikkona väänsin normaaliin tapaan intervallia hiki otsalla sen 20 min.

NGV
09.02.2008, 22:39
Aamu treeni:

Pystypunnerus-kp: 35 kg x 6, 5+1 PT, 4+2 PT
1a Kapea penkki: 80 kg x 6, 6, 6, 4
1b Keskitetty hauiskääntö kp: 17,5 kg 4x6
2a Vipunosto sivulle istuen kp: 10 kg 4x10
2b Takaolkapääsoutu: 45 kg 4x12
3a Hauiskääntö maaten taljassa: 36 kg 4x12
3b Taljapunnerus niskan takaa: 41 kg 4x12

Otin vähän isommilla romuilla kapeata penkkiä ja hauiskääntöä, koska seuraavalla viikolla on kevennetty viikko. Aika kompakti treeni, ei mitään hirveen ihmeelistä. Treeniä lopetellessani heitin siinä sitten tutun kanssa läppää. Mies sanoi, että on tulossa illalla uudestaan ja sanoi treenaavansa rintaa ja selkää. Ajattelin, että voisin tehdä yhden ylimääräisen treenin, koska ne on mun heikoimmat lihas ryhmät ja edessä on kevyt viikko. Olin any way menossa salille vääntää vähä crossaria ja tekemään pienen forkku, pohje ja vatsa jumpan.

Treeniaika: 37 min

Ilta treeni:

1a Vinopenkki-kp: 27,5 kg x 12, 30 kg 2x12
1b Kulmasoutu tangolla (vastaote): 3x12
2a Ylätalja: 72 kg 3x12
2b Penkki (vipuvarsi): 30 kg 3x15
3a Pohje istuen: 35 kg 4x12
3b Hauiskääntö myötäotteella taljassa: 36 kg 4x10
3c Voimapyörä: 4x7

Tutun kanssa väännettiin kimpassa ja tämä oli siis tämmöinen ylimääräinen extemporee treeni. Kulmasoutua otin ekaa kertaa pitkään aikaan. Taitaa viime keväälle mennä viime kerta jolloin otin tosi surkealla tekniikalla jonkun vitosen 105 kg:lla. Pientä totutteluahan tuo oli. Meni vähän enemmän aikaa, koska treenasi tutun kanssa ja spottaaminen ym. tsemppaaminen vie oman aikansa. Eipä se niin nuukaa ole, mukavaa joskus treenata kaverin kanssa, kuin yksin vääntää yön pimeydessä. Lähdin salilta 2 min ennen paikan sulkemis aikaa (joka on 23). Pitänee kysyä jos salilla vielä saisi treenata tuon jälkeen vai meneekö 23 jälkeen hälyytys päälle. Viime salillahan hälytys kellot soivat noin puoli tuntia salin sulkemis ajan päätyttyä.

0100474
12.02.2008, 14:40
Ei nyt ole sen kummempaa kommentoitavaa itse ohjelmaan, mutta... Tämä on varsin mielenkiintoinen seurattava tämä sinun päiväkirja. Nieltä lämmittää tuo sitoutuminen tähän hommaan. Ihan tulee omat nuoruusajat mieleen. Piähän lippu korkealla ja tangot tanassa.

NGV
12.02.2008, 15:37
Ei nyt ole sen kummempaa kommentoitavaa itse ohjelmaan, mutta... Tämä on varsin mielenkiintoinen seurattava tämä sinun päiväkirja. Nieltä lämmittää tuo sitoutuminen tähän hommaan. Ihan tulee omat nuoruusajat mieleen. Piähän lippu korkealla ja tangot tanassa.
Mukavaa, että jonkun mieltä lämmittää jonkun random kyniksen kynäilyt. Yritän pitää lippua korkealla ja tangot tanassa, tosin taitaa yritykseksi jäädä.

NGV
12.02.2008, 22:35
Aamutreeni:

SJMV: 80 kg 5x8
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 5x10
1b Pohje isuten: 5x12

Treeniaika: 14 min + 5 min crossaria

Iltatreeni:

1a Takakyykky: 80 kg 5x6
1b Voimapyörä: 5x7
2a Hack: 80 kg (+kelkka) x 8, 6, 6, 6, 6
2b Rannekääntö seläntakaa taljassa: 45 kg 5x15

Kevyen viikon ensimmäiset treenit. Ei mitään kauhean ihmeelistä. SJMV:tä otin ensimmäistä kertaa varmaan puolee vuoteen. Pitää katsoa miten kikkailen noi takareisi treenit, pitäisi varmaan opetella tekemään GHR:ää. Mavea, etukyykkyä, hackia, takakyykkyä ja SJMV:tä on vähä nihkeetä tehdä saman viikon aikana. Viime vuonna meni noin puoli vuotta toipua vihlovasta alaselästä.

Treeniaika: 26 min

NGV
13.02.2008, 20:38
Aamutreeni:

1a Penkki: 70 kg 4x5
1b T-kulmasoutu: 60 kg 4x6
2a Leuat myötäotteella: BW 5x4
2b Dippi: BW 5x8

Treeniaika: 15 min + 5 min crossaria

Iltatreeni:

1a Pystypunnerus-kp: 22,5 kg 5x8
1b Face-pull: 5x12
2a Vipunostot seisten-kp: 12,5 kg x 6, 10 kg x 10, 8, 8, 8
2a Hauiskääntö-kp: 12,5 kg x 10, 10, 8, 8, 8

Eilen oli jalat kahdessa osassa ja nyt oli yläkropan vuoro. Illalla kun tulin salille oli venyttely tiloihin oli ilmestynyt soutulaite. Tietenkin menin heti kokeilemaan ja oli vähän ihmeissäni miten se toimii, mutta pienen katsomisen jälkeen totesin, että hitot säädöistä ja aloin veivaamaan. Tuo on hieno lisä, koska tuolla voi vääntää intervallia niin, että jalkoja voi säästää ja yläkroppa saa rasitusta. Jotenkin iltatreenin aikana alkoi vihlomaan vasemman käden sivuolkapäätä. En ymmärrä, tosin on se joskus aikaisemminkin näin tehnyt. Pitänee seurata ja varoa, että ei pahene. Viime vuonna sain maksaa ihan tarpeeksi tyhmyyksistäni.

Treeniaika: 17 min + 5 min soutulaitetta

NGV
14.02.2008, 19:25
1a Prässi: 130 kg (+kelkka) 5x12
1b Olankohotus tangolla: 80 kg 5x10
2a Reidenojennus (vipuvarsi): 4x15
2b Reidenkoukistus istuen (kone): 4x12
2b Jalkojen nosto: 4x8

Kevyen viikon viimeinen jalkatreeni. Vielä otan yhden kerran yläkropan läpi ja se on sitten kevyt viikko paketissa. Ensi viikolla sitten uudet kujeet ja reissua.

Treeniaika: 24 min + 8 min soutulaitetta

NGV
16.02.2008, 14:22
1a Vinopenkki-kp: 3x12
1b Ylätalja: 3x12
2a Alatalja: 3x10
2b Peck-deck: 3x12
3a Vipunostot kulmassa kp: 3x10
3b Takaolkapää soutu alataljassa: 3x10
4a Hauiskääntö taljassa: 3x12
4b Ojentaja taljassa: 3x12

Kevyen viikon viimeinen treeni. Ensi viikolla on vain 4 dietti päivää jolloin sitten pidän väli viikon dietistä. Syy tähän on löytyy siitä, että lähden Intiassa käväisemään ja olen siellä vähän yli viikon. Sen verran hyvää ruokaa sieltä saa, että ei viitsi olla syömättä.

Treeniaika: 22 min

mardu
16.02.2008, 14:55
Mites dieetti on edennyt?

koubi
16.02.2008, 20:25
Jos oot goalle menossa niin sieltä ainakin löytyy saleja:)

NGV
16.02.2008, 23:35
Mites dieetti on edennyt?
Viiden ensimmäisen viikon aikana paino tippunut noin 4 kg. Nestettä lähtenyt ihan mukavasti, tästä on hyvä jatkaa.

Jos oot goalle menossa niin sieltä ainakin löytyy saleja
Paikka jonne menen, niin ei sieltä ole kuin about 2500-3000 km Goalle. :D
Vaikka Intiassa olen asunut 5 vuotta, en ole kertaakaan käynyt Goassa. Etelä-Intiassa kyllä oon käyny, mutta Goa jostain syystä tuli skipattua. Kyllä mä salin löydän, jos ei muuta niin kyykkään AK47 niskassa ja aerobisen hoidan juoksemalla henkeni edestä tapettuani pyhän valkoisen lehmän proteiini puutteen vuoksi. :lol:

Tuttisoturi
17.02.2008, 08:22
Viiden ensimmäisen viikon aikana paino tippunut noin 4 kg. Nestettä lähtenyt ihan mukavasti, tästä on hyvä jatkaa.

Paikka jonne menen, niin ei sieltä ole kuin about 2500-3000 km Goalle. :D
Vaikka Intiassa olen asunut 5 vuotta, en ole kertaakaan käynyt Goassa. Etelä-Intiassa kyllä oon käyny, mutta Goa jostain syystä tuli skipattua. Kyllä mä salin löydän, jos ei muuta niin kyykkään AK47 niskassa ja aerobisen hoidan juoksemalla henkeni edestä tapettuani pyhän valkoisen lehmän proteiini puutteen vuoksi. :lol:
Eikö sitä viikkoa voi ottaa ihan rauhallisesti, ei mitään stressiä salin löytämisestä eikä hirveästi kannata miettiä makroravinne jakaumaa. Tekis varmaan pääkopalle ihan hyvää. Ei ne lihat siinä viikossa lähde kävelemään, kun syöt todennäköisesti plussalla tai +-0. Ja hyvää matkaa! :thumbs:

NGV
17.02.2008, 12:27
Eikö sitä viikkoa voi ottaa ihan rauhallisesti, ei mitään stressiä salin löytämisestä eikä hirveästi kannata miettiä makroravinne jakaumaa. Tekis varmaan pääkopalle ihan hyvää. Ei ne lihat siinä viikossa lähde kävelemään, kun syöt todennäköisesti plussalla tai +-0. Ja hyvää matkaa! :thumbs:
Kyllä otan aivan rauhallisesti. Ajattelin pitää väli viikon dietistä eli olen joko plussalla tai +-0. Jos sali löytyy niin totta kai menen treenaamaan, saa jopa jotain hyötyä ruuasta. Kiitos, pitää ottaa jotain kuvaa ja video matskua jos paikallisille saleille eksyn.

NGV
18.02.2008, 21:14
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 30 kg 3x6
1b Pohje vaaka hackissa: 91 kg 3x12
1c Rannekääntö tangolla selän takaa: 30 kg 3x12

Uusi treeni jakso alkoi. Aika tyhjältä tuntui kroppa kevyen viikon jälkeen. Lihaspaineista ei ollut kuin muisto, mutta yllättävän hyvin tuntui menevän, tosin kevyttähän tämän piti olla. Rannekääntöjä otinkin sitten tangolla taljan sijaan, vähän hakemista, mutta kyllä se siitä. Paino tippui kevyellä viikolla ehkä turhakin paljon, noin 1,2 kg mikäli tuota vanhaa kämästä vaakaa on uskomista. Olisi pitänyt syödä ehkä vähän enemmän. Näköjään tanssiminen kuluttaa ihan mukavasti kaloreita. Salillakin jengi sanoo, että lähtenyt rasvaa mukavasti.

Perjantaista alkaakin sitten väli viikko jolloin syödään ja paljon. Yritän sentää jotain malttia pitää siinäkin hommassa sitten, että ei lähde käsistä. Toisaalta noin 5 kg veke saatu painoa, niin olen jotain varmaan ansainnutkin? Any way yks mistä huomaa, että lähteny tavaraa on treeni vyö. Ikinä en ole saanut vyötä 6 reikä pariin saakka. Viime dietin jälkeen jolloin painoin 80,5 kg ei vyö mennyt 6 pariin saakka vai jäi viidenteen ja nyt sain kuudenteen pariin saakka vyön kiinni ja aamupaino on noin 83,5 kg.

Treeniaika: 44 min + 15 min kuntopyörää

EePee
19.02.2008, 12:04
Teet näköjään ylätaljaa latseille, etkä vedä leukoja ja valitat että selkä on surkea. Eiköhän kannattaisi vaihtaa leukohin välillä. Kai tuohon jokin järkevä selitys löytyy?

Megamies
19.02.2008, 12:59
Teet näköjään ylätaljaa latseille, etkä vedä leukoja ja valitat että selkä on surkea. Eiköhän kannattaisi vaihtaa leukohin välillä. Kai tuohon jokin järkevä selitys löytyy?
Varmaa vähä eri liikkeitä eri päivinä... tuossaha nuita leukoja on esim.
Keskiviikko 13.2
2a Leuat myötäotteella: BW 5x4

NGV
19.02.2008, 21:05
Dietillä kun lihasta ei kasvateta, niin mielummin kevyellä viikolla teen ylätaljaa selälle. Teen dietilläkin mavea, leukoja ja jotain ylätalja/alatalja riuhtomista.

Varmaa vähä eri liikkeitä eri päivinä... tuossaha nuita leukoja on esim.
Megamies hoitaa homman kotiin.

Megamies
19.02.2008, 21:18
Megamies hoitaa homman kotiin.
On niin paljon joutilasta aikaa kun on sairaslomalla eikä oikein minnekkää pääse :(.

NGV
20.02.2008, 20:33
1a Penkki: 85 kg 3x6
1b Hammer leuat: 2,5 kg 3x6
2a Dippi: 27,5 kg 3x6
2b Hauiskääntö kulmatangolla: 33 kg 3x7
3a Vipunostot sivulle kp: 10 kg 3x10
3b Takaolkapää (kone): 41 kg 3x10
3c Vatsat taljassa: 54 kg 3x10

Eilen en kerinnyt treeniä päivittelemään, joten nyt tuli sekin tehtyä. Penkki tuntui aika nihkeeltä, mutta lihaspaineita ei ollut juuri nimeksikään ja ei ollut hiilareitakaan. Pikku hiljaa alkaa kiristymään. Huomenna käyn vääntämässä aamulla rinta, selkä treenin jonka jälkeen lähden matkustamaan kohti Delhiä. Pitäisi olla joskus yöllä 1 maissa paikallista aikaa perillä. Kuten aikaisemmin varmaan olenkin selittänyt, pidän väli viikon dietistä, koska siellä dietin toteuttaminen on vaikeaa ja hyvä ruoka vähän hankaloittaa asiaa. Malttillisesti kuitenkin, ei mitään överi mättöä.

Treeniaika: 38 min + 15 min kuntopyörää

Tänään 35 min kuntopyörää ja muutaman kaverin jeesaamista jalkatreeneissä.

K.A
20.02.2008, 20:39
Tänään 35 min kuntopyörää ja muutaman kaverin jeesaamista jalkatreeneissä.

Sellainen tuli vaan mieleen, että miten kauan uskot tarvitsevasi treeniä, jotta pääset ykkösvarmistajaksi?:lol: ;)

NGV
20.02.2008, 21:49
Sellainen tuli vaan mieleen, että miten kauan uskot tarvitsevasi treeniä, jotta pääset ykkösvarmistajaksi?:lol: ;)
Heh heh... :lol:
Riippuu tietenkin kenen ykkösvarmistajaksi. Tuollaisen miehen kuten sinä, voi olla, että menee vielä muutama vuosikymmen, ennen kuin olisi ainesta ykkösvarmistajaksi. Pitäähän sitä vielä harjoitella. Jostain sitä pitää aloittaa, ei sinne huipulle heti päästä.:D

NGV
04.03.2008, 19:24
Etukyykky: 100 kg x 6, 110 kg x 5, 4
SJMV: 120 kg 3x6
Hack: 140 kg 3x6
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 35 kg 3x6
1b Pohje vaaka hackissa: 100 kg 3x10
1c rannekääntö selän takaa tangolla: 40 kg 3x10

Reissu ohi ja hauskaa oli. Nyt takaisin treenejen pariin ja sitä kautta myös dietiin. Tänään pidin vielä tälläisen lusmu päivän dietistä, koska pitää antaa mahan tottua rauhassa erilaiseen bakteeri ympäristöön. Huomenna alkaa taas tasasen tappava dietti. Reissun aikana nousi paino, noh varmaan liikaa. Se kuinka paljon se nousi selviää huomenna aamulla. Maanantaina en kerennyt paikallisella salilla jumppaamaan, treenaan tämän viikon treenit 2-jakosella 2 kertaa. Siellä sain jotain jumppia aikaiseksi, mutta niistä ei jäänyt tuleville sukupolville mitään kerrottavaa.

Treeniaika: 45 min

NGV
05.03.2008, 21:47
1a Penkki: 90 kg 5x5
1b Hammer leuat: 7,5 kg 5x6
2a Hauiskääntö kulmatangolla: 35,5 kg 5x7
2b Vipunostot sivulle kp: 12,5 kg 5x6
3a Takaolkapää (kone): 45 kg 5x8
2b Vatsat taljassa: 53 kg 5x10

Hitusen erilainen treeni kuin tavallisesti. Meni sitten päivän mittaan törkeästi aikaa kaiken maailman humbuukiin ennen kuin salille sain itseni väänettyä. Eilen salilla ei paljon tuttuja ollut, tänään oli asian laita hieman eri. Jutteluksi se koko homma meni, eikä päässy melkeen ollenkaa kunnolla treenin makuun. Noh nyt on rupatelut rupateltu ja tästä edes kunnolla mätetää päälle.

Treeniaika: 61 min (varmaan pisin vuoteen)

NGV
07.03.2008, 14:08
1a Takakyykky: 105 kg 4x8
1b Olankohotus-kp: 40 kg 4x8
2a Prässi: 190 kg (+kelkka) 3x9
2b Pohje istuen: 35 kg 3x10
3a Reidenojennus (vipuvarsi): 45 kg 3x11
3b Reidenkoukistus istuen (kone): 50,5 kg 3x12
3c Hauiskääntö myötäotteella taljassa: 32 kg 3x10

Alan pikku hiljaa päästä takakyykyssä tekniikan oikeille jäljille. Nyt vihdoin ja viimein osasi laittaa kädet niin, että ei ranteissa tuntunut juuri lainkaan mikään. Toissapäivänä treenatessani yksi mörkö sitten kyykkäsi semmoinen pieni laudan pätkä kantapään alla. Kokeilin huvikseni takakyykssä ja pelitti kypällä. Oma ongelma on ollut, että kantapää nousee ylös, kun tulen tarpeeksi alas. Tällä homma korjaantui. Eilen kidutin peppua 45 min kuntopyörän kyydissä.

Treeniaika: 39 min

NGV
08.03.2008, 14:36
1a Vinopenkki-kp: 32,5 kg 5x8
1b Tuettu t-kulmasoutu: 45 kg 5x10
2a Pystysoutu taljassa: 45 kg 4x9
2b Vipunostot istuen kp: 10 kg 4x9
2c Face-pull: 27,5 kg 4x12
3a Hauiskääntö istuen taljassa: 32,5 kg 4x10
3b Ranskalainen kp: 15 kg 4x9
3c Voimapyörä: 4x8

Tavallisen olkapää-käsi jumppailun sijaan tein koko yläkropalle jotain pientä pumppi mättöä. Jäi maanantain treenit kokonaan väliin, joten tämän vuoksi oli hitusen erilainen treeni viikko. Huomenna kituutan itseäni/kuntopyörää 45 min verran.

Treeniaika: 48 min

Timpson
08.03.2008, 15:57
Toissapäivänä treenatessani yksi mörkö sitten kyykkäsi semmoinen pieni laudan pätkä kantapään alla. Kokeilin huvikseni takakyykssä ja pelitti kypällä. Oma ongelma on ollut, että kantapää nousee ylös, kun tulen tarpeeksi alas. Tällä homma korjaantui.

Jos kantapää(t) nousevat alustalta kyykätessä niin ongelmana on todennäköisesti puutteellinen liikkuvuus akillejänteissä ja pohjelihaksissa (lähinnä m. gastrocnemiuksessa). Eli huoltava ja liikkuvuutta lisäävä harjoittelu myös kunniaan. :thumbs:

Akseli
08.03.2008, 16:31
Mulla on sama ongelma tossa kyykyssä pitääkin kokeilla ens treenissä tota laudan pätkää. :rock:

Megamies
08.03.2008, 17:13
Jos kantapää(t) nousevat alustalta kyykätessä niin ongelmana on todennäköisesti puutteellinen liikkuvuus akillejänteissä ja pohjelihaksissa (lähinnä m. gastrocnemiuksessa). Eli huoltava ja liikkuvuutta lisäävä harjoittelu myös kunniaan. :thumbs:
Mulla auttoi säännöllinen venyttely.

NGV
08.03.2008, 22:21
Kyllä varmaan pitäisi lisätä liikkuvuus harjoittelua. Etukyykyssä ei kantapäät mihinkään karkaa vaikka kyykkäisin niin pohjaan kun pääsen. Takakyykyssä tiettyyn rajaan pääsen jonka jälkeen vähäsen tuntuu siltä, että kantapäät ei pysy kiinni lattiassa.
Mulla auttoi säännöllinen venyttely.
Millaiset venytelyt auttoivat juuri tuohon ongelmaan?

veltsu82
08.03.2008, 22:27
Liikkuvuus toki auttaa tuohon kantapää ongelmaan jonkinverran, mutta kuitenkin sä teet aivan oikein kun laitat sen pienen korokkeen sinne kantapäiden alle. Jos ei oo kyykkykenkiä, niin toi on hyvä tehdä. Pysyy se ranka paremmin suorassa, eikä jalat väännä sisäänpäin.

NGV
08.03.2008, 22:50
mutta kuitenkin sä teet aivan oikein kun laitat sen pienen korokkeen sinne kantapäiden alle. Jos ei oo kyykkykenkiä, niin toi on hyvä tehdä. Pysyy se ranka paremmin suorassa, eikä jalat väännä sisäänpäin.
Niin noh en tiedä onko se oikein vai ei, mutta takakyykky tuntuu paljon mukavemmalta, kun on jotain kantapään alla. Yksi juttu joka on viimeisien viikojen aikana ilmenyt mm. tuossa takakyykyssä, että jos menen aivan alas, niin polvesta kuuluu ihmeelistä ääntä. Jos taas en päästä itseäni aivan alas niin ääntä ei tule. Kipua ei liity tuohon lainkaan ja en olisi näitä edes kuullut ellei kesken setin olisi loppunut soittimesta patterit kesken. Etukyykyssä tuollaisia ei ole vielä kuulunut tai sitten kuulossa on jotain vikaa maanantaisin.

otto-92
09.03.2008, 13:02
tietenkin voisit leventää asentoa hieman?

NGV
10.03.2008, 20:28
Etukyykky: 110 kg 4x4
SJMV: 130 kg 3x5
Hack: 150 kg (+kelkka) 3x6
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 40 kg 3x5
1c Rannekääntö selän takaa taljassa: 59,5 kg 3x10

Paino tippui keskiviikosta tähän päivään noin 2,5 kg. Nestettä lähtenyt ihan mukavasti. Nyt pääsee taas tiristelemään kunnolla. Oli todella voimaton olo tänään. Ikinä ei oo varmaan näin paljon romu tuntunut kuin nyt. Tästä on mukava taas jatkaa. Reidet alkaa pikku hiljaa näyttämään jo joltain, mutta vielä on matkaa. Ajattelin diettailla ainakin toukokuun loppuun, jonka jälkeen sitten katsellaan, mitä tehdään.

Treeniaika: 54

NGV
11.03.2008, 21:05
1a Penkki: 95 kg 3x6
1b Hammer leuat: 12,5 kg 5x4
2a Dippi: 35 kg 3x6
2b Hauiskääntö kulmatangolla: 38 kg 3x7
3a Vipunostot sivulle-kp: 15 kg 3x8
3b Takaolkapää (kone): 54,5 kg 3x9
3c Vatsat taljassa: 59 kg 3x12

Äärimmäisen heikko olo. Penkissä alaselkä alkoi olemaan jo aika kovilla ja vikassa setissä, vikalla toistolla oli hiinä ja hiinä, että sainko pukattua ylös. Ehkä vähä turhan failureen meni, mutta ei kerrota kellekää. :D
Rinta ja selkä ovat kyllä lihasryhmät jotka joutuvat kovan suurennuslasin alle tämän dietin jälkeen. Pakko löytää keino kehittää niitä. Ensi treeni jaksossa kokeilen vinopenkkiä ja lattiapunnerusta penkin ja dipin sijalla tässä treenissä. Ihan vaan vaihtelun vuoksi vähä vaihdan liikkeitä.

tietenkin voisit leventää asentoa hieman?
Tämä on yksi vaihtoehto. Tosin en viitsi sitä tehdä, koska perse tuntuu jo muutenkin ottavan ihan kiitettävästi treeniä vastaan.

NGV
13.03.2008, 20:46
1a Vinopenkki-kp: 32,5 kg 4x9
1b Ylätalja (vipuvarsi): 75 kg 4x9
2a Alatalja: 72 kg 3x11
2b Penkki (vipuvarsi): 35 kg 3x11
2c Face-pull: 22,5 kg 3x12

Aamulla 30 min kuntopyörää ja 10 min crossaria. Oli vähä nihkeetä, mutta jollain ilmeellä selvittiin. Illalla taas ei ole ikinä ongelmia saada jotain treeniä aikaseksi. Tottunut tuohon ja menee taas oma aikansa tottua noihi aamu aeroihin/intervalleihin/treeneihin. Eilen pukkarissa aika moni kehui, että on rasvaa tirissy. Yksi sitten kuittaili polkiessani pyörää, että ainakin kymppi lähteny pois ja sitten kehotti, että nyt poika pois siitä pyörän päältä. :D

NGV
14.03.2008, 14:50
1a Takakyykky: 105 kg 4x9
1b Olankohotus-kp: 40 kg 4x8
2a Prässi: 190 kg (+kelkka) 3x10
2b Pohje istuen: 35 kg 3x5+5+5
3a Reidenojennus (vipuvarsi): 45 kg 3x12
3b Reidenkoukistus istuen (kone): 50,5 kg 3x12
3c Hauiskääntö myötäotteella taljassa: 32 kg 3x12

Jotenkin oli kurkussa kipua, mutta ei ole kuumetta, joten kaippa sitä vielä jatketaan treeniä. Prässissä tein sitten niin, että en laittanut persettä ihan kiinni penkkiin vaan tavallaan olin pelkästään sen selkä tuen varassa. Tuntui jotenkin paremmalta, mutta hitsi tuo precorin prässi on kyllä ihmeellinen. Vielä jonain päivänä löydän sen mulle parhaimman istuma asennon. Pohkeille tein tänään yhden kaverin suosittelemaa tekniikkaa. Istuen kun veivataan, niin ensin x toistoa jalat suorana eli || sitten x toistoa jalat V:nä ja viimeisenä x toista jalat V:n vasta kohtana. Hyvältä tuntui ja tuota pitää hinkata toden teolla dietin jälkeen.

Megamies
14.03.2008, 19:02
Ps. Häiriköin sinua priva viestillä!

NGV
15.03.2008, 15:43
Pystypunnerus-kp: 32,5 kg 3x5
1a Hauiskääntö-kp: 15 kg 4x8
1b Ojentaja vipuvarsi koneessa: 40 kg 4x8
2a Vipunostot istuen-kp: 10 kg 4x10
2b Takaolkapääsoutu taljassa: 45,5 kg 4x12
3a Hauiskääntö taljassa istuen: 27,5 kg 3x12
3b Ojentaja taljassa: 54,5 kg 3x12
3c Voimapyörä: 3x8

Katselin vähän ennen salille lähtöä, että oliko kuumetta ja kuumemittari näytti jotain 36,5. Ei ollut joten nokka kohti salia. Vähäsen kyllä kurkku oli nihkeä, mutta vaikka luulin, että se vähän menoa haittasi, mutta vähänpä tiesin. Yllättävän hyvin meni treeni ja sain jopa jotain pumppiakin aikaiseksi. Katson huomenna käynkö vääntämässä aerobista, jos on hyvä olo niin menen vääntämään jonkun 35-45 min rykäsyn.

Treeniaika: 41 min + 15 min crossaria

NGV
17.03.2008, 20:47
Etukyykky: 120 kg x 4, 4, 6+1PT+1N
SJMV: 140 kg 3x5
Hack: 160 kg x 6, 190 kg x 10, 160 kg x 12
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 45 kg x 7, 6, 5
1b Pohje vaaka hackissa: 119 kg 3x10
1c Rannekääntö taljassa: 63 kg 3x10

320g hiilaria ja napa kiittää. Vaikka tuo on noin 120-170g enemmän kuin tavallisesti, niin tuntui taivaaliselta. Treeni kulki vähän yllättävänkin hyvin. Huomasi, että Intian tauko teki ihan kutaa. Hackissa kyllä toi toka setti oli vähän kyllä arvuutus. Olin tekemässä, niin big boss KP tuli ja iski lisää romua mulle ja sanoi, nyt poika kyykätään. KP aina on vähän kuittailu siitä, että jätän vähän väliäksi sarjoja, joten ei uskaltanut tehdä kuin niin loppuun kuin vaa pysty. En osaa sanoa tuliko yksikään omin avuin ja kuinka syviä noi oli. Reisissä ainakin tuntui, sen verran osaan sanoa. No ei ainakaan kuittaile ihan vähään aikaan, tai sitten heti huomenna. :D

Treeniaika: 55 min + 10 miin kuntopyörää

K.A
17.03.2008, 22:31
Olin tekemässä, niin big boss KP tuli ja iski lisää romua mulle ja sanoi, nyt poika kyykätään. KP aina on vähän kuittailu siitä, että jätän vähän väliäksi sarjoja, joten ei uskaltanut tehdä kuin niin loppuun kuin vaa pysty. En osaa sanoa tuliko yksikään omin avuin ja kuinka syviä noi oli. Reisissä ainakin tuntui, sen verran osaan sanoa. No ei ainakaan kuittaile ihan vähään aikaan, tai sitten heti huomenna. :D

Kyllä se kuittailee heti huomenna, jos vaan näkee sut.:lol: Voipi kannattaa silti kuunnella, siinä voi nimittäin tarttua samalla kilo tai kaksi pihviä ja se on paljon kun kilpaillaan tulevaisuudessa ykkösvarmistajan tittelistä.:D;)

Megamies
18.03.2008, 15:22
Siinä kyllä repesi kun kuntopyörää koitti polkea kun alkoi huuto kuulumaan... "No niin nyt näin ekaa kertaa, että teet ees kunnon sarjoja!" :lol:

NGV
18.03.2008, 17:39
Kyllä se kuittailee heti huomenna, jos vaan näkee sut.:lol: Voipi kannattaa silti kuunnella, siinä voi nimittäin tarttua samalla kilo tai kaksi pihviä ja se on paljon kun kilpaillaan tulevaisuudessa ykkösvarmistajan tittelistä.:D;)
Niin varmasti voi tarttua lihasta. Tosin nyt ei varmaan hirveästi lihasta tartu, kun dietillä ei kauheasti kasvata. Kyllä vielä jonain päivänä pääsen ykkösvarmistajaksi, mutta ei vielä lähitulevaisuudessa.

Siinä kyllä repesi kun kuntopyörää koitti polkea kun alkoi huuto kuulumaan... "No niin nyt näin ekaa kertaa, että teet ees kunnon sarjoja!" :lol2:
Naurattiko? :D

NGV
19.03.2008, 21:26
1a Penkki: 100 kg x 6, 5, 5 --> 60 kg x 15
1b Hammer leuat: 17,5 kg 5x4 ja vikassa +2 PT
2a Dippi: 40 kg x 6, 6, 4
2b Hauiskääntö kulmatangolla: 40,5 kg x 6, 6, 9
3a Vipunostot sivulle-kp: 17,5 kg 3x6 vikassa + 6 PT
3b Takaolkapää (kone): 63 kg 3x6
3c Vatsat taljassa: 69 kg 3x12

Olen jo pitkään miettinyt kannattaako jotenkin kikkailla treenejen kanssa niin, että tiistaina ei tulisi kovaa yläkroppa treeniä vaan vaikkapa joku kevyt yläkroppa treeni. Penkki aina sujunut paremmin ja muutkin punnerus liikkeet, kun kyykky mave päivän jälkeen on yksi lepopäivä. Penkki luisti enemmän kuin loistavasti. Nyt tuntui tosi hyvältä ja ehkä vihdoin ja viimeinen tekniikka osui kohilleen. Videota tuosta on jossain vaiheessa luvassa. Huomenna varmaan pidän totaali levon ja käväsen hieromassa vähä yläkroppaa auki. Pääsiäinen menee aika pitkälti treenatessa, mitä sitä muutakaan.

Treeniaika: 61 min (ei Kekkosen kevään rään räkä, aina vaa jotenkin menee aikaa)

Megamies
20.03.2008, 11:52
Treeniaika: 61 min (ei Kekkosen kevään rään räkä, aina vaa jotenkin menee aikaa)
Mites se täti siinä lähtiissä sanokaa... "Enemmän liikettä, vähemmän puhetta! ;)

NGV
20.03.2008, 17:35
Mites se täti siinä lähtiissä sanokaa... "Enemmän liikettä, vähemmän puhetta! ;)
Näihän se on. :D

NGV
21.03.2008, 21:18
1a Vinopenkki-kp: 32,5 kg x 10, 10, 9, 9
1b Ylätalja (vipuvarsi): 75 kg 4x10
2a Alatalja: 68,5 kg 3x12
2b Penkki (vipuvarsi): 35 kg 3x12
3a Olankohotus-kp: 40 kg 3x12
3b Face-pull: 22,5 kg 3x15

Olin eilen hieronassa ja päätin pitää eilisen päivän ihan vaan lepona, ei edes aeroobisia. Selkä aukeni, mutta rinta oli vieläkin aivan jumissa. Ekaa kertaa pitkästä aikaa oli rinta niin kipeä, että oksat pois. Sain juuri ja juuri tehtyä tuonkin verran rinta rääkkiä ja painotan sanaa rääkkiä. Pari treeniä vielä niin alkaa kevyt viikko. Olisin hierojalla käynyt ensi viikolla, mutta en saanut varattua aikaa.

NGV
22.03.2008, 20:46
Takakyykky: 140 kg (http://s62.photobucket.com/albums/h100/Varjola/?action=view&current=Takakyykky140kg.flv) x 7, 150 kg (http://s62.photobucket.com/albums/h100/Varjola/?action=view&current=Takakyykky150kg.flv) x 4+1PT+1N
1a Prässi: 190 kg 3x10
1b Pohje istuen: 35 kg 3x12
2a Reidenojennus (vipuvarsi): 45 kg 4x15
2b Reidenkoukistus istuen (kone): 50,5 kg 4x14
2c Hauiskääntö myötäotteella taljassa: 32,5 kg 4x14

Alkaa tuo takakyykky pikku hiljaa sujua. Ei ennätys parantunut kuin 15 kg 4 viikossa. Tekniikasta kaipaan jotain kommentia, koska tekniikka on vielä vähä hakusessa. 150 kg:lla nelonen ilmeisesti varmistajan mukaan tuli omin avuin ja vitosen kaikki pystyy näkemään videolta miten se tuli. :D
Any way mukavaa piristystä, kun sentää jossain liikkeissä pystyy ennätyksiä paukuttamaan vaikka dietti eteneekin koko ajan. Saa nähdä mitä nyt saan aikaiseksi. Nyt alan ensi viikon kevyen viikon jälkeen lisäämään työmäärää koko ajan. Saa nähdä miten kroppa reagoi. Huomenna vielä vähä olkapää-käsi akselin hakkaamista.

henkka
22.03.2008, 20:56
Tekniikasta en osaa sanoa mitään, mutta kovasti oot voimissa kehittynyt. Hienoa työtä.

NGV
22.03.2008, 21:06
Tekniikasta en osaa sanoa mitään, mutta kovasti oot voimissa kehittynyt. Hienoa työtä.
Kiitos. Itse asiassa tämän dietin aikana olen vasta ekaa kertaa takakyykkyä vähän enemmän tehnyt.

NGV
23.03.2008, 15:08
Pystypunnerus-kp: 35 kg x 6, 6, 6+2PT
1a Hauiskääntö-kp: 15 kg 4x12
1b Ojentaja vipuvarsi koneessa: 40 kg 4x12
2a Vipunostot istuen-kp: 10 kg 4x12
2b Takaolkapääsoutu taljassa: 45,5 kg 4x15
3a Hauiskääntö taljassa istuen: 27,5 kg 3x15
3b Ojentaja taljassa: 54,5 kg 3x15
3c Voimapyörä: 3x10

Viimeinen treeni ennen kevyttä viikkoa. Mukava olkapää-käsi jumppa. Huomenna teenkin varmaan vaan aerobista ja kevyellä viikolla joku 3-4 treeniä ja vähän aerobista päälle.

Treeniaika: 43 min + 20 min crossaria

kata
23.03.2008, 15:29
Mulla ei näy videot :(. Kiva seurata miten sä kehityt kokoajan :thumbs: Teidän salilla taitaa olla muutenkin hyvä ja kannustava ilmapiiri kunnon treeniin.

pekkapoika
23.03.2008, 16:11
Teidän salin ilmapiiri tosiaan on semmosta mitä jokainen kunnon treenari kaipaa omalle salille. Sitkeää vääntöä näyttäisi olevan treeneissä, ehkä jopa enempi kun ennen. Kaveri on dieetannu kohta 10 viikkoa, millon tulee päivityskuvia:evil: ?

veltsu82
23.03.2008, 16:26
Tekniikasta kaipaan jotain kommentia, koska tekniikka on vielä vähä hakusessa.

Aivan hyvältä noi kyykyt mun mielestä näytti. Riittävän syviä ja ei mitään pommipudotuksia. Hienosti kulkee :thumbs:

NGV
23.03.2008, 19:07
Mulla ei näy videot :(. Kiva seurata miten sä kehityt kokoajan :thumbs: Teidän salilla taitaa olla muutenkin hyvä ja kannustava ilmapiiri kunnon treeniin.
Noh voi peppu. Voi olla, että jollain netti selaimella ei toimi. Kokeileppa vanhan kunnon exploreria, niin pitäisi ainakin pelittää. Muuten selityksenä on se, että koneesi on niin tarkka mitä se avaa eikä sille kelpaa mikään onettomoman kyniksen kyykky videot. :lol:
Salin ilmapiiri on kyllä hyvä. Se on hyvä kovaan treenaamiseen ja salille tultaessa on jo fiilis, että hitsi pitää tehä kovaa ja armotta. Se mikä kanssa on hyvä on se, että kun sali myös on jäsen määrältään aika pieni oppii tuntemaa porukkaa paremmin, jopa nimeltä. Aikaisemalla salilla tunsin paljon porukkaa, nimiä en tiennyt muutamaa lukuunottamatta yhtään.

Teidän salin ilmapiiri tosiaan on semmosta mitä jokainen kunnon treenari kaipaa omalle salille. Sitkeää vääntöä näyttäisi olevan treeneissä, ehkä jopa enempi kun ennen. Kaveri on dieetannu kohta 10 viikkoa, millon tulee päivityskuvia ? :evil:
Valehtelematta yhtään voin sanoa, että parempaa salia saa kyllä hakea. Porukka on sellaista, että jos ei ole treeni fiilistä, niin salilla kun on viettänyt muutaman minuutin jonka jälkeen treeni fiilistä on ja paljon.

Onhan sitä tässä diettailtu, jonkin verran. Ainut mikä vähän harmittaa oli se, että Intian reissun takia meni hukkaan ainakin se 1,5 viikkoa, mutta teki kyllä hyvää kropalle ja ehkä vielä enemmän hyvää pääkopalle. Otan varmaan lopetuskuvia sitten kun dietti loppuu eli joskus kesäkuun alussa. Paino on noin 5-6 kg alempana kuin alkaessa. Ostin uuden vaa'an ja se näyttää noin 1-1,5 kg enemmän kuin vanha vaaka. Uusi ainakin näyttää luotettavammalta, joten oikea dietin lähtö paino ei olisi ollut 88,5 kg vaan jotain 89,5-90 kg.

En osaa sanoa onko vääntöä enemmän kuin ennen. Yleensä viimeinen viikko ennen kevyttä viikkoa vedetään kovaa ja armotta. Pikku hiljaa mennään eteenpäin ja jos kaikki menee hyvin, niin ensi vuonna oisi tehtävä visiitti junnu CBB:hen.

Aivan hyvältä noi kyykyt mun mielestä näytti. Riittävän syviä ja ei mitään pommipudotuksia. Hienosti kulkee :thumbs:
Kiitoksia. Etukyykky on ollut hanskassa jo aika pitkään, mutta nyt olen vasta takakyykkyä enemmän ottanut. Vielä on hiomista, mutta eiköhän se hioudu ajan kuluessa.

NGV
25.03.2008, 20:15
Etukyykky: 40 kg x 6, 60 kg x 6, 70 kg 3x6
Prässi: 100 kg x 6, 150 kg 4x6
1a Reidenkoukistus maaten (vipuvarsi): 5x6
1b Pohkeet hackissa: 5x10

Kevyen viikon ensimmäinen kevyt treeni. Nyt vaan palautellaan ja keskitytään vähän enemmän koulu hommiin, ei varmaan sen ihmeelisempää.

Treeniaika: 25 min + 30 min kuntopyörää

NGV
26.03.2008, 16:25
1a Vinopenkki: 50 kg 5x6
1b Tuettu t-kulmasoutu: 35 kg 5x6
2a Vipunostot sivulle-kp: 5x6
2b Hammer-kp: 5x6
3a Ojentajapunnerus niskan takaa kp: 5x6
3b Voimapyörä: 5x6

Kevyt viikko jatkuu ja huomenna alkaa koetusviikko. Vinopenkkiä en ole vähään aikaan tehnyt. Viime kerrasta taitaa olla jo vähän yli puoli vuotta. Kun katselin treenivihkoa, niin syyskuussa olisin ottanut muutaman kutosen 80 kg:lla. Joten eiköhän tuota nyt parannella seuraavan treenijakson aikana.

Treeniaika: 25 min + 30 min crossaria.

NGV
28.03.2008, 21:02
1a Hack: 5x10
1b Olankohotus tangolla: 5x10
2a Reidenojennus (vipuvarsi): 5x15
2b Reidenkoukistus istuen (kone): 5x15
2c Pohje istuen: 5x15

Kevyen viikon toinen jalkatreeni. Perus puurtamista. Otti pumpun päälle noi hacki sarjat, vaikka ei romua ollut paljon mitään. Huomenna vielä yläkroppa jumppaa jonka jälkeen alkaa taas totinen työ.

Treeniaika: 24 min + 15 min kuntopyörää.

kata
29.03.2008, 08:25
Voi olla, että jollain netti selaimella ei toimi. Kokeileppa vanhan kunnon exploreria, niin pitäisi ainakin pelittää.
Ei auttanut selaimen vaihto, mutta onneksi toisella koneella videot näkyivät. Hyviltähän sun kyykyt näytti ja oli tutun näköinen varmsitajakin :D

NGV
29.03.2008, 10:10
Ei auttanut selaimen vaihto, mutta onneksi toisella koneella videot näkyivät. Hyviltähän sun kyykyt näytti ja oli tutun näköinen varmsitajakin :D
Kiitos! Kyllä toi kyykky tosta pikku hiljaa alkaa kulkemaan. Pitänee kuitenkin varoa sitten offilla, ettei perse leviä tästä tän enempää. :lol2:

NGV
29.03.2008, 21:32
1a Vinopenkki-kp: 5x10
1b T-kulmasoutu: 5x10
2a Pystypunnerus-kp: 5x12
2b Vipunostot sivulle istuen-kp: 5x15
3a Hauiskääntö narulla taljassa: 5x15
3b Ojentajat taljassa: 5x15

Juuri kuin meinasi jotain pumpin tapaista tulla, niin liike loppui ja pumppi jäi vaan haaveeksi. Treenin jälkeen vedin muutaman poseasennon ja Ylösen Joonas tuli sitten katselemaan ja kääntämään. Mies sanoi, että oon varmaan harjotellu aika paljon, kun osaan jotenkin poseerata. Nauroin vähän aikaa, en oikeestaan lainkaan. Kehui samalla, että reisissä alkaa näkyä jo jotain läskin alta, saa nähä miten ukon käy.

Treeniaika: 25 min + 15 min crossaria

bustedi
31.03.2008, 11:20
Kuinkapa kireäksi ajattelit vetästä ?

NGV
31.03.2008, 17:43
Hack: 140 (+kelkka) 3x6
1a Reidenkoukistus maanten (vipuvarsi): 30 kg 3x6
1b Pohje hackissa: 80 kg 3x12
1c Rannekääntö selän takaa tangolla: 30 kg 3x12

Lihaspaineetonta sähläystähän nämä ensimmäiset treenit oli. 7 kg on lähtenyt veke painosta ja olen ihan tyyvyväinen. Vielä olisi noin 9 viikkoa jäljellä. Ajattelin, jos sitä nyt vetäisisi jonkin näköisiin kireyksiin. Siitä on sitten hyvä lähteä taas rakentamaan lisää. 5 viikon päästä katsellaan Antikaisen kanssa poseja ja sun muita kuntoon. Tästä se lähtee.

Treeniaika: 48 min + 25 min crossaria

Kuinkapa kireäksi ajattelit vetästä ? Niin kireeksi kuin 9 viikossa tästä kunnosta kerkiää.

Hitmän
31.03.2008, 21:39
wuhuu vihdoinki tuli kirjauduttua:rock:Nyt pääsee kiusaa Änkkäriä tänne;)
onks sul täs niinq lähiaikoin mitää erityist,mietin vaa et vois vetää taas kimppajumppaa classic gymil?Ku mulla on tässä suht vapaata ni voisin vaikka sinne Lahteen tulla.

NGV
01.04.2008, 13:17
wuhuu vihdoinki tuli kirjauduttua:rock:Nyt pääsee kiusaa Änkkäriä tänne;)
onks sul täs niinq lähiaikoin mitää erityist,mietin vaa et vois vetää taas kimppajumppaa classic gymil?Ku mulla on tässä suht vapaata ni voisin vaikka sinne Lahteen tulla.
Pistäppä privaa tai soittele. Mulla on tää viikko itse asiassa ihan tyhjä. Perjantaina taitaa olla peräti yksi tunti koulua, muuten aika vapaata.

dysseldorf
01.04.2008, 16:05
änkkäri koska tulee kuvia?!?;)

NGV
01.04.2008, 22:12
Aamupäivällä:

Pystypunnerus-kp: 27,5 kg 3x7
1a Hammer-kp: 15 kg x 8, 17,5 kg 3x6
2a Vipunostot sivulle-kp: 10 kg 4x10
2b Takaolkapää (kone): 41 kg 4x10

Treeniaika: 18 min + 5 min crossaria

Illalla:

1a Vinopenkki: 70 kg 3x6
1b Leuat myötäotteella: 2,5 kg 4x6
2a Lattiapunnerus: 90 kg 3x5
2b Vatsat taljassa: 59 kg 3x12

Ilta treeneissä kului aikaa noin 10 min enemmän pelkästään treenin ohella jauhamiseen. Noh ei se maailmaa kaada nyt eikä tule kaatamaan. Vinopenkissä kuten lattiapunneruksessakin hakee vielä vähän tekniikkaa ja romuja. Lattiapunneruksessa pitänee ottaa vähän romua pois, koska tuo tuntui aika raskaalta kamalta. Myös leukoja aloin tekemään taas pitkästä aikaa myötäotteella, jottei kaikki lihat selästä katoa johonkin.

Treeniaika: 27 min + 10 min kuntopyörää

änkkäri koska tulee kuvia?!?;)
Dietin loputtua.

raVen
01.04.2008, 22:33
Aamupäivällä:

Pystypunnerus-kp: 27,5 kg 3x7
1a Hammer-kp: 15 kg x 8, 17,5 kg 3x6
2a Vipunostot sivulle-kp: 10 kg 4x10
2b Takaolkapää (kone): 41 kg 4x10

Treeniaika: 18 min + 5 min crossaria

Illalla:

1a Vinopenkki: 70 kg 3x6
1b Leuat myötäotteella: 2,5 kg 4x6
2a Lattiapunnerus: 90 kg 3x5
2b Vatsat taljassa: 59 kg 3x12
Mielenkiintoista liikkeiden sijoittelua, eikö olisi kuitenkin parempi tehdä raskaat moninivelliikkeet aamulla pois alta ja jättää nuo pumppailut iltatreeniin? Nythän väsytät aamutreenissä jo valmiiksi olkapäät ja kädet, joten ei välttämättä ihmekään, jos esim. lattiapunnerrukset tuntuvat yllättävän raskailta.

Tsemppiä treeneihin :thumbs:

NGV
02.04.2008, 10:06
Mielenkiintoista liikkeiden sijoittelua, eikö olisi kuitenkin parempi tehdä raskaat moninivelliikkeet aamulla pois alta ja jättää nuo pumppailut iltatreeniin? Nythän väsytät aamutreenissä jo valmiiksi olkapäät ja kädet, joten ei välttämättä ihmekään, jos esim. lattiapunnerrukset tuntuvat yllättävän raskailta.

Tsemppiä treeneihin :thumbs:
Voi olla kyllä ihan fiksukin idea. Ainut vaan, että aamulla ei jotenkin saa itsestäni niin paljon irti. Pitää varmaan jotenkin piristyä tms. jotta jaksaisi noi aamutreenitkin tehdä kunnolla.