PDA

Näytä koko versio sivusta : Kyssä Hulkille beta-alaniinista

Hardcore
08.09.2007, 12:50
Mitä olet mieltä beeta-alaniinista ?

Hulkki
08.09.2007, 15:44
Mitä olet mieltä beeta-alaniinista ?Beta-alaniini on lukemani ja omien kokemusteni perusteella toimivaa tavaraa, ja toisin kuin useimmilla kovastikin hypetetyillä "tehonlisääjillä" yms. nöxnöxeillä, beta-alaniinin toimivuudesta näyttäisi olevan jopa ihan pätevää tutkimusdataa.

Itse olen huomannut beta-alaniinin käytön parantavan jonkin verran treenikestävyyttä, kun otan sitä ennen treeniä.

Lisää voi lukea mm. tästä artikkelista:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1374757

PS. Otsikointiin sitten hieman järkeä, eli pelkkä "Kyssä Hulkille" tuskin kertoo muille käyttäjille paljoakaan threadin aiheesta.

Rautateemu
08.09.2007, 16:45
Beta-alaniinia olen itse käyttänyt nyt jo dieetin alusta lähtien, treenejä ennen ja palautusjuomassa (mm. Fastin AC-C sisältää beta-alaniinia). Tuntuu lisäävän jonkin verran kestävyyttä pitkissä sarjoissa, ja kykyä tehdä pitkään intensiivistä treeniä. Olen tehnyt nyt dieetillä lukuisten punttitreenien lisäksi runsaasti lihaskuntotreenejä, niissäkin huomasin lievää parannusta.

Väittämissähän sanotaan, että sen pitäisi nimenomaanauttaa kehoa selvitymään maitohaposta.

Mielenkiintoinen tuote mm. kamppailulajeihin, painijoille, luistelijoille ja muille runsaasti maitihappopitoisia treenejä tekeville.

Yli 1-1,5 gramman annostuksilla saattaa aiheuttaa kihelmöinitä iholla, johtuen lisääntyneestä pintaverenkierrosta. Mulla tuntuu kasvoissa ja käsissä, sekä treenikaverillani Peterillä kuulemma varpaissa:D.

Hardcore
08.09.2007, 17:54
Pitää sitten testa itsekkin. Kiitti vastauksista :)

Huru-ukko
08.09.2007, 18:31
Beta-alaniinin kihelmöinti on melko hauska efekti. Tulee pakonomainen tarve päästä salille kolistelemaan rautoja. Omat kokemukset Beta-alaniinista ovat FASTin AC-C:sta. Toimii hienosti ennen treeniä otettuna. Lisää selkeästi voimaa, lihakset palautuvat ja pumppautuvat paremmin. Perusskeptisesti kaikkeen suhtautuvana olen myös pitänyt taukoa AC-C:sta ja vertaillut fiiliksiä. Ero on ymmärtääkseni todellinen, kun malmi liikahtaa selkeästi paremmin tuotteen kanssa. TM-kestotesti suosittelee.

Hulkki
08.09.2007, 18:34
Beta-alaniinin kihelmöinti on melko hauska efekti. Tulee pakonomainen tarve päästä salille kolistelemaan rautoja. Omat kokemukset Beta-alaniinista ovat FASTin AC-C:sta. Toimii hienosti ennen treeniä otettuna. Lisää selkeästi voimaa, lihakset palautuvat ja pumppautuvat paremmin. Perusskeptisesti kaikkeen suhtautuvana olen myös pitänyt taukoa AC-C:sta ja vertaillut fiiliksiä. Ero on ymmärtääkseni todellinen, kun malmi liikahtaa selkeästi paremmin tuotteen kanssa. TM-kestotesti suosittelee.Tuo naaman kihelmöinti on kyllä joka kerta melkoinen efekti. Voimatasoihin en ole beta-alaniinin huomannut vaikuttavan, mutta treenikestävyyteen kylläkin.

Hardcore
08.09.2007, 22:47
Tilasin 500 g. Ei ollut hinnalla pilattua tavaraa!

Edit. Suorat linkit kilpaileviin nettikauppoihin pois. - Hulkki
http://www.musclemarket.fi/forum/showthread.php?t=11

Hardcore
09.09.2007, 17:17
Edit. Suorat linkit kilpaileviin nettikauppoihin pois. - Hulkki
http://www.musclemarket.fi/forum/showthread.php?t=11

ok :o

Tiede-lehden sivulla on pitkä debaatti beta-alaniinista:
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=21774&start=0

Hardcore
12.09.2007, 22:48
Engl.kielen taitoisille ihan beeta-alaniinille omistettu sivusto:
http://www.betaalanine.info/

Hulkki
12.09.2007, 23:17
Hardcore, kun laitat noita linkkejä tutkimuksiin yms. infosivuille, voisi olla muiden käyttäjien kannalta huomattavasti hyödyllisempää jos myös hieman omin sanoin kertoisit, mitä linkin takaa löytyy. Jos olet esimerkiksi lukenut nuo linkittämäsi tutkimukset, olisi varmasti helppo parilla lauseella tiivistää olennaiset löydökset kyseisestä tekstistä.

Nykyisellään kun vain heität noita linkkejä ilman mitään kuvausta, ainakaan itse en ole jaksanut linkkejä edes klikata koska nuo linkit itsessään eivät herätä mielenkiintoa :D

muskle
13.09.2007, 15:39
Hardcore, kun laitat noita linkkejä tutkimuksiin yms. infosivuille, voisi olla muiden käyttäjien kannalta huomattavasti hyödyllisempää jos myös hieman omin sanoin kertoisit, mitä linkin takaa löytyy. Jos olet esimerkiksi lukenut nuo linkittämäsi tutkimukset, olisi varmasti helppo parilla lauseella tiivistää olennaiset löydökset kyseisestä tekstistä.

Nykyisellään kun vain heität noita linkkejä ilman mitään kuvausta, ainakaan itse en ole jaksanut linkkejä edes klikata koska nuo linkit itsessään eivät herätä mielenkiintoa

Tähän asiaan myös minä kiinnitin huomiota. Olen Hulkin kanssa samaa mieltä. Pelkän linkin laittaminen ei kiinnosta lukijaa. Olisi parempi poimia sieltä linkin takaa ne avainkohdat, laittaa ne Quote-lainauksella raakatekstiin ja kertoa sitten perustelemalla puolesta tai vastaan, miksi juuri valitut asiat on aiheen kannalta tärkeitä. Näin myös lukijat pystyvät ottamaan kantaa paremmin jatkokeskustelussa.

Hardcore
23.09.2007, 00:04
J Appl Physiol. 2007 Aug 9; [Epub ahead of print]Click here to read Links
Beta-alanine supplementation augments muscle carnosine content and attenuates fatigue during repeated isokinetic contraction bouts in trained sprinters.
Derave W, Ozdemir MS, Harris R, Pottier A, Reyngoudt H, Koppo K, Wise JA, Achten E.

Department of Movement and Sport Sciences, Ghent University, Ghent, Belgium.

Carnosine (beta-alanyl-L-histidine) is present in high concentrations in human skeletal muscle. The ingestion of beta-alanine, the rate-limiting precursor of carnosine, has been shown to elevate the muscle carnosine content. We aimed to investigate, using proton magnetic resonance spectroscopy (proton MRS), whether oral supplementation with beta-alanine during 4 weeks would elevate the calf muscle carnosine content and affect exercise performance in 400m sprint-trained competitive athletes. Fifteen male athletes participated in a placebo-controlled, double-blind study and were supplemented orally for 4 weeks with either 4.8g/day beta-alanine or placebo. Muscle carnosine concentration was quantified in soleus and gastrocnemius by proton MRS. Performance was evaluated by isokinetic testing during 5 bouts of 30 maximal voluntary knee extensions, by endurance during isometric contraction at 45% MVC and by the indoor 400m running time. beta-Alanine supplementation significantly increased the carnosine content in both the soleus (+47%) and gastrocnemius (+37%). In placebo, carnosine remained stable in soleus while a small and significant increase of +16% occurred in gastrocnemius. Dynamic knee extension torque during the fourth and fifth bout was significantly improved with beta-alanine but not with placebo. Isometric endurance and 400m race time were not affected by treatment. In conclusion, 1) proton MRS can be used to non-invasively quantify human muscle carnosine content; 2) muscle carnosine is increased by oral β-alanine supplementation in sprint-trained athletes; 3) carnosine loading slightly but significantly attenuated fatigue in repeated bouts of exhaustive dynamic contractions; 4) the increase in muscle carnosine did not improve isometric endurance or 400m race time. Key words: Buffer capacity, ergogenic supplements, nuclear magnetic resonance (NMR), exercise performance, track-and-field.

PMID: 17690198 [PubMed - as supplied by publisher]

JeiS
08.08.2008, 13:08
Hehe, ite tilasin 1kg beta-alaniinia eilen. Ei tosiaan hinnalla pilattua tavaraa! Tuo kihelmöinti kuulostaa kyllä aika huvittavalta. :D

Usva
08.08.2008, 17:51
Toimivaa tavaraa omien kokemusten perusteella. Ja tuo kihelmöinti ei enään häiritte niin paljoa, mutta on kyllä vähemmän hilpeä tunne ekalla kerralla kun kokeilee ainesta :) Se kun ei ole mikään minuutin kihelmöinti :) Ja itellä ainakin kihelmöi ihon lisäks silmienkin kohalla jotenkin oudosti aina välillä :)

Itse olen huomannut että kun otan protsku pirtelön välipäivinä jossa on 5g BA ja 10g kreatiinia ja se 30-40g protskua seassa niin pakki menee sekasin helposti. En o 100 varma et onko syynä BA mut luulisin että on. Jos heran sijaan käytän kaseiinia tai soijaa lisäks siinä niin ei useimmiten vaikuta ollenkaan massuun. Ite suosittelisin ottaan 2x2,5g päivässä, eli ei kerralla tota 5g.

Itellä nousi sarjapainot sarjakestävyyden myötä jonkin verran. Ei heti mut aikas äkkiä rupes huomaan muutosta kehityksessä verrattuna aiempaan. Reenin jaksaa jotenkin vetää rankemmin läpi myös. Eron huomasin myös kun pidin matkan takia reilun viikon tauon tuosta, tippu jaksaminen siinä ajassa jonkin verran.

JeiS
09.08.2008, 20:52
Kokemusten perusteella on melko hyödyllistä ainetta. Itseäni vaan mietityttää tuo, että millaista tuo kihelmöinti tulee olemaan, ja onko se jatkuvaa? Siispä joku kuka on käyttänyt ainetta vähän pidempään, niin helpottaako tuo kihelmöinti vai loppuuko se missään vaiheessa? :P

Ironbeast
09.08.2008, 22:09
Kokemusten perusteella on melko hyödyllistä ainetta. Itseäni vaan mietityttää tuo, että millaista tuo kihelmöinti tulee olemaan, ja onko se jatkuvaa? Siispä joku kuka on käyttänyt ainetta vähän pidempään, niin helpottaako tuo kihelmöinti vai loppuuko se missään vaiheessa? :P

Toleranssin kasvaessa kihelmöinti häviää, eli jos jatkat samalla annostuksella pitkään keho tottuu siihen.

I`am
17.08.2008, 22:38
beta-alaniini pistää itsellä hysteerisen kovan pistelyn ja kihelmöinnin ja kutituksen naamaan ei pysty käyttämään . Pari kertaa sitä ole kokeillut ja on ollut pakko lopulta mennä kylmään suihkuun kun olo niin sietämätön :D

Viikari
17.08.2008, 22:45
beta-alaniini pistää itsellä hysteerisen kovan pistelyn ja kihelmöinnin ja kutituksen naamaan ei pysty käyttämään . Pari kertaa sitä ole kokeillut ja on ollut pakko lopulta mennä kylmään suihkuun kun olo niin sietämätön :D

Tuolloin varmaankin sitä annostusta kannattaa tarkistaa. Mikä soveltuu sulle parhaiten. 1.5g x 2 kutittaa huomattavasti vähemmän otettuna kuin kerran se 3g esim.

I`am
17.08.2008, 23:58
otin yleensä sen teelusikallisen sitä. voi olla joo että kannattais vetää mielummin vajarit ku pajarit.

Usva
18.08.2008, 00:02
Teelusikallinen on varmaan sen 4-5g. Ota se kahessa erässä niin helpottaa. Varmaan kihelmöi viä tollakin, mutta helpottaa ajan kanssa. Ite oon mussutellu kyseistä tuotetta jo pitemmän aikaa ja vieläkin toi 4g satsi pistää kihelmöinnin ärsyttävälle tasolle. Siks otankin yleensä kahessa osassa ja sillon ei aina edes kunnolla huomaa sitä.

Rautateemu
18.08.2008, 00:39
Beta-alaniinia saa myös tuolta muskelimarketista:http://www.musclemarket.fi/catalog/index.php?manufacturers_id=14&osCsid=u33o8jvt6bj1oef9mccpp3jr57

Toimivaa tavaraa:thumbs:

JeiS
18.08.2008, 15:54
Vaikka oon käyttänyt betaa vasta reilut kaksi viikkoa, niin kutina ei ole mielestäni kovin paha. Useimmiten se lähtee pois jo ennen treeniä, kun vedän betat aina treeniä ennen. Tosiaan otan semmosen teelusikallisen, yleensä pienen kukkurallisen. :)

Grift
18.08.2008, 19:55
Tosiaan otan semmosen teelusikallisen, yleensä pienen kukkurallisen. :)

No ehkä nuoren reenaajan ei tarttekaan käyttää hirmu suuria määriä? ;)

MassFuture
19.08.2008, 00:04
Huomasin sen itse siinä vaiheessa, kun tuli ihan ihottumaa

Force
05.01.2010, 14:21
Vois itekkin viimein vaikka testata tätä. Voiko tuota vetää ympäri vuoden naamariin vai kannattaako kuuritella, kuten esimerkiksi yhden beta-alaniini tuotteen ohjeessa?

Loading phase (days 1-5): Consume 1.5g 4 times daily, spaced evenly throughout the day. Best taken with water or fruit juice in-between meals.

Maintenance phase (days 6-35): Consume 1.5g 2 times daily, spaced evenly throughout the day. Best taken with water or fruit juice in-between meals.

Upon completion of this cycle take a 2 week break before starting your next Beta Alanine cycle.

ysikymppinen
05.01.2010, 23:55
Vois itekkin viimein vaikka testata tätä. Voiko tuota vetää ympäri vuoden naamariin vai kannattaako kuuritella, kuten esimerkiksi yhden beta-alaniini tuotteen ohjeessa?

Loading phase (days 1-5): Consume 1.5g 4 times daily, spaced evenly throughout the day. Best taken with water or fruit juice in-between meals.

Maintenance phase (days 6-35): Consume 1.5g 2 times daily, spaced evenly throughout the day. Best taken with water or fruit juice in-between meals.

Upon completion of this cycle take a 2 week break before starting your next Beta Alanine cycle.

Ei tarvitse kuuritella.

Ja tuo latausvaihe ei vielä täyty kehon karnosiinitasoja (beta-alaniini ja histidiini muodostavat sitten kehossa karnosiinia. Histidiiniä ei tarvitse erikseen, sitä on kyllä tarpeeksi.) vaan siihen menee pikemminkin n. 4-6 viikkoa. Vasta tuossa 35 päivän kohdalla karnosiinitasot alkavat olla täynnä. Ja silloin ei todellakaan ole mitään järkeä lopettaa kun parhaat vaikutukset tulevat vasta esiin.