Näytä koko versio sivusta : Keskustelu Fast Channelista
Laitetaanpas tänne pystyyn threadi Fast Channelista ja sen tarjonnasta keskustelemista varten. Eli Fast Channeliin liittyvät kommentit, keskustelu ja palaute tänne.
http://www.fast.fi/easydata/customers/funcfood/files/kuvat/news_fast_channel.jpg (http://www.fastchannel.fi/)
Tälle kanavalle on tosiaan tilausta, hieno juttu, että tällainen on saatu aikaan! Itse tulen luultavasti seurailemaan lähinnä fitness-juttuja ja Kaisalle ja Marille onnittelut selkeästä ojentajatreenin ohjeistuksesta. Eri lihasryhmien treeniohjeiden jälkeenhän olisi mielestäni kiva jos tytöt näyttäisivät myös kyseisen lihaksen venytyksen. Ainakin vasta-alkajille varmasti hyödyllinen lisä. Itse asiassa itse kaipaisin jotain kattavampiakin ohjeita ja vinkkejä venyttelyihin ja liikkuvuuden parantamiseen, esimerkiksi olkapäät ja vatsalihakset ovat itsellä jumivia alueita, joten olisi mukava nähdä miten ammattilaiset hoitavat tätä venytys-ja palauttelupuolta treenissään. :thumbs:
Minua kiinnostaisi myös ihan konkreettisesti nähdä (ok, olen friikki) jonkun fitness-kisaajan jokin treeni kokonaan alusta loppuun (ehkei kuitenkaan tunnin loppuaerobisia ole syytä kuvata, mutta you know :p). Ymmärrän, että kuvauksen konkreettinen toteuttaminen salilla voi olla hankalaa ja kuvattavan ja muiden treenaajien keskittyminen itse treeniin voi kärsiä. Mielenkiintoista se joka tapauksessa olisi, voisi verrata sarjapalautuksia, toistojen määrää, treenipainoja :eek: ja tekniikkaa omaansa.
hieno homma toi kanava. voi kattoo joskus jotai muutaki ku salkkareit..
Onko multa mennyt ihan ohi, vai onko jossain kerrottu kuinka usien tonne kanavalle tulee uutta matskua?
Tosi hienoja videopätkiä oli. Rentoja esiintyjiä on teidän tiimiläiset :rock:
Onko multa mennyt ihan ohi, vai onko jossain kerrottu kuinka usien tonne kanavalle tulee uutta matskua?
Tosi hienoja videopätkiä oli. Rentoja esiintyjiä on teidän tiimiläiset :rock:
Joka viikko 2-4 uutta videota, aluksi. Tulossa mm. Kai Soinin treeniä, Rautateemun haastis + treeniä jne.... Tällä viikolla alkaa myös Hulkin Talk & Training Show.
Kiitos positiivisesta palautteesta!
Hahah, mitkä appelsiinit! :D Ei mulloo mitään appelsiineja. Olis edes semmoset. Videoiden tekeminen oli hauskaa, mutta ilmassa oli kyllä lievää paniikkia. Mun mielestä pelottavin asia hammaslääkärin jälkeen on ehkä videokamera. ;)
Toivottavasti saadaan tuonne Fitness-TV:henkin sisältöä paljon lisää... mulla olis ideoita vaikka kuinka, katsotaan mitä Isot Sedät antavat toteuttaa. :D
Dahlian ajatus treenivideoista on mun mielestä kyllä kiva. Olisi hauska kuvailla vaikka useamman tytön treenejä kun meillä kerta Suomessa riittää noita upeita, kovaa treenaavia tyttöjä.
Tällä viikolla alkaa myös Hulkin Talk & Training Show.
Tätä odotellaan innolla! (josko puheen lomassa vaikka vähän olis sitä treeniäkin :lol:)
Tätä odotellaan innolla! (josko puheen lomassa vaikka vähän olis sitä treeniäkin :lol:)Tuo shöy on itse asiassa enemmänkin opetuksellinen, eli siinä käsitellään erilaisia treenaamiseen liittyviä aiheita ja demonstroidaan niitä. Mitään HC-treeniä silmämunat räjähdyspisteessä nenä verta valuen ohjelmassa ei nähdä, sorry :p
Lisäsin juuri muutaman uuden videon Fast Channeliin.
- Kai Soini
- FAST Training Academy osa 2
Käykää tsekkaamassa.
Tuolle Fast channelin kuvaajalle pienenä vinkkinä:
Ens kerralla kun kuvaat; niin sommittele kuva siten, että kuvattava täyttää koko lähes koko ruudun (siis pystysuunnassa). Nythän sä oot keskittänyt sen kuvattavan pärstän (siis pystysuunnassa) noissa sun kuvissa, jolloin sinne pään yläpuolelle jää puoli ruutua jotain tyhjää tilaa. Se näyttää hassulta.
Toisekseen, liittyen tuohon viimeisimpään treenikoulun ja etenkin Hammerkääntö-osuuteen. Jos kaveri yrittää demonstroida hauiskääntöä, niin eikö olisi kiva nähdä siinä kuvassa kuinka se käsi liikkuu, siis kokonaisuudessaan (ks. 3:10)? Eikä mallin vaivautuneita kasvoja, kun hän ei oikein tiedä, katsoakko kameraan (ks. 2:50) vai selostajaan (ks. 3:01) vai minne pitäisi katsoa?
Mitäs tuumaatte?
Disclaimer: Ja siis tätä nyt ei kannata ottaa vittuiluna, vaan rakentavana palautteena, koska nyt tuota hommaa on välillä vähän hassu katsoa.
Tuolle Fast channelin kuvaajalle pienenä vinkkinä:
Ens kerralla kun kuvaat; niin sommittele kuva siten, että kuvattava täyttää koko lähes koko ruudun (siis pystysuunnassa). Nythän sä oot keskittänyt sen kuvattavan pärstän (siis pystysuunnassa) noissa sun kuvissa, jolloin sinne pään yläpuolelle jää puoli ruutua jotain tyhjää tilaa. Se näyttää hassulta.
Toisekseen, liittyen tuohon viimeisimpään treenikoulun ja etenkin Hammerkääntö-osuuteen. Jos kaveri yrittää demonstroida hauiskääntöä, niin eikö olisi kiva nähdä siinä kuvassa kuinka se käsi liikkuu, siis kokonaisuudessaan (ks. 3:10)? Eikä mallin vaivautuneita kasvoja, kun hän ei oikein tiedä, katsoakko kameraan (ks. 2:50) vai selostajaan (ks. 3:01) vai minne pitäisi katsoa?
Mitäs tuumaatte?
Disclaimer: Ja siis tätä nyt ei kannata ottaa vittuiluna, vaan rakentavana palautteena, koska nyt tuota hommaa on välillä vähän hassu katsoa.
Kaikki palaute on tervetullutta.
Osa FAST Channelin materiaalista on ammattikuvaajan kuvaamaa. Tämä on hieman samankaltainen haaste kuin stillejä otettaessa. Ammatikuvaaja ei välttämättä heti ymmärrä mikä on oleellista body-kuvia otettaessa.
Tällä hetkellä opiskelemme kuvaamista hurjaa vauhtia ja uskon, että myös kuvakulmat tulevat paranemaan ajan myötä!
onko noita videoita mitään mahdollisuutta tallentaa koneelle? aivan mahtavaa matskua. lisää odotellessa. :thumbs:
Olisiko mahdollista saada Janne Käyhtyn treenaamista ohjelmistoon.
antibodari
15.09.2007, 13:00
Millä salilla noi on kuvattu?
Fast Channel on mielestäni varsin laadukas, viihdyttävä ja tietoa antava sivu. Mielenkiinnolla odotan tulevia osia tähän sarjaan. Mahtavaa!
Mun mielestä palstanimimerkkien käyttö noissa treenivideoissa on jotenkin kornin kuuloista. Hulkki alkaa olla jo jonkinsortin käsite, joten se on vähän häilyvä, mutta muuten oma nimi toimii parhaiten esiteltäessä itsensä.
Mun mielestä palstanimimerkkien käyttö noissa treenivideoissa on jotenkin kornin kuuloista. Hulkki alkaa olla jo jonkinsortin käsite, joten se on vähän häilyvä, mutta muuten oma nimi toimii parhaiten esiteltäessä itsensä.Hmmm, itse taas tunnen suurimman osan porukasta nimenomaan palstanickeillä ja käytän niitä siksi useimmiten livenäkin. Tuo nimimerkkien kornius nyt on tuollainen paatuneen vanhuksen mielipide :D
Mun mielestä palstanimimerkkien käyttö noissa treenivideoissa on jotenkin kornin kuuloista. Hulkki alkaa olla jo jonkinsortin käsite, joten se on vähän häilyvä, mutta muuten oma nimi toimii parhaiten esiteltäessä itsensä.
Itse tulen tästä eteenpäin kutsumaan sinua aina palstanimimerkilläsi!
Rautateemu
20.09.2007, 21:04
Itse tulen tästä eteenpäin kutsumaan sinua aina palstanimimerkilläsi!
Kyllä minusta Joni on niin omituinen nimimerkki, että voisi kyllä kutsua häntä vaan oikealla nimellä:D
Ex-Tavis
20.09.2007, 21:16
Esitänpä tänne toivomukseni: Olisi nimittäin todella mielenkiintoista nähdä treenivideota Kirsiltä (http://www.fast.fi/index.php?mid=442). Olen sattunut hänen kanssaan silloin tällöin samaan aikaan salille ja ei voi kuin nostaa hänelle hattua. Tässä on nainen, jolla on mahtavat voimatasot! :rock:
Mielestäni olisi muutenkin todella mielenkiintoista saada treenivideoita Fast teamin yleisurheilijoiden ja nyrkkeilijöiden puntti- ja lajitreeneistä. Mielestäni myös ne (me), jotka ovat pääasiassa kiinnostuneet lihasten kasvatuksesta, voisivat saada niistä vähän erilaista näkökulmaa sekä kokeilemisen arvoisia vinkkejä.
Tuo nimimerkkien kornius nyt on tuollainen paatuneen vanhuksen mielipide :D
Vanhus?! Voi jumalauta täällä ei nulikat huutele. Pysy paikallas, ajan sun yli mun rollaattorilla!
http://www.esla.fi/pics/kp_sin_6504tn.jpg
Mutjoo. Aiheestaki. Miten ois perus rinnan reenaaminen. Ilman penkkiä :D Mietin täs et mitähän pitäis alkaa tekeen, kun ei tuo penkki välttämättä ookaan se mun juttu. Vaikka pirun kiva liike onkin.
Dippi on täysin pois laskuista.
Tuli heti sellainen tunne, että "aah, näin se hcbb olisi pitänyt tehdä".
Mukavia ihmisiä puhumassa normaaleista kuntosaliharrastukseen liittyvistä asioista ja tekemässä ns. taviksille hyvin sopivia treenejä, vrt. ei mitään "Hovilaisen 10 liikettä yhdessä treenissä hauiksen sisäosalle".
Yksi positiivinen seikka noissa on se, että haastattelijoina jne. toimivat noissa pätkissä nimenomaan tiimin urheilijat. Marihan on oikein näpsäkkä hommassaan ja näyttihän Jyväskylässä Kaisakin olevan varsin pätevänä. Muutenkin haastattelut ovat olleet mielenkiintoisia. Lisää vaan! Hyvä ideana ja vielä parempi toteutus. :thumbs:
Ex-Tavis
22.09.2007, 11:39
Yksi positiivinen seikka noissa on se, että haastattelijoina jne. toimivat noissa pätkissä nimenomaan tiimin urheilijat. Marihan on oikein näpsäkkä hommassaan ja näyttihän Jyväskylässä Kaisakin olevan varsin pätevänä. Muutenkin haastattelut ovat olleet mielenkiintoisia. Lisää vaan! Hyvä ideana ja vielä parempi toteutus. :thumbs:
Pakko kysäistä, että mistä tässä on kyse? Ymmärsin tuosta, että Kaisa olisi tehnyt haastattelun/-ja Jyväskylän kisojen jälkeen, mutta ainakaan mä en ole tällaiseen videopätkään törmännyt. Eli kertokaa ihmeessä, mistä olenkaan nyt jäänyt paitsi? :)
Ja olen kyllä samaa mieltä Annen kanssa siitä, että Mari ainakin oli ihan hyvä juontohommissa!
Joo, en minäkään ole yhtään Kaisan tekemää haastattelupätkää fastchannelilla nähnyt. Luurailin Jyväskylässä paikan päällä, ja Kaisa näky tekevän siellä haastatteluja vaikuttaen oikein asiansa osaavalta. Että ihan vain sellaisesta oli kysymys.
Ex-Tavis
22.09.2007, 12:32
Okei! Toivottavasti nämä pätkät olivat sellaisia, jotka tulee vielä myöhemmin nettiin. Nyt Fastchannelillekin on vähän väliä tullut uusia videoita, niin ei niistä saa kyllikseen. Nälkä kasvaa syödessä. :D
Kiitti Anne ja Exä palautteesta :)
Kai sitä pitää olla ihan tyytyväinen siihen nähden, että melko puskista tuo haastatteluhomma tuli. Kysymykset kouraan ja kamera käyntiin :D Ikinä tehny tollasta.
Ikinä tehny tollasta.
Ei ainakaan vaikuttanut siltä. Sen verran ammatimaisesti teit, että oisi luulut, että tuota joskus aikaisemminkin tullu tehtyä.
Meillä on vielä useita Turussa ja Jyväskylässä tehtyjä haastatteluja "varastossa". Laitamme ohjelmat verkkoon kunhan ne saadaan leikkattua.
Laittakaa ihmeessä ohjelmatoiveenne tänne. Toteutamme niitä mahdolisuuksien mukaan. Ohjelmistoon on suunnitteilla mm. muutama uusi ohjelmasarja sekä koko ajan kuvaamme uutta matskua.
Pysykää kanavalla:)
Jyväskylässä taidettiin tehdä, hmm, 5-6 haastattelua. Katsotaan mitkä niistä on julkaisukelpoisia. Mulla ainakin on vielä paljon opeteltavaa tuossa haastatteluhommassa, mutta kenelläpä meistä ei olisi. Hassua, kun normaalisti en ikinä jännitä mitään, ja sitten kun pitää tarttua mikkiin ja kamera menee päälle niin olenkin aivan jäässä ja päästä katoa jokainen ajatus, hyvä kun omaa nimeään muistaisi. :D
Mä oon tykännyt kovasti Marin tekemistä haastatteluista! Hirmu hyvä tyyli: rauhallinen puhe, pirtsakka olemus ja fiksusti esitettyjä kysymyksiä. Nii, ja kun se on vielä niin nättikin. :)
Meikäläisen pikkuoravajuttuja odotellessa. :D
edit: Ainiin, ja Utin&Teemun jutuista: herrat on kyllä niin omia itsejään videolla kuin voi vaan olla. Tosi hyvä juttu, kun joku osaa olla luontevasti kameran edessä ilman harjoittelua.
Käyhdyn selkätreeni oli asiallinen pätkä! Odotan innolla lisää matskua Jannelta. :rock:
Hyviä pätkiä tähän mennessä, mielenkiinnolla odotan mihin suuntaan tämä homma kehittyy. Plussaa tosiaan siitä, että pätkiä juontavat Fastin omat atleetit (jotka vielä ovat hyviä hommassaan!) :)
Mua kiinnostaisi tietysti nähdä lisää mimmien pätkiä, erityisesti vaparifitnessjuttujen harjoittelusta. Vaparileireillä ja meidän omilla voimistelutunneilla monet vaparifitneksestä kiinnostuneet tytöt ovat puhuneet siitä, miten netistä on vaikea löytää liikkeiden tekoon hyviä ohjeita suomeksi, videopätkistä yms. puhumattakaan. Moni joutuu noita juttuja harjoittelemaan ihan yksikseen, ja jos ei ole koskaan siltaa tai v-pressiä tehnyt, niin harjoittelu voi olla aikamoisen hankalaa kun ei ole hajuakaan mistä aloittaa.
Tässä ideoita:
sillan harjoittelu ja eteneminen (polviltaan kädet nilkkoihin -> polvisilta -> siltaanlasku puolapuiden kanssa -> siltaanlasku kaverin avustamana -> siltaanlasku)
pressiharjoittelu (aloitetaan esim. jalkojennostolla dippitelineessä, edetään korokkeilla tehtäviin presseihin jne.)
veto- ja loikkatreeni (miten jaksotetaan harjoitteluun, ohjeita erilaisista loikista, esim. kasakat, spagaattihyppy jne)
siltakaadon ja puolivoltin harjoittelu etu- ja takaperin
etuperinvoltin harjoittelu (lentokuperkeikka -> korokkeelta tehty voltti -> voltti trampoliinilta -> voltti)
erilaisten punnerrusten harjoittelu (1-käden punnerrus, taputuspunnerrukset, saranapunnerrus jne)
käsinseisonta ja käsilläkävely
ja paljon muuta aiheeseen liittyvää
Itseäni kiinnostaisi eniten kaikennäköiset lajivoimatreenijutut (etenkin punnerrukset) sekä loikkatreenipätkät. Jonkun fitnesskisaajan lajivoimatreenistä ois myös mielenkiintoista nähdä pätkiä.
Fitness on tällä hetkellä kuoleva laji, ja kaikki tällainen toivottavasti inspiroisi tyttöjä ainakin hakemaan lisää tietoa vapariharjoittelusta. Save fitness! :D
Osassa haastatteluja äänet tulee monona. Se vähän häiritsee, varsinkin jos kannettavalla katselee.
Todella opettavaisia ja hyviä pätkiä! kiitokset tekijöille.
Jotenkin vaikuttaa vähän siltä, että naispuoliset kuvattavat ottavat filmausen vähän liian tosissaan. Loppu tulos on vähän jäykkää ja osa puheista "höpötystä" <-- tuota tarvitsee varmaan vähän selittää tai tulee kritiikkiä kritiikistä :) asia on siis hyvää, mutta ei kovin luonnollisen kuuloista. Herrat ottavat näemmä vähän rennommin ja tulos on luonnollisempaa.
Älkää neidit miettikö liikaa :D
hulluhitsari
24.09.2007, 20:19
Hyviä videoita olette saaneet aikaiseksi jatkakaa samaan malliin! ;)
Inolla odotellaan uutta materiaalia
Jotenkin vaikuttaa vähän siltä, että naispuoliset kuvattavat ottavat filmausen vähän liian tosissaan. Lopputulos on vähän jäykkää ja osa puheista "höpötystä".
Hyvin ne vetää! Minä ainakin tykkäsin siitä pätkästä missä Faidra opastaa toista treenaajaa tekemään liikkeet oikein. :rolleyes:
Hyvin ne vetää! Minä ainakin tykkäsin siitä pätkästä missä Faidra opastaa toista treenaajaa tekemään liikkeet oikein. :rolleyes:
Lainaa koko pätkä, ettei merkitys muutu :sweat:
Mitähän se Rekola nyt oikein sekoilee. :confused: Mikä ihmeen pätkä... eikö tuossa puhuttu videopätkästä.
Näsäviisastelua: en opeta Maria tekemään liikkeitä oikein, vaan Mari tekee liikkeet oikein ja demonstroi näin oikeanlaista suoritustekniikkaa. Minä vain puen sanoiksi, mitä se oikea suoritustekniikka tarkoittaa. :)
Mitähän se Rekola nyt oikein sekoilee. :confused: Mikä ihmeen pätkä... eikö tuossa puhuttu videopätkästä.
Näsäviisastelua: en opeta Maria tekemään liikkeitä oikein, vaan Mari tekee liikkeet oikein ja demonstroi näin oikeanlaista suoritustekniikkaa. Minä vain puen sanoiksi, mitä se oikea suoritustekniikka tarkoittaa. :)
Niin siis, pyytäisin musklea, että quotee koko kirjoittamani tekstin ei osaa siitä. Merkitys muuttui aika rajusti :lol:
Edit; ongelma siis johtuu näemmä siitä, että mukaan tulee vain edellinen lainattu viesti ei koko lainauksen lainausta :)
Näin minäkin tuon videon sanoman ymmärsin. Oikein hyvä ja hauska pätkä oli kyseessä vaikka ei mitään uutta infoa varsinaisesti sisältänytkään mulle. Joihinkin "hiljaisiin" kohtiin olisi ollut esim musiikki paikallaan. Kauniita olette molemmat! ;)
Uujea! Channelilla on taas uutta materiaalia. Tiistaina kuvattiin kaikkien naisten enkelinkiharaisen päiväunelman, Peter Wileniuksen, selkätreeni - klick here (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=5ee0bc9d43bbf5bbe87f)! On se vaan... huhhuh, kunnossa!!
PS. Olli käski kirjottaa tuosta päiväunelmasta. Mitä tästä voimme päätellä... että Peter on mahdollisesti myös miesten päiväunelma... hmmm? :D
Hemmetin hyvä toi Hulkin Talk & Training Show osa 2
Kunnon huumoria "malli on hiljaa" "ja sitten näyttää tolta" (Teemu kattelee, että jep jep) :thumbs:
Jatkakaa samaa rataa
Rautateemu
27.09.2007, 17:44
Hemmetin hyvä toi Hulkin Talk & Training Show osa 2
Kunnon huumoria "malli on hiljaa" "ja sitten näyttää tolta" (Teemu kattelee, että jep jep) :thumbs:
Jatkakaa samaa rataa
Mulle ei annettu mikkiä (ehkä ihan hyvä niin, muuten olis saattanut kuulua: ei saakutti, lopeta nyt toi höpötys.. tänne painojen allehan kuolee, mä oon dieetillä):D
Se kakkososa oli kyllä kanssa hyvä. Tuli taas uutta tietoa treeniin liittyen ja toki pätlässä oli myös pientä huumoria, niin kuin pitääkin.
Ongelma, eli videot eivät käynnisty:
Ohjelman tarjoaa -spotti toimii, mutta sen jälkeen jää vaan taustalle pyörimään se lataus eikä video käynnisty missään vaiheessa. Osaako joku auttaa, että puuttuukohan tästä koneesta joku ohjelma minkä vuoksi itse videot ei käynnisty??
panumies
29.09.2007, 16:07
Hulkin talk&training shöy on kyllä ollut loistavaa katsottavaa. :thumbs:
Varsin ymmärrettävästi tulee jutut selväksi, ei ole kokonaan samanlaista latinaa kuin internetissä :D
Ilmeissä myös riittää, loistava kuminaama :lol:
Ilmeissä myös riittää, loistava kuminaama :lol:Ei ole todellista, mietin juuri kun tsekkasin itse tuon pätkän että tasan tuosta ilmeestä joku nappaisee vielä screencapsin ja sitten on Suomi24:n pelleillä taas hauskaa :lol:
Ei ole todellista, mietin juuri kun tsekkasin itse tuon pätkän että tasan tuosta ilmeestä joku nappaisee vielä screencapsin ja sitten on Suomi24:n pelleillä taas hauskaa :lol:
Hei ei saa yleistää! On meitä ihan fiksujakin ihmisiä jotka S24 palstaa lukee! :warning:
Hei ei saa yleistää! On meitä ihan fiksujakin ihmisiä jotka S24 palstaa lukee! :warning:Ottaen huomioon, että 95% kaikesta tuonne kirjoitetusta jutusta on jo Jippiin ajoilta saakka ollut täyttä paskaa, ei jotenkin vain käy järkeen että kukaan oikeasti järkevä ihminen käyttäisi aikaansa kyseisen paskan lukemiseen. Sorry. :piis:
Ottaen huomioon, että 95% kaikesta tuonne kirjoitetusta jutusta on jo Jippiin ajoilta saakka ollut täyttä paskaa, ei jotenkin vain käy järkeen että kukaan oikeasti järkevä ihminen käyttäisi aikaansa kyseisen paskan lukemiseen. Sorry. :piis:
Pidän itseäni melko hyvätapaisena ja kohteliaana, mutta järkevyydestä en mene vannomaan mitään. Sinunkin juttujasi ja kirjoitteluasi olen seurannut jo pitkään ihan vain taustalta.
Minkä mittaisia ohjelmia te mielellänne katsoisitte ja mikä olisi ohjelman maksimipituus?
Kiitos taas hyvistä ohjelmaideoista!
Nyt on muuten sitten kaikkien poikien (ja tyttöjenkin :o ) suosikkivideo netissä! Nimittäin FTA-treenivinkit -sarjassa vuorossa pepputreeni. Napsautas tästä (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=e3bef5e069713af9fa6c) ja syöksy katsomaan!
http://www.fastchannel.fi/images/video/fitness-tv03.jpg (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=e3bef5e069713af9fa6c)
Mari, voi että sinä olet NIIN kaunis. Tommonen tähtisilmäenkeli. :)
PS. Tasa-arvon vuoksi vinkki myös tästä: Kaitsun hoosee-selkätreeni löytyypi täältä (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=d9fe611d5a8e90fefdc9). Ei ehkä yhtä Kaunis kuin Mari, mutta ainakin tuota muskle muskulusta löytyy ihan järjetön kasa! Tsemppiä Kaille viikonloppuun!
FTA-treenivinkit -sarjassa vuorossa pepputreeni.
Voe elämä!!! :lol:
Ton ilmestymistä oo kauhulla oottanu :D Hyvin näkee miten mulla ei enää meinannu huumoria riittää tossa vaiheessa päivää, mutta kyllä nyt naurattaa :lol:
Voe elämä!!! :lol:
Ton ilmestymistä oo kauhulla oottanu :D Hyvin näkee miten mulla ei enää meinannu huumoria riittää tossa vaiheessa päivää, mutta kyllä nyt naurattaa :lol:
Elä nyt, sehän on paras kaikista! Paitsi että mä vaan näytän siltä ku mulla ois joku pilailukaupasta ostettu tupee päässä :lol:
Jostain syystä kauhean vaikea keskittyä noita videoita katsoessa liikepuhtauden ja suoritustekniikan arviointiin... :evil:
Wanted: Kampaaja ja meikkaaja seuraavia videoita varten! Olli, minen suostu enää yrittämään itse :D
Hei noi treenivideot on kyllä tosi hyviä ja neidot niin kauniita ja toki myös pojat komeita :p. Lisää vinkkejä viimeistelytreeniin (eristäviä liikkeitä) peppu osastolle? Haastatteluissa muuten ääni ei kuulunut, missä vika, auttakee?
:Dmut ollihan vois meikata ja olla mr.kampaaja
terveisii ollille
Hei noi treenivideot on kyllä tosi hyviä ja neidot niin kauniita ja toki myös pojat komeita :p. Lisää vinkkejä viimeistelytreeniin (eristäviä liikkeitä) peppu osastolle? Haastatteluissa muuten ääni ei kuulunut, missä vika, auttakee?
Askelkyykky kävellen käsipainot käsissä (piiiiiitkällä askeleella eli kunnolla harppoen), askelkyykky smithissä/kp takajalka penkillä, askelkyykky ylämäkeen pitkällä askeleella, "koirankusetuskone" :lol: ja niin edelleen. Ja ihan peruskyykky perä maata hipoen lienee myös erittäin tehokas, tosin ei ehkä niinkään viimeistelyyn. ;) Lisäksi aerobisen aikana voi tehdä kävelymatolla buttsqueeze-kävelyä, eli matto kulmassa, suht hidas tahti ja joka askeleella puristetaan ja rutistetaan pakaraa vimmatusti. On muuten hanuri tulessa aika lyhyen squeezettelun jälkeen. :rock:
1-jalan romanialainen maastaveto käsipainoilla :evil: Kuulostaa monimutkaiselta, mutta on IMO paras pakarantappoliike ikinä.
Oli kyl näin miesnäkökulmastakin informatiivinen pakaratreeni.:) Oli kyl mallikin hyvä. Täytyy tulla fitness expossa tarkastamaan onko Marin pakarat oikeesti noin upeat;)
Tsot tsot poika :D
Mun mielestä tota pakaraa ois kyllä voinu kuvata ihan toisesta kulmasta eikä suoraan takaa :warning:
Jonna1983
04.10.2007, 21:20
Jees, vihdoin ja viimein pääsin rekisteröitymään tänne :rock:
Noi videot on oikeesti tosi hyviä! Olo on kuin pikkulapsella karkkikaupassa aina, kun näkee, et uus video on tupsahtanu listalle. Mari, sun pakarat näytti varsin hyviltä, mitä niitä piilottelemaan, kun on mitä näyttää :D
Naisille kans selkäreeni videoo.... Ja jotain vanytyshommeleita kans! Ja Kaisahan vois laitta pystyyn "näin kokkaat terveellistä bodyruokaa"-osion..
Mun mielestä tota pakaraa ois kyllä voinu kuvata ihan toisesta kulmasta eikä suoraan takaa :warning:Mutta eihän tuossa olisi mitään järkeä. Eihän selkääkään kuvata edestäpäin ;)
PS. Hyvä p***e! :p
Lisäsin juuri Mari Päkkilän, Kati Raatikaisen sekä Erika Törrösen haastattelut kanavalle.
http://www.fastchannel.fi/
Käydään välillä vetämässä pikku tirsat ja palataan huomenna asiaan. Maanantai iltaan mennessä pyrimme saamaan valmiiksi Wileniuksen sekä Isoahon tunnelmat heti kisan jälkeen!
Käydään välillä vetämässä pikku tirsat ja palataan huomenna asiaan. Maanantai iltaan mennessä pyrimme saamaan valmiiksi Wileniuksen sekä Isoahon tunnelmat heti kisan jälkeen!
Hieno homma kun tulee niin paljon tuoretta materiaalia! Varsinkin Isoahon tunnelmia odottaa mielenkiinnolla. :rock:
Voe että nuo poijjaat on hassuja :lol: :lol: Teemun käännös oli kyllä näiden videoiden ykkönen!!
Minkä mittaisia ohjelmia te mielellänne katsoisitte ja mikä olisi ohjelman maksimipituus?
Ensiksi kiitokset loistavasta ja ajankohtaisesta sisällöstä! Mitä tohon ohjelmien pituuteen tulee, voisin todeta että "nykyisellään ihan hyvä". Tuo nyt ei paljon kerro, mutta tarkoitan, että sellaiset 10-15 min. pätkät täynnä asiaa ja toimintaa fiksusti leikattuna toimivat mainiosti näin netin välityksellä katsottuna. En tosin pitemmistäkään pätkistä (esim. 30 min.) pahastuisi, jos vain asiaa riittää luontevasti.
taikamaha
08.10.2007, 12:47
Tossa noita videoita kun olen kattonnu, niin se musiikki alkaa olemaan aika raastavan hermoille käyvä pidemmän päälle.. Mielellään sitä voisi vähän vaihdella.
Muuten vallan miellyttäviä vidoita ja innolla odotan että pääsen kotiin täältä työmaalta. Ei nimittäin viitti täällä kuolata tota pakara-videoo...
Tossa noita videoita kun olen kattonnu, niin se musiikki alkaa olemaan aika raastavan hermoille käyvä pidemmän päälle.. Mielellään sitä voisi vähän vaihdella.
Muuten vallan miellyttäviä vidoita ja innolla odotan että pääsen kotiin täältä työmaalta. Ei nimittäin viitti täällä kuolata tota pakara-videoo...
Kiitos palautteesta!
Musiikit ovat yksi kanavamme haasteista. Olisi aivan mahtavaa laittaa treenivideoiden taustalle kunnon rokkia, tyyliin AC/DC, Metallica jne. Netti kuitenkin katsotaan maailmanlaajuiseksi mediaksi. Tästä johtuen musiikin käytöstä maksettavat kulut nousisivat tähtitieteellisiksi.
Muutamia musiikkitarjonnan laajentamisideoita on jo olemassa, seurataan tilanetta:)
Teemu Isoahon sekä Peter Wileniuksen SM-kisan jälkeen tehdyt haastattelut lisätty kanavalle.
http://www.fastchannel.fi
Kaisa, hyvin sä vedät! :thumbs:
hulkin ärrä-vika on hauska.
taikamaha
08.10.2007, 21:24
Kiitos palautteesta!
Musiikit ovat yksi kanavamme haasteista. Olisi aivan mahtavaa laittaa treenivideoiden taustalle kunnon rokkia, tyyliin AC/DC, Metallica jne. Netti kuitenkin katsotaan maailmanlaajuiseksi mediaksi. Tästä johtuen musiikin käytöstä maksettavat kulut nousisivat tähtitieteellisiksi.
Muutamia musiikkitarjonnan laajentamisideoita on jo olemassa, seurataan tilanetta:)
Joo niin mie vähän kelasinkin, että teostothan siitä joutuu maksamaan. Voisko kuvitella tän olevan esim. suomalaisille alotteleville tanssiorkestereillä hyvä kanava päästä julkisuuteen. Kun ei välttis kaikki sieltä myspacesta jaksa kaivaa??
Pakara-reeni video ei pettännyt...
Mielestäni se tällä hetkellä käytössä oleva FAST tunnari ja aloitusmusiikki toimii ihan hyvin, tulee sellainen rokkaava ja energinen tunnelma kun aloittaa videon katselun.
Koska saadaan uusi Hulkin Talk & Training Show.
Innolla odotellen.
Lisää haastatteluja (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=20aa6c7c996a5ee53a70) taas kanavalla! Kauniit BF-kisaajat Satu ja Nuppu. :)
Ja jälleen lisätty fitness-tyttösten haastiksia, löytyy täältä (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=8b75c294dffdc3e46390). Tuore SM-voittaja Minna Pajulahti sekä SM 3. Maija Elovaara.
Kannattaa tsekkailla Channelia joka päivä tuossa iltapäivän-illan tienoilla, sinne saattaa pompsahdella videoita vaikka täällä ei ilmoiteltaisikaan joka päivä. :)
Kysytäänpä vielä - mitäs katsojat ovat pitäneet ohjelmatarjonnasta tähän saakka? Mitä mieltä olette kisojen seurailusta noin urheilijoiden haastatteluiden kautta?
taikamaha
10.10.2007, 21:48
Kysytäänpä vielä - mitäs katsojat ovat pitäneet ohjelmatarjonnasta tähän saakka? Mitä mieltä olette kisojen seurailusta noin urheilijoiden haastatteluiden kautta?
Ite kyl oon tykkäilly, mukava kun ei oo niin virallista ja on periaatteesa semmonen camp-henki päällä... Miellyttävä väijyy ja seurata. Samaa rataa kiitos.
Kysytäänpä vielä...
Hyviä videoita, täytyy sanoa.
Ennemmin näitä kyylää kun jotain ronnien tai cutlerin videoita.
:):p
Kiitos palautteesta!
Noh, onhan tuolla treenipäiväkirjoissa näin jo menetelty ja AC/DC:t sekä muut möykät soivat videoiden taustalla. Saa nähdä koska myös Teoston-treenarit huomaavat tämän. :-)
HTTS: Kolmannessa osassa aiheena liikeparit ja vuorosarjat samalle lihasryhmälle.
http://www.fast.fi/easydata/customers/funcfood/files/blogikuvat/utti_htts3_tn.jpg (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=70fd093ee8a9bf8ae7d0)
Noh, onhan tuolla treenipäiväkirjoissa näin jo menetelty ja AC/DC:t sekä muut möykät soivat videoiden taustalla. Saa nähdä koska myös Teoston-treenarit huomaavat tämän. :-)
Jos salilla soi taustalla musiikki, niin ymmärtääkseni se on ok. Sen sijaan videoihin ei saa sitä itse lisätä videon taustamusiikiksi (jossain vaiheessa Hulkilla oli tällainen video, mutta tietääkseni siitä poistettiin musiikki?). Enemmän tietävät voivat korjata...
Jonsteri
12.10.2007, 13:23
Tuli muuten tuosta musiikista mieleen, että ihan hyviä kellaribändejä paukuttaa menemään joka päivä siellä samassa rakennuksessa missä teillä on varasto- ja virastotilat. Ne vois äkkiä tehä hyvää mättöä sopuhintaan noihin videoihin. Eli menkää ihmeessä kolkuttelemaan ovia. Kokemuksesta tiedän että ei ole kauhean vaikea paikallistaa missä ne soittaa :D
Tosi mielenkiintoista. Urheilukanava haatattelee muistaakseni ainoastaan voittajat, joten on mukavaa mitä enemmän te ehditte tehdä haastatteluita muistakin.
Muutenkin Fast Chanelilla on tehty hauskasti noita treenivideonpätkiä. Puhutaan aiheesta, muttei liian vakavasti. Hyviä tekijiöitä ja paljon silmäniloa... Siis Kaisasta ja Marista :D Ja ei noissa Utissa ja Teemussakaan mitään valittamista ole :p
Dr Muscle
13.10.2007, 17:40
Kyllähän tämä Channel on tosi hieno homma sekä visuaalisesti että sisällön puolesta. Mukana olevien asiantuntemuksessa ja laadussakin mennään keskiarvoisesti reippaasti ton ihan töllön oman HCBB:nkin edelle :thumbs:
Täytyy nostaa hattua ja kumartaa Fastille kun ovat tällaisen tärkeän kanavan saaneet aikaan. Monille aloittelijoille ihan ainutlaatuista matskua.
Jonna1983
13.10.2007, 20:40
Musta olis kans mukava kuulla muidenkin kuin vaan voittajien haastatteluja. Yksittäisten ihmisten haastattelut vois olla sit pidempiäkin ja niissä vois käsitellä kyseisen ihmisen treeniä ja ravontoa yms. Videoista ja haastatteluista saa tosi hyviä vinkkejä omiin treeneihin! Kiitos näistä.
Fast Channelilla taas uutta matskua - FTA treenivinkit jatkuu olkapäätreenillä (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=885e0d7c260cc007e8b9). Enjoy :)
Tähän astihan me ollaankin siis tehty monipuolisesti niitä haastatteluja. Ei ole tarkoitus haastatella pelkkiä voittajia, vaan ennemmin hyviä kilpailijoita ja mielenkiintoisia ihmisiä. Eikä me muuten tosiaan joka kisasta niitä voittajia olla näköjään edes haastateltu (nyt vasta hokasin). :lol: Ollaan bongattu lavalta ne sädehtivimmät!
Jos salilla soi taustalla musiikki, niin ymmärtääkseni se on ok. Sen sijaan videoihin ei saa sitä itse lisätä videon taustamusiikiksi (jossain vaiheessa Hulkilla oli tällainen video, mutta tietääkseni siitä poistettiin musiikki?). Enemmän tietävät voivat korjata...
Jos taustalla soi musiikki ja se on julkisessa esityksessä ja ko. musiikki ei ole ns. teostovapaata musiikkia, niin lupa sen esittämiseen tarvitaan. Netissä olevat luvat lienevät tiettävästi aika kalliita, siillä yleisönä on koko maailma, ellei toimintaa ole rajattu kuten esim. YLE:n areenalla.
Eihän sillä ole mitään väliä "soiko se musiikki siellä taustalla" vai onko se lisätty siihen jälkikäteen taustamusiikiksi. Jälkikäteen lisättynä se on vain parempilaatuista, mutta käsittääkseni tuo tekijänoikeuslaki ei ota huomioon laadullisia seikkoja.
"Kyllähän tuon kuvan voi luvatta tähän lehteen painaa, kun se tulee niin huonolaatuisena."
Lisää matskua jälleen kanavalla. Vähän erityyppistä treeniä - Mika Antikaisen kuntopiiritreeni (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=def3dca464469d2cf9f3) salilla kisojen jälkeisellä viikolla.
Lazarus, kiitos selvennyksestä, en olisi tiennyt tuota. :)
ttiusanen
19.10.2007, 18:10
Eihän sillä ole mitään väliä "soiko se musiikki siellä taustalla" vai onko se lisätty siihen jälkikäteen taustamusiikiksi. Jälkikäteen lisättynä se on vain parempilaatuista, mutta käsittääkseni tuo tekijänoikeuslaki ei ota huomioon laadullisia seikkoja.
"Kyllähän tuon kuvan voi luvatta tähän lehteen painaa, kun se tulee niin huonolaatuisena."
Onhan tuossa toki erona se, että jos esim. kuvataan joku pätkä kaupallisella salilla, missä soi vaikkapa radio, niin kyseinen saliyrittäjä maksaa jo kertaalleen teostokorvauksia jne. musiikin soittamisesta. Toisekseen muistelin lukeneeni, että nämä tekijänoikeusasiat internetissä ovat oikeasti aika vaikeita asioita, eikä niistä välttämättä ole olemassa kovin yhtenäistä lainsäädäntöä.
Jahka tästä kerkeää, niin pitääpä ihan tonkia, että miten tuo asia menee kokonaisuudessaan, kun rupesi kiinnostamaan.
edit: toi lupa, sen anominen ja kustannukset ovat vieraita asioita. Pitäisi perehtyä.
ttiusanen
20.10.2007, 22:12
Tuossa edellisessä postissani sanan "yhtenäistä" tilalle sopii varmaan paremmin sana "selkeää". Maanantaina saan varmastikin jonkinnäköistä faktatietoa asiasta, niin ei tarvitse arpoa enempiä.
Joka tapauksessa nämä erinäiset blogit, treenivideot ja haastattelut ovat olleet mielenkiintoinen ja tervetullut uutuus. Kiitoksia siitä asianosaisille!
Onhan tuossa toki erona se, että jos esim. kuvataan joku pätkä kaupallisella salilla, missä soi vaikkapa radio, niin kyseinen saliyrittäjä maksaa jo kertaalleen teostokorvauksia jne. musiikin soittamisesta.
Aivan, kuten sanoit jokainen joka musiikkia yleisölle esittää joutuu teostot maksmaan. Kyllähän siitä musiikista on maksettu teosto kun se radion dj on levyn ostanut, samoin se radiokanava maksaa siitä samasta biisistä teostot kun se pistää sen levyn taajuuksillaan soimaan. Ja silti se saliyrittäjä joutuu maksamaan siitä samasta biisistä teostot, kun se avaa radion salillaan.
Mutta siiten kun se biisi laitetaan Fast:in blogiin, niin teostoja ei tarvitse maksaa koska:
a) Fast myy proteiinia
b) videolla esiintyy Hulk
c) video on kuvattu salilla ja salilla treenaa kehonrakentajat!
d) ei mikään edellisistä
P.S. Miksi minun pitää maksaa HKL:n bussilippu, vaikka 45 tyyppiä on jo maksanut samasta matkasta samassa bussissa?
Seacrest out.
Fast Channelin puolella kaikkiin taustamusiikkeihin on käyttölupa. Musiikki on siis maksettu. Myöskään blogeihin ei "luvatonta" musaa enää päästetä kun tuo asia ei ole ihan selvä. Mielenkiinnolla seuraamme mm. YouTuben tilannetta musiikin käyttöoikeuksista. Jos jollain on uusinta tietoa siitä, pliis kertokaa tännekin.
ttiusanen
22.10.2007, 10:23
...
Jostain syystä et nyt tuntunut ymmärtävän sitä pointtia, mitä yritin tuoda esille, mutta mitäpä tuosta. Kuten Vege tuossa jo kirjoittikin, niin nämä asiat eivät ole niin yksioikoisia.
Vähän erilaista ohjelmaa taas Channelilla:
Teemu Isoahon eli RautaTeemun (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=a121ce581499d7b70166) ja TPS:n hyökkääjä Tomas Sinisalon (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=b408017b62254211691b) haastattelut nyt online.
Jonsteri
26.10.2007, 20:21
Nonni, Combat TV starttaa! :thumbs: Tässähän meikäläisenkin tekniikkaosaaminen tuplaantuu kun käy kerran kuussa painimassa ja katsoo jaksot huolella!
Lensi iltapuurot näytölle kun tuli tuo välikevennys tuossa promon lopussa :lol:
Pisitkin vähän silmään tuossa alussa kun muistelin, että Janne on meikäläistä päätä pidempi ja Kaisa päätä lyhyempi. :D
Pumbbaaja.
30.10.2007, 01:09
Pientä kritiikkiä: Hulkki voisi vähän vähentää tuota naamanvääntelyä. Tietenkin puhumisen on hyvä olla ilmeikästä, mutta liika on liikaa..:warning:
Positiivista on se että näistä ohjelmista saa paljon hyviä vinkkejä.
Pientä kritiikkiä: Hulkki voisi vähän vähentää tuota naamanvääntelyä. Tietenkin puhumisen on hyvä olla ilmeikästä, mutta liika on liikaa..:warning:Toki tuo voi jotakuta ärsyttää, mutta en hirvittävän helpolla rupea muuttamaan normaaleja maneerejani pelkästään sen takia, että näyttäisin videolla tavallisemmalta.
Pumbbaaja.
30.10.2007, 02:30
Miten noita vanhoja videoita voi katsoa? Nyt vaikka valitsen minkä videon tahansa alkaa sieltä tuo Hulkin voimatreenaajien spesiaaliliikkeet show pyörimään..
Miten noita vanhoja videoita voi katsoa? Nyt vaikka valitsen minkä videon tahansa alkaa sieltä tuo Hulkin voimatreenaajien spesiaaliliikkeet show pyörimään..Kyllä nuo meikäläisen koneella aivan normaalisti klikkaamalla avautuvat; selain on IE. Eli todennäköisesti jotakin häikkää sulla selaimessa, cookieseissa, jne. Esimerkiksi selaimen sulkeminen, välimuistin tyhjentäminen ja sen jälkeen videoiden uudelleen kokeileminen voisi toimia.
Pumbbaaja.
30.10.2007, 04:59
Kyllä nuo meikäläisen koneella aivan normaalisti klikkaamalla avautuvat; selain on IE. Eli todennäköisesti jotakin häikkää sulla selaimessa, cookieseissa, jne. Esimerkiksi selaimen sulkeminen, välimuistin tyhjentäminen ja sen jälkeen videoiden uudelleen kokeileminen voisi toimia.
Jotain häikkää tässä duunikoneessa, kotona sitten katselemaan muskle -televisiota..
Käykääpäs kurkkaamassa Channelilta uusimpia ohjelmia: Hulkin Talk&Training Showssa (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=9311ef5b5c3003946c48) yläkehon spesiaaliliikkeistä (mm. facepull... pitääpäs kokeilla tuota tänään treenissä ;)) ja Fast Newsin haastattelussa sympaattisen :) keihäänheittäjä Tero Järvenpään haastattelu (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=9d9058fcb0b968dbbbd6).
Nyt on muuten hieno video Channelilla! Käykääpä tsekkaamassa Pernellin Janin yläkroppatreeni (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=799aaa845e1c2e8a762b).
http://www.fast.fi/easydata/customers/funcfood/files/blogikuvat/utti_janipohjelma_tn.jpg (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=799aaa845e1c2e8a762b)
Lihasnippu
07.11.2007, 16:36
Hyviä videoita on pojat ja tytöt tehneet!
Se on hyvä, että Fast Channelista löytyy muutakin kuin pelkkää bodausta, kyllähän muutkin urheilijat puntteja heiluttelee. Combat-Tv:tä odotan innolla. :rock: Ne on tosimiesten lajeja.
Petterin kisojenjälkeistä treenipätkää nyt channelilla:
http://www.fast.fi/easydata/customers/funcfood/files/blogikuvat/utti_peteroffseason_tn.jpg
http://www.fastchannel.fi/?viewkey=6854880943e5c3cd9ca2 (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=6854880943e5c3cd9ca2)
Lisää videoita Petteristä mahdollisimman pian, tuohon fysiikkaan ei voi olla samaistumatta.:rock:
Kiitoksia vaan Fast Channelille noista keihäänheittäjien treenipätkistä.
Keihäänheittäjä tykkää. :)
En ole keihäänheittäjä, mutta Ahosen treenivideo (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=9336a670e36d0ed79bc4) on aivan loistavaa kamaa! :rock:
Kiitokset munkin puolesta tuosta Ahosen videosta. Tosi viihdyttävää ja mielenkiintosta katottavaa. Mahtavan kiukkusen näköstä tempausta ja kaikki lajien lajinomaiset harjottelut on kiinnostavia.
Samaan kastiin menee myös Matti Hämäläisen video. Painijoilla on tosi paljon erilaisia, erityisesti parin kanssa tehtäviä, voimakestävyysharjotuksia jotka on mielenkiintosia. Myöskin, kun painijat yhdistää ehkä parhaiten fysiikan eri osa-alueita niin heidän voima-/nopeus-/kestävyysharjottelusta mielellään kuulis lisää.
Toivoisin lisää videoita eri urheilijoiden voimaharjoittelusta.
Ex-Tavis
25.11.2007, 19:21
Ei voi kyllä kuin yhtyä muiden mielipiteeseen Kirsin treenivideosta. Minä itse taisin sitä joskus aiemmin toivoa, joten oli kyllä kiva nähdä että saitte tämän toteutettua. Loistavaa asiakaspalvelua! :)
Pakko myös yhtyä muiden kommentteihin. Todella mielenkiintoista nähdä näitä muiden lajien lajitreenejä. Kiitos paljon. Tossa klipin alussa tais vilahtaa nopeasti Niemisen Villen punttiakin, joten sitä varmaan voi odottaa myöhemmälle, ellei ole siis jo aiemmin tullut?
*edit* Löytyihän tota Villen treeniä jo aiemman haastattelun yhteydessä...
Big Evil
25.11.2007, 22:02
Joo, Kirsi on ihana :o
Sen lisäksi häijyä treeniä, etenkin tuo yliveto on mahtavaa katseltavaa.
Lisäsin juuri RautaTemen vuorosarjatreenin Channeliin.
Käykäähän tsekkaamassa:
http://www.fastchannel.fi/?viewkey=6fb0a03bb19f2d8d9524
Kiitos taas palautteista.
Hyviä ohjelmaideoita otetaan edelleen mielellään vastaan. Olen sopinut "treenitreffit" muutamien eri lajien edustajien kanssa. Tulossa matskua esim. huippu-uimarin treeneistä. Altaaseen ei olla menossa kalustosta sekä kuvaajan uimataidoista johtuen, mutta mielenkiintoisia voimaliikkeitä on luvassa.
Pysykää kanavalla!
Spesialisti
27.11.2007, 15:47
Nuo herrojen treenit ovat kyllä aina yhtä mielenkiintoista seurattavaa :thumbs:.
Silmukka
27.11.2007, 17:17
Ensinnäkin paljon kiitoksia jo tulleista videoista, niitä on ollut mukava katsella. Jalkatreenejä olisi kiva katsoa, nyt on tullut lähinnä yläkroppaa. Esim. Hulkin etureisivääntöjä(asennetta tuskin puuttuisi).
Raksa-Pena
27.11.2007, 17:54
Hyvä video toi Teemun uusin. :thumbs:
- Jonkun edistyneemmän voimistelijan temppuilua ja voimaharjoittelua olis mukava nähdä.
- Painonnostajan jumppailua.
- Pikajuoksijan anti-bodaus-vajaa-kyykkyjä-hirveillä romuilla ;) eli ylipäänsä voimaharjoittelusta.
- Taitoluistelijan voimaharjoittelua (Kiira Korpi) ?
Sit en tiiä oisko ideaa siinä, että joku suht urheilullisempi/innokkaampi jamppa osallistuis myös nuihin lajiharjotteisiin niin sais vähän tavallisen ihmisen näkökulmaa asiaan.
pekkapoika
27.11.2007, 22:33
Teemun video oli asiaa:rock: Kauheet painot leuoissa, veikkailin itekseni että ei mene 6 samanlaista sarjaa, mutta niin vaan meni. Hulkin etureisitreeni olis tosiaan hyvä, saisi varmaan herkimmät alottelijat traumoja:lol:
Rautateemu
27.11.2007, 23:06
Teemun video oli asiaa:rock: Kauheet painot leuoissa, veikkailin itekseni että ei mene 6 samanlaista sarjaa, mutta niin vaan meni. Huomenaamuna pitäis vääntää vastaotteella 10x4x40kg, aamupaino ruikulamaiset 90kg. Katotaan meneekö..
Hulkin etureisitreeni olis tosiaan hyvä, saisi varmaan herkimmät alottelijat traumoja:lol:
Parasta olisi, jos kuvattaisiin Hulkin psyykkausta etukyykkysarjoihin, kun kävelee ja puhisee mielisairaalasta karanneen ilmeen kera. Siinä on heikommilla menny salillakin pupu pöksyyn kun tuollainen CBB-sonni puuskuttaa päälle katsoen tyhjyyteen.. yleensä ovat tajunneet heittäytyä viime hetkessä sivuun:lol:
P.S. Kuvatkaa vaan eri lajien treenausta salilla ja muualla, pikajuoksijoiden ja hyppääjien veto/loikkatreenit kiinnostais itseä kovasti:thumbs:
Pikkumyy
27.11.2007, 23:21
- Jonkun edistyneemmän voimistelijan temppuilua ja voimaharjoittelua olis mukava nähdä.
- Painonnostajan jumppailua.
- Pikajuoksijan anti-bodaus-vajaa-kyykkyjä-hirveillä romuilla ;) eli ylipäänsä voimaharjoittelusta.
- Taitoluistelijan voimaharjoittelua (Kiira Korpi) ?
Sit en tiiä oisko ideaa siinä, että joku suht urheilullisempi/innokkaampi jamppa osallistuis myös nuihin lajiharjotteisiin niin sais vähän tavallisen ihmisen näkökulmaa asiaan.
Mä haluun nähdä painijoiden treeniä...tahtoo, tahtoo!!!:rock:
Rautateemu
27.11.2007, 23:48
Mä haluun nähdä painijoiden treeniä...tahtoo, tahtoo!!!:rock:
Siellä on jo ison miehen painia. Käy kattoo.
Ens kerralla hyökkäät mun tai Petterin kimppuun, ja sitten vaan pyydät että kuvataan:D. Niin ja muista pyytää se pipo. Nyt nukkumaan, jotta et huomenna kärttyile meille salilla.
Loistava pätkä taas Fast Chanellilla. Juuri sellaista perustreeniä mitä toivookin näkevän. Lisättäköön vielä että tuossa leuanvedossa oli kyllä hirveät romut.
Joskus voi sitten mausteeksi laittaa muutaman traumatreenin treeniblokin lopusta. Olisi ihan hyvä myös nähdä kokonaisuuksia, kuten esim. miten valmistautuminen traumatreeniin eroaa normaalista treenistä. Kuinka otetaan treenin jälkeen ravinto, ja mistä. Venyttelyt jne.
Jonsteri
28.11.2007, 06:51
Toi leuanveto oli trikkikuva! Pakko olla. :D
Mulla on toivomus Combat-TV:lle: Ramin Sohrabin treenejä ja haastattelu! Akrobatian ja temppuilun ystävät, unite! Tää tarviis nyt kannatusta jotta menee läpi.
<object height="355" width="425">
<embed src="http://www.youtube.com/v/KgIM-_8Q9hY&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" height="355" width="425"></object>
Rooster, mullon sinne jo yhteys joten tuo varmasti onnistuis... jos sitä vaan muutkin toivoo yhtä lailla. :)
Lihasnippu
28.11.2007, 08:33
Ensinnäkin paljon kiitoksia jo tulleista videoista, niitä on ollut mukava katsella. Jalkatreenejä olisi kiva katsoa, nyt on tullut lähinnä yläkroppaa. Esim. Hulkin etureisivääntöjä(asennetta tuskin puuttuisi).
Yhdyn Silmukan viestiin, Hulkin jalkatreenejä olis mielenkiintoinen nähdä.:thumbs:
Jonsteri
28.11.2007, 10:25
Mulla on toivomus Combat-TV:lle: Ramin Sohrabin treenejä ja haastattelu! Akrobatian ja temppuilun ystävät, unite! Tää tarviis nyt kannatusta jotta menee läpi.
Kannatetaan! Toi sälli rikkoo fysiikan lakeja! Ja jos vielä on kerran maailmanluokan taituri ajomatkan päässä niin videota kehiin ja mieluiten pitkää sellaista!
Pikkumyy
28.11.2007, 12:26
Siellä on jo ison miehen painia. Käy kattoo.
Ens kerralla hyökkäät mun tai Petterin kimppuun, ja sitten vaan pyydät että kuvataan:D. Niin ja muista pyytää se pipo. Nyt nukkumaan, jotta et huomenna kärttyile meille salilla.
Hehheh, en viitsi satuttaa teitä:p Tarkoitin kyl kreikkalais-roomalaispainia,kyl mä noi grapplinghommat osaan:)
Rautateemu
28.11.2007, 12:39
Hehheh, en viitsi satuttaa teitä:p Tarkoitin kyl kreikkalais-roomalaispainia,kyl mä noi grapplinghommat osaan:)
Joo mun mielestä vois kans olla lisää kreikkalais-roomalaista, pistä ehdostusta kenestä ! Onhan tuolla jo Matti Hämäläisen (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=4eeabdbb0a7d494132ee) klippiä
Lisää kannatusta erilaisille kehonhallintaharjoituksille ja pikajuoksijoiden treeneille.
Kannatetaan! :)
Fast Channelin puolella kaikkiin taustamusiikkeihin on käyttölupa. Musiikki on siis maksettu. Myöskään blogeihin ei "luvatonta" musaa enää päästetä kun tuo asia ei ole ihan selvä. Mielenkiinnolla seuraamme mm. YouTuben tilannetta musiikin käyttöoikeuksista. Jos jollain on uusinta tietoa siitä, pliis kertokaa tännekin.
Voisiko joku kertoa noi biisit ja niiden esittäjät noissa CBB-treenien taustalla?
Kannatetaan :rock:
Ohjelmasarjan toinen osa lisätty.
Käykää tsekkaamassa:
http://www.fastchannel.fi/?viewkey=33bc65bf8d78622277c4
Salipoliisi
29.11.2007, 12:02
Pikajuoksijan tai ottelijan voimaharjoittelusta olisi mielenkiintoista nähdä pätkää. Kavereiden suhteelliset voimatasot ovat usein yllättävän kovia.
unbroken
29.11.2007, 15:48
Kappas, olin juuri tulossa ehdottamaan samaa, kun näin hänet TV:ssä temppuilemassa. Eli täältäkin yksi ääni Ramin Sohrabille! :D
Sellainen kysymys tuosta treenistä, etten oikein ymmärrä mihin perustuu tuo Annan käyttämä ja Kaisan suosittelema luonnottomannäköinen ristiselän kaari penkiltä tehtävissä liikkeissä? Keskustelin omt-fysioterapeutin kanssa näistä ja ovat kuulemma erittäin vältettäviä asentoja, iskias-vaiva tms. saattaa olla edessä vuosien harjoittelun jälkeen. Miksi ylipäätään kannattaisi pitää selkä kaarella eikä tasaisesti penkissä?
Yläselän kaari helpottaa lapojen pysymistä yhdessä. Liiallinen, koko selän matkalle puskettu, kaari on tosiaan haitallista. Ei ole harvinaista voimanostajien keskuudessa että isoimmat kaaret on pakko säästää vain kisoihin.
Ideana on toki saada työntösuunta enemmän edulliseksi rintalihaksille (ja nostomatka lyhyemmäksi) jolloin käyttöön saadaan isommat raudat.
Jos tuo edellä mainittu ei ole oleellista ja tarkoituksena on bodailla, en itse lähtisi puskemaan kaarta ristiselän alueelle.
Videossa tuo kaari on kyllä ehkä hiukan liioiteltu, meistä kumpikaan ei taida punnertaa ihan noin voimakkaasti selkä kaarella. Siitä olisi voinut kyllä huomauttaa, totta.
Selän ollessa kaarella peppu pysyy hyvin penkissä, lavat kiinni ja rinta auki. Olkapäät pysyvät myös helpommin takana, ainakin minulla. Usein näkee naisten tekevän penkkiä sillä tavalla, että selkä on lattanana penkillä ja joka toistolla olkapäät työnnetään voimakkaasti eteen (=loukkaantumisriski). Tuo on mielestäni huomattavasti hankalampaa, jos selkä on irti penkistä eli siinä on pieni kaari. Annalla nyt näköjään tuo selkä vaan menee helposti isolle kaarelle, ankkapeppunotko. :D
Salipoliisi
30.11.2007, 10:27
Täytyy salipoliisin toimesta taas paria juttua kommentoida :D On helppo kommentoida niitä jotka tekevät, ja itse pysyä nimimerkin takana piilossa ;)
Vinopenkissä tuollainen kaari vähentää ylärinnan aktivaatiota. Etenkin vipunostoissa rinta näytti olevan lähes vaakatasossa, jolloin on periaatteessa sama tehdäänkö liike tasapenkillä tai vinopenkillä. Samoin, mikäli halutaan rinnan aktivaatiota lisätä, kyynärpäitä kannattaisi mielestäni viedä enemmän sivuille käsipainovinopenkissä. Nyt ne olivat hieman sisäänpäin ja edessä. Myös käsipainot saisivat olla taaempana, eli lähempänä ylärintaa, mikäli halutaan erityisesti ylärintaa rasittaa. Vipunostoissa voisi myös painoja viedä hieman takaviistoon, ei eteenpäin, jolloin rinnalle saadaan parempi venytys. Olisiko Annalla kenties hieman kireät rintalihakset?
Videossa tuo kaari on kyllä ehkä hiukan liioiteltu, meistä kumpikaan ei taida punnertaa ihan noin voimakkaasti selkä kaarella. Siitä olisi voinut kyllä huomauttaa, totta.
Usein näkee naisten tekevän penkkiä sillä tavalla, että selkä on lattanana penkillä ja joka toistolla olkapäät työnnetään voimakkaasti eteen (=loukkaantumisriski). Tuo on mielestäni huomattavasti hankalampaa, jos selkä on irti penkistä eli siinä on pieni kaari. Annalla nyt näköjään tuo selkä vaan menee helposti isolle kaarelle, ankkapeppunotko. :D
Juu "lievästi" yliliioiteltu asento :lol: . Mutta tarkoitus oli se, että saataisiin just nämä suoralla selällä lötköttävät (naiset) tajuamaan, että se perusasento, jossa lavat on takana ja peppu penkissä, korsetti kireenä ja hengitys kunnossa, kannattaa opetella alusta asti. Tuleehan siihen tekemiseen ihan eri meininki pienellä kaarella kuin suorana lötkötellen. MUTTA tuollaista vääntöähän ei ole tarkoitus opettaa, joka mun selälle näemmä on miltei luontainen asento...
Salipoliisi: Annalla ei ole kireät rintalihakset ;). Ööö..mitkä lihakset, tai mikä rinta, ehhhehee. Kyllä ne on venytelty ja hierottu auki.
Venyttelyt kuuluvat nimittäin ihan viikottaiseen rutiiniin, mutta hieronnan voin myöntää jääneen hiukan vähälle viime aikoina.
Silmukka
01.12.2007, 10:21
Itse olen aina kuvitellut, että kyynärpäät tulisi pitää suht lähellä kylkiä, eikä levittää niitä sivulle. Kuulemma olkapäille parempi.:confused: Siis näin:
http://www.bodybuilding.com/fun/progressive6_4_big.jpg
Ei näin:
http://www.bodybuilding.com/fun/progressive6_3_big.jpg
Itse olen aina kuvitellut, että kyynärpäät tulisi pitää suht lähellä kylkiä, eikä levittää niitä sivulle. Kuulemma olkapäille parempi.:confused: Jos nyt hiuksia ryhdytään halkomaan, on "oikeaoppinen" tekniikka se, että kyynävarsi on täysin pystysuorana liikkeen ala-asennossa. Jos olkapäitä halutaan säästää, voidaan kyynärpäät pitää tosiaan hyvinkin lähellä vartaloa. IMO tuo kyynärpäiden sivulle levittäminen taas on hyvin kaukana turvallisesta ja oikeaoppisesta tekniikasta.
Salipoliisi
02.12.2007, 13:20
En väittänytkään, että kyynärpäiden sivulle levittäminen olisi olkapäiden kannalta turvallisin asento. Olkavarsi 45 asteen kulmassa ylävartaloon nähden, kuten yläkuvassa, on olkaniveltä vähiten rasittava penkkipunnerrusasento. Tämä on varmasti aloittelijoille ja olkapäävaivoista kärsiville paras punnerrustekniikka.
En silti sanoisi, että esittämäni tekniikka olisi vääräoppinenkaan. Olkavarren ollessa tangon kanssa samassa linjassa, eli 90 asteen kulmassa yläkehoon nähden, rintalihaksen aktivaatio on suurin penkkipunnerruksessa. Mikäli olkapäät ovat terveet, kyseinen tekniikka ei aiheuta kipua ja halutaan maksimaalisesti rasittaa rintalihasta penkkipunnerruksessa, kyynärpäiden sivulle vieminen ei mielestäni ole ongelma. Penkkipunnerruksessa, kuten monissa muissakaan liikkeissä, ei mielestäni ole yhtä oikeaa "tekniikkaa". Liikkeiden oikea suoritustapa riippuu treenaajan ominaisuuksista, kokemuksesta ja toivottavasta harjoitusvaikutuksesta.
Olkavarsi 45 asteen kulmassa ylävartaloon nähden, kuten yläkuvassa, on olkaniveltä vähiten rasittava penkkipunnerrusasento. Tämä on varmasti aloittelijoille ja olkapäävaivoista kärsiville paras punnerrustekniikka.Itse asiassa monilla tuntemillani olkapäävaivaisilla (mukaanlukien itselläni) se kivuttomin tekniikka on kyynärpäät hyvinkin lähellä kylkiä (kulmaa ehkä 20-30%).Penkkipunnerruksessa, kuten monissa muissakaan liikkeissä, ei mielestäni ole yhtä oikeaa "tekniikkaa". Liikkeiden oikea suoritustapa riippuu treenaajan ominaisuuksista, kokemuksesta ja toivottavasta harjoitusvaikutuksesta.Tämä nyt on itsestään selvää, eikä täällä kukaan ole tuota mielestäni kiistänytkään. Kun tosin puhutaan esimerkiksi tuosta kyynärpäiden osoittamisesta sivuille, ei esimerkiksi tuo edellisellä sivulla esitetty tekniikka ole todellakaan kauhean turvallinen mm. ranteille, koska kyynärvarsi on kulmassa tankoon nähden (pitäisi olla kohtisuorana, eli kyynärvarsi pystysuorana ala-asennossa).
Salipoliisi
03.12.2007, 10:16
Itse asiassa monilla tuntemillani olkapäävaivaisilla (mukaanlukien itselläni) se kivuttomin tekniikka on kyynärpäät hyvinkin lähellä kylkiä (kulmaa ehkä 20-30%).
Näin varmasti. Halusin vain tuoda esille, että n. 45 asteen kulma on n. 90 asteen kulmaa ystävällisempi olkapäille.
Kun tosin puhutaan esimerkiksi tuosta kyynärpäiden osoittamisesta sivuille, ei esimerkiksi tuo edellisellä sivulla esitetty tekniikka ole todellakaan kauhean turvallinen mm. ranteille, koska kyynärvarsi on kulmassa tankoon nähden (pitäisi olla kohtisuorana, eli kyynärvarsi pystysuorana ala-asennossa).
En ottanut kantaa viestissäni kyynärvarren asentoon, mikä onkin kakkoskuvassa virheellinen. Otetta leventämällä saataisiin kyynärvarsi pystysuoraan ja liike olisi ranteille terveempi. Yleensähän ote onkin leveämpi, kun penkkiä tehdään ns. bodityylillä. Tuossa kuvassa ilmeisesti haluttiin tuoda esiin yleiset virheet penkkipunnerruksessa.
Käykääs tsekkaamas Channelia, sielt löytyy ny klassikki kehonrakentaja Jani Pernellin mielenkiintoine henkilöhaastattelu (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=04a438616ff7bdb3f743). Vai kummottos ja o hieno auto! ;)
Hoho, totanoi turkuraattori rokkaa kyl mar sit :D Ei mar pitäisköhän kui mun nysse tarttis sano alkaa kyl mar sit ajamaan kaikki plokitekstit ton läpi. ..
Käykääs tsekkaamas Channelia, sielt löytyy ny klassikki kehonrakentaja Jani Pernellin mielenkiintoine henkilöhaastattelu (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=04a438616ff7bdb3f743). Vai kummottos ja o hieno auto! ;)
Hoho, totanoi turkuraattori rokkaa kyl mar sit :D Ei mar pitäisköhän kui mun nysse tarttis sano alkaa kyl mar sit ajamaan kaikki plokitekstit ton läpi. ..
hahahahah! Voi tsiisus:lol: On kyl nii turkulainen jätkä:D
Käykääs tsekkaamas Channelia, sielt löytyy ny klassikki kehonrakentaja Jani Pernellin mielenkiintoine henkilöhaastattelu.
MAHTAVA haastattelu! Sai fani juuri sitä mitä tarvitsi. Ens kerralla kuvaatte Paraisten muskeli mörön mave settejä, ne on pakko nähä tän elämän aikana!
On kyl nii turkulainen jätkäEiks Turust tuu kaikki mestari.;)
Sportguard
05.12.2007, 20:22
Näin varmasti. Halusin vain tuoda esille, että n. 45 asteen kulma on n. 90 asteen kulmaa ystävällisempi olkapäille.
En ottanut kantaa viestissäni kyynärvarren asentoon, mikä onkin kakkoskuvassa virheellinen. Otetta leventämällä saataisiin kyynärvarsi pystysuoraan ja liike olisi ranteille terveempi. Yleensähän ote onkin leveämpi, kun penkkiä tehdään ns. bodityylillä. Tuossa kuvassa ilmeisesti haluttiin tuoda esiin yleiset virheet penkkipunnerruksessa.
Palataan vielä tähän aiheeseen kun on niin mielenkiintoinen aihe. Itse vuosia sitten suorastaan räjäytin rintalihakset kasvuun kun aloin tekemään tasapenkkiä kädet levitettyinä sivuille. Ote täytyy todella olla leveä joka entisestään lisää loukkaantumisriskiä. Nykyään teen tasapenkkiä tangolla ainoastaan keskileveällä otteella ja kyynärpäät lähellä kylkiä juuri loukkaantumisen pelossa. Penkkipunnerusta parempi liike rintalihaksille on kuitenkin mielestäni penkki käsipainoilla ja nimenomaan tasapenkillä tai erittäin pienellä ylävinolla.
Tapparan puolustaja Anssi Salmelan pikahaastis (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=893487bd98fa830fa641) Channelilla.
Ps. joku tossa Starban musavideo keskustelussa kyseli äänihommien perään.
Offtopic:
En tiedä onko ongelma vain minulla, mutta monessa fastin videossa kuuluvat äänet vain vasemmasta kaiuttimesta.
Tämä ongelma ratkaistu. Esim. Salmelan puhe tulisi nyt kuulua molemmista kajareista.
Mistäs mahtaa johtua kun kaikissa noissa Fast Channelin videoissa ääni tulee vaan vasemmalta puolelta kuulokkeita, ja kaiuttimistakin vaan vasemmasta? Onko muilla ollut sama ongelma? Kuulokkeissa ja kaiuttimissa ei ole mitään vikaa, vaan normaalissa musiikinkuuntelussa ym. ääni kyllä kuuluu molemmilta puolilta.
"Fitness" Olli :D ... Hienoa settiä tuo uusin pätkä.
Silmukka
24.12.2007, 15:39
No niin, nyt tuli jalkatreeniäkin. Vakuuttavan näköinen tuo HPW muuten.:lol:
Ei helvetti, pientä kettuilua meikäläiselle pariinkin otteeseen tuossa Teemun jalkapätkässä. Täytyy tosin myöntää että tuo HPW (kuka tuon nimenkin on oikein keksinyt?) oli osittain melko pätevä imitaatio :D
Rautateemu
24.12.2007, 22:33
Ei helvetti, pientä kettuilua meikäläiselle pariinkin otteeseen tuossa Teemun jalkapätkässä. Täytyy tosin myöntää että tuo HPW (kuka tuon nimenkin on oikein keksinyt?) oli osittain melko pätevä imitaatio :D
Olli varmaan keksi nimen:rock: Itseasiassa kun näin videolta nyt sen kävelyn, niin aivan liian lyhyitä askeleita käytin (tietysti persjalkaselta mitä muuta saattaa odottaa). Myös sellainen "junamainen jyräys" puuttui. Nimittäin kun taannoin Mayorsilla treenasin, ja Hulkki käveli HPW:tä suoraan kohti, tuli kummallinen itsesuojeluvaistoinen reaktio, ja astui askeleen pari sivuun kuin huomaamattaan (kai aivot käskytti, että katujyrän alle ei kannata jäädä:evil:). Jos sen Hulkin jyräämisen kohti on livenä kokenut, niin kyllä tietää tunteen (pari epäonnista joskus jäi allekin.. rauha heidän muistolleen).
Itse en ihan noin kauheaa puuskutusta ja jyräämistä viitsi näin "vanhuksena" tehdä, menis vaan viimesetkin energianrippeet siihen..
veltsu82
25.12.2007, 09:22
Nää treenivideot senku paranee! Vähän meinasin kuolla nauruun tolle HPW:lle :D Vähän viel tosiaan pitemmät askelmat ja semmonen tappojyräys meininki siihe mukaan, niin rupee se HPW sultakin sujumaan :lol:
Ihan hyvä homma, et tulee vähä huulta mukaan tähän touhuun.. aina ei tarvii olla niin vakavana, vaikka kovaa treenataanki :)
Vähän oli vajaita kyykkyjä tossa Teemun jalkatreenissä. Onko tähän joku syy?
Vähän oli vajaita kyykkyjä tossa Teemun jalkatreenissä. Onko tähän joku syy?Teemu ei ole voimanostaja, vaan CBB-kilpailija. Treenillä ei siis haeta kisakelpoisia nostoja, vaan lihasmassaa. Lisäksi käsittääkseni Teemun skolioosi ei oikein tykkää hyvää täyssyvistä kyykyistä, ja toisaalta olisi hieman typerää tehdä syviä kyykkyjä kun perse kasvaa liikaa muutenkin.
Rautateemu
25.12.2007, 21:37
Vähän oli vajaita kyykkyjä tossa Teemun jalkatreenissä. Onko tähän joku syy?
Laiska ja heikko;). Ei muuten ollut voimanostotuomareita vieressäkään:rolleyes:
Megamies
26.12.2007, 13:17
Teemu ei ole voimanostaja, vaan CBB-kilpailija. Treenillä ei siis haeta kisakelpoisia nostoja, vaan lihasmassaa. Lisäksi käsittääkseni Teemun skolioosi ei oikein tykkää hyvää täyssyvistä kyykyistä, ja toisaalta olisi hieman typerää tehdä syviä kyykkyjä kun perse kasvaa liikaa muutenkin.
No eikö se ATG meininki pitäny parasta olla! :confused:. Itestä tuolta syvyydeltä on vallan riittävä kyllä ja näyttää tuollaset kyykyt menevän läpi kisoissaki ainaki joissain.
Rautateemu
26.12.2007, 15:56
No eikö se ATG meininki pitäny parasta olla! :confused:. Itestä tuolta syvyydeltä on vallan riittävä kyllä ja näyttää tuollaset kyykyt menevän läpi kisoissaki ainaki joissain.
Se vaatis vitusti venyttelyä ja kyykkytekniikan muutosta (enempi "väliin" kyykkäämistä) jotta tän kilometrin pituisen selän sais pysymään pyöristymättä ala-asennossa syvissä kyykyissä. Alaselkäkivut lakkasivat kun jätin kyykyt 90 tai korkeintaan vähän alle. ATG varmaan on hyvä, jos on likainen peffa ja ruohoa alustalla:D. Totta kai voi kyykätä vaikka kuinka syviä, ja hyvähän se on jos paikat kestää. Mä tosin jätän varmaan jossain välissä armaan kyykyn kokonaan pois, ainakin vähäksi aikaa, koska mun jalat kehittyy muillakin liikkeillä. En kyykkää vaan sen takia että pitäis kyykätä, täytyyhän siinä jokin pointti olla. Aina mulla on kyykkyrautojen nouseminen johtanut jonkinnäköiseen alaselkäjumiin, joten ehkä muutun vanhaksi skeptiseksi ja laiskaksi (se varmaan olenkin jo) ja lopetan kyykkäämisen. Tähän mennessä kyykky on toiminut näillä reisilihasten kokoon nähden vaatimattomillakin treenipainoilla lihaksen kasvattajana hyvin.
HPW oli tosiaan aika hyvä, melko samanlainen kuin Hulkin tekemänä. Huumori on todella hyvä asia, ei kaikkea aina tarvii ottaa vakavasti.
Dr Muscle
29.12.2007, 09:53
Varsinkin koska nyt mallivideoista on kyse, niin erittäin hyvä että teet juuri siihen syvyyteen, missä selän neutraaliasento sulla hyvin säilyy. Se ei ole montaa senttiä enää alaspäin kun taittumista tapahtuu ja se on aina riski (polviriskit myös aina olemassa). Suurin osa salilla kävijöistä ei pääse selkää alhaalta pyöristämättä edes tuohon syvyyteen. Jos pakarat on heikosti kehittyneet (osalla ne on luontaisesti pienet ja joillain tavallista pienempi alaselän lordoosi tätä vielä korostaa), niin kannattaa sitten tehdä turvallisempia pakaraan kohdistettuja muita liikkeitä missä ei ole riskiä polville ja selälle. Mutta kuten Hulkki sanoi, perus salillakävijällä pakarat ei ole useinkaan suuri ongelma.
Kannattaa muuten viimeiseen liikkeeseen liittyvässä reisien koukistuslaitteesa kokeilla joskus tehdä niin, että on yläkroppa ylempänä (viistossa), vaikkapa kyynärpäillä tuettuna telineessä sen sijaan että maha koskee "patjaan". Tällä tavoin saa helpommin eristettyä pakaralihakset pois liikkeestä koska takareisien reenaaminen on tässä se pääpointti. Samalla selkävammaisille tulee vähemmän selkäongelmia.
Erittäin hyvä video kaiken kaikkiaan.
Rautateemu
29.12.2007, 16:31
Varsinkin koska nyt mallivideoista on kyse, niin erittäin hyvä että teet juuri siihen syvyyteen, missä selän neutraaliasento sulla hyvin säilyy. Se ei ole montaa senttiä enää alaspäin kun taittumista tapahtuu ja se on aina riski (polviriskit myös aina olemassa). En nyt tiedä onko mallivideo "kyseessä", sillä tuo on ihan aidon treenitilanteen video, jossa keskityin vain treeniin. Koska nuo kyykyt ei kauhean tiukkoja olleet, niin tekniikka pysyi hyvänä ja suht vaivattoman näköisenä. Kyykkytekniikalla pystyy kyllä muuttamaan selän asentoa suoremmaksi. Mulla kuitenkin selkä on pitkä, joten luonnollisesti menee selkää pidettäessä suorana helposti kyykyt hyvää huomeneksi. Muutenkin juuri alaselän väsyminen on mulla se kyykkäämistä haittaava tekijä. Toinen mahdollisuus on kyykätä enempi "väliin" työntämällä polvia sivuun ja tietysti myös hieman eteen. Tämä kuitenkin käy mulla polviin ilkeesti, jos kovin syviä kyykkyjä teen. Olen miettinyt että jättäisin vapaan tangon kyykyt kokonaan pois, ainakin isoilla painoilla (pitkiä tapposarjoja sitten ehkä) ja takareisiä/pakaroita rasittaviksi voimaliikkeiksi jäätäisin suorinjaloin vedon ja ehkä hyväähuomenen. Yhdenjalan kyykky on myös todella mukava liike. Muutenkin jos suurin osa kyykkäisi edes sinne about 90-tasolle, niin hyvä. Ja kunhan ei painojen noustessa jätä kyykkyjään aina vain vajaammiksi, ja huonommalla tekniikalla tehtäviksi.
Muutenkin ärsyttää välillä kun näitä "warrior-sivustoja" löytyy joka lähtöön, joissa toitotetaan levytangon, kahvakuulan ja renkaiden riittävän kaikkien treeneille, ja kaikki kyykyt täytyy tehdä silleen että persaus tekee lattiaan reiän, eikä mitään vöitä, rannesiteitä tai remmejä saa käyttää. Vapaat painot on must naturaalikehonrakennuksessa, mutta pelkät peruliikkeet ei aina anna riittävää stimulusta tasapainoiselle kehonrakennusfysiikalle.
Jos pakarat on heikosti kehittyneet (osalla ne on luontaisesti pienet ja joillain tavallista pienempi alaselän lordoosi tätä vielä korostaa), niin kannattaa sitten tehdä turvallisempia pakaraan kohdistettuja muita liikkeitä missä ei ole riskiä polville ja selälle. Mutta kuten Hulkki sanoi, perus salillakävijällä pakarat ei ole useinkaan suuri ongelma. Mulla pakarat ei todellakaan ole heikosti kehittyneet, vaan ylivoimaisesti parhaiten kehittynyt lihasryhmä koko kropassa. Kaikki kyykyt, prässit,hakit, vedot menee mulla perseeseen:D. Jos paavo tai paula-punttaajan pakarat on huonosti kehittyneet, ja kyykkyäkin on tehty suh syviä edes, niin sitten tosiaan muilla liikkeillä. tuo yhdejalankyykky käy pakaraan, maastaveto, leveä prässi, takareisi-pakaranosto ym.
Kannattaa muuten viimeiseen liikkeeseen liittyvässä reisien koukistuslaitteesa kokeilla joskus tehdä niin, että on yläkroppa ylempänä (viistossa), vaikkapa kyynärpäillä tuettuna telineessä sen sijaan että maha koskee "patjaan". Tällä tavoin saa helpommin eristettyä pakaralihakset pois liikkeestä koska takareisien reenaaminen on tässä se pääpointti. Samalla selkävammaisille tulee vähemmän selkäongelmia. Ongelma on että tuossa laitteessa meinaa aina valua alaspäin jollei pidä noista tapeista kiinni. En tiedä miten saisi itseään pidettyä kyynärpäillä ja samalla saisi jostain kiinni. Täytyypä kokeilla. Onko jotain vinkkilää takareisitreeniin, sillä mulla on vaikeaa saada sellaista pyöreyttä sinnepäin, persie kasvaa liikaa:D. Tuntuu että vaikka olen tehnyt koukistuksia vaikka kuinka ja vuosia kyykkyjä ja suorinjaloinvetoja, ei takareisi meinaa kasvaa. Tai on se vähän kehittynyt muttei suhteessa pakaroihin. Saan kyllä takareisiin tuntuman ja ne kipeiksi.
Erittäin hyvä video kaiken kaikkiaan. Tanks. Ja kiitti Fitness-Ollillemme. Katsotaan voiskos FTA-sarjaan tehdä joskus myös vähän spesifisempiä treeniopetussaroja joisa kesityttäisiin myös tekniikkaongelmiin, tämähän oli vain video jalkatreenistä.
Luultavimmin olet jo koettanut näitä asioita takareisitreenissäsi, mutta sanotaan nyt kumminkin. Tuossa samassa reisikoukistuksessa, mutta teet vain yhdellä jalalla. Itsellä ainakin lisää huomattavasti tunnetta takareidessä. Kun tuota videota katselin, vaikutti myös hieman siltä, että sinulla nousee perse vähän ylös tossa koukistuksessa siirtäen täten rasitusta alaselälle.
Hohhoo, sen sijaan vieressä oli tumpelo plondi joka kysyi Teemulta: "Hei, osaatko neuvoo mua kyykkäämään?". Tähän Teemu takaisin, "No kato meet tänne kyykkytangon alle, otat sen tohon epäkkäiden päälle sopivaan kohtaan. Meet alas ja tuut ylös, mitä muuta sä halusitkaan tietää?"
Voe kun se olis niin yksinkertaista :lol: Nimeltämainitsematon plondi jatkaa myös vaatimattomilla painoilla harjoittelua... jos jonain päivänä kykenis kyykkäämään niin, että joka toinen toisto ei lähtisi oikealle, joka toinen vasemmalle, seuraava eteen, viimeinen juuttuisi pohjaan...
Miten isoja eroja on eri lihasryhmien aktivaatiossa sillon, kun kyykätään joko pohjaan tai puolikyykkyjä? Noista riskeistä ja kipujen esiintymisestä (yksilöllistä varmaan enimmäkseen) jotain tuossa tulikin jo, mielelläni kuulisin lisää. Toiset kun on niin ehdottomia sen suhteen, että koko liikerataa tulisi aina käyttää, toiset taas viittaa kintaalla moiselle nipotukselle... Dr Muscle tai Hulkki varmaan ainakin osaisivat kertoa?
Rautateemu
31.12.2007, 13:21
Hohhoo, sen sijaan vieressä oli tumpelo plondi joka kysyi Teemulta: "Hei, osaatko neuvoo mua kyykkäämään?". Tähän Teemu takaisin, "No kato meet tänne kyykkytangon alle, otat sen tohon epäkkäiden päälle sopivaan kohtaan. Meet alas ja tuut ylös, mitä muuta sä halusitkaan tietää?"
Voe kun se olis niin yksinkertaista :lol: Hei tuu joskus mun kyykkykouluun. En ole mikään "tohtori kyykky", mutta oon suht hyvin saanut jengillä kyykkytekniikkoja kuntoon.
Miten isoja eroja on eri lihasryhmien aktivaatiossa sillon, kun kyykätään joko pohjaan tai puolikyykkyjä? Noista riskeistä ja kipujen esiintymisestä (yksilöllistä varmaan enimmäkseen) jotain tuossa tulikin jo, mielelläni kuulisin lisää. Toiset kun on niin ehdottomia sen suhteen, että koko liikerataa tulisi aina käyttää, toiset taas viittaa kintaalla moiselle nipotukselle... Dr Muscle tai Hulkki varmaan ainakin osaisivat kertoa? Voin minäkin sen verran vastata että kyllähän siinä aktivoituu enemmän takareidet ja pakarat. Täytyy tosin sanoa että noi mun kyykyt on kyllä huomattavasti lähempänä sitä syväkyykkyä kuin puolikyykkyä. Jos jättää 15-20cm vaakatasosta, niin pystyisin kyykkäämään järkyttävästi enemmän. Kehonrakennuksen kannalta on samantekevää kyykkääkö 5-10 cm vajaita "pohjasta" tai mikä se pohja nyt kenenkin välityksellä on. Voimanostossakaan ei kaikkien tarvitse kyykätä pohjaan, vaan riittävään polvikulmaan, mikä sekin on oikeastaan vähän epämääräistä johtuen välityksistä (polven yläpinnan tulee olla alempana mitä polvinivelen tai joitain sellaista).
Miten isoja eroja on eri lihasryhmien aktivaatiossa sillon, kun kyykätään joko pohjaan tai puolikyykkyjä? Noista riskeistä ja kipujen esiintymisestä (yksilöllistä varmaan enimmäkseen) jotain tuossa tulikin jo, mielelläni kuulisin lisää. Toiset kun on niin ehdottomia sen suhteen, että koko liikerataa tulisi aina käyttää, toiset taas viittaa kintaalla moiselle nipotukselle... Dr Muscle tai Hulkki varmaan ainakin osaisivat kertoa?Kuten Teemu tuossa jo mainitsikin, syvemmälle tehty kyykky aktivoi suhteessa enemmän pakaroita ja takareisiä. Esimerkiksi Powerlifting USA -lehden suuressa kyykkynumerossa jokunen vuosi sitten oli kyykyn syvyyden vaikutuksesta lihasaktivaatioon aikamoisen kattava tutkimusartikkeli.
Eli jos tuijotetaan vain ja ainoastaan lihasaktivaatiota, ei täyttä liikerataa yleensä tarvita. Tuo ei kuitenkaan ole se päällimmäisin syy, miksi itse suosittelen aina tekemään ja pyrin itsekin tekemään liikkeet täydellä turvallisella liikeradalla. Turvallisella viittaan tässä siihen, etten kuitenkaan mene luonnottomiin ääripäihin missään liikkeessä (esim. dipissä jänteitä repivä venytys alhaalla), vaan pyrin tekemään niin täyttä liikerataa kuin pystyn ilman huonoja kipuja.
Täysien liikeratojen käyttämisen ehkä päällimmäisin syy on loukkaantumisten välttäminen. Kun esimerkiksi kyykyssä ruvetaan tekemään vajaata liikerataa, tarkoittaa tämä käytännössä aina syvyyden vähentämistä (eli kyykyn raskas alaosuus jätetään pois). Aika harvoin jengi sen liikeradan kevyimmän osan jättää pois.
Kun liikeradan raskain osa jätetään tekemättä, ja hinkataan vain sitä voimakkaampaa pätkää (kyykyssä liikkeen yläosa, puolikyykky), tapahtuu kaksi asiaa:
1) Liikkeen raskasta alaosaa koskeva hermotus ja voimantuotto alkaa heiketä.
2) Liikkeen kevyttä yläosaa koskeva hermotus paranee, ja sarjapainot kasvavat kovaa tahtia täyden liikeradan suorituksen sarjapainoja suuremmiksi, koska tehdään vain liikkeen helppo osuus.
Nämä kaksi vaikutusta eivät ole kovin hyvä yhdistelmä. Mitä pahemmaksi tuo epäsuhta liikkeen voimakkaan osuuden (ja siis käytettyjen sarjapainojen) ja raskaan osuuden hermotuksen välille syntyy, sitä riskialttiimmaksi liikkeen tekeminen tulee. Ei nimittäin tarvita kuin pari senttiä "liian" syvä toisto, kun yläosan nitkutteluun käytetyt ylisuuret sarjapainot käyvätkin saman tien aivan liian raskaiksi kyykyn alaosan heikentyneelle hermotukselle ja voimatasoille. Asiaa tietenkin vain pahentaa se, että tuo alaosa on myös mekaanisesti se heikoin osuus liikkeestä, eli se samainen rauta millä ollaan iloisesti pumppailtu helppoja toistoja vajaalla liikeradalla nitkuttaen, painaakin syvälle mentäessä aivan eri tavalla.
Kun yksikin tuollainen totuttua nitkutusta syvempi toisto tulee vastaan, ei painoa kyetä kontrolloimaan tai edes nostamaan enää, vaan yhtäkkiä ollaankin ylisuuret romut niskassa liikeradan raskaalla alueella, johon ei olla totuttu koska ollaan vain tehty syvyydeltään vajaita kyykkyjä. Tällöin pitää yleensä saada painot dumpattua saman tien, koska vastaan puskeminen on todella riskikästä ja aiheuttaa melko suurella todennäköisyydellä loukkaantumisen.
Jos taas sitä liikerataa ei olisi koskaan jätetty vajaaksi, vaan koko ajan oltaisiin kyykätty omille välityksilleen täydellä liikeradalla, ei tuollaista riskitilannetta tulisi lainkaan vastaan, koska:
1) Sarjapainot eivät olisi koskaan kasvaneet ylisuuriksi vaan painot määräytyisivät edelleen koko liikeradan mukaan
2) Liikeradan raskaan alaosan hermotusta ja voimatasoja ei olisi jätetty harjoittamatta, eivätkä ne olisi täten heikentyneet vaan voimistuneet sarjapainojen kehityksen myötä
Tämä sama periaate pätee oikeastaan kaikkiin liikkeisiin, joissa vajaa liikerata tarkoittaa sen mekaanisesti raskaamman osuuden skippaamista ja voimakkaan/helpon osuuden hinkkaamista: alhaalta vajaaksi jätetyt punnerrusliikkeet, kyykyt, hackit, jne.
Dr Muscle
02.01.2008, 15:45
Ongelma on että tuossa laitteessa meinaa aina valua alaspäin jollei pidä noista tapeista kiinni. En tiedä miten saisi itseään pidettyä kyynärpäillä ja samalla saisi jostain kiinni. Täytyypä kokeilla. Onko jotain vinkkilää takareisitreeniin, sillä mulla on vaikeaa saada sellaista pyöreyttä sinnepäin, persie kasvaa liikaa:D. Tuntuu että vaikka olen tehnyt koukistuksia vaikka kuinka ja vuosia kyykkyjä ja suorinjaloinvetoja, ei takareisi meinaa kasvaa. Tai on se vähän kehittynyt muttei suhteessa pakaroihin. Saan kyllä takareisiin tuntuman ja ne kipeiksi.
Se on totta että helposti valuu, mutta toisaalta kuormia pitää tiputtaa tosi rankasti ja sitä kautta siinä ainakin jotenkuten pysyy, monissa laitteissa kun saa ainakin siitä nahkapäällisestä otettua kiinni.
Takareisi-pakaranosto (http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBGluteHamRaise.html) on tiestysti yksi mut sitä Hulkki jollain videolla täällä jo demonstroikin. Itse aikanaan tein tosi paljon vastaavaa liikettä venäläisittäin (Russian Hamstrings) niin, että kaveri pitää nilkoista kiinni. Tuossa sitten lonkan kulmaa säätelemällä voi hyvin säädellä kuinka suuri vipuvarsi ja sitä kautta kuorma takareiskoilla on nostaa. Tuo on tosin ihan tappava liike ja ekoilla kerroilla kramppaa tosi rankasti takareisi-pakaranostoonkin verrattuna (ainakin jos ei tossa takar.pakaranostossa ole tosi suurta kuormaa...).
Kannattaa joskus kokeilla takareisiä laitteessa kahdella jalalla ylös ja yhdellä alas -meiningillä (laskussa on näin ollen isompi kuorma kuin mitä pystyy ylös nostamaan). Takareiskat kun tuntuu kehittyvän tehokkaasti kun ne saa kovaa eksentristä eli negatiivista kuormitusta. Takareisissä ehkä kasvussa erityisen tärkeä signaali on juuri kuormitusintensiteetti, ei niinkään volyymi kuten jossain esim. habassa tuntuu olevan.
Takareiskaliikkeissä kannattaa myös kääntää tuota nilkkaa molemmille sivuille, niin saa kohdistettua liikkeitä enemmän eri hamstrings-lihaksiin (http://en.wikipedia.org/wiki/Hamstring). Nilkan plantaarifelksiolla eli ojennuksella voi oleminoida reiden koukistuksesta käytännössä kokonaan gastrocnemiuksen eli kaksoiskantalihaksen eli tuon ison pohjepatin pohkeen yläosassa. Tällöin helposti hieman kramppaa pohkeessa liikkeen aikana ja kuormaa joutuu tiputtamaan, mutta liike tulee siis toki puhtaammin takareisien lihaksilla.
Tässä siis muutamia vinkkejä. Ongelmallinen hommahan takareiska usein on koska se ei tutkimusten mukaan keskiarvopopulaatiolla oikein tykkää kehittyä samaan tahtiin usein kuin esim. etureidet.
Ongelmallinen hommahan takareiska usein on koska se ei tutkimusten mukaan keskiarvopopulaatiolla oikein tykkää kehittyä samaan tahtiin usein kuin esim. etureidet.Niinpä niin, sitten on joitain onnettomia kuten meikäläinen jolla etureidet eivät suostu reagoimaan treeniin millään tavalla, vaikka takareidet kehittyvät vaikka pelkällä epäsuoralla rasituksella.
Brasilialaisen ju-jutsun ja lukkopainin erikoismies Janne Pietiläinen antaa raudalle kyytiä voimaharjoituksessaan ja tekee dippejä treenin loppuosassa.
Kysymys:
Janne tekee dipit telineen leveämmässä päässä. Itse teen aina kapeammalla päällä. Miten liike eroaa leveyden muuttuessa? Onko kumpikaan liike toistaan parempi. (itselläni leveä ote sattuu olkapäihin)
Raksa-Pena
03.01.2008, 16:51
Janne tekee dipit telineen leveämmässä päässä. Itse teen aina kapeammalla päällä. Miten liike eroaa leveyden muuttuessa? Onko kumpikaan liike toistaan parempi. (itselläni leveä ote sattuu olkapäihin)
Leveä = rinta ja olkapäät
Kapea = ojentajat ja olkapäät
Lisäksi ainakin mulla ottaa myös olkapäissä eri kohtiin vielä noissa kummassakin. Tottakai lukuisia muita lihaksia jännittyy, mutta lievä painotus noin.
Kannattaa myös testata ja kiinnittää huomiota jalkoihin; jalat koukussa kroppa menee herkemmin etukenoon / etuviistoon, jolloin rinta aktivoituu entisestään kun taas jalat suorana(kuten minä teen(kapealla)) + paino(pitkällä lenkillä, jotta paino oikeasti roikkuu--> jaloista ja painosta saadaan oikein hyvä vastapaino pitämään kroppa mahdollisimman pystyssä suorituksen eri vaiheissa) ojentajat ja olkapäät aktivoituvat eniten.
Jos paikat kestää niin leveällä otteella IMO voi yleensä käyttää raskaampia painoja. Kannattaa pitää suorituskulmana 90-astetta. Alemmas vieminen rasittaa erittäin voimakkaasti olkapäitä.
Tee kummalla sun kroppa kestää tehdä.
Karkeasti sanottuna noin.
Megamies
08.01.2008, 19:07
Uutta matskua pukannu: http://www.fastchannel.fi/?viewkey=734fe93831e3fb400ce8
Selitetään juntille taas hieno sana/lyhenne EDT (Escalating Density Training)! Tuossahan saattas olla jotain idistä. Riittääkö esim kk tuossa käsille rokressioksi vai mikä se nyt oli se hieno sana... kun koklaa tuota homma 1/reeni per viikko elikkäs 4kpl tulis reenejä.?
Selitetään juntille taas hieno sana/lyhenne EDT (Escalating Density Training)! Tuossahan saattas olla jotain idistä. Riittääkö esim kk tuossa käsille rokressioksi vai mikä se nyt oli se hieno sana... kun koklaa tuota homma 1/reeni per viikko elikkäs 4kpl tulis reenejä.?Tuossa ajassa saa yleensä juuri sen 20% kokonaisvolyymia EDT-blokeissa kasvatettua, eli yksi kuukausi tehdään mitä todennäköisimmin samoilla painoilla. Siksipä mielestäni EDT:tä kannattaisi tehdä ainakin pari kuukautta, jolloin saadaan ainakin kerran lisättyä painoa volyyminkasvatusjaksojen välissä.
Megamies
08.01.2008, 20:57
Tuossa ajassa saa yleensä juuri sen 20% kokonaisvolyymia EDT-blokeissa kasvatettua, eli yksi kuukausi tehdään mitä todennäköisimmin samoilla painoilla. Siksipä mielestäni EDT:tä kannattaisi tehdä ainakin pari kuukautta, jolloin saadaan ainakin kerran lisättyä painoa volyyminkasvatusjaksojen välissä.
Kiinnostas ehkä lähinnä hauis/ojentaja sektorille kokeilla.
Rautateemu
08.01.2008, 21:13
Kiinnostas ehkä lähinnä hauis/ojentaja sektorille kokeilla.
Mieshän on kohta sitten pelkkää hauista ja ojentajaa!
Artemis_
08.01.2008, 22:44
Tuo Teemun lihaspaksuus on kyllä ihan mahdoton!:rock:
Megamies
09.01.2008, 14:41
Mieshän on kohta sitten pelkkää hauista ja ojentajaa!
:sweat: Oiskohan tuo niin tehokasta!?
Höyhensarjalainen
09.01.2008, 15:54
Tyhmänä pitää kysyä et onko tossa EDT treenissä vaan 2 liikettä päivää kohti(eli treenin pituus n. 15min..)?:confused:Vai onko toi vaan osana koko reeniä.. Toimisko toi ala/yläkroppa jaolla ylävartalo treenissä jos tekis hauiksen ja ojentajan tolla tyylillä?
Tyhmänä pitää kysyä et onko tossa EDT treenissä vaan 2 liikettä päivää kohti(eli treenin pituus n. 15min..)?:confused:Vai onko toi vaan osana koko reeniä..EDT:tä voi käyttää yksittäisinä blokkeina muun treenin lomassa, tai sitten esim. erillisinä EDT-treeneinä, joissa vaikka 2-3 blokkia.
Höyhensarjalainen
09.01.2008, 18:15
eli voi käyttää 2-jakosessa ala/yläkroppa treenissä?
Pitäiskö treenata tällä tavalla kummatkin kerrat viikossa kädet vai toisen kerran vaa?
Treeni siis 4krt viikkoon...
oisko mahdollista saada fast channelii nii joku hyvä video mavesta nii näkis miten se tehdään oikea oppisesti... olis kiva nähä millasest asennosta pitää lähtee ylöspäin en millases kulmas jalat pitää olla... jne....
oisko mahdollista saada fast channelii nii joku hyvä video mavesta nii näkis miten se tehdään oikea oppisesti... olis kiva nähä millasest asennosta pitää lähtee ylöspäin en millases kulmas jalat pitää olla... jne....
Hieman astiaan liittyen, niin itelle on ollu hyödyllinen tämä linkki. http://www.painonnosto.net/tiedostot/nostamisenperusteet.pdf
Ei voi muuta sanoa kuin, että hieno systeemi tämä fast channel. Kerrankin joku havainnollistaa tavallisille pulliaisille näitä treenimenetelmiä. Ei ole oikein tuo lontoonkieli hallinnassa eikä kiinnostusta lukea englanninkielisiä artikkeleja tai katsoa edes englanninkielisiä videoita. Kiitos!
Rautateemu
09.01.2008, 22:43
Hieman astiaan liittyen, niin itelle on ollu hyödyllinen tämä linkki. http://www.painonnosto.net/tiedostot/nostamisenperusteet.pdf
Varmasti ihan hyvää perustietoa painonnostosta kiinnostuneelle. Kun halutaan nostaa maasta ilman rinnalleveto/tempaustarkoitusta, ja haetaan lähinnä maksimaalista vetovoimaa ja lihasmassan kehitystä on liike hieman erilainen (mm. ei lähdetä niin syvältä kyykystä, kapeampi käsien asento, vedetään mieluiten tasapohjaisilla tossuilla, ei painonnostokengillä jne).
Artemis_
09.01.2008, 23:33
Tuossa selkätreeni videossa Teemu sanoit että et tee massakaudella niin paljon mm. Leuanvetoja. Mitä muita liikkeitä käytät sitten massakaudella? Kulmasoutua tangolla ja käsipainoilla?
Ei voi muuta sanoa kuin, että hieno systeemi tämä fast channel. Kerrankin joku havainnollistaa tavallisille pulliaisille näitä treenimenetelmiä. Ei ole oikein tuo lontoonkieli hallinnassa eikä kiinnostusta lukea englanninkielisiä artikkeleja tai katsoa edes englanninkielisiä videoita. Kiitos!
totta.. ja kaikki ihmiset ei pysty lukemaa englannin kielisiä juttuja itse olen yks niist kuka ei ymmärrä englantia pätkääkään :D nii hyvä saada materiaalia suomeksi....
Varmasti ihan hyvää perustietoa painonnostosta kiinnostuneelle. Kun halutaan nostaa maasta ilman rinnalleveto/tempaustarkoitusta, ja haetaan lähinnä maksimaalista vetovoimaa ja lihasmassan kehitystä on liike hieman erilainen (mm. ei lähdetä niin syvältä kyykystä, kapeampi käsien asento, vedetään mieluiten tasapohjaisilla tossuilla, ei painonnostokengillä jne).
joo itel on tarkotus hankkia lihasmassaa... toi painonnosto ei oikee kiinnosta... ei ole mitään hinkua noistella mitään suuria painoja...
Big Evil
11.01.2008, 01:25
ei ole mitään hinkua noistella mitään suuria painoja...
Loppukädessä kaikki isot kaverit myös nostelevat isoja painoja. Tietysti kaikki on suhteellista, mutta kyllä se hinku nostaa enemmän ja enemmän on se mikä kasvattaa.
Rautateemu
11.01.2008, 01:31
Loppukädessä kaikki isot kaverit myös nostelevat isoja painoja. Tietysti kaikki on suhteellista, mutta kyllä se hinku nostaa enemmän ja enemmän on se mikä kasvattaa.
Kunhan et sekoita klassikkibodareita oikein isoihin kavereihin:D. Meillä olisi siis tarkoitus katsastaa esim. bodaukseen ja voimailuun sopivaa perusmaastavetoa, joka on vain hiukan erilainen kuin painonnostoliikkeiden alkuasento (sää molempia nostomuotoja tekevänä tiiät vieläkin paremmin:)). Okei, tempausotteen maastavetoa vois tietysti käsitellä. Katsotaan nyt mitä saadaan aikaan.
kyllä se hinku nostaa enemmän ja enemmän on se mikä kasvattaa.Kyllä se hinku kasvaa isommaksi ja suuremmaksi on se mikä kasvattaa, koska tällöin treenistäkin tulee lihasmassa- eikä ensisijaisesti voimahakuista. Toki sarjapainojen tulee nousta pitkällä aikavälillä, mutta mm. sopivalla tekniikalla voidaan vaikuttaa samaan aikaan negatiivisesti sarjapainoihin ja positiivisesti lihaskasvuun, siinä missä pelkästään suurempia romuja heiluttelemaan pyrkivät treenaajat käyttävät tietenkin sellaista tekniikkaa, jolla nousee suurin määrä rautaa pienimmällä mahdollisella lihasmassalla - mm. tukikudosten elastista energiaa hyödyntäen.
Optimaalinen lihasmassan kasvu edellyttää ehdottomasti sarjapainojen kasvua eikä kovinkaan moni naturaalitreenaaja ole itsestään lihaksikasta saanut pumppailemalla 5 kilon käsipainoilla vuodesta toiseen, mutta tämä ei myöskään tarkoita, että lihasmassaa tavoittelevan treenaajan tulisi pyrkiä vain nostamaan mahdollisimman suuria romuja. Lihasmassaa tavoittelevan treenaajan tulisi pyrkiä kasvattamaan mahdollisimman paljon lihasmassaa suhteessa sarjapainojen nousuun, kun taas esim. painoluokissa kilpaileville voima- ja painonnostajille on sitä parempi, mitä vähemmän massaa tulee suhteessa sarjapainojen ja voimatasojen kasvuun.
joo tottakai sitä kehittyy ja saa isompii rautoja liikkeelle mut ei ole hinkua saada mitään hirveitä ykkösi aivan sama jos kyykkää 200kg mut jos pystyy tekee 10 toistoo nii ei se haittaa :thumbs:
sahara83
15.01.2008, 22:36
Nytpä olikin tullut mielenkiintoinen videon pätkä bodyfitnessiin valmistautuvasta kilpailijasta/kilpailijoista. Taannoin oli myös todella mielenkiintoista seurata Mari Tirroniemen kisaviikonlopun kulkua. Tälläisiä videoita saisi olla paljon, paljon enemmän!! Nii ja tietty aina ilo silmälle on videot, missä on Peter.. se kun on niin ihaana kultaisine kutrineen! =)
FTA CBB-valmennusohjelma alkaa! Kaksi ensimmäistä osaa ohjelmasarjasta on nyt katsottavissa Fast Channelilla.
Tästä (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=72e42b59d74cff571fbb) ja tästä (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=b43402106c575658472f) katsomaan videoita!
Olipas mielenkiintoista katsottavaa. Onko mitään tietoa, milloin ohjelman ensimmäinen osa tulee ulos ja kuinka pitkiä varsinaiset jaksot ylipäätään tulevat olemaan? Puhummeko siis tyyliin kymmenestä minuutista vai puolesta tunnista?
Kivat nuo haastattelupätkät. Siinäpä jo yksi vertailullinen sakkia scenenille parin vuoden päästä. Vanhan sydäntä niin lämmittää, kun on nuoria lajista innostuneita kavereita. Ja vielä enemmän lämmittää se, että monille tämä on ensimmäinen mahdollisuus saada kunnolla tietoa asioista. Hienoa ja hellyittävää :thumbs:
..täytyy vielä mainita, että Lindholmin Tonilla siis aivan ihana asenne :thumbs:
Hyvä muuten, kun Kaisa infoilee noista uusista pätkistä. Jotenkin tuota Fast Channelilla ei niin tiiviisti tule käytyä katsastamassa, onko mitään uutta. Täällä foorumilla sen sijaan käväisee useamminkin, niin näppärästi sitten aina tulee info, jos jotain kivaa katsottavaa on tarjolla.
..täytyy vielä mainita, että Lindholmin Tonilla siis aivan ihana asenne :thumbs:
Ai että oon otettu.. ;)
Artemis_
21.01.2008, 01:05
Porukka uskoo itseenä ja se on hyvä juttu:thumbs:
Lisää odotellessa..
Channelilta löytyy nyt Kisat Tähtäimessä -sarjan toinen osa, jossa esittelyssä Anniina Krökki (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=a8d3be2fe5614f42ba98). Seuraamme huhtikuuhun saakka kahden kisaajatytön dieettiä ja fiiliksiä kisojen lähentyessä. :)
Kiva seurata kahden tosi ihanan tytöt matkaa kisoihin. Tsemppiä vain Kiiralle ja Anniinalle :rock:.
Näyttipä Anniinan olkapäät upeilta tuossa videossa!
Olipas mielenkiintoista katsottavaa. Onko mitään tietoa, milloin ohjelman ensimmäinen osa tulee ulos ja kuinka pitkiä varsinaiset jaksot ylipäätään tulevat olemaan? Puhummeko siis tyyliin kymmenestä minuutista vai puolesta tunnista?
Helmikuun alkupuolella saadaan ensimmäiset videot valmiiksi, sitten matskua alkaa tulla tasaisesti. Pyritään tekemään lyhyitä ja mielenkiintoisia ohjelmia.
Oli kyllä hienoa saada noin motivoitunut ja fiksu ryhmä tähän ohjelmaan!
steissimava
28.01.2008, 15:15
Millä salilla toi HTTS:n EDT jakso on kuvattu?
Aika passelilta salilta vaikuttais, kun penkkejä ja kyykkytelineitä tuntuu olevan toinen toisensa perään. Vai tekeekö siinä joku peili temppujaan?
Kaikki HTTS-jaksot kuvattu Tampereen Atleticolla (nykyisin sali kulkee jollain toisella nimellä).
Tytöillä jatkuu matka kohti kisoja. Channelilta pääsee seuraamaan jälleen Kiiran uusia kuulumisia (http://www.fastchannel.fi/?viewkey=e6e82442c770f7c8606f).
Jonsteri
29.01.2008, 08:53
Äärimmäisen tiukkaa settiä uus Pernellin soutuvideo, Turun murteesta huolimatta erittäin viihdyttävää katsottavaa! :D Helkkari, mä luulin joskus tehneeni intervallia raivolla mutta ilmeisesti en sittenkään. Pitänee ottaa tollanen ohjelmaan niin saa vihdoin vuonna 2003 alkaneen dieetin päätökseen tänä kesänä.
Tuttisoturi
29.01.2008, 09:54
Nojoo, hyvä video JP:ltä. Taitaa olla helpompi versio vetää noin 30s - 30s, ehkä tehokkaampikin. Meikäläinen muutaman kerran dieetillä vetelin kokeilu luontoisesti 10-15min täysiä, olin vähän kuollut sen setin jälkeen :D
Cantillon
29.01.2008, 14:35
Aika hullun näköistä hommaa :D Miksi noita intervalleja pitää tehdä? Taitaa olla kovaa työtä lihaksillekin kun näyttää pumppautuvan tuolleen? Kauanko kannattaa tehdä ja miten usein?
soennecken
29.01.2008, 15:42
Minkäs takia tuo soutuliike on tuollainen nyky? Haetaanko sillä jotain erityistä hyötyä vai? Ellei tuo ole tarkoitushakuista, saisi koko kroppaa hyväksi käyttämällä(mm. enemmän jalkoja) mielestäni tehokkaaman treenin. Tempoa pystyisi silti pitämään yllä ja mittari tippuisi varmasti alle 1.30
pekkapoika
29.01.2008, 20:54
Itekkin mietin että alataljaan vaan 20kg ja siitä veivaamaan,jaloille aivan liian vähän mielestäni rasitusta, toki sen voi korvata sillä että tekee sitten vastaavasti esim kuntopyörällä saman. Silloin tuo onkin varmasti aika bueno tapa. IMO crossarilla saa silti parhaat intervallit. Voi tietysti olla tekniikkakysymys. Huomenna pitää kokeilla tuota "30-30"-tyyliä "45-45":n sijaan:thumbs:
Sen enempää Muskelimasiinan omista mietteistä tietämättä veikkaisin että tuossa selkäduunin korostamisessa on takana ainakin osittain sama juttu kuin itselläni aikoinaan kisadieetillä: tein mieluummin aerobiset/intervallit selkää ja takareisiä kuin esim. etureisiä käyttäen, koska selästä ja takareisistä oli jopa varaa polttaa hieman lihastakin jos asia siihen menisi, kun taas etureisistä ei sopinut ottaa grammaakaan lihaa pois. Pernellillä kun tuo selkäosasto on aika dominoiva ja vastaavasti jalat pienemmät, on tilanne siis aika sama kuin meikäläiselläkin.
Itse tosin siltikin vedän nuo soutuintervallit kokonaisvaltaisemmalla liikkeellä, koska etureisiin tuo jalkojen käyttö ei kuitenkaan kohdistu vaan mavelihaksethan tuossa työskentelevät. Ja erona tuohon 30s-30s -jaksotukseen teen itse 10 sekuntia täysillä / 20 sekuntia löysemmin. Mutta se 10 sekuntia onkin sitten joka kerta kuin juoksisi kilpaa satasta, eli niin kovaa kuin pystyy (ja tämä tosiaan edellyttää jalkojen käyttöä liikkeessä).
Huomenna pitää kokeilla tuota "30-30"-tyyliä "45-45":n sijaan:thumbs:
Pitäisiköhän munkin siirtyä noin lyhyisiin pätkiin. Koneen oma intervalli ohjelma on 2min-2min tai ainakin yli 1,5min.
pekkapoika
30.01.2008, 15:51
Pitäisiköhän munkin siirtyä noin lyhyisiin pätkiin. Koneen oma intervalli ohjelma on 2min-2min tai ainakin yli 1,5min.
Todellakin. En oikeen jaksa uskoa että jaksat painaa sata lasissa 2min:evil: Itellä alkaa tehdä pahaa 10sec jälkeen, mutta raivolla se menee, ja ~10min setin jälkeen onkin jo aika maata muutama minsa palkkarin kanssa selälteen.
Rautateemu
30.01.2008, 16:50
Ja erona tuohon 30s-30s -jaksotukseen teen itse 10 sekuntia täysillä / 20 sekuntia löysemmin. Mutta se 10 sekuntia onkin sitten joka kerta kuin juoksisi kilpaa satasta, eli niin kovaa kuin pystyy (ja tämä tosiaan edellyttää jalkojen käyttöä liikkeessä).
Mielestäni tuo 10s. on kyllä liian lyhyt aika itselleni ainakin, sillä missään noissa soutulaitteissa tai crossareissa varsinkaan ei saa tehoja irti 10s sykkeennostoilla kuin esim. pikajuoksussa. Tuo 20-40s. on riittävän pitkä ja kuitenkin riittävän kovan vastuksen saa aikaan. Ulkona jos teen juoksuvetoja, niin tuollaiset 100-200m mäkivedot on aikas hyviä (n. 15-30s).
Ei ole olemassa mitään tarkkaa rajoitetta intervallien pituudelle, mutta selkeästi niiden kuuluisi olla kuluttavia, mielellään anaerobisen kynnyksen ylärajoilla maitohappoja tuottavaa, lihaksistoa rasittavaa. Myös tuollaiset 10s. lyhet intensiiviset vedot riittävät, jos niitä on tarpeeksi, ja ne ovat tarpeeksi tehokkaita, eikä palutusaikakaan ole liian pitkä (korkeintaan minuutti - 1,5 min). Sitten vauhtikestävyysmäiset intervallivaihtelut eivät välttämättä ole riittävästi maitohappoa tuottavia ja aineenvaihduntaa lisääviä, jos sykealue on liian matalalla, ja kovempisykkeiset intervallijaksot liian pitkät ("normaalia aerobista" vaihetelevilla sykkeillä). itse huomasin lihaskestävyystyypiisten ja todella intensiivisten juosuspurttien nostavan peruskulutusta enempi mitä todella rankat aerobictunnit (mulla oli niitä tehdessä varsin hyvä aerobinen kunto, ja ne kuluttivat treeniaikana varmasti enemmän mitä juoksusputit tai lihaskunnot). Vaihtelevuus onn toki jees intervalleissakin.
Crossareilla tms. en saa riittävästi tehoja irti. Soutulaitteella kylläkin, mutta selkä kun on niin helposti jumissa dieetillä, niin en ole niitä tehnyt.
Tuttisoturi
30.01.2008, 17:03
Todellakin. En oikeen jaksa uskoa että jaksat painaa sata lasissa 2min:evil: Itellä alkaa tehdä pahaa 10sec jälkeen, mutta raivolla se menee, ja ~10min setin jälkeen onkin jo aika maata muutama minsa palkkarin kanssa selälteen.
Jaa, miten niin sata lasissa ei jaksa? :O
Toki siinä olet oikeassa, että tehokkuus tippuu koko ajan, mutta tällöin voidaan silti tehdä "sata lasissa".
pekkapoika
30.01.2008, 17:24
Jaa, miten niin sata lasissa ei jaksa? :O
Toki siinä olet oikeassa, että tehokkuus tippuu koko ajan, mutta tällöin voidaan silti tehdä "sata lasissa".
Ei ehkä ihan yksikäsitteinen juttu, totta. 100m juoksijat juoksee 100 lasissa ja 800m juoksijat 100 lasissa. Meinasin lähinnä tehokkuutta, 2min on aika pitkä aika. Itse ainakin hengästyn iham kunnolla, kun painan esim 45 sec menemään suht suurella vastuksella niin kovaa kun ikinä lähtee. Saman huomasin tänään 30sec-tyylilläkin. Ehkä joillekin sopii pidempi, itselleni ei.
Tuijotteliko se Pernelli välillä ikkunasta ulos, että näki mihin asti sitä oltiin jo päästy... :rolleyes:
soennecken
30.01.2008, 20:35
Jotkut palstalla kirjottelijoista saattaisivat jopa pärjätä sisäsoudussa jotenkin, ainakin 500m ja ehkä vielä 1000m. 2000m taitaa olla jo liian pitkä bodymiehille ja naisille.
Jonsteri
30.01.2008, 21:08
2min-2min intervallitreenistä pitää saada videota tai muuten sitä ei ole tapahtunut! :D
Tein muuten eilen Pernellin innoittamana tuota soutu-intervallia samaan tapaan kuin videolla. Verenmaku suussa ja kyllä muuten tuntui hirveältä mutta silti lopuksi jäi fiilis että ens kerralla kovempaa! :D
Tämmöset intervellit maistuu kyllä hyvin meille, joiden korvien välille pitemmät aerobiset sopii ku otsatukka porsaalle.
Tuijotteliko se Pernelli välillä ikkunasta ulos, että näki mihin asti sitä oltiin jo päästy... :rolleyes:
Ihmettelin myös, että mikä siellä oikealla puolella niin kiinnosti, että sinne pitää koko ajan vilkuilla, kun ei se kamerakaan siellä koko aikaa ollut. Mutta sittehän se selvisi, siellähän oli jokaisen tosi bodarin lempi esine: peili.
Ihmettelin myös sitä, mitä täällä onkin spekuloitu että miksi se tehokas osuus pitää tehdä vain käsillä? Eikös tuo olisi tosiaan tehokkaampaa ottaa vähän jalkojakin mukaan, niin saisi tehojakin irti enemmän. Itse en jaksa uskoa tuota Hulkin mietintää, että noissa 30 sekunnin pyrähdyksissä palaisi enemmän lihasta, varsinkin verrattuna noihin 30 sekunnin löysempiin osuuksiin.
Itse en jaksa uskoa tuota Hulkin mietintää, että noissa 30 sekunnin pyrähdyksissä palaisi enemmän lihasta, varsinkin verrattuna noihin 30 sekunnin löysempiin osuuksiin.Osoitapa Lazarus se kohta tuosta postistani, jossa olen sanallakaan spekuloinut noiden 30 sekunnin pyrähdysten polttavan enemmän tai vähemmän lihasta kuin itse käyttämäni 10 sekunnin pyrähdykset. :rolleyes:
Todellakin. En oikeen jaksa uskoa että jaksat painaa sata lasissa 2min:evil:
Sanotaanko näin, että kyllä tekee pahaa vääntää satanen lasissa se 2 min. Toki ensimmäinen minuutti menee hyvin, toinen minuutti on kuin armageddon oisi tullut maan päälle. Noiden treenejen jälkeen on aivan poikki, eilen makasin varmaan joku 5 min salin lattialla tuon 20 min setin jälkeen.
Näinhän se on. On eri asia vetää 2 min satanen lasissa kuin 30s. Tehokkuus tippuu matkan varrella. Joten enköhän usko, että väännän itse niitä asetuksia enkä veivaa ohjelmalla. Ohjelmassa on siinä hyvä, että ei tarvitse kuin vääntää. Muuten tarvii koko ajan katsoa sitä kelloa ja kytätä milloin laittaa vastukset kovemalle ja milloin heikentää vastusta.
2min-2min intervallitreenistä pitää saada videota tai muuten sitä ei ole tapahtunut!:D
Jos kysäsen oikeen nätisti Antikaiselta, niin mies voi varmaan joskus kuvatakkin jonkun 2 min pätkän. Kannattaa joskus kokeilla, sen jälkeen on kyllä aika piipussa, kuten nyt muutenkin.
T-nationissa kirjoittaja Clay Hyghtilla oli muutama ihan mielenkiintoinen pointti Shredded at Last artikkelissaan. Mm. "Regarding duration, I find that (after warming up for a couple of minutes) going all out for 30 seconds, followed by going at a normal pace for 60 seconds, is user friendly and very effective." Eli 30s-60s olisi ystävällinen tapa tehdä. Pitää kokeilla ja katsoa mikä toimisi mulle. Yksi mikä pisti silmään oli, että artikkelissa suositeltiin aamuaerobista tyhjällä koneella: "Bodybuilders figured this out years ago, and now studies point towards the same thing: you burn more fat doing your steady state or "regular" cardio in the morning before eating (a fasted state) than during other times of the day. The key here is that blood and liver glycogen are low, causing your body to resort to using more fat for fuel." Tosin seuraava lause lisäsi tuohon vielä: "If you're on a very low-carb diet, then the timing is not as important since serum and hepatic glycogen are perpetually rather low." Heräsikö mitään mielipiteitä? Eli jos on korkea hiilarisella dietillä jossa esim. tulee 40% energiasta hiilarista olisi hyvä tehdä aamuaerobisia tyhjällä tankilla?
Yksi mikä pisti silmään oli, että artikkelissa suositeltiin aamuaerobista tyhjällä koneella: "Bodybuilders figured this out years ago, and now studies point towards the same thing: you burn more fat doing your steady state or "regular" cardio in the morning before eating (a fasted state) than during other times of the day. The key here is that blood and liver glycogen are low, causing your body to resort to using more fat for fuel." Tosin seuraava lause lisäsi tuohon vielä: "If you're on a very low-carb diet, then the timing is not as important since serum and hepatic glycogen are perpetually rather low." Heräsikö mitään mielipiteitä? Eli jos on korkea hiilarisella dietillä jossa esim. tulee 40% energiasta hiilarista olisi hyvä tehdä aamuaerobisia tyhjällä tankilla?Tutkimustietoa löytyy myös osoittamaan sen, että tyhjän vatsan aerobisesta tai suorituksenaikaisesta rasvanpoltosta ei (edelleenkään) ole vuorokausitasolla kokonaisrasvanpolton kannalta hyötyä:
http://www.alanaragon.com/myths-under-the-microscope-the-fat-burning-zone-fasted-cardio.html
Kovaa se Pernell treeaa. Haluaisin tosin tietää onko jokin erityinen syy miksi jätät vedon vajaaksi? Eli et siis käytä jalkoja juuri lainkaan ..
Kovaa se Pernell treeaa. Haluaisin tosin tietää onko jokin erityinen syy miksi jätät vedon vajaaksi? Eli et siis käytä jalkoja juuri lainkaan ..
Tänks! Ihan tarkotuksella tein noita vetoja niin et jalat aktivoituis mahdollisimman vähän. Tein tämän treenin lisäksi monta kertaa viikossa juoksuintervalleja ja niistä palautuminen oli jo jaloille kova pala. Saivat jalat edes tässä treenissä huilata.
Osoitapa Lazarus se kohta tuosta postistani, jossa olen sanallakaan spekuloinut noiden 30 sekunnin pyrähdysten polttavan enemmän tai vähemmän lihasta kuin itse käyttämäni 10 sekunnin pyrähdykset. :rolleyes:
Mä sanoisin, että se oli tämä juttu, josta tuon alkuperäisen päätelmäni tein:
tein mieluummin aerobiset/intervallit selkää ja takareisiä kuin esim. etureisiä käyttäen, koska selästä ja takareisistä oli jopa varaa polttaa hieman lihastakin jos asia siihen menisi, kun taas etureisistä ei sopinut ottaa grammaakaan lihaa pois. Pernellillä kun tuo selkäosasto on aika dominoiva ja vastaavasti jalat pienemmät, on tilanne siis aika sama kuin meikäläiselläkin.
Itse tosin siltikin vedän nuo soutuintervallit kokonaisvaltaisemmalla liikkeellä, koska etureisiin tuo jalkojen käyttö ei kuitenkaan kohdistu vaan mavelihaksethan tuossa työskentelevät. Ja erona tuohon 30s-30s -jaksotukseen teen itse 10 sekuntia täysillä / 20 sekuntia löysemmin. Mutta se 10 sekuntia onkin sitten joka kerta kuin juoksisi kilpaa satasta, eli niin kovaa kuin pystyy (ja tämä tosiaan edellyttää jalkojen käyttöä liikkeessä)
Ja kommentoin sillä lähinnä tuon sisäsoutajan jalkojen ja selkälihasten käytön suhdetta verrattaessa intervalliharjoituksen eri jaksoja. Päättelin siis seuraavaa: en usko, että sitä lihasta palaisi enemmän eri puolilta kehoa vaikka tuo sisäsoutaja käyttäisi jalkojaan myös intervalliharjoituksen kovassa osuudessa. Sillä käyttäähän hän niitä jo löysässä osuudessa. En uskoisi sen lihaksen palavan sen enempää sieltä jalkaosastolta, vaikka niitä kovissa osuuksissa käytettäisiinkin. Ja vaikka palaisikin, niin uskallan väittää, että jalkojen ja sitä kautta kehon kokonaisvaltaisemman käytön vaikutus harjoituksen tehoon on rasvanpolton kannalta huomattavasti suurempi, kuin sen mahdollisesti mukanaan tuoma jalkalihaksia hävittävä vaikutus. Summasummaarum: Jos käytettäisiin jalkojakin olisi harjoitus tehokkaampaa ja täten näitä lihasta hävittäviä aeroobisia harjoituksia tarvitsisi tehdä vähemmän. Jolloin kokonaisuutta tarkastellen kehityskäyrä pysyisi nousujohteisena.
Niin ja osoitappa sinä Hulkki se kohta, missä minä sanon, että lihaa palaisi enemmän 30 sekunnin pyrähdyksillä kuin 10 sekunnin pyrähdyksillä.
Itse en jaksa uskoa tuota Hulkin mietintää, että noissa 30 sekunnin pyrähdyksissä palaisi enemmän lihasta, varsinkin verrattuna noihin 30 sekunnin löysempiin osuuksiin.
Käsitykseni mukaan tuossa omassa postissani esiintyi vain numerot 3 ja 0 ja vielä yhteenkirjoitettuna jolloin niistä muodostuu luku kolmekymmentä. Ei kymmenen.
Koska Hulkki on niin monesti peräänkuuluttanut nettipalstalaisten sisälukutaidon kehittämistä, niin oletan että hänellä itsellään tuo taito on hanskanssa. Siksi uskallankin väittää, että mikäli Hulkki olisi siellä Kauppakorkean luennoilla miettinyt muutakin kun seuraavan EDT-blokin hypertrofisia vaikutuksien negatiivisia seurauksia levottomasti nukutun yön ja huonosti menneen doggcrapp-treenin jälkeen hänen showlihaksien näyttävyyteen seuraavien kisojen posedown-osuudessa, sieltä olisi voinut jäädä jotain niin sanotusti lapasiin...vai pitäisikö tässä tapauksessa sanoa treenihansoihin.
Voisi olla mielenkiintoista lainata Hulkilta rahaa. :-)
-the defense rests-
Koska Hulkki on niin monesti peräänkuuluttanut nettipalstalaisten sisälukutaidon kehittämistä, niin oletan että hänellä itsellään tuo taito on hanskanssa. Siksi uskallankin väittää, että mikäli Hulkki olisi siellä Kauppakorkean luennoilla miettinyt muutakin kun seuraavan EDT-blokin hypertrofisia vaikutuksien negatiivisia seurauksia levottomasti nukutun yön ja huonosti menneen doggcrapp-treenin jälkeen hänen showlihaksien näyttävyyteen seuraavien kisojen posedown-osuudessa, sieltä olisi voinut jäädä jotain niin sanotusti lapasiin...vai pitäisikö tässä tapauksessa sanoa treenihansoihin.
-the defense rests-
Mitä sää jätkä oikeen yrität.:lol: Hulkin vastausta odotellessa:evil::evil:
Tänks! Ihan tarkotuksella tein noita vetoja niin et jalat aktivoituis mahdollisimman vähän. Tein tämän treenin lisäksi monta kertaa viikossa juoksuintervalleja ja niistä palautuminen oli jo jaloille kova pala. Saivat jalat edes tässä treenissä huilata.
Helou, Monsteri! Tykkäsin kovasti tuosta intervallipätkästä. Hyvä meininki :rock:Kertoisitko vielä uteliaalle, että miten rytmitit intervallit ja treenit viikkoosi? Teitkö alusta lähtien pelkästään niitä, muutitko määrää/tehoa/kestoa dieetin aikana?
Niin ja osoitappa sinä Hulkki se kohta, missä minä sanon, että lihaa palaisi enemmän 30 sekunnin pyrähdyksillä kuin 10 sekunnin pyrähdyksillä.Et viitannut suoraan 10 sekunnin pyrähdyksiin, mutta väitit meikäläisen kuitenkin miettineen noissa nimenomaan 30 sekunnin pyrähdyksissä palavan enemmän lihasta kuin jossakin muussa:Itse en jaksa uskoa tuota Hulkin mietintää, että noissa 30 sekunnin pyrähdyksissä palaisi enemmän lihasta, varsinkin verrattuna noihin 30 sekunnin löysempiin osuuksiin.Koska olen forumeilla useampaankin otteeseen selventänyt pitäväni nimenomaan matalasykkeistä aerobista intensiivistä intervallitreeniä katabolisempana vaihtoehtona, on looginen oletus se, että et voi viitata tuolla muulla ainakaan matalasykkeiseen aerobiseen tai niiden osuuksiin intervallitreenissä. Ja mitä tuosta jää jäljelle, verrattuna omaan tapaani tehdä intervallitreeni? Ne lyhyemmät, eli 10 sekuntia kestävät pyrähdykset. ;)Käsitykseni mukaan tuossa omassa postissani esiintyi vain numerot 3 ja 0 ja vielä yhteenkirjoitettuna jolloin niistä muodostuu luku kolmekymmentä. Ei kymmenen.Mihin muuhunkaan voit loogisesti ajateltuna viitata, kuin omaan erilaiseen tapaani tehdä nuo intervallit? Itsehän tuon juttusi kirjoitit: "Itse en jaksa uskoa tuota Hulkin mietintää, että noissa 30 sekunnin pyrähdyksissä palaisi enemmän lihasta"
Tässä intervallikeskustelussa on tullut esille Pernellin käyttämä 30 sekunnin intervallien rytmitys, sekä meikäläisen käyttämä 10 sekuntia kovaa / 20 sekuntia löysästi -rytmitys. Ja kuten jo edellä selvitin, on mielipiteeni matalasykkeisen aerobisen intervallia katabolisemmasta vaikutuksesta täysin julkinen ja useassa eri yhteydessä esitetty, joten et ole kovinkaan loogisesti voinut viitata myöskään noihin 30 sekunnin kevyisiin osiin intervallitreenissä, vaikka niin nyt jälkikäteen väitätkin.Koska Hulkki on niin monesti peräänkuuluttanut nettipalstalaisten sisälukutaidon kehittämistä, niin oletan että hänellä itsellään tuo taito on hanskanssa. Siksi uskallankin väittää, että mikäli Hulkki olisi siellä Kauppakorkean luennoilla miettinyt muutakin kun seuraavan EDT-blokin hypertrofisia vaikutuksien negatiivisia seurauksia levottomasti nukutun yön ja huonosti menneen doggcrapp-treenin jälkeen hänen showlihaksien näyttävyyteen seuraavien kisojen posedown-osuudessa, sieltä olisi voinut jäädä jotain niin sanotusti lapasiin...vai pitäisikö tässä tapauksessa sanoa treenihansoihin.
-the defense rests-Ihan "hauskaa" kielenpyörittelyä, mutta argumentaatio puuttuu täysin. Mikäköhän tuossakin oli poittina (siis muu kuin jo vuosien ajan nettipalstoilla harrastamasi läpinäkyvä provoilu)? :rolleyes:
PS. Milläköhän perusteella edes leikilläsi viittaat itseesi puolustavana osapuolena, kun sinä tässä olet lähtenyt hyökkäykseen tekemällä perättömiä väittämiä meikäläisen sanomisista?
Tuttisoturi
01.02.2008, 13:58
-the defense rests-
En nyt tässä puollusta ketään taikka syytä, mutta WTF?!
Miten tämä liittyy edes yhtään mihinkään?
Helou, Monsteri! Tykkäsin kovasti tuosta intervallipätkästä. Hyvä meininki :rock:Kertoisitko vielä uteliaalle, että miten rytmitit intervallit ja treenit viikkoosi? Teitkö alusta lähtien pelkästään niitä, muutitko määrää/tehoa/kestoa dieetin aikana?
Monsteri juu:lol: Otin noi intervallit dieetin puolivälissä mukaan. Aluks tein niitä kerran viikkoon. Sit loppuvaiheissa tais tulla joku 4-6 krt viikossa. Yleensä aamupalan jälkeen tein intervallin, siihen perään kevyet venyttelyt ja illalla sit punttitreeniä. Joskus harvoin jos paukkuja oli ni vedin illalla vielä puntin jälkeen 5 min intervallin.
Big Evil
02.02.2008, 04:44
Katselin tuossa erittäin mielenkiintoista pätkää Karvosen Eetusta. 6000 kaloria päivässä, jukolauta siihen saa syödä. On muuten useampi lautanen pastaa ja saa pari kertaa mäkissäkin käydä. Sitten kun sen kaiken suurimmaksi osaksi uimalla kuluttaa, niin käy koneet melkoisilla kierroksilla. Veikkaan että jos syöminen ei olisi iltapainotteista, olisi Eetun herättävä syömään yöllä kuten Virtasen Janne aikanaan.
soennecken
02.02.2008, 10:57
Kestävyysurheilijoilla on tuo kalorien kuluttaminen aika eri tasolla kuin perusbodarilla :rolleyes: . Mutta onhan tuo uinti toisaalta erittäin kuluttava ja rankka laji.
Rautateemu
02.02.2008, 11:33
30 tuntia treeniä viikossa, jumankauta! Ja melkoinen työ syödä vielä 6000 kaloria. Rispect:rock: Tuo se on ammattiurheilijan elämää.
Kyllä tuntuu pieneltä omat 12 treeniä viikossa + poseharjoittelu kisadieetillä ollessa. Tietysti homma olis tietysti helpottunut kun olis saanut syödä 5000-6000 kaloria päiässä, eikä alle 3000. Aikoinaan muutamia vuosia sitten tein korkeasykkeistä aerobista treeniä 12-15 tuntia viikossa + 3-4 punttia, ihan huvikseni siis. Siinä kulutti hyvin sen 5500 kaloria, vaikka painoa oli reilusti alle 80kg. Sai syödä aika tavalla usein iltaisin, ja usein öisinkin jos vähän myöhempään valvoi. Samoin urheilujuomaa ja isoja palautusjuomia meni aika tavalla.
Eetu mainitsi haastattelua tehdessä, että tuo 30h on siinä mielessä hieman harhaanjohtava luku että se ei kaikki todellakaan tarkoita täysillä altaassa riuhtomista tmv. Siihen kuuluu yhtä lailla kehon huolto, tekniikkaharjoitukset ym. jotka eivät tietenkään ole niin kuluttavia kuin korkeasykkeiset treenit. En kyllä vähättelisi silti yhtään tuollaista tuntimäärää - kyllähän siinä on kovilla kropan lisäksi varmasti myös mieli, eli harjoitusta monelta kantilta katsottuna...
Eetu vaikuttaa huipputyypiltä, multa lähtee ainakin täydet rispektit :) Ai niin, ja lisäpointsit siitä että myöntää ääneen tekevänsä pilatesta! Kovin moni mies kun ei sitä pidä yhtään minään... tekisi hyvää varmaan useammallekin. ;)
Rautateemu
03.02.2008, 15:43
Eetu mainitsi haastattelua tehdessä, että tuo 30h on siinä mielessä hieman harhaanjohtava luku että se ei kaikki todellakaan tarkoita täysillä altaassa riuhtomista tmv. Siihen kuuluu yhtä lailla kehon huolto, tekniikkaharjoitukset ym. jotka eivät tietenkään ole niin kuluttavia kuin korkeasykkeiset treenit. En kyllä vähättelisi silti yhtään tuollaista tuntimäärää - kyllähän siinä on kovilla kropan lisäksi varmasti myös mieli, eli harjoitusta monelta kantilta katsottuna...
Siis eihän altaassa olekaan järkevää viettää 5 tuntia päivässä, mutta ikaa ja energiaa kaikki treeni ja kehonhuolto vie. Totta kai bodaavankin treeni on usein lähemmäs 10-15 tuntia, kuin 5 tuntia, kun laskee lämmittelyt, lihashuollot ja oheistreenit mukaan. Mä teen ainakin lihaskuntoa ja esim. loikkia ja aerobistakin treenikaudella. Treenejä tulee 6 päiivänä, yleensä n. 7 treenikaudella. Siis treenejä, ei venyttelyä tai hierontoja laskettu mukaan. Paljon vähemmän silti mitä vaikka huippu-uimarilla.
Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että suurin osa urheilijoista joutuu käymään töissä vielä treenien lisäksi.
Tuttisoturi
03.02.2008, 21:24
Niin, tottahan se on eriasia treenata ammatikseen. Kyllä meikäläinenkin varmaan kävis 2x päivään salilla jos en opiskelisi/tekis töitä. Tosin ei taida bodauksella paljon saada leipää jos se olisi ainoa tulonlähde :hmm:
Niin, tottahan se on eriasia treenata ammatikseen. Kyllä meikäläinenkin varmaan kävis 2x päivään salilla jos en opiskelisi/tekis töitä. Kahdesti päivässä salilla treenaaminen onnistuu kyllä lähes ongelmitta vaikka kävisikin täysipäiväisesti töissä tai opiskelisi vastaavan ajan.
Tuttisoturi
03.02.2008, 21:46
Kahdesti päivässä salilla treenaaminen onnistuu kyllä lähes ongelmitta vaikka kävisikin täysipäiväisesti töissä tai opiskelisi vastaavan ajan.
Toki onnistuu, eri asia kannattaako. Kuitenkin jos miettii et työ/opiskeluaika 8-16. Vaikka menisi suoraan salilta töihin, niin joutuisi salille menemään viimeistään 6.30. Jos töiden jälkeen vielä salille, niin salilta pois pääsisi n. 18. Ja jos meinaa nukkua sen 8h päivässä, niin vapaa-aikaa jäisi päivässä 3,5-4h.
Kyllähän kun ammatikseen aletaan urheilemaan, niin tuo 8h jää päivässä periaatteessa ylimääräistä aikaa ja tällöin on helpompi treenata 2x päivään. Ei olis niin vaikea keksiä sitten päiväks tekemistä ;)
Toki onnistuu, eri asia kannattaako. Kuitenkin jos miettii et työ/opiskeluaika 8-16. Vaikka menisi suoraan salilta töihin, niin joutuisi salille menemään viimeistään 6.30. Jos töiden jälkeen vielä salille, niin salilta pois pääsisi n. 18. Ja jos meinaa nukkua sen 8h päivässä, niin vapaa-aikaa jäisi päivässä 3,5-4h.Ööh, mitäs muuta kuin vapaa-ajan tekemistä nuo kaksi treeniä sitten oikein ovat? Tuohon päälle vielä muutama tunti ylimääräistä vapaa-aikaa on IMO todella ruhtinaallisesti jos oletetaan, ettei kouluhommia joudu hirvittävästi kotiin tuomaan.
Tuttisoturi
03.02.2008, 22:09
Ööh, mitäs muuta kuin vapaa-ajan tekemistä nuo kaksi treeniä sitten oikein ovat? Tuohon päälle vielä muutama tunti ylimääräistä vapaa-aikaa on IMO todella ruhtinaallisesti jos oletetaan, ettei kouluhommia joudu hirvittävästi kotiin tuomaan.
No siis onhan se toki vapaa-aikaa, mutta juurikin kouluhommat olisi aika kiire joskus tehdä. Tenttiin lukeminen joskus saattaisi olla vähäistä jne.
Mutta minä ainakin treenaisisin 2x päivässä jos en opiskelisi/kävisi töissä.
Tenttiin lukeminen joskus saattaisi olla vähäistä jne.Aika kova koulunkäyntitahti pitää olla, että tenttejä on joka päivä... :D
Tuttisoturi
03.02.2008, 22:28
Aika kova koulunkäyntitahti pitää olla, että tenttejä on joka päivä... :D
No onhan se. Lukiosakin on koeviikot, ja harvemmin (minä) luin aikaisemmin kuin koeviikolla kokeisiin.
Helposti onnistuu kaksi kertaa päivässä treenaaminen vaikka niin, että tekee aamutreenin kotona nopsasti. Käsipainosetin ja leuanvetotangon kanssa saa jo todella paljon tehtyä. Lisäksi esim. 20-25 minuuttia aamulla (sis. lämmittelyt 5min: kehonpainolla tehtäviä liikkeitä kuten punnerrukset, kyykyt, askelkyykyt, hyppykyykyt ym) on ihan riittävä aika ja siinä saa jo kunnon hien pintaan (kun tekee esim. vuorosarjoilla)! Moni loirottaa sängyssä torkutellen tuon ajan :lol: Mun mielestä "mulla ei ole aikaa" -lausahdus on 99% ajasta pelkkä tekosyy sille, ettei tiettyjä asioita laita prioriteettijärjestyksessä korkealle. Lisäksi jos treenin tosiaan jakaa kahteen osaan, ei yhden treenin keston tarvitse mitään 1-1.5h olla - ellei siellä salilla sitten vetkuttele ja vietä aikaa muuten vaan.
En tiedä olenko nyt mikään hyvä esimerkki tuollaisesta, mutta en malta olla kirjoittamatta silti... En ainakaan itse oo kokenu tuolle mitään ongelmaa kun välillä teen kaksi treeniä päivässä. Siitä huolimatta, että olen usein töissä klo 7/8-16/17, opiskelen avoimessa yliopistossa ja elän avioliitossa, jossa koen tarpeelliseksi myös viettää runsaasti aikaa mieheni kanssa. :) Nukun siis yössä ihan normaalisti 7-8h ja mielestäni ehdin ihan mukavasti puuhaamaan kaikkea muutakin elämässäni (varsinkin silloin, kun pidän läppärin kiinni kotona ja teeskentelen niinkuin nettiä ei olisi olemassa). Eniten ehkä haastetta asettaa se, että esim. opiskelu pitkien työpäivien jälkeen on aika raskasta kun nuppi on töissä jo paahtanut kierroksilla koko päivän. Treeni ei suinkaan ole se haastavin tekijä ainakaan mulle, siinähän pään saa nimenomaan tyhjäksi ja pystyy samalla keskittymään itseensä, omiin tavoitteisiinsa ja haaveisiinsa. :)
Eniten varmaan sitä ehtimistä määrittää mitkä asiat on MUST-listalla ja mitkä SHOULD-listalla. Niin kauan kuin joku asia on SHOULD-listalla, sen toteutuminen on melkoisen epätodennäköistä... hmmm... pitääpäs kirjoittaakin tästä blogiin.
Rautateemu
04.02.2008, 11:19
12-15 treeniä viikossa treeniä ei ole ongelma dieetillä jos jonkinnäköinen suorituspaikka vaan on edes suht lähellä (esim. jos punttitreenejä on siitä enepi kuin 1 päivä, ei voi himassa treenata). Toinen ikävä juttu on kun alkaa olla niin väsynyt matalista kaloreista että esim. aamuvuoron jälkeen on aika helvetin ikävä parin tunnin yöunien (en saa nukuttua enempää) jälkeen vetästä kaksi treeniä, toinen iltapäivästä ja toinen illasta myöhään. Jos kello 5 olis mennyt tekemään punttitreenin, enkä olis nukkunut yhtään,niin silloin olis kyllä aika perseelleen mennyt. Jos tein vain pikaisen lihaskunnon, se onnistui välillä lähes nukkumattakin, tai jopa yövuoron jälkeen suoraan. Eihän se varmaan terveellistä ollut, eikä todellakaan mukavaa, mutta pakko oli tehdä päästäkseen kireäksi.
Välillä meinasi kyllä nukahtaa pystyyn tai pyörän päälle (kun poljin salille), mutta salilla sai sitten miltei aina irti hyvän treenin. Mun työssä kun ei voi suunnitella tarkkaa treenikiertoa suhteessa työvuoroihin, vuorot kun on täysin epäsäännölliset.
Megamies
04.02.2008, 15:03
Just eilen mietiskelinkin, että oishan tämä helppoo kun ei ois tuunissa niin nukkus reilusti ja reenaileis menee. Sitäku paskassa ja pölyssä 7-16 pyörii niin kyllä siinä jumpat tulee tehtyä, siinä kun vielä 5 aikaa aamulla haaveileis lähtee jotain tekee ennen töitä niin ois varmam viikon jälkee selvä mies. Töitten jälkee luonnollisesti vielä toinen vetäsy. Ei se ehkä kaikille oo niin helppoo miltä se paperilla näyttää.
Tuttisoturi
04.02.2008, 16:20
Nii-i.. Esim meikäläinen oli viime kesänä raksalla duunissa ja kyllä voin sanoo, että melkein oli toinen treeni tuo rakennustyömaa :D Sit illalla salille..
Painokin putosi ihan mukavasti kun nesteet lähti liikkeelle.
Ei se ehkä kaikille oo niin helppoo miltä se paperilla näyttää.Ei sen ole tarkoituskaan olla helppoa, vaan tässä on yksinkertaisesti puhuttu toteutuksen realistisuudesta. Itse treenaan tällä hetkellä 2-4 kertaa viikossa 2x päivässä, eli aamulla ensin nopeahko treeni, sitten päiväksi koululle, ja illalla vielä toinen treeni. Tosin asiaa auttaa kummasti se, että asun kävelymatkan päässä salista (alle 400 m), enkä joudu tekemään koulussa mitään fyysistä vaan päivät ovat käytännössä istuskelua ja lukemista/laskemista/kuuntelemista/koneella näpräämistä.
Jos joku asuu esimerkiksi hyvinkin kaukana salista, ja tekee muutenkin raskasta fyysistä työtä, en näe kovinkaan järkeväksi edes yrittää tehdä kahta salitreeniä päivässä. Ylimääräistä käytännön hyötyä siitä ei nimittäin lihaksen kasvattamiseen harrastelijalle ole, ja dieetillä sillä pyritään lähinnä pitämään kehon lämmöntuotanto ja energiankulutus tasaisemmin koholla ympäri vuorokauden. Raskas fyysinen työ saa aikaan täysin saman asian, vaikkakaan samaa antikatabolista ja nutrient timing -hyötyä normaalista liikkumisesta ei saa.
Megamies
04.02.2008, 19:29
Ei sen ole tarkoituskaan olla helppoa, vaan tässä on yksinkertaisesti puhuttu toteutuksen realistisuudesta. Itse treenaan tällä hetkellä 2-4 kertaa viikossa 2x päivässä, eli aamulla ensin nopeahko treeni, sitten päiväksi koululle, ja illalla vielä toinen treeni. Tosin asiaa auttaa kummasti se, että asun kävelymatkan päässä salista (alle 400 m), enkä joudu tekemään koulussa mitään fyysistä vaan päivät ovat käytännössä istuskelua ja lukemista/laskemista/kuuntelemista/koneella näpräämistä.
Jos joku asuu esimerkiksi hyvinkin kaukana salista, ja tekee muutenkin raskasta fyysistä työtä, en näe kovinkaan järkeväksi edes yrittää tehdä kahta salitreeniä päivässä. Ylimääräistä käytännön hyötyä siitä ei nimittäin lihaksen kasvattamiseen harrastelijalle ole, ja dieetillä sillä pyritään lähinnä pitämään kehon lämmöntuotanto ja energiankulutus tasaisemmin koholla ympäri vuorokauden. Raskas fyysinen työ saa aikaan täysin saman asian, vaikkakaan samaa antikatabolista ja nutrient timing -hyötyä normaalista liikkumisesta ei saa.
No siinäpä ne tuli... Tosiaan jos on vaikka raksan p******* töissä esim. piikkaus, hiekkaa lapioimassa, kottikärryjä kuskailee ja jne... niin kyllä siinä tulee kuntoilua jo vähän liikakin. Toimisto neitien hommat jonkin verran keveempiä kuin metsurin hommat. No uskoopa tämän jo, oli ihan pakko.
Raksa-Pena
04.02.2008, 20:43
No siinäpä ne tuli... Tosiaan jos on vaikka raksan p******* töissä esim. piikkaus, hiekkaa lapioimassa, kottikärryjä kuskailee ja jne... niin kyllä siinä tulee kuntoilua jo vähän liikakin. Toimisto neitien hommat jonkin verran keveempiä kuin metsurin hommat. No uskoopa tämän jo, oli ihan pakko.Niin. Ihan totta joka sana. En edes itse jaksa kertoa esimerkkejä(eikä varmasti tarvikkaan).
Sen verran voin sanoa, että henkilö joka oikeasti tekee raksalla töitä ei treenaa kahta kertaa päivässä. Piste. Oli siitä sitten jotain teoriahyötyä tai ei. Safka, lepo ja ennenkaikkea motivaatio saa olla kiitettävä, että jaksaa duunin päälle edes kerran mennä. En tätä seuraavaa lausetta kohdista mitenkään henk. koht. sulle Hulkki(sä kumminkin olet ottanut työn raskauden huomioon), mutta olisi aivan jäätävän mielenkiintoista nähdä noin teräksisellä treenimotivaatiolla(en tiedä kuka olisi motivoituneempi) varustetun miehen treenit kun ohella ollaan vaikkapa 3-4 viikkoa kunnon harkkomuurarin tai pahimmillaan kahden repsikkana.
Koulussa istuessa tekee oikein hyvää, että pääsee välillä riuhtomaan(enkä nää treenausta istumisen ohella mitenkään huonona, päinvastoin). Onhan siihen jo kasvettukin ala-asteelta lähtien..joka välitunti aina 15min vuoren valloitusta, jalkapalloa tms.
Ei tarkoitus hakea palopuheella mitään senttejä virtuaalimeisseliin, enkä kenellekkään sitä erityisesti kohdista. :piis: Olen aika varma, että monella mieli muuttuu treenin ja työn suhteen kun vaikka napsahtaa eteen edes se oman talon teko (vaikka tekisi vain auttavia työvaiheita) ;)
Artemis_
04.02.2008, 21:05
Hiekanmättö kesäkuumalla :D
Indeed ei mukavaa (jokuhan voi tietysti tykätä)
Tainnut luisua vähän aiheesta Fast Channel.. :p
Ei täällä kai missään vaiheessa ollutkaan puhetta metsurien tai raksamiesten 2 x pv treeneistä, vaan siitä, onko mahdollista treenata kaksi kertaa päivässä jos elämä on noin muuten suht normaalia. Alkuperäinen aihehan oli se, että jos ei olisi muita töitä, treenaisiko sitä silloin useammin kuin kerran päivässä. Tuskinpa kukaan MM-tason uimarikaan niitä metsurin hommia päivätyökseen siinä uinnin lomassa enää tekee, eiköhän se ole aika selvä että sellaisella työn kuormittavuudella ei ihan mahdottomiin enää pysty. ;) Tosin Voitto Suosaariko se oli joka just vastaavaa työtä tekee, siinä tulee kuulemma päivän aerobiset kisakaudellakin tehtyä eikä vapaa-ajalle jää muuta treeniä kuin säännöllinen puntti. Muistinkohan oikein..
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.