Näytä koko versio sivusta : Elina-Marian treenit,syömiset ja muut elämän kuviot
Elina-Maria
01.02.2008, 13:13
Hei!
Faidran innostamana minäkin rohkenen nyt aloittaa oman päiväkirjan.
Ensin vähän itsestäni: Olen 25 v tyttä Treeltä.Olen harrastanut ratsastusta koko ikäni.Nyt olen treenannut salilla tosissani reilun vuoden ajan.Teinistä asti olen kylläkin käynyt salilla spinnailemassa ja jumppailemassa ahkerasti jne.
Nyt minulla on projekti: Aion päästä hyvään kesäkuntoon!!!Minulle on ohjeet treeniin ja ruokavalioon laatinut "Fitness guru" Katarina Tunturi.
Nyt projektia on takana 3 viikkoa.Aloitus paino oli n. 64kg.Nyt on vasta n.1kg lähtenyt.Tavoitteena olisi siis saada sopivan lihaksikas ja kiinteä kaunis vartalo.Olen asettanut tavoite painoksi n.55-57 kg.Olen 164 cm pitkä.Olen valmis tekemään töitä kovastikkin,jos tiedän että tulosta syntyy.
Jees,eli toivottavasti jotain kiinnostaa juttuni...ja saa kommentoida mielellään :)
Millaisella ohjelmalla treenaat salilla?
Elina-Maria
01.02.2008, 13:21
Elikkä eilisiin treeneihi: Eilen oli pk (peruskestävyys treeni).Vuorossa oli ehkä viikon mieluisin treeni sillä se tapahtui hevosen selässä.Muuten kulutan ahkerasti lenkkipolkuja ja kuntosalin laitteita.
Ratsastan suht vaativalla tasolla esteratsastus ryhmässä,joten jos joku epäilee että se ei käy kuntoilusta,on siinä väärässä!
Tuli siis tunti heppailtua.Keskisyke 130.Kaloreita meni sykemittarin mukaan n. 300.
Minulla on ohjelmassa 3x pk ja 3x sali /vko.
Viikko-ohjelmani kiristyvät kevättä kohti.Nyt minulla on esim aina salin jälkeen 30 min aerobista....pian se on jo 1h,huhu huh :)
Tänään vuorossa salilla vatsoja reilusti,40 min aerobinen ja kunnon venyttelyt.Huomenna minulla on vapaa...se viikon ainoa!:rock:
Elina-Maria
01.02.2008, 13:25
Hei sportti! Minulla on 3 jakoinen ohjelma:
Ohjelma 1:Rinta,olkapäät,ojentajat,vatsat
ohjelma 2:Selkä,hauis,takaolat,vatsat
ohjelma 3:Jalat,vatsat.
Ja tosiaan kunnolla aina aerobista päälle :lol:
Hei Elina-Maria! Olisin udellut paljonko Katariina Tunturi veloittaa sali & dieettiohjelmasta? Voisi itseäkin kiinnostaa... :) Niin ja tsemppiä reeneihin sulla niitä riittää olevan ihan kiitettävissä määrin:)
Elina-Maria
01.02.2008, 13:54
Hei Anupala.
Eipä kai hinta mikään salaisuus ole.Ruokaohjelma (tosi tarkka) ja treeniohjelma 4kk ajaksi oli 350 e.Hintaan tuli 100e lisää 2 tunnin ohjauksesta ja "palaveristä". Onhan toi aika suolasen hintaista,mutta mä olen ainakin valmis maksamaan sen että saan kunnon neuvot!!!!Ja lisämotivaatiotahan se tuo kummasti,kun on valmentaja!
Hei Anupala.
Eipä kai hinta mikään salaisuus ole.Ruokaohjelma (tosi tarkka) ja treeniohjelma 4kk ajaksi oli 350 e.Hintaan tuli 100e lisää 2 tunnin ohjauksesta ja "palaveristä". Onhan toi aika suolasen hintaista,mutta mä olen ainakin valmis maksamaan sen että saan kunnon neuvot!!!!Ja lisämotivaatiotahan se tuo kummasti,kun on valmentaja!
Tattis! Kyllä kesällä pitää harkita vakavasti tollasen ohjelman hankintaa. Sillon olis dieetti luvassa, enkä haluais ryssiä sitä :)
Elina-Maria
01.02.2008, 19:23
Se on sitten aerobinen ja vatsat käyty vääntämässä.
Oli aika raskas työpäivä,ja ketutti aivan uskomattomasti lähteä salille!!!!
No,kyllä se siinä meni,kun alku hien sai vaan päälle:sweat:.Vetelin 20 min crossarilla ja 20 min kuntopyörällä.Vatsoja tein 6 sarjaa,erilaisia variaatioita palloa apuna käyttäen.
Tänään on "herkkupäivä":rock:.Mikä tarkottaa minun kohdallani aika rajoitettua herkuttelua.Menen pian ystäväni kanssa ulos syömään.Kai mä tilaan sitä tuttua ja turvallista kanaa ja riisiä...ja ilman kastiketta tietty,tai ehkä vähän sen herkkupäivän kunniaksi.yeah!
Ja sitten illalla ajattelin syödä 80g Malago Truly karkkeja,nam!
Muuten on tämäkin päivä mennyt syödessä mm. puuroa,rahkaa,ananasta,tonnikalaa ja riisiä.Treenin jälkeen vetäsi 30 g minttusuklaa proteiinia ja 30 g rusinoita.
Huomenna siis pidän todennäköisesti vapaan urheilusta,jos ei kauheeta poltetta salille tule.
Elina-Maria
02.02.2008, 17:18
Ja menin sitten aamulla salille...
Tuntui olevan niin paljon energiaa.Tein extrana tälle viikolle haukkarit,ojentajat ja olkapäät toiseen kertaan.Lisäksi sotkin pyörällä 20 min.Oli niin hyvä fiilis treenin jälkeen.Sitten lähdinkn shoppaileen,ja palkitsin itseni 200e maksavilla saappailla :)
Treenin jälkeen vetäsi 30 g minttusuklaa proteiinia ja 30 g rusinoita.
Minttusuklaaproteiinia :kuola:
Millä salilla käyt?
Elina-Maria
02.02.2008, 19:51
Mä käyn Raholan liikuntakeskuksessa sekä GoGolla.Minttusuklaa protsku on kyl nannaa :)
Elina-Maria
04.02.2008, 18:34
Back in business :) Eilen tein salilla jalat.Ohjelmassa oli askelkyykky käsipainoilla,kyykky smithissä,prässi,takareidet maaten,etureidet laitteessa ja pohkeet päkiöille nousuna lisäpainon kera.Päälle tein sen 20 min aerobista crossarilla.
Tänään jalat ei ole juurikaan kipeet,mut beba senkin edestä.Nyt olen vielä töissä,mutta illan pimeinä tunteina kun pääsen kotiin pitäisi mennä heittään vielä 60 min lenkki.Nyt onkin ihan kiva lenkki-ilma kun on pieni pakkanen,ei tarvi rämpiä loskassa tai taiteilla jäisellä tiellä.Etenkin kun yleensä koirani on mukana,niin pikkuinenkin kiskaisu remmissä saattaa aiheuttaa liukkaalla aika tuhoa.Mun koira sai joululahjaksi burberryn takin ja meitsillä on sit kanssa burberryn huivi ja hanskat aina lenkillä,niin ollaan hyvä näky.Miten niin turhamaista hömpötystä....?!:)
Elina-Maria
08.02.2008, 18:53
:DNo niin muutama päivä mennyt treeniä taas rankasti tehden.Toissapäivänä tein 55 min lenkin,juoksin ja kävelin.Kaamee sohjo...ei kiva.Meinasi itku tulla kun sukat kastu jo alku metreillä.nyyh.
Eilen oli ratsastus.Sellanen reilu tunti hypeltiin esteitä.400 kaloria siinäkin meni.Illalla tuntui kuitenkin että olisi vielä reilusti energiaa,joten menin salille tekemään kevyesti vielä jalkoja.
Tänään olisi vuorossa ojentajat,rinta ja olkapäät.Saankin tänään treeni seuraa kaverista.Yksin olen ehkä ahkerampi treenaamaan,mutta on välillä ihan kiva että on seuraakin.Tää on mulle henkisesti välillä aika vaikeeta,kun mun ystävät ei juurikaan ole mtn urheiluhulluja...puhumattakaan et ne jaksaisi kuunnella mun dietti juttuja jne.Olen myös tosi kiinnostunut fitneksestä,ja en oikeen voi jakaa innostustani kenenkään kanssa...!Kaverit on vähän sellasia "viikonloppuna juomaan ja seuraavana päivänä yhdessä mässäillään" tyyppejä.Välillä tuntee itsensä aika friikiksi.Tänäänkin oli vaan pakko kieltäytyä kutsusta yksiin pikskeisiin...en jaksa sitä et jengi sanoo "mistä säkin laihdutat,oot jo hyvässä kunnossa,kyl sä nyt muutaman voit ottaa jne jne"...
Onko kenelläkään samoja ongelmia?Olis kiva tietää :)
Tää on mulle henkisesti välillä aika vaikeeta,kun mun ystävät ei juurikaan ole mtn urheiluhulluja...puhumattakaan et ne jaksaisi kuunnella mun dietti juttuja jne.Olen myös tosi kiinnostunut fitneksestä,ja en oikeen voi jakaa innostustani kenenkään kanssa...!Kaverit on vähän sellasia "viikonloppuna juomaan ja seuraavana päivänä yhdessä mässäillään" tyyppejä.Välillä tuntee itsensä aika friikiksi.Tänäänkin oli vaan pakko kieltäytyä kutsusta yksiin pikskeisiin...en jaksa sitä et jengi sanoo "mistä säkin laihdutat,oot jo hyvässä kunnossa,kyl sä nyt muutaman voit ottaa jne jne"...
Onko kenelläkään samoja ongelmia?Olis kiva tietää :)
Kai se kuuluu tähän kulttuuriin, että tarveellistä syömistä ja alkoholista kieltäytymistä saa selitellä.Toisaalta kaverit oppii pian, että kausittain on omat purnukat mukana. Voi sitä hyvin mennä pippaloihin mukaan ja pitää vain matalaa profiilia syömisten kanssa. Ja sullahan on nyt pt, niin pitäähän sen neuvoja noudattaa :) (hyvä selitys?)
Elina-Maria
12.02.2008, 17:31
Se on vaan niin kumma et se menee just niin päin,että kun elät terveellisesti saat sitä selitellä ja olla kokoajan tekemässä sen takia jos jotakin ratkaisuja tekemisten suhteen.Mut niinhän sen pitäisi olla et ne "pullahiiret" saisi selitellä tekemisiään.Mä uskon että mun kohdalla mun monilla kavereilla asenne tähän mun touhuun on kateutta.Kaikki ei vaan pysty ottaan itseään niskasta kiinni,alkaa treenata tosissaan ja syödä niinkun pitää.Mutta eihän se helppoa olekkaan.Se on niin kiinni siitä mikä on itselle se juttu.Tää on mulle nyt NIIN se juttu,ja näin aion elää.Mä olen valmis tekemään hyvinvointini eteen hurjasti töitä,ja olen päättänyt myös saada sen mun unelma kropan,vaikka tiedän että saan tehdä siihen helvetisti töitä!!!
Pientä painon laskua ja kiristymistä havaittavissa,ja siitäkös taas sitä motivaatiota sa :) jee! i love this!:D
Elina-Maria
15.02.2008, 15:06
Viikonloppu taas käsillä,ou jee!Senkin aio vetää aika tiukille urheilun suhteen.Paino on pudonnut tällä viikolla n.1.5 kg Jee!Se onkin sitten aika max määrä,ettei lihaksetkin lähde :) No oli se jumittanutkin jo ihan kiitettävästi.Paino siis tänään aamulla 62.4kg.
Tänään pitäs heti töiden jälkeen mennä tekeen selkä,hauis,takaolka ja vatsa treeni.Sekä koittaa jaksaa polkasta vielä 1h pyörällä kaiken herkun päätteeksi.Nice!
Elina-Maria
17.02.2008, 21:50
Viikonlopun treenit:
Lauantaina olin salilla polkemassa pyörällä 50 min.Extrana tein 2 sarjaa ojentajille (dippi ja taljassa) ja 2 sarjaa hauikselle (tangolla ja taljassa).Illalla sai taas syödä vähän vapaammin.Kaveri oli kylässä ja tehtiin yhdessä kuinka ollakkaan kanaa ja riisiä :) No extrana tehtiin mozzarella-melooni salaattia.Jälkkäriksi syötiin kevyt jätskiä banaanilla ja minttuproteiinilla maustettuna.Nami nam.:kuola:
On se vaan niin kiva vähän herkutella,pysyy pää vähän paremmin mukana,kroppa jaksaa tätä tosi hyvin.Ei ongelmaa,vaikka kuntoilua on jopa 3h joinain päivinä.
Tänään sunnuntaina oli niin ihana jalkatreeni:
Ja sehän sisälsi askelkyykyt (lämmittelyliike),prässin,kyykyt,takareidet maaten,pohkeet päkiöille nousuna korokkeella lisäpainon kanssa ja etureidet koneessa.Lopuksi 2 sarjaa vatsoja:rotary torsossa ja ihan normi istumaannousut 5 kg lisäpaino niskan takana.Kermana päälle vielä 30 min aerobista crossarilla.Sellanen 2h siinä taas vierähti.Ja paloi 700 kcal.
Innolla taas uuteen viikkoon.Olen tosi motivoitunut ja homma tuntuu vähän liiankin mielekkäältä.Aina vaan haluaisi tehdä enemmän...
Elina-Maria
19.02.2008, 16:11
Eilen maanantaina pidin viikottaisen lepopäivän.Mun kroppa tuntuu harvoin oikeesti väsyneeltä,mutta nyt se totisesti oli sitä.Kyllä sen vaan oppii huomaamaan onko kyseessä laiskuus mennä salille/lenkille vai onko oikeesti levon tarpeessa.
Lepo teki tehtävänsä.Tänään on selvästi jo parempi "pössis" taas päällä!
Illalla menen vetämään 50-60 min lenkin.Saatampa nyt vetäistä paljon keskustellun intervalli treenin...ne on muutenkin mulle kun luotuja.Saa välillä vetää kaiken itsestään irti ja välillä taas vähän huilia.
On ollut aivan ihana aurinkoinen päivä,ja toivon että kun illalla klo 20 aikaan vedän lenkkareita jalkaan ilma olisi vieläkin yhtä mukava.Vaikka auringon paistetta on varmaan aika turha sillon enään odottaa!
Elina-Maria
26.02.2008, 15:48
Viikko vierähtänyt jälleen.Treenit mennyt suunnitelmien mukaisesti.Välillä paremmalla fiiliksellä ja välillä ei niin innosta piukeena...
Paino ei ole taaskaan tippunut,mutta senttejä on kuitenkin lähtenyt jonkin verran viime mittauksesta 2 viikon takaa,thank god!Ja se pieneneminenhän tässä pääasia onkin,eikä se mitä painaa.Lihakset on pysynyt hyvin mukana.Hauis on jopa kasvanut,ainakin olen siitä aikas varma :) Vatsalihaksetkin jo näkyy aamuisin kun jännittää.JEE!
Kyllä tästä vielä kunnon kesäkissa kuoriutuu!:cool:
Elina-Maria
27.02.2008, 23:57
Päivän paras hetki on taas koittanut:nukkumaan meno :)
Sitä ennen pikkusen eilisen ja tämän päivän treeneistä.Molempina päivinä heitin saman setin,eli 50 min aerobista.Tänään kylläkin tein vähän tehokkaammin.Poljin pyörää eri tehoilla ja vauhdeilla.Lopuksi tein tänään vatsat:staattiset pidot 2 x 1.5 min ja koonnit jalat penkillä 15x3.
Huomenna on ratsastus,perjantaina rinta,olat,ojentajat ja lauantaina jalat.
Lauantaina olen menossa Turkuun kylään kaverille,ja olis tarkotus ottaa pikkusen alkoholia ja mennä yöhön tuulettuun.En ole ottanut marraskuun jälkeen tippaakaan.Nytkään ei oikeestaan kauheesti viinahammasta kolota,mutta ajattelin silti muutaman ottaa...vaikka morkkishan siitä tulee se on ihan saletti.No olen ollut niin ahkera että ehkä pieni "väli nollaus" on mulle suotu...
Miten teidän muiden alkoholin käyttö?Vedättekö ihan surutta,vai pidättekö tiukempaa linjaa?
Elina-Maria
05.03.2008, 23:30
Tänään oli ehkä diettini huonoin päivä tähän mennessä.Motivaatio nollassa,salilla tuli todellakin löysäiltyä aerobisen suhteen ja vetäsin tossa just iltapalaksi pari ylimäärästä ruisleipää juustolla kiukkuuni,jotka huuhtelin alas kaakaolla :( Tuloksena iso MORKKIS!
No,jos jotain hyvää pitää hakea niin ehkä on ihan hyvä että vaikka vedin ylimääräistä ruokaa oli se kuitenkin puhdasta ruokaa (paitsi kaakaojauhe).Entisinä aikoina olisin todennäkösesti näin suuren ketutuksen seurauksena mennyt makuunin kautta heseen jne...sekä itkenyt itseni uneen.Mulla on ollut jonkinlaista häiriintynyttä syömiskäyttäytymistä havaittavissa aikaisemmin,ja olen todella iloinen että olen saanut sen kuriin!!!
No huomenna on uusi päivä,ja uskon että tämä tästä taas iloksi muuttuu!Ihan varmasti!
p.s Viime viikonloppuinen juhlinta keikka oli NIIN virhe.Se on vaan kun ei toi alkoholi enään ole oma juttu.Ei ole hauskaa olla humalassa,puhumattakaan seuraavasta päivästä.
Salin myötä on toi alkoholin käyttö vähentyny entisestään ja sitten kun tulee otettua, niin morkkis on aika todennäköistä. Mihinkään kisoihin en ole tähtäämässä, joten sallin alkoholin silloin tällöin, onhan se kiva välillä nollata, vaikka jälkeenpäin ei sitten olekkaan niin hauskaa. Olen koittanu kans että osais pitäytyy kohtuu käytössä, eli vaan pari siideriä yms ja sit loppuilta vesi-limppari linjalla, jaksaa mennä seuraavana päivänä taas normaalisti sitten salille...mutta se ei ole aina käytännössä niin helppoa, kuten viimeksikin huomasin:(.
Katarina
07.03.2008, 22:07
Tsemppiä Elina! Muista että voit soittaa mulle koska vaan kun mielessä pyörii kysymyksiä. Ja toinen juttu; mun vakio lause jota viljelen ''kärsivällisyys palkitaan'', muista se ja ole pitkäjänteinen, saat niin paljon kuin panostat ja tottavie olet tulosta saanut.
Potkua sinne salilla ja rullaavaa lenkkikenkää toisen eteen!
Katarina
Elina-Maria
07.03.2008, 22:53
Kiitos Katarina tsempeistä!Kai se on ihan luonnollista että välillä on heikompia hetkiä,ja välillä on taas ihan into piukeena lenkillä vaikka vettä sataisi kaatamalla taivaalta :)
Tänään on sitten jo ollut taas vähän parempi päivä.Tulin siihen tulokseen,että jos jonain päivänä tuntuu että ei jaksa treenata niin paljon tai että haluaa syödä jotain extraa se on sallittava...ainakin joskus.Koska jos liikaa "rääkkää" itseään palaa loppuun,ja koko homma menee ihan reisille.Ne pari ruisleipää ja vähän löysä aerobinen tuskin koko projektia kaataa,mutta se kaataa jos mä alan vellomaan morkkiksissa jne!!!!
No tänään tein kuitenkin mielestäni yhden parhaista treeneistä salilla.Vuorossa oli rinta,olka,ojentaja treeni.Ja lopuksi 30 min juoksumatolla.
Huomenna onkin lauantai ja vapaata töistä,jee!Aamulla ajattelin mennä spinningiin.Ennen tuli käytyä tosi paljon,mutta nyt se on jäänyt vähemmälle.Ajattelin alkaa nyt käymään enemmän,niin noin aerobiset ei olis aina niin yksinäistä puurtamista.Ja aika menee kun siivillä...
Elina-Maria
09.03.2008, 19:54
Jep.Viikon nihkein treeni on takana,eli ne niin ihanat jalat!Vähän takkusta oli,mutta vedin setin läpi normiin tapaan:askelkyykyt,kyykky,takareidet maaten,etureidet koneessa,päkiöille nousut.
Päälle poljin vielä spinningiä 45 min.Aika hyvin sitä vaan jaksoi polkea jalkatreeninkin jälkeen.Vähän välillä teki tiukkaa ne osuudet kun poljettiin peppu irti satulasta...
Vähän masentaa kun noi jalat on just se mun kriisi alue ja ne ei ole mennyt kyllä yhtään miksikään.Yläkropassa on tapahtunut muutosta,mutta miksi nämä kintut ei vaan muutu,mur!:confused:
No ehkä joku päivä....i'm working on that!!! :)
Elina-Maria
09.03.2008, 21:27
Voisin tässä aikani kuluksi myös listailla tän päivän syömisiä:
Aamulla: puuro,rahkaa,cashew pähkinöitä.
päivällä:Riisikakkuja,kalkkunaleikkelettä
iltapäivällä:Kirjolohta,perunaa,salaattia
-treeni-
palautusjuoma:suklaaproteiinijauhetta,rusinoita
illalla:puuroa,rahkaa,virginoa
iltapala:rahkaa,ananasta,omega 3 kapselit
Jahas,tänään tulikin syötyä rahkaa aika kiitettävästi :) se on niiin hyvää.
Elina-Maria
13.03.2008, 15:49
Moikkis!
Tämäkin viikko alkaa olla jo voiton puolella.Ei niitä parhaita treeni viikkoja,mutta tehty on ne treenit mitkä on pitänytkin (selkä,hauis ja aerobiset x 2)...vaihtelevilla fiiliksillä.
Paino jumittaa todenteolla!!!Eikä oikeen edistystä tapahdu.Sunnuntaina nään Katarinan.Tosi kiva sillä tiedän että saan siitä lisää motivaatiota ja "uutta alkua" taas tähän touhuun,ja varmaan vähän muutostakin joihinkin juttuihin.
Tänään ratsasteleen ja illalla ajattelin vielä tehdä pidemmän lenkin koiran kanssa.
Tänään syötyä:
Aamulla:puuro,rahkaa,virginoa
aamupäivä:jauhelihaa,tummaa pastaa,salaattia,muutama pähkinä
iltapäivällä:Pirtelö:proteiinijauhetta (banaanin makuista),banaani,tilkka maitoa
ja siinä ne...pian taas syömään :) Ehkäpä rahkaa ja ananasta...
Elina-Maria
13.03.2008, 15:50
:p on tullut vahingossa vierailemaan aika kivasti :) No etteköhän ymmärrä silti :)
Elina-Maria
16.03.2008, 22:28
Nyt on todella hyvä fiilis.Voi kumpa tämän olon saisi pidettyä!!!!
Näin tänään Katarinan,ja hän sai todellakin minua motivoitua!!!Sain uuden ruokavalion (tai no aikalailla sama kun vanha,mutta vähemmillä kaloreilla),ja paljon iloista energiaa :) Lähiaikoina olen todellakin miettinyt tätä dietin tärkeyttä ja sitä mitä todella haluan...ja miten paljon olen oikeasti valmis tekemään töitä saadakseni sen oman unelma vartaloni.Olen tullut siihen tulokseen että tämä on minulle nyt niin tärkeä asia,että teen tämän vaikka se vaatisi mitä!!!Tämä on minulle nyt "se" juttu ja suurimmaksi osaksi mieluisaakin...niin onhan se nyt siis ihan selkeästi se mikä pitää tehdä!Haluan olla ylpeä itsestäni.Tiedän että pystyn tähän,nyt on siis vaan toteutuksen aika.
Elina-Maria
17.03.2008, 22:26
Tänään tuli tehtyä kevään ensimmäinen aamulenkki.Tarkoituksena oli mennä vasta illalla tekemään lenkki,mutta mikäs siinä jos aamulla herää ysin aikaan ja tuntuu siltä että haluaa lähteä.Ilmakin oli ihan suotuisa.Ei tullut mitään taivaalta ja ei tuullut kovaa.Tiet oli jo osittain sulat,joten oli kiva ottaa pikku spurttejakin.Tunti vierähti nopeasti.Sitten nopea suihku,aamupala ja vauhdilla töihin.
Tänään on ollut jalat aika kipeät eilisestä salitreenistä.Ei ole hetkeen näin jumissa ollutkaan.Pitäisi jaksaa venytellä kyllä vähän paremmin!
Viikko on lähtenyt kaikenkaikkiaan mukavasti liikenteeseen.Tänään oli ruokaa vaan reilu 1200 kcal.Nälkä on ollut useaan otteeseen,mutta kyllä se kestetään!Aina kun tekee mieli syödä extraa tai lipsua treeneistä,laitan silmät kiinni ja mietin itseäni siinä unelmavartalossa jonka aion jonain päivänä saavuttaa,se auttaa jaksamaan ja tajuamaan sen miksi tätä teen :)
Elina-Maria
20.03.2008, 11:45
Aamulla heräsin 7.15,kun aurinko paistoi ikkunasta sisään.Ihanaa!Tänään piti pitää vaan kevyt ratsastus treeni,mutta pakkohan se oli lenkille lähteä,kun ilma oli niin ihana!Pakkasta oli -5 astetta ja aurinko paistoi ihan kirkkaalta taivaalta.En juurikaan koskaan herää vapaaehtoisesti noin aikaisin,mutta nyt olin kyllä iloinen asiasta,että tuli lähdettyä ulkoilemaan!!!On se niin kiva alottaa päivä reippaalla lenkillä ihanassa ilmassa!
Suuntasin lenkkini kohti Hyhkyä ja siitä Pispalanharjulle...ja tietty niihin ihaniin portaisiin!Muuten vedin aika 130 sykkeellä,mutta otin muutamaan kertaan portaat kovilla spurteilla.Syke oli max 185:sweat:!Meinasi jossain kohtaa tulla pieni "porrassokeus"...niitä on niin paljon niitä portaita,ja sitten kun niitä tykittää menemään kauheella vauhdilla meinaa vähän silmä seota portaiden kanssa :)
Huomenna alkaa neljän päivän vapaa!JEE!Aion pitää yhden päivän lepoa,ja muina päivinä lenkkeillä ja käydä salilla normaaliin tapaan!Odotan jo kesälomaakin innolla,on niin paljon helpompi keskittyä olennaiseen (liikuntaan ja oikeaan ruokavalioon) kun ei tarvi käydä töissä ja miettiä työjuttuja kokoaikaa.No siihen on vielä aikaa....
Elina-Maria
24.03.2008, 18:14
Pääsiäisestä on selvittty kunnialla.Munasaldo:2 pikkuista suklaamunaa (n. 10g yhteensä), ei paha.Siinä oli sitten mun pääsiäisherkut.Perjantaina olin aamulenkillä (tai no aamupäivälenkillä) ja illalla salilla tekemässä rinnan,ojentajat ja olat.Lauantaina pidin viikottaisen lepopäivän.Kävin vähän ostoksilla ja löysin uuden kiva lenkkitakinkin,jee!!!Illalla käytiin ulkona syömässäkin.Söin kanasalaatin:kuola:,taas!Sunnuntaina tein jalat--> tuli kipeeksi aika mukavasti.Tänään olin aamulla lenkillä,ja nyt pitäisi mennä vielä salille tekemään selkä,hauis ja vatsoja :)Voi että,kyllä se muutama vapaapäivä menee aina niin nopeesti.Huomenna jo taas töihin ja normi rutiineihin,höh.
Elina-Maria
24.03.2008, 18:23
Tänään on muuten syöty:
Aamulla:all bran muroja 30 g,vehnäleseitä 10g,rahkaa 150g,virginoa 5g
päivällä:McDonaldsissa kanasalaatti (ilman krutonkeja,tippa kastiketta)
Iltapäivällä:Hedelmäsalaattia 200g,raejuustoa 150g,10 pähkinää
Ja nämä ajattelin vielä syödä:
Palautusjuoma,2 riisikakkua
Illalla:tonnikalaa 100g,kasviksia n.200g,beceliä 5g
Ennen nukkamaan menoa:vähän rahkaa ja omega 3 kapselit.
Elina-Maria
25.03.2008, 22:12
Tänään tuli tehoiltua taas lenkkipolulla sekä aamulla että illalla.Aamulla tein 60 min intervallia.Ja illallakin jaksoin vetää 40 min reipasta kävelyä koiruuden kanssa,vaikka oli toooosi rankka työpäivä ja olisi vaan tehnyt mieli jäädä kotisohvalle makoilemaan.
Tein äsken super hyvää ruokaa.Paistoin kanasuikaleita,paprikaa ja sipulia.Lisäsin siihen tacomaustetta ja vähän fetaa.Nam!Tuli nannaa:kuola:!Suosittelen testimään...trust me :)
Elina-Maria
28.03.2008, 11:24
Jaahas.Viikonloppu taas käsillä.Jee!
Eilen olin ratsastamassa 3h putkeen.Oli tosi hauskaa.Kun laskeuduin 175 cm korkean hevosen selästä vähän oli kyllä jalat sen tuntuiset että jotain oli tullut tehtyäkin :) Meinasi melkeen jalat pettää....
Tänään salille tekemään rintaa,olkia ja ojentajaa.Huomenna ainakin spinningiin,ja jos jaksaa niin ajattelin kyllä tehdä extrana jotain pientä salillakin esim vatsoja.
Tällä viikolla on taas ollut aika vaihtelevat fiilikset.Pari päivää sitten olin taas ihan romuna tästä projektista,kun mitään ei tunnu tapahtuvan.Varasin juuri kaverini kanssa kesälomamatkan kesäkuuksi,ja oli ikävä tajuta että en todellakaan kerkeä parantamaan kuntoani merkittävästi siihen mennessä :(
No eilen ja tänään olen taas ollut ihan hyvillä mielillä.Kyllä tämä tästä.Hitaasti,mutta varmasti.Pakkohan tämän kropan on muuttua tällä treenaamisella ja ruokavaliolla.Mun läskit on vaan niin pirun itsepäisiä!!!!No ehkä mun "päätavoite" on se kesä 2009...vasta.On se kumma kun n.7 kg (se määrä mikä olisi vielä pudotettava) on niin vähän,mutta kuitenkin niin paljon!
Elina-Maria
31.03.2008, 16:41
Ja taas maanantai....ja kevät on tullut.Ihanaa!Nyt on enään turha vedota huonoon ilmaan tai että on niin vaikeaa juosta loskassa...höpö höpö.
Eilen olin salilla treenamassa jalat,sekä tein reippaan tunnin kävelylenkin.Tänään en ole vielä saanut aikaiseksi mitään,mutta illalla pitäisi lenkille mennä.Perjantaina menen Lahteen Katarinan luo.Otetaan rasva% ja muita mittoja...vähän jänskää!Toivottavasti nyt jotain muutosta olisi tapahtunut.Sitten olisi myös tarkoitus treenata yhdessä.Mukavaa!
Nyt on sellanen aika neutraali fiilis tän dietin suhteen.Ei mitään maailmaa suurempaa ketutusta,mutta en mä nyt ihan pilvissäkään leiju.Tasasen tappavaa...
Elina-Maria
24.04.2008, 09:59
Helou pitkästä aikaa!Dietti on jatkunut suunnitelmien mukaan.Nyt ollaan puolessa välissä matkaan,5 kg on saatu poltettua ja toiset 5 kg vielä edessä.Tahti on ollut hidasta,mutta hiljaa hyvä tulee.Kroppa on kuitenkin kiinteytynyt ja lihakset on pysynyt hyvin mukana.Kun lähdin tähän projektiin ajattelin että saavutan haluamani kunnon huhtikuussa...no niin ei aivan käynyt,vaikka töitä on tehty enemmän kun koskaan ennen.Se ei enään minua juurikaan harmita,sillä TIEDÄN että se elämänkunto sieltä joku päivä peilistä katsoo!Nyt kun ollaan jo aika pitkän matkaa menty näin,on kiva huomata että tähän on tottunut.Toisenlainen elämä tuntuisi ahdistavalta.Olenhan aina harrastanut paljon liikuntaa,mutta toi syöminen on aiheuttanut tuskaa välillä.Liian usein makeanhimo sai vallan.Nyt olen mielestäni oppinut syömään oikein,ja tavalla jota voin jatkaa loppu elämäni (tietenkin sitten dietin jälkeen määriä vähän lisäten).Edelleen makeanhimo vaivaa ajoittain,mutta siitä on vaan koitettava päästä yli.Ei se olo ainakaan sillä parane,että menee sinne kauppaan ja ostaa karkkia!
Näin on hyvä jatkaa kesää kohti.Nyt olen pienessä flunssassa,ja joudun ottamaan rennosti treenejen suhteen pari päivää...mutta sitten taas jatkuu kun saan itseni terveeksi :)
Nyt on kyllä oikea asenne dieettaamiseen ja elämään! :thumbs:
Hienon työn olet jo tehnyt painonpudotuksessa, joten jatka vain samaa varmaa tahtia. Kyllä se makeanhimokin alkaa helpottamaan, vaikka eihän siitä kokonaan täydy päästä eroon. Herkuttelu tekee välillä ihan hyvää! :kuola:
Yritä parantua pian ja tsemppiä treeneihin! :)
Elina-Maria
12.05.2008, 12:47
Moikka...taas pienen tauon jälkeen.
Vähän laiskaa kirjottelua...päivät on liikunnan ja syömisten osalta niin samanlaisia että ei aina jaksa toistaa itseään :)
Ei voi kyllä motivaatiota ja fiilistä moittia.Tosi hyvillä mielillä ollaan.Painon suhteen mitään huimaa laskua ei ole tapahtunut,mutta kyllä kunnon suhteen kuitenkin ollaan menty eteenpäin.
Tarkoituksena olisi hakea elokuussa poliisikouluun ja treenata kesä niitä silmällä pitäen.Elikkä juoksua (1500m alle 8 min-> menee jo helposti alle 7 min),uintia (100m alle 3 min-> menee sekin),penkkiä (37.5kg ainakin 3 kertaa
->menee,mutta tarvii lisää harjoitusta,sen verran rimpuilua se on,kun en ole kauheesti penkkiä tehnyt),leuan vetoa (ylätaljassa vastaotteella 70% omasta painosta,tää on mulle helpoin)ja vatsoja (puolessa minuutissa niin monta kun menee)pitäisi treenata extrana sitten kaiken tämän muun ohessa.Lisäksi kokeessa pitää raahata 80kg nukkea sekä ylittää 200cm korkea seinämä (tämä on minulle hankala,sillä olen aika lyhyt).Noitten jälkeen tietty on kirjalliset kokeet,eli toi kuntotesti on vasta alkua...
No,ei kun treenaamaan :) Kohta alkaa kesäloma,joten aikaa urheilulle on paljon.Lomalla on myös mielestäni helpompi syödä oikein.Töissä se on aina vähän sellasta säätöä...
Jees,mutta palailen taas!
Elina-Maria
27.05.2008, 13:46
Moikka.Ihan hyvää kuuluu.Kesälomaan kokonaiset 3 päivää :) Ei kiristä :rock:
Dietti on ollut nyt aika "jäissä" pääkivun takia.Olen joutunut nostamaan kaloreita tohon 1600 tuntumaan,ja se on mulle aika paljon,sillä ei paljon rasvat lähde.Eli iltapäivisin on alkanut esiintyä pääkipua joka pahenee iltaa kohti,ja treenatessa se on jo todella pahaa.Kun olen syönyt enemmän kipua ei ole tullut.Olen saanut Katarinalta uusia neuvoja syödä,jolloin pääkipua ei ole nyt tullut :) No,koitan nyt treenata kuitenkin entiseen malliin,ja alkaa sitten taas karsia kaloreita kun siltä rupee taas tuntuun...kunhan nyt kuitenkin saan edes pidettyä tämän hetken kunnon.En tiedä onko tämän lämmennyt ilma vaikuttanut tohon pääkipuiluun...?!
Lähden lauantaina Rodokselle lomailemaan,jee :) Tarkoituksena olisi myös korkata paikallinen sali.Jos nyt ainakin ne salitreenit (3kpl) hoitaisi lomallakin.Ja mukavaahan se on kun mikä :)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.