Näytä koko versio sivusta : Jonnan treenit
Jonna1983
01.10.2008, 19:38
Eilen vetäsinkin sit melkosen selkäsaunan! Ja sai ne tisukatkin oman osansa siinä tiimellyksessä :D Lisäsin pari sarjaa edelliseen kertaan ja kikkailin muutenkin vähän jotain uutta ja kivaa. Salille mennessä vetäsin tiukasti napit korviin ja musiikit täysille niin ei kukaan ainakaan tule häiritsemään. Hyvällä sykkeellä vetelin koko treenin läpi ja kyllähän tuo pukkas hikkeekin jonkin verran :thumbs: Aika lailla supersarjoilla pyrin tekemään kaikki liikkeet, mut välillä jouduin pitämään pikkusen tauon, kun salilla oli muitekin kun minä ja jotkut halus ihan väkisin tehdä samoja liikkeitä kuin minä ;)
1a. Vinopenkkikone
15, 13, 10*40kg Ja ens kerralla saa taas lisätä painoja..
12, 10*35kg
1b. Levee ylätalja eteen
13, 10*65kg Alotin kuudella kympillä ja pakko oli lisätä vähän painoja, kun tuntu niin pirun kevyeltä :rock:
13, 10*60kg
12*55kg
2a. Pullover kp
13, 12, 11, 10*26kg Seuraava hantteli alkaakin olla jo sen verran painava, et hiukan pelottaa...
2b. Kulmasoutu kahdella käsipainolla
13, 13, 12, 10*16kg Aika mukava pumppiliike! Ekasta sarjasta videoo (http://www.youtube.com/watch?v=9GP_sCWujCc). Hohoo, on mulla ainakin iso perse jos ei muuta :lol: No, ompahan ainakin mitä pienentää dieetillä!
3a. Kapea ylätalja
10*50kg
10*45kg
10*40kg Tää liike hyydyttää selkäosaston aika mukavasti...
3b. Peckdeck
12, 11, 10*35kg Ja taas sai tässäkin lisätä painoja! Kivvoo.
3c. Levee alatalja
15, 14, 12*50kg
Päätin tähän loppuun ottaa tämmösen kolmen liikkeen giantsarjan vaimikäsenytoli... Kaikkia liikkeitä siis yks sarja peräkanaa ja sit pieni breikki ja alusta.
Olkapäitäkään ei saa unohtaa, joten...
4. Sivuviparit kp
3*10*8kg
Nää sillai kivalla sykkeellä ja tuntumalla. Yksikään sarja ei mennyt lähellekään loppua.
Jotta palautuminen olisi huipussaan niin tänään ei suurista suunnitelmista huolimatta tullut harrastettua minkäänlaista airooppista. Kaiken lisäksi katottiin äsken hyvä leffa ja sen seurana vetäsin 300g irtareita, että semmosta.. Huomenna luulis etukyykyn kulkevan! Ajattelinkin testata josko 70kg nousis ees kerran :rolleyes:
Kohta vois harkita jotain kevyttä venyttelyä jalkaosastolle. Venyttely on edelleen jäänyt aika vähälle. Mitenkähän sais skarpattua sen suhteen?
Moi voimahirmu Jonna!
Tää sun treenipäivyri on ihan huippu! Tosi kiva kun oot jaksanut säännöllisesti päivitellä ja laittaa kuvaa ja videota.
Oon Lahessa lauantain ja sunnuntain. Nähdään Expossa!!
Propofol
01.10.2008, 21:34
Ai sen voi noinkin tehdä :lol:
Jumankauta nää Jonnan "spesiaali-kikka-videot" on hyvii, taidan sittenkin mennä ennen yövuoroo rykii selkäfileet kondikseen ja jätän imuroinnin ens viikkoon :thumbs: viikonloppunahan ei ehdi ku pitää katsella tiukkaa lihaa :kuola:
Eikä se ahteri mikää iso oo:warning: ...mun kameras on ainaki jotai vikaa kun se vääristää naamaakin silleen et tulee kaksois leukaa yms yms makkaraa minne sattuu... ja sellasii ei tietty oo :D
Jonna1983
01.10.2008, 21:40
Moi voimahirmu Jonna!
Tää sun treenipäivyri on ihan huippu! Tosi kiva kun oot jaksanut säännöllisesti päivitellä ja laittaa kuvaa ja videota.
Oon Lahessa lauantain ja sunnuntain. Nähdään Expossa!!
Kiva jos tykkäät! Pitäähän sitä muitakin valistaa miten tyttö lihoo ja paisuu koko ajan :lol: Mä tuun sit nykiin hihasta kun bongaan sut!!!
Ai sen voi noinkin tehdä
Jumankauta nää Jonnan "spesiaali-kikka-videot" on hyvii, taidan sittenkin mennä ennen yövuoroo rykii selkäfileet kondikseen ja jätän imuroinnin ens viikkoon viikonloppunahan ei ehdi ku pitää katsella tiukkaa lihaa
Eikä se ahteri mikää iso oo ...mun kameras on ainaki jotai vikaa kun se vääristää naamaakin silleen et tulee kaksois leukaa yms yms makkaraa minne sattuu... ja sellasii ei tietty oo
Sitä tulee kokeiltua kaikennäkösiä liikkeitä kun lukee ja katselee dvd:ltä erinäisiä potarijuttuja :D Pakko oli toikin video laittaa ihan just sen takia, kun liike on vähän erilainen kuin mitä usein näkee. Hyvä liike, ei siinä mitään. Varsinkin tommosessa pumppailussa uppoo erittäin hyvin :thumbs: Eikun salille vaan, kyllä se imuri odottaa!
Meidän kamera lisää ainakin kymmenen kiloo, oikeestihan oon semmonen reilu 50 kilonen tiukkaakin tiukempi vitness kissa :D Ainakin unissani...
Propofol
01.10.2008, 21:56
Lisää vaan videoo!!!
Mäki yritän tästä kohta jokupäivä ku ei oo bääd häyr däy ;) ... se lupaamani mave-video on oottanu jo koht 3 kk, ups... ja näkee itsekkin et kuin hyvä/huono se oma tekniikka onkaan, saa palautetta sit...
Mullakin oottaa aika iso säkki irtareita tuolla piilossa:kuola: Hyvännäköinen liike tuo kulmasoutu kässäreillä, täytyypä itsekin ottaa kokeiluun kunhan tästä selviää elävien kirjoihin takas. Sun pylly ei oo iso, se on muodokas kyykkypylly:p
Jonna1983
02.10.2008, 14:46
Lisää vaan videoo!!!
Mäki yritän tästä kohta jokupäivä ku ei oo bääd häyr däy ;) ... se lupaamani mave-video on oottanu jo koht 3 kk, ups... ja näkee itsekkin et kuin hyvä/huono se oma tekniikka onkaan, saa palautetta sit...
Joo, otetaan kun keretään :D Ei aina viittis samoista liikkeistä ottaa, mut kait sekin on jo jotain uutta jos isommilla painoilla tekee...? Lippis tai huivi ratkaisee bääd häyr deit! Siks kait mullakin on joka treenissä lippis päässä :lol:
Kyl niitä videoita ja kuvia kannattaa ottaa. Näkee omaa tekniikkaa ja kehitystään ja ne on aika mukavia lisiä treenipäivikseen!
Mullakin oottaa aika iso säkki irtareita tuolla piilossa Hyvännäköinen liike tuo kulmasoutu kässäreillä, täytyypä itsekin ottaa kokeiluun kunhan tästä selviää elävien kirjoihin takas. Sun pylly ei oo iso, se on muodokas kyykkypylly
Vitsi, kohta pääset säkin palaamaan normaalin elämään :rock: Kovan työn oot tehnyt ja kuvien perusteella oot kireemmässä kunnossa kuin vuos sitten! Tuun sit kannustaan sua ja varmaan näpläämään sun muhkuja olkapäitä. Tää saattais ehkä haluta yhteispotrettiin kuuman vitnesskissan kanssa :kuola:
Mä ottasin mieluummin timmin ja pienen kisapyllyn kuin suuren ja muhkean kyykkypyllyn... ;)
Sulla onki timmi kyykkypylly!
Suuri ja muhkea kyykkypylly on upee näky.:) Kisakiree on aika säälittävä ruippana.:p
Jonna1983
03.10.2008, 15:15
Kiitti tytskät! No ehkä mun perse ei sit olekaan niin iso :D Lahdessa päästään vertailemaan kellä on isoin ja muhkein kyykkyperäsin! Otetaan Queen of the squatting ass - skaba :lol:
Eilen illalla pääsin taas muistelemaan mistä niissä kovissa treeneissä oikein on kyse.. Vuorossa oli etureisien kova treeni ja pariin kertaan jouduin taas yökkäilemään. Meinas puurot pyrkiä pihalle aika hanakasti... Joskus hulluina nuoruusvuosina tuli vedettyä aina niin kovat jalkatreenit, et puolet treeniajasta sai käydä juttelemassa arabiaa :D Nyt tää samainen ilmiö alkaa taas nostaa päätään.. Mistähän toi oikein johtuu? Tässä meni kuitenkin pari vuotta ilman mitään pahoinvointeja. Omituista..
No joo, hulluttelin vähän lämppärienkin aikana. Mä nimittäin JUOKSIN matolla!! Wohoo. Eipä ole moista ihmettä ihan heti tapahtunut.. Juokseminen vois olla ihan mukavaa, jos vaan olis kunnon kengät. Ei tommosilla basic salikengillä oikein voi juosta. Matolla siis 7 minsaa, josta suurin osa juoksujalkaa.
1. Etukyykky
6, 7, 5*70kg :rock: Aloin lämmetä kunnolla vasta toisessa sarjassa ja siks siinä tuli enemmän toistojakin. Ekan sarjan kaks ekaa toistoo meinas kaatua eteen, mut lopuissa sarjoissa ei ollut mitään ongelmaa tekniikan kanssa. Tähän saavutukseen voin jo olla tyytyväinen.
5*65kg
2. Hack kapeella
7, 6, 5*60kg Ja niin syvään mentiin kuin vaan päästiin..
4*60kg+7*40kg
3. Sissykyykky
10, 9*10kg Tällä saa hyvin puristettua viimesetkin mehut reiskoista :thumbs:
4a. Takareiskat istuen
13, 13, 12, 11, 10*45kg
http://www.musclemarket.fi/forum/attachment.php?attachmentid=1839&stc=1&d=1223039527
4b. Pohkeet seisten koneessa
11, 10, 9, 9, 8*45kg
Ja loppuun 10 minsan intervalli. Olimpas mä reipas.
Ja kohta taas salille kera uuden tukan! Kukaan ei varmaan tunnista mua Lahdessa. hihii... Jeps, tuli eilen määräys panna smith pystypunnerrukseen tänään 60 kiloa. Pannaan pannaan, sano paavi kun minihameen näki. Saapi nähdä mitä siitä tulee :eek: Vähän pelottaa..
Propofol
03.10.2008, 17:35
Kiitti tytskät! No ehkä mun perse ei sit olekaan niin iso :D Lahdessa päästään vertailemaan kellä on isoin ja muhkein kyykkyperäsin! Otetaan Queen of the squatting ass - skaba :lol:
Mä oon beesis :thumbs:
Munki tarvii duunata uus tukka nyt tästä vielä ja pakata kamat kassiin...
Koitetaan törmätä huomenna! :rock:
Jonna1983
07.10.2008, 16:31
On meinannu kone taas vähän temppuilla niin en oo ees reenejä päässy päivittelemeen. Prkl. Lahdesta tuli haettua hirmuinen annos treenimotivaatioo lisää ja tuttujakin siellä oli vaikka kuinka paljon: propofol, Kata, Elkku82, vanilja (näin vaan lavalla..), toukkis, Ex-tavis ja vaikka ketä! Hermione eli Korolaisen Anne tekin hienon debyytin cbb:ssä :rock: Voi kiesus se tytön jalkoja! Annella oli poset ja esiintyminen todella miellyttävän näköistä ja hallittua. Melkoinen ilo silmälle koko tyttö! Pääsinpä vähän halaamaankin häntä kisan jälkeen :rolleyes: Koko cbb oli täynnä kovakuntoisia tyttöjä ja varsinkin voittaja oli kyllä melkoinen massahirmu. Samaan sitä pitäis sit yrittää pyrkiä koko ajan. Haukkari oli kans tosi tikissä!
Meidän tiimistä Kiviniemen Timo nappas voiton miesten cbb:ssä sarjassa -178cm. Hyvä Timo :rock: Kahden viikon päästä sit PM-kisat tiedossa. Riekkisen Ossi tuli kuudenneksi -80kg sarjassa. Ossikin oli kehittynyt tosi paljon edellisistä kisoistaan. Olisko se ens vuonna mun vuoro?;)
Olisin halunnut kuvaan Dennis Wolfin kans, mut se oli niin iso etten uskaltanut.. :lol:
Jeps, sit reenien pariin. Viime perjantaina kävin tahkoamassa olkapäät biletyskuntoon. Reenihän meni seuraavasti.
1. Pystypunnerrus smith
5*60kg Tein kun kerta vaadittiin. Liike pysyi tosi hyvin olkapäille mihin olen erittäin tyytyväinen! Joskus sitä vaan puskee painoja keinolla millä hyvänsä ylös eikä saa välttämättä hyvää tuntumaan sinne oikeaan lihakseen. Semmosesta tyylistä oon yrittänyt opetella kokonaan pois ja aika hyvin oon kyllä onnistunutkin.
2. Pystypunnerrus koneessa
6, 6*45kg
5*45kg+4*35kg Heviä hommaa, mut helvetin hauskaa..
3a. Sivuviparit kp
10*11kg Tuntu menevän jonnekin aivan muualle kuin sivulohkoille...
12, 11, 9*10kg Parempi. Tätä tekniikkaa täytyy taas alkaa hiomaan paremmaksi, joten painot tulevat tippumaan roimasti. Eipä se haittaa, pääasia et sivulohkot kasvais.
3b. Hauberit suoralla tangolla
10, 8*25kg Hitaasti ja puristellen hyvällä tekniikalla.
10, 9*22,5kg
4a. Ranskalainen taljassa maaten
12, 11, 10, 9*40kg Nää kans tosi hitaalla ja hallitulla tekniikalla.
4b. Takaolkapäät vipuvarsikoneessa
10, 9, 9*27,5kg
10*25kg
5a. Sivuviparit vipuvarsikoneessa
9, 7*3,75kg/sarvi
5b. Ristitalja rinnalle alhaalta
12, 11, 10*10kg Pientä vaihtelua...
Eilen sit pääsin selän ja hauberien kimppuun. Meinas kyllä olla vähän voimaton olo Lahden reissun jäljiltä, mut kyllä mä jotain sain aikasiks. Kai..
1. Leuanveto
9, 7*5kg hammerotteella
7*2,5kg hammer
6+2*5kg Tää vastaotteella ja loppuun kaks pakkotoistoa kahden sekunnin puristuksella yläasennossa ja hitaalla negalla.
5*2,5kg vastaotteella
2. T-kulmasoutu
5*57,5kg tästä otin videon (http://www.youtube.com/watch?v=xNxhlqnBXYo). Eipä tuntunu enää juuri miltään. Tekniikkakin on ihan paska, siks ei varmaan miltään tuntunutkaan...
9*50kg Empä saanut tässäkään kunnon tuntumaa, joten liikkeen vaihto.
http://www.musclemarket.fi/forum/attachment.php?attachmentid=1867&stc=1&d=1223389426
3. Kulmasoutu myötäotteella
10, 9*55kg Kunnolla puristellen ja johan alkoi tuntumaan! Tää tuleekin nyt sit t-kulmiksen tilalle.
4. Räkkiveto
6, 6*105kg
6*110kg Ens kerralla saakin sit alottaa tällä painolla!
5. Hauberit mutkatangolla
8, 5*37,5kg
6*35kg
8+3+3+2+2+2*30kg Tein ekaks sarjan ihan loppuun, sit 15 sekan tauko, 3 toistoo, 15 sekan tauko jne. Hapotti aivan törkeen paljon! Jotain kivaa oli pakko taas keksiä käpälien menoks. Alla hieno kuva sarja ekasta sarjasta..
http://www.musclemarket.fi/forum/attachment.php?attachmentid=1868&stc=1&d=1223389663
http://www.musclemarket.fi/forum/attachment.php?attachmentid=1869&stc=1&d=1223389663
http://www.musclemarket.fi/forum/attachment.php?attachmentid=1870&stc=1&d=1223389663
http://www.musclemarket.fi/forum/attachment.php?attachmentid=1871&stc=1&d=1223389663
6. Hauberit kp seisten
6*13,5kg+4*11kg+7*8,5kg
Semmonen setti. Tänään on muuten olleet selkämys ja haubergerit aivan jumissa! Kohta pitäis lähtee tahkoamaan vielä tissejä ja ojentajia. On se mukavata..
Hemmetti. Pongasinhan mä sut, aattelin vaan että eihän se tuo ole kun hiusten pitäis olla vaaleammat. Onnistunut naamiointi sulla siis :D
Propofol
07.10.2008, 20:16
Hemmetti. Pongasinhan mä sut, aattelin vaan että eihän se tuo ole kun hiusten pitäis olla vaaleammat. Onnistunut naamiointi sulla siis :D
Joo, jos ei Jonna ois mua tullu kylkeen tökkään ni en ois kyllä tunnistanu, sen verran uus tukka oli :D
Laiton Jonna sul kaveripyynnön facebookkiin ;)
Jonna1983
07.10.2008, 20:50
Olisit vaan tullut höpöttämään! Meitsi on naamioinnin mestari :D Seuraavan kerran Kultsalla tavotteena on olla sen verran tiukassa kunnossa ettei kukaan tunnista mua lommoposkisena :lol: Saa nähdä kuin onnistun siinä tavoitteessa...
Joo, jos ei Jonna ois mua tullu kylkeen tökkään ni en ois kyllä tunnistanu, sen verran uus tukka oli
Laiton Jonna sul kaveripyynnön facebookkiin
Arvaa montakoo kertaa kiertelin vähän kauempana teikäläisestä ja mietin et ootkohan se sä :D Uskaltauduin sit ihan kysymään!
Jonna1983
07.10.2008, 21:17
Jaahas, oli tuosta olkapäätreenistä unohtunut merkata muut smith punnerruksen sarjat eli:
5*60kg ja se ei suinkaan loppunut tähän...
6, 5*55kg
7*50kg
Dodii..
Propofol
07.10.2008, 21:19
Arvaa montakoo kertaa kiertelin vähän kauempana teikäläisestä ja mietin et ootkohan se sä :D Uskaltauduin sit ihan kysymään!
Onneks tulit :thumbs: Kivaa oli!
Jonna1983
08.10.2008, 20:42
Jos maanantaina riitti intoa salihommiin niin eilen kaikki into ja motivaatio oli kyllä täysin jossain muualla kuin meikäläisen matkassa :hmm: Ei kiinnostanut koko touhu ei sit niin yhtään! Eikä asiaa helpottanut yhtään se, et koko helvetin Kuopio oli taas päättänyt lähteä treenaamaan samaan aikaan. Prkl. No joo, latailin tuossa just uutta musaa soittimelle josko se vaikka piristäis vähän huomista treeniä. Tosin mitään kovin innokasta vääntöä ei ole huomennakaan odotettavissa, on nimittäin takareiskatreeni. Yök!
Ja sit totaalisen innottomaan treeniin. No, kyl mä tietty vähän yritin et ees vähän tyytyväinen voin olla :rolleyes: Ei aina voi kiinnostaa ja se pitää vaan hyväksyä.
1. Vinopenkki tangolla
5*52,5kg kokonaista yksi toisto enemmän kuin viimeks. Jipii..
5*50kg
6*47,5kg
6*45kg
2. Vipunostot vinopenkillä
9, 8, 7*16kg
3. Vinopenkki kp
8, 7*16kg
Tää vähän niinku extrana loppuun. Ens kovassa rintatreenissä ajattelin ottaa vaan tasapenkillä tehtäviä liikkeitä vaihtelun vuoks.
4. Pushdown taljassa
7, 6, 5*35kg
10*30kg
5. Kapee pena
7, 8, 6*45kg
Taas aloin vasta tokassa sarjassa lämmetä kunnolla. Ei tässä oikein saa nostettua painoja, kun tekee ton pushdownin ekana, mut eipä se haittaa. Eipähän ainakaan tartte hajottaa ranteitaan isompien romujen kanssa ;) Seli seli.
6a. Sivuviparit kp
12, 11, 10, 10, 9, 8*7kg
Tosi hitaalla tekniikalla. Ylhäällä aina noin 2 sekunnin puristus ja joka toisto ylös reiden vierestä.
6b. Vatsat aaltopenkissä
15, 14, 12*5kg
6c. Abcoaster
14, 12*10kg
7. Jalannostot telineessä
1*15 kokonaista yksi sarja.
Tänään en oo taas jaksanut tehdä kerrassaan mitään. Menee täysin lepäilyn merkeissä koko päivä ja ilta. Semmosta se on, elämä.. Huomenna sit taas salihommiin.
Jonna1983
09.10.2008, 20:07
Tänään sai hanuri ja takareiskat hudaa oikein olan takaa! Luulin ettei tää treeni paljon vähempää vois kiinnostaa, mut toisin kävi. Katselin päivällä Charles Glassin videoita ja sain sieltä taas lisävinkkejä treeniin. On se vaan Guru äijä isolla geellä :rock:
Tänään siis rankaisuvuorossa takreiskat ja siinä sivussa pikkusen etureiskoja ja pohkeitakin. Alussa ja lopussa 5 minsaa matolla köpöttelyä jne..
1. Takareiskat maaten
6*45kg
8, 7, 6*40kg
8+3+3+2*35kg Ja taas välissä 15 sekan tauko ja sit mentiin taas. Tällä systeemillä saa lihat aika hyvin hapoille ;) Niin ja joka sarjassa sain väännettyä enemmän toistoja kuin edellisellä kerralla!
2. Takareiskat seisten
7*25kg
6*25kg+6*20kg
8*20kg Hitaasti ja puristellen. Bueno.
3. Askelkyykky kävellen kp
4*10 askelta/jalka*13,5kg kässärit molemmissa käpälissä
Perse ja reiskat meni totaalisen hapoille tästä setistä!
4. Reverse hack
12*20kg
10*30kg
Bongasin tän siitä C.Glassin videosta. Nää oli vaan semmosia kokeiluja, mut seuraavalla kerralla päästään jo itse asiaan :rolleyes:
http://www.musclemarket.fi/forum/attachment.php?attachmentid=1887&stc=1&d=1223574790
http://www.musclemarket.fi/forum/attachment.php?attachmentid=1888&stc=1&d=1223574790
http://www.musclemarket.fi/forum/attachment.php?attachmentid=1889&stc=1&d=1223574790
5a. Takareidet istuen
10, 8, 7*50kg
5b. Pohkeet vaakaprässissä
10, 9, 8*90kg
6a. Pohkeet 45 asteen kulmassa
9, 8, 8*25kg
6b. Reidenojennus
14, 12, 12*25kg
Tässäkin testasin C.Glassin tekniikkaa eli tein tän niin et perse tuli ihan penkin reunalle ja nojasin taaksepäin selkä suorana niin pitkälle kuin pääsin. Otti muuten paremmin just sivusviippeihin!
Jos joku haluaa katella niitä Glassin videoita niin tässäpä suorat linkit:
Video 1 (http://www.bodybuilding.com/fun/glasscut1.htm). Olkapäätreeniä
Video2 (http://www.bodybuilding.com/fun/glasscut2.htm). Jalkatreeniä
Video3 (http://www.bodybuilding.com/fun/glasscut3.htm). Tissejä
Video 4 (http://www.bodybuilding.com/fun/glasscut4.htm). Selkää ja takaolkapäitä
Semmottiis. Mun entiset kisa-asut saattaa lähtee ulkomaille kisaamaan. Piti ottaa tänään sille tytölle kuvat kisa-asut päällä. Voin sanoa ettei ollu mitään kauniita kuvia tässä kunnossa :D Varmaan se järkyttyy loppuelämäkseen :lol:
Huomenna sit olkapäiden ja käsien kimppuun!
Järkyttyy tai saa lisäpotkua kisadieettiin :lol:
Jonnahan näyttin niin hyvälle kun nähtiin Lahes, ei varmaan tyttö järkyty. Otitteko kyykyperäsin skabat? :D
Jonna1983
10.10.2008, 12:31
Järkyttyy tai saa lisäpotkua kisadieettiin :lol:
Veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa :D Ainakin itse järkytyin.. Ihme että ees mahduin siihen uikkariin enää :eek:
Jonnahan näyttin niin hyvälle kun nähtiin Lahes, ei varmaan tyttö järkyty. Otitteko kyykyperäsin skabat?
Vähän eri asia vaatteet päällä kuin tommonen makkarankuori tämän ruhon ympärille ahdettuna. Prkl, ne skabat jäi muuten ottamatta! Perän suuruudessa mä olisin varmasti voittanut ;)
Jonna1983
10.10.2008, 18:59
Eipä olis taas voinut paljon vähempää kiinnostaa koko salitreeni. Pari ensimmäistä sarjaa oli vähän semmosta väkisin vänkäämistä, mut sit löysin pari hyvää biisiä soittimesta ja sain kauheen aggren päälle :rock: Enpä ole muuten ihan äskettäin saanut olkapäitä näin kipeiks..:thumbs:
Alkuun 5 minsaa matolla köpöttelyä, jokunen sarja kiertäjäkalvosimille ja kaikkea muuta kevyttä pumppailua lämmittelyks.
1. Pystypunnerrus koneessa
13, 9*40kg
9*35kg
10*30kg
12*20kg
Tän liikkeen aikana alko taas GH stakin wörkkiä ihan kunnolla. Joka paikkaa kuumotti ja olin yltä päältä ihan kirkuvan punaisilla läiskillä. Erittäin kaunista :p
2. Sivuviparit kp
12, 10*7kg
12, 10*6kg
12, 10*5kg
Nyt löysin taas tähän uuden ja paremman tekniikan joka muuten tuntuu :rock: Painoilla ei tosiaan pääse brassailemaan, mut mitä väliä kunhan tuntuu oikeassa paikassa! Epäkkäät ei ottanu yhtään itteensä.
3a. Hauiskääntö vinopenkissä kp
15, 13, 12, 10*10kg Hitaasti ja koko ajan puristellen.
3b. Ranskalainen istuen kp
13, 11*26kg :rock: Vähän aikaa mietin, et uskallanko kokeilla tällä painolla ja päätin sit ainakin yrittää. Suht hyvän setin sain sillä aikasiks ottaen huomioon ettei kukaan ollut ees varmistamassa! Ihan yksin jouduin äheltämään ton kässärinkin ylös.
4a. Hauiskääntö narulla taljassa
14, 13, 12, 11*35kg
4b. Penkkidippi
15, 13, 12, 11*10kg
Tän tilalle pitäis melkein keksiä jotain muuta kun tää ottaa aika ilkeesti välillä olkapäihin, vaikka kuinka yritän etsiä hyvää asentoa ja tekniikkaa...
5a. Viparit kulmassa kp
15, 13, 12*6kg
5b. Kapee pystysoutu taljassa
10*40kg
12, 10*35kg
6a. Vatsat narulla taljassa
13, 9*65kg
10*60kg
6b. Jalannostot penkillä
13, 12, 10
Tein tällä kertaa vähemmän sarjoja kuin viimeks tässä treenissä, mut nyt olin kyl huomattavasti enemmän paskana kuin viimeks. Välillä koski olkapäihin niin paljon, et kävi jo mielessä jos niissä on jotain tulehdusta tai jotain. Nyt se kipu kuitenkin on jo poissa, joten tais vaan upota treenit hyvin perille :thumbs:
Mulla on tuolla makoisat juustosämpylät valmistumassa :kuola: Se taikina ei vaan ollut ihan samanlaista kuin edellisellä kerralla. Joko oon viimeks laittanu vahingossa vähemmän jauhoja ja nyt oikeen määrän tai viimeks oikeen määrän ja nyt liikaa... Just niin mun tuuria :D Jospa ne olis ees hyviä! Huomenna lepiä. Tiedossa ainakin siivoilua ja ehkäpä joku kevyt airooppinen.
Kait se pitäis taas vääntäytyä yöks töihin. Jospa tää elämäntilanne joskus helpottais, ei tätä kauan jaksa. Mukavaa tehdä pitkää harjoittelua palkatta ja vieläpä ilman opintotukea tai mitään. Pakko siis raataa viikonloput duunissa yötä myöten..
Jonna1983
12.10.2008, 16:08
Eksyin taas kuvaton.com sivuille...:D
http://kuvaton.com/kuvei/tyopaikoille_uudistus.jpg
Heissan! Kyllähän me ehittiin pikaseen näkemään surahuoneella bileissä. Olit just lähössä. Olis ollut mukava jutella pitempäänkin mutta jotenkin aivot oli niin jumissa etten saanut ees kauheesti mitään ulos siinä metelissä (alkoholilla ei ollut osuutta asiaan):)... Nää sun treenis on kyllä hurjia ja varmasti tuottaa tulosta. Ootan jo et nään sut kisalavalla pullistelemassa. Ite alottelen tässä taas piakkoin treenaamaan vaikka oonkin vähän hukassa treenien suhteen tällä hetkellä. Niin paljon kehitettävää ettei tiiä mistä alottaa:evil:
Höh, en spotannut legendaa mistään. Ensi kerralla sitten. Tuohon kyykkyperse skabaan, että jos meikäläinen olisi voinut siihen tulla mukaan, olisi mulle voitto tullut saman tien. :D
Jonna1983
12.10.2008, 18:13
Heissan! Kyllähän me ehittiin pikaseen näkemään surahuoneella bileissä. Olit just lähössä. Olis ollut mukava jutella pitempäänkin mutta jotenkin aivot oli niin jumissa etten saanut ees kauheesti mitään ulos siinä metelissä (alkoholilla ei ollut osuutta asiaan):)... Nää sun treenis on kyllä hurjia ja varmasti tuottaa tulosta. Ootan jo et nään sut kisalavalla pullistelemassa. Ite alottelen tässä taas piakkoin treenaamaan vaikka oonkin vähän hukassa treenien suhteen tällä hetkellä. Niin paljon kehitettävää ettei tiiä mistä alottaa:evil:
Niinhän me taidettiin törmätä pariin otteeseen ja vissiin vierailtiin tanssilattiallakin :thumbs: Se olikin sit sen illan ainoo biisi minkä kävin hytkymässä.. Ei ollu Seurahuone ihan mun paikka. Toivottavasti ens vuodeksi hommaisivat jonkun muun jatkopaikan! Onks sulla muuten ketään valmentajaa vai menetkö ihan omilla systeemeillä? Valmentajan palkkaaminen tuskin on huono juttu, jos on treenien suhteen hukassa. Itekin ajattelin palkata trainerin ens keväänä, jos rahatilanne sen vaan sallii. Nyt on yritettävä rimpuilla omilla :D Mun silmään sulla on alakerta jo tosi mallikas, nyt vaan yläkertaan lisää lihaa niin hyvä tulee! Jostain kun sais mullekin väsättyä samanlaiset jalat kuin sulla :rolleyes: Mun kohdalla joulukuussa alkava dieetti ja sen lopputulos sanelee aika lailla seuraavan kisaamisajankohdan. Voi hyvin olla, et kisaaminen venyy useammallakin vuodella, jos tulos ei miellytä silmää :hmm:
Höh, en spotannut legendaa mistään. Ensi kerralla sitten. Tuohon kyykkyperse skabaan, että jos meikäläinen olisi voinut siihen tulla mukaan, olisi mulle voitto tullut saman tien.
Kyllä sä kävelit monta kertaa vastaan ja katsoit suoraan silmiinkin. Käänsit pään pois ennen kuin kerkesin ees moikata. Taisit olla kovin kiireinen mies :D Ei mua moni muukaan tunnistanut uuden kuontalon ansiosta! No, mut kevään kisoissa sit...
Jonna1983
12.10.2008, 18:28
Tein taas tänään vähän poikkeavan reenin selälle ja rinnalle. Tuli käsky tehdä alkuun eristäviä liikkeitä ja sit kovemmat vasta reenin loppupuolella. Jokaisessa liikkeessä ja toistossa keskityin tosi tarkasti tekniikkaan ja kunnon puristeluun. Oon huomannut, et iän ja treenikokemuksen lisääntyessä sitä alkaa yhä enemmän ja enemmän keskittymään tekniikkaan ja kunnon tuntumaan enemmän kuin treenipainojen kasvattamiseen ja niiden ylös runttaamiseen keinolla millä hyvänsä.
Vedin koko treenin läpi supersarjoilla ja palautukset liikeparin jälkeen pidin minuutissa. Alkulämmittelynä 5 minsaa matolla, kiertäjäkalvosimia ja kevyttä pumppailua.
1a. Peckdeck
14, 11*35kg
12*30kg
14*25kg
En muista millon olis peckdecki oikeesti koskenut ja repinyt rintaa (hyvällä tavalla :)) näin pahasti! Jo ekan sarjan jälkeen rinnassa tuntui aivan sairaalloinen pumppi ja pistely.
1b. Lat swing narulla taljassa
13, 10*40kg
12, 11*35kg
2a. Ristitalja
10*20kg Ei vaan pystynyt enempää, koski niin *itusti :kuola:
15, 14, 13*15kg
2b. Ylätalja lapiokahvalla
10*45kg Kapee ja huono tanko eli siis tangon vaihto hiukan pidempään versioon.
13, 12, 11*45kg Johan alkoi tuntua! Sain tosi hyvin puristeltua koko latsien pituudelta :thumbs:
3a. Vinopenkki kp
14, 12, 11, 10*13,5kg
Penkki 60 asteen kulmassa eli samalla systeemillä kuin Charles Glassin videossa. Tällä systeemillä muuten liikeen saa ottamaan tosi hyvin just ylärintaan! Ei huono ollenkaan. Aika tarkkana vaan sai olle ettei liike lähde leviämään liikaa sivuilla ja mene sillon olkapäille. Jospa tässäkin sais pikku hiljaa nostettua painoja vähän ylös päin :rolleyes:
3b. Kulmasoutu 2*kp
15, 14, 13, 11*16kg :kuola: Naminamnam.. Ens kerralla isommat hanttelit!
4. Alatalja kapeella
10*55kg
10*50kg
15*40kg
25*30kg
Oon huomannut, et alatalja toimii mulla tosi hyvin sekä isoilla että pienillä painoilla. Ihan sama teenkö pitkää sarjaa pienillä painoilla vai lyhkästä isoilla romuilla, aina se osuu ja uppoo erittäin hyvin! Toi viimenen sarja oli tosi tuskainen :sweat:
5a. Selännostot nikama nikamalta
12, 10*BW
5b. Takaolkapäät ristitaljassa
15, 14*10kg
Tää viimenen liikepari oli pelkkää extraa, kun vähistä unista huolimatta tuntu energiaa vielä olevan jäljellä.
Loppuun kokonaiset 30 minsaa aerobista, josta osa crossarilla ja osa matolla unelmoiden muhkeista lihaksista ja säikeisestä kisakunnosta :rock:
Huomenna tiedossa taas tuskaisin jalkatreeni ever eli erureiskojen pumppitreeni! Tiedossa taas ojennusta ja prässiä superina. Josko ottais yhden sarjan enemmän kuin viimeks, ihan vaan ittensä kiusaks! Nään varmaan ens yönä painajaisia...:lol:
Jonna1983
14.10.2008, 13:47
..eli olkapäitä ja käsiä noin niinku suomen kielellä. Muistin taas treenit väärin eli ei tarttenut kokea vielä kauhun hetkiä jalkatreenin parissa. Se helvetti on edessä vasta tänään :sweat: Treenataan tänään vielä kolmas treeni putkeen, kun huomenna tulee taas joku Suomen peli (jota mä en ees kato :hmm:) ja isäntä haluu välttämättä nähdä sen. Tympeetä järjestellä elämänsä jonkun typerän potkupallon takia. No, menkään tämän kerran! Onhan tänään sentään meidän 3-vuotis päivä :rolleyes:
Salille mennessä oli TAAS semmonen eipä vois vähempää kiinnostaa-fiilis mikä on aika omituista, koska olkapäätreenit on ehdottomasti mun suosikkeja. Höh, minne se kaikki Lahdesta ammennettu motivaatio oikein katosi vai meinaako syysmasennus tehdä tuloaan? Toivottavasti ei sentään.. Kyl se fiilis onneks löyty pikku hiljaa, kun kuuntelin pariin otteeseen lämmitellessä Psychosocialia, Teurastajaa ja Du Hastia!
Alkuun taas 5 minsaa matolla köpöttelyä, kepin pyörittelyä, kiertäjäkalvosimia ja kaikennäköistä pumppailua.
1. Pystypunnerrus smith
5+1*60kg Ja tässä vaiheessa alko hiipiä pieni vitutus, kun toistot junnaa kokoa ajan samassa, prkl! Olisin voinut joko lannistua ja luovuttaa tai runtata samalla painolla toisenkin sarjan hirveellä aggrella! Arvatkaa kumman valitisin? Jälkimmäisen tietty :rock:
4*60kg Oujee!
6*55kg
8*50kg
Kokeilen ens kerralla lisätä entisestään painoja ja ottaa sit vaikka kolmosia ja kakkosia. Ei ne toistot ja voimatasot näköjään lähde nousuun ainakaan samalla painolla hinkkaamisella ja tyytymällä aina samoihin toistomääriin. Kokeillaan sit pahalla kun ei kerta hyväkään toimi... Varovasti tietty pitää ottaa ettei paikat hajoo.
7, 5*47,5kg Hah, tässä siis isommat painot ja enemmän toistoja kuin viimeks, vaikka tein edellisenkin liikkeen kovemmin kuin viimeks!
8*40kg
3. Sivuviparit kp
10, 9, 8, 7, 7*8kg
Ja kaikki toistot nätisti ja kunnolla puristellen. Tässä liikkeessä näköjään mulla toimii parhaiten tosi nätti ja hallittu tekniikka pienemmillä painoilla.
4a. Hauiskääntö suoralla tangolla
10, 10, 10, 8*25kg
Ens kerralla saa taas lisätä hitusen painojakin..
4b. Facepull tangolla
12, 10, 9, 8*70kg
5a. Ranskalainen taljassa maaten
12, 10*45kg
13*40kg
5b. Sivuviparit vipuvarsikoneessa
8, 7, 6*5kg/sarvi
Tässäkin on tullut aika hyvin kehitystä. Jokin aika sitten en pystynyt käyttämään tässä liikkeessä ees painoja!
6. Pushdown narulla
10, 8*35kg
Päätin tällä kertaa ottaa ranskalaista yhden sarjan vähemmän ja pumppailla ojentajille lisäks pari sarjaa pushdownia. Pieni vaihtelu tekee terää! Ei pääse kyllästymään.
7. Voimapyörä
10, 8
Alla kuva..
8. Jalannostot bosulla
13, 10
Tästä liikkeestä otin videonkin (http://www.youtube.com/watch?v=ON066_xigX4). En oo tainnut hirveesti ottaa kuvia tai videoita vatsatreeneistä niin ajattelin tällä kertaa ottaa, kun en muistakaan saanut otettua. Salilla oli taas niin paljon jengiä ettei siinä paljon viittinyt alkaa kameran kanssa heilumaan.
Vatsatreeneihin pitäis muutenkin alkaa panostamaan enemmän tai oikeastaan saada niissäkin aikasiks samanlainen progressio kuin muillakin lihasryhmilläkin. Tarttis vaan etsiä netin syövereistä jotain uusia ja mielenkiintoisia liikkeitä. Mä kun tykkään enemmän tehdä vatsojakin painojen kanssa niin ei varmaan olis pahitteeks välillä tehdä niillekin vähän pidempiä settejä..
Jeps, illalla olis sit vuorossa se paljon puhuttu etureiskojen pumppi...:eek:
Kerroppa hölmölle.. Mikä on facepull tangolla ts. miten se tehdään?
* treeni-iloa! *:thumbs:
Jonna1983
14.10.2008, 20:18
No nyt se on taas vähäks aikaa ohi, etureisipumppi nimittäin! Kyllähän siinä taas tuskan hiki nousi pintaan enkä olis ihmetelly vaikka olis lurahtanut jotain ruskeetakin housuihin :lol: Ei vaiskaan, ihan puhtailla pökillä selvisin vielä tällä kertaa.
Alkuun taasen matolla vähän jalkoja lämpimiks ja sit reisiojennus pumppailua, prässipumppailua ja kevyttä venymistä.
1a. Reidenojennus
13*45kg
14*40kg
15*35kg
17*30kg
Tästä aina suoraan prässiin ilman taukoja :sweat:
1b. Prässi
17*150kg Jokunen toisto enemmän kuin viimeks :rock:
15*140kg
14*130kg
14*120kg
Ou jeah, tää setti on niin ihanan tuskaista ja erittäin palkitsevaa. Etureiskat kiittelee taas seuraavat kolme päivää ja muskeli sen kuin kasvaa :D
2. Takareidet maaten jalka kerrallaan
11, 10, 8*15kg
Oikein hitaasti ja puristellen.
3. Takareidet maaten molemmat jalat yhtä aikaa
12, 10*25kg
Nääkin tosi hitaasti ja puristellen.
4. Pohkeet hackissa
12, 11, 9, 8*60kg
Kunnon venytys alhaalla ja pitkä puristus yläasennossa.
5. Askelkyykky kävely kp
4*10 aselta/jalka*11kg
Illalla vielä venymistä tiedossa ettei menis noi jalkaparat ihan tukkoon. Ai niin, tänään tein myös hieman airooppista työmatka kävelyn merkeissä. Aikaa kotiin käppäilyyn kului semmoset 40 minsaa. Matkalla törmäsin tosi omituiseen hiippariin. En tiiä oliko se karannut niuvasta vai harjoitteli muuten vaan tosi omituisesti. Välillä se pysähtyi, katteli taivaalla ja välillä maahan ja hiero päätään ja silmiään. Sit se pyrähti yhtäkkiä juoksuun ja sama ralli jatkui ties kuinka kauan.. Ei sillä tainnu ihan kaikki olla kotona. Eipä siitä ollut niuvaan kuin puolisen kilsaa niin saattoi ihan hyvin olla joku hihhuli sieltäkin :rolleyes:
No niin, sit oottelemaan pottua ja lihaa :kuola:
Kerroppa hölmölle.. Mikä on facepull tangolla ts. miten se tehdään?
* treeni-iloa! *
Moro!
Se on tämmönen (http://www.youtube.com/watch?v=cZ5qv35izRQ) liike takaolkapäille. Mä vaan teen sen tangolla niin et istun penkillä ja otan tangosta mahdollisimman leveen otteen. Pidän tangon sorminivelillä, en kämmenissä puristaen. Siitä vaan sit vetelemään takaolkapäillä tankoa kohti otsaa tai silmien tasoa. Yläasennossa käsiä ei kannata laskea ihan suoraks niin liike pysyy hyvin takaolkapäillä. Toivottavasti osasin selittää riittävän monimutkaisesti :lol:
:evil: nii eli vähän niikuin kulmasoutu tangolla, mutta ylemmäs *hih*
Yritän täällä epätoivoisesti rakentaa itselleni takaolkapäitä, mut ei oikein millään saa tuntumaa.. -pettynyt-
Sun treenejä on kiva lukea, kun jaksat aina painaa sata lasissa.
Jonna1983
14.10.2008, 21:53
:evil: nii eli vähän niikuin kulmasoutu tangolla, mutta ylemmäs *hih*
Yritän täällä epätoivoisesti rakentaa itselleni takaolkapäitä, mut ei oikein millään saa tuntumaa.. -pettynyt-
Sun treenejä on kiva lukea, kun jaksat aina painaa sata lasissa.
Vähän niinku joo, jos sen niin haluaa ajatella :lol:
Joo, noi olkapäiden takalohkot tahtoo olla vähän kinkkiset, mut pienillä painoilla ja kunnolla tunnustellen ja rutistellen vaan alkuun. Omalla kohdalla toimii aika hyvin toi facepull eri variaatioineen, viparit kulmassa, takaolkapäät ristitaljassa tehtynä samoin kuin vipuvarsikoneessakin. Tai no, mä saan aika hyvin tuntuman takaolkapäihin liikkeellä kuin liikkeellä :rolleyes: Mut meni siihen verta, hikeä ja kyyneliä, et opin ne tuntemaan!
Ei sitä aina jaksa sata lasissa mennä, mut yritetään ainakin. Sehän se tärkeintä on :thumbs:
Jonna1983
15.10.2008, 15:16
Tänään salilta välipäivä ja vuorossa kevyttä aerobista eli 40 minsan köpölenkki koirulin kanssa ja päälle kevyet venyt. Mulla onkin loppuviikko vapaata harjoittelusta ja viime yönäkin tais tulla vetästyä semmoset vajaat 12h yöunet :D Ei lapsi kasva, jos ei syö ja nuku kunnolla.
Iltapäivällä surffasin taas tovin netissä ja löysin monia aivan huippuja treenivideoita! Kyllä niistä vaan saa paljon vinkkejä ja uusia ideoita omiin treeneihin. Huomiseen selkä-hauis treeniin onkin tulossa jokunen muutos ;) Jaahas, jos nyt siirtyis vuorostaan ruokablogeihin kuolaamaan ja etsimään hyviä reseptejä...
Jonna1983
16.10.2008, 16:22
Päätinpä minäkin perustaa oman blogin, joten juttujani ja höpötyksiäni saa tästä lähtien lukea täältä (http://jonna1983.blogspot.com/). Kirjottelen edelleen tännekin jotain treeneistä, mut tuolta blogista löytyy kaikki jutut kokonaisuudessaan...
Propofol
16.10.2008, 17:15
:( Voih...
Kyllä meni blogin ossa heti suosikkeihin... kyl maar sä tääl käyt silti vielä höpöttämässä omias ja kommentoimassa :D
Illiskuutti
16.10.2008, 20:03
Onpa kiva! "Oikeet" blogit on aina mukavampia lukea, kun nämä keskustelumuotoiset! --> tarkkaan syyniin menee blogi! :thumbs:
Jonna1983
16.10.2008, 20:39
Kiva jos joku jaksaa sielläkin käydä lukemassa! Päätin et tänne en enää niin paljon laita kuvia ja videoita vaan ne löytyy sieltä blogista!
Tänään kuiteski selkää ja hauista.
1. Leuanveto
8, 5+1*7,5kg Yllättävän hyvin nääkin nousi. Vähän pelotti nostaa painoja 2,5 kilolla, koska lämmittelysarjat ilman painoja tuntu jo tosi heviltä!
6*5kg Kaks ekaa sarjaa muuten hammerotteella.
7*5kg vastaotteella
8*BW vastaotteella. Nykyään on tosi vaikeeta löytää hyvä oteleveyttä tällä otteella.
2. Kulmasoutu vastaotteella
10*50kg
9*52,5kg
9*55kg
Vaihdoin myötäotteen vastaotteeseen, koska meikäläisen selkäpuolelle tarttee enemmän leveyttä tonne alaosaan kuin ylälatseihin.
3. Räkkiveto
5, 4*110kg Ei vaan uskaltanut enempää repiä. Meni nääkin tosi hyvin perille!
8*100kg Semmosta kivaa pumppailua...
4. Hauberit mutkatangolla
4*40kg Wohoo!!!!!
6+2+2+2*35kg Tämä sarja rest-pausella. 15 sekan tauko aina "sarjojen" välissä ja sit uutta putkeen.
5. Keskitetty hauiskääntö taljassa tangolla
8, 7*30kg kapeella otteella
7*30kg leveellä
9*25kg ja taas kapeella. Kaikki sarjat tein mahdollisimman hyvin puristelemalla.
6. Hauiskääntö koneessa hammerotteella
7*12,5kg
7+3+3+3*10kg Tämäkin rest-pausella ja sarjojen välissä 15 sekan tauko. Jokainen toisto hitailla negoilla ja kunnon puristelulla!
Huomenna sit rintaa ja ojentajia!
Jes! Mä alankin sun blogia seuraamaan tiiviisti.:)
Rautateemu
16.10.2008, 22:36
Mikset voi copypastettaa treenejäsi tänne? Eihän se estä innokaita lukemasta blogiasi (kuvatukset ja muut löpinät sitten sinne).
Kyllä oot kauhian vahva selästä ja hauwiksistasi:eek: Lainaa vähän habavoimia mulle.
Päätinpä minäkin perustaa oman blogin, joten juttujani ja höpötyksiäni saa tästä lähtien lukea täältä (http://jonna1983.blogspot.com/). Kirjottelen edelleen tännekin jotain treeneistä, mut tuolta blogista löytyy kaikki jutut kokonaisuudessaan...
JEE!!! Blogi tulee ehtottomasti tiukkaan seurantaan ja suosikkilistalle! :thumbs: :D
Jonna1983
17.10.2008, 11:21
Mikset voi copypastettaa treenejäsi tänne? Eihän se estä innokaita lukemasta blogiasi (kuvatukset ja muut löpinät sitten sinne).
Kyllä oot kauhian vahva selästä ja hauwiksistasi:eek: Lainaa vähän habavoimia mulle.
Niin mä aion tehdäkin! Tää Fastin foorumi on niin huippu paikka ja tuonut mulle paljon uusia ystäviä etten jättäis tätä mistään hinnasta :rock:
Anna mulle vähän sun olkapäistäs niin saat osan mun habavoimista ;)
Jonna1983
17.10.2008, 17:33
Selkälihat aivan kökkönä eilisestä! Reeni meni siis perille :thumbs: Tänään vuorossa tissejä ja hauberii, vähän olkapäitä ja vatsojakin.
1. Vinopenkki kp
8, 8, 7, 5*18,5kg
Jos joku ihmettelee näin pieniä painoja niin se johtuu vaan siitä, et mulla on kokeilussa uuden lainen tekniikka. Penkki on nyt vähän jyrkemmässä, kuudenkymmenen asteen, kulmassa ja liikerata on aika lailla kapeempi entiseen verrattuna. Tällai sain paljon paremman tuntuman JUURI ylärintaan.
2. Tasapenkkikone
8, 10*40kg Toisessa sarjassa aloin vasta lämmetä kunnolla!:rock:
8, 7*45kg
3. Vipunostot vinopenkillä kp
10*13,5kg Luulin etten jaksais enää isommilla tehdä, kun rinta oli jo niin tikissä..
8, 7*16kg
4. Ranskalainen mutkatangolla alaviistopenkillä
8, 7, 6*30kg Tääkin liike tais tulla jäädäkseen! Ei muuten vihlo kyynerpäitä tai ota olkapäihin. Blogissa video, jos jota kuta kiinnostaa :rolleyes:
5. Pushdown narulla ristitaljassa
10, 8*25kg
12*20kg
Tässäkin liikkeessä hieman erilainen liikerata, joten painoja sai tiputtaa ihan reilusti.
6. Sivuviparit kp
12, 10*7kg
2*10*6kg
7a. Vatsat narulla taljassa
11, 9, 7*70kg
7b. Jalannostot penkillä
13, 11, 9*4kg
Tän supersetin oon todennut aika hyväksi ainakin mun pikkuruisille vatsapalikoille. Tai makkarathan ne tällä hetkellä on.
Huomenna lepiä, jos vaikka airooppista jossain välissä....;)
Propofol
18.10.2008, 05:04
Sitä ollaan oltu tääl töitten jälkeen kattelees menot ja meiningit :)
Jonna1983
18.10.2008, 14:43
Sitä ollaan oltu tääl töitten jälkeen kattelees menot ja meiningit :)
Juu, tietty! Ei heti väsyttänyt niin piti surffata vähän aikaa koneella nauttien samalla pientä iltapalaa :p
Jonna1983
19.10.2008, 20:34
Hohhoijaa, olihan taas treeni. Nää takareisitreenit tökkii ja pahasti. Jotain pientä uutta kivaa piti taas keksiä mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Kyykkyä siis!
1a. Takareidet maaten
12*35kg
12, 11*30kg
12*25kg
Jokaisella toistolla pyrin puristusvaiheessa nostamaan pikkusen etureisiä pehmusteesta. Tällä tavalla oon alkanut saamaan entistäkin paremman tuntuman pienen pieniin takareisiini.
1b. Takareiskat istuen
10*35kg
15, 13, 10*25kg
Tuskaista, niin kovin tuskaista! Tein nää kaksi liikettä siis supereina, ilman taukoa välissä. Supersarjojen välissä aina 1 minsan palautus. Alko viimenen pari hapottamaan aika reilusti...
2. Suorinjaloin mave powerräkissä
2*12*75kg
Pitkästä aikaa halusin ottaa pari sarjaa tätäkin. Ihan sillai kevyesti pumppaillen ja hyvällä tuntumalla vetelin nää sarjat.
3. Kyykky powerräkissä
10, 10*55kg
10*60kg
10, 10*55kg :sweat:
Pitkästä aikaa takakyykkyä! Tän vois jättää tälle paikalle ohjelmaan, koska sain kerrankin aivan törkeen hyvän pumpin ja tuntuman etureiskoihin! Empä muista millon olis takakyykky toiminu näin hyvin kuin nyt!
4. Pohkeet seisten koneessa
10, 8*55kg
7*55kg+5*45kg+5*35kg
5. Pohkeet vaakaprässissä
10, 9, 8*90kg
7*100kg
Huomenna sit olkapäiden ja käsien kimppuun. Mulla on perjantaista lähtien ollut joku ihmeellinen kestopumppi olkapäissä :lol:
Jonna1983
21.10.2008, 16:15
Aika boring treeni oli eilen. Ei vaan jaksanut kiinnostaa. Lisäks noi treenipainotkin on alkaneet vähän junnata, joten päätin pitää pienen keventelyn tähän väliin. Huomenna vielä selkää ja rintaa ja sit 5 päivää lepiä. Ou jee :p
Eilen siis olkapäiden ja käsien pumppi. Muuttelin taas vähän liikeitä et jaksasin ees tän reenin vetää läpi joten kuten.
1. Pystypunnerrus koneessa
13, 10*40kg
10*35kg
11*30kg
2. Arnold kp
2*12*11kg
3a. Hauberit vinopenkillä kp
12, 10, 10, 9*11kg Aika jees pummpi iski kätösiin!
3b. Ojentajapunnerrus kp niskan takaa
15, 13, 12, 10*26kg Seuraavan kerran sit kakskasin hantteli. Huippua. Varmaan kuolen sen alle..
4a. Hauberit scott-koneessa
13, 11*10kg
15, 13, 11, 10*7,5kg
Tää on hyvä vekotin! Täs saa aikasiks hirmuisen poltteen ja pumpin. Hauberit oli hirmu pipit tän setin jälkeen. Mii laik!
4b. Sivuviparit kp
12, 10*8kg
15, 14, 13, 12*7kg
5a. Viparit kp kulmassa
12, 11, 10*6kg
5b. Ojentajat niskan takaa narulla taljassa
3*15*20kg
Liian kevyttä, mut olin laiska enkä jaksanut laittaa enempää painoja.
http://2.bp.blogspot.com/_czPUJ9QSAi8/SP3hIJGOMUI/AAAAAAAAABk/20I5HSwSCrw/s200/ojpunnarulla201008.jpg
Kyllähän toi reeni perille meni vaikken jaksanutkaan kovin hyvin siihen panostaa. Aika pienellä vaivalla saa loppujen lopuks kohtuullisen hyvän treenin aikaan :thumbs:
Jonna1983
24.10.2008, 14:18
Vuorossa oli tällä kertaa selän ja rinnan pumppitreeni eli lyhkäsillä palautuksilla ja supersarjoilla mentiin. Otin loppuun vielä pari sarjaa olkapäille ja hauiksillekin, kun nyt kerta oli tiedossa pienoinen treenitaukokin.
1a. Peckdeck
13, 10*40kg Empä ole koskaan tätäkään näin isoilla painoilla tehnyt!
13, 10*35kg
1b. Ylätalja lapiokahvalla
15, 13, 12*55kg
12*45kg Tää kapeella rusettikahvalla.
2a. Pullover kp
12, 11*28,5kg Jaksoin kuin jaksoinkin tällä painolla! :rock:
12, 10*26kg
15, 13, 11, 10*18,5kg Tässäkin isommat painot käyttöön..
3a. Vinopenkki smith
12, 12, 10*35kg Oon vältelly tätä liikettä viimeseen asti, kun aina se on mennyt olkapäille. Eipä mene enää, kun muutin vähän tekniikkaa! Hähää..
3b. Alatalja kapeella
3*15*45kg Tosi hyvällä venytyksellä ja kunnon supistuksella.
http://3.bp.blogspot.com/_czPUJ9QSAi8/SQG3U5pkvqI/AAAAAAAAAB8/o8mTPpLqnqs/s200/alatalja221008.jpg
4a. Hauberit seisten kp
17, 15, 13*8,5kg
4b. Sivuviparit kp
3*15*6kg
4c. Vatsat aaltopenkillä jalat ysikympin kulmassa
25, 20, 16 Ja masu aivan tulessa..
Nyt sit otetaan vaan lepiä :D
Jonna1983
26.10.2008, 20:01
Eilen kävin salilla tekemässä airooppista semmoset 30 minsaa ja päälle kunnon venyt. Tänään kirmasin salille tekemään 25 minsan intervallin + 15 minsaa normi airooppista crossarilla. Päälle koko kropan venyt. Tekee toi venyttely muuten yllättävän hyvää, varsinkin sisä- ja takareidet sekä pakarat oli tosi kireet :eek: Niille otinkin sit monen minsan venytyksiä. Äsken sain vielä koko kropan hieronnan :rolleyes: Luulin, et pohkeet olis pahimmat, mut kyllä ne kipeimmät tais olla forkut ja pakarat :D Huomenna saattaa koskee..
Tiistaina sit taas treenien pariin :rock:
Jonna1983
28.10.2008, 20:28
Jei, tänään pääsin taas treenaamaan :rock: Vähänkö kiva! Treenaan tällä viikolla kolme päivää putkeen 3-jakosella, koska viikonloppuna on tiedossa treenileiri Keravan suunnalla! Huippua päästä oppimaan kaikkea uutta ja kivaa ja tavata samalla muitakin treenaavia tyttölöisiä :D
Tänään vuorossa olkapäiden ja käsien kova treeni.
1. Pystypunnerrus tangolla seisten
5*35kg
8, 8*30kg
Päätin vaihtaa tän treenin pääliikettä ihan vaihtelun vuoksi.
7, 5*50kg Ja taas mentiin painoissa ylös päin tässä liikkeessä!
7*45kg
3. Sivuviparit kp
13, 10, 9, 9, 9*8kg Ei vaan hyytynyt sit millään. Ens kerralla nostetaan taas painoja tässäkin.
4a. Ranskalainen alaviistopenkillä
6*35kg Rrrrraskasta... Tein ilman varmistajaa niin en enää toista sarjaa uskaltanut alkaa yksin vääntämään.
8, 7*30kg
4b. Hauberit koneessa
9, 8, 7*15kg Tässäkin sain nostettua painoja vähän ylös päin.
5a. Pushdown tangolla ristitaljassa
9, 8, 7*55kg Kunnon puristuksilla!
5b. Hauikset seisten kp
8*13,5kg Hitaalla negalla ja kunnon puristuksilla.
7, 7*13,5kg hammerotteella
6a. Takaolat vipuvarsikoneessa
11, 10, 9*20kg Pienensin tässä painoja tein paljon hitaammin ja kunnolla puristaen yläasennossa. Oikein makoisasti tuntui takaolkapäissä!
6b. Vatsat taljassa narulla seisten
3*15*50kg
On paikat sen verran tikissä, että tais treeni mennä aika hyvin perille :thumbs: Huomenna sit jalkatreeni ja etukyykkyyn 75 kiloo :eek: Se on mulla aika paljon se...
Propofol
29.10.2008, 11:03
Huomenna sit jalkatreeni ja etukyykkyyn 75 kiloo :eek: Se on mulla aika paljon se...
Munki tarvii varmaa alkaa tekee useemmin tota etukyykkyy... mul taitaa siin olla maksimit jotai 50-55 et toi sun 75kg kuulostaa aika hurjalle :thumbs:
Mut mul ei ookkaa se tekniikka niin hyvin takaraivos ku tossa takakyykyssä...
Kyl sä sen Jonna handlaat! :rock:
Jonna1983
29.10.2008, 12:11
Munki tarvii varmaa alkaa tekee useemmin tota etukyykkyy... mul taitaa siin olla maksimit jotai 50-55 et toi sun 75kg kuulostaa aika hurjalle :thumbs:
Mut mul ei ookkaa se tekniikka niin hyvin takaraivos ku tossa takakyykyssä...
Kyl sä sen Jonna handlaat! :rock:
Etukyykky toimii kyl mulla kaikista parhaiten! En luovu siitä liikkeestä ihan heti, kun oon sen nyt saanut kulkemaan ja tuntumaan niin hyvin. Avainsana tossakin liikkeessä taitaa olla "mitä syvempään, sen paremmin menee perille" :D Vähän jänskättää toi paino vaan, mut jospa sieltä ees se nelonen nousis! Pitänee laittaa Sklipnotin psychosocial taas soimaan niin saan väännettyä sen avulla parit ylimääräiset toistot :thumbs:
Takakyykkyähän mä en juurikaan tee, kun joudun tekemään sen tosi leveellä eikä se sillon oikein palvele mun tarkotusta saada kunnolla sviippia reisiin. Pari viikkoa sit otin sitä powersmithissä ja sillon sain sen tuntumaan yllättävän hyvin! Pitänee pitää se pumppitreeneissä ainakin mukana :rolleyes:
Jonna1983
30.10.2008, 13:05
Nooo, nousihan se 75 kiloo jokusen kerran, mut tosi raskasta oli! Niinpä sen kyllä kuuluu välillä ollakin. Ei sekään kiva olis, jos aina olis liian kevyttä ha helppoa.
Alkuun 10 minsaa Precorin porraskonetta.
1. Etukyykky
6, 4*75kg :rock: Voin sanoa, et oli raskasta! Molempien sarjojen vikoissa toistoissa avustaja tuki käsiä niin, että pystyin keskittymään täysin jalkojen työskentelyyn. Jalat jaksais tehdä enemmän toistoja, mut olkapäät ei taas jaksa pitää tankoa niin kauan paikoillaan..
2. Hack kapeella
7, 6, 4*62,5kg
Nostin ihan aavistuksen verran tässäkin painoja viime kerrasta. Jokainen toisto tehtiin taas ihan pohjasta ja reidet kiittää!
3. Pärssi kapeella
12, 9*150kg
Tää oli lähinnä semmosta tuntumapumppailua.
4. Suorinjaloin mave kp
4*10*28,5kg/käsi
Kaikki koneet ja smithit oli varattuna niin päätin sit tarttua pitkästä aikaa käsipainoihin. Tein kaikki sarjat tosi nopeilla palautuksilla, koska en halunnut isompiakaan painoja ottaa käyttöön.
5. Pohkeet seisten koneessa
7*60kg+5*50kg+5*40kg
6*55kg+5*45kg+5*35kg
8*50kg+5*40kg+5*30kg
6. Lähentäjät
2*12*45kg
Pitää kait noitakin välillä vähän jumpata ;) Ei käy isännällä oltavat liian helpoksi :lol:
Illalla sit rinnan ja selän kimppuun :thumbs:
no voi perse mitä etukyykky rautoja!:eek: mulla (ja varmaan aika monella muullakin) on sama homma etukyykyn kans, jalat jaksais mut olkapäät antaa periks. no jokatapaukses pakko viä todeta tää itsestään selvyys: oot naiseks tosi vahva:thumbs:
Jonna1983
31.10.2008, 11:32
no voi perse mitä etukyykky rautoja!:eek: mulla (ja varmaan aika monella muullakin) on sama homma etukyykyn kans, jalat jaksais mut olkapäät antaa periks. no jokatapaukses pakko viä todeta tää itsestään selvyys: oot naiseks tosi vahva:thumbs:
Heh, jalat mulla on aina olleet suhteellisen vahvat. Varmaan pitkä itsepuolustuslaji taustakin vaikuttaa jonkin verran asiaan :) Semmonen etukyykkyhaarniska vois olla aika loistava tuttavuus, mut en ihan jaksa uskoa et meidän salille semmosta hommaavat. Mitähän semmonen maksais jos itselleen ostais? Tai sit pitää vaan kasvattaa jumalattoman suuret olkapäät niin tanko pysyy paikallaan ihan pitelemättä ;)
Jonna1983
06.11.2008, 12:58
Jaahas, pitäiskö vähän päivitellä reenejä... Ei oo kyl mitään erikoista kerrottavaa, oon ollut vähän laiska ja alla päin jostain syystä. Oon treenannut lähinnä semmosia mukavuustreenejä :hmm:
04.11 Jalat (takareisipainotus)
Alkuun kymppi minsa crossaria noin niinku lämpimiks.
1. Suorinjaloin mave
10*85kg
8, 8*90kg
8*95kg
2. Kyykky
3*10*60kg
Jatkuvalla liikkeellä. Hyvin hapotti!
3. Takareiskat maaten
9, 8, 7*35kg
10*30kg
4a. Pohkeet vaakaprässi
15, 14, 12, 12*80kg
4b. Loitontajat
4*12*50kg
Aika pliisu treeni, mut sain tosi hyvän tuntuman kuiteski! Sepä se kait on tärkeintä..
5.11 Olkapäät ja käpälät
Ja alkuun taas crossaria reilut 5 minsaa. Lisäksi kiertäjäkalvosimia ja kevyttä pumppailua.
1. Sivuviparit kp
14, 13, 12, 10, 10*5kg
Tän voisin seuraavalla kerralla ottaa vasta pystypunnerruksen jälkeen. Kyllä tää tekniikkaa vaan toimii!
2. Pystypunnerrus kp
14, 12, 11*13,5kg
3a. Hauiskääntö kp vinopenkillä
12, 11, 9*10kg
Tän tein leirillä opitulla tekniikalla ja väsy iski kyllä aivan yhtäkkiä! Ei huono ollenkaan..
3b. Ranskalainen istuen kp
10*28,5kg
12, 10*26kg
Tää liike menee vaihtoon... Tai sit pienennän painoa ihan reilusti ja teen sen entistäkin syvempään. Ens kerralla sen sit näkee :D
4a. Niskan takaa punnerrus smith
12*25kg Tän otin powersmithissä ja eihän siitä mitään tullut, kun se tanko liikkuu minne sattuu eli smithin vaihto.
11, 9*30kg Tää sit painavammassa vekottimessa pelkällä tangolla :D Tässä ei varmaan ihan heti tartte painoja. Hassua veivata pelkällä tangolla.
4b. Hauberit scottkoneessa
13, 12, 11*12,5kg Mai feivorit ;)
5a. Takaolat kulmassa kp
14, 13, 12*5kg
5b. Pushdown
2*15*20kg Olinpa laiska, en jaksanut laittaa enempää painoja :D
12*25kg
6a. Kickback kp
12, 11*6kg
6b. Sivuviparit kp
2*10*4kg Kunnon puristuksella yläasennossa. Tän supersarjasetin otin ihan vaan huvikseen..
7. Vatsat aaltopenkillä
20, 16, 12*BW
Toisaalta oli tosi hyvä treeni, toisaalta taas ihan susipaska. Olkapäihin sain tosi hyvän tuntuman ja ne onkin nyt vähän kipeet, mut kädet olikin sit ihan eri juttu. Ei oikein hotsita nykyään toi käpälien hinkkaaminen ja siks kait ne onkin niin paskat. Jospa se uus valkku sit keksis jotain uutta, kivaa ja kehittävää niille :D Harjottelin eilen illalla myös poseja. Vittu mä niitä opi ikinä.. Vedin ne kerran läpi ja olin jo aivan paskana.:mad:
Hyvä toi sun blogis! Osaat tuoda asiat esille tosi kiinnostavalla tavalla ja plussaa myös siitä että siellä on paljon muutakin kuin vaan treenit. Kiitos ja kumarrus, meni mun favoritheihin:thumbs:
Jonna1983
07.11.2008, 14:03
Hyvä toi sun blogis! Osaat tuoda asiat esille tosi kiinnostavalla tavalla ja plussaa myös siitä että siellä on paljon muutakin kuin vaan treenit. Kiitos ja kumarrus, meni mun favoritheihin:thumbs:
Piti keksiä joku systeemi, jossa voi välillä kunnolla purkautua :D Välillä olis tosi paljonkin asiaa, mut ei kerkee/muista kirjottamaan niitä ylös ja sit harmittaa:D Kiva jos vielä lukijoitakin riittää :rock: Toi sun avatar on muuten tosi :kuola:
Jonna1983
09.11.2008, 13:34
Jaahas, jos taas jotain tännekin rustais ylös. Meinaa ihan mennä sekasin et mitä oon päivittäny ja mitä en :hmm:
Vuorossa siis selän ja rinnan pumperotreeni. Supersarjoilla ja lyhkäsillä palautuksilla mentiin :thumbs: Paikat ihan pumppiin...
1a. Peckdeck
14, 13, 12, 10*40kg Järkyttävä pumpero! tissit on fire :D
1b. Ylätalja leveellä eteen
12*55kg
13, 10*50kg
20*40kg
2a. Penkki smith
15, 13,12, 12*35kg
Oli oikee penkki varattuna ni menin sit smithiin. Eipä muuten mennyt olkapäille! Kyllä se oikee tekniikkaa aina sieltä löytyy, kun vähän viittii yrittää ja kokeilla..
2b. Kulmasoutu
15, 13 vastaotteella kahdella käsipainolla. Tätä on aika hankala tehdä vastaotteella ja kyynerpäitä ei todellakaan saa osottamaan suoraan taaksepäin noiden kässäreiden takia.
15*21kg yhdellä kädellä ja tasapenkillä tehtynä. Tää systeemi ei sovi mulle ollenkaan, alaselkää alkaa särkeä aivan julmetun paljon vaikka kuinka yritän pitää vatsan tiukkana.
http://3.bp.blogspot.com/_czPUJ9QSAi8/SRVwyBzbQXI/AAAAAAAAAEM/KS67TBlIbWI/s200/kulmaskp071108.jpg
15*21kg Tän taas tein niin, et nostin penkin nojaan ensimmäiseen pykälään eli olisko se jossain 30 asteen kulmassa? Tässä pystyy sit tekemään vähän isommolla painoilla eikä alaselkä särkenyt ollenkaan. Tietty se on vähän kevyempi, koska asentokin on aavistuksen verran pystympi tasapenkkiversioon verrattuna.
3a. Ristitalja
17, 15, 12, 10*15kg kunnon rutistuksilla
3b. Alatalja kapeella
15, 12*45kg hitaasti ja kunnolla rutistellen.
12*40kg
12*35kg
4a. Reverse peckdeck
12, 12, 12*20kg
4b. Kyljet selkäpenkissä
3*15 on muuten kyljet nyt aivan törkeen kipeet...
4c. Abcoaster
3*15*10kg
Olis kait tuota kovemminkin voinut vääntää :rolleyes:
Jonna1983
10.11.2008, 14:05
Vihdoin ja viimein sain taas treenit kulkemaan niin kuin niiden pitäiskin eli kovaa!:rock: Tais vaan olla joku ihmeellinen laiskotusvaihe taas menossa...
1. Pystypunnerrus tangolla
7, 6*32,5kg
7*30kg
8, 6*50kg
4*50kg+4*40kg+4*30kg Huh, että otti koville!! Oon melkein unohtanut pudotussarjat kokonaan kovista treeneistä!
3. Sivuviparit kp
8, 7, 6*7kg Ja hyvin tuntui!! Ehkäpä se tekniikka olis vihdoin kohillaan. Hope so.
5*7kg+5*6kg+4*5kg Uuh..
7*6kg+5*5kg
4a. Hauiskääntö scott mutkatangolla
10, 10, 9, 8*27,5kg
Tää leirillä opitulla tekniikalla ja kylläpä muuten toimi! Ei koskenu kyynerpäätkään yhtään. Bueno.
4b. Facepull ristitaljassa
12, 12, 9, 9*50kg Nam.
5a. Ranskalainen taljassa maaten
12, 10*45kg Laitoin ite ekaan sarjaan 40kg, mut joku salitonttu oli käynyt lisäilemässä painoja..Hyvä niin!
12, 10*40kg
5b. Takaolkapäät vipuvarsikoneessa
12, 10*20kg
6. Keskitetty hauiskääntö kp
2*12*6kg Tää oli vaan tämmöstä extraa. Isäntä tätä teki ja sit mäki halusin ku sillä on niin isot hauikset ja ku mäki haluaisin semmoset ja silleen.
Oon kyl viime aikoina huomannut, et noi mun olkapäät on jopa vähän kasvaneet sitten viime syksyn :thumbs: Lopullisen tuloksenhan tietty näkee sit vähissä rasvoissa, mut kuiteski. Ihan mukava välillä huomata ettei treenit ole menneet täysin hukkaan...
Illalla sit etureisien kimppuun!
Jonna1983
11.11.2008, 12:54
Eilen vuorossa etureisien pumppi, ehkä yököttävin ja pelottavin, mut samalla paras jalkasetti! Meinasin et olisin tänään ottanu selälle ihan normi mavea, mut saattaa mennä räkkivedon puolell ku on toi perse ja jalat niin kovin kipiät :D Tai sit alan hassuttelemaan ja teen mavea vähän pidemmillä seteillä vaikka onkin kova selkäreeni! Mut eihän se haittaa vaik tekisinkin mavessa sit pidempiä sarjoja, eihän?
1a. Reidenojennus
15*45kg
15, 11*40kg
13*35kg
1b. Prässi kapeella
14, 12*160kg
12*150kg
12*140kg
Jälleen kerran erittäin H-A-P-O-T-T-A-V-A-A! Suosittelen tätä settiä joka ikiselle treenaajalla, joka haluaa reidet ultimaaliseen räjähdystilaan. Nää siis superina.
2. Takareidet maaten
12, 11, 9*15kg yksi jalka kerrallaan
12, 9*30kg molemmat jalat yhtäaikaa
3. Askelkyykky smith
2*12*50kg Leveällä askeleelle eli liike menee enemmän takareisille ja pyllynposkille :D
4a. Pohkeet istuen
13, 12*20kg
12*22,5kg
12*25kg
12*27,5kg
8*30kg+8*25kg+9*20kg
4b. Pohkeet hack
12, 11*40kg
Näitä otin kaks sarjaa superina ihan sen takia, kun normaalisti tossa istuen versiossa mulla kramppaa aina pohkeet heti ekan sarjan aikana. Päätin sit jättää ne vähän vajaiks sarjoiks ja ottaa hackin aina loppuun asti. Tällä kerralla pohkeet ei kuitenkaan osottanut mitään merkkejä kramppaamisesta niin jatkoin sit kahen setin jälkeen pelkästään istuen.
Sekalaisia vatsoja neljä sarjaa: suoria, vinoja ja sit pallon kanssa pari sarjaa Swiss-Ball Alternating Step-offseja eli ollaan punnerrusasennossa jalat pallon päällä ja siitä lähdetään ensin napauttamaan vaikka oikealla jalalla lattiaan, palautetaan se pallon päälle ja sama vasemmalla. Keskivartaloa on pakko pitää kunnon paketissa koko ajan ja otti muuten tosi hyvin vatsoihin!
Illalla sit selkää ja haubereita.
Jonna1983
12.11.2008, 18:35
Eilen vuorossa selkää, haubereita ja vähän olkapäitäkin. Olkapäitä ei koskaan voi treenata liikaa..
1. Leuat hammerotteella
9, 7, 6*BW
Tässä en tällä kertaa käyttänyt lisäpainoja, kun ajattelin kokeilla paljonko menee leirillä opitulla tekniikalla. Ens kerralla sit voiskin ottaa jonkun pienen lisäpainon käyttöön. Uppos muuten aika hyvin selkäfileisiin..
2. Kulmasoutu vastaotteella
8*45kg
7, 6*50kg
Hyvin sain rutisteltua lavat yhteen. Alaselkäkään ei särkenyt tässä ollenkaan ja se on uutta se!
3. Alatalja kapeella
9, 8*50kg
6*50kg+6*40kg Törkeen hapottavaa!
4. Selänojennus penkissä
12, 10, 10
En sit uskaltautunut maven ihmeelliseen maailmaan ettei toi selkä vaan ottais enempää itteensä. Isäntä opetti mulle uuden tekniikan tähän liikkeeseen ja aika raskasta oli vaikkei käytössä ollut ees lisäpainoja.
5. Hauberssonit suoralla tangolla
9, 7, 5*20kg
5*20kg+7*15kg
Tässä käytössä myös leirillä opittu tekniikka eli käsi ei ala-asennossa todellakaan lasketa suoraksi asti. Liike ei pysähdy missään muussa kuin yläasennossa, jolloin puristetaan hauiksilla mahdollisimman kovasti. Tuntui..
6a. Hauiskääntö hammer kp
7, 6*11kg
8*10kg
6b. Pystysoutu taljassa
12, 10, 9*30kg
7. Sivuviparit kp
10, 9, 8*5kg
Vasemman olkapään jotain niveltä or something meinas välillä vihlaista aika ikävästi..
8. Sivuviparit taljassa
8, 7*5kg
Jälkimmäinen sarja selän takaa tehtynä.
Tänään piti tehdä airooppista, en jaksanut enkä kerennyt. Hyi minua :warning: Se vaan on niiiiiiiiin tylsää!! Antakaa anteeksi :D
Jonna1983
18.11.2008, 11:22
Jeps, tulihan sitä viikonlopun aikana heitettyä parit pumppireenitkin :thumbs: Motivaatioo ja energiaa treenaamiseen riittää taas vaikka muille jakaa! Kyllä se vamentajan hommaaminen vaan kannattaa ;)
Lauantai 15.11: olkapäät ja käpälät
1. Pystypunnerrus kp
15, 12, 10*15kg
Powerilla on niin kiva, kun on näitä "välimallin" käsipainojakin. Gymillä kässärit menee 2,5 kilon välein.. Nyyh..
2. Sivuviparit kp
13, 10*6kg
12, 10*5kg
12, 10, 9*4kg nää istuen
3a. Hauiskääntö taljassa
15, 13, 11*~40kg Taljassa ei ollut painomerkintöjä ollenkaan, mut laskeskelin niistä painolaatoista painot suurin piirtein.
3b. Dippi
15, 14, 11*BW
4a. Hammer kp
13, 11*9kg
12*8kg
4b. Pushdown narulla taljassa
18, 16, 13*~25kg
5. Takaolkapäät koneessa
2*12*25kg
15, 14*20kg
Tää oli semmonen technogymin tosi hyvä kone! Ei tartte kun vähän sutia käsiä taakse päin niin ottaa varmasti takalohkoihin!
6. Vatsat
3*15*2,5kg
Kehittelin oman version TGU:sta eli mulla oli levypaino koko liikkkeen ajan suorilla käsillä. En tiiä onko tälle jokin muukin nimi. Tein toistot tosi hitaasti ja otti tosi hyvin koko vatsaan!
Sunnuntai 16.11: Jalat takareisipainotuksella
1a. Takareiskat maaten
13, 10*35kg
11*30kg
14*25kg
1b. Takareiskat istuen
12, 10*30kg
15, 12*25kg
2. Takareidet seisten
12, 10*20kg
3. Kyykky powersmithissä
10, 10, 8*65kg
4. Haarakyykky powersmithissä
14, 12*55kg Tää meni tosi hyvin perseelle ja takareisille!
5a. Pohkeet 45 asteen kulmassa
12, 11, 11, 9*15kg
5b. Alatalja kapeella
4*9*30kg Tää oli vaan tämmöstä extraa. Kaikki toistot kunnon rutistuksella.
Tänään illalla olis vuorossa sit rinnan ja selän pumppitreeni ja ajattelin muuttaa sitä niin, että tekisinkin superina aina kaks saman lihasryhmän liikettä. En oo vielä keksinyt liikkeitä ja järjestystä, mut enköhän mä jotain saa kehiteltyä. Rinnalle ainakin superina peckdeckiä ja vinopenkkiä tangolla.
Jonna1983
19.11.2008, 15:50
No joo, eilinen treeni oli aika mielenkiintoinen. Suorastaan hapokas! Kohtuullisen heviä on vetää superina kaks saman lihasryhmän liikettä. Huh huh. Lihas olis jaksanut vielä tehdä töitä, mut kipu oli jo niin valtava, et oli pakko luovuttaa. Hyvä etten joutunut lattialla pyöriskelemään tuskissani alataljankin jälkeen. Reenihän meni seuraavasti.
1a. Peckdeck
15, 11*40kg
14, 11*35kg
1b. Vinopenkki tangolla
14, 10*35kg
12, 11*30kg
2a. Levee ylätalja
15, 13,12, 10*40kg
Tein tän eri taljassa kuin normaalisti ja tää olikin huomattavasti raskaampi tehdä! Toisessa taljassa pystyn tekemään samanlaisia sarjoja noin 10kg isommilla painoilla. Hyvähän tuo on kuitenkin välillä vaihdella..
2b. Kapee alatalja
15, 13, 12, 10*30kg
Pienet painot, kauhea polte!!!!! Kohta vois alkaa noita painojakin taas nostamaan, kun tekniikka alkaa olla kohillaan ;):rock:
3a. Kulmasoutu kp
14, 12, 11*23,5kg Nyt löysin tähän hyvän tekniikan!:thumbs:
3b. Penkki kp
15, 12, 11*16kg Tää ei sujunu kyllä ei sit yhtään. En ymmärrä miten nää punnerrusliikkeet on mulla taas näin vaikeita.. Koneissa onnistuu, mut vapaalla ei.
4. Mave
2*10*60kg Kunhan pumppailin.. Otin silti videon! Se on sit aika vauhdikasta menoa :D
5a. Selännostot/kyljet
10*BW nää siis selänojennuksia
15*BW/kyljys
5b. Abcoaster
3*12*10kg
6. Vatsat lp suorilla käsillä
12, 10*5kg
Loppuun tein vielä kuntouttavia liikkeitä tuolle oikuttelevalle lavan pirulaiselle. Tänään illalla taas olkapäiden kasvatushommiin :piis:
Jonna1983
24.11.2008, 14:14
On näköjään taas jäänyt joku treeni päivittämättä. Eihän se mikään maailman loppu ole, mut olis mukava jos kaikki treenit olis kuitenkin jossain ylhäällä.. Tää treeni olikin sit viimenen treeni vanhalla ohjelmalla! Hihii..
1. Sivuviparit kp8, 8, 6, 5*7kg
10*6kg+6*5kg
6*6kg+5*5kg
2. Pystypunnerrus kone8*50kg
5*50kg+5*40kg+4*30kg Heviä..
10*30kg toooosi leveellä otteella.
3. Takaolat vipuvarsikoneessa
12, 10, 9*22,5kg
4. Niskan takaa pun. smith10*30kg
6*35kg ei ollu varmistaja ihan hereillä.. Sätkin ja ähisin ennen kuin hän suvaitsi vähän avittaa :D
5*35kg unohin vähentää painoja, vaikka mun kyllä piti. Ihan oikeesti! :D
5. Hauisk. scott mutkatangolla10*30kg
3*10*27,5kg
6. Ranskalainen taljassa14, 10*45kg
10*40kg
7a. Pushdown tangolla
10, 10*50kg
7b. Sivuviparit taljassa8, 6*10kg oikein muikea viilis tonne olkapäiden seudulle..
8. Reverse peckdeck
12, 10*20kg
Huippuu päästä taas uuden ohjelman kimppuun!!:rock:
Jonna1983
24.11.2008, 14:17
Treenit muuttui viisijakoiseksi, paitsi kädet ja olkapäät tulee treenattua kahdesti viikon aikana. Treenaan salilla nyt viisi kertaa viikossa ja teen vielä kolme aerobista viikossa.
21.11 Selkä + olkapäiden pumppi
1. Mave
9*80kg
8*87,5kg
Ens kerralla sit alotetaan ysikympistä..Vähän meitsi on heikko!:sweat:
2. Leuat hammerotteella10, 8*BW
Tässä vaihdan ens kerralla leveeseen myötäotteeseen.
3. Kulmasoutu vo
8, 6*52,5kg
4. Pullover köydellä seisten13, 12*35kg
5. Kapee alatalja
10, 7*55kg
6. Ylätalja lapiokahvalla
13, 11*45kg
7. Sivuviparit kp
15*5kg+12*3,5kg
12*5kg+12*3kg
12*4kg+10*3kg
15*3kg+11*2kg
13*3kg+10*2kg
Enpä ole ihan äskettäin tehnyt yhtään mitään liikkeitä kahden kilon käsipainoilla :D Oikein toimivilta tuntui tässä liikkeessä nekin.. Polte oli aivan kaamea!
22.11 Rinta-hauis + ojentajien pumppi
1. Penkki7*52,5kg
8, 7*50kg
Tän kans tulee vielä menemään hermot, mut tehdään nyt ainakin vähän aikaa. Täytyy anoa sit liikeen poistamista ohjelmasta, jos alkaa kovin pahasti junnailemaan.
2. Vipunostot tasapenkillä kp
12, 9*13,5kg
12*11kg
3. Vinopenkki smith8*45kg
10, 8*42,5kg
Olipas mukava tehdä tätä pitkästä aikaa!
4. Hauisk. istuen kp
11, 9*10kg
5. Hauisk. scott mutkatangolla
9, 7*30kg
6. Hauisk. scottkoneessa7*17,5kg
8*15kg
7. Hammer kp
8*13,5kg
8*11kg
8. Pushdown tangolla
17, 12*45kg
12*40kg
30 sekan palautukset.
9. Päänyli ranskalainen narulla
14*25kg
13*20kg
15*15kg
Tässä samat palautukset.
Semmosta on tullut viime päivinä duunattua. Koko yläkroppa on ihan paskana, joka paikkaan koskee..Eilen kävin koiran kanssa 45 minsan aamulenkin.
Jonna1983
25.11.2008, 21:00
En ole varmaan vuosiin treenannut pelkkiä etureisiä kerralla. Ajattelin, et se olis ihan piis of keik, mut eipä ollutkaan. 12 sarjaa pelkille etureiskoille on aika paljon!! Pirun rankkaa vetää vielä jokainen sarja failureen.. Nooooo, saavatpahan ainakin nämäkin tikkujalat uutta ärskykettä ja saattavat jopa innostua kasvamaan jossain vaiheessa :D
Avasin tuonne pointshoppiin (http://www.pointshop.fi/?ref=2618386) myös oman blogin. Höpötän sinne lähinnä kaikkea yleistä elämästä ja treeneistä. Juttujen ei ees tartte olla kovin pitkiä ja niistä saa joka kerta lisää pisteitä! Kiitos muuten kaikille, jotka olitte edellisessä blogini pointshopin maininnassa klikanneet linkkiä. Sain siitä roimasti lisää pisteitä! Kaikki vois nytkin olla Jonnalle kilttejä ja klikata tuota yllä olevaa linkkiä niin saan lisää pisteitä :) Kohta voin jo tilata sieltä jotain kivaa itselleni. Jipii! Tilasin tuolta pointshopista tänään suvun pienemmille pari joululahjaakin (lähinnä lasten leffoja ja muumipelin). Sain ne tosi halvalla ja samalla keräsin taas pisteitä, on se helppoa ;) Meitsi on kyllä kunnon lokki, aina kaiken ilmaisen kaman perässä. Tai no en kaiken, en mä mitään ylimääräistä ja turhaa krääsää kotiini halua, vaan kaikkea hyödyllistä.
Juuh, sit eiliseen treeniin. Etureisiä reenattiin, kovaa. Mulla ei ole enää erikseen mitään kovia ja pumppitreenejä, vaan eri pituisia sarjoja on ujutettu yhteen treeniin. Eilen tosin en tainnut ottaa yhtään alle seiskan sarjaa. Vissiin mä en tartte sit erikseen mitään voimareenejä tai sit ne tulee vasta myöhemmin kuvioihin. En ees tiedä mitä tän viiden viikon jakson jälkeen tapahtuu :D Ehkä parempi niin.
Alkuun 5 minsaa crossaria ja kevyet venyt.
1. Reidenojennus
15, 13*45kg Ens kerralla lissee painoo!
14*40kg
2. Smithkyykky kapealla
11, 9*80kg
9*75kg
Iiiisch, jalat oli ihan paskana jo tässä vaiheessa! Ei auta valittaa, seuraavaa liikettä kohti siis!
3. Hack kapeella
7*60kg Hyvin hyytyi..
8*55kg
8*50kg
4. Prässi
13*150kg
2*15*140kg En ymmärrä miten kummassakin sarjassa tuli samat toistot, kun jo ekassa sarjassa tällä painolla olin ihan paskana. Löyty soittimesta hyvä biisi toiseen sarjaan niin tuli jostain samalla lisää voimaa :D
Siinäpä etureisitreeni kokonaisuudessaan. Tänään sit takareiskoja, pohkeita ja vatsoja. Tänään pitäis sit takareisille ottaa vielä prässiä. Mielenkiinnolla odotan miten se onnistuu näillä pökkelöjaloilla. Ovat nimittäin toooooosi kipiät, vaikka venyttelin eilen ihan huolella.
Jonna1983
26.11.2008, 14:39
Hei, semmosta tossa aloin miettimään, et kannattaako mun enää kirjotella tonne mun blogiin et lukeeko niitä kukaan? En tietty tiedä lukeeko täälläkään kukaan mun juttuja et kannattaako tännekään kirjotella? Olis kuiteski välillä ihan mukava saada jotain kommenttiakin. Oon siis vähän kahden vaiheilla et jatkanko kumpaankin paikkaan kirjottamista vai lopetanko toisen vaimitähäh?:D
No, kuiteski. Eilen illalla salilla vuorossa takajalat, pohkeet ja vatsat. Pelkäsin etten sais vääntäydyttyä sinne prässin alle, mut se onnistukin suhteellisen helposti! Selkä tosin sano pari vastalausetta suorinjaloin mavesta ja yöllä heräilin useaan otteeseen ilkeään viiltoon vasemmalla puolella alaselkää. Joku noidan nuoli siellä varmaan oli taas vaihteeks.. Hmph. Muutenkin vähän jänskättää, et miten toi selkä ottaa uuden treeniohjelman, jossa saman viikon aikana väännetään sekä normi mavea että suorinjaloin mavea! Persdaagina olis vuorossa sit mavea, innolla odotan.
Alkuun vajaa kymppiminsa crossaria.
1. Takareidet maaten
11, 9*40kg
10*35kg
2. Prässi takareisille
11, 10, 9*170kg
Tässä menee aina oman aikansa ennen kuin saa masiinan säädöt kohilleen. Ekassa sarjassa en saanut minkäänlaista tuntumaa takajalkoihin, mut kyllä sen kävellessä huomas, et perille meni :D
3. Suorinjaloin mave
10, 9, 8*85kg tästä video (http://www.youtube.com/watch?v=l2US_unniSw). Toivottavasti toimii...:hmm:
4. Pohkeet seisten
9, 8, 7*45kg
Nää tein kyllä niin kovaa kuin vaan pystyin. Yläasennossa nousin niin varpailleni etten olis ylemmäks enää päässyt!
5. Pohkeet istuen
12, 10*27,5kg
10*25kg
6. Vatsat koneessa
11, 8*45kg
11*40kg
7. Vatsat narulla taljassa
12, 10*65kg
10*60kg
8. Vatsat aaltopenkillä
16, 14, 13*BW
Vatsoihinkaan en saanut kovin hyvää tuntumaa, vaikka kuinka yritin rutistella ja tehdä vaikka mitä. Ei ne oo nytkään yhtään tehdyn oloiset. Kaitpa se reeni kuiteski perille meni.
Illalla olis vuorossa olkapäät, ojentajat ja haubereiden pumppireeni. Sinänsä mielenkiintoista et ylihuomenna pitäis jo vetää olkapäille pumppitreeni.. Hmm. Pitänee kysyä valkulta, et onko noi olkapääsetit ihan tarkoituksella noin lähekkäin vai onko siinä tullut joku juttu.. Mulla kun menee oltsit aika kipeiks joka reenistä ni voi olla melko kivuliasta heti yhden lepipäivän jälkeen alkaa väsäämään niitä uudemman kerran. Pitää kattoo miltä se tuntuu :rolleyes:
Propofol
26.11.2008, 16:51
Hei, semmosta tossa aloin miettimään, et kannattaako mun enää kirjotella tonne mun blogiin et lukeeko niitä kukaan? En tietty tiedä lukeeko täälläkään kukaan mun juttuja et kannattaako tännekään kirjotella?
Eiköhän toi about 34 500 lukijaa sun päivyrille puhu puolestaan :lol:
Molempia luetaan ainakin täällä!!! :thumbs:
Etkä lopeta mitää kirjotteluitas, keneltä mä sitten treenejä ja extreme-liikkeitä apinoin :D
Minäkin tunnustan lukevani sun kirjoituksia molemmista osoitteista. Senkun naputtelet vaan kiltisti tekstiä kumpaankin paikkaan :D
Selkä tosin sano pari vastalausetta suorinjaloin mavesta ja yöllä heräilin useaan otteeseen ilkeään viiltoon vasemmalla puolella alaselkää. Joku noidan nuoli siellä varmaan oli taas vaihteeks.. Hmph. Muutenkin vähän jänskättää, et miten toi selkä ottaa uuden treeniohjelman, jossa saman viikon aikana väännetään sekä normi mavea että suorinjaloin mavea! Persdaagina olis vuorossa sit mavea, innolla odotan.
Kuulostaa aika kovalta tuo molemmat samaan viikoon... Kaipa se täytyy vaan kokeilla ja tunnustella. Mä oon saanu hyvin alaselältä pois rasitusta suorin jaloin vedossa, kun pidän koivet tiukasti yhessä ja jätän noston ylhäältä vähän vajaaks. Toimii ainakin mulla :thumbs:
Ja muuten, täälläkin kyllä luetaan kumpaakin, eli jatka ihmeessä kirjottelua!! :D
Jonna1983
28.11.2008, 09:29
Eiköhän toi about 34 500 lukijaa sun päivyrille puhu puolestaan :lol:
Molempia luetaan ainakin täällä!!! :thumbs:
Etkä lopeta mitää kirjotteluitas, keneltä mä sitten treenejä ja extreme-liikkeitä apinoin :D
Sä käyt kuitenkin tahallas klikkaamas ittes mun blogiin noin tuhat kertaa päivässä ettei mulle tulis paha mieli ;) Nyt ei sit ole vähään aikaa tulossa mitään extremeliikkeitä, kun on määrätty treenaamaan tietyllä ohjelmalla. Tai sit mä voin edelleen bongailla niitä ja tehdä yhden sarja/liike ja ottaa siitä videon. videon perusteellä sä voit sit tehdä sitä extreme liikettä useamman sarjan ja kertoa miltä tuntui. Eiks juu?:rolleyes: Perustetaan Team P&J-liikkeitä joka lähtöön..
Minäkin tunnustan lukevani sun kirjoituksia molemmista osoitteista. Senkun naputtelet vaan kiltisti tekstiä kumpaankin paikkaan
No, kai mun on sit pakko :D
Kuulostaa aika kovalta tuo molemmat samaan viikoon... Kaipa se täytyy vaan kokeilla ja tunnustella. Mä oon saanu hyvin alaselältä pois rasitusta suorin jaloin vedossa, kun pidän koivet tiukasti yhessä ja jätän noston ylhäältä vähän vajaaks. Toimii ainakin mulla
Ja muuten, täälläkin kyllä luetaan kumpaakin, eli jatka ihmeessä kirjottelua!!
Kyl se saattaa onnistua, kun mavea ei kuiteskaan tule kuin 2 sarjaa viikkoon ja suorinjaloin mavea kolme sarjaa.
Mö oon kans huomannu, et vajaaks jättämisellä saa aika hyvin pois rasitusta alaselältä ja tuntuma takareisiinkin paljon parempi :rock:
Tätä blogia (ja myös tota sun uudempaa) oon lukenu kyllä jo kauan päivittäin, kuuluu aamun vakio-blogikierrokseen. :D Komeet on painot ja videoista paistaa oikee asenne tähän hommaan ;)
Jonna1983
29.11.2008, 19:54
Tätä blogia (ja myös tota sun uudempaa) oon lukenu kyllä jo kauan päivittäin, kuuluu aamun vakio-blogikierrokseen. :D Komeet on painot ja videoista paistaa oikee asenne tähän hommaan ;)
Mulla on kans tietyt blogit ja sivut joilla käyn päivittäin. Ja tietyssä järjestyksessä, totta kai! Laittelehan säkin kuvia ja videoo joskus. Ne piristää treenipäivistä kummasti :rock:
susannah
30.11.2008, 09:28
[QUOTE=Jonna1983;34043]Hei, semmosta tossa aloin miettimään, et kannattaako mun enää kirjotella tonne mun blogiin et lukeeko niitä kukaan? En tietty tiedä lukeeko täälläkään kukaan mun juttuja et kannattaako tännekään kirjotella? Olis kuiteski välillä ihan mukava saada jotain kommenttiakin. Oon siis vähän kahden vaiheilla et jatkanko kumpaankin paikkaan kirjottamista vai lopetanko toisen vaimitähäh?:D
Tätä luen kyl aina...
Ei tuonne munkaan päivyriin tule ikinä keltään mitään kommenttia, mut teen sitä lähinnä itseäni varten pääasiassa. Joskus ois kyllä kaivannut johonkin asioihin kommenttia.
Anyway älä ainakaan tätä lopeta!:rock:
Jonna1983
30.11.2008, 14:23
Tätä luen kyl aina...
Ei tuonne munkaan päivyriin tule ikinä keltään mitään kommenttia, mut teen sitä lähinnä itseäni varten pääasiassa. Joskus ois kyllä kaivannut johonkin asioihin kommenttia.
Anyway älä ainakaan tätä lopeta!:rock:
Kyllä mäkin käyn aika lailla kaikki treenipäivyrit lukemassa päivittäin, ei vaan tule aina jätettyä kommenttia. Nyt kävin sulle jättämässä jotain pientä kivaa ;)
Juu, kyllä mä päätin jatkaa vielä molempia!
Jonna1983
30.11.2008, 14:26
Lyhestä virsi kaunis :)
Treenihän meni seuraavalla tavalla.
1. Sivuviparit taljassa
13, 12*10kg
2. Pystypunnerrus tangolla seisten
9, 8, 7*30kg
Olisin halunnut tehdä smithissä, mut eihän sinne mitään päässy ku jotkut jantterit kyykkäili noin tsiljoona sarjaa siinä perä kanaa..
3. Sivuviparit kp
15, 12*6kg
12*5kg
15, 14*4kg
Kyllä nääkin menee sinne minne pitää, kun ei turhia mieti vaan antaa mennä täysillä! Mä en nykyään katso itteeni ollenkaan peilistä, kun teen sivuvipareita. Sillain ainakin tunnen millä se liike pitäis tehdä ja minne mennä. Ei sillä peilillä mitään tee :D
4. Viparit kulmassa kp
15, 13, 12*5kg
5. Pushdown taljassa
17, 15*25kg
En siis tehnyt tätä ristitaljassa, vaan semmosessa normitaljassa, jossa on puolet raskaampi tehdä kuin sukulaisessaan.
6. Dippi
10, 8, 6*10kg
Toi meidän salin dippiteline on kyl uskomattoman paska vehje. Siinä joutuu tekemään niin leveellä, et väkisin liike menee osaksi myös rinnalle. Tissitkin on nyt sit kipeet..
7. Kapee pena smithissä
9, 8, 6*47,5kg
8. Ranskalainen taljassa
14, 12*40kg
9. Hauberit scottkoneessa
11*15kg
10*12,5kg
11*10kg
30 sekan palautuksilla.
10. Hauberit kp vuoro tahtiin
12*10kg
10*9kg
11*8kg
Samat palautukset tässäkin.
Tyylikkäästi skippasin tälle päivälle suunnitellun intervallin. Kerkeehän noita vääntää muinakin päivinä :D
susannah
01.12.2008, 06:56
Siis minkälaisessa istuen vempeleessä sä noita pohkeita teet? Ja minkälaiselle tekniikalla? Musta tuntuu, et kaikki vetelee just jollain 40-50 kilon painoilla ko liikettä ja mä hankaan ihan tuskissani noin 30 kilolla.. Onks mulla oikeesti ihan paskat pohkeet vai missä mättää?:confused:
Taitaapi olla Techno gymin laite..vaikea selittää miten siinä tehdään, en löytänyt linkkiäkään, mutta väkisin tekniikka on oikea, kun laitteessa tekee. Siinä ei nosteta varpaiden varaan painoja vaan tavallaan rutistetaan tai ojennetaan varpaita eteenpäin...tajuukohan tästä yhtään mitään:eek:
Usein suosin toistoja maksimeilla, kaik tehot pohkeista irti.
No joo toiset ne tekee habakääntöjä tai penkkiä sellasil painoil et miulta itku pääsee:lol:
Jonna1983
01.12.2008, 10:33
Taitaapi olla Techno gymin laite..vaikea selittää miten siinä tehdään, en löytänyt linkkiäkään, mutta väkisin tekniikka on oikea, kun laitteessa tekee. Siinä ei nosteta varpaiden varaan painoja vaan tavallaan rutistetaan tai ojennetaan varpaita eteenpäin...tajuukohan tästä yhtään mitään:eek:
Usein suosin toistoja maksimeilla, kaik tehot pohkeista irti.
No joo toiset ne tekee habakääntöjä tai penkkiä sellasil painoil et miulta itku pääsee:lol:
Juu, oon itse asiassa joskus Lady Linellä kokeillut sitä härveliä ja aika toimivalta vaikutti! Mä teen ite ihan semmosessa perinteisessä, jossa levypaino on laitteen edessä olevasa tapissa ja sitä nostetaan reisien päälle tulevan tuen avulla..
Penkkiin oon kyllä tällä hetkellä tosi tyytyväinen, koska se mulla on junnannut aina tosi pahasti eikä nousujohteisuutta ole ollut juuri näkyvissä :rolleyes:
Jonna1983
01.12.2008, 14:39
28.11 Selkää
Alkuun 5 minsaa crossaria ja venkoilua soittimen kuulokkeiden kanssa.
1. Mave
8*90kg
8*92,5kg
Hah, löysin koneen kätköistä mavevideon heinäkuulta, jossa ekassa sarjassa tein 92,5 kilolla vitosen! Nyt otin kuitenkin tokassa sarjassa kasin. Hyvä minä! Ens kerralla saa taas nostaa vähän painoja, mut ei aleta ahneiks niin ei tule pipiä.
2. Leuat levee mo
9, 7*BW
3. Kulmasoutu vo
8, 7*55kg
http://4.bp.blogspot.com/_czPUJ9QSAi8/STAuMAa1r1I/AAAAAAAAAG8/MNZyhwIj0ss/s200/kulmis1281108.jpg
4. Pullover köydellä
13, 12*40kg
5. Kapee alatalja
8*60kg Jei, taas kutosella alkavat painot mut paljon parempi tekniikka kuin ennen! Jospa sitä lihaakin olis sit tullu ees vähän lapojen väliin... ja muuallekin tietty.
8*55kg
13, 12*50kg
7. Sivuviparit kp
15*6kg+12*4kg
12*5kg+12*3,5kg
12*4kg+10*3kg
12*3,5kg+12*2kg
12*3kg+10*2kg
30 sekan palautuksilla otin nää sarjat. Hapotti taas aika huolella.. Olkapäät oli vielä toissa päiväsestä treenistä kipeet, mut kyllä niillä silti jakso tehdä tosi hyvin!
Kaikissa liikkeissä nostelin tällä kertaa painoja ja silti sain vaadittavat toistomäärät. Aika bueno juttu. Luulen, et mavessa alkaa junnata viimestään satasessa. Nii, treenin loppuun se 30 minsan intervallihässäkkä crossarilla. Voin sanoo, et hikkee pukkas!
29.11 Rinta, hauikset + ojentajapumppi
Jipii, vihdoin ja viimein tuntu penkatessa, et se oikeesti kulkee ja tuntuu helpolta. Olkapäät ei ottaneet osumaa ollenkaan, mut rinta oli yberpumpissa ja tulessa ja kaikkee. Vähänkö loistavaa! Tätä hetkeä oon oottanut varmaan koko lyhyen treeniurani. Toivottavasti tää kerta ei ollut mikään yksittäinen hairahdus, vaan saisin penkin nyt oikeesti toimimaan ja kulkemaan kunnolla. Isäntä sano, et tekniikkakin näytti parhaalta ever! No, ei passaa liikaa iloita, koska ens kerralla voi olla ihan toinen ääni kellossa :D
Alkuun viitisen minsaa crossaria ja kauheet määrät käsien heiluttelua ja vetkuttelua sekä kevyet venyt. Treenivuorossa siis rinta, hauikset ja ojentajapumppi.
1. Penkki
7, 6*55kg Ou jeah. Vitsi, kun sais nostettua sarjapainot sinne kutosella alkavaan...
7*50kg
2. Vipunostot kp tasapenkillä
10*16kg Aika raskasta, mut sain tosi hyvin puristeltua tissifileillä. Mietin jo, et pitäiskö tää liike tehdä ennemmin taljassa, koska seuraavat kässäri on jo sit kasitoistaset. Jotenkin tuntuu aika isoilta painoila vipunostoihin..
12, 10*13,5kg
3. Vinopenkki smith
10, 8*45kg
8*40kg
4. Hauberit istuen kp
10, 9*11kg Pitikö muka ens kerralla ottaa ne 13,5 kiloset ja yrittää rimpuilla niillä? Kait sitä joutuu.. OMG!
5. Hauiskääntö scott mutkatangolla
6*32,5kg
8*30kg
6. Hk scottkone
9, 7*17,5kg
7. Hammer kp
9*13,5kg
10*11kg
8. Pushdown taljassa
15*30kg
13*25kg
14*20kg
30 sekan palautuksilla.
9. Päänyli ranskalainen narulla
13*30kg
12*25kg
12*20kg Tässä samat palautukset.
Veti muuten lihakset aika kipeiks tää reeni :rock: Mulla ei ihan helpolla mene esim hauikset kipeiks, mut nytpä vaan menivät!
Eilen kävin käpöttämässä semmosen 50 minsan aamulenkin koirulin kanssa. Tänään vuorossa etureiskoja!
Hienot on kyllä sun mavepainot! :thumbs: Kohta menee sarjat jo 100kg:lla. Wautsi-wau! :D
Tuo sun mavetekniikka näyttää mun silmään jotenkin tosi raskaalta kun otat joka toiston uudestaan samalla tavalla kun ekankin toiston, mutta hyvin näyttää paketti pysyvän koossa siitä huolimatta - ja vielä noilla kilomäärillä ! :thumbs: :rock:
Se on vaarallista selälle jos pompusta ryskäyttelee menemään.
Varmasti onkin, mutta oon nähnyt ihmisten tekevän niin että laskee maahan asti pitäen sen saman jännityksen liikkeen jatkuessa tavallaan koko ajan, kumminkaan "pompauttamatta".
Jonna1983
01.12.2008, 19:51
Hienot on kyllä sun mavepainot! :thumbs: Kohta menee sarjat jo 100kg:lla. Wautsi-wau! :D
Mulla toi mave ei oo koskaan ollut mikään kovin vahva liike, kun en selän takia ole sitä uskaltanut kauheesti tehdä. Nyt lähdetään taas pikku hiljaa kasvattelemaan painoja ja katsomaan mitä tapahtuu. Jospa se selkä kestäis, kun oikein nätisti jaksan sen tehdä. Sitä satasta mäkin tässä oottelen :sweat: Joskus hulluina nuoruusvuosina otin muistaakseni kolmosen 102,5 kilolla. Jospa jonkun ajan päästä saisin samalla painolla tehtyä ihan kunnon sarjan!
Tuo sun mavetekniikka näyttää mun silmään jotenkin tosi raskaalta kun otat joka toiston uudestaan samalla tavalla kun ekankin toiston, mutta hyvin näyttää paketti pysyvän koossa siitä huolimatta - ja vielä noilla kilomäärillä !
Mun on pakko ottaa jokainen toisto vähän niinku ykkösenä, koska haluan joka toiston jälkeen korjata tekniikan ja asennon mahdollisimman hyväksi. Mulla on selän kanssa paljon ollut ongelmia enkä tosiaankaan halua enää hajottaa sitä. Siksi tällainen tekniikka :rolleyes: Eipä noilla painoilla ole niin väliä, kunhan jokainen sarja vaan tuntuu itselle riittävän raskaalta. Tähän asti noi mun sarjat on kuitenkin olleet varsin keposia :D Sarjapainoja saa siis edelleen nostella ihan reilulla kädellä, pikku hiljaa tosin..
Jep, samaa mieltä. Toisille se tekniikka tosin sopii paremmin, jos paketin saa pidettyä koko ajan kasassa. Ite en lähe siihen ryskämiseen edellä mainituista syistä.
Varmasti onkin, mutta oon nähnyt ihmisten tekevän niin että laskee maahan asti pitäen sen saman jännityksen liikkeen jatkuessa tavallaan koko ajan, kumminkaan "pompauttamatta".
Jep, moni tekee niin. Ite en kuitenkaan uskaltaudu tuota systeemiä edes yrittämään..
Jonna1983
02.12.2008, 16:33
Eilen oli jostain syystä todella tyhjä ja vedoton fiilis. Pää ei toiminut eikä kyllä kroppakaan. Tuntu, että kaikki kroppaan ahdettu ravinto katos kyllä jonnekin ihan muualle kuin lihaksiin energiana. Tuli ihan vanhat hyvät dieettiajat mieleen. Tuo samainen olotilan kun oli seurana 24/7 ainakin dieetin loppuvaiheessa. Eilisen etureisitreenin vedin läpi sillä kuuluisalla suomalaisella sisulla. Luulen, et olisin liikkeessä kuin liikkeessä saanut tiristettyä vielä jokusen toiston enemmän, jos olis energiatasot ja olotila ollut kohillaan. Sain mä kuitenkin jotain edistystä aikaan sitten viime viikon treenin. Tästäkin saan varmaan kiittää armasta miestäni, joka jaksoi varmistaa ja tsempata jokaisen sarjan. Kiitos siitä, muru! Olet elämäni valo ja kirkkaus ;) Ilman kyseistä miestä en ees olisi päässyt harrastuksessani näin pitkälle.
Reenin alkuun semmoset 5 minsaa matolla köpöttelyä ja pitkien sarjojen pumppailua reidenojennuskoneessa. Otan mä aina muissakin liikkeissä 1-2 lämmittelysarjaa ennen varsinaisia kovia sarjoja.
1. Reidenojennus
12*50kg
13*45kg
15*40kg
2. Smithkyykky
8*85kg OMG, kun oli raskasta! Meinas usko loppua kesken..:eek:
10, 9*80kg
Huomasin tässä liikkeessä, et ihan pohjaan asti tekemällä ei todellakaan saa parasta tuntumaa reisiin. Tein ekassa sarjassa muutaman ekan toiston tosi syvään ja loput sit semisti alle ysikympin, joka oli paljon parempi! Tolla jälkimmäisellä syvyydellä reisissä pysyi koko ajan pieni jännitys ja polte sekä tuntuma olivan aivan kaameat!
3. Hackkyykky
8*60kg
9*55kg
8*50kg
Tää ei oikein etene, kun smithkyykyssä kuitenkin vetää ittensä jo niin tiltiin. Sain mä kuitenkin pari toistoa väännettyä enemmän kuin viimeks. Näköjään toisto kerrallaan mennään tässä eteen päin..
4. Prässi
14, 12*155kg Meinas ihan kuolema tulla..:sweat:
13*150kg Tän vikan setin jälkeen sykkeet oli semmoset vajaat 150 :D
Loppuun 10 minsaa matolla ja kevyet venyt koiville. Tänään sit takajalkojen, pohkeiden ja vatsojen vuoro ottaa osumaa. Takareisiin saakin panostaa ihan huolella, kun en on mulla suhteellisen paskat.
Propofol
02.12.2008, 18:39
Mä diilaan hiukan takareiska-energyä täältä *blim :thumbs:
Jonna1983
03.12.2008, 19:01
Mä diilaan hiukan takareiska-energyä täältä *blim :thumbs:
Kuhan et vie viimesiäkin ;)
Jonna1983
03.12.2008, 19:05
Eilen reenailin noi mun säälittävät takajalat. Lisäks otin pohkeita ja vatsoja. Eipä ole ihan äskettäin ollu vatsamakkarat näin kipeet kuin nyt! Vissiin tuli veivattua ihan niillä olemattomilla palikoilla eikä lonkankoukistajilla tai jollain pyllynposkilla kuten normaalisti :D Jospa mulla olis vaikka vatsapalikat vuoteen 2010 mennessä.. Eilen sitä energiaa muuten riitti reenissä! Ihmeitä sattuu sit vissiin.
1. Takareiskat maaten
8*45kg Jipii! En ees muista millon olisin tämmösillä painoilla jaksanu tehä.
9, 8*40kg
2. Prässi takareisille
14*175kg kevyttä..
12*180kg ihmeen kevyttä!
10*185kg sopiva :D Ens kerralla kokeilen tätä liikettä jalat pikkusen kapeemmalla. Josko se tuntuis vaikka jotenkin erilaiselta. Meni muuten perse aivan törkeen kipeeks tästä..
3. Suorinjaloin mave
10, 8*90kg
8*85kg
Aika lailla saa varoo tuota selkäänsä tätäkin tehdessä :hmm:
10, 9, 7*50kg Bueno.
5. Pohkeet istuen
12, 10*30kg Hampaat irvessä väänsin tätäkin. Ja minähän haluan isot pohkeet, haluanhaluanhaluan!!!
9*27,5kg
6. Vatsat vipuvarsikoneessa
12, 11, 9*20kg
Parempi oli tää kone kuin se ihan oikee konekone. Meni suoraan vatsoille eikä mihkään muualle. Nii.
7. Vatsat köydellä taljassa
10*70kg
9*65kg
10*60kg
8. Vatsat aaltopenkillä
14, 12*BW jalat 90 asteen kulmassa
13*BW tää ihan normisti.
En tiiä, et onko nää parit peräkkäiset jalkareenit vetäneet meitsin jotenkin ylikierroksille ja sen takia en saanut viime yönä unta ollenkaan. Välillä tosin oon mielettömän väsynyt näiden settien jälkeen eikä mikään uni tunnu riittävän. Ihmeellinen masiina on tää meikäläisen elimistö. Kait siellä jotain on meneillään..
Tänään sit salilla olkapäitä, ojentajia ja haubereiden pumppi. Jos olisin ollut fiksu niin olisin syönyt vielä pari ateriaa ja reenannut vasta illalla.
Dodii, sit reeniin. Alkuun taas normaali lämppärit ja kevyet venyt.
1. Sivuviparit taljassa
15, 12*10kg
Ens kerralla saan viritellä kilon painon tohon pakan päälle, kun en kuitenkaan 15 kilolla saa kunnon sarjaa aikasiks..
2. Pystypunnerrus smith
9, 7*55kg Olinpas vahva. Piti tehdä 6-8 toistoa. Ens kerralla sit enemmän painoa..
8*52,5kg
3. Sivuviparit kp
12*7kg
12*6kg
14, 12*5kg
13*4kg
Hei, mullahan näytti jopa olevan olkapäät!!!
4. Viparit kulmassa kp
12*6kg
14, 12*5kg
5. Pushdown taljassa
16, 14*30kg
Tähänki saa ens kerralla lisätä painoa :thumbs:
6. Dippi
10, 8, 7*10kg
Aika paskasti meni. Tää teline vaan on niiiiin huono! Ja sit se rintafilee vielä naksu ja paukku.. Ei ollut dippipäivä tänään, ei..:mad:
7. Kapee pena smithissä
10, 8, 6*50kg
Tää taas kulki helvetin hyvin! :rock:
8. Hauberit scottkoneessa
13*15kg
10*12,5kg
11*10kg
30 sekan palautukset.
9. Huberit kp vuorotahtiin
14*10kg
12*9kg
13*8kg
Tässä samat palautukset. Aivan gauhia pumppi!!! Ei paljon treenivihkot ja kynät pysyny käsissä tän setin jälkeen.
Vinkki: blogissa kuvatuksia :rolleyes:
Jonna1983
07.12.2008, 18:58
Perjantaina salilla selän ja olkapäiden (pumppi) reeni. Joissakin liikkeissä nostelin taas vähän painoja ja joissakin yritin vain saada enemmän toistoja. Tais mavessakin sit se satanen paukkua ;)
1. Mave
6*97,5kg
5*100kg Jeeeeee! En oo moneen vuoteen pystynyt tämmösillä painoilla tätä tekemään. Varmaan joskus reilut pari vuotta sit taisin ottaa kakkosen 102,5 kilolla ja sit paukkukin taas selkä ja liike jäi siihen.. Ens kerralla laitetaan sit alotussarjaan satku.
2. Leuanveto mo
10, 8*BW
Tähän taidan ens kerralla ottaa jo jonkin pienen lisäpainon.
3. Kulmasoutu vo
8, 6*57,5kg
Toinen sarja ei ollut ihan niin nätti kuin eka. Järkyttävän hyvin liike uppos kuitenkin selkälihoihin!
4. Pullover köydellä
12*45kg
12*40kg
Tässä halusin molemmissa sarjoissa tehdä pitkät toistot, siks pudotin painoa toiseen sarjaan.
5. Kapea alatalja
10*60kg
10*55kg
Sama tässä.
14, 13*40kg
Tein tän semmosella mutkasella lapiokahvalla ja ehkä maailman puhtaimmalla tekniikalla. Hyvin uppos ihan tuonna alalatseihin asti!
7. Sivuviparit kp
12*7kg+9*5kg
10*6kg+10*4kg
12*5kg+10*3kg
12*4kg+10*2kg
11*3kg+9*2kg
Palautukset 30 sekkaa. Ja olkapäät ihan paskana, jälleen kerran. Kundit naureskeli mun pieniä painoja vaan eivätpä ite uskaltaneet kokeilemaan koko settiä :D
Kroppa alkaa ilmeisesti pikku hiljaa tottumaan tähän treeniohjelmaan, koska lihakset ei mene enää läheskään niin kipeeks kuin esim ekalla kerralla tai viime reenissäkään. Ihan hyvä vaan, vielä on siis vara koventaa treenejä :D
6.12 Rinta, hauis + ojentajien pumppi
Salilla eilen vuorossa siis rintaa, hauista ja ojentajien pumppi. Alkuun köpöttelyä matolla ja käsien heiluttelua ja pienillä painoilla pumppailua.
1. Penkki
6*57,5kg
6*55kg
10*50kg Tässä tuli jo liikaa toistoja..
Ens kerralla alotan vielä samalla painolla ja yritän saada ainakin yhden toiston enemmän kuin tällä kerralla. Katotaan onnistunko..
2. Vipunostot tasapenkillä kp
14, 12, 12*13,5kg
Olisin halunnut tehdä nää ristitaljassa, mut eihän sinne päässyt, taaskaan! No, ens kerralla sit.
3. Vinopenkki smith
8*47,5kg
10, 9*45kg
4. Hauikset istuen kp
8*13,5kg Raskasta, mut niinhän sen pitääkin olla :D
10*11kg
Vitsi, kun olis jotain välimallin käsipainoja kun seuraavat on sit kuustoistaset ja ne alkaa olla jo aika painavat hauistreeniin. Ainakin mulle. Ne vahvat massamörkönaiset (Ex-Tavis :D) on sit erikseen..
10, 8*32,5kg
Tää oli ihan ihme juttu. Oon viimeks ottanut samalla painolla kutosen ekassa sarjassa ja ihan samalla hitaalla ja puristelevalla tekniikalla tein. Omituista ja salakavalaa voimankasvua on tapahtunut jossain välissä ;)
6. Hauiskääntö scottkone
7*20kg
8*17,5kg
7. Hammer kp
9, 8*13,5kg
8. Pushdown tangolla
13*35kg
13*25kg
12*20kg
Palautukset 30 sekkaa. Tää saa ojentajat tosi hapoille!
9. Päänyli ranskalainen taljassa tangolla
20, 15, 12*30kg
Miten tää voi olla näin paljon kevyempi tangolla tehtynä kuin köydellä??? Tässäkin samat palautukset.
Jonna1983
10.12.2008, 18:52
Niin se oli 8.12 jalkapäivä, taas vaihteeks! Nykyään tuntuu, et jokainen päivä on jalkapäivä. Yhtenä etureittä ja toisena takareitta. Ei silti passaa valittaa, iteppähän olen tieni valinnut. Treeniohjelma vaikuttaa edelleen motivoivalta ja haastavalta, vaikka normaalisti kyllästyn ohjelmaan tosi nopeasti. Tällä kertaa kuitenkin tiedän, että ohjelma on rakennettu just mua varten ja mun heikkouksiin panostaen. Olkapäät vois tosin kasvaa nopeammin :D Ne tuntuu olevan se mun kompastuskivi, johon saa panostaa ihan täysillä eikä silti mitään kovin ihmeellistä kehitystä tapahdu. Ei se auta kuin treenata niitä kovaa ja tunnollisesti niin kenties ne joskus näyttää siltä, et niille olis jotain joskus tehtykin...
Ennen treeniä käpöttelyä matolla ja pumppailua pienillä painoilla. Venyttelyt jätin väliin :D
1. Reidenojennus
13*50kg
13*45kg
15*40kg
2. Smithkyykky
10, 8*85kg
9*80kg
Ja ens kerralla saa lisätä hitusen painoja :rock:
3. Hackkyykky
10, 8*60kg
8*55kg 6 toistoa leveällä ja 2 kapealla.
Video ekasta sarjasta. Enjoy!
4. Prässi
14, 12*160kg
13*155kg Muikeeta :p
Treenin jälkeen jäähdyttely matolla ja kevyet venyt.
9.12 vuorossa takareidet, pohkeet ja vatsat. Sain vihdoin ja viimein prässissä tekniikan kuntoon niin, että se tosiaan menee takajaloille! Ei tarvinnut kuin vähän säätää penkin kulmaa niin johan osu ja uppos. Piti ihan kirjata säädöt ylös treenivihkoon, et muistan ne ens kerrallakin. Vähän jänskättää et meneekö masu taas yhtä pipiks kuin viime vatsatreenistä.. Hui!
1. Takareidet maaten
8*45kg
10, 8*40kg
2. Prässi takareisille
12*185kg
12*190kg
10*195kg
Vähänkö olin vaffa!!! Oli meinaan polvet aika lailla suussa aina alotusasennossa... :D
3. Suorinjaloin mave
10, 8*90kg
8*85kg
10, 8, 7*55kg
5. Pohkeet istuen
12, 10*32,5kg
12*30kg
10, 9, 7*22,5kg
7. Vatsat taljassa köydellä
10*70kg
10*65kg
11*60kg
8. Vatsat aaltopenkillä
15, 12*BW jalat ysikympin kulmassa
15*BW tää normisti
Nyt onkin sit sekä etu- että takajalat ihan juntturassa! Täytynee ottaa illalla taas operaatio koipien veny..:rolleyes:
Jonna1983
11.12.2008, 18:07
Eilen vuorossa olkapäitä, ojentajia ja hauisten pumppi. Loppuun vetäsin vielä kiduttavan 30 minsan intervallin. Hiki tuli. :thumbs:
1. Sivuviparit taljassa
12*10+1kg Virittelin siis taljaan kiinni 1 kilon puntin. Taljassa se vissiin vastaa noin kahta kiloa..?
13*10kg
2. Pystypunnerrus smith
6*57,5kg Se hyyty sit siihen. Olisin odottanut vähintään seiskaa tai jopa kasia. Ens kerralla sit, ehkä..
7*55kg
9*50kg
3. Sivuviparit kp
13*7kg
13*6kg
15, 12*5kg
17*4kg
Blogissa (http://jonna1983.blogspot.com/) video vipareista.
4. Viparit kulmassa kp
14, 12, 11*6kg
6. Pushdown taljassa
12*35kg
14*30kg
Tää hapottaa aina ihan huolella, kun vaan puristelee kunnolla!
7. Penkkidippi
11, 9, 8*25kg
Vaihdoin dipin sit penkkiversioon eikä muuten tällä kertaa menny rinnalla! Tässä vaan jotuu latomaan järkyttävän paljon lisäpainoja. Pitänee anoa jokin muu liike dipin tilalle tai sit pakottaa salin omistaja ostamaan kunnon dippiteline :D
8. Kapee penTTi smithissä
8, 6*52,5kg Kiitos vaan Marille tässäkin (dipin ja ranskalaisen lisäks) avusta!
5*50kg
Kunnon ranteentappo liike tämäkin..:mad:
9. Ranskalainen taljassa
12*40kg
14*35kg
10. Hauberit scottkoneessa
14*15kg
11*12,5kg
10*10kg
palautukset 30 sekkaa.
11. Hauberssonit kp vuorotahtiin
11*11kg
13*9kg
14*8kg
tässä samat palautukset. Meinasin kuolla, kun koski niin paljon. Taas vaihteeks. Mä haluun isot hauberit! Siis vähintään 40 senttiset :D Tänne, kiitos, heti, nyt.
Juuh, huomenna sit leventämään ja paksuntamaan selkää :piis:
Jonna1983
13.12.2008, 11:36
Eilen vurossa selkää ja olkapäiden pumppi. Pidin sit kunnon maveharjotukset :rolleyes:
No joo, treeni ei menny ihan niin kuin piti. Sain tosi hyvän tuntuman selkään, mut voimat oli vähän kadoksissa. Kikkailin vähän maven kanssa ja siitä kait se selkä menikin niin pumppiin ja imi viimesetkin voimat. Otin kaks ekaa sarjaa ihan normaalisti myötäotteella remmien kanssa ja sain aikasiks tasan samat toistot kuin viimekin kerralla. Sit kokeilin vielä pienemmillä painoilla ristiotteella ilman remmejä ja mankun kera. Ei huono ollenkaan! Ajattelinkin nyt pienentää vähän painoja ja alkaa tekemään ristiotteella. Harjoittelua se kyllä vaatii, koska tanko kulki välillä ihan vinossa.. Ristiotteella otti huomattavasti paremmin myös yläselkään kuin myötäotteella. Tähän aiheeseen liittyen väsäsin tommosen äänestyshömmelin, käykääs äänestämässä!
Ja sit itse kökkötreeniin..
1. Mave
5*100kg Kele!!!!
6*95kg taas meinas tulla kaakelit housuun liiasta ponnistelusta :D
~12*70kg ristiotteella ilman remmejä
2. Leuanveto mo
7*2,5kg
8*BW
No eipä kulkenut tämäkään..
3. Kulmasoutu vo
8*57,5kg kunnolla puristellen. Samat toistot kuin viimeks, mut huomattavasti paremmalla tekniikalla.
7*55kg tää kans kunnolla puristellen.
4. Pullover köydellä
13, 10*45kg
5. Kapee alatalja
8*65kg
10*50kg toooosi hitaasti ja puristellen
6. Ylätalja mutkalapiokahvalla
13, 12*45kg tää taas ylihyvällä tekniikalla
7. Sivuviparit :sweat:
12*7kg+10*5kg
12*6kg+10*4kg
12*5kg+10*3kg
12*4kg+9*2kg
12*3kg+10*2kg
Tää on kyllä todella kiduttava setti. Välillä kipu tuntuu jo ihan epänormaalilta, mut parissa minuutissa se sit tasottuu yberpumpiksi. Saapahan ainakin olkapäät kunnolla kyytiä..
Treenin päälle 25 minsan intervalli spinningpyörällä. Reiden iski ihan hapoille. En ymmärrä miten jotkut tykkää oikeesti spinningistä.. Tai sit mulla on vaan niin huono kunto ja alhainen maitohappojen sietokyky or something.
Jeps, kait se on lähdettävä vääntämään tissejä. Rintalihas on edelleen vähän omituisen tuntunen ihan tosta rangan vierestä. Esim. Selän venyttely sillai että otetaan vaikkapa vasemmalla kädellä oikeasta jalasta kiinni, tekee kipeetä.. Joko sieltä on jokin mennyt tai sit olis hieronnan paikka.
Moikka Jonna :)
Katselin sinun sivuvipari videon. Siinä näyttäisi loppuosa nostosta tulevan sellaisella epäkäsnostolla. Sellaiselta se hieman näyttää. Kokeile tehdä viparit istuen ja pysäytä liike hetkeksi yläasennossa. Itse teen 5kg painoilla ja olkapäät ovat ihan tulessa :sweat:.
Jonna1983
15.12.2008, 11:47
Moikka Jonna :)
Katselin sinun sivuvipari videon. Siinä näyttäisi loppuosa nostosta tulevan sellaisella epäkäsnostolla. Sellaiselta se hieman näyttää. Kokeile tehdä viparit istuen ja pysäytä liike hetkeksi yläasennossa. Itse teen 5kg painoilla ja olkapäät ovat ihan tulessa :sweat:.
Ei toi mulla enää epäkkäissä tunnu ollenkaan, päin vastoin! Istuen mulla menee vieläkin helpommin epäkäille, mut laitetaan kokeiluun! Pienennetään taas painoja ja hidastetaan tekniikkaa. Leirin ohjeiden mukaan oon tehnyt nyt aika lailla eli melkein suorin käsin, ja aika vajaalla liikkeellä just sen takia ettei epäkkäät lähtis mukaan liikkeeseen.
Tänks Carita! Pitäsi joskus tulla sun oppiin salille ;)
Ei toi mulla enää epäkkäissä tunnu ollenkaan, päin vastoin! Istuen mulla menee vieläkin helpommin epäkäille, mut laitetaan kokeiluun! Pienennetään taas painoja ja hidastetaan tekniikkaa. Leirin ohjeiden mukaan oon tehnyt nyt aika lailla eli melkein suorin käsin, ja aika vajaalla liikkeellä just sen takia ettei epäkkäät lähtis mukaan liikkeeseen.
Tänks Carita! Pitäsi joskus tulla sun oppiin salille ;)
No hyvä jos ei tunnu epäkkäissä, se vain näytti hieman epäkäsnostolta varsinkin setin loppupuolella. Jos sulla menee liike epäkkäisiin istuen helpommin, niin tee ihmeessä seisten. Se pysäytys yläasennossa on minusta aika hyvä, sitä kannattaa kokeilla. Suorilla käsillä rystyset kohti kattoa. Tsemiä lihatalkoisiin :rock:
Tervetuloa Keravalle treenailemaan mun kanssa, se olisi oikein mukavaa. Voisimme oppia toisiltamme kikkoja, jotka tuntuvat toimivan, ainakin itsellä :).
Jonna1983
15.12.2008, 17:31
No hyvä jos ei tunnu epäkkäissä, se vain näytti hieman epäkäsnostolta varsinkin setin loppupuolella. Jos sulla menee liike epäkkäisiin istuen helpommin, niin tee ihmeessä seisten. Se pysäytys yläasennossa on minusta aika hyvä, sitä kannattaa kokeilla. Suorilla käsillä rystyset kohti kattoa. Tsemiä lihatalkoisiin :rock:
Tervetuloa Keravalle treenailemaan mun kanssa, se olisi oikein mukavaa. Voisimme oppia toisiltamme kikkoja, jotka tuntuvat toimivan, ainakin itsellä :).
Kokeilin tänään tehdä vipareita istuen ja oli muuten hyvä! Kiitos Carita! Pikkusen se tahto puskee myös epäkkäille, vaikka ne pysy koko liikkeen ajan ihan paikallaan, mut tuntuma sivulohkoissa oli sitä rataa huippu, et huh huh :rock: Pienillä painoilla väänsin ja kunnon pysäytyksellä. Kolme 15 toiston sarjaa 3 kilon punteilla ja olkapäät oli hirmu pumpissa ja tulessa :thumbs:
Jonna1983
15.12.2008, 22:24
Reenin alussa pyörän selkään 10 minsaks kera uuden seiskan. Siinähän sitä lämmittelyä on jo kerrakseen, kun lukasee läpi Suomen kuumat juorut. Vuorossa siis rintaa, hauiksia ja ojentajien pumppi.
1. PenTTi
6*57,5kg näihin toistoihinpa se sit jumahti... PRkl!
2*8*57,5kg nää siis lankun kanssa.
Ens kerralla vois laittaa kuuskybää tai pari kiloo siihen päällekin ja ottaa niillä lankun kans.. Blogissa video, saa kommentoida!
2. Peckdeck
12, 10*35kg
13*30kg
Vaihdoin ne vipunostot tähän, kun ei niistä oikein mitään tullu. Kolmetoista kiloset on liian pienet siihen liikkeeseen ja kuustoistaset taas liian isot..
3. Vinopenkki smith
9, 7*47,5kg
8*42,5kg
4. Hauberit istuen kp
10, 7*13,5kg
5*35kg viimeks oli kevyttä, nyt ei..
9*30kg hitaasti ja kunnolla puristaen.
6. Hauiskääntö scottkoneessa
7*20kg
10*15kg tääkin tosi hitaasti ja puristellen.
7. Hammer kp
10, 9*11kg
Eka sarja sivulle ja toinen eteen tehtynä. Yläasennossa aina kahden sekunnin puristus ja hitaat negat.
8. Pushdown köydellä
15*30kg
12*25kg
12*20kg
palautukset 30 sekkaa
9. Päänyli ranskalainen tangolla
16*35kg
16, 14*30kg
tässä samat palautukset.
Loppuun 15 minsaa aerobista spinningpyörällä.
Sain mä taas paikat aika hapoille, mut en silti ole kovin tyytyväinen tähän treeniin. Tuntuu, et voimatasot ei enää nouse niin kuin pitäis, mut kunhan eivät ala laskea niin oon suht tyytyväinen. Ei se aina ole helppoa tää wannabebodarin elämä..
Jonna1983
16.12.2008, 18:02
Vähän hirvitti lähtee eilen reenaamaan etureisilöitä ilman ketään varmistajaa. Ahistaa joka kerta mankua joku "vieras" varmistamaan sarjoja. Ei se oo mukavaa. Päätin sit hangata kaikki sarja kuolemaan asti ihan omin avuin. Onnistuin tavoitteessani paremmin kuin hyvin! Ei oikein olis kiinnostanu koko treenaaminen, mut salille päästyäni sain kutenkin melkosen ärrin murrin vaihteen taas päälle. Sen voimalla jaksaa paahtaa vaikka läpi harman kiven vaimitensenytoli ;)
Nii, sain ihanaiselta Caritalta kommenttia mun viparitekniikasta ja siitä innostuneena otin sit vähän harjotusvipareita istuen. Sain kolmella sarjalla olkapäät ihan paskaks. Hyvin siis uppos! Tästä lähtien otankin sit vipareita aina istuen.
1. Reidenojennus
15, 12*50kg
13*40kg
2. Smithkyykky
10, 8*87,5kg
8*85kg ja tyttö ihan hapoille.. jotkut pikku tytöt seuras mun kyykkäilyä silmä tarkkana. Mitä lie kattelivat..
3. Hack
8*62,5kg
8*60kg
8*57,5kg uuuh...
4. Prässi
15, 12*165kg
13*160kg
5. Sivuviparit kp istuen
3*15*3kg
Tänään sit vuorossa takajalkoja, pohkeita ja vatsoja. Vatsat ja tälle päivälle suunniteltu intervalli jäi kyllä tekemättä, kun iski hiukka huono happi ja jouduin vähän halailemaan arabialaista salilla :hmm: Joko puskee ylikuntoo tai sit on joku masutauti iskenyt meikäläiseen.
1. Takareidet maaten
12, 10, 9*40kg
Pudotin tälle kertaa 5 kiloo pois ja tein pidempiä sarjoja.
2. Prässi takareisille
12*195kg
10, 9*200kg
Nyt oon todellakin löytänyt tekniikan, jolla saan liikkeen tosi hyvin takareisille! Heviä hommaa..
3. Suorinjaloin mave
10, 8*92,5kg
8*90kg
8, 6*60kg Vihdoinkin paino, jolla sain lyhkäsemmät sarjat!
8*55kg
5. Pohkeet istuen
12, 9*35kg
11*30kg
Ja sit rynnittiinkin vessaan... Kaiken kaikkiaan hyvä treeni, vaikka ne vatsat ja intervalli jäikin uupumaan. Ei se maailma onneks siihen kaadu, ne kerkee kyllä tehdä toisellakin kertaa.
Jonna1983
29.12.2008, 13:32
No niin, tässäpä vähän päivityksiä tännekin. Aikamoinen lista niitä onkin kertyny kun oli kaikki joulut ja muutkin välissä. Ei sitä sillon kerenny koneella olla :D
16.12 takareisii ja pohkeita
1. Takareidet maaten
12, 10, 9*40kg
Pudotin tälle kertaa 5 kiloo pois ja tein pidempiä sarjoja.
2. Prässi takareisille
12*195kg
10, 9*200kg
Nyt oon todellakin löytänyt tekniikan, jolla saan liikkeen tosi hyvin takareisille! Heviä hommaa..
3. Suorinjaloin mave
10, 8*92,5kg
8*90kg
8, 6*60kg Vihdoinkin paino, jolla sain lyhkäsemmät sarjat!
8*55kg
5. Pohkeet istuen
12, 9*35kg
11*30kg
Vatsat jäi tekemättä, kun iski vähän huono happi :hmm:
17.12 olkapäät, ojentajat + hauispumppi+ vatsat
1. Sivuviparit taljassa
14, 12*10+1kg Virittelin taas sen kilon puntin kiinni taljaan.
2. Vatsat vipuvarsikoneessa
14, 10, 8*22,5kg
3. Vatsat taljassa köydellä
12, 9*70kg
9*65kg
Otin tähän väliin parit liikkeet vatsoja, kun oli smith varattuna. Eivätpähän jääneet loppureeniin väännettäväks niinku normaalisti.
4. Niskantakaa punnerrus smithissä
10, 8*32,5kg
8*30kg
Ihan pienillä hiluilla pitää tääkin alottaa. Tää on kyllä semmonen liike, jossa saa olla tosi varovainen ettei satu vahinkoja. Siks en todellakaan aio kiirehtiä painojen kanssa. Pääasia, et liike menee hyvin olkapäille ja myös tuntuu siellä! Jospa noi mun pikkuset lähtis uuteen kasvuun ;) Alla videoo ekasta sarjasta.
5. Sivuviparit istuen kp
15, 14, 13, 12*4kg
15*3kg
Yks setä tuli kysymään, et oonko satuttanut itteni kun pitelin tuskasena olkapäitä :D Ne vaan meni niin kipeiks ja kauheeseen pumppiin!!
6. Viparit kulmassa kp
15, 14, 12*6kg
7. Pushdown taljassa
12*35kg
15*30kg
8. Ranskalainen alaviistopenkillä
10, 8, 6*30kg
Päätin sit ottaa tän dipin tilalle. Mitä mä sen dipin kanssa taistelemaan, kun ei ole kunnon puitteita sitä kerta tehdä niin, että se menis kunnolla perille.. Siihen tarttis paaaaaljon kapeamman dippitelineen kuin mitä meidän salilla tällä hetkellä on.
9. Kapee pena
11, 10, 9*40kg
Otin tän taas vapaalla, ei oo ranteet niin raiskatun oloset kuin smithissä tehdessä. Pienillä painoilla lähdetään taas tässäkin liikkeelle.
10. Päänyli ranskalainen köydellä
12*30kg
13*25kg
11. Hauiskääntö scottkoneessa
14*15kg
12*10kg
12*7,5kg
Pienensin painoja edellisestä kerrasta toiseen ja kolmanteen sarjaan ja tein sarjat tooosi hitaasti ja puristellen. Voin sanoa, että koski! Palautukset 30 sekkaa.
12. Hauberit kp seisten
13*11kg
14*9kg
15*8kg
Tässä kans puristelin ihan huolella. Samat palautukset tässäkin.
13. Vatsat aaltopenkillä
17, 14*BW jalat ysikympin kulmassa
16*BW tää normisti
19.12 selkä + olkapäiden pumppi
1. Mave ristiotteella
8*90kg kevyttä..
6*92,5kg edelleen kevyttä..
Otin taas mavet pikkusen pidemmillä sarjoilla, kun joutuu tuota ristiotetta vähän vielä harjoittelemaan. Ottaa se kyllä mahdottoman hyvin yläselkäänkin! Päätin sit jättää sen mankun edelleen muille ja käyttää remmejä, hyvin toimi. Selkä oli jo aika tikissä tän jälkeen..
2. Leuat mo
7*2,5kg
7*BW
Ei nää leuat oikein etene, kun toi mave ottaa koko ajan paremmin ja paremmin myös yläselkään. Ens kerralla taidan taas jättää lisäpainon pois ja koittaa vedellä jotain kymppejä tai jotain..
3. Kulmasoutu vo
8, 6*60kg
Ei muuta kuin turmion kätilöt soimaan ja kunnon ärinällä molemmat sarjat.
4. Pullover köydellä
10*50kg alla video tästä sarjasta
10*45kg
5. Alatalja
10*55kg kapeella kahvalla ja kunnolla puristellen
12*45kg tää semmosella vähän isommalla käppyrällä
12, 10*50kg Teen tän aina tosi siististi ja jalat sillai jännästi kiedottuna penkin alaosan ympärille, et ne on ilmassa koko ajan. Vaikee selittää. Kuiteski sillai ei pysty yhtään heijaamaan eikä fuskaamaan liikkeen missään vaiheessa.
7. Sivuviparit istuen kp
14*5kg+12*3kg
12*4kg+11*2kg
12*3kg+9*2kg
10*3kg+7*2kg hihii miten pienet painot :D mut kauhea pumppi ja polte!!!
15*2kg tein tässä ihan suoran sarjan, kun ei ois ollu painoja enää pudotukseen. Joka toistolla tein kahen sekunnin puristuksen yläasennossa.
21.12 rinta, hauis + ojentajien pumppi
1. Penkki
5+1*60kg so heavy...
8*57,5kg
8*52,5kg tää ihan normisti
Kaks ekaa sarjaa lankulta.
2. Peckdeck
13, 10*40kg
13*35kg
3. Vinopenkki powersmithissä
8*45kg
8*42,5kg
8*40kg
Rinta oli muuten näiden liikkeiden jälkeen melkoisessa pumpissa!
4. Hauiskääntö istuen kp
10, 8*13,5kg
Kohta pitäis alkaa kokeilemaan kuustoistasia, mut ei siitä kyl tule mitään.. En mä niillä jaksa mitenkään tehdä jotain kasin sarjoja. No, ainahan voi yrittää.
5. Hk scott mutkatangolla
8, 6*33,5kg
Viime kerralla 35 kiloo oli liian paljon ja 32,5 kiloo liian vähän niin etin sit jostain korista 0,5 kilon läpyskät ja johan alko olla sopiva paino :D Pienestä se on joskus kiinni.
6. Hk scottkoneessa
9, 7*17,5kg
Pudotin vähän painoa ja tein pidempää sarjaa kunnolla puristellen.
7. Hammer kp eteen
10, 8*11kg
Tällai eteen on muuten paljon parempi tehdä kuin sivulle. Ainakin mä sain paljon paremman tuntuman tällä tekniikalla!
9. Pushdown köydellä
16*30kg
13*25kg
13*20kg
palautukset 30 sekkaa
11*30kg olis pitäny alottaa pienemmällä painolla...
11*25kg
12*20kg
Tässäpä näitä päivityksiä viime ajoilta :D
Jonna1983
31.12.2008, 11:49
29.12 etureiskat
Intoa ja motivaatiota oli enemmän kuin kropassa virtaa ja sehän näkyi sit treenissä. Olin kyykyn jälkeen jo aivan finito ja hacki meni vähän perseelleen. Jouduin pudottamaan painoja aika reilusti, mut toisaalta tuntuma oli entistäkin parempi. Ei kait sen nyt niin just ole, jos joskus tekee vähän pienemmillä painoilla, mut sitäkin tehokkaammin. Koko treenin ajan mulla oli aivan käsittämättömän kuiva suu ja kauhee jano. Ei vissiin ole nestetasapaino ihan kohillaan vielä. Tässä yritetään just tankkailla kunnolla vettä ettei sama juttu vaivais huomennakin..
1. Reidenojennus
15, 13*50kg Piti nostaa tässä painoja, mut unohdin. Ens kerralla sit.
14*45kg
2. Smithkyykky
9, 8*90kg
8*85kg
Meinas muuten verisuoni poksahtaa päästä :D Kuvat otettu lämppäsarjasta..
http://3.bp.blogspot.com/_czPUJ9QSAi8/SVki55a8LeI/AAAAAAAAAKo/LcIw1d7f6xs/s200/kyykkyynyl%C3%B6s1.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_czPUJ9QSAi8/SVkjFFkpSfI/AAAAAAAAAKw/MR58-LYMIH8/s200/kyykkyynyl%C3%B6s2.jpg
3. Hack
7*62,5kg
8*55kg
8*50kg
Silikkaa paskoo tämmönen toiminta. Murrr!
4. Prässi
13*170kg
13*165kg
12*160kg
5. sivuviparit istuen kp
3*15*3kg
tää vähän niinku extrana ku oli niin kivvoo :D
Illalla vielä 50 minsan lenkki hyvässä seurassa :rolleyes:
30.12 Takajalat, pohkeet ja vattat
Tällä kertaa selvisin jopa ilman yökkäilyitä :D Alkuun ne tavalliset lämpimät ja sit hommiin.
1. Takareidet maaten
7*45kg no eipä tääkään kovin hyvin luistanu..
9*40kg
11*35kg Blogissa pomppivan pyllyn video tästä liikkeestä :lol:
2. Prässi takajaloille
13*200kg
10, 8*205kg
No tää sentää kulki! Nii ja mähän en koskaan laske sitä kelkaa noihin treenipainoihin, et sen paino tulee noihin vielä lisäks.
3. Suorinjaloin mave
8*95kg Wohoo! Aika hyvän tuntuman sain tässä!
9, 7*92,5kg
8, 6*65kg
7*60kg
Tähän pitää keksiä jotain uutta systeemiä, kun en oikein voi nostaa enää painoja. Oon niin lyhkänen tähän vehkeeseen, et ala-asennossa painopakka kalahtaa alas asti eli en saa aikasiks ees kunnon venytystä enää.. Ehkä pudotan ens kerralla painoja ja pidän pidemmän venytysvaiheen tai jotain..
5. Pohkeet istuen
10*37,5kg
10*35kg
11*30kg
12, 10, 8*25kg
7. Vatsat köydellä taljassa
10*70kg
13, 10*60kg
Pitää varmaan ens kerralla ottaa isäntä viereen katsomaan tekniikkaa ja neuvomaan, kun en kunnolla saanut tässä tuntumaa vatsapalikoihin..
8. Vatsat aaltopenkissä
17, 15, 14*2,5kg
Ajattelin ottaa seuraavalla kerralla vuorosarjoina pohkeita ja vatsoja, kun niiden hankaamiseen menee aina niin helvetisti aikaa. Muutenkin pohkeiden reenaaminen on niiiiin boring ettei mitään rajaa. Täysin turhaa touhua.
Näin muuten tänään salilla Joensuulaisen Kontturin Sarin, josta oli juttua uusimmassa Bodauksessa. Hän on ilmeisesti nykyään Jerryn valmennuksessa. Meinasin mennä juttusille, mut en sit uskaltanu :D
Reeneissä on menossa taas semmonen suvantovaihe eli kehitystä ei tunnu tapahtuvan voima- eikä kasvupuolella. Tätä kestää taas vähän aikaa ja sit toivottavasti alkaa se pieni kasvupyrähdys. Näin mulla aina menee.. Tää aika vaan on melkoista vitutuksen aikaa, kun olis kuitenkin kiva kehittyä koko ajan :hmm: Kyllä se siitä, kun vaan jaksaa reenata ja panostaa pitkäjänteisesti! Sitähän tää laji on ;)
Antti_79
03.01.2009, 19:33
29.12 etureiskat
Reeneissä on menossa taas semmonen suvantovaihe eli kehitystä ei tunnu tapahtuvan voima- eikä kasvupuolella. Tätä kestää taas vähän aikaa ja sit toivottavasti alkaa se pieni kasvupyrähdys. Näin mulla aina menee.. Tää aika vaan on melkoista vitutuksen aikaa, kun olis kuitenkin kiva kehittyä koko ajan :hmm: Kyllä se siitä, kun vaan jaksaa reenata ja panostaa pitkäjänteisesti! Sitähän tää laji on ;)
Moi :D
Totta, että hiljaa hyvä tulee treenatessakin ja aikaahan on vaikka mihin! Meillä kaikilla;) Monestihan se on niin, että laatu paranee vanhetessa ja usein tämä toteutuu etenkin lihasten koon, mallin ja laadun suhteen. Itse sitä kehitystä ei vain aina huomaa samalla tavalla kuin mitä ulkopuolinen näkee. Sitä usein tuntuu näyttävänsä samalta vuodesta toiseen, vaikka kehitystä tapahtuisikin.
Kovaa treeniä vaan edelleen ja kovaahan sä treenaatkin. :thumbs: Minä laiska, kun en edes vaivautunut ja kerennyt salille tänään, mutta huomenna sitten vahinko takaisin :D
Jumppaamisesta puheenollen, jokos sitä jonnaa nähdään syksyllä uudelleen lauteilla? Mimmi Klassikkiin vaan! Tsemppiä treeneihin!! -A-
Jonna1983
04.01.2009, 15:52
Moi :D
Totta, että hiljaa hyvä tulee treenatessakin ja aikaahan on vaikka mihin! Meillä kaikilla;) Monestihan se on niin, että laatu paranee vanhetessa ja usein tämä toteutuu etenkin lihasten koon, mallin ja laadun suhteen. Itse sitä kehitystä ei vain aina huomaa samalla tavalla kuin mitä ulkopuolinen näkee. Sitä usein tuntuu näyttävänsä samalta vuodesta toiseen, vaikka kehitystä tapahtuisikin.
Kovaa treeniä vaan edelleen ja kovaahan sä treenaatkin. :thumbs: Minä laiska, kun en edes vaivautunut ja kerennyt salille tänään, mutta huomenna sitten vahinko takaisin :D
Jumppaamisesta puheenollen, jokos sitä jonnaa nähdään syksyllä uudelleen lauteilla? Mimmi Klassikkiin vaan! Tsemppiä treeneihin!! -A-
Juu, vuosien kerttuessa treenienkin laatu on parantunut aika lailla. Ei oo samanlaista reuhtomista ja väkisin painojen nostamista, vaan suhteellisen siistiä perusbodaamista :D Aina ei tartte tehdä ennätyksiä, kunhan tuntuma vaan on loistava.
Onneks on nyt toi valmentaja, joka kyllä kommentoi aina jos kehitystä tapahtuu. Ite sitä ei juuri huomaa, se on kyl totta!
Tarkotus olis syksyllä 2010 astella sinne klassikin line uppiin. Siihen asti vaan tahkotaan lihaa niin paljon kuin keretään :rock:
Jonna1983
05.01.2009, 14:43
Josko taas vähän päivittelis :D
Vuoden vika jumppa oli aivan huippi olkapäiden ja ojentajien reeni. Lisänä pumppailua hauiksille. Nyt vasta alan oikeesti oppia reenaamaan noita olkapäitä. Jospa se tuottais tulosta ja ne alkais kasvamaankin vähän nopeemmalla tahilla :rolleyes: Ainahan saa toivoa!
Olin mä niin reipaskin et, vetäsin 20 minsan intervallinkin soutulaitteella :rock: Siinä nousee kyl sykkeet tosi nopeesti ja perse huutaa hoosiannaa..
1. Sivuviparit taljassa
15, 13*11kg Ens kerralla on tähänkin keksittävä jokin painon lisäyssysteemi..
2. Niskantakaa punnerrus smith
9, 6+1*35kg Huh, miten heviä! Tuntui kuitenkin tooooosi hyvin. Tää on mun uus suosikkiliike, ehdottomasti! Tällä saa niin hyvän tuntuman just tonne sivulohkon tienoille, jotka mulla vaatii eniten kehittymistä.
7*32,5kg
3. Sivuviparit istuen kp
14, 12*5kg
14, 13*4kg
16*3kg
Tuskaista :sweat:
4. Viparit kulmassa kp
16, 13, 11*6kg Tähänki pitäis lisätä painoo..
5. Pushdown taljassa
14*35kg
13*30kg
6. Ranskalainen alaviistopenkillä
8, 7, 6*32,5kg Yllättävän hyvin kulki!! Jokainen toisto kunnolla puristellen.
7. Kapee pena
7, 6*45kg Pikku hiljaa näkyy taas noi panot nousevan..
8*40kg
8. Päänyli ranskis köydellä
13*25kg
12*20kg
9. Hauiskääntö scottkoneessa
16*15kg
13*10kg
13*7,5kg
Ja tässä vaiheessa olikin aivan karsee pumppi, kramppi ja kaikkee! Palautukset 30 sekkaa. En oo varmaan koskaan saanu hauiksia näin pumppiin :rock:
10. Hauiskääntö kp seisten
12*11kg
12*10kg
12*9kg
Isommilla painoilla kuin viimeks. Samat palautukset tässäkin!
Projekti Jonnalle suuren suuret olkapäät jatkukoon :rock:
Jonna1983
05.01.2009, 14:49
Päivä alko hyvin 40 minsan bussin odottelulla 15 asteen pakkasessa. Vähän vitutti töröttää siellä. Vois siitä niissä aikatauluissa ilmotaa, jos bussi ei kuljekaan jostain syystä...:mad:
No, salille sit reilut puol tuntia myöhässä. Sisulla väänsin tämänkin treenin loppuun 20 minsan intervallin spinningpyörällä, vaikka nälkä alkoikin jo kurnia vatsassa.
Otin kolme ekaa liikettä hirveellä murinalla ja loput sit enemmän puristellen kunnolla ja fiilistellen selkäfileillä. Ainakin sain koko selän tosi kipeeks tällä systeemillä! :thumbs:
1. Mave ro
8, 6*95kg
Sainkin sit valkulta viestiä, et ei enää mavea ristiotteella. Se kuulemma tekee selkään vääristymiä ja epätasaista kehitystä lihaspuolella. Että semmottiis. Vedellään sit taas myötäotteella, kyllä sekin mulle kelpaa! Vai olisko vastaote hyvä???
2. Leuat
10, 8*BW hammerotteella. Uuh, että otti aika muikeesti taas!
6*BW tää vastaotteella eikä loppuun asti. Kunhan kikkailin.
Tuli yks setä kattomaan mun leukoja, ja sano, ettei olis uskonut et nainen vetää kymppiä omalla painolla :D Kuulemma mulla on tosi vahva selkä ja hyvä tekniikka ja kaikkee.. Kyllähän mä sen jo tiesinkin :D Vielä kun sitä lihasta sais paaaaaaljon! Leuat on kyl ehdottomasti yks parhaista liikkeistä selälle :rock:
3. Kulmasoutu
6*62,5kg vastaotteella. Aika heviä..
8*55kg tää myötäotteella vain todetakseni, et tää ote on ihan paska vastaotteeseen verrattuna. Ei saa läheskään niin hyvää tuntumaa selkään!
4. Pullover köydellä
10*45kg
12*40kg
12*35kg
Kaks vikaa sarjaa tangolla. Tähän siis sain hyviä neuvoja. Kyynerpäiden pitää osottaa enemmän sivulle ja tankoa työnnetään enemmän alas päin kuin itseen päin. Liikkeen loppuvaiheessa tankoa tosin tuodaan kroppaa kohti. Aivan järkyttävän hyvä liike!!!
5. Kapea alatalja
12, 10*45kg
Hitaasti ja puristellen.
11*45kg
12*40kg
Tää kans toooosi nätisti.
7. Sivuviparit istuen
13*5kg+10*4kg+10*3kg+12*2kg
15*3kg
Tällä kertaa tämmönen setti, koska en sitä normaalia pudotushässäkkää olis pystynyt tekemään ku noi mun olkapäät oli edellisestä olkapäiden treenistä edelleen kuin jyrän alle jääneet..
Jonna1983
08.01.2009, 14:22
Hih, vihdoin ja viimein sain väännettyä kuudella kympillä kunnon sarjan penkissä :rock: Vähänkö oon ylpee itestäni. Taas on yksi tavoite saavutettu, seuraava vois olla 65.. :eek:
Tekniikka ei penkissä ainakaan ekassa sarjassa ollut mikään maailman nätein, perse ei oikein pysyny penkissä :D nooo, enpä mä mikään woimailija olekaan... Joskus sitä vaan on runtattava oikein kunnolla, et pääsee eteen päin.
1. Penkki
6*60kg Tätä on odotettu!!! :D
7*55kg
8*50kg
2. Peckdeck
10*40kg
11*35kg
15*30kg
6*45kg
8*40kg
12*35kg
Tässä kävi semmonen mukava juttu, et isäntä laitto mulle ekaan sarjaan viiskymppiä. Päässä vissiin kävi joku omituinen napsahdus eikä se tanko noussu rinnalta ollenkaan! Tässä sen näki miten paljon vaikutusta omalla päällä on treeniin. Kaiken järjen mukaan, jos 45 kilolla tekee kutosen niin 50 kilolla pitäis tulla ees se ykkönen tai kakkonen tai jopa enemmän. Vissiin toi penkki sit verotti tätä jonkin verran. Seli seli.. :D Se vaan oli niin saatanan painavaa! Piste.
4. Hauiskääntö istuen kp
6*16kg Jeeeee!!! Pakko oli nostaa tässä painoja, koska 13,5 kilosilla tuli viimeks jo kymppi. Ajattelin etten jaksais kovin montaa toistoo, mut yllättävän hyvin ne sieltä tuli. Ja vieläpä siistillä tekniikalla!
10*11kg Nää tosi hitaasti ja puristellen.
6*33,5kg
8*31kg
6. Hk scottkoneessa
9, 7*16,25kg Toi 1,25 kilon paino oli tosi tärkee :D
7. Hammer eteen kp
10, 9*11kg Kait se pitäis tässäkin nostaa jossain vaiheessa painoja..
8. Pushdown tangolla
13*30kg
13*25kg
15*20kg Hirvee pumppi!!!! Oli muuten ojentajat vieläkin kipeet keskiviikosta..
Palautukset 30 sekkaa.
9. Päänyli ranskalainen köydellä
15*25kg
13*20kg
16*15kg
Nyt voin olla taas vähän aikaa hyyyyyyvin tyytyväinen :rock:
Jonna1983
08.01.2009, 14:25
Tää treeni ei taas ollut mikään maailman mahtavin. Tai no, oli se hackkiin saakka.. Viimesessä sarjassa ja viimesellä toistolla tuntu semmoinen kovin ikävä vihlaisu vasemman polven sivulla ja sitten ei enää käveltykään kunnolla. Päivistykseenhän sitä joutu mennä näyttämään. Ei siel onneks mitään irtokappaleita ollut, mut kait se olis vielä magneettikuvissa käytävä :(
1. Reidenojennus
12*55kg
12*45kg
15*35kg
2. Smithkyykky
10, 8*92,5kg Jee, tähän oon tosi tyytyväinen!
8*90kg
3. Hackkyykky
10, 8*55kg Pudotin sit ihan suosiolla noita painoja..
8*50kg Ja sit poksahti..
Nyt ollaankin sit ens maanantaihin asti saikulla, et sillai.. Tänään torstaina polvi alkaa olla jo parempi, mut pidempään istuessa tai seistessä se jumahtaa aina lukkoon. Jospa se siitä pikku hiljaa..
Jonna1983
11.01.2009, 16:28
Kun meni se polvi kököks niin enpä uskaltanut ottaa takareisille mitään kovin kovaa settiä, kun tuskin olisin pystynyt koukistuksia saati prässiäkään tekemään. Otin sit tässä treenissä olkapäitä ja sit takareiskoille pelkkää suorinjaloin mavea. Ihan hyvin tuntu sekin toimivan :thumbs:
1. Sivuviparit taljassa
15, 12*12kg Ehkä ens kerralla voin jo ottaa kässärin pois painopakan päältä ja laittaa pakkaan 15 kiloo, huimaa..
2. Pystypunnerrus niskan takaa smith
6*37,5kg
7*35kg
12*30kg Näistä varmaan joku kymppi täysin omia..
Vissiin jäkitin epäkkäitä jotenkin omituisesti tossa toisessa sarjassa ja toiselle puolelle alko pistämään sillai kummasti, vähän niinku olis neulaa työntäny epäkkääseen. Se meni onneks illan aikana ohi. Joka päivä perkele jotain..
3. Viparit istuen kp
16, 13*5kg
15, 14, 12*4kg
Ystäväni vasen käsi lähti taas elämään ihan omaa elämäänsä sarjojen loppupuolella. Vissiin siel on taas joku hermopinne tuolla selän puolella. Fyssarille aikaa siis taasen!
4. Viparit kulmassa kp
12*7kg
12*6kg
14*5kg
5. Pystysoutu taljassa tangolla
14, 15*35kg
Eka sarja leveellä ja toka kapeella. Tällä kertaa toi kapee versio tuntui huomattavasti paremmalta. Hyvin sain puristeltua olkapäillä.
6. Suorinjaloin mave
15*60kg
15*70kg
9*80kg
7*85kg
9*80kg
9*75kg
Aika lyhkäsillä palautuksilla otin kaikki sarjat. Meinas alaselkäkin mennä aika hapoille..
http://1.bp.blogspot.com/_czPUJ9QSAi8/SWTLevJsbvI/AAAAAAAAALY/hlcrd4QVL3I/s200/suorinjaloinmave060108.jpg
7. Sivuviparit taljassa selän takaa
12, 10*5kg
8. Takaolkapäät ristitaljassa
18*10kg
Aerobisten kanssa on ollunna aika hiljaista ton polven takia, jospa se siitä hiljalleen.. Joku päivä vois vetästä vaik intervallia soutulaitteella :rolleyes:
Jonna1983
11.01.2009, 16:34
Tuli pari päivää oltua flunssassakin tuossa välissä ni päätin sit tehdä ihan semmosen semikevyen treenin selälle. Kaupan päälle edellisestä treenistä jääneitä ojentajia ihan vaan muutaman sarjan ja sit vielä se olkapäiden pumppi. Sainpahan tälläkin treenillä paikat aika kipeiks. Treenin avainsana oli kunnon puristelu ja rutistelu :rock: Nii, otin mä vähän vatsojakin..
Tein sit tässä treenissä selälle muutaman semmosen liikkeen mitä en oo pitkään aikaan päässy tekemään. Pitänee valkulle vihjaista, et meidän salilta löytyy tämmösetkin vehkeet eli kaks erilaista vipuvarsisoutuvehjettä, olipa pitkä sana.. Vedin koko treenin tosi lyhkäsillä palautuksilla, aika nopeesti iski väsy.
1. Selänojennus
15, 13, 10*2,5kg
2. Vatsat vipuvarsikoneessa
12, 10, 8*25kg
Nää superina keskenään.
3. Vipuvarsiveto ylhäältä
10, 8*80kg eli 40kg/sarvi
Tein tän käsi kerrallaan, kun ei salilla ollut oikein ketään kuka olis voinu autta ja ite en olis noita sarvia saanu alas ees rimpuilemalla :D
4. Vipuvarsisoutu istuen
12*50kg eli 25kg/sarvi Tää sarja molemmat käpälät yhtä aikaa
14*50kg Tää yksi käsi kerrallaan. Miksköhän tää on kevyempää yhdellä kädellä tehtynä, vaik tein kummatkin sarjat tosi nätisti?? Nii, toi kuva on tästä liikkeestä. Näkyy siel selässä jotain muhkuraa olevan...
http://4.bp.blogspot.com/_czPUJ9QSAi8/SWee5IX2oHI/AAAAAAAAALg/3t0jxHy5zRo/s200/vipuvsaoutuistuen090108.jpg
5. Pullover tangolla
14, 12*40kg
6. Kapee alatalja
20, 17*40kg kunnon rutistelua, ehana punppi!
7. Levee ylätalja eteen
12*50kg
13*45kg
8. Pushdown tangolla
2*15*25kg kuhan punppailin..
9. Ranskalainen mutkatangolla alaviistopenkillä
15, 10*25kg
Lyhkäsillä palautuksilla.
10. sivuviparit istuen kp
16*5kg+10*4kg+10*3kg+12*2kg
15*3kg+10*2kg
Aika polttavaa settiä oli taas. Laitoin yhe sedät tekemään tätä pudotushässäkkää ja olipa mukava nähdä ison miehen irvistävän neljä kiloset kädessä :D Kiittelivät kovasti neuvoista eli päivän hyvä työ tehty!
Vatsoja pari sarjaa, joista toinen aaltopenkillä ja toinen lattialla maaten jalat penkillä.
Semmottiis pumppailua tällä erää :rolleyes:
ei nyt ihan pieniä painoja sullakaan ole :)
Jonna1983
12.01.2009, 22:13
ei nyt ihan pieniä painoja sullakaan ole :)
Noooo, voishan noi aina suurempiakin olla ;)
Noooo, voishan noi aina suurempiakin olla ;)
tähtäämme suurempiin painoihin... raudan osalta:):D
Jonna1983
13.01.2009, 12:39
tähtäämme suurempiin painoihin... raudan osalta:):D
Juu, eiköhän se läskien aikakausi ala olla ohi. Uuden valmentajan myötä olen ymmärtänyt sen, että kehittyä voi ilman hirveätä painon nousuakin.. Kauan siihen meni, mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan :thumbs:
Eilen salilla vuorossa etureisiä. Vähän jännityksellä odotin treeniä, kun on tää olo ollut taas vähän flunssainen ja lisäks ton polven kanssa on ollut vähän onkelmia viime aikoina :hmm: Sinänsä ihmeellinen tää flunssa ettei kuumetta nosta ollenkaan, mut muuten on täysin paska olo! Salille mennessä se olotilakin vaan kummasti koheni. Pitäis varmaan olla siellä koko ajan niin pysyis olokin normaalina :D Nyt tiedän mitä se kuntosalin terveyttä edistävä vaikutus oikein on!
Treenin alussa otin reilut 5 minsaa matolla köpöttelyä ja loppuun sit pyörällä ajelua kera uuden seiskan. Tuli viikon juorut kerrattua samalla. Treeni meni seuravasti:
1. Reiden ojennus
20, 15*40kg
18*35kg
Otin nämä tarkotuksella hieman kevyemmillä painoilla ja pidemmillä sarjoilla niin lämpeis polvetkin siinä samalla paremmin.
2. Smithkyykky
8*95kg :rock:
10, 8*90kg
Hyvinhän se polvi kesti nämäkin tehdä! Ehkä selvisin sen kanssa pelkällä säikähdyksellä..
3. Prässi
16, 12, 11*180kg (+kelkka)
Tän otan normaalisti vikana, mut nyt kun jätin hakin pois niin halusin tehdä prässin tähän väliin ja jotain muuta sit vikana.
4. Sissykyykky
11, 10, 9*BW
Yllättävän raskas liike! En oo ennen tehny tällä tekniikalla sissyä, mut hyvin tuntui tämäkin hyydyttävän :thumbs: En olis uskonut, et omalla painolla tehtynä tää olis ollut näin raskas.. Blogista löytyy video ketä kiinnostaa.
Tänään sit illalla vuorossa takareisiä, pohkeita ja vatsaa ellei olo tästä huonone huomattavasti. Huomasin tossa äsken, et olo paranee aina tosi paljon heti kun on syönyt! En mä mitenkään nälkää näe, mut aika kummallista tää on silti. Normaalisti mulla ei tartte olla kovinkaan kova flunssa, kun en pysty enää syömään juuri mitään ja nyt maistuis ruoka kyl koko ajan :kuola:
Huomenna treenit sit Tampereella, jossa olenkin aina klo 16 asti eli aikaa treenille jääkin hieman enemmän. Kaitpa mä osaan siel yksinkin treenata jos ei kaveria löydy :(
Jonna1983
16.01.2009, 19:29
Empä ole ihan äskettäin näin hyvää takareisijumppaa vetässyt! Painot on tahtoneet vähän junnailla tässäkin treenissä, mut nyt ne taas nous ihan kertarykäsyllä ylös päin :rock: Mitäpä muuta sitä ihminen voi toivoa? :lol:
1. Takareidet maaten
10, 8*45kg Vihdoin ja viimein jotain kehitystä tässä. Normalisti oon aina vaan saanut tehtyä sen hikisen kasin.. joka kerta..
9*40kg
2. Prässi takareisille
12*210kg kevyttä..
10, 8*215kg Bueno.
3. Suorinjaloin mave
9, 8, 6*100kg Aikasta hyvä setti :D
4a. Pohkeet hakissa
8, 7, 7*80kg
4b. vatsat vipuvarsikoneessa
11, 8*27,5kg
9*25kg
5a. Pohkeet istuen
11*35kg
12, 10*30kg
5b. Vatsat köydellä taljassa
10*65kg
15, 13*60kg
6. Vatsat aaltopenkillä
17, 15, 14*2,5kg
Aikasta hyvä setti, näin kuin jatkuiskin :rolleyes: On noi mun säälittävät takajalatkin näköjään lähteneet pienoiseen kasvuun, hjuva hjuva.
Jonna1983
17.01.2009, 09:58
Kävin keskiviikkona taas näyttäytymässä valmentaja kaksikolle Tampereella. Vähän harmitti mennä sinne, kun olin jo viikon ollut kipeänä ja treenit oli ollut vähän mitä sattuu, aerobisia tasan nolla koko viikolla. Kuntokin oli sit omaan silmään huonontunut jonkin verran, koska flunssa oli kerännyt ihan kiitettävästi nestettä ympäri kroppaa. Siitä huolimatta tuli pelkästään positiivista palautetta: tyttö on kiristynyt ja kasvanut :rock: Varsinkin selkä oli kuulemma kerännyt lisää lihaa ja kokoa. Kropan nesteisyys oli kuulemma sammoista höttöistä, joka johtuu juurikin flunssasta.
Seuraavan kerran näytille taas 6-8 viikon päästä riippuen omista töistäni ja koulusta. Jos vaikka hiihtoloman aikaan sais raahauduttua vaikka muutamaksikin päiväksi Tampereelle niin kerkeis moikkaamaan kavereitakin. Nyt heitin vain päivän reissun: junaan Kuopiosta klo 8.20, perillä Tampereella klo 12 ja takasin Kuopioon klo 16, perillä klo 19 jälkeen. Vois luulla, et olis kovinkin raskasta istua junassa puolet päivästä mut olin vielä sen verran kipeenä, et nukuin melkein koko matkan ees taas. Välillä heräsin syömään ja jatkoin sit taas unia :D
Valmentajan tapaamisen jälkeen kävin heittämässä pikaisen treenin Wolffilla. Tarkotuksena oli treenata olkapäät, ojentajat ja tehdä vielä hauisten pumppi, mut en kerennytkään tekemään kuin olkapäät ja hauisten pumpin. Ojentajat jäi toiselle päivälle..
1. Sivuviparit taljassa
15, 13*2 levyä Ihmeelliset merkinnät oli noissa taljoissa. Kait se tarkotti suurin piirtein kymmentä kiloa..
2. Pystypunnerrus smith niskan takaa
9, 7*35kg
6*50kg Tämän otin edestä. Varmaan vaihdankin taas tähän edestä tehtävään versioon valmentajan kehotuksesta. Samapa tuo on kumpaako teen, molemmat toimii :thumbs:
3. Sivuviparit kp istuen
14, 12*6kg
15, 12*5kg
13*4kg
Kaikki toistot taas hitaasti, hyvällä tekniikalla ja kunnon pysäytyksellä ja puristuksella yläasennossa :kuola: Hyvä kun vesipullo pysy kädessä tän setin jälkeen..
4. Viparit kulmassa kp
12*7kg
14, 12*6kg
Tässäkin voisin kenties pudottaa painoja ja tehdä entistäkin paremmalla tekniikalla :rolleyes:
5. Pushdown tangolla
18, 15*7 levyä Tässä vaiheessa luulin vielä tekeväni myös ojentajat. Kello oli kuitenkin toista mieltä..
6. Hauiskääntö scott vipuvarsikoneessa
15*7,5kg
10*5kg
11*2,5kg :sweat:
Nämä 30 sekunnin palautuksella. Oli muuten hyvä vekotin tää! Hirrrveee pumppi haubereihin :piis:
7. Hk kp seisten
12*11kg
12*10kg
13*9kg
Nämä kans 30 sekan palautuksilla.
Olipa mukava välillä treenata jossain muuallakin kuin "omalla" salilla. Näkee uusia ihmisiä ja voi kokeilla erilaisia laitteita. Toi Wolf on kyllä tosi hyvä sali: hyvin tilaa ja paljon hyviä laitteita ja kaikkee. Tuolla vois käydä tästä eteen päinkin treenaamassa, jos heitän vaan päivän keikan Tampereelle.
Ai niin, bongasin myös yhden vitnesskissan ;)
http://3.bp.blogspot.com/_czPUJ9QSAi8/SW7hXaKV7fI/AAAAAAAAAMw/6XQvWVPyG2A/s320/klo15kuva2.jpg
Jonna1983
20.01.2009, 14:29
Sain valmentajalta hyviä ohjeita maveen ja tästä eteen päin se sit tehdäänkin romanialaisena versiona niin, että painot eivät käy missään vaiheessa maassa. Aika hyvin se ottaa koko selkään, yläselälle tulee staattista pitoa ja kunnon puristusta koko liikkeen ajan. Aika fiiliksellä mentiin tääkin reeni, kun toi yskä oli aika kaamea..
Reenasin tällä semalla kertaan myös edellisestä olkapäätreenistä jääneet ojentajat. Hirveen pumpin sain niihinkin aikasiks, hyvä kun kätöset mahtu paidan hihoihin!
1. Romanialainen mave
10*90kg
8*95kg
Ens kerralla alottelen sit satkulla. Tällä kertaa lähinnä harjoittelin tekniikkaa ja etsiskelin sopivia painoja. Blogissa video.
2. Leuat hammerotteella
8*2,5kg
8*BW
3. Kulmasoutu vo
10, 9*55kg
No täähän oli kevyttä. Pistetään vitonen lisää niin alkaa taas olla vähän liiankin raskasta..
4. Pullover tangolla
15, 12*40kg
5. Kapee alatalja
10, 9*50kg
Tää kans oikein kunnolla rutistellen. Yllättävän kevyttä oli tääkin.
10*50kg
12*45kg
7. Pushdown tangolla
18, 14*25kg
kunhan pumppailin..minsan palautukset.
8. Ranskalainen alaviistopenkillä
8, 7, 7*32,5kg
Sain Kiviniemen Timon onneks varmistamaan niin pystyin tekemään ihan failureen asti.
9. Kapee pena
8, 8, 7*45kg
Tässä veny palautukset aika pitkiks varmistajaa odotellessa. Pitäis saada semmonen personalvarmistaja, joka ei treenais ite ollenkaan. Ei tarttis ootella :D
13*25kg
12*20kg
minsan palautukset.
11. Sivuviparit kp istuen
15*5kg+12*4kg+13*3kg+15*2kg+13*2kg
Tässä pidin noin 15 sekan palautukset jokaisen "sarjan" jälkeen ja jatkoin sit pienemmillä painoilla. Taas opin saamaan entistäkin paremman tuntuman olkapäihin, oikein hjuva.:rock:
Vajaat pari tuntia tähän koko settiin uppos. Reenailin kyllä tosi rauhallisesti, et senkin takia meni niin kauan :rolleyes:
Jonna1983
20.01.2009, 14:31
No eipä ollu kummonen reeni tää. Oli vähän voimat taas karkuteillä ja jatkuva yskiminen haittas kesken sarjojen. Olin kuitenkin niin reipas, että vetäsin 25 minsan intervallinkin spinningpyörällä treenin päätteeks. Meinas keuhkot olla aika tulessa..
1. Penkki
5*60kg Ja kauhea yskänpuuska keskytti tämän sarjan. Tuskinpa sieltä olis yhtä toistoa enempää tullutkaan..
7*55kg
12*40kg tää sotilaspenkkinä.
2. Vipunostot kp tasapenkillä eli flyes
13, 12, 10*8,5kg
Nyt aloin sit opettelemaan tän tekniikkaa oikein kunnolla. Ala-asennossa parin sekunnin venytys ja saman kestoinen puristus yläasennossa. Teki aika kipeetä, hyvällä tavalla tosin!
9*45kg ja ihan ite väänsin nää. Ei ollu varmistajaa tällä kertaa. Ehkä ens kerralla vois laittaa ihan vaan pikkusen lisää painoja.. ;)
10, 9*42,5kg
4. Hauiskääntö kp istuen
10, 6*13,5kg Aika nopeilla palautuksilla tein tän. Hyvinhän toi hyytykin toisessa sarjassa.
8, 6*33,5kg Ehkä tässäkin vois uskaltaa kokeilla ens kerralla vähän isompaa painoa.
6. Hk scottkoneessa
7*18,75kg Ne on kuulkaa tärkeitä noi pikkupainot tuolla :D
8*16,25kg
7. Hammer kp
8*13,5kg
10*11kg
Sain muuten tissilöiset tästä reenistä aivan sairaan kipeiks..:eek:
Jonna1983
20.01.2009, 14:37
Olipa muuten eilen hyvä reeni :rock: Sunnuntaina käytiin vähän ravintelissa syömässä niin johan riitti tytöllä virtaa treenissä, kauhee rähinä oli päällä koko ajan. Sain pumpattua jalat aika täyteen verta, menivät nimittäin aivan kivikoviksi :thumbs:
1. Reidenojennus
16, 13*45kg Polvet kunnolla lämpimiks
15*40kg
2. Smithkyykky
9, 8*97,5kg :rock: Ja ens kerralla sit se maaginen satku, ou jeah..
8*95kg
3. Prässi
14, 12, 12*190kg
Prässillä saan kyl joka kerta tosi hyvän tuntuman etureisiin, tätä lisää..
4. Sissykyykky
14, 10, 8*BW
Tän jälkeen olikin sit jalat aivan hyytelöä..
Tänään on jalat olleet melkoisen tukossa, vaikka venyttelin en vielä eilen illalla ihan huolella. Tänä aamuna oli tarkotus käydä pienellä kävelyllä, mut kuinkas ollakaan, lämmin peitto kutsui enemmän :D
Tänään illalla vuorossa sit takareidet, pohkeet ja vatsapalikat.
Jonna1983
21.01.2009, 09:02
Eilen vuorossa sit takajalat, pohkeet ja vatsapalikat! Hyvin kulki taas ja virtaa riitti. Pitäis vaan keksiä jokin keino millä saisin tehtyä ton reenin nopeemmin, kun tuntuu et siihen kuluu kaikista reeneistä eniten aikaa.. Ei oo ees auttanut pohkeiden ja vatsojen tekeminen superina. Nooo, jospa sitä jotain keksis..:rolleyes:
1. Takareidet maaten
10, 8*45kg Jos ens kerralla kokeilis sitä viittä kybää..
10*40kg
2. Prässi takareisille
10, 9, 8*220kg Aika mojovasti otti tonne takaosastolle :thumbs:
3. Suorinjaloin mave
10, 9, 8*100kg Rrrraskasta alkaa olla :sweat:
4a. Vatsats vipuvarsikoneessa
14, 10, 8*27,5kg
4b. Pohkeet hakissa
10, 9, 8*80kg
5a. Vatsat köydellä taljassa
13, 12, 10*65kg
5b. Pohkeet istuen
12, 10*35kg
12*30kg
6. Vatsat aaltotuolissa
16, 14, 12*5kg
Jalat on aivan totaalijäkissä kauttaltaan ja vatsatkin alkaa olla jo aika hellänä. Tänään pitäis ottaa vielä intervalli olkapäätreenin päälle niin jospa ne jalat pikkusen aukeis siitä. Toivoa sopii ;)
Eilen vuorossa sit takajalat, pohkeet ja vatsapalikat! Hyvin kulki taas ja virtaa riitti. Pitäis vaan keksiä jokin keino millä saisin tehtyä ton reenin nopeemmin, kun tuntuu et siihen kuluu kaikista reeneistä eniten aikaa.. Ei oo ees auttanut pohkeiden ja vatsojen tekeminen superina. Nooo, jospa sitä jotain keksis..:rolleyes:
Kokeile tehdä eristävät liikkeet (takareidet maaten, pohkeet) rest-pause –sarjoilla, saat lihaksille saman rasituksen vähemmässä ajassa. Ensimmäinen sarja on aktivointisarja, jolla saavutetaan ”full muscle recruitment”, sitten lyhyitä 10-15 sekunnin taukoja, jolloin jatkosarjat jää väkisin lyhyiksi, tyyliin 2-4 toistoa. Koska lihasta ei päästetä kunnolla palautumaan, kaikki aktivointisarjan jälkeiset toistot ovat tehokkaita/vaikuttavia. Pyri saamaan 10-15 toistoa aktivointisarjan jälkeen. Esim. 10+3+3+3+2+2.
Voin selittää lisää jos teoria kiinnostaa :)
Jonna1983
22.01.2009, 12:40
Kokeile tehdä eristävät liikkeet (takareidet maaten, pohkeet) rest-pause –sarjoilla, saat lihaksille saman rasituksen vähemmässä ajassa. Ensimmäinen sarja on aktivointisarja, jolla saavutetaan ”full muscle recruitment”, sitten lyhyitä 10-15 sekunnin taukoja, jolloin jatkosarjat jää väkisin lyhyiksi, tyyliin 2-4 toistoa. Koska lihasta ei päästetä kunnolla palautumaan, kaikki aktivointisarjan jälkeiset toistot ovat tehokkaita/vaikuttavia. Pyri saamaan 10-15 toistoa aktivointisarjan jälkeen. Esim. 10+3+3+3+2+2.
Voin selittää lisää jos teoria kiinnostaa :)
Ainahan kaikki uusi kiinnostaa, mut en viitsi enkä haluakaan lähteä muuttelemaan omin päin valmentajan juuri minulle laatimaa treeniohjelmaa :rolleyes: Sain itse asiassa vastauksen eilen omaan pohdintaani. Uudessa ohjelmassa oli jonkin verran supersarjoja, jotka lyhentävät treenin kestoa huomattavasti :thumbs:
Hei, sähän voisit muuten omaan päivyriis kertoa tuosta treenisysteemistäsi! Se kuulostaa todella mielenkiintoiselta ja uskoisin, että monikin olisi sitä innokas kokeilemaan. Ainakin jos sillä saa samanlaisen selän kuin sulla ;)
Saatanpa joku päivä vähän innostuakin kirjailemaan :)
Haaste!
Ohjeet
päiväkirjassani (http://www.musclemarket.fi/forum/showpost.php?p=38375&postcount=280)
Jonna1983
27.01.2009, 17:44
Haaste!
Ohjeet
päiväkirjassani (http://www.musclemarket.fi/forum/showpost.php?p=38375&postcount=280)
Mä oon jo vastannut tohon! en jaksais uudestaan alkaa väsään :D
Mä oon jo vastannut tohon! en jaksais uudestaan alkaa väsään :D
Kävin juuri toteamassa sun blogissa saman :)
Jonna1983
28.01.2009, 11:29
Hauiksen kiinnityskohta sit vissiin tulehtu, kun en ees ranskalaista saanut vihlonnan takia tehtyä :mad:
1. Sivuviparit taljassa
12*15kg
13*11kg
2. Pystypunnerrus smith
8, 7*50kg
8*45kg
Vaihdoin taas tähän eteen tehtävään versioon ja raskastahan tuo näkyy taas alkuun olevan.
3. Sivuviparit kp istuen
12*6kg
12*5kg
14, 12*4kg
18*3kg Tämän tein seisten ja totesin taas, et istuen on paljon parempi..
4. Viparit kulmassa kp
15, 14, 13*5kg
Hitaasti ja kunnolla puristellen.
5. Pushdown
13*30kg
15*25kg
6. Ranskalainen alaviistopenkillä
0*35kg Kippeetä teki!
8*30kg
20, 15*20kg lyhkäsillä palautuksilla ja kunnolla puristellen otin sit nämä kaks sarjaa.
7. Kapee penkki
10, 8, 6*40kg
Laitoin tähänkin vähän vähemmän painoja ja tein kunnolla puristellen. Tämä ei onneks koskenut juuri ollenkaan.
8. Päänyli ranskalainen köydellä
12*25kg
13*20kg
Sit vaan 25 minsan intervallin kimppuun.
Jonna1983
01.02.2009, 14:38
Onnea syntymäpäivänä! :)
Hih, kiitos paljon :)
Jonna1983
03.02.2009, 21:11
Jos taas jotain reenejä päivittelis tännekin. En tosin tiedä lukeeko näitä kukaan, mut samapa tuo. Alkais jos se gymspace toimia niin vois siirtyä sinne!
Muutamat reenitä jää nyt päivittämättä, mut alotetaan taas eilisestä ja tän päivän treeneistä.
Eilen vuorossa etureisiä ja vähän pohkeita. Kuolemaa tein taas koko treenin ajan. Onneks noi jalkareenit on VAAN kerran viikossa :sweat:Reeni meni seuraavasti.
1. Reidenojennus
15*50kg
14*45kg
14, 12*40kg
2. Smithkyykky
15*90kg
14, 12*80kg
14*70kg
Eipä ollu ketään varmistamassa tässä liikkeessä, mut sain omin avuinkin väännettyä sarjat ihan failureen.
3. Prässi
16*190kg
11*180kg
12*170kg
12*160kg
Sykkeet oli taas vähintään tuhat ellei enemmänkin. Hikeä puski joka kolosta ja jouduin keräilemään itteeni prässissä pitkän aikaa ennen kuin kykenin ees nousemaan ylös. Tuli aika hyvä mieli, kun olin nää saanut pois alta. Se olis taas tää kidutus viikoksi ohi :D
4. Pohkeet seisten
35, 23, 18, 16, 14*BW Uuh, me laik!:rock:
Loppuun matolla käpöttelyä 10 minsaa ja kotona ketaroiden venyt.
Tänään sit vuorostaan takareisien, vatsojen ja pohkeiden (taas!) kimppuun. On kyllä pohkeille nyt semmosta rääkkiä ohjelmassa, et on kumma jos eivät ala kehittyä ees pikkusen :hmm:
Takareidet vedin taas supersarjoilla, palautukset reilu minsa.
1a. Takareidet maaten
15, 10*40kg
12*35kg
13*30kg
Viimeset toistot on aina melkosia minipumppailuja, kun ei jalat yksinkertaisesti enää nouse riittävän ylös, vaikka voimaa oliskin..:D
1b. Prässi takareisille
17, 15, 12, 11*210kg
2a. Haarakyykky smithissä
12*75kg
13, 10*70kg
Tää on kyl hyvä!
2b. Suorinjaloin mave kp
13, 11, 10*13,5kg
Tämä siis smithin tankoon nojaten. Vähän oli hakemista tekniikan kans, mut hyvin otti siitä huolimatta! On peräosasto taas aika tehdyn oloinen ;)
3. Pohkeet seisten hack
10, 8, 6*85kg
4. Pohkeet istuen
12, 10*32,5kg
10*30kg
5. Vatsat koneessa
14, 12, 10*45kg
6. Vatsat taljassa lenksuilla
15, 13, 11*30kg
tällä systeemillä sain puristeltua vatsoja paljon paremmin kuin köydellä. Aika bueno :thumbs:
7. Vatsat aaltopenkillä
20, 18, 14*5kg
Lisää turhanpäiväistä lätinää blogin puolella..:piis:
Jos taas jotain reenejä päivittelis tännekin. En tosin tiedä lukeeko näitä kukaan, mut samapa tuo. Alkais jos se gymspace toimia niin vois siirtyä sinne!
lukee :)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.