PDA

Näytä koko versio sivusta : ZannaZ:n reenailut

ZannaZ
02.02.2008, 18:55
No niin tästä se sitten lähtee. Faidran hyvän palopuheen johdattelemana ja innostamana (omassa blogissaan siis) mäkin pykään oman reenipäivyrin tänne pystyyn. Vaikka pääasiassahan käytän tota omaa blogia, mut sinne nyt tulee turistua vähän sitä sun tätä muutakin että jospa tästä sitten tulis vaan se reenipäiväkirja. :p

Et here we go... Palataan vähän myöhempänä astialle treenailujen merkkailujen merkeissä.

ZannaZ
04.02.2008, 05:10
No niin, jospa sitten mäkin alotan tän reenipäiväkirjan pitämisen täälläkin. Toivottavasti jaksan päivitellä. :)

31.1.2008 Torstai: selkä, olkapäät, rinta, pohkeet

Lämppäri 10min crosstreiner + venyttelyä

Leuanveto avustettu vastaotteella x6, myötäotteella x6
Kulmasoutu kp. 1x6 11,5kg ja 1x8 11,5kg
Ylätalja eteen 2x6 30kg

Pystypunnerrus kp. istuen 1x6 14,5kg, 1x5 14,5kg, 1x6 11,5kg
Viparit sivulle kp. 1x8 5kg, 1x6 5kg, 1x7 4kg.
Viparit taakse kp. 2x12 3kg, 1x10 3kg

Tasapenkki tanko 1x6 27,5kg ja 1x4 27,5kg
Ristitalja seisten 1x10 15kg, 1x8 15kg

Pohkeet prässissä 1x10 120kg (+ kelkka, mitä lie painaa)
Pohkeet istuen 1x8 50kg, 1x6 50kg

Lopuks 10min tassuttelua rauhalliseen tahtiin "juoksumatolla" tai kävelymatto tässä tapauksessa, samalla kuin hörpin pikkuhiljaa palkkaria kurkusta alas. Nopeus tais olla ~4km/h.

Meni ihan hyvin treeni ja hyvältä maistui rauta. Lisäsin painoa pystypunnerrukseen yhen käsipainoparin verran (edellinen 11,5kg) ja pohkeita tein kympin isommalla painolla kummassakin liikkeessä. . Ei oo woemaa viäkään täs likas, mut koitan kasvaa silti.

Asteikko 1-5
Energiataso: 4+
Voimataso: 4 1/2
Treeniteho: 4 1/2
Motivaatio: 5+
Henkinen tasapaino: 4-
Päivän ravinnonlaatu: 5-
Päivän nestetasapaino: 3 1/2

Oon vähän nihkee antamaan täysiä pisteitä koskaan oikein mistään. Mut 5+ on jo aika hyvä. Motivaatiotata tosiaan täältä löytyy vaikka muille jakaa nyt. Varokaa vaan! :evil:

ZannaZ
04.02.2008, 21:10
1.2.2008 Perjantai: Etureidet, takareidet, ojentajat, hauikset

Lämppäri 10min crosstreiner + venyttelyä

Smith-kyykky 1x6 40kg (olettaen että se smith-tanko on sen 20kg), 1x7 50kg, 1x3 50kg
Ojennus 1x8 35kg, 1x7 30kg

Julle 1x10 30kg, 1x8 30kg (opettelen vasta :confused:, on vähän hakusessa tekniikka ja kaikki)
Koukistus 3x8 20kg (....On ollut duunista NIIN kipeänä reidet ettei kovin paljoa pystynyt. Oon tehnyt överiä oman piirin lisäks, ja se överi piiri on ollut totaali erilaista kun mihin oon tottuntu (omalla piirillä)... ni kintut ei oo tottuntu semmoseen ja ottivat sitten vähän nokkiinsa ja kipeytyivät... oma piiri aika tasasta ylös alas rappuja ja fillarointia mutta tässä överipiirissä on paljon jyrkempiä rappuja, pidempiä taloja ja enemmän ylös-alas-alas-ylös-ylös-alas- liikettä :p.. heh joo, just noin, eli ekaks pitää kiivetä yhet raput ylös, tulla ne alas, mennä rapusta sisään, painella siellä raput alas, tulla ne ylös ja sitten viä normaalisti yläkertaan rappuja ja takasin alas ja ulos.. kuulostaa insanelta ... olo on kyl ollut aika kuollut noiden rääkkien jälkeen, hyvin nostaa meinaa sykettä! :sweat:ja hiki virtaa... auts kyl!

On ihan totta puheet siitä että vaihtelevainen treeni saa kyl lihaksen tekemään töitä, kun tulee rasitus johon se ei osaa vastata. auts auts! Mut sain kuin sainkin tehtyä muutaman ojennus sarjan, tosin aikamoisella irvistyksellä ja murahtamisella . Murh! :evil:. Et kipeytyy ne reiskat sit tommosellakin vaihtelulla.:eek:

Hauiskääntö kp. istuen. 2x8 7kg
Hammerkääntö scott. istuen. 1x10 6kg, 1x 8 kg
Haukkarit on siis niiin mun huono, ellei peräti huonoin lihasryhmä. Tiä mitä niille kehittelis että alkais kasvamaan. Polte kyllä tuntuu ja pumppia syntyy mutta missä kasvu?!? Oi missä kasvu? *sitä odotellessa*

Ranskal. punn. kp. istuen 2x7 14,5kg
Pushdown talj. 1x7 40kg, 1x6 40kg.

Lopuks taas kymmenisen minuuttia tassuttelua rauhalliseen tahtiin kävelymatolla, samalla juodun rauhassa palkkaria. Nopeus ~4km/h.

Muuten meni ihan hyvin, mutta jalkatreenin ojennukset ja koukistukset kusivat suunnitellusta juurikin noiden reisien arkuuden takia. Ihana duuni! :rolleyes:. Muutenkin väsy paino vähän, liian vähän unta ehkä.

Energiataso: 3 1/2
Voimataso: 3
Treeniteho: 3 1/2
Motivaatio: 5
Henkinen tasapaino: 3 1/2
Päivän ravinnonlaatu: 4+
Päivän nestetasapaino: 3 1/2

Et näin. Jatketaan http://www.abestweb.com/smilies/seeyeah.gif

Artemis_
04.02.2008, 21:50
Hyvät painot prässissä pohkeita tehdessä :)

Mitä mahdat tarkottaa tuolla ojennuksella?

ZannaZ
05.02.2008, 13:06
Hyvät painot prässissä pohkeita tehdessä :)

Mitä mahdat tarkottaa tuolla ojennuksella?

Juu, kiitos. Pohkeet on aina ollut kohtuu vahvat mulla, vaikka ei se kyl niiden ulkonäöstä näy :rolleyes:. Lissää piffiä tarttee, eli lisää painoo ja rankaisua. Varsinkin nyt kun saavat päivittäisessä duuniliikunnassakin niin paljon työskennellä ettei salillakaan ihan mikään pikkuinen hemputusvinkutus enää toimikaan.

Ojennus, on reidenojennuksia. Siinä laitteessa.

ZannaZ
06.02.2008, 12:59
:hmm: No ni vituiks menee (anteeks kielenkäyttö). Olin tossa toissaviikolla aika pahasti kipee, sitten viime viikol olin töissä ja kävin noi pari treeniäkin tekemässä - ja nyt sit taas kipeenä. Tosi kivaa NOT :(.

Kyl muuten ottaa sit pannuun ja urakalla. Mut en tiä voiko tästäkään syyttää kun itteensä. Tunsin kyl itteni jo terveeks kun salille menin. Luulenkin että duuni on pahempi juttu tässä - tommosessa tuulisessa räntäpaskassa polkee fillaria ja kun viä toipilas ja tekee fiksuna överiäkin (kahdeksan-kymmenen päivän päiviä, josta 3,5h rundilla) ni eipä se kroppa kai hyvää tykännyt :warning:.

Oon vaan niiin huono sanomaan "ei", varsinkin kun tiedostan paremmin kuin hyvin oman taloudellisen tilanteeni, joka melkeinpä vaatii niitä ylitöitä. Että saisin tän kuntoon ja vihdoinkin alkaa elämään totaalisen omillani (taloudellisesti siis). Ylitöistä kuitenkin maksetaan ihan hyvin. No joo seli seli ja blaablaa. Koitan kai tässä vaan itelleni selitellä ja todistella että "oli vähän pakko" ja tää oli "väistämätöntä". Ne pari treeniä olisin tietty voinut jättää tekemättä, mutta kun ei se rundikaan mitenkään pahalta tuntunut ni ei tullut mieleenkään ettei ois jo tervehtynyt :(.

Mut nyt tosiaan taas aika hiljasta treenialueella, kun pitää sairastella. Ja nyt sit kans sairastan tän loppuun asti! :mad: . Muita höpötyksiä ja aatoksia voi käydä tsekkailemassa mun omassa blogissa (http://zannaz.vuodatus.net). Kirjottelen sinne kyl treenejäkin mutta tulee muutakin skriivailtua, varsinkin nyt kun oon kipee ja on tylsää :p.

Nyt kuitenkin loppuviikko saikkua ainakin. Olo on aikastalailla kaamee. Kurkku on kun mikäkin raastinrauta, paleltaa ja koko kroppaa kolottaa. Very nice, not! :hmm:. Laitoin äsken kuumen suihkun valumaan valmiiks, että voi mennä siihen kuumeen höyryyn hengittelemään, tekee gutaa kurkulle .... -> pulahtaa höyrysuihkuun avamaaan hengitysteitä. C ya!

Anupala
06.02.2008, 13:42
Sairastaminen on kyllä hermoja raastavaa! Itsekin sunnuntaista asti kipee. Olo oli hiukan heikko sunnuntaina ja ajattelin sen olevan vain väsymystä, menin siis salille ja reenasin melko kovaa. Heti salilta tultuani tajusin, et en vissii ollukkaa vain väsynyt :( Nyt siis kuumeessa kotona ja lueskelen ahdistuksissani kun muut vaan reenaa ja kehittyy ja minä rapistun kotona :mad: Jaksamista siis myös sulle Zanna, tää ei oo helppoo!

ZannaZ
06.02.2008, 14:30
Sairastaminen on kyllä hermoja raastavaa! Itsekin sunnuntaista asti kipee.

Todellakin! Ai säkin, himskutti soikoon, kipeenä. Harmi! Ainakin voidaan yhdessä voivotella oloa sit :lol:. Muut voivottelee lihaskipuja treeneistä yms. ni me voivotellaan kun kroppa kyl kolottaa, mut oiskin treenistä... ehei, kipeänä ollaan.

... ajattelin sen olevan vain väsymystä, menin siis salille ja reenasin melko kovaa. ...
Jep, toi on niin tota. Ei sitä tuu ajatelleeks heti kun kroppa tuntuu "vähän oudolta" että sitä nyt ois kipee. Siis niinku "mitä, mäkö kipeenä- emmä ny voi" -tyyliset ajatukset valtaa mielen ni helposti. Helposti sitä sit menee viä duuniin/treeneihin/johonki mihin ei pitäis mennä sen rauhottumisen ja sängyn sijaan.... liian usein se kostautuu sit...

...ja lueskelen ahdistuksissani kun muut vaan reenaa ja kehittyy ja minä rapistun kotona :mad: Jaksamista siis myös sulle Zanna, tää ei oo helppoo!

Aika hyvin sanottu! On niin totta, toi ahdistuksissa lukemisesta... Tuntu tosiaan että muut kehittyy ja kasvaa ihan hurjasti samalla kun ite makaa sängyssä ja menettää ne viimeisetkin lihanrippeet, elastisuuden ja samalla tulee viis kiloo läskiäkin :hmm:. No, eihän se ihan noin nyt mee. Mutta se fiilis on, jokainen on varmaan sen kokenut sairastellessa... ainakin tän foorumin lukijoista. Luulen ma.

Jaksamista todellakin sullekin sinne. Kiva lukea että joku muukin kärsii :D, heh, tarkoitan siis että vertaistuki on pop tässäkin asiassa. Koitetaanhan sairastella nyt rauhassa ja parantua kunnolla!. KIPEÄNÄ EI SALILLE! Ei ees vähän vajaakuntoisena. Kunnolla tervehdytään ennen kun aletaan riehumaan!
*muistuttelee muita sekä itseään*.. vaatii kärsivällisyyttä, mutta eikös koko kuntosaliharrastus vaadi sitä... joten, kyllä sitä meiltä löytyy!

Anupala
07.02.2008, 19:21
Apua nyt iski paha paikka :sweat: Mies haluu salille ja pyysi mua mukaan kuvaamaan sen reenejä. Itsellä jo kauhee kutina reenaan :eek: Noh kyl mä kestän ku eilen oli vielä kuumetta, en haluu sydänlihastulehdusta!

Oletkos jo paranemaan päin ?

ZannaZ
07.02.2008, 19:26
Hih aika paha tommonen "tuutko kuvaamaan"... Ite melkeen sanoisin vastaavaassa tilanteessa etten voi lähteä, ois liian vaikea paikka olla ite reenaamatta. Heh.

Empä oikeen oo parempi. Lekuri oli joku täysin urpo kun ei määrännyt antibioottai tai mitään, tuntuu et kurkku turpoo umpeen... hengittäminenkin sattuu, saati puhuminen tai nieleminen :(. Kertoo kyl hyvin ettei mitään asiaa tekemään MITÄÄN joka vähänkään hengästyttää.. meinaa kuolema tulla. Täytyy varmaan loppuviikosta mennä uudestaan ja sanoo että "tuittu tästä ei tuu mitään - määrää kunnon dropit (et pääsen reenaamaan :D)!" No, mut katellaan nyt iisiti viä muutama päivä.

Ketuttaa kyl aika huolella tää. Pientä kuumetta nostaa aina välillä, semmonen aaltoliike - välillä paleltaa ja huolella ja välillä taas parempi. Eniten tässä on haittaa ja harmittaa toi kurkku. Ei oo "vaan kurkkukipua", tuntuu ni voimakkaasti et on pakostikin oltava joku paha tulehdus... ellei peräti joku "pusutauti" :(. Toivottavasti ei.

On tullut kateltua leffoja aika kiitettävästi ja luettua lehtiä. Ja selailtua netissä blogeja ja haaveiltua kun muut reenaa ja saa hyviä tuloksia mä vaan kurtistun ja rapistun-kuidun pois. :hmm:

Skalman
07.02.2008, 21:12
Ei ne antibiootit oo koko totuus. Esim perus flunssa kestää lääkityksen kanssa vain 14 vuorokautta ja ilman lääkitystä jopa kaksi viikkoa. Ja kyllä siinä sairastamisessa pitää kropan antaa työskennellä ja kuolemalle mahdollisuus.

ZannaZ
07.02.2008, 22:48
Njooh, mutta JOS nyt kävi niin että se viikko kun olin duunis ja reenasin etten ollut sillonkaan täysin terve (vaik siltä tuntu - tosin kipeänä kroppa joutuu pistää kaiken peliin ->reeni kulkee????) ni sitten tää on jo kolmatta viikkoa pitkälle päällä..... Ja sillonkin JOS EI lasketa ni toista viikkoa pitkälle. Vois mun puolesta kyl pikkuhiljaa taitta taudin selkä...

On vaan kurkku niin semmosen olonen että siä jyllää joku pahapaha tulehdus ettei ois vaan "pientä arkuutta joka kuuluu flunssaan". Just vähän aíkaa sit kävin kaupas ja meinas henki lakata kulkemasta, sattuu niin sikana ja pienikin rasitus pistää hengen salpautumaan. :( Ei oo koskaan moista ollut mulla flunssan kaa (jollon on siis "tavallista flunssa kurkkukipua" ollut). Et silleen funtsin että oisko ne antibiootit silti nyt paikallaan :confused:... No en oo lääkäri en...

Skalman
07.02.2008, 22:57
jos henki lakkaa kulkemasta vois viitata johonki allergiaan tai tulehdukseen joka on syvemmällä ku keuhkois.

Eikä ne antibiootit auta kaikkiin tulehduksiin, lääkärit niitä yleensä määräilee ku jengi niitä vaatii oman mielenrauhan säilyttämiseksi, tällä aiheutetaan se että, sitten kun tulee tauti johon antibiootti auttaisi niin se ei tehoa yhtä hyvin ku on syöty niitä turhi kuureja. Noin niinku yleisesti ottaen näin käy. Yleensä kuitenki kipulääkkeet on parempia lievittää sitä tulehduksen aihettaman turvotuksen aiheuttamaa kipua. Ja edelleen antaa kropan työskennellä ja niin edelleen

ZannaZ
07.02.2008, 23:09
Joo, no voi olla. En tiä. Tiän vaan että tuntuu mega ikävältä tommonen :(. No mulla on antibiottikuuri ehkä kerran kolmes vuodes jos sitäkään, että tuskin tulee ongelmaa siinä että tulis "immuuniks" tms. Buranaa ja muuta vastaavaa tässä onkin napsittu tauluun, mutta eipä suurta helpotusta tuo. Sen verra vaan että saa nukuttua. Bafucinit, Tolcinsit, Finrexini, c-vitskut, yskänlääkket, kaikki käytös. Toivotaan vaan että menis nyt pian ohi! Turhauttavaa...

Skalman
07.02.2008, 23:12
ei se oo vaarana että henkilö tulisi immuuniksi vaan se että ne bakteerit kasvattaa resistenssiä.

ZannaZ
07.02.2008, 23:15
No juuh. Mutta en usko että mun tapauksessa kyse on millään muotoa moisesta. Viimeks oli antibiootti sillon pari viikkoa sitten... korvatulehdukseen. Eiku ei sekää ollu antibiootti, vaan joku vastaava itteasiassa! Ja sitä edellinen... en ees herraisä muista. Bottom line: en usko että vaikka lääkäri oliski määrännyt antibioottia, se ois millään muotoa huonoa asia. Päinvastoin. Eikä mun mieli tartte sitä antibioottia, kurkku vaan tuntuu siltä että siä on nyt jotain muutakin kun "tavallinen flunssapöpö". Verraten edellisii flunssiin, johon useimmiten liittyy kurkkukipu.

No mut, ei oo antibioottia, eikä oo tulossakaan näemmä. Koitetaan pärjätä näillä tavallisilla buranoilla yms. Katellaan loppuviikosta jos joutuu käymään uudestaan että mitä lääkäri on mieltä. Me emmä voi tietää.

ZannaZ
17.02.2008, 18:51
Kettu soikoon! Ei tää pöpö tahdo millään lähteä. Korpee huolella :(. Muutaman kerran oon käynyt duunissa koittamassa ja heti nostanut kuumetta uudestaan. Nyt ollaan antibiootti-kuurilla joten pidän varpaat ja peukut pystyssä että tää nyt tän karkottais´. Vähän turhan pitkä reenitauko, en tykkää yhtään. Koitan vaan sanoa kokoajan itelleni ettei sinne treenaamaan kannata lähteä vajaakuntoisena.... mut kovasti haluais jo! RRRRRAivostuttavaa. Tuntuu et muut vaan kehittyy ja ite kutistuu....

FIN
17.02.2008, 20:07
Hitaasti hyvä tulee ja sairastelut kuuluu elämään.
Sä oot viellä sen verran nuori, että nyt kannattaa vaan hankkia hyvät pohjat tulevia vuosia varten. T:Wanha tuttu

PS. Pikaista paranemista:thumbs:

ZannaZ
04.03.2008, 00:02
No mä oon tässä funtsinu mitä haluan ja haluan niin monta asiaa treenin suhteen että niitä on ihan mahdoton toteuttaa samaan aikaan, siispä on päätettävä mitä tekee eka ja mitä sitten, priorisointia. Oon tullut siihen tulokseen että mua häirittee sen verra paljon tää mun kropassa oleva ylimäräinen laardi, että haluan siitä eroon - jo oman itteni takia. Tiän että "muutaman" kilon kevyempänä ja vähärasvaisempana viihtyisin paremmin kropassani. Sen kisadieetti opetti, vaikka vähän kesken jäikin.

Elikäs jaan tän vuoden karkeesti kolmeen osaan:

1) "kesäkuntoon" eli koitan säilyttää piffit mitä on (ne vähät) ja tiputtaa laardia veks, lähinnä katsomalla ettei tuu kiskottua herkkuja muuta "epämääräistä sälää",varsinaisesta dieetistä en kuitenkaan puhuis. Samalla pyrkien nostaman kestävyyskuntoa- tavoitteena pystyä vetämään vapari hengästymättä läpi. Salilla tätä tukevaa treeniä. (en pistä pahakseni vaikka piffiä kertyiskin :p)

2) "joulupossukuntoon" eli maltillinen kaloriennosto offille ja lihaksen lätkimistä niihin paikkoihin joita sitä tarvitsee, pyrkien pitämään painon 1 vaiheen lukemissa että on helpompi lähteä aikanaan kisadieetille. Pääpaino raskaalla puntilla.

3) "hyppypomppukuntoon" eli vaparinharjoittelua pääpainoitteisesti. Liikkeiden kehitystä ja vaparin yhteennitomista. Puntilla "ylläpitotreeniä" (toki aina vaan positiivista jos lisää piffiä tulee, se on aina tervetullutta!).

Ja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa kisadieetti . Kakkonen ja kolmonen eivät juurkaan toisistaan eroa. Ekaks painotetaan punttia ja sitten vaparia. Oon todennut että molempia on lähes mahdoton kehittää täysipainoitteisesti, aina toinen "kärsii" vähän toisesta. Joten ehkä parempi keskittyä enemmän toiseen kerralla, syklittää.

Nää siis tavoitteet, saa nähä miten mimmin käy :rolleyes:.

ZannaZ
04.03.2008, 00:05
Viitaten edelliseen kunnon kirjoitukseen tosta tavoitteista ja mitä haluan, jatkan nyt vaihe ykkösestä. Joka on potkaistu käyntiin. Eli mä oon nyt "kuntokuurilla" . Tarkoituksena siis kehittää peruskuntoa, enemmän kestävämpään suuntaan. Perimmäinen idea on että jaksaisin vetää 1,5min kestävän vaparin ilman kummempaa hengästymisestä. Siinä on duunia kerrakseen, mutta uskon että pystyn siihen! . Kovasti on tehtävä töitä sen eteen, mutta mä oon hitto soikoon siihen valmis! Ja ehkä eniten nimeenomaan henkisesti, fyysisesti paha viä mutta täältä tullaan.... Heh. Tämä siis alkoi sunnuntaina todenteolla sunnuntai 2.3.08. Jo ekana päivänä ajatus oli lukkoon lyöty mutta tosi tekoihin sitten seuraavana päivänä.

Siitä tulee nimitys "kuntokuuri". Ja siitä että aika on rajallinen. Oon asettanut pari kuukautta itelleni aikaa. Tonne huhtikuun lopuille / toukokuun aluille... Ei ihan kamalasti, mutta uskon että tossa ajassa saadaan tuloksia. Kun haluaa pystyy! Kukaan ei väitä että helpolla tulis, mutta ei myöskään että pitäis tulla. Kun joutuu näkemään vaivaa ni ah että se maistuu sitäkin makeammalta kun tuloksia saavuttaa!

Treenit on tätä tavoitetta tukevia, eli salilla pidempää sarjaa jotain 8-15 välillä todennäiköisesti, ei siis mitään megapitkiä mutta enemmän kestävyyttä kuin voimaa. Pääpaino salilla tehtävissä punttitreeneissä on lähinnä näiden vähien lihasten pitäminen yllä, ettei tuu lihaskatoa...

KOSKA toinen tavoitteeni on päästä eroon näistä mua itteeni kovin häiritsevistä laardeista. En tosiaankaan pidä itteäni elopainon valossa mitenkään ylipainoisena (painan ~60kg) mutta tiän etten viihdy tässä kropassa missä selvästi on ylimääräistä tuolla alakerrassa. Joten oman itseni takia ja viihtyvyyden pääasiassa näin. Toki "takapiruna" on ajatus että vaparikin (ja sen harjoittelu) sujuu paremmin kun on sitä elopainoa vähemmän "taakkana" . Eli katon vähän mitä suuhuni tunge, ei herkkuja vaan puhdasta hyvää "bodyruokaa". En varsinaisesti mitenkään kovinkaan tarkasti kaloreita laske, eiköhän sen verran oo noi tullut tutuks ettei joka grammaa tartte punnita-. enkä toisaalta haluakaan. Jätetään se suosilla sinne kisadieetille kun on "oikeasti tosi kyseessä" ja paljon pelissä . Yhtään siis tätä vähättelemättä, mutta tiätte kyl mitä tarkoitan.

Joo eli semmosta salilla, todennäköisesti 3x/vko. Sitten otan mukaan kerran tai pari viikossa uintilenkit uimahallissa (ainakin näin talvella viä), jolla haetaan sitä kestävyyttä edelleenkin. Ja sitten yks loikka/hyppytreeni kans, jossa keskitytään kanssa kestävyyteen- mutta niin että se on vaparin kannalta hyvä. Tää otetaan sit huomioon aina ko. harjoitusta suunnitellessa. Mutta näillä mennään 3x/sali, 1xuinti, 1xloikka ja 2xtotaalivapaapäivä. Näin treenit. Ja sitten tietty tulee arkisin ma-pe töissä fillarointia , rappujen juoksua postia kantaen, mutta niitä en nyt varsinaisesti treeniks laske, ne on vaan plussaa.Myös venyttelyyn ja muutenkin lihashuoltoon tuun kiinnittämään ekstrapaljon huomiota. Oon kyl hävettävän paljon laiminlyönyt tota aktiivista venyttelyä. Dämn mua! Mut nyt siihenkin tulee sit parannus.

Sunnuntaina kävin sitten tekemässä salilla "kuntopiirityyppisen" kuntokartoituksen, että tiän mikä on "aloituskunto". El homma meni niin että kimppu liikkeitä, pyritään tekemään niin hemmetin monta kertaa kuin suinkin pystyy minuutissa, sitten viiden minuutin lepo ja toinen liike. Täytyy kyl sanoa ettei paljon naurata tulokset, mutta tästä on hyvä lähteä.

Alkulämppäri 10min crossarilla, kevyesti käsipyöritellen, venytellen ja tekemällä "ilmaan" liikkeitä.Penkki 20 kg (pelkkä tanko) 30x/1min, 5min tauko, istumaannousu 32x/1min, 5min tauko, kyykky 20kg (pelkkä tanko) 30x/1min, 5min tauko, selänojennus penkillä 35x/1min, 5min tauko, ylätalja eteen 20kg 25x/1min, 5min tauko, staattinen pito 50s luhistumatta. Cool down 10min käppäilemällä rauhallisesti (4km/h) kävelymatolla palkkaria siemaillen.

On muuten yllättävän raskas tommenen treeni, ihan yllätyin itekin . Kai se on siinä että kuitenkin tekee niin täysillä ja kaikki tehot irti. Aika tietty rajallinen, mutta mielestäni käytin sen tehokkaasti. Eipä noissa juur paljon hurraamista ole. Penkki on ihan surkee, tosin sen nyt jo tíesinkin. Samoin ylätalja, mutta selkä nyt on mikä on mulla - murheenkryyni (tosin elättelen toiveita et sinnekin jotain piffiä ois tullut). Vatsat ja selät mielestäni ihan ok "aloituskunnoks". Staattinen pito on yllättävän huono! Sitä on alettava tosissaan treenaamaan, johan sitä pressitkin vaatii. Mutta näistä tosiaan lähdetään ja katellaan sit sopivan ajan päästä uudelleen tota testiä ja ihmetellään sit mikä tilanne ja miten edetään.

Illalla sitten venyttelin koko kropan viä läpi. Lämmittelin "humppajumppaamalla" jotain kotona ja sitten veeenyin. Äh, oon taas laiminlöynyt tota puolta ja sen kyllä tunsi taas. Ni juntturassa oli ja vaikeeta kun mikäkin. Soosoo. Ei saa laiminlyödä! . Mutta kyllä se todellakin auttaa palautmista kun venyttelee ja muutenkin se kannattaa. Pitäis munkin se jo tietää. .... kantapään kautta kantapään kautta.

Nyt tästä eteenpäin siis kovaa treeniä, viäkin kovempaa palautumista (toivottavasti), armotonta venyttelyä ja tulokset nousuun!

muskle
04.03.2008, 11:53
Sitten otan mukaan kerran tai pari viikossa uintilenkit uimahallissa (ainakin näin talvella viä), jolla haetaan sitä kestävyyttä edelleenkin. Ja sitten yks loikka/hyppytreeni kans, jossa keskitytään kanssa kestävyyteen- mutta niin että se on vaparin kannalta hyvä. Tää otetaan sit huomioon aina ko. harjoitusta suunnitellessa. Mutta näillä mennään 3x/sali, 1xuinti, 1xloikka ja 2xtotaalivapaapäivä. Näin treenit. Ja sitten tietty tulee arkisin ma-pe töissä fillarointia , rappujen juoksua postia kantaen, mutta niitä en nyt varsinaisesti treeniks laske, ne on vaan plussaa.Myös venyttelyyn ja muutenkin lihashuoltoon tuun kiinnittämään ekstrapaljon huomiota.

Tämä on oikein hyvä treenisuunnitelma. Olen seurannut nousujohteista uraasi jo useita vuosia ja mielestäni painotat harjoittelussasi juuri oikeita osa-alueita. Monikaan aloitteleva fitness-tähti ei pysty niin realistiseen vahvuuksien ja heikkouksien analyysiin kuin mitä sinä pystyt. Muistan kun keskustelimme aikoinaan ircissä tulevaisuuden tavoitteistasi. Silloin ensimmäiset kisat olivat vielä sinulla edessä. Kaikki meni hyvin ja nyt vaan uusia haasteita kohti. Tsemppiä treeneihin, olet esimerkillinen urheilija siinä miten omistaudut lajille täydestä sydämestäsi! :piis:

ZannaZ
04.03.2008, 22:27
Tämä on oikein hyvä treenisuunnitelma. Olen seurannut nousujohteista uraasi jo useita vuosia ja mielestäni painotat harjoittelussasi juuri oikeita osa-alueita. Monikaan aloitteleva fitness-tähti ei pysty niin realistiseen vahvuuksien ja heikkouksien analyysiin kuin mitä sinä pystyt. Muistan kun keskustelimme aikoinaan ircissä tulevaisuuden tavoitteistasi. Silloin ensimmäiset kisat olivat vielä sinulla edessä. Kaikki meni hyvin ja nyt vaan uusia haasteita kohti. Tsemppiä treeneihin, olet esimerkillinen urheilija siinä miten omistaudut lajille täydestä sydämestäsi! :piis:

Oi, tulipas hyvä mieli tän luettua :). Kiitos!

Kiva kuulla että oot samaa mieltä treeniohjelmasta, kertoo että se ei ihan päätön ole :rolleyes:. Tolla mennään.

Mä en kyl rehellisesti osaa yhdistää kuka sä oot, mut heitä vaikka privaa mulle et kuka oot ni katellaan jos vaikka enemmänkin jutskattais?

Kyllä tekee hyvää huomata että joku seuraa mun "uraa" noinkin aktiivisesti, tsemppaa ja motivoi hurjasti jaksamaan. En voi kun kiittää! :). Ja jatkaa tällä tiellä omistautumistani lajille ja heikkojen alueiden kehittämiseen ja vahvojen ylläpitämiseen -kuten tähänkin asti.Vielä kerran kiitos palautteesta :). Tuli todella hyvä mieli. Jej!

ZannaZ
04.03.2008, 22:42
Helou, Turussa X-taviksen vieraana. Löpisin "muuta tyhjänpäiväistä" tonne mun varsinaiseen blogiin, käykää sieltä lukemassa jos kiinnostaa... Mentiin Hannen kaa yliopistolle, mä treenaamaan sinne salille ja Hanne paino "viisastumaan" :pjollekin tunnille.

Oli kyllä aikamoinen kokemus toi treeni. Sali oli aikastalailla pieni mutta sitäkin täynnä erilaisia treenaajia. Mun epäonneks oli just alkanut "naisten vuoro" eli sali oli täynnä naisia, joista suurin osa ilmeisesti ei kovinkaan tavoitteellisesti trenaavia. Yli just tätä "hilavitkutin"-ryhmää. Ei siinä ny sinänsä mitään, ei mua haittaa jos joku ei reenaa samanlailla kun mä, mutta miksei ne muutkin voi ajatella samanlailla?!? :rolleyes:Siis oikein voi tuntea katseet kun katotaan ni kieroon että mitä ihmettä , treenaako joku ihan tosissaan täällä. Katotaan kun halpaa makkaraa. Yks jopa tuli kattomaa ihan varta vasten millä painolla teen pushdownia kun sattuu "vähän äännähtelemään". Aikamoista kyl!

No, käänsin musaa kovemmalla korvanapeista ja koitin plokata mahdollisimman hyvin kaiken ulkopuolisen pois. Yritin luoda semmosen olotilan että kuin oisin ypöyksin treenaaamassa salilla. Aika hyvin kai onnistuinkin kun olosuhteisiin nähden treeni oli harvinaisen onnistunut, En sit tiä onk se just siinä että niin kovasti koittaa keskittyä vain treeniin ja unohtaa kaikki mitä ympärillä tapahtuu. Heh, keskittyminen oli ainakin sataprosenttista.

Vuorossa oli olkapää- ja ojentajatreeni. Alkuun 10min kuntopyöräilyä, käsiä pyöritellen ja tehden taas tuttuun tapaan liikkeitä ilmaan , lihakset mahdollisimman lämpimiks ja vastaanottavaisiks. Tarkoitus oli tehdä pystypunnerrusta tangolla, mutta yhden lämppärisarjan jälkeen totesin ettei siä mahdu tekemään kun joutuu kokoajan väistelemään ja varomaan että suuntasin käsipainojen luo ja tyydyin tekemään käsipainopunnerrusta.

Pystyp. tanko (20kg) 1x10
pystyp kp. 1x6 13,5kg, 2x8 10kg, 1x8 9kg. Tosi syvään tehtynä , laajalla liikeradalla. Siks kai painotkin vähän kärsivät. Mutta tuntui kyl hyvälle, ehkä tarttee tehä jatkossakin syvemmälle tän.
Vip.siv. kp. 3x10+2 4kg. Restpausena, pari vikaa toistoa siis pienen huilin jälkeen. Tässä tein jotain erilailla kuin koskaan – "pyöräytin" olkapäät paikoilleen, fitnessin etuasentoon, jännitin olkapäät ja siitä sitten vasta lähdin tekemään. Menee uskomattoman paljon paremmin perille! Tätä meinaan tehdä jatkossakin! Jospa saisin ne pyöreet olkapäät.

Ranskal. kp. istuen 3x10 13,5kg. Tää siis kahdella kädellä pidellen yhtä kässäriä.
Pushdown taljassa 2x8 35kg, 1x6 35kg+1x3 30kg perään.
Vip.kum.kp. 3x12 4kg

Yhden käden vipari kantallaan taljassa "koiravipari" 2x10 5kg(tää on vaikea selittää, katotaan jos saisi kuvaa/videoo näytille. Mut alataljaan laitat "kahvan", meet kontalleen, laitat tekevän käden koukkuun kyynerpäästä lattiaa vasten ja siitä lähdet nostamaan kättä, pyrkien pitämään kokoajan koukussa (loppuvaiheessa väkisinkin ojenee). Tarkoitus on kuitenkin tehdä liike takaolkapäällä, ei ojentajalla!)

Toi vikaks mainittu liike on sit huippuhyvä jotenkin ! Kun sen tajuaa saa sen menemään takaolkapäille ni avot. Varmasti näyttää typerältä, eikä sovi egotrenaajille, mutta kätevä on! Takaolkapäätreeni kulki tosi hyvin, en muista koska viimeks ois ollut yhtä hyvä tuntuma sinne. Jej! Myös viparit sivulle meni unelmahyvin kun tajusin miten sen saa menemään varmasti oikeaan paikkaan, eli tosiaan "pyöräytän" olkapäät paikoilleen, tohon fitnessin etuasentoon jajännitän niitä ja sitten alan tekemään sarjaa. Eihän se jännitys ni hyvää pysyis kun vaan seisois paikallaan ja jännittäis mutta tekee ihmeitä kyllä liikkeelle. Todellakin paukkui sinne minne kuuluikin! :) Onkohan tässä tää mun etsimä avain olkapäätreeniin ja muhkuihin olkapäihin… toivottavasti! Pystypunneruksenkin tein ihan syvään, ja kyl maar kannatti. Treenipainot siinä tippu vähän kun tekee syvempään kun ysikytkulma mutta näillä mennään.

Ois tarkoitus viä illalla venytellä treenatut lihakset, katotaan jos saisin ton Hannenkin mukaan . Tänää oli hyvä päivä ja hyvä treeni.

hazu
05.03.2008, 21:37
"pyöräytin" olkapäät paikoilleen, fitnessin etuasentoon, jännitin olkapäät ja siitä sitten vasta lähdin tekemään. Menee uskomattoman paljon paremmin perille! Tätä meinaan tehdä jatkossakin! Jospa saisin ne pyöreet olkapäät.

Tämä jäi kiinnostamaan - toivottavasti joku näyttäisi tuon "pyöräyttämisen" esim. videona, jotta minäkin saisin tunteen olkpäihin ja pyöreät sellaiset joskus :rolleyes:. Niin siis sellaiselle, joka ei ole ikinä kokeillu fitness-asentoja :o eikä tiedä niistä mitään - onks olemassa missään jotakin videoita ja ohjeita miten joku asento otetaan?

Voi harmi. Kävin tiistaina vetämässä yo-punttiksella kevyen viikon treenin. Ensin meinasin mennä naisten vuorolla, kun silloin on tilaa yleensä enemmän, mutta sitten päätinkin mennä vasta illalla.

Faidra
06.03.2008, 10:44
Tämä jäi kiinnostamaan - toivottavasti joku näyttäisi tuon "pyöräyttämisen" esim. videona, jotta minäkin saisin tunteen olkpäihin ja pyöreät sellaiset joskus :rolleyes:. Niin siis sellaiselle, joka ei ole ikinä kokeillu fitness-asentoja :o eikä tiedä niistä mitään - onks olemassa missään jotakin videoita ja ohjeita miten joku asento otetaan?
Ainakin tuonne Fitnessflow-saitille (http://www.fitnessflow.org/wordpress/?page_id=23) olen kirjoittanut jotain ohjeistusta poseerauksesta. Tästä voisi kyllä ehkäpä tehdä myös videon... hmm... voisin heittää ideaa GYM-tv:n suuntaan. :)

ZannaZ
06.03.2008, 19:48
Tämä jäi kiinnostamaan - toivottavasti joku näyttäisi tuon "pyöräyttämisen" ....

Heip, kiva että eksyit mun treenipäivikseen. :). Joo mä koitan parhaani mukaan tässä selittaa tota olkapäiden "pyöräytystä". Kun sen vasta oon itekin tajunnut. Ja koitan nimeenomaan niin että onnistuisit vaikka et ole koskaan fitness-asentoja kokeillut.

Eli:
Seisot normaalisti - ryhdikkäästi. Silleen kun normaalisti seisot, eli selkä suorana kuitenkin. Sitten levität käsiä aavistuksen sivuille (ihan sentti parikin riittää jo - kokeile mikä tuntuu parhaalta). Koukistat käsiä kyynerpäistä vähän, niin että syntyy pieni kulma. Nyt pitäis olla kädet kyynerpäästä koukussa ja jonkinverran irti kropan kyljistä. Pidä nää, ja avaa rintakehä (saa ihan liioitellakin - jos tää juttu "aukeaa" paremmin niin), vedä vatsa tiukaksi (jännitä- hengittää saa!).

Nyt sulla on jo aikalailla olkapäät "auki". Mutta vielä kun teet olkapäillä C:n muotoisen liikeen (tai ehkä lähemmin hevosenkenkä - tai C: "väärinpäin aukko alaspäin")- vie olkapäitä (ja samalla käsikin liikkuu) eteen niin että selkä pyöristyy vähän, sitten vie olkapäitä ylös ja takaisin lähtöpisteeseen (taaksepäin) (tunnet selän "siipien" jännittyvän - aivan kuten tekisit selkäliikettä) ja vielä iikkipiikkirikkisen olkapäitä taaksepäin.. ja alas jos ovat nousseet "pyöräyttämisen" aikana liian ylös "korviin".

Asennossa tosiaan ei kuulu olkapäät olla korvissa vaan siinä sivulla, kyllä kai sen tuntee jos on nostanut liikaa, niska-hartia-seutu jännittyy siinä taas liikaa. Huomioitavaa on että selän ei kuulu lopussa mennä suppuun vaan olla mahdollisimman auki samalla "levitettynä". Että kun teet pyöräytyksen lopun että lasket olkapäät takaisin, elä vedä liikaa - ettei selkä mene supistukseen ja suppuun. Edelleen olkapäät sivuilla, ei taaksepäin...

Näin oot "pyöräyttänyt olkapäät paikoilleen". Näin mä sen sain! Ja sen kyllä tuntee kun selän latsit "siivet" ovat jännittyneenä ja olkapäät niiden sivuilla "sojottamassa" suoraan sivuillepäin. Väitän että kun saat ton kohdalleen tunnet että olkapäät ovat "kohdallaan" ja valmiita duuniin.

Tää on tietty aika hankala selittää, tosta joka saa selvän tai sitten ei. Osa syyllinen varmasti kirjoittaja, en oo varmaan ihan paras selittämään.Katotaan jos Kaisa ja Team Fast saisivat ihan videon havainnoillistamaan, mutta yritin selittää asiaa parhaani mukaan, niinkuin mä oon sen tajunnut. Toi tietty olettaa vähän että tietää esim. miten selän "latsit" jännitetään.

Ainakin tuonne Fitnessflow-saitille (http://www.fitnessflow.org/wordpress/?page_id=23) olen kirjoittanut jotain ohjeistusta poseerauksesta.
Kas Kaisa on saanut päivitettyä ihan kivasti tota saittia. Kiva. Hyvännäköistä.... Mutta asiaan. Tuolla tosiaan on ihan hyvät ohjeet.

Tästä voisi kyllä ehkäpä tehdä myös videon... hmm... voisin heittää ideaa GYM-tv:n suuntaan. :)

Hyvä idea. Kannatetaan.

Voi harmi. Kävin tiistaina vetämässä yo-punttiksella kevyen viikon treenin. Ensin meinasin mennä naisten vuorolla, kun silloin on tilaa yleensä enemmän, mutta sitten päätinkin mennä vasta illalla.

Hittolainen! Ja taas tuli selväksi se että pitäis tehä se mitä ekaks ajattelee :p. No joku toinen kerta sit. Pitääkös mun alkaa huutelee isompaan ääneen koska oon tulossa Turkkuseen ja reenailee? Bannerit pystyy! :lol:

Mut vakavissaan- siä oli ihan tajutun ryysis sillon naisten vuorolla. Et ehkä silleen parempi ettet tullutkaan. Ois voinut alkaa vaikka "tuituttamaan". Tää on mun uus "kirosana" joka kuulostaa aika painokkaalta mut ei oo ruma sana, kun sen sanoo nopeasti ja joko matalalalla tai korkealla. Kokeilkaa vaikka: "TUITTU!" :D. No joo, nyt meni ihan sivu aiheen, sorry.

ZannaZ
06.03.2008, 20:33
Okei, nyt kun lätisti taas muuta ni palataas asiaan- reenejä.

Eli keskiviikko 5.3
Ohjelmassa oli selkä- ja hauistreeni. Tällä kertaa oli kuin olikin salilla vähemmän ihmisiä ja sai treenata ilman selkäänliimautuvia "mitäsäteet"-katseita :rolleyes:, et ihan jees.

Korvanapit korviin ja Hannen kaa tasatahtiin ekas about 10min soudulla lämpöä. Sit vähän venyttelyä, kevyesti ja sit ite asiaan. Koska mä oon lihaton ja heikko ei multa luonnistu viä yhtäkään puhdasta leukaa, mutta koska se on ni kätevä liike ja oon kuvittelevani että jonkinsortin kehitystä siinä on tullakseen hakkaan päätäni seinään ja itsepintaisesti yritän rimpuilla, erilaisia avustettuja leukoja, kunnes se maaginen yks tulee... Sitä odotellessa :rolleyes:.

Tuolla "jou-salilla" ei ollut kun semmonen leuanvetohärpäke (http://www.ppfitnesscenter.com/images/salikuvat/isot/talja.jpg) (kuten tossa linkissä) joka on taljavehkeessä kii, siinä kahden taljan välissä. Jouduin vähän säätämään, koska normaalisti oon kiskonut penkin siihen alle ja siitä ottanut vähän vauhtia ja sen loppumatkan vängännyt ylös ja mahdollisimman paljon jarruttaen alas, emmä paljoo pysty jarruttamaan - mutta sen verran että tuntuu. Mut koska tää leuanvetosysteemi oli ni matalalla ni kun otin penkin alle ei sitä hyppymatkaa oo riittävästi, ei sujunut.

Ni kehitin variaation, josta muuten tulee videota, (jahka Hanne saa sen mulle jollakin tavalla sendittyä! ). On ni hankala selittää ni katottiin paremmaks ottaa havannoillistaman videoklippi, mut se on Hannen kamerassa viä, saan sen kun saan. Sit lisään sen tänne ja varmaan uudessa postissakin mainitsen viä (linkkiä tms.) Mutta koitan selittää. Yhdistin avustetun leuanvedon ja L-pressi harjoituksen. Eli se penkki on siinä alla. Siihen seisomaan ja siitä *pomps* vauhtia leuanveto ylös ja jalat ylös vaakatasoon (kroppa L-asentoon) siitä sitten jalat alas vatsoilla yrittäen hallita sitä ja sitten negatiivinen laskuvaihe leuanvedosta.

Tolla L-jutulla sain enemmän liikepituutta tohon, muuten se tuoli ois tullut liian aikasin vastaan, mutta kun teen ton L-pressin tuolla ni se heittää jalat penkin etupuolelle hetkeks -> tilaa tehdä ja kun palaa ni sitten takasin jalat vaan penkille ja uus toisto. En oo ennen noin tehnyt, mutta ihan kiva et tuli tehtyä. Yllättävän hyvä yhdistelmä - kaks kärpästä ikäänkuin samalla iskulla. :p'

Yhdistetty avustettu leuanveto + L-pressi 2x6
Ylätalja 1x8 40kg, 1x12+2 35kg, 1x10+2 35kg, 1x8+2 35kg. Ja tässä taas restpausena, pienen huilin jälkeen noi pari toistoa lisää, ei ne helpolla tullut, mutta tuli kuitenkin. Ja hyvältä tuntui!

Sitten kulmasoutua kässärillä. Törmäsin seuraavaan ongelmaan, kässäreitä on liian "väljin numeroin" eli 13,5 seuraava isompaan on 16.5 ja pienempään 10kg. Ei sitten muuta ku kokeilemaan

Kulmasoutu kp. 1x8 13,5kg , 3x13 10kg. Uijui! Ehkä se oli ihan jees välillä tehdä vähän pienemmällä ja pidempää sarjaa - KUNNON tuntumalla. Ainakin vaihtelua.

Sit yks mun suurimmista myrheenkryyenistä, olemattomat hauikset :( . Mut operaatio let's make them better.

Hauiskääntö z-tangolla seisten 3x10 17,5kg (olettaen että tanko painaa ~10kg, eli limppuja VAAn se 7,5kg). Juu ei hivele noi painot ei, mutta kun siä oo piffiä joka sitä liikuttais ni ei kai sitä isommalla pysty. No hiljaa hyvä tulee. Eiköhän noikin tosta nouse, tuntu hyvälle. .Hauikset huus hoosianna.

Lopuks keskitettyä hauiskääntöä kässärillä. Jota en oo muuten varmaan moneen vuoteen tehnyt. Miksköhän? Jäänyt ihan unholaan noinkin hyvä liikee, tsot tsot.

Keskitetty hauisk. kp. 3x13 5kg . . Äh, painot antaa ymmärtää just tasan mitä se on. Surkee pieni :hmm:. Mutta tästä ei oo ku suunta ylös!

Sit lopuks viä soutua viitisen minuuttia ja se on siinä! Hyvältä tuntui!

On se vaan mukavaa olla terve ja taas kunnolla raudan parissa! :rock:

Halo
06.03.2008, 20:55
Yhdistetty avustettu leuanveto + L-pressi 2x6

Nyt menee pahasti pilkunhieromiseksi, mutta eikös tuo pressi-sana tarkoita nimenomaan sitä, että nostetaan se ruho maasta ylös käsillä? Eli tässä tapauksessa kyseessä olisi enemmänkin Yhdistetty avustettu leuanveto + jalannosto roikkuen? ;)

Sportti
06.03.2008, 21:26
samaa mietin minäkin..eli l-pressi on se liike, kun nostetaan vartalo käsillä suoristaen jalat eteen suoriksi...mut joo, pilkun..
itsekin tuota leuanveto+ jalkojen nosto-yhdistelmää tehny- hyvä liike keskivartalolle myös:sweat:

ZannaZ
06.03.2008, 21:31
Mnjooh, tottahan turisette. Mä oon kai tottunut käyttämään vähän liikaakin tuota L-pressi nimitystä, niístäkin harjoitteista jossa teen kuitenkin periaatteessa työtä samalla tavalla. Mut on tossa pointti että käsien varassa ja roikkuen on eri asia. Mutta toivottavasti tosta nyt tajuaa että se on niinku vatsaharjoitus samalla, jonka on tarkoitus kehittää keskivartaloa L-pressiä varten.

Pääasia että puhutaan kuitenkin samasta asiasta. Kaippa. Sovitaan vaikka että se on "leuanveto + L-pressinharjoitus-pito-vatsaliike" tms. Pfft. Ehkä repäsin sen L-sanan siitä muodosta missä kroppa on ja koska ajattelin sitä tehdessä just L-pressiä ni mieli yhdisti ne "L-pressiharjoitukseksi" vaikka tosiaan eihän se ole sama asia kun käsien varassa. Harhaan johtavaa. Toivottavasti on oikaistu nyt ja ymmärretään mitä tarkoitetaan..

Hmm.. mitenköhän onnistuis tehdä leukoja samalla kun tekee oikeesti L-pressiä käsien varassa? .. Hih... Taitais olla mahdotonta. Käsiä kun tarttee kummassakin eikä voi yhtä aikaa :p.

hazu
06.03.2008, 22:17
Heip, kiva että eksyit mun treenipäivikseen. :). Joo mä koitan parhaani mukaan tässä selittaa tota olkapäiden "pyöräytystä". Kun sen vasta oon itekin tajunnut. Ja koitan nimeenomaan niin että onnistuisit vaikka et ole koskaan fitness-asentoja kokeillut...

Kiitos kiitos :) paljon pitkästä ja hyvästä selostuksesta. Minäpä koitan ohjeitesi mukaan ensi kerralla kun vipareita teen. Itse asiassa kyllä minä latseissa ja siivissä just tunnenkin jännitystä, mutta kun epäilin, että jännitän väärin kun ei olkapäissä mitään tunnu, mutta ehkä ei tarvikaan vaan tarkoitus on saada siis tosiaan se tuntuma vasta liikettä tehdessä. Välillä kun olen koittanu jännittää olkapäitä niin jännittyykin se trapezius vai mikä sen lihaksen nimi nyt onkaan mikä näkyy olkapäiden ja kaulan välissä molemmin puolin eli ne niinkun kohoaa korkeammalle kuin olkapäät ja se ei ilmeisesti nyt ainakaan johda hyvään lopputulokseen, heh.

hazu
06.03.2008, 22:18
Ainakin tuonne Fitnessflow-saitille (http://www.fitnessflow.org/wordpress/?page_id=23) olen kirjoittanut jotain ohjeistusta poseerauksesta. Tästä voisi kyllä ehkäpä tehdä myös videon... hmm... voisin heittää ideaa GYM-tv:n suuntaan. :)

Hienoa, tämänkin sivuston kautta saa jo paljon apuja poseeraukseen - olenhan minä ennenkin siellä kurkkaamassa käyny, en vain muistanut posetusjuttua. Sivusto on tosi hyvä mielestäni, koska ei tällaisia pahemmin oikein ole edes olemassakaan. Kiitos siis siitä Kaisalle! :) Ja kannatan sitä videoasiaa vaikka ihan silleen, että tulis joku oma osio poseasennoista.:thumbs:

ZannaZ
07.03.2008, 01:58
Kiitos kiitos :) paljon pitkästä ja hyvästä selostuksesta.

Ollos hyvä vaan. Joo, mä kirjottelen helposti pitkästi http://www.abestweb.com/smilies/typer.gif. Onko se sitten hyvä vai huono, sen jokainen päättäköön ite :rolleyes:. Mutta hyvä jos oli jotain apua sepustuksesta.

Minäpä koitan ohjeitesi mukaan ensi kerralla kun vipareita teen...Välillä kun olen koittanu jännittää olkapäitä niin jännittyykin se trapezius vai mikä sen lihaksen nimi nyt onkaan mikä näkyy olkapäiden ja kaulan välissä molemmin puolin eli ne niinkun kohoaa korkeammalle kuin olkapäät ja se ei ilmeisesti nyt ainakaan johda hyvään lopputulokseen, heh.

Koitapa ihmeessä seuraavaks noilla ohjeilla, jos juju löytyis. Mä uskon kyllä että se löytyy - mullekin on ollut tosi vaikeaa saada kunnon tuntumaa ja treeniä menemään just olkapäille - siks ne ni onnettoman pienet VIÄ onkin... Tolla harjoittelulla tuntuu että oon löytänyt "sen jonkin". Kaikille ei ole helppoa, eikä aukene ihan helposti olkapäätreeni, tiän sen ite. Mut voi jee kun se tajuaa ni sitten on voittajafiilis :rock:. .. se on usein niin pienestä kii. Mut kokeilepa oisko tässä se "puuttuva palanen". Kertoilethan sitten miten kävi?

Se että trapsi tai hartian yläosa jännittyy liiaksi, saattaa juurkin johtua siitä et nostat olkapäitä liian ylös. Niiden kuuluis kuitenkin olla aika rentona tossa sivulla, tai tottakai jännitettynä, mutta ei "korvissa".
Eli kun "pyöräytät" jos tuntuu että nousee liian ylös ni laske ihan tietoisesti olat takaisin alas, niinkuin yritin selittää sen "hevosenkengän" loppuvaihe, sille tasolle missä ne tuntuvat olevan luonnollisesti. Tsemppiä harjoitteluun http://www.abestweb.com/smilies/approval.gif

ZannaZ
07.03.2008, 13:15
06.03.2008
Heh, mä en oo mikään kielinainen ni toi otsikko on tarkoituksella tommonen mikä ei oikeastaan tarkoita yhtään mitään :p. Mutta ehkä siitä saa selvää sen verran et uiminen on pop. En oo varmaan pariin vuoteen uinut. Hui mikä aika! Ja pelotti kyl vähän että osaanko ees enää vai hukunko samantien...

No en hukkunuthttp://www.abestweb.com/smilies/drowning.gif, eikä ollut mitään ongelmia. Kyl se uimataito vaan on viä tallella. Eli nyt oli toinen puolisko tästä mun kuntokuurin kuntotestistä. Eli testasin paljonko pystyn uimaan tietyn ajan sisällä. Aika oli tällä kertaa tasan tunti. Ei vähempää eikä enempää.

Uiskentelin tossa ihan kotikonnuilla uimahallissa (hah, sain alennusta lipusta kun oon Itellan työntekijä :thumbs:) ja olo tuntui kuin oisin kala vedessä. Juu tykkäsin kovasti! Uimatekniikassa varmaan paljon hiemista, mutta se nyt ei ole tän hetken ongelma ainakaan. Pääasia että pinnalla pysyy ja eteenpäin pääsee.

Altaan mitta oli yhteen suuntaan 25m. Tosta tiedosta on hyvä lähteä. Ja päätyä siihen että 1425m ja 1h. Ei ihan hullusti "aloituskunnoksi", vaikka ite kehaisenkin http://www.abestweb.com/smilies/yourock.gif. Kyl piti muutaman kerran miettiä että oonko laskenut oikein, mutta mitä enemmän mietin sitä enemmän oon sitä mieltä että kyllä mä laskin oikein. Laskin kokoajan uidessakin, että oon aika varma että en oo mokannut. Mut joo, ei saa tappaa jos onkin päässyt laskemisvirhe.

Mutta näillä tiedoilla ja näkymillä oon tosi tyytyväinen itteeni! Tai no, eihän tollakaan nyt mitää trofeita viä voiteta, mutta ei sillä väliä. Voitin itteni tosi reippaasti nyt. Hyvä minä, go go! Tästä on hyvä jatkaa :rock:!

Ei tuntunut ees mitenkään ylivoimaisen raskaalta, oisin voinut uida pitempäänkin, mutta kun olin päättänyt että tunti on aika ni se sitten kans on. Kävin mä viä päätteeks kerran laskemassa liukumäestä, oli ihan pakko :D , sen verran lapsetti ja olin uteliaskin että millanens vempele toi on.

ZannaZ
07.03.2008, 23:25
Jep, eilisen aerobisen (uinnin) jälkeen oli taas salitreeni paikallaan. Pakko muuten tähän väliin sanoa että lonkankoukistajat ja sisäreidet ovat vähän hellenä , kertoo jotain tottumattomuudesta tonkaltaiseen treeniin viä, mutta kyllä se siitä- hiljaa hyvä tulee.

Ohjelmassa jalkajumppaa. Kymmenen minsaa ekaks crosstraineria, käsiä pyöritellen ja muuten lämmitellen. Sit kevyet venyttelyt taas. Ja asiaaaan.

Alotin takareisillä koska ne on selvästi jäljessä etureisiä (enkä taida olla ainoa...). Tein pitkästä aikaa suorinjaloin maastaveto Smithissä mutta siitä tuonnempana.

Koukistus 2x15 10kg
SJMV smithíssä 1x12 20kg, 1x8 25kg, 1x7 25kg (paino ilman smithin omaa painoa, eli vaan painolevyt/kiekot). Tekeepäs gutaa tehdä tota Smithissä vaihteeks. Jotenkin tuntuu ihan erilaiselta, hyvässä mielessä. Tuntu että beba ja takareidet saavat ihan erilaista ärsykettä ja tuntui siellä missä pitääkin! Hyvä hyvä!
GHR ylätalja apuna 2x15 taljassa 10kg avittamassa. Toi on niiiin hullu liike! Yksinkertainen mutta voi miten tehokas. Mä oon viä ni heikko et voin vaan unelmoida ton liikkeen tekemistä ilman ylätaljan apua... Ehkä sit joskus, tavoitteena hyvä.
Koukistus 1x7+2 20kg, 1x6+2 20kg. Painaa jotenkin ihan hurjasti! Tai sit mä oon vaan yksinkertaisesti sen verran heikko :confused:. Oli miten oli ni tavoite kovasti kehittyä.

Sit etureiskoja.

Ojennus 1x12 10kg
Prässi 1x10 110kg, 1x8 110kg (paino merkitty ilman kelkan painoa [ei mitään hajua mitä se painaa, mutulla ehkä ~60-80kg], eli vaan painolevyt/kiekot).
Ojennus 1x12 20kg, 1x10+2 20kg
Pohkeet istuen 1x10 60kg, 1x8 60kg, 1x6+1 60kg

Siinä se sitten olikin. Aikaa meni tuttuun tapaan about tunti. Lopuks "jäähdyttelyä" 10min käppäilyä kevyesti kävelymatolla ~4km/h vauhdilla samalla palkkaria naukkaillen. Oli hyvä treeni, mutta jalat ovat jalat - niistä en ensimmäisenä ois tässä kropassa "huolissani". Mutta tulipa veivattua.

Saa nähdä kuinka juntturassa ovat huomenna kun pitäis lähteä "juoksentelemaan" rappusia tai loikkimaan muuten vaan :p. No koitan tehdä mahdollisimman hyvin lihashuollon taas, eli venyttelyä myös kehiin kintuille. Kyllä sen vartista-puoleen tuntiin aina "jaksaa uhrata", varsinkin kun se kyllä maksaa ittensä takasin aika hyvin.

Force
08.03.2008, 12:54
GHR ylätalja apuna 2x15 taljassa 10kg avittamassa. Toi on niiiin hullu liike! Yksinkertainen mutta voi miten tehokas. Mä oon viä ni heikko et voin vaan unelmoida ton liikkeen tekemistä ilman ylätaljan apua... Ehkä sit joskus, tavoitteena hyvä.

Ainoastaan 10 kg apuna! Tuohan on jo todella kova suoritus.

Big Evil
08.03.2008, 13:24
Itse asiassa jo niin kova, että kannattaa mun mielestä tehdä negatiivisia jos on mahdollisuus.

ZannaZ
08.03.2008, 22:48
Kiitos Force ja Big Evil :). On sitä varmaan ni sokaistunut omille jutuilleen, ettei tajua mikä on "kova" suoritus ja mikä ei. Kaipa sitä vois ens kinttureenillä kokeilla tehdä negatiivisia toistoja kattoa miten menee. Ei siin mittää menetäkään. Joskus on hyvä et joku "ravistelee" kokeilemaan siipiään ettei jumitu. Vaik totuushan se että ois aina pyrittävä progressiivisuuteen ja hyvin aikavälein vaik väkisin koittaa isompia rautoja/pidempää sarjaa/ottaa avustuksia pois/tmv. Ens kerralla siis ilman ylätaljaa. I let you know miten mimmin kävi.

ZannaZ
08.03.2008, 23:28
8.3. Oli vuorossa porrastreeni niinku eilisessä kirjoituksessa lupailinkin jo.

Nautiskelin viimeisestä lomapäivästä ja nukuin tooosi pitkään, heräsin jo kymmenen aikaa - mut painuin takasin pehkuun ja uinahtelin onnellisesti yli puolenpäivän. Heh :p . Mä oon "unikeko", kun ei ole stressiä tai muuta häiritsemässä tajuttomasti ni nukun kyl tosi paljon ja hyvin. Eli ihan normaalia mulle. Tai no itteasiassa aikamoista luksusta nykyää kun on toi aamuherätys aina yleensä duuniin- sitä suuremmalla syyllä oon koittanut nyt ottaa ilon irti siitä ettei ole aamuisin minnekään kiire. Jos joku pitää mua siks pöpinä ni siitä sit vaan.

Nukuin ihan rauhassa ja heräilin pikkuhiljaa. Vetelin aamupuuron- ja rahkat naamaan, pistin ulkoiluvaatteet niskaan ja ajelin Malminkartanon jätemäelle. Huh! Kylläpä ne portaat näytti haastavilta. :kuola: Ni monta askelmaa ja jyrkkää mäkeä. Mietin että mitenköhän selviän. . Mut eipä hätiä mitiä, kyllähän punttimimmi tommosesta "pikkuhaasteesta" selviää mennen tullen.

Venyttelin ja lämmittelin hetken siinä ja psyykkasin itteeni henkisesti tulevaan koitokseen. Olin päättänyt selättää noi portaat. Siihen olin tyytyväinen että kintut eivät olleet ollenkaan ni juntturassa kun pelkäsin niiden olevan eilisen kinttujumpan jälkeen. Tästä voidaan vetää vain yks johtopäätös - venyttely tosiaan toimii ja auttaa! Eli samaa rataa jatketaan jatkossakin. Sitten musaa kovemmalle korvanapeista ja menoks.

Veto 1:

Ekaks ihan kävelin rappuset ylös, semmosesta semirivakkaa tahtia. Pysähdyin välitasanteilla vähän tasaamaan hengitystä, sen verran et pysty taas kivuttomasti jatkamaan. Ylhäällä tuuli hitosti, ja otti päähän et unohdin pipon kotiin- korvat jäätyy. Ens kerralla taas fiskumpi sit. Kävelin alas toista puolta rinnettä semmosta tasasta ~4km/h vauhtia. Ni että ehdin palautua kunnolla ja hengitys taas tasaantuu.

Rappujen alhaalla venyttelin kevyesti taas ja uus koitos.

Veto 2:

Nyt juoksin raput kaks askelmaa kerralla (perse jummmmppaaaaa :evil:) ylös asti, mutta nyt vauhti oli sen verran haipakka että pysyhdyin 4x matkan varrella. Eli tasanteilla, mutta myös puolessa välissä mentäessä aina yhdelle tasanteelle. Taas vaan sen verran et hengitys tasaantuu ja matka jatkuu.Hiki alko virtaamaan oikein kunnolla tässäa vaiheessa :sweat: , mutta sehän on vaan positiivista. Jaloissa kieltämättä alkaa tommonen tuntua! Ja ylhäällä tuntui että tulee noutaja http://www.abestweb.com/smilies/drop.gif. Piti vähän aikaa huilia siä, mahduin puuskuttaa aika kovin . (nii se hapenottokyky! missä oot??? :rolleyes: ), ennen kun lähdin kipittämään aika nopeata tahtia alaspäin portaita, yks askelma kerrallaan semmosta "kipikipikipi"-tahtia, mut kuitenkin ni että kokoajan palaudutaan seuraavaa koitosta varten (hengitystä lähinnä).

Alhaalla taas pientä venyttelyä ja valmistautumista viimeiseen vetoon tältä erää.

Veto 3:

Taas kaks askelmaa kerralla mutta nyt vähemmän vauhdikkaasti, käytännössä ilman vauhtia, tekemällä työn persuksilla ja reisillä - ilman esim. käsien heiluntaliikkeen tuomaa vauhtia (tiätte kyl mitä tarkoitan) mitä tossa kakkosvedossa oli. Pysähdykset vaan tasanteilla ja luonnollisesti ylhäällä. Huh, tässä oli kyl jalkaosasto kovilla, on kuitenkin merkittävästi raskaampi kuin toi ykkösveto, jossa vaan kävellään ylös , vaikka sekin toki raskas mut kaks askalmaa kerralla on aina enempi kuin yks :D.

"Kipikipi"-alas taas rappuja ja se on siinä! Eihän tuo määrällisesti paljon ole, kolme vetoa. Mutta aikaa meni kuitenkin about 45min ja on tuo kyllä rankkaa! Todellakin voi sanoa treeniksi! Palkkaria sit viä perään ni avot.

Ens kerralla sitten paremmin ;) . Se on ainakin tavoite!

Illalla sit viä kinttujen venyttelyä kevyesti. Mä alan tosissaan oppimaan tän tavan! Hih! (pieniä iloja!)

ZannaZ
09.03.2008, 21:45
Tänää oli ansaittu lepopäivä.Eli ei mitään treenejä, nada! Venyttelin kyl just tossa ennen nukkumanamenoa huolella kropan läpi, aikaa meni reilu puolisen tuntia. Erityisesti koitan näitä jalkoja venytellä, että saisin vihdioin ja viimein sen sivusgapun menemään :rolleyes:.

Harmittaa oikein että oonkin näin kankea! Mut syyttää ei voi kun itteä mitäs oon tehnyt ni monta kertaa kun muistan lupauksen et "NYT alan venyttelemään, enkä laista!" ja aina se on vaan jäänyt "alkuinnostuksen" jälkeen. Pah mokomakin laiskiainen! :warning:. Sama virsi nytkin, mutta tällä kertaa se todellakin aikoo pitää!

Mulla on monta motivaattoria - jotka ilmeisesti edellisiltä kerroilta on puuttunut a)tiputan painoa (läskiä veks)-> venyttelykin mielekkäämpää kun ei tunne olevansa "jokinorsu" b) kisat tulossa (no ei sentäs fitness-skabat, mutta semmonen pieni "näytösesitys")->haluan olla kunnossa (en näyttää "jokinorsulta" ja venyä paremmin siellä. c) oman itteni takia, on vaan vetreämpi olo kun on venytellyt d) palautuminen todellakin on parempaa kun venyttelee e) vapari muutenkin tykkää kun on elastisuutta. Tossahan syitä ihan buenosti jo :)

Aina kun noita muistelee ni kummasti sitä vaan vääntäytyy venyttelemään, vaikka se onkin aikamoista pakkopullaa viä. Uskoisin että kaikilla on jotka alottaa lähestulkoon nollasta. Mutta uskon että tässäkin kuin missä tahansa treenissä - se että edistyy ja huomaa sen ite - motivoi varmasti aika mojovasti jatkamaan. "alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo" sopis varmaan tähän aika hyvin . Välitavoitteet ja tavoitteet tässäkin asiassa rokkaa.

Mutta tosiaan oon pysynyt lupauksessani tosi hyvin :), oon jaksanut venytellä. Jotenkin tuntuu että se "aloittaminen" on joka kerta se vaikein, mutta kun pääsee vauhtiin ni ihan hyvinhän ne venyttelyt sieltä tulee , eikä se loppupeleissä niin tuskaista olekaan - tottakai venytyksen pitää tuntua mukavan tuskaiselta - mutta kiputuska ja semmonen epämiellyttävä "kettuakomätässäitteänikidutan"-fiilis on veks. En tiä onko sekin lähtösin päästä vaan.

Tän päivän saldo: duunissa seisoskelua ja juoksevien asioiden hoitamista siellä (ruuanlaitto, siivoaminen, kaappien täyttäminen, asiakaspalvelu jne. mitä siihen nyt kuuluu) ja illalla nyt ~30min venyttely. Eli ihan semmonen kuin lepopäivänä pitääkin - ei mitää hirveätä riehumista.

http://www.abestweb.com/smilies/yawning.gifnyt väsy, Nukkumatti kutsuu. Aamulla aikainen herätys (ja paluu arkeen- myös postiduunin kanssa). Nii ja toki huomenna salitreeniä!

ZannaZ
11.03.2008, 21:50
Alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen meninkin maanantaina uimaan, salin sijaan. Ohjelmassa olis ollut ekaks sali ja tiistaina vasta uinti, mutta nyt päätin tähdä näinpäin. Pomo päätti ilmoittaa että "nii btw huomenna on sit "palaveri/koulutus" klo 13". Elin että :jahas: jahas. Minkäs mahtaa.

Oli aikalailla tiedossa että huominen (eli tiistai siis) ois aika helppo päivä, et oli enemmän kuin todennäköistä että olisin jo tehnyt duunit ennen ton palaverin alkamista ja siihen on kuitenkin tultava (työaikaa kun on). Ni siihen jäis mahdollisesti sopiva "hyppytunti" käydä salilla reenailemas.

Ja tän pohjalta sit mietin että taas tiistaina ei oo takeita ehdinkö uimaan, hypärillä välissä tuskin ehtii , ja jos palaverissa menee pitkään et joudun suoraan menee iltaduuniin ni sen jälkeen ei enää ehdikään - uimahalli on kii. Eli tuumailin että parempi pelata varman päälle ja mennä tänää (maanantaina) uimaan ja tiistaina sitten salillle, joko "hypyrillä", palaverin jälkeen tai iltaduunin jälkeen, riippuen koska on aikaa. Tyhmää kyl tommonen koulutus, onneks niitä ei todellakaan oo usein!

Mut tosiaan pulikoimaan uimahalliin. Tavoitteena oli mielessä et ois kiva jos sais parannettua :rolleyes: "aloituskunnosta" joka oli viime to 1425m/1h.

Ja sehän onnistui! :rock: Ei paljon, mutta kuitenkin. Tulos: 1500m/1h. . Oon tyytyväinen! Ens kerralla voi taas ainakin yrittää parantaa. Loppupeleissä varmaan vähän ton päällekin koska jouduin väistelemään kakaroita ja vanhuksia sivulle aina reitiltä, siitä varmaan jokunen metri tohon päälle tulee, mut ei semmosta lasketa tulokseen, varmistelee vaan tota että se tonniviisstataa tuli.

Illalla piti venytellä, mut empä jaksanut :warning:. . Just kun pääsin kehumasta että oon hyvin venytellyt. Mut jotenkin uskottelin kai itelleni että ei uinnin jälkeen oo ni välttämätöntä kun salitreenin joka pistää kropan ihan eritavalla koville. Vaikka tottakai se venyttely ois kannattanut. Mä olin vaan niiiiiiin naatti. Lupasin että taas huomenna salitreenin jälkeen venyttelen.

P.S. Ihan jees olla duunissa taas (lyhyen loman jälkeen) kun oli "pehmeä lasku arkeen". Tosi vähän kannettavaa ja vaan yks mainos. Pomo pyys tekemään överiä ja mä otin, sliti olin valmis ennen puoltapäivää, yhdentoista aikaan - vaikka rundilla menikin 3h 30min :eek:. Siinä muutama rappu tullut taas harpottua (en tiä johtuuko viime porrastreenistä vai mistä innostuksesta - oon alkanut duunissakin harppoa kaks rappua kerralla (kun siihen on mahdollisuus = ei paljon kannettavaa)) ja fillaroitua muutama metri.

ZannaZ
12.03.2008, 22:09
11.3. Tapanilan erällä huhkimista

Eli tosiaan maanantaina olin uimassa ja tiistaina 11.3. sitten menin salille niinkuin edellisessä postissa löpisinkin jo. Vuorossa olkapää,- ojentaja- ja rintajumppaa. Ja tosiaan kuten eilen jo tuli sanottua ni oli toi palaverihässäkkä ja kuten uumoilin - olin valmis ja tehnyt työni jo ennen yhtätoista :).

Kuitenkin... rundin jälkeisen ateroinninkin jälkeen mulle jäi aikaa kruisailla salille jumppailee. Eikä ollut epäilystäkään minne suuntasin - tietenkin Tapanilan Erälle. Malmilla asuessani kävin tuolla jumppailemassa ihan aktiivisesti, ja tykäistyin kyl mestaan. Ja että oli kiva käydä taas tekemässä "vierailu". Tosin eipä siinä aikaa ihan kamalasti ollut "jäädä ihmettelemään" vaan kohtuu nopeatempoinen treeni ja takasin postille kuuntelemaan "tyhjänpäiväistä löpinää"....

Heh, sain muuten aika kummia katseita kun paukkasi paikalle (sit duuniin takas siis) treenikamat viä niskassa (kävin siä vasta suihkussa), saatika sit kun kesken palaverin hiippailin hissuksiin keittiöön hakemaan safkaa ja mussutin tonnikala-hernemaissipaprika-makaroni-komboa kun muut veteli pullaa ja kahvetta. Vaik luulis duunikavereiden jo tottuneen et mä syön aikalailla näitä omia "sörsseleitäni":rolleyes:. Mut eipä kai sit . No eipä se mua mitenkään järkyttävän paljon häiritte - ihmetelkööt jos se niille tuo hyvän mielen tms. Ei oo multa pois- kuitenki ihan normaalia safkaahan tuo.

No jos vaikka nyt pääsis asiaan. Eli ohjelmassa olkapää,- ojentaja- ja rintajumppaa.
Alkulämppä 10min soutua (heh tykäistyin soutuun Turkkusen vierailulla, harmi että "kotisalilla" ei ole). Lämmittelyä kepillä ja kevyet venyttelyt.

Pystyp. kp. 1x6+2 12.5kg , 1x4+2 12.5kg, 1x7+2 10kg, 1x6+2 10kg. Ja tosiaan tällä uudella paremmalla tyylillä, eli pitkällä liikeradalla, alhaalta asti. Tota faktaa vasten toi pari ekaa sarjaa 12,5kg on "enkka" mulla:rock:. Syytäkin olla tyytyväinen.

Vip.siv. kp. 1x15 4kg, 1x13 4kg, 1x12 4kg, 1x10 4kg. Ja hyväksy havaitulla olkapäiden pyöräyttämäisellä tämäkin. Kyllä paukkuu hyvin perille! :thumbs:
Oon ni happy tästä että oon löytänyt miten noi viparit tulee tehdä että todellakin olkapäät tekevät duunia. Tänää oli olkapäät jälleen arat, tosin onneks ei kamalasti (kirjotan tätä siis keskiviikkona) kiitos venyttelyn. Muistan joku neljä kertaa reeniurani aikana et oisin saanut olkapäät kipeeks, kaks vikaa oli turun reissu nyt viime viikolla ja tää treeni. Et ei huono, tai tosi huono, mitenpäin sen nyt ajattelee - yhtä kaikki parempaanpäin menossa täyttä häkää...Mulle tuppaa vaan toi lihaksien kipeytyminen aika hyvin viestittää menikö treeni perille vai ei. Vaikka puhutaanhan sitä ettei se kerro välttis.

Pystys. talja 2x8 25kg. Olat oli kyl aika hyvin möyhennetty jo tähän mennessä et oli tämmöstä "viimeistelyä" tää enää. Painot ei päätä huimaa, mut kummakos tuo kun todellakin se treeni menee sinne minne pitääkin ja ihmekös että lihas väsyy.

Sitten ojentajia. Joka ei oo koskaan mikään järkyttävän heikko lenkki mulla ollut.

Ranskal.punn.istuen kp. 1x8 15kg, 2x7 12,5kg. Tää siis yhtä kässäriä pidellen kahdella kädellä. Kokeilin isompaaa ja totesin että jää liikerata vähän vajaaks eli pienempää kässäriä kehiin ja kunnon liikeradalla.

Pushdown talj. 1x10 40kg, 1x8 40kg, 1x6 40kg. Heh aika tasaisesti noi toistomäärät tippu tolla samalla painolla. Mua askarruttaa noissa taljoissa aina se että onko se painomäärä todellinen vai puoliintuuko se niinku jotkut taljat tekee. Onko se nyt sitte ni että jos samassa päässä taljaa on sekä ylä- että alakoukku ni se puolittuu? Mutta jos ne tulee jotenkin erillään ni sit se on se todellinen kilomäärä? Tiä häntä. Jos joku lukijoista on tässä mua fiksumpi ni anti paukkua vaan vastausta. (varsinkin jos joku Tapanilan Erän treenajista osaa sanoa sen taljan tilanteesta ni ois bueno... eli puolittaako talja vai ei?). Oli miten oli ni lasken sen määrän aina silleen missä se tappi on, eli tällä kertaa 40kg. Jos se puolittaa ni sit se on aika höhpöh kun on vaan 20kg.

Sit meinasin ihan unohtaa rinnan :eek:. Ja fiksuakos on se tehdä sit viimeisenä kun kaikki avustavat lihakset on jo ihan finito. No mutta en antanut periks ajatukselle jättää treenaamatta vaan puskin penkille. Aika surkeita treenipainoja kyllä, mut menkööt kun on mennäkseen.

Tasapenkki 1x12 25kg, 1x10 25kg, 1x6 25kg. Eli tässä on tosiaan tankokin mukana että vaan kakspuolikkaat päissä. Ihan tarpeeks tuntu kun ojentajat ja olkapäät tosiaan aika heikossa jamassa jo. No seliseli. Oon kyl muutenkin maailman surkein penkkaaja . Ja toi voiskin olla seuraava "projekti" tän "kuntokuurin" jälkeen et koitan saada tekniikan kuntoon ensinnäki ja pikkuhiljaa painoja ylös.

Ristitalja seisten 1x12 15kg, 1x10 15kg. Viimeinen silaus. Lopuks sitten viä viitisen minuuttia crosstraineirilla, yleensä teen kymmenen minsaa mut nyt alko olee kiire takasin töihin siihen "palaveriin".

Oli ihan hyvä treeni. Erityisen tyytyväinen oon tohon olkapääosastoon. Toinen putkeen treeni joka menee toooosi hyvin. . Mä luulen oikeesti että oon löytänyt miten noita "palluroita" pitää treenata. Jee! :rock:Hjyva minä! `Keep on pumping ja silleen.

Muuten.... Tossa kun itekin valittelin treenipainoja ja kun oon jossain heikko jaadijaadijaa ...Nappasin Fionan treenipäiväkirjasta, kun päiviteltiin huonoa treenitulosta olkapäätreenissä,(mutta pätee niin moneen muuhunkin treeniin- osu ja uppos vaan omalla kohdalla kun olkapäät on heikko ellei heikoin kohta) hyvän tekstin by Anne. (suo anteeeks et lainaan sua).

... Vaikka monet sanovatkin, että isot painot tuovat isot lihakset(mikä sinällään on totta), se ei enää päde siinä vaiheessa, jos niitä painoja liikutellaan ihan jollain muulla kuin olkapäillä tai tehdään se muuten tavalla, joka ei ole optimaalisin olkapääkehitykselle. Tärkeintä on, että se olkapääjumppa tuottaa tulosta, ei ne painot. Ja mikäli oikein muistan, sulta löytyy vähintäänkin orastavat kanuunaolkapäät ;) Monilla tuntuu olevan tämä olkapääosasto se, missä himoitaan liian isoja painoja, etenkin naisilla. Jokseenkin huvittavaa, kun monet olkapäättömät tikkutytöt punnertavat pystäreissä jotain +18 kiloa, mutta ihmettelevät, kun ei ole olkapäitä... onko tuo nyt sitten ihmekkään.

Oli vaan musta ni hyvin sanottu et oli pakko tännekin laittaaa, muistuttamaan tosiasioista. On hyvä muistaa perusasiat eikä unohtua "hifiviidakkoon".

Illalla venyttely tosiaan viä 20min, treenatut lihakset ja jalkoja vähän.

Anne
12.03.2008, 23:32
Niin siis tokihan saa lainata, mutta ei sitä pointtia väärinkään saa ymmärtää....:thumbs:

ZannaZ
16.03.2008, 14:05
Jahas jahas, himpsasen vaikeata muistella näin jälkikäteen mitä on tapahtunut ja tehnyt . Pitäis vaan kirjoittaa heti kun on treenannut tai viimeistään ennen nukkumaan menoa illalla. Mutt oon taas painanut ni pitkää päivää duunissa ja siihen viä treenit päälle ni kai sitä sit on ollut vaan ni väsynyt ettei oo saanut aikaseks. :rolleyes:Sikspä kirjoittelen nyt jälkijunassa.No kai parempi myöhään kun ei milloinkaan.

Oli taas jengiä pois duunista ja pomo tarjos överiä, mäpä otin...
Olin valmis tuplarundista huolimatta puolenpäivän jälkeen, suihkun ja syömisen jälkeen suuntasin viä salille. Aikaa kun oli ennen iltaduunin alkamista. Ihan kiva huomata että pystyy puristaaan rundia nopeammin ja nopeammin aina - kun harppoo vähintään kaks rappusta kerralla koko rundin - vähän vajaa 3 1/2h.

Nyt siis eletään 12.3. keskiviikko ja ohjelmassa oli selekää ja hauvvista "kotisalilla".

Lämpp'rinä crossaria 10min, normaalit käsienpyörittelyt ja "ilmaliikkeet".

Avustettu leuanveto ja yhdistetty jalkojennosto vo. 2x6. (http://www.youtube.com/watch?v=WMlmKkIg3b0) Tykästyin tähän liikkeeseen Turkkusen reissulla ja päätin jatkaa sen tekemistä nytkin. Juttelin viime treenissä tosta että oli videotakin, ja nyt kun vihdoin ja viimein oon saanut sen Hannelta ni tossa se on, klikatkaa linkkiä. Tosin se on viime treenistä ei tästä mutta väliäkö hällä, tossa se kuitenkin on.

Leuanveto mo. 2x6
Varsinkin vastaotteella saan aika hyvin kiskottua itteni ylös jo, joudun ponnistamaan että saan itteni alkuun mutta sitten kun saan itteni vähän alkuun, ni pystyn vetämään itteni ylös asti ihan omilla selkälihaksilla. Joten kai sitä jotain kehitystä on tullut :confused:. Ei se eka puhdas leuka kai nyt ni jumalattoman kaukana kuitenkaan ole, pienin askelin kohti mennään.

Ylätalja (lapiokahva) 1x10 35kg, 1x8 35kg, 1x6 35kg, 1x15 25kg. Päätin kokeilla vähän "roskimmin" ja laittaa isompaa pökköä pesään, vähän tekniikankin kustannuksella. Mutta kuitenkin selällä tehden. Ja se kannatti :thumbs:. Sain lisättyä viis kiloa ylätaljaan, ei se viäkään paljon ole, mutta taas yks askelma lähempänä sitä omaa painoa vastaavaa kilomäärää ja sitä kautta ehkä sen yhden puhtaan leuankin tekemistä.

Kulmasoutu kp. 1x12 14kg, 1x10 14kg

Vip.kumarassa kp. 1x13 4kg, 1x12 4kg, 1x10 4kg (super)

Viparit taljassa kontillaan "koira" 1x8 5kg, 1x6+2 5kg 1x6 5kg (super). (http://www.youtube.com/watch?v=90Vlf4eAn1g)
Ei päätä huimaa painot kyllä, mutta hyvältä tuntuu. Tossa on videopätkä tosta liikkeestä, toivottavasti siitä näkee ees vähän miten tota pitää suorittaa. Kuvattu myös Hannen kaa reeneissä viime viikolla. Mutta koska sain videon jälkikäteen ni lättäsen sen nyt tähän. Tein viparit kumarassa ja ton "koiran" superina.

Sitten hauista, näitä surkeita olemattomia jotka pitäis olla tossa ojentajaa vastapäätä. Oli pakko lätätä hymiö tähän,http://www.abestweb.com/smilies/rock.gif kuvaa ni hyvin mua treenaamassa haha :lol:. Kovasti koitan nostaa painoja mutta ei siitä mitään tuu. Ainakin hauistreenissä.

Hauiskääntö z-tangolla 1x12 17,5kg, 1x8+2 17,5kg, 1x8 17,5kg. Tää on jo aika hyvin multa . Kun tosiaan ei ole sitä millä sitä painoa nostais, mutta tarkoitus on kovasti yrittää kasvattaa ees jonkinmoiset muhkurat tohon että vois sanoa että omistaa ees haukkarit. Eli oletan tässä että se tanko painaa 10kg, painolevyjä siis 7,5kg.

Kesk.hkääntö kp. 1x12 5kg, 1x8 6kg, 1x6 6kg. Tää on kyl ni hyvä liike! Jotenkin saan tuntumaan tosi hyvin tuolla olemattomassa haukkarissa, varsinkin se loppupuristus aina tekee ni gutaa! :rock:Oon itteasiassa aika tyytyväinen tähän haukkaritreeniin. Luulis olevan huomanna arat. Hih.

Illalla duunin jälkeen sitten kevyet venyttelyt treenatuille lihaksille, reippaan vartin ajan.

ZannaZ
16.03.2008, 17:42
Tänää oli treeneistä vapaapäivä :). Siis 13.3. torstaina. Tuli kyllä ihan tarpeeseen, johan tässä on kolme päivää putkeen treenattukin, pari salia ja maanantaina oli toi pulikointi. Mutta että jotta ei liian helpolla pääsis ni painoin duunissa tosi pitkää päivää, otin överiä kun sitä tarjottiin. Koitan kääntää senkin hyväks tässä mun kuntokuurissa, kun syke on korkeella palaa toivottavasti rasvakin vähän. Ainakin kunto paranee kun harppoo koko 3,5h rundin ajan rappuja kaks askelmaa kerralla ja polkee pyörä täynnä tavaraa jyrkkiä ylämäkiä.

Muutenkin pistää kirittämään kun on aikataulu olla iltaduunissa. Suoraa lentoa sainkin mennä et ehdin, suihkussa ehdin vaan nopeasti käydä ja menoks renkaat savuten. Mutta emmä valita, ite oon valinnut.

Mutta tosiaan tänää ei muuta kun syvät venyttelyt illalla, varsinkin jalkoihin ja rintaan keskittyen. Aikaa meni puolen tunnin ja tunnin välille, en kattonut kelloa. Mä vaan venyttelin.

Illiskuutti
13.04.2008, 20:02
Heipat!

Olen tässä parin päivän aikana kahlannut tuon sinun blogin läpi, ja täytyy kyllä hattua nostaa, kun lueskelee vanhoja (ja nykyisiäkin) työkuvioita ja elämänmenoa :sweat:. Sulla on ihan huippu tyyli kirjoittaa, enempiä miettimättä ja persoonallisesti :).

Tsemppiä treeneihin ja kaikkiin muihinkin kuvioihin!

ZannaZ
14.04.2008, 21:56
...
Olen tässä parin päivän aikana kahlannut tuon sinun blogin läpi, ja täytyy kyllä hattua nostaa, kun lueskelee vanhoja (ja nykyisiäkin) työkuvioita ja elämänmenoa :sweat:.

No heippa vaan! Oli kyllä tosi positiivinen yllätys et joku oli käynyt kommentoimassa tänne. Saatika et joku jaksaa kahlata mun vanhoja blogihärötyksiä. Tuli tosi hyvä mieli :). (tässä vaiheessa erityisesti lämmittää kun elämä heittää häränpyllyä muuten)...

...
Sulla on ihan huippu tyyli kirjoittaa, enempiä miettimättä ja persoonallisesti :).

Tsemppiä treeneihin ja kaikkiin muihinkin kuvioihin!

Ohop, kiitos kovasti. Mulla ei oo ollut mitään käryä tykkääkö ihmiset lukea vai omaksko ilokseni näpyttelen näppäimistö sauhuten mitä sylki suuuhun tuo. Joten on oikein mukava huomata että kirjoitustyyli jotain miellyttää. Kiitos kovasti siitä. Tällä jaksaa taas kummasti eteenpäin!

On se joskus ni pienestä kii, mistä saa tsemppiä ja boostia jaksaa puuskuttaa eteenpäin. :p.

Kiitos viä kerran ja tsempivä sinnekin suunnalle. Kirjoitellaan ja kuullaan.

ZannaZ
15.04.2008, 14:26
Joo, eletään siis 14.4.08 maanantaita. Nukuin ihan megahuonosti yön, joten arvata saattaa et oli tuskaa yrittää herätä. Kiskoin itteni kuitenkin sen verran ajoissa hereille et sain tehtyä eväät duuniin. Ennen töiden alkamista kävin kirmaamassa vartin pikaspurttitreenin siinä kulmilla - ihan saadakseen jähmeän oloisen kropan vähän hereille. Javolh! Kyllä se heräskin.

Otin 100m matkan jonka suoritin kolme kertaa. Ekaks kävelin reippaasti sen, palauduin 2min, sitten reippaasti hölkäten sama matka ja taas kahden minsan palautus. Viimeinen "stintti" oli sitten täysillä juoksua. Syke nous sinne 190 korville. Ihan täpötäpöä en kuitenkaan päästellyt kun rupes etureidet viestittää ettei välttis hyvä revittää ihan hullunlailla - tarttis kai paremman venyttelyn ja valmistelun. Mutta mission completed kuitenkin - kone lähti hyrräämään kyllä ja hiki :sweat: virtas alkulajittelunkin aikana, joka normaalisti on ni tylsää ja puuduttavaa, eikä todellakaan mitään "hikihommaa". (paitti kesällä kun se tila on kun sauna!).

Oli ihan iisi päivä duunis, oli vaan parit helpot mainokset, meni ihan näppärästi sisäkkäin ja oli helppo tiputella luukuista juostessa ylösalas rappuja. Rundi kesti 1h 20min, eli aika pikainen. Joka on tavallaan kiva ja tavallaan ei. Kiva silleen että se rasittaa vähemmän kroppaa ja pääsee tietty aikasemmin kotiin - mut kääntöpuoli on se, että eipä paljon kuntoa kohoteta tai kaloreita polteta noin lyhkäsellä vetäsyllä. Sykemittari jollotti että "vaan" 588kcal, keskisyke 154.

Myöhemmin iltapäivällä sitten oli treenien vuoro.

Salilla oli vuorossa olka, rinta, ojentaja-treeni. Meni tätä rataa:

*Lämppä 10min crossarilla, käsienpyöritysten, venytysten ja muiden siivittämänä.
* Pystyp. kp. 1x12 11,5kg, 1x8 11,5, 1x6+2 11,5 kg
* Vip.siv.kp. 1x11 5kg, 1x105kg, 2x8 5kg . Tästä mä oon tyytyväinen! Sain nostettua kilolla treenipainoa :thumbs:, eihän se paljoa ole - mutta tän mun "uuden tulemisen olkapäätreenin suhteen" jälkeen oon todellaki hiffannut miten olkapäitä pitää reenata jos meinaa haluta tosissaan jotain kehitystäkin. Joten se kilokin on iso harppaus mulle. On meinaan sit puhtaita toistoja ja todallakin olilla tehtynä.

* Pystys. talja 1x8 30kg, 2x7 30kg
* Vinop.smith. 1x10 17,5 (olettaen et se smith tanko+kone painaa 10kg), 1x6 17,5kg, 1x4+2 17,5kg. Joo mun rintatreenillä ei parane kyl rehennellä, surkia on :(.Mut otetaan se vaik seuraavaks projektis et sais kulkemaan paremmin. Mut näillä mennään nyt. Jännä miten ekan sarjan jälkeen voimat kaikkos, kympin sarjasta tippu kutoseen ja siitä sit neloseen ja restpausena pari sain puserrettua viä.*
* Ristitalja 1x12 15kg, 1x10 15kg.
* Ranskal.istuen.kp. 1x10 14kg, 1x6+2 14kg, 1x 4+2 14kg. Tää on siis yhellä kässärillä tehtynä.
* Pushdown talj. 1x12 35kg, 1x10 36kg. Tää tuntu yllättävän keveältä. Ens kerralla vois vaikka kokeilla inasen isompaa painoa.
* "jäähdyttely" 10min rauhallisesti kävellen siemaillen palkkaria (~4km/h).

Illalla kevyet venyttelyt reenatuille lihaksille ~15min. Et tämmönen tää päivä. Ei mitää järin kummallista.

Illiskuutti
16.04.2008, 15:22
Oli ihan iisi päivä duunis, oli vaan parit helpot mainokset, meni ihan näppärästi sisäkkäin ja oli helppo tiputella luukuista juostessa ylösalas rappuja. Rundi kesti 1h 20min, eli aika pikainen. Joka on tavallaan kiva ja tavallaan ei. Kiva silleen että se rasittaa vähemmän kroppaa ja pääsee tietty aikasemmin kotiin - mut kääntöpuoli on se, että eipä paljon kuntoa kohoteta tai kaloreita polteta noin lyhkäsellä vetäsyllä. Sykemittari jollotti että "vaan" 588kcal, keskisyke 154.

Sinun työnteko kuullostaa oikein mukavalta :). Ei tarvii paljon lenkille lähtöä miettiä iltasella :).

ZannaZ
17.04.2008, 15:33
Sinun työnteko kuullostaa oikein mukavalta :).

No mukavaa ja mukavaa, onhan siinä puolensa :). Mutta kuten jokaisesta asiasta löytyy tästäkin se ikävämpi kääntöpuoli, jollon sitä postia on iiiihan jumalaton määrä (miettikääs vaikka joulua huh huh :sweat:, tuskanhiki tulee jo ajatellessa). Mutta näin kesää kohden mennessä oikein passeli homma, hyötyliikuntaa parhaimmillaan kun siitä maksetaan. Ja mikäs on polkiessa auringon paistaessa keväisesti.

Ei tarvii paljon lenkille lähtöä miettiä iltasella :).

No, on sitä joskus lenkillekin tullut lähdettyä. Ja useasti treenaamaan salille tai uimaan tai loikkimaan. Harvemmin toi jää päivän ainooks "liikutteluks". Mutta vaikka jäiskin, ni maailma ei kaadu siihen kun tietää liikkuneensa jo ihan hyvin ja kaloreitakin on tullut hävitettyä jonkinverran.

ZannaZ
17.04.2008, 15:47
ke 16.4. Duunissa rundi - kesto 1.45.415, 180 maksimisyke, 149 keskisyke, 745 kcal kulutettu ja 43g, 72% kapasiteetissä käytössä. Et oli selvästi jo pidempi rundi kuin maanantain ja tiistain rundit kun oli vähän kannettavaa. Oli tänäänkin, sitä itteään (postia) vähän, mutta sitten päivää "ilahdutti" peräti neljät mainokset ja Kirkkikset (Kirkko&Kaupunki-lehti) eli niiden kaa "leikkiessä" meni tovi jos toinenkin. Mutta kunnialla selvittiin (taas kerran) siitäkin urakasta. Kun on pidempi rundi, ni luonnollisesti kaloreitakin palaa enemmän, tänään tuo 745kcal, joka ei oo ihan huonosti vajaan parin tunnin lenkiltä... Hih, on tässä duunissa kyllä puolensa . Mutta kuten kaikessa ni kolikolla on aina kääntöpuoli, mutta ei mennä siihen nyt - jätetään mieluummin tää positiivinen vire ja mielikuva ilmaan leijumaan, kyllä niitä paskempia päiviä ja aikoja kerkee sit manata iiihan tarpeeks muutenkin.

Tänään menin suoraan duunista sitten salille. No okei, kävin kotona hakemassa mm. palkkarin ja vaihtamassa salivaatteet. Nykyään jos ehdin käydä kotona ennen salia (en ota siis salivaatteita- ja kassia mukaan), ni puen salivaatteet suoraan kotona päälle. Ei tartte roudata sitä salikassia mukana, riittää kun ottaa palkkarin, treenivihon ja kynän, hanskat yms. reenivermeet mukaan ja ajaa kymmenisen minuuttia salille. Treenin jälkeen sit sama matka takas ja suihkuun. Mutta eriasia jos on menoa esim. sen jälkeen ni sitten on ihan eri kuviot taas (pyyhe, treenin jälkeinien safka mukaan jne.). Mutta tänään tosiaan treenivermeet kotona päälle.

Vuorossa oli selekää ja hauvvista ja homma kulki näin:

*Lämppä tuttuun tapaan 10min crossarilla ja nää lämmittelyt muut mitä yleensä harrastan (käsienpyörittelyt, venyttelyt yms.)
* Leuanveto vastaote. 1x6 oma paino. Yllättäen tuntuu että vastaotteella pystyn kiskomaan itteäni pidemmän matkaa omilla voimilla. Eli vastaotteella tarttee enää kohtuu vähän "ponkaista" apua tuolilta. Tuntuu ainakin että sen loppumatkan ylös pystyisin jo vetämään ihan selällä (ja hauiksilla). Eli edistystä tapahtuu :rock:.
* Leuanveto myötäote. 1x6 oma paino. Vastaotteeseen verrattuna nihkee meininki. Kyllähän silläkin ne tuli, mutta tuntu ainakin että huomattavasti enemmän jouduin ottamaan avustusta ja ponkaisemaan tuolilta vauhtia. Osin kyl varmaan vaikutti jo aika täpöllä tehnyt vastaote leuat.
* Ylätalja (lapiokahva) eteen 1x10+2 35kg, 1x7+2 35kg, 1x6 35kg, 2x7 30kg. Sama paino kun viimeks, eli ei sinänsä kehitystä tässä. Mutta jos jotain pitää huomioida ni musta ainakin toi eka sarja kolmevitosella tulee enemmän puhtaammin viä kun viimeks, jollon otin sen riskin että lisäsin painoa senki uhalla että joudun "heijaamaan" enemmän.
* Kulmasoutu kp. 2x10 14kg, 1x8 14kg. Ei päätä huimaa toi paino, mutta mielestäni teen sen aika puhtaasti, ainakin tuntuu hyvin tuolla latsissa. Mulle tänkin liikkeen "tajuaminen" vei kauan. Sitten vasta hokasin kun aloin viemään tota kässäriä lähemmäks nivusta kuin vatsaa. Tai tavallaan kuvittelen vieväni kässäriä takaviistoon, käytännössähän se menee suoraan tohon alavatsan kohdalle, jossa tuntuukin paras puristus latseissa.

Tähän väliin on pakko sanoa, että kyllä oli taas salilla semmonen jamppa treenamassa että huhuh. En tiä oisko pitänyt itkeä , nauraa, vai mennä neuvomaan :confused:. Mutta tossa neuvomisessakin on se, kun tämmönen "heiveröinen naikkonen" tulee neuvomaan miten suoritetaan joku liike oikein ni todennäköisesti mut ois naurettu pihalle että et sä mitään tiä, mee pois tieltä. Varsinskin tää kundi oli just sen olonen että se kattois vaan pitkin nenän vartta. Oli meinaa semmosta egoilua sen "treenaaminen". Ja jotenkin outoa että se teki lähestulkoon kaikki liikkeet mun perään..... yrittikö osoittaa että "hei mä kato teenkin isommalla painolla kun sä tätä liikettä" . Ylätaljassa sillä oli ehkä joku 50-70kg painoa ja takaraivo viisti maata ja näki jo kauaks ettei latsit ainakaan työtä tee . Kulmasoutua se tuli veivaamaan siihen viereiselle penkille, ja oiskohan kässäri ollut joku yli 20kg..... harva tekee noin isolla oikeesti. Ei tainnut sen "reeenistä" olla paljon iloa, ja sorry vaan, mut sen näköinen oli kundikin...... Tuli kyl monta kertaa mieleen et pitäiskö iihan ystävällisesti sanoa että "hei kuule, ota pienemmät painot ja keskity siihen tuntumaan ja tekemään liike sillä lihaksella jota varten se on keksitty". Mut pidin kuitenkin suuni supussa ja annoin herran painaa nokka pystyssä ja ego korkeella. Kaikenlaista.... no, jokaisella on oikeus olla mitä on ja treenata miten tahtoo (toivottavasti sen kroppa ei vaan hajoa tommosista suoritustekniikoista).

Mutta sitten takasin asiaa, eli omiin treeneihin- hauvvista.
* Hauisk. z-tanko seisten 2x10 20kg (olettaen et se smith tanko painaa 10kg), 1x8 20kg.Tähän tein samanlaisen radikaalin teon kun edelliskerralla selälle. Eli otin ihan suosiolla "vähän yli-isot" painot mulle ja kokeilin josko menis, vaikka sit vähän rumemmallakin tekniikalla. Ja kyllähän se meni! . Tää on iso asia mulle kun noi "so called" hauikset on niin surkeat. Eli ehkä nekin ottaa ees jotain reenistä vastaan. Ja yllättävintä on se, ettei tarttenut "heijata" kun ihan muutama lopun toisto, kun halusin viä saada muutaman puristettua, muuten meni aikastalailla puhtaasti kuitenkin.
* Hkääntö kesk. kp. 1x10 5kg, 2x10/8 5kg (vasen/oikea). Hassu toi viimenen merkintä. Tarkoittaa siis, sitä että mun kätöst on näemmä vähän eritasoset kun toinen jaksaa enemmän kuin toinen. Käytännössä siis pari kympin sarjaa vitosen kässärillä, vasen jakso kymmenen toistoa ja oikea vaan kahdeksan. Lie sitten mistä johtuu... mä kuitenkin oon oikeakätinen. Ärsyttävää mutta totta :mad:.

Lopuks takaolkapäitä...
* Vip."taakse"maaten penkillä 1x12+2 3kg, 1x12 3kg, 1x10 3kg. Tiedetty on että takaolkapäitä mulla ei ole, mutta että kolmen kilon kässärikin tuntu kamalan raskaalta . Mulla oli penkki lähestulkoon vaakatasossa, inasen kenossa vaan. Mun käsittääkseni mitä enemmän pystyssä > sitä helpompi (ainakin jos on muu olkapää-osasto vahvemmassa kunnossa kun takaolat (suurimmalla osalla kai on)), eli tää oli kai aika kova setti, siltä se ainakin tuntu!
* Vip.siv.talj.maaten "koira" 1x8 5kg, 1x6+2 5kg. Jo tutuks tullut "koira" liike rulettaa edelleen. Painot kuvastaa hyvin mun takaolkapäiden tilaa - niitä ei ole. Mutta hyvä liike toi on!

Siinä se sitten oli. Illalla kevyet venyttelyt reenatuille lihaksille ~15min. Pakko viä kommentoida maanantain treeiä että meni hyvin perille kyllä, jopa ni hyvin et olkapäät oli arat, hyvästä venyttelystä huolimatta (joka tuppaa mulla vähentämään lihaskipuilua merkittävästi, verrattaen siihen että jättäis venyttelemättä). Et hyvä fiilis treenistä ei ollut vaan harhaa.

ZannaZ
21.04.2008, 19:07
Heräsin törrrkeen aikasin, jo ennen puol neljää :p. Tarkoituksena tehdä eväät, ehtiä aamulenkille ennen duunia ja mennä sinne duuniin yleisillä. Tiukkaa teki mutta uudella tavalla taas motivoituneena sain itteni ylös. Duunin kieppeillä olin reilua tuntia ennen varsinaisen duuniajan alkua, joten ehdin hyvin tekemään aamulenkin, saldona 1h, 138 keskisykkeellä, 360kcal ja 22g. Et ihan jees. Oli ni hyvä fiilis, et intouduin tekemään erilaisia hyppiä ja loikkia siinä pitkin matkaa, ja jammailtua muutenkin hyvän musan tahdissa :rock:. Himsasen tuli kummastelevia katseita muilta ihmisiltä, mutta so not, en anna häiritä. Aamulenkki siis tietysti tyhjään vatsaan, alla ainoastaan sokeriton red bull, jonka kiskoin junassa "herätykseksi" sekä mielelle että kropalle.

Sit tunti lenkin jälkeen syömättä menikin ihan rattoisasti alkulajittelun parissa. Ja siitä sitten lähti päivän syömiset liikkeelle. Inasen oon tiputtanut hiilareita nyt veks, jos sais tota "vararengasta" pikkasen pienentymään: Saa nähdä miten mimmin käy. Mun kroppa on kyl ihan ihmeellinen hiilarivarasto, tartte syyä paljon mitään ni johan näkyy taas - ja ei niinkuin pitäis vaan just sillä ikävämmällä tavalla.

Rundilla meni aikaa 01.17.52h, 152 keskisykkeellä, 574kcal ja 32g. Siinä noi statiikat. Muuten oli ihan kiva päivä, yks "läpyskämainos" vaan ja vähän postia, joten raput mentiin puolijuoksua (reippaasti harppoen rappuja, se kaks kerrallaan) ja taloa talolta meni vaan ni nopsaan. Lisää tämmösiä päiviä vaan! . Toivomus saattaa kyl toteutua, varsinkin mitä lähemmäks mennään kesää, sitä vähemmän todennäköisesti on postia, sikäli mikäli ens vuoteen on uskominen. Olin ulkona duunista jo yhdentoista aikaan, ja siitäkin meni se puolisen tuntia suihkussa käymiseen ja syömiseen.

Suoraan duunista sitten.Vuorossa oli olkapäitä, rintaa ja ojentajaa. Näin se meni:

*Lämppä tuttuun tapaan 10min crossarilla ja nää lämmittelyt muut mitä yleensä harrastan (käsienpyörittelyt, venyttelyt yms.)
1x8 14kg, 1x5+1 14kg, 1x4+1 14kg. JEE! Otin ihan "huomaamatta" yhen pykälän isommat hanttalit (seuraava pienemmäks ois 11kg) ja aloin tekemään. Vähän ihmettelin että tuntupa raskaalta, mutta ajattelin et se voi olla vaikka minkä syytä, esim. syömisen tai huonon nestetankkauksen tms. syytä. Mutta sitten vasta tajusin että OHO! Mähän teen tosiaan 14kg kässäreillä pystäriä, kun alunperin oli ajatuksena tehä sille 11kg:lla. Muistin sitten väärin ja otin isommat. Mutta hyvä että muistin koska nythän tää kertoo vaan omaa nättiä kieltään että kehitystä on tapahtunut , joka ei todellakaan ole itsestäänselvyys mun olkapäätreeneissä. JEE! :thumbs:Inasen noi seuraavat sarjat kärsi tosta painon nostamisesta toistoja tuli vähemmän, mut ei haittaa kun tuntu ni mahottoman makeelta.
* Vip.siv. kp. 1x13 5kg, 1x11 5kg, 2x10 5kg. Tässä jatkettiin samalla painolla kun viimeks, toistoja sain muutaman lisää, eli ihan hyvä tämäkin. En voi sitä tarpeeks "hehkuttaa" että tunnen tosiaankin löytäneenä miten noita vipareitakin pitää reenata että se menee sinne minne pitäkin. Tänäänkin tuntu oikein makoisasti .
* Pystys. talja. 1x6 35kg, 1x9 30kg, 1x7+2 30kg. Kokeilin lisätä ekaan sarjaan vitosen lisää painoa ja tais inasen ollla liikaa kn tuli näin nihkeä kutonen, tiputinkin sit seuraaviin sarjoihin tohon kolmeenkkymppiin ja alko mennä paremmin.
* Vinop. smith. (loiva) 1x8 17,5kg, 2x7 17,5kg. Nihkeetä on liekö vaan ni heikot "tissit" . Mut otin nyt tosi loivan kulman tohon, melke tasapenkiks menee, mut ei kuitenkaan ihan. Koitin tehdä aika räjähtävistä noita ylösnostoja - hakien sitä vaparipunnerrusten räjähtävyyttä.
* Ristitalja 1x15 15kg, 1x11 15kg. Ei kommentoitavaa.
* Ranskal.talja.maaten 1x12 20kg, 1x10 20kg. Tää oli uus liike jota kokeilin. Harmittaa kun tuolla salilla ei oo semmosta penkkiä johon sais sen telineen että vois tehä rankalaista pelkäämättä että se tulee päälle se tanko kun ei jaksakaan. Ni mietin miten sitä vois varioida ja keksin tämmösen: alataljan eteen penkki, taljaan kii "pushdown-tanko", makaamaan ja käsillä pään "takaa" tangosta kii ja siitä sitten pumppaillaan ylös suoristaen käsivartta. Yllättävän hyvä liike, painoa nyt en paljon saanyt siihen kun jotenkin sen tangon nappaaminen alhalta oli yllättävän haastavaa... olkapäät ei taivu, lisää venyttelyä!
* Pushdown talj. 1x12 40kg, 1x10 40kg. Tässä pieni painonlisäys kanssa. Tiukkaa tekee mutta menee menee...
* Ojentajapunn. negat. 1x8 omakroppa, 2x6 omakroppa. Tein tän penkillä ja laskin hitaasti negatiivisesti alas, ylös en pääse punnertamaan omin voimin, joudun vetämään selkää vähän mutkalle että pääsen.. ehkä joskus sieltä sitten ylöskin pääsee. Tää on lähinnä tätä vapariharjoittelua. Vaikka kätevä oikkariharjoitus muutenkin.
* L-pressi "jalkojennostotuolissa" 2x30s. Tän harjoittelu on vähän vaiheessa. Laitan semmosen ylätaljan suoran tangon jalkojennostotelineen tyynyjen päälle ni että siitä tulee hyvä jalkojen "lepuutus"paikka. Siihen sitten koivet, optimaalista ois jos siinä kohtaa ois nilkat, mulla siinä on "polvesta vähän alaspäin-kohta". kuitenkin tää tanko helpottaa että voit keskittyä puristamaan vatsalla niitä jalkoja ylös, silti ne lepäävät nätisti siinä tangon päällä. Jollakin tapaa siis avustettu L-pressi harjoitus.1x8 omakroppa, 2x6 omakroppa. Tein tän penkillä ja laskin hitaasti negatiivisesti alas, ylös en pääse punnertamaan omin voimin, joudun vetämään selkää vähän mutkalle että pääsen.. ehkä joskus sieltä sitten ylöskin pääsee. Tää on lähinnä tätä vapariharjoittelua. Vaikka kätevä oikkariharjoitus muutenkin.
* Jalkojennosto polvet koukussa 2x12 omakroppa. Kädet suorina, ei koukistettuina.

Siinä se sitten oli. Salitreenin saldoks jäi: 01.11.42h, 134 keskisyke, 397 kcal ja 25g.Illalla kevyet venyttelyt reenatuille lihaksille ~15min.

Ajoissa nukkumaan, koska väsyttää ni prkleesti. Jäi yöunet vähäseen aikaisen herätyksen takia. Ja mä peijooni viä sain unta luvattoman myöhään.

hazu
21.04.2008, 21:30
Heräsin törrrkeen aikasin, jo ennen puol neljää :p. ...saldona 1h, 138 keskisykkeellä, 360kcal ja 22g...

Siis nyt oli kyllä pakko kommentoida, että miten ihmeessä on mahdollista saada silmiä auki näin aikaisin aamulla tai jos onkin niin miten saa itsestään niin paljon irti, että menis lenkille?? Aikamoinen duracellpupu olet ja vielä jammailee heti aamusta:lol:! Tämän taidon kun oppisin...:)
Sitten, tarkoittaako tuo 22g jne. siis paljonko grammoina rasvaa kulutit? Jos näin on niin toisaalta kieltämättä ehkä jopa olis itsellenikin motivoivampi tapaa kuluttaa vatsamakkaroita :D kuin vain kulututetun kalorimäärän tutkiminen, tietäis sitten konkreettisesti minkä kokoinen palanen minusta lenkillä tai salilla hävisi - nyt pitääkin pohtia matemaattisia kaavoja miten tämä laskettiin...kiva on kyllä lukea kirjoituksiasi!
ps. itse joskus olen toiminut mainosten jakajana ja sehän on kyllä toisaalta hauskaa puuhaa kun tuli liikuntaa pakosti

ZannaZ
22.04.2008, 12:17
Kas kas, täällä on käynyt vieraita, kiva :).

Siis nyt oli kyllä pakko kommentoida, että miten ihmeessä on mahdollista saada silmiä auki näin aikaisin aamulla tai jos onkin niin miten saa itsestään niin paljon irti, että menis lenkille?? Aikamoinen duracellpupu olet ja vielä jammailee heti aamusta:lol:! Tämän taidon kun oppisin...:)

Heh, kiitti. Mutta totuuden nimissä mun on tunnustettava etten todellakaan oo mikään aamuihminen saatika virkku. Nukkuisin helposti puolillepäivillekin, jos se ois vaan mahdollista, mutta työ sanelee tuon heräämisen aika pitkälle. Eniveis... kun on tarpeeksi motivaatiota ja halua ni sitä saa tehtyä ihmeellisiä asioita, jotka toisinaan yllättävät jopa(tai ennenkaikkea) itsensä. Kiteytettynä vois sanoa : "sitä pystyy kun tahtoo!" ;).

Sitten, tarkoittaako tuo 22g jne. siis paljonko grammoina rasvaa kulutit? Jos näin on niin toisaalta kieltämättä ehkä jopa olis itsellenikin motivoivampi tapaa kuluttaa vatsamakkaroita :D kuin vain kulututetun kalorimäärän tutkiminen, tietäis sitten konkreettisesti minkä kokoinen palanen minusta lenkillä tai salilla hävisi - nyt pitääkin pohtia matemaattisia kaavoja miten tämä laskettiin...´

Juu, käsitit oikein, kyl toi on olevinaan niitä poltettuja rasvagrammoja. Mikään absoluuttinen totuus tuo ei ole, mutta luotan kuitenkin ainakin suuntaa antavana. Koska on sykemittarista katottu ja siinä luonnollisesti oman kropan arvot (painot, pituudet, iät sun muut häslingit...), ei voi olla siis ihan päin honkia.
Onhan se kiva ajatella että jos meni vaikka lenkillä sen 22g, "muutama" tämmöinen viikossa ni on jo 100g kulutettu ja se on aika paljon jo. Näitä kymmenen ni on jo mystinen kilo mennyt, ja sen luulis jo jossain näkyvänkin... Eihän se näin yksoikeisesti mee, mitä tulee läskinkadotukseen, mutta kiva ajatella noin-motivoi :).

...kiva on kyllä lukea kirjoituksiasi!
ps. itse joskus olen toiminut mainosten jakajana ja sehän on kyllä toisaalta hauskaa puuhaa kun tuli liikuntaa pakosti

Kiva kun joku jaksaa lukea ja kokee sen mielekkääksi. Lämmittää kirjoittajaakin tämmöiset kommentit, että kiitos vaan.

Juu, kun tommoset "jakohommat" ottaa liikunnan kannalta, ni ei se ni kamalaa after all olekaan, vaikka kerran jos toisenkin hiipii mieleen semmosia "äheitätäjaksa"-fiiliksiä. Hyötyliikuntaa parhaimmillaan.
Tsemppivä sullekin hazu treeneihin :thumbs: ja palataan asiaan.

ZannaZ
24.04.2008, 22:33
Vähän jälkijunassa tulee taas päivityksiä, mut parempi kai myöhään kun ei millonkaan

Eletään tiistaita 22.4.2008.Tarkoitus oli jaksaa herätä aikasin että ois voinut vetästä toisen moisen aamulenkin kuin eilen, jotta sais koneen vähän paremmin käyntiin... mut "laiskasanna" päätti toisin siispä lisää aikaa vaan herätykseen ja muutaman torkun kautta vasta nousin. Aikaa vaan sen verran et ehdin jotain evästä laittaa ja lähteä duuniin. Eli ei aamulenkkiä tänää.

Duunissa oli heleppo päivä, ei yksiäkään mainoksia ja vähän muutenkin postia , en pistä ollenkaan pahakseni. Siispä oli vuorossa myös lyhyt vuoro reippailla ulkonakin. Ihana kun kevät on tullut ja aurinko paistaa! .:) Tervemenoa vaan talvelle, ei tuu ikävä (tai no ehkä sit syksyllä taas.... mut eipä siitä sen enempää). Rundin saldo: 01.15.55h, 147 keskisykkeellä, 517kcal ja 30g. Nopea oli. Ihan kiva, tommonen iisi päivä.

Duunista sit taas salille suunitelmana rääkätä vähän selkää ja hauista, tähän malliin:

* Leuanveto vastaote. 1x6 Joopajoo, tää mun ikuisuusprojekti saada yks leuka omin avuin.En oikein osaa mitään kertoa, muuta kun tuntuu olevan joka kerta vähän lähempänä - eli hiljaa hyvä tulee?
* Leuanveto myötäote. 1x6 sitä samaa rimpuilua. Kulkee nihkeämmin, osa syynä varmaan jo aika koville ottaneet kuus vastaoteleukaa, jotka kyl vedin aika satalasissa. Mä haluan saada sen leuan!
*Ylätalja leveä eteen (lapiokahva). 1x8 40kg, 1x6 40kg, 1x10 35kg, 2x8 35kg. Jej! Päätin kokeilla taas vitosta lisätä ja menihän se! :rock:kyllä vain. Himppasen joudun aina tekniikasta antamaan periks, mutta sen oon hyväksynyt, koska mun selkä ei vaan kasva tekemällä aina ultrapuhtaita toistoja, sillä en saa koskaan noita painoja kehitettyä. Mutta tällä tekniikalla että välillä otan riskin ja kokeilen vähän rumemmalla tekniikalla et meneekö isompi paino, on alkanut tulla kehitystä -ainakin painoissa, toivottavasti myös selän lihaksistossakin :rolleyes:.
* Kulmasoutu kp. 1x8 16,5kg, 1x7 16,5kg, 1x8 14kg. Enpä ois ton ylätaljan lisäyksen uskonut enää että toisessakin liikkeessä pystyn nostamaan painoja :kuola:, mutta päätin silti olla uhkarohkea ja kokeilla. Kannatti! Sillä sieltä nousi yhtä isommat hanttalit. En voi olla kyl muuta kun tyytyväinen! Ja viä kun teen liikkeen tosissaan sillä selällä ni oijoi, hyvä fjiilis kertakaikkisesti.
* Selänojennus penkissä 2x15. Siis semmosessa penkissä jossa on jalat tuen alla ja siitä rullaillaan itteä alaspäin ja sieltä sit ylös taas.
* Hkääntö z-tangolla 1x12 20kg, 2x10 20kg. Sama paino kun viimeks, mutta pari toistoo irtos enemmän, että edistystä täälläkin, ei huonosti siis.
* Kesk.hkääntö kp. 1x15/12+3 (vasen/oikea) 5kg, 1x14/10+2 5kg, 1x11/10 5kg. Vähän menevät eri tahtiin kätöset, mutta menkööt.
* Vip.kum.maaten kp. 2x10 4kg. Tosi loiva kulma että melkeen ollaan vaakatasossa, ja siitä vipareita takaolille. Kilon uskalsin ottaa isomman hanttalin. Ekaks tuntu että äh tästä ei tuu mitään, meinasi luovuttaa. Mutta sisuunnuin ja päätin että prkl, kyllähän tällä menee ja menihän se. Painavaltahan se tuntuu, mutta ei siä salilla olla lehtiä lukemassa vaan reenaamassa ja sen pitää tuntua!
* "koira" taljassa 2x6 5kg. Tässä vaihees oli kyl paukut aika loppu noista vipareista, siks noin lyhkästä sarjaa, ei vaan irronnut enempää. Jaadijaadijaa.
* "jäähdyttely" 10min rauhallisesti kävellen siemaillen palkkaria (~4,5km/h).

Siinä se sitten oli. Illalla kevyet venyttelyt reenatuille lihaksille ~15min.

Täytyy muuten sanoa että venyttelin eilen ton 15min sijaan melke 30min, ihan huomaamatta telkkua katellessa. Ei ollenkaan huono juttu. Tänää sitten kyllä tuntu olka-rinta-ojentaja-akselissa oikei urakalla, riippumatta siitä että olin huolellisesti venytellyt. Kertoo omaa kieltään reenin onnistumisesta! Jee! Nii joo salin staatikat oli: 01.03.27h, keskisyke 129, 327kcal ja 21g.

ZannaZ
25.04.2008, 22:28
Eletään keskiviikkoa 23.4.2008. Tänää oli vapaa salilta ja muistakin reeneistä. Ainoaksi "jumpaksi" jäi siis duunirundi, joka kyllä oli jo reeni sinänsä, siitä tuonnenpana.

Tänää keskiviikkoiseen tapaan ilmeistyi seurakuntalaisille kirkko&kaupunki-lehti ja se on oikea "iteljoonin" unelma, NOT :hmm:!Joka viikkoinen työsarka , pakollinen paha. Mainoksia ei onneks ollut "pakollisia" yhtään, sen sijaan ois noita "vapaaehtoisia" ollut peräti kolmet kappaleet-sellasia joilla on siis useampi päivä jakoaikaa - antaa itelle vähän vapautta valita koska haluaa ne roudata. Vein muutamat muutamaan taloon.

Mutta en voi sanoa että laiska olin, vaikka laiskotuttukin vähän. Sillä otin överiä vähän, puol piiriä kasausta ja jakoa oman rundin lisäks. Kyllä siinä esityötä muutama tunti tuli lisää ja mojova lisä rundillekin. Rundin saldo: 02.39.33h, 138 keskisykkeellä, 958kcal ja 58g. Kesti reippaan tunnin enemmän kuin mihin nyt on tottunut, kohtuu iisien päivien takia. Mutta taas toisaalta tulipahan kulutettua enemmän kaloreitakin :D, eikä toi nyt aika nyt muutenkaan mikään paha ole. Varsinkaan kun oli ögeä. Muistelen vaan aikaa jollon mulla meni omassa rundissa saman verran aikaa.... Heh.

Eli tosiaan tänään en reeenannut, mutta tulipahan tehtyä lenkkiä duunissa senkin edestä. Illalla venyttelin lihaksia vähän, en tosin niin ahkerasti kun vapaapäivänä "pitäisi". Oiskohan siinä vajaa puol tuntia mennyt. Joka on yllättävän lyhyt aika muuten koko kropan huolelliseen venyttelyyn lävitse. Aah, nii joo, eilisestä treenistä on todettava että kyllä paukku perille, oli aika junttura olo aamulla ja koko päivän -venyttelyistä huolimatta. Ehkä mä sit oon löytänyt keinon millä treenaan ongelmakohtiani... Hope so! :piis: (koputtaa puuta!)

Tällästä tänään, palataan taas astialle..

ZannaZ
26.04.2008, 21:56
Eletään torstaita 24.4.2008.Joo ei toivoakaan et olis jaksanut herätä aamulenkille, eli nou nou sillekin tänään. No ei oteta paineita, ei se mualimaa kaara.

Duunissa oli ihan jees päivä, yks "läpyskä"mainos vaan.ja kohtalaisen vähän postia. Övertiä otin iihan vähän, vaan yhden lohkon kasaaminen, eli kannattavana vaan oma piiri.Rundin saldo:01.29.47h, 136 keskisykkeellä, 516kcal ja 32g. Vähän pidempi päivä kuitenkin kun postia sen verran et joutu tekemään "puntteja" ja lastaamaan rundilla lisää postia, kaikki ei mahdu kerralla pyörään- sen verran esim. viikkolehtiä ilmestyy torstaina.

Duunista lähestulkoon suoraan salille tekemään jalkajumpan:

* Koukistus maaten 1x51 20kg, 1x10 20kg, 1x8 20kg. En oikein tiä miksen pysty enempää painoa laittaa, onkohan jotenkin tosi painava laite vai sitten vaan takareiskat sen verran heikommat. Mut kuitenkin parempi kuin tähän mennessä, oon tehnyt vaan 15kglla nyt sain "jopa" 20kg, eli pitää olla tyytyväinen tähänkin edistykseen.
* GHR negat. 1x10+2, 1x10, 1x8. Joku joskus sano mulle kun tein tätä ylätaljassa 10kg apuna, että on ni vähän painoa, että kannattais kokeilla tehdä negatiivisia toistoja. No mäpä kokeilin ja kyllähän se kulkee! On kyllä siis aivan tajuttoman hyvä liike tää! Tuntuu ni että soi! Vikossa sarjassa tais mennä jo vähän "perse-edellä"-tyylillä kun rupes loppumaan paukut takareiskoista. Omasta mielestäni saan jo aika hyvin jarrutettua liikettä alasmennessä ja ylöstullessakaan en tarvitse paljon enää apua (eli ponnistusta penkiltä"). Tavoitteena saada joskus se yks puhdas toisto ylös ja alas omin voimin, ilman perse-etyilyä.*Jalkaprässi leveä ylhäältä. 1x10 80kg Ei tehnyt tiukkaa, lähinnä lämmittelyä tää oli seuraaville sarjoille

* Jalkaprässi kapea alhaalta 3x10 80kg (supersarja!). Olis voinut pistää enemmänkin painoa, ei tehnyt ees tiukkaa, muutama vika toisto pikkusella puhinalla, mutta kuten sanottua ois voinut olla enemmänkin painoa. Ens kerralla tietää sit ladata ainakin vähän enemmän :o. Tein kapealla alhaalta tota, tavoitteena saada se menemään enemmän takareisille, ne kun tarvitsevat mun reisiosastosta enemmän rankaisua, etureidet ovat "muhkeammassa" muodossa.
* Polvet-rintaa-hypyt 3x5 (supersarja!). Tää tehtiin siis heti prässisarjan perään, eli supersarja kyseessä. Tarkoitus tollahan on siirtää tota lihaksenreeenauksessa tulevaa voimaa sinne vaparipuolelle :), ja tommosia "sidosliikkeitä" tekemällä heti "voimaliikkeen" perään auttaa siinä.
* Pohkeet prässissä 1x12 130kg, 1x10 130kg. Hmm, mitäpähän tähän sanoisi. Sain tehtyä ihan jees pitkän sarjan ja kyllä tuntu pohkeissa, poltteli ni et aijaijai ja nam nam nam. . Tiän että toi paino kuulostaa aika kovalta, mutta ei se oo, tai siis ei tunnu. Mun pohkeet on ni kovassa rääkissä ihan päivittäisissä duuneissa ja muissa hommissa, et ne on tottunut kovaan käyttöön - sikspä jos haluaa saada jotain lihaskasvua aikaseks (jota mulla ei nimekskään oo! :() ni on pakko rankaista salilla sit oikein olan takaa- ni et se todellakin tuntuu eikä sinnepäiN!
* Pohkeet istuen 1x10+2 50kg, 1x10 50kg. Sama painojuttu pätee tässäkin. 50kg joo, mut ei se liian raskasta oo, tai siis tottakai on raskasta että tuntuu, mutta kilomääränä näyttää varmaan painavammalta kuin tuntuu. Mutta hyvin tuntui pohkeissa, poltteli tosiaankin. Tein yhen sarjan vähemmän tätä, ens kerralla sit toisinpäin, näin ois suunnitelma.
* "jäähdyttely" 10min rauhallisesti kävellen siemaillen palkkaria (~4,5-6km/h). Tai no rauhallisesti ja rauhallisesti. Oon huomannut että mun kunto (ainakin peruskunto) on todentotta ainakin hitusen parantunut, kun kattelin sykemittarista 4km/h tunnissa käppäillessä ni ei syke kohonnut ees 120 tasolle. Testasin sitten huvikseni että kuinka kovaa sitä sais painella et syke olis siä ~140 pinnassa. Tulos oli se että 6km/h menee aika helposti. Eli kai tästä "kuntokuurista" on jotai hyötyä ollut, vaikka tossa tuli muutaman viikon paussi - lääkärin määräyksestä.

Motivoi hurjasti kun huomaa tollasia pieniä edistymisaskeleita :rock:. Let's keep on goin'!

Siinä se sitten oli. Illalla kevyet venyttelyt reenatuille lihaksille ~30min. Jalat vaativat vähän enemmän venyttelyitä, pidempiä siis ja niinno, enemmänkin.

Nii joo salin statiikat oli: 59.06.29h, keskisyke 127, 293kcal ja 19g. Eilinen lepo oli kyllä ihan paikallaan, ni päälle kuin kropallekin, eli ei ollenkaan huonoon paikkaan tullut. Jaksoi tän päiväisen jumpankin jotenkin paremmin, oli energisempi olo, vähenevistä hiilarivarastoista huolimatta :p.

ZannaZ
27.04.2008, 20:31
Eletään perjantaita 25.4.2008. Tänää oli viikon toinen vapaa salilta ja muistakin reeneistä. Ainoaksi "jumpaksi" jäi siis duunirundi, joka kävi kyllä ihan reenistä.

Vika duunipäivä viikossa, perjantaiseen tapaan ilmesty "Helsingin Uutiset", siihen sitten ne muutamat "jakoajalliset mainokset", jotka olin jättänyt laiskuuttani viemättä edellisinä päivinä, niitä tais olla kolmet. Ne sujahti aika vaivattomasti kuitenkin sinne lehden väliin ja oli helppo heitellä luukuista sisään.

Rundin statiikat: 01.33.01h, 137 keskisykkeellä, 548kcal ja 34g. Et kohtuu jees pyrähdys, kun on enemmän postia tai mainoksia ni noissa punttilaatikoilla työskentely venyttää vähän aina, eli siksipä enemmän kuin sillon kun kaikki mahtuu kerralla sivu-ja etulaukkoihin. Kiva taas et on viikonloppu eikä tartte herätä aikasin.

Eilisestä treenistä sen verran että takareiskat olivat arat, venyttelystä huolimatta- otan sen kuitenkin positiivisena asiana :), tais GluteHamRaiset mennä perille. Myös pakarat olivat hellänä, etureidetkin vähän, kiitos taas kapean prässin. Tällästä tänään, ja nyt viikonlopun viettoon.

ZannaZ
30.04.2008, 19:03
26.4.08 KEVÄISESSÄ säässä reippailua

Jee! Voiko muuta sanoa kun aurinko paistaa ja on lämmintä ja ihanaa :). KEVÄT ON TÄÄLLÄ! Johan sitä on ehditty vartoakin. Tervetuloa vaan, oot enemmän kuin odotettu, ainakin täällä päässä.

Lauantaina 26.4.2008 nukuin ansaitusti pitkään aamulla. Mikä onkaan ihanampaa kun herätä omaan tahtiin auringon paisteeseen. Ei tehnyt kipeetä ollenkaan nousta, vaan oli oikein mukavaa kiskoa lenkkivaatteet päälle ja suunnata aamulenkille.

Huristelin autolla lähimmälle huoltsikalle, tohon muutaman kilsan päähän, ostin Ed Lemon Lightin ja kaadoin sen kiduksiini ennen lähtöä. Päätini siinä oikein mahtavassa fiiliksessäni kattoa kauanko menis kävellä mun talvisesonkiduunipaikan pihalle ja takas. Yllätyin kuinka "vähän" siihen meni aikaa :rolleyes:, jotenkin ajatellut aina et se on ni kaukana, mut ei näemmä sit olekaan. Jos lähtis kotoa asti kävelemään sinne, ni sit taitais tulla liian pitkä -ainakin aamulenkiks, onhan se jo 30min lisää ainakin. Mutta tosiaan "puolimatkasta" ihan passeli matka kävellä. Aamulenkin saldoks tuli: 01.45.39h, 132 keskisykkeellä, 571kcal ja 36g. 45min minsaa suuntaansa meni sinne duunipaikan pihalle. Halusin käydä kattomassa sen loppuun, vaik tajusin että tunnin aamulenkki venyy melke tuplasti, mutta so not. Kun kerran on nätti ilma, fiilis katossa ja muutenkin kivaa ni anti palaa vaan!

Illalla venyttelin kroppaa kevyesti, jonkun puolisen tuntia. Ei muuta treeniä.

ZannaZ
01.05.2008, 13:13
Viimeks kirjoittelin kevään tulosta ja ei voi kun jatkaa samaan malliin. Sunnuntaina 27.4.08 aurinko jatkoi hellimistä ja oli oikein mukava lähteä aamulenkille. Tällä kertaa lähdin ihan tästä kotiovelta ja puikkelehdin tuolla pyöräteillä hetken kunnes painoin "mehtään". Sokerittoman Edin siivittämänä toki läksin taas.Ohessa on linkki pieneen videopätkään (http://www.youtube.com/watch?v=GhzIpBUuwdE), jonka nappasin siellä mennessä -ei varmastikaan kovinkaan laadukas kun kännyllä otettu mutta halusin ottaa ja näyttää millasessa maisemassa painoin. Paljon mielekkäämpää kun jossain "asfalttiviidakossa" painaminen, autoradan vieressä pyörätiellä tms.

Yllättävää on se, että tänään ja eilen lenkillä ollessani huomasin, että saan laittaa ihan urakalla tossua toiseen eteen jos meinaan pitää sykkeen ~130-140 välissä. On nääs kasvanut kunto :sweat:, eli "kuntokuurilla" on ollut tuloksia. Luulin jo toisin. Mutta emmä tähän tyydy, jatketaan samaan malliin. Mutta on kiva huomata tommosia konkreettisia edistymisaskeleita, tsemppaa ja motivoi jatkamaan.Lenkin statiikat: 01.22.52h, 140 keskisykkeellä, 514kcal ja 31g.

Vähän myöhemmin mun kaveri suostutteli lähtemään sen kaa reenaamaan ja yllytti treenaamaan maastavetoa ekaa kertaa elämässäni (jotain puolihuolimattomia kokeiluja joskus ollut, mut niitä ei lasketa). Olin aika skeptinen aluks että näinköhän osaan. Mutta kunnon opastuksessa sai todeta että toihan on yllättävän kivaa, vaikka välistä tuntu että noutaja tulee - on pirun raskas liike! :rock:

Salilla siis mave,selkätreeni::
* Alkulämppä ~10min crossarilla + 5min venyttelyitä
* Mave 2x6 50kg. Olis voinut olla inasen enemmänkin painoa, mutta kun oli eka kerta ja totaalista harjoittelua, ni aattelin ottaa iisisti ja opetella kunnolla. Kumma kyllä opin mielestäni aika hyvin ja nopeasti, ainakin liike tuntu tasan siellä missä pitikin, eikä muualla - ei ollut missää vaihees mitään ikäviä juilimisia tms. mitä pelkäsin etukäteen (mave on ni kokonaisvaltainen).

* Mave 1x5 60kg, 1x6 ½, 1x8 50kg. Lisättiin kymppi painoa ja se tais olla kyl ihan jees. Sen verran et rupes tuntumaan, ei pitkiä sarjoja, mutta sain tehtyä hyvin puhtaasti. Ihan tyytyväinen olo itteensä! Kiva liike! Täytyy harrastaa enemmänkin! Sen miten sain sen meneen, ni peppu pitkälle, rinta ulos, katse jonnekin yläviistoon (kiintopiste) ja työtä tehdään reisillä. Näin Minna mulle selitti ja mielestäni hiffasin asian ihan hyvin. Hyvä minä! Ja kiitos Minna!

Sarjojen välissä oli kyl ihan pakko istua pois, sen verran näky :cool: tähtiä. Ja tuntu että taju lähtee jos ei ota iisisti, syke nousee tosi hyvin tommosen raskaan mave-sarjan aikana. On se kyllä totta että liike on tosi kokonaisvaltainen, enkä ihmettele et sitä hehkutetaan lähestulkoon "koko kropan kuningasliikkeenä". Siinähän saa kyytiä, takareidet, peppup, etureidet, selkä, hartiat, forkut..... ainakin.

Ni ja se on hassua, etten oo saanut takareisiin yhtä hyvää tuntumaa kun GHR:lla ,enkä silläkään näin hyvää kun nyt. Vaikka luulis että ottais enemmän etureisiin toi (kun on käytännössä katsoen kyykky mutta tanko eri paikassa), mutta ei. Mä oon ihan tyytyväinen että ottaa enemmän takareisiin kun etu, koska takakintut mulla vaatii enemmän rankaisua!

Seuraavana päivänä oli takareidet ja peppu etenkin tosi juntturassa. Alaselässäkin tuntu ni, että duunissa puntteja nostellessa sai oikein käyttää kunnon heijaria et sai sen puntin haluamaan paikkaan, alaselkä ei jaksanut viä. Hoho. Eka mavetreeni mutta johan paukkui hyvin paikoilleeen!. Oon tosi tyytyväinen et tuli lähdettyä ja tehtyä toi treeni. on ihku liike!

* Alatalja 3x7 40kg. Kiva huomata et pystyn liikuttelee tommosta painoa jo, muuallakin kun "kotisalilla". Lähinnä meinaan siis, sitä että taljat ovat kuitenkin aika vertailukelpoisia, vaikka ei niistä aina tiä.

* Ylätalja lapiokahva eteen 3x7 40kg, 1x8 1½ 35kg. Minna opetti yhen kikan jolla saa tehtyä muutaman toiston lisää kun omat voimat alkaa ehtyä- antaa pepun nousta vähän siitä penkistä ja alastulo voimalla saa kammettua snadisti lisää powerilla, jolla saa rutistettua muutaman toiston lisää. Toimii! Tässäkin pitää toki muistaa että se on vaan muutama eksta, eikä sitä liikettä saa alkaa tekemään jollain ihan muulla kun pitäis. Muistin tän ja latseille meni.

* Vip. kum.kp. 1x15 4kg, 1x12+3 4kg (pakkotoisto by Minna), 1x10+5 54kg (ptoisto). Tein tätä semmosella lyhyellä penkillä, jonka vedinn aika loivaan kulmaan. Tuntu aika tappokutkuttavalta, ton raskaan maven jälkeen (joka ilmeisesti tappaa takaolkiakin aika tehokkaasti :evil:) . Minna autto pakkotoistoilla muutaman lisää aina kun omasta loppu poweri.

Minnalle kiitos mukavasta treeniseurasta ja erittäin tehokkaasta MAVE-harjoittelusta. Tätä lisää!. :) Lopuks "jäähdyteltiin" viä kymmenisen minuuttia crossarilla ja venyteltiin toiset 5-10min. Sitten veks. Ni ja sali oli entinen legendaarinen Mayor's, nykyinen Active. Treenin saldo oli: 02.06.20h, keskisyke 133, 694kcal ja 43g. Kesti yllättävän kauan, mut toisaalta meni pari tuntia aika nopsasti - ilman kummempia "seurusteluja".

ZannaZ
01.05.2008, 22:10
Maanantai koitti taas. 28.4. eli synttäreiden aatto. Tän kunniaks porukast oli lupautunut tulla visiitille Mansesterista. Isällä kuulemma joku kokous/tms. vastaava täällä"sivistyksessä" ja sitten päättivät yhdistää sen mun "onnittelykäynnille". :)Kuulemma huominen ei ois ees käynyt.

Yritin pitää tota silmällä vähän kiirusta duunissa, et pääsisin mahdollisimman nopsaan porukoiden seuraan. No, se ei aivan onnistunut kun kuunvaihteen kamat pukkaa päälle taas. mm. HOK-elannon "yhteishyvä-lehdet" olivat kaikki siististi odottamassa, et joku (kukakohan se vois olla :confused:) veis ne asiakkaille... Muuten oli ihan ok päivä, ei mainoksia muuta kun yhdet. Eli nöyrryin ja heitin suurimman osan HOKeista menemään. Jouduin tekemään ikäväkseni kyllä tosta johtuen puntteja.

Rundilla meni 01.52.59h, johtuen noista punteista ja siitä että on PAINAVIA. Vaatii enemmän duunia ja sitä kautta kestää kauemmin. Keskisyke jäi aika alhaalle 136, siltiu 653kcal ja 40g. Voi olla ihan tyytyväinen :p. Ulkona olin kahdentoista jälkeen.Sen jälkeen mentiin "humputtelemaan" äipän kaa kauppoihin (shoppailua !), sillä aikaa kun isä kävi "viisastumassa". Sen jälkeen mentiinkin viä syömään :kuola: ABC:lle. Koitin snadisti kattoa mitä syön, mutta menihän se loppuviimein semmosella linjalle, että kaikki meni -pottuineen päivineen. Eli tää päivä meni syömisten osalta "einiinpuhtaasti". Olin kyllä tiedostanut asian jo viime viikolla-ja sillon otin jo asian huomioon. Olkoon tämä sitten "mässypäivä" :rolleyes:, kuitenkaan mäsäyttämättä mitään kauhean epäpuhdasta.

Illalla piti mennä viä reenimään, mutta laiskuus voitti ja jäin kotiin vaan vähän venyttelemään. Mut ei kerrota kellekään http://www.abestweb.com/smilies/sssh.gif!.... (osittain syynä siihen että vanhemmat lähtivät aika myöhään).

ZannaZ
01.05.2008, 22:27
Tiistaina 29.4.2008 tämä plikka täytti vuosia http://www.abestweb.com/smilies/partyup.gif. Aatelkaa, herätessä oli vuoden vanhempi kun nukkumaan mennessä... raakaa! 23v. kilahti mittariin, eli no panic, ei tässä olla viä haudassa :p. Vakavissaan nuorihan meikä viä on. Paljon (treeni)vuosia viä edessä.

Nyt on pakko onnitella ihan itteänsä: "Hyvää syntymäpäivää, Sanna!" *puhaltaa kynttilät sammuksiin*http://www.abestweb.com/smilies/king.gif´. Ja tästä nyt kukaan ei sit vedä palkokasveja nenuun. En ole tietääkseni mitenkään erityisen omahyväinen, tai itserakas. Mutta kerran sitä vaan vuodessa täytetään:piis: , ni kai se on sallittua.

Töissä sain muutamia onniteluita kans, ihan kiva et joku niistäkin muistaa. Päivä oli muuten eilistä helpompi, vein loput HOKit tänää, muutamaan taloon, joita en eilen saanut mahtumaan mukaan. Mutta mainoksia ei ollut ja kamaakin vähän. Helpolla päästiin -puntteja piti tehdä kuitenkin. Saldo: 1.25.33h, keskisyke 137, 506kcal ja 31g.

Oli muuten mojovasti tänäänkin viä kipeänä alaselkä, takareidet ja peppu (vähän etureidetkin), siitä sunnuntaisesta mavetreenistä. Skippasin tänäänkin reenit.

Sportti
02.05.2008, 08:37
Onnea! :)

HeatN
02.05.2008, 10:04
Myöhäiset onnittelut minultakin!

Mä taisin muuten nähdä sut vilaukselta kisoissa mutten ehättänyt tulla nykimään hihasta. Tsemppiä kovasti treeneihin ja töihin!

ZannaZ
02.05.2008, 22:10
Kiitos kovasti Sportti ja HeatN :).

...Mä taisin muuten nähdä sut vilaukselta kisoissa mutten ehättänyt tulla nykimään hihasta. Tsemppiä kovasti treeneihin ja töihin!
Joo, voi olla että näitkin, risteilin siä aika ahkerasti ristiin ja rastiin -imien hurjasti motivaatiota itseensä :D...no voi harmi ettet ehtinyt tulla morjenstamaan, ois ollut kiva vaihtaa muutama sana samanhenkistä ihmisen kaa... no ehkä joku toinen kerta (Lahden Expossa? ;)) sitten. Kiitti tsempeistä, ne menee aina tarpeeseen :).

ZannaZ
02.05.2008, 22:56
Keskiviikko 30.4.08 vapunaatto. Että OIKEIN HAUSKAA VAPPUA VAAN KAIKILLE! http://www.abestweb.com/smilies/biggrinparty.gif ollaan sitten kans ihmisiks :piis:....

Duunissa oli aika raskas päivä, huominen kun on helatorstai ja WAPPU ni sillon ei Kusti polje, eikä Posti kulje, vapaapäivä joka on ihan jees. Mut se tarkoittaa myös sitä että sama kamamäärä jakautuu yhdelle työpäivälle vähemmän :(= raskaampia päiviä.

Pirkkoja sai kantaa taas selkä vääränä. Ja sitten kaikki "viikkolehdet" Annat, MeNaiset, Avut, Seurat, SeiskaPäivät yms. shitit tuli samana päivänä eli tänää. Siinä oli sitten lajittelemista ja kannettavaa vaikka muille jakaa. Huh huh. Kyllä tulee tarpeeseen toi huominen vapaapäivä. Rundilla meni 01.47.53h eli ihan odotetusti pidempää lenkkiä kun on postiakin enemmän. Keskisyke 133, 593kcal ja 37g. <- näkyy se kyl kulutusmäärässäkin :sweat:.. Kiva muuten on jakaa postia kun aurinko paistaa ja tarkenee ihan teepaitasillaan köykäsesti - eikä oo ees kylmä. cool!

Illalla sitten suuntasin viä salille tekemään olkapäitä, rintaa ja ojentajia tähän malliin
* Alkulämppä ~10min crossarilla ja kaikki siihen kuuluvat pyöritykset venyttelyt yms.
* Pystyp. kp. 1x7 14kg, 1x5 14kg, 1x4½ 14kg, 1x6 11,5kg (supersarja!). Joo, tolla neljällätoistalla meni odotettua enemmän eli eka sarja ok, tokakin ihan jees ja toi kolmas oli vaan kotiinpäin, vaikka tosi lyhkäseks jäikin. Mutta se on jo jotain että jaksan tehdä tolla painolla noinkin paljon. Ei oo kauaa kun nostin painot tohon.. Eli going good. Sen jälkeen ei paljon irronnutkaan enää vaik tiputin painot yhteentoista ja puoleen kiloon. No ei se mitään, saa olla ihan tyytyväinen.
* Käsilläseisonta seinää vasten. 3x~30s. (supersarja!). Eli suoraan pystypunnerrussarjan perään, käsilläseisontaa seinää vasten, koittaen silti ottaa mahd. vähän tukea siitä seinästä ja pitää keskivartalo tiukkana ja näin saada liike pysymään kasassa. Kellosta en nyt kattonut mut oiskohan toi ollut about 30s/kerta. Vapariin koitan siirtää tota voimaa, siksi näin.
* Vip. kum.kp. 2x12 5kg, 2x10 5kg. Täytyy kyl olla edelleen sitä mieltä, että aiemmin mainitsemani "olkapäiden pyöräyttäminen paikalleen" todellakin on avannut "viparitaivaan" mulle http://www.abestweb.com/smilies/claps.gif . Kerta toisensa jälkeen tuntuu vaan paukkuvan perille, niin et seuraavanakin päivänä tuntuu mitä ollaan tehty. Ja toistoissa/painoissa progressiivisuuskin on ollut ihan hyväksyttävää. Hieno liike viparit kun sen oppii!
* Pystys. talj. 1x7+2 35kg, 1x10 30kg, 1x8+2 30kg. Restpausea käyttäen. Olkapäiden viimeistelyä.
* Penkki kp. 1x10 11.5kg, 1x8 11,5kg, 1x7 11,5kg. Huh siitä onkin aikaa kun viimeks oon tehnyt penkkiä kässäreillä. Ja sen kyllä huomaa. Ei oikein kulkenut ei. Eikä treenipainot päätä huimaa. Seuraavan päivän "jumituksesta" voi kuitenkin päätellä ettei se kai ihan harakoille mennyt.
* Ristitalja 1x10 20kg, 1x8 20kg, 1x10 15kg. Kokeilin pistää vitosen lisää painoa, ja menihän se. Toistot tietty tippu vähän, mutta menkööt. Ehkä seuraavalla kerralla taas lisää toistoja . Kyl se kannattaa vaan joskus rohkeasti laittaa ja kokeilla isompaa painoa, vaikka olis fiilis vähän "että jaa en tiä meneekö", ei voi koskaan tietää vaikka meniskin.. ja mitä sitten vaikkei meniskään, joku toinen kerta sit uusiks ja sit se varmasti menee :evil:. (psyykkausta parhaasta päästä, heh).
* Kapea penkki tanko 1x7 25kg, 1x5 25kg, 1x8 20kg (supersarja!). Olipas se raskasta!:eek:. Mä kun luulin et mulla ois kohtuu vahvat ojentajat.. No ekaa kertaa kokeilin kapeeta penaa (koko mighty treeniurani aikana) ja tiputti kyl harhakuvitelmista aika noileesti alas. Ainakaan tossa liikkeessä ei kyl treenipainoilla päässyt rehentelemään. Raskaalta tuntuu, onneks sentään ees oikeessa paikassa -oikkareissa tuntu. Pitäisköhän tätä vaan jääräpäisesti alkaa tahkomaan enemmän ja nostattamaan niitä painoja sieltä pikkuhiljaa . Oon kyl kuullut ni paljon hyvää tosta liikkeestä, ehkä kyl heti menis väittämään vastaan... Noo, katsellaan... Ai nii, tein tän supersarjana ton ojentajapunnerruksen kaa, vaparijuttuja taas.
* Ojentajapunnerrus penkillä 2x5 (supersarja!) Joo oli heti kapean penan jälkeen tätä ojentajapunnerrusta -vapariliike. Eli kapea ote penkistä ja hiiiiiitaasti alas (nega) ja omien voimien mukaan ylös. Kapea käsien asento saa homman menemään enemmän ojentajille kuin rinnalle (kuten vaikkapa tavallisessa penkkipunnerruksessakin). Raskasta!:sweat: En jaksa nousta omin avuin ainakaan kunnolla tuolta ylös, menee vähän "matoiluks" viä eli saa tehdä semmosen "aaltoliikkeen" selällä et pääsee ylös. Hissuksiin ois tarkotus tätäkin kehittää. Katotaan miten likan käy...
* Pushdown 1x10 40kg, 1x8 40kg. Eipä tähän mitään sanottavaa. Menee totuttuun "sannatekeepushwonia-tyyliin" eli hyvällä tuntumalla paukkuu perille, vaikka painoa onkin enemmän kun kymmenen kiloa. En muista tuliko lisää toistoja tai painoja. Mutta ei väliä vaikkei tuliskaan, koska tässä vaiheessa ojentajatkin alkaa olee aika hyvin möyhennyttäjä.Viimeistään noissa ojentajapunnerruksissa .

Lopuks "jäähdyttely" 10min kävelymatolla palkkaria siemaillen (~5km/h). Illalla sitten viä venyttelyitä X aikaa, en kuollaksenikaan muista kui kauan, varmaan vartin ja puolen tunnin välissä.

ZannaZ
03.05.2008, 12:14
Eka päivä toukokuuta ja wappuwapaa http://www.abestweb.com/smilies/waving.gif. Oikein kiva herätä itelleen sopivana kellonaikana. Mä kun en todellakaan ole aamuvirkku. Aurinko paistoi ja helli http://www.abestweb.com/smilies/cloud9.gif- oli hipsansassaa lähteä aamulenkille reippailemaan. Kävin palauttamassa yhen myöhässä olevan leffan (soosoo :warning:) eli kävelin lähimmälle ärrälle, sieltä takasinpäin sitten pikkuhiljaa.

Hauskaa oli huomata että Epsoon poliisi oli pyörimässä siinä keskustassa, pitämässä ilmeisesti jöötä juhlijakansoille, että pysyy homma hanskassa ja hanskakin viä mukana... ni heittelin siinä sitten matkalla highkickejä http://www.abestweb.com/smilies/bouncy.gif ilmaan kun oli ni mukava fiilis ja vähän muitakin vaparihyppyjä/pomppuja .

Poliisi tosiaan ajoi Mondeollaan ohi ja hitsi niiden päät käänty :lol:- sitä en sit tiä olivatko ne niin yllättäneitä tyyliin "kas kato, joku ei pode krapulaa/ole ympäripäissään wappuna!" vai kattoivatko enemmin että "mikäs hullu se siinä pomppii, et pitäiskö viedä hoitoon?"http://www.abestweb.com/smilies/happydance.gif . Tiä häntä. Hauska oli huomata että jopa poliisit kiinnittää huomiota. No, eipä taida vappuna tosiaan olla ihan yleisin näky että joku hyppelee lenkillä ja tekee jotain hassunnäkösiä potkuja. Hyvin muuten nousi jalka, olin ihan itekin yllättänyt ja lenkki maistu oikein hyvin :p. En ehkä ole suurin aamulenkkien fani noin niinku defaulttina, mut nyt on mennnyt ihan jees.

Aamulenkin saldo: 01.03.04h eli aika tasan tunti. Keskisyke 134, 350kcal ja 22g.Jännä et nyt kun ei oo ollut aikasia duuniherätyksiä ni oon poikkeuksetta lähtenyt lenkille, ilman oikeastaan kummempia miettimisiä. Viime viikonloppuna ja nyt tänään vapaapäivänä. En tiä tuntuuko se sit ni hölmöltä "olla vaan" tekemättä mitään aamutuimaan. Kun on tottunut siihen et heti pitäis alkaa tekee jotain, duuni hoitaa ton aika kätevästi arkisin, mut sitten kun ei oo duunia ni lenkki on ihan jees asia. Ja toivottavasti se tätä fläsääkin vähän siinä sivussa polttais . Muuta reeniä en sit tänään vetänytkään. Illalla venyttelyt puolisen tuntia.

ZannaZ
03.05.2008, 22:37
Perjantaina 2.5.2008 piti ikävä kyllä mennä viä duuniin, ni kiva kun olikin toi wappuwapaa. Mutta ei auta itku, velvollisuus kutsuu ja notkuvat postipinot. Sitä se todellakin oli, mutta siitä tuonnempana.

Olin ahkera ja sain kiskottua itteni aika ajoissa hereille, tosin 40min suunniteltua myöhemmin. Tarkoitus oli siis vetää tunnin aamulenkki ennen duunia, mutta koska nukuin suunnitellusta vähän pommiin, lenkki typisty reiluun puoleen tuntiin http://www.abestweb.com/smilies/sour.gif. Mietin aamulla kun havahduin että hitto ollaan myöhässä aikataulusta että otanko torkun viä ja unohdan koko aamulenkin tältä päivältä, mutta terästäydyin ja päätin että parempi ees ottaa pieni lenkki kuin ei lenkkiä ollenkaan.Aika bueno olla aamu viiden jälkeen samoilemassa pitkin asfalttiviidakkoa http://www.abestweb.com/smilies/hyper.gif sain jokseenkin kummastelevia katseita osakseni -niiltä jotka olivat jo hereillä (useimmat odottivat bussia tai muutan vaan seisoskelivat vaan - ei puhettakaan et kukaan muu ois ollut liikkeellä liikunnan kannalta... ).... olenkohan outo?

No musa korvilla http://www.abestweb.com/smilies/headphones.gif ei haittaa, mitä muut tuumivat.. ees poliiseja ei ollut kummastelemassa, hoho http://www.abestweb.com/smilies/dopey.gif. Lenkin pituus jäi siis tunnin sijasta: 36.47.32h, keskisyke 143 - nousi muutamien spurttien, loikkien, hyppyjen yms. takia. Kivasti herättää paremmin kun tasanen tallustaminen. Kulutus 327kcal ja 14g. Lyhykäisyyteensä nähden oon tyytyväinen. Ja wolh! Et tommonen aamulenkki tekee eetvarttia ja käynnistyy päivä oikein kunnolla - kun jaksais herätä useammin vaan tekemään tota.... *laiskamato*

Joo ja sitten tohon duunijuttuun, josta jo alussa mainitsin. Pöydät notku kirjaimellisesti kamasta. Mä kun hölmönä luulin et suurin osa ois jo viety, kun keskiviikkona pukkas kaikki mahdolliset viikkolehdet, torstainakin edestä. Mut ehei , viä pukkas mm. Suomen Kuvalehteä, Pirkkaa ja sitä ykkösbonuslehteä ni perkuleesti että huh huh. Ei toivoakaan et ilman punttien tekemistä pääsis.

Hei, voisinkin tässä kertoa mun rundien "piristyksestä". Eli siinä yhessä isossa hissitalossa asuu semmonen eläkeläispariskunta, joilla on aivan ihana http://www.abestweb.com/smilies/heartbeat.gif koira! Semmonen valkonen, pieni, vähän käkkäräturkkinen luppakorva - oikea hurmuri! Se tulee AINA mua morjenstamaan kun ovat kotosalla, ja sitten on "pakko" leikkiä sen kaa hetki. Ja tää tosissaan on koko piirin piristys ja sitä odottaa aina että oisko hauvva kotona. Ohessa kuva, meinasin etten laita sitä mutta sitten tuumasin että voin laittaa kun se on tolleen heilahtunut - ei pysty tunnistamaan ainakaan (sikälimikäli se ois jollekin ongelma).
http://vuodatus-media-3.web-effect.net/g/8989/1522974.jpg

Mutta siinä "ukkeli" ´lempipuuhassaan - mun käden"retuutuksessa"... Leikimielisesti toki http://www.abestweb.com/smilies/cheerful.gif.Eihän tommonen pikkunen pure vaan "puree", eli ei todellakaan lujaa, eikä ni että sattuis.... kyl te tiiätte, silleen leikkisästi "nällyttää". Ihana koira!

Muuten ei mitään kummallista tossa päivässä.Rundin statiikat: 01.31.06h, keskisyke 149, 636kcal ja 37g. Se olikin sitten viimeinen työpäivä ennen viikon lomaa. Eli pyrin jättämään oman työpisteen mahdollisimman siistiks, et se kuka siihen ikinä tuleekin loman ajaks - pärjää siinä hyvin. Löytää oikeet osoitteet ja ihmiset jne. Eiköhän tuo ollut ihan succeed (vai mites se nyt kirjoitetaankaan).

ZannaZ
04.05.2008, 15:22
Lauantaina 3.5.2008 oli ohjelmassa viikonlopun kunniaksi aamulenkkiä. Heräilin ihan rauhassa, mihinkäs sitä kiire. Heitin sokerittoman Edin naamaan ja lähdin tarpomaan pitkin maita ja mantuja.
http://vuodatus-media-3.web-effect.net/g/8989/1524347.jpg

Koitin mennä mahdollisimman paljon "offroad" eli metsissä polkuja pitkin ja jopa ilman polkujakin. Antaa paljon enemmän vaihtelua kun ei oo vaan tasasta - ja saa nilkat ja pohkeetkin enemmän treeniä kun luonto asettaa omat esteensä ja vinkkelinsä tielle. Me likes! Saldoksi tuli: 01.03.29h, 366kcal ja 22g, keskisyke 136 eli aika peruskauraa. Ihan hitusen tuntu askel tökkivän alussa, mutta sitten kun vauhtiin taas pääs oli ihan kivaa.

Illalla oli tarkoitus mennä salille, mutta kun jumituin telkasta kattomaan "biisikärpästä" (tosi viihdyttävä ohjelma!) ni sen jälkeen totesin että en kerkeä reenimään kun sali menee kii. Aattelin että höh, mutta sit kekkasin että voisin vetää parkkiksella snadin loikka/hyppy-harjoituksen, ja sen myös tein!
http://www.abestweb.com/smilies/bouncy.gif. Reenialustana sai toimia ihan "kotiparkkis", onneks se on aika tasaista - vaikka asfalttia onkin.

Lämmittelyks vuorohyppelyitä eteen (tuolla gym-tv:llä on hyvä video (http://www.gym-tv.fi/index.php?viewkey=abca69fa097b85867d9a),mitä tarkoitan ja miten tehdään). Eli suunta eteenpäin, polvi rintaan hyppelyitä, pyrkien päästä mahdollisimman korkealle (sitä ponnistusta aina takareisiä ja pakaroita myöden). Yhdellä jalalla, ei tasajalan. Tämmöstä tehtiin joskus kakarana aina kun oli hyvä fiilis ja kivaa. about 2x40, 1min palautuksella. Eli 20/jalka periaatteessa. Mulle se tarkoitti käytännössä tän parkkiksen päästä päähän .http://vuodatus-media-3.web-effect.net/g/8989/1524425.jpg

Sitten pitkät vuoroloikat eteen: (samaisesta videosta löytyy apuja (http://www.gym-tv.fi/index.php?viewkey=abca69fa097b85867d9a)suorituksee n ja hahmottamiseen).Tän vois nimetä myös "harppomiseks", koska tässä yritetään harppoa mahdollisimman pitkälle aina yhdellä jalalla, mutta tietty käyttäen molempia jalkoja vuorotellen. Hmmm, "juoksemista" harppoen. Mua auttaa tässä et yritän "venyttää" sitä askelmaa mahdollisimman pitkälle, että tavallaan ton parkkiksenkin päästä päähän pääsis mahdollisimman vähillä askelilla - kuin yrittäis säästää niitä. Näitä teen 2x50, eli about 25/jalka. 1min palautukset, niin että syke palautuu ainakin alle 120, mieluusti viä alemmaks. Näin seuraavaan "vetoon" on taas "täydet energiat käytettävissä". Minuutin palautuminen.
Sitten nilkkahyppyjä (videota gym-tv:ltä) (http://www.gym-tv.fi/index.php?viewkey=4197ff767970b6704169) 2x15. Tein tän semmosilla pienillä "välipompuilla" että sain siihen mahdollisimman hyvän ponnistuksen, eli ei "kuolleista" vaan pienellä "vauhdilla". Yritin ponnistaa mahdollisimman korkealle ja saada se liike lähtemään räjähtävästi. Sitähän vaparissa tarvitaanhttp://www.abestweb.com/smilies/psst.gif ! On kyllä raskasta! http://www.abestweb.com/smilies/scared.gifMeinas todellakin loppua poweri. Tein nää ihan suoraan ylöspäin, vaikka eri variaatioita on vaikka minne suuntaan. 1 min palautuksilla.
Yksittäinen kyykkyhyppy: (videota gym-tv:ltä jälleen (http://www.gym-tv.fi/index.php?viewkey=34854f3ef915e2e980c3)) 2x10. Tein siis "kuolettamalla", jokainen hyppy ilman vauhtia - yksittäisesti siis. Tarkoitus päästä mahdollisimman räjähtävistä ja mahdollisimman korkealle, jotta joskus esim. kasakkahypyt luonnistuis paremmin. On raskasta yrittää noinkin monta hyppyä tehdä satalasissa. Sai oikein puhista ja puhkua että ne viimeisetkin sai menemään ni suurella kapasiteetilla, kun siinä vaiheessa oli enää mahdollista. 1 min palautuksilla.
Yksittäinen polvet-rintaan-hyppy: 2x10. Tästä musta ei oo videoo, mutta nimi kertoo kaiken. Eli "kuolettamalla", ilman vauhtia, jokainen yksittäisesti polvet rintaan- hyppyjä. Todellakin mahdollísimman räjähtävästi ja nopeasti polvet ylös ja kontrolloidust alas. 1min palautus.

:sweat:Huh huh. Lyhyt mutta sitäkin intensiivisempi ja raskas treeni: 23.08.13h, keskisyke 133, 126kcal ja 7g. Tulipahan tehty kerralla aika mojova loikkatreeni. Eipä tuo näytä paperilla juurkaan kummoselta, mut tehkääpäs perässä yrittäen puristaa joka ikisen loikan ja hypyn ni täysiä kun vaan kropasta lähtee - ni johan parinkymmenenkin minuutin jälkeen on aika "reenannut olo".

Ennen nukkumaanmenoa viä kevyesti venyttelyitä, eritoten noille koiville -koko "alaosasto" kun sai aikalailla kyytiä tossa loikkimisessa.

ZannaZ
05.05.2008, 16:45
Sunnuntaina 4.5.2008 jälleen kerran aamulenkille, ligth Edin siivittämänä. Hauskaa kun luonto asettaa "omia esteitä" tielle. Pitää mielen virkeänä kun maisemat vaihtuu ja niitä "esteitä" voi kätevästi käyttää hyödyksi tekemällä varioituja esim. vapariharjotteita.

Nää kaatuneet puunrungot tarjosivat http://vuodatus-media-3.web-effect.net/g/8989/1528378.jpg
mielenkiintoisen mahdollisuuden tehdä ponnistusharjoituksia. Olivat sen verran korkealla että "ihan" en pystynyt aitaloikkaamaan yli :D (ees lähellä). Mutta sen pystyin tekemään, että käsillä kiinni tosta rungosta, ponnistus ja "heivaus" ittensä yli. Ja sitten tietty et kiipeää päälle ja siitä mahdollisimman räjähtävällä hypyllä ylös ja sitten alas. Syke nousee aika kivasti tommosessa. Silti saldoksi jäi keskisyke 131 vaan, 01.05.45h, 345kcal ja 22g.

Illalla tuli tanssii tähtien kanssa-tv:stä ni jämähdin kattomaan sitä. Harmittaa et Tuuli tippu :(. Olisin soinut hänen jatkavan viä finaaliin ja voittoon asti. Mutta uumoilin että kansa äänestää toisin. En tiä kokeeko monet että Tuuli on "liian omassa luokassaan" aerobic-taustansa takia - vaikka musta se ei auta tanssimisessa juur mitenkään- paitti ehkä rytmitajullisesti ja notkeudesta toki apua http://www.abestweb.com/smilies/huh.gif. Mutta rytmitajua myös Nickellä ja Marialla on.... ja omaan notkeuteensa jokainen voi ihan omalla toiminnallansa vaikuttaa, että se siitä "ylivoimaisuudesta" sitten. n nää on vaan mun mielipiteitä'. Kuitenkin hyvin sääli että Matinsalo tippu. Hieno suoritus silti tähän mennessä, on ollut ilo katella Aleksin ja Tuulin tanssia ja yhteistyötä

http://static.iltalehti.fi/tanssi/tuulimuutos2603PP_410_tn.jpg
WOW!

Tosta tulikin mieleen et täs yks ilta kun odottelin Nukkumattia tulin miettineeks ja hoksanneeks - miks toi kisa vetoaa ni muhun. Varsinkin nyt Tuulin ollessa mukana. Asiahan on aika päivänselvä, kun sen hoksasin :p, täältä pesee:http://www.abestweb.com/smilies/hmmm.gif

a) liikkeet vaatii paljon harjoittelua, ja se esitetään vain yhden kerran (on oltava kaikki pelissä!) = aika tavalla lähellä fitnesstä
b) kropat ovat treenatun näköisiä ja kohtuu rasvattomia = aika lähellä fitnestä
c) se pukuloisto! aina meikkejä ja hiuksia myöden = daa! tosiaankin sama kun fitneksessä.
d) kokonaisuus ratkaisee, ei vaan suoritus (tanssi, vapari, fysiikka) VAAN on panostettava myös näihin "pinnallisiin" juttuihin kuten asuihin (paljon bling blingiä!), meikkeihin, tukkaan, olemukseen, fiilikseen että kokonaisuus olisi outstanding!

Nää nyt tulee äkkiseltään mieleen.

Eikös ole yllättävän paljon yhteläisyyksiä fitness kisaamiseen http://www.abestweb.com/smilies/iagree.gif. Eikä vähiten se, että se minkä katsoja näkee, esitys on vaan ni raapaisu sitä pintaa. Siinä takana on ni julmettu duuni että oksat pois. Lavalla (olkoot sit tanssi-tai fitnesslava) näytetään vaan se mitä ollaan saatu aikaseks mahdollisimman hyvin. Ja koitetaan saada tuomarit ja katsojat mahdollisimman hyvin siitä jyvälle mitä ollaan tehty ja vakuuttuneeks.

Upeeta toi tanssiminen! :kuola:Joskus kakarana itekin vähän harrastanut, mut se on sitten jäänyt. Nyt täytyy myöntää että himppasen houkuttelis taas päästä vähän "chachachaamaan".

ZannaZ
06.05.2008, 16:40
Taas käynnisty uus viikko, jälleen aamulenkillä. 5.5.08 maanantai siis tänään.Maanantait tuntuu olevan vähän nihkeitä, oli mikä oli. Mulla ei tällä viikolla oo ees töitä, ni sai nukkua pitkään. Mutta silti jotenkin nihkeesti lähti päivä käyntiin :hmm:.Kuitenkin Edin voimalla taas lähdin lenkkipolulle, vaikka saikin käydä ittensä kanssa keskustelua että lähteekö vai eikö lähde.

Mutta aamuinen painon mittaus rohkaisi ja motivoi sen verran ettei luonne antanut periks että "laiskottelisin". Juu, tosiaan kilo tullut alaspäin, eli saa olla ihan tyytyväinen, silti long way ahead. Vähähiilarinen sopii näemmä mulle . Ainakin siis ton painon valossa, muuten en tiä. Tuntuu olevan joskus vähän turhankin tiukkaa tapella ton sisäisen "karkki/hiilarihiiren" kanssa. Tähän mennessä oon pysynyt niskan päällä. Mutta ei voi sanoa että ihan helppoa ois. Mutta koitan aina koputella sen "kovan punttimimmin" sieltä esille. Monesti oon saanut voiton tosta karkkihiirestä ajattelemalla, sitä mitä oon jo saanut aikaan ja että olisin suorastaa tyhmä http://www.abestweb.com/smilies/nono.gif jos antaisin hetken mielijohteen pilata ja nollata kaiken sen. Yleensä toi auttaa. Ja kun ajattelee että ois vmäistä huomata ottaneensa takapakkia vaan sen takia että koki heikon hetken ja taas kääntäen jos pysyy ruodussa on taas askeleen lähempänä tavotetta > voittajafiilis. Henkimaailman taistoja, joitsa kuitenkin tähän mennessä selviydytty voittajana :thumbs:.

Aamulenkin saldo: 01.07.54h, keskisyke 131, 363kcal ja 23g. Illalla harjoittelin ihan vähän pressejä ja vaakoja kotona, samalla kun kattelin Rumaa Bettyä... mutta eipä siitä paljon kirjoitettavaa ole. En ees laske kunnon treeniks. No jos huomenna sit taas reenailiskin.

ZannaZ
12.05.2008, 18:53
No niin, uus viikko ja uudet kujeet taas. Eli eletään siiis maanantaita 12.5.08.Viikon loma oli ja meni ja taas kulutetaan katuja postia jaelleen, fillaroiden ja rappuja juosten. Kohtuu iisi päivä, ihan jees "pudotus arkeen", parit hassut "läpyskät" (mainoksia) ja vähän postia. Nopeasti meni rundi- 01.22.47h, keskisyke 138, 495kcal ja 30g. Olin pian ulkona- jäi kooooko päivä touhuta kaikenlaista. Ihanaa! Ihanaa kun välistä on helppojakin jaksoja duunissa.... tulis nyt vaan ne kunnon biitsikelitkin.... ja se bikinikunto :evil:. I'm workin on it.

Sitten myöhemmin suuntasin viä uimaan. Yritin nyt sen kunnonkohotuksen lisäks saada siihen uimiseen jotain "oikeeta tolkkua" eli koitin uida teknisesti oikein. Rintauintia (jos se sen nimi nyt oli). Kun oikein keskittyy sain mielestäni menemään ainakin sinnepäin :rolleyes:. Jotakuinkin näin sen taiteilin itelleni: potku -> liuku (pää veden alla, kädet suoraan edessä juu nou)... kun loppuu vauhti -> käsillä veto jolla lisää vauhtia ja pinnalle haukkaamaan happea ja sitten taas veden alle ja se potku -> liuku -> veto -> hengitys jne...Kyllähän se nyvvaa on ni että "oikein tekemällä" se on hurjan paljon tehokkaampaa (ehtii enemmän tunnissa!) :thumbs: kun se että räpiköi jotain uimista muistuttavaa ominpäin - jota oon tähän mennessä abouttiarallaa harrastanut.
Eli tässä vaiheessa kiitoksia Karvosen Eetunkin puoleen - taannoin katoin (on jo muuten aikaa) fast chanelista sen opetusta oikeesta uintitekniikasta ja kai siitä jotain mieleenkin on jäänyt kun "tavikseksi" mielestäni räpiköin ihan hyvin. Vai miltä kuulostaa 1950m/1h? :rock:. Oon innostunut muutenkin tosta uimisesta ihan oudolla tavalla, katellaan jääkö vaan hetkelliseks vai josko tästä sais ihan jatkuvamman "mielenpinttymän".

Uinti on muuten sit tosi kokonaisvaltaista reeniä, kyllä tuntee selässä ja olkapäissä noi vedot ja taas jaloissa potkut. Kun ne tekee kunnolla ni ei se mitään "kellumista" kyllä ole vaan ihan raakaa duunia. Reeni kun reeni, täysiä mennään. Mitään himmailemaan olla tultu - oli sitten kyse salitreenistä tai uintireenistä. Suosittelen ehdottomasti!.. Odotettavissa huomenissa kipuilua ainakin olka-hartia-selkäfileissä, varmaan myös pohkeissa, lonkankoukistajissa .. no joo. Aikalailla joka puolella. Täytyykin muistaa viä illalla venytellä ja koittaa minimoida "aijaijai"-efekti.

Sen verran on todettava ääneen - että on se kunto oikeesti parantunut kun rundillakin vaikka syke nousee herkästi ni hengästyn paaaaaljon vähemmän, enkä ni herkästi kun joskus. Ja tänään uidessa - vaikka tossa ei järin pitkä aika toi hapenottohetki ole, mutta kyllä sitä vaan jaksaa puuskuttaa. Ihan yhtä soittoa painoin menemään. Hih hih! Ehkä mä saan tän kunnon viä semmosella tasolle joka tyydyttää itteensä. Ei muuta kun more work vaan ja hanat auki!

ZannaZ
12.07.2008, 14:15
.. on jo korkea aika saada jotain aikaseks tälläkin saralla. Anteeks vaan kaikilta, jotka ovat mahdollisesti kaivanneet jonkinsortin päivityksiä. Tässä "pikapäivitys" siis viimeisistä treeneistä:

Maanantai 7/7/08 sali: olkapää-ojentaja-rimpuilua
Ostin pienen tauon jälkeen salikortin "kotisalille" ja yllätyin positiivisesti kun siä oli joku kesätarjous ja sain vajaan kuukauden hinnalle melke 2kk mahtavaa reeniaikaa, motivaattorihan toikin, ottaa kahta kauheammin kaikki irti siitä rahasta. Mitä enemmän reenaa sitä enemmän saa "ilmaista reeniaikaa" :D heh.Ite reenissä meininki oli vähän tahmeeta, meinasin aluks että ei tästä tuu mtn ja lähteä kotiin mut sit sisuunnuin ja jatkoin silläkin uhalla et tulis ihan pannukakku koko reenistä, mut kas kummmaa, se alkokin luistaa.

Treenailin semikovaa/kevyesti vähän olkia ja oikkareita. Ikäväkseni huomasin etten pysty enää tekemään pystysoutua taljassa :(, kun ranne, oikea ranne perskule soikoon kipuilee siinä -eikä vaan vähän. Dämn! :mad:. Oon niin tykännyt tosta liikkeestä, ja aina ollut tyytyväinen että oon voinut sitä tehdä ja oon pitänyt sitä tehokkaana. Nyt joudun ikävä kyllä siis jättämään sen pois ainakin toistaiseksi treeniohjelmasta http://www.abestweb.com/smilies/upset.gif. Nyyh. No, onneks se ei oo ainut liike mikä on hyvä rääkkäyskeino olkapäille, mut kyl se silti pistää harmittamaan.

Enemmän kun tota miettii miks se kipuilee, ni syy löytyy todennäköisesti "vanhasta vammasta", joka tuli kun ekoihin kisoihin harjottelin. Eli vapariharjoittelusta, kun ni paljon tulee "hittiä" ranteille ja kyynärvarsille. Jonkinsortin "rasitusvamma" http://www.abestweb.com/smilies/what.gifsiis. Mutta toistaiseksi ei menoa haittaa. Täytyy vaan kehitellä liikkeet, joita ranne/käsivarsi sallii. Aikanaan toi äity niin pahaks etten voinut tehdä MITÄÄN missä tarvii puristaa jotain tai kääntää tms. ts. kaikki käsiliikkeet olivat ihan mahdottomia suorittaa. Nyt koitan olla niin ettei moiseen jouduttais. Se oli kyl aika tuskaa, henkisestikin kun tiäs että pitäis paikuttaa sata lasissa mut ei voi.

No muuten oli ihan jees treeni, näin avaukseks. Pumppailin pystypunenrrusta kässäreillä ja vipareita kässäreillä sivulle. Pushdownia oikkareille taljassa ja erilaisia vaparipunnerruksia penkillä ja lattialla. Ei mitään järkyttävää hc:ta siis, mutta sen verran et tuntuu ja alkuun pääsee.

Aamulla oli tietty aamulenkki tyhjään vatsaan ennen duunia. Duunissa niinku aina "rundi". Ja siitä sitten kertykin aika mukavasti päivän liikunnat. Alunperin aattelin käydä illalla viä palauttavalla pienellä köpöttelyllä, mutta menin sammumaan kun saunalyhty http://www.abestweb.com/smilies/yellowsleep.giftossa kasin jälkeen ja nukuin makeasti aamuun asti. Heh.

Kello juoksee, täytyy rientää pienelle köpöttelylle kauniiseen aurinkoiseenhttp://www.abestweb.com/smilies/cloud9.gif ulkoilmaan, palataan astialle päivitysten saralta kun oon tullut takasin (ja saanut ruokaa http://www.abestweb.com/smilies/drumstick.gifkitaan) ...

...To be continued...

ZannaZ
12.07.2008, 19:46
Jep päivitys jatkuu. Tässä muutama päivä taas.
Tiistai 8/7/08 sali - selkä-hauis-vatsat

Läpijuoksu päivä duunis, ei mainoksia ja vähän kannettavaa muutenkin. Jeij! :rock:. Aamulla tunnin lenkillä taas tuttuun tapaan tyhjään vatsaan, duunissa rundi, kotiin jo ennen kymmentä - ei paha. Puolenpäivän aikaan sitten salille jumppailemaan semikevyesti selekää ja hauvvista.

Lämppä 10min, leuanvetoa myötä- ja vastaotteella, vastaote kulkee jo paljon paremmin kuin myötä :rolleyes:... sitä yhtä puhdasta omalla painolla tehtävää leukaa odotellessa (nyt siis joudun avustamaan vähän viä). Mavea kuolleista ja kulmasoutua kässärillä. Mave tuntu käsittämättömän raskaalta jotenkin, ei tuntunut millään nouseva sieltä lattiasta tanko, mut sit kun sen sai liikkeelle ni loppu tuli ihan nätisti, mut raskasta oli... Hauikselle hauiskääntöä z-tangolla ja keskitettyä hauiskääntöä kässärillä. Kiva oli huomata ettei toi ranteen kipuilu haitannut tota z-tangolla tehtävää haukkarikääntöä :), viimeks kun sama vaiva oli ni en voinut kuvitellakaan käyttäväni mutkatankoa. Mut hyvä näin!

Lopuks vatsoille rutistuksia taljassa (hitsi kaipaan sitä palloa selän taakse, helpottamaan "rullausta"!), lyhyttä rutistusta selin makuulla, staattisia pitoja ja muutama pressiharjoitus. Siinähä varmaan tän päivän heilumiset. Ei mitään kummallista siis.

Keskiviikko 9/7/08 sali - treenivapaa, koko kropan venyttely

Aamulenkki tuttuun tapaan aamulla tyhjään vatsaan ennen töitä ja duunissa rundi joka oli aika likiltä läpijuoksupäivä tänäänkin. Tahtia haittais snadisti Kirkkikset mutta ei paljoa. Ennen kymmentä http://www.abestweb.com/smilies/approval.giftänäänkin veks.

Tänää ois vapaapäivä reeneistä, tarttis venytellä huolellisesti kroppa läpi. Näin tein, tunnin venyin tölsöä tuijotellessa samalla, ihmeen kankea fiilis oli mut parhaani yritin. Mutulla vois silti väittää että jalkojen liikkuvuus ois parantunut vähän. ...Totaalivapaapäivä tää ei kyl oo johtuen tosta aamulenkistä ja duunirundista, jotka jo sinänsä käyvät reenistä - mutta noin niinku muuten vapaata reeneistä. Kahtellaan jos sais viikonloppuna tehtyä sit ihan totaalilepopäivän ilman mitään heilumisia.

Torstai 10/7/08 sali - jalat-olkapäät(spesi)

Aamulenkki ennen duunia, töissä rundi ja illemmalla viä salitreeni - siinä tän päivän liikkumiset lyhykäisyydessään.

Salilla piti reenata jalat kokonaisuudessaan, mut typistyi mokoma takareisi- ja pohjetreenikshttp://www.abestweb.com/smilies/stop.gif kun en kyennyt vetämään suorinjaloin maasta, kyykkäämään tai mavettamaan viä kun oli selkäfileet ni arat tiistain mavesta - varsinkin latsit. Ei mitään toivoa tehdä mitään "vetävää" treeniä lattiasta päinhttp://www.abestweb.com/smilies/undecided.gif. Puh. No tein sitten koukistuksia maaten ja glute ham raisea ja lisää koukistuksia- meneehän se niinkin, vaik vähän ehkä "tylsää".

Pohkeille runnoin istuen menee, aika kivasti suhtees (omaan painoon) saa laittaa rautaa, että tuntuu ylipäätään jossain. Kiitos fyysiselle duunille vaan (http://www.abestweb.com/smilies/irked.gif ) et pohkeet kovas rääkis "arjessakin". Noh, ei auta kun runnoa vaan viä isommilla romuilla/intensiivisemmin menee reenissä että ne rimpulat tajuaa että niiden pitää kasvaa ja vahvistua.

Sit viä tein spesitreenin olkapäille eli viuhdoin vipareita vähän joka suuntaan ja eri tekniikoilla. Tavallisia seisten sivulle moonta sarjaa, takaviistoon, kumarassa takaolille,

Haa, tää liikehän leviää nopeemmin kuin musta surma :lol: Todellakin! Mitäs on ni hyvä liike.
kyljellään makuulla sivulle, syvä kiitos ja kumarrus täältäkin Jonna1983:lle tän upeen liikkeen tuomista "ihmistenilmoille".Ei egoiluille, ei-mut kyllä tuntuu! :thumbs: Lopuks viä "koiraviparia" taljassa takaolille.

En viä kokeillut mm. Illiskuutin kanssa käydyssä takaolkakehityskeskustelussa esille tulleita liikkeitä kuten facepull ja takaolkapääsoutu. (linkki http://musclemarket.fi/forum/showpost.php?p=20663&postcount=186, jossa on kuvia liikkeistä). Muistin kyl noi, mut ihan tarkotuksel jätin viä pois kun oli mieles tehdä vaan viparitreeni olkapäille. Seuraavalla selkä(?) tai olkapäätreeni kerralla noi sitten kokeiluun. Lupaan sen!

ZannaZ
12.07.2008, 23:08
Perjantai 11/7/08 - treenivapaa

...Joo aamulenkki ennen duunia, oli muuten sit vika ennen lomaa (viikon pieni pyrähdys)! Wiihii! Töissä sit rundi taas totuttuun tapaan. Muuta en tänää sit tehnytkään, treenien osalta.

Illalla oli kamala tappelu ja taistojen tahto eiku tahtojen taisto http://www.abestweb.com/smilies/devil6.gifmakeannälän peikon selättämisessä. Joku piru mun sisällä koitti piipittää että mee vaan ja osta karkkipussi - täytyyhän leffaa kattoessa olla jotain naposteltavaa (neloselta tulee Daredevil!http://www.abestweb.com/smilies/saevil.gif . Aijai vanha tapa istuu aika sitkeessä viäki, onneks oon onnistunut aika hyvin olemaan kovana. Mut tänää voi ett oli kyl semmonen vääntö itteni kaa.

Päädyin sit ihmettelee kaapille ja tein kaakaonmakuisesta protujauhosta, vehnäleseistä, vehnäjauhosta, valkuaisista ja vettä semmosen oman sävellyksen. Sotkin ainekset keskenään ja paistoin pannulla hetken että siitä tuli semmosta "puuromaista". Ei se ollut ihan sitä mitä lähin yrittämään (en todellakaan oo mikää keittiöihme) mutta yllättävän hyvää siitä tuli http://vuodatus-media-3.web-effect.net/g/8989/1722448.jpg. Heitin päälle ohuen ohuen kerroksen viä kaakaojauhetta ja gramman strösseleitä koristamaan, http://www.abestweb.com/smilies/applause.gifeiku naamaa kohden.

Ei ollut ihan ideaali ravintoarvoiltakaan, vaik ni kuvittelin :rolleyes:. Mut kyl se aina sen karkkipussin voittaahttp://www.abestweb.com/smilies/smiling.gif! Varsinkaan kun en koskaan osaa jättää sitä avattua karkkipussia kesken, vaan aina menee ihan kokonaan, hrmz, mokomakin herkkupeba. Kohta tulee arvot, käyn lunttimas...

No niin eli semmosen jälkiruokakupin verran tuli:
249,4 kcal
31,8 prot
23,6 hh
3g r

http://vuodatus-media-3.web-effect.net/g/8989/1722440.jpg.Kuvat tuolta mun "virallisesta" blogista http://zannaz.vuodatus.net.

ZannaZ
13.07.2008, 12:37
Otetaas pientä taustatietoutta tähän väliin. Oon tässä nyt pitkin kevättä koittanut tiristellä ylimääräisiä läskejä veks, ja siinä jonkinverran jo onnistunutkin. Mitään kiirettä mulla ei oo missään vaiheessa ollut, jonkinsortin välitavoitteet kylläkin aina (ei tuu mun tekemisestä oli kyse sit dieetistä tai reenaamisesta oikein mitää järkevää ilman kunnon tavoitteita, joita kohdaen pyritään määrätietoisesti (joskus jääräpäisestikin :D).

Eli hampparit ja muut "offiherkut" on jäänyt hyvän tovin sitten jo taakse http://www.abestweb.com/smilies/cheeburga.gif. Alussa tuli kiskottua pahimpaan pullamössömättönälkäänsä satunnaisesti tuplajuustohamppareita, selitin itelleni että niissähän on aika optimaalinen toi ravintosuhde http://www.abestweb.com/smilies/devil.gif, vaik kaloreitahan niissä on armottamasti - leijonan osa koko päivä kaloreista, rasvasta puhumattakaan. Eli no more, no more.

Tosin niinku edellisestäkin postista tulee ilmi, joskus tulee arrrrmottomia tappeluita ittensä kaa kun meinaa vallata se makeanhimopiru valtaa ja tekis ni mielettömästi mieli hukkua johonkin megakarkkipussiin ja sokerihumalaanhttp://www.abestweb.com/smilies/rolleyes.gif, vaik tietäähän sen että siitä tulee vaan huono olo -jos ei muuten ni jälkeenpäi morkkiksen muodossa http://www.abestweb.com/smilies/ranting.gif. Mutta päivä kerrallaan ja ateria kerrallaan tässä ollaan tähänkin mennessä porskuteltu ni samalla kaavalla jatketaan.

Paino on tullut nyt alas siitä absolute pahimmasta painosta ja olosta 8kg ja tavoite on tiristellä "muutama" viä pois. Sitä en osaa tarkalleen sanoa mitä toi muutama on, katellaan oloa ja ulkomuotoa ja omaa motivaatiota. Kesällä tässä tiristelyssä on aina omat haasteensa kun on mansikoita ja muita marjoja, puhumattakaan ihanisa grilliherkuista :kuola:.... mut onneks noistakin voi säveltää enemmän dieettajalle sopivia herkkuja. Mut kyl sitä välistä kaipaa niitä hetkiä kun voi heittää ravintoarvoilla ja kalorimäärillä vesilintua ja syödä mitä haluaa.

Pitää vaan sillon muistuttaa itteensä - miks tätä tekee ja kelle. Eli ihan itelleenhän tässä tehdään, omalle itelleen parempaa oloa olla. Takapiruna se ajatus että pysyis off-kunto semmosena "siistinä" ja seuraavalla kisadieetille lähdettäessä (...sittenjoskus...)tiputuksen pitäis olla alle 10kg, mieluusti siinä viiden tietämillä.Kahtellaan pystytäänkö, kova on yritys. Periaatteessa oon antanut itelleni aikaa nyt ens kuun loppuun saavuttaa se haluamani kunto, eli sinänsä aika ei ihan kamalan kortilla ole. Toisaalta kun tuntuu lähtevä ni tosi hitaasti nää kilot, että saa nähdä tuleeko kiirus.

Mutta tällästä täällä siis ollaan puuhailtu ja tullaan puuhastelemaankin. En oo kyl ainut jolla on jonkinsortin "kesäkiristely" vauhdissa. Tsemppiä ja hermoja jokaiselle, joka on tän polun valinnut! Viä me näytetään mistä :evil: kovat mimmit on tehty! ;)

ZannaZ
16.07.2008, 17:28
Dohnih! Tänää alko uuden reeniohjelman "sisäänajo". Mielenkiinnolla odotan mitä tulevan pitää, onko toi kaiken sen saaman huomion ja "hypettämisen" arvoinen :rolleyes:. Ja mikä tärkeitän toimiiko mulle, tuoko haluttuja tuloksia... Aika näyttää...

Eli testaan nyt ekaa kertaa 2-jakosta menetelmällä vetävät/työntävät. Tänää oli vuorossa eka treeni ja vetävät.

Lämpöä 10min ekaks erilaisilla jutuilla jumppasalilla. Lopuks kävelymatolla reippailua 10min "jäähdytellen" ja palkkari juoden. Tälleen meni reeni:

Ylätalja 1x10 30kg, 1x8 35kg, 1x9 30kg
mave 1x10 20kg, 1x8 40kg, 2x6 42,5kg, 1x5 42,5kg. Kukaan nähnyt mun voimia missään :confused:???
Alatalja 1x10 20kg, 1x8 20kg, 1x10 15kg

GHR 1x10, 2x8 omalla painolla
Koukistus maaten 1x3 25kg, 1x8 20kg, 1x6 20kg

Hkääntö z-tangolla 1x20 20kg, 1x8 20kg, 1x7 20kg, 2x8 18,5kg
Hkääntö kp. scott. 1x12 5kg, 1x10 5kg, 1x7 5kg
"tuplat" taljassa 1x13 10kg, 1x12 10kg, 1x9 10kg

Voimat on vähän hakusessa viä, mut eiköhän ne löydy taas kun pääsee tässä ohjelmassa vauhtiin. Tuntui oikein mukavalta reenltäi. Kahtellaan onko yhtä hauskaa toisessa osiossa eli työntävissä hopefully huomenna.

No, mitäs muuta tänään? No aamulenkki tietty . On kiva lähteä ulos kun aurinko paistaa ja on KESÄ! Ja kaikenlisäks LOMA :rock:! Ai että kyllä meikän kelpaa. Illalla sit kevyttä venyttelyä reenatuille lihasryhmille, jalkoja vähän enempi painottaen. Tähtäimessä se spagu (tiäs kuinka monetta kertaa, mut nyt on saatava menee se... ).

Ruokailut on mennyt ihan kivasti kyl, paino junnaannaa paikallaan vähän mutta mielestäni peilikuva osoittaa jonkinsortin kiristymistä.Tossa muutama päivä sitten söin jopa vähän karkkia, mutta osasin ottaa yhden max. kaks kerralla maistella ja imeskellä niitä pitkään suussa ja lopettaa siihen :thumbs:. "vanhaminä" ois kiskonut koko pussin naamaan, ei voinut millään jättää vajaaks ehei, vaikka tiäs että tulee paha olo. Mutta tosiaan oon oppinut jättämään siihen muutamaan et saa makeaks suun ja sen "himon" hillittyä. Kyl maar mä viä siihen tavoitteeseeni pääsen... toinen asia millä ajalla... Palataan.

ZannaZ
16.07.2008, 21:02
Työntävät
Lämpöä 10min ekaks.
Pystyp. kp. 1x6 14kg, 1x10 11,5kg, 1x7 11,5kg, 1x6 11,5kg
kseisonta 3x jokaisen pystyp. sarjan perään
vip.siv.kp. 1x12 4kg, 2x10 4kg, 2x12 3kg
vip.siv.kylkimakuultaan 3x15 2kg :lol: pienet on painot mut kyllä on tehokas liike!
vip.taakse mahamakuultaan 1x12 3kg, 1x11 3kg, 1x10 3kg, 2x12 2kg
"koira" talj. 2x7 5kg, 1x6 5kg
"koira" levyp. 2x12 2,5kg ois siihen voinut laittaa viä 1,25kg lisää :rolleyes:

Ranskal.punn.maaten talj. 1x20 15kg tää meni ihan ketuilleen. En saanut millään hyvää asentoa ja aina oli ni hemmetin vaikeeta saada se tanko sieltä alhaalta käsiinsä, joten meni hermot ja siirryin istualteen tehtävään ranskalaiseen.
Ranskal.punn.ist.kp 1x8 14kg, 1x 14kg, 1x6 14kg, 1x8 11,5kg yks kässäri siis, jota pidellään kahdella kädellä pään yläpuolella ja blahblahblaah.
N.punn.räjäht.penk. 2x5+5 oma kehon paino. Kämmenet päällekkäin, penkillä, naistenpunnerrus asennossa eli polvillaan, mut kuitenkin ni että jalkapohjat kattoon. Hmmh. Tarpeeks sekavasti ilmaistu yksinkertainen asia :hmm:. 5 oikea kämmen päällimäisenä ja toiset 5 vasen päällimmäisenä, muuttuu se painopiste kummalle puolelle ottaa enemmän. Mahd. räjähtävästi tää liike!
N.punn.räjäht.latt. 2x12 oma kehon paino. Sama homma kun äskeinen paitti lattialla ja levällä oteleveydellä - ei siis kämmenet päällekäin.
Pecdec 1x10 20kg, 1x8 20kg, 1x6 20kg ristitalja oli varattu, enkä jaksanut jäädä venaamaan sen vapautumista- vaihtoehtoliike.

Ojennus istuen 1x12 15kg, 1x10 20kg, 1x10 25kg
Pohkeet istuen 1x10 60kg, 1x8 60kg, 1x7 60kg, 1x10 50kg, 1x9 50kg

Aika rupes loppuu kesken joten etureidet ja pohkeet jäi vähän vajaaks. Ei silleen että mä niistä uneni menettäisin, ehkä just ne osat tosta reenistä, jotka vähiten kaipaavat piffiä.

Kyykky ja pohkeet prässissä jäi tekemättä. Myös vatsat kun oli hoppu veks. Tosin ne ahkerana plikkana jumppailin nopeasti kotona viä telkkaa kattoessa:

vatsarutistus 2x20
lyhyt vatsarutistus 2x20
V-pressi harj. 3x
L-pressi harj. kannat ylös 2x
L-pressi harj. peppu ylös 2x.

Hyvin meni eka työntävät reenikin. Kyl mä vähän luulen et alan tätä nyt tahkomaan oikein tosissaan. Aika sit näyttää mitkä on tulokset.