PDA

Näytä koko versio sivusta : Pauskun päivyri

Pausku
03.02.2008, 13:46
No justiin huomasin, että oli tullut tämä naisten osasto :) jos joku, kuka siihen kykenee, voisi siirtää mun ekan päivyrin tälle puolelle.

Tänään tein penkkienkkani, 5 toistoa neljälläkympillä!!! ei vielä mitään hurjaa, mutta olen ylpeä, koska penkki on mulla tökkinyt. en vain ole riittävässä tahdissa nostanut painoja. nyt on noussut kuukaudessa sarjapaino 10kg... :o

kokonaisuudessaan treeni oli selän kuulostelua, mutta luisti yllättävän muakvasti. aamusta heti selkä oli vähän jumissa, mutta tässä treenini kokonaisuudessaan:

Lämmittelyt alkuun, keppijumppaa ja verryttelyä.
Vinopenkki käsipainoilla 12*7kg*3
Hauiskääntö 12*7kg*2, 10*8kg.
Penkki 12*35kg, 10*37,5, 8*37,5, 5*40kg
ojentajapunnerrus istuen pääntakaa 12*13,5kg*2, 10*13,5kg, 10*11,5kg
hammer 12*6kg*2, 12*7kg, 10*7kg
ojentajat taljassa köydellä 12*25kg*2, 10*25kg
rinta ristikkäistaljassa 12*15kg*2, 10*15kg, 12*10kg
dipit penkiltä 3*12
keskeitetty haba 12*7kg*2, 8*7kg ja heti perään vaihto 6kg:n painoon ja sarjan vienti 12:sta

siinäpä ne tais olla. loppuun avomiehen opastuksella potkuharjoituksia, ja ajusin ihan uusia juttuja niiden suhteen!!! alkoi sujumaan tosi mukavasti, kun sai kropan kunnolla käännettyä ja lantion liikkeelle potkuissa. JES! :rock:

mietiskelin tällä viikolla, kun jouduin tekemään vähän kevyemmän viikon sairastelun jälkeen, että otan uudelleen kolmijakoisen ohjelmaani. Selän hoito-operaation takia jumppailut ovat olleet kevyitä ja vähän epämääräisiä, mutta voisin vähän ottaa niihin parempaa rytmiä.
jako näyttäis tältä:

1.selkä, vatsat, olkapäät
2.rinta, hauis, ojentajat
3.Jalat, vatsat

ma on magaa 2h, keskiviikkona 1h, joten viikko näyttää suurinpiirtein tältä:
ma: krav maga, ehkä hölkkälenkki
ti: selkä, vatsat, olkapäät
ke: krav maga, ehkä myös hölkkä
to: rinta, hauis, ojentaja
pe: lenkki tai jalkapäivä
la: yleensä töitä, joten luultavimmin lepo
su: lepo/ kevyt pidempi lenkki TAI tiistain treeni, jolloin tiistai olis palautumispäivä.

Pausku
04.02.2008, 21:00
eiliset potkuharkat ja sali tekivät tehtävänsä: tänään on ollut kyljet, vatsa, ojentajat ja hauis kunnolla arat ja rinta on aristanut hieman. tietääpähän tehneensä.

tänään oli sellaiset harjoitukset magassa, että oksat pois!ekalla tunnilla olin ainut nainen, joten siinä sitten oli kähinää erikokoisten miesten kanssa täyden tunnin ajan. potkuja (huomasi että eilisestä todella OLI hyötyä :) ), hyökkäyksiä, mattopainia ja kaikkea sellaista. loppuun vielä isokokoisen miehen tekemiä potkuja vatsalihaksille, kädet piti väkisin pitää ylhäällä, mutta mulla ne yritti hakeutua kylkiin ja vartalon eteen suojaamaan. sen sijaan treenikaveriani potkin antaumuksella, sillä hän oli jo saanut mojomat mustelmat mulle aikaiseksi ihaniin paikkoihin kuten sisäreiteen. muutenkin arka paikka ja sitten pitää antaa toisen potkia sinne puolitoista minuuttia, ei saanut torjua :mad:

toiselle tunnille sain leidiseuraa, ja tunti oli muutenkin kevyempää, tekniikoita lähinnä. Loppuun jumppaa, kuten staattista vatsalihasharjoitusta samalla, kun pari hyppii tasajalkaa vartalon yli puolelta toiselle.

Huomenna käyn aamulla kiropraktikolla ja suuntaan sieltä sitten varmaan suoraan salille tekemään selkä, olka ja vatsajumppaa.

Pausku
05.02.2008, 10:24
Otti vähän koville tämän aamun treeni :hmm:Tein kevyemmän ja nopeamman treenin mitä olin ajatellut. Keho mustelmilla ja lihakset arkoina sain tällaista aikaiseksi:

Lämmittelynä varjonyrkkeilyä, hyppynarua ja potkuharjoituksia sekä varjona että säkkiin.
Pystysoutua 12,5 kg tangolla, kulmasoutua sillä samalla aika nopeatempoisesti.

ylätalja eteen 12*30kg*4
pystypunnerrus kp 12*7kg, 12*7kg, 10*7kg (hartiat jupatissa, raskas!!):mad:
alatalja 12*30kg*3
vivut sivulle 12*4kg, 10*4kg, 12*3kg
vivut eteen 12*3kg*3
ristikkäistaljassa takaolkapäät penkillä maaten: 10*20kg*2, 12*15kg
jalkojennostot penkillä maaten 3*max
vatsarutistus taljassa 3*max (30kg)
selänojennus 3*max

ei tosiaan mikään hyvä harkka, ja nyt tuntuu kroppa olevan tosi jumissa :( onneksi ens maanantaina on puolentoista tunnin hieronta, mutta sinne on pärjättävä venyttelyillä. Tänään pitää lukea anatomian tenttiin, ja ajattelin että illalla käyn kevyellä lenkillä, kun sitten mulla yleensä hartiat aukeaa. ajattelin myös, että yrittäisin nyt vähäksi aikaa järjestää hieronnat niin, että kerran kuussa on kokovartalo, minkä yleensä aina otan, plus että välissä nyt ottaisin lisäksi puolihieronnan. tai sitten täytyy työllistää luokkakaverit, ellei mun hieroja ehdi. jotain näille jumeille on tehtävä :mad:

harmittaa kun olen muutenkin keventänyt paljon treeniä ja tuntuu että aina vaan vetää jumiin. vaikea uskoa että tekisin kaikki liikkeet päin mäntyä. asennonkin kanssa tsemppaan aina, ja nyt varsinkin painojen kevennyttyä olen keskittynyt nimenomaan tekniikkaan. Olisko kellään mitään ehdotuksia, mitä mä voisin tehdä?

Pausku
06.02.2008, 16:17
eilen kävin vielä tunnin lenkillä, ripeää kävelyä. Sen jälkeen nappasin iltapalaksi tavoistani poiketen puuron, samanlaisen kuin aamuisin eli kaurapuuro veteen keitettynä, raejuustoa 100g ja rypsäriä 2rkl. NJAM! :kuola:

En tiedä, oliko iltapuuron ansiota tämän päivän virtapiikki vai mitä ihmettä... tein aika tiiviin, lyhkäsen jalkajumpan, mutta loistavan sellaisen.

Alkuun 35min (!!!!) pyöräilyä :eek:
yksi harkkasarja leveää kyykkyä tangolla 15toistoa

askelkyykky kävellen 8kg kp:t molemmissa käsissä 3*12-13 per jalka
prässi 12*80kg (+kelkka), 12*90kg, 10*100kg*2 :thumbs:
suorin jaloin maastaveto 15*20kg, 12*40kg, 12*50kg, 10*50kg, 10*40kg

lisäksi vatsoja: sivutaivutus 11,5kg painolla, jalkojen nosto penkillä 4*max, jalkojen nosto dipissä 2*max

päälle 10 min pyöräilyä ja venytykset säkkipuolella

tänään siis maga jää väliin, illanistujaiset luvassa, sillä anatomiankokeesta on selvitty kunnialla :sweat:

suunnitelmissani ei oo kummoisia rientoja, vähän valkkaria mukaan ja varmaan pepsimaksia ja jellonan loppu. ei oikein kovin kosteat illat kuulu mun elämään ja varsinkaan kesäkunnon tavoitteluun :warning: mutta hauska ilta varmasti tulee hyvässä seurassa eli ihanien luokkakavereiden seurassa, myöhemmin illalla varmaan muutamat jossain kuppilassa :)

sitten kiltisti kotiin, aamulla on taas selänhoitoa luvassa. sain kyllä tuupattua 7:50 aikani vähän myöhemmäksi :lol:

Pausku
06.02.2008, 16:21
jos tätä muuten joku sellainen lueskelee, kuka alakarppaa tahi hyväkarppaa ts. syö hiilihydraattitietoisesti, ja liikkuu paljon, niin ois kiva saada mielipiteitä hiilihydraattitankkauksiin.

Itse pidän hiilihydraatit n.100-150g, ja tämänpäiväinen energiataso sai vähän miettimään, olisko hiilihydraattitankkaus fiksua tällaisessa tilanteessa. vähähh-ruokavalio on mulle elämäntapa, kroppa menee muuten sekaisin:rolleyes:

Faidra
06.02.2008, 16:34
Multa ainakin voi kysyä, jos on kysymyksiä hh-tietoisesta ruokavaliosta. :) Nyt pitää kylläkin kiitää... mutta jos haluat kysyä jotain tiettyä juttua niin kirjoita tänne ja voin käydä vastailemassa oman tietämykseni ja kokemuksieni mukaan.

Nopsaan voin sen sanoa, että itse ainakin pidän kevyitä tankkauksia pari kertaa viikossa. Tuolloin hiilarit on olotilasta (=jos jumi ja väsy, enemmän ja jos ei mainittavaa väsyä niin vähemmän) riippuen n. 200-300g, useimmiten tuossa 200-250g välillä. Tällöin proteiinit ja rasvat alempana.

Pausku
06.02.2008, 18:00
No tuosta jo oli vähän apua, vähän tukea noille mun mietiskelyille :cool:

Millaisilla ruoka-aineilla tankkaat? Lisäätkö vain riisiä tms. annoksiin vai kuinka? Itselläni meinaa vatsa vähän turvota perunasta, riisistä ja pastasta. välillä kyllä makaronilaatikko kyllä menee.

vai kannattaiskohan mun sitten vaikka vetästä tuo em. kaurapuurokombo esim. välipalaksi ja vaikka vielä iltapalaksi? siinähän hh-määrä jo nousisi ihan hyvin?

Faidra
06.02.2008, 18:27
High carb -päivinä syön aamulla puuron, lisään lounaalle tai välipalalle 1-2 hedelmää, otan palautusjuoman jossa on hiilaria (tai syön pari hedelmää) ja syön vielä iiiiison puuron tai annoksen keitettyä/uunissa laitettua bataattia treenin jälkeen. Noina päivinä treenaan myös aina vähintään yhden treenin päivässä. Noista tulee jo se 200g hiilaria. Tällä systeemillä oon mennyt nyt alkuvuoden ja se tuntuu sopivan ainakin toistaiseksi ihan älyttömän hyvin.

Pausku
08.02.2008, 17:54
Kiitos Faidra sulle vinkeistä!

Keskiviikon ilta hieman venähti, joten eilen sitten oli tyystin lepopäivä. Jo pelkkä valvominen laittaa mut nykyään ihan sekaisin, saati että vähän siinä ottaa juomaa illan mittaan...:o

Noh, tänään kävin sitten jumpalla, ja tältä se näytti:

lämpöä päälle n.vartin ajan

penkki 15*20kg, 15*20kg, 12*30kg, 10*35kg ja, puuh, 5*40kg ja 6*35kg
hauiskääntö seisten 12*7kg*3
ojentajapunnerrus istuen 12*11,5kg, 12*13,5kg, 10*13,5kg*2
flyerit vinopenkissä 12*7kg*3
ojentajat taljassa 12*25kg, 12*30kg, 12*30kg
rinta ristikkäistaljassa 15*15kg, 12*15kg, 15*10kg

penkki tuntui käsittämättömän painavalta, olikohan joku vaihtanut siihen 30kg tangon... :lol:
no eipä oo tainnut :hmm:

Pausku
11.02.2008, 18:57
eli flunssa pirulainen palasi la-su yönä, ja viime yö menikin ruhtinaallisilla 4 tunnin yöunilla, ihanasti pätkittynä vielä. Nenä vuotaa kuin niagara! Oli pakko perua hierojakin :mad:

sekä eilen että tänään olen kuitenkin käynyt kevyillä kävelylenkeillä. ja la-iltana ENNEN flunssaa kävin hölkällä 45 min:) kävely eilen oli tunnin mittainen, tänään sitten pään huminan takia puolisen tuntia. paluumatkalla kävin ostaan vielä raejuustoa aamupuuron kaveriksi, löytyi edullisemmin kuin muista kaupoista tässä lähistöllä: 1,90e/400g :)

nyt on tarkoitus kunnolla lepuuttaa tää flunssa poies. Tänään kotiaktiviteettina on ollut koneella pyörimistä, kaverin hiusten+kulmien värjäys sekä syömistä ja juomista: paljon teetä ja vettä, kanafilepihvejä, salaattia ja maitorahkaa vehnäleseillä. ja pari pepe lakua :o maistui hyvältä pitkästä aikaa!

Pausku
15.02.2008, 09:46
okei, eilen alkoi olo olla jo sen verran helpompi, että kävin puolentoista tunnin kävelylenkillä. Jonkin verran tuli hiki pintaan, tuntui hyvältä. Illalla päivän urheilut saivat jatkoa, kun käytiin avokin kanssa kannustamassa tappara voittoon luonnollisesti lahden isku-areenalla pelicansseja vastaan :lol: Näkyipä niin nyrkkitappeluita, kuin myös maaleja: voitto meni tampereen pojille hyvin lukemin 2-7!:rock:

tänään aamulla kävin kokeilutreenin vetämässä, tältä se näytti:

lämppäriä hyppynarulla yli viisi min., keppijumppaa lisäks.

Mave 15*20kg, 12*30kg, 12*32,5kg, 12*35kg. tosi kevyt
Lähentäjät, loitontajat 12*25kg*3
Kulmasoutu kp 12*11,5kg, 10*11,5kg*2
sumave 12*40kg, 10*40kg, 8*40kg

loppuun venytykset ja kaupan kautta kotiin vastatuulessa: yksi askel eteen, kolme taakse...:sweat:

Pausku
17.02.2008, 20:50
ah,ihanaa, flunssa näyttäis olevan tältä erää voitettu. eilen meni 9h töissä, kotimatkasta (viisi km) kävelin osan, mutta suurimman osan menin pyörällä.

tänään sitten oli kutsu isäni luo, joten ei muuta kun sunnuntai-aamuna puoli yhdeksän jälkeen salille ja tässä tulos:

(lämmöt kuuluvat tästä eteen päin itsestään selvyytenä näihin mun höpinöihin, ne teen aina ja suurinpiirtein samoilla keinoin kuin edellä on mainittu)
penkki 12*20kg, 12*30kg, 10*35kg, 8*35kg
ojentajapunnerrus istuen 12*13,5kg, 10*13,5kg*2
hauiskääntö 12,10,10*9kg,
flyer vinopenkissä 12*7kg*3
ojentajat taljassa 12*20kg, 12*25kg,10*25kg
hauis taljassa 12*20kg,10*25kg*2
rinta ristikkäistaljassa 12*15kg,10*15kg*2
"hauispose"liike taljassa 12*10kg*2

tuli kommentti salilla avomieheltä: "kauhee kun sun käsistä on tullut isot":lol:
haban mitta tällä hetkellä 31cm, mutta kyllähän sieltä pikkupatti vissiin tuossa vaiheessa erottui :D ihanaa :)

Pausku
19.02.2008, 20:14
ennen eilistä magatuntia olin jo päivällä käynyt puolen tunnin happihypyllä, mutta kävin uudelleen puoli tuntia ulkoilemassa just ennen treenejä: rivakkaa juoksua ja sen jälkeen olikin hyvä lämpö päällä! kävin vain kotona hakemassa kamat treenejä varten ja menin salille jo hyvissä ajoin. olo oli treeneissä skarppi ja tunti vierähti tekniikoita treenaten :sweat:

tänään kävin puntin tekemässä, alkuun otin lämpöä varjonyrkkeillen ja potkuja hioen.

treenit:
kyykky 12*20kg, 10*30kg, 10*40kg, 8*50kg,6*50kg
prässi 12*80kg, 10*100kg*2 +kelkka!
ylätalja leveällä otteella 10*35kg, 10*35kg, 8*40kg,8*40kg
alatalja 12*35kg*2,8*35kg*2
takareidet laitteessa 10*40kg*3
selänojennus 2*max, vatsoja varioiden kolmisen eri liikettä
suorin jaloin mave 10*40kg*3
venyt päälle

ihan turhaan oon pelännyt laittaa kyykkyyn rautaa, hyvinhän sieltä ylös pääsi. mulla vaan viime kesän aikana meni lonkan seutu jotenki pahasti jupattiin, ja se heitti kauheen vapinan päälle kyykkyä tehdessä. en oo sen älkeen uskaltanut kokeilla. tai siis rehellisesti sanottuna tuo oli eka kerta kun tuon 50 kg kyykkäsin :lol:

sunnuntaina tuli normaalia enemmän hiilareita, ja eilenkin otin ruuan seuraks 50g keitettyä riisiä, samoin tänään. plus tänään kaks karjalanpiirakkaa! :kuola:
tuntuu, että ehkä mun tosiaan on hyvä vähän tankkailla välillä, nyt on tullut parin päivän tankkausjakso..!:o

ainiin, sopiikos hieronta treeniks? mä hieroin kaverini tainnoksiin illalla ja hikihän siinä tuli! ja sain avokin hieromaan mut, aah..! neuvoin ja kannustin, niin hyvä hieronta siitä tuli, ja nyt on ehkä jotain toivoa että jalkojen pikku tukkeet lähtivät myös liikkeelle.. jos vaikka huomenna pääsis magaan:rolleyes:

Pausku
21.02.2008, 08:57
eilen ja tänään olen ollutkin aivan pulassa näiden jalkojeni kanssa...:o eilen iltapäivällä alkoi tuntumaan, että tuleekohan illan magasta yhtään mitään, joten heitin 1h10min hölkkälenkin ennen treenejä siinä toivossa, että jumit lähtis liikkeelle ja kroppa olis jo ennen treenejä sopivan lämpöinen. kuinkas ollakaan, juuri eilen sattui olemaan tempopotkutreenit!:rolleyes:

potkuja hypyllä, potkuja selällään maaten, sivupotkuja kontiltaan, potkuja potkuja nopeammin ja nopeammin!! tunnin lopulla aloin olemaan niin loppu, että hyppypotku molemmilla jaloilla ei enää-ihan kuin olisi luonnistunut paremmin tunnin alussa- onnistunut, vaan talsin määrätietoisin sumoaskelin kohti paria, vaikka kuvittelin että jalat nousee. revettiin kyllä totaalisesti parini kanssa...:lol: siinä vaiheessa tuumasin että no täytyypä lopputunti ottaa vielä iisimmin.

tänään onkin ollut vielä kamalampaa! ajattelin käydä kävellen töissä sopimassa ensi viikon lomatuurauksesta (matkaa yht.n.10km) ja illalla katson jos pystyn osallistumaan vapaaehtoisiin treeneihin. salijumpat siirtyvät huomiseen.

Pausku
24.02.2008, 18:12
tänään käytiin taas avokin kanssa yhdessä salilla, luksusajanviettoa :) harjoiteltiin puolisen tuntia potkuja, ja kunnon lämmöthän siinä sai päälle :sweat:

salitreeni jäi lyhyeksi, mutta oli ihan hyvä:
pystypunnerrus: 12*7kg, 10,8,8*8kg
ylätalja 10,8,8,6*40kg
takaolat taljassa penkillä maaten: 12*15kg, 10,10*20kg
kulmasoutu kp 12,10,10*11,5kg
yhdistetty sivu-etuviparikombo istuen 10,10,8,8*4kg :sweat:
selänojennus 3*max
pystysoutu taljassa 12,10,10*20kg

säkkipuolella venyt ja vatsoja. kotosalla justiin äsken puolisen tuntia venyjä, pitää kyllä niissä tsempata! ostin alesta joku kuukausi sitten hyvän kirjan, suzanne mertinin stretching. siinä on kyllä hyvät kuvat ja ohjeet venytyksiin!

pe-iltana käytiin avokin kanssa hölkällä, tunnin verran suth reippaasti. lauantai meni kokonaan töissä, mutta kävelin työmatkat, joista siis tulee yht. n. 10km.

on hienoa huomata, kun aerobinen kunto kohenee aika nopsaan kun vaan jaksaa lenkkeillä. on se kyllä ihanaa saada kunnolla hiki pintaan ulkonakin. ei oo pitkiin aikoihin hölkät maistunut, mutta nyt taas alkaa tuntumaan aika mukavalta. ja mikäs sen parempi tavoitettani ajatellen, kun meinaan muutaman kilon kiristellä tässä kevään aikana. vinkkejä näihin jutskiin tulee myös kivasti oxygen-lehti pinkasta, joka tuli postin kautta perjantaina. kahdeksan kiloa lukemista :D avokki vähän ihmetteli moista kasaa, mutta ei se mitään. pitää vaan organisoida ne jotenkin mukavasti tuohon meidän olkkarin hyllyyn.

hassua, miten keväällä mulla tulee AINA hullu sisustusvimma :lol: pitää pestä ikkunat, ja sit pitää olla uudet verhot, tjaa, nyt pitää kyllä sitten hommata uusi sängynpeitekin.. ja tauluja :lol: lista on loputon kun tähän kevättautiin sairastuu.... :D

Pausku
26.02.2008, 12:51
Okei, eipä ole vielä tuolle sisustusvimmalle tullut tehtyä mitään, mutta jumpalla kävin äsken:

Penkki: 15*20kg, 12*30kg, 10,8,6*35kg
ojentaja taljassa 12*25kg, 10,10,8*30kg
hauiskääntö seisten 12*8kg, 10,8,8*9kg
flyer vinopenkillä 12,12,12*7kg
ojentajapunnerrus istuen 12,10,10,8*13,5kg
hammer 10,10,8*8kg
ristikkäisveto rinnalle 12,12,10*15kg, 12*10kg
ojentajat yksi kerrallaan taljassa 12,10,10,8*15kg
hauispose-liike taljassa 12,12,12*10kg

tänään vielä ois ohjelmassa kodin siivousta, pitkä lenkki hölkötellen (pyrin n.puoleentoista tuntiin) ja venyt illalla :)

Pausku
05.03.2008, 07:26
On tullut jumppailtuakin, kiirettä vaan on vähän pukannut :sweat: viime viikko oli "lomaa" eli etäopiskelua, joten töissähän ne päivät vierähti. kolme päivää tais loppuviikosta mennä etten salilla käynyt, mutta työmatkat kävelin päivittäin (8km) jopa lauantai aamuna, kun olin menossa kuudeksi aamulla!!!

sunnuntaina tein jalat salilla:
kyykky 12*20kg, 12*40kg, 10,10*50kg
prässi 12*90kg, 10,10,8*110kg
askelkyykky kävellen kp 12,12,12*7kg/käsi
vatsoja päälle ja ennen treeniä potkuharkat avokin kanssa n.30-40min.

eilen tiistaina tein illalla (tosi outoa mulle mennä arkisin kuuden jälkeen salille!:)) rinnan, olat ja ojentajat:
pepu 12*20kg,10*30kg, 10*35kg, 6,6*37,5kg
ojentajapunnerrus istuen 10,10,10,8*13,5kg
pypu 10*8kg, 10,8,8*9kg
rintalihasvehje 12*15kg, 10,10,10*20kg
ojentajat taljassa 12,10,8*30kg, yhden käden ojentaja 10,10*15kg
yhdistetty sivu-etuvipari 12*4kg, 12,12,10*3kg
takaviparit eteen nojaten 12,12,12*4kg
rintataljassa 12,12,10*15kg
dippi 10,10,8

hmm, siinäpä ne taisi olla. tänään olis vihdoin hierojalle meno, jee! ja kokeisiin lukua mm. ihmisen energiantuotannosta. ajattelin tässä aamulla kyllä käydä myös pirteässä pakkassäässä vähän hölkällä, noin tunnin lenkin jos heittäis olis hyvä. kotosalla ohjelmassa myös siivousta muun touhun ohella ja päivästäkin näyttäis tulevan aurinkoinen:cool:

Pausku
06.03.2008, 14:34
jesh, aamupäivä tehokasta kokeisiin valmistumista, kahdentoista pintaan salille tekemään selän ja hauiksen:

ylätalja rusetilla 15,15,12*30kg
selänojennus 4*15
ylätalja leveä 12,12,10,10*35kg
ylätalja leuanveto 12,12*30kg
kulmasoutu tangolla 12,10,10*30kg
kulmasoutu kässärillä 10,10*16 kg (jee! :D), 12*13,5kg
hauiskääntö 12,12,10*9kg
keskitetty haba 12*7kg, 12,12*6kg
hausikääntö tangolla vastaote 12,12,12*pelkkä mutkatanko

vähän nyrkkeilyä ja venyttelyt päälle, illalla olis tarkoitus mennä magailemaan vapaaehtoisiin harkkoihin, ja sen päälle sotkea pyörää sisällä n.20-30min:sweat:

mm, teinpä muutens hyvää ruokaa: pirkan vihreitä pitkiä papuja höyrytettyinä, provencemix-kirsikkatomaatti-kurkku-punasipuli-jääsalaatti- salaattia ja naudan paistijauhelihapihvejä. seurana rypsäriä salaattiin ja pihvien päälle pikkasen thai-kastiketta! :kuola:ja aamulla jo yhdeksältä oli vähän nälkä, niin söin samanlaista salaattia kuin nytkin ja kolmen munan munakkaan. ihania nää etäpäivät kun saa syödä kunnolla kun tulee nälkä. kouluun mä aina unohdan ottaa eväät. pitäis siihen kehitellä jotain idioottivarmaa. olen jo pitkään kyllä suunnitellut jemmaavani kaappiini lusikoita ja vieväni laitoksella olevan opiskelijoiden taukohuoneen jääkaappiin maitorahkoja. siinä vaan on riski että ne katoaa parempiin suihin :mad:

nyt iltapäivän pitäis tankata päähän kaikkea oksidatiivisesta fosforylaatiosta ATP:n kautta alaktiseen anaerobiseen, elikkäs kokeisiin valmistautumista tiedossa!

Pausku
09.03.2008, 18:41
Tänään avokin kanssa heitettiinkin tunnin reipas lenkki yhdessä, osin juoksemalla. välillä meinasi mennä estejuoksuksi kun lätäköt olivat vallaanneet jalkakäytävät.... ihasteltiin myös palokärkeä matkalla, kunnon lintubongarit... :lol:

lenkin jälkeen häivyin vielä salille yksin tekemään treenin samoilla lämmöillä:
kyykky 12*40kg, 10*50kg, 10,8,6*55kg
prässi 10,10,10*100kg
askelkyykky 8kg kässärit käsissä 12,12,10
adduktorit 12,12,10*25kg
abduktorit 12,12,10*25kg
takareiskat laitteessa 12,10,10*40kg

sitten kotio syömään ja iltapäivän puolella tuli mukava "vieras" kylään, isäni vaimo. oli tosi mukavaa rupatella ja kahvitella ja hieroinpa sitten hänen niska-hartiaseudun ja kädetkin!

ja voi, eilen kun tulin töistä, sain naistenpäivä ruusun *inlööv* tosin se oli joku susikappale, enkä edes ehtinyt nähdä sitä hengissä! tänään avokki kävi kysäisemässä kukkakaupasta, niin sinne oli tuotu toinenkin ruusu takaisin: nyt tuossa pöydällä komeilee upea, avonainen ruusu joka on aivan täydellisen näköinen.

tosin jo aiemmin viikolla käydessämme ruokakaupassa sain ruukkuruusun avokilta, romanttisen kommentin kera: "no tuosta sitten emännällä tuommoinen" ja kas, ruusu oli ostoskorissa :rolleyes:

torstaina muutens oli hyvä kiertoharjoittelutreeni vapaaehtoisessa magassa, sai hyvin tehot irti! poljin vielä jälkikäteen pyörää ja tein hieman hartiajunppaa. perjantaina tuli yllärikutsu töihin, joten kävelin työmatkat taas, samoin lauantaina. tänään ohjelmassa vielä kunnon venytykset.

Pausku
12.03.2008, 18:12
hui kun aika sulahtaa eteenpäin niin äkkiä... tuntuu että kun on sunnuntai, niin kohta sitä tajua että jahas, taas sunnuntai. ja tänäänhän on siis keskiviikko, tiedän:lol: viikot vain vierähtävät niin äkkiä ohi. maanantaina tais olla päivä, jolloin en tehnyt mitään liikunnallista. oli aivan kuolemanväsynyt olo!

tiistainakin oli vielä tosi väsy olo, mutta vääntäydyin salille kunhan saatiin luokkakaverin kanssa voiman momentti- etätehtävän valmiiks. olipahan pakertamista, siis se tehtävä! :sweat: salilla tuntui ettei oikein kulje ja alkoi siitä ärsytyksestä syke kohoamaan niin, että kun salilla ollessa satuin kuulemaan kun puhelimeni soi ja siihen vastasin, taisin säikäyttää soittajan ehkä hieman kärsimättömällä äänen sävyllä. luurissa oli ihan hiljaista! sittenkun sanoin että HALOOOO? niin sieltä kuului pieni nariseva ääni "Miikka A-lehdiltä päivää, soittelen Sport-lehdestä.." ei tarvinnut sanoa kuin että "soititpa tosi huonoon aikaan ja ei kiitos ollenkaan kiinosta sport-lehti" niin hyvä ettei sentään anteeksipyyntöjä kuulunut.. :lol: eli toisin sanoen resepti puhelinmyyjien karistamiseen: huonosti kulkevan salitreenin aikana puhelimeen vastaaminen! :D

salilla:
Penkki 12*30kg, 10,8*35kg, 6*37,5kg, 10*30kg
ojentaja punnerrus istuen 12,12,12*13,5kg
ojentajat suoralla kahvalla taljassa 12,12*25kg, 10,8*30kg
pystypunnerrus 12,12,12*7kg
sivu-etuviparikombo 12,12,12*3kg
flyers 12,12,12*6kg
tässä vaiheessa vissin luovutin, ja kotoa käytyä lähdin tahmealle tunnin lenkille, jonka aikana olis vaan tehnyt mieli etsiä joku mukava paikka auringosta ja nukahtaa... en tiedä, meinaako jotain kevätväsymystä olla kun välillä masentaakin niin samalla kun väsyttää. plää! :mad:

tänään aamulla tein HYVILLÄ MIELIN tunnin reippaan lenkin, 2 min kävelyä, 2min juosten- vuorottelulla. puoli yhdeksi lähdin hierontatunneille koululle, matkaa tuli yhteensä taitettua pyörällä 16km. vielä ois magatreenit nyt kohta, illalla aion venytellä huolella ja varmaan aika äkkiä magan jälkeen myös kaatua pehkuihin.

eilen myös varasin liput Kulttuuritalon kisoihin, jee :rock:
etenkin linda fodorin tulo sinne houkuttelee, mutta tietty kovat kisaajat kuten Kiira, jonka etenemistä on ollut hieno seurata!

ps. äiti, kiva kun vierailit täällä lukemassa näitä mun höpinöitä :) on ollut ihana huomata miten oot itsekin tsempannut lenkkeilyssä! tehokkaita lenkkejä jatkossakin :thumbs: ja nähdään :)

Pausku
13.03.2008, 16:18
eilen illalla alkoi tuntumaan että hieman puhti loppuu, pyöräily sinänsä teki gutaa, mutta maga vielä siihen päälle meinasi olla liikaa tälle tytsylle.. :lol:

magassa meillä oli aika nopeatempoinen, nopeus- ja toisaalta myös voimatreeni. treenin jälkeen hioin vielä vartin verran potkuja yksinäni sekä varjona kuin myös säkkiin, mutta tosiaan vain vartin...:sweat: päälle lonkan venyttelyjä salilla ja kunnon pakara- lonkkavenyt kotosalla.

mulla on särkenyt lonkka-reisialuetta nyt jonkin aikaa, tiedän että mulla on pahat jumit lonkassa. eilen tuli ihanat hieronnat koulussa MYÖS lonkankoukistajille, mutta tänään aion illalla eliminoida tulehduksen mahdollisuuden koklaamalla lämpöä. elikkä kauratyynyä lonkalle ja seuraaminen, mitä tapahtuu. jos helpottaa, tiedossa PALJON venytyksiä ja kunnon tsemppaus lihashuollossa, mutta jos lämpö pahentaa, lonkassa on luultavasti tulehdus, joten se tietää sitten särkylääkekuuria ja lepoa. tänään siis pidän lepopäivän, ja meinaan nyt illalla liikkua vain viereiseen taloon kahvittelemaan kaverin luo :)

meinasin kyllä eilen kilometrin pituista mäkeä polkiessani heittää jo yhdessä vaiheessa pyöräni jorpakkoon, sen verran meni hermo! pitäis saada kunnolla ilmanpaineet kuntoon renkaista, pumppaamalla en niitä hyviksi saa, ja ketjut rasvata ja pyörä pestä... ja...ja..ja! asutaan niin keskustassa, että fillari on mädäntynyt pyöräkellarissa muiden hylättyjen lajitovereiden kanssa. oeln tiukasti muutenkin sitä mieltä että kävellen häviää vain nopeudessa- muuten kävely on maailman paras keino siirtyä paikasta A paikkaan B!

huomenna voimanmomenttiasiaa koululla aamusta, mutta päivällä sitten salille!

Pausku
14.03.2008, 13:48
...Nimittäin deltoideuksen muotoa ja vatsapalojen piirtyvyyttä... :rock: eilen olin illalla kahvittelemassa kaverin luona, ja siinä jotain juteltiin, niin yhtäkkiä tuli kommentti, että "ohoh! onpa sulla muhkut noi...noi olkapäätsydeemit!" :lol: tuntui ihanalta, kiitos ystäväiseni :)

eli kesäkiristyminen alkaa pikkuhiljaa näkymään jopa hieman omaankin silmään. just tulin jumpalta, ja vetelen palkkarin korvikkeena maitorahkaa, johon sekoitin hilloa ja kreatiinia. kohta alan tuunaamaan kanan rintafileitä, höyryttelen vihreitä papuja ja teen kunnon salaatin. aion kyllä myös ottaa taas lusikallisen, pari riisiä lautaselle.

Hillosta puheenollen, oon kohta tienannut hierontapöytäni hinnan (200e) tekemällä hoitoja. eli kaikki hieronnat ja kosmetologin hommat, joissa oon hyödyntänyt tosi hyvää jaccaran pöytääni, niistä tienaamat rahat olen laittanut sivuun. nyt on enää 20e vajaa 200e kasassa. JES!

sitten reeniin:
ylätalja lapiokahvalla 12*25kg, 10,10,10*30kg
hauiskääntö kp 12,10*9kg, 10*8kg
selänojennus 3*max, joista 2 sarjaa 5kg lisäpainolla
hauiskääntö mutkatangolla 12,10*15kg, 10,10*17,5kg
alatalja 12,12,10*30kg
kulmasoutu kp 12,12,10*16kg :rock:
keskitetty hauis 12,12,12*6kg

vielä huviksi jalkakyykkyä neljälläkympillä pitkää sarjaa (3*15) ja takareisikoneessa 10,10*40kg

ehkäpä illalla kevyt hölkkälenkki ja aamulla käppäillen duuniin.

voimanmomenttitehtävä ei saanut ihan totaalista tyrmäystä, joten olimme laskeneet sen suurin piirtein oikein ja piirrustuksetkin oli kohdallaan. oli samalla liikuntabiologisten aineiden tentin palautus, jossa toisena tehtävänä oli suunnitella 43-v perheelliselle naiselle terveysliikuntaohjelma, mahd. realistinen tottakai. toisena tehtävänä oli pohtia jonkin testin eri vaiheiden validideettia ja reliabiliteettia. Vitonen eli 9/10 tuli että paukahti! :D

Pausku
16.03.2008, 12:48
yök, salilla oli liimattu uudet tatamimatot paikoilleen ja karmea lemu valtasi koko salin... tyrmäävä haju oli vastassa, kun tänään puolen tunnin kevyen lenkin jälkeen (ja rahakavälipalan) suuntasin salille. salilta lähtiessä maistoin liiman suussani. hyhhyh. ei voi olla terveellistä meininkiä :hmm:

unohdinpa viimeks laittaa ylös olkapääkurituksen ja vatsatreenin, jotka tein selkä-habatreenin sivussa. mulle on myös nyt tullut tavaksi tehdä sarjojen välissä vatsoja, joten vatsat tulee tehtyä melki aina salilla. silloin tällöin, noin kerta viikkoon, intoudun kotona taiteilemaan myös voimapyörällä ja pallolla.

tässä välissä tän päivän treenit:
jalkakyykky 12*40kg, 12,12,10*45kg
jalkaprässi 12,12,12*80kg+kelkka
suorinjaloin maastaveto 10,10*40kg, 8,8* 50kg
lähentäjät, loitontajat 10,10*30kg
vatsoja eri variaatioilla

eilen katsoimme illa woody allenin leffan "Cassandra´s dream", se oli kyllä hyvä! sen jälkeen katsoimme taas PLANET EARTH- dvd-pakettia, joka on ollut jo monen viikonvaihteen projekti. dvd on yli kuusi tuntia pitkä! eilen nauroimme vedet silmissä, kun viidakko- aiheisessa "pätkässä" oli niin huvittavaa meininkiä.. mm. simpanssit, jotka tulivat sademetsässä omaa polkua pitkin kuin pahimmatkin gansterit, yhdellä oli silmä vahingoittunut niin että koko mustanpuhuva joukko sai katu-uskottavuutta. sitten ne kiipesivät puuhun syömään viikunoita ja kampaamaan toisiansa :D ei ehkä kuulosta mitenkään kummalliselta, mutta meillä oli hauskaa kun esim. yksi niistä tunki viisi viikunaa yhtä aikaa suuhunsa ja vilkuili lajikavereitaan että "hei, kattokaas tänne, mullapa menee näin monta yhtaikaa"
sitten kanssa samassa pätkässä oli luultavimmin maailan huvittavin linnun soidinmeno :lol: hah, se oli ihan loistava, ei pystynyt olemaan nauramatta :lol: se oli paratiisilintu, jolla oli aivan käsittämättömän hauskan näköinen kuvio sulissaan kun se "röyhytti" sulkiaan: sulat asettuivat "balettihameeksi" linnun ympärilla ja "hameeseen" muodostui turkoosin hymynaaman näköinen kuvio. sitten sillä oli vielä kaksi antennin näköistä höyhentä päälaella ja se hyppi ylösalas ja ympyrää... se oli kyllä niin loistava! :lol: tosin kuvaajalla oli mennyt 120 tuntia piilossa odotellessa ennen kuin naaras tuli paikalle ja menot vihdoin alkoivat. päässä oli kuulemma soinut kasarihitti "my bird of paradise, just here waiting for you.." :D tuossa muutens kuva: http://l.yimg.com/img.tv.yahoo.com/tv/us/img/site/81/22/0000038122_20070301141540.jpg

Pausku
19.03.2008, 07:01
maanantaina oli pitkästä aikaa kunnolla tekniikoita magassa! Oli tosi hyvä tunti, ja kyllähän siinä ähistessä hikikin taas tuli- ihan kunnolla:sweat:

maanantaina kävelin myös koulusta kotiin metsän poikki (aikalailla 7-8km) mutta se ehkä oli liikaa sen jälkeen, kun oli jo vähän vilu päässyt tulemaan hierontatunneilla: nyt on toista päivää todella tukkoinen fiilinki. Eilen mun piti käydä salilla, mutta en arvannut, kun oli vilukin. oon vihdoin oppinut kunnolla tän lepuuttamisen taidon :thumbs: mieluummin sitä lepää heti pari päivää, kun on sitten 3 viikkoa kipeänä! *koputtaa puuta*

eilen sitten värjäilin luokkakaverin hiukset, ja niistä tuli kyllä hyvät! huomisellekin on pari kaveria "varannut aikaa", toinen kulmien värjäykeen ja muotoiluun ja toinen tunnin hierontaan. tänään olis maga, mutta taidan sen sijaan heittää kevyen pitkän lenkin illalla.

Pausku
21.03.2008, 10:46
pläh, nenä vuotaa kuin niagara ja pientä köhää on myös. olen aika rennosti ottanut, mutta tänään sentään lähdin reippaalle aamulenkille ihanaan auringonpaisteeseen! ai että oli ihana keli kävellä tuolla pitkin sataman maisemia:)

huomenna on taas työpäivä, jolloin tulee käveltyä se tunti taasen, ja jos hyvin käy niin sunnuntaille vois ehkä suunnitella kevyttä jumppaa, lihakset kun ei ole kipuilleet yhtään tän flunssan aikana ja muutenkin on olo ok, pää vain aivan tukossa. mutta siinäkin on jo havaittavissa pientä muutosta. ärsyttää kyllä tämmöinen :mad: eilen ajattelin tehdä pallojumppaa olkkarissa, mutta avokki uhkasi puhkoa pallon jos koskenkin siihen :warning: nojoo, puoliks huumorillahan se, ja oikeassa olikin. ei vaan meinaa kestää olla tekemättä mitään!

lohduksi (heh :o) tein eilen sokerittoman juustokakun, samanlaisen kuin joulun aikana tein, mutta vaihdoin maustamattoman tuorejuuston appelsiinin makuiseen ja päälle tuli mangokuutioita ja lime-sitruuna kevytmehutiivistettä :kuola:

Pausku
24.03.2008, 14:44
lauantainakin vielä flunssa vaivasi, ja päivä meni töissä. Kävelin kyllä työmatkat, niin ei aivan turha päivä ollut :) käy kyllä hermojen päälle olla pitkään poies salilta! sunnuntaina lähdettiin isäni luo herkuttelemaan: lammasta ja salaatteja, jälkkäriksi rahkajäädykettä , kahvin kanssa otin pienen palan sokeritonta ananaspiirakkaa ja omaa juustokakkuani. Isän vaimo varautuu aina sokerittomillakin tarjottavilla, kun ei hän itse voi sokeria "käyttää" (elimistö ei hyväksy moista toimintaa ->kipuiluja vatsassa) niin sehän on pelkästään loistava uutinen tätä kevätkiristelyä pitäessäni :) tietenkin "tavisdieettaajan" paras ystävä on päänsisäinen kalorilaskuri ja kylmä maalaisjärki :lol:

illalla lähdettiin avokin kanssa pikku-veskun maisemiin hölkälle, mutta mentiin eri suuntiin lampea ympäri kun en ollut varma jaksanko vielä pysyä hänen vauhdissaan- tämmöinen sairastelu vie hetkessä voimat! lenkki sujui ihan mukavasti ja teki gutaa moisten herkuttelujen ja istuskelujen päälle :rolleyes:

tänään taas on niin mahtava sää, että pakkohan sitä oli ulos suunnata: saldona kahden tunnin lenkki! mentiin yhdessä, avokki valokuvasi siinä samalla.

tosiaan, nähtiin kettu sellaisen ränsistyneen toimisto/tehdasalueen pihassa! tietenkin se pinkoi pakoon minkä jaloistaan pääsi, eikä ehditty ottaa kuvaa. se oli kyllä aika hyvinvoivan näköinen :) tietenkin mä halusin mennä katsomaan, mitä se oikein oli puuhastellut piilossaan ennenkuin me häirittiin sitä, ja löydettiinpä ketun kolo. kololle johti muutamia vanhempia jälkiä, ja kolon suulla oli variksen raato jäätyneenä osin lumen peittoon. kaikista huvittavinta oli, että kolossa oli siistitty pakattu eväspussi! syvällä kolossa todella oli joku pieni pussi, jonka läpi näkyi mandariini ja jotain muuta :lol: toivottavasti se kaveri uskaltaa palata kotikoloonsa, vaikka me käytiin vähän ottamassa kuvia ;)

tänään olisin muuten suunnannut salille, mutta sali on kiinni. mä en ymmärrä mikä järki on pitää sali pyhänä kiinni kun kulku on magneettikorteilla jokatapauksessa :mad: noh, huomenissa sitten..................

Pausku
26.03.2008, 07:05
Ah, olipahan ihanaa päästä eilen illalla ekaa kertaa salille! silläkin uhalla, että tän päivän tenttiin luku jäi armottoman vähille.... noh, asiat täytyy priorisoida :)

treenit näytti tältä lämmittelyn jälkeen:
Kulmasoutu 12,12*20kg, 10,10*30kg
pystypunnerrus 12*7kg, 12,12,10*9kg
ylätalja 12,12,10*30kg, 10*35kg
sivuviparit 12,12,12*4kg
takavivut 10,10,10*4kg
alatalja 10,10,10*30kg,10*35kg
sivuetuviparit 4:n ja 3:n kilon painojen kanssa pudotuksia tehden.
kulmasoutu 12,12,10*13,5kg
treenin aikana paljon vatsoja, kuten erilaisia jalkojennostoja.

tekipähän hyvää, vaikka aika kevyt treeni olikin. tänään sitten magailua tiedossa, JEE :rock:

Pausku
27.03.2008, 17:15
Ah, vaikka väsymykseni ei meinaa antaa periksi, mieltä silti piristää tuo aurinko :) Aivan ihanaa kun nyt (eilisen myräkän jälkeen) on taas aurinkoista!! ja selkäni tuntuu erittäin hyvältä, ei pauku hoidoissa enää juurikaan ja kiropraktikkokin sanoi tänään jo toistamiseen että huikean paljon paremmalta mun selkä sen näppiinkin tuntuu. tänään otettiin ekat seurantakuvat, hoidon aikana otetaan neljät. siis alussa kuvaus, kaksi seurantakuvausta, ja lopussa vielä yhdet.

kotona kahviteltuani lähdin iltapäivän jumpalle salille, ja se näytti tältä:

flyers 12,12,12*6kg
ojentajapunnerrus yhdellä kp:llä 12,12,10*13,5kg
penkki 12*30kg, 6*35kg, 6,5*32,5kg, 8*30kg (olipahan tahmeaa, penkki ei luista ei sitten millään. kellään mitään vinkkejä? teen penkin jalat lattialla, selässä pieni kaari)
hauiskääntö 12*7kg,10,10,8*8kg
ojentajat taljassa 12*25kg, 12,10,10,8*30kg
hammer 12,10,10*7kg
kickpack 12,12,12*5kg

siinäpä ne tais olla. vähän fillairua ja hyppynarulla hyppelyä ja venyjä lopuksi.

selässä tosin kyllä tänään tuntui aika hyvin eilinen maga, sain taas erittäin hyvän kähinätreenin (:lol:) aikaiseksi erään miehen kanssa, oli reaktioharjoituksia, ja erittäin paljon lyöntejä joka suuntaan ja erilaisin sarjoin.

Pausku
28.03.2008, 21:12
Kaisan blogissa oli aivan mielettömän hyvää tekstiä tänään. Itselle tuli jotenkin tosi hyvä ja inspiroitunut fiilinki sitä lukiessa, kun tässä salin jälkeen koneen ääreen istahdin. Sitähän se on menoa itsellänikin; oman kropan ehdoilla ja sitä kunnioittaen, matkasta nauttien, seilaan kohti unelmaani: tervettä, vahvaa ja tasapainoista kehoa ja rauhallista mieltä. Ah :)

Tänään mulla oli aivan eka asiakastilanne koululla, tosiaan hengitysresurssien tutkintaa. asiakas oli tosi ihana ja tutkimustilanne tuntui luonnolliselta ja kivalta, myös asiakkaasta ;)

Tänään myös lähdin vähän ex-tempore vääksyyn isäni ja hänen vaimonsa kyydillä, ja heitettiin porukalla ihanassa kelissä yli tunnin lenkki. välillä 12-vuotias cairnterrieri kävi haastamassa mut kilpajuoksuun, niin eihän siinä sitten muu auttanut kun antaa mennä:) ihana nähdä vapaana juoksevan koirulin temmellystä ja iloa, siinä juoksun lomassa se vähän haukkasi kimaltelevaa lunta, jano tais yllättää :lol:

kotosalla olin puoli seitsemän aikoihin, joten jumpasta tuli tänään harvinaisen myöhäinen- siis myöhäinen mulle, joka mieluiten treenaa klo 10-12 välissä! Tältä se näytti tänään:
Kyykky 12*20kg, 10*40kg, 10*50kg, 8,6*55kg
prässinderi 10*90kg, 6,6*100kg (+kelkka)
lähentäjät ja loitontajat 10,10,10*30kg
välissä satsi ylätaljaa rusettikahvalla 10*30kg, 8,8*35kg
suorin jaloin mave 12*20kg, 10,10,8*40kg
jonkin verran vatsoja välissä, mutta huomenna meinasin tehdä iltasella vatsarääkin kotona- kunhan saan 9,5 tunnin työpäivän pulkkaan :hmm: huomenna taas kävellen duuniin 8km, ja luultavimmin koko päivä ravailua edestakas, kun ei ole kassavuoroa.

Pausku
30.03.2008, 19:30
Eilen oli NIIN kiduttavan hitaasti etenevä, hiljainen 9,5 tunnin työpäivä... tuollaisina päivinä tuntuu kotiin tullessa että on ollut kotona viimeksi edellisenä päivänä! aivan todella. Yöllä heräsin siihen, että joku oli tulossa meidän ovesta läpi! no onneksi ei oikeasti, mutta uusilla ihanilla naapurinpojilla oli joku ihme ralli ja huutokilpailu menossa rappukäytävässä klo 01.15. VOI JUMALAUTA. ajattelin että menen laittamaan poitsut pakettiin hurjilla magataidoillani (ehkä siinä mielentilassa raivon vallassa olisin todella siihen kyennyt :lol:) mutta jämähdin kyttäämään tilannetta ovisilmästä. samassa joku naapureista tulikin sanomaan jäbille, että poliisit on soitettu. mitäs pojat: "höh no aijaa, olisit aiemmin tullut sanomaan"... en ymmärrä millainen a**hole ei tajua, ettei yhden aikaan aamuyöllä ole tarkoitus remuta kerrostalossa. aamulla kun lähdin kirppiksiä kiertelemään, oli tupakkapartsin oven edessä hajotettu kaljapullo muistona yön meiningeistä :hmm:

edelleen raivon vallassa menin iltapäivällä tekemään salille selkä-habatreenin, joka kulki kyllä hyvin. tässä maistiaisia:
ylätalja: 12*30kg, 10*35kg, 10,10,8*40kg
hauiskääntö: 10,10,8*9kg
kulmasoutu kp: 10*16kg, 8,86*18,5kg, 6* 16kg (JES!)
hauiskääntö vastaotteella taljassa 10,10,8*15kg
alatalja 10*35kg, 8,8,8*40kg
selänojennus (tekipä muuten pahaa kipeillä reisillä :rolleyes:) 3*15
pose-hauisliike ristikkäistaljassa 10,10,10*15kg

tosi hyvä treeni, kotona kävin hörppäämässä palkkarin ja lähdin jalkoja pehmittämään tunnin lenkille :thumbs:

huomenna vois mennä kahdeksi tunniksi magaan pitkästä aikaa.

Pausku
01.04.2008, 18:44
eilen magailut jäivät haaveeksi koulukiireiden takia, tuntuu että miljoona asiaa on yhtäkkiä kaatumassa niskaan, vaikka syksy ja alkukevätkin oli niin löysiä, ettei mitään rajaa. eieln olin stressin ja urheilumattomuuden vuoksi niin naatti, että kahdeksalta kun lähdin lenkille illalla, niin en edes saanut puserrettua juoksuaskelta itsestäni. sekös pisti vain vihaksi :mad:

tänään oli pitkä, mutta mielenkiintoinen päivä opinahjolla. päivän jälkeen kävin kotona haukkaamassa välipalaa ja painuin salille. tältä se näytti tänään:

pystypunnerrus:12*5kg, 12*8kg, 10,10,8*10kg
penkki 12*20kg, 8,8*35kg, 6,6*37,5kg, 8*32,5kg
Ojentajapunnerrus niskantakaa 10,10,8*16kg, 10*13,5kg
ristikkäistalja rinnalle 10,10,10*15kg
ojentajat taljassa köydellä 12,12,10*20kg
viparit sivuille kiekoilla 12,10*5kg, 10,10*3,75kg, 10,10*2,5kg
sivu-etuviparit 12,12,10,8,8*3kg

siinä kai kaikki. yleensä unohdan aina jotain, kun en enää merkkaa treenivihkoon, vaan kaikki on päässä hyvässä tallessa :rolleyes:

nyt palkkarin hörpättyäni meinaan lähteä hölkälle. Tehostan nyt tätä mun kiristelyä lisäämällä liikuntakertoja, sillä liikuntakertoja on tullut rehellisesti sanottuna tavoitteisiini nähden aivan liian vähän: tarkoitukseni on polttaa rasvaa lihasten päältä l.parantaa lihaserottuvuutta, enkä ole puntin ja magan lisäksi käynyt vielä kuin parilla lenkillä viikossa. Nyt on aika lisätä lenkkejä tavoitteita palvelevaan määrään, eli tästä eteenpäin lenkkejä aion heittää vähintään 4 kunnon lenkkiä viikossa. kunnon= väh.tunnin reipas lenkki, jolla tulee kunnolla hiki! Mahdollisuuksien rajoissa aion ehkä ottaa neljännen punttikerran viikkoon, jolloin treeniviikkoni näyttäisi aikatauluista riippuen tältä:
ma: lenkki+maga
ti: sali (+lenkki)
ke: maga ja lenkki
to: sali (+lenkki)
pe: sali
la: lepo (yleensä töitä n.9h, tosin työmatkoista tulee yht.tunnin lenkki)
su: sali ja pitkä lenkki

huomenna saan vähän terapiaa tälle väsymykselle: käyn kampaajalla (Ihanaa vihdoin uusi tukka :D), sitten kuulen raportin mun ryhtiseurantakuvasta ja menen vielä iltapäivällä hierojalle. Ihanaa... !
Tää tosin mahdollistuu vain siten, että häippään koulusta neljä tuntia ennen muita.. :lol: nooh, tää on tätä priorisointia mitä aiemminkin pohdin :D

selkä tuntuu erittäin hyvältä, ja joustaa jo aivan erilailla. fasettilukkoja ei enää juurikaan pääse syntymään ja oon niin onnellinen tästä että tuli aloitettua silloin marraskuussa tää hoito. jes!

Pausku
03.04.2008, 10:38
Olipa ihanaa mennä salille jo kahdeksan jälkeen (ennen kasia kävin selkähoidossa, sieltä suoraan) :) tein vähän kevyemmän jalkajumpan, ja vähän raskaamman vatsatreenin.. :sweat:

jalkakyykky 15*20kg, 12,12*40kg, 10,10*45kg
leveä kyykky käsipainoa roikottaen 12,12,12*16kg
askelkyykky smithissä 10,8,8*20kg

vatsoja painojen kanssa neljä eri liikettä, ilman painoja kyljet selkäpenkissä ja jandat tatamin puolella.

nyt pitää kyllä alkaa pakertamaan koulujuttuja, taas tuhraantui tunti tässä netin äärellä löysäillen vaikka piti "ihanvaanäkkiätsekatauudetpostitpakkotoistoltajakir joittaaomistatreeneistäkuulumiset"
nyssiis kouluhommia, ruokaa, ja iltapäivällä ikihyvä-tutkimusta varten näyttökoetta suorittamaan :cool:

Pausku
06.04.2008, 15:43
eilen oli maailman järkyin päivä töissä, mistä oli seurauksena mukava migreeninomainen jännityspäänsärky, mikä helpotti vasta tänään salin jälkeen. että mä vihaan työpaikkaani, toivottavasti kesäksi löytyy muuta :mad:

tänään siis kiukulla (sanan todellisessa merkityksessä :D ) salille ja sain hyvän jumpan aikaiseksi:

ylätalja rusetilla 12,12*30kg
ylätalja leveällä otteella 10*30kg, 10*35kg, 8,8*45kg, 8*40kg
hauiskääntö 8,6*10kg, 8*9kg/käsi
selänojennukset 2*max, vatsoja painoilla ja ilman 5 eri liikettä
hauis mutkatangolla 12*15kg, 10*17,5kg, 8,8*20kg
kulmasoutu kp 12,10,10,10*16kg
kulmis tangolla 10,8,8*30kg
tuplahaukat taljassa 12,10,10*15kg

heh, oli kiva kun tein tuota kulmasoutua käsipainoilla sillä 16 kg:n painolla, niin yksi vanhempi kanssatreenaaja sanoi että ota vaan isompi paino kun on rauta sulla niin kevyttä :) tuli hyvä mieli. haluan kuiteskin säilyttää hyvän tuntuman, mutta kaipa sitä taas kohta vois kokeilla isommalla :)

Pausku
08.04.2008, 16:47
.. oli ison körmyn kommentti, kun se ei saanut multa puukkoa pois puukkohyökkäysharjoituksissa magassa. no, pääasia oli saada hyökkääjän puukkokäsi haltuun, mutta sekin oli vähän vaikeen näköistä :lol: tuli hyvä mieli!

siihenpä se hyvä mieli loppuikin. järkky lista tekemättömiä kouluhommia, joissa deadlinet ihanasti just tällä ja ens viikolla, plus tulevat tentit ja loppukuun deadlinet. argh :mad: olen niin hirveän väsynyt, että itkuksi menee välillä. tänään jätän salin väliin ja illalla katon jos vaikka menis rankaseen itteään kaatosateeseen hölkälle. huomenna heinolaan ja ylihuomenna pukkilaan Ikihyvä Päijäthäme- tutkimusta tekemään, jee jee yhtään nappaa JUST NYT.

tässä kun seitsemättätoista opiskeluvuottani kulutan, ajattelen välillä ettei voisi vähempää napata opiskelu. viimenen vuosi kosmetologipuolella oli henkisesti aivan käsittämättömän rankka, ja samaan syssyyn ihmissuhdesotkuja, ja työsotkuja, ja tuntuu etten vaan ole voinut palautua missään vaiheessa. koko aika vaan höyryllä eteenpäin. jossain vaiheessahan tän on pakko räjähtää käsiin?? tuntuu että se on tässä tapahtumassa.... :(

urheilu on mulle ollut jo monen vuoden ajan keino saada energiaa, hyvää oloa ja yleistä hyvää fiilinkiä, joten nyt kun siihen ei irtoa aikaa, niin tuntuu vain että kaikki alkaa kaatua päälle. ja ok, jollekin mun liikuntamäärät on paljon, ja okei, joillain on vielä kiireempää ja raskaampaa, mutta tää ei ole kilpailu, vaan tältä musta tuntuu. tuntuu surkealta.

Sportti
08.04.2008, 19:01
mikä toi Ikihyvä-tutkimus on..??

oon varmaan jossain kuullut ton nimen, kun hyppäs silmille sun tekstistä..

Pausku
09.04.2008, 15:26
tuo ikihyvä päijäthäme on iäkkäiden ihmisten toimintakyvyn ja terveyden seurantaan kohdistunut monen vuoden tutkimus. tän vuoden mittaukset ovat kolmannet, ja vikat eli neljännet on vuonna 2012. kutsun mittauksiin ja testeihin on saanut tietty porukka, ja testit sisältävät toimintakykytestit (tasapaino, kävelynopeus, puristusvoima), verenpaineen, vyötärönympäryksen sekä painon ja pituuden mittaukset.

ah, tänään magaan. oivoi, kun mun treenikaveri muuttaa kesäkuussa hesaan, jäänköhän mä totaalisesti miesten armoille....

Pausku
11.04.2008, 21:41
piti tänään treenailla. tosin kelataanpa hetkiseks aamuun: puoli kahdeksalta mä lähdin mitä ihanimpaan auringonpaisteeseen aamulenkille, otin sauvat mukaan tehostamaan menoa. lenkki alkoikin hyvin aika mäkisellä osuudella, joten sykkeet kohos mukavasti alkuun 140 kieppeille, vähän alle. siitä ne sitten tasoittui 120:n kun painelin viiskytä minuuttia ympäri satamaa.

tänään oli vapaapäivä, joten luonnollisesti katastrofaalisten, päällekaatuvien koulujuttujen keskeltä meikäläinen paineli shoppailemaan, kunhan olin käynyt aamulla tervehtimässä työpaikkani uutta kauppiasta, joka aloittaa pian. vaikutti mukavalta tyypiltä, niin kattelen nyssitten että mitä tuleman pitää: en vielä ota lopareita. ties vaikka kesä kuiteskin menis siellä, oishan se helppoa rahaa kunhan ilmapiiri rentoutuis.

sain mä iltapäivällä koulujuttujakin tehtyä :cool: en nyt varsinaisesti mitään vedettyä yli to do-listalta, mutta kuitenkin asioita eteenpäin. illan suussa lähdin salille, ja enpä olis huonompaan aikaan voinut sinne sattua: salille tupsahti parikymmentä laitteilla leikkivää teinityttöä ja niiden plösö valmentaja, joka käveli ympäri salia maha pystyssä. penkkejä piti kytätä kuin mitäkin saaliita ja varoa ettei vahongossa vedä keltään tajua kankaalle vipareita tehdessä. ärsyttävää :mad: tältä se näytti, mitä aikaiseksi sain:
penkki 12,12*20kg, 12*30kg, 8,6*35kg, 10*30kg
ojentajat niskantakaa 10,10,8*16kg, 8*13,5kg
viparit 12,12,10,10*5kg
vinopenkissä kässäreillä pari sarjaa kaksi eri rintaliikettä
ojentajat taljassa 12,10*30kg, 12,10*25kg
takaolat taljassa penkillä maaten 12,12,12*15kg
etu-sivuviparicombo 12,12,12*3kg :sweat:

siinä ne tais olla, sitten sain metakasta tarpeekseni ja menin tatamille, ripustin ystävällisen kanssatreenaajan kanssa säkin kattoon ja tein 10min varjo-ja säkkinyrkkeilyä, varjopotkuja ja venytyksiä, potkuharjoittelua 10min.

Pausku
13.04.2008, 14:41
kirjaimellisesti! aamusta kun menin salille, salin parkkiksella oli varpushaukka syömässä pulua! samantien kun se äkkäsi että olen tulossa kohti, haukka lensi viereisen rakennuksen katon reunalle kyyläämään mua. pulu hengitti kiivaasti maassa, vuoti verta ja oli omien höyheniensä ympäröimä, puoliksi eläviltä nyljetty. mulle tuli karmean paha olo moisen brutaalin touhun todistamisesta, vaikka se kuuluukin luonnon toimiin. oksetti kun menin salille enkä tiennyt mitä tehdä. ainakaan lintua en olis enää voinut pelastaa, se oli henkihieverissä. enkä olis voinut sitä itse tappaakaan, olis päässyt kärsimyksistä. yritin vaan keskittyä omiin puuhiini, ja tältäpä se treeni sitten näytti:

jalkakyykky 15*20kg, 12,12,12*40kg
vinot vatsat painon kanssa+rutistukset kiekko sylissä
jalkojen ojennus 10,10,10*35kg
jalkojen koukistus 10,10,10*40kg
lähentäjät ja loitontajat 10,10,10*30kg
pakaratreeni taljassa 12,12,12*15kg/jalka
sekalainen sarja vatsoja lopuksi
sitten kotiin. salilta lähtiessä maassa oli enää läikkä kirkkaan punaista verta ja vaaleita pieniä höyheniä. hyi olkoon.........................:(

Pausku
15.04.2008, 21:07
jes, tänään vetäisin lenkin ennen aamupuuroa iihanassa auringonkajossa klo 06.20-7.00, hyvä lenkki, hiki tuli kun pistelin reippaasti -taas- sataman maisemissa :sweat:

illalla tein treenin salilla ja voi jööses miten hyvältä tuntui! olenkohan mä vasta nyt ymmärtänyt jotain erittäin oleellista treenin kannalta? aivan mieletön polte just oikeissa lihaksissa, treeni kulki kuin unelma, ja vähän päälle tunnin takomisen jälkeen oli olo möyhitty ja varsinkin olat ihan mukavasti pumpissa :D

mitähän mä siellä tein.. kauhee draivi oli päällä niin en varmaan muista puoliakaan tähän laittaa :lol:

selän ojennukset 5*12-15
ylätalja 12,12*35kg, 10,10*40kg 7*45kg, 8*40kg
ylätalja kapeella 10,10*35kg
pystysoutu taljassa 12,12,12*20kg
kulmasoutu 10,10,10,8*16kg
sivuviparit 12,12,10*4kg, pari sarjaa kolmosilla
etuviparit nelosilla muutama sarja
takaolat taljassa, maaten penkillä 12,12,10,10*15kg
sivu-etuviparit kolmosilla 2-3 sarjaa. en tosiaan muista.;)

erittäin hyvä treeni, ja ihanan väsy olo. aamulla olis tarkotus heittää taas lenkki.

Pausku
17.04.2008, 19:38
Uuu, ostin tänään fillarin:) aivan mahtavan tuntuinen tunturin napavaihteinen naistenpyörä. kävin jo n.40min polkemassa, kun oli niin ihana sää taas. lenkin jälkeen tein vähän välipalaa ja suuntasin salille jalkoja kiusaamaan:

prässänderi 15,15*40kg, 12,12*80kg, 10,8*100kg, 10*80kg
jalkojen ojennus 12,12,12*35kg
jalkojen koukistus 12,12,10*40kg
askelkyykky 2*8kg painot käsissä 12+12/jalka
suorinjaloin mave 12*40kg, 12,12,10*50kg
ja kauhee tärinä pakaroissa pakersin vielä pakaraliikkeen taljassa 12,12,12*15kg/takamuksen puolikas:)

jes, ny kokeisiin luvun pariin, ja aamulla FILLARILLA KOULUUN:rock: jes! tulee siitä sitten se kuutisentoita kilsaa.

Pausku
22.04.2008, 06:57
Alkaa pikkuhiljaa koulun kanssa helpottamaan, joten eilen ehdin magailemaankin:) oli todella löysät treenit, vain torjuntaharjoituksia, joten olenkin tässä arponut, uskaltaisko tänään treenata koivet, vai mimmoinenkohan kuolemarääkki keskiviikkona on magassa luvassa?!! ;) selkä on sen verran jumiin vetänyt, ja ojentajat aivan arkoina, että tänään en uskaltais normaali selkä-habatreeniä vetää. perjantaina tosin on hieroja, mutta tuskin sitä näillä jumeilla edes sais hyvää treeniä aikaan :cool:

eilen kävin magan jälkeen vähän punttailemassa selkää, vatsaa ja olkia, mutta en mitään erityistä, hieman availemassa paikkoja.

ja ah, olipahan hieno päivä lauantaina! erityisesti pitkän bf-sarjan pisin tyttö oli mielestäni jotenkin käsittämättömän upea lavalla. oli myös hieno nähdä minna pajulahtea, otettiinpahan kimppakuvakin:) minna on kyllä mielettömän kaunis ja simppelisti käsittämättömän upea nainen, jolla koko paketti kruunautuu hyvällä käytöksellä ja huumorilla! oli myös hauska muutama sananen vaihtaa jaana kotkansalon kanssa, ja tietty ottaa kuvakin muistoksi :)

Mun pienimuotoinen dieetti on nyt vihdoin lähtenyt kunnolla käyntiin, kyllä tästä vielä hyvä tulee ennen kesää kun ei periaatteessa nyt "ylimääräistä" ole, pientä kiristelyä vain. aineenvaihdunnan buustaukseen ostinkin forcen green teata kisoista, ja se vaikuttaa aikas tehokkaalta! olen napannut suoraan heti aamusta päiväannoksen, 2 kpl. lämmöntuotto kropassa on piristynyt huomattavasti, ja saa kyllä päivän mittaan vielä tiheämmin käydä vessassakin kuin yleensä:D

tänään on ohjelmassa taas ikihyvää, nastolaan pitäis mennä nyt aamusta. iltapäivällä sitten ensin lenkkiä ulkosalla upeasta säästä nauttien, ja sitten se jalkatreeni. saas nähdä sitten huomisen kanssa, miltä jalat tuntuu :lol:

Pausku
22.04.2008, 21:25
Okei, no päädyinpähän treenaamaan selän, haban ja vatsan tänään joten jalat jää torstaille ja se tietää kuolemaa perjantaina hierontapöydälle. no, viikatemiestä odotellessa! :cool:

menin taas semmoisella höyryllä treenin läpi, etten edes muista liikkeitä, saati sarjoja tai painoja. tein ainakin näitä:
kulmasoutu kp, hauiskääntö tangolla, ylätalja, alatalja,
vatsoja jos jonkinlaista, selän ojennusta, hauiskääntöä kp, keskitetty hauis...

selän tein astetta kevyemmin, juuri jumien takia. treeni kuitenkin kulki ihan mukavasti, ja tuntui oikeissa paikoissa:sweat:

lisäksi pyöräilin alkuun n. 15 min ja loppuun 25min. hetkonen! siis 40 minuuttia! jes, hyvä juttu:D

enää ei tarvitse ikihyvien perässä reissailla, kun tänään oli nastolan keikka. nyt teen kaksi päivää täällä lahdessa, niin sitten oln kantanut korteni kekoon kunnolla:cool:

Pausku
27.04.2008, 09:10
onpa ottanut viime päivät koville. tänään näyttäis olevan eka päivä pystyasennossa sitten keskiviikkoillan. torstaiaamun vietin tiputuksessa keskussairaalassa, suolaliuosruokintaa kuutisen tuntia. kovat vatsakivut mut sinne pakotti, ottivat kokeet ja passittivat kotiin toipumaan kun ei kokeista mitään hälyttävää löytynyt. pari päivää meni nukkuessa ja eilen käväsin äkkiseltään jo vähän ulkona kääntymässä, mutta sitten äkkiä sisälle peiton alle!

nyt kun kroppa alkaa jotakuinkin sietämään pystyasentoa, odotin että tulee kauhea hinku liikkumaan. mutta ei todellakaan!! yleensä hypin seinille jo parin päivän levon jälkeen, mutta vatsassani on semmoinen turvotus ja pönkkö olo että ruokakaan ei ole vielä maistunut. pelkkää piimää, jukurttia, pari sämpylää, rusinoita ja mustikkakeittoa:o torstaina ei ollut toivoakaan syödä yhtään mitään, kroppa oli aivan tyhjä ja maha kipeänä pelkästä nälästä :(

joten saapi nähdä nyt sitten, milloin sitä intoutuu liikkumaan. ainakin annan itseni toipua kunnolla nyt, näin heikkona en muista olleeni ikinä paitsi nelisen vuotta sitten yhden leikkauksen jälkeen :(

keskiviikkona olis edessä yli kuutisen tuntia junamatkaa ouluun, mennään vapuksi pohjoiseen pudasjärvelle! viime tietojen mukaan siellä on vielä metri lunta :D kuulostaa hullulta, kun täälläpäin on melkein täysi kesämeininki jo. ollut niin upeita päiviä, ja meikä tääällä sisällä vaan möksöttää :rolleyes:

HeatN
27.04.2008, 19:26
keskiviikkona olis edessä yli kuutisen tuntia junamatkaa ouluun, mennään vapuksi pohjoiseen pudasjärvelle! viime tietojen mukaan siellä on vielä metri lunta :D kuulostaa hullulta, kun täälläpäin on melkein täysi kesämeininki jo. ollut niin upeita päiviä, ja meikä tääällä sisällä vaan möksöttää :rolleyes:

Kannattaa hyvinkin varautua paksumpaan vaatetukseen jos pohjoiseen suuntaat. Itsekin kuulin vasta perheeltä, että olivat käyneet hiihtelemässä: siellä pohjoisessa tosissaan on lunta niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin. Onhan se toisaalta hienoa, että Suomessa voi olla samaan aikaan miltei kesäkelit ja talvikelit :D

Pausku
27.04.2008, 20:35
ehkäpä me viedään kesä mennessään sinnekin:) ainakin anoppikokelas on kovasti hiihdellyt, kulkee ladut sopivasti talon nurkalta:lol: jotenkin vaan niin hassua, kun täällä kukkii kaikki jo ja lehteä pukkaa esiin puista.

olipa ihanaa käydä vähän valokuvaamassa, rennolla kävelyllä iltapäivällä. alkaa olo olemaan tosi paljon helpompi! sain vielä avomiehenikin kotiin vapaaehtoisista harjoituksista, kunnon metsän menninkäinen sieltä tulikin ;)

Pausku
05.05.2008, 20:28
Oi kun oli mahtava reissu pohjoisiin! sain toipua vatsataudistakin rauhassa, ihanan lämmön helliessä:cool: yksi päivä lähdin lenkille ilman pitkähihaista, ja satuin vilkaisemaan yhden firman mittaria Pudasjärvellä: +35!!! ja aijai, saunan jälkeen saimme vilvoitella pihakeinussa:)

nyt sitten paluu arkeen tapahtui rytinällä, turhalla keikalla orimattilaan, jossa mun piti tehdä kolmen viikon harjoittelu. fyssari on saikulla ja luultavimmin saikku venyy, joten nepä toivotteli mulle heiheit sieltä. Hieman otti pannuun! paniikkipuhelu avomiehelle ja opinahjoon, sekä kiireen vilkkaa takas lahteen kynimään matkahuollosta rahat takaisin seutukortista: onneksi onnistui!! Nyt tilanne on se, että seuraavan kolme viikkoa meikä pyöräilee tuttua reittiä koululle ja teen harjoittelun koulun yhteydessä olevassa optiimissä. yhtään nappaa kun olin niin odottanut tätä harjoittelpaikkaa mihin piti mennä, mutta tuleepahan harjoittelu suoritettua:hmm: pitää vaan tsempata hyvä asenne päälle ja ottaa optiimistä irti minkä saa. ehkä siellä on ihan jees? se tietää ainakin tunnin pyöräilyä päivässä, mikäs sen mukavampaa kesää kohti tiristellessä.

tänään kävin tekemässä nelijakoisen viikkoni ekan salitreenin. en siis aiemmin vielä ole päässyt käsiksi nelijakoiseen suunnitelmaani, joten nyt uus yritys. nyt onnistuu varmemmin, kun ei oo niin hirviä touho päällä.
tältä näyttää salit:
ma: selkä, olat, vatsat
ti: takareidet, pakarat (vatsat)
to: rinta+kädet
pe: etureidet, vatsat ja olat

saapi kommentoida jakoa:)

tänään siis suunnitelmien mukaan tein ma-treenin kunnolla, mutta illan kevyt maga jäi väliin. keskiviikko on hyvä "lepo" koska silloin maga on yleensä kunnon touhua:lol: viikonloput koitan nyt pyhittää lenkkeilylle ja venyille, ja venytyksissä tsemppaan sen verran, että joka treenin jälkeen työskennelleet lihakset venytän pidemmiksi;)

Pausku
06.05.2008, 20:59
tänään kävin jumppaamassa takareidet ja pakarat sekä vatsalle parit sarjat painoilla:

Leveä kyykky(kp käsissä jalkojen välissä roikkuen) 15,15,15*16kg
askelkyykky 2*10kg käsipainoilla 8+8 terävästi ylös ponnistaen
takareidet laitteessa 12,12,10,10*35kg
selänojennus penkissä 2*15
vatsarutistus taljassa 15*30kg, 12,12,12*35kg
pakarat taljassa 12,12,12*15kg/puoli
suorinjaloin mave (pienellä tekniikanparannuksella, en ollut tajunnut kuinka kaukana roikotan tankoa. kiitos salitutulleni!) 12,12,10*40kg 10*45kg

tein aika reippaalla tahdilla, tuli hyvin hiki ja oli semmoinen tutina koivissa että en meinannut turvallisesti päästä salin rappuja alas:lol: tänään tuli myös ekat 16km poljettua, tästä eteenpäin päivittäin arkipäivisin. työharjoittelu näyttää aikas tiiviiltä, kamalasti ryhmiä lyhyillä varoitusajoilla ja yksilöasiakkaitakin jo!!

Pausku
08.05.2008, 09:25
painuin puoli kahdeksan maissa salille, poljeskelin yksinäni fillaria jonkin aikaa ja tein vähän erilaisen rinta-hauis-ojentaja-treenin tänään. vähän eri liikkeitä, mutta silti sain kunnolla lihakset väsytettyä!!! (siis vaikka vähän "opettelin" vasta muutamia liikkeitä) Jei:)

Vinopenkki tangolla 12*17,5kg, 12,10,10*22,5kg
penkkipunnerruslaite 12*pelkkä vekotin 12* +5kg, 10,10*+10kg
ristikkäistalja rinnalle 12,12,10,10*15kg
hauiskääntö 12,12,10*7kg, 12*6kg
hauiskääntö mutkatangolla 12*pelkkä tanko, 12,12*+5kg
hauiskääntö taljassa 12,12*20kg
ojentajapunnerrus taljassa 12,12,12*20kg
ranskis 12,12,,12*15kg
ojentajat pääntakaa käsipainolla 12,10,10,8*11,5kg
dippilaite 12,12,10,8*30kg

PUUH! käsi tärisi palkkaria sekoittaessa melkeen niin tehokkaasti ettei varsinaista ravistusliikettä olis ehkä tarvinnut tehdäkään :lol:

hyvä startti päivälle, kahdeltatoista sitten harjoitteluun taas fillarilla sen 16km, siis n.8km per suunta:sweat:

Pausku
09.05.2008, 20:28
olipa työntäyteinen, mutta tosi kiva päivä työharjoittelussa. kävi pari polio- avokuntoutusasiakasta, joille piti tehdä erilaisia testejä ja pientä haastattelua ja analysointia siinä sivussa:) aamulla tosin tuli vähän kiirus, joten kun tuohon koulumatkalle osuu mukava yli kilometrin pituinen mäki, oli hieman kuuma kun pääsin koululle asti.......:sweat: pikajäähdyttelyt pukkarilla ja ei muuta kun suoraa päätä asiakasta tapaamaan:cool:

iltapäivällä siivoiltiin taas vaihteeksi kunnolla kämppä läpi, avomies hoiti homman loppuun kun olin hyvään alkuun meidän projektin laittanut, niin pääsin sitten lähtemään salille. tämmöistä tänään:

fillarointia tuli, kuten aina,alkuun noin vartin verran, että kunnolla tuli hiki!
jalkaprässi 15,15,15*80kg+kelkka
jalkakyykky 10*40kg, 8,8,8*50kg
jalan ojennus laitteessa 10,10,8*35kg
loitontajat taljassa 12,12,12*5kg
vatsat taljassa 3*max*35kg

hmm. eipä kait muuta ollut tänään. kun lähdin salilta, ulkona oli aika mahtava ukonilma! kadut tulvi ihan hulluna ja räiski vaan ympärillä kun kipitin kohti kotia! nyt on upea ilta, ja just kuumailmapallokin liiteli vesijärven suuntaan meidän talon läheltä:)

Pausku
13.05.2008, 21:37
Sunnuntaina käytiin hienossa paikassa, pirun pesällä hollolassa! pyöräilyä tuli n.22km, eli koulureitti hieman mutkien kautta:sweat: kekkuloitiin kallioilla ja ihasteltiin pirun pesää, eli mahtavaa kallion halkeamaa mahdollisimman monelta suunnalta:) välillä napattiin evästä moottoriin niin jaksoi heilua! ihan mahtava reissu, ja sää helli!

Eilen pitikin jakaa salitreeni magan molemmin puolin, että selkää ennen ja olkapäät treenin jälkeen. Treeneissä tasokokeisiin harjottelua, tosin en ole vielä edes varma suoritanko tason. magan jatkaminen on hieman kysymysmerkki, defendo hieman polttelis mielessä;)

selälle kulmasoutua, selänojennuksia, ala- ja ylätaljaa, olille takaolkapäitä taljassa, vipareita ja pystypunnerruksia. tosi hyvin on purrut treeni nyt olkapäihin, just kuten pitääkin:D

Harjoittelun kanssa riittää vipinää. tänään käytiin tekemässä parille työntekijälle nastolassa ergonomiatsekkauksia tehdastyössä, ja oli kyllä mielenkiintoista! saatiin ilmaiset ruuatkin siellä, mikä on aina plussaa:D salaattilautasena käytettiin siellä leipälautasia, mitkä on vähän turhan pieniä meikäläisen tarpeisiin. en tajunnut ottaa isoa lautasta, kun otin syvän lautasen keittoa varten. no, riittipä toisillekin:lol:

tänään jäi treeni väliin, en ehtinyt. se tietää sitä, että torstaina treenaan 2 in 1 elikkäs koko koivet samalla kertaa. viikonlopun "lekottelu" päivistä en nyt vähään aikaan luovu, ne tekee niin gutaa. ja töitä mulla pukkaa sen verran että en taitais edes ehtiä.

huomenna magaan, ajattelin joko käydä kunnon lenkillä eka tai sitten polkea pyörää salilla ennen harkkoja. huomenna sen sitten näkee:) jokatapauksessa taas sitten tulee se yli 15km pyöräilyä:) alkaa jo kilsan ylämäki sujua, tänään meni alle 25min kouluun ja 20min kotiin kun aiemmin on mennyt yhteensä tunti:D