Näytä koko versio sivusta : Ma_rian treenit
Viikko dieettiä takana ja niinhän sitä sanotaan, että se olis se vaikein. No jos toi oli vaikein, niin loppuajasta tulee kyllä tosi helppoo ;) Ekan viikon saldo painossa -1,1kg. Nesteet ovat poistuneet keskuudestani.
Aamupäivästä salille, se taitaa olla tämän viikon trendi.
Kyykky 3x5x75kg Noniin, alkaahan ne painot löytymään.
Jalankoukistus laitteessa 3x6x42,5kg
Ranskalainen 3x6x33kg
Hauiskääntö kulmatangolla 3x6x28kg Tähän ens kerralla painoa.
Prässi yhdellä jalalla 2x6x40kg Vielä vois lisätä tähänkin.
Vatsarutistus taljassa 3x15x30kg
Olin kyllä aika naatti, kun pääsi kotiin sohvalle pötköttää.
Hierontaa 80min, jaloille.
Tällä kertaa vähän kevyemmin kuin viimeksi... Ensi viikolla yläkroppaa. Täytyy jossain välissä käydä runttaa kunnolla tuota yläkroppaakin.
Aamupalan jälkeen sauvakävelylenkki asiakkaan seurana 60min verryttelyineen ja venyttelyineen. Itse kävelyä n. 40min mäkisessä maastossa. Käveltiin Saavan lenkki, joka toimii talvisin hiihtolatuna. Mukavaa luontomaisemaa ympärillä kuivettuneine keloineen, mitkä oli hauskasti jätetty kaatamatta yhdeltä hakkuuaukiolta.
Salillekin tottakai tänään ehdin. Noh, siitä ei kyllä tingitä tai pitää olla tosi hyvä syy.
Kulmasoutu 6+6+7x55kg
Vinopenkki 3x5x50kg Olipa nihkeää!
Leuat myötäotteella 3x6xBW
Pystypunnerrus kp 2x5x18,5kg
Takaolkapääsoutu 2x6x20kg
Dippi 3x6x10kg
Pohkeet seisten 4x12x110kg
Tänäänpä ei sitten enää pesistä pelailtu, kun tuli toi lenkki vetäistyä. Ehkä ensi tiistaina...
Kuntopiiri 3 kiekkaa. 15 min meni aikaa, päälle verryttelyt 10min. Samat liikkeet kuin ennenkin.
Onpa kiva, etteivät jalat kipeytyneet yhtään maanantain treenistä. Hieronta palautti sen verran mukavasti, että tuntuu kuin ei olis tehny jaloille mitään, sen verran vetreet ovat :thumbs: Kyllä se hieronta on gutaa näin kovien dieettiviikkojen aikana. Tekee mieli varata aika jalkahoitoonkin :) Ikinä en ole käynyt.
Jonna1983
03.07.2009, 10:08
Kuis se dieetti edistyy?
Morjens vaan pitkästä aikaa! Mitään sen kummempaa ei ole sattunut kuin ettei ole ollut intressejä kirjoittaa tänne (sorry te kaikki jotka kaipaatte päivityksiäni) ja olen ollut melko menevänä viime aikoina. Juu-u, minulla ainakin on elämää dieetilläkin :) Viime viikollakin olin neljä päivää Tampereella, joka sisälsi mm. Särkänniemessä huvittelun. Ei se sen hankalanpaa ole vaikka päivät venyvät kaupungilla pitkiksi, kun vain ottaa eväät kylmälaukkuun. Treenaamassakin tuli toki käytyä Wolfilla ja gymstick myös mukana. Ostettiin siihen uudet kultaiset kuminauhat ja huh, huh miten ovat raskaat. Vois melkein tehdä raskaat perusliikkeet omassa olohuoneessa :)
Tosiaan kaikenlaista kivaa on tullut touhuiltua. Serkkutyttö oli myös meillä kyläilemässä vastavuoroisesti ja kävimme sukuloimassa. Onneksi minulla oli hänet mukana syömässä tarjoiluja minunkin puolestani :) Vajaan parin viikon päästä on Ilosaarirock, joten sinne sitten. Ja eväät taas kätevästi mukaan ja taitaa tuo kuskin nakki mulle osua. Minulle on ainakin tosi tärkeää, etten päädy olemaan pelkästään täällä neljän seinän sisällä ja välillä käväistä salilla. Mun pääkoppa ei kestä liian yksitoikkoista elämää. Dieetin alkuviikkoina mua vaivasi jokin kumma kyynisyys, mutta onneksi olen päässyt sen yli ja elämä jälleen hymyilee. Tärkeää, että dieetillä voi olla rennosti ja että elämässä on kaikki osa-alueet kunnossa. Näin minulla on tällä hetkellä ja se tuo tähän tosi hommaan stressittömän fiiliksen. Eikä tästä hommasta pidä tehdä elämää suurempaa asiaa.
Tosiaan kroppa on kiristynyt kivasti. Pari kiloa on lähtenyt ja viime viikkojen aikana on tapahtunut ihan huomattavaa muutosta. Laitan teille lähiaikoina jotain kuvaa tänne. Treenipainot ovat pysyneet samoissa ja jopa olen nostanutkin niitä. Mielenkiintoista nähdä peilistä uusia muutoksia. Hauskaa, että vaatekaapin perukoilla olleet vaatteet taas mahtuvat päälle. Tästä kiristymisestä kyllä nauttii. Se on ainakin varmaa, että tiukkaan kuntoon on mahkuja ja todellakin teen töitä sen eteen. Hyvin ainakin menee tällä hetkellä ja toivottavasti loppuun asti.
Ihanaa kesää kaikille ja hyviä treenejä. Mä päivittelen tätä aina välillä. Eipä mun treeneissäkään paljon lukemista ole, kun sitä samaa ne ovat tälläkin hetkellä :) Intervalleja tai mitään aeroobisia ei olla otettu vielä kuvioihin. Innolla eteenpäin!
Aamupäivästä salille jossa saikin reenata melko yksikseen, mikä vähän haittasi prässin pudotussarjassa, kun ei ollut painonvaihtajaa. Sarjan jälkeen itse vaan pomppasin ylös ja ottamassa yhden lätkän pois ja eikun vääntämään sarjaa. Askelkyykyt tuntuivat hyviltä, ei ollenkaan liian raskasta. Jalanojennuksiinkin sain lisättyä painoa. Taisi maanantain hieronta reisille tehdä tosi hyvää. Huomenna onkin pakaroiden ja alaselän käsittely. Käyn joka viikko hierojalla. Toisella käyn silloin, kun lihakset tuntuvat tosi jumilta. Hän kun osaa aukoa lihakset hyvin. Toisella käyn sitten ihan rentoutumassa ja palauttavassa hieronnassa.
Prässi 2x11x175kg + 10x150kg
Askelkyykky 2x10x50kg
Hauiskääntö kp 2x10x16kg
Push down 2x10x15kg
Jalanojennus 2x10x37,5kg
Nyrkkeily vatsapenkissä 3x30
Kylkirutistus selkäpenkissä 1x12
Tässä vielä lupaamani kuva. Uusin havainto kiristymisestä: rintalihasten vako on syventynyt. Mulla lipsahti eilen suusta:"mä nautin dieettaamisesta!"
Oih ja auh, olen kipeänä hieronnasta. Tällä kertaa pakarat, alaselkä ja pohkeet saivat hellän käsittelyn. Vaikka kyllähän tuota hellää hierontaa pakaroille saa kotonakin... ;) Ja jalkapohjille myös! On mulla ihana mies <3 Takaisin asiaan... Pohkeet oli enemmän arat hierottaessa kuin reidet :eek: Kiva, kun hierojasetä vaan jutteli mukavia ja mä vaan purin huulta ja puristin käsitukia :lol: Mut eihän näihin lihaksiin pelkkä silittely tehoa! Pohkeissa oli jotain arpeutumiakin...hierojasedällä olis joku vempain millä niitäkin sais käsiteltyä. Joku kerta sitten.
Aamutuimaan tuli taas reenailtua. Kyllä toiset ihmiset osaa sitten olla kuin myrkyn nielleitä. Näköjään sellaiset ihmiset vielä löytää toisen samanlaisen, että voivat jurottaa sitten yhdessä. Minua tuollainen vain huvittaa ja olinkin hymyssä suin koko reenin ajan :) Mitä nyt sarjaa vääntäessä :evil:
Alatalja 3x10x45kg
Penkki kp 3x10x18,5kg
Ylätalja kapella 3x10x45kg
Vipunostot sivulle penkillä maaten 3x8x6kg
Takaolkapääsoutu 2x10x17,5kg
Dippi 2x10x7,5kg
Pohkeet istuen 4x8x47,5kg
Illalla vielä Coretunnin ohjaus. Jos ottais jalkaliikkeet vähän kevyemmin, ilman lisäpainoa. Jos ohjattavat sen sallisivat minulle.
Ja tässä vielä kuvaa yläkropasta. Kuvassa näkyykin kiristyminen vähän paremmin.
Jonna1983
11.07.2009, 21:25
No juu, kyllä tuosta hyvä paketti :rock: tulee Tai siis on jo, mut paranee vielä.
Hienolta näyttää, massu:kuola:
Kiitos Jonna ja Vanilja! :) Paranee, paranee :) Massukin tuosta vielä kiristyy.
Päivitelläänpä viime viikko loppuun.
11.6
Lepo
Mun ainut lepopäivä :) Ihanaa.
12.6
Kuntopiiri + intervallit 10x20s/40s, joista viisi ekaa seisaaltaan
Ensimmäistä kertaa intervallit astuivat kuvioihin. Rankkaahan se tietysti oli, mutta ah, niin nautittava fiilis jälkeenpäin, että voishan tuon tehdä uudelleenkin :) Ekat viis tosiaan seisten ja sitten väheni sen verran paljo puhti, että piti siirtää pehfa istuimelle. Nojailin taukojen aikana päätä ohjaustankoon :sweat: Silti jostain se sisu kumpusi.
13.6
Uusi treeniviikko ja ennenkaikkea uusi dieettiviikko potkaistu käyntiin. Kunto on jälleen edistynyt ja sekös jos mikä pistää mielen iloiseksi :)
Kyykky 3x6x80kg Tiukkaa alkaa olemaan, mutta niinhän sen pitääkin. Turvakaaret oli tarpeen, että uskalsi ottaa tarpeeksi alhaalta.
Jalankoukistus istuen 3x6x45kg Jostain se voima tuli vielä viimeiseen toistoon.
Ranskalainen mutkatangolla 3x6x35kg
Hauiskääntö mutkatangolla 3x6x33kg Olipa helppoa.
Yhden jalan jalkaprässi 2x6x50kg
Vatsarutistus taljassa 3x14x27,5kg
jukkis_79
13.07.2009, 15:48
Uusi treeniviikko ja ennenkaikkea uusi dieettiviikko potkaistu käyntiin. Kunto on jälleen edistynyt ja sekös jos mikä pistää mielen iloiseksi :)
Eipä uskoisi treeneistä että dietillä mennään ku hymyssä suin painoi kyykkyä menemään:thumbs:
Mukava on Mariaa seurailla täällä kotosalla. Nyt alkaa olla siinä vaiheessa rasvojen kanssa, että pienetkin muutokset näkee selvästi. Jaloissa on rasvojen ja myös lihasmassan osalta eniten tekemistä, mutta on ne kintut paljon parantuneet tässä parin vuoden aikana. Peppu ei roiku tällä hetkellä enää milliäkään, joten sekin näyttää kirivän kohti tosi hyvää kisakondista.
Stressailua ja muistiongelmia Marialla on ollut tässä koko dieetin aikana. Stressiä aiheuttaa selvästi eniten nuo naisten hömpötykset: kisa-asut, meikit, kengät, hiukset ym... Pitäähän sitä olla viimeisen päälle, mutta kyllä mua pistää ihmetyttämään :) Toinen asia mikä tuntuu aiheuttavan hermoromahduksen omaista on minun liiallinen huolehtiminen ja puuttuminen toisen dieettiin. Olenkin nyt pysytellyt paljon kauempana kuin alkudieetistä ja luottanut vain siihen, että kyllä se Maria itsekin osaa ja pärjää. Seuraan vain vierestä ja pidän välillä vähän kuria. Dieetin kulkua ja eri vaiheita saa olla muistuttamassa ja siltikin osa jutuista tuntuu unohtuvan. Mutta eipä tuo meno ole haitannut pätkääkään ja tosi tyytyväinen saa olla tähän tilanteeseen. Kisaan on vielä useampi viikko aikaa, joten loistavan kunnon Maria saa tinkimättömällä uurastuksellaan varmasti aikaiseksi!
Stressailua ja muistiongelmia Marialla on ollut tässä koko dieetin aikana. Stressiä aiheuttaa selvästi eniten nuo naisten hömpötykset: kisa-asut, meikit, kengät, hiukset ym... Toinen asia mikä tuntuu aiheuttavan hermoromahduksen omaista on minun liiallinen huolehtiminen ja puuttuminen toisen dieettiin.
Siellä se totuuden torvi puhuu :) No joo, pientä stressailua, mutta se taitaa kuulua asiaan; eihän kisavalmistelut itsestään hoidu. Varsinkaan kun meikkaajastakaan ei ole vielä mitään tietoa. Kisa-asuissakin ilmeni viime hetken muutoksia, joten niitäkin pitää vielä fiksata. Itse dieetistä en kyllä stressaile, että enemmän ne on näitä itse kisaan liittyviä juttuja. Muistiongelmat varmaan johtuu siitä, että en ajattele 24/7 olevani dieetillä. Sitten sitä voi kaiken muun touhun keskellä hieman unohtaa :D Ja äläpäs Tuukkis virnistele siellä tälle aamulle :)
Se on kyllä ärsyttävää, jos joku komentelee mua liikaa. Oli kyse sitten mistä tahansa. Mutta se on mukavaa, että kotoa löytyy ihminen joka ymmärtää tätä ja osaa auttaa tiukan paikan tullen. Tuukasta on myös tosi iso tsemppi. Kuten monesta muustakin ihmisestä!
Muistiongelmia tosiaan...oli tullu tuonne edellisten treenien päivityksiin sitten kesäkuu vaikka seiskahan siellä pisteen jälkeen pitäisi vissiin olla :lol:
14.7
Kulmasoutu 3x6x60kg
Vinopenkki 3x5x50kg
Leuat myötäotteella 3x6xBW
Pystypunnerrus kp 2x6x18,5kg
Takaolkapääsoutu 2x6x20kg
Dippi 3x6x12,5kg
Pohkeet seisten 4x13x120kg
Hyvä reeni kaiken kaikkiaan. Painot pysyy edelleen samoissa mikä on hyvä.
Hierottiin selkä ja niska. Muutapa ei tuntiin ehtinyt. Meinasi epätoivo iskeä hierojalle, kun ei vasen puoli tahtonut olla kovin yhteistyöhaluinen. Perjantaina lissee...
15.7
Sain harvinaisen treenikaverin salille, Samin Intiasta :) Sami teki nöyrästi samat liikkeet ja saman verran kuntopiiriä mun kanssa. Ei valittanu yhtään. Hiki taisi ainakin tulla (kuvasta päätellen ja niistä hikipisaroista otsalla), mutta posket ei jostain kumman syystä tullu yhtä punaiseksi kuin mulla :)
Kuntopiiriä 3 kierrosta (selkäliikkeitä välttäen). + 10min crossaria.
Heissulivei!
Hengissä edelleen ollaan. Oikeastaan hyvissä hengen ja ruumiin voimissa :) Dieettiin ei ole tullut mitään muutoksia, mitä nyt itse välillä vähän soveltaa kuten eilen paistoin pannulla löytämäni herkkutatin. Sattui mustikkareissulla löytymään. Ja mansikoita sekä mustikoita on paljon mennyt suusta alas. Mikäs näistä kauden marjoista ja kasviksista on nauttiessa! Välillä tottakai tekisi mieli herkkuja ja ärsyttää, ja pikkaisen aika ajoin tahtoo nälkäkin olla. Se yleensä tietää kiristymistä!
Liikunnatkaan eivät ole muuttuneet kuin että tosiaan noita satunnaisia aerobisia tulee, kuten viime päivinä mustikkametsässä samoiltua. Ei se mustikka helposti pakkaseen tule, kun ensin kävelee ryteikössä useamman kilometrin alaselkä kipeänä ja sitten puhdistaa ne niska jumissa... Mutta on se sen vaivan arvoista.
Tällä viikolla meinasi käydä kyykyssä köpelösti, kun viimeisessä sarjassa horjahdin hieman. Alaselkähän siitä ei tykännyt, ei sen kummempaa. Seuraavana päivänä kävely tuotti vähän hankaluuksia, mutta nyt ollaan taas täydessä iskussa. Sen verran siitä säihkähdin, että tiputan painoja kyykyssä.
Eilen tein kuntopiirin tuttuun tapaan:
Punnerrukset jalan loitonnuksella x15
Vipunostot sivulle jalan loitonnuksella x15
Kulmasoutu x15
Pystysoutu x10
Linkkari x20
Jännehypyt x15
Leuanvedot x6
Tämä kolmesti läpi, liikkeiden välillä ei palautusta, kierrospalautus 2min.
Tänään normi salitreeni luvassa.
Kuinkas täällä homma etenee? Olis mukava lukea taas kuulumisia :)
Kuinkas täällä homma etenee? Olis mukava lukea taas kuulumisia :)
Kiitos kysymästä, homma etenee oikein mallikkaasti. Kisakunnon kynnyksellä aletaan olemaan :) Eikä hommakaan ole ollut liian ryppyotsaista; kiinalaisessakin parit kerrat tullu syötyä :D Ja kaurakeksi saattaa mennä kahvilla, hui kauhia.
Treeneihin tulee nyt vähän muutoksia ensi viikolla (tästä päivästä muuten kolme viikkoa kisaan). Otetaan kaksi treeniä päivään joinakin päivinä. Muuten treenit on sujunu mukavasti mitä nyt tässä tuli kolmen päivän treenitauko yhden fyysisesti rankan duunijutun takia. Lihaspaineetkin (ai mitkä paineet?) hävisivät, mutta siitä ne on palannut. Podin migreeninkin yhtenä päivänä ja siinä samalla tuli kunnon tyhjennys, kun oksentelin about kymmenen kertaa. Ei olis tarvinnu tulla ihan noin rankkana :( Onneksi näitä ei joka kuukausi ole, mutta yhtä inhottavaa aina sillä lääkkeet eivät tähän tautiin tunnu auttavan. Yleensä päänsärky alkaa jo yöllä, joten en ehdi ottamaan lääkettä ajoissa. Toivotaan, ettei kisapäiväksi tuu mitään vastaavaa...
Muuten on ollut aika hässäkkää elämässä sillä sain opiskelupaikan toiselta paikkakunnalta ja muuttoa tehdään tällä hetkellä. Sain vielä iltatöitä yhdestä kuntokeskuksesta, joten täytyisi ehtiä käymään tutustumassa heidän tuntitarjontaan, että tietää mitä tulevan pitää. Ihanaa päästä opiskelemaan alaa josta aina haaveillut! Alan olla lähempänänä liikunta-alan ammattilaisuutta :)
Muuten on ollut aika hässäkkää elämässä sillä sain opiskelupaikan toiselta paikkakunnalta ja muuttoa tehdään tällä hetkellä. Sain vielä iltatöitä yhdestä kuntokeskuksesta, joten täytyisi ehtiä käymään tutustumassa heidän tuntitarjontaan, että tietää mitä tulevan pitää. Ihanaa päästä opiskelemaan alaa josta aina haaveillut! Alan olla lähempänänä liikunta-alan ammattilaisuutta
Onneks olkoon!! :) Mielenkiintoinen ja työntäyteinen syksy siis edessä. Tsemppiä loppurutistukseen!! :thumbs:
Laitetaas tännekin kisaraporttia niin saadaan projekti päätökseen.
Kova taistelu kannatti - tie finaaliin aukesi! Aivan uskomattomat fiilikset!
Hieman jänskätti eliminointikierroksen jälkeen takahuoneessa odottelu, että pääsikö sitä jatkoon vai ei. Kieltämättä luotin kyllä, että siitä edes selviytyisin ja niinhän sitä sai huokaista helpotuksesta. Sitten vaan vaihdetta isommalle ja lavalle täysillä. Ei mulla ollu mitään hävittävää ja kun en mitään paineita itselleni asettanut sijoituksesta, niin lavallakin pystyi olemaan rennosti. Hymykin irtosi ihan erityyliin kuin Lappeenrannassa. Lappeenrannan kisoissa purkautui suurin paine. Nyt ei ollut kuin nauttia olostaan - mahtavaa oli skabata tunnettujen nimien joukossa. Siinä sitä sitten kisan jälkeen jännitettiin pääseekö sunnuntain finaaliin. Takahuoneeseen kävellessä katsomaan tuloksia Carita huikkasi matkalla, että olin päässy finaaliin. Enhän mä ollut uskoa sitä. Kauan piti kyllä listaa tuijottaa, että onko toi mun nimi oikeesti ympyröity. Hyvään kuntoonhan olin päässyt, mutta olihan minulla omat puutteenikin, joten finaalipaikka ei todellakaan ollut itsestäänselvyys.
Sunnuntaille kunto ehkä hieman parani. Kokouikkarin sain vaihdettua ja se olikin tosi nätti, kiitos Heli! Finaalijännitystä oli hieman enemmän ilmassa, mutta vikalla kierroksella pystyin olemaan rennommin. Olen todella tyytyväinen 5. sijaani! Ensimmäiset SM-kisat ja voin olla todella tyytyväinen. Nyt vain tavoitteellista treeniä ja ensi kerralla on uusi paketti lavalla. Suuri kiitos valmentajapuolisolleni Tuukalle!!!
Onneks olkoon!! Hieno suoritus! :) Toivottavasti jaksat jatkossakin kirjotella lihantahkoomistalkoista :thumbs:
Onneks olkoon!! Hieno suoritus! :) Toivottavasti jaksat jatkossakin kirjotella lihantahkoomistalkoista :thumbs:
Kiitos paljon!
Katsotaan jos tässä vielä innostun treenejä tänne kirjoittelemaan. Tämä viikko on ihan huilattu mitä nyt kerran kävin puolen tunnin kävely-juoksulenkillä. Tänään olisi tarkoitus mennä ekaa kertaa kisan jälkeen salille tekemään kuntopiiriä.
Treenejäni voi jälleen lueskelle Gym-Spacen puolella.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.