Näytä koko versio sivusta : Umurin treenit
Mietin vähän aikaa, miksi aloittaisin pitämään julkista treenipäiväkirjaa. Päädyin kuitenkin aloittamaan siinä toivossa, että oppisin treenaamaan paremmin ja saisin hyviä vinkkejä ja neuvoja.
Olen 20 -vuotias opiskelija, ja kuntosalitreeniä on ensi kesänä takana kaksi vuotta. Sitä ennen harrastelin aerobiciä ja perus eukkojumppaa salilla lähennysloitontaja -laitteissa, sekä karatea. Opettelua punttitreenissä on vielä paljon, varsinkin jalkojen treenaamisessa vapailla painoilla, sillä sitä olen ruvennut vasta viimeaikoina tosissaan harjoittelemaan. Mitat on 158cm ja n. 54kg (ne voi ottaa huomioon kun katsoo treenipainoja ;)).
Salilla käyn neljä kertaa viikossa, ja ohjelma on kaksijakoinen. Tänään alkoi uusi ohjelma, jossa jako on 1) Etureidet ja työntävät, 2) Takareidet, peppu, pohkeet ja vetävät. Kahdessa ensimmäisessä treenissä keskityn painojen lisäämiseen, ja kahdessa loppuviikon treenissä lisään sarjoja. Olen treenannut aiemmin tällä jaolla, ja se tuntui tosi mukavalta ja tehokkaalta. Ennen tätä treenijaksoa treenasin jalat/yläkroppa -jaolla, joka sekin on OK. Kaipaan kuitenkin vaihtelua. Päätreeniliikkeet ovat pysyneet samoina jo pidempään, jotta kehitystä painoissa ja sarjoissa olisi helpompi seurata. Puntin lisäksi harrastan taekwondoa pari kertaa viikossa.
4.2.2008. Treeni 1:
1. Kyykky: 15 x 20kg, 12 x 30kg, 4 x 10 x 35kg
2. Vinopenkki kp: 12 x 10kg; 10, 8 x 13,5kg; 3 x 5 x 16kg
3. a) Dippi: 3 x 8 (bw.)
3. b) Suorat vatsat leuanvetotangosta roikkuen: 3 x 8
4. Vinot vatsat laitteessa: 3 x 8 x 55kg
5. Pystysoutu tangolla: 8, 10, 10 x 20kg
Tuntui treeni sen verran keposelta vielä, että kokeilin huvikseni päälle parit "ympyräviparit" (en tiedä oikeaa nimitystä liikkeelle, saa sanoa jos joku tietää):
- 12 x 4kg, 10 x 5kg