Näytä koko versio sivusta : Snown treenit
Jospa minäkin nyt sitten innostuisin pitämään päiväkirjaa :)
-ikä 23v
-pituus 163cm
-sukupuoli:nainen
-treeniä takana noin vuodesta 2002, välillä kokonaan taukoa punteista ja välillä vain kamppailun oheella silloin tällöin. pari kolme vuotta puntti on ollut nyt pääharrastus. Vuosi sitten aloin kiinnittämäään enemmän huomiota ravinnon laatuun ja määrään ja järkevöistin (onko tuo edes sana?) treeniä. Nyt vähän diettaillaan bikinikuntoon, joten mitään kummosta lihaskasvua en tällä hetkellä havittele, kunhan vähätkin lihat saisi pysymään luiden ympärillä ja ylimääräiset laardit päältä pois..
Oon ollut viimeisen 1,5 viikkoa petipotilaana flunssan kourissa, mutta nyt oon jo tervehtynyt ja ekat treenit päässyt salille tekemään. Olin suunnitellut tekeväni jalkatreenin, mutta sali oli niin täysi ettei kyykkäämään tai vetämäään maasta päässyt, joten näin tällä kertaa. Sarjojen määrät oli vähän hakusessa kun siirryin nyt työntävä/vetävät jaosta ylä-/alavartalo jakoon..
11.02.2008 Ylävartalo
-Dippi omapaino x 6,6,6
Vuorosarjana:
-Leuat vastaote omapaino x 6,6,5 (tämä tuntui tooosi raskaalta tänään)
-Vinopenkki kp 2x17,5kg x 6,6,5
-Yhden käden soutu kp 22,5kg x 2x6, 2x6 (molemmilla käsillä kaksi sarjaa) Kevyttä oli :D
Vuorosarjana:
-Pystypunnerrus istuen kp 2x15kg x 7,7,8 (hyvin sain eliminoitua rinnan ja olkapäiden vaikutuksen ja työ pysyi olkapäillä)
-Hauiskääntö istuen molemmat kädet yhtä aikaa kp 2x12,5kg x 6,6,6
Aika raskaaltahan se treeni tuntui näin sairastelun jälkeen, mutta aah kuinka oli ihanaa. Oli vielä paljon tuttuja salilla. Tämä oli tavallista raskaampi treenikierron aloitus, koska tätä kiertoa kestää vain kaksi viikkoa normaalin 3 tai 4 sijaan, koska lähden lomalle ja siellä taidan pitää sen viikon taukoa..
Tänään olis vuorossa jalat..
Aikas mukavilla painoilla treenailet! Hauiskääntö varsinkin kiinnitti huomioni :eek:
Aikas mukavilla painoilla treenailet! Hauiskääntö varsinkin kiinnitti huomioni :eek:
Ja kun päästiin kehumaan, niin laskeudutaan sitten taas maan pinnalle, eli jalkatreeniin, joka on mun heikoin osa-alue. Jos saa selitellä,niin johtuu siitä, että kun aloitin puntin, sanoi selässä samoihin aikoihin jokin että naks. Eli en voinut jalkoja trenata oikestaan ollenkaan. Kamppailuaikoina jalkoja ei myöskään voinut rasittaa, että olisi aina treeneissä iskussa ja murtumiakin on ollut... seli seli, rhp, siitä ei pääse sitten mihkään!:evil:
Ti 12.2.2008 Alavartalo
lämppäriksi askelkyykky vuorojaloin räjähtävästi kepin kans x 30,30 (tätä alan taas tekemään ennen jalkatreeniä, kun tuntuu että se on ainut keino saada persus työskentelemään jalkaliikkeissä.)
-Kyykky 50kg x 6,6,6,6 (ja kyllähän se persus totteli heti paremmin, eikä tullut puolessavälin ylöstuloa niin voimakasta stoppia, mikä tahtoo aina tulla)
-SJMV/romanialainen 60kg x 6,6,6,6 ojennus hieman vajaana (ekaa kertaa ikinä meni tämäkin päin persiitä;), eli siis muuallekin kuin alaselälle)
Vuoroparina:
-Pohkeet laitteessa 30kg x 8,8,8 (keskityin rutistamaan ihan kunnolla)
-Jakojen+lantion nostot maaten penkillä x 8,8,8
-Selän ojennus 10kg:n kiekko rinnalla x10,10,10
-Jandat x 10,10,10
Kyllä näimmä kannatti toi askeltaminen lämppäriksi, kun heti huomaa kankkujen työskentelyssä eron! Pitää siis kouluttaa se hanuri yhteistyöhön! Aikoinaan oon joutunut olkapäihin kiinnittämään samaan tapaan extra-huomiota ja nyt ne tottelee mallikkaasti. Vielä on siis toivoa.
Kaiken kaikkiaan hjuva treeni, varsinkin kun oli uudet kenulit ja uudet bia brazilit jalassa! :D Ja aamupaino alin vuosiin!!!
-Pystypunnerrus istuen kp 2x15kg x 7,7,8 (hyvin sain eliminoitua rinnan ja ojentajien vaikutuksen ja työ pysyi olkapäillä)
lapsus korjattu.
Tänään oli ihan hirveän kova väsy koko päivän, mutta salin jälkeen oli taas energiaa kuin patteripupulla!!! :lol:
Ke 13.2 ylävartalo
Lämmittelynä 10min kuntopyörällä ja tuli hirvee hiki, vaikka mä oon yleensä tosi huono hikoilemaan!
-Pull over kp 20kg x 8,8
-Alataljasoutu 40kg x 10,10,10
Vuoroparina:
-Ranskalainen punnerrus maaten s-tangolla, tanko+12,5kg x 10,10
-Hauiskääntö s-tangolla, tanko+12,5kg x 10,10
-Vipunostot sivulle kp 2x8kg x 10,10,10
-Takaolat kuminauhalla x10,10
Loppuun 10min kuntopyörällä ja kotona myöhemmin venymistä, niinkuin aina treenin jälkeen.
Ihan kiva treeni vaikka noi pitkät sarjat onkin aivan kamalia...
Painokin tippui taas:rock:. On se kiva kun nyt on monena päivänä peräkkäin tippunut pari sataa grammaa, mutta kohta se taas nousee pikkusen. Niin se aina tekee, mutta pääasia että viikon keskiarvo on miinuksen puolella.
Eilen oli ihan mahtava olo, olin niin innoissani kun dietti toimii kerrankin!!! Mutta tänään olikin sitten koko päivän hrmuinen nälkä. Onneksi kohta saa taas protskujätskiä àla Faidra. Loistava resepti, ei uskois että on ihan "sallittua" diettiruokaa...
Niin ja sellainen juttu vielä, että kaikenlaiset kommentit ovat toki tervetulleita, mulla kun ei nyt ole ketään kauemmin treenannutta tukijaa joka voisi jelppiä tarpeen tullen.
To 14.02.2008
Ja tänään oli mun elämäni viimeisin tentti!!! :rock: (ainakin näillä näkymin)
Tentin jälkeen kävin Boby Pump-tunnilla ja olihan se rankkaa, varsinkin henkisesti kun tuo lihaskestävyys ei todellakaan ole mun vahvin puoleni. Itseäni huomattavsti lihaksemattomammat tytöt (olipas nätisti sanottu :p) teki sarjaa puolet isommilla painoilla kuin mä!!! :lol: En minä muuten juuri kyyläile toisten painoja:evil:, mutta kun en oo käyny tuolla tunnilla aiemmin, niin piti vähän yrittää kattoa, että mitä siihen tankoon kantsis latoa..
Tunnin jälkeen juoksumattoa sellaset puoli tuntia ja sitten kevyesti venymistä.
Sairaushan se iski tuon edellisen treenin jälkeen, eli en ollut varmaan levännyt tarpeeksi edellisen flunssan jälkeen. Tällä kertaa kolme päivää kuumeessa (pe-su) ja reilusti lepoa.
-perjantaina 22.2, reilun viikon tauon jälkeen kevyt salitreeni koko kropalle (toistoja 10, sarjoja 2-3).
-Sunnuntaina suunta kohti Rukaa.
-Maanantaina 25.2 Hiihtoa, tyylinä mummo noin 5 km.
-Tiistaina 26.2 Hiihtoa noin 12-13 km. Keskisyke 160, rankkaa menoa.
-Keskiviikkona 27.2 salilla kevyt koko vartalon treeni (toistoja 10, sarjoja 2-3). Hiihtoa noin 6-7 km. Keskisyke 130.
-Torstaina 28.2 kävelylenkki lumisessa maastossa noin 1,5h. Keskisyke 135.
-Perjantaina 29.2 kotiutuminen ja koko vartalon kevyt salitreeni (toistoja 10, sarjoja 2-3)
Ja nyt ansaittua lepoa, vaikka ulkona onkin ihana ilma. voi olla että käyn pienen kävelylenkin..
Rankkaa tollainen aerobinen treeni:sweat:, kun muuten se jää niin vähäiseksi. Päätinkin että nyt on pakko alkaa panostamaan kunnon kohottamiseen, kun oma äippä hiihteli sellasta tahtia mun edellä, että alko oleen tuskaisaa pysyä perässä :D
Hassua, kun ennen diettiä asetin itselleni rajan, että ennen hiihtolomaa painon pitäisi olla 55kg, niin sunnuntaiaamuna ennen lähtöa, oli paino tasan 55. Ikinä en ennen ole dieetissä onnistunut, joten tunne oli aikas hieno :rock:
Niin ja tammikuun alusta on kiloja lähtenyt noin viisi.:thumbs:
Mutta mutta. En ole vielä tyytyväinen, luulin että tämä olisi sellainen hyvän olon paino.. Yläkroppa on nyt todella rasvaton, mutta kun jenkkakahvat ja alavatsa (sekä jalat jonnin verran) vielä on hyvinkin löysät, päätin jatkaa dieettiä taas huomisesta alkaen. Eiköhän ne läskit nyt lähde sieltä vaikeimmiltakin alueilta, kun muuaalla ei sitä enään ole. Takaraja tälle dieetin jatkolle on pääsiäinen. Josko pari kiloa siihen mennessä tippuis.
Paino on muuten hivunnut muutaman kilon ylöspäin lomalla karkin:kuola: ja makkaran:kuola: syönnin johdosta, mutta luulisin että nestettä on suurin osa. Kattelleen kuis likan käy. :evil:
Ja nyt en suostu sairastumaan.. koputtaa puuta (avolla mahatauti..)
Ti 03.03.2008 Alavartalo
-lämppäriksi 10min kuntopyörällä ja askelkyykky vuorojaloin kepin kans x 30,30
-Kyykky 50kg x 6,6,6,6
-MaVe 60kg x 6,6,6,6 Tekniikan opettelua, ihan hakusessa!!! Onnistuin saamaan sääret ihan mustelmille. Ehkä tää vaan ei oo mun ruumiinrakenteelle hyvä liike..:hmm:
Vuoroparina:
-Pohkeet laitteessa 30kg x 6,6,6
-Jakojen nostot tangossa roikkuen x 6,6,6
-istumaan nousut 10kg:n käsipaino rinnallla x 8,8,8
Loppuun 10 min kuntopyörällä.
Ihan ok treenit. Ei ihan ollut fiilis kohdallaan...
Propofol
03.03.2008, 23:45
Onneksi kohta saa taas protskujätskiä àla Faidra. Loistava resepti, ei uskois että on ihan "sallittua" diettiruokaa...
Koitin etsiä tuota reseptiä tuolta muista osioista mut en löytäny :(... tälläselle herkkusuulle ja jätskin suurelle ystävälle ois kans iha jees resepti, välil on vaan pakko saada jotai herkkua :rolleyes:
Koitin etsiä tuota reseptiä tuolta muista osioista mut en löytäny :(... tälläselle herkkusuulle ja jätskin suurelle ystävälle ois kans iha jees resepti, välil on vaan pakko saada jotai herkkua :rolleyes:
Olikin marjajätskin nimellä..
http://www.fast.fi/index.php?mid=518&a=show&id=410
Teen tuota sillä erotuksella, että käytän ihan tavallista maitoa, ilman makusiirappia (mulla taitaa olla aika makeaa protskujauhetta) ja pälle kookoshiutaleita pähkinöiden kaveriksi..
Sitten itse asiaan:
Ti 04.03.2008 Aamuherätys n.20min
-Lämmittelynä haaraperushyppyjä, Burbees hypyn kans (kutsutaan myös pupun vitutukseksi, ruma sana :mad:), punnerruksia
-Tabata intervalli 4min kahvakuulalla, liikkeenä mikälie?
-vähän vatsoja ja selkää ilman kuormaa.
Hiki virtas ja lähti päivä käyntiin. Toivottavasti.
Iltapäivällä salille..
Ti 04.03.2008 Ylävartalo, voima
Vuorosarjana:
-Dippi omapaino x 6,6,6
-Leuat vo x 6,6,5
-Kumasoutu tangolla 40kg x 6,6,6
Vuorosarjana:
-Pystypunnerrus istuen kp 2x15kg x 6,6,6 kevyttä kauraa..
-Hauiskääntö molemmat kädet yhtä aikaa kp 2x12,5kg x 6,6,6
-Penkki 45kg x 6,6
Alkuun ja loppuun 10 min kuntopyöräilyä
Ihan huono treeni :(. outoa, kun ei mulla yleensä ole kovinkaan huonoja treenejä, joskus hieman väsyneitä, mutta tämä ja eilinen vie kyllä voiton kotiin laiskuudellaan ja voimattomuudellaan. Olen hyyyyyyvin pettynyt itseeni. Ainoa puolustus on tosiaan tuo sairastelu... Jos ens viikolla ei ala kulkemaan paremmin, niin sitten on pakko lopettaa tää diettaaminen.
Luulis että energiaa riittää, kun oon koko viime viikon tankannu :D
Ja jotenkin koko alkuvuosi on mennyt salin osalta oudosti. Ei vaan oo samanlaista draivia saanut päälle kuin yleensä, kun en oo tainnut saada yhtään täyttä treenikiertoa (4vko) tehtyä, ette aina oo tullu joku keskeytys..
Mutta suosta ponnistetaan ylöspäin!!!:rock:
Eiköhän se pääsiäisen jälkeen helpota, kun saan kandin paperit käteen ja puolet gradusta valmistuu!!
No eihän se ole ihmekään jos on ollut voimaton ja väsynyt olo: eilen se pelätty mahatauti sitten iski. Kuumetta oli ja hirveä olo, sen enempää yksityiskohtiin menemättä :o.. Taisi kyllä mennä saman tien ohikin ja nyt on taas olo paljon mukavampi..
Toisaalta helpottavaa että taustalla olikin jokin oikea sairaus, ei tarvitse enään pähkäillä että missä mättää..
Tämä päivä otetaan kevyesti kotona himmaillen, huomena taas gradun ja toivottavasti puntin pariin!
Back in busines..
To 06.03.2008 Jalat 2
Alkuun 10 min kuntopyörällä
-Osakyykky kp:t kädessä 2x20kg x 2x8,2x8,2x8
-Reiden ojennus 30kg x 10,10
-Reiden koukistus 25kg x 10,10 (Ihmeen kevyttä oli)
-Pohkeet vaakaprässissä 50kg x 10,10,10 (Mä en vaan jotenkin osaa treenata pohkeita, kun en oo niitä oikeestaan ikinä treenannut :p)
Vuorosarjana:
-Jandat x10,10
-Vinot vatsat, jalat 90 astetta x 2x10,2x10
-Hoover 1min
Treenin lomassa:
leuat vo x 3,3,3 mo x 2,2
Ja loppuun 10min kuntopyörää
Ihan kiva treeni, osakyykyt oli just sopivan raskaita!:rock:
Pe 07.03.2008 aamuherätysn.15min
-Lämmittelynä haaraperushyppyjä, Burbees hypyn kans jne..
-Tabata intervalli 4min kahvakuulalla, liikkeenä yhden käden heilautus suoralle kädelle+kyykky-combo
-vipunostot sivulle, yhdellä kädellä n.7kg x 2x10, 2x10
Pe 07.03.2008 Ylävartalo 2
Lämmöksi 10min juoksumatolla (10km/h)
-Pull over kp 20kg x 8,8
Vuorosarjana:
-Hauiskääntö s-tanko+10kg x 10,10
-Ranskalainen ojentajapunnerrus s-tanko+10kg x 10,10
-Yläselkälaite 35kg x 10,10,10
-Vipunostot sivulle 2x8kg x 10,10,10
Loppuun hirmuista vispaamista crossarilla 10min
Jees treeni. Tuuletus liian isolla, pitää muistaa varautua jatkossa pitkähihaisella..
Mä käyn perjantaisin yleensä eri salillla kuin muina viikon päivinä, ihan kivaa vaihtelua. Kulmatanko vaan on tällä salilla huomattavasti panavampi kuin mun vakisalilla.. saa aina sellaset 2,5kg vähintääkin himmailla painoissa.
Volyymi on syystäkin nyt aikas matala, kun on noita sairastumisia ja ylimääräistä stressiä ollut..
Su 09.03.2008 Juokulenkki
keskisyke 158, 30 min. Kaamee ilima! Olin lähdössä hiihtämään, mutta eihän ne sukset pitäneetkään enää..Joten paluu kotiovelle (10m :D) ja lenkkarit jalkaan!!
Tänään olin kuuntelemassa "luentoa" kuntosalitreenaajan ravinnosta ja harjoittelusta, aerobisesta, mutta eniten taisi olla kyllä puhetta rasvanpoltosta..Ihan kiva setti, peruskauraa kylläkin, mutta alotteleville kesäkunnon tavoittelijoille loistava paketti.
Nyt loppu dieetti. Ei kerta kiinnosta, niin ei kiinnosta. Hyvin meni siihen asti kuin olin suunnitellutkin, mutta kun päätin jatkaa kiristelyä, niin motivaatio loppui, joten nää pari viikkoa ja pääsiäiset ja synttärit sun muut saa mennä omalla painollaan.
Sitä paitsi mulla on hirvee kiire saada gradua tehtyä, joten kerrankin elämäni aikana, laitan opiskelut harrastusten edelle!!! Olisihan siitä urheilusta hyötyä, kun saisi välillä purkaa agressiot, mutta aika on niin rajallinen ja vuorokauteen ei saa ostettua lisää tunteja. Luulen, että olen vielä joskus tyytyväinen tästä päätöksestä kun mulla on maisterin paperit kädessä.. ;) Ja eihän tässä ole kyse kuin parista viikosta :thumbs:
Huomena kuitenki taas salille :sweat:
Ti 12.03.2008 Jalat 1
-lämppäriksi 10min kuntopyörällä ja askelkyykky vuorojaloin kepin kans x 30,30
-Kyykky 55kg x 6,6,5,5, 40kg x 10 (pumppailua)
Olipas se raskasta!
-SJMV/RMV 65kg x 6,6,6,6
Vuoroparina:
-Pohkeet laitteessa 40kg x 6,6,6
-Jalkojen nostot tangossa roikkuen x 8,8,8
Vuoroparina:
-istumaan nousut 10kg:n käsipaino rinnallla x 10,10,10
Tuo kyykky ei nyt kyllä mennyt kovinkaan hyvin.. Keskivartalosta loppuu vissiin voima ennen kuin jaloista ja sjmv meni jotenkin selälle..HELP!
Sen siitä saa kun kirjoittaa tietokoneella ensin sellaset kymmenen tuntia ja lähtee sitten salille :lol:
Jotenkin tuntuu että mun kroppa ei nyt tiedä mitä tekis kaikilla niillä kaloreilla, mitä siihen tungen. Paino on tasaantunut nyt hieman alemmas kuin varsinaisen dieetin lopussa (joloin se vähän nousi) ja oon ihan ylivirkeä!! Ja salillakin oli ihan hirmuinen hiki ja lihakset ihan täynnä verta!
Ke 12.03.2008 Ylävartalo, voima
Lämppäriksi kuntopyörää, etunojapunnerruksia, ylätaljaa ja penkkidippiä
Vuorosarjana:
-Dippi 5kg:n lisäpaino x 6,6, omapaino x 6
-Leuat vo 5kg:n lisäpaino x 4,4, omapaino x 5
Vuorosarjana:
-Pystypunnerrus istuen kp 2x15kg x 6,6, 2x17,5kg x 4 :rock: Enkat!! En oo ennen saanu noita edes liikkeelle, saati sitten ylös!
-Hauiskääntö molemmat kädet yhtä aikaa kp 2x12,5kg x 6,6, 2x15kg x 4 Tää on huonontunu kuuden kuukauden takaisesta, niinkuin voimatasot yleensäkin yläkropassa
Vuorosarjana:
-Penkki kp 2x17,5kg x 6,6 (tätäkin oon tehny 20-22,5kg:n painoilla:()
-Yhden käden soutu 22,5kg x 2x6, 2x6, 2x6 (ois pitäny oikeesti tehdä kulmasoutua tangolla, mutta oli niin pirusti ruuhkaa.. sitä paitsi tän mä jotenkin hallitsen paremmin, kulmis on vasta opetteluvaiheessa)
-Vipunostot kumarassa takaolalle 2x8kg x 6,6,6 (tekniikka hallittua riuhtomista :D, menee parhaiten perille.. tai sitten en vaan osaa :p)
Jeps jeps. Kiva treeni. Kyllä se vaan on niin kivaa kun onnistuu :thumbs:
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.