Näytä koko versio sivusta : Soojan treenit
Ehkäpä minäkin uskaltaudun julkistaa treenailut. Ruokapäiväkirjaa aina välillä kirjoittelen ja siihen tulee lyhyesti laitettua myös päivän liikkumiset. Jos nyt tulisi pidettyä paremmin kirjaa.
Olen 20-vuotias opiskelija. Harrastanut pienestä asti kaikenlaista tanhun ja kung fun välillä. ;) Vuosi sitten tammikuussa aloitin ensimmäistä kertaa salilla käymisen ja sille tielle jäin. Innostajana myös avomieheni, joka myös intohimoisesti harrastaa "puntilla käyntiä".
Motivaattorina toimii lähinnä oma ilo omasta kropasta. Kuulun niihin, jotka eivät kai koskaan tule täysin sinuiksi sen kanssa. Liikaa mietin sitä, tiedän.
Eilen oli venyttelypäivä ja illalla olisi tarkoitus mennä tekemään rinta-hauis-olkapää -reeni.
Tän hetkinen ohjelma on 4-jakoinen.
1. Jalat, (vatsa)
2. Olkapäät, ojentajat
3. Selkä, vatsa
4. Rinta, hauis, olkapäät
Meni eilen sali aika myöhäseen, eikä se sitten oikein kulkenutkaan.
Lämppäriks pyöräilin 5 min + vatsoja ja punnerruksia.
Penkki 3x12
Hauiskääntö mutkatangolla 3x5
Vinopenkki käsipainot 2x8
Rintalihaslaite 3x10 (En muista nimee..?)
Keskitetty hauiskääntö 3x10
Vipunostot sivulle 3x15
Mulla on painoissa todella suuria vaihteluita lihasryhmissä. Jotkut tulee aivan perässä. Mm. rintalihakset ovat mulla tosi heikot, kun on niin vaikeeta saada niihin tuntumaa, etenkin penkissä. Vapailla painoilla ja sillä laitteella (butterfly?!) opettelen. ;) Muuten olen huomannut viimeisen kolmen kuukauden aikana huimaa kehitystä. (Alkuhuumaa, jee!) Alkaa suurimmaksi osaksi tulla liikeradat tutuiksi.
Nyt viikonloppu töitä, ei ehdi salille ollenkaan..
Laitoitkohan sinä minulle mailia? Jos kyllä niin kiitos siitä! :) En tiedä hoksaakohan lukijat, miten hyvältä tuntuu saada kivaa palautetta. Jos Fastin tiimi onnistuu jakamaan treeni-iloa, motivaatiota ja innostuta oman kehon hyvinvoinnista huolehtimiseen, niin silloin me ollaan varmaan onnistuttu täysillä siinä mitä haetaankin. Hauskinta on se, että tämä kaikki tulee vain plussana sille että kaikki tiimiläiset treenaa kohti omia tavoitteitaan jotka on (blogien pitäjillä) pelkästään yksilölajeja. Aurinkoista tulevaa viikkoa sinulle ja iloitse terveenä treenaamisesta! :)
Kirjoitin jo kerran tekstin ja painoin jotain ja se hävisi, mihin mahtoi mennä...?
Ei paras mahdollinen alku treenipäiväkirjalle. Muutto ja uuden kodin remontti verottaa sali- ja muuta aikaa pahasti. Eilen kävin vetämässä myöhään nopean selkäreenin.
Lämmöt 5 min crossaria.
Ylätälja, leveä 3x10
Kulmasoutu 3x8
Soutu alataljassa 3x8
Ylätalja, kapea 3x10
Maastaveto 3x8
Paljon vatsoja mm. pallolla ja jalkojen nostot.
Lopuksi 15 min. kuntopyörää.
Painot oli tänään kevyet (jopa minun kategoriassani :D ), mutta en saa illalla enää kulkemaan. Mutta pääasia oli, että sain fiiliksen. Katsotaan koska seuraavaksi ehtisi. Tavoitteena huomenna illalla tai perjantai-aamuna.
Eilen olin sitten salilla, tauko VÄHÄN venähti! Mutta nyt ollaan palattu arkeen, remppa melkein valmis ja vanha kämppä luovutettu. Ihana päästä (vapaa-)aamuna laittaa puita puuhellaan ja illalla lämmittää puusauna. :thumbs:
Sitten itse treeniin.
Jalat:
Lämmöt n. 7 min.
Jalkojen ojennus 3x10
Jalkojen koukistus 3x10 (Onkohan oikea termi jos sanon että tein vuoroparina)
Jalkaprässi 2x10
Pohkeet 3x12
Pakarat laitteessa 2x10
Oli outoa pitää taukoja, kun unohdin sykemittarin kotiin. Auts! :confused: Tottunut siitä tarkkailemaan ruumiintoimintoja.
Paluu arkeen tapahtui myös ruokapuolella. Muuton aikana ei paljon normaaliruokaa voinut tehdä. (tai olis kai jos olis halunnu nähdä vaivaa...)
Toisaalta tauko kiristää mieltä, kun illalla ketuttaa ettei mennyt salille. Mutta toisaalta se tekee hyvääkin.
Tänään oli olkapäät, ojentajat ja vatsat
Lämmöt taas pyörällä 5 min.
Punnerrus tangolla taljassa 3x8
Vipunostot eteen 2x10
Viparit sivulle ksp 4x10
Takaolkapäät taljassa 2x12 (Fast Channelilta oppittu liike, jota yritän kovin oppia. :))
Push down taljassa 3x10
Ranskalainen punnerrus 3x6
Lopuksi vatsoja ja dippiä penkillä.
Kotona venyttelyt. Ai jai, kun teki eilinen gutaa reisille ja persiille.
Suunnittelin, että olisin huomenna mennyt aamulla lenkille, kun koulu alkaa vasta puolilta päivin. Mutta olen semmoinen aamuntorkku, että saas nyt nähdä. :piis: Piis ja ensi kertaan. Toivottavasti palaan nopeammin kuin viimeksi.
Niin se eilinen aamulenkki sitten siirtyi iltaan, vaikka aurinkokin pilkisteli, mutta ei vaan jaksanut nousta. Olen toivoton. :(
Tänään olen väsännyt tutkimusviestinnän esseetä koko päivän. Eilen aloitin huomenna palautus. Hyvissä ajoin mä aina näitä kouluhommia aloittelen. :confused: Huomasin, että olen niin vauhdilla kirjoittanut koko päivän, että olen unohtanut syödä. Aamulla bulgarian jugurttia muromyslin kera ja lounaaksi hieman tonnikalasalaattia. Taidan kipaista nyt kauppaan ja haen jotain murkinaa vatsan pohjalle. Päänsärky/migreeni kolkuttelee jo nyt...
Toivottavasti pääsen illalla puntille. :o
Sain ruokaa (kalakeittoa slurps:p) ja päänsärkykin lähti pienellä happihyppelyllä.
Kävin äsken tekemässä selkätreenin.
Lämppärit pyörällä 8 min.
Ylätalja, leveä 3x10
Kulmasoutu taljassa 3x8
Soutu alataljassa 3x8
Ylätalja, kapea 3x10
Loppuun vatsoja. Kovin talja- ja yläselkäpainotteinen oli. khih.. Miehen kanssa yhdessä oltiin ja hän sai oman sessionsa niin paljon aikaisemmin valmiiksi, että en viitsinyt jäädä kuhnailemaan. Palkkariksi vetelen nyt protskupatukkaa, kun ei muutakaan ole. Ei muutakuin saunaan pöhinää ja rentoutumaan. :thumbs:
Nukuin tänään pommiin. Auts, siitä en tykkää yhtään. Menee päivä ihan pilalle jos en saa herätä rauhassa. Onneksi ehdin kuitenkin kouluun. Tänään on lepo päivä, illalla keilaamaan. Se saa riittää tän päivän huikeaksi liikuntasuoritukseksi. Kohta lähden vielä töissä käymään. (Tuuraan äiskää...olen siis töissä vanhempieni huoltoaseman kahviossa.)
Aloin miettiä tänään treeniohjelman muutosta. Aika alkutekijöissä kun vielä olen ja olen viimeaikoina kokeillut paljon erilaisia liikkeitä. Nyt kun ne alkavat tulla tutuiksi niin vois palata vähän taakse päin, back to basics. Vai miten se oli... :) Täytyy laittaa korvan taakse. Tän viikon jumppailut tais jäädä taas tähän, kun olen koko viikonlopun töissä. Sunnuntaina illalla olis sali auki, mutta avokin siskot tulee käymään. On niin harvinaista herkkua, että sitä en halua missata. Maanantaina siis jatkuu. ;)
Viikonloppu oli ja meni. Kohta hiippailen salin suuntaan, kun ruoka on ensin kunnolla laskeutunut. Suunnittelin uuden Bodyn avulla uutta ohjelmaa, kun tuntui että meni ihan hifistelyksi tuo nelijakoinen. Mutta tässäpä sitä sitten opitaan koko ajan mikä sopii itselle. Mulla on reidet hirveän huonot ja nykyisessä ohjelmassa ne ovat vain joka neljäs kerta ja nyt olen viimeaikoina päässyt niin niukasti kuntosalille, että välit ovat pitkät.
Sovelsin tuota Bodyn ohjelmaa itselle paremmaksi. Smithissä tehtävät liikkeet olis tosi hyviä, mutta meidän salilta sitä ei löydy. So bad, so sad.
Tällaista sain aikaan (suluissa olevat jätän pois, jos haluan tehdä lyhyemmän treenin):
Rinta, olkapäät, ojentajat
Penkki 1x10, 2x10
Vinopenkki käsipainoilla 3x10
(Pec deck 3x12)
Vipunostot sivulle istuen 4x12
Olkapääpunnerrus tangolla 2x10-12, 2x8-10
(Pysty soutu 3x10)
Ranskalainen punnerrrus istuen ksp 1x10-15, 3x8-10
Push down 1x15, 2-3x10-12
Jalat, vatsat
Kyykky 3x10
Jalkaprässi 2x10-12, 2x10-15
Reiden ojennus 2x10, 2x12
Reiden koukistus 1x15, 2x12
Pohkeet seisten 1-2x15, 2x12
Vatsoja 3x3xmax
Selkä, epäkkäät, hauis
Soutu 2x10, 2x8
Ylätalja 2x10, 2x8 (vuorotellen eteen ja taakse)
Yhdenkäden kulmasoutu 3x12
(Olankohautukset 1x12, 2x10-12)
Hauiskääntö ksp 2x10, 2x8
Hauiskääntö mutkatangolla scott-penkissä 3x8-10
(4. päivä kotona vattat ja kunnon venyttelyt)
Yritän kyllä muistaa ja jaksaa venytellä edes joka toinen päivä kevyesti. Ja ainakin KERRAN viikossa kunnolla koko roppa läpi.
Tänään teen ehkä vielä vanhan ohjelman mukaan, täytyy tästä päiviksestä kattoo, että mitä olen viime aikoina tehnyt säännöllisen harvoin. :warning:
Oih, Täydelliset naiset (;)) alkaa skriivaanpa tän nyt kuitenkin ensin.
Jäi hyvät fiilarit salista, jei! Tein tuollaisen "siirtymätreenin". Lähinnä keskityin rintaan, mutta ohessa tein myös vatsoja, hauista ja kolme sarjaa kyykkyjä.
Penkki 4x10
Hauis taljassa mutkatangolla 10, 8, 8
Vinopenkki ksp 3x8
Pec deck 3x12
Hauiskääntö ksp 3x10
Kyykky 3x10
Vatsoja...
Huomenna testing testing uutta ohjelmaa. Kuti nati.
Jälleen kiva treeni, ettenkö sanois elämäni paras jalkatreeni. Buustia löytyi. Mistäköhän sekin energia tuli kun päivä ei alkanut onnekkaasti. Heräsin ihan turhaan jo puoli seitsemän. Huh. :D Pikkufiba vain kävi. Söin tänään neljä kanamunaa, A HUGE MISTAKE! ...mutta onneks olin salin ainut. :lol:
Lämmittelyt 10min pyörää ja kevyet venyt.
Kyykky 3x10 (viimeiseen nostin painoja vähän)
Prässi 4x12
Reiden ojennus 10, 10, 12
Reiden koukistus 15, 12, 12
Pohkeet tangolla (taljassa) 3x12
Rinta, ojentaja, olkapäät
Lämmittelyt kuntopyörällä 20min ja kevyet venyttelyt
Vinopenkki ksp 3x10
Olkapääpunnerrus 2x10, 2x8
Ranskalainen punnerrus käsipainolla, istuen 1x15, 2x10
Penkkipunnerrus 3x10
Vipunostot sivulle istuen 3x10
Push down 1x15, 2x10
Pec deck 3x12
Koitin vähän myös laskea päivän syömisiä. En oo hirveen hyvä noissa kaloreissa ja vaakaakaan en omista joten mutulla mennään.
6.30
Berocca + kalaöljyt
Puuro 190 kcal
Kaakao 200 kcal
9.30
Banaani ja omena 120 kcal
11.30
Broilerisalaatti 310 kcal
Maustamatonjogurtti ja mysli 165 kcal
15.00
Kahvi ja 2 leipää,
joissa mm. juustoa ja kalkkunaleikkelettä 328 kcal
17.30
Broilerisalaatti 240 kcal
Näkkäri 65 kcal
Tuoremehu 40 kcal
20.00
Proteiinipatukka 136 kcal
22.00
Maustamatonta jogurttia ja mysliä 295 kcal
TOTAL 2089 kcal
Syömiskertoja ainakin tulee paljon, etenkin jos on pitkä päivä. Mun vatsa on sellainen pohjaton kaivo. Voisin vaan syödä ja syödä ja syödä. Huh huh. Tämä nyt sattui vielä olemaan ekstra terveellinen päivä, että eihän noita kaloreita sitten loppujen lopuksi paljoa tullut. Luulin, että olisi ollut enemmän. Maitoa en juo ollenkaan sellaisenaan (kaakaota kyllä menee, :kuola:), joten varmaan enemmän kalsiumin lähteitä tarvitsisin. Jogurttiakin syön niin satunnaisesti.
Toivottavasti lainasin tuon oikein..(?!)
Mulla on sama juttu, olen tottunu että aina vuoden alussa alan pikkuhiljaa pihistellä ruuista ja lisätä liikuntaa kesää kohti. Teki tiukkaa kun ei "saanutkaan" laihduttaa. Nyt kyllä ajattelin, että maalis-toukokuun vähän sentään kiristelen. Kesä aina mene miten menee ja syksyllä sitten keskittyy, että menee plussan puolelle. Yritän vaan pitää tahdin mahdollisimman hiljaisena, ettei lähtis se vähäinenkin lihas. :lol:
Jep, näin se menee. Laihduttaminen viime keväällä ja kesällä vesitti aika kiitettävästi mun treenitulokset, eli niitä tuloksia ei tullut. Ei vaan menny päähän, että jos haluaa lihaksia, niin ei voi samaan aikaan laihduttaa. Saa kyllä pinnistellä, ettei toistais tota virhettä. Koko ajan kun ilmat lämpenee, alkaa enempi miettii, että mitäs sitten kun maha pömpöttää ja haluais käyttää kaikkia kivoja kesävaatteita. Menenkin aika maltillisilla plussilla ja välillä +-0 linjalla, jotta pysyis kesän läpi siisteissä mitoissa ja kuitenkin tulis kehitystä. Ens vuonna sit pistetään dieettiä kehiin. Tämän vuoden omistan pattien hyvinvoinnille:thumbs:
Hmph, unohdin sitten saliohjelman kotiin. Tein kuitenkin selkää ja haukkareita.
Lämmittelyksi 5min pyörää
Soutu 3x12
Ylätalja 10,10,8,8 Kaksi sarjaa eteen ja kaksi taakse.
Hauiskääntö mutkatangolla 5,5,4 (Painavaa oli. ;))
Kulmasoutu 10,10,8
Hauiskääntö ksp 3x10
Yhdenkäden kulmasoutu 2x8
SJMV 3x10
Taas sain yksinäni puurtaa, vaikka eikai se suuri ihme oo kun oli kuitenkin perjantai-ilta 21-22. Ei hirveästi muita yhtä hulluja tällä kylällä. Mutta nyt lauantai-iltaa viettämään...
Ziisus, että meiän salilla oli populaa! :eek: Piti oikein puolensa pitää ja hikipitäen juosta laitteesta toiseen kun vapautu, jos jotain ajatteli tehdä. Huomasin, että tuli sellaisia paikkoja kipeeks mitä ei todellakaan pitäny, tais vähän liikepuhtaudet kärsiä. Siks toisekseen, tein taas rinta-olkapää-ojentaja, vaikka piti olla jalkapäivä, mut ei se mitään haittaa voin tehdä sen tänään.
Lämmittelyt: crossari 4min., vatsoja ja olkapäiden pyörittelyt
Push down 15, 10, 10
Pystysoutu 3x10
Penkki 3x12
Olkapääpunnerrus tangolla 10, 8, 8
Pec deck 3x10
Vipunostot sivulle, istuen 3x10
Vinopenkki ksp 3x8
Ranskalainen punnerrus istuen ksp 3x9
Näin. Ja tänään siis vuorossa jalat.
Pyöräilyä 5min
Kyykky 1x15, 3x10 (Nostin joka sarjaan painoja 10kg)
Prässi 1x10, 3x8
Reiden ojennus 4x10
Reiden koukistus 3x10 (Ojennuksen ja koukistuksen tein taas vuoroparina)
Pohkeet 1x15, 3x10
Vatsat:
Istumaannousu penkissä (melkein:p) maximit
Jalkojen nostot max
Pallolla max
Teen pohkeet tangolla, joka on taljassa ja yleensä se tanko on vakio kohdassa. Mutta nyt joku oli mennyt säätämään sitä viisi senttiä ylöspäin. Enkä minä saanut sitä korjattua (siihen tarvitaan nääs voimaa ja sitä varten pitää käydä lisää salilla, että voin sitte säätää niitä. :D ironista). No enivei, en saanut tehtyä kuin sellaista pumppia yläasennossa, tykkään enemmän sellaseista ylipitkästä pohjeliikkeestä.
Mihis ihmeeseen tämä maaliskuun oikein häviää jalkojen alta, kun vasta oli helmikuu ja kohta on pääsiäinen. Ens viikolla taas pukkaa projektipalautusta koulussa ja tenttejäkin olis (huomennakin yksi, auts!). Vähän aikaa sitten ajattelin, että tässähän on vielä aikaa...
Eipä paljon tullut treenailtua pääsiäisenä, kun kunnan sali oli koko viikonlopun kines. Ollaan yrititetty saada omaa avainta, mut ei anna kun niitä on kuulemma maailmalla jo ihan tarpeeks. Ärsyttävää, vaikka ne ei ees ikinä tarttis niitä. Toi sali on kyl niin kenkkumaiseen aikaan aina auki, ettei sinne meinaa muutenkaan ehtiä.
No sen verran liikuin, että perjantaina ja sunnuntaina tein töitä. ;) Perjantaina olin myös aamulla vartin juoksupyrähdyksellä ja sen jälkeen tein puoli tuntia lihaskuntoa kotona kuntopiirin tapaan.
Maanantaina oltiin, avokin kanssa lenkillä 45 min ja lenkin jälkeen tein vatsaa kotona.
Tänään koittaa sitten pitkästä aikaa puntille.
Taistelin kroppaani vastaan ja menin kuitenkin salille. Se aika kuukaudesta ja mun kroppa prakaa oikein kunnolla. Selkä niin kipeä, että luulin mun munasarjojen poksahtaneen. Salille lähdin särkylääkkeen voimin ja liikunta hieman helpottikin...vähäks ajaks.
Päivän saldo:
Alku ja loppuverkka pyöräilyä 5min.
Ylätalja 2x10 ja 2x8 (eteen ja taakse)
Hauiskääntö mutkatangolla 3x8
Soutu 3x10
Yhdenkäden kulmasoutu 2x10
Hauiskääntö käsipainolla 10,10, 8
Kulmasoutu 2x10 taljassa, 1x10 tangolla
Eilen se kipu nous päähän. :lol: Ei kyl naurattanu eilen...Yritin lääkityksellä karkottaa sitä, mut sitten kun mulle tulee päänsärky/migreeni niin siin ei auta muut kuin (äitin) SuperMigreeniPillerit. Eli sanoin ei salille.
Tänään ahkeroin, olin 52 minuutin kävelylenkillä, kulutus 338 kcal. Kauhee tuuli!! :sweat: Salilla vuorossa olkapäät-ojentajat-rinta. Kulutus 357 kcal. Tämä päivä ainakin jäi miinukselle, mikä on ihme kun en pääsiäisen jälkeen meinaa saada kiinni tuosta ruokavaliosta. Miks se on mulle niin vaikeaa?! Argh.
Lämmittelyks vatsoja, kevyesti ylätaljaa ja olkapäiden pyörityksiä.
Penkki 10, 8, 3, 5 (tein ihan mitä sattuu...) :p
Olkapääpunnerrus tangolla 10, 10, 8, 8
Ranskalainen käsipainolla 12, 10, 10
Pec deck 3x12
Push down 12, 10, 8
Pysty soutu 10, 10 6 (Ei vaan noussu enää. :()
Vinopenkki ksp 10, 10 ,8
Viparit sivulle istuen 10, 8, 7, 6 ja 10 (Neljä sarjaa tein istuen ja viimeisen seisten. Hullu liike istuen. khih. Tottunu tekee seisten ja ilmeisesti kropalla heilauttanut käsiä/painoa ylös, kun painot putos kaks kiloa kun siirryin istuen versioon.)
Oltiin tänään taas lenkillä 45 min. Sitten pariks tunniks välissä kotiin ja salille. Sai nopeesti jalkoihin lämmöt päälle, kun oli "aktivoinut" niitä vähän aiemmin jo.
Jalat + vatsa
Kyykky 3x10
Jalkaprässi 2x10, 2x15
Reiden ojennus 12, 12, 10, 12 (Kahteen viimeiseen sarjaan nostin painoja)
Reiden koukistus 12, 12, 10 (Viimeiseen sarjaan nostin painot)
Pohkeet 12, 10, 10
Askel kyykyt jalat vuorotellen kympin tanko painona 30, 20
Vatsoja tein sarjojen väleissä: jalkojen nostoja ja istumaan nousuja.
Olipa ihana päivä tänään ulkona. Aurinko paistoi lämpimästi ja oli oikein sellainen kevään tuoksu, eikä tuulikaan ollut kylmä, vaikka kovaa puhalsikin. Aamupäivä oli vapaa, joten otin rennosti. Heräilin hissukseen, torkkua tunti ja vartti. :lol: Sitten tein aamuvenyttelyt :eek:, en oo tajunnukkaan miten se herättää koko kehon. Mulla on aina kylmä aamuisin, mutta nyt lähti heti veri kiertämään ja virkosi tosi nopeasti. Sit tein puuron ja sössin siihen vatut ja vähän raejuustoa. Siivoilin ja tein läksyjä, kunnes lähin töihin.
Asiaan. Töistä salille...
Lämmittelyt 3min (:thumbs: en oikein jaksanu polkee, tein muutaman vattan viel päälle. khih!)
Ylätalja eteen 10, 10, 6 (kasia yritin, mut ei vaan tullu enää alas)
Ylätalja taakse 10, 10, 6 (sama homma)
Soutu 10, 10, painon nosto 5 kilolla ja 10, 10
Hauiskääntö scottissa 8, 6, 6
Yhden käden kulmasoutu 3x12
Hauiskääntö ksp 10(7 kg), 10(6kg), 8(7kg), 8(6kg)
Lopuks viel kaikki mehut irti ja keskitetty hauiskääntö, jossa avustin toisella kädellä loppuun 1x5
Olipas pitkä päivä, oli paljon kaikkea tekemistä. Eikä sitten salille ehtinyt, huomenna päivä uus, tosin pääsee vasta myöhöön illalla, kun se on varattu circuitille...ellei sitten menis jo aamusalille (sit yllättyisin jo itekin). :p
Pääsin työhaastatteluun, jei!!! Torstaina pitäs mennä...hehe elämäni eka työhaastattelu. Tähän mennessä ollut vaan vanhempien yrityksessä niin ei oo tarvinnut huolehtia, mutta nyt kesäksi ajattelin kokeilla edes vähän enemmän oman alan töitä. Jos suorittais työharjoittelua samalla. Kyllä jänskää!
Mitä, mitä, mitä?! Löysin itseni tänään salilta klo 7.55. Pistin pirrruuttaani kellon soimaan puol kasi, et jos vaik jaksais ja vastoin kaikkia luonnon lakeja olin pirteä kuin peipponen. Söin ihan pikkuisen puuroa nopsaan ja sit hyppäsin fillarin selkään. Tuli oikein vähän kiire kun vähän ennen yhdeksää alkoi sisään valua lauma koululaisia.
Tein rinta, olkapää, ojentaja -reenin
Lämmittelyt tuli pyörällä ajosta ja päälle tein olkapäiden pyörityksiä ja muutaman vatsalihas liikkeen.
Penkki 5, 4, 3* 30kg
Olkapääpunnerrus ksp 2x10, 2x8*6kg
Ranskalainen istuen ksp 12*8kg, 2x10*9kg
Vinopenkki ksp 8, 10, 10*7kg
Viparit istuen 2x10*4kg
" seisten 2x8*5kg
Push down 10, 8, 7*15kg
Pec deck 10, 10, 12*15kg
Pystysoutu 8, 9, 8*18kg (tein tuon mutkatangolla, en tiä paljo se tanko painaa, mut veikkaan et 8 kiloo, päätyihin laitoin ainaki vitoset)
En ookkaan ennen muistanu merkkailla painoja vihkooni ja tänään tuli laitettua, olen vaan yrittäny muistella niitä. Tuo rinta-osasto on mulla aika heikko, kuten nyt ehkä voi todeta. Saattaa olla et jossain vaiheessa, jos ei mitään ala tapahtua tällä menolla niin keskittyä siihen enemmän.
Illemmal (tai iltapäiväl oikeastaan) kävin viel lenkillä, kävelyä vaan. Huomaa miten kaikki on taas herännyt eloon, kun kylällä liikkuu paljon ihmisiä ja lasten ääniä kuuluu pihoilta. Aikaa tais mennä se 50 minuuttia ja risat ja kaloreita 330. Lenkin jälkeen hain vielä puita kolme korillista vajasta. :thumbs: Aamun treenissä meni kyllä kaloreita ihan hitosti:eek:, en nyt muista tarkkaa, mutta olisko ollu 480:n paikkeilla:sweat:, normaalisti mun punttitreenissä menee 250-330. Sykkeetkin oli ihmeellisen korkealla, mistä mahtaa johtua.
Ei maistunut aamulla puuro, eikä mikään muukaan mennyt alas, kun jännittää se haastattelu niin pal peekeleesti. Kääk! Nyt ei aivot toimi täällä talousmatikan tunnilla ollenkaan. Onneks kohta tauko, nappasin lätiessäni ompun kassiin, kun arvarin että kohta nälkä kurnii. En tiä oonko viel ikinä näin paniikis...ja varmaan kaiken lisäks ihan turhaan. :)
Ihan turhaan jännitin kakit housuissa. Se olikin vartissa ohi ja jäi tosi hyvä mieli. Haastattelija oli niin mukava ja jopa tuttavallinen, eikä mikään p*skan tärkee. Eivät voi ottaa palkalliseksi kesätyöntekijäksi, mutta jäivät harkitsemaan pääsenkö palkattomaan työharjoitteluun. Tradenomin (tulevan sellaisen) on vaikea löytää palkallista työharjoittelua, kun halukkaita on niin paljon. Pakko se harjoittelu on joskus suorittaa ja mielelläni tuonne henkilöstövuokrausfirmaan menisin, kun se ala kiinnostaa. Ottavat mielellään harjoittelijoita myöhemmin töihin... No saas nyt nähdä.
Kotiin päästyäni kävin vajaan tunnin reippaalla kävely lenkillä. 279 kcal. Keskisyke 129 ja maksimi 192, otin ylämäissä kunnon spurtit.
Illalla salilla oli vuorossa jalat+ vatsa. (Vähän kaloreita jalkatreeniks...? 285 kcal)
Lämmittelyt kuntopyörällä reilu viis minsaa.
Prässi 2x10*90, 10*110, 10*120
Reiden ojennus 2x12*40, 10*45, 10*50
Reiden koukistus 15*35, 2x10*40
Pohkeet 15, 12, 12 *75
Mave 10*50, 2x10*40
(*kg)
Kyykkäämään en alussa päässyt kun tanko oli varattu ja lopuks en enää jaksanut joten tein maastavetoa, kun sitä ei muuten tule paljoa tehtyä. (tekniikkaa ontuu ja pahasti :()
hah hah. oli pakko tulla kesken töiden nopsaa korjaa nolo moka! :thumbs:
Outo juttu miten joskus treenit kulkee hyvin ja joku toinen päivä takkuilee, vaikka intoa olis. Selkäosio ei kulkenut yhtään. Murrr... Haukkarit oli jees. Tänään oli muutenkin perusmaanantai. Turvonnut ja "nesteytynyt" olo viikonlopusta. Väsyttää, aikasin töihin --> väsyttää lisää jne. huoh... Huomenna päivä uus.
Selkää ja haukkaria.
Lämmittelyt fillarilla salille, nopea (ja lyhyt) spurtti. + soutuun perusteellinen alkulämppä.
Soutu (alatalja) 3x10*35, 8*40
Ylätalja 2x10*30, 2x8*30
Haukkari mutkatangolla 5*18 (Varmaan aikasemminki oon laittanut, et toi on arvio paino), 2x8*15,5
Yhden kädenkulmasoutu 10*10, 10*12, 10*12
Haukkari scott, käsipaino yks käsi kerrallaan. 6*6kg, 8*5kg, 6*4kg, 6*5kg
Öööh...mun tsiikaa joku hyvä tapa merkitä nää sarjat, toistot ja painot, kun on h.i.e.m.a.n sekava.
Rinta, olkapää, ojentaja
Lämmöt kuntöpyörällä muutama minuutti, olkapäiden pyörittelyitä
Pystypunn. 2x10 7kg, 2x8 8kg
Penkki 5, 5, 4 30 kg
Push down 1x20 10kg, 2x8 15kg
Viparit sivulle istuen 2x10, 2x8 4kg
Ranskalainen punn. ksp 2x10, 2x8 9kg
Vinopenkki 3x8 8kg
Ihan perussetti, pystypunnerruksessa ja vinopenkissä nostin painoja kilolla ja ens kerralla kokeilen vielä kilon enemmän. Tai jos sit olikin tänään vaan niin kevyttä. Pystypunnerruksessa mulla on ollut liian jyrkkä kulma penkin selkänojassa, vähän loivensin niin sujus paljon paremmin. Ennen tullut sellainen paineen tunne toiseen olkapäähän. Vinopenkin edistys johtunee siitä, että saan vihdoinkin hieman tuntumaa rintalihaksiin. Hetken jo luulin, ettei mulla edes ole niitä.
Vähän mulla menee nää viikot ja päivät sekasin. Tiistai oli tietysti 8. päivä. :p
Tänään oli vaihtoehto liikuntaa :D jynssäsin hirveellää raivolla töissä kaakeleita ja saumoja puhtaaks juuriharjalla. ...vapaaehtoisesti. Muutamat asiakkaat epäili mun mielenterveyttä.
Sitten käytiin kultsin kans lenkillä, ensimmäisen kymmenen minuutin jälkeen tuli räntäsade, mutta sisukkaasti loppuun asti. Illalla venelyttelyt. Tänään torstaina olis tarkoitus mennä salille tekee jalat. Ja toivottavasti perjantainakin ehtis puntille, niin vois sitten rauhallisin mielin keskittyä viikonloppuna synttäri/tupareihin. :thumbs:
Tää on niin tätä! Fiilistelen sun kans koko ajan samalla linjalla. Yritän kiristellä kesää, kohti mut toisaalta ne miinus kalorit ketuttaa ja salil käyminen tuntuu turhalta kun tietää ettei kasva. Rakettitiedettäkin monimutkaisempaa! :confused:
Niinpä! :mad: Vatuttaa kun muutosta ei tapahdu ja sitten kun koittaa syödä ja kasvaa, niin painoa tulee ja sitten alkaa ällöttää ihrat ja kun niitä taas kiristelee, huomaa ettei mitään lihaksia ole koskaan tullukkaan. Aaaarrrgghhh! Kun pää kestäiskin ton painon kertymisen ja menis vaan sisulla kunnolla plussalla ja treenais samalla ku eläin, mutta kun ei kestä kun alkaa turpoomaan!
Mä toivon kovasti, että toi kalorien syklittely tois jonkinlaista ratkaisua tähän paradoksiseen lajiin ja täydellisen bodyn tavoitteluun. Miten itse saat homman pysyy kasassa? Ilmeisesti oot nyt miinuksilla, miten pitkään aattelit olla? Mä siirryn takaisin plussalle. Luulin, että paino olis oikeesti noussu kilon tässä parin kk aikana, mutta ei....taas ollaan samas painos 2 vaivasen vkon miinustelun jälkeen. Täl hetkel on ihan naru olo, mutta kohta taas alkaa vinkuminen ku vaatteet kiristää ja maksamakkaraa alkaa pilkistää paikasta jos toisesta.:mad:
Välillä tuntuu et olenpas hyvin suunnitellu syömiset ja treenit ja toisena päivänä taas tuntuu ettei täst tuu yksin yhtään mitään, kaikki on niin sekavaa. Sitten aloin masennuksessani miettiä et miks tätä teen kun en oo ajatellu kisaamista, et miks ottaa näin tosissaan? :confused: Tavallaan se kisaaminenkin kummittelee tuol jossain takaraivos, mut se tuntuu olevan niin far far away.
Mullakin tuli tossa joku aika sitten sellanen fiilis, että miks hitossa tätä edes tekee, kun ei tosiaan kisoihin ole menossa(koskaan ei sais kuitenkaan sanoa koskaan). Jos vaan tyytyis olemaan laiha ja lopettais pattien kasvattamisen, tai tyytyis edes vähempään, se olis niiiiin paljon yksinkertaisempaa. On niin turhauttavaa välil käydä 5x viikos salil ja todeta taas puolen vuoden/vuoden päästä että kehitystä on tullut ihan naurettavan vähän:(. Tulin kuitenkin näiden ajatuksien kanssa siihen lopputulokseen, että kaikessa masokistisuudessaan pattien pumppaus salilla on jotain, mistä kauheasti tykkää ja nauttii. Olen ihan koukussa niihin fiiliksiin, mitä tulee ennen salia, salilla ja salin jälkeen:rock:. Ja tietty voitonriemuun, kun joku paino nousee ekaa kertaa tai saa enempi toistoja ku ennen. On kiva kilpailla tälleen itseään vastaan ja koko ajan haastaa tekemään kovempia suorituksia.
Se että se kehitys on h-i-d-a-s-t-a johtuu aika paljon omasta ittestä, kun ei uskalla syödä tarpeeks ja pelkää lihovansa ja sit ku sitä painoa tulee, alkaa heti laihduttaa. Sen takia en käynyt alkuvuodesta oikeastaan yhtään vaa'alla, koska tiesin, että heti ku alan sillä pomppimaan ja näen painon nouseen alan skitsoamaan ja sit alkaa miinustelu:(. Ja näinhän siinä nyt sit kävikin. Tosin nyt en ole miinuksil ku hetken(mikä on suurta edistystä!!), mutta mielenrauha on mennyttä ja sit tulee tällasia vuodatuksia:p.
Kaiken tän mun vuodatuksen keskellä - tai sen johdosta- onnistuin tekee hyvän reenin. Vuorossa koipi-reisi -osasto. Unohdin vihon kotiin joten norsun muistista menee.
Lämmöt kävelyä ja pyöräilyä 10min.
Kyykky 1x15 40kg, 10 50kg, 2x10 60kg
Reiden ojennus 12, 12 45kg, 10 ,10 50 kg
Reiden koukistus 15, 10, 10 40 kg
Pohjenousu 12, 10, 10 80kg+oma paino
Reiden lähentäjät 3x10 40?kg
Askel kyykkyjä almost loppuun asti kymppikilon tanko niskassa.
Spinning pyörää polkien vielä reenin päälle 20min. (Koko setti 397 kcal)
Piti laittaa nuita syömisiä tänään, mut nyt kello on niin paljon etten enää jaksa. Öitä pöitä.
Joo pakko vielä jatka tätä. Toi mitä äsken mulle kirjotit oli ehkä se mitä yritin sanoa. ;) Oon harrastanu koko pienen ikäni kaikkea ja nyt vasta tiedän löytäneeni oman lajin. En vaan oo sitä kaikkein kärsivällisintä sorttia, joten helppoa tää taival ei tuu mulle olemaan. Laitoin äsken Lindan kuvan taustakuvaks muistuttamaan että kyllä sinne salille kantsii mennä jos haluan edes näyttää sen suuntaiselta. :thumbs: Nyt kun sen ääneen sanoit niin tajusin miten kivaa se oikeesti on kun joku kerta ottaakin ne painavammat painot ja saa todeta että jotain on tapahtunut niiden kahden salilla käynnin välillä. Olipas piristävää kun sai tälleen vuodatella, ettei ihan yksikses pyöri (jo itsessään) säälittävässä itsesäälissä. :p Tuli mieleen, että on mullakin taas ongelma. :lol: Treeni-iloa! :piis:
Joo, hyvä tietää että vertaistukea löytyy. Mullekin vähän taas selkeytys noi ajatukset tossa vuodatellessa ja nyt on intoa täynnä, että kyl tää vielä tästä joskus, pitää vaan malttaa odotella:thumbs:.
Miia-Maria
12.04.2008, 09:10
Mullakin tuli tossa joku aika sitten sellanen fiilis, että miks hitossa tätä edes tekee, kun ei tosiaan kisoihin ole menossa(koskaan ei sais kuitenkaan sanoa koskaan). Jos vaan tyytyis olemaan laiha ja lopettais pattien kasvattamisen, tai tyytyis edes vähempään, se olis niiiiin paljon yksinkertaisempaa. On niin turhauttavaa välil käydä 5x viikos salil ja todeta taas puolen vuoden/vuoden päästä että kehitystä on tullut ihan naurettavan vähän:(. Tulin kuitenkin näiden ajatuksien kanssa siihen lopputulokseen, että kaikessa masokistisuudessaan pattien pumppaus salilla on jotain, mistä kauheasti tykkää ja nauttii. Olen ihan koukussa niihin fiiliksiin, mitä tulee ennen salia, salilla ja salin jälkeen:rock:. Ja tietty voitonriemuun, kun joku paino nousee ekaa kertaa tai saa enempi toistoja ku ennen. On kiva kilpailla tälleen itseään vastaan ja koko ajan haastaa tekemään kovempia suorituksia.
Se että se kehitys on h-i-d-a-s-t-a johtuu aika paljon omasta ittestä, kun ei uskalla syödä tarpeeks ja pelkää lihovansa ja sit ku sitä painoa tulee, alkaa heti laihduttaa. Sen takia en käynyt alkuvuodesta oikeastaan yhtään vaa'alla, koska tiesin, että heti ku alan sillä pomppimaan ja näen painon nouseen alan skitsoamaan ja sit alkaa miinustelu:(. Ja näinhän siinä nyt sit kävikin. Tosin nyt en ole miinuksil ku hetken(mikä on suurta edistystä!!), mutta mielenrauha on mennyttä ja sit tulee tällasia vuodatuksia:p.
Hei nyt hieman rentoutta touhuun! :) Täytyy tehdä sitä mistä nauttii mutta ilman "pakotteita" (mun täytyy syödä että kasvan, mun täytyy.. jne.) ! Ite oon ainakin huomannut, että kun oon lopettanut kaiken turhan hifistelyn touhusta (kaloreiden laskemisen jne.) niin on alkanut hommakin rullaamaan. Sitä oikeasti nauttii sitä mitä tekee, kun ei vaadi itseltään liikaa. Tekee niinkuin hyvältä tuntuu :) Tsemppiä!!
Hei nyt hieman rentoutta touhuun! :) Täytyy tehdä sitä mistä nauttii mutta ilman "pakotteita" (mun täytyy syödä että kasvan, mun täytyy.. jne.) ! Ite oon ainakin huomannut, että kun oon lopettanut kaiken turhan hifistelyn touhusta (kaloreiden laskemisen jne.) niin on alkanut hommakin rullaamaan. Sitä oikeasti nauttii sitä mitä tekee, kun ei vaadi itseltään liikaa. Tekee niinkuin hyvältä tuntuu :) Tsemppiä!!
Tiedän että pitäis vähän relata, mutta välillä on taipumusta tiukkapipoisuuteen. Kalorien laskemista olen pitänyt ihan positiivisena asiana, koska jos en niitä laske tuppaan syömään arkena tyyliin 1200-1500kcal ja sitten viikonloppuisin tulee mätettyä kaikkea herkkua. Jos haluan kasvattaa lihaksia, niin se ei tapahdu miinuksilla ja satunnaisesti syödyllä karkilla. Olen saanu paljon apua kalorilaskurista tähän hommaan. Mitä tulee tästä touhusta nauttimiseen niin itseäni lainaten:
kaikessa masokistisuudessaan pattien pumppaus salilla on jotain, mistä kauheasti tykkää ja nauttii. Olen ihan koukussa niihin fiiliksiin, mitä tulee ennen salia, salilla ja salin jälkeen:rock:. Ja tietty voitonriemuun, kun joku paino nousee ekaa kertaa tai saa enempi toistoja ku ennen. On kiva kilpailla tälleen itseään vastaan ja koko ajan haastaa tekemään kovempia suorituksia.
Tietty aina ei ole hauskaa, mutta kelläpä olis hauskaa 24/7. Noi vuodatukset kuulu siihen hetkeen, kun kyseenalaisti koko tätä touhua. Toivottavasti siitä ei nyt saanu sitä kuvaa, että inhoan mennä salille ja olen ihan paniikissa ruokien kanssa:eek:. Pointtina oli se, että kasvaminen on hidasta ja vaatii työtä(tän takia menee välillä usko ja hermot), mutta mä haluan tehdä duunia sen eteen, koska loppujen lopuks teen tätä siksi koska nautin tästä. Ja nyt tää menee kohta taas vuodatukseks...
No niin, nyt on murheet suljettu pois mielesta sekä mieli ja kroppa nollattu...juhlittiin tupareita ja mun tulevia synttäreitä viikonloppuna. Olipas menoa, nyt on paluu arkeen. Kävin lenkillä kevyttä kävelyä tunnin verran ja salilla tein haukkarit ja selän.
Soutu 3x10, 1x8
Ylätalja 2x10, 2x8
Yhden käden kulmasoutu 10, 10
Hauiskääntö ksp scottissa 6*7kg, 8*6kg, 10*5kg
Hauiskääntö mutkatangolla 8, 8, 7
Viparit eteen (extra:)) 10*3kg, 2x10*4kg
Selän ojennus 10, 15, 15 (+5kg)
Meni treenit niin sutjakkaasti joten tein nuita "vipareita eteen". Vai miksikä niitä sanotaan. Jos muistaa niin vois ottaa niitä seuraavaan ohjelmaan mukaan.
Kyllä tässä edelleen ollaan iloiten ja mielellään mukana, mutta välillä vaan tulee semmoisia debressiokausia, ja pitää päästä purkamaan. Mullakaan ei useimmat ystävistä tunne lajia yhtään ja olettavat mun olevan vuoden päästä "sellainen miehennäköinen amatsooni". :mad: Joten sinänsä yksinäni saan pakertaa. No mutta se siitä vuodatuksesta nyt. ;)
Lenkki 45 min. 20 minuuttia juosten (tai sellaista hölkkälöntystelyähän se enemmän on)...pitäis nyt vaan koittaa päästä tohon juoksuun enemmän kiinni. Kalorit 360.
Olkapäät, ojentajat ja rinta
Lämmittelyt muutama minuutti yläkropan pyörittelyä..
Vinopenkki 9, 7, 10 (eh...vähän joudui hakemaan painoja, vihkossa oli että 8 kg:n painot ja että kevyttä oli ens kerral enemmän. Eihän ne kasit edes liikkunu tänään. :mad:)
Pec deck 3x12
Viparit seisten 2x8, 2x10
Olkapääpunn. 8, 8, 10, 10
Ranskalainen punn. 3x10
Push down 15, 12, 12
Kalorit 204.
Illiskuutti
16.04.2008, 15:18
Kyllä tässä edelleen ollaan iloiten ja mielellään mukana, mutta välillä vaan tulee semmoisia debressiokausia, ja pitää päästä purkamaan. Mullakaan ei useimmat ystävistä tunne lajia yhtään ja olettavat mun olevan vuoden päästä "sellainen miehennäköinen amatsooni". :mad: Joten sinänsä yksinäni saan pakertaa. No mutta se siitä vuodatuksesta nyt. ;)
Samoin täällä :). Tsemppiä kovasti, tämä internet on kuitenkin kovin kätevä keksintö, jotta voi kirjoitella ja lueskella samanhenkisten ihmisten touhuja :thumbs:
Herätys 6.15 ja aamuttohinat
Koulu 8.00-13.45
14.30 Kotona elbaa ja ruuanlaittoa
15.45 Lenkki 50 min
Juoksu/kävelylenkki 15 min juoksua, 5 mäkispurttia (max syke 195:sweat:) ja loput maitohappoista kävelyä. Yritän nyt tosissani päästä tuohon ulkoiluun ja juoksuun kiinni.
17.30-20.15Tuurausta töissä (äiskä vaan humputtelee stadis:lol:)
Töitten jälkee nopee kauppareissu
20.45 Salille
Yritin tehdä nopean jalkatreenin. Vähän oli jo muutenkin poikki. En ees merkkaillu mitään vihkoon. Ulkomuistista menee:
Kyykky 1x15, 4x10
Reiden lähentäjät 15, 15, 20
Reiden ojennus 3x10
Reiden koukistus 3x10
En ollu töissä joten ehtisin hyvin tekemään vaikka mitä.
Soojan päiväohjelma
9.30 Herätys ja telkun katsomista
10.30 Puuron keittelyä ja syömistä
11.50 Lenkki (elämäni pisin juoksu. en tiä mitä se olis kilometreis mut melkein tuplat mun normaalista juoksulenkistä.) Kalorit 395.
15.00 Myöhäiseksi lounaaksi tortilloja ja jälkkäriks alpro soya vanukas, jonka jälkeen ulos autoa puunaamaan yltä, päältä ja alta. :lol: ja lopuks hieman pihan siistimistä, haravointia yms.
17.30 Päärynä ja salille valmistautumista
18.00 Hyppy fillarin selkään ja salille selkää ja hauberia (kultus salilla 340 kcal)
19.30 Palautusjuoma ja siivoamista
20.30 Kahvivieraiden seurana söin päärynän, ei oikein kaffe maistu iltasella..eikä onneks liikaa muutenkaan, saan päänsäryn.
21.30 Telkkarin katsomista ja porkkanasuikaleiden syömistä dipin kera.
22.30 ZZzzzzZZZzzz
Liikunta yht. 735 kcal
Syömiset (kalorit voi olla sit ihan päin peetä, kun pyöristelen niitä):
1. Puuro, vatut, tilkka maitoa 310 kcal
Tuoremehu 90 kcal
2.Tortillat, joissa fetaa, jauhelihaa, tomaattia, kurkkua, taco-dippiä, salsaa 585 kcal
Pepsi max 0,5l
Alpro soya 110 kcal
3. Päärynä 60 kcal
4. Palkkari, tein maitoon. :kuola: 295 kcal
5. Päärynä taas 60 kcal
6. 5 pientä porkkanaa ja dippi 200 kcal
Yht. 1710 kcal
Maanantai on taas MAANANTAI. Huoh.. En ole kyllä yhtään maanantai-ihminen. Eiks tätä päivää vaan vois skipata nukkumalla. :evil: Treeneistä ei tullu mitään väsyneenä ja pienen päänsäryn kanssa. Ajattelin, että liikunta auttaa vaivoihin (mutta niihin on myös lääke:p), joten vääntäydyin salille. Sain mä nyt jotain tehtyä, mut ei se mun päähän mitään auttanu. Ehkä vähän kohensi mieltä, kun kurjista fiilareista huolimatta menin kuitenkin.
Eilen illal ei meinannu uni tulla sitten millään. (Kun oli vähän riitaa viikonloppuna ja siitä edelleen paha mieli. :() Todella vastentahtoisesti heräsin viideltä töihin. (Eh..joo ihan ku mun herääminen olis yhtään helpompaa kymmeneltä aamulla, mut se on sivuseikka. :lol:) Työt meni ihan ookoo, mut sit ku pääsin kotiin ja piti alkaa toisenlaiset työt, koulutyöt, niin eihän siitä mitään tullu. Väsytti niin ettei mun päässä liikkunu oikeesti mikään, viimeisetkin aivosolut oli sanonu so long! En pidä päivällä nukkumisesta, koska tulen vaan väsyneemmäks (=kiukkusemmaks), joten yritin rentoutua lehteä lukemalla ja leffaa kattomalla. Virrrrhe! :warning: Nukahdin... Heräsin hirveeseen päänsärkyyn ja loppu onkin jo historiaa. :mad:
Kuitennii tämmöstä vääntö tuli:
Alkulämpät spinningpyörällä noin 5 min.
Vinopena 3x10
Pec deck 3x12
Pystypunn. ksp 3x10
Viparit sivulle istuen 10, 10
................. seisten 8, 10
Ransk. punn. 3x10
Push down 15, 10, 10
En olekaan vielä hokannu et lyhyt treenikin voi olla hyvä. "Vain" 41 minuuttia. 10 min pyörällä alkuun ja sitten vähän vatsaa.
Kyykky
40 kg 10, 15
50 kg 10, 15
55 kg 10
Reiden ojennus 12, 10, 12, 10 (45 ja 50 kg)
Reiden koukistus 15, 10, 10 (40 kg)
Kylkirutistuksia
Salia ennen haravoin yms. pihahommia tein tunnin verran, hiki siinäkin tuli. :sweat: Aaargh, koulua enää tällä viikolla 2 päivää ja ensi viikolla 3 ja sitten yksi tentti ja SITTEN on amkin toinen vuosi läpäisty "kunnialla". Kauheet deadlinet pukkaa päälle. Auts, kiire tulee. :confused:
One down! Sain tänään ruotsin portfolion palautettua, mutta eipä tuo ressi yhtään helpottanu, huomenna samasta aineesta tentti. Perjantaina tilinpäätösanalyysin palautus(:confused: en tajuu siitä mitään, mutta eipä musta kirjanpitäjää ollu tulossakakaan. ;)). Kolme arvioitavien tehtävien palautusta ja kaksi tenttiä edessä. Taidan olla aika stressi-erkki kun eipä tuo kirjoitettuna niin pahalta kuulosta. Kammoan tekemättömiä töitä. Pienen paineen alla toimin hyvin, ellen jopa keskimääräistä paremmin. Mutta tietyssä pisteessä tunnen itseni maan matoseksi. Kämppä muistuttaa lähinnä sikalaa, kun ei vaan saa aikaseks. Tekee vaan mieli mennä ulos. Mä jätän aina kaiken viime tippaan, hyvä minä.
No..valitukset sikseen. On mulla hyviäkin hetkiä! :p innolla odotan 5.5 alkavaa työharjoittelujaksoa, vaikka onkin palkaton ja kesä vedetään samaan tahtiin kun talvellakin (koulu+työ+treenit), mut sittenpähän se on tehty ja paikkakin on loistava (tosin en tiedä mitä karu todellisuus sitten tuo tullessaan, hih.). Toivottavasti tykkään siitä, koska en muista olenki kirjoittanut siitä paljon mitään, mutta työ olis henkilöstöhallinnon alaa ja se kiinnostaisi kovasti. Ja ihme mäihä kävikin, tarjosivat jo nyt ensi syksyksi osa-aikaista työtä vaikka en ole vielä päiväkään ollut. Aika uhkarohkeeta! :lol:
Tänään airooppista kahteen otteeseen. Aamulla(?) juoksulenkki 40 min 433 kcal ja illalla palauttava kävely 50 min + 3x15 perus lattiapunnerruksia ja vähän vattaa, 258 kcal.
AAMULENKKImusta on hyvää vauhtia tulossa kunnon kansalainen kun en vaan joka aamu rötvää sängyssä tappiin asti. Menin peruslenkkini ja puolessa välissä ajattelin, että nythän tää mennään alle puolen tunnin. No noin puoli kilsaa ennen kotipihaa huomasin, että kello tikitti 29 min 15 s. Olin jo aivan naatti, ja viimiset mehut meni kyllä siinä, kun revitin itteni kahta sekuntia vaille alle puolen tunnin! :rock: Heitin itselleni ajatuksen, että kesän lopussa menee alle 20 minuuttia, saas nähdä kuin likan käy. Kaloreita en laita, kun ensimmäinen 10 minuuttia mentiin taas nolla sykkeillä. Mikä siin on ku ei se vyö pysy paikoillaan?! :mad:
Tää juoksu on muutenkin mulle tosi uus harrastus, vaikka kaikkea muuta melkein olen harrastanutkin niin mikään yleisurheilulaji ei ole ollu mieluisa. Olen TOSI hidas juoksija ja hyvä jos saan hypättyä 30 sentin korkeudelle, eikä noi heittolajitkaan suju. Mutta kuitenkin, viime keväänä aloin lenkkeillä säännöllisesti ja jotenkin kyllästyin kävelyyn. Tein pieniä spurtteja välillä ja siinä huomaamattani juoksin matkasta koko ajan enemmän ja enemmän. Viime keväänä rakensin peruskuntoa ja nyt olis varmaan hyvä ottaa askel pidemmälle ja koittaa parantaa kestävyyttä.
Ajattelin keventää toukokuussa treenejä, pitempiä sarjoja ja enemmän aerobista harjoittelua. Jos vaikka menis jumppaan. Täällä ei mitään BodyPumppeja tai Combatteja ole, joten tyytyminen on voimatangolla tehtävään pumppitreeniin toinen vaihtoehto taitaa olla joku perusjumppa. Kävin viime vuoden LadyLines samalla paikkakunnalla jossa nyt opiskelen, mutta oli niin sairaan kallis, et ei oikein oo varaa. 64 €/kk, oman kunnan salikortti on puolivuotta 10 € (opiskelijat) ja jumpat 2 €/kerta. Jäi kuntokeskuksesta sen verran käteen, että koukussa olen saliharjoitteluun. :lol: Nyt luen vielä hetken ruotsin sanoja sitten nappaan kaverin kyytiin ja huristellaan kouluun. Ilta meneekin töissä, jos huomen aamulla menis sitten aamusalille. Jää nähtäväks. :D
Onpas tullut oikein liikuntaviikko, joka päivä tehty jotain. Juhuu! :thumbs: Tänään hiippailin aamu kasilta salille. Ihan yssikseen sai heilua. Tein lähinnä selkää ja hauista, mut innoistuin sitten vielä tekee yhet liikkeet rinnalle ja olkapäillekin.
Tältä se näytti:
Lämmöt: yläkropan keppijumppaa ja kevyttä ylätaljaa.
Ylätalja eteen 30kg 10, 10
Ylätalja taakse 30kg 10, 9 woot? Se vaan tyssäs siihen, viimeks tein kolme sarjaa
Soutu 35 kg 3x10 Kevyttä. Jesh!
Ristikkäistalja 10kg 15, 15kg 10, 10kg 10
Hauiskääntö mutkatangolla (scott) 5kg+tanko 8, 6, 8
Yhden käden kulmasoutu 10kg 2x12
Keskitetty hauiskääntö 6kg 10, 8, 8, 6 Kahen viimisen sarjan välissä ei palautusta. Ois varmaan pitäny ottaa se seiska, mut sit ois varmaan tyssänny tokas sarjas jo.
Selän ojennus penkissä +5kg 2x15
Vipunostot sivulle 5kg, 3x10
Loppuverkaks fillaroin pidemmän kaavan kautta kotiin. (5 minuuttii kauemmin kesti, sen normaalin 1-2 sijasta. :p)
Jos viime viikko oli liikuntaviikko niin tää on sen vastakohta. Eilinen meni töissä. Seli seli. Noh olishan aamulla kerinny, mut ei jaksanu. Se on se mun rakastama maanantai. :D Tänään heräsin varttia yli kuus pirteenä, kun unohdin laittaa olkkarin kaihtimet kiinni ja oli niin valoisaa. Tein puurot ja muut aamujutut, jonka jälkeen lähdin hakemaan evästä. Sit odottelin, että koskas se kyyti saapuu...täs vaihees voi jo arvata, tapahtui jotain mikä ei todellakaan ole mulle uutta. Ei mulla olekaan koulua kasilta. Loistavaa. Meil on vaan lyhyt suullinen ruotsin tentti puol yhdeltä. Katoin hetken telkkaria ja suunnitelmis oli mennä kevyelle lenkille. Ei mitään hirveetä hikimättöö, mut sitten heräsin kymmeneltä sohvalta. No ihan hyvinhän tää sitten meni. Nyt pitäs sitten valmistautua uudelleen lähtöön.
Illalla tekemään jalkoja salille ja jos vaikka lenkillekin pääsis jossain välis.
Jep jep. Tentissä kävimme kolmen hengen ryhmässä työhaastattelun läpi suomenkielisiä vuorosanoja apuna käyttäen. Koko tentille oli varattu aikaa 15 min per ryhmä. Opettaja sanoi, että ALOITETAAN tällä haastattelulla. Meillä meni siihen tasan 15 min...vähän jäi mietityttää et mikä se toinen tehtävä olis ollu. :o
Kävin myös lenkillä, kesto 1h. Vähän juoksua (lue: hyvin vähän). Mut ei se haittaa, tarkotus olikin vaan kävellä reippaasti. Tulee mukavasti temmon vaihteluita kun kävelee musiikin tahdissa. Oikeastaan eri tahtiin on mahdoton kävellä. :p Kaloreita meni joku 355, en nyt jaksa tarkistaa. Äsken olin salilla. Nopea puolen tunnin "jalkapyrähdys".
Sisäfillaria alkuun 5 min.
Prässi 15, 10 ,8 ,8 100kg
Vinot vatsat selkäpenkissä 2x12
Reiden ojentajat 2x12, 2x10 50kg
Reiden koukistajat 15, 10, 10 40kg
Huomenna klo 10 töihin, mutta sitä ennen pitäs käydä aamulenkillä (jos jaksan herää) ja pyrähtää Raisiossa (60 km/suunta) vaihtaa auto miehen puolesta. Nyt siis suihkuttelee ja telkkarin ääreen rentoutuu, että jaksaa taas.
Klara vappen nyt sitten vaan jos en huomenna pitää kerkiä kirjottelee. :rock:
No just! Sali oli sitten kiinni tänään...ei viestiä, ei mitään. Ovessa oli, että keskiviikko ja torstai vuorot voimassa, mutta halilla ei valvojaa. Tänään oli yhden nuoren jätkän valvonta...on tainnu jäädä putki päälle peekele. Noh, maanantaina laitan kyl reklamaatioo, että jos ei ala ovet olemaan auki tahdomme oman avaimen. :evil: Niitä on kaikilla niillä, jotka ei sitä oikeesti tarvii, kun käyvät vaan pelaamas lentopalloo omilla vuoroillaan. Pah, pah, ja vielä kerran pah. :(
Noh, kun kerta oli varmeet väännetty niskaan niin eiku juoksemaan. Puolen tunnin hölkyn kölkyn ja sitten pientä kuntopiirii kotona 20 min. That´s it ja parempi onni ens kerralla. :lol:
Ihme on tapahtunut, sali oli auki! Whoooot? :confused:
Rinta, olkapäät, ojentajat
Lämmöt crossarilla
Vinopena käsipainoilla 8 kg 8, 8, 7 (en päässy tekee penkkiä, pöh.)
Pystypunn. 7 kg 10, 8 kg 8, 8
Ranskalainen punn. ksp 9 kg 3x10
Peck deck 10 ,12, 12
Viparit sivulle seisten 5 kg 4x10
Dippi (jalat penkillä) 3x10/12 (en enää muista olik 10 vai 12, kun unohdin merkata tän vihkoon eilen)
Vähän multa puuttuu näitä reenejä täältä.
Maanantaina tein jalat. Lyhyt puolen tunnin keikka.
Kyykkyä 4x10-12
Reiden lähentäjät laitteessa 3x10
Askel kyykkyjä 10kg tanko niskan takana (Määriä en muista mutta loppuun asti...:rock:)
Tiistaina aamulla juoksulenkki 30 min.
Illalla salilla selkä ja haba + vatsaa.
Soutu 3x10
Ylätalja 3x8-10 (Olen koulussa enkä muista tarkkaan toistoja, ja sarjatkin on viitteellisiä. Pääasia, että jotain päivitystä saan tänne.)
Yhden käden kulmasoutu 3x12
Hauiskääntö mutkatangolla 3x6-8
Hauiskääntö ksp 4x6-8
Vinot vatsat selkäpenkissä.
Vattat pallolla ja penkissä.
Loppuverkka fillarilla 10 min.
Jalat otti nokkiis tiistain juoksusta ja fillarista (poljin aika raskaalla vastuksella), ja keskiviikkona jalat olikin ihan jumissa.
Keskiviikkona teinkin palauttavan suht rauhallisen tunnin pituisen lenkin. Jonka jälkeen istuskelin hetken saunassa ja lämmitin lihakset kunnolla. Tänään ei ole enää niin jumissa. Illala jos ehdin niin menen tekemään olkapäitä, ojentajia ja rintaa, joten illalla vois vähän venytellä jalkoja. Mistä tulikin mieleeni, että on vähän unohtunut tuo aiemmin vanottamani venyttely. :warning: Voe voe.
Vähän ollut hiljaista tää netissä surffailu, kun alko harjottelu maanantaina eräässä henkilöstövuokraus firmassa. (En halua mainostaa :p) Ja sain Salon toimipisteessä sellaista shokkihoitoa, että oksat pois. Siellä oli hirveä hässäkkä ja yritin saada jotain kokonaiskuvaa työstä. Keskiviikkona aloitin sitten Forssassa, saan olla onneksi aika paljon yksin siellä toimistossa Tykkään itsenäisestä opiskelusta, sitä työtä ei varmasti opi kuin tekemällä. Varasin ajat jo ensimmäisille haastatteluille, hui...jännittää.
Aiiiiiivan huippu treeni. :rock: Edes penkki ei pilannut treeni-iloani.
Crossaria ja kevyesti vatsaa.
Penkki 5x30kg, 3x5 25 kg (tökkii, tökkii, tökkii... :()
Vinopenkki 8x7kg (hah, lällypainot :thumbs:) 8kg 8, 10, 10 (tää meni kyllä niin hyvin...ens kerralla ainakin koklaan ysejä. :))
Viparit sivulle 5kg 4x10
Olkapääpunnerrus ksp 8kg 3x8 (suht iisi, mut en varmaan lähde painoja nostaa, toistoja vois lisää...ehkä mun olkapäät oikeesti joskus alkaa kehittymään)
Ransk. punnerrus ksp 10x9kg, 10kg :thumbs: 10, ,10 (Tätä oon sutkuttanu jo kauan ysillä. Ehkä olisin voinu ottaa kympin jo aiemmin, mut vaan jämädin siihen yhteen painoon...)
Dippi jalat penkillä 4x10 (teki nannaa ojentajille...)
Pystysoutu n. 15-16kg 3x6
Nyt piti vielä venytellä vanutella, mut tekis mieli ottaa vaan elbaa...
Pitää vissiin niellä ylpeytensä ja olla vaan ihan rauhassa kotona. Eilen hieman suunnittelin lähteväni tänään aamulenkille, mutta ei...ei jaksanut. Noh, sitten ajattelin, että illalla salille --> pakko. Mutta jouduin tuuraamaan kahvioon illalla, enkä nyt kyllä enää jaksa mihinkään lähteä. Noh, yritän nyt selittää itselleni, että pitää joskus levätäkin. Olen sen ansainnut. Koko viikon päähäni on kaadettu uutta tietoa ja nyt olen henkisesti antanut kaikkeni. Yrittänyt olla aktiivinen, hymyillä, innokas, oma-aloitteinen, reipas, sosiaalinen... Kaikkea, että antaisin hyvän kuvan itsestäni. Nyt joku fiksu varmaan voisi sanoa, että ole oma itsesi, mutta kuka sitä uudessa työpaikassa ihan rentona osaa olla. Etenkin, kun en ole päivääkään toimisto (tai "oikeita") töitä tehnyt, vaan aiempaan duuniin olen kasvanut kiinnii lapsesta asti. ;) Koko viikon olen yrittänyt saada päähäni jäämään edes 10 prosenttia siitä mitä, minulle on kerrottu. Ensi viikolla olenkin torstaihin asti yksin, joten sitten punnitaan, että mitä olen oppinut. Toivottavasti tarpeeksi, ettei se pulju heti kaadu. :confused: :lol: eikai...toivotaan.
Huomenna ohjelmassa ruohonleikkuuta (ellei sada...*koputtaa puuta*) ja ehkä salille....niin ja lenkille. Mutta kattoo nyt mitä suunnitelmia onnistun toteuttamaan.
Ostin eilen äitille vaaleanpunaiset reinot, mutta nyt en tiiä enää raaskinko antaa. Jos pitäis ne vaan itse. :evil:
Tänään olen yrittänyt olla niin paljon ulkona kuin vain mahdollista ja saada vähän väriä pintaan. Pyykkiä pesin neljä koneellista. ah, ihanaa kesä kuivaa. Puolitoista tuntia ulkona pyykit olivat kuivia. ;)
Kävin myös tunnin lenkillä, hölkkää ja kävelyä. Enemmän yritin kyllä hölkätä. 406 kcal, keskisyke 144 ja huiput ylämäessä 180.
Ruoho ei tarvinnu leikata. Avokki hoiti sen, jes!! :thumbs:
Nyt grillailen saarioisten uusia tacotaskuja...sain kaupassa maistiaisia ja nannaa oli. Sitten tein tuossa salaatin ja grillissä paistuu myös maissit. Slurps!
Sitten suihkuun saunaan ja illan viettoon. Kaverilla on synttärit ja tuparit. :D
Hitsit, nyt ei kyllä millään meinaa keretä päivittää treenipäivistä...Töistä kotona puol viis, sitten teen ruokaa ja hups kello seittämän. Sit salille...jos jaksaa. Ei oo tän viikon liikunnat menny ihan putkeen. Aamulla en millään jaksa vääntäytyä lenkille, vaikka jos koskaan niin NYT se olis tosi tärkeetä, kun töissä vaan istuu koko päivän. Arg! Heeei! tuolla ylhäällä on sen dipin mainos, jota Kaisa ja Annakin hehkuttaa. :thumbs: (välikommentti)
Maanantaina PITI tehdä jalat ja sitten tein megalomaanisen mokan. Tein maastavetoa ekana, enkä ilmeisesti ollut lämmitellyt kunnolla. Daiju! Takareidet samoin tein p*skaks. Loppureeneist ei tullu sitten mitään. Tein penkkiä ja vipareita vähän. Mut kyl siin jo fiilis meni ku ketutti niin pal kauhiast!
Tiistaina vuorossa selkä ja hauis. En tiä mikä oli, mut mittään siitäkään ei tullu. Hyvä määä! En meinannu saada selkään oikeen tuntumaa, hauikset meni ihan jees. Mut sit avokki oli taas jo oman settis tehny, enkä viittiny jäädä kuhnailee. Ens kerral on jo pakko mennä paremmin.
Tänään meen lenkil, jos kykenen. En ilmeisesti ikinä opi sitä, että mulla laktoosi-intoleranssi (eihän mulla oo ollu se kuin kohta 15 vuotta). Rakastan bulgarian jogurttia ja mysliä :kuola:...ei tarvii osata rakettitiedettä, et arvaa mitä mun maha siitä tykkää. Vessareissu. :sweat: Ei kannata lukea mun päivistä, jos ei tykkää pissakakka-jutuista, mutta mun maha on tosi herkkä kaikelle! Enkä oo niin kranttu sen suhteen mitä syön ja ongelmiahan siitä sitten tulee. Vähän jänskää, että jos nyt lähden ulos hölkkäilee niin joudun tekee puskareissun! Että näin taas tänään. :lol:
Olin eilen lenkillä. Vuhuu! Tunnin mittainen reipas kävely, joku vajaa neljä sataa kaloria. Tänään mun kesäkiristely uhkaa nyt uuden duunin takia kuolla sukupuuttoon. Ei kerkee (seliseli) eikä jaksa. Olen tätä nyt kitissy kaks viikkoo ja toivon, että kun uuteen rytmiin tottuu niin jaksaa taas paremmin.
Tänään olin aikeissa mennä aamulla lenkille, mut sitten kun kuulin, että sade piiskas kattoa niin päätin kääntää kylkee ja pierasta. :lol: No ei kai!!!...ei naiset niin tee. :warning:
Mutta salireissust tuli hyvä. Kaisa on noilla positiivis-tsemppi-I can do this-höpinöillä onnistunu vissiin siirtää mullekin ripauksen tahdon voimaa. Noh...tietty se penkki. Ei siitä nyt ain tars jauhaa, mutta tänään meni han kivasti sarjaa 30 kilolla (mainittakoon, että en laskenut tankoa ihan alas). Ja olin ihan sillä fiiliksellä, että ei himskatti, kyllä se 40 joskus tulee. Ei nyt ihan vielä siinnä horisontissa, mutta never say never.
Tein siis olkapäitä, ojentajia ja rintaa.
Lämmittelyt 5 min fillarilla ja olkapäiden pyörittelyjä, keppijumppaa. (Yök, juon tässä nyt palautusjuomaa ja tässä on pinnalla ällöä vaahtoa :eek:)
Olkapääpunnerrus 8 kg 10, 10, 8
Ranskalainen punn. 10 kg 3x10
Viparit 5kg 3x10
Penkki 30 kg 3x5 (ja jotain extroja tein vielä "lämpimikseni":D)
Ristikkäistalja 10 kg 10, 10, 15kg 6 (Noi taljat vikisee ku teurastettava sikalauma, onneks mulla oli ämpeekolomone mukana, mut sääli niitä kahta muuta punttaajaa!)
Pystysoutu 10 kg:n tanko 20, 15, 15
Dippi jalat penkillä 3x10
Loppuun vartti fillarointia ja meikäplikka oli kaikkes antanunna.
Propofol
15.05.2008, 21:46
Noh...tietty se penkki. Ei siitä nyt ain tars jauhaa, mutta tänään meni han kivasti sarjaa 30 kilolla (mainittakoon, että en laskenut tankoa ihan alas). Ja olin ihan sillä fiiliksellä, että ei himskatti, kyllä se 40 joskus tulee. Ei nyt ihan vielä siinnä horisontissa, mutta never say never.
Kyllä se 40 sieltä tulee! :thumbs:.. Sain tossa helmikuussa hädin tuskin pelkän tangon alas ja takas telineeseen, nyt mennään jo 45 kilolla, viiskymppisiäkin menee jo pari kolme toistoa naama punasena ja ilman varmistajaa en niitä viel uskalla ees yksin tehä :o
Penkki-tsempit sinne!:rock:
[QUOTE=Haidi;15888]
penkki 42,5kg 9-9-8 muahhaa, sieltä se nousee:kuola:
[QUOTE]
Ristus tyttö tota sun penkkiä! Sehän paranee joka kerta. Hyvä! :thumbs:
Yeah! Angstia, asennetta ja uskoa itseensä niin sieltä nousee. Vähempään ei tyydytä, eiks joo:thumbs::evil:
Kiitos Haidi ja Propofol tsempeistä. Jostain kumman syystä toi penkki on aina se kaiken kulminoituma. Eikä sillä, en sitä niin hirveesti harrasta, että ei se ihme jos ei painot nouse. Syksyllä sitten kun lähtee "kunnon massakausi". Niin täytyy ottaa penkit ja muut perusliikkeet syyniin. Tekniikat ja muut kondikseen. Nyt kesän lähestyessä ei jotenki jaksa keskittyy... Näillä mennään. :rock:
Nyt tää muuten meni sitten tähän netissä lusmuiluun täällä töissä. Tosi hiljainen päivä. Missä kaikki työnhakijat on?!? Eiks kukaa jaksa stressaa työasioista ennen viikonloppua.. :) Tänään on vapaailta avomiehestä (sori hani!), joten taidan mennä yksin salille ja sen jälkeen herkuttelen bodyherkuilla ihan yssikseni. Jeah!
Propofol
16.05.2008, 16:49
Hih, oon sellasessa paikassa töissä missä ajellaa autoja joissa on siniset vilkut katolla :rolleyes: ... välillä pääsee karkaamaan kun silmä välttää ja hommat antaa myöden...
Propofol
17.05.2008, 21:40
No perskule, eihän se sit mikään ongelma olekaan. Sali löytyy varmaan aika läheltä...siis sillon ku olet sisähommissa. :D Kyllä itellä oli se meininki tänään, että olis pistäny ovat hissukseen kines ja hiippaillu johonki. Mut ei oikein onnistu...jäisin kuitenkin kiinni ku pomo soittais.
Laita soitonsiirto omaan kännykkään :lol:
Tein salilla perjantaina kevyesti koko kroppaa. Toistot oli siinä 10-20 välillä.
Lämmittelyt 5 min fillaria.
Ylätalja 4x10
Olkapääpunnerrus tangolla 3x10
Kulmasoutu taljassa 3x10
Takapotku taljassa 15, 15, 10
Reiden ojennus 3x10-12
Hauiskääntö käsipainoilla 3x6-10
Vinot vatsalihakset selkäpenkissä 2x15
Vatsat penkillä
(Tein myös jotain tuon jälkeen, mut en yhtään pysty muistamaan, et mitä, kun unohdin kirjottaa...)
Loppuun vielä vajaa 20 min fillaria ja sitten kotona taivaallisen hyvän ruuan pariin. (Oheistan kuvan, jos osaan.:thumbs:)
Kuten perjantaina, vedin maanantain treenin fiilispohjalta. En nyt laita mitään sarjoja ja toistoja. Mutta sarjat 2-4 ja toistot 8-12. Tein rintaa ja selkää.
Crossarilla lämmöt muutama min, sitten vielä keppijumppaa.
Ylätalja
Soutu
Kulmasoutu tangolla
Penkki
Ristikkäistalja
Yhden käden kulmasoutu
Vinopenkki käsipainoilla
Loppuun 15 min kuntopyörällä.
Tunnustelen tässä nt samalla uuden ohjelman liikkeitä. Teen nyt loppukevään ja kesän fiilispohjalta tai sitten tällä samalla kaavalla, kun viime aikoina olen tehnyt. Vaihdellen toisto- ja sarjamääriä. Mutta sitten loppukesästä otan uusia ja sellaisia liikkeitä, joita en ole kovin paljon tehnyt. Näitä ovat mm. penkki (ajattelin ottaa tätä kaksi kertaa viikossa), ristikkäistalja, kulmasoutu, kyykky (tekniikka tarkempaan syyniin) ja jokin liike takaolkapäille (tehnyt ihan satunnaisesti olkapää-ojentaja-rinta -päivän, kun on halunnut vaihtelua).
Bongasin tän pakkikselta. Älä katso, jos ei huumorintaju riitä. Musta aiiiiiivan loistava pakina! :lol:
http://forum.ufs.fi/showthread.php?t=5244
Olin puolen tunnin juoksulenkillä...tai tarkemmin 28 min 30 sek. Joskus uhosin, että alta 20 min menee, mut jos nyt otetaan vähän pakkia ja tehdään tavote 25 minuuttiin. Tuo 20 kuulostaa ihan liian utopistiselta. Otan tällä tai ensi viikolla ohjelmaan intervallia, pitäs tota hapenottokykyä reenata. Kun nyt on vähän ongelmana, että jalat jaksais mut keuhkot ei. Ennen oli vähän toisinpäin. Eikös tuon intervallitreenin pitäs auttaa siihen? :confused:
Puntilla olin myös. Tein taas ihan fiilispohjalta ojentaja-olkapää-hauis -treenin.
Kävely ja keppijumppa lämmittelyks.
Olkapääpunnerrus käsipainoilla
Ranskalainen punn. käsipainolla
Dippi jalat penkillä (harjottelin myös kevennettynä "oikeaa" dippiä)
Hauiskääntö mutkatangolla
Keskitetty hauiskääntö ksp
Push down narulla
Takaolkapäät taljassa narulla
Viparit sivulle seisten
Sarjat 2-3 ja toistot 8-12
Huomenna ei oo salipäivä, mut jotain aerobista pitäs kyl mennä tekemään ja hyvät venyt kans. Mut sen näkee sit taas huomenna mitä jaksaa...
Propofol
20.05.2008, 22:38
Mä nauran tätä pissit housuis melkeen tääl!
Propofol
22.05.2008, 00:04
Korjataan! Siis sitä sun laittamaa linkkiä!!!
Propofol: Juuh, ymmärsin, että sitä tarkoitit. Se oli ihan törkeen hyvin kirjotettu. :thumbs:
Keskiviikko-aamuna väänsin itteni väkisin ylös. Ajattelin ottaa alkaa juoksemaan aamuisin HIITin. Jotta hengityselimetkin sais kunnon raisitusta. Mutta nyt taas on ollut niin tuskaa tuo herääminen, että en tiedä tuleeko siitä mitään. Luin, että pitäis aina aamuisin tyhjällä vatsalla, mutta ei siitä nyt kovin paljoa haittaa voi olla jos sen tekee iltapäivällä tai illalla. Kattoo syömiset muuten vain oikein. Ehkä se rasvanpolttovaikutus vähän hälvenee, mutta jos tarkoituksena on parantaa kuntoa. Teen sitte rasvanpolttoon pidempiä lenkkejä. Tuosta aamun intervallista vielä, että en kyllä saa itsestäni aamulla irti niin paljon, kuin voisin. Sykekin oli muistaakseni maksimissaan nippa nappa 170. Olen päässyt kuitenkin tuonne 190:een.
Illalla oltiin avomiehen kanssa tunnin rauhallisella kävelylenkillä. Käytiin kurkkimas miten isukin remppa edistyy. Matkaa yhteen suhteen vajaa neljä kilometriä. Hiki virtas, mut vaikka syke oli sellaisessa "kotona häärimis-tasolla". Keskisyke 105. Outoa. Ehkä sitten vain laitoin liikaa vaatetta.
Tänään taas salille ja vuorossa jalat. Taidan vetää fiiliksellä taas......
Pitkin vittua se jalkapäivä sitten meni...TAAS! :mad: Viimeks meni takareidet ja nyt etureidet. Luulin, etten ollu lämmitelly tarpeeks viimeksi ja otin SJMV:tä ekana, että "revähdys" tuli siitä. Mutta nyt kyllä lämmittelin kunnolla ja ennen kyykkyä piti lämmittää vielä lisää ja otin 10 kilon tangon niskaan ja tein reilu kymmenen toistoa syväkyykkyjä. Nousin ylös ja olin ottamas askeleen niin kouras reisistä ihan törkeesti. Tipahdin, onneks vieres oli penkki niin sain siitä tukea. Sellainen kiristävä pumpin tunne molemmissa reisissä, vasemmassa aavistuksen enemmän. Tänään jalat kivi kovat ja kipeet, pystyy kävelee ja näin mut huomaa et jotain eilen tapahtu. Et mitä ihmettä tää on? Ei mul oo ennen ollu mitään ongelmaa jalkapäivänä...enkä tee edes kovin suurilla painolla. Oon nyt miettiny et soitanko fyssarille, mut sit se kuitenkin käskee mut sinne ja se on ihan hullu :evil:. Sen käsittelyn (runnomisen) jälkeen iskee ihan tajuton migreeni ja lihakset huutaa hoosiannaa vielä viikon jälkeen. au au au... :lol:
Juoksu 49 min. :rock: Vähän eri ääni kellossa kuin perjantaina. Etureidet edelleen hieman tukkoisen oloiset, mutta sisulla mentiin ja se autto. Tänään maanantaina ei oikeastaan mitään ongelmaa. Yläkropan treeni illalla niin yritän rauhallisesti venytellä jalkoja niin josko se sitten. En kyllä edelleenkään ymmärrä, että miks mulla on nyt kahdella kerralla menny jalat lämmittelysarjoissa ihan maitohapoille. Kerran vielä yritän tällä viikolla ja sitten meen hierojalle. Gulp! :eek:
Tuosta juoksusta vielä, että se on oikeasti niin kumma, että joskus mulla tekee se puoli tuntia jo niin tiukkaa ja nyt meni melkein heittämällä tuo lenkki. Taidan ottaa tavaksi sen, että tekis pitkän lenkin vapaapäivänä kun tuntuu sillon kulkevan paremmin kun työpäivänä. Tällä viikolla yritän päästä aamuisin intervallille, mut se jää taas nähtäväks...
2 h armotonta siivoamista. :p Laitan tähän siks, kun mulla tule oikeesti kauhee hiki ja harmitti kun en älynny laittaa sykemittaria. khih. Kävin tekee äitille yllärin, kun se oli sunnuntaina töissä niin masentunu, ettei jaksa enää mitään tehdä. Siinä huushollissa ei paljon kahden tunnin siivoamiset tunnu... huh huh. Kaks päivää menis kevyesti. Roinaa, roinaa, roinaa... Yrittäjä on töissä 24/7 ja iso talo, jossa on paljon siivoamista. Sillä alkaa päivät klo 3.00 ja jatkuu puoleen päivään. Ja sitten illalla taas sulkemaan 18.00-21.00. Siinä kuuden tunnin aikana pitäis nukkua päiväunet, siivota, pyykätä, tiskata, laittaa ruokaa jne jne. Mä olisin hajonnu jo ajat sitten.
No mut se siitä. Kävin myös salilla nopsaan n. 40 min, piti ehtii kattomaan täydelliset naiset. :lol:
Aluksi keppijunppaa.
Penkki
Olkapääpunnerrus
Dippi
Vinopenkki ksp
Ranskalainen punnerrus mutkatangolla
Viparit sivulle
Tiukka setti. :D
Nää tulee nyt aina päivän jäljes, mut haitanneeko tuo..
Lenkkeilyt on nyt jääny vähän vähemmälle, kun töiden jälkeen ei ehdi molempia salia ja lenkkiä ja aamuisin en jaksa nousta tarpeeks ajois. Tänään (keskiviikkona) kun heräsin niin tosi yllätys odotti. Kurkku melkein muurautunut umpeen. :mad: Loistavaa... Olen onneks tosi harvoin kipee, mut sit kun olen niin se ei mitään pientä sitten olekaan. Kaiken kukkuraks mulle ei juuri koskaan tule kuumetta (varmaan ala-asteella viimeks), joten en voi olla pois töistä/koulusta, vaan pitää kärsiä. Siis ei sillä, että haluaisin sairauden verukkeella olla kotona, mutta onhan se nyt vähän kivempi olla kotona kipeänä kuin työpaikalla.
Jos menee vanhan kaavan mukaan niin kolme päivää kurkku turvonnut ja kipeä, en nuku öisin kun meinaan tukehtua, itken väsyneenä sohvalla kun yritän edes vähän nukkua istuma-asennossa, päivällä ei jaksa mitään. Maha on rikki, kun olen syönyt kurkkutabletteja ja auringonhattu-uutetta (raakana, ei mitään veteen sekoitettua litkua) liikaa. Sitten alkaa räkätauti, joka kestää 2-3 viikkoa. Sen takia toivoisin, että joskus tulisi kuumetta, kun ajattelen, että se veisi pöpön pois. Yksi hyvä ystäväni on kuumeessa pari kolme kertaa vuodessa kaksi päivää kerrallaan ja se on siinä. Toisen kärsimys jatkuu viikkoja. Todella toivon, että tämä ei ole sitä. :(
Jep, päivän valivali-osuus tuli siinä.
Eilen kävin tekemäs selän ja hauikset. Mun olkapäät on kasvanut "huimasti" viimeisen kahden kuukauden aikana. :rock: ...ei sitä varmaan kukaan muu huomaa kuin minä, mutta...enivei. Olin yksin salilla ja oli pakko posetella peilin edessä, kun ihailin itseäni. Heeheee. Pitää nauttia, siitä hetkestä kun mieli on tuo, kun taas koittaa päivä kun manailee, ettei mitään tapahdu. Jos nyt olen miinua tai +- kaloreilla (en laske vaan vedän mutulla) ja tapahtuu kehitystä, niin mitenköhän sitä tulee syksyllä kun vedän plussalle. Arrrrrriba!
Pyöräily salille --> täysii!!! :sweat:
Ylätalja 4x8
Kulmasoutu 3x8
Soutu (alatalja) 3x10
Selän ojennus 1x10
Kyljet selkäpenkissä 1x15
Hauiskääntö mutkatangolla 3x10
Yhdenkäden kulmasoutu 2x8
Hauiskääntö ksp 3x8
Pyörällä kotiin, keskusten ympäri kierto (hui...toooooosi pitkä matka - tais viisminuuttia kestää.):lol:
Kesto 50 min. Kalorit 333. Hyvä päivä. Keskiviikkona lepäilen, pitkä ja rauhallinen kävelylenkki olis jees, jos jaksaa.
Dodi, loppuviikko saikulla. Arg! Loppu nyt jo tekemiset. Lähdin eilen aikasemmin töistä, kun puhe tuli vaikeemmaks koko ajan. Iltaan mennes ei enää hengityskään kulkenut kunnolla ja puhe oli lähinnä kuiskaamista. Ei onneksi ole angiinaa enkä muutakaan järkevää diagnoosia saanut... Kurluttelen vain desinfiointi ainetta, jos tämä sitten tästä. Syötyä ei saa kuin jäätelöä tai jotain nestemäistä. Kävinkin ostamassa rahkaa, marjoja ja maitoa. Jos heivais vielä vähän heraa joukkoon ja survois siitä jonkin näkösen smoothien.
Ihan kun ei olis muuten ollu aamulla itkuinen olo, kun ei ollut nukkunut ja nieleminen ja puhuminen ja kaikki tuntui puukon viillolta kurkkuu NIIN rakas avomieheni oli järjestänyt yllätyksen pihalle (tosin yhdessä naakkojen kanssa). :mad: :mad: :mad: Laitoin eilen roskapussin pikkueteiseen ja sanoin, että voisitko viedä tuon samalla kun menet salille. Hän sanoi tietysti avuliaana miehenä, että: Kyllä voin viedä. Noh, illalla kun hän saapui salilta kysyin, että "Veitkö sen". Hän vastasi, että: Vein! (Tottakai nyt avovaimoa pitää kotitöissä auttaa.) Miten sitten on MAHDOLLISTA, että se fucking roskapussi...tai sen lähinnä sen sisältö, on AIVAN leveenä pitkin pihaa. Todella viehättävä näky. :warning: Ristus, että otti pannuun.
Jos onnistun pienentämään kuvia niin laitan siitä tänne kuvan. Ehkä se ens kerralla oikeesti menis sinne roskalaatikkoon asti.
Joo olen nyt kaksi ja puoli tuntia tapellut meidän digikuvien kanssa. Latasin jonkun muka-kuvankäsittelyohjelmankin. Tai ehkä se on ihan toimiva sovellus, mutta mun aivokapasiteetti ei - taas - riitä. :thumbs: Jotain varmennuskopioita sain tehtyä....jess. :piis: Olen alkanu ihan hitosti pelätä et kovalevy kaatuu ja kaikki kuvat menee. Nyt on tärkeimmät säilös. Mut en edelleenkään osaa pienentää kuvia. :evil: Jos jollain on joku näppärä niksin poikanen niin vinkkaa tännekin. tack.
Toinen asia oli jota mietiskelin tässä, että opinko mä ikinä tykkäämään lisäravinteen mausta. Lähinnä toi hera... (en käytäkään muita kun palkkaria ja heraa) Protiinia tulee käytettyy tosi vähän, koska mikään ei peitä sitä makua tarpeeks. Kai se on tottumiskysymys. Tein siis äsken aiemmin suunnittelemani smoothien, jossa on rahkaa, rasvatonta maitoa, marjoja (paljon...) ja hera80. Niin ja jopa vähän canderellia...ja silti uh. Hikisukalle se maistuu.. Taidan edelleen jatkaa sillä linjalla, että otan tarvitsemani ruuasta. Koska kehitystä tuntuu tulevan ihan hyvin ilmankin. ...Joo tiedän, että onhan lisäravinteet ihan hifistelyä tässä vaiheessa vielä kun olen reilu vuoden vasta treenannut. Mutta jossain vaiheessa sekin tulee aiheelliseksi, niin ehkä hyvä nyt pikku hiljaa totutella makuun.
Tää nyt on tämmöstä sairaan ihmisen turhaa löpinää....pakko kirjottaa kun puhuakaan ei voi. köh köh... :D
Töissä taas. Loppu viikko meni kotona köllötelles. Perjantaina oli niin tylsää et meinasin repiä hiukset päästä. Olin jo silloin torstaina kävelemäs, puolen tunnin todella rauhallinen lenkki keskustan ympäri. Perjantaina tein saman, mutta pyörällä. Syömiset heitti sitten täysin härän pyllyä. Joko en syönyt mitään tai sitten vedin jätskiä ja kaakaota. Ei varmaan hyvä idea syödä jäätelöä kurkkuun joka on tullut vilustumisesta kipeäksi, mut ei muutakaan saanut alas. Lauantaina jo grillailtiin ja tulihan sitä myös viiniä otettua palan painikkeeksi. Olin myös kumpanakin päivänä töissä siellä meiän kahviossa. Ei sitten enää ollut mitään karseaa oloa, mutta yskä ja nuha vaivaa edelleen. Se kurkkukipu oli jotain niin outoa taas kerran lähtee yhtä nopeasti kun tuleekin, mutta saa silti kaiken ihan sekaisin.
Ai niin lääkitsin itseäni myös lauantaina uusilla juoksulenkkareilla. Ovh 129 €, sain ne loppujen lopuks 75 jeeroon. Ruinasin ja ruinasin ja sitten lopuks kaivoin lahjakortin kassista. :thumbs: (ah, en olisi itse kestänyt itseäni myyjänä...se olikin oikein semmonen kettumainen myyntimummo. Melkein jätin vittuuttani ostamatta, mutta ne oli niin kevyet ja pehmeät.) En ole vielä päässyt kokeilemaan, kun en uskalla lähteä revittelemään mihinkään juoksulenkille flunssassa.
Tänään olis piti mennä salille, mutta kattoo nyt millainen olo on töiden jälkeen. Nukuin todella huonosti viime yönä, kun nenä oli tukossa. Sitten pitäis mennä maalaushommiin ja lukea matikan keskiviikon uusintatenttiin. Olin jo unohtanut sen. :warning:
Urheiluhalli meni sitten kesätauolle...mutta, onneksi me saatiin oma avain sinne. Käytiin tyhjällä salilla eilen.
Potkunyrkkeilyä kevyesti n. 20 min (vanhempien luona asuessa mulla oli säkki, mutta nyt en ole piiiiitkään aikaan nyrkkeillyt. Kivvaa oli! Ja ihan itseoppinut olen, että ei se varmaan tekniikan puolesta ole harrastelijatasoa parempaa. :D)
Penkki 4x5
Ristikkäistalja 2x15
Olkapääpunnerrus 8, 6, 6
Viparit sivulle 3x10
Dippi penkillä (yksi sarja, sattumanvarainen määrä toistoja :), kunnes tuli lähtö. Toinen odotti jo autossa.)
Nyt on sitten yskä ja nuha...kauheeta kuivaa köhimistä koko ajan. Tuntuu kuin olisin 60 vuotias mies ja polttanut tupakkia korsteenin lailla 15-vuotiaasta. :D
Eilen käytiin tsalilla. Siellä oli muitakin....keeeee? Joo ei ollu mun päivä, ei tän flunssan takia oikein hirveästi viitsi rehkiä. Lisäksi mun jalat edelleenj tykkää kyttyrää treenamisesta. Tänään soitan hierojalle, ei tästä muuten tule yhtään mitään. Heti maitohapoilla ja kramppaa. Toinen pohje on joka aamu ihan krampissa jo valmiiks. Ai jai... JA sitten potkaisin polven prässin niihin turvarautoihin, jotka siinä alhaalla juuri sopivasti polven korkeudella törröttää. Au au au au. :(
Erilaisia sovellettuja lämmittelyliikkeitä (spinni ja crossi olivat varatut, dou!)
Askel kyykky 8 kg tanko 10 per puoli
Kyykky 15, 10, 10, 10
Plässi 20, 8, 10, 10
Loppuun poljin 15 min ja kävelin kotio.
Onnistuin tohon kuluttaa melkein tunnin...:lol:
Ostin kalorilaskurin käyttöön kahdeks viikoks. Laitoin vaihtoehdoks, että haluan laihtua, niin se samperi laski mulle eilen 1400 kaloria ja jotain risat. Lounaan jälkeen se oli melkein menny...huh huh. Vaikka perstuntumalla on syönytkin niin ei ihme jos ei laihdu, sillä kyllä olen paljon tota enemmän syöny. Ja jos kuus kertaa päiväs pitäis syödä niin huh huh. Katotaan miten tää lähtee.
(Perjantain fiilikset) Jalat on sitten edelleen kipeät tiistaisesta, enkä ole ehtinyt (ja sitten ku olis ehtinyt niin muistanut) soittaa fyssarille. Laitoin jotain sellaista geeliä, mitä pikkuveli oli saanut kun nyrjäytti nilkkas (se on reseptilääke), mut ei oikein mitään auttanu. Reidet ihan jumissa ja pohje kramppas aamulla taas siihen malliin et meinas itku tulla.
Oltiin salilla eilen torstaina, tein selkää ja hauista. Mulla on tää järjestys nyt menny varmaan ihan nenilleen, kun teen vähän mitä sattuu minäkin päivänä.
Ylätalja 10, 8, 8, 15
Alataljasoutu 8, 10, 10
Yhden käden kulmasoutu 8, 12, 12
Hauiskääntö tangolla, scott 10, 15, 15
Säälittävää leuanveto rimpuilua (ai niin se haaste )
Hauiskääntö kp 7kg*10; 6kg*10, 10; 5kg*10
Ai niin mitäs sille haasteelle kuuluu, täytyy käydä kurkkaamas...mulla ei parantunu ainakaan yhtään. Olen kyllä kotona vähän harjoitellu, mutta aika samoissa mennään edelleen. 1. Salilla eilen en saanu yhtään.
Muisti ei pelaa enää niin kauas. En muistanut käydä viikonloppuna päivittämässä.
Perjantaina kävin ainakin salilla, mutta en muista enää varmaksi olinko. Semmoinen mielikuva, että olisin ollut juoksemassa 50 min. Sitten söin proteiini patukan ja huilasin hetken ja sitten mentiin salille...joo niin se menikin. Tein rintaa, olkapäitä ja ojentajia. Samaa settiä kuin aiemminkin. Ei siitä sen enempää ihan jess perustreeni.
Lauantaina olin juoksemassa. Oli kova yritys vetää noin 10 kilsan lenkki. Mut vähän yli puolen välin ne uudet lenkkarit (käytössä kolmatta vai peräti vasta toista kertaa) alkoi niin hangata vesikelloa jalanpohjaan ja nilkkaakin vähän hiersi. Kumma, etten perjantaina huomannut mitään. Noh, kävelin sitten pari kilometriä vanhempien luo ja loput matkasta isukki toi autolla. :D Joku toinen kerta sitten. En olis jaksanutkaan koko matkaa, mut ainakin sen olisin jaksanut minkä nyt kävelin lopussa. Aion sitä yrittää kun kengät ovat muotoutuneet.
Sunnuntaina kävin kävelemässä kera uusin lenkkarein. Ei tuntunut missään, juostessa vaan. :confused: Kai ne siitä sitten pehmiää. En tiiä kun on ekat "oikeat" juoksulenkkarit. Onko tässä jotain kikkoja? Mistä sen ostettaessa tietää onko se kenkä sitten hyvä liikkuessa. Kai ne kaikki ovat hyviä kun siellä kaupassa tallustelee kaksi metriä edes takaisin. Napakat ja kevyet on kuitenkin...ja nätit. ;)
MAANANTAIN toilailut:
Työt alkaa klo 8.00
Työmatkan pituus n. 30 km.
Herätys siis normaalisti 6.00-6.30
Havahduin tänään kello 7.34. Katoin, et jaa ihan ajassa ollaan, ei mikään kiire. Tein puuron, pakkasin eväät, puin ja meikkasin rauhas. Kävin viel tankkaamas ja lähdin köröttelemään... Melkein perillä katoin auton kelloa, se näytti 8.50. Mitäääääääh?!?! Paniikis katsoin kaikki kellot ja oli pakko todeta, että melkein yhdeksän. Olin hetken ihan ulal, kunnes keksin, että kun olen aina herätessä ihan kuutamolla niin luulin, että 7.34 tarkoittaa puolta seitsemää. No ei. :warning: Fiksu olo. :thumbs:
Eilen sen sitten keksin! Ajattelin, että millaisen treeniohjelman ottaisin kesäksi, kun salilla ei varmaan ihan niin paljon tule käytyä. Mieluummin lenkkeilee...tai istuu terassilla. :warning: :lol: Halusin kaksi jakoisen, mutta tuntui hölmöltä jakaa ylä- ja alakroppaan. Ratkaisu....kuningasidea: Vetävät ja työntävät. Miksen sitä aiemmin hoksannut. En ollut ihan varma, että mitkä liikkeet menee mihinkin. :blondi: Joten kopsailin netistä ja eilen olin kokeilemassa työntäviä. En sitä ohjelmaa lukenut sen paremmin ja kun pääsin salille huomasin, miten huono se oli...tai en tiiä oliko niin huono, mutta omituinen. Joihinkin lihasryhmiin oli paljon sarjoja ja joihinkin vähän ja mm. vatsat puuttui kokonaan. Ajattelinkin, että kun kirjoitan ohjelman puhtaaksi laitan siihen vatsat molempiin päiviin, jätän tekemättä vaikka joka kolmas kerta. Tai joka tapauksessa niin, että tulisi tehtyä kaksi kertaa viikossa. Olisin muutenkin muokkaillut, mutta ihan uusiks män. Tein kuitenkin jotain.
Lämmöt fillarilla 10 min.
Kyykky 10, 10, 15, 15
Pystypunnerrus 3x15
Reisiojennus 12, 12, 15
Penkki 8, 6, 5 (muissa tein pitkät sarjat, mutta tätä reenasin "tosissani")
Kyljet selkäpenkissä 15, 15 (per puoli)
Vatsat vatsapenkillä, loiva kulma 3x30
Kattoo nyt millaseks nää ohjelmat loppujen lopuks muuttuu. Tämä on ihan uusi jako mulle. Kivaa, mutta outoa tehdä jalkoja ja yläkroppaa samana päivänä.
Aamulenkkejäkin tarttis taas jaksaa. Mut on jääny airooppiset enemmän vapaa päiviin. Viikolla on muutenkin niin poikki, ei sit enää viittis millään herätä tuntia aikasemmin viideltä. ...Niinpä, itsestä se taas vaan kiinni on. :hmm:
Salilla oli kesäkuhinaa. Halli on nyt poikkeuksellisesti auki, kun täällä on joku "suuri" ping pong-leiri. Uuu...maailmankartalle! :lol: Tänään siis vetäviä, nyt voin taas laittaa vähän tarkempiakin tiedotteita treenistä kun sain koottua hyvän rungon. Suht koht pitkillä sarjoilla siis teen, syksyä kohti sitten taas lyhennetään ja muutenkin todennäköisesti palataan kolmejakoiseen jossain vaiheessa.
Eli: Alkuun pyöräilyä n. 8 min.
Ylätalja (alkuun yksi kevyen kevyt lämmittelysarja) 30 kg 12, 12, 10, 10
Prässi 90 kg 12, 12, 15
Kulmasoutu 23 kg 12, 12, 12 (en siis edelleenkään tiedä tangon painoa, mutta oletan vieläkin sen olevan n. 8 kg)
Hauiskääntö tangolla 13 kg 12, 12, 12
Lankku 3 x 1min
Aika lyhyt sessio, mut väkee oliku pipoo joten jotain jäi tekemättä. Mutta ihan hyvin se meni näilläkin.
Oli pakko laittaa joku ava tohon, kun alko tympiä se pelkkä nikki. Täytyis saada musta joku suht koht järkevä naamakuva. :p
Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Tosi hyvä fiilis, aivan sairaan kiva päivä tänään! :rock:
Tulin töistä kotiin, äiti oli käymäs, jutskailtiin siinä. Sitten tein parit leivät ja kaakaon (:kuola:) ja aloin kattoo Los Serranos tallennuksesta. Olin just saanu sen katottuu ja suunnittelin lähtevän reippaa ja pitkälle kävelylenkille, kunnes...puhelin soi! Yksi vanha koulukaveri soitti (nähdään kylillä kyllä, mutta emme juuri enää vietä aikaa "samois piireis")...siis asiaan, se soitti ja pyysi pelaamaan pesistä! Siis niin kivaa!!! Tykkäsin koulussa ihan hirmuisesti, ja etenkin nyt kun se on vapaaehtoista. Olinkin miettinyt, että olis kiva jossain vaihees kerää porukka ja mennä pelaa. Äkkiä kamppeet niskaan ja pyörällä kentälle. Se on tos ihan vieres. Puolitoista tuntia viuhahti todella nopeasti ja kaiken kukkuraks mennään myös ensi viikolla. Jippijei! Tuli tosi hyvä intervalli, sykkeet vaihteli tosi paljon. Kulutusta tuli reilu 500 kaloria. :sweat: Ekat lyönnit meni hyvin, mut sitten iski paineet, kun meiän joukkue oli niin ylivoimasella häviöllä. Jos ens kerral menis jo paremmin. Vähän on taidot ruosteessa. :rolleyes: ...ja tasasemmil jaoil... Rahkalle ja sitten zzzzzzzzzz.... Kuti nati! :piis:
Paikat on ihan rikki siitä pesiksestä. Sääri on oudosta kohtaa todella arka. Sattuu jopa kävellessä. No onneksi ensi keskiviikkona uudestaan pelaamaan, sillä se lähtee millä se on tullutkin. Eilen menin vielä toimistopäivän jälkeen kahvioon pariks tunniks töihin. Siellä oli ollut hirveä härdellipäivä ja jatkui iltaan asti. Pääsin joskus vähän ennen kahdeksaa lähtemään ja sitten suoraan salille. Vuorossa oli työntäviä. Tosi vähän liikkeitä mulla tässä ohjelmassa, mikä on todella hyvä juttu. Olen todennut, että olen tehnyt aiemmin liian pienillä painoilla. Koska nyt menee samoilla 5 toistoa enemmän ihan kevyesti. Jatkan niillä nyt jonkun aikaa ja sitten kun aloitan taas raskaamman treenin, niin kanssa aloitan r-a-s-k-a-a-m-m-a-n treenin. Sitä aina luulee treenaavansa kovaa, vaikkei oikeasti niin ole. (Mitä se kovaa treenaminen sitten vasta valmentajan kanssa olisikaan, huh huh)
Lämmittelyt: kuntopyörä 10 min.
Kyykky 40kg 20, 50kg 15, 15, 15
Penkki 30kg 9 :rock:, 7, 6 (tästä kaksi viimeistä pakkotoistona)
Reisiojennus 40kg 10, 10, 35kg 15
Viparit sivulle 5kg 3x12 (vinopenkki oli varattu, en voinut tehdä pystypunnerrusta)
Loppuverkka: kävely kotiin 5min. :lol:
Siinä se tais olla, ranskalainen olis viel kuulunut ohjelmaan. Mutta kun se penkki oli edelleen varattu niin en jaksanut jäädä odottelemaan. Olin muutenkin todella poikki. Joten lähdin kotio.
En nyt pysty muistamaan mitä tein perjantaina. Vetävät oli vuorossa. Ohjelmassa mm. avustettua leuanvetoa, hauiksia ja muistaakseni prässiä.
Lauantaina kävin myös salilla. Spinniä poljin 45 min ja päälle tein kolme sarjaa olkapäille ja kolme sarjaa ojentajille.
Lauantaina olin myös vähän viihteellä paikallises. Siel oli karaoke. En kyllä itse laula (sitä yhtä kertaa lukuunottamatta...:lol:), viihdyttävää se silti on. Annoin myös itselleni kunnon mässypäivän samalla, lakua ja suklaata meni. Huh huh. Sunnuntaina meni puoli päivää rötvätessä, sain kuitenkin maalattua vielä keskeneräiset vessan ja eteisen. Illalla käytiin oikein raflas syömäs. Pippuripihvi, nam! Otin oikein lankkuperunoilla, mutta en sitten jaksanut syödä niitä, kuin ehkä neljä, joten se siitä nautinnosta. Toisaalta hyvä vain.. Nyt taas arkipäivät ruotuun, kunnes juhannuksena unohdetaan taas kaikki normit. Ainakin melkein, töitä se juhla mulle teettää, mutta kyllä sitten iltaisin voi ottaa rennosti.
:sweat:Nopea päivitys ilman ylimääräisiä löpinöitä. :D
Pyörän polkemista 10 min, nopeat ja kevyet venyt.
Penkki pelkällä tangolla 10, 10 (lisäksi "kova sarja" 30kg 5 toistoa...äh, liian painava)
Kapea penkki harjoittelua pelkällä tangolla 10, 10
Kyykky 40kg 15, 15, 50kg 15, 15
Pystypunnerrus 7kg 12, 12, 12
Dippi jalat penkillä 10, 10, 10
Kyljet selkäpenkissä 15, 15, 15
Crossari 15 min loppuun :sweat:
Kauhiasti kroppa huutaa hiilaria, mutta kalorilaskuri ei tahdo antaa periks. Menee väkisinkin yli ellei hedelmäpommitus riitä tappamaan himoa. :evil:
Ei menny ihan suunnitelmien mukaan, kun oli niin hyvä draivi päällä, joten tein sitten vähän mitä mieli teki.
Lämmittelyt pyörällä 10 min + kevyet venyttelyt.
Kevennetyt leuanvedot 3x5
Ylätalja 25kg 3x15 (Mun täytyy tehdä ylätaljaa näköjään pienillä painoilla, jotta sais tuntuman oikeeseen paikkaan.)
Hauiskääntö mutkatangolla 10kg+tanko 3x12
Soutu ??kg 3x15 (En sitten kuollaksenikaan muista painoa.)
Vasarahauis 7 kg 3x12
SJMV 40kg 3x10
Loppuverkka pyörällä n. 5 min.
Ei onnannu pesikset tänään. Viimeksi oli porukkaa vaikka kuinka paljon ja nyt meitä tais olla neljä. Noh, jos ensi viikolla olis parempi tuuri. Ehtisin kuitenkin miehen mukaan salille polkemaan.
Spinni 25 min + Crossari 25 min + vähän vatsoja (tosi vähän, mutta kuitenkin)
Oi joi, enää yksi työviikko ja sitten LOMA! Ah, mökille. Meillä on monen kesän ajan ollut vuokramökki perheen kanssa Särkisalossa meren rannalla. Se on rakennettu vanhaan venevajaan, joten se käytännössä on veden päällä. Isolta terassilta portaat suoraan veteen. :p Se on aivan fantasticotico paikka!!! Vihreää nurtsia on vaikka millä mitalla ja isukki on nykyään todella innostunut veneistä niin sen kanssa siinä lähistöllä kierrellään. Sanottakoon, että sellainen muutama metrinen peräprutku se on, mutta kyllä sillä eteenpäin pääsee. Täytyy harjoitella ensin pienellä, jos sitten joskus olis sellainen, että vois vähän pidempiäkin kuin päivän reissuja tehdä. Meri on ihana. En tiedä mitään parempaa kuin istuskella laiturilla tai rantakalliolla ja kuunnella kun mainingit lyö hellästi rantaan. Apua, nyt täytyy lopettaa haaveilu, että tulis työnteostakin jotain. Kohta sinne pääsee. Toivottavasti ilmat olis meidän puolella. Aina ei voi onnistua, mutta viime kesänä sai ottaa arskaa kahtena päivänä niin ei hirveästi naurattanut.
Juhannusta en sitten niin hirveästi odotakaan, kun meillä ei ikinä oikein ole mitään kunnon suunitelmia. Tänään (torstaina) juhlitaan ystävän valmitumista niiden mökillä, mutta aatto ollaankin pienellä ystäväporukalla meidän takapihalla (jos ei sada). Ruokaa on jääkaappi täynnä, ajateltiin kokkailla lihaa, kanaa, kasvisnyyttejä, uusia perunoita (ai niin silliä pitää ostaa vielä...:kuola:), fetasalaattia + myöhemmän illan pikkupurtavat. Vähän siippaa ja viiniä kyyti pojaksi ja toiset perinteikkäämmin olutta. :D
Tänään pitäisi jokin lenkki käydä vetäisemässä vielä ennen rientoja ja huominen liikunta tuleekin sitten armottomasta siivoamisesta ja ruohon leikkaamisesta ja pyykin pesemisestä. Sitä odotellessa:
Hauskaa Juhannusta Kaikille!:rock:
Olin ihan vässykkä juhannuksen jäljiltä...
Crossari 10 min + parit vattat
Epämääräisiä leuanvetoharjoituksia roikkuen ja ylätaljalla
Prässi 90kg 4x15
Hauiskääntö tangolla scott 10kg 3x15
Ei varmaan muuta...tohonkin meni 40min. :lol:
Tänään tahtoisi vihdoin sitä sulkapalloa pelaamaan. Meidän piti viime viikolla mennä, mutta siellä oli lattian vahaus.
Sulkapallo 40 min, 232 kcal, syke avg 119 ja max 192
Nyt Cold Casen pariin, Lily rocks! :rock:
Oon mäki yks tampio, se on Lilly eikä Lily, noh eniveis. Tänään olin taas pesäpallon parissa. Sain pallon kaks kertaa kiinni...eikun kolme ja sillä kertaa sain poltettua. Mä olin niin liekeissä!:rock: Palloonosumisprosenttikin oli paaaaaljon parempi kuin viimeks. Kaks tuntia vierähti ihan kevyesti. Piti tehdä vielä vatsoja sen jälkeen, mut unohdin kun tulin tänne hehkuttaa. :lol: Ehkä teen tossa ennen kun meen suihkuun... Sykemittarin unohdin, mutta laskin sitten kalorilaskurin antamien viitteiden mukaan sinne jotain. Pesis on niin kettu laji, kun tuntuu ettei tässä mitään kuluta. Kunhan seisoskelee siellä ja kattoo kun pallo kartaa sun yli, mut sit taas lyönti vuorossa painelee siel täysii pesäst pesään. Kuulostaapas helpolta.
Ihanaa kun kesäisin pääsee aina kokeilee näitä muitakin lajeja. Talvella ei jaksa varata mitään hallivuoroja ja muuta. Nyt huiskuttelee.
Ei vois loma enää parempaan paikkaan tulla. Viikonloppu onneksi vapaa, paitsi sunnuntaina yhdet rippijuhlat, olen siellä vähän auttamassa keittiön puolella. Kai sekin työstä käy. :thumbs: Eilinen treeni meni ihan vituralleen. En tiä mikä tuli. Ei vaan yhtään kiinnostanu. Jos mulla on ketutus, niin en saa tehtyä mitään. Jos olen vihainen jollekin muulle niin saan treeniin vaan lisää energiaa.
Alkuun vähän pyöräilyä 10 min.
Tässä kohtaa alkoivat ongelmat (korvieni välissä).
Kyykkyä (en laita mitään sarjoja tai toistoja, kun kokeilin vähän sitä ja tätä mutta mikään ei napannut)
Pystypunnerrusta
Ranskalaista
Penkkiä
Ja loppuun säälittävä yritys crosstrainerilla (varmaan yksi minuutti). Sen enempää en viitsinyt kiusata itseäni vaan lähdin ihan suosiolla kotiin.
Jännä juttu, kun jos olen väsynyt niin teen pari sarjaa salilla, enkä sitten enää edes muista koko väsymystä. Kai se sitten on se adrenaliini kun valtaa kropan...tai jotain?? Mutta tästä ei tullut kyllä yhtään mitään. En tiedä mikä mua kiusas, mut joskus vaan on sellainen v*tutuspäivä! Kliimaksi tais olla toi kyykky, kun kuulin, että tekniikka kusee ja sitten ajattelin että en opi sitä ikinä. Ja kannustava mieheni tokaisi, että "et varmaan". (Tiedän, leikillään se sen sanoi, mutta ei tajunnut, että olin todella herkällä mielellä.)
Huoh, mutta joo maanantaina alkaa puolentoista viikon loma. En ole yhtään nyt kerinnyt lenkillekään pitkään aikaan. Jos silloin sitten pitäisi lomaa puntilta ja ottaisi rauhallisia mielenterveyttä edistäviä luontolenkkejä.
Juttu on nyt tää. Haluan saada tänne kuvia, ja sainkin jo siihen neuvoja. MUTTA joko olen tyhmä tai sitten yksinkertaisesti ohjelma, jolla yritin kuvia pienentää on huono. Itse veikkaan vahvasti jälkimmäistä! :lol: Sit sain idean ja hyvän idean sainkin. Yritän laittaa kuvan siten miten liitän niitä huuto.nettiin. Tää on jo niin epätoivoista...toivottavasti vielä saan joku päivä jonkun nörtin mun avuks. Pikkuveljel on ainakin kauhee angsti ettei voi auttaa. Pyh!
Tattadadaa!
------------------------ (poistin "linkin")
EDIT: Jep, jep...ei toimi. Takas sorvin ääreen. prkl!
Juttu on nyt tää. Haluan saada tänne kuvia, ja sainkin jo siihen neuvoja. MUTTA joko olen tyhmä tai sitten yksinkertaisesti ohjelma, jolla yritin kuvia pienentää on huono. Itse veikkaan vahvasti jälkimmäistä! :lol: Sit sain idean ja hyvän idean sainkin. Yritän laittaa kuvan siten miten liitän niitä huuto.nettiin. Tää on jo niin epätoivoista...toivottavasti vielä saan joku päivä jonkun nörtin mun avuks. Pikkuveljel on ainakin kauhee angsti ettei voi auttaa. Pyh!
Tattadadaa!
------------------------ (poistin "linkin")
EDIT: Jep, jep...ei toimi. Takas sorvin ääreen. prkl!
Tuolla treenipäiväkirjojen yleisellä puolella annettiin jo hyvät neuvot kuvien pienentämiseen. http://www.musclemarket.fi/forum/showthread.php?t=490&page=3
Toivottavasti saat kuvat liitettyä ja nähdään jotain kuvamatskua! :)
Ja jos ei muuta keinoa löydy, niin yleensä kaikilla koneilla on aina PAINT-ohjelma, silläkin pystyy pienentään kuvia.
Tuolta poikien puolelta löyty ohjeet:
1)Avaa "Käynnistä" valikosta "Apuohjelmat" ja sieltä "Paint".
2)Avaa tai liitä kuva Painttiin käyttämällä "Avaa"-toimintoa tai liitä jo valmiiksi kopioitu kuva "Liitä"-toiminnolla
3)Paina Paintissä Ctrl+W --> muuta kuvan koko 30% ja 30% alkuperäisestä
4)Tallenna nimellä
5)Liitä pienennetty kuva tänne Muscleforumille kuten yritit tehdä jo aikaisemmin
edit: ai katos, aurora laittoikin jo linkin...*sokea*
Kiitos paljon neuvoista! Paint tuli munkin mieleen aiemmin, mutta en tajunnu et mistä se pienentää kun se oli joku venytä ja viistota-linkin alla, en tajunnu kattoa sitä. Tuo ctrl+w sitten meneekin siihen suoraan.
Jos nyt ehtisin laittaa juttua tänne ja kokeilla toimiiko kuvat. Heinäkuun on ollut semmoista haipakkaa, että en ole yhtään ehtinyt käydä netissä. Huolestuttavinta tässä taitaa olla se, että poden siitä huonoa omatuntoa! :lol:
Kuvassa toivottavasti söpöinen joutsenpoikue!
Noniin jos nyt ehtisi vähän tarinoimaan.
Oltiin tosiaan reissussa Särkisalossa, vähän yli viikko vierähti tekemättä oikeastaan yhtään mitään. Suunnitelmissa oli, että tekisin ainakin muutaman aamulenkin ja joinakin iltoina pyöräilyä/kävelyä seuraavissa saarissa (saaria on kolme peräkkäin ja meidän vakkari vuokramökki sijaitsee ensimmäisessä). Pakkasin oikein kahdet lenkkaritkin, kun uudet juoksulenkkarit tekevät edelleen kipiää. Mutta kuinkas sitten kävikään, en ottanut niitä kassista ennen kuin viimeisenä päivänä! Alkuviikosta kun satoi niin jäin mieluummin mökkiin katsomaan Los Serranos ja loppuviikosta otin mieluummin elbaa auringossa. Khih! Niin ja vatsalihaksia tein laiturilla yhden kerran. Mutta en kärsi siitä tunnon tuskia, mikäs loma se sitten olis ollu jos olis tehnyt jotain mikä ei niin huvita.
Se on muuten outoa. Arkena mulle on ihan normaalia, että urheilee mutta heti kun mulle lyödään lomavaihde päälle niin kaikki "hyvät tavat" unohtuu. :D
Painoakin kerääntyi ihan kivasti, vaikka tuntui että päivisin sitä unohti syödä/ei ollut tarvetta kun kulutus oli minimissä. Mutta sitten iltaisin...huh huh. Kyllä maistui. Ihanaa oli se, että siellä sai ottaa kasvimaasta omaan käyttöön tuoreita yrttilöitä ja salaatteja. Nami nami! Mutta ei ne salaatit paljon auta, jos muu ruoka on jotain ihan muuta kuin terveellistä.
Lomaviikon jälkeen pidin vielä toisen viikon taukoa toimistohommista ja olin meidän huoltoasemalla töissä, niin äiti sai jatkaa lomaansa vielä hieman pidempään. Salilla kävin muistaakseni sillä viikolla yhden kerran polkemassa fillaria ja jotain pumppausta, mutta lähinnä otin vain tuntumaa ja hain sitä fiilistä takaisin. Taisin jonkun lenkinkin tehdä.
(Kuluva viikko) Sitten alkoi taas arkinen aherrus henkilöstövuokrauksen parissa. Pääasiassa työskentelen Forssassa, mutta olen nyt tuuraamassa Salossa heidän kesätyttöään. Olo on vähän sama kuin kesän alussa kun kaikki on niin uutta, kun tuolla Salossa toimisto on ollut toiminnassa paljon kauemmin ja asiakkaita on 10 kertaa enemmän. Onneksi heinäkuun on hiljaista aikaa, niin on aikaa opetella asioita. Pidän työstä kyllä siinä mielessä, että tiedän, että haluan myös tulevaisuudessa työskennellä henkilöstöasioiden parissa, mutta ei tuota vuokrausta varmaan montaa vuotta jaksaisi.
Rutiinien myötä on "hyvät tavat" taas nostanut päätään, kunnon terveelliset eväät mukana ja napostelut on jäänyt vahemmälle. Yritän pitää vesipullon koko ajan käden ulottavilla, että kun tekee mieli syödä (mutta ei siis ole oikeasti nälkä) niin hörppäisee ja samalla saan tarvittavasti nestettä. Muuten se mulla unohtuu aina, sit iltaisin juon vettä ja mehua koko viikon tarpeisiin ja sitten ravataan yö vessassa. :thumbs:
Salilla taisimme olla tällä viikolla kerran, oiskohan ollut maanantaina, lämmöt otin silloin 20 min reippailulla. Tiistaina olin tunnin kävelylenkillä ja pesäpalloa menin pelaamaan keskiviikkona, mutta ei tullut tarpeeksi porukkaa, osa oli taas unohtanut. :( Sitten menin vain vaihtamaan vaatteet ja lähdin juoksulenkille. Jestas, että tuli jalat kipeiksi. Edellisestä kerrasta kun oli vähän taas jo aikaa. Torstaina olin pelaamassa tennistä!! Koulukaveri Loimaalta onnistui puhumaan mut ympäri. Olin ihan kauhuissani suorastaan, olen viime kesänä ollut kolme kertaa ja tuntui, ettei siitä tullut mitään. Mutta yllätyin, se sujui paljon paremmin kuin ensin ajattelin. Harmittaa, että unohdin kaivaa kameran kassista. ;) Emme olleet nähneet koko kesänä ja pelin ohessa juttua riitti, joten kuvan ottamiset jäit. Otamme uudestaan huomenna, että josko sitten muistaisi. Toivottavasti tästä tulisi nyt tapa ja oppisi pelaamaan sitä paremmin. Kaksi tuntia vierähti, ja suurin osa ajasta oikeasti ihan pelattiin. :lol:
Viikonloppu meni -edelleen- keskeneräistä remppaa tehdessä wc on kohta valmis, ei puutu enää kuin ensi perjantaina saapuva lavuaari-kaappi-peili -systeemi. Sitten parin huoneen listat ja se on purkissa. JES!
Kuvista:
Reippailua -kuvassa olemme matkalla pelamaan mini-golfia. (Urheilua sekin :rolleyes:)
Kalareissulla ei tullut kalaa, oltiin vetouistelemassa isän ja kultsin kanssa. Mulle se oli ihan neitsyt matka, että en muuten lajista niin perusta. Mitä nyt pienenä ongella ollut.
Joogina toimii pikkuveljeni, joka muuten kiittää minua lämpimästi tästä kuvasta, mutta oli ihan pakko! Harjoiteltiin tuota asentoa, kun jossain lehdessä oli Jari Sillanpään tyylinäyte. Näyttää muuten helpolta, vaan ei ole. Kuva on otettu juuri sillä ainoalla sekunnilla kun Edu pysyi asennossa. Seuraava kuva on jo kellahdus. :D
Satasen rajoitus taas löytyy toisesta saaresta keskeltä metsää mökkitien päästä. Samalla reissulla nähtiin muuten myös peura, hyppäs ihan nenän edestä. Onnistuin saamaan kuvankin, mutta sitä tuskin erottaa, kun ehtisi livahtaa ja aika syvällä metsään.
Uimassa olin pariin otteeseen, kuvassa kiipeän jo terassille takaisin. Taisin olla perhetuttujen pikkutytön lisäksi ainut joka sinne rohkeni. Ja jopa mun mielestä se oli merivedeksi lämmintä. Tässä kuvassa se oli noin 18 asteista mutta loppuviikosta yhtenä päinä oli jo 20,9. :sweat:
Hei olen täällä taas!
Forumille on näköjään tullut kuukauden aikana lisää ihmisiäkin. Välillä kävin kurkkaamassa ja ehkä jollekin jopa heitin jonkun kommentinkin, mutta omia juttuja ei ole millään saanut aikaseksi selostettua. Tosiaan punttisalilta ollut vähän taukoa. Ei ole jaksanut tai kiinnostanut tai sitten se on ollut kiinno. Tässä neljän viikon sisällä olen ollut muistaakseni kaksi kertaa viimeksi maanantaina ja sitä edellinen taisi olla aika pian edellisen postauksen jälkeen. Salilla otin ihan perussettiä...taas sellaista tuntumaa haetaan. Katsotaan, jos tänään iltavuoron jälkeen jaksaisi mennä. Kyllä se tästä nyt lähtee taas.
Sillä välillä olen ehtinyt tehdä kaikenlaista. Sain suoritettua kolmen kuukauden työharjoittelunloppuun. Jee! Sain sieltä myös osa-aikaisen työpaikan, mutta katsoo nyt, että miten sitä sitten ehtii. Kun olen koulun ohella töissä myös perhe-yrityksessä. On ehditty juhliakin (ylläri :rolleyes:). Avokin siskojen kanssa oltiin DBTL:ssä katsomass Jukka Poikaa. Ehanan letkeää menoa vesisateesta huolimatta. Ja viime viikonloppuna oltiin rapujuhlissa! Yöks, en ole ennen syönyt rapuja, enkä tule enää syömään. En millään haluaisi olla mikään neiti (kun en mielestäni ole mikään nirppanokka koskaan ollutkaan), MUTTA en kyllä koske niihin enää. Kammoan niitä jalkoja....ja niitä silmiä, kun se killittää mua siinä lautasella. Ei sillä, että ne pahanmakuisia olis ollut. :o Hävettää kun menin edes myöntämään, että en -uskalla- koskea niihin. :lol:
Ja jotta kehtaan palata palstalle vielä niin olen minä hieman liikuntaakin harrastanut. Olen ihan rakastanut tähän uuteen lajiini, nimittäin tennikseen. Kerran viikossa olemme käynyyt läiskimässä 1,5-2h. Ostin häneltä vanhan mailan, joka sopii paremmin mulle, kuin mun vanha lyhyt lastenmaila. Syöttö sujuu jo aika hyvin, kunhan saisi vielä hieman sitä lyöntiä hiottua, että voisi ottaa edes pientä pelin tynkää. Nyt se on sellaista syöttöpeliä tai hyvin epämääräistä pallottelua. Lisäksi olen käynyt epäsäännöllisesti juoksu-/tai kävelylenkillä, kestot 30-60min.
Viimeisin urotekoni on asunnon siivous lattiasta kattoon. Urakan kesto neljä päivää. Alkoi jo vähän nyppiä, kun moni asia oli edelleen siinä paikalla johon se jätettiin kun tänne muutettiin, nyt on niin siistiä että! Pesin oiekin ikkunatkin. (Liitän kuvan ikkunanpesu"vyöstä", jonka värkkäsin, kun siirryin ulkopuolelle.:)) Parista huoneesta puuttuu edelleen listoja, mutta saimmepahan ainakin WC:n valmiiksi. Puoli vuotta vessassamme ei ollut kuin pönttö, mutta nyt vihdoin se on käyttö kunnossa. Ja vaikka itse sanonkin ja itse olen sen suunnitellut niin se on u-p-e-a! I love it.
Tauon aikana on ehtinyt tapahtua niin paljon kaikkea, että niitä ei voi, eikä jaksa kirjoittaa. Olen kerännyt myös hieman kuvamateriaalia tänne, kun vihdoin niitä osaan laittaa. Kiitos siitä teille jotka annoitte vinkkejä tumpelolle. Yhdessä kuvassa on kukkia, jotka rakas avomieheni minulle yksi perjantai oli ostanut. Vieläkin mietityttää mitä se oli tehnyt...? No ei kai. Ihan vilpittömästi hän varmaan minua halusi ilahduttaa, kun oli ollut vähän huono viikko ja mieleni kovin matalalla.
Tsemppiä treenailujen "uudelleen aloittamiseen"!:thumbs:
Nätti kroppa ja kauniit kukat! Voi, kunpa mäkin saisin joskus kukkia mieheltä.:lol:
Kiitos! Täytyy kyllä myöntää, että tässä tapauksessa olen tainnut löytää erikoisen miehen - tuo kukkia pyytämättä. :lol: Olen kiitollinen siitä. Toisaalta en ole kyllä itse mikään hirveän romanttinen tyyppi, mun on aika vaikea ottaa niitä vastaan. Mutta ystävät on takonu mulle päähän, että ole onnellinen. Ne ei kuulemma ikinä saa kukkia. Hassua, että kaikki menee aina ristiin. :D
Jaiks! Unohdin sykemittarin kotiin kun lähdin Loimaalle pelaamaan "J":n kanssa tennistä. Siinä meni reilu tunti ja sitten samanlainen vielä salilla. Otin vaan yläkroppaa kun on varattuna maanantaiks hieroja jaloille. :eek: Ihme, että viimein sain aikaseks. En uskalla rasittaa niitä millään tavalla ennen sitä. Pelottaa oikein, että kuinka kipeäksi ne siellä tulee. Keskiviikkona olin aamuvuorossa (menin 5:30) ja yhdeksän aikaan alkoi jalat puutumaan niin, että en tuntenut enää varpaitakaan. Kun pääsin yhdeltä kotiin, niin muutama tunti meni sohvalla maatessa jalat kohti kattoa.
Olen tästä aikasemminkin täällä kertonut, että jalat jumittaa. Aluksi se oli takareiskat, mutta nyt ainakin kuukauden ongelmana ovat pohkeet. Mulle on tullut suonikohjuja ja aamuisin pohkeet niin jumissa, että ei meinaa kävelemään pystyä. Ajattelin, että nyt on pakko tehdä jotain!! Katsotaan nyt mitä se hieroja meinaa...
Nyt meen saunaan.
Liitän herkullisen kuvan taannoisesta broitsuannoksesta!
Oi joi joi, ai jai jai. Ihanaa kun sattuu! :thumbs: Olin hierojalla tänään, leipos mun jalat. Nyt on pohkeet NIIIIIIN hellinä, mutta hyvältä tuntuu silti. Tänään tuli loppupäiväks liikuntakielto, joten illalla kevyet venyttelyt. Ens viikolla uudestaan! :rock:
Niin outo ja hyvä olo nyt kun veri kiertää taas. Pikkumigreeniä pukkaa taas, niinkuin aina hierojan jälkeen mulle käy, kun nesteet lähtee liikkumaan. Ostin tänään putkilon uusia tennispalloja. Jos huomenna menis vetämään syöttöharkat, sitten salille. Ja loppuviikosta sitten taas pelaamaan "J":n kanssa! (Täytyy pitää toi kamu anonyyminä kun on niin pienet paikkakunnat kyseessä ja jos tänne vaik eksyy tutui...hui!);)
Pitäis tehdä uusi saliohjelma, jotta pääsis rytmiin kiinni. Menin syöttelee puoleks tunniks ja sit salille, mut eihän siitä oikein mitään tullu. Vähän jalkaosastoa koitin treenailla mut aika koittamiseks jäi. Toisaalt ihan hyväkin ehkä jo ihan sen eilisen hieronnan kannalta. Ja toisaalta taas ei oo kyl ollu koko kesänä kunnon jalkatreeniä, että ihan hyvä ottaa rauhallisesti. (seli seli :warning:)
Jospa huomenna sais ohjelman tehtyä aamupäivällä ennen töihin menoa, salille ei sitten kyllä jaksa enää yhden aikoihin kun töistä pääsen, mutta olis ainakin valmiina odottamassa. Avomies otti käyttöön sen Arnoldin kuuluisan kuuden ohjelman, mut ite en taida kyllä sitä lähtee kokeileen, vaikka ihan perusjuttuja ajattelin lähteä tekemäänkin. Tekniikat ja kaikki pitäis saada nyt syksyn aikana kuntoon, jos jotain tavoitteellista treeniä yritän saada aikaseks. Taitanu olla aika seinille sutimista mun hommat. :lol:
Kerroinko jo, että kiirettä pitelee edelleen? ;) Ei paljon edelleenkään ehdi päivittelemään. Treenit menee vähän niin ja näin, mut koko ajan paremmin. Koulu alko (jee!), tämä vuosi onkin työntäyteinen. Huh huh, mitäs taas haalisin hommia. Normikoulun päälle liityn koulun osuuskuntaan, oppilaiden omaan yritykseen ja aloitan opinnäytetyön teon (normisuunnitelmien mukaan pitäisi aloittaa vasta loppukeväästä), mutta haluaisin valmistua nopeasti ja vapaasti valittavia opintojaksoja otin myös Turusta (opiskelen siis Loimaalla), vähän tulee ajomatkaa.
SITTEN aloittelen tässä poliitikon uraa :lol:, no ei....mua pyydettiin kuntavaaleihin ehdolle. Tai itseasiassa mun mielestä se oli pakottamista, no enivei, kai siihenkin hieman energiaa pitäis keskittää, jos siitä vaikka oikeasti poikisi "jotain" mahdollisella tulevalla työuralla. :cool: Niin ja treenatakin pitäis, ai niin ja palkkatyötäkin olis hyvä tehdä. Ja tietty kavareita ja sukulaisiakin vois tavata. Lue: Raskaat työt, raskaat huvit. :evil: Huoh, olenkohan ihan loppuun palanut jo jouluna. Pitäis vaan muistaa, et se on kuitenkin -vaan- koulu, et kyl sitä kerkii. Jos jotain pitää jättää niin siirrän sitä opinnäytetyön tekemistä vain myöhemmäksi. Ainakin aion yrittää. Olisin edes yhden vuoden opiskelu-urallani ahkera. Kun peruskoulu ja lukio meni lukematta läpi, ssma linja on tuntunut jatkuvan tähän asti ammattikorkeassa, mutta nyt se on loppu. :warning:
En jaksa treeneistä nyt mitään kirjoittaa --> avutonta räpellystä uuden ohjelman kanssa. Painojen, sarjojen ja toistojen kanssa leikkimistä ja kokeilua. Tää on tätä tuntumanhakua, joka on nyt kestänyt pari kuukautta. Mutta mun on nyt pakko keskittää ajatuksia eri asioihin. Viimeistään viime keväänä puntista tuli intohimo ja sellaisena se edelleen pysyy, kun on kuitenkin pakko koulun ja työn ohessa tuulettaa aivoja ja virkistää kehoa. Mutta ei ehdi päivitellä ja surkutella sitä kun ei kasva. :D Kun pääsen taas rytmiin koulun ja työn kanssa, löytyy varmaan päivästä/viikosta vakihetki, jolloin kirjoittelen tänne. Nyt se unohtuu tai ei jaksa. Ja jos koulu alkaa tylsistyttää niin sitten taas kaikki ajatukset liihottaa puntille päin ja sitä myötä omaa kehoa kohtaan. Eipä tässä nyt muuta. Ai niin, ruokavalio alkaa myös palailla pikkuhiljaa arkeen ja kalorilaskuri on jälleen löytänyt paikkansa syrämessäni.
Ookke moi! :piis:
"EDIT": Onneks kopioin tämän tekstin, kun se oli melkein valmis. Kun painoin "Lahetä vastaus" niin pitkän lataamisen jälkeen tuli "Sivua ei voi näyttää". Jesh, ei tarvinnu kirjottaa uudestaan.
Keskiviikkona oli paras treeni sitten kuukausiin. Jes. Olkapää-osasto vieläkin ihan hellänä. Painot on edelleenkin samassa ja jotkut jopa pudonneet, kun kevät ja kesä meni "miinuskaloreilla". Lainausmerkit siksi, että ei ne kalorit aina varmaan niinkään miinuksella ollut, mutta treeni oli. :lol: Nyt pitäs saaha sarjapainot ja lihaskasvu nousuun...
Lämmittelyt
Penkki 30kg 5,5,5,3
Vinopenkki kp 8kg 8,6; 7kg 10
Pystysoutu 18kg 8,8,8 (painoa oli vähän liikaa, ei ollut kovin kauniin näköisiä vetoja, mutta minkäs teet kun 2,5 levyt on liian kevyitä ja 5 liian painavia :D)
Viparit 4kg 10,10,10
Takaolat taljassa 15kg 10,10,10
Ojentajat taljassa 10kg 12,12,12
Ranskalainenpunnerrus kp 8kg 10,10,10
Hitto, että hapotti olkapäissä ja ojentajissa. Kovempaakin olis vielä voinut treenata, mutta täytyy lihasten antaa tottua pikkuhiljaa.
Torstaina olin ennen salia serkkupoikien äidin kutsumana vaate-esittelyssä. Jooh, sillä on noita esittelyjä aina kynttilöistä pesuaineisiin ja välillä on pakko sinne raahautua. Ja saa sieltä aina hyvät kaffetarjoilut. ;) Mutta kuitenkin, kokeilin sitten yhtä ihanaa harmaata tunikaa ja kysyin Santerilta, 5, että mitäs tykkäät? "Siis tosi ruma ja varsinkin TOMMOSEN ihmisen pääl, tosi ruma." Jeah, tänks. Siirsin katseen nuorempaan "kultapoikaani": Noh, onko hyvä? Aleksi, melkein 3vee, vastaa hetkeäkään miettimättä EI!. Selevä, ei sitten! Niin mieltä ylentävää. :cool: Oli kyllä aika hintaviakin vaatteita, joten olis varmaan jäänyt muutenkin ostamatta.
Kahvittelujen jälkeen suuntasin salille, mutta olipas taas järkevää juoda kaks kuppia ja närästyshän siitä iski. Lämmittelyjen ja lyhyen tyttöreisijumpan jälkeen oli lähdettävä kotiin ja nautittava hieman Rennietä.
Nyt homma pelittää. Toivottavasti treeni-iloa riittää vielä loppuviikoksikin, nyt on ollu eilinen ja tämä päivä niin löysää muiden hommien suhteen, että olen oikein odottanut, että sali aukeaa ja sinne pääsee. Ihanaa saada tämä tunne takaisin. Se tuntui pitkän aikaa niin "pakolta".
Lauantaina olin aamusta eräillä paikallisilla messuilla Turun amkin puolesta, meillä oli siinä ständillä hauska "pussiheittojutska". Niitä pusseja sai aikast monet kerrat noukkia maasta ja siinä jo alkoi hieman tuntua jaloissa. Messuilta kotiuduttuani oli niin hirveä adrenaliinikuohu kaikesta hauskasta, että menin vauhdilla puntille. Onneksi siellä oli pojat pelaamassa hallissa sählyä joten pääsis sisälle. Se on normaalisti lauantaisin kiinni.
Ajattelin, että pitäisin jalkapäivän, mutta jo kyykyn jälkeen tuntui siltä, että en viitsi kiusia takareisiä enempää. (Kun hierojakin vähän niinkuin kielsi tekemästä muuta kuin kävelyä...mut mut...:D) Joten siitä tulikin selkä/hauis -sessio.
Kyykky 40 15,15,15,15
Ylätalja 30kg 8,8,8
Kulmasoutu n.20kg 10,10 (Mielestäni tein kolme sarjaa, mutta en ole kyllä merkannut vihkoon kuin kaksi. Weird.)
Hauiskääntö tangolla 13kg 10,10,10
Hauis keskitetty 6kg 8, 5kg 10, 4kg 12 (ilman taukoja)
Maanantaina olin aiemmin päivällä tekemässä mäkijuoksuja, 50-60m x10. Maksimi syke 210!!! :rock:
Pari tuntia myöhemmin salilla olkapäät, ojentajat ja rinta:
Lämmittelyksi keppijunppaa
Pystysoutu n.18kg 7,7,7
Takaolat taljassa 15kg 15,15,15
Vinopenkki kp 9kg 8,8,9
Peck deck 15kg 12,12,12
Ransk. punn. kp 10kg 12,10,10
Push down narulla 10kg 12,12,12
Viparit 4kg 15,15
Tänään tuntuu lonkankoukistajissa ja etureisissä toi mäkijuoksu. Olen aiemmin lenkillä vain juossut kerran tai pari sen mäen, mutta nyt menin sinne pyörällä sitä varten ja ajattelin, että ensi kerralla kun tulee halu päästä sinne raahaan jonkun kaverin mukaan. Vois saada vielä enemmän tehoja kun olis pientä kisaa. :rolleyes:
Salilla alkuun kunnon lämmöt ja venyt, noitten jalkalihasten takia. (Joo joo, aina pitäs...) yht. 20 min.
Penkki 30kg 5,5,5,5,5 (Jäi viimeks tekemättä, joten tein tänään ja meni paljon paremmin. Pitäisköhän tehdä se aina eri päivänä, vai onks siin mitään ideaa..?)
Kyljet selkäpenkissä 15, 15 /puoli
Paaaaaljon vattoja: erilaisia, en jaksa alkaa luetteleen kun tein niin sekalaisia
Kyljet taljassa 25kg 15 /puoli
Reisien loitontajat laitteessa 30kg 20,20,20
Reisien lähentäjät laitteessa 30kg 20,20,20 (Yritin eliminoida etu- ja takareidet)
Tämmöistä tällä kertaa taas, olis niin kiva saada jotain kuvia. Jos ens kerralla muistais kameran...ja olis vielä kuvaajakin.
Jonna1983
10.09.2008, 18:29
Miten ihmeessä sä oot saanut aikasiks tommoset maksimisykkeet??
Joo siis ihmettelin kyl itsekin kun muistaakseni 195 on aiempi enkka. Se mäki on kyllä aika jyrkkä! :lol: Tää ei varmaan oo mikään vedenpitävä laskukaava mut eiks se oo noin 220-oma ikä eli mulla maksimin pitäis olla 199. Kunnosta riippuen tietysti, mutta mulla ei oo mikään huippukunto todellakaan, keskitasoinen. Jos mulla on vaan suuret keuhkot ja vahva syrän ihan luonnostaan! :p
Pakko tulla nostaa tätä mun päivistä välillä. En oo jaksanu treeneistä kirjoitella, kun on ollut niin peruskauraa, mut tänään on pakko tulla hehkuttaa että tuli ihan älytön flow! Nyt on väsynyt, mutta onnellinen -olo. :rock: Vuorossa oli rinta, olkapää, ojentaja -treeni. Treenit on menny vähän niin ja näin edelleen, silloin kun ehtii. Toisinaan enemmän intoa ja toisinaan vähemmän koulu vie nyt niiiiiin paljon aikaa, mutta ei haittaa opiskelen ihan fiiliksissä nyt. En tiä mikä mua vaivaa mutta täytyy antaa mennä nyt täysillä kun kerran intoa on. Kai mun vaan on vaikea keskittää paljon energiaa moneen asiaan, on valitta treenit, työt tai koulu. Ne kaks muuta tulee sit aina siinä sivussa. :lol:
Liitän tähän syssy-kuvan. Oltiin mun "henkilökohtaisen" kuvaajan kanssa fotoilemassa. Tässä hänen ensimmäisiä ihmis-otoksia. :cool: Ennen kuvaillu vaan maisemia... Hienoja tuli, kiitos Penni!!!
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.