PDA

Näytä koko versio sivusta : Fiona

Fiona
09.03.2008, 20:49
Taidanpa yrittää rustailla jotain treenejä ylös. Vuoden 2006 syksyn jälkeen treenaaminen on ollut aika tavoitteetonta ja pääpaino on ollut vammojen kuntoutuksessa. Tilanne alkaa olla jo parempi, että ehkä ois aika lopettaa selittely ja yrittää vähän enemmän ;) Toki selkää/kättä/kylkeä/olkapäätä jne (pienehköä monivammaisuutta havaittavissa :D) särkee edelleenkin ajoittain, mutta pahin on jo ohi ja hengissä ollaan :) Elämässä on kyllä niin paljon muutakin tällä hetkellä, että saapi nähdä, miten ellin käy tän projektin kanssa!

Lauantai 8.3.

10 min kuntopyörää lämmittelyksi

1. Pystypunnerrus kp (ilman selkätukea) 10 kg x 10, 10
2. Yhden käden viparit sivulle 8 kg x 12, 9 kg x 12
3. Hauis tanko 15 kg x 15, 15, 15
4. Ojentajapunnerrus penkkiä vasten 3 x 12
5. Hauis kp 10 kg x 8, 8
6. Kickback 7 kg x 12, 12
7. Vatsat penkillä 3 x 25
8. Selän ojennus 3 x 15

+ 20 min kävelyä matolla

Sellaista. Pitäisköhän vähän miettiä mitä siellä salilla tekee? :rolleyes: Toisaalta kun ei ole kilpailullisia tavoitteita lähitulevaisuudessa, niin ei jaksa pingottaa. Kunhan tekee jotenkin järkevästi eikä riko itseään enempää. :)

Sunnuntai menikin sitten elpyessä lauantai-illasta. Herran jestas, sitä alkaa tulla vanhaksi, kun pelkkä valvominen vetää näin veteläksi!

kata
09.03.2008, 21:14
Taidanpa yrittää rustailla jotain treenejä ylös.
Jee!! :thumbs:

Fiona
10.03.2008, 20:21
Maanantai 10.3.

10 min kuntopyörää

1. Alatalja 35 kg x 12, 12
2. Ylätalja 35 kg x 10, 12
3. Alavetokone 20 kg (per käsi) 2 x 12
4. Maastaveto (tekniikkaharjoittelua) 50 kg, 3 x 5
5. Takaolkapäät David-koneessa 20 kg x 12, 12
6. Takaolkapäät kp 5 kg x 8, 8

+20 min kävelyä matolla.

Painot on aika onnettomia, ei kannata ottaa mallia :D Pitäisi varmaan olla tyytyväinen, että voimat on palautunu entiselle tasolle. Viime vuonna tähän aikaan esim. selän ojennukset ilman mitään lisäpainoja oli täyttä tuskaa tehdä. Ei vaan hermotus jne toimineet kunnolla! Edelleen jalat on superjumissa ja lantion liikkuvuus säälittävän heikkoa.. Yliliikkuvuutta, mutta silti oikeat liikeradat ei meinaa onnistua virheasentojen/lukkojen takia. Tein kuukausi sitten ekaa kertaa mavea ja yritän nyt opetella tekniikkaa, että uskaltaa alkaa lisätä painojakin joskus.

Varasin tänään osteopaatin, se saa niksautella tuota lantiota parempaan kuntoon. Ainut vaan, että ensimmäinen vapaa aika oli 2.4. :rolleyes: Peruutusaikaa odotellessa... No, onneksi huomenna on hieronta duunissa :) Ah, loistava etu ja rentoutus työpäivän keskelle!

Onnistuin satuttamaan myös häntä/ristiluun lenkillä 2 viikkoa sitten. Tein jotain yhden jalan varsahyppyjä (älkää kysykö :hmm:) ja sit napsahti. Ei se onneksi paha oo, mutta kumartuminen, kenkien laittaminen jalkaan jne on tuskallista.

Jaksaisinkohan raahata ruhoni huomenna aamulenkille..?

Fiona
11.03.2008, 20:24
En jaksanut. Lenkille siis aamulla.

Tiistai 11.3

Salsa 1 h

Fiona
12.03.2008, 20:48
Tälle päivälle ois saanut peruutusajan osteopaatille.. En sitten viitsinyt lähteä kesken työpäivän, joten odotus jatkuu.

Eilen kävelin muutes ennen salsaa 20 min matolla. Unohtui merkitä.

Keskiviikko 12.3

10 min kävelyä lämmittelyksi

1. Penkkikone 10 kg (/käsi) 12, 10
2. Pystypunnerrus 10 kg x 8, 6
3. Yhden käden viparit 9 kg x 12, 10
4. Haba hammer 10 kg x 10
5. Ojentajat talja 35 kg x 10

+ 10 min kuntopyörää loppuverryttelyksi.

Piti treenata jalkoja, mutta eilinen salsa veti pohkeet aika karmeeseen jumiin. Muutenkin meni pasmat ihan sekaisin (salilla voi törmätä yllättäviin ihmisiin :rolleyes:) ja päädyin tekemään yläkroppaa. No, viikonlopulle on kaavailtu mave-treenejä (tekniikkaa), et jalat tulee treenattua samassa treenissä.

Miksihän toi pystypunnerrus on noin heikkoa? On aina ollut, ja se tuntuisi olevan melkeinpä helpompaa ilman selkätukea.

Anne
12.03.2008, 21:12
Miksihän toi pystypunnerrus on noin heikkoa? On aina ollut, ja se tuntuisi olevan melkeinpä helpompaa ilman selkätukea.

Heippa ihana Fiona! Kuule, elä sie välitä painoista. Vaikka monet sanovatkin, että isot painot tuovat isot lihakset(mikä sinällään on totta), se ei enää päde siinä vaiheessa, jos niitä painoja liikutellaan ihan jollain muulla kuin olkapäillä tai tehdään se muuten tavalla, joka ei ole optimaalisin olkapääkehitykselle. Tärkeintä on, että se olkapääjumppa tuottaa tulosta, ei ne painot. Ja mikäli oikein muistan, sulta löytyy vähintäänkin orastavat kanuunaolkapäät ;) Monilla tuntuu olevan tämä olkapääosasto se, missä himoitaan liian isoja painoja, etenkin naisilla. Jokseenkin huvittavaa, kun monet olkapäättömät tikkutytöt punnertavat pystäreissä jotain +18 kiloa, mutta ihmettelevät, kun ei ole olkapäitä... onko tuo nyt sitten ihmekkään.

Niin kuin Milos ja Miloksen opetuslapset aina toitottavat: My bodybuilding doesn't ever consider numbers or pounds. Weight is absolutely not important. Ihanaa kevään alkua sinulle http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/images/smilies/heart.gif

Fiona
13.03.2008, 20:53
Heippa ihana Fiona! Kuule, elä sie välitä painoista. Vaikka monet sanovatkin, että isot painot tuovat isot lihakset(mikä sinällään on totta), se ei enää päde siinä vaiheessa, jos niitä painoja liikutellaan ihan jollain muulla kuin olkapäillä tai tehdään se muuten tavalla, joka ei ole optimaalisin olkapääkehitykselle. Tärkeintä on, että se olkapääjumppa tuottaa tulosta, ei ne painot. Ja mikäli oikein muistan, sulta löytyy vähintäänkin orastavat kanuunaolkapäät ;) Monilla tuntuu olevan tämä olkapääosasto se, missä himoitaan liian isoja painoja, etenkin naisilla. Jokseenkin huvittavaa, kun monet olkapäättömät tikkutytöt punnertavat pystäreissä jotain +18 kiloa, mutta ihmettelevät, kun ei ole olkapäitä... onko tuo nyt sitten ihmekkään.

Niin kuin Milos ja Miloksen opetuslapset aina toitottavat: My bodybuilding doesn't ever consider numbers or pounds. Weight is absolutely not important. Ihanaa kevään alkua sinulle http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/images/smilies/heart.gif

Oi sua Anne :) Todellakin ORASTAVAT kanuunaolkapäät :lol: Mutta joo, hyvä pointti kyllä. Ois vaan niiiiiiin kiva välillä egoilla.. ;) Ja ehkä tästä treenipainojen junnauksesta saa syyttää ihan vaan itseään. Välillä nimittäin olisi varmasti ihan hyvä tehdä hieman lyhyempää sarjaa. Oon niin pelkuri, että ennemmin teen enemmän toistoja kuin otan isommat painot. Hyi mua!

Torstai 13.3

Aamuspinning 50 min.

Huh! Ohjaajalla ei toiminut mikrofoni ja muutenkin sillä tuntui olevan pasmat ihan sekaisin. Ei siis mikään huipputunti, mutta hyvä fiilis jäi silti! Tää täytyy ottaa uusiksi. :) Huomenna tiedossa lepopäivä ja fiilistelyä Rihannan keikalla :rock:

Ps. pohkeet jumittaa edelleenkin.. auts!

Carina
13.03.2008, 21:35
Huomenna tiedossa lepopäivä ja fiilistelyä Rihannan keikalla :rock:

Uuh babe, sinäkin bruuttukseni (huomisiltana tämäkin blondi matkaa Hartwallille) :) Jos onni suo niin tulen/tuu tönimään, tosin ihmisiä kyllä taatusti riittää, eikä mulla ole hajuakaan mistä päin meillä on liput kun vanhin systeri on ne hankkinut. Mutta fiilistelynä sille "You can stand under my umbrella (Ella ella eh eh eh) Under my umbrella (Ella ella eh eh eh)"

Fiona
15.03.2008, 18:32
Uuh babe, sinäkin bruuttukseni (huomisiltana tämäkin blondi matkaa Hartwallille) :) Jos onni suo niin tulen/tuu tönimään, tosin ihmisiä kyllä taatusti riittää, eikä mulla ole hajuakaan mistä päin meillä on liput kun vanhin systeri on ne hankkinut. Mutta fiilistelynä sille "You can stand under my umbrella (Ella ella eh eh eh) Under my umbrella (Ella ella eh eh eh)"

Mitä pidit? Harmi, et oltiin niin eri puolilla.. Ja mut oli eristetty muusta seurueesta jonnekin pukumiesten keskelle (hyvälle paikalle onneks!):lol: Oli ehkä vähän jäykkää... Jatkettiin sit viel Luxiin.

Lauantai 15.3

Pikaista ja kevyttä käsijumppaa

1. a) Hauis tangolla 20 kg x 10, 10
1. b) Kapea penkki 20 kg x 10, 10
2. Takaolkapäät koneessa 15 kg x 15
3. Vatsat David-koneessa 45 kg x 15, 15
4. Vatsat taljassa 60 kg x 15, 15
5. Selän ojennus 2 x 15

+ Spinning 1 h

Oli hieman eri tason ohjaaja kuin torstaisella aamutunnilla :rolleyes: Hyvä tunti! Ihanaa myös, että sali on panostanut ja vaihtanut kaikki pyörät uusiin Tomahawkeihin. Huippua!

Ikävää taas on se, että yläkerran sali poistuu kokonaan käytöstä, kun vuokranantaja haluaa tilat omaan käyttöönsä. Itse käytän aina alakerran salia, joten tää ei tuo sen suurempia muutoksia mun elämään.. mutta mietin vaan, että mihin ihmeeseen ne kaikki yläkerran treenaajat ja laitteet ängetään? :confused:

Carina
15.03.2008, 19:44
Mitä pidit? Harmi, et oltiin niin eri puolilla.. Ja mut oli eristetty muusta seurueesta jonnekin pukumiesten keskelle (hyvälle paikalle onneks!):lol: Oli ehkä vähän jäykkää... Jatkettiin sit viel Luxiin.

Mä olin PETTYNYT :( Ne veti vaan vähän yli tunnin eikä tehny ees encorea, vaikka ainakin me yritettiin :mad: Hitto kyllä oli sellasta tusinaviihdettä, kun roudarit oli heti valmiina ja rupesivat purkamaan lavaa jo ennenkuin ihmiset olivat edes pihalla salista. No ei voi mitään, onneksi tuli ees hitit ja pääs vähän bilettää... (onneks kesällä tulee Bon Jovi :) jo aiemmasta tiedän, että tulee olemaan loisto keikka) Me lähettiin heti keikan jälkeen kotiin (vanhukset), painoi vähän mennä viikon aamulenkitä ja nukuinkin pe-la yönä ihan kiitettävästi :)

Toivottavasti sulla oli pukumiehistä huolimatta kivaa, oliko liikenteessä muuten ketään tuttuja ;) ?

Fiona
16.03.2008, 21:07
Mä olin PETTYNYT :( Ne veti vaan vähän yli tunnin eikä tehny ees encorea, vaikka ainakin me yritettiin :mad:

Ou nouuuu! Mä taas tykkäsin, mutta eipä mulla ollut sen suurempia ennakko-odotuksiakaan :) Ei näkyny ketään tuttuja.. hah hah ;)

Sunnuntai 16.3

Spinning 1 h.

Jes, tosi hyvä tunti. Ihan fiiliksissä! :) Nukahdin lauantai-iltana klo 20 ja nukuin pari tuntia. Kymmeneltä heräsin pariks tunniks koomailemaan sohvalle ja nukahdin taas 12 tunniksi. Olin suunnitellut meneväni aamulla klo 10.50 jumppaan, mutta ei pystyny. On tää elämä rankkaa.. :p

Fiona
17.03.2008, 21:28
Maanantai 17.3.

Lämppäriksi kävelyä 10 min + selän ojentelua jne heilumista

1. Alatalja 35 kg x 10, 10
2. Maastaveto 50 kg 3 x 7
3. Ylätalja 35 kg x 10, 10

Loppuun vähän taas heilumista, hauis+ojentajapumppailua tangolla jne ja sitten 50 minuutiksi salsaamaan. Ihan ok treeni, vaikka lämmittelyn aikana sai motivoida itseään ihan tosissaan. Kyl se siitä sit aina kun pääsee vauhtiin.

Yksi asia kummastuttaa: Miksi mun unirytmi on ihan ketuillaan? Eilenkin menin ihan rättiväsyneenä sänkyyn klo 23, mutta vasta 01 nukahdin kunnolla. Siihen saakka ihme pyörimistä ja hyörimistä. Ja aamulla sit väsyttää.. Tuntui, että töissä heräsin vasta siinä klo 14 maissa. :rolleyes: Joku kevätmasennus ilmeisesti menossa.

Fiona
18.03.2008, 19:56
Tiistai 18.3.

Salsa 1 h

Kivaa! :)

Herääminen onnistui aamulla kivuttomammin kuin eilen, vaikka enpä taas saanut unta ennen klo 01. Ihmeellistä..

Miia-Maria
19.03.2008, 08:35
Maanantai 17.3.

'
Yksi asia kummastuttaa: Miksi mun unirytmi on ihan ketuillaan? Eilenkin menin ihan rättiväsyneenä sänkyyn klo 23, mutta vasta 01 nukahdin kunnolla. Siihen saakka ihme pyörimistä ja hyörimistä. Ja aamulla sit väsyttää.. Tuntui, että töissä heräsin vasta siinä klo 14 maissa. :rolleyes: Joku kevätmasennus ilmeisesti menossa.

Stressiä? Itselläni stressi vaikuttaa heti uneen. Ei saa iltaisin unta, asiat vain pyörii mielessä. Ja kun alkaa olla liika väsynytkin, ei saa senkään vuoksi unta. Ihmisolento on niin kummallinen..

Fiona
19.03.2008, 18:34
Stressiä? Itselläni stressi vaikuttaa heti uneen. Ei saa iltaisin unta, asiat vain pyörii mielessä. Ja kun alkaa olla liika väsynytkin, ei saa senkään vuoksi unta. Ihmisolento on niin kummallinen..

Voi olla stressiäkin.. En kyllä tunnusta ;) Mutta kummallista tosiaan.

Keskiviikko 19.3.

Aamuspinning 50 min

Vähän laiskaa. Toivoisin näitten aamutuntien ja -vetäjien olevan vähän innostuneempia. En tiedä muista, mutta mä kuulisin mielelläni aamulla kunnon tsemppausta ja hyvää meininkiä, että heräis kunnolla..

Fiona
21.03.2008, 19:03
Torstai 20.3.

Aamuspinning 50 min

Jalat painoi jo himpun verran. Loppua kohti fiilis aina paranee, joten taidan olla vaan hieman hidas lämpeämään.

Perjantai 21.3.

45 min reipasta kävelyä ulkona (mahtava ilma!)

Salilla maastavetotreeniä Ironbuttin valvovan silmän alla:

10 min lämmittelyä kuntopyörällä

1. Mave 50 kg x 7, 7, 60 kg x 7, 70 kg x 1, 70 kg x 5
2. Alatalja 40 kg x 12, 12, 12
3. Ylätalja 40 kg x 12, 45 kg x 12, 50 kg x 8
4 a. Takareidet maaten 20 kg x 10, 10, 15 kg x 8
4 b. Etureidet 40 kg x 15, 15, 35 kg x 15

+ 20 min aerobista kuntopyörällä

Kylläpä oli vahva olo! Maveen sain hyviä vinkkejä (ihan perusjuttuja tekniikasta) ja uskalsin laittaa tankoon enemmän kuin 50 kiloa. Ajattelin ihan huvikseni kokeilla nousisiko 70 kg ja yllätyin noston helppoudesta niin paljon , etten tajunnut jatkaa sarjaa.. :D Hyvällä fiiliksellä tein sitten 70 kilolla vitosen. Jee!

Muutenkin oli yllättävän energinen treeni, jota ihmettelen kovasti. Viime yönä tuli nukuttua vähän lyhyet unet johtuen pääsiäishillumisista Rymy-Eetussa. Kaiken lisäksi söin vajaa tunti ennen treeniä suht ison aterian ja pelkäsin, että se aiheuttaisi huonon olon tmv. Mutta ei, kaikki sujui kuin rasvattu! :) Täytynee kokeilla useamminkin syödä vähän lähempänä treeniä.

Fiona
22.03.2008, 18:07
Lauantai 22.3.

Uintia noin 45 minuuttia ja 1200 metriä.

Pääasiassa rintauintia ja välissä muutama sata metriä vaparia. Olipa muuten kivaa, pitkästä aikaa. Ainut, että olisi pitänyt osata ottaa aloitus vähän rauhallisemmin. Seuraavalla kerralla voisi koittaa uida tasaisempaa tahtia ja olla pitämättä hirveän pitkiä taukoja. Oon ollut uimahallissa viimeksi.. ööö.. ollessani 9. luokalla? Ala-asteella harrastin uimista pari vuotta ja taisin käydä parit kilpailutkin, heikolla menestyksellä tosin. Tekniikka kusee ja sen takia nopeus puuttuu, mut kyllä mä pinnalla pysyn (rasva kelluu hyvin..) :D

Ihme kyllä, en ole täysin rampa eilisestä treenistä. Selkäfileissä on pikkaisen jäykkyyttä, mutta muuten ei mitään. Luulin, että jalat ois kamalan kipeät, koska en ole treenannut niitä ollenkaan ehkä kuukauteen. Ehkä ne on vahvistuneet spinnatessa..?

Laittaisin tähän kuvan pulleista mave-sääristä, mutta ei onnistu. No, parempi ehkä niin.. ei ne mustelmat mitään kauniita olekaan :p

kata
22.03.2008, 18:16
1. Mave 50 kg x 7, 7, 60 kg x 7, 70 kg x 1, 70 kg x 5
Ajattelin ihan huvikseni kokeilla nousisiko 70 kg ja yllätyin noston helppoudesta niin paljon , etten tajunnut jatkaa sarjaa.. :D Hyvällä fiiliksellä tein sitten 70 kilolla vitosen. Jee!

:rock: Wau, hyvä Fiona! Siis et ole edes aikaisemmin tehnyt mavea?

Fiona
22.03.2008, 18:48
:rock: Wau, hyvä Fiona! Siis et ole edes aikaisemmin tehnyt mavea?

Ihan muutaman kerran oon kokeillut tolla 50 kilolla, mutta ne on lähteneet ekasta toistosta lähtien väärällä tekniikalla ja etukenoisesti.. Kaikista jännintä oli, että kun eilen tehtiin ekaa sarjaa 50 kilolla, en meinannut saada sitä nousemaan :lol: Muutaman kerran siinä piti riuhtoa ja hakea asentoa, niin alkoi sujua paremmin :)

Edit. mut joo, onhan tossa vielä työsarkaa, että saa painoja nostettua. Katoin just, että eräskin pikkuruinen blondi tekee askelkyykkyä melkein tolla painolla ;) et ei tässä passaa vielä ylpistyä noilla kiloilla :D

kata
22.03.2008, 18:54
Ihan muutaman kerran oon kokeillut tolla 50 kilolla, mutta ne on lähteneet ekasta toistosta lähtien väärällä tekniikalla ja etukenoisesti.. Kaikista jännintä oli, että kun eilen tehtiin ekaa sarjaa 50 kilolla, en meinannut saada sitä nousemaan :lol: Muutaman kerran siinä piti riuhtoa ja hakea asentoa, niin alkoi sujua paremmin :)

Huh! Milläköhän painoilla sä kohta, teet jos alat säännöllisesti mavettelemaan :D

Fiona
24.03.2008, 01:20
Sunnuntai 23.3.

Kevyttä saleilua.

1. Pystypunnerrus kp 7 kg x 10, 10
2. Yhden käden viparit kp 5 kg x 12, 12
3. Hauis tangolla 20 kg x 10, 10
4. Ojentajat narulla (taljassa) 35 kg x 12, 10
5. Hauis kp istuen, yksi käsi kerrallaan 7 kg x 12, 12
6. Ojentajat talja, tanko 40 kg x 10, 10

Hieman tuntui eilinen uintireissu olkapäissä ja selässä. Väsyneen oloiset lihakset, joten otin aika iisisti. Siitä huolimatta vasenta rintalihasta (?!?) alkoi särkeä treenin jälkeen, liekö tuo hauiskääntö ottanut siihen jotenkin. Tuskin siinä mitään sen suurempaa on, Burana auttaa.

Fiona
24.03.2008, 19:37
Juu, ei särje enää. Hienoa.

Maanantai 24.3.

Spinning 1 h.

Hyvä tunti ja energiaa riitti! Mulle näyttäisi sopivan tuo syöminen noin tunti ennen treenejä.

Porukat ovat lähdössä toukokuussa Turkkiin ja lupasivat maksaa myös mun matkan, jos saan lomaa. Hmm.. Täytyy yrittää. Paitsi että sittenhän tässä joutuu vähän tiukemmalle linjalle, kääk! No, katsellaan :)

Fiona
25.03.2008, 20:12
Tiistai 24.3.

Salsa 1 h

Fiona
26.03.2008, 19:37
Keskiviikko 25.3.

Aamuspinning 50 min

Illalla jalkoja:

1. Reiden ojennus 40 kg x 12, 45 kg x 10, 50 kg x 10
2. Reiden koukistus 35 kg x 12, 40 kg x 10, 50 kg x 8
3. Loitontajat 3 x 12, 25 kg
4. Lähentäjät 2 x 18, 25 kg
5. Prässi 3 x 10, 100 kg
6. Vatsat koneessa 45 kg x 15, 15, 12
7. Sivuvatsat koneessa 30 kg x 12

Tuli oltua työkaverin kanssa salilla, siksi vähän epämääräinen treeni. Eipä silti, voisi kyllä tehdä useamminkin loitontajia&lähentäjiä...

Fiona
27.03.2008, 20:26
Torstai 27.3.

Aamuspinning 50 min

Jaahas, oon sitten ollut huolella sekaisin päivissä.. Kaksi kertaa 24.3. :rolleyes:

Fiona
28.03.2008, 20:12
Perjantai 28.3.

Uinti 45 min. 1550 m rintauintia.

Kävin uimassa aamulla ennen töihin menoa. Aamupalan pystyi helposti syömään n. tuntia aikaisemmin, ei haitannut menoa. Lämmittelyt pitäisi hoitaa paremmin, sillä alku tökki ja pahasti. Olkapäihin ja yläselän lihaksiin sattui joka vedolla, mutta 300 metrin jälkeen alkoi sujua ihan eri tavalla. Sen jälkeen touhu oli helppoa ja kivaa :) Olisin uinut vielä 500 m, mutta allas täyttyi vanhuksista ja koululaisista, ettei sekaan meinannut mahtua.

Fiona
30.03.2008, 20:42
Lauantai 29.3.

Kävely 70 min.

Sunnuntai 30.3.

Selkätreeniä

1. Mave 50 kg x 5, 5, 70 kg x 5, 5, 5
2. Alatalja 50 kg x 6, 40 kg x 12, 12
3. Ylätalja 45 kg x 10, 40 kg x 12, 12
4. Takaolkapäät koneessa 20 kg x 10, 10, 10
5. Vatsat taljassa 70 kg x 15, 15, 15

Unet jäi taas vähän heikoksi. Siitä huolimatta treeni sujui ihan kivasti. Sääret ja polvet verillä taas...

Fiona
01.04.2008, 11:21
Maanantai 31.3.

10 min kävelyä matolla

1. Hauis kp 10 kg x 12, 10
2. Hauis hammer kp 12,5 kg x 5, 10 kg x 10, 6
3. Ojentajat, talja 35 kg x 12, 12, 12
4. Kickback 7 kg x 12, 12
5. Hauis keskitetty kp 8 kg x 8, 8

+ Salsa 50 min

Ei ollut tarkoitus tehdä salitreeniä, mutta koska olin ihan liian ajoissa odottamassa salsatunnin alkua, niin en keksinyt parempaakaan tekemistä. Harmittaa tää oikean olkapään kiukkuilu! Hauistreenit menee ihan olkapään ehdoilla, vaikka hauikset kyllä jaksais isompiakin painoja.

Salsa meni kivasti, alan oppia pikku hiljaa ;) Jalat ja selkä jumitti alussa, mutta toi toimii kyllä loistavasti palauttavana treeninä. Illalla vielä venyttelyä jumiutuneelle selälle.

Fiona
01.04.2008, 19:41
Tiistai 1.4.

Aamuspinning 50 min ja illalla salsa 1 h.

Fiona
02.04.2008, 22:09
Keskiviikko 2.4.

Osteopatiaa. Jestas, kun olikin lantionseutu jumissa! Siis kyllähän mä sen tiesin, mutta en odottanut, että käsittely sattuisi ihan noin paljon. On se vaan uskomaton fiilis nousta siitä pöydältä ja kävellä niin, että lantio liikkuu normaalisti. Vaikea selittää, mutta viime aikoina on tuntunut siltä, että vasen lonkka/suoliluu olisi edempänä kuin oikea. Onneksi lukot aukesi iisisti ja lantion puoliskot tuntuisivat olevan vielä toistaiseksi samalla tasolla.. Aiemmasta viisastuneena varasin uuden ajan parin viikon päähän samantien.

Pohdin, pitäisikö mennä huomen aamulla spinningiin vai ei. Jalat tuntuvat todella kipeiltä (ei ihme, olivat todella jumissa!), mutta ehkä lempeä aerobinen tekisi ihan terää. Hmm..

Rautateemu
02.04.2008, 23:32
Sunnuntai 30.3.

Selkätreeniä

1. Mave 50 kg x 5, 5, 70 kg x 5, 5, 5
2. Alatalja 50 kg x 6, 40 kg x 12, 12
3. Ylätalja 45 kg x 10, 40 kg x 12, 12
4. Takaolkapäät koneessa 20 kg x 10, 10, 10
5. Vatsat taljassa 70 kg x 15, 15, 15

Unet jäi taas vähän heikoksi. Siitä huolimatta treeni sujui ihan kivasti. Sääret ja polvet verillä taas...

Pakko oli stalkeroida että ihan hyvännököistä maastavetelyä. Kovempi karjunta vaan puutui enää. Käytkö muuten spinnussa ylhäällä? Jos vastasit ed. kyssäriin kyllä, niin ootko käynyt "The Arosusi" Markus Karppisen tunneilla?

e: Käytä jalkapallosukkia trikoiden tai pitkälahkeisten housujen kanssa (voit laittaa ne hooseneiden alle, jos plkää näyttävänsä tyhmältä) jos ei halua kesäksi rupisia sääriä. Fudissukat ei paljoa jossain Stadiumissa maksa.

Fiona
03.04.2008, 11:37
Pakko oli stalkeroida että ihan hyvännököistä maastavetelyä. Kovempi karjunta vaan puutui enää. Käytkö muuten spinnussa ylhäällä? Jos vastasit ed. kyssäriin kyllä, niin ootko käynyt "The Arosusi" Markus Karppisen tunneilla?

Oho, thanks! Kaikki neuvot, vinkit ja kommentit on enemmän kuin tervetulleita :) Täytyypä käydä hankkimassa tuollaiset sukat.. sitten kun muistaa :D

Spinningissä käyn Motivuksella, kun duuni maksaa kortin sinne. Karppista on kyllä moni kehunut!

Fiona
04.04.2008, 21:33
Perjantai 4.4.

Olkapäitä ja jalkoja Mayorsilla

1. Yhden käden viparit 8 kg x12, 9 kg x 12
2. Pystypunnerrus (ilman selkänojaa) 10 kg x 10, 10, 8
3. Viparit levypaino 5 kg x 10
4. Reiden ojennus 2 x 15
5. Reiden koukistus 2 x 12
6. Heilurihack 10 kg x 12, 15 kg x 10

20 min reipasta aerobista kuntopyörällä.

Tunnen olevani ihan rappiolla, kun keskiviikko ja torstai meni lepäillessä. Torstai-iltana oli pakko suunnistaa Helsingin yöhön vilkuilemaan poikaystävänsä takana kuikuillutta Paris Hiltonia.. Voi turhuus sitäkin reissua :D

Tää päivä on mennyt vähän herkuttelun puolelle, mutta mitäpä pienistä. Kaloreita ei silti tule varmaan kuin 2500-3000. Tää herkuttelu ei ollut suunniteltua, mutta jostain syystä keskiviikko ja torstai oli tosi vaikeita syömisen kannalta. Ruokahalu katosi täysin, ja söin kumpanakin päivänä ehkä 3 kertaa. Tosi outoa! Tänäänkin aamupalan ja lounaan väli venyi kuuteen tuntiin.. Ehkä se tästä, kun pääsee taas liikkumaan. Eipä siinä, pysyn kyllä elossa vaikka olisinkin joskus kuusi tuntia syömättä ;) Se vaan johtaa harmillisen usein sitten suunnittelemattomiin herkutteluihin. Ja ruokahalun katoaminen ei ole kovin hyvä juttu aineenvaihdunnan kannalta. Muutenkin vähäinen energiankulutus vähenee entisestään...

Fiona
05.04.2008, 15:08
Lauantai 5.4.

Uinti 1 h, 1500 m. Pääasiassa rintauintia, loppuun vaparivetoja 4 x 25 m. Sitten olinkin niin poikki, ettei mitään rajaa :rolleyes: Huhhuh! Oli positiivista huomata, että vapari sujui jo paremmin, enkä hyytynyt ihan heti. On se kuitenkin sen verran rankkaa, ettei pidempää matkaa vielä pysty vetää.

Rautateemu
05.04.2008, 15:20
Spinningissä käyn Motivuksella, kun duuni maksaa kortin sinne. Karppista on kyllä moni kehunut!

Markuksella on vaan perkeleen hyvät musat (jos ei oo "lisenssitunti") ja muistuttaa oikeesti sisäpyöräilyä, eikä persienketkutusta

Fiona
07.04.2008, 12:28
Sunnuntai 6.4.

Selkää Minnan kanssa Mayorsilla

1. Maastaveto 50 kg x 5, 5, 70 kg x 5, 80 kg x 1, 1
2. Alatalja 40 kg x 15, 12, 12
3. Ylätalja 40 kg x 10, 12, 12

Kävelyä 10 min + venyttelyt

Piti kokeilla, että nouseeko 80 kiloa ja nousihan se! Tekniikka ei vaan ihan taida vielä riittää... Ajatuksena oli nimittäin tehdä 80 kilolla muutama toisto enemmän, mutta lantiossa joku lihas vihlaisi sen verran ikävästi, että jäi tekemättä. Lihas otti sen verran itseensä, että se häiritsi muissakin liikkeissä. Iltaa kohden se tuntui kipeytyvän entisestään, mutta Burana ja lihasrelaksantti jeesas. Selvisin luultavasti säikähdyksellä :)

Edit. viisastuneena totean, etten treenaa jatkossa jalkoja perjantaina, jos sunnuntaina on tiedossa mavea..

Fiona
09.04.2008, 20:33
Maanantai, tiistai ja vielä tämä keskiviikkokin on mennyt ihan lepäilyn merkeissä. En tiedä mikä iski, mutta maanantain ja tiistain olin täysin koomassa. Tänään sain töissä jopa jotain aikaiseksikin, tai ainakin tunsin käyväni lähes täydellä teholla Taidan olla tulossa vanhaksi, kun enää ei palaudu valvomisesta ihan hetkessä.. Siinäpä siis tarpeeksi syytä kieltäytyä iltariennoista ja nunnautua luostariinsa!

Pohdinnan alla on myös ruokailut. Vetääkö neljän viikon pikadieetti (lomaa varten) vai ei? Toisaalta joo, mutta toisaalta taas ei. No, annan itselleni tämän illan miettimisaikaa Mulla on paha tapa soutaa ja huovata eestaas, että se ei oo nyt vaihtoehto. Että parempi miettiä asia nyt kunnolla loppuun asti. Jonkinlainen pidemmän aikajakson suunnitelma voisi olla paikallaan, aloin dieetille tai en.

Rautateemu
10.04.2008, 12:11
Pohdinnan alla on myös ruokailut. Vetääkö neljän viikon pikadieetti (lomaa varten) vai ei? Toisaalta joo, mutta toisaalta taas ei. No, annan itselleni tämän illan miettimisaikaa heitä kolikkoa:D

Jonkinlainen pidemmän aikajakson suunnitelma voisi olla paikallaan, aloin dieetille tai en. Näinhän se olis hyvä olla, ainakij se suunnitelma. Ainahan sitä voi muuttaa, mutta jos ei oo päämäärää, niin usein jää "pyörimiseksi" se treeni.

Fiona
10.04.2008, 20:37
Joo, arpomiseltahan tää touhu vähän vaikuttaa :D heh! Onneks ei oo niin vakavaa. Mutta joo, kyllä mä nyt neljä viikkoa jaksan tiukistella. Sen pidemmälle en kyllä vielä suunnittele :p Vaikka syytä olisi.. Olen vähän pihalla itsekin, nyt kun aerobista tulee tehtyä enemmän kuin punttia. Jos on antaa vinkkejä, niin antaa tulla! :)

Torstai 10.4.

1a. Lähentäjät 3 x 20
1b. Loitontajat 3 x 20
2a. Reiden ojennus 40 kg x 12, 50 kg x 10, 10
2b. Reiden koukistus 40 kg x 12, 50 kg x 10, 8
3. Viparit sivulle kp 7 kg x 7, 10, 10
4. Pystypunnerrus kp 10 kg x 10, 10
5. Selän ojennus 3 x

En tiedä, mikä ihmeen treeni tää oli. Kunhan sävelsin jotain, heh. Harjoittelin lisäksi kyykyn tekniikkaa kepin ja tangon kanssa. Jospa se sieltä löytyisi, jonain päivänä... Selän ojennukset pisti oikeasti koville! Tein ne vähän erilailla, syviä lihaksia painottaen. Auts! Olipas hauskaa, miksihän pidin nuo kolme laiskottelupäivää :rolleyes:

Fiona
13.04.2008, 14:26
Perjantai 11.4. ja lauantai 12.4. menivät lähestulkoon kokonaan rentoutumisen parissa. Lauantai-illan vietin rakkaan Jonna-ystävän kanssa kokkailun merkeissä. Lisäksi siivoilin, suunnittelin tulevaa ja yritin hieman opiskella. Tässä olis pikkaisen tiukka jakso opintojen kanssa - opiskelen kahta tutkintoa yhtä aikaa nyt huhti- ja toukokuun ajan! Siihen kun lisää vielä normaalin päivätyön, harrastukset ja freelancer-työt, niin jepjep.. :cool: Itsepä olen tieni valinnut, enkä todellakaan valita. Tää on kivaa, mutta toki välillä haasteellista minulle, joka ei ole tottunut aikatauluttamaan elämäänsä, eikä muutenkaan tykkää suunnitella tekemisiään sen ihmeemmin. Spontaanius :rock:

Dieetin suhteen päädyin siihen, etten ala kiusata yhteistyöhalutonta aineenvaihduntaani millään nälkäkuureilla. Aloitetaan siis rauhallisesti (ja fiksusti?). Sitä paitsi kuulin, että ei kuukaudessa lähde ku nesteet, eli kannattaa ennemmin panostaa hyvään rusketukseen.. Taidankin laittaa salikortin tauolle ja käyttää säästyneet rahat solariumiin ja itseruskettaviin ;) Toisaalta, jos lopettaisi myös syömisen, jäisi enemmän rahaa itsensä grillaamiseen.. hmm..

Puolen vuoden päästä tapahtuu jotain sellaista, että silloin olisi kiva olla paremmassa kondiksessa. Mikäänhän ei ole vielä varmaa, mutta jos juttu toteutuu tällaisena kuin se tällä hetkellä on suunnitelmissa, niin aika magee homma! Mikään kauneuskilpailu ei tosiaankaan ole kyseessä, eli voin ihan hyvin olla minkä näköinen tahansa.. mutta ennemminhän sitä katselee kauniita ihmisiä, eikö? Nyt vaan sormet, varpaat, hännät ja hiustupsut ristiin, että suunnitelmat myös toteutetaan! :thumbs:

Tänään tiedossa selkätreeniä maastavedon kera!

Ps. Olettehan jo huomanneet uuden ProBody-lehden (www.probody.fi)?

kata
13.04.2008, 16:43
Tässä olis pikkaisen tiukka jakso opintojen kanssa - opiskelen kahta tutkintoa yhtä aikaa nyt huhti- ja toukokuun ajan! Siihen kun lisää vielä normaalin päivätyön, harrastukset ja freelancer-työt, niin jepjep..
Miten ihmeessä toi voi edes olla käytännössä mahdollista? :D Ethän sä edes ehdi nukkua ja syödä. Toivottavasti on tosiaan tilapäistä. Vaikka onhan se niin kivaa kun on elämässä menossa mielenkiintoisia juttuja. Laita joskus huviksesi sun päivän aikataulu.

Puolen vuoden päästä tapahtuu jotain sellaista, että silloin olisi kiva olla paremmassa kondiksessa. Mikäänhän ei ole vielä varmaa, mutta jos juttu toteutuu tällaisena kuin se tällä hetkellä on suunnitelmissa, niin aika magee homma! Mikään kauneuskilpailu ei tosiaankaan ole kyseessä, eli voin ihan hyvin olla minkä näköinen tahansa.. mutta ennemminhän sitä katselee kauniita ihmisiä, eikö? Nyt vaan sormet, varpaat, hännät ja hiustupsut ristiin, että suunnitelmat myös toteutetaan! :thumbs:
:thumbs: Toivottavasti juttu toteutuu! Tällä on sormet, varpaat ja yksi häntä pystyssä, vaikka ei me ees tiietä mikä juttu kysessä. Kerro sit joskus.

Ps. Olettehan jo huomanneet uuden ProBody-lehden (www.probody.fi)?
Mun lempipalsta löytyy sivulta 78 :)

Fiona
14.04.2008, 13:33
Miten ihmeessä toi voi edes olla käytännössä mahdollista? :D Ethän sä edes ehdi nukkua ja syödä. Toivottavasti on tosiaan tilapäistä. Vaikka onhan se niin kivaa kun on elämässä menossa mielenkiintoisia juttuja. Laita joskus huviksesi sun päivän aikataulu.

Hehe :D Hyvin oon ehtinyt ainakin syödä.. ;) Nukkumisesta voi sit jo vähän tinkiäkin ajoittain. Onneks työajalla ehtii tehdä jonkin verran noita koulujuttuja. Eikä tässä nyt kuitenkaan mistään akateemisista koulutuksista ole kyse, et hyvin täs ehtii.. kai :) Kerron kyllä sit tosta jutusta, jos se toteutuu. Toivotaan parasta! Niin ja viikon päästä nähdään!

Sunnuntai 13.4.

Mayorsilla selkää Minnan kanssa

20 min kuntopyörää

1. Mave 50 kg x 5, 5, 70 kg x 4, 5, 5, 50 kg x 5
2. Alatalja 40 kg x 15, 15, 15
3. Ylätalja kapea 40 kg x 12, 12, 10
4. Takaolkapäät koneessa 17,5 kg x 12, 20 kg x 10, 17,5 kg x 10
5. Vatsat taljassa 3 x 15

Oli aika tuskallista tehdä maven jälkeen vatsoja polvillaan.. Auts! :rolleyes: Illalla yritin suihkutella itseruskettavaa iholleni. Vaatinee muutaman harjoituskerran lisää. Se ei ollutkaan ihan helppoa puuhaa.

Jonna
14.04.2008, 20:01
Hei, oi, ihana Fiona, kiitos viimeisestä! Lämmöllä muistelen iltamaa :kuola:
Mites kutes muistitko käyttää arvokasta suunuppuasi ja kysellä tulevasta viikonlopusta? Tahtois olla lähellä sua...

Fiona
16.04.2008, 22:05
Maanantai 14.4.

Salilla sekalaista yläkroppatreeniä, mm. olkapäitä muodikkailla Linda-vipareilla (auts!), yhden käden vipareita, penkkiä tangolla ja rintaa ristikkäistaljassa. Hauiksia käsipainoilla ja kyykkytekniikan treenaamista. Painoissa ei ole paljoa kertomista, kunhan heiluin salsan alkua odotellessani :)

Salilla ahersin noin 45 minuuttia, jonka jälkeen venyin 15 min ja sitten tunniksi salsaamaan. Voi elämä ja kuolema kuinka väsytti, kyllästytti ja suoraan sanottuna vitutti! Olin ihan poikki ja mietin, kehtaanko lähteä tunnilta kesken kaiken pois. Sisulla vedin loppuun saakka, onneksi. Fiilis parani puolen välin jälkeen huomattavasti :)

Tiistai 15.4.

Ratsastus 1 h

Ensimmäistä kertaa hevosen selässä kahden vuoden tauon jälkeen. Pysyin selässä ja jopa osasin jotain, vaikka toisin luulin :D Ja tänään en ole edes mitenkään ihmeellisen kipeä, jeejee. Hauskaa ja rankkaa puuhaa. Harmi vaan, että se on niin kallista touhua...

Edit. Jonna, yritys on ollut kova ;) toivotaan..

Stash
17.04.2008, 10:45
Ratsastus 1 h

Ensimmäistä kertaa hevosen selässä kahden vuoden tauon jälkeen. Pysyin selässä ja jopa osasin jotain, vaikka toisin luulin :D Ja tänään en ole edes mitenkään ihmeellisen kipeä, jeejee. Hauskaa ja rankkaa puuhaa. Harmi vaan, että se on niin kallista touhua...

Minäkin olen kutakuinkin samassa tilanteessa: kohta tulee 1,5 vuotta taukoa viimeisestä ratsastuskerrasta. Monen monituista kertaa on haluttanut varata tunti, mutta uuden paikan etsiminen on jotenkin henkisesti raskasta, ja tosiaan taloudellinen tilannekin antaa aika heikosti myöten tuolle rakkaalle harrastukselle..:( Nyt sitä toden totta osaa arvostaa ilmaisia tunteja lukioaikana. On se vain niin hauska ja kehittävä laji.

Fiona
19.04.2008, 11:21
Minäkin olen kutakuinkin samassa tilanteessa: kohta tulee 1,5 vuotta taukoa viimeisestä ratsastuskerrasta. Monen monituista kertaa on haluttanut varata tunti, mutta uuden paikan etsiminen on jotenkin henkisesti raskasta, ja tosiaan taloudellinen tilannekin antaa aika heikosti myöten tuolle rakkaalle harrastukselle..:( Nyt sitä toden totta osaa arvostaa ilmaisia tunteja lukioaikana. On se vain niin hauska ja kehittävä laji.

Niin sä oot tainnut käydä ratsastuslukion? Mageeta :) Mä myin oman hevoseni 2,5 vuotta sitten ja sen jälkeen oon käynyt ihan vaan pari kertaa kaverin hevosella maastoilemassa. Täytyy myöntää, että tuo viime tiistainen tunti oli hienoinen pettymys. Ok, kyseessä ei ollut SRL:n hyväksymä talli, mutta silti maksavana asiakkaana odottaisi tulevansa kohdelluksi vähän paremmin. Toisin sanoen, jos huomautan, etten kuullut mitä opettaja sanoi, niin en halua kuulla, että "no on se ihme kun muut kuulee mut sinä et" :D On joo kyllä, kun opettaja on kääntyneenä muita kolmea kohti ja luonnollisesti selkä on muhun päin, kun olin eri puolella kenttää.. heh. Ja muutenkin olisin odottanut, että opettaja olisi vähän kysellyt fiiliksiä hevosista jne, kun kuitenkin oltiin ensimmäistä kertaa käymässä. :rolleyes: Tulipa vuodatus!

Torstai 17.4.

Spinning 1 h

Jalat ihan poikki ratsastuksesta. Otti koville :p Alussa varsinkin meinas usko loppua, kun jalat eivät meinanneet vetreytyä millään.

Perjantai 18.4.

Stepaerobic 1 h

Kivaa :)

Lauantai 19.4.

Aamulenkki 45 min. Ihana auringonpaiste! :) Kohta Kultsalle jännäämään!

Edit. alkaa taas vasen olkapää, rinta ja yläselkä oireilla. Sellaista jännää lihaskireyden tunnetta, mutta venyttely ei oikein auta siihen. Sormet alkaneet puutua öisin jne. Onneksi keskiviikkona on osteopaatin käsittely! Siihen asti pitää vaan koittaa tehdä Inkerin neuvomia liikkeitä, jotta hermot eivät joutuisi venyttelyn takia enempää puristuksiin. Mun nivelet kun on sen verran paljon yliliikkuvat, etten saa kunnon venytystä muuten kuin ylivenytyksissä, jolloin taas hermot joutuu entistä enemmän puristuksiin.

Stash
21.04.2008, 11:56
Täytyy myöntää, että tuo viime tiistainen tunti oli hienoinen pettymys. Ok, kyseessä ei ollut SRL:n hyväksymä talli, mutta silti maksavana asiakkaana odottaisi tulevansa kohdelluksi vähän paremmin. Toisin sanoen, jos huomautan, etten kuullut mitä opettaja sanoi, niin en halua kuulla, että "no on se ihme kun muut kuulee mut sinä et" :D

Ainakin minulla on suomalaisista ratsastuskouluista (niin valvotuista kuin valvomattomistakin) ihan roppakaupalla vastaavanlaisia huonoja kokemuksia. Jotenkin asiakaspalvelu ei ole vieläkään aivan täysin rantautunut tuolle alalle, vaan monissa paikoissa saa todella töykeää kohtelua, informointi on huonoa ja ilmapiiri todella riitaisa, kuten hevospiireissä muutenkin usein. En tiedä mistä johtuu. Monet "villit tallit" saattavat usein olla fiilikseltään jo parempia kuin valvotut ja hyväksytyt. Ja toki monia hyviä poikkeuksiakin on.

AnZu
21.04.2008, 13:06
Itsekin joskus aikoinaan olen ratsastanut. Joskus jopa tuntejakin ottanut, mutta enimmäkseen kavereiden ja tuttujen hevosilla mennyt. Nyt tulee kaksi vuotta taukoa ratsastuksesta... Harmittaa kyllä kun ei pääse mihinkään. Mutta en oikein haluaisi mennä tässä lähistöllä olevalle tallille, kun ilmapiiri on tosi töykeä siellä. Niikuin tuossa Stash mainitsi, että näissä hevospiireissä on todella huono ja ahdasmielinen tunnelma. En tiedä miksi?! :confused: Pienenä oikein pelkäsin aina mennä ratsastustunneille (joskus otin semmosen kymmenen kerran "paketin" tunteja), kun talilla oli niin ikävä olla. Ihmiset jotenkin katso ylimielisesti, kun eihän mulla nyt omaa hevosta ollut... Opettaja oli melko töykeä ja jäi tosi huonot fiilikset niistä tunneista. Sen jälkeen kävin vaan kaverin luona ratsastamassa ja myöhemmin naapurin hevosilla.

Stash
22.04.2008, 08:11
Pienenä oikein pelkäsin aina mennä ratsastustunneille (joskus otin semmosen kymmenen kerran "paketin" tunteja), kun talilla oli niin ikävä olla.

Voisinkin väittää, että minkään muun harrastuksen/toiminnan parissa itsetuntoa ei ole niin tehokkaasti koetettu murskata (ja ehkä osittain onnistuttukin) kuin ratsastuksessa. Hälyttävän suurella osalla ratsastuksenopettajista ei tunnu olevan minkäänlaista pedagogista tietotaitoa, vaan ihmisen epäonnistuminen nähdään herkästi yrittämisen puutteena/asenneongelmana. Yleensä ainoana keinona saada ihminen suoriutumaan paremmin on vaatimusten koventaminen, huutaminen, raivoaminen ja suoranainen vittuilu. :confused: Kun tähän lisätään vielä henkilökunnan inside-veljeily tallin vakikävijöiden kanssa ja se, että suurin osa oppilaista on lapsia, niin eipä ihme, että monelle jää huono maku suuhun. Joskus ystäväpiirissä pohdimme, että syy varmaan onkin juuri aikuisharrastajien vähäinen (joskin lisääntyvä) määrä ja hevosalan huonot työolosuhteet ja -ehdot.

Fiona
22.04.2008, 20:28
Hälyttävän suurella osalla ratsastuksenopettajista ei tunnu olevan minkäänlaista pedagogista tietotaitoa, vaan ihmisen epäonnistuminen nähdään herkästi yrittämisen puutteena/asenneongelmana.

Totta :rolleyes: Mekin ollaan monesti pohdittu, että kuuluuko ratsastuksenopettajien koulutukseen oppilaiden kiduttamista ja itsetunnon murskausta montakin opintoviikkoa.. Kai sitä on tulossa vanhaksi, kun haluaa oikeasti palvelua ja vastinetta rahoilleen. Pikkutyttönä riitti, että hevosella pääsi eteen ja taakse, ja ettei opettaja huutanut sentään ihan koko tuntia :D

Sunnuntai 20.4.

Lenkki 1h, kävellen ja juosten.

Tiistai 22.4.

1 h salsaa ja sitä ennen pikapikaa selkää Motivuksella

1. Sjmv 40 kg, 3x10
2. Alatalja 30 kg x 12, 40 kg x 8, 8
3. Ylätalja 40 kg x 8, 8, 8
4. Takaolkapäät penkkiä vasten nojaten 5 kg x 8, 12, 10

En muka ehtinyt tehdä lämmittelyksi mitään, joten kuvittelin Sjmv:n hoitavan lämmittelyn osuuden. Takareidet eivät tykänneet.. Oon hieman hölmö, kun en ilmeisesti vieläkään tajua, että mun on lämmiteltävä jalat superhyvin, muuten ne kramppaa ja venähtää. Muuten meni kivasti :)

Maanantaina olikin lepopäivä, kun luulin tulevani kipeäksi. Oksetti, pää oli kipeä ja paleli. Onneksi siitä selvittiin yhden illan levolla sekä C- ja B-vitamiiniannoksien tuplaamisella :p

Huomenna osteopaatille. Onneks nää krempat pitää mun jalat maassa näitten treenien suhteen, muuten alkaisin intoilla ihan liikaa.. :rolleyes: Tekisi mieli hankkia valmentaja ja tehdä asioita enemmän tosissaan, mutta nyt ei ole sen aika. Kroppa kuntoon ensin, sen jälkeen vasta. :) Osaanhan mä itsekin, kunhan vaan viitsin. Oon vaan tosi huono auktoriteetti itselleni, hehe.

Fiona
23.04.2008, 19:49
Keskiviikko 23.4.

Osteopatia 45 min. Lantio on (oli) taas ihan viturallaan. Kovasti mulle lupailtiin, että tällä kertaa lantion pitäisi pysyä tasapainossa ainakin pari viikkoa. Ja että viisi hoitokertaa riittäisi, jonka jälkeen voisi käydä harvemmin. Toivottavasti, mutta en usko ennen kuin näen! Osteopaatti suositteli aloittamaan jonkun syviä lihaksia vahvistavan lajin -- pilateksen, joogan tai vastaavan. Niin, ja syväkyykyn pienillä painoilla ja kunnon venytys lonkille ala-asennossa.

Fiona
26.04.2008, 15:53
Voi luoja tätä ongelmakroppaa. Kun ei pysy, niin ei pysy. Siis se lantio siellä missä sen pitäis olla! Äh. Toivotonta.

Liikunnat ovat olleet suhteellisen aerobispainotteisia tällä viikolla. No, mitäpä tuosta.

Keskiviikko 23.4.

45 min kävely

Torstai 24.4.

30 min kävely

Lauantai 26.4.

60 min kävely

Perjantai oli lepopäivä, tuli nimittäin oltua töissä melkein 12 h.. :rolleyes: Olisi pitänyt käydä illalla edes kävelemässä, selälle ei tee yhtään hyvää olla liikkumatta. Positiivista on se, että ruokavalion siistiminen näyttää toimivan kuten toivoinkin. Itse asiassa jopa paremmin kuin odotin :)

Fiona
27.04.2008, 22:12
Sunnuntai 27.4.

Lenkki 90 min.

Ensimmäinen puolisko oli suht kärsimystä, kun eilisen runsashiilarisen päivän takia penikat meni kivuliaaseen pumppiin. Toinen puolisko olikin paljon helpompi ja vauhdikkaampi. Menin ihan sekaisin kesken kaiken ja juoksin vaikka kuinka pitkän pätkän. Hah! :)

Jonna
28.04.2008, 09:57
Luin että sulla on jo toinen puolisko tullut vierelle??!!? :DSe olikin lenkki...
Hurjasti olet ehtinyt vääntää lenkkejä vaikka kaikenmaailman ohjelmia elämässäs pukkaa, hyvä hyvä Fiouna!
(olet ollut ajatuksissani)

Fiona
29.04.2008, 12:27
Haha :D Lenkin puoliskoja vain, ei muuta!

Maanantai 28.4.

Rintaa, olkapäitä, käsiä

1. Penkki kp 10 kg x 12, 12, 15 kg x 4, 3
2. Yhden käden viparit sivulle 10 kg x 12, 10
3. Viparit sivulle 6 kg x 12, 10
4 a. Hauis taljassa 20 kg x 15, 30 kg x 10
4 b. Ojentajat taljassa 20 kg x 15, 30 kg x 12
5. Hauis kp 9 kg x 12, 10 kg x 10
6. Vatsat taljassa 60 kg x 15, 15

Lisäksi niitä tukilihaksia.. syviä vatsoja ja selkiä. Vähän taas tällaista suunnittelematonta treeniä. Olen tyytyväinen, että käsipainopenkki ei sattunut olkapäähän! Sitä uskaltaa varmasti tehdä jatkossakin.

Fiona
18.05.2008, 23:08
Tähän se loppuikin, se hyveellinen elämä. Vappuun nimittäin ;) No ei kai. Kyllä siitäkin selvittiin muutaman päivän levolla, ja normaalielämä jatkui. Viikko oli töiden ja opiskelujen puolesta suht hektinen, eli treenit eivät olleet ihan ykkösprioriteettina. Viime viikko menikin helteisessä Kreetassa :) Alkuviikko meni suht aktiivisesti paikkoja kierrellessä, lenkkeillessä jne. Torstaina heräsinkin sitten jumalattomaan kurkkukipuun! Siihen loppui se aktiivisuus, ja loput lomapäivät menivätkin makoillessa.

Tää päivä on kulunut sohvan pohjalla sekä matkatavaroita purkaessa. Väsyttää, mutta sekin taitaa olla ihan normaalia flunssan oireilua. Eipä tosin jaksa yksi flunssa paljoa stressata - olen ollut ennen tätä tautia 6 kk terveenä! Wohou! :)

Ai niin, sen lomaa edeltävän kolmen viikon ruokavalion siistimisen tuloksena oli lopulta -3 kg. (Taisivat tulla takasin lomaviikolla, muttei puhuta siitä :D) Taidanpa siis jatkaa projektia, tai paremminkin aloittaa sen alusta, korkojen kera :rolleyes: Nesteet ovat jämähtäneet kroppaan. Kuume, helle ja vähäinen juominen eivät tunnu hyvältä yhdistelmältä..

Kisoihin taitaa muuten olla parikymmentä viikkoa aikaa! Tsemppiä kaikille dieettaajille :) Saisinkohan niskastani niin tiukan otteen, että jaksaisin vetää 20 viikkoa kisaajien tahdissa?

Edit. ps. palaneen hipiän paras ystävä on kreikkalainen jogurtti (rasvaisempi parempi) tai maitorahka. Ihan loistava apu :)

Fiona
26.05.2008, 21:19
Maanantai 26.5.

Kevyttä jalkajumppaa

1. Koukistus 20 kg 3 x 15
2. Ojennus 25 kg x 15, 15, 35 kg x 15
3. Sjmv 40 kg x 15, 15
4. Mave 50 kg x 5
5. Prässi (vipuvarsi) 50 kg x 20, 100 kg x 13, 13, 13
6. Vatsat, rutistus penkillä 2 x 20 (max)

Ottihan koville :sweat: Pikkaisen vielä yskittää ja olo on välillä vetämätön. Eipä tää näytä olevan menossa poiskaan, eli parempi vaan aloittaa treenit vähitellen.

Jonna
27.05.2008, 17:22
Mites mites, näitkö eilen mahdollista tulevaa hikoiluttajaasi? Oliko suolainen hinta, miltä hlö vaikutti, olitteko samalla aaltopituudella??
Kerro mulle kerro!