Näytä koko versio sivusta : Carinan jumppaa
No katsotaas jaksanko päivittää vai en. Voihan olla, että koukkuuntuminen iskee alta aikayksikön taas :)
Eli tässä mun treenipäiväkirjassa eletään vaihetta, jossa palauttelen kroppaa ylikunnosta ja jatkuvista olkapäätulehduksista, sekä muista kropan rempoista (selän välilevynpullistuman kanssa eloa jne.). Kisat tulee jossain vaiheessa eteen, mutta nyt opettelen elämään normaalimpaa liikunnallista elämää (en liikunnasta luovu, saa kirveellä yrittää uhata :evil:).
Eli tässä männä viikonlopun liikunnat:
Lauantai 3.5.
Salilla vähän työntävien ja hauis jumpan kokeilua:
1) Vinopenkki-vipuvarsityöntö (tjsp.): 3x15 x 0-15kg/puoli
(siistillä tekniikalla, joskin olkapäät vähän ilmoitteli olostaan)
2) Hammer hauis alataljassa narulla: 3x15 x 20-25kg
(kevyttä pumppailua)
3) Viparikokeilua: 3x15 kääpiöpainoilla (lue 4-5kg), ei ollu hyvä idis, sattu :(
4) Hauiskäännöt KP: 2x15 x 8kg
Eli satujumppaa :)
Sitten venyttelyä Tiinan vapariharjoittelua seuratessa, on mimmi elämänsä kunnossa lähdössä EM:iin :thumbs:
Sunnuntai 4.5.
1h20min kävelylenkki kauniissa metsäisissä ja merellisissä maisemissa. Lenkki tuli tehtyä parhaimmassa seurassa ja lenkin jälkeen hyvät palauttelut, ettei menisi katabolian puolelle. Kiitos F 879 (Ainiin vedinhän mä niitä leukojakin siellä telineillä muutamat, F avusti vähäsen nilkoista)
Viikko-ohjelma (viikko 19) on kutakuinkin seuraavanlainen:
Ma: Fillaroinnit töihin ja takasin (30-40min sivu)
Ti: Sali: Yläkroppaa ja vatsoja (+ yläselän fyssariharjoitteet)
Ke: Koko päivä hässäkkää tiedossa, joskin illalla tyttöjen Wii-Fit peli-ilta, kai sitä voi jotenkin urheilulliseksi sanoa. Ainakin aion kokeilla niitä tasapainojuttuja jne. :D
To: Telinevoikka ~2h
Pe: Fillaroinnit töihin ja takasin (30-40min sivu)
La: Sali: Alakroppaa ja vatsoja (+ yläselän fyssariharjoitteet)
Su (Äitienpäivä): F Olisiko revanssin paikka, ehkä maltillisemmilla palautteluilla ;) ?
Vähän hintsusti saan salitreenejä mahtumaan viikkoon, kun yritän tässä selvitä yhdellä treenillä/päivä, etten kahmisi taas liikaa juttuja. Treenivapaakin pitäisi yrittää pitää jossain, on tämä vaikeaa :hmm:.
Maanantai 5.5.
Fillarointi töihin 38min
Kävin ABC:llä ostamassa rahkan ja raejuuston, joten oikea aika olisi ehkä 35min. Hyvä, parannusta edellisestä kerrasta. Autolla samaan työmatkaan menee aina vähintään 30 minuuttia. Fillarilla matka tulee menemään myöhemmin 25-30 minuutissa kevyeen. Nyt vielä himmailen vauhdin kanssa. Iltapäivällä tiedossa luonnollisesti matka kotiinpäin. Ohjelmassa ei muuta kuin illalla kotona venyttelyt.
Jatkon viikko-ohjelma voi näyttää suunnilleen tältä (tämä siis sitten kun telinevoikat jatkuu 2x vko (ti & to):
Ma: Fillarointi duuniin/takas
Ti: Telinevoikka
Ke: Treenivapaa/Salitreeni
To: Telinevoikka
Pe: Fillarointi duuniin/takas
La: Treenivapaa/Salitreeni
Su: Akrobatia/Salitreeni
Muutamana sunnuntaina tiedossa akrobatia-treenit GB:llä, mutta jos ei niitä niin silloin salitreeni. Teen puntilla nyt yläkroppa/alakroppa jaolla, kipujen rajoissa. Salille ei tässä ohjelmassa ole kauheasti nyt panostusta, mutta kunhan saan nämä kivut kuriin olkapäistä jne., niin sitten pystyn paremmin alkaa panostaa taas puntiin. Tällä hetkellä treenit ovat aika aerobis-painotteisia, mutta tällaista mukavaa hyötyliikunta-aerobista, ilman hampaiden kiristelyä. Ortopedin mukaan saan telinevoikkaakin saan tehdä kivun rajoissa, joten selän ongelmat eivät ole siihenkään este :) Oli hauska kuulla ortopediltä, että lihaskunnossa mulla ei hänen mukaan ole mitään puutteita, päin vastoin. Harvemmin lääkäri huomauttaa, että oletpa lihaksikas :lol:, sillä oli joko silmät kierossa tai sitten sen vastaanotolla on käynyt vaan perus-Pirkko-toimistotyöntekijät hiirikäsiongelmineen (tämä ei siis millään pahalla kenellekkään, olen itsekkin toimistotyöntekijä :piis:).
Mä ainakin seuraan mielenkiinnolla eli koitahan koukuttua!
Kurja kuulla sun selästä, viimeksi kun nähtiin ei tainnut vielä olla mitään syytä tiedossa vaan pelkkää kipua... Nyt ainakin on sitten hoidossa eikä ilmeisesti mitään mystistä vaan ihan oikea diagnoosi.
Onko toi varmistunut että telinevoikan toinen päivä ois tiistai? Sinne mäkin voisin ehtiä jos ei ole sikamyöhään :)
Terveisin se kyykkyhyppypainonakin käytetty rimpula joka treenailee Mimmin kanssa ;)
Ha haa, arvasinkin, että se oot sinä. Oot loistava kyykkyhyppypaino, ku oot niin pieni :) Joo viimeks ei ollu mitään tiedossa, mutta nyt on ja toivottavasti tästä on tie vaan ylöspäin. Tän viikon torstaina on treenit jo 18:15 joten sitten varmaan jutellan lisää tosta tiistaista Halo vois ehkä tietää lisää, mutta tuu torstaina (jos kerkeät) niin sit ollaan varmasti vähän viisaampia.
puustinen
05.05.2008, 10:34
jee, aloitit treenipäivyrin :) ! käyn täällä kurkkimassa varmaan päivittäin.
olin niin harmissani luettuani kaikista sun kivuista ja säryistä, mutta onneksi nyt on diagnoosi ja hoito olemassa. toivottavasti törmäillään taas jossain akrotreeneissä tai leireillä!
Kiva, että kävit puustinen :) Törmäillään joo toivottavasti. Oletko tulossa seuraavalle vaparileirille ?
Ma iltapäivä
Fillarointi kotiin armottomassa vastatuulessa. :mad: Vauhti pysähtyi välillä kuin seinään. Varsinkin himaan vievällä sillalla tuntui, ettei etenemistä tapahtunut yhtään, vaikka poljin seisten. No tällä ko. sillalla tuulee aina, mutta nyt oli koko matka yhtä tuulta. Hiekkaa on nyt kaikki reiät täynnä, vaikka öögalasitkin oli päässä :cool: Lopullinen aika oli lopulta kuitenkin sama kuin aamulla = 38minsaa..., mutta kyllä se siitä paranee, toivottavasti... (Miks mun pitää tota aikaakin kokoajan kytätä? Eiks tän pitänyt olla vaan kivaa duunimatka pyöräilyä, jonka tarkoituksena on viedä paikasta A paikkaan B :rolleyes:, ei sitä itselleen näemmä mitään voi saanpahan paremman motivaation polkemiseenkin :evil:)
Heipsan Carina, kiva kun taas kirjoittelet! Seurailen sivussa :)
Uskon ettei F pääse ensi su, on nääs etelänmailla, samoilla mailla Kreikassa niin kuin minäkin! :D Tsägällä vielä!
Tsemppiä kremppojen hoitoon, sekä haleja myös
Hellou!
Kiva että säkin kirjoittelet täällä, tämä thread menee ehdottomasti seurattavien listalle :) Noista voimistelutreeneistä; se viikon toinen treeni täytyy vielä varmistaa ja sopia, siitä oli viimeksi vähän puhetta muttei tosiaan päätetty mitään. Tiistai on vaihtoehto, mutta tosiaan päivää ja aikaa voidaan vielä muuttaa että mahdollisimman moni pääsee paikalle. Seuraaat treenit on kuitenkin tämän viikon torstaina (kuten sanottu, klo 18:15), joten sinne kaikki paikalle :)
Harmin harmi kun en pääse torstaina mutta täältä siis yksi ääni lisää tiistaille ;) Tai no, aika sama oikeastaan mutta päivästä riippumatta sopivan aikainen ajankohta ois pop pitkämatkalaiselle!
Heipsan Carina, kiva kun taas kirjoittelet! Seurailen sivussa :)
Uskon ettei F pääse ensi su, on nääs etelänmailla, samoilla mailla Kreikassa niin kuin minäkin! :D Tsägällä vielä!
Tsemppiä kremppojen hoitoon, sekä haleja myös
Ainiin. Mä kuulinkin että ootte molemmat lähdössä samana päivänä lomalle. Ihanaa lomaa teille molemmille, meillä taitaa Kreikka kutsua syksymmällä. Kiitos muru tsempeistä, haleja myös sinne :)
Hellou!
Kiva että säkin kirjoittelet täällä, tämä thread menee ehdottomasti seurattavien listalle :) Noista voimistelutreeneistä; se viikon toinen treeni täytyy vielä varmistaa ja sopia, siitä oli viimeksi vähän puhetta muttei tosiaan päätetty mitään. Tiistai on vaihtoehto, mutta tosiaan päivää ja aikaa voidaan vielä muuttaa että mahdollisimman moni pääsee paikalle. Seuraaat treenit on kuitenkin tämän viikon torstaina (kuten sanottu, klo 18:15), joten sinne kaikki paikalle :)
Harmin harmi kun en pääse torstaina mutta täältä siis yksi ääni lisää tiistaille ;) Tai no, aika sama oikeastaan mutta päivästä riippumatta sopivan aikainen ajankohta ois pop pitkämatkalaiselle!
Jep, jutellaan treenipäivästä sitten torstaina lisää, mutta otan Nessie sun toiveen sit huomioon siellä, mulle kyllä se tiistai passais myös ihan kivasti.
Eli duunin jälkeen salille, jossa (yläkropan) satujumppaa Mimmin kanssa. Mimmi oli sopivasti parantelemassa vasta flunssasta, joten satujumppa sopi meille molemmille. Alkuun normi lämpät ja tein yläselän fyssarikoonnit.
Kaikki sarjat 3x15, jos muuta niin merkattu erikseen
1) Ylätalja suoralla tangolla eteen: 35-45kg
2) Rintapunnerrus vipuvarsihässäkällä: 5-10kg/puoli :lol:
Tein tyylillä kädet alaviistoon, jos laitan ne levälleen niin sattuu olkapäihin, nyt tein täysin kivuttomasti (paitsi sillon kun testasin ja laitoin sivulle päin :)) Voi olla, että meni liikaa ojentajille, mutta mieluummin ilman kipua.
3) Arnold press KP: 10kg (tehtiin vaan 2x15)
4) Hauiskääntö suoralla tangolla + ranskalainen punnerrus maaten, samalla tangolla superina molemmat: 15kg (tätäkin vaan 2x15)
5) Vatsat pallolla
Tähän piristykseksi (+omaksi häpäisyksi), sellainen tööt kuva, ettei pahemmasta väliä :). Vois ennemmin laittaa piristykseksi tonne Läskit fitness kisaajat (tjsp) -threadiin, mutta laitan tänne (selkä-olkapäävammaisen "wanna-be-fitness-urheilijan" kuva, ilmekkin ihan wtf :p).
889
p.s. Sain mukavaa viestiä jenkeistä kangasfirmalta, joten jos jollain on tarvetta syksylle kisabikineistä niin facebookissa multa löytyy kuvia muutamista "töistä" ;) Mua voi tulla sinne pökkimään, ne ketkä tunnistaa. En kysynyt tähän "mainokseen" lupaa, joten modet poistakoon jos on tarpeen.
p.s.2) Ainiin olen ruvennut funtsimaan tulevan/tulevien treenikausien jaksotusta ja suunnitelmaa (kunhan kesän ohjattujen akrobatioiden tarkemmat aikataulut selviävät), eli jotain hyvää => yritän ees itse jotain. Rautateemu on saanut tartutettua jonkinlaisen miettikää itse -sairauden tähänkin jäärään. No suunnitelmat voi julkistaa vasta kun olen saanut ne pähkäiltyä puhki..., mutta tutkintatyö erilaisten kuntoutusjumppa/yleisjumppaa vaihtoehtojen välillä on päällä, eli käyn läpi erilaisia treenitapoja yleisurheilusta kuin muistakin lajeista (kiitos vinkeistä GB:n toiselle Teemulle).
Kiva kun aloit kirjoittelemaan taas:) tulee varmasti seurailtua. Nähdään telinevoikassa:)
Kiva kun aloit kirjoittelemaan taas:) tulee varmasti seurailtua. Nähdään telinevoikassa:)
Kivaa, nähdään illalla :)
Keskiviikko 7.5.
Illan "urheilut" pelleilyä Wii-Fitillä. Tuli kokeiltua kaikkia juttuja Joogasta, aerobisiin ja tasapainoiluihin, myös lihaskunto-ohjelman puolella tein muutamat etunoja + sivunoja kombinaatiot (mun etunojat oli ojentajapunnerruksia, sillä ne pystyn tekemään ilman kipuja). Lisäks kun alussa en kuunnellut ohjelman ohjeita, niin tein liian nopeasti, joten tein ehkä muutaman enemmän. Hula-hula juttu oli niin kiva, että sitä tuli tehtyä eniten. Siinä kyllä sai keskikehokin kyytiä ja me Fionan kanssa saatiin 2. ensimmäistä sijaa pyöritysten määrässä plakkariimme. Fiona 319 pyöritystä ja mulle 1 vähemmän 318 (aikaa missä noi tehtiin en tiedä, mutta kyllä siinä sai persettä vatkata aika vauhdilla). Peli on kyllä hauska, hauskinta on katsoa muiden tyylejä tehdä tota hula-hulaa, mm. promoamassa olleella unelmienpoikamies-Antilla oli vähän erikoinen tyyli :lol: vaikkakin kyllä se sillä ihan hyviä tuloksia sai, oli ainakin vikkelä. Toi peli meni kyllä ostoslistalle :thumbs:
Näin heiluu peppu ja peppu heiluu näin.. :D Voi luoja paratkoon, aamulla tiesi kyllä vatkanneensa itseään suuntaan jos toiseen! Onneksi siitä sit vetreytyi aika nopsaan. Toi peli ois kyllä tosi jee saada himaan! :thumbs: Vois pitää hulahula- ja mäkihyppyiltamia :lol:
Näin heiluu peppu ja peppu heiluu näin.. :D Voi luoja paratkoon, aamulla tiesi kyllä vatkanneensa itseään suuntaan jos toiseen! Onneksi siitä sit vetreytyi aika nopsaan. Toi peli ois kyllä tosi jee saada himaan! :thumbs: Vois pitää hulahula- ja mäkihyppyiltamia :lol:
Jee ME todellakin pidetään hulahula- ja mäkihyppyiltamat, kunhan ens viikolla saan konsolin kaikkine peleineen himaan. :D
Treeneihin:
Torstai 8.5.
Illalla Telinevoikkaa ~2h
Alussa oli hyvä fiilis ja kulkikin ainakin joten kuten, mutta haarasta (hypähdys) käsiseisontaan ja siitä kuperkeikkaan -liikesarja taisi olla olkapäille liikaa, sillä sen jälkeen oikean olan supran jänne -kohta ilmoitteli taas itsestään koko alkuverkan kaikkien käsillä olevien liikkeiden ajan, siksi jätinkin suuren osan tekemättä. Sivuttaiskäsilläkävely kärrynpyörästä olisikin varmana repinyt koko käden irti :hmm:
No sain kuitenkin tehtyä pari Semirin avustamaa flikki-yritelmää. Rupesin nimittäin hyppäämään sitä olkapääongelmien myötä vinoon ja siitä on hankala opetella eroon. Myös spagetismi :lol: vaivasi, eli jalat ei totelleet pään käskyjä vaan oli ihan spagettia. Onneksi telinevoikkatreenejä on tosiaan nyt kesäkaudella 2 kertaa viikossa, joten käsi-ongelmien salliessa yritän harjoitella eroon flikin vinoudesta. Flikki on onneksi niin nopea liike, ettei siinä olat ole kipunoineet, lähinnä noissa alkuverkan olkapäitä rasittavissa jutuissa, kuten tuo haarasta nousu.
Perjantai 9.5.
Aiemmista suunnitelmista poiketen en fillaroinutkaan tänään töihin, vaan menin duunin jälkeen salille tekemään alakroppatreenin.
Crossaria, pikavenytykset ja yläselän fyssarit alkuun sitten kinttujen kimppuun. Olin ajatellut, etten tekisi mitään kyykkyjä tms. selkää (eli välilevyä) painavia liikkeitä, mutta piti mun nyt vähän testata etukyykkyä, ihan vaan silleen kevyeen.
1) Etukyykky: 10x20kg, 2x10x40kg (oli helppoa)
2) Hack (tyhjällä kojeella): hiiiidas lasku alas ja räjähtävästi ylös näitä 3x15
3) Etureisille ojennus: 10x40kg+15sek venytys reisille+10x40kg+15sek venytys reisille+10x40kg+15sek venytys reisille+10x20kg
Hirveetä tuskaa ja vikaa sarjaa en meinannut ees saada, siis 20 kilolla. Joutui ähisemään ja puristamaan kunnolla. Noi venytykset sarjojen väleissä on ihan pop :thumbs:
4) Takareidet istuen (joutui asettaa jalat siihen pidikkeeseen käsin, kun ei olis muuten noussut, ihan kuin jalat olis halvaantuneet): 15x40kg, 15x45kg, 2x10x55kg
Näidenkin välissä takareisille venytys ja pumppi oli taattu, joskin ei niin hyvä kun etureisissä. Etuset nyt reagoi mihin vaan.
Loppuun 10 minsaa kävelymatolla, ihan vaan sen takia, että saisin jalat ees jotenkuten liikkeelle. Hyvä fiilis ja treeni :)
OMG miten kipeiksi mun jalat tuli tosta perjantain ähellyksestä :o Varsinkin etureidet ja niiden sivuosat (swiipit?) on ihan tulessa kokoajan, rappujen kävely alaspäin on ihan tuskaa, tää 2. päivä on ollut pahin, eilinen meni vielä pienillä DOMseilla. Jokatapauksessa, lauantai oli siis treenivapaa ja kului varsin leppoisasti kaupungilla ja siskon luona heidän mahdolliseen tulevaan Au-pair tyttöön tutustuessa. Ranskalainen tyttö lennätettiin tänne katsomaan sitä (3 lapsisen perheen) hullumyllyä nyt viikonlopuksi. Hän saa vähän miettimisaikaa, ennenkuin elokuussa olisi mahdollisesti hommien aloitusaika. Jänää, että monista euroopanmaista olisi paljon innokkaita au-pair ehdokkaita tarjolla. Suomi kuullostaa varmaan hyvin eksoottiselta ja jännältä, mutta sitten kun arki ja helmikuun pakkaset iskee, huh hu.
Sunnuntai 11.5.
Äitienpäivä meni anoppilassa ja oman äipän luona käydessä ja pakollisten kaffittelujen merkeissä. Illalla pääsin kuitenkin ulos lenkille ja kun sykkeet ei noussut sitten millään niin pistin hölköttelyksi (mitä en voi sanoa rakastavani). Yllättävän kevyesti kulki hölköttely, yhteensä 38 minsaa painelin metsätietä ylös ja alas, oli kivaa. :)
Viikkoplani ens viikolle on jo heti erinäkönen, kun aiemmin merkkaamani, joten tehdäänpä päivitystä:
Ma: IP: Sali/Yläkroppa
Ti: IP: Telinevoikka
Ke: IP: Sali/Alakroppa (kuitenkin ajatellen seur.pvän voikkaa)
To: IP: Telinevoikka
Pe: IP: Sali/Yläkroppa
La: Vapaapäivä :eek:
Su: Aamusella puunaamaan ja letittämään kaverin heppaa koulurata kuntoon. Toivottavasti ehdin nähdä itse suorituksen radallakin, on nimittäin hevosen eka koulukisa kyseessä (tavoitteet on siinä, että tamma pysyy aitojen sisäpuolella :D). / Iltapäivällä GB:llä (2h) vaparitreenit
Kun en nyt poljekkaan töihin (hyi mua), niin teen varmaan arkiaamuina jonkinlaiset 20-35min happihyppelyt. Oon muuten ihan koomassa (=väsynyt) kokoajan, mikään ei pistä aamua paremmin käyntiin kuin happihyppely.
Aamu alkoi 31 minuutin happihyppelyllä, jota siivitti eilinen mielenhäiriö, eli hölkkäsin puolet ajasta dvs. koko metsäosuuden. Mutta loistava fiilis ja aloitus päivälle.
Duunin jälkeen salille, jossa yläkropan satujumppa:
1) Smithissä kevennetyt leuat (leveällä otteella): 15, 12, 12 kun eka meni niin kevyeen, niin siirsin tankoa joka sarjan myötä alemmas = vähemmän jeesiä
2) Vipuvarsisoutu alaviistosta: 15x15kg, 2x15x25kg (kg/puoli)
3) Vipuvarsi vinopenkki: 15x5kg, 15x7,5kg, 15x10kg (kg/puoli) Olkapäätä kuullostellen, kyynerpäät alaviistoon (hellempi olkapäille)
4) Vipuvarsi pystypunnerrus: 2x10 5kg/puoli, taas olkia kuullostellen
5) Hauis suoralla tangolla: 3x15x15kg
6) Hannerhauis alataljassa narulla: 2x15x25kg
7) Ojentaja ylätaljassa narulla: 15x20kg, 2x15x30kg
8) Vatsat pallolla 3x15
Pukkarissa meni vatsalihas kokoajan kramppiin jos nojasin yhtään eteenpäin. En saanut edes kenkiä otettua pois kun kramppasi kokoajan uudestaan. Onnekseni Jetta tuli pukkariin ja jeesasi narut auki, että sain kengät pois. Kyllä nauratti kun oli niin toivotonta. Vähän aikaa "joutui" aulassa istuksimaan, että vatsalihakset rauhottui :D
Tiistain aamulenkki 40minsaa, jonka tein nautiskellen aamun mahtavasta auringosta ja ihanasta luonnosta. Eli tämän aamun herätyslenkki meni puhtaasti nautinnon puolelle. Keskisyke oli jopa 110 :D eli näin "kovasta" lenkistä oli kyse.
Muutenkin olen elänyt nyt enemmän sellaista stressittömyyteen pyrkivää elämää, eli liikunta on elämäntapaa ja ruokailut menee näppituntumalla. En ole käynyt edes vaa'alla kunnes tänään, jonka tuloksena olen hävittänyt 2 kiloa pahimpia nesteitä, ihan kiva :) (tuli vaan tästä Kaisan postauksesta (http://www.musclemarket.fi/forum/showpost.php?p=15661&postcount=346) mieleen, että stressittömyys on ainakin omalta osaltani jeesannut paljon tätä elämistä :))
Tiistai ilta:
Telinevoikka myllyssä, hyvät alkuverkat ja venytystä näille koipireisille. Kyllä ne tästä taas vetreytyy, mutta hiton reidet jäkittää yhä huolella. Onneksi on myös torstaitreeni, tulee venyttyä kunnolla ja saatua kinttuloiset paremmin auki. Treeni oli osaltani aikamoista räpellystä, mutta jotain positiivista kaivaakseni, en satuttanut olkapäitä missään vaiheessa. Sain kivuttoman treenin tehtyä ja tästä on hyvä jatkaa torstaina, hyvä.
Treeneistä oli kova kiire kotiin "asentamaan" Nintendo Wii:tä ja Fit-pelipakettia (ei siinä kyllä mitään asentamista ollut). Tosi kivaa, pelleiltiin miehen kanssa johonkin puoli yhteentoista asti, kunnes päätettiin jatkaa myöhemmin. Näytin kyllä parit hula hulat (308 pyöritystä tuli sentään tokalla yrittämällä) ja mäkihypyt (jotka meni ihme kyllä putkeen tällä kertaa, eli en kaatunut). Hirmu hinku päästä pelaamaan illalla lisää, mukana tuli myös Sporttipaketti ja Super Mario Galaxy, joten joutuu varmaan kokeilemaan niitäkin. Lisäksi kun pelin sai W-lanilla nettiin niin sieltä saisi ostettua kaikkia vanhoja klassikkopelejä, katotaan tuleeko sitä pelattua myöhemmin Wii:llä jotan PackMania jne... :D
Keskiviikko 14.5.
Työkaverin kanssa fillarointi töihin aamusella 35minsaa (tämä on aika joka oli fillarointia, sillä odottelin häntä muutaman minuutin kohtaamispaikalla). Oli huomattavasti kevyempää kun tultiin yhdessä, vaikka vauhti oli itseasiassa hitaampi kuin yksin tullessa.
Keskiviikko jatkuu...
Joo eli kotiin myös poljenta luonnollisesti, nyt yht. 40minsaa ja mukavaa oli, on niin paljon mukavampi fillaroida ja jutustella kaverin kanssa. Aika kuluu nopeammin kuin yksin, jolloin katson kokoajan kelloa. Huomasin myös, että mun hypridipyörä on aika nopea verrattuna maastopyörään. Mun ei tarvinnut ottaa yhtään niin montaa polkausta kun toisen ja muutenkin tuntui kevyemmältä polkeminen (tai sit oon ihan ok kunnossa :o).
Torstai 15.5.
Illalla telinevoikka lähes tyhjässä voikkasalissa :) Meitä oli vaan 4 tyttöä tänään, joten tilaa riitti hyvin. Lisäksi näin kesätorstaisin salilla ei ole yhtään niin paljon treenaajia kun yleensä, joten oli ihan luksusoltavat. Tänään jäi jumpasta hyvä fiilis, kun tuli tehtyäkin enemmän kuin tiistaina. Alkuverkan jälkeen harkkasin lähinnä hallittuja käsilläseisonta nousu+kuperkeikka yhdistelmiä ja flikin taaksepäinhyppyä matolle. Mutta hyvä mieli ja jumppa.
Lauantaina ja sunnuntaina on tiedossa muuta(kin) ohjelmaa, mutta en ole vielä päättänyt, että pidänkö täyden treenivapaan huomenna vai lauantaina. Toisaalta voisin pitäytyä suunnitelmassa ja pitää sen vasta lauantaina ja mennä huomenna Mimmin kanssa salille tekemään yläkroppaa, mutta katotaan vaihtuuko fiilis. Joka tapauksessa aamulla en huomenna aio herätä, piste.
Perjantai 16.5.
Täysi treenilepo, Ilta meni köllötellessä soffalla ja relatessa. Ihanaa!!!
Lauantai 17.5.
Aamulla pelailin Wii-Fittiä. Sitä ei voi treeniksi sanoa, mutta syvät vatsat sai kyytiä hula hulavanteen pyörityksessä, se on mun lemppari.
Iltapäivällä GB:lle tsekkaamaan Tiinan bikinejä ennen EM-kisakoitosta, vähän joutuu ottaa sisään kun tytöllä on hanurista kadonnut taasen tavaraa. Muutenkin näyttää Tiinan kondis mukavan rapsakalta :thumbs:, vaikka nestettä vielä löytyykin ihon ja lihan välistä, kuten pitääkin.
Sitten satujumpattiin rintaa ja narukäsiä (siis mulla, ei Tiinalla, hään suoniset kädet oli jotain käsittämätöntä :kuola:):
1) Rintapunnerruskone: 4x15x25kg, 30kg, 35kg, 45kg (oli kevyttä, no vikassa joutui jo vähän puristamaankin)
2) Ristikkäistalja: 3x15x20kg
3.1) Hauis mutkatangolla: 5kg päissä 3x15
3.2) Ojentaja narulla taljassa: 20-25kg 3x15
4.1) Hauis vinopenkillä istuen molemmat kädet samaan aikaan: 15x6kg, 2x15x8kg
4.2) Ojentaja seisten 1. käsi kerrallaan (tämä (http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html)): 3x15x6kg
Sitten kotio uutta ruokavaliorunkoa ruokkaamaan. Teen itselleni nyt ruokavaliopohjia erilaisilla valmiilla ateriakokonaisuuksilla, jotta pääsisin mahdollisimman helpolla :p Samoja ruokia syön kyllä nytkin, mutta nyt siis energiat ja makrot on laskettu ja kun saan listat valmiiksi alan testailemaan, miltä tällainen hieman enemmän rasvaa sisältävä ruokavalio tuntuu. Hiilareista en tingi kuitenkaan hirveästi (paitsi lepopäivänä), sillä ne saa olon sopivan energiseksi. Mutta aiempaan verrattuna rasvan ja proteiinin määrää on lisätty ja ne pysyy vakiona. Lisäksi jalkatreeni/2. kovan treenin päiville on korkeammat energiamäärät, jolloin hiilarimäärä on luonnollisesti isompi vs. lepopäivä, eli aikas perussettiä kuitenkin. Duuniin en aio kantaa kuin välipala ainekset. Lounaan syön duuniraflassa, mutta sen kokoan salaattipöydästä (kuten olen itseasiassa tehnyt tässä jo siitä asti kun lopetin kisadieetin). Duunipaikan kokki on ottanut toiveista vaarin ja saldepöydästä löytyy joka päivä jotain tai useampaa seuraavista: marinoimatonta broiskua, tonnikalaa, katkarapuja, keitettyjä kaniksia jne.. ja siemenet (siemensekoitus/kurpitsansiemenet) + öljyt + viinietikatkin on erikseen. Hyvää palvelua. Eli lounas on suhteessa melko vähähiilarinen, koska hiilarit on painotettu aamuun, treeniä ennen ja sen jälkeisille aterioille.
Huomenna en kerkeäkkään näkemään/auttamaan kaverin hepan ekoihin koulukisoihin, kun lähtölistoja oli muokattu siten, että hepan luokka on juuri meidän akrotreenien kanssa samaan aikaan :( Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja tamma tuo voiton kotiin :)
Sunnuntai jumppaa
Tänään ohjelmassa oli akrobatiaryhmämme parituntinen. Hyvä treeni taas pitkästä aikaa :) Selkäongelmien takia multa on jäänyt muutama treeni väliin, mutta nyt pääsin taas mukaan ja kyllä mä niin diggaan näistä meidän tunneista. Tälle viikolle onkin kertynyt kivasti näitä lajinomaisia juttuja kun ti, to ja nyt sunnuntaina on tullut temppuiltua, Jee.
Tunti koostui alkulämpästä, jossa oli joogankin tyyppisiä syvien lihasten aktivointeja ja sitten potku + lyöntisettejä (näitä ei olla yleensä tehty, mutta oli hyvää sykkeen kohotusta). Sitten tehtiin lavan syvien lihasten aktivointeja sekä rullauksia selälle. Tämän jälkeen tehtiin pressejä varten tukevia pariharjoitteita, eli käsilläseisontaa ja siellä jalkojen avauksia (tämä ei siis presseihin, vaan yleensä käsilläseisontaan tukevaa) mutta tämä siis jeesaa presseihin eli jalat parin olkapäille ja pari jeesaa tukemalla kropasta kun työnnetään etuviistoon kroppaa haetaan sellaista etunoja-asentoa, jolloin olan ja selän lihaksisto joutuu töihin. No vaikea selittää. Sitten tehtiin erilaisia juttuja, kuten käsilläseisontoja ja jännänä liikkeenä parin kanssa kasvotusten kärrynpyöriä, eli naamat vastakkain tarkoituksena katsoa paria silmiin kun samaan aikaan tehdään yhtäaikaa kärräreitä, mikä oli samanaikaisesti sekä jännää että hassua. Tehtiin myös vauhdikkaampia kärrynpyöriä, eli laukka askeleet väliin ja aina lennosta jatkettiin, tuli huomattavasti lisää vauhtia. Näiden jälkeen oli arabialaisten vuoro ja taisin vihdoin tajuta juttuja siihen. 1.6. kun on seuraavat treenit Maija yrittää muistaa ottaa videokameran mukaan niin pääsee itse seuraamaan omaa suoritusta toivottavasti sitten tajuaa entistä paremmin omia suoritusmokia. Siltakaatoja en tehnyt tänään, sillä yritän nyt saada kivuttoman treeniviikon enkä halua nyt tahalleen selkää ärsyttää. Loppuun tehtiin kuperkeikka hyppy yhdistelmiä. Eli kuperkeikka Fame hyppy (eli meidän oma juttu ja kaikki huusi aina FAME kun hypättiin, joo me ollaan vähän dorkia :D). Sekä kuperkeikka kasakka yhdistelmiä, loppuun vielä vika kiekka omilla kuperkeikka hyppy-yhdistelmillä. Treenin lopuksi tehtiin kunnon venytykset, joiden vetämisessä Satu on kyllä täys 10 :thumbs:!
Selkä oli vähän jäkissä treenin jälkeen hypyistä ja arabialaisista, sillä tatami on niin paljon kovempi kuin myllyn permanto. Tunsin itseni treenin jälkeen 10cm lyhyemmäksi, joten kävin vielä salin puolella selänvenytyskojeessa venymässä, mikä helpotti heti selkää ja tunsin itseni taas normaalin nysäksi. Treeniaika oli 2h17min ja vaikka keskisyke jäikin 117 lyöntiin niin kävi se näemmä maksimissaan jopa 172 lyönnissä, eli ei nyt ihan löllöksi treeniksi voi haukkua.
Ens viikon plani on seuraava:
Ma: Päivä menee duunireissulla, mutta kone laskeutuu jo 17:30, joten voi olla, että menen salille. Otan autoon mukaan lähtee siis myös salikamat.
Ti: Telinevoikka
Ke: Fillarointi duuniin ja takas
To: Telinevoikka
Pe: Salitreeni
La: Treenivapaa, mitä nyt illalla on tiedossa Wii Fitteilyä jne.
Su: Vapaaohjelmaleiri :), jonka ohjaajana Aerobickin MM-voittaja Jouni Viitanen, joten odotukset on tosi kovat.
Kun katon viikko-ohjelmaa, niin näyttää vähän siltä, että mun on tehtävä puntti huomenna. Jää muuten tosi tyngäksi salin osalta, ellen käy tekee pikaisia aamujumppia GB:llä ti ja to :hmm: pitää miettiä vielä...
Hei peipe, mikä avatar! :kuola:
Siis onko ens lauantain Wii Fit -jutska jo SE??
Rautateemu
19.05.2008, 00:20
Sitten satujumpattiin rintaa ja narukäsiä (siis mulla, ei Tiinalla, hään suoniset kädet oli jotain käsittämätöntä :kuola:
Niin ja melkein hämmennyit kesken sarjan, kun vähän kehuin noita sun tumppujakin:D:p Tiinalla juu rapsakka kondis:rock:
Kolmesti viikossa temppuilu tosiaan vaikeuttaa treenien sijoittelua, mie pingoin tänään neljältä tekemään vetotreeniä pururadalle...
Sitä piti sanomani että sun kasakat nousi kyllä tosi komeasti ja korkealle! Vähän epätoivoon vaivuin kun peili näytti että omat jäi mataliksi ja toispuoleisiksi... Eikä fame oo dorkaa vaan tosi hauskaa :lol:
Heyyy mitäs mitäs, mä olen ihan pihalla teidän hehkuttamasta wii -pelikonsolista:confused: Kävin Nintendon sivuilla ja sehän näytti vallan mielenkiintoiselta! Mitäs maksoitte pelikoneesta? Ja muutenkin mitä alkuun pitäis ostella? Jos mahtuu, muakin kiinnostaisi teidän wii iltamat tytsyjen kesken :rolleyes:
Hei peipe, mikä avatar!
Siis onko ens lauantain Wii Fit -jutska jo SE??
Heyyy mitäs mitäs, mä olen ihan pihalla teidän hehkuttamasta wii -pelikonsolista:confused: Kävin Nintendon sivuilla ja sehän näytti vallan mielenkiintoiselta! Mitäs maksoitte pelikoneesta? Ja muutenkin mitä alkuun pitäis ostella? Jos mahtuu, muakin kiinnostaisi teidän wii iltamat tytsyjen kesken
Joo Fiude toi ava on sarjassamme fiilistelyä teemalla: "Joskus olin" tjsp ;), mut joo ens lauantaina Minnalla just NE iltamat (saitko Minnan meilin?) ja Jonna sua ei olla taatusti tahallaan unohdettu, tää suunnittelu käynnisty vähän extempore, joten pistätkö mulle vaikka privana viestiä niin kerron tarkemmin mistä on kyse, voit tulla vaikka mun aveckina. Voidaan jutskata lisää ja pääset lauantaina testaillee...?
Niin ja melkein hämmennyit kesken sarjan, kun vähän kehuin noita sun tumppujakin:D:p Tiinalla juu rapsakka kondis:rock:
Voi olla, että vähän hämmennyinkin, mut et sä mua kauaksi aikaa hiljaiseksi saa :p
Kolmesti viikossa temppuilu tosiaan vaikeuttaa treenien sijoittelua, mie pingoin tänään neljältä tekemään vetotreeniä pururadalle...
Sitä piti sanomani että sun kasakat nousi kyllä tosi komeasti ja korkealle! Vähän epätoivoon vaivuin kun peili näytti että omat jäi mataliksi ja toispuoleisiksi... Eikä fame oo dorkaa vaan tosi hauskaa
Oi kiitos Nessie. Vaikka pakko sanoa, että olo ei ollut kovin elastisen pompukas eilen, mutta hyvä jos ponppu nousee jo vähän paremmin. Fame on ihan parasta :thumbs: Meidän kevätjuhla esityksestä (jos sellaista ikinä tuleekaan) tulee tosi hieno huiviohjelmineen kaikkineen. Tehdään katsos se retroteemalla kun se on niin IN, eikös sellainen 50-luvun naisvoimistelu-teema vois olla ihan täys 10!
http://www.killinkoski.fi/kuvat/naisvoimistelu.jpg
Aamu alkoi lentokentällä kivalla lähes 3 tunnin odotuksella, jipii (not). Kone oli rikki ja uuden tulo kesti näin kauan. No päästiin lopulta palaveriin, joka hoidettiin vauhdilla. Paluulento oli sentään aikataulussa, joten pääsinkin salille suoraan kentältä. Vähän oli käynnistymisvaikeuksia, mutta kaffekupposen juotuani pääsin asiaan:
Selkä + olkapäät:
1) Avustetut leuat leveällä Smithissä (tanko alhaalla): 10,10,12
2) Tuettu T-kulmasoutu: 25kg x 10, 10, 35kg x 10, 10
3) Arnold pystärit (ilman selkänojaa): 15x5kg, 12x8kg, 10x10kg, 10x12,5kg, 8x15kg (piti jättää tohon edelliseen painomäärään, mutta puristin sitten tällä kuitenkin...)
4) Vinopenkillä röhnöttäen takalohkot: 15x5kg, 3x10x7kg
5) Alataljassa narulla jalkojen välistä etuolat: 3x10x20kg
Tosi lyhyt treeni, mut ei riittänyt paukkuja pidempään, oli vähän tööt olo, joten meni *askan jauhamiseksi Jetan kanssa, että sai itsensä lähtemään kotiin. Pitäis kyllä sen verran yrittää skarpata, että saisin tehtyä koko yläkropan kerralla... Nyt selityksenä on se, että edellisestä treenistä on yhä rinta ja habat vähän kipiät. Nytkin meni olat ihan punppiin, yhyy... ;) :lol: Huomenna meen varmaan ennen telinevoikkaa salille ainakin moikkaamaan Tiinaa, joten voipi olla että teen rinnan ja haban sit jo huomen.
Jaa joo juu sainhan mä! Se olikin duunimeilissä :) Ja Jonna kans mukaan, ei mullakaan oo aveckia ;)
Jaa joo juu sainhan mä! Se olikin duunimeilissä :) Ja Jonna kans mukaan, ei mullakaan oo aveckia ;)
No hyvä, mä tässä jo tiedotin Jonnaa, joten asiat etenee ;)
Aamu oli hyvin improvisoiva, sillä duunissa oli vieraana meidän sponssiurheilijamme, maailmancupin 4. sijaan kauden päättänyt neitokainen. Ensi vuosi ja sitä seuraava tulevat olemaan kovia ja niin MM- kuin Olympia-mitalit ovat täysin mahdollisia ja tavoitteina. On hienoa tehdä töitä tällaisen oikean urheilijan kanssa. Yritänkin joka kerta tavatessamme udella kaikkia harjoittelujuttuja. Hänen manageri ja muut pitää mua varmana ihan sekopäänä kun kyselen harjoitus- ja kisakauden treeneistä niin tarkkaan. Mieletön tyttö.
Muutenkin tästä päivästä tulikin aika aktiivinen, eli painelin duunin jälkeen salille, jossa rapsakan Tiinan kanssa kunnon RH-pellejumppaa :) Eli eiliseltä jääneet lihasryhmät (Rautikselle tiedoksi, kun huuteli meidän tekevän aina vaan haboja + mun habat on jo pidempään ollu priorisoitavana kun ne on niin surkeat...)
Eli tällainen jumppa:
1) Rintapunnerrus koneessa: 15x30kg, 15x40kg, 2x15x45kg (yhä työntävissä pieniä painoja käytössä, että olat pysyis kunnossa)
2) Ristikkäistalja: 15x15kg, 2x15x20kg
3) Haba alataljassa: 15x25kg, 2x15x30kg (hitaasti ja nautiskellen)
4) Habakäännöt istuen KP: 15x7kg, 15x9kg, 10x12,5kg (ku pojilla oli 10:t käytössä) + 12x7kg (eli vika sarja heti perään ja kyllä teki tuskaa)
5) Ojentaja narulla ylätaljassa: 15x25kg, 2x15x35kg (hirmu punppi, ei voinu käsiä ees suoristaa kun kramppas heti) vikan perään tein vielä muutaman ojentajaetunojapunnerruksen lattialla.
Sitten palauttava patukka naamaan :p ja ajo Liikuntamyllyyn tiistain telinevoikkaan. Vähän jänskätti, että miten jaksaa kun kädet oli valmiiksi jo väsytetyt, mutta yllätin itsenikin kun treeni meni tänään niin hyvin. Jalkojen treenaamattomuus jeesaa ja liikkuvuus on parantunut huomattavasti, eli venyn jälleen :rock: Sitten päivän parhaimpaan asiaan, eli OPIN tänään uuden tempun. Olen tätä jo harjoitellut pidempään ja Semirin avustuksella sitä tehnyt, mutten ole tajunnut ajoitusta kuin vasta tänään. Temppu on takaperinkuperkeikasta käsilleseisonta. Halo otti yhden suorituksen videollekkin, joten katsotaan jos saadaan tänne kaikkien kauhuksi näytillekkin (norsu voimistelee :lol:). Tein noita tänään sitten vähän enemmänkin, jotta saisin liikkeen paremmin takaraivoon ja ihan ok suorituksia tuli useampikin. Toki parannettavaa on aina, mutta silti jotain uutta JEE!!! Nyt on hanuri ihan juntassa ja lihakset tosi kramppiherkät, joten ruokaa äkkiä naamaan ja sitten levolle.
Huomisen ohjelma muuttui siten, että käynkin tekemässä huomenna vielä puntin (yhä yläkropalle :)) ja duunimatkafillarointi siirtyi perjantaille. Tämä on itseasiassa ihan hyvä juttu, sillä pidän lauantain treenivapaana ja salitreeneiltä jää sunnuntaille enemmän taukoa.
Takaperinkuperkeikasta käsilläseisontaan (http://www.youtube.com/watch?v=34FYJAPcBUQ) (pahoittelut kuvauksen laadusta, kameran näyttö ei toimi)
Ihan hyvin sä kyllä vedit noita, monta onnistunutta suoritusta :thumbs:
Kiitos Halo. Vaikkakin näin jälkikäteen katsottuna pitää todeta, ettei toi kyllä kummoselta tempulta ees näytä :) No kunhan saa ton kässärin pysymään vielä pidempään niin sitä voi jalostaa pidemmälle, joten harjoittelut jatkuvat.
Näyttipä helpolta! Itse opettelen vielä seisomaan käsilläni. Tuntuu sekin jo tosi vaikealta.
On kyllä hienon näköistä ja sujuvaa. :thumbs: Aikas muikea ja hieno temppu tuo on, se varmaan tuntuu vain itsestä ei-kummoiselta, kun sitä on hinkannut aikansa. Katsoin, että olet tulossa vaparileirille, siellä sitten varmaan törmätään, sillä itsekin olen tulossa.
Näyttipä helpolta! Itse opettelen vielä seisomaan käsilläni. Tuntuu sekin jo tosi vaikealta.
Kiva, jos näytti helpolta, mut kyllä mäkin vielä opettelen ihan käsilläseisontaakin :)
On kyllä hienon näköistä ja sujuvaa. :thumbs: Aikas muikea ja hieno temppu tuo on, se varmaan tuntuu vain itsestä ei-kummoiselta, kun sitä on hinkannut aikansa. Katsoin, että olet tulossa vaparileirille, siellä sitten varmaan törmätään, sillä itsekin olen tulossa.
Kiitos HeatN. Jep olen tulossa sunnuntain leirille, eli nähdään siellä. Kivaa meitä on kuulemma kompaktimäärä porukkaa tulossa leirille :)
No jopas näytti luontevalta ja iisiltä! Wauuu *kade*
Sun muhkut etureiskat veivät simmujeni katseen mennessään!
No jopas näytti luontevalta ja iisiltä! Wauuu *kade*
Sun muhkut etureiskat veivät simmujeni katseen mennessään!
Kiitos muru. Reiskoista: Enhän mä ees treenaa niitä kun ne tulee kipeiksi ja menee pumppiin jo pilatesharjoitteista :rolleyes: Saakelin takareisiä taas sais tahkota miten päin vaan, että ne kasvais ees millin...
Muuten mites se lauantai? Laita mulle siitä vaikka tekstaria...
Keskiviikko 21.5.
Salilla tänään selkää, rintaa ja olkapäitä:
1) Ylätalja leveä eteen: 15x35kg, 15x50kg, 15x65kg, 10,8x70kg (vika sarja ei ollut millään siisteimmällä tekniikalla :eek:)
2) Ylätalja leveällä V-kahvalla eteenalas (loistojuttu latseille): hiidasta nautinnollista toistoa vaan 40kg painolla 3x15 (kunnon punppi)
3) Penkkiä (piiitkästä aikaa testaillen ja hyvin kontrolloidulla tekniikalla): 3x15x40kg :lol: mitkä painot, mut ei sattunu yhtään, kyl tää tästä.
4) Peck Deck (vaikka tää itseasiassa on enemmän flyes kahvojen takia): 3x15x20-25kg
5) Vipuvarsipystypunnerrus: 3x13 x 5kg/puoli (rauhallisia toistoja)
6) Pystysoutu alataljassa leveällä tangolla (tämäkin testaillen): 15x15kg, 15x25kg, 2x15x35kg (ei sattunut :thumbs:)
Sit venymistä kintuille, on vähän hanurin lihakset kipeät (todella harvinaista)....
Tänään oli normaalit torstaivoimistelut. Eli tehtiin normaalia pidemmät alkuverkat ja hiki irtosi kyllä hyvin, jalat on juntturassa ja eilisestä venyttelystä huolimatta oli aika toivotonta tänään. Pitäis yrittää tehdä tälle mun jalkojen hermostolle jotain kuntouttavaa actionia, että saisin nämä kintut toimimaan paremmin. Hermosto on vieläkin ylirasittunut ja jumittamisen lisäksi se aiheuttaa kipua myös selkään :( No muutenkin meni treeni vähän mäelle, sillä piti mennä vaklaamaan Tiinan viimeistä vaparin mallailua ja käskyttämään asentoja. Huomenna sitten lähtee joukkua EM-kisamatkalle (jännää :D). Tein kuitenkin ennen tätä muutaman kerran takaperinkuperkeikka kässäri yhdistelmän ja muutama menikin ihan hyvinkin...
Mun viikkosuunnitelman mukaisilla treeneillä on näemmä tällä viikolla tapana muuttua kokoajan. En sittenkään fillaroi huomenna töihin, vaan joudun viemään auton huoltoon näytille tulevaa korjausta varten. Korjaamossa kuulemma tarkistetaan ensin kuinka ison rempan auto (=takapuskuri) tarvitsee... Itse luulisin, että selvitään pelkällä maalauksella. Kaikki tämä johtuu siis siitä kun minun perään ajettiin muutama viikko sitten (ei ollu mun syy). Tämän lisäksi samaisessa puskurissa on kunnon jäljet kun kotipihalla autopaikkani naapuriauto on sitä kolhinut :mad: Kaikista uskomattomin asia oli se, ettei tämä naapuri ollut jättänyt asiasta edes mitään lappua, vaan soitin sunnuntaina partion paikalle mittaamaan ja vahvistamaan asian. No kyllä ilmestyi vipinää naapuriauton omistajaankin kun huomasi poliisien mittailevan hänen autossa olevia, minun auton värisiä jälkiä. Samalla korkeudella kun on mun autossa on hänen auton väriset jäljet ja hänellä etupuskuri melkein irti kun se on jäänyt mun puskuriin kiinni. Uskomatonta :rolleyes: :mad:.
Tästä syystä käyn siis huomenna duunin jälkeen salilla ja teen yllätys yllätys yläkroppa treenin :lol: Lauantaina pidän alkuperäisen ohjelman mukaisen lepopäivän.
Perjantaille ei muuta raportoitavaa, kuin se että tuli lähdettyä tyttöjen kanssa ex-tempore radalla ja ne on niitä parhaita reissuja. Vähän valmistauduttiin kotona skumpan ja mansikoiden kera ja sitten liikenteeseen.
No ketäs me sieltä baarista bongattiinkaan...Utiiiiiii Iiiik, piti heti saada fanikuva :D (ja by the way, vaikka Utti ei penkkaakkaan on sillä hyvin kehittyneet rintalihat :p)
999
Kiitos Julialle ja Jasminille ;) reissusta ootte Ihquja blondeja.
Iiik, Utiiiii on kyllä paras klassikkipodari ever! Ah! ;) <3
No ketäs me sieltä baarista bongattiinkaan...UtiiiiiiiJuu, kuinkas ihmeessä nyt noin sattuikaan :D
MITÄH!!!?!!??!! OMG!!! Kai toi on shopattu kuva tai paikka ei ole katabolinen luola! Jos tuo on totta, niin ei hemmetti... Ne ainuatkin idolit joita kunniotan ovat pettäneet... MITÄ MÄ TEEN!?!+ :(:(
Ei toi voi olla totta. Nyt tulikin sitten jo pahemman luokan kriisi, kaikki on mennyttä, kaikki. :itku:
Kai se on sitten vaihdettava ykkös idolia.
otas änkkäri rauhottavas;) tosiasia on nyt se että ens lokakuus löydät hulkin helpommin jostain räkäsestä kuppilasta naama partakarvojen peittämänä alla parin kuukauden ryyppy putki ja perse on leveempi ku hartiat...ei kai. lavalla se on 91,8kilosena ja posemusana jenni vartiaisen ihmisten eessä. mitä mä selitän...:confused:
Mitä HULKKI baarissa?!?!?!? ei oo tosi, toi kuva on tehty fotosopilla. Mut hulkkihan ei ikinä jonota baareihin, se kävelee jonon ohi ja sanoo portsarille "eksä tiedä kuka mä oon". joo-o ja sitte niin.
Ei muuten ole photarilla käsitelty kuva :)
Mutta älä sä Näkkäri-muru nyt ranteitas vedä (vielä ainakaan) auki. Eiköhän kuvalle löydy ihan looginen selitys.... (mitä en kyllä kerro :evil:)
Rautateemu
25.05.2008, 11:39
Olis vielä pitänyt saada drinkkilasi toiseen käteen, tai edes rööki (Hulkin salattu elämä).
Mutta älä sä Näkkäri-muru nyt ranteitas vedä (vielä ainakaan) auki.
Joo ne on auki jo, ollut jo vajaan vuorokauden. Pitää tässä miettiä miten saan lisää noita auki, kun tila loppuu kesken...:hmm:
Eiköhän kuvalle löydy ihan looginen selitys....
Epäilen. Ellei sitten joidenkin show-lihakset kasva katabolisessa ympäristössä..:rolleyes:
Rautateemu
25.05.2008, 12:58
Epäilen. Ellei sitten joidenkin show-lihakset kasva katabolisessa ympäristössä..:rolleyes:
Joo, se viinanhajuhan imeytyy suoraan ihon läpi (siksi Hulkkilla on pitkähihainen aina:lol:). Mitäs luulet Näkkäri, kuinka moni suomalainen kehonrakentaja on viettänyt ison osan elämästään "katabolisessa" työympäristössä?
Tänään oli sitten odottamani Fitnessliiton vaparileiri, minne menin kovin odotuksin ja lähdin kotiin odotukset täysin täytettynä ja paljon vielä enemmänkin oppineena. Loistava leiri.
Vetäjänämme toimi Aerobickin maailmanmestari Jouni Viitanen (http://jouniviitanen.com/eng/homepage.html). Jouni oli todella hyvin valmistautunut ja oli hyvin sanavalmis ja tietenkin osaamistasoltaan ihan omaa luokkaansa. Hän oli katsellut fitnessvapareita netistä ja oli hyvin perillä suomen vapareiden vahvuuksista ja heikkouksista ja niihin me sitten leirillä lähdettin pureutumaan. Heikkoudet liikepuhtaus, liikkuvuus ja nopeus oli päivän pääteemoja, toki harjoittelimme erilaisia hyppyjä (=nopeutta) ja lattialiikkeitäkin paljon. Jouni puhui myös menttaalisen puolen tärkeydestä ja mainitsi kuuntelevansa mm. Anthony Robbinssin ajatuksia ;)
Yksi itselleni parhaimmista anneista oli se, kun hän kertoi omasta treenijaksotuksestaan. Aerobickareilla on samat haasteet kuin meilläkin treenikausien suunnittelussa kun pitää myös yhdistää puntti, kimmoisuus ja oman ohjelman treenit eri treenikausille. Eli nyt omat vahvuudet ja heikkouksien mukaan rupean suunnittelemaan kausijaksotusta. En kuitenkaan tietenkään kloonaa hänen ohjelmaansa, vaan otan siitä mallia ja testaamisen kauttahan nämä syntyy. Treenimäärät tällä täyspäiväisellä (!) urheilijalla on suuret: 2 treeniä päivässä (viikkoon mahtuu treenejä raskaalle viikolle 10 kertaa, keskiraskaalle 9 kertaa ja kevyelle 7 kertaa). Itsellä ei luonnollisesti anna aikataulut periksi 2-3 tunnin lajitreenille, aamuisin :eek: Mutta summa sumarum loistava päivä, jonka treeneihin kuului tosiaan erilaisia hyppyjä, pressejä ja punnerruksia. Jouni väläytteli aina välillä niitä hänen loistavia kisahyppyjä ja punnerrus settejä, joiden osaamisesta voi vaan haaveilla (mutta unelmia pitää aina olla). Lopuksi tehtiin Jounin pikapikaan kokoama lyhyt vapaaohjelma ja kyllä huomasi, että oli maailmanmestari ohjaajana, hänellä löytyy esiintymis-, koreografin ja valmentajan taitoa, vaikka kuinka paljon.
Päivän toinen ja mielettömin asia oli Tiina Kasvin EM-kisa menestys (toki muidenkin tyttöjen suoritus oli upea) :rock: Tiina lähetti tekstiviestejä kisoista pitkin viikonloppua ja tämä oli ihan tutinat pöksyissä. Sain tiedon Tiinan finaalipaikasta kesken leirin ja kaikki tytöt luonnollisesti taputti. Juttelin juuri hänen kanssaan ja fiilikset oli ihan katossa lisäksi todella ansaittu illallisjuhla oli koko joukkueella juuri edessä. Mahtavaa, olen niin onnellinen hänen puolestaan, kova duuni palkittiin mitä upeammalla tavalla.
puustinen
26.05.2008, 12:20
todellakin, mikä päivä, loistava leiri!!!
halusin tulla vielä kiittämään mahtavasta tsemppauksesta eilen :) . oli kyllä hyvä fiilis treenata eilen hyvässä porukassa ja varsinkin kun sinä kannustit minulle uusia liikkeitä ohjelmaan :D .
kieltämättä meillä tavallisilla pulliaisilla ei ihan riitä tunnit niihin treenimääriin ja palautumisaikoihin, mitä ammattiurheilijalla, mutta hyviä neuvoja jounin treenisuunnittelusta silti sai. kaiken kaikkiaan eilinen oli ihan mieletön tietopaketti :) .
todellakin, mikä päivä, loistava leiri!!!
halusin tulla vielä kiittämään mahtavasta tsemppauksesta eilen :) . oli kyllä hyvä fiilis treenata eilen hyvässä porukassa ja varsinkin kun sinä kannustit minulle uusia liikkeitä ohjelmaan :D .
kieltämättä meillä tavallisilla pulliaisilla ei ihan riitä tunnit niihin treenimääriin ja palautumisaikoihin, mitä ammattiurheilijalla, mutta hyviä neuvoja jounin treenisuunnittelusta silti sai. kaiken kaikkiaan eilinen oli ihan mieletön tietopaketti :) .
Kiitos itsellesi, olet aivan loistava mimmi :) Mua motivoi hirveesti sun taidot ja saan siitä valtavasti tsemppiä yrittää lisää. Tuun kuules tsemppaamaan sua ihan kybällä seuraaviin kisoihin. Odotan myös näkeväni, jotain eilen harjoittelemiamme juttuja ;)
Eli olen tässä tehnyt pientä suunnitelmaa seuraavalle 4-6 viikolle (riippuen kropan tilasta) eli nimesin sen palauttavaksi kaudeksi (sitähän tämä on jo jonkun viikon ollutkin). Niille, jotka oli eilen leirillä tämä näyttää/kuullostaa hyvinkin tutulta, mutta sitä ei tiedä, jos ei kokeile ;)...
Treeniviikko koostuu kutakuinkin seuraavasti:
Maanantai: Ilta: Salilla yläkroppa 1 + venyttelyt
Tiistai: Aamu (tämä voi myös olla ennen illan voikkaa): Salilla yläkroppa 2 / Ilta: Telinevoikka ~90min
Keskiviikko: Aamu: Lenkki (+muutamat mäkivedot) 60min
Torstai: Aamu (tämä voi myös olla ennen illan voikkaa): Salilla yläkroppa 1 / Ilta: Telinevoikka ~90min
Perjantai: Hierontaa ja muuten täysin treenivapaa
Lauantai: Pidempi lenkki 60-90 min (+venyttelyt)
Sunnuntai: Ilta: Akrobatiaryhmä~120min jos ei ole yhteisiä treenejä niin teen oman laji- tai kimmoisuustreenin
Eli kuten huomaa jalkoja en nyt treenaa, jotta saan kinttujen hermoston palautumaan ja tarkoitus on lisätä myös liikkuvuutta. Hermoston kannalta tämä tarkoittaa sitä, että myös venytykset ovat pumppaavia palauttavia (ainakin yrittän, ti ja to telinevoikassa tosin se voi olla vähän vaikeeta). Eilen opittuna tuli se, etten voi venytellä jalkoja aina kipeiksi, vaan siinäkin on kuunneltava kroppaa kuten muutenkin :rolleyes:
Salitreenisuunnitelma yläkropalle on tällainen, toistot ovat nyt pitkiä (~15 ja painot pieniä = satujumppaa)
Yläkroppa 1 (selkä, hauis, vatsat)
1) Leuat x 4
2) Kulmasoutu / tuettu T-kulmasoutu x 3
3) Hauiskääntö tangolla: x 4
4) Hammerkäännöt x 3 (mulla ei oo forkkuja ;))
5.1) Vatsat x 4
5.2) Selänojennukset/syvien selkälihojen harjoitteet x 4
6) Selän venytys kojeessa (=pää alaspäin)
Yläkroppa 2 (Rinta, olkapäät, ojentajat, syvät vatsat)
1) Penkkipunnerrus x 4
2) Dippi x 4
3) Pystypunnerrus / arnold press x 4
4) Flyes / ristikkäistalja x 3
5) Ojentajapunnerrus taljassa x 3
6) Viparikombo/pystysoutu x 3 (jos pystyy tekee kivutta)
7) Lankku / syvienvatsojen harjoitteet x 4
Jos tuntuu hyvältä, niin teen luultavasti (treeniä nopeuttaakseni) enemmän supersarjoja (esim. 2. päivänä pystyn hyvin tekemään 1-3 ja 4-6 liikkeet pattereina) tms. Kantavana teemana pidän kuitenkin tämän huoltokauden aikana sitä, että keskityn tekemään treenin repimättä mitään rikki ja kropan tuntemusten ja särkyjen ehdoilla. Katsotaan miten kroppa nyt palautuu ja jos menee hyvin niin jatkan tämän jälkeen uudella ohjelmalla. Tarkoitus olisi jossain vaiheessa liikkuvuuden ja hermoston palautumisen myötä ottaa myös jalkatreenit mukaan ohjelmistoon, sillä tarviin lihaa peffaan ja takareisiin.
Jos ketään tätä lukee ja kommentteja herää, niin pistäkää tulemaan...
No niin tänään siis yläkropalle 1 jumppaa. Mulle huomautettiin salille tullessani, että aionko ihan tosissani mennä eilisen jälkeen treenaamaan ja kyllähän mä aioin. Muuten olen eilisestä ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, mutta oikea polvi on "himppasen" vihoitellut. Polvet on yliliikkuvat ja ne taipuu silleen vitsikkään oksettavasti väärään suuntaan. Oikea polvi otti selvästi hittiä eilisistä pompuista ja venytyksistä. Se oli jo eilen illalla ihan hervoton mm. seistessä, eli vinksahti väärään suuntaan ja samalla tuli viiltävä kipu, jolloin jalka meni alta :mad:. Otin yöksi särkkärin ja tänään pidin onnenani istumatyötä ja jalka sai lepoa, eli duunista päästyä jalka oli jo huomattavasti parempi, mutta joudun vähän silti kuullostelemaan sitä.
Salilla huomasi, ettei tänään ollut ihan paras mahdollinen treenipäivä ja jouduin tekemään todellista satujumppaa kun en yksinkertaisesti jaksanut enempää. Ehkä olisi ollut parempi pitää lepopäivä sillä tulihan sitä eilen jumpattua sykemittarin mukaan 5 tuntia 20 minsaa (ruokatauolla pistin mittarin pauselle), keskisyke jäi tuon reilun 5 tunnin aikana matalalle, mutta maksimi kävi jopa 182 lyönnissä :eek:...
No jokatapauksessa tän päiväisen satujumppatreenin kimppuun:
1) Leuat smithissä tuettuna: 4x10 (ei jaksanut repiä 15 toistoa :o) Tauot 2 ensimmäisen sarjan välissä oli pitkät, kun jutusteltiin hierontaa odottavan Jonnan kanssa. Lopputreenin teinkin sitten kunnon haipakalla = suht' lyhyillä palautuksilla, jotta pääsisin nopeammin kotiin.
2) Tuettu T-kulmasoutu: 2x15x15kg, 15x10kg vielä suurempi :o (ei vaan jaksanut)
3) Hauiskääntö scotissa kippuratangolla: 15x17,5kg, 2x15x20kg (hitaasti alas ja räjähtävästi ylös, taas ihan naurettavat painot)
4) Hammerit istuen kässäreillä: 3x15x7kg lisää :o ilmeitä
5.1) Vatsat pallolla (keskittyen korsettiin) 4x15
5.2) Selänojennukset penkissä 2x15 ja pallon päällä 2x15 (selkäkin on vähän pipi ja väsy)
6) Selänvenytyshärpäkkeessä köllimistä (tätä nyt ei voi sanoa treeniksi, mutta tekee hyvää välilevyille)
Teen vielä nyt illalla pumppaavat venytykset kintuille (palauttaa hermostoa). Menen huomenna salille vasta suoraan duunista ennen illan telinevoikkaa, että saan kunnon kauneusunet ja levon kropalle :lol:.
Laitan nämä nyt kaiken uhallakin tänne, kun kuvat on niin kivat. Kuvissa sunnuntain leiripoppoo Jounin ympärillä. Joukosta puuttuu ainoastaan liiton edustajat Maija ja Marjo. Ekaks asiallinen jengi ja sitten sekoboltsit :lol: (mulla ei oo hauista vieläkään / enkä osaa kyllä sitä jännittääkkään :rolleyes:)
Ollaan niin asiallisia, että....
1019
Hölmöläiset liikkeellä
1020
(jos joku ei halua itsestään kuvaa nettiin niin informoikoon minulle vaikka privalla)
puustinen
27.05.2008, 13:46
Tuun kuules tsemppaamaan sua ihan kybällä seuraaviin kisoihin. Odotan myös näkeväni, jotain eilen harjoittelemiamme juttuja ;)
totta helvetissä näet, en jättäisi niitä pois mistään hinnasta :lol:! nyt kun tajusin niihin muutamiin voimaliikkeisiin oikeat suoritustavat ja pikkukikat tasapainon löytymiseen, aion ehdottomasti harjoittaa ne sille tasolle, että voin huoletta laittaa ne myös uuteen ohjelmaani.
btw, minua ei yhtään haittaa, että kuvat löytyvät täältäkin, mutta mikä ihme siinä on, että minä näytän ihan pälliltä joka hemmetin kuvassa (myös siinä bodylehden sivuilla olevassa) :rolleyes: ?
btw, minua ei yhtään haittaa, että kuvat löytyvät täältäkin, mutta mikä ihme siinä on, että minä näytän ihan pälliltä joka hemmetin kuvassa (myös siinä bodylehden sivuilla olevassa) :rolleyes: ?
Sori että jatkan offtopicia Carinan ketjussa mutta samaa vikaa allekirjoittaneella. Freshi on kuva kaikinpuolin :D
Ei mutta hauska leiri oli ja vetäjä sekä tytöt oli huippuja.Toivottavasti joskus uudestaan. Parasta oli kyllä kello 17.00 kun leiri oli ohi eikä kukaan osannut aluksi lähteä. Olo oli niin tyhjä mutta niin saavuttanut.
Kiva tytöt ettei ainakaan teitä haittaa :)
Tänään aamulla heräsin ja tein alkuun Wii-fitillä joogasarjat, joita pystyi pelaamaan (pitää pelata enemmän, että saan kaikki loputkin avautumaan :hmm:), mutta teki ihan hyvää ja olo piristyi. Polvi oli jo parantunut, joten se näemmä vaan otti sunnuntain ojennuksista hittiä. Hyvä, ettei mitään muuta.
Duunin jälkeen salille, jossa työntävien lihasryhmien treeni:
Superina seuraava patteristo:
1.1) Penkkipunnerrus: 4x15x40kg (kaikki sarjat oli kevyttä, tein hitaan laskun ja räjähtävän noston ylös)
1.2) Dippi: 4x15 ekassa jalat penkillä ja sitten hyytyi ja loput sarjat piti tehdä kannat lattialla :hmm:, ojentajat oli ihan punpissa
1.3) Pystypunnerrus vipuvarsikojeessa: 1x15x5kg/puoli, 3x15x2,5kg/puoli TUUUSSSKKKAAAAAA, joutui tekemään 5 toiston sarjoissa, että jaksoi ajatella loppuun asti, aikamoista hapotusta nää setit!!! No pumppi oli melkoinen.
2) Flyes vinopenkillä 2x15x5kg ei tuntunut hyvältä olkapäässä, joten vaihdoin liikkeen --> peck deck flyes 2x15x25kg tämä ei sattunut olkaan = parempi kulma käsissä
3) Ojentajapunnerrus taljassa: 15x40kg, 2x15x45kg
4) Viparit KP: 15x5kg, 15x7kg, 15x9kg
5) Lankkupidot 3 x max
Vähän jänskätti, että miten jaksan toisen treenin, mutta kyllä sitä vaan jaksoi painaa. Eli kakkostreeninä oli telinevoikka, jossa ohjelmassa normisettiä. Ilokseni se taaksepäin kukkerspalli + kässäri menee kokoajan paremmin. Sain siinä tänään käsilläseisonnan pysymään ylhäällä jopa pidempäänkin. Normaali käsilläseisontakin oikein jämähti pystyyn, vaikka tarkoituksenani oli tehdä heti perään kuperkeikka. No mikäs siinä (kyllä se kuperkeikkakin tuli siihen perään sitten lopulta). Tosta jämähdyksestä voin kyllä kiittää nilkkojen ja polvien tiukkaa ojentamista (pysyy koko paketti paremmin pystyssä). Olen nimittäin sunnuntain leirin jälkeen ottanut erityissyyniin nilkkojen ja polvien ojennukset. Toki haastetta siinä vielä on, että aina nämä muistaa ja tekee, mutta harjoittelen pressien lähdötkin kintut suorina. Tänään tein niitä kaarevalta alustalta (sellanen telinevoikkaajien puolipallo-systeemi).
Sen verran tänään huomasin mm. pohkeiden olevan sunnuntaista juntassa ja suurempana huomiona kaikista treeneistä (ja ehkä stressistäkin) leposykkeiden olevan taas koholla, että pidän huomenna suunnitelmastani poiketen lepopäivän. Pakko kuunnella oloa ja nyt noi sykkeet taas vähän varoittelee. Huomisiltana on jokatapauksessa kivaa ohjelmaa tiedossa, sillä menen Sinkkuelämää -leffan kutsuvierasnäytökseen, tätä olen odottanut :). Olisi leffan jälkeen jatkobileet Luxissa tiedossa teemalla "Come and get Carried away", mutta jätän ne kyllä ihan suosiolla väliin.
Mulla oli muinoin liikunnanohjaajan pääsykokeissa voikkaosuudessa just toi käsilläseisonnasta kuperkeikkaan. Kun nyt joskus oppisi sen käsilläseisonnan. :D
Teillä on ollu varmasti mukava leiri; kuvistakin päätellen. :) "Oi jospa voisin joskus olla mukana..."
Huomisiltana on jokatapauksessa kivaa ohjelmaa tiedossa, sillä menen Sinkkuelämää -leffan kutsuvierasnäytökseen, tätä olen odottanut :). Olisi leffan jälkeen jatkobileet Luxissa tiedossa teemalla "Come and get Carried away", mutta jätän ne kyllä ihan suosiolla väliin.
Mitäääh?? Miten voit tehdä tän mulle!! :confused::mad::eek: Sun pitäis mennä ja get carried away munkin puolesta :D :p
Ei vaan, fiksu oot kun kuuntelet fiiliksiä ja sykkeitä ja lepäät. Bra.
Mulla oli muinoin liikunnanohjaajan pääsykokeissa voikkaosuudessa just toi käsilläseisonnasta kuperkeikkaan. Kun nyt joskus oppisi sen käsilläseisonnan. :D
Teillä on ollu varmasti mukava leiri; kuvistakin päätellen. :) "Oi jospa voisin joskus olla mukana..."
Jos sua Ma_ria temppuilu yhtään kiinnostaa niin tuu ehdottomasti mukaan leirille. Omaan makuun liiton leireistä vaparileirit on ollut aina parhaimpia niin osaanottajien fiiliksen kuin opastuksenkin osalta. Sääli tietenkin, että sulle tietenkin tulisi tota matkaa näille leireille ihan hirveesti.
Mitäääh?? Miten voit tehdä tän mulle!! :confused::mad::eek: Sun pitäis mennä ja get carried away munkin puolesta :D :p
Ei vaan, fiksu oot kun kuuntelet fiiliksiä ja sykkeitä ja lepäät. Bra.
Niinpä, vanhuus ei tule yksin :rolleyes:, ei vaineskaan. Ei kaikkiin kissanristiäisiin vaan yksinkertaisesti jaksa enää osallistua.
Oli muuten ihan hyvä päätös kuunnella kroppaa... On "vähän" alkuviikolla treenatut lihat kipiät (varsinkin eiliseltä ojentajat). Tosin palauttava lenkki olisi varmasti tehnyt tänään terää, hmm pitää miettiä vielä. Toinen vaihtoehto voisi olla jos Wiittelisin ennen leffaa vähäsen (pitäisi se Minnan pelikin avata muoveista ja testata) :)
Eli torstaina sali + voimistelu kombo:
Ensin salilla selkä, haba + vatsat:
1) Leuat (perinteiset) BW: 4, 3, 2, 2, 2, 2, 2 (eli volyymiä ei tullut, mutta myöhemmin selviää syykin kun näette ruhon koon...:rolleyes:)
2) Tuettu T-kulmasoutu: 3x15x 25kg
3) Alataljassa habat käppyrätangolla: 3x15x25kg
4) Hammerhabat istuen KP: 1x15x7, 2x15x8kg
5.1) Vatsat koneessa +
5.2) Selänojennukset pallon päällä näitä 15+15 x 4
Sitten tulikin hieman kiirus voimistelemaan, jossa normaalia settiä yrittäen keskittyä taasen noihin nilkkoihin ja polviin... Meitä oli voimistelemassa nyt 50%+50% naisia ja miehiä. Tyttöjoukkomme on kutistunut näin kesän edetessä, mutta silti yhtä mukavaa touhua, myllyssä on loppunut nyt muut ohjatut tunnit, joten meillä oli koko telinevoimistelualue täysin omassa käytössä. Tuli pompittua normaalista poiketen alussa myös trampalla (mikä on "vähän" erilainen kuin puutarhojen jättitramboliinit) pelottavaa, mutta tuli sitä muutama voltti yritelmä tehtyä monttuun. Rintaranka on taas niin lukossa, että hengittäminen on hankalaa ja joissain tempuissa oli haastetta kun ei vaan taivu yläselkä mihinkään. Onneksi tämän päiväisessä (perjantain) hieronnassa saatiin edes muutama lukoista avattua ja olo on jo hiukan parempi.
Alla siis todistusmateriaalia + itsensä nöyryyttämistä videon muodossa. Siinä siis kombosetti, jossa käsilläseisonnasta kuperkeikka ja siitä suoraan L-pressi, jota pitäisi kyllä pitää kauemmin tossa ylhäällä (sillä vaikkei tosta huomaakkaan, niin kyllä se nousi noin 0,5-1cm lattiasta, muutkin osat siis kuin hanuri (no kun saan aikaseksi aloittaa dieetin niin nousee pressikin taas kunnolla) :lol:) ja sitten olan yli tollanen matojuttu, se ei nyt enää ollutkaan niin siistin näköistä kinttujen osalta... (Se mitä toi meidän voimistelun yksi miehistä tossa selittää Hiroshimasta on täysi mysteeri):
Nöyryytystä (http://www.youtube.com/watch?v=LtTD4w8hAF8)
(Lisäksi korjattavaa on muutakin, sillä käsilläseisonnasta kaatuessa pitäisi käsien pysyä loppuun asti suorassa, no siksipä tässä harjoitellaan ja hiotaan...)
Tää video on niin loistava :lol:, että pitää laittaa tänne (kiitos Maarz ;)): Jim Carey-Work Out (http://www.youtube.com/watch?v=bBWkPRSE-W4)
Heh:)nauroin ihan pissat housussa tolle!!
Ei ole totta, mikä video :lol: .
Jonna1983
30.05.2008, 19:22
Aivan loistava video :lol: Näyttää tosi hienoilta noi sunkin temppuilut, en ite kykenis moisiin varmaan kovalla harjoittelullakaan. Minäkö rautakanki?:D Niissä leirikuvissa muuten näkyi, et tytsyllä on hirmuiset olkapäät :rock:
Aivan loistava video :lol: Näyttää tosi hienoilta noi sunkin temppuilut, en ite kykenis moisiin varmaan kovalla harjoittelullakaan. Minäkö rautakanki?:D Niissä leirikuvissa muuten näkyi, et tytsyllä on hirmuiset olkapäät :rock:
Kiitos Jonna :haart:
Tämän päivän sporttailuista tulikin sitten loppujen lopuksi ihan hyvät. Eli päivällä käytin työaikaa olemalla tunnin hieronnassa (töissä käy hierojamies). Hän yritti avata vähän noita rintarangan lukkoja ja kyllä niistä muutama saatiinkin paukahtamaan ja olo kyllä helpottui heti ja hengitys kulkee taas hieman paremmin. Lisäksi hän käsitteli noita kinttuja, lähinnä oikeaa takareittä jne. On vähän jumia taas kropassa :hmm: Ei ihme, että päätä särkee kun hartiat on niin tukossa... :rolleyes:
Duunin jälkeen pistin Fionalle viestiä, että lähteekö hän seurakseni Olarin lenkkipoluille. No sinne lähti keltaisen menopelimme nokka ja pienen metsästyksen jälkeen löysimmekin urheilupolun parkkikselle. Auto siihen ja menoksi. Mulla oli koko alkumatkan pakonomainen halu päästä kiipeämään puuhun, mutta sopivaa uhria ei (ainakaan vielä) löytynyt. Yksi taka-ajatukseni oli myös päästä tekemään muutama mäkiveto, sillä tiesin lenkillä löytyvän sopivia mäkiä tätä varten. Lenkki pääsi vähän venähtämään, mikä ei ollut ihan hyvä juttu Fionan kannalta, sillä hän oli luovuttanut päivällä verta ensimmäistä kertaa... Lisäksi mun suunnistus taidot oli sitä luokkaa, että uskottavuus taisi karista aika pian kun toistin lauseita: "Tän kohdan mä kyllä muistan/tunnen. Tästä päästään oikoreitille..." No loppujen lopuksi löysimme takasin autolle, vaikka taisimme olla kyllä jo lähempänä Kauniaista kuin Espoota... Lenkille tuli kestoa kokonaiset 2 tuntia, joka tosin oli ihan normaalia reipasta kävelyä, paitsi ne mun 5 mäkivetoa, jotka tuli tehtyä (viimeinen mäki oli tosin niin kauhea, että meinasin kyllä minäkin tehdä kuolemaa sen jälkeen). Fiona toimi kuvaajana ja koska en osannut kuvaa kääntää, niin nyt sitten jos videon haluaa katsoa suosittelen pään kääntämistä vasemmalle aina silloin tällöin :lol:
Kiitos muruseni ihanasta lenkki- ja maailmanparannus seurasta, sekä kuvauksesta. Ensi kerralla sitten sullekkin parempana päivänä, nimittäin en suostu enää lähtemään lenkille minkään verenluovutuksen jälkeen :warning: :mad:
Mäkivetoja ála Carina (http://www.youtube.com/watch?v=LbEhrbYgOU0)
Lauantai 31.5.
Päivä meni auringosta nauttien ja täydellistä lepopäivää viettäessä. Aamusta heti lähdettiin Uimastadikalle, jossa köllöteltiin kera Madventures -kirjan (mulla on hirveä matkakuume). Illaksi mentiin sitten anoppilaan ja siskojen luokse, jossa tuli katsottua siskojen muksujen todistukset läpi ja videolta kevätjuhlaesitykset. Anoppilassa tuli hulluteltua nurtsilla, eli tuli tehtyä muutamat käsilläseisonta-kuperkeikat ja normikuperkeikat.
Loppu iltapäivä/alkuilta meni jännätessä ja seuratessa siskon Tukholman maratoonin väliaika tekstereita. Hittolainen, kyllähän se sen teki. Kolmen lapsen äiti pinkoi ensimmäisen maratoonin 5 kk juoksutreenillä, kun viimeisimmän lapsen synnytyksestä (vieläpä keisarinleikkauksella) on aikaa alle vuosi ja muu urheilutausta on lähinnä voimailusta ja vapaapainista, siinä tavoitetta ja esikuvaa itsekullekkin :thumbs: Mieletöntä. No huvittavinta on, että tämän 5 kuukauden juoksutreenin aikana systerin olkapäät on kasvaneet ja kädet lihaksistuneet (samainen sisko kasvatti muinoin työmatkapyöräilyllä itselleen ihan järkyn kokoiset reisilihakset)... Tasan ei käy onnen (keho)lahjat.
Sunnuntai 1.6.
Kroppa (lähinnä alaselkä ja takareiskat) oli hyvin hakatun tuntuiset ennen iltapäivän 2 tunnin akrobatiatreeniä. Onneksi Sadun kehoahuoltava alkulämppä ja muu treeni edes hitusen avasi kroppaa. Eli treenisaldona oli se, että pystyin edes jotain tekemään, mutta oli tosi takkuista. Alaselkää kipunoi ja kintut on jumissa, saakelin saakeli. Lopun kevyissä venyttelyissä, vaikka ei mitään ylivenytyksiä tehtykkään tuli samat hermostotärinät kinttuihin kuin pahimpina aikoina oli kokoajan :( En oikein tiedä, mitä mun pitäisi tän kroppani kanssa tehdä. Kai se vaan vaatii aikaa ja hellyyttä, että saan paikat auki, mutta ei tämä helppoa ole.
Kaikesta em. winetyksestä huolimatta treeneissä parasta oli 1 käden kärrynpyörä harkat: etukäsi + takakäsi tuli tutuiksi (mä en enää muista niitä meidän antamia käsien nimiä, damn). Toinen paras osio oli lopun kuperkeikka + hyppy yhdistelmät. Kasakkakin nousee jo vähän paremmin, jee. Fame-hyppy on tämän lisäksi toinen mun ykkössuosikki.
Illalla allekirjoittanut palasi vanhoihin "harrastuksiin", eli urhea uhri Fiona tuli Carinan kampaamotuoliin. (Fiona-muruseni, mulla olisi ollut kotona se toinen väriputeli valmiina. Puusilmänä en eilen edes huomannut sitä...).
Tänään Maanantaina aloitin aamuni reippaana ulkolenkillä, jonka jälkeen tein nopeat ja hellät venyttelyt jaloille. Mies tosin herätessään taisi vähän pelästyä kun makasin työhuoneen lattialla venyttelemässä, eli jalat seinää vasten levällään :lol:... Ilta menee äidin kanssa keittiökaupoissa, joten salille menen vasta huomenna.
No nehän oli tietysti Joukokäsi ja Kaukokäsi :lol: Ja Puustista saa syyttää tuosta Joukosta!
No nehän oli tietysti Joukokäsi ja Kaukokäsi :lol: Ja Puustista saa syyttää tuosta Joukosta!
Kiitos täydennyksestä Nessie :lol: Nehän ne oli. Sun Kaukokäsi kärräri meni jo hyvin :thumbs: mun Joukokäsi-kärris etenee, mut Kaukokäden käyttöä pitää vielä treenata.
Tänään duunit vei mut ja istuin töissä excel-taulukoiden ääressä 17:40 asti. Tästä syystä en kerennytkään salille treenaamaan. Kävin siellä vaan pikaisesti juomassa kaffet (must juttu) ja vaihtamassa treenivaatteet (ja jos joku luulee, että ajelen huvikseni salille tätä varten, niin joo kyllä, mutta myös siksi, että duuni on ihan GB:n vieressä ja sopivasti matkan varrella :))
Tämän jälkeen ajaa päräytin liikuntamyllyyn, jossa normaalit tiistaitreenit. Tänään oli ihan hyvä päivä ja sain siellä juttuja aikaiseksikin. Selkä on kipunoinut samoinkuin takareiskat, mutta silti tuntui tänään venyttelyt kulkevan edes jotenkin (ainakin paremmin kuin sunnuntaina :lol:). Tässä videota (http://www.youtube.com/watch?v=_8SNXTNTQvs) meidän mukavista venyttelyistä. Klipissä siis venyttelen sivuspagaattia, joka ei mene alas asti vieläkään, mutta sitä tehostaaksemme spagua painetaan sitten mukavasti alas päin. Sana mukava on aika kaukana tosta tunteesta, mutta itse kerjäsin tätä ja vieläpä useampaan otteeseen... Queen taisikin joskus laulaa, että "Pain is so close to pleasure" tms.
Kiva huomata itse videolta tämä polvien yliliikkuvuus :eek: Nice, NOT :hmm: Pisti muuten ajattelemaan, että voiskohan hermoston ylirasitusjutut johtua osittain tosta polvien ylitaipumisesta + venyttelystä? Hermostohan tossa joutuu aikamoiseen venytystilaan... Pitäis varmaan tutkia jostain....
Tämä viikko näyttää menevän ihan metsään treenien osalta, mutta ei voi mitään. Muu elämä pitää niin kovassa vauhdissa. Nyt on priorisoitava ja tehtävä, mitä pystyy.
Tänään aamusella siis 60 minsan reippailu ja perään kevyet venyt kotona.
Päivä meni töissä ja sitten äipän kanssa keittiökaupassa vanhempien unelmakeittiötä rakentaessa ja tarjousta odotellessa. Sitten vielä fiilisteltiin vähän tulevaa visiota (mut on siis pyydetty makutuomariksi tähän projektiin). Eli tämäkin ilta meni salin osalta siis harakoille. Huominen ja loppu viikko menee samoin, sillä huomenna menen duunimatkalle, eli Helsinki-Vantaa kutsuu taas aamulla. Perjantaina lähtee iloinen bilebussimme kohti itä-suomea ja viikonloppu menee kaverini 30-vuotisjuhlien parissa. Sain tänään vanhemmiltani iloisen etukäteissynttärilahjan, eli uuden kameran vanhan rikkoutuneen kameramme tilalle. Jatkossa siis vähän kännykameraa parempaa aineistoa luvassa, joten heikkohermoisille järkytystä tiedossa yhä enemmän :)
Tämä lähtee nyt pumppailemaan jalkojen hermostoa auki, sillä muistelin tässä tota messevää venyttelyn polvikulmaa katsoessa Inkerin kieltäneen multa pahimpien hermosto-ongelmien aikana kovan hieronnan ja nuo eilisen tyyppiset venyttelytkin. Jos olis fiksu (mitä en näemmä osaa olla) ei viitsis hakata päätä nyt ihan jatkuvasti seinään... Voishan sitä joskus yrittää oppiakkin jotain ja tehdä niin kuin sanotaan :rolleyes:. En haluais niitä samoja kinttujen hermostotärinöitä takasin (ja noita venytyspainantoja tuli tehtyä siis aika monta kertaa, pain is pleasure vai miten se nyt menikään). Eilisen treenin jälkeen tuli jo taas vähän esimakua vanhasta (parin kuukauden takaisesta) hallitsemattomien tutinajalkojen muodossa :o. Tosin pystyn (vielä) ajamaan autoa ja pitämään kytkintä pohjassa valoissakin, joten sinäänsä kaikkihan on ihan hyvin :hmm:.
Eli viikonloppu meni hillityn juhlinnan puolelle perjantaina. Lauantaina olo oli kumman tööt ja palelsi (vaikkei edes ollut krapulaa) ja meninkin nukkumaan jo kympin aikaan. Sunnuntaina syy sitten selvisi olo oli kuin jyrän alle jääneellä ja palelu ja kurkkukipu seurasi tätä kaikkea, eli kiva tulla kipeäksi Varkaudessa pienellä saarella, päivän torkuin mökissä ja odotin lähtöämme takaisin kotiin. Kotona oltiin ilta yhdeksältä ja joo kuumetta oli, eli heti sänkyyn nukkumaan. Maanantaina oli must päivä töissä ja kurkkukipuisena kapusin sängystä ylös ja duuniin tekemään vielä viimeistä hiomista presentaatioon, sillä edessä oli päivä kera asiakkaiden kello 12 aloitettiin lounaalla ja palaverin merkeissä alkuillasta ravintolaan syömään ja sitten Celine Dionin konserttiin. Huonosta olosta huolimatta konsertti oli upea. Laulajana Celine on aivan mieletön :rock:
Tänään tiistaina oli myös pakko mennä töihin, sillä stressiä/kiirettä riittää ja sinne kävi tieni. Sain onneksi päivällä peruttua huomisen keskiviikon työreissun, joten yksi stressin aiheuttaja vähemmän. Päädyinkin lähtemään sitten iltapäivällä yhteistyöiltapäivän viettoon naisten kesken ja ihanan illan kruunasi Kämp Gallerian kampaamossa meitä odottanut hemmottelu, eli saimme valita kampaajalla minkä käsittelyn vaan, AAH. Nyt on uusi tukka ja väri. Itseasiassa kurkun kaktuskin on alkanut pienenemään ja olo helpottamaan, lämpöä en suostu mittaamaan, jos jaloillani pysyn. Huomenna siis normaalisti duuniin.
Treenit on nyt jääneet (perjantain spagaatteja lukuunottamatta :) meni muuten venyttelemättä :o kevyeen paremman puolen spagu, eli näemmä liikkumattomuus helpottaa venyvyyteen...). Mutta ehkä tämä lepo on tehnyt ihan hyvääkin, duunissa riittää stressiä treeninkin edestä. Huomenna olen menossa illalla yhteisloikkatreeneihin, mutta teen treenit olon mukaan.
Eli mennyt viikko meni salin osalta sitten lomailuksi, sillä tajusin että olen pitänyt salittoman viikon viimeksi vuosi sitten kesällä, joten ehkä oli ihan paikallaankin. Olen sitten tehnyt vähän muita juttuja liikunnan osalta ja käyttänyt ajan hyvin näkemällä ystäviä ja nauttimalla vapaa-ajasta.
Lauantai-ilta meni aikas myöhäseksi kun näimme vanhojen koulukavereiden kanssa, yhtä en ollut nähnyt sitten peruskoulun päättäreiden, eli 15 vuoteen :eek: Oli hauskaa kävimme Stuidio 51:llä Moscow nights bileissä ja kotona olinkin sitten vasta kello 2 aikaan. Krapulaa ei kuitenkaan ollut, joten aamusella käytiin miehen kanssa lenkillä pitkin rantoja ja mutterissa kaffella.
Illalla teimme vielä parin tunnin lenkin Olarissa Fionan kanssa. Lenkillä tehtiin muutamat mäkivedot ja yllytin jopa jotain tuntematonta lenkkeilijääkin nostamaan tahtia ennen isoa ylämäkeä (mun pitäis joskus osata olla hiljaakin, eikä huudella vieraille ihmisille, tosi mies taisi kyllä hämmästyksen jälkeen kiitellä tms.). Lenkki vähän venähti, kun päädyimme tekemään varjoinstallaatioita/varjoteatteria ja pian yllätti nälkä joten piti turvautua männyn kerkkien maisteluun (Fionan naama piti blurrata kun ilme oli kuulemma niin kauhea pussy :rolleyes:).
1163
1164
Mutta palatakseni liikunnalliseen aiheeseen, huomenna on paluu Gymille. Voimistelu on ainakin heinäkuuhun tauolla, joten keskityn enemmän punttiin ja otan taas kintut mukaan ohjelmistoon, tosin takareisi/pakara painotteisesti ja vaan 1 krt/vkossa (etureidet kasvaa varmaan siltikin vaikka keskityn vaan noihin :hmm:). Yläkropalle sitten taas samaa vanhaa perussettiä.
Eli paluu salille tauon jälkeen ja heti kinttutreenin kimppuun. teen nyt 3vkoa kovenevalla tahdilla treenit ja sitten pidän palauttavan viikon. 1. viikolla sarjat ja toistot on 3x12, tokalla 4-5x8 ja vikalla viikolla ennen palautusta on sarjat+toistot 6x6.
Tänään siis kinttutreenin pariin (painotus on yhä takajaloille), jossa oli hakemista painojen osalta ja toki treeni oli vielä hyvin kevyttä. Alkuun hyvät lämmittelyt venyt ja sitten reiden ojennusta ja koukistusta ja loitontajaa ja lähentäjää ihan vaan lämmöksi.
Mutta sitten itse treeniin:
1) Prässi: (12x120kg), 3x12x150kg
Toki alkuun tein kokeilua pienemmillä painoilla ja ensimmäinenkin sarja (suluissa) oli painojen osalta kokeilua. En tiedä paljonko GB:n prässi painaa, mutta noi on siis kiekkojen painot. Kevyttä oli kinttujen osalta vielä, mutta joudun tosi paljon kuullostelemaan alaselkää ja vatsalihaksilla ja hapenotolla pitämään paketin kasassa. Ens kerralla kuitenkin isompaa rautaa luonnollisesti. Pidin jalat levyn yläreunassa, joten sain ihan hyvän tuntuman takareiskohin.
2.1) Takareidet maaten: 3x12x25kg (?)
2.2) SJMV 3x12x 20kg, eli säälittävästi pelkkä tanko, selkä ei tykkää tästä yhtään, mutta kyllä sekin vähitellen saa luvan tottua tähän, ellei sitten välilevy luiskahda kokonaan ulos :rolleyes:.
3) Etureiskat istuen: 12x30kg, 2x12x40kg (oli kevyitä myös)
4) Takaolat etukumarassa istuen KP: 12x4kg, 2x12x6kg
5) Vatsat pallolla keppi niskan takana: 3x12
Hyvä treeni, sillä tuntui kerrankin, että meni takareisille, sillä tuli tokan liikeparin jälkeen takareiskapumppi ja pussihousu olo :lol:
Treenin jälkeen pikaisesti kotiin ja ruokaa naamaan ja sitten katsomaan Bon Jovin keikkaa :kuola: Loistava keikka Jovilta jälleen kerran.
*lisäys*
Unohtui, että päivällä olin duunissa hieronnassa, jossa käsiteltiin ylikireitä pohkeita ja selän putkia auki, hirveetä hommaa, mutta teki hyvää. Nyt selkää koristaa kaunis mustelmarivistö.
Rautateemu
17.06.2008, 01:15
1) Prässi: (12x120kg), 3x12x150kg
Toki alkuun tein kokeilua pienemmillä painoilla ja ensimmäinenkin sarja (suluissa) oli painojen osalta kokeilua. En tiedä paljonko GB:n prässi painaa, mutta noi on siis kiekkojen painot. .
Hei, sillä prässin kelkan painolla ei oo mitään merkitystä. Rässejä ei voi vertailla keskenään, ja silloin merkkaa vain paljon laitat painoa, ja miten liikkeen teet.
P.S. Pikku-teemu (isokinttuteemu) ei saa takareiskoihin tolla GB:n rässillä mitään tuntumaa, mut mäkin saan (kiusataan sitä):p
P.P.S. Millos seuraava treeni? En oo saanut pitkään aikaan väitellä sun kanssa:)
Hei, sillä prässin kelkan painolla ei oo mitään merkitystä. Rässejä ei voi vertailla keskenään, ja silloin merkkaa vain paljon laitat painoa, ja miten liikkeen teet.
P.S. Pikku-teemu (isokinttuteemu) ei saa takareiskoihin tolla GB:n rässillä mitään tuntumaa, mut mäkin saan (kiusataan sitä):p
P.P.S. Millos seuraava treeni? En oo saanut pitkään aikaan väitellä sun kanssa:)
Joo tottahan se on. Mayors-Activen-kuntoklubin prässiä oli vaan niin helppo laskea kun siinä luki kelkan paino...
Ainakin mun tämänpäiväisistä takareiskakivuista päätellen joku treenistä osui hyvin sinne, ja päättelen blondin logiikalla, että sen on pakko olla toi prässi, eli Pikku-Teemulle täältäkin :p
Nyt mä taas siellä pyörin, eli niitä väittelyjä odotellessa :evil:.... Mut seuraava treeni on tänään GB:n akrobatiatreenin merkeissä (ja ehkä puntillakin ennen sitä) ja punttijumppaa teen torstaina.
Tänään tuli sitten vähän pidempi treenipäivä, eli salilla oli pikatreeniin vaan aikaa (25min), joten oli siis super sarja time:
1.1) Leuat leveällä avustettuna smithissä: 3x10
1.2) Sumomave (joo menee perseelle tiedän): 12x20kg, 2x12x40kg (testailua, tätä voin tehdä ei satu ainakaan tehtäessä selkään)
2.1) Tuettu T-kulmasoutu: 3x12x20kg kevyttä
2.2) Hauiskääntö suoralla tangolla: 3x12x15kg kevyttä
3) Hammerkäännöt istuen KP: 2x12x7kg
Sitten sinkosin yläkertaan akrobatiatreeneihin, vaikka painot olivatkin pieniä, niin sain pumpin aikaiseksi, kunnon jälkihikikin pukkasi ja alkulämpät meni alusta asti hiki noroen.
Akrotreenin alussa tuntui kropassa eilinen kinttutreeni ja selkäjumppa, mutta kyllä sitä kroppa vetristyi ihan hyvin. Tein pitkästä aikaa siltakaatoja eteenpäin sekä istualtaan lähtönä taaksepäin ja jee kyllä ne sieltä tulee taas, ei siis sattunut selkään :thumbs:. 1. käden kärrynpyörissä se toinen käsi tunkee sinne yhä väkisin mukaan viimehetkellä, pitäisi varmaan köytää toinen käsi jonnekkin selän taakse kun tiedän sen olevan ihan turhaan "apuna". 2 tuntia tehtiin akrobatiaa (tosin tässä on mukana loppuvenymiset), eli kunnon treenipäivä tästäkin ainakin ajallisesti tuli. Huomenna duuniporukan kanssa seilaamaan merelle, joten thumbs up, ettei tulisi vettä taivaalta ihan hirveesti, ei nimittäin olisi kovin kivaa...
Rautateemu
17.06.2008, 23:15
ja punttijumppaa teen torstaina.
Vai junttipumppaa. Jos sitä torstaina eksyis salille tekmään kans jotain sellaista illasta, jos jaksaa.
Vai junttipumppaa. Jos sitä torstaina eksyis salille tekmään kans jotain sellaista illasta, jos jaksaa.
No ei törmätty kyllä tänäänkään, kävin jo päivällä kirjaimellisesti punttijumpalla :lol:
Eli tässä tämänpäiväinen jumppa:
1) Penkki läskitangolla: 12x30kg, 3x12x40kg (arvuuteltiin tangon painoksi 30kg, se oli se isompi, mut tuntui kyllä kevyeltä :rolleyes: yllättävän hyvä muuten tehdä tolla penkkiä sen myötä pysyy mulla ranteet paremmin)
2) Flyes kone: 12x20kg, 2x12x25kg
3) Arnold press: 12x8kg, 2x12x10kg
4.1) Sivuviparit: 3x12x6kg
4.2) Dippi penkillä: 3x12
5) Ojentajapunnerrus taljassa: 12x30kg, 2x12x40kg
Eilen oli duunissa ison pomon läksiäisristeily. Seilattiin siis 3 mastoisella vanhalla purjeveneellä iltapäivästä aina ilta 20 asti ja nautittiin vähän alkomaholiakin, jatkoilla käytiin ottamassa ihan vaan muutama ja kotona olin jo 22 aikaan.
Tänään siis vähän väsy ja nyt pitää henkisesti valmistautua huomiseen koitokseen, eli fillarointiin mökille matkaa tulee minulle kertymään noin 100km (muille polkijoille enemmän). Tästäkin syystä otin puntin tänään hyvin kevyesti ja pumppaillen. Illalla pitää tankata vähän hiilaria, että ei hyydy heti alkuunsa. Mun ainoa huolenaihe reissussa on alaselän jaksaminen, fillaroidessa on selkä ilmoitellut itsestään, mutta kyllä me pysähdellään ja muutenkin poljetaan suht' iisiä vauhtia. Systerit lähtee mua jo 1h aiemmin, sillä näemme minulle suotuisasti täällä meidän himan lähellä. Tästä sitten lähdetään yhdessä polkemaan kohti landea. Kaikkein meidän kolmen miehet tulee kukin autoillaan ja ajoitetaan heidän ohiajot sopivasti eri aikaan, jotta "huolto"joukot on kunnossa. Mulle tämä on neitsytmatka, systerit on jo polkenut ainakin kerran, katsotaas kuin tämän tytön käy. Sääennusteita on tuijoteltu pitkin päivää, joskin me ollaan valmistauduttu pieneen sateen uhkaankin (ei me sokerista olla). Lähinnä kova tuuli voi tehdä reissusta raskaan. Ihanaa lähteä polkemaan, sillä tälläkertaa ei matkan esteenä ainakaan ole kellään polttareita :).
Hyvää jussia kaikille.
Eli jussi oli ja meni, perjantaina oli siis fillarointi edessä, aamulla näimme siskojen kanssa ruoholahdessa kello 10 aikaan, sillä he tulivat vähän myöhässä (tästä on kuvakin todistusaineistona). Pääsimme siis noin kello 10 matkaan ja poljimme 1 h 33min, kunnes huomasin, että minulla on rengas puhki :mad: Olimme tietenkin jossain Espoon perukoilla, eikä minulla ollut yllätys yllätys paikkaustarvikkeita mukana, joten soitto kotiin ja mies tuli autolla noutamaan. Systerit jatkoivat matkaa eteenpäin. Ostimme matkalla paikkausvälineet ja menin kotiin paikkaamaan rengasta ja tarkistamaan muita vaurioita, kaikki oli ok. Paikkauksen jälkeen soitin systereille, että missä he olivat eivät vielä niin pitkällä, etten olisi lähtenyt mukaan, eli matka jatkuikoon. Fillari autoon kyytiin ja lähdimme kohti tapaamispaikkaa, siskot oli kahvilla ja välipalalla jossain Kehä III lopussa, joten pääsin siitä kyytiin.
Poljimme tästä eteenpäin noin 3h 30 min kunnes mulla oli selkä jo niin tulessa, että ainoa tapa, millä kestin polkea oli seisten. No matkaa oli jäljellä vielä 30 kilsaa, joten ei se tullut mieleenkään jatkaa varsinkin kun vasemmasta jalasta oli tuntokin jo poissa. Olin ehkä haukannut vähän liian suuren palan ajattelemalla, että selän pullahtanut välilevy kestää staattista asentoa noin pitkään... Olin luonnollisesti hyvin pettynyt, sillä kroppa kesti fillaroinnin muuten tosi hyvin. Saakelin selkä :mad: Tulipahan sitä kivat liikunnat ko. päivälle aerobista kertyi siis yhteensä 5 tuntia. Liikunnankulutus ko. päivälle oli reilut 3000kcal mikä kertoo, että fillarointivauhti oli aika hyvä. No mun juhannus"juhlinnat" jäi perjantaina hyvin lyhyeen, sillä kaaduin sänkyyn väsyneenä jo kello 22 aikaan.
Lauantai ja sunnuntai meni rennoissa merkeissä. Selkä oli koko viikonlopun kipeä, mutta muuten ei mitään merkittävää, istuinluut nyt vähän kivisti.
1214
Maanantai 23.6.
Selkä on ollut yhä kipeä, mutta odotin päivän kinttutreeniä jo malttamattomana. Alkuun kävelymaton jälkeen ojennusta, koukistusta, lähentäjää ja loitontajaa lämmitykseksi. Mielenkiinnolla odotin miten selkä kestää esim. prässin, mutta yllättävän hyvin meni.
1) Prässi: 12x100kg, 10x150kg, 5x8x170kg (oli liian kevyttä, olisi pitänyt laittaa enemmän :rolleyes:)
Superina:
2.1) Takareiskat maaten: 5x8x30kg
2.2) SJMV: 5x8x30kg (selkä ottaa tässä eniten hittiä, varsinkin ton fillaroinnin jälkeen)
3) Reisiojennus etureiskoille: 5x8x45kg (tässä jäi sarjapituus vikan kahden sarjan välissä vähän liian pitkäksi, kun jäimme housuompeluja miettimään)
4) Takaolat taljassa tangolla (face pull ?): 8x35kg, 8x45kg, 3x8x50kg (yhä kevyttä)
5) Vatsoja erilaisia pallolla + lattialla jne.: 8, 12, 10, 8, 8
Oli vieläkin kevyt treeni eikä tuntunut oikeastaan, että olisi edes tehnyt mitään kintuille, höh :(. Ens kerralla enemmän painoa, tosin niin pitääkin, sillä ens viikolla toistot 6 ja teenkin vihreän miehen "yllyttämänä" 6 sarjan sijaan 8 sarjaa :D
Rautikselle: Ei toi GB:n prässi kyllä vieläkään ollut lähellekkään Mayorsin vastaavaa, eli jos siihen laittaa 100kg (=180kg), niin painaa taatusti enemmän kuin tässä prässissä 170kg+kelkka :hmm: GB:n prässi on leluprässi, tai sit en vaan osaa...:)
Rautateemu
24.06.2008, 15:32
Rautikselle: Ei toi GB:n prässi kyllä vieläkään ollut lähellekkään Mayorsin vastaavaa, eli jos siihen laittaa 100kg (=180kg), niin painaa taatusti enemmän kuin tässä prässissä 170kg+kelkka :hmm: GB:n prässi on leluprässi, tai sit en vaan osaa...:)
sä et osaa, tai sä oot vaffistunu. Laita enempi painoa.
Millos pulu lähtee ankan kanssa juoksentamaan?
sä et osaa, tai sä oot vaffistunu. Laita enempi painoa.
Millos pulu lähtee ankan kanssa juoksentamaan?
Pulu :lol: Et sentään kanaksi sanonut ;) No mutta joo kyllähän sitä voisi ankkasen kanssa lähteä juoksentelemaan, vaikka jo ens viikolla? Jos houkuteltais hyppyripylly nro 2 eli Pikkumyy mukaan, tekis sillekkin hyvää :D
Tiistai jumppa:
Vetävät (+ peffaa)
Alkuun lämppää vipuvarsihässäkässä jne. (ei näitä lasketa)
Superina
1.1) Läskin naisen leuat leveällä otteella smithissä: 5x8 (hallittuja ja hitaita toistoja, ylhäällä kunnon pysäytys)
1.2) Sumomave: 5x8x55kg (Joo voi vieläkin lisätä painoja. Tätä selkä kestää jotenkin, tai siis kipu on hallittavissa/kestettävissä)
2) Tuettu soutu vipuvarsikojeessa: 14x15kg, 2x8x25kg, 2x8x30kg (kg:t/puoli) säätöä painojen kanssa, olis pitänyt tehdä kaikki sarjat tolla 30kg:lla :hmm:
Superina:
3.1) Hauiskääntö käppyrätangolla: 5x8x20kg
3.2) Hauishammerit KP: 5x8x8kg
Eli loppuviikko meni nautiskelulomalla Tallinnassa. Olin hyvässä seurassa rentoutumassa ja samalla puunasimme itseämme Spa-hotellimme erilaisissa hoidoissa päästä varpaisiin. Aah!
Lauantaina mies tuli sitten satamaan vastaan siskon tytön kanssa, sillä otimme yhden siskoni kolmesta tytöstä meille yökylä-hoitoon. Oli todella mukava päivä ja ilta muksun kanssa. Päivällä tuli katsottua tytön kanssa Bambi-leffaa ja muksun nukahdettua illalla katsoimme murun kanssa aikuisten leffan Planet Terrorin (http://www.imdb.com/title/tt1077258/) muodossa, kunnon splatteri ja aika koominen pätkä...
Tänään sitten GB:lle, jossa viimeiset akrobatiat ennen kesätaukoa. Sadulla oli videokamera mukana, joten pääsimme katsomaan omia suorituksia. Kyllä täytyy todeta, että on hyvin opettavaista katsoa niin omaa kuin muidenkin tekemistä :thumbs: Kuvattiin kuperkeikka&kasakkahyppy + kuperkeikka&fame hypytkin ja kyllä joutuu nyt itsekkin toteamaan, että on tuo oma kasakkahyppy kyllä parantunut, nousee jo ihan ok:sti varsinkin kyykystä. Täysin tyytyväinenhän ei voi ikinä olla, mutta kyllä sitä voi jo kasakkahypyksi sanoa. Treenattiin 2h 30min ja hikisissä oloissa oli kokonaiskulutuskin huimaa. Kiva sunnuntai.
Huomenna duuniin ja illalla salille työntävien pariin.
Kai sitä pitää loma count down aloittaa, sillä loman alkuun on enää 7 työpäivää jäljellä (totaali on 9 päivää).
Viimeistä päivää kesäkuuta viedään, huh. Kylläpä tuntuu kesä menneen nopeasti. Eli duuniin vielä paluu, ennen varsinaista kesälomaa... Kylläpä huomasi kaupungin hiljentyneen autoista. Kirosin kylläkin aamulla uusien tietöiden tukkimia katuja. Jouduin nimittäin ajelemaan Helsingin keskustaa läpi 20 minuuttia ylimääräistä ja tekemään 2 U-käännöstä, kun tiet olikin yht'äkkiä suljettja. Kaikki tämä vaan siksi, että pääsisin oikealle reitille duunipaikkaa kohti, saakeli. Kyllä olisi loman aika, jos kerta työmatkakin on tehty noin vaikeaksi :hmm:.
No iltapäivällä salille, joskin normaalia myöhemmin kun jumituin taas excel-taulukoiden kimppuun... :rolleyes:
Salilla työntävät:
Normaalit lämmittelyt ja sitten tein meidän sunnuntai treeneistä tuttuja keskikehoharjoitteita.
1) Penkki: (lämmöt: 12 x 20kg, 30kg, 40kg) 5x8x50kg
Penkki oli tukkoista, varsinkin alkuun, viimeiset sarjat meni kyllä aika heittämällä. Kaaaaaukana ollaan silti viime loppuvuoden sarjoista ja sarjapainoista. No tätä tää olkapäävammojen palauttelu näemmä on. Nyt panostan olkapäitä säästävämpään tekniikkaan penkin osalta. Tämä "uusi" tekniikka muistuttaa paljon enemmän kapeaa penkkiä, mutta säästää tosiaan olkapäitä taas enemmän.
2) Flyesit koneessa: 8x25kg, 4x8x30kg
Ekassa liian vähän, ei muutkaan raskaita kyllä olleet
Superina:
3.1) Arnold press (lämmöt: 8x6kg) 5x8x10kg (Tääkin oli ihmeen raskasta :hmm:)
3.2) Dippi penkillä: 5x8
4) Ojentajapunnerrus taljassa: 5x8x45kg
Olipa tukkoisen tuntuinen treeni. Salilla on kuuma kuin saunassa, mutta luulisin, että duunipäivän ja ruokailujen venymisen takia treeni oli niin säälittävää rimpuilua (tai sit oon vaan niin heikko kynis :D). No ens viikolla sitten penkissä 8x6 ja huomenna jalka treeni time, katotaan kuis tyttösen käy.
Pakko laittaa videoklippi tänne jemmaan, nimittäin tämä pysäytti mut täysin.
Miesten taito on jotain käsittämätöntä, voimaa ja uskomatonta kehonhallintaa. Tältä videolta näkee mallisuorituksen hallitusta käsilleseisontaan noususta, siinä pitää tosiaan ojentua reilusti yli (eli päällä hartioiden yli) ennen lopullista suoristusta vaikea selittää, mutta videolta näkee. Ja nyt itse vidoon eli TÄSSÄ (http://www.youtube.com/watch?v=4NDL2fsTcik).
Rautateemu
30.06.2008, 23:35
Pulu :lol: Et sentään kanaksi sanonut ;) No mutta joo kyllähän sitä voisi ankkasen kanssa lähteä juoksentelemaan, vaikka jo ens viikolla? Jos houkuteltais hyppyripylly nro 2 eli Pikkumyy mukaan, tekis sillekkin hyvää :D
Sori, ei meinaa jaksa edes vänkääjäkamun nro 1, eli Carinan päivyriä lukea.
kävin tänään aamusta juoksemassa rinsessan nro 1 , eli Peterin kanssa. Vaaputtiin kymmenkunta 100-150 metristä loivaan hiekkämäkeen.
Mites perjantaina aamusta tai puolesta päivästä (illallakin ehkä jaksais)? Sunnuntaikin kävis.
T: Sorsahanuri
Pikku Myyllä on polvi pipi, ei pääse juoksemaan:( ... vielä:evil:
Hyppyripylly kyllä muttei pippurihylly:p (lapsellinen sanamuunnosleikki).
veltsu82
01.07.2008, 00:02
Pakko laittaa videoklippi tänne jemmaan, nimittäin tämä pysäytti mut täysin.
Miesten taito on jotain käsittämätöntä, voimaa ja uskomatonta kehonhallintaa. Tältä videolta näkee mallisuorituksen hallitusta käsilleseisontaan noususta, siinä pitää tosiaan ojentua reilusti yli (eli päällä hartioiden yli) ennen lopullista suoristusta vaikea selittää, mutta videolta näkee. Ja nyt itse vidoon eli TÄSSÄ (http://www.youtube.com/watch?v=4NDL2fsTcik).
Sairasta! Nää on näitä elämää suurempia juttuja, mitä ei voi käsittää. Aivan uskomaton voima ja kehonhallinta kavereilla. Ei voi ku ihailla ja arvostaa :rock:
kävin tänään aamusta juoksemassa rinsessan nro 1 , eli Peterin kanssa. Vaaputtiin kymmenkunta 100-150 metristä loivaan hiekkämäkeen.
Mites perjantaina aamusta tai puolesta päivästä (illallakin ehkä jaksais)? Sunnuntaikin kävis.
Oho prinsessa mäessä :eek: mites sen tyyli, vaappuuko sekin :lol: ja kyllä me Pikkumyykin sinne mäkeen saadaan kun polvi paranee :evil:
Perjantaina kävisi joskus 15-16 aikaan, vai meneekö liian myöhäseksi? Oon vielä duunissa, joten aiemmin ei käy ja aamu tarkoittaa mun tapauksessa sitten about kello 6:30... eli siinä vaihtoehdot?
Pikkumyy
01.07.2008, 10:27
kyllä me Pikkumyykin sinne mäkeen saadaan kun polvi paranee :evil:
Kaikkee te suunnittelettekin mun päänmenoksi. Voisinhan mä jossain vaihees tulla pistää teiät nippuun ja jättää ojaan itkemään katkeraa tappiota...mut ai niin...eihän se ole kisa:( No anyway, voin mä tulla sit ku saan luvan korkeammalta taholta...se nimittäin on tosi korkea ja arvovaltainen se:lol:;)
Kaikkee te suunnittelettekin mun päänmenoksi. Voisinhan mä jossain vaihees tulla pistää teiät nippuun ja jättää ojaan itkemään katkeraa tappiota...mut ai niin...eihän se ole kisa:( No anyway, voin mä tulla sit ku saan luvan korkeammalta taholta...se nimittäin on tosi korkea ja arvovaltainen se:lol:;)
No siinähän olis mulle tilanne kokeilla heittää sut, jos mä Jassenkin saan vielä heitettyä tatamiin, niin etköhän sääkin lennä ;) Vanha taistelijansielu kytee vielä täällä jossain, hyvin syvällä. :lol:
Mut joo odotellaan sen tooodella korkean ja arvovaltaisen tahon vastausta, sit mennään. Sit sovitaan ne voimanaistreenit kans, GB:n takapiha odottaa jo meidän valloitusta :)
Wow, taas on jo heinäkuu, ihanaa. Loma on jo ihan kohta :rock: Lapinreissu kutsuu, sillä me lähdetään ainaisen ulkomaamatkustamisen sijaan tutustumaan omaan kotosuomeen. Ajetaan siis Helsingistä Inariin (matkalla toki pysähdytään muutamaan paikkaan). Inarista jatketaan Norjan puolella jäämeren rannalle, josta kiepsastaan aina Kilpisjärvelle asti. Kilpisjärveltä suunntataan Rovaniemelle, josta pistetään auto ja meidät junaan ja paluu kotiin meneekin vähän vauhdikkaammin. Kiva reissu tiedossa sitä ollaan valmisteltu hieman katsastelemalla leirintäalueita, mutta muita suunnitelmia ei tehdä. Teltta on mukana muine kamoineen, joten me jäädään yöksi vaikka tien viereen jos siltä tuntuu. AAh...
Mutta sitten tän päivän jalkatreeniin, josta koituikin ihan messevä. Alkuun siis peruslämmittelyjen jälkeen pikku/iso-Teemu (oon menny jo sekaisin että kumpi on kumpi :)) näytti hyviä GB:llä tehtäviä takareiskaliikkeitä, joista yhden voisin ottaa käyttöönkin (ei sattunut selkään), jos jaksan vaan askarrella penkkien kanssa. Sitten alkoi ohjelman mukainen treeni, jossa vuorossa siis 8 x 6 -viikko (koska Vihreä mies sanoi):
1) Prässi: (esilämmöt: 10x100kg, 10x150kg), 6x200kg x 5 (liian kevyttä), 6x230kg (yhä), 6x260kg (vieläkin), 6x290kg (sit piti saada tasaluku :)), 7x300kg :rock: Pojat Nikke ja Teemu varmisti ja Pikkumyy oli takapiruna, joten sen ansiosta tää varmaan kulki näin hyvin.
2.1) SJMV (tai no taisi olla enemmän se toinen liike, jonka nimeä en muista, sillä jalat taipui enemmän ja peffa oli enemmän taakse): 4x8x40kg
2.2) Reidenkoukistus seisten kuminauhaa ja nilkkahärpäkettä apuna käyttäen: 4x15 (nopeita toistoja)
3) Etureidet istuen: 6x50kg x5, 6x55kg, 6x60kg, 6x65kg
4) Takaolat taljassa: 6x50kg, 6x55kg, 6x60kg x4
Sit lastauslaiturilla vielä yllytyksen "uhrina" taakanvetoa tasasella ja askelkyykkykävelynä takasin x 3. Viimeiseksi peruutin vielä taakan kanssa ja kyllä hapotti jo ihan hyvin. Vaikka kintuista ei näyttänyt vieläkään paukut kokonaan loppuvan (sarjoja ei viedä loppuun asti ;)) niin tuli hyvä hiki ja hyvä treeni :thumbs: Treenin jälkeen tyttöjen kanssa vielä ex-tempore kaupungille palauttavalle päivälliselle, eli Kreikkalaisessa ravintolassa kanaa ja kasviksia :kuola:.
On muuten siskon tytön 1-vuotis synttärit tänään :)
Mutta joo eilisestä oli jo aamusella hiukan takareidet ja peffa kipeä, mutta ei mitään järkyttävää treenikipua. Iltapäivää kohden alkoi särky koventua ja aiemmin sopimani lenkki Jonnan kanssa oli kuin taivaanlahja palauttavana lenkkinä. Kierrätin juuri tänne muuttaneen tyttelin sitten paikkoja tutustuttaen koko Lauttasaaren ympäri :) aikaa tähän kului 2 tuntia, no lenkkivauhti ei ollut mikään älytön, vaan sellainen sopivan reipas, että siitä pystyttiin juoruilemaan sopivasti (lue kokoajan ;)). Pieni sadekkin pääsi meidät kastelemaan, mutta onneksi ei olla sokerista. Kiitos Jonnalle loistavasta seurasta :)
Kotiin tultaessa oli kintut jo niin jäykät, että jos olisin jäänyt iltapäiväksi sairastuneen murun seuraksi telkkua sohvalle tuijottamaan, niin olisin varmaan aivan rautakanki. Niinkuin sanonta kuuluu ei edes *askalle taivu :lol:... järkyt treenikivut eilisestä. Makeeta. Huomenna Tiinan kanssa treenaamaan.
Mä jo aattelinkin että mitään sopivasti juoruiltu. Puhetta pulppusi vaikka muille jakaa ja hyvä kun toinen sai suun vuoroa, kun toisella oli jo omakohtainen juttu kerrottavanaan. Näitä lisää!
Tahtoo minä, kiitos.
Mä jo aattelinkin että mitään sopivasti juoruiltu. Puhetta pulppusi vaikka muille jakaa ja hyvä kun toinen sai suun vuoroa, kun toisella oli jo omakohtainen juttu kerrottavanaan. Näitä lisää!
Tahtoo minä, kiitos.
Jep ehdottomasti uudestaan :)
Torstai 3.7.
Kävin vieraissa Myllypuron Blue Fitnessillä. Treenasin pulppuilevan Tiinan ja hyvin leveäharteisen Jukan kanssa (Jukan pää on pienempi kuin sen olkapäät :eek:).
Tiinan kanssa siis lähinnä tehtiin treeniä:
(treeni oli ohjelmasta poikkeava monilta osin ja tehtiin työntävät, vaikka mulla olisikin ollut seuraavaksi vetävät vuorossa, teen ne vkonloppuna)
1) Penkki: Toistot 15-12 x 20kg, 30kg, 40kg, 2x6x50kg, sitten tapposarja+pudotus: 15 x 50kg+7+1PK x 40kg (hyvä hyydytys :))
2) Peck deck (perinteinen): 12-15 x 2-3 väliä
3) Ristitalja (tai joku sen tapainen kinesisjuttu): X kg x 12-15 x2
4) Dippi kone: xkg x 10-12 x2
5) Ojentajat taljassa: xkg x 10-12 x2 + vikaan hetiperään niskan takaa 1 sarja
6) Viparit olkapäille: toistot 9-15 x 5kg, 7kg, 8kg, 6kg, 4kg (toistot pienimmillä pisimmät ja isoimmalla tietty toi lyhin ja kaikki sarjat yhteen putkeen/hyvin minimaalisella tauolla)
Loppuun testailtiin värinävekotinta, eli sellainen missä seistään tasaisella tärisevällä alustalla ja pidetään kahvoista kiinni. Tärinän voimakkuus ja aika määritellään itse. Sen pitäisi kai jotenkin jeesata, mutta mulle tuli lähinnä olo, että hammaspaikat irtoo suusta... Vatsat teimme sillä myös, eli linkkariasennossa könötettiin siinä tärinävekottimen päällä (ei siis mitään rutistuksia vaan staattinen pito), se oli ihan kiva ;) :lol:
Eli tänään vuorossa vetävät lihasryhmät. Olo on ollut tosi vetämätön, joten vaihdoin leuat leveällä ylätaljaan leveällä ja sumo maven tein salimme jokasuuntaan liikkuvassa smithissä. Pyrin tekemään mahd.paljon supereina aikaa säästääkseni.
1.1) Ylätalja leveällä eteen: (lämmöt: 10x25kg, 10x35kg, 10x50kg) työsarjat: 8x6x65kg
1.2) Sumo-mave: (lämmöt: 10x20kg, 10x40kgx2) työsarjat: 8x6x60kg
2.1) Tuettu T-kulmasoutu: 25kg, 30kg, 30kg, 35kg, 35kg x 6
2.2) Hauiskääntö alataljassa: 20kg, 30kg, 30kg, 30kg, 35kg, 40kg, 40kg x 6
3) Hammerhauiskäännöt KP: 6x9kg, 7x6x12,5kg
Se oli siinä, väsy oli aikamoinen, mutta sain nyt edes tällaisen jumpan tehtyä. Autossa kotiin ajaessani huomasin, että oikean käden selkämys on ihan puutunut. Se on vieläkin, vaikka treenistä on jo pari tuntia aikaa, en saa myöskään nyrkkiä puristettua kunnolla, outoa :( :hmm:
No tästä huolimatta teen ensi viikolla kaikki kolme treeniä ma-to akselilla. Ennen kuin perjantaina starttaamme kohti pohjoista. Eli viimeiset rypistykset ennen reissua ja kevyttä viikkoa, nimittäin reissussa en etsi saleja, vaan teen kuntopiirimäistä liikuntaa kropalle omallapainolla ja käymme mahdollisesti lyhyellä vaelluksella jne.
Kävin vieraissa Myllypuron Blue Fitnessillä...
Loppuun testailtiin värinävekotinta, eli sellainen missä seistään tasaisella tärisevällä alustalla ja pidetään kahvoista kiinni. Tärinän voimakkuus ja aika määritellään itse. Sen pitäisi kai jotenkin jeesata, mutta mulle tuli lähinnä olo, että hammaspaikat irtoo suusta... Vatsat teimme sillä myös, eli linkkariasennossa könötettiin siinä tärinävekottimen päällä (ei siis mitään rutistuksia vaan staattinen pito), se oli ihan kiva ;) :lol:
Oi, vierailijoita mun kotisalilla! :) Harmi, kun en ollut samaan aikaan treenaamassa. Olisin voinut vaivihkaa vilkuilla teidän treenejä ja hämmästellä treenipainoja. :D Olin kylläkin varmaan samaan aikaan salilla, mutta spinningsalin puolella.
Toi tärinälaite ei kyllä mullakaan toimi mitenkään rentouttavana ja palauttavana laitteena. Vatsassa alkaa vain kiertää ja päässä sattua, jos yritän seistä siinä. Oon käyttänyt sitä ainoastaan juuri staattisia pitoja tehtäessä. Siihen toimii hyvin! :thumbs:
Jonna1983
06.07.2008, 19:03
Järkyillä romuilla tyttö vääntää prässiä :thumbs: Hirvee voiman pesä.
Rautateemu
06.07.2008, 23:30
Jep ehdottomasti uudestaan :)
Torstai 3.7.
Kävin vieraissa Myllypuron Blue Fitnessillä. Treenasin pulppuilevan Tiinan ja hyvin leveäharteisen Jukan kanssa (Jukan pää on pienempi kuin sen olkapäät :eek:).
Olisin lähettäny terkkuja, jos olisin tiennyt että treenaat T:n & J:n kanssa. Jukka saattaa myös tehdä pahaa jälkeä syksyn kisoissa:rock::evil:
T: Ankkavaappujaperse (aion allekirjoittaa jokaisen viestini näin, kun kirjotan tänne sun päivyriis).
Oi, vierailijoita mun kotisalilla! :)
Me käytiin kurkkimassa siellä spinnaussalinkin tumman lasin takana :) Jos jatkossa eksyn vielä "vieraisiin" niin tuu vaan nykäsee hihasta jos ollaan samaan aikaan salilla :)
Järkyillä romuilla tyttö vääntää prässiä :thumbs: Hirvee voiman pesä.
No prässit on erilaisia, toi GB:n prässi varsinkin on aikamoinen lelu. Mutta sun treenipainoja tsekanneena voin todeta, että on mulla vielä monissa liikkeissä matkaa teikäläiseen :)
Olisin lähettäny terkkuja, jos olisin tiennyt että treenaat T:n & J:n kanssa. Jukka saattaa myös tehdä pahaa jälkeä syksyn kisoissa:rock::evil:
T: Ankkavaappujaperse (aion allekirjoittaa jokaisen viestini näin, kun kirjotan tänne sun päivyriis).
Joo niin saattaa, kyllä Jukka maanittelujen jälkeen suostui heittämään muutaman posenkin meille ja lihojen osalta näyttää hyvältä. Mut joo sun tyttiksen eilen taas nähtyäni ymmärrän sun fetissin noihin ankkaperseisiin ;). Sanotaanko vaikka näin, että on sillä hyvä perä, siis sillä sun toisella puoliskolla :D.
Joo eli sunnuntaina iski ihme kuume illalla, lämpöä pukkasi lähemmäs 38 astetta, joten ei ihme, että oli huono treeni. No lepäsin vielä maanantain kun lämpöä pukkasi vielä illalla (syömisten jälkeen). Juhlimme toki eilen hääpäiväämme ravintola Sassossa, kuha oli hyvää :P ja seura toki vielä parempaa 1291
Tänään sitten olo oli jo parempi, eli ei lämpöä ja aloitin samalla 3 viikon lomankin :rock:, joten salille jalkatreenin kimppuun. Otin nyt kesäksi 10 kerran kortin ex-mayorsille, koska se on lähempänä kotia. Asennoiduin siihen, että rauta painaa mayorsilla erityisen paljon (kuten aina ennenkin), mutta yllätyksekseni tänään olikin hyvä treenipäivä :).
Eli kinttutreeni:
1) Punainen prässi: (lämmöt: 10 x 130kg, 180kg, 230kg) työsarjat mustassa prässissä: 7 x 5 x 280kg oli yllättävän kevyttä :eek: (painot merkattu prässi mukaan laskien)
2.1) Takareidet maaten: 2x6x25kg, 2x6x30kg
2.2) Takareiden koukistus koneessa: 6x40kg, 3x6x50kg
3.1) Etureidet punaisessa koneessa: (testausta 8x45kg), 8x60kg, 8x70kg, 3x6x75kg :eek:
3.2) Takaolkapäät koneessa (tätä olen ikävöinyt): 8x25kg, 8x30kg, 3x6x35kg
4) Vatsat: pallokikkailut ja kierrot x 3
Mies tuli katsomaan mun pallokikkailuja ja kysyi, että miksi en tee vatsoja voimapyörällä :rolleyes:. No pyysin kokeilemaan mun tyylillä ja hän joutui myöntämään, että oli mun liike "aika" tehokas :D
Rautateemu
08.07.2008, 23:02
Mut joo sun tyttiksen eilen taas nähtyäni ymmärrän sun fetissin noihin ankkaperseisiin ;). Sanotaanko vaikka näin, että on sillä hyvä perä, siis sillä sun toisella puoliskolla :D.
Kävi tänään ostamassa kesämekon. Sopivasti näyttää hyvältä siinä(kin) pers.. muodot siis:kuola:
Tänään sitten olo oli jo parempi, eli ei lämpöä ja aloitin samalla 3 viikon lomankin , joten salille jalkatreenin kimppuun. Otin nyt kesäksi 10 kerran kortin ex-mayorsille, koska se on lähempänä kotia. Asennoiduin siihen, että rauta painaa mayorsilla erityisen paljon (kuten aina ennenkin), mutta yllätyksekseni tänään olikin hyvä treenipäivä .
Uso ny mua. Sä oot vaffa:rock:
Vaffistunu GB:llä. Sun täytyy nyt siirtyä mustaan rässiin (tehään sit yhteinen rässitreeni. PikkuTeemu ei uskalla Majörssille, joten se ei tuu meitä kiusaamaan).
Vaffistunu GB:llä. Sun täytyy nyt siirtyä mustaan rässiin (tehään sit yhteinen rässitreeni. PikkuTeemu ei uskalla Majörssille, joten se ei tuu meitä kiusaamaan).
Joo siellä on ilmassa jotain voimistavia erityisaineita :D... eiku tää on hulkki-syndroomaa eli mulle tulee kyl vähän voimaa, mut ei lihaa (paitsi toki valkoista sellaista :)) :lol: Mut joo voidaan ottaa kinttutreeni reissun jälkeen, vaikka Gayorsillakin (mut ne mäet eka :evil:)...
Rautateemu
09.07.2008, 13:02
Joo siellä on ilmassa jotain voimistavia erityisaineita :D... eiku tää on hulkki-syndroomaa eli mulle tulee kyl vähän voimaa, mut ei lihaa (paitsi toki valkoista sellaista :)) :lol:
Kunhan et ala muistuttamaan Hulkkia ulkonäöltäsi:evil:
(mut ne mäet eka :evil:)...
Juu mäet. Oon käyny hölköttämässä tasasykkeisiäkin lenkkejä. Välillä täytyy ottaa kevyesti kun on näin vanha (perässä tuut;)). Perse tosin painaa helkutisti ylämäissä ja syke tahtoo nousta niissä. Muuten kyllä jo painavaltakin alkaa tasaisempikin juoksu sujua. Sano sitten kun oot valmis mäkiin:evil: Otetaan Niina mukaan ja Pikkumyy kun (jos ja) kun palaa sieltä kaukomailta. Pari klassikkinarukättä saattas haluta kans mukaan juoksentamaan.
Kunhan et ala muistuttamaan Hulkkia ulkonäöltäsi:evil:
Joo eikö se meidän tämänpäiväinen ulkonäkövertailukin mennyt ihan putkeen, lyhyt vaalea nainen vs. iso tumma mies :lol:
Juu mäet. Oon käyny hölköttämässä tasasykkeisiäkin lenkkejä. Välillä täytyy ottaa kevyesti kun on näin vanha (perässä tuut;)). Perse tosin painaa helkutisti ylämäissä ja syke tahtoo nousta niissä. Muuten kyllä jo painavaltakin alkaa tasaisempikin juoksu sujua. Sano sitten kun oot valmis mäkiin:evil: Otetaan Niina mukaan ja Pikkumyy kun (jos ja) kun palaa sieltä kaukomailta. Pari klassikkinarukättä saattas haluta kans mukaan juoksentamaan.
Otetaan joo kun Myy palaa kaukomailta se ja Niina mukaan :) (katotaan niiden muiden klassikkinarukäsien kanssa sitten :))
Tänään ajelin päivällä kissat mökille vanhempien luokse hoitoon. Ostin kissoille punkkipannat, jotta vältytään inhottavilta ötököiltä jos/kun ne seikkailee ulkona. Kissat eivät olleet kovin innoissaan kun ne sai kaulapannat pitkästä aikaa kaulaan, kotona kun he voivat elää ihan nakuina sisäkissan elämää. Tyttökissamme tosin ei ole vielä kertaakaan ulos mennyt mökillä ollessamme, katsotaan jos nyt viikon aikana tämäkin tapaus uskaltaisi ulkoilemaan, poika tosin seikkailee siellä mielellään ja metsästää kaikkia ötököitä :) (ei se mitään suurempia ole koskaan kiinni saanut). Mökille ajelun jälkeen toiseksi viimeinen treeni ennen lomareissua. Huomenna ap vetävät myös gayorsilla ja sitten nokka kohti pohjoista, tosin ensimmäinen etappi on huomenna Kuopio :).
Eli tänään työntävät Gayorsilla:
1) Penkki: (lämmöt: 10x20kg, 30kg, 40kg, 50kg) työsarjat 7x5x60kg
2) Peck deck: 8x20kg, 10x25kg, 8x25kg
3) Pystypunnerrus (tää ei kyllä kulje yhtään, tosin ekaa kertaa tein perinteistä pystäriä olkapääongelmien jälkeen): 6x16kg x 2, 7x16kg x2
superina vika pari
4.1) Viparit: 8x7kg, 8x8kg, 8x9kg, 8x10kg x 4
4.2) Taljassa ojentajapunnerrus (nojaten selkänojaan, mayorsin oma härpäke): 8x20kg, 8x27,5kg (?) x 6
Ja nyt pakkaamaan.
Viimeinen treeni ennen lomamatkaa.
1.1) Ylätalja leveä eteen: (ensin lämmöt: 10x30kg, 40kg, 50kg) 6x60kg, 5x65kg :hmm:, 4x6x60kg
1.2) Kulmasoutu koneessa: (painojen haku: 10x30kg, 10x40kg) 50kg, 3x6x60kg
2) Hämiskone pitkästä aikaa: 4x8x115lbs
3.1) Hauis alataljassa: (jotai hauiskääntelyy eka lämmöks) 8x 30kg, 30kg, 35kg
3.2) Hammer hauikset kp: 3x8x10kg
4) Abcoaster: 3x12 (plus pallolla muutama setti)
Se oli siinä vähäksi aikaa.
Viikon reissu oli tosi ihana ja mielenkiintoinen. Tuli ajettua varsin messevä ajomatka autolla läpi Suomen (eli reilu 2500km) sekä käytyä Norjan puolella jäämerenrannalla ihmettelemässä huikeita maisemia. Sitä huomasi tulleensa lappiin kun tiellä rupesi olemaan tällaisia karvajalkoja vähän väliä. Vaaratilanteita ei onneksi tullut, mutta oli näissä ihmettelemistä.
1415
Viikon aikana vaelsimme muutaman pidemmän lenkin (olemme molemmat täysin n00bieita vaeltamisessa). Ensiksi kävelimme Kuusamossa pienen karhunkierroksen. Matka lenkkin ympärikävelylle on merkitty 12kilometriksi, mutta sähläilyn vuoksi lopussa ja parkkipaikalle kävelyt mukaan laskettuna tuli kilometrejä noin 17, aikaa saimme tähän kulumaan 3h 45min. Kyllä oli hiki tämän jälkeen ja mökkisaunassa maistui löylyt. Kuusamosta ajoimme Inariin ja siitä Karigasniemelle, josta ajoimme Norjan puolelle. Norjan lenkin jälkeen palasimme Suomeen käsivarresta, joten Kilpisjärvellä piti käydä tietysti valloittamassa Suomen toiseksi korkein tunturi, eli Saana. Tämä oli myös ihanaa, joskin Kilpisjärvellä oli huomattavasti enemmän itikoita kuin esim. Inarissa, niitä sai kirjaimellisesti kauhoa pois kimpusta.
1416
(tässä fiilistelyä Norjan puolella Altassa, jossa yövyimme)
Pieniä jännityksen/paniikin oireita aiheutti soitto vanhemmilleni mökille, jonne vein kissat ennen lähtöä. Kuulin isältäni, että pienempi kissamme oli ollut omilla teillään jo toista vuorokautta. Kissat on molemmat täysiä sisäkissoja ja näin jo sieluni silmin, miten tämä pieni rassukka on revitty kaikkien metsän eläimien toimesta riekaleiksi. No onneksi saimme happy endin ja kissa löytyi mökin alta ja saatiin ehjänä kotiin.
Kivan ja rankankin reissun jälkeen kuitenkin jo odotti kotiin ja salille pääsyä. Otin nyt sitten käyttöön uuden ohjelman, jossa syklitellen nostan painoja ja volyymiä pääliikkeissä, toistot ovat 5:a. Muissa liikkeissä teen about 4x8 tms. Tänään alkoi siis jaloilla, mutta oli tuntuma hiukan kateissa joten painot sen mukaan. Treenipaikka taas Mayors, kun lähdin miehen mukaan.
1) Prässi: (10x130kg, 10x180kg) 5x5x230kg
2.1) Takareiskat maaten: 4x8x25kg
2.2) Takareiskat istuen (vipuvarsi, tein vaan 3 sarjaa kun tuntui ikävästi polveen): 8x20kg, 2x8x30kg
3) Etureidet istuen: 8x40kg, 3x8x60kg
4) Takaolat taljassa: 8x40kg, 3x8x50kg
5) Vatsat pallolla: 3x12
Viikon reissu oli tosi ihana ja mielenkiintoinen. Tuli ajettua varsin messevä ajomatka autolla läpi Suomen (eli reilu 2500km) sekä käytyä Norjan puolella jäämerenrannalla ihmettelemässä huikeita maisemia. Sitä huomasi tulleensa lappiin kun tiellä rupesi olemaan tällaisia karvajalkoja vähän väliä. Vaaratilanteita ei onneksi tullut, mutta oli näissä ihmettelemistä.
1415
Viikon aikana vaelsimme muutaman pidemmän lenkin (olemme molemmat täysin n00bieita vaeltamisessa). Ensiksi kävelimme Kuusamossa pienen karhunkierroksen. Matka lenkkin ympärikävelylle on merkitty 12kilometriksi, mutta sähläilyn vuoksi lopussa ja parkkipaikalle kävelyt mukaan laskettuna tuli kilometrejä noin 17, aikaa saimme tähän kulumaan 3h 45min. Kyllä oli hiki tämän jälkeen ja mökkisaunassa maistui löylyt. Kuusamosta ajoimme Inariin ja siitä Karigasniemelle, josta ajoimme Norjan puolelle. Norjan lenkin jälkeen palasimme Suomeen käsivarresta, joten Kilpisjärvellä piti käydä tietysti valloittamassa Suomen toiseksi korkein tunturi, eli Saana. Tämä oli myös ihanaa, joskin Kilpisjärvellä oli huomattavasti enemmän itikoita kuin esim. Inarissa, niitä sai kirjaimellisesti kauhoa pois kimpusta.
1416
(tässä fiilistelyä Norjan puolella Altassa, jossa yövyimme)
Pieniä jännityksen/paniikin oireita aiheutti soitto vanhemmilleni mökille, jonne vein kissat ennen lähtöä. Kuulin isältäni, että pienempi kissamme oli ollut omilla teillään jo toista vuorokautta. Kissat on molemmat täysiä sisäkissoja ja näin jo sieluni silmin, miten tämä pieni rassukka on revitty kaikkien metsän eläimien toimesta riekaleiksi. No onneksi saimme happy endin ja kissa löytyi mökin alta ja saatiin ehjänä kotiin.
Tulen nyt häiritsemään sun treenipäiväkirjaa muilla kuin varsinaisilla treenihöpinöillä :)
Porot on jänniä otuksia. Melkoisen pelkäämättömiä autojen suhteen. Sama tuoi havaittua viikonloppuna, kun ajelimme myös pohjoiseen ja juuri Kuusamoon, josta olen kotoisin. Tuo pieni karhunkierros on aikas mukava lenkki ja huikeita maisemia matkan varrella. Joskus haluttaisi kiertää koko karhunkierros, joka on reilu 80 kilometriä: siihen pitäisi jo valmistautua vähän paremmin. Vaeltaminen on kyllä mukavaa ja samalla rankkaa hommaa, siinä saa olla ulkona ja luonnossa ja liikkua, siis kaikki kiva yhdessä paketissa :D
Tulen nyt häiritsemään sun treenipäiväkirjaa muilla kuin varsinaisilla treenihöpinöillä :)
Porot on jänniä otuksia. Melkoisen pelkäämättömiä autojen suhteen. Sama tuoi havaittua viikonloppuna, kun ajelimme myös pohjoiseen ja juuri Kuusamoon, josta olen kotoisin. Tuo pieni karhunkierros on aikas mukava lenkki ja huikeita maisemia matkan varrella. Joskus haluttaisi kiertää koko karhunkierros, joka on reilu 80 kilometriä: siihen pitäisi jo valmistautua vähän paremmin. Vaeltaminen on kyllä mukavaa ja samalla rankkaa hommaa, siinä saa olla ulkona ja luonnossa ja liikkua, siis kaikki kiva yhdessä paketissa :D
Ei se mitään HeatN :) Poroista tuli otettua enemmänkin kuvia, sillä niin eksoottisia otuksia ne on meille. Porot tosiaan ei paljon autoa pelkää, meidän edellä ajoi Muoniosta Rovaniemeen päin ambulanssi ja poro suostui väistämään sitä vasta kun ambulanssista laitettiin kaikki pii-paat valoineen kaikkineen päälle. Kuusamo oli meidän mielestä todella kaunis paikka. Tykättiin luonnollisesti kauniista luonnosta ja maisemista, hyttysiäkin oli huomattavasti käsivarren paikkoja vähemmän (syytä en siihen tiedä). Saunasta suoraan uiminen jäi kyllä yritykseksi, sillä vesi oli niin kylmää, mutta voin tosiaan suositella Jyrävän seutua ja leirintäalueita sieltä muillekkin. Oli tuo vaeltaminen niin kivaa, että olisi kyllä joskus kiva lähteä pidemmällekkin lenkille, tuo koko karhunkierros on jo aika hc, mutta ehkä joskus.
Rautateemu
19.07.2008, 01:09
Toi edellisen sivun poro näyttää ihan zombielta. Aika pelottava näky:evil:
Ootko levännyt jo jalkatreeneihin tai juoksenteluihin sopivasti?
E: vaappumisiin ja lyllertelyihin siis.
Toi edellisen sivun poro näyttää ihan zombielta. Aika pelottava näky:evil:
Ootko levännyt jo jalkatreeneihin tai juoksenteluihin sopivasti?
E: vaappumisiin ja lyllertelyihin siis.
Jep eiköhän sitä olla, joten vaappu2 valmiina taistoon (=juoksuun/treeniin). Miten olisi kimppatreeni/juoksentelu alkuviikosta eli ma/ti??
Tänään oli vuorossa vetävät gayorsilla yhä, en näemmä saa raahauduttua GB:lle ollenkaan nyt kun miehen mukaan on niin helppo lähteä salille :) No duunien alkaessa palaan taas GB:lle.
Eli treenin pariin:
1) Leuat leveällä (mies jeesasi hitusen jaloista, kuulemma olisi itsekkin mennyt): 7, 7, 6 + sit pari sarjaa ylätaljassa lapiokahvalla toistoja niin monta kuin meni painot 40kg, 50kg
2.1) Sumo-mave: 6x50kg, 3x5x70kg (jätin 2 vikaa sarjaa varastoon, selkä oli vähän näin :warning:
2.2) Kulmasoutu vinopenkillä käsipainoilla: 12x10kg, 8x14kg x 4
3.1) Hauiskääntö alataljassa: 3x8-10x30kg
3.2) Hammerkääntö KP: 10x10kg, 8x12kg x2
4) Jalkojen nostot/potkut pallolla vatsallaan + kierrot 3 x max
Treenin perään siivosin 5kg mansikoita pakkaseen (ja osan jääkaappiin odottamaan heti käyttöä ja nyt nopeasti possun sisäfileet, quinoat (mikä on muuten tosi hyvä lisäke ravintoarvoiltaan ja maultaan :kuola:) ja kasvikset naamaan ja Fionan tykö :)
Todella ihanalta kuulostaa tuo Lapin reissu. Vaikka ihan täysverinen etelän tyttö olenkin niin rakastan Suomen Lappia! Olen nuorempana vanhempien kanssa siellä valloitellut tuntureita, talvella lumilaudalla ja kesällä patikoimalla. Kesäreissua en ole sinne tehnyt vuosiin ja juuri tuollainen kiertoreissu olisi niin ihana. Olen kerran ollutkin, meni aina saman kaavan mukaan kuin sulla. Mentiin Kuusamon puolelta ylös ja toista reunaa alas. Kilpisjärvi ja Norja tuli myös käytyä. Olis kiva koittaa, että tuntuuko se Saana vielä yhtä suurelta kuin silloin pienenä. ;)
Rautateemu
23.07.2008, 23:18
Jep eiköhän sitä olla, joten vaappu2 valmiina taistoon (=juoksuun/treeniin). Miten olisi kimppatreeni/juoksentelu alkuviikosta eli ma/ti??
Muanantaina käy ilta, tiistaina taas aamu. Molempi käy, mukavan kevyt jalkajunppa tai mäkilyllyrrys. Tuossa mäkilyllerryksessä ehkä mieluiten vähän pidempää vetoa, ja loikkaa en nyt tee (ks. mun kevennysjuttu treeniosiolla).
Pikkumyy
24.07.2008, 16:38
Muanantaina käy ilta, tiistaina taas aamu. Molempi käy, mukavan kevyt jalkajunppa tai mäkilyllyrrys. Tuossa mäkilyllerryksessä ehkä mieluiten vähän pidempää vetoa, ja loikkaa en nyt tee (ks. mun kevennysjuttu treeniosiolla).
Heei, oottakaa mua...maki tahdon mukaan!!:evil:
Rautateemu
24.07.2008, 16:50
Sulla on kuitenkin menny silmät kieroon siellä idässä. Et näe edes onko mäki vai tasainen eessä :p Ootko ees laihtunut t: MAHA LÄHTENYT JO POIS!
Mukavan kevyelle jalkajunpalle ääni täältä. Oon vielä lomalla ma ja ti, joten ne käy kumpikin... Maanantai-ilta ehkä mieluummin.
Joo ootellaan :) Me tehdään vaan tollasta kevyttä jumppaa, koskas sä olitkaan sieltä tulossa takasinpäin? Sit pistetään :evil: päälle ja kunnon vedot ja jumpat.
Lomalainen päivittelee, eli vaikka mahtavan aurinkoisista säistä on tullutkin nautittua rannalla jne. ei salitreenejä ja liikuntaa ole unohdettu. Kesällä varsinkin kesälomalla on paras aika treenata on kerrankin aikaa vaikka muille jakaa. Kesälomalaisen elämään kuuluu treenien lisäksi, ihan muuten normaalia toimintaa, eli aurinkoa rannalla, mattojen ja auton pesua auringossa, kahvittelua auringossa, auringonottoa jne. Aah toi mollukka sais pysyä tuolla taivaalla kyllä vielä kauan, ai lav it.
Salilla tosin ilmastoinnissa olisi parantamisen varaa, sen verran hapokasta oli vaikka treenattiin jo 12 aikaan, eli vuorossa oli työntävät:
1) Penkki: 15x20kg, 15x30kg, 10x40kg, 8x50kg (huomasin jo alkulämpöissä, ettei ollut hyvä penkkipäivä, joten pistin aloituspainot tälle ohjelmalle 55kiloon) eli työsarjat: 5x5x55kg (teen siis ohjelman mukaan aina nämä pääliikkeet)
2) Arnold press (piti tehdä pystäri tangolla ja vitosia, mutta säästääkseni olkapäitä päädyin tähän): 8x10kg, 10x12kg, 8x14kg x 2
3.1) Pek-deck: 4x8x25kg
3.2) Viparit KP: 4x8x10kg
4) Ojentajat selkänoja taljassa: 8x27,5kg, 8x27,5kg, 8x27,5kg+6x25kg+6x20kg (noi painot on arviot, sillä taljassa on 2 levyä 20kg:n jälkeen ja sitten vasta 30kg, joten toi 27,58kg on se alempi niistä ja 25 on ylempi, se voi olla painoissa myös jotain ihan muutakin) :)
Treenin jälkeen kävelin kotiin 30minsaa auringon porottaessa.
Unohtunut merkata, että maanantaina vai oliko se tiistaina ei enää muista tuli tehtyä Fionan kanssa illalla 55 minsan lenkki.
Rautateemu
26.07.2008, 22:38
Mukavan kevyelle jalkajunpalle ääni täältä. Oon vielä lomalla ma ja ti, joten ne käy kumpikin... Maanantai-ilta ehkä mieluummin.
Maanantaina juu käy alaroppa. GB klo 17? Ruohis ja meijeri klo 17.30? Kevesti juu, kun mun keventelystä alakropan suhteen vielä tullu mitään, kun CBB-ryhnmän kanssa ja Vegen vetämänä kiskaistiin mäkispurtteja muutama kova ja loikkaa päälle.
En muuten enää vissiin näytä ankkalyllertäjältä niin paljoa. Video sitten todistakoon oonko oikeessa.
Eli lomat on nyt lusittu vähäksi aikaa ja päivittäjälaiskimus ilmottautuu, eli lomasta huolimatta ei treenausta ole lopetettu, vaikka päivitykset ovatkin jääneet. Aiempia viikkoja en jaksa nyt päivittää, mutta tämän viikon voisi laittaa. Tästä päivästä eteenpäin olen taas duunissa, joten normaalit aikataulut astuvat voimaan, joskin viikonloppuna on tiedossa vielä vähän juhlimista (ihankuin sitä ei olisi tullut jo tehtyä) :rolleyes:
Mutta siis treeneihin:
Maanantai: Spiningpyörällä 27minsan intervallitreeni (onneksi kotona on kunnonfillari, olisi jäänyt treenit muuten tekemättä, kun koko päivä meni lomaillessa, eli auringosta nauttien, minigolffaten ja huonekalukaupoissa juostessa)
Tiistai: Aamulla 30 minsan ulkoilukäppäily, parilla mäen nyppylävedolla höystettynä, aamupalan jälkeen salille jalkatreenin kimppuun.
1) Vatsat: istumaannousut + linkkarit penkillä + kierrot superina x 2
2) Prässi: (lämmöt: 10x130kg, 180kg) työsarjat tällä viikolla pyramidina: 5x230kg, 5x250kg, 5x280kg, 5x250kg, 5x230kg (toi 280kg oli melkein sarja :eek:, kun noissa muissa sarjoissa toinen prässi oli niin jähmeä, ettei se liikkunut yhtä hyvin tuntui paljon raskaammalle. No muutenkin korotusvaraa löytyy vielä...)
3.1) Takareidet maaten: 2x8x25kg, 2x8x30kg
3.2) Takareidet istuen: 2x8x120lbs, 2x8x135lbs
4.1) Etureidet istuen: 4x8x60kg
4.2) Takaolat koneessa (pikkurillit ylöspäin): 8x25kg, 3x8x30kg
Ei muuten ole jalat yhtään kipeät eilisestä, outoa enää ei ole jalkatreenin jälkeen tullut treenikipuja... No jokatapauksessa muut tämän viikon kuviot tulevat menemään niin, että toisen salin (=vetävät) teen tänään. Huomenna torstaina on tiedossa 2h issikkavaellus, joten se menee myös rentoilun puolelle. Katsotaan jos saan revittyä itseni aamulenkille, en ota siitä paineita, sillä nää loman jälkeiset aamut on aina vähän tuskaa. Perjantaina käyn jokatapauksessa salilla tekemässä työntävät aamulla, sillä iltapäivällä on lähtö DBTL:n, joten viikonloppu menee taas muissa merkeissä :rolleyes:...
Eli eilis iltana oli niin paljon muuta hässäkkää, että siirsin treenin tälle aamulle. Vähän kooma aamulla, mutta yllättävän hyvä treeni.
Vetävät, pienen kiireen alla, joten siksi paljon supersarjoja, treeni oli nopeasti tehty.
1) Leuat leveällä smithissä kevennettynä: 10, 10, 10, 8
2.1) Sumo mave (power smithissä tjsp. liikkuu joka suuntaan): 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x70kg, 5x60kg
2.2) Tuettu T-kulmasoutu: 8x20kg, 8x25kg x 3
3.1) Hauikset tangolla: 3x8x20kg
3.2) Hauikset narulla alataljassa jalkojenvälistä: 10x20kg, 2x8x25kg
Sitten pika suihkuun ja töihin, duunin jälkeen tallille ja issikkavaeltamaan. :rock:
Missäs olitte issikoimassa? Ne on kyllä niin ihania eläimiä, pieniä ja pörröisiä... Ja kerrankin tallin kaikki hevoset on just oikean kokoisia :D
Rautateemu
01.08.2008, 08:58
Eilen jo Meijersille mennessä kyseltiin oonko tulossa jumppaamaan Carinan kanssa Ovat ilmeisesti kuulleet että aiot piestä mut jalkatreenissä:D
Sprinteistä (viime ma ja pe) + jalkatreeneistä on hanuri, jalat ja lonkankoukistajat tosin kipeet. Ilmeisesti tää ankkaperse alkaa saada irti noista spurteista paremmin..
Jalkapuntti/ mäkispurtit. Ehdotuksia?
Missäs olitte issikoimassa? Ne on kyllä niin ihania eläimiä, pieniä ja pörröisiä... Ja kerrankin tallin kaikki hevoset on just oikean kokoisia :D
Ihana reissu oli eilen, oltiin issikoimassa Tuusulan perukoilla olevalla tallilla. 2 tuntia meni upeassa auringonpaisteessa kuin siivillä. Just sopivaa hermolepoa.
Eilen jo Meijersille mennessä kyseltiin oonko tulossa jumppaamaan Carinan kanssa Ovat ilmeisesti kuulleet että aiot piestä mut jalkatreenissä:D
Sprinteistä (viime ma ja pe) + jalkatreeneistä on hanuri, jalat ja lonkankoukistajat tosin kipeet. Ilmeisesti tää ankkaperse alkaa saada irti noista spurteista paremmin..
Jalkapuntti/ mäkispurtit. Ehdotuksia?
:lol: Mä kyllä mitään piekse. Mut joo yritetään uudestaan, ens viikolle loppupuolelle kyl menee, tää juhlii (taas) koko viikonlopun ja ens viikon alussa duunireissua tiedossa. Oon hyvä "urheilija" no ennemminkin kuntoilija näköjään, näillä treeneillä...
Eli joo elossa ollaan, päivityksiä en ole vaan jaksanut tehdä. Viime viikolla muutamat salitreenit ihan ohjelman ulkopuolelta. Tällä viikolla maanantaina Fionan kanssa taas Olarissa 1h40min jättilenkki (kun ei ikinä löydetä fiksua reittiä takasin parkkikselle --> blondit). Tiistaina puntti kiertoharjoitteluna Tiinan kanssa, eli toistot 15-20 ja kaikki päälihasryhmät heti toisensa perään läpi ja tämä rundi 3 kertaa läpi. Eilen keskiviikkona illalla 20 minsan spinnaus kotona. Tänään alkaa taas myllyn voikkaryhmä, mitä olen odottanut todella paljon :)
Mulla on salin osalta ollut vähän motivaatiopuutetta :eek: En oikein tiedä, pitäiskö mun kuitenkin koostaa ohjelma uudestaan vai tuleeko se intohimo taas takasin kun teen vähän muuta liikuntaa sen sijaan ja salin kevyemmin. Tää on outoa, sillä salin suhteen mulla ei ole koskaan oikein tälläista nega-motivaatio-fiilistä ollut :confused: No muuta liikuntaa tulee onneksi kuitenkin, lenkkeilyjen lisäksi, sillä ilmottauduin Jonnan kanssa astanga-joogaan, joka alkaa 3.9.. Lisäksi nuo, joka torstaiset akrobatiat kun astuu kuvioihin, samoin kun sunnuntairyhmä, niin eiköhän sitä liikuntaa tule kuitenkin tehtyä ainakin näin kuntoilijan näkökulmasta... Kilpailutavoitteet on kuitenkin asetettu vähän pidemmälle, joten voin rauhassa parantaa vapaaohjelmassa tarvittavia muita taitoja. Kesällä tosin parantelu on jäänyt lenkkeilyn ja vetojen tasolle, paitsi tuli temppuiltua jättitramboliinilla siskon tytön kanssa ja opetin samalla hänelle tekniikkaa. Oli mukava huomata, että parin lantionkäyttöniksin opetettuani, teki tyttö siistin puolivoltin jne. Loistavaa on se lahjakas :rock:.
Tässä sitten näin avautumisen piristykseksi pari Jonnan kuvaa issikkapaikasta ja islanninhevosesta (ponista :D), jolla ratsastin (olen rajannut muut henkilöt kuvista pois, siksi kuvat on ihmeen muotoisia). Herra (Blesi) on vasta 5-vuotias ja töltti luonnostui aikas hitaaseen vauhtiin, mutta tämä oli sitäkin mukavampi tapaus ja reissu oli mitä kivempi.
15241523
Pakko taas laittaa loistava tanssivideo jemmaan. Aivan uskomaton tyyppi, popping on niin makeeta popper Robert Murraine (http://www.youtube.com/watch?v=LZOOTl_zue0&eurl=http://widget.slide.com/widgets/ytWrapper.swf?playerUrl=http://gdata.youtube.com/apiplayer&proxyId=LZOOTl_zue0_0_422538143582642).
Jonna1983
14.08.2008, 15:16
Pakko taas laittaa loistava tanssivideo jemmaan. Aivan uskomaton tyyppi, popping on niin makeeta popper Robert Murraine (http://www.youtube.com/watch?v=LZOOTl_zue0&eurl=http://widget.slide.com/widgets/ytWrapper.swf?playerUrl=http://gdata.youtube.com/apiplayer&proxyId=LZOOTl_zue0_0_422538143582642).
Miten kellään voi olla tollanen kehonhallinta?? Tolla jannulla ei vissiin selkärankaa ole ollenkaan :D Sairaan hyvä musiikkki, mikähän biisi toi on? Katselin joskus suu auki, kun kaveri tanssi baarissa electric boogieta, mut kyllä toi vei voiton siitäkin :thumbs:
Miten kellään voi olla tollanen kehonhallinta?? Tolla jannulla ei vissiin selkärankaa ole ollenkaan :D Sairaan hyvä musiikkki, mikähän biisi toi on? Katselin joskus suu auki, kun kaveri tanssi baarissa electric boogieta, mut kyllä toi vei voiton siitäkin :thumbs:
Niinpä, jemmailenkin näitä videoita tänne ihan tarkoituksella, että voi hakea ideoita ja motivaatiota. Biisistä mulla ei valitettavasti ole hajuakaan.
Torstai treenit:
Eli eilen oli ensimmäiset myllyn akrobatia treenit kesän jälkeen. Kivaa ja otettiin vielä iisisti mm. venytysten osalta. Semir ei siis rääkännyt meitä venytysten painamisilla, vielä. Oli jännä huomata, että vaikka olen kesällä treenannut jalkoja niin silti se ei ole syönyt venyvyyttä, vaan se oli ihan ok (toki parannettavaa on yhä). Rintaranka oli taas niin lukossa, että selällämakuussa oli hengitysvaikeuksia. Onneksi ryhmä-rämästämme löytyy myös yksi tyttö, ammatiltaan hieroja, joka ihanainen ystävällisesti naksautti nikaman auki ja elämä taas helpottui. Muuten treeni oli vielä siis kevyt ja itse temppuilu jäi vielä kohdaltani lämmittelyn tasolle, ens viikolla sit temppujen kimppuun. Kivaa.
Eli päätin tehdä vähän yksinkertaistettua ohjelmaa nyt vähän aikaa, eli 2 jakoinen työntävät + vetävät, ainoastaan pääliikkeillä, eikä mitään muuta. Very simple.
Alkuun toki normi lämmöt ja kierrot, kuului taas sopivasti rusahdus yläselästä, eli kierrot avaa vähän lukkoja.
1) Prässi: (pumppaukset: 50kg, 100kg, 150kg, 200kg) 3x8x250kg (+ kelkka)
2) Penkki: (alkuun: 20kg, 30kg, 40kg, 50kg) 3x8x60kg
3) Pystypunnerrus istuen power (?) smithissä (vaimikäsenytolikaan): (alkuun: 20kg, 25kg, 30kg) ja 3x8-10x35kg
4) Vatsat roomalaisessa penkissä: 3x12 (pysyen kokoajan ala asennossa)
Eli todella yksinkertaista. Periaatteessa prässin tilalla olisi hyvä olla kyykky, mutta en saa selän takia ladattua siihen niin hyvin painoja kuin haluan, joten teen prässin. Hyvä fiilis, tämä on hyvä tapa saada ainakin salitreenihimot heräämään, sillä teki mieli heti alkaa tehdä enemmän. No treenaushimo kyllä syntyi kun Erika T. näytti kondista kisa-asuissaan :eek: näytti tyttö todella hyvältä ja lihaisalta.
Huomenna treenitreffit Tiinan kanssa ja käydään visiitillä toisella salilla. Tuskin siis mavetan ja vedän leukoja huomenna, se riippuu vähän fiiliksestä, voi olla, että tehdään kunnolla tai sitten ei. Katsotaan, katsotaan.
BTW. Kiitos sinisen palstan Teemu.:lle keväällä olleen seminaarin tietopaketista. Pitää tutustua ja antaa se sitten myös Mimmille. :)
Eli tänään kimppatreeni Tiinan kanssa Hakaniemen Solanassa (http://www.solanafitness.com/), jonka omistus on noin kuukausi sitten siirtynyt Sami Maaniemelle, Salla Kauraselle jne.. Sali sijaitsee maan alla ja laitteet on sijoiteltu aika tiiviisti pienehköön tilaan. Vaikka laitteet ovat vanhoja, niin sieltä löyty paljon hyviä juttuja. Heikkisen Marko kuin Sami lupaili kyllä, että laitteistoa tullaan päivittämään vähitellen uusiin. Ilmapiiri oli salilla mitä mainioin ja Sami laittoi meille infrapuna saunan päälle, jossa kävimme treenin jälkeen hikoilemassa. Jäi muuten mukava fiilis niin salista kuin saunastakin, varmaan tulen kymppikortin ottamaan tuonnekkin, että voi vaihdella saleja fiiliksen mukaan :). Infrapunasaunasta: Eli vaikka lämpöä ei ollut niin paljoa, niin hikeä irtosi enemmän kuin missään muussa saunassa, samoin jä-hi oli älytön (lisätietoa infrapunasaunoista löytyy täältä (http://www.lamposauna.fi/3)).
Eli treenasimme tänään kädet (hauis + ojentaja)
1) Hauis mutkatangolla seinään nojaten: eka sarja normaalisti seisten muut seinään nojaten: 12,5kg, 17,5kg, 22,5kg, 25kg toistot 15-8
2) Hauis alataljassa narulla jalkojen välistä: 4 sarjaa (painot about 25-35 tai 40kg)
3) Ojentajalle kapea penkki: (alkupumppaukset: 20kg, 40kg) 2x10x50kg (tokassa tuli pakkotoistoja muutama)
4) Ojentaja dippikoneessa: 2x10x50kg (plus pari sarjaa lämppäriksi)
Salilta kotiin paluu olikin sitten aivan toinen juttu. HCM on päällä, enkä meinannut päästä kotiin ollenkaan. Sama juttu oli viimevuonna. Nyt tosin olin liikkeellä mielestäni ajoissa, kun maratooni oli vasta alkanut, mutta jouduin silti tekemään aimo lenkin... No elämä on.
Tämä ilta tulee menemään rennosti, eilen vuokrasimme Junon (http://www.imdb.com/title/tt0467406/), mistä tykkäsin paljon. Tänään vuokrataan jotain muuta, kunhan saan ensin muut työt pois alta. Eli ennen leffailtaa ompeluiden ja koristeluiden pariin... tuossa odottaa muutamat bikinit ja uikkarit fiksausta ja strassaamista. Tästä viestistä muodostuikin oikea linkkisirkus :D .
Kiva, kun olet taas päivitellyt! Päiviä ikävä! =D
Eipä muuta kuin tervetuloa tuonne meikäläisen "kotisalille" vierailemaan, oli hauska törmätä eilen! Itse olen tykännyt tuosta vähän nukkavierusta, mutta monipuolisesta salista jo pitkään ja omistajanvaihdoksen myötä tuntuu kyllä puhaltavan aivan uudet tuulet. Infrasaunaa en olekaan kokeillut, mutta nyt kyllä alkoi vähän sekin kiinnostaa.
1) Prässi: (pumppaukset: 50kg, 100kg, 150kg, 200kg) 3x8x250kg (+ kelkka)
2) Penkki: (alkuun: 20kg, 30kg, 40kg, 50kg) 3x8x60kg
3) Pystypunnerrus istuen power (?) smithissä (vaimikäsenytolikaan): (alkuun: 20kg, 25kg, 30kg) ja 3x8-10x35kg
)
Hitto sä olet muuten vahva nainen!!! Mä täällä kieriskelen pienessä synnytyksen jälkeisessä ahdistuksessa kun musta on tullut vielä entistäkin heikompi. Luin tuolta toisesta keskustelusta et sulla on selässä välilevyjuttuja...mites se kestää sun salitreenit?
Rautateemu
18.08.2008, 00:51
Eli tänään kimppatreeni Tiinan kanssa Hakaniemen Solanassa (http://www.solanafitness.com/), jonka omistus on noin kuukausi sitten siirtynyt Sami Maaniemelle, Salla Kauraselle jne.. Sali sijaitsee maan alla ja laitteet on sijoiteltu aika tiiviisti pienehköön tilaan. Vaikka laitteet ovat vanhoja, niin sieltä löyty paljon hyviä juttuja. Heikkisen Marko kuin Sami lupaili kyllä, että laitteistoa tullaan päivittämään vähitellen uusiin. Täytyypä käväistä tuolla
lmapiiri oli salilla mitä mainioin ja Sami laittoi meille infrapuna saunan päälle, jossa kävimme treenin jälkeen hikoilemassa. Jäi muuten mukava fiilis niin salista kuin saunastakin, varmaan tulen kymppikortin ottamaan tuonnekkin, että voi vaihdella saleja fiiliksen mukaan :). Infrapunasaunasta: Eli vaikka lämpöä ei ollut niin paljoa, niin hikeä irtosi enemmän kuin missään muussa saunassa, samoin jä-hi oli älytön (lisätietoa infrapunasaunoista löytyy täältä (http://www.lamposauna.fi/3)).
Tuolta linkisyä löytyi väittämä jonka mukaan 30 min infrasaunaa polttaa kaloreita yhtä paljon kuin 10km:n lenkki:eek::confused:. No sellaisellahan sitten poltetaan kalorimet ens dieetillä vai mitä Carina?:rock::sweat::p
Hitto sä olet muuten vahva nainen!!! Mä täällä kieriskelen pienessä synnytyksen jälkeisessä ahdistuksessa kun musta on tullut vielä entistäkin heikompi. Luin tuolta toisesta keskustelusta et sulla on selässä välilevyjuttuja...mites se kestää sun salitreenit?
Kiitos :) Toivottavasti joku lihasgrammakin tulisi, välillä tuntuu vaan siltä, että voimat kasvaa eikä muu. No kuorimalla nää laardit tästä pois niin sen näkisi. Katsotaan, katsotaan, pitäisi varmaan hommata joku perseellepotkija...
Mutta joo kysymykseesi: Eli selkä kestää nyt ihan hyvin :) En tosin tee mitään sellaisia liikkeitä, mitkä tahalleen ärsyttävät tai aiheuttavat selkään kipua. Kyykkyä testailen välillä tangolla, sillä sen haluaisin ohjelmaan, mutta se aiheuttaa inhottavia tuntemuksia kun tuntuu, että koko ranka menee kasaan. Myös maastaveto on vähän siinä ja siinä, mutta teen kuitenkin Sumo-vetoa ihan vaan sen takia, että haluan sitä tehdä. Myös akrobatiassa olen panostanut huoltaviin ja vahvistaviin liikkeisiin entisestään, eli selän ja vatsojen lihasten voimistaminen on avain asia. No mun pullistuma ei ole niin paha, joten se voi myös ajan kuluessa vetäytyä takasin, jos siis en ärsytä sitä ja tee siitä itse pahempaa :rolleyes: (mitä pitää muistuttaa itselleen tuon tuosta).
Älä sinä huoli voimien palautumisesta, hitaasti hyvää tulee. Sulla on kuitenkin aimo urakka takana ja ihana vauvveli siitä todisteena, kyllä ne voimat palautuu vähitellen. Kroppa on kuitenkin käynyt läpi hirveän muutosrumban raskauden aikana. Tsemppiä.
Tuolta linkisyä löytyi väittämä jonka mukaan 30 min infrasaunaa polttaa kaloreita yhtä paljon kuin 10km:n lenkki:eek::confused:. No sellaisellahan sitten poltetaan kalorimet ens dieetillä vai mitä Carina?:rock::sweat::p
Joo me naurettiin Tiinan kanssa, että kun tonne saunaan asentais kuntopyörän ja polkis siellä nää viimeset kuukaudet putkeen, niin vois ehtiä kuntoon jopa syksyyn :lol:
(niille jotka otti asian tosissaan, niin tämä siis oli täysi vitsi)
Mut joo tosissaan, hyvä fiilis tosta saunasta ainakin jäi, eli ainakin se tarjoaa menttaalihoitoa jos ei muuta.
Eli eilen aamuselta treffit salilla Eevan kanssa ja otin parit kuvat tyttösestä, hyvältä näytti.
Sitten oma pikatreeni:
1) Sumo-mave: 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 3x8x70kg
2) Kulmasoutu tangolla (perinteiseen malliin): 10x20kg, 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg
Loppuun 15minsaa aerobista.
Eli lyhyt ja ytimekäs treeni. No peffa + reidet ja hauikset oli jo valmiiksi ihan kipeät. Selkä oli ok sumossa, mutta jätin silti painot vielä tohon, haluaisin niin tehdä normimavea :(. Kulmasoutua tein pitkästä aikaa tangolla ja siinä oli selän kanssa vähän niin ja niin. Tykkään hirveesti liikkeestä, sillä saa niin hyvin lavat liikkeelle, mutta koska joutuu olemaan staattisessa asennossa niin pitkään, niin selkä ei tykkää ja se oli loppuillan vähän kipunoiva. No en aio silti luovuttaa, vaan jatkan tätä myöhemminkin.
Tänään vuorossa salivapaa, mutta teen kuitenkin lenkin ex-duunikaverin kanssa tässä kotikulmilla.
Maanantaina tuli siis tehtyä 2 tunnin kävelylenkki, miten mun lenkit aina venyy :rolleyes: No oli paljon juteltavaa. Lenkin lopussa kastuin ihan litimäräksi.
Duunissa on ollut hirmu hässäkkää ja on tullut tehtyä pitkiä päiviä. Tänään istuin palaverissa 8:30-16:20 välisen ajan lähes tauotta, no oli siinä välissä sentään 30 min ruokapaussi ja yksi 5 minuutin paussi, jolloin pidin taasen kriisipalaveria esimieheni ja tj:n kanssa. No duunista pääsin lähtemään 17:40, ja mietin jo muutamaan otteeseen, että jaksanko mennä salille, kun happea olisin lähinnä tarvinnut. No huomasin yht'äkkiä ajavani kohti GB:tä, joten pikatreeni siellä.
Alkulämppässä tekemissäni keppikierroissa sain hyvin rintarangan paukkumaan :) No tässä tämä työntävät:
1) Penkki: 15x20kg, 30kg, 10x40kg, 50kg työsarjat 3x10x60kg (2 toistoa per sarja enemmän kuin viime kerralla :D)
2) Etukyykky-pystypunnerrus tangolla: 10x20kg, 2x10x25kg säälittävät painot :rolleyes:
Tossa etukyykky-pystypunnerrus liikkeessä tein toistot tosi hitaasti ja koska jokainen pystypunnerrus lähti luonnollisesti ihan alhaalta, tuli tästä ainakin loistava polte olkapäihin ja sai sykkeen nousemaan. Ei tota voi miksikään jalkaliikkeeksi sanoa, mutta tulipahan ainakin kokonaisvaltaista liikuntaa ja muuten liikkeenä ihan hyvä tollasille pitkille sarjoille.
"Ohjelmassa" olisi ollut myös prässi, mutta päätin siirtää jalkojen kunnolla treenaamisen maanantaille, sillä huomenna on voikka ja sunnuntaina akrobatia ja jos kintut on tukossa ei niistä tule mitään. No tällästä pelleilyä tämä salitreenaus nyt on, mutta tuleepahan tehtyä edes jotain.
Torstaina siis voimistelua, jossa levotonta meininkiä :) No treenattiinkin, eli kunnon alkulämpät ja sitten mm. käsilläseisontoja ja päälläseisonnasta siltaan menoa (kyynerpäät ja päämaassa siis). Oli aikas jännää, sillä tein tätä ekaa kertaa, eikä selkäkään sanonut poks :) Tehtiin myös erinäisiä pomppuja ja puolivoltin ja flikin lähtö harjoituksia. Tänään on kaikki keskikehon lihakset hyvällä tavalla kipeät, voimistelu tekee niiii-iiin hyvää :D
Ollaan tässä Fionan kanssa viihdytetty toisiamme ja selailtu mun vanhoja kisadieettikuvia ja niistä poimittua muutamia hassuja juttuja.
Oli mulla sentään edes, joku kohta kehosta jollaintavalla kireähkö:
1577
Kuva-arvoitus: Arvaa mitä tässä tapahtuu?
1576
Tässä vinkiksi ensikertaa kisaavia varten, miten tumma kisavärin pitää olla normaalia valkoista seinää vasten. What a nigger :lol:.
1578
Propofol
22.08.2008, 22:22
Se on hyvä et joku muuki kaivaa arkistoja :D
Vitjat mitkä pohkeet!!! :kuola:
Vitjat mitkä pohkeet!!!
Totta mumiset!!! ehanat, pistäs Carina parit vinkit pohjereeniin ;)
Se on hyvä et joku muuki kaivaa arkistoja :D
Vitjat mitkä pohkeet!!! :kuola:
Joo, vanhojen kuvien katsominen on hauskaa aina silloin tällöin :)
Totta mumiset!!! ehanat, pistäs Carina parit vinkit pohjereeniin ;)
Kiitos tytöille pohjekommentista :) Joskin en treenaa pohkeita ollenkaan, jotain portaalla tehtäviä pohjenousuja tein, valkun pyynnöstä kerran viikkoon viime vuoden puolella, mutta se oli lähinnä liike jonka oli tarkoitus venyttää :) Pohkeet on vaan tuollaiset, jopa nykyisellään (reilukokoisena) ei siihen kerry muuhun kroppaan verrattuna edes niin paljon rasvaa. Pohkeet on olleet aina isohkot, sillä junnuna ratsastussaappaiden löytäminen oli työn ja tuskan takana, varsinkin kun ne oli sitten nilkasta ihan ylilöysät.
Rautateemu
23.08.2008, 20:06
Sulla on mageet pohkeet tosiaan:kuola:
Mennäänkö joku päivä kipittämään hiekkamäkiä?
Sulla on mageet pohkeet tosiaan:kuola:
Mennäänkö joku päivä kipittämään hiekkamäkiä?
Kiitos :) Joo nyt vois yrittää löytää jonkun illan noille mäille, tosin nyt on duunissa sellasta putkea, että en tiedä miten sopiva päivä löytyy, varsinkin kun on vielä noita kisa-asuja koristeltavana iltaduuneiksi. Mut yritetään, yritetään.
Sunnuntai jumppa
Akrobatiaa GB:llä (reilu 2h, sisältää loppuvenyttelyt)
Perussettiä, eli "huivi"lämmittelyjen jälkeen, erinäisiä keskikehoa vahvistavia liikkeitä (no tulee ne kyllä aktivoitua tossa alkulämpässäkin), sitten parin kanssa käsilläkävelyä, kuperkeikka käsilläseisontontoja jne. paljon siis käsillä oloa ja liikkeitä, myös arabialaista ja puolivolttia tukevia harjoitteita. Loppuun tehtiin vielä puolapuissa roikkuen vatsoja ja venyttelyt. Samaan aikaan kuvattiin CBB valmennustiimin liikkuvuus/venyvyysjuttuja, joten meidän hässäkät mahtoi näyttää aika erikoisilta.
Nyt taas jatkan viikonlopun duuneja, eli asujen koristelua. Tämän lisäksi pitäisi tehdä oikeita töitäkin (jotka ei kyllä jostain syystä innosta kun kivemmat hommat = koristelut vie huomion), eli strategia odottaisi läppärillä kirjoitusta samoin kuin muutkin hommat. Huomenna olen lahdessa duunimatkalla ja muut päivät istun taas kaiket päivät palavereissa, on tää älytöntä kun kaleterista, jopa 15-30min väliset paussitkin paltsujen välissä on jo buukattu pikapalavereihin... Hitto tämä tietää sitä, että paperityöt menee ilta/kotitöiksi, tällaista tämä toimistorotan homma on. Nyt höyrytetyn keräkaalin ja broiskun kimppuun, nam :kuola:
Eilen Blue Fitnesillä Tiinan kanssa jalkatreeniä:
1) Vipuvarsiprässi (tosi hyvä liikerata ja kulma mulle): toistot aina 12 x 50kg, 100kg, 150kg, 190kg, 230kg (varaa olisi ollut vielä korottaa, treenipartneri jänisti, mutta niillä polvilla se suotakoon)
2) smithissä "tuoli"kyykky, eli jalat kunnolla edessäpäin loppuasentona istumaan: pitkää pumppaavaa sarjaa teemalla: tapa kintut (en onnistunut siltikään :hmm:) eli 15-20 toistoja ja painot -kiloista (se smith varmaana keventää itseään) lisäpainot: 20kg, 40kg (lisää en uskaltanut selän takia laittaa, jalat olis jaksaneet enemmänkin, höh.
3) Etureidet istuen: 3x15-12
4) Loitontajat: 3x15 (mulla on sunnuntaista persauksen keskiosat kipeät ja tässä ne otti hittiä taas)
Sit höpöttelyaerobista 10 minuuttia, ihan kuin me ei oltais tehty sitä jo koko treeni.
Huomioita:
- Vähemmän käkätystä ja enemmän treeniä, vois treeni kulkea paremmin
- Jos nauru pidentää ikää, elän taatusti tosi kauan, ainakin näiden treenisessioiden perusteella
- Erika T. on tosi hot kunnossa :p
- Jukalla on yhä käsittämättömän isot olkapäät (se on mutantti, taijotainsinnepäin) ja on sekin hot kunnossa :p
- En ole vieläkään kyllästynyt asujen koristelemiseen, vaan se on yhä tosi kivaa :)
Eli on treenattu, joskin muu elämä on ollut niin kiireistä, etten ole kerennyt päivittelemään. Sain Myllypuron Blue Fitnesille viikon käyntilipukkeen, joten olen käynyt Tiinan kanssa siellä kuolaamassa mm. Erikan tiukkaa kondista :)
Tänään ja huomenna salitreeni ja keskiviikkona astangajoogaan Jonnan kanssa :) Torstai ilta menee duunireissulla erään mäkien vauhtihirmun ja lähes legendan kanssa (ei kuitenkaan Matti Nykäsen), joten torstaille ei tule treeniä (vaikka olis kyllä ollut makee tehdä yhteistreeni tämän urheilijattaren kanssa, mutta kun ei keretä, niin ei). Salitreeni on ollut perus puurtamista, joten en jaksa niitä nyt kirjailla. Onneksi tämän kiireen keskellä on jotain mitä odottaa, sillä ensi viikon sunnuntai-aamuna lähdetään viikoksi lomalle etelän lämpöön, pois täältä syksyisen kylmästä Helsingistä, eli ihanaa relaksoivaa löhölomaa tiedossa. Aah :kuola:
Lever ännu?
Oi, olipa nuo sun pohkeet kyllä helluiset. Ootko taas ensi keväänä mukana geimeissä? Ajattelin vaan, kun oon just fiksaamassa ensi vuodelle kalenteria - aika paljon tullut varauksia kynsiliimahommiin...varaa siis ajoissa! Meidän pitäis kyllä nähdä, voidas fiilistellä kisakolttuja..
Päivittelehän taas treenejä ja hyvää viikon alkua, toivoo APhysiquesSensationalDesignsInternational..
EDIT: no niin, huomasinkin, että oot etelässä kaislahameilemassa...
Lever ännu?
Oi, olipa nuo sun pohkeet kyllä helluiset. Ootko taas ensi keväänä mukana geimeissä? Ajattelin vaan, kun oon just fiksaamassa ensi vuodelle kalenteria - aika paljon tullut varauksia kynsiliimahommiin...varaa siis ajoissa! Meidän pitäis kyllä nähdä, voidas fiilistellä kisakolttuja..
Päivittelehän taas treenejä ja hyvää viikon alkua, toivoo APhysiquesSensationalDesignsInternational..
EDIT: no niin, huomasinkin, että oot etelässä kaislahameilemassa...
Ja förståss :).
Enkä mä vielä ole kaislahameilemassa, ens viikolla kyllä ja kun ikkunasta katsoo ulos, niin kreivin aikaan lähden :)
Mutta joo elossa ollaan, täällä on vaan niin paljon muita hommia, ettei ole ehtinyt päivittämään jumppia. Kisa-asuja koristelen kynnet liimaa täynnä ja ompelukone surisee, joten ei ole ollut viime aikoina vapaa-ajan ongelmia :D Mun ens vuosi on vielä omalta kohdaltani auki, mutta toki muissa hommissa olen geimeissä mukana, eli kisa-asuja fiksailen silloinkin :) Pitäis joo fiilistellä kun saa nyt nämä viimehetken härdellit ohi.
Ja vähitellen pitäisi päästä taas käsiksi omiin juttuihinsa, eli omiin treeneihin.
Sunnuntaina kun päästiin lomareissulta kotiin kävin heti tekemässä pikaisen olka-hauistreenin. Tämä treenien aloitus menee kyllä tällä viikolla vähän säälittävästi, eli tänään illalla lähtö duunireissulle, jolta palaan vasta torstaina, mutta aion körötellä kuitenkin torstaina suoraan myllyyn voimisteluun. Ensi viikosta pääsen toivottavasti vähän paremmin taas treenaamaan ja kirjoittelemaan treeneistäkin.
Turun kisoihin en valitettavasti itse päässyt, mutta oli kiva oli huomata miten fiksaamani ja koristelemani asut toimivat lavalla, ei tippunut fiksatut posehousut jalasta ;) ja tyttöjen blingit sädehti kuten kuuluikin. Onnittelut kaikille palstan kilpailijoille vielä näin jälkikäteen.
Yksien, hieman varjoon jääneiden, asujen koristelut olisi kiva tehdä eriväriselle kankaalle, nimittäin ne olisivat myös tummalla pohjalla todella näyttävät. Lahtea varten on vielä muutama asu työn alla ja Erikan kanssa sovin vielä pienistä fiksauksista ennen MM-kisoja. Mukavaa :) Tämän kisarumban jälkeen pistän yhdet valmiiksi koristellut tosi blingit lyhyen sarjan bikinit myyntiin. Kunhan nyt kerkeän saamaan niihin fiksaukset vielä tehtyä, siinä olisi esimerkiksi jollekkin kevään kisaajalle näyttävät biksut.
Rautateemu
14.10.2008, 22:14
Vieläkös jurina on campannut, eli Carina junpannut? Mäkihölkkäämään en polvikivuiltani pääse, mutta tehäänkö joku yläkropan treeni? Saatan ehkä pärjätä penkissäkin:eek:;)
P.S Ootko palautunut Lahdesta :rock:;):p
Vieläkös jurina on campannut, eli Carina junpannut? Mäkihölkkäämään en polvikivuiltani pääse, mutta tehäänkö joku yläkropan treeni? Saatan ehkä pärjätä penkissäkin:eek:;)
P.S Ootko palautunut Lahdesta :rock:;):p
Lahdesta ollaan joo palauduttu ;) hauskaa kyllä oli (eikä vielä päästy ees kunnolla revittelee tanssilattialla, ku jengi oli niin kankeeta :D)...
Mut joo oon mä taas jumpannu :) sekä GB:llä, että nyt sitten Solanalla otin sinnekkin 10-kortin. GB:llä riehun taas enimmäkseen nyt kun firmankin muutto on saatu hoidettua niin rauhottuu tää elo, lisäksi kovaa vauhtia suunnitellaan tyttöjen kanssa GB:n pikkujoulujuhlien showta... Mutta joo voishan sitä jonkun yläkroppa jumpan vihdoin tehdäkkin, ens viikolla? Mäkin jätän kovemmat jalkatreenit kyllä nyt suosiolla liikkuvuusharjoitteiden alta pois.
Pikkumyy
15.10.2008, 18:52
lisäksi kovaa vauhtia suunnitellaan tyttöjen kanssa GB:n pikkujoulujuhlien showta...
Ai että, niistä tuleekin taas näkemisen arvoiset pippalot:rock:
Muut (siis kaikki muut jotka eivät jostain kumman syystä treenaa GB:llä:confused:) voivat vain vilkkaimmissa mielikuvituksissaan miettiä mitä näissä yybermakeissa juhlissa tapahtuu;)
Sunnuntaina nähhään sit tatamilla:thumbs:
Rautateemu
15.10.2008, 19:12
Lahdesta ollaan joo palauduttu ;) hauskaa kyllä oli (eikä vielä päästy ees kunnolla revittelee tanssilattialla, ku jengi oli niin kankeeta :D)... Höh, mä ainakin olin tosi letkee... ja sä tosiaan aika notkee (...ssa kunnossa siellä baarissa:lol:)
Mut joo oon mä taas jumpannu :) sekä GB:llä, että nyt sitten Solanalla otin sinnekkin 10-kortin. GB:llä riehun taas enimmäkseen nyt kun firmankin muutto on saatu hoidettua niin rauhottuu tää elo, lisäksi kovaa vauhtia suunnitellaan tyttöjen kanssa GB:n pikkujoulujuhlien showta... Mutta joo voishan sitä jonkun yläkroppa jumpan vihdoin tehdäkkin, ens viikolla? Mäkin jätän kovemmat jalkatreenit kyllä nyt suosiolla liikkuvuusharjoitteiden alta pois.
Ma on salikisat, ti jos pääsisit vimppa klo 17. Keskiviikkoiltakin sopis klo 18.30 jälk.
Muut (siis kaikki muut jotka eivät jostain kumman syystä treenaa GB:llä:confused:) voivat vain vilkkaimmissa mielikuvituksissaan miettiä mitä näissä yybermakeissa juhlissa tapahtuu;) Ei koskaan tosiaan tiedä mitä kaikkea hauskaa ohjelmaa GB:n (pikkuiso)joulujuhlissa on:rock:
Muut (siis kaikki muut jotka eivät jostain kumman syystä treenaa GB:llä:confused:) voivat vain vilkkaimmissa mielikuvituksissaan miettiä mitä näissä yybermakeissa juhlissa tapahtuu;)
Sunnuntaina nähhään sit tatamilla:thumbs:
Niinpä, pitää vielä vähän heruttaa, että sellaisia esityksiä ei olla nähty ikuna... mut joo sunnuntaina pistetään tatami raikumaan.
Höh, mä ainakin olin tosi letkee... ja sä tosiaan aika notkee (...ssa kunnossa siellä baarissa:lol:)
Mä mitään ottanu, koskaan en ota :hmm: Mut kyl sullakin olis irronnu enemmänkin, mut se tais olla sen taika(prode)juoman puutosta, se on sitä juomaa, mikä ei aiheuta kataboliaa... :)
Ma on salikisat, ti jos pääsisit vimppa klo 17. Keskiviikkoiltakin sopis klo 18.30 jälk.
Tiistaina mul on Lotan käsittely kello 17, mut ennen sitä sopis, jos tekis pikasen jumpan...? Keskiviikkona mun pitää olla jo klo. 19 ruohiksessa, eli sillon ei käy.
Rautateemu
19.10.2008, 21:29
Mä mitään ottanu, koskaan en ota :hmm: Mut kyl sullakin olis irronnu enemmänkin, mut se tais olla sen taika(prode)juoman puutosta, se on sitä juomaa, mikä ei aiheuta kataboliaa... :)
Mähän en mitää taikarodea ota:evil:
13.12. vaikka vähän jotain tiukkaa ja sitten lähtee:rock:
Tiistaina mul on Lotan käsittely kello 17, mut ennen sitä sopis, jos tekis pikasen jumpan...? Keskiviikkona mun pitää olla jo klo. 19 ruohiksessa, eli sillon ei käy. Tiistaina on menoa silleen, ettei oikein osu. Entäs löördaagi?
Haaste!
Ohjeet
päiväkirjassani (http://www.musclemarket.fi/forum/showpost.php?p=38375&postcount=280)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.