PDA

Näytä koko versio sivusta : Keskustelua Marin blogista

Faidra
10.09.2007, 13:48
Böö! Avataanpas meidän Tähtisilmällekin oma ketju. Kansa vaatii:

-lisää kertomuksia fiiliksistä, reenielämästä, kisahaaveista, ruokavaliosta, treenikauden ja kisakauden eroista...
-lisää hotteja kuvia :)
-lisää Maria videolla :)

Vienot on pyynnöt, eikö?

Jatkakaahan tänne - tässä threadissa voi siis käsitellä myös Marin kirjoituksia noin yleensäkin sekä kysellä neidolta kysymyksiä.

Mari
10.09.2007, 14:14
Höhöhööö, hotteja kuveja ei tuu näkymään ;)

Kyllähän sitä itekki toivos että vois tuottaa enemmän kuvitusta blogiin, vaan ku ei se ole itekseen kovinkaan mahollista. Kattellaan josko tässä syksyn mittaan saisin uuden reenikaverin, olis tuokin sitten hippasen helpompaa.

Selityksen makua, ainahan voi pyytää jotakuta tuntematonta ottamaan videoo mun puhelimella :D Se vaan on jotenki NIIN noloa mun mielestä.

Anna
13.09.2007, 11:38
Kiitos, Mari, onnentoivotuksista! Niin, sä tuletkin huoltamaan Emmaa (= kova likka ;) ) Nähdään siis backstagella. :vähäsen jännättää:

Jasa
28.09.2007, 06:57
Kovassa tikissä olet. Penkissäki painot lentää mukavasti.

Mari
28.09.2007, 08:36
:D

Tikistä en nyt tiedä, mutta kyllä aina silloin tällöin kieltämättä tuntuu tuo reeni kulkevan ihan mukavasti.

Kiitti kommentista!

Tony
29.09.2007, 19:35
Oikein kaunis ja näyttävä nainen. Lisäksi liian hyvä kunto! Mimmin katseleminen aiheuttaa kataboliaa. *Suuntaa ajatuksensa toisaalle* :thumbs:

anca
01.10.2007, 14:10
Sie Mari kyllä kirjoitat niin hauskasti, kun käytät välillä murretta ja hassuja sanoja. Se vaan jaksaa aina hymyilyttää. :)

Mari
02.10.2007, 17:44
Asia vilipitön ;)

Joskus kyllä joutuu murteen kanssa hassuihin tilanteisiin ja joutuu hetken miettimään jotain "oikeaa" sanaa tietylle merkitykselle. Esimerkisi kommentti "HOX!" jossain raportissa töissä aiheutti jonkin verran päänvaivaa koko officelle :D

Carina
02.10.2007, 19:40
Esimerkisi kommentti "HOX!" jossain raportissa töissä aiheutti jonkin verran päänvaivaa koko officelle :D

Kuuleppa kerroppa nyt sitten muillekkin ja varsinkin tälle tsadilaiselle mitä "HOX!" tarkoittaa, ei hjummarra :D

Ja tsemppiä paljon treeneihin, hyvin sielläpäin näyttää kulkevan.

Mari
02.10.2007, 20:10
Kuuleppa kerroppa nyt sitten muillekkin ja varsinkin tälle tsadilaiselle mitä "HOX!" tarkoittaa, ei hjummarra :D

Ja tsemppiä paljon treeneihin, hyvin sielläpäin näyttää kulkevan.

Kiitsa Carina :)

No sehä tarkottaa tietenki "huomio" tai " huomaa tämä/ hoksaa tämä".

Carina
03.10.2007, 10:31
No sehä tarkottaa tietenki "huomio" tai " huomaa tämä/ hoksaa tämä".

Ahaa, ei ois kyllä tajunnut :D.

Heidu
03.10.2007, 12:15
Joko Marilla on uusia suunnitelmia, tavoitteita tai kujeita tulevalle? Treenailetko nyt muuten vaan into piukeana vai tähdäten johonkin?

...Sun blogia oli ihan super mukava lueskella ennen kisoja, ei sillä, että on kyllä nyttenkin mutta se oli silloin jotenkin niin "jännitävää", että mitähän kisaajan arjessa tänään tapahtuu! Ihan kuin "tosi TV:tä olisi seurannut". :thumbs:

Mari
04.10.2007, 08:46
Heidu,

Kirjotin sulle tähän yllättävänki paljastavasti, mutta päätinkin ottaa pois ja laittaa sen ehkä blogiini.

Mun piti pari päivää miettiä mitä vastaisin, koska olen itsekin ehkä hiukan hukassa tällähetkellä.

Treenaan kuitenkin tavoitteellisesti vaikken tiedä mikä se tavote on :)

Heidu
04.10.2007, 09:02
No; nythän sitten jäädään odottamaan "paljastuksia" blogiin!

Kuinkahan kauan sitä jaksaa odottaa...Milloin se joulu oikein tulee!?? ;)

mushu
04.10.2007, 14:40
Asia vilipitön ;)

Joskus kyllä joutuu murteen kanssa hassuihin tilanteisiin ja joutuu hetken miettimään jotain "oikeaa" sanaa tietylle merkitykselle. Esimerkisi kommentti "HOX!" jossain raportissa töissä aiheutti jonkin verran päänvaivaa koko officelle :D

Voi elämä! Miten joku ei tota käsitä???? Eikös se ole vähän sama asia kuin HUOM! (huomio) HOX! (hoksaa) :D En oo tiennytkään, että toi on murresana.

Ootko muuten huomannu että immeiset ei jymmärrä aina mitä tarkottaa jos sanoo kehtaa tai viittiä? En nyt muista miten se meni, mutta tsadilaisilla on ollu vaikeuksia pysyä kärryillä..

Niin ja Keep up the good work! Täällä diggaillaan (slangia:lol:) sun tyylistä

T: Pohojosen tyttö

Heidu
04.10.2007, 15:21
Katteellisena kainnuulaisena voisin tähän todeta; että se "kehhdata" on niin ku ettei ilkeä tehdä jotain...joidenkin mielestä. Mutta meillä ne molemmat "kehdata" ja "viittiä" on niin ku sama...merkitys selviää asiayhteydestä...Yleensä!

...Aivan topicin ohi...

Mari
12.10.2007, 07:42
Hiphei, mullon uus kotitekoinen reeniohjelma :) Ja ihan lupa laittaa se tänne esille, jos vaikka herättäs keskustelua :D

Yläkroppa 1
penkki 4*8
kulmasoutu 3*6
vinopenkki 3*10
hauis tangolla 3*6
viparit sivuun kp 3*15

Yläkroppa 2
kapee penkki 4*6
alatalja kahvalla 3*10
dippi 3*10
ylätalja leveällä 4*8
hauis kp 3*10
viparit sivuun taljassa 3*15

jalat1
askelkyykky 5*8
kapee prässi 3*8
jalannosto 4*20
voimapyörä 3*12
pohkeet istuen 3*10

jalat2
mave 3*6
reisiojennus 3*8
reisikoukistus 1 jalalla 3*8
venäläinen kierto 4*20
syvät vatsat 3*20

Faidra
12.10.2007, 08:03
Oisit pistäny sinne ohjelmaketjuun. :) Etkö tee vipareissa ikinä lyhyempiä sarjoja? Onko siihen joku syy? Ja teetkö nyt siis jalkoja kuitenkin yhtä paljon kuin yläkroppaa (kirjotit jotain siitä alapainotteisuudesta jossain vaiheessa...)?

Mari
12.10.2007, 08:25
No siis minähän en oo perehtyny koko 2-jakoseen ohjelmaan oikeestaan ollenkaan, vaan tässä on nyt saanut joku muu toteuttaa itseään.

Ajattelin koittaa 2 kk:n ajan tota ohjelmaa, mutta nuiden jalkojen osalta oon melko varma, että tuun tekeen pidempiä sarjoja.

Oonhan mä tehny lyhkäsempiäkin sarjoja olkapäille ja ajattelin tuota muokata sen verran, että vaikka toisena päivänä ois raskaampi paino käytössä.

Kuitenkin tavote on (vaikka kisasuunnitelmista ei oo oikeen hajuakaan) saada massaa kapeisiin hartioihin, saada leveyttä selkään ja ylläpitää alakerran lihasmassaa, ei lisätä sitä.

Joni
12.10.2007, 08:36
Tosta ny ei näy se suunniteltu progressio sarjojen yms osalta oikeen kun et laittanu sitä kokonaan.

Mari
12.10.2007, 08:41
Tosta ny ei näy se suunniteltu progressio sarjojen yms osalta oikeen kun et laittanu sitä kokonaan.

No pittää sitte ajan kanssa joku ilta laittaa uusiksi :) Tuo on siis eka viikko.

Salipoliisi
12.10.2007, 09:17
Yleiskuva on mielestäni :thumbs:
Joitakin huomioita: Kapea penkki ja dippi tehdään samassa treenissä. Molemmathan kohdistuvat hyvin samoihin lihaksiin. Vai tehdäänkö dippi kenties rintapainotteisesti? Miksei dipin tilalla olkapäille kohdistuvaa punnerrusliikettä esim. Arnold-punnerrus, jos tavoitteena on olkapäitä kehittää.

Yläkropan kakkostreenissä alatalja ennen ylätaljaa ja tavoitteena selän leventäminen? Ylhäältä alaspäin suuntautuvat vedothan aktivoivat enemmän latseja. Eikö olisi järkevintä tehdä leuanveto/ylätalja (leuat jos pystyy) ensimmäisenä selkäliikkeenä?

Faidra
12.10.2007, 09:53
Mari, ala vetelee mun kans leukoja! Aivan huippu liike (jos saa jonkun hepun jalkatelineeksi, toistaiseksi oon käyttäny Jonia - mun Jonia siis). Oon ollu niin tuhannen solmussa niiden reenien jälkeen ettei mitään järkeä. :D

Sulla kun on rinnalle tosi paljon noita liikkeitä, niin miks näin? Eikö jonkun rinta/ojentajaliikkeen tilalle/lisäksi voisi ottaa niitä olkapäitä - nyt esim. takaolkapäitä ei tule erikseen ollenkaan. Ne kuitenkin on hiton tärkeät lavalla ja muhkeuttaa sitä olkapään seutua (sullahan ne on kyllä hyvät, mutta ei kai niitä silti unohtaa tarvitse). Tuo pystypunnerrusidea on varmaan kans ihan käyttökelpoinen... Paitsi että jos tunnet että nuo punnerrusliikkeet riittävät etuolkapäiden rääkkiin.

edit: Yks juttu vielä. Varmaan sun on hyvä tehdä se mitä mä en ainakaan oo tehnyt, eli pidättäytyä vaan siinä mitä on suunniteltu ja luottaa että homma on hanskassa. Jatkuva vehtaaminen ees taas ei ainakaan auta mitään... heh! :lol: Mua sekottaa nyt ihan hitosti se kun on niin monen tyyppisiä treenejä, ja kaikki pitäisi kuitenkin pystyä vetämään läpi hyvällä teholla (ts. on vaikea päättää minkä punttijaon ottaisin, jotta muutkin oheistreenit sujuis hyvin). Sulla on kuitenkin vaan se puntti joten siinä varmaan ihan mikä tahansa perusohjelma toimii.

Mari
12.10.2007, 10:14
Salipoliisi:

Mää en pysty tekeen dippiä telineessä, syy: kipu olkapäässä. Penkki dippi onnistuu ja oon tykännytkin siitä. Painojen kanssa kikkailu on vähän hanurista siinä ja yleensä oonki tehny sen vimppana ja tosi lyhyillä palautuksilla omalla painolla ( sitäkin kun on ) :)

Oon sun kanssa samaa mieltä siitä, että ylävedot aina ensin, sitten vasta alatalja tms.

Määhän haluisin kaikkia kivoja liikkeitä tuohon ohjelmaan kuten juuri takaolat, hauiksen ja ojentajan hilavitkutusliikkeitä :D Mutta mä ny luulen että yritän ainaki malttaa tehä enempi perusjuttuja. En oo koskaan tollasta ohjelmanrunkoa noudattanu, saattaahan se tuua mulle vahingossa vaikka enempi voemaa! ;)

Faidra: Leuanvedot ois kivoja jos vaan jaksas. Oon koittanu sellasta ohjelmaa jossain välissä, mutta mulla revähti jostain syystä ja jossain yhteydessä silloin rinta, enkä uskaltanu enää roikkua sen jälkeen omalla painolla :D

Salipoliisi
12.10.2007, 10:18
Tuo pystypunnerrusidea on varmaan kans ihan käyttökelpoinen... Paitsi että jos tunnet että nuo punnerrusliikkeet riittävät etuolkapäiden rääkkiin.

Kyllähän pystypunnerrukset hyvin myös olkapäiden sivulohkoa rasittavat, eivät ne pelkästään etuolkapäihin ota... Ja Arnoldhan kuormittaa sivulohkoa enemmän kuin muut pystypunnerrukset. Ei tuossa mielestäni etuolkapäille liikaa kokonaisrasitusta kuitenkaan tule. Kannattaa muistaa, että selkäliikkeet (vedot ja soudut) kuormittavat myös takaolkapäitä aika mukavasti.

Mari
12.10.2007, 10:33
Oisin kopioinu ohjelman tähän kokonaisuudessaan, mutta tää vetää sen niin sekavaksi ettei oo urheilumieltä käyttää sen fixaamiseen älyttömästi aikaa. Pitää kattoa jos saan sen koko 8 viikkoa blogiin vaikka selkeesti.

Faidra
12.10.2007, 10:52
Lähetä Mari mulle maililla, niin mä fiksaan sen julkaisukelpoiseksi tänne. :)

Joni
12.10.2007, 11:08
Tuo leuanveto/ylätalja -homma on hyvä pointti. Paree tehä se ylätalja ensin. Ne vois kiepsauttaa ympäri. Leukaa ei taida saada vedettyä niin niitä huono laittaa. Vois ehkä sillä leuanvetoa avustavalla vempaimella tehä niitä.

Mun mielestä Mari on tahkonnut kaikkia pumppeja, hilavitkuttimia, pystypunnerruksia yms niin paljon jo tähän mennessä et olis aika kokeilla välillä jotain ihan muuta. Rintaan kohdistuvat punnerrusliikkeet antais runtua niille olkapäillekin ja erityisesti haluaisin ite nähä voimatasojen nousua.

Faidra
12.10.2007, 11:27
Tässäpä tulee :)

edit: Joni, hyviä pointteja. Ehkä me voidaan Marin kans olla tällanen testitiimi että mitä tapahtuu ku tytöt alkaa reenaamaan isoo kovaa ei-podariohjelmilla. :D Leuanvetoa voitais tehdä avustettuna Marin kans vaikka kahdelleen, jos se nyt alkais jumppaamaan mun kans samalla salilla vaikka viikot...

Mari
12.10.2007, 11:33
Kiitti Kaisa!

Sen verran nuista painoista, ne on suuntaa antavia. En oo kaikkia vielä fixannu, kuten esim. reisiojennus (sen tilalla oli hack ja painot sen mukaan).

Jonsteri
12.10.2007, 11:40
Joni, hyviä pointteja. Ehkä me voidaan Marin kans olla tällanen testitiimi että mitä tapahtuu ku tytöt alkaa reenaamaan isoo kovaa ei-podariohjelmilla. :D Leuanvetoa voitais tehdä avustettuna Marin kans vaikka kahdelleen, jos se nyt alkais jumppaamaan mun kans samalla salilla vaikka viikot...

Aivan loistavaa! Onnittelut jo etukäteen molemmille, nyt ollaan menossa oikeaan suuntaan treeniohjelmassa! :)

Salipoliisi
12.10.2007, 12:11
Mun mielestä Mari on tahkonnut kaikkia pumppeja, hilavitkuttimia, pystypunnerruksia yms niin paljon jo tähän mennessä et olis aika kokeilla välillä jotain ihan muuta. Rintaan kohdistuvat punnerrusliikkeet antais runtua niille olkapäillekin ja erityisesti haluaisin ite nähä voimatasojen nousua.

Oikeassa olet, hyvä saada fitness-likoillekin selkeää perustreeniä. :thumbs:
Yleensähän tytöt tekevät juuri paljon eri(stäviä) liikkeitä, erikoistekniikoita käytetään mielestäni liikaa ja sarjat ovat melko pitkiä. Perusvoimatasojen kasvattamiseen ei juuri aikaa uhrata. Toki varmasti poikkeuksiakin on.

Hermis
12.10.2007, 12:21
Heippa Mari!

Olkapäiden punnerrusliikkeiden perään olisin myös minä kuuluttanut, mutta jäin sitten pohtimaan, josko olkapääkipuilut rajoittavat liikevalikoimaa. Raskailla punnerrusliikkeillähän saa kivasti sellasta raakamassaa rakennettua. Tanko tai käsipainot, kikkailulla tai ilman. Itse olen viime aikoina ihastunut kovin kombiin military press + push press, jolla saa mukavasti sarjaa jatkettua viimoseen saakka kun olkapäistä alkaa puhti loppua :)

Mutta eipä näissä asioissa kannata niin hirveästi jokaisen mielipidettä kuunnella vaan menee ja tekee. Jokaisella on varmasti omat painotuksensa ja sanansa sanottavana mihin tahansa ohjelmaan. Vinkkejä on tietty hyvä kalastella, mutta useasti sitä saa vaan oman bollan sikinsokin ja sekaisin eikä enää tiedä mitä tehdä ja mihin uskoa. Sulla tosin tota treenitaustaa löytyy jo sen verran, että osannet pitää oman pääsi tai uskoa "valmentajaan" ;)

Sellainen kysymys vielä, että etenetkö sapuskojen suhteen suunnitelmallisesti vai fiilispohjalta? Onko jotain rajaviivoja tai isompia linjauksia? Näistä olisi kiva kuulla :)

Yleensähän tytöt tekevät juuri paljon eri(stäviä) liikkeitä, erikoistekniikoita käytetään mielestäni liikaa ja sarjat ovat melko pitkiä. Perusvoimatasojen kasvattamiseen ei juuri aikaa uhrata.
Eipäs yleistetä ;)
Toki varmasti poikkeuksiakin on.
Tämä oli tämän postauksen pelastus :thumbs:

Hulkki
12.10.2007, 15:03
Eipäs yleistetä ;)

Tämä oli tämän postauksen pelastus :thumbs:Hermis, vaikka juuri sinä et tekisikään niin kuin suurin osa esim. BF-lavoille tähtäävistä tytöistä oikeasti näyttäisi tekevän, ei se siltikään tarkoita etteikö noita yleisiä havaintoja voisi sellaisina esittää. AINA löytyy poikkeuksia, se nyt on itsestään selvää.

Salipoliisi
12.10.2007, 15:50
Eipäs yleistetä ;)

Tämä oli tämän postauksen pelastus :thumbs:

Sä oletkin poikkeus joka vahvistaa säännön, luet T-Nationia ja siteeraat Poliquinia ;)

Hermis
12.10.2007, 19:12
AINA löytyy poikkeuksia, se nyt on itsestään selvää.
Hyvä pointti :D . Rrrrentouttavaa vkonloppua sullekin, Hulkki! :)

Sä oletkin poikkeus joka vahvistaa säännön, luet T-Nationia ja siteeraat Poliquinia
Hehee, vielä kun olisin AINUT poikkeus, niin voisin jopa hiukan rintaa röyhistellä ;). Nyt joudun vaan toteamaan olevani yksi poikkeus monen muun poikkeuksen joukossa, joka pistääkin miettimään, että olenko sittenkään mikään poikkeus ollenkaan? Damn boooring... mutta moni muukin mimmi Muscle Forumilla lukee mm. T-Nationia :)

Jonna1983
12.10.2007, 20:28
Kyllä se on kova perustreeni mikä sitä voemoo ja lihasta tuo. Hilavitkuttimia ja eristäviä liikkeitä voi sit tehdä siellä sivussa, jos tykkää tai vaikkapa yhdellä viikolla ennen kevyttä viikkoa. Näin täällä...

Tsemppii Mari raudan nöyryyttämiseen! Täälläkin haluttais kuulla suon ravintopuolesta..

Mari
14.10.2007, 14:00
Heippa Mari!

Olkapäiden punnerrusliikkeiden perään olisin myös minä kuuluttanut, mutta jäin sitten pohtimaan, josko olkapääkipuilut rajoittavat liikevalikoimaa. Raskailla punnerrusliikkeillähän saa kivasti sellasta raakamassaa rakennettua.

Sellainen kysymys vielä, että etenetkö sapuskojen suhteen suunnitelmallisesti vai fiilispohjalta? Onko jotain rajaviivoja tai isompia linjauksia? Näistä olisi kiva kuulla :)

Tsemppii Mari raudan nöyryyttämiseen! Täälläkin haluttais kuulla suon ravintopuolesta..

Heippa Hermis ja Jonna1983!

Tykkään kovasti raskaista olkapääreeneistä, mun pitää vaan varoo liiallista venytystä liikeradoissa, kun tuo vasuri on ollut löysä pikkupennusta saakka. Aina lähti pois paikoiltaan kun äitee puki taikka riisu, tai jos joku rettuutti käsivarresta :D (retuuttaa = kiskoa, roikottaa ;) )

7 vuotta sitten se viimeksi nousi hetkeksi pois kuopasta kesken reenin, ei tuntunut kivalta ja sitä on alkanut varomaan ettei niin enää käy.

Ruokailuista sen verran, että ihan perus evväillä mennään, tai pitäs mennä :rolleyes: On vaan niin, etten halua offilla kello kaulassa kulkea. Esim. tänään söin aamupalan tosi myöhään, niin tavoite ei tuu toteutuun ruokavalion osalta. Pesänrakennuspuuhatkin kun on meneillään, niin ei meinaa oikeen reeni eikä ruoka kiinnostaa nyt yhtään. Sitä tahtos vaan äkkiä uuteen kotiin ja kaikki kohilleen :D

Mutta, koska olemme toisen puoliskon kanssa dietillä :sweat: , niin pitäs vissiin yrittää panostaa vähäse enempi ennenkö tullee sanomista :o

Tänään mä oon syöny / suunnittelen syöväni ja näemmä reenavani :eek: seuraavasti:

Aamupala:
Ruishiutale 60g
Vehnälese 10g
Rypsiöljy 1rkl
Raejuusto 150g
Mehukeittoa

Lounas:
Ruismakaroni 65g
Paistijauheliha 100g
Kepsuttia

Välipala:
Whey+ 35g
Banaani 150g

Uuden reeniohjelman korkkaus!!!

Palkkari:
Muscle+ 60g

Päivällinen:
Kuten lounas tai
Ruishiutale 60g
Raejuusto 150g
mehukeittoa

Iltapala:
Rahka 250g
mehukeittoa

Faidra
14.10.2007, 15:33
Mariiii, missä sun kasvikset, marjat ja hyvät rasvat on...?!

Mari
14.10.2007, 16:32
Isosisko valvoo :D

Söinhän mää 100g marjojaki, ne tulee niin rutiinilla ettei noita muista. Lesitiini on loppu, yleensä otan sitä 10g enkä läträä oljyllä ollenkaan. Kalaoljyt 2 kpltta päälle. Siinä on mun rasvat ja hyvin oon pärjänny.

Vihreetä syön lounaalla, eli kiinankaalta.

Onko ny hyvä? :)

Rekola
14.10.2007, 16:33
Mariiii, missä sun kasvikset, marjat ja hyvät rasvat on...?!

Mehukeiton määrää ei ilmoitettu :evil:
Ja epäilen voimakkaasti, että rasvoja otetaan kalaöljy tabletteina, jolloin niiden ilmoittaminen ruokien joukkoon ei tule mieleen. Osuiko oikeaan?
Tumma makaroni+paistijauheliha+ketsuppi=loistava ja yksinkertainen herkkuateria :)

Faidra
14.10.2007, 18:20
Mari, koita nyt saada ees se puoli kiloa päivässä. ;) Ja mehukeitto ei ole marja tai kasvis... se on vettä ja makeutusainetta. :warning: Rasvoja on kyllä ihan törkeen vähän, varsinkin jos jonain päivinä syöt vaan kerran tuota paistijauhelihaa... tulee varmaan se 25-30g päivässä. Naisilla se minimiraja kuitenkin pitäis olla tuolla jossain 40g korvilla, kisadieetin loppuvaiheilla varmaan voi tiputtaa alemmaskin. Tai siis näin mä ajattelen, toki tästä nyt voi olla montaa mieltä... Se rasva on kuitenkin tarpeellinen elimistölle. Onko sulla joku erityinen syy miks et käytä enempää rasvaa, vaikka öljyä salaattikastikkeena tai iltapalalla rahkan seassa manteleita?

:kukkahattutätihymiö:

Paljon sulla on tavoitteena tiputtaa ja missä ajassa? Tosi pienillä kaloreilla oot kyllä suoraan alottanu, ei tosta taida tulla ku jotain 1550-1650kcal/pv keskiarvoksi? Tosin jos oot samanlainen ku minä, niin eipä se rasva enemmällä taida lähtee edes liikenteeseen... :hmm:

Mari
14.10.2007, 18:37
Vihree salaatti saa riittää marjojen ja banaanin lisäks. Oon laiska, that´s why :) Ei vaan, oon kisadietillä tainnu saaha tarpeekseni rehuista, ei ne oikeen nyt maistu.

Ha! Punnittin mun salaattikipponi, a´100g :rock: Eli, kun syön 200g marjoja päivässä lisäksi ja banaani, niin eiks niistä vois tulla se n.500g yhteensä...? :D

Mutta nuista rasvoista, ni kai niitä vois vähäse enämpiki syyä vaan emminä oo jaksanu mitää laskeskella. Maistuuko ne mantelit ees miltään jonku rahkan seassa?

Tavote tiputtaa 5kg ens kesään mennessä :D No jos nyt vaikka sen -500g /vk tippuis. On vaan aika pahapahapaha aika tää loppuvuosi, kaikenmaailman kekkeriä ja pikkujoulua pukkaa.... Oon huono kieltäytyyn jos ei oo pakko. Ainoo vaihtoehto on sitten jäädä pois koko juhlista :)

Edit: Kaisa, tuo ei oo mun normi päivä. Normi päivään tulee lisäksi 2 näkkäriä, toinen rahka keittoineen ja polar5 juustoa. Kyllä ne kalorit siellä yli 2000 on.

Jonna1983
15.10.2007, 10:49
Mä laitan ite iltarahkan sekaan 30-40g maapähkinöitä tai cashewpähkinöitä ja hyvvee on! Rasvamäärä kuulosti kyl aika vähäseltä munkin korvaan. Mä syön tällä hetkellä n.60g rasvaa/pvä: pellavansiemenöljyä, oliiviöljyä, pähkinöitä, lesitiiniä ja sit mitä tulee kalasta ja juustosta.. Juuston rasvat ei tietty ole kaikki kovin hyviä (riippuen juustosta), mut silti.

Hermis
15.10.2007, 11:38
Thanks, Mari, vastauksestasi :)

Mullakin alkaa kasvikset taas olla minimissä. En tiedä onko kyseessä jokin luolamies -syndrooma vai mikä, mutta keväällä iskee hirvittävä himo kasviksiin ja vihanneksiin, kesän ajan tulee vedettyä reippaasti pupunruokaa ja syksyllä homma hiipuu ihan automatic. Elimistö ei tunnu "vaativan" rehuja, enkä toisaalta ole mitenkään innostunut syömään kalliita ja mauttomia kasviksia talvella. Pakasteita tulee käytettyä satunnaisesti jonkin verran. Kesällä taas pääasiassa tuoretta.

Tällä hetkellä ruokavaliossa mukana muutama hassu kirsikkatomaatti ja porkkana. Hedelmistä KOTIMAISTA omenaa ja greippiä. Marjapuolella tuhotaan kesän mustikkasatoa :) . Näillä mennään toistaiseksi ja täysin vailla omatunnon kolkutuksia :D . Tosin mä olen myös kausi-ihminen; kuukauden saatan syödä yhtä lajia ja sen jälkeen vaihdan kuukaudeksi toiseen. Tää on sitä periodisaatiota ;)

Halo
15.10.2007, 11:46
Syökää tytöt saksanpähkinöitä, niissä on hyvä rasvahappokoostumus. Lidlistä saa oikein edullisia saksanpähkinäpusseja :thumbs:

Esim. cashewpähkinät ja mantelit sisältää enimmäkseen omega-6:tta, jota suurin osa saa muutenkin ruokavaliostaan ihan tarpeeksi. Henkilökohtaisesti myös ihmetyttää, että joidenkin mielestä se 2 kapselia kalaöljyä on ihan riittävästi :eek:

Mari
15.10.2007, 11:47
Hmm, voisin koittaa puputtaa niitä pähkylöitä vaikka. Mä vaan oon niin perso niille kumminki, että saattaa karata kinttaasta se homma.... :rolleyes:

Öljy ei kuiten maistu, työstä käy kalaöljykapselinkin nieleminen :) Ihme nirsoilija :D

Halo
15.10.2007, 12:05
Öljy ei kuiten maistu, työstä käy kalaöljykapselinkin nieleminen :) Ihme nirsoilija :D

http://www.musclemarket.fi/forum/showthread.php?p=2205#post2205

Paras ois maistua :D

Mari
15.10.2007, 19:04
No niin, maapähkylöitä ostettu. En raskinu ostaa rouhetta, sikahintasta :eek:
Muisti on jo melko hatara... Vaikka kovin ajattelin itekseni "muista pysähtyä luontaistuotteen kohdalla ja osta lesitiini". Menin kyllä ko. osastolle ja hetken pyörin ja mietin että mitä mä täälä teen... En sitte muistanu.

Joni, saanko joululahjaksi sen hajamielisen käsikirjan?

Joku mode varmaan voisi siirtää Tupen postauksen omaksi viestiksi, se ei kuitenkaan tainnut olla osoitettu mulle...?

Joni
15.10.2007, 21:12
Tavote tiputtaa 5kg ens kesään mennessä :D No jos nyt vaikka sen -500g /vk tippuis. On vaan aika pahapahapaha aika tää loppuvuosi, kaikenmaailman kekkeriä ja pikkujoulua pukkaa.... Oon huono kieltäytyyn jos ei oo pakko. Ainoo vaihtoehto on sitten jäädä pois koko juhlista :)

Ai meinaatko ettei nyt oo pakko!?

Jos minä kieltäydyn kotipizzasta, järväristä, jälkiruuista, suklaasta, pepsistä, irtsareista, domino chocoista, jäätelöstä, mannapuurosta+hillosta, lakusta, mäkkäristä, autogrillistä, kebapista, panda suklaasydämistä, wiinereistä, beriilininmunkeista, kaakaosta, paahtoleivästä ja gotlerista niin perkele.

Jumalauta ei aleta lepsuilee mihinkää!

Sokelihiili on nyt loukussa!

Kuria!

Järjestystä!

Authoritaaah!!

http://news.nationalgeographic.com/news/images/thumbs/060808-china-fat_170.jpg

Faidra
15.10.2007, 21:24
Joni, tuutko käymään meilläki tommosen kurin kanssa. :)

Emmah
16.10.2007, 06:36
Joni, älä ny viitti. :warning: Tommonen nipottaminen jätetään kisadieetille. Sitäpaitsi tiedän ainaki yhet pikkujoulut, jonne Fättis raahataan vaikka kilon paloina. Ja sinne ei oteta aveceja mukaan tunnelmaa pilaamaan :rolleyes:

Joni
16.10.2007, 06:41
Faidra, pimpottelen ens kuussa kuuden aikaa aamulla ovikelloa ja punnerretaan marssilaulujen tahtiin sekä tehdään vattajumppaa yhteislaulun raikaamana. Siinä kaimakin herkistyy nostalgian muodossa!

"Kotikontujen tienoilta tervehtien
tämä laulumme rai-ku-koooooon
yli peltojen, vetten ja tunturien
aina Hangosta Peeeeet-sa-mooooon!"

Joni
16.10.2007, 06:47
Mein Gott! Täällä kipinöi kapina!

Pitää näemmä kurin palauttamiseksi järjestää yhteisgirya-treeni helmikuun pakkasaamuun. Loppuu se hyvänolon tunne!

"Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein
Und das heißt: Erika."

Mari
16.10.2007, 06:49
Joni, älä ny viitti. :warning: Tommonen nipottaminen jätetään kisadieetille. Sitäpaitsi tiedän ainaki yhet pikkujoulut, jonne Fättis raahataan vaikka kilon paloina. Ja sinne ei oteta aveceja mukaan tunnelmaa pilaamaan :rolleyes:

Hähääää!!!! :evil: prkl!

Mari
16.10.2007, 06:50
Joni, aamulääkkeet löytyy siitä keittiön pöytälaatikosta <3

Mari
16.10.2007, 07:52
Joni,

Korkkareista tuttu...

" Kameraden laßt uns singen
eine Melodie,
denn es soll ein Lied erklingen
auf die Infantrie.
Denn sie ist allerzeit
immer kampfbereit,
ob es donnert, blitzt oder kracht
-oder kracht.
Ihrem steten Kampfgelingen
ist dieses Lied erdacht "

Joni
16.10.2007, 07:54
Ootko sä lukenu korkkareita?!?!

Mari
16.10.2007, 08:07
Hei Iso-J, on paaaaljon asioita joita sä et tiedä :p

Mutta, takasi asiaan: Faidra, kyllä mää voisin harkita osittain reenaamista Atleticolla. Ois helpompaa tuo matskun tuottaminen blogiin kaverin kanssa kuin yksin.

Iteasiassa tuo giryakuulajumppa pakkasessa saattas olla aika...koomista :D

Joni
16.10.2007, 08:54
Hei Iso-J, on paaaaljon asioita joita sä et tiedä :

Oot niin täydellinen <3

Mari
16.10.2007, 13:03
Rasvoja on kyllä ihan törkeen vähän, varsinkin jos jonain päivinä syöt vaan kerran tuota paistijauhelihaa... tulee varmaan se 25-30g päivässä. Naisilla se minimiraja kuitenkin pitäis olla tuolla jossain 40g korvilla, kisadieetin loppuvaiheilla varmaan voi tiputtaa alemmaskin.

Lätkin nyt kaikki ideaalipäiväni sapuskat tuonne kalori.fi sivuille. Lopputuloksena oli 2257.9kcal, 220.6g prodea (39%), 243,1g hiilureita (43%) ja 42,9g rasvaa(19%).

Lisäsin siis 10g lesitiinin ja 2 kalaöljykapselin päälle 30g maapähkinöitä ;)

Lepopvänä 2056kcal/193,6g p/ 219,7g hh/ rasvat samassa.

Hermis
16.10.2007, 13:33
2257.9kcal... Lepopvänä 2056kcal.
:eek: Sanoiksä et olet dieetillä?!

Täällä mennään välillä 1400-1600 kcal ja kerta viikkoon ehkä 3000 kcal. Noh, ehkäpä meillä on erilaiset lähtöasetelmat, mutta olen mä silti KADE! Tsemppiä ja iloista mieltä! :)

Mari
16.10.2007, 13:46
Hermis, mun diettini nyt tarkottaa sitä että koitan pysyä ruokavaliossani, silläkin paino pitäs tippua. Sokelihiili kun oon :D

Aamulenkkejä en oo jaksanu nytten harrastaa lainkaan, mutta jos tuosta marraskuusta sais nekin 3* 30-45 minsaa rullaamaan.

sahara83
18.10.2007, 17:55
Nytpä löysinkin hyvän paikan, missä voin kiittää Maria suuresta treeni innostuksestani. Bongasin Fastin sivuilta jokunen aika sitten hänen treenipäiväkirjansa ja siitä saakka seurannut sitä säännöllisesti. OOt kyllä Mari todellinen motivaation lähde! Kiitos siitä!! Oli myös aivan mahtavaa katsoa videon pätkä, mitä kaikkea kuului kisaviikonloppuun. Meinasipa siinä tulla itsellänikin itku kun vanhempasi tulivat paikalle sinua katsomaan. Se oli varmasti sulle tärkeä ja ikimuistoinen hetki!

Mari
19.10.2007, 12:52
Wautsi, kiitos mukavasta palautteestasi sahara83!! Nyt voi perjantai-ilta alkaa hyvillä mielin ;)

Anupala
06.03.2008, 12:01
Ihanaa kun kirjotit pitkästä aikaa :) Aloin jo pelätä, että aiot kokonaan lopettaa blogin, mutta onneksi nyt tuli päivitystä. :sweat: Millanen toi sun uus ohjelma on?

Mari
09.03.2008, 09:23
Anupala,

tässä ohjelmassa yksi treenikierto kestää 2 viikkoa niin, että molemmilla viikoilla on hieman erilaiset liikkeet ja painotus eri tavalla. Ekalla viikolla painotetaan olkapäitä, toisella treenataan melko tasaisesti kaikkia lihasryhmiä.

Nuo 2 vkon jaksot eroavat toisistaan sarjojen määrillä ja pituuksilla sekä palautuksilla. Jaloissa tosin pyrin tekemään pidempää sarjaa joka kierrossa. Se tuntuu vaan vähän työläältä lyhkäsempien sarjojen ajanjakson jälkeen :sweat:

Eli periaatteessa:
2 vkoa 4*8-12, palautus 1-2 min
2vkoa 2*6-8 , palautus 2-4min
ja 2vkoa 2*15-20, palautus 45s.

kristao
19.03.2008, 16:59
Moi Mari! Ois tosi kiva saada susta treenivideoa tuonne Gym-TV:n puolelle! Tietty Fitness-tv:llä on näitä treenivinkkejä, mutta olisi mukava nähdä myös henkilökohtaista treeniä:rock:

Mari
20.03.2008, 09:22
Moi kristao!

Ensinnäkin kiitosta vain viestistäsi :) Tuota en voi kuitenkaan luvata ainakaan lähitulevaisuudessa.

Mutta jos nyt joskus saan salille vaikka kaverin jonka kanssa voidaan ottaa muutama pätkä eri liikkeistä, niin se nyt voisi järjestyä tässä kevään mittaan. Sellasen vois sitten vaikka blogiin tunkea.

VahvaX
31.03.2008, 10:45
Toisaalta harmi, että jätät kilpalavat (ainakin toistaiseksi :D ) Mutta iso kiitos blogistasi, se on ollut todella inspiroiva. Itse, kun kärvistelee ekalla dieetillä, viimeisillä vkoilla, niin sun viime kevään ponnistuksista saa mukavasti voimaa omaan koitokseen! Treeni-iloa Tampereelle! :thumbs:

Sportti
31.03.2008, 12:52
Kiitos mielenkiintoisesta blogista..on ollut ilo seurata treenejäsi ja kilpailu-uraasi!

Hyvää jatkoa ja aurinkoista kevättä!!

Mikko
31.03.2008, 13:55
Marin blogiin (http://www.fast.fi/?mid=421) on lisätty muutamia uusia kuvia. Käykäähän katsomassa!

Anupala
31.03.2008, 14:07
Kiitos Mari ihanasta blogistasi. Vähän tulee haikea olo, mutta toivottavasti vanha blogisi säilyy fastin teamissa niin voi käydä muistelemassa menneitä. Hyvää jatkoa Marille :thumbs:

Pausku
31.03.2008, 16:05
mäkin haluan kiittää sua, Mari, sun blogia on ollut tosi mielenkiintoista seurata. Tuntuu vähän hassulta, kun itsellenikin tuli haikea olo lueskellessani noita sun mietelmiä ja muistelmia :o Aurinkoista kevättä ja oikein mahtavaa jatkoa! Toivottavasti jotain vielä kirjottelet sitten tälle puolen ainakin :)

Cirppu
31.03.2008, 16:22
Meinasi kyllä tippa tulla linssiin, kun luin ajatuksiasi. Kiitos todella ihanasta blogista, tiimi-kamu :) Sun viime keväisiin kisoihin valmistautumista tuli seurattua todella tiiviisti ja elettyä mukana. Kaikkea hyvää jatkoon ja toivottavasti nähdään kultsalla :)

AnZu
31.03.2008, 16:26
YHYY! Marilla on ollu kyllä todella mielenkiintoinen blogi. Itelläni kans vähän haikea olo, mutta sitähän sitä pitää tehä mistä ite tykkää ja mikä on tärkeintä :) Sillon se lopputulos on kaikista paras.

Mari
31.03.2008, 16:43
Olettepa ihania, kiitos teille kaikille!

Täytyy sanoa, että on itselläkin ollut aika haikee mieli tänään. Pitkään, niin pitkään mietin tuota päätöstä ja kyllä se nyt tuntuu oikealta.

Onhan se totta että vannomatta paras. Koskaan ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan, mutta nyt puhaltaa niin lämmin etelätuuli, että annan sen viedä mut mennessään kohti kesälaitumia;)

Itse, kun kärvistelee ekalla dieetillä, viimeisillä vkoilla, niin sun viime kevään ponnistuksista saa mukavasti voimaa omaan koitokseen! Treeni-iloa Tampereelle! :thumbs:

Ja tsemppiä sinulle viimeisiin päiviin, enää on se helpoin osa jäljellä :rock:

Marin blogiin (http://www.fast.fi/?mid=421) on lisätty muutamia uusia kuvia.

Ohos, kiitos Mikko!

Meinasi kyllä tippa tulla linssiin, kun luin ajatuksiasi. Kiitos todella ihanasta blogista, tiimi-kamu :)

Cirppu pikkuinen, kovasti onnea kisaasi! Kuntosi näyttää hyvältä! Vielä en ole varma tulenko paikan päälle, mutta jos tulen niin varmana näemme siellä :)

AnZu, nimenomaan: se mikä on tärkeintä. Asiat muuttuvat ajan kuluessa, se on väistämätöntä. Kyllä sitä sitten tietää milloin on oikea hetki kääntää uusi sivu elämässä.

Rocket
04.04.2008, 22:58
Minulla tuli tippa linssiin. Olet blogillasi saanut minun liekkini tähän lajiin taas syttymään vuosien jälkeen ja toivon että myös minulla on nyt ensimmäisellä kisadieetillä yhtä kivaa kuin sun blogista paistoi läpi viime keväänä.
Säilyt varmasti monien mielissä luonnollisuudellasi. Tsemppiä ja rentouttavaa jatkoa!
:)

t. Satu

Halo
16.04.2008, 17:29
Heiiii, hyvää syntymäpäivää! :)

kata
16.04.2008, 18:15
Synttärionnittelut täältäkin!

Mari
16.04.2008, 18:33
Heihei kaverit, ei näistä kilsoista enää kannate onnitella ;)

Kiitos paljon :D

VahvaX
16.04.2008, 21:14
Paaaaljon onnea!!! :D