Näytä koko versio sivusta : Ninnun treenit
Sait sen kinesiksen tehtyä :) reipas tyttö....
Sait sen kinesiksen tehtyä :) reipas tyttö....
Hahaa! Senkin ilkimys..hetken jouduin miettii et kuka laittelee viestii! :lol: Juu, sain kinesiksen tehtyy..uus spinnu-ohjelma viel uupuu! :p
Hahaa! Senkin ilkimys..hetken jouduin miettii et kuka laittelee viestii! :lol: Juu, sain kinesiksen tehtyy..uus spinnu-ohjelma viel uupuu! :p
hahaa minähän se ooon... mä voin lainaa sulle mun ohjelmaa ;):thumbs:
hahaa minähän se ooon... mä voin lainaa sulle mun ohjelmaa ;):thumbs:
Ehei...mä en oo tainnut päästä polkemaan nyt n. kuukauteen eli ens maanantaina jysäytän spinnut semmosella uudella ohjelmalla, että hiki lentää ja kaikki tietää tehneensä tehokkaan ja kivan tunnin! Eilen sainkin pikkusen palautetta asiakkailta, että mua on jo kaivattu spinning-pyörän selkään huutamaan tahtia. Toinen palaute oli, että oon kuulemma kauhea lihaskimppu! :lol: :rock: Hehee...eka palaute oli kiva kuulla...ja niin oli se toinenkin. Eli ainakin joku näkee mut ees pikkusen lihaksikkaana! :p
Mut nyt tän päivän jutskiin... Aamu alkoi oikein mukavasti, myöhästyin vain 3:sta metrosta ja yhdestä sporasta! :p Kuten aikaisemminkin on saattanut käydä ilmi, en tosiaankaan ole aamu-ihminen!
Töistä sitten suoraan salille...joku puolisen tuntia siinä makoilin salin sohvalla, rotskuja hörppien ja itteäni keräillen...väsytti niin hirveästi. Onneks Teemulla oli vielä omat jalkatreenit kesken, niin sain rauhassa levähtää.
Uuden ohjelman rinta-olkapää treeniä käytiin tekemässä. Pitkillä sarjoilla ja 60-70 sekunnin palautuksin. Vois sanoa, että pikkusen käsissä ja olkapäissä tuntui treenin aikana ja varsinkin jälkeen. Kevyesti piti ottaa vielä tää viikko, mutta kyllä tää nyt oli jo semmonen semi-kevyt treeni. Eli jossain liikkeissä jäi selvästi varaa lisätä painoja ja joissain sit meni aika "tappiin".
Tämmöstä:
1. Flyessit venyttäen: 3x15/7 kg. Ihan pienellä painolla, niin että rintakin "herää" ja lämpenee. On toi rintajumi ollut taas sen verran mukava. :hmm:
2. Vinopenkki kp: 8/10 kg (lämppäri), 2x15/12 kg 12/12 kg, 9/12 kg
3. Penkki: 15/30 kg, 10/30 kg, 9/30 kg, 12/25 kg. Ton vinopenkin jälkeen tää liike teki kyllä gutaa... AUTS!
4. Takaolkapääsoutu: 3x15/50 kg
Takaviparit: 2x15/4, 13/2 kg. Paljoo ei painoa tarvittu, kun takaolkapäät jo hyyty. Teemu vielä oikein kiusas mua tässä ja kaiveli pienempiä painoja hyllystä joilla pumppailla. Ei uskois kuinka raskasta on noiden jälkeen tehä 2 kilon painoilla pitkää sarjaa! :lol:
5. Pystypunnerrus kp: 2x15/10 kg, 12/10 kg, 10/10 kg
6. Pystysoutu taljassa: 13/35 kg, 9/35 kg -> 6/30 kg (välissä nopeesti pienemmäks paino..ei muuten pystynyt), 2x15/25 kg
Viparit sivuille: 15/5 kg, 13/5 kg, 15/4 kg, 15/2,5 g
7. Hauis polviin tuettuna: 3x15/25 kg, 10/30 kg -> 10/20 kg AUUU!
Ojentaja taljassa: 3x12/40 kg -> 12/30 kg
Hirveen hyvä oli treeni, vaikka aluks väsyttikin. Kädet tärisee pikkusen vieläkin.
Huomenna sitten etureisien rääkkäystä samalla meiningillä, kun tänään eli pitkillä sarjoilla. Huominen on siitä paha päivä, että joudun olemaan töissäkin 10 h. Aluksi kaavailin, että menisin treenaamaan jo puoli kahdeksan aikaan aamulla, mutta onneks tossa kotimatkalla tulinkin järkiini..eli iltatreeni odottaa huomenna. Jos kävis vähän Wemmahn kanssa katsomassa kuinka prässi liikkuu...tai sitten smith-kyykky...saas nyt nähä! :p :lol:
No eilinen jalkareeni ei ihan kulkenutkaan niin kuin piti. Ehdottomasti se töiden jälkeen treenaaminen oli virhe! Kuka nyt jaksaa 11 h työpäivän jälkeen mihinkään hirmusuorituksiin...näköjään en mä ainakaan. :D
Vielä salille mennessäni n. klo 21, olin ihan intopiukeena, mutta anti olla kun eka sarja etukyykkyä pamahti eteen niin veto oli ihan veks ja väsy paino silmiä...ja varsinkin jalkoja. Myöskin edellisen päivän olkapäätreeni oli tehnyt tehtävänsä, sillä olkapäät ja rinta oli sen verran herkässä tilassa, että pelkkä etukyykkytangon pitäminen paikoillaan oli suht ärsyttävää/vaikeaa. Ja se smith-kyykky...:hmm: Edellisenä päivänä oltiin Teemun kanssa katottu kuinka se menee ja se tuntu tosi helpolta ja liikerata oli oikea jne...ja nyt se sit oli täytä tuskaa ja hampaiden kiristelyä...tanko paino taas olkapäitä ja alaselkä oli jumissa jne... :lol: Että niin...
Eli hemmetin kevyttä treeniä. Askelkyykkyjä en tehnyt olleskaan vaan korvasin sen heilurihackilla. Vatsatkin päätin suosiolla jättää tähän päivään, kun kello läheni treenin loppuvaiheessa jo puolta yhtätoista ja mä en enää pysynyt pystyssä, reidet jumitti ja kaiken lisäks mua myös v....tti!!
Tämmönen säälittävä jalkarimpuilu siis:
1. Etukyykky: 5/30 kg, 5/40 kg (lämppäreitä), 2x5/50 kg, 7/45 kg, 7/35 kg (lopussa pumppi sarjastakaan ei enää tullut mitään...myönnän, luovutin kiroillen, kun olkapäät petti koko ajan)
2. Hack: 12/60 kg, 3x15/60 kg (tuskaa...ja näillä painoilla :eek: )
3. Smith-kyykky: 10/43 kg, 15/43 kg, 12/43 kg
4. Heilurihacki: 3x15/10 kg + se häkkyrä (ja pohjasta, off course)
Illalla kotiin päästyäni söin ja kaaduin sänkyyn. Siis kirjaimellisesti...en ees käynyt suihkussa, harjannut hampaita tms. Ja sammuin kuin napista painamalla. Aamulla sitten olikin aika ällö olo, kun heräsin. :D
Tänään sitten treeneistä lepoa..työpäiväkin oli lyhyt, vain 5 h. Ihanaa! Eli kohta aattelinkin hypätä metroon ja painella Ruoholahteen Jonin selkä-rinta kidutukseen eli hierontaan...jospa tuo rinta vaikka pikkusen aukeais. :thumbs:
Voimat on jossain...missä lie..ehkä ne on vielä lomalla? Eivät tajunneet, että nyt treenataan taas?! :rolleyes: :D
Juu, siis pitkää sarjaa selälle, hauiksille ja pohkeille. Eilisen hieronnan takia ehkä pikkusen takkusta treeniä. Ja hauikset oli jotenkin ihan ulkona koko touhusta... :lol: Ne liikkeet vasta vaikeita olikin ja yleensä mulla toi hauis treeni kulkee ees jotenkin, mutta kerrankos sitten näinkin päin. :p Ei ressii...
Mut näin siis:
1. Vetokumileuat: (jotka taas sai huomiota Meijerillä, kun kukaan muu ei sellasia siellä tee...alko ärsyttää...mut hetken vain :D ) 10, 10, 12, 12 (eri otteilla)
2. Ylätalja rusetilla: 15/40 kg, 12/40 kg, 15/49 kg, 23/30 kg :rock:
3. Kulmasoutu tangolla: 15/33 kg, 2x15/38 kg, 13/38 kg
4. Latsiveto: 15/35 kg, 12/30 kg, 12/25 kg, 15/25 kg AUU!!
5. Pohkeet istuen: 3x15/45 kg
6. Hauis kp: 8/8 kg, 3x8/10 kg, 7/10 kg
7. Donkey pohkeet: 3x12/95 kg
8. Hauis hammerina: 2x9/10 kg, 11/10 kg (ku oikein puristi), 9/10 (ku oikeen hyyty) :p
Eli semmosta reenii...
Oon koko viikon odottanut tätä päivää, että ois perjantai ja pääsis ajoissa nukkumaan eikä tarttis noustakkaan niin aikasin huomenna. Ollut kyllä koko viikon aika väsynyt olo. Mutta nyt viikonloppu vapaata, jihuu!!! Pyhitetään se siis levolle...
Huomenna täytyy ottaa aamupainokin vissiin...toivottavasti en kauheesti kauhistu, tuntuu meinaan että paino ois noussut... :cool:
Tänään ollut taas aika väsynyt olo...liekö johtuu uudesta treeni-ohjelmasta, kun ei oo vielä tottunut...töitäkin vasta viikko takana.
Treenin tekemiseen meni ikuisuus...siis ihan helvatan kauan. Ja takkusta oli vieläkin treeni. Rintakaan ei oikein tykännyt kaikista liikkeistä ja oli aika jäykkä koko ajan, vaikka yritinkin availla sitä treenin alkuun flyesseilla ja kepin heilutuksin. :D
Tämmöstä:
1. Lattiapunnerrus: 8/30 kg, 8/40 kg, 7/45 kg, (lämppärit?), 2x4/50 kg, 3/50 kg, + pumppi 10/35 kg. Tosi vaikeeta oli.
2. Pystypunnerrus tangolla: 8/20 kg, (lämppäri), 5/30 kg, 7/25 kg, 4/30 kg, + pumppi 7/20 kg. Ja tän liikkeen kanssa taistelin vaikka kuinka. Ei vaan noussut rauta enempää. Meinas alkaa ihan keittää...:mad:
3. Alakalteva penkki kp: 12/12 kg, 12/14 kg, 10/16 kg, 8/16 kg. Tää onneks kulki jotenkin.
4. Ranskalainen tangolla: 15/13 kg, 2x12/18 kg. En oo varma, et oliko 8 kilon tanko vai mikä, mut joten kuten meni! :p
Viparit: 12/5 kg, 12/6 kg, 10/6 kg
5. Takaolkapääsoutu: 3x15/50 kg
Vatsat jäi huomiseen, sillä tähänkin treeniin meni melkein 2 h :eek:. Enkä ees puhua pölöttänyt kenenkään kanssa. Oli vaan ihan pirun vaikeeta. Ehkä tää pikku nuhakin vielä vaikuttaa...tiiä siitä. Mutta pikku hiljaa alkaa ottaa kyllä pattiin tämmönen meininki! :hmm:
Huomenna jalkoja ja mavetusta...ja jos sillon ei kulje, ni sit kyl saattaa savu nousta korvista...
Rautateemu
17.01.2009, 19:20
2. Pystypunnerrus tangolla: 8/20 kg, (lämppäri), 5/30 kg, 7/25 kg, 4/30 kg, + pumppi 7/20 kg. Ja tän liikkeen kanssa taistelin vaikka kuinka. Ei vaan noussut rauta enempää. Meinas alkaa ihan keittää...:mad:
Nyt sun pitäsi pumppibodata, ja unhoittaa (hieno sana :D) turhaan se painoihin tuijottelu. Vaikka tälle päivälle olis vähän lyhempiäkin sarjoja, niin unohda painot, ja tee lyhyillä tauoilla. Kyl se siitä lähtee suttaantumaan.
Vatsat jäi huomiseen, sillä tähänkin treeniin meni melkein 2 h :eek:. Enkä ees puhua pölöttänyt kenenkään kanssa. Oli vaan ihan pirun vaikeeta. Ehkä tää pikku nuhakin vielä vaikuttaa...tiiä siitä. Mutta pikku hiljaa alkaa ottaa kyllä pattiin tämmönen meininki! :hmm:
Lunssan ja kröhinän jälkitauti väsymys kestää usein jopa 2x lunssan verran. Mulla oli 5 päivää kunnon kröhää, 5 päivää pientä tuhinaa ja sikaväsymystä, sekä muutama päivä ällöä väsymystä vielä päälle oireiden kadottua. Mut mä laiskana treenasin vain vähän löysemmin...
Big Evil
17.01.2009, 19:35
Pystypunnerrus on vaikea ja äärimmäisen haastava liike, ehdottomasti kovin yläkropan työntävistä liikkeistä. Aina se ei vain kulje, pitää olla vähän kikkoja millä pääsee noista tasanteista yli. Välillä enemmän sarjoja, esim. 5x5x25, 8x3x30, ja välillä sitten niin paljon kuin menee. Pohjiakaan ei kannata unohtaa, kun tulee 5x10x20 niin sitten sillä 30:lläkin saa aikaan kummasti. Välillä niskan takaa, välillä voi antaa vähän jalkavauhtia jne.
Pystypunnerrus on vaikea ja äärimmäisen haastava liike, ehdottomasti kovin yläkropan työntävistä liikkeistä. Aina se ei vain kulje, pitää olla vähän kikkoja millä pääsee noista tasanteista yli. Välillä enemmän sarjoja, esim. 5x5x25, 8x3x30, ja välillä sitten niin paljon kuin menee. Pohjiakaan ei kannata unohtaa, kun tulee 5x10x20 niin sitten sillä 30:lläkin saa aikaan kummasti. Välillä niskan takaa, välillä voi antaa vähän jalkavauhtia jne.
No eipä tää varmaan siitä oo ollut kiinni, vaikka pointti olikin hyvä. Vaan että nyt on taas tullut tehtyä pitkää työpäivää ja mun työ on kuiteskin aika raskasta. Ja sit tää jo kuukauden kestävä flunssa ja köhä tekee myös olosta aika väsyneen. Varmaan myös voimatkin vähän sen takia heikentyneet.
Väsymys on ollut muutaman päivän jo aika kova. Antibioottikuurikin loppui juuri. :)
Nyt sun pitäsi pumppibodata, ja unhoittaa (hieno sana :D) turhaan se painoihin tuijottelu. Vaikka tälle päivälle olis vähän lyhempiäkin sarjoja, niin unohda painot, ja tee lyhyillä tauoilla. Kyl se siitä lähtee suttaantumaan.
Juu, mutta kun pää ei anna periks tehä pienemmillä painoilla...Nytkin oli jossain sarjoissa melkein 10 kiloa vähemmän painoa kuin ennen...:eek: Kyllä se alkaa jo ketuttamaan...ainakin meikäläistä. Mutta tossa pystypunnerruksen ekan sarjan kohalla rintalastakin tuntui naksahtavan taas johonkin suuntaan...pikkusen vissiin aukes. Ja tosiaan nämä liikkeet oli "isommilla" painoilla ja sarjoilla. Täällä kun tehään, niin kuin valmentaja käskee ja on paperiin pistänyt! ;) :p :piis: :piis: Voi tietty olla et se hierontakin vaikuttaa vielä, että hermotus ja paineet ei ihan pelaa normaalisti. Pikkusen ainakin rinta ja selkäkin kosketusarkoja ton hieronta käsittelyn jälkeen. Tai sitten se vaan johtuu jostain muusta..oon kyllästynyt spekkaa! :p
Tästäpä päästiinkin sitten seuraavaan aiheeseen...Wemmahn ja mun lempiaihe: ei elämää! :lol: Eli olin juuri viettämässä iltaa parhaan ystäväni synttärijuhlissa, mutta taas väsytti treenien jälkeen niin, että kun muut lähti baariin niin minä se hyppäsin taksiin ja tulin kotiin vallan tekemään rinnan venytyksiä -ja liikkuvuus treeniä! :lol: No selvinpäin ei kiinnostanut kyllä baariinkaan lähteä.
Eli verkkarit jalkaan ja venyttelemään. Sitten kaivelin mun ihanat lilat 3 kilon käsipainot kaapista sekä samaa sävyä olevan jumppapallon ja aloin tekemään flyesseja siinä pallon päällä. Päälle muutamia kiertoja ja taivutteluja sekä huomiointia siitä, että voisiko sittenkin olla niin että selkä jumittaa enemmän?! :rolleyes: Ja sitten väliin kyllästyneitä huokaisuja ja selän venyttelyä...Et kait mä nyt oon sit valmis nukkumaan.
Painokin on nyt sitten noussut...1,5 kiloa näytti vaaka enemmän tänä aamuna. No niin vissiin pitikin näillä ruoilla... Mut juu..tänään ehkä ärsyttää vähän kaikki. Toivottavasti huomenna on parempi päivä.
Tästäpä päästiinkin sitten seuraavaan aiheeseen...Wemmahn ja mun lempiaihe: ei elämää!
Aggagag pientä repeilyä aiheutti tää. :lol: , ymmärrän täysin mistä puhutaan... ;)
Rautateemu
18.01.2009, 14:43
Aggagag pientä repeilyä aiheutti tää. :lol: , ymmärrän täysin mistä puhutaan... ;)
Wemmu ja Ninnu lähdette ens kerralla ryyppäämään YHDESSÄ. Pieni "ylimenokausi" tekis teille hyvää. Kevyempiä treenejä, ja sopivasti viinaa... sitten taas jaksais painaa treenejä menemään hullun raivolla;)
Wemmu ja Ninnu lähdette ens kerralla ryyppäämään YHDESSÄ. Pieni "ylimenokausi" tekis teille hyvää. Kevyempiä treenejä, ja sopivasti viinaa... sitten taas jaksais painaa treenejä menemään hullun raivolla;)
Ei nyt pysty..mulla on kauhia pumppireenikausi meneillään! :p :piis: Me juodaan vaan protskurinksuja... :lol: Katellaan sitten kevyillä viikoilla uusiks, että jos lähtis tavoittelemaan sitä kataboliaa... ;)
No niin ja sitten aiheeseen. Eli takareisijumppaa selkäliikkeillä höystettynä. JA LOISTAVASTI MENI! :rock: Tietty pikkusen alaselkä otti hittiä..tuntuu jo nyt, mutta kuunnellaan sitten ens viikolla selkäsaarnaa Jonilta, kun se kiroaa mun selkäjumit hieronnassa! :lol:
Näin siis tää homma meni:
1. Mave: :evil: 6/50 kg, 5/70 kg, 3/80 kg, (lämppärii), 4/85 kg, 4/90 kg, 1/95 kg, 2/90 kg, + pumppi 15/50 kg. Pikkusen hyyty ehkä lopussa...
2. Sjmv: 2x10/50 kg. Ihan vaan pumppailuu pari sarjaa pikku painolla. Alaselkä oli jo aika väsynyt.
3. Hyvää huomenta: 10/30 kg, 10/40 kg, 6/40 kg. Au, mun selkälihat!
4. Yhdenjalankyykky: 2x8/40 kg, 7/40 kg
5. Koukistukset maaten: 4x7+7+7/20 kg. Eli 7 normaalia, 7 puoleen väliin ja 7 puolesta välistä alas. AUUU!!
6. Leuat: 3, 2 1/2, 2x2, negatiivisia 3, vetokumilla 10
7. Rintatuettu T-tanko: 8/25 kg, 8/45 kg, 6/50 kg, 6+2 50 kg. Emppu vähän auttoi vikassa... :p
8. Vatsarutistus taljassa: 3x15/60 kg
Onneks kulki. Muuten en ois alkanut kyllä yhtään mitään. Nyt sitten lähetään kohta vielä Wemmahn kaa 45 minuutin kävelylenkille tonne pimeään Itä-Helsingin metikköön. Illalla vielä venytyksiä...varsinkin selälle. Aamulla ois sitten herätys klo 4.30 :eek: Samperi..siit ei kyl tuu mitään!
Ja vielä kuvia reenistä. Mavea, vetokumileukoja ja harjotusposettelua! :)
Aamulla pärähti sitten kello soimaan 4.30! Ja täytyy oikein ihmetellä, että ihmeen hyvin pääsin sängystä ylös vain 4, 5 h yöunien jälkeen. :) Töistä pääsin jo aikasin iltapäivällä ja kotiin päästyäni ja ruoat syötyäni olin ihan naatti!
Tunnin verran unta palloon ja sitten Finnbodylle pitämään spinningiä 45 minuuttia ja siihen päälle vielä kinesistä 30 minuuttia. Koko spinning-tunti oli ihan täyteen buukattu, mikä oli oikein mahtavaa ja kinesiksessä mua ilahdutti oikein ihanat mammat kysymyksineen ja treeni-intoineen! :thumbs: Oikeastaan aika loistava päivä!
Nyt sitten nopeasti huushollia kondikseen sillä pää täytyy olla tyynyssä viimeistään klo 22. Aamulla meinaan taas hirviän aikanen herätys! :eek:
^ Oot mun idoli. :sweat:;):thumbs:
ps. unohit laittaa SEN parhaan vetokumi kuvan!!
^ Oot mun idoli. :sweat:;):thumbs:
ps. unohit laittaa SEN parhaan vetokumi kuvan!!
Hehee...kiitti Emppu! :) SE paras kuva nyt valitettavasti on laitettu mappi Ö:hön! Kuva siis siitä, kun yritin taistella vetokumin kanssa, että saisin jalkani ujutettua sinne. Hieman oli jalat kankeana treenin loppuvaiheessa... :lol: Eikä sitä tehnyt yhtään helpommaksi Wemmahn hihitys taustalla ja salafotoilut... :p :lol:
No juu...tänään heräsin vasta klo 5. Aika iisi päivä duunissa ja pääsinkin jo klo 14 pois. Siitä sitten salille sisko treenikaverina ja oli oikeastaan oikein kiva treenata vähän aikasempaa iltapäivällä, kun salikaan ei ollut niin täysi.
Homman nimi oli rintarääkkäys a´la Teemu. Tää tiistain treeni saa mut kyllä niin hapoille, että...yläkroppa vaan tärisee treenin päätteeks. Saa nyt nähä, mitä toi rinta tästä tykkää, kun juurikin tänään olin saanut sen jo paremmaksi...toivotaan ettei jumita taas!
PIIIIIITKÄÄÄÄÄ SARJAA:
1. Flyesit venyttäen: 12/8 kg, 10/8 kg, 12/8 kg
2. Vinopenkki kp: 12/14 kg, 10/14 kg, 15/12 kg, 12/12 kg
3. Penkki: 10/32,5 kg, 2x12/30 kg, 14/27,5 kg. Tää on aina tuskanen, kun pitää vinopenkistä suhahtaa suoraan penkkiin. Auts, sanoo vaan rinta ja kädet...kyllä polttelee!
4. Takaolkapääsoutu: 2x15/50 kg, 15/55 kg
Takaviparit: 2x12/4 kg, 20/2,5 kg :rock:
5. Pystypunnerrus kp: 14/12 kg, 12/12 kg, 9/12 kg, 12/10 kg. Hiukka hyyty loppua kohden...
6. Pystysoutu taljassa: 15/35 kg, 12/35 kg, 2x15/30 kg
Viparit sivulle: 10/6 kg, 3x10/5 kg. Tän superin vetelin melkein putkeen koko homman...poltteli olkapäissä ihan hirmusesti.
7. Hauis taljassa polviin tuettuna: 11/35 kg 12/30 kg, 15/25 kg
Ojentaja taljassa: 12/40 kg, 12/35 kg, 12/30 kg Ja kaikki putkeen, että pääs salilta poiskin.
Huomiseks sainkin sitten töistä vapaapäivän. Jihuu! :rock: Oonkin suunnitellut, että aamulla etureisi-treenii ja illalla lupauduin sijaistamaan yhden spinnun. Ja treenien välissähän ehtii hyvin syödä ja nukkua...kuulostaa siis ihan loisto-suunnitelmalta! :rock:
1. Etukyykky: 5/30 kg, 5/40 g, (lämppärit) 7/50 kg, 5/55 kg, 7/50 kg, + pumppi 10/30 kg. Jo tän etukyykyn jälkeen etureisissä tuntu aika paljonkin.
2. Vipuvarsihack: 2x15/15 kg, 10/20 kg
3. Askelkyykkykävely: 25/24 kg, 18/28 kg, 22/28 kg
4. Vatsahärveli: 3x25/20 kg
Vatsarutistus taljassa: 3x15/60 kg
5. Smith-kyykky: 20/43 kg, 12/53 kg, 10/53 kg. Ei kovin mukavaa, kun alaselkä vähän jumissa.
Pikkusen liikkeiden järjestys meni sekaisin, kun smithi oli varattu. Mut sain kuitenkin kaiken tehtyä. :thumbs:
Nyt yritän epätoivosesti syödä, mut ei vaan ruoka oikein tipu...täytyy vissiin odottaa hetki. Illalla vielä 45 minuuttinen spinning-ohjaus...ja reidet kiittää! :lol: :p
Tänään siis puntista lepoa, mikä tuli kyllä tarpeeseen. Tää nyt kuulostaa varmaan valitukselta, mutta kun on NIIIIIIN paljon kaikkea muutakin mille pitää antaa aikaansa, niin tuntuu välillä että joutuu juosta peräsuoli ulkona pitkin ja poikin! :D Tietty bodaus on ihan mun intohimo ja jo parin päivän levon jälkeen tulee vieroitusoireita, mutta jotenkin vaan (varsinkin) tänään on tullut sellainen olo, että välillä pikkusen harmittaa kun ei ehdi nähdä niin paljoa kavereitakaan, kun haluaisi. Kuitenkin mun pari työtäkin pitää mut suht kiireisenä, samoin treenit, niin aika meinaa loppua kesken. :D
Nyt on tullut tässä parin päivän sisällä semmonen halu taas ottaa pikkusen enempi aerobistakin mukaan treeniin. Oonkin suunnitellut parin kaverin kanssa lähteväni, joku päivä uimaan ja pelaamaan sulkapalloa. Se kuulosti nyt kivalta ja erilaiselta! Tietty se tietää sitä, että kaloreita voi niinä päivinä taas nostaa...eli saa taas syödä pupeltaa! :p
Paino onkin nyt noussut suht hyvin, vaikka se pikkusen onkin ärsyttänyt mua, sillä esim. mun lempiverkkarit alkaa taas kiristämään, varsinkin reisistä. Tosin ehkä pikkusen niihin reisiin on saatu muutakin kuin läskiä! :p Eilinen aamupaino oli siis 68,8 kg!
No vaikka puntista olikin lepoa, niin tein silti lihashuoltoa. Oikeastaan sattui juuri oikealle päivälle sijaistus Finnbodylla eli syvävenyttelyä 55 min. Kyllä sitä huomas, että taas ollaan jumissa! Onneksi varasin tänään myös ajan kidutukseen eli hierontaan.
Mutta nyt huomiset eväät kasaan ja sänkyyn, sillä huomisestakin on tulossa erittäin kiireinen jumppapäivä! :lol:
Haastoin sut kyselyyn, tsekkaa blogi! ;)
^ Hmps ei ookkan viellä kun vähän mokasin...sorryy..
^ Hmps ei ookkan viellä kun vähän mokasin...sorryy..
Mitäs sä nainen siellä oikein sekoilet.... hehee :lol:
Eilen tosiaan sitten jäi puntti välistä. Toissa yö meni tosi huonosti nukkuen ja pohdin koko päivän töissä, että lähtiskö salille vai ei. No, työt venyi, väsytti ja tappi kasvoi otsaan eli siirsin suosiolla puntille menoa tähän päivään. Tosin jokaisen todellisen kaksosen tavoin mua tietty alkoi illalla harmittamaan etten lähtenyt. :p
Mutta kuiteskin jotakin liikuntaa tein. Eli lähdin vielä "myöhään" illalla ystäväni kanssa uimaan Itäkeskuksen uimahalliin. Mä en tainnut ihan kilometriä polskia, mutta suht lähelle kuitenkin. :rolleyes: Teki oikeastaan enempi kuin hyvää tuo uiminen, sillä rinta -ja selkä sai siinä kyllä hyvää liikkuvuusharjottelua samalla. Sitten mä tietty löllin siellä porealtaassakin ja melkein nukahdin myös saunaan. Kateltiin myös , kun ilmeisesti vesipalloilijat harjotteli. Oli muuten aikamoista menoa! Siinä alkulämmittelyssä jää kyllä kuka vaan kakkoseksi! :) Mutta kokonaisuudessaan oli kyllä kivaa vaihtelua! :thumbs:
Nyt alkaakin sitten tulla kiire, sillä "oikeat" treenit kutsuu...jos vaan vielä sais nää silmät auki, että osais suunnistaa sinne salille! :lol:
No, löysin mä tänään aamulla sinne salille. Selkä-hauis-pohje-treeniä Teemun kanssa. Alkuun aika unista touhua, mutta kyllä siitä sitten treenin edetessä heräili. :)
Tämmöstä siis:
1. Pohkeet istuen: 2x15/45 kg, 12/45 kg. Ei tarvinnu ees mitään paino enkkoja alkaa vääntämään, niin hyvin otti pohkeisiin!
2. Vetokumileuat: 12, 10, 10
3. Ylätalja: 12/35 kg, 2x15/40 kg, 15/35 kg. Kai tätä voi nyt sanoo, et kunnolla rutistellen. :rolleyes:
4. Kulmasoutu tangolla, käsipainoilla joka suunnasta ja lopuks viel alataljaa. Näin siksi, että alaselkä on kohtalaisen jumissa ja jäykkä. Painoja ja toistoja en jaksa enää muistaa, niin montaa liikettä kokeiltiin. :)
5. Latsiveto: 2x15/30 kg, 2x15/25 kg
6. Hauis kp: 13/10 kg, 10/10 kg, 8/9 kg, 13/9 kg
7. Keskitetty hauis: 2x10/7 kg
8. Hauis hammerina: ensiks yks käsikerrallaan 6/8 kg, sitten molemmin käsin samaan aikaan 8/8 kg. Oli kädet jo aika höttöö meinaan...
9. Pohkeet donkey: 2x15/95 kg, 12/95 kg
Loppuun vielä pikkusen venyttelyä.
Huomenna vuorossa oiskin sitten ilmeisesti jalkatreeniä takareisille. Toivotaan että alaselkä ois suht jees. Punnerrukset siirrän maanantaille, sillä jotain viime keskiviikkoisesta oppineena, en aio tehdä jalkatreeniä ja spinnua samana päivänä! :lol:
On toi niin seläntappokombo, kun vääntää eka mavee, sitten suorinjaloin maastavetoa ja lopuks vielä hyvää huomenta, ni kyllä muutes tuntuu!! :eek: Eikä oo muutes aina mikään ihan paras tunne!
Tänään oltiinkin siis Jessien kaa Meijerillä mavettelee. Mave meni itteltäni ihan suht jees, mitään ennätyksiä en alkanut ottamaan vaan tein pikkusen pidempää sarjaa...paitsi lopussa! :p Hyvää huomenta en enää pystynyt ottamaan kunnolla ja se jäikin aika puolitiehen....onneks mulla on huomenna hieronta...jomottaa niin selkää!
Mutta näin siis:
1. Mave: 8/50 kg, 8/70 kg, (lämppärit) 10/80 kg, 5/90 kg, 3/90 kg, 7/70 kg
2. Sjmv: 10/50 kg, 8/60 kg
3. Hyvää?! huomenta: 2x10/30 kg (painot oli kevyet ja tuntu kevyeltä, mutta se saatanan kallistus vaan tuntuu selässä noiden kahen jälkeen)
4. Yhdenjalankyykky: 3x8/40 kg
5. Koukistukset maaten: 10/25 kg, 2x7+7+7/20 kg (No morjens..tääki meni ihan miten sattuu!)
6. Leuat: 2x3, 2x2 :hmm:
7. Rintatuettu T-tanko: 6/45 kg, 6/40 kg, 5/40 kg (Ja loppu hyytyminen...oli siis parempi häippästä kotiin.)
Huomenna pitäis sitten aamulla mennä treenailee..toivottavasti selkä parempi. No viimeistään hieronnan jälkeen, toivottavasti. Ja illalla sitten vähän spinnuu ja kinesistä eli kiirettä pitää "vapaapäivänäkin"!... :thumbs:
Wemmah oli haastanut mut tällaiseen kyselyyn blogissaan...
Ohjeet:
1.Link to person who tagged you.
2.Post the rules on your blog.
3.Write six random things about yourself.
4.Tag six people at the end of your post and link to them.
5.Let each person know they ve been tagged and leave a comment on their blog.
6.Let the tagger know when your entry is up.
Eli 6 asiaa minusta on:
1. Ruoka. Se on mulle todella tärkeä asia. Noin muutenkin kuin pelkän syömisen kannalta. Mussa asuu samalla pikku bodari, joka syö ihan perus puhdasta ruokaa, mutta samalla myös fine dining keittiössä hääräävä kulinaristi. Nämä kaksi "eri ihmistä" ja näiden ruokatavat/tottumukset sotivat usein pahasti keskenään.
2. Ja hienona aasin siltana päästiin näihin "kahteen eri ihmiseen" eli olen horoskooppimerkiltäni kaksonen. Se kuvaa jo mun luonteenpiirrettä ihan tarpeeks. Mielipiteet muuttuu siinä missä kaikki muukin. :)
3. Känkkäränkkä. Välillä ehkä liikaakin...
4. Koti. On mulle tärkeä. Saa välillä olla ihan rauhassa itsekseen.
5. Urheilu. On treenannut pienestä pitäen ties mitä lajia, joten ilman liikuntaa en osaisi olla. :)
6. Mahdoton ihmissuhteissaan! :lol:
Ja tähän mä haastan ihan randomilla näiltä sivuilta Rautateemun, Jessien, Auroran, Propofolin (joka ehkä on jo haastettu?!) ja Faidran....sori...mäkään en keksi enempää! :(
Rautateemu
25.01.2009, 22:14
Wemmah oli haastanut mut tällaiseen kyselyyn blogissaan...
Ohjeet:
1.Link to person who tagged you.
2.Post the rules on your blog.
3.Write six random things about yourself.
4.Tag six people at the end of your post and link to them.
5.Let each person know they ve been tagged and leave a comment on their blog.
6.Let the tagger know when your entry is up.
Eli 6 asiaa minusta on:
1. Ruoka. Se on mulle todella tärkeä asia. Noin muutenkin kuin pelkän syömisen kannalta. Mussa asuu samalla pikku bodari, joka syö ihan perus puhdasta ruokaa, mutta samalla myös fine dining keittiössä hääräävä kulinaristi. Nämä kaksi "eri ihmistä" ja näiden ruokatavat/tottumukset sotivat usein pahasti keskenään.
2. Ja hienona aasin siltana päästiin näihin "kahteen eri ihmiseen" eli olen horoskooppimerkiltäni kaksonen. Se kuvaa jo mun luonteenpiirrettä ihan tarpeeks. Mielipiteet muuttuu siinä missä kaikki muukin. :)
3. Känkkäränkkä. Välillä ehkä liikaakin...
4. Koti. On mulle tärkeä. Saa välillä olla ihan rauhassa itsekseen.
5. Urheilu. On treenannut pienestä pitäen ties mitä lajia, joten ilman liikuntaa en osaisi olla. :)
6. Mahdoton ihmissuhteissaan! :lol:
Ja tähän mä haastan ihan randomilla näiltä sivuilta Rautateemun, Jessien, Auroran, Propofolin (joka ehkä on jo haastettu?!) ja Faidran....sori...mäkään en keksi enempää! :(
Oot Ihan selvä tummatukkainen Faidra:D 1-2 ja 4-5 osuu ainakin ihan samaan:p
Känkkiksenä Kaisaa en oo tavannu. Ninnukin on känkkiksessäkin mulle ainakin aika kiltti.
Muhun osuu kaikki tollaset kuvaukset aina, joten horoskooppeilu on ihan prsiistä siinä suhteessa:lol:
Oot Ihan selvä tummatukkainen Faidra:D 1-2 ja 4-5 osuu ainakin ihan samaan:p
Känkkiksenä Kaisaa en oo tavannu. Ninnukin on känkkiksessäkin mulle ainakin aika kiltti.
Muhun osuu kaikki tollaset kuvaukset aina, joten horoskooppeilu on ihan prsiistä siinä suhteessa:lol:
No me ollaankin Faidran kaa molemmat kaksosia...kuvastaa ainakin mulla hyvin mun luonteenpiirteitä! :p Ja kyllä sustakin näkee sen ihan selvästi, et mihin vuoden aikaan oot syntynyt! :D
Lähiaikoina en oo ollut mitenkään kovin känkkis...dieetillä tuli kyllä oltua, varsinkin lähimmille perheenjäsenille ja ystäville. Teemu on toistaseks vielä säästynyt mun känkkäilyltä...kitinää joutuu tosin usein kuulemaan! :D
Tänään en päässyt salille aamulla. Nukuin taas huonosti jalkatreenin jälkeen ja olo oli aamulla aika vetelä ja selkä jumitti. Nenäkin oli pikkusen tukossa ja kurkku kipee. Kuitenkin lähdin pötköttelemään Jonin pöydälle n. tunniksi eli siis hierontaan. Selkä käytiin kokonaisuudessaan läpi ja jo heti tuntuu paremmalta. Ei kuulemma ollut niin jumissa kuin viime kerralla....mitä siitäkin sitten voi päätellä?! :rolleyes::lol:
Illalla vielä spinnua 45 min ja kinesistä 30 min. Ehkä mä jotain kevyttä salimuuviikin siinä vedän ennen tunteja....saas kattoo!! :)
Rautateemu
26.01.2009, 15:53
No me ollaankin Faidran kaa molemmat kaksosia...kuvastaa ainakin mulla hyvin mun luonteenpiirteitä! :p Ja kyllä sustakin näkee sen ihan selvästi, et mihin vuoden aikaan oot syntynyt! :D
http://www.impawards.com/1988/posters/twins_ver3.jpg
:rolleyes:
Ei kuulemma ollut niin jumissa kuin viime kerralla....mitä siitäkin sitten voi päätellä?! :rolleyes::lol:
Hieronta tehonnut? Aina ei lihaksen väsy ja kipu kerro jumista... kait...
Hieronta tehonnut? Aina ei lihaksen väsy ja kipu kerro jumista... kait...
On varmaankin...ainakin jo tänään selkä taas tuntui ihan erilaiselta! :) Oonhan mä aika ahkerasti nyt venytellytkin. Mutta lihakset on kyllä väsyneet ja koko ajan joku paikka jumittaa. Ja pikkusta univaikeuttakin alkaa olemaan eli oon vähän pohtinut, että jos ens viikko oiskin jo kevyt viikko....mutta keskustelemme tästä lisää huomenissa... :)
Rautateemu
26.01.2009, 21:59
Mä oon sitten muuten toi lyhempi kaksonen tossa kuvassa edellisessä postissa. Paitsi omaan sen pidemmän kaksosen aksentin;)
Tänään on ollut paljon pohdittavaa tän treenin osalta. Viime yö oli aika karsee. Rintaan pisti, oksetti, päätä särki ja muutenkin oli huono olo. Kävin ihan ylikierroksilla. Sunnuntain jalkatreeni ja maanantain spinnu on aika kovia, joten toisaalta tää oli odotettavissa. Muutenkin nyt pari päivää ollut kurkkukin kipeä. Toivon todellakin, että en taas tulisi kipeäksi, mutta monet läheiset ihmiset joiden kanssa oon ollut tekemisissä ovat olleet flunssassa.
Tänään eräs ystäväni kysyi, että onko mulla ollut ruokahaluttomuutta, tympääntyneisyyttä, vitutusta tai univaikeuksia?! No, en kyllä sanois että vielä oisin ylikunnossa, mutta kroppa on kyllä väsynyt ja antaa koko ajan väsymyksen merkkejä. Eli pohdin tätä asiaa tässä eilen ja tänään ja päätin, että ensi viikko olkoon kevyt viikko. Päätinpä myös sen, että sillä viikolla annan ton rinnan levätä ja yritän saada ajan osteopaatilleni pieneen naksautteluun. :thumbs: Se on nyt saatava kuntoon, sillä treenit alkaa tuntua muuten "pakko pullalta" jos näin voi sanoa, kun tietää että edessä on taas rintajumit. Positiivista kuitenkin on, että kaikki treenit on menneet kyllä perille ja ehkä pikkusen edistystäkin on taas tullut! :)
Tän päivän treeni oli pikkusen väsynyt, vähän niin ku ite nainenkin. (vaikka vedinkin päivällä kahet päikkärit :lol: ) Vähän ärsytti myös tuo kurkkukipu ja tuntu, että suuta kuivasi koko ajan. Vettä menikin litrakaupalla... :lol:
Mut juu..tämmöstä:
1. Flyes venyttäen ja samalla rintaa lämmitellen: 3x12/7 kg
2. Vinopenkki kp: 15/14 kg, 10/14 kg, 2x12/12 kg
3. Penkki: 14/30 kg, 15/30 kg, 12/30 kg, 13/30 kg
4. Takaolkapääsoutu: 15/50 kg, 12/50 kg, 15/50 kg
Takaviparit: 15/4 kg, 12/4 kg, 22/2,5 kg
5. Pystypunnerrus kp: 2x12/12 kg, 9/12 kg, 17/10 kg
6. Pystysoutu: 12/35 kg, 14/35 kg, 12/35 kg, 20/30 kg
Viparit: 3x12/5 kg, 10/5 kg
7. Hauis taljassa: 10/35 kg, 15/30 kg, 12/30 kg
Ojentaja taljassa: 15/20 kg, 15/22,5 kg, 12/25 kg (tein nää toisessa taljassa kuin yleensä ja tuntui paljon painavammalta kuin ennen...voi olla et painomerkinnät persiillään...ei ois meinaan eka talja jossa niin on! :lol: )
Lopuks vielä pikkusen venyttelyä...
Nyt sitten täytyykin kipittää kohti keittiötä, vetästä naamariin kaikki vitamiinit mitkä irti lähtee ja toivoa että kurkkukipu lähtis eikä flunssa iskis taas. Ja on myös pakko venyttää rintaa ennen nukkumaan menoa...hyvin on meinaan ottanut tänään taas hittiä!
En tiedä, onko niin, että kolmas poskiontelontulehdus toden sanoo?? Mutta se helvatan flunssa sitten iski ja sen mukana tää tauti. Eilen tossa pohdinkin sitä, miks mä aina sairastun flunssaan, mutta en mä oikein mihinkään johtopäätökseen päässyt. :)
Tästä johtuen sitten päätin pitää ainakin n. viikon mittaisen lepoviikon, että taudit nyt varmasti häviäisi. Kuumetta ei ole, mutta nyt en kyllä enää riskeeraa mitään menemällä räkäjumpalle. Eli nyt sairastetaan ja sitten sen jälkeen taas bodataan! :thumbs:
^ Eikä :eek::confused: jaksamista Ninnu....
Eli melkein kait tässä on se pari viikkoa vierähtänyt ilman treeniä. En siis ole tehnyt mitään urheiluun liittyvää!!
Päätinkin heti alkuun, kun sain taas sen flunssan, että nyt levätään. Mutkia matkaan aiheutti vielä ystävän menetys viikko sitten, joten en ole jaksanutkaan oikein tehdä mitään ylimääräistä tai ajatella mitään muuta. Eli en ole lähiaikoina ollut kovinkaan sosiaalinen ja ihmisten ylimääräiset kysymykset ja valitukset ovat saaneet minut oikeastaan vain ärsyyntymään. Ihmisten julmuus ja välinpitämättömyyskin on tullut hyvin tutuksi viimeisen viikon aikana.
Viikossa on siis ehtinyt moni asia muuttua, samoin niiden arvojärjestys. Ennen välitin enemmän ehkä toisista ihmisista ja heidän hyvinvoinnistaan sekä autoin joskus vähemmänkin läheisiä ystäviä kuin mietin itseäni. Kuitenkin jyvät ovat eroittuneet akanoista, jos näin voidaan sanoa ja on aika elää itselleen ja tehdä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. En tietenkään unohda ystäviäni, sillä he ovat olleet suurin tukeni tällä hetkellä. Mutta monia asioita aion muuttaa pikkuhiljaa, ja vaikka niistä tuleekin vaikeita itselleni ja mahdollisesti saatan pahoittaa joidenkin ihmisten mieliä, niin ne muutokset ovat tarpeen, että voin itse hyvin. Ja luulenkin, että loppujen lopuksi nämä valinnat tulevat olemaan myös hyvinkin palkitsevia.
No nih...sitten aiheeseen. Eli kävin tänään aamutuimaan Teemun kanssa treenailemassa. Koko kroppaa käytiin läpi ihan vaan pienillä painoilla, pikkusen pidemmin sarjoin...kuten tähän mun pumppireenikauteen kuuluukin.
Näin sunnuntai aamuna salilla ei ollut oikeastaan ketään, mikä oli mukavaa. (en olisikaan jaksanut ylimääräisiä ihmisiä juuri tänään) :o Pohdinkin treenin aikana, että kunhan univelat on saatu nukuttua pois niin joka sunnuntainen treeni voisi hyvinkin olla, vaikka aamutreeni. Jää sunnuntaillekkin aikaa tehdä sitten muita juttuja ja nähdä ystäviä.
Näitä liikkeitä mm. tehtiin:
1. Mave
2. Sjmv
3. Hyvää huomenta
4. Yhdenjalan prässi
5. Vetokumileuat
6. Ylätalja
7. Vinopenkki tangolla
Ja sitten, kun Teemu säntäsi viereiseen Satsiin omalle jumppatunnilleen, niin mä tein vielä muutamia ylimääräisiä liikkeitä. Hihii! :p :lol:
8. Superina pystypunnerrus kp ja viparit sivulle
9. Latsiveto ja Vatsavitkutuksia! :D
Nyt sitten odotellaankin, että kanat kypsyis ja pääsis syömään. Ruoka onkin yksi asia muutosten listalla. Aattelin nyt selvästi vähentää hiilareiden syöntiä, sillä olen niitä nyt puputtanut lähes joka aterialla eli hiiluja tullaan enää syömään treenien ympärillä ja kasviksia, rasvaa ja protskua tulen lisäämään. Tiedoksi tämä siis Teemullekkin, sillä unohdin siitä tänään mainita. ;) Oli kyllä sen verran silmätkin ristissä, että en muistanut paljon muutakaan! :lol:
Ruoan jälkeen pikku lepo ja sitten ohjaamaan spinnua. 55 minuuttia pitäisi vielä pyörän päällä hurjastella, mikä tuntuukin tällä hetkellä oikein mukavalta. Itseasiassa aerobinen on mulla nyt lisääntynyt yhdestä kerrasta kahteen kertaan viikossa.
No, katsotaan mitä huomenna sitten keksis...mutta nyt vain päivä kerrallaan... :thumbs:
jeee kiva saada sut taas treenien pariin...
jeee kiva saada sut taas treenien pariin...
Juu...vedin tänään spinnun ihan täysillä!!! :rock: Kaikki höyryt ulos vaan...oli kyllä ihan mukavaa, vaikkakin itse ohjaaja (eli minä) meinasi siis jo ihan läkähtyä lopussa! :D Mut joskus näinkin....
Heipsan kukkuu :)
Hyvä teksti toi viimeisin :thumbs:
Toivottavasti törmäillään pian!
Tänään oli ihan vaan aerobista ohjelmistossa. Ekaks spinning-ohjaus ja sitten kinesis. Itse ohjaaja ei kyllä ollut tänään oikein vireessä...ajatukset harhaili jossain ihan muualla ja väsytti. Mun normaalit 10 tunnin yöunet onkin tässä lähiaikoina laskeneet 5-6 tuntiin, joten väsymys tuntuu. Pakko tehdä sillekkin asialle jotain...
Eli pitemmittä puheitta nyt syömään ja sit sänkyyn...
Ja ainih... ruoka asiat on melkein jo kondiksessa..tänään on puputettu kohta melkein jo se 2700 kcal! :thumbs: Yritetään pitää sama linja...
Tänään rintaa, olkapäätä ja käsiä...
Ihan fiiliksellä tein. En jaksanut ees kirjotella painoja ylös. Toistot oli siinä 10-15 ja painot suht normaalit. Mitä nyt hiukka alussa tuntu, et voimat olis olleet pikkusen kadoksissa, mut kyllä nekin sieltä loppua kohden jo alkoivat löytymään.
Liikkeinä siis nää:
1. Flyes
2. Vinopenkki kp
3. Penkki
4. Takaolkapääsoutu ja takaviparit supereina
5. Pystypunnerrus kp
6. Pystysoutu ja viparit sivulle supereina
7. Hauis ja ojentajapunnerrus taljassa supereina
Ei mikään hirvee meininki, mut tulipahan tehtyä..ja oli taas kiva, kun salilla oli suht rauhallista.
Huomenna sitten koipitreeniä..vielä varmaan suht kevyesti flunssan jäljiltä, mut eiköhän silläkin treenillä jalat tukkoon saa, kun sunnuntainenkin pikku pumppailu tuntuu niin takareisissä. :D
Mut nyt syömään ja sänkyyn!! :thumbs: Toivotaan myös, että tulee uni...:o
Tänään kävin pikkusen rääkkää jalkoja, mutta vieläkin tuntuu että motivaatio on hieman hakusessa eli nyt vähän mennään myös fiiliksen ehdoilla. Tietty fiilikseen vaikuttaa se, että voimat ovat taas jossakin...mutta kait ne sieltä palautuu. Ei siis kovin hyvä kombo, kun fiilikset pikkusen maassa ja voimat hävinneet. Oon kuitenkin kaikessa mihin ryhdyn niin aika semmonen tunteen kanssa pelailija. Kaikki on yleensä kiinni siitä, millä päällä olen! :D Eli tällä hetkellä on vaikeeta tsempata itseään edes huippu suoritukseen, kun ajatukset harhailee muualla. Mutta toisaalta en jaksa nyt ressaa siitä, kaikki ei kuitenkaan kestä ikuisuutta, sen olen oppinut. Kyllä ne voimat joskus palaavat ja fiiliskin kohenee...täytyy vaan odotella.
Eli kevyttä jalkajumppaa:
1. Etukyykky: 2x8/30 kg, 6/40 kg, 6/45 kg, 5/50 kg, 3/50 kg
2. Vipuvarsihack: 10/10 kg, 15/15 kg, 12/20 kg, 10/15 kg
3. Yhdenjalan prässi: 3x12/80 kg
4. Askelkyykkykävely: 30/20 kg, 22/20 kg, 30/20 kg
5. Vatsarutistukset: 25, 2x20
Huomenna sitten lepoa treeneistä ja töistäkin iltavuoro eli SAA NUKKUA!! Jihuu!!! :rock: Tuntuu, että väsyttääkin aina vaan.
Eli nyt pitemmittä puheitta syömään ja sänkyyn! Niin kuin muinakin iltoina. :lol:
Ja Helga....kiitti juttutuokiosta salilla... :)
Jarppi90
11.02.2009, 20:05
Heh no itellä tuntuu vähä samalta ettei kule mikään... pitäs tehdä esitelmä työstä 10sivua... sitten on nyt 4kuukautta palkatonta harjottelua 6-14.30 joka päivä ku pääsee kotiin kelloki käy jo 16. Siit välipalaa ja suoraan puntille takaisin olen klo 19.30 :D... ja koht pitäs jo nukkumaa lähteä että jaksaa painaa... eikä tuota lomaakaan ole kuin vkl :( mutta jotenkin kummalla sitä vaan eteenpäin pötkitään... ja kaupan päälliseks seki viel että kavereille loppu jo koulu 2viikkoo sit :(
kaikille jaksamista!
Heh no itellä tuntuu vähä samalta ettei kule mikään... pitäs tehdä esitelmä työstä 10sivua... sitten on nyt 4kuukautta palkatonta harjottelua 6-14.30 joka päivä ku pääsee kotiin kelloki käy jo 16. Siit välipalaa ja suoraan puntille takaisin olen klo 19.30 :D... ja koht pitäs jo nukkumaa lähteä että jaksaa painaa... eikä tuota lomaakaan ole kuin vkl :( mutta jotenkin kummalla sitä vaan eteenpäin pötkitään... ja kaupan päälliseks seki viel että kavereille loppu jo koulu 2viikkoo sit :(
kaikille jaksamista!
Olet niin ihqu! :) Kiitos!
Jarppi90
11.02.2009, 20:50
no kyllä kaikki vielä muuttuu parempaan suuntaan :) tuntuu vain nykyisin yksinäiseltä kun ei oikeen kerkee viikolla kavereita tapailemaan ja viikonloppuna ne ovatkin sitten menossa baariin... ja ei sielläkään ole hyvä aina käydä :D.
onneks on puntilla yleensä juttuseuraa saanu "konkareilta"
tuntuu vain nykyisin yksinäiseltä kun ei oikeen kerkee viikolla kavereita tapailemaan ja viikonloppuna ne ovatkin sitten menossa baariin... ja ei sielläkään ole hyvä aina käydä :D.
No se on hyvä kuitenkin muistaa, että 18 vuotiaana voi pikkusen elääkkin. Pitää välillä niitä lepopäiviä ja nähdä kavereita.
Ja Helga....kiitti juttutuokiosta salilla... :)
Kiitos itsellesi, otetaan uudestaan toivottavasti pian! Vaikka täällä päässä aivotoiminta alkaa kevään kuuluessa hiipua...
Kroppaa pitää kuunnella, ei ne voimat oo mihinkään hävinneet, aina ei vaan voi olla täydessä iskussa. Voimahalit!
Ettekä usko, kun mun jalat on taas niiiiiin jumissa! :rock: :D Ja ihan noin kevyellä treenilläkin...huomaa kyllä, että on pidetty pari viikkoa lepoa.
No juu, tänään on siis ollut treeneistä lepoa...tilalla ainoastaan töitä. Sieltäkin pääsin juuri vasta kotiin. Eli nyt nukkumaan, että jaksan aamulla kipittää (lue könkätä) GB:lle Teemun kanssa treenailemaan!
Eli Teemu!! Jos mua ei näy GB:llä sovittuna aikana, niin tuu pelastaa mut rappujen yläpäästä...luultavasti en vaan oo silloin päässyt niitä alas jalkajumien takia! :lol:
Eli vaihteeksi ihan muissa maisemissa...
Selkärääkkiä tehtiin sekä siinä sivussa myös hauista ja pohkeitakin. En toudellakaan enää jaksa muistaa painoja ja muutenkin ne on pikkusen erilaiset kuin Meijerillä eli mainitsen vain liikkeet. Kaikkia liikkeitä tais olla se 4x12-15 paitsi vetokumileukoja tehtiin 5 sarjaa ja niissä toistot 8-12 vastuksesta riippuen....
1. Vetokumileuat
2. Ylätalja fatbar-tangolla
3. Alatalja fatbarilla
4. Latsiveto
5. Hauis kp. (ja hirveesti naurua, kun ei vaan kädet toiminu enää vikoissa sarjoissa :lol:)
6. Hauis hammerina
7. Pohkeet istuen
8. Pohkeet seisten
9. Keskitetty hauis
Huomenna sitten vuorossa punnertavia jutskuja...saa nähä missä kunnossa neiti silloin on....et mitä paikkaa mahtaa huomenna kivistää. :D Varmaan kaikkia....
Ai nih....ja motivaatio löytyi takasin GB:ltä... ;) Vieläkö ruokajutut ois täysin kuosissa, ni ois hyvä... Tietty tota painoo on vissiin hiukka kertyny. Täytyypi oikein tsekkaa huomenna aamupaino, et mitä näyttää, ku farkut alkaa taas epäilyttävästi kiristämään...varsinkin reisistä. :D
Rautateemu
13.02.2009, 23:52
Eli vaihteeksi ihan muissa maisemissa...
Selkärääkkiä tehtiin sekä siinä sivussa myös hauista ja pohkeitakin. En toudellakaan enää jaksa muistaa painoja ja muutenkin ne on pikkusen erilaiset kuin Meijerillä eli mainitsen vain liikkeet. Kaikkia liikkeitä tais olla se 4x12-15 paitsi vetokumileukoja tehtiin 5 sarjaa ja niissä toistot 8-12 vastuksesta riippuen....
1. Vetokumileuat
2. Ylätalja fatbar-tangolla
3. Alatalja fatbarilla
4. Latsiveto
5. Hauis kp. (ja hirveesti naurua, kun ei vaan kädet toiminu enää vikoissa sarjoissa :lol:)
6. Hauis hammerina
7. Pohkeet istuen
8. Pohkeet seisten
9. Keskitetty hauis
Huomenna sitten vuorossa punnertavia jutskuja...saa nähä missä kunnossa neiti silloin on....et mitä paikkaa mahtaa huomenna kivistää. :D Varmaan kaikkia....
Ai nih....ja motivaatio löytyi takasin GB:ltä... ;) Vieläkö ruokajutut ois täysin kuosissa, ni ois hyvä... Tietty tota painoo on vissiin hiukka kertyny. Täytyypi oikein tsekkaa huomenna aamupaino, et mitä näyttää, ku farkut alkaa taas epäilyttävästi kiristämään...varsinkin reisistä. :D
Vielä kun tutustut respan hauskoihin tyttöihin, kamppispuolen poikiin ja tyttöihin, sekä näät laihat kalssikkikarjut tositoimissa (varsinkin hulkki on aina laiha), niin varmasti motivaatio löytyy.
P.S. Varkut on vaan kutistuneet :D
P.S. Varkut on vaan kutistuneet :D
Oliskin! :D Aamupaino 70,2 kg! :rock: :rock: No joo...tästä ei ehkä tarttis enää nousta, muuten on taas kauhia kiristely edessä... Tai no saa....jos se on lihasta! :D
Rautateemu
14.02.2009, 09:39
Oliskin! :D Aamupaino 70,2 kg! :rock: :rock: No joo...tästä ei ehkä tarttis enää nousta, muuten on taas kauhia kiristely edessä... Tai no saa....jos se on lihasta! :D
Muscle!!!!!!!:rock:
Ja tänään taas Meijerillä "bumppailemassa". Joissakin liikkeissä pikkusen lyhyempää sarjaa ohjelman mukaan. Aika hyvin jo voimat palautuneet ja päässyt taas treeneihinkin kiinni. Syömiset vähän vielä menee miten menee, mutta nekin on nyt pääpuolin kondiksessa. Eikä niissä syömisissäkään mitään muuta ole kuin, että oma pää pistää hanttiin. Täytyy ottaa itteään siinä vielä niskasta kiinni. :D
Mutta tämmöstä treenii:
1. Lattiapunnerrus: 10/30 kg, 8/40 kg, 5/50 kg, 3/52,5 kg, 4/50 kg, 12/30 kg
2. Pystypunnerrus tangolla: 10/20 kg, 6/30 kg, 6/30 kg, 4/30 kg, 6/25kg
3. Alakalteva kp penkki: 4x8/16 kg
4. Ranskalainen tangolla: 8/18 kg, 2x15/13 kg, 12/13 kg (en oo noista painoista ihan varma, voi olla enemmänkin....mut ihan sama :D )
Viparit sivulle: 3x12/6 kg, 10/6 kg
5. Takaolkapääsoutu: 2x15/55 kg, 17/50 kg
6. Vatsarutistus taljassa: 2x15/60 kg
Jalkojen ja lantion nostot penkiltä: 2x10
Vatsahärpäke: 2x20/20 kg
Nyt sitten kolottaakin vähän joka paikkaan, mutta ei se mitään..ainakin treenit on menneet niin kuin pitääkin. :thumbs:
Tänään vissiin lähettiin vähän niin ku soitellen sotaan, tavoitteena nostella satanen mavessa. Unohin vaan sen pikku seikan, et alaselkä oli jo valmiiks jumissa! :D :lol: Eli tappotreenistä tulikin kevyen kevyt pumppi. Itseasiassa koko motivaatio katos maven jälkeen, kun alaselkä oli ihan tulessa. Juu, taidettiinhan me Teemun kaa sopia, että en sitä kait enää tekis, mut kun mun oli pakko...ni minkäs sit teet? :p :piis:
Muutenkin aamulla oli tosi paha olla, kun heräsin.Mutta se meni ohi kyllä kun tankkasin VÄHÄN puuroo marjoilla, realia ja leikkelettä sekä appelsiinirahkaa. Siihen kun melkein perään vetäsin buustit ennen treenii, ni johan oli taas ällö olo! :D Ajoitus ennen kaikkea....NOT! :o
Kaikenlisäks mulla on ollut nyt joka paikka ihan hellänä...rinta, olkapäät, hauikset, ojentajat, yläselkä, alaselkä, etureidet, perse ja vatsat. Eli tuntuu jo valmiiks kaikki liikkeet...ei ollut kovin mukavaa...
Juu mut tämmöstä hilavitkuttelua sain aikaseks:
1. Mave: 8/50 kg, 5/70 kg, 5/85 kg, 10/70 kg
2. Sjmv: 2x10/50 kg (ihan kevyesti vaan)
3. HYvää huomenta: 1x30 kg :D Ja se loppu sit siihen...ei tykkää alaselkä
4. Yhdenjalan kyykky: 2x8/32 kg, 10/24 kg
5. Koukistukset istuen: 3x15/135 paunaa?
6. Leuat: 1!!!!! Koska latsit on aivan paskana!! Myönnän...luovutin...
7. Rintatuettu T-tanko: jäi välistä...on niin selkä hellänä...
No sitten mä painelin metrolla Itäkeskuksen Finnbodyyn pitämään spinnua. Motivaatio löyty ehkä metrovaunusta tai mistä lie, sillä ennen spinningiä tein vielä:
1. Avustetut leuat koneessa: 3x12
2. Selkävetokone mikälie: 3x15/25 kg
3. Latsivedot: 2x12/27,5 kg, 10/22 kg
Ja sitten mä yritin pyöräillä kevyesti sen 55 minuuttia...arvatkaapas kuin kävi? - Lepo, mitä se on? :rock: :lol:
Mut kyllä sä oot reipas.... moni ois mennyt itkien kotiin.
Ens kerralla parempi fiilis, jos nyt vaikka sit joskus muista levätä muutenkin kuin kipeenä....
Mä oon se paras neuvoja ton levon suhteen ainaskii ;)
Mut kyllä sä oot reipas.... moni ois mennyt itkien kotiin.
Ens kerralla parempi fiilis, jos nyt vaikka sit joskus muista levätä muutenkin kuin kipeenä....
Mä oon se paras neuvoja ton levon suhteen ainaskii ;)
No oli mulla oikeastaan ihan hyvä fiilis..ei mennyt ees pahasti hermotkaan, vaikka treeni ei kulkenut. Ja sainhan sit otettuu takasin tota selkätreeniikin, mut siis niiiiiiin otti noi liikkeet latseihin, mitkä tein vielä Finnbodylla....siinä taas asiakkaat sai ihmeteltävää, kun hampaat irvessä puuskutellen vetelin menemään. :D
Lepopäivä taitaakin seuraavaks olla vasta ens la.....no morjens! :hmm: Viitti ees aatella sitä vielä.... :lol: Sillä ens ti alkaa pumppitreenikauden toinen osa, kuulemma kutsumme tätä ohjelmaa tappopumppitreenikaudeksi...vai mikä se nyt oli?! :eek:
Rautateemu
16.02.2009, 03:45
Lepopäivä taitaakin seuraavaks olla vasta ens la.....no morjens! :hmm: Viitti ees aatella sitä vielä.... :lol: Sillä ens ti alkaa pumppitreenikauden toinen osa, kuulemma kutsumme tätä ohjelmaa tappopumppitreenikaudeksi...vai mikä se nyt oli?! :eek:
No just se vaimikäsenyoli;)
Ja maastaveto ja etukyykky jää tauolle. Ainakin vähäks aikaa. Mut lihasten kiusaaminen vain pahenee:D:evil::p:rock::thumbs:
Nyt parina päivänä mulla on aamusin herätessä ollut niin nälkä, että voin oikein pahoin ja heikottaa. Samoin siis tänäkin aamuna. Sen lisäks mahakin ollut pikkusen sekasin koko päivän, vaikka en mitään poikkeavaa ole oikeastaan syönyt. Aikas ärsyttävää!
Töissä oli ihan helppo päivä ja ehdin käydä ottamassa pikku päikkäritkin ennen spinning -ja kinesis-ohjauksia. Ja nyt on sitten taas niin nälkä, että mahaan oikein sattuu ja kuitenkin ruokaa on mussutettu aikas hyvään tahtiin koko päivän... Mutta noissa helvatan kanoissa kestää.. :mad: Huomatkaa kuinka hyvin kestän nälkää!!! - En siis yhtään! Kyytipojaksi kanojen kanssa lähtis riisiä ja sweet & sour -kastiketta. Slurps! :kuola:
Huomenna sitten ihan kaaaauhia tappobumppailu rinnalle ja olkapäillä...vai miten se nyt meni... ;) Sain meinaan uuden treeni-ohjelman aamutuimaan, kun avasin koneen...varsinkin etureisipäivä näytti aika hurjalta! Hui! :rock:
Tänään siis vaihteeks taas GB:llä. Kuten kirjoituksistakin on tullut ehkä esille, niin olen alkanut treenailemaan siis myös siellä. Tänään GB:llä oli kyllä pikkusen kuollutta verrattuna esim. Meijerin meininkiin, mutta treenit tulikin tehtyä sitten pikavauhtia. Teemu otti sekkarilla aikaa, niin että palautukset oli varmasti 60 sekuntia....tai lopussa en tiiä oliko ees sitäkään.
Huono muistisena (en tiiä onko tää hajamielisyys tarttuvaa? :rolleyes: ) olin unohtanut treenihousut kotiin, joten lainasin sitten Teemun shortseja. Olin kyllä ehkä pikkusen huvittavan näköinen ne päälläni. :D
Niin oli nopea tempo, etten ehtinyt painojakaan kirjotella ylös, joten yritän niitä nyt hieman muistella:
1. Flyessit venyttäen: 2x15/8 kg, 10/7 kg
Pohkeet istuen: 15/40 kg, 15/45 kg, 12/50 kg
2. Vinopenkki tangolla: 3x12/27,5 kg, 10/27,5 kg
3. Penkki kp: 12/12,5 kg, 10/12,5 kg, 12/10 kg, 15/10 kg
4. Pystypunnerrus kp: 2x12/10 kg, 10/9 kg, 12/8 kg
5. Pystysoutu: 2x15/30 kg, 2x15/25 kg
6. Viparit sivulle: 13/5 kg, 3x15/4 kg -> suoraan perään 15/2 kg
7. Hauikset taljassa: 2x15/25 kg, 2x15/20 kg -> suoraan perään hauiskääntö kp. 15/6 kg
Pieneltä näyttää painot, mutta kyllä olkapäät ja hauikset oli tulessa tän jälkeen...Huomenna en varmaan pysty ees kättä nostamaan.
Mutta nyt syömään ja sänkyyn, sillä huomenna on vissiinkin sitten se ihan ihkis oikee tappotreeni...meinaan sellaselta etureisirääkiltä näyttää ohjelma! :thumbs:
Rautateemu
17.02.2009, 23:53
Tänään GB:llä oli kyllä pikkusen kuollutta verrattuna esim. Meijerin meininkiin, mutta treenit tulikin tehtyä sitten pikavauhtia. GB:llä olikin tänään hiljainen päivä. Sun lähdön jälkeen tuli vähän vipinää ja läppä lensi treenin ohella kun Ninni ja Jetsu tuli kuittailemaan meille kalssikkipojille (Petterikin kävi reenaamassa) :D
Teemu otti sekkarilla aikaa, niin että palautukset oli varmasti 60 sekuntia....tai lopussa en tiiä oliko ees sitäkään. 60 sekkaa, hauviksissä vähän vähempi.
Huono muistisena (en tiiä onko tää hajamielisyys tarttuvaa? :rolleyes: ) olin unohtanut treenihousut kotiin, joten lainasin sitten Teemun shortseja. Olin kyllä ehkä pikkusen huvittavan näköinen ne päälläni. :D Hunomuistisuu KYLLÄ tarttuu. P.S. Ei vielä yksikään jalkapalloilijanainen ollut housunpuntissa kiinni;)
Niin oli nopea tempo, etten ehtinyt painojakaan kirjotella ylös, joten yritän niitä nyt hieman muistella: Kakki muut meni aika hyvin muistilla, paitti flaisseja tai olla 3 sarjaa.:thumbs:
Eli sama kuin mulla, treenimuisti on hyvä, mutta kaikkii muu unohtuu:rock:
Mutta nyt syömään ja sänkyyn, sillä huomenna on vissiinkin sitten se ihan ihkis oikee tappotreeni...meinaan sellaselta etureisirääkiltä näyttää ohjelma! :thumbs: Eihän toi vielä ole paha volyymisetti olenkaan:evil:
Kakki muut meni aika hyvin muistilla, paitti flaisseja tai olla 3 sarjaa.:thumbs:
No herra Haja Mieli katsoo uudestaan vaan...kyllä siellä on kolme mainittu! :p :piis:
Eihän toi vielä ole paha volyymisetti olenkaan:evil:
Eikä kovin pahalta tuntunut tän päivän jalkarääkkikään... Lisää volaa vaan!! :rock:
Eli etureisien volyymi oli tänään vuorossa. Olinkin ootellut sitä koko päivän ja hyvillä mielin painelinkin salille...mitä nyt kävin ensiksi siinä Ruoholahden kahvilassa hakemassa jäälaten mukaan ja ne uuvatit oli ihan pihalla siitä mitä piti tehdä ja mitä maksaa...eli siinä vaiheessa meinas kihahtaa, kun kerta oli kiire salille. :p Tintsu sitten yritti mua toppuutella, et otappas rauhassa! :D
Kivaa oli tehdä pitkästä aikaa vaakahackia ja reiden ojennuksia...on tainnut jo yli vuosi vierähtää, kun niitä viimeksi olen tehnyt. Hyvin kyllä sain tuntuman etureisiin joka liikkeessä. :thumbs:
1. Askelkyykkykävely: 30/24 kg, 30/28 kg
2. Vaakahacki: 20/70 kg, 20/80 kg, 2x20/90 kg (pikkusen oli eka hakemista painoissa)
3. Prässi kapealla: 3x20/200 kg, 23/200 kg (yritin lopussa 25:ttä toistoa, mut hyyty kesken. Sisko oli varmistelemassa, ettei varmasti kelkka tuu päälle, kun niin monta toistoa tein...ja juuh, jouduin menemään takasin pikku prässiin, että sain toistot täyteen :D )
Supereina:
4. Reisiojennukset: 2x20/30 kg, 15/30 kg, 20/25 kg (aina pikku pysäytys ylä-asennossa...hyvin tuntui...)
Koukistukset istuen: 2x20/135 paunaa, 17/135, 20/120
Lopuksi vielä crossailua pikku hetki, venyttelyä ja sitten innostuttiin systerin kanssa tekemään vielä vatsoja...tai no, mä käskin tehä! :lol: Niitä siis vielä 2x20 ja 2x15..
Huomenna meenkin sitten tsekkaa, että millaselta näyttää Itäkeskuksen East Body...että siellä seuraavaks reeniä...
Rautateemu
19.02.2009, 00:44
Huomenna meenkin sitten tsekkaa, että millaselta näyttää Itäkeskuksen East Body...että siellä seuraavaks reeniä...
Varmaan kahjoja podareita. Salitestailut on jees:rock:
Varmaan kahjoja podareita.
Tai tällasii kahjoja pikkubotareita... :lol:
marziina
19.02.2009, 18:33
Varmaan kahjoja podareita. Salitestailut on jees:rock:
Niin onkin ja myös suomen rajojen ulkopuolella kannattaa aina testailla saleja... ja pakkohan se on, kun ei lomallakaan voi olla kokonaan irti raudasta. yleensä ostan muistoksi eri saleilta niiden t-paidan tai topin...kaikenlaisia on kertynyt ja viimeksi sain ihan ilmatteeksi hienon topin!
Juupelis puupelis, terveisiä osteopaatilta! :) Eli nyt aamulla kävin "vastaanotolla" ja voi, että toi selkä oli heti parempi ja liikkuvampi ja vaikka mitä!!! :D Sain myös taas kullanarvoisia vinkkejä ihan vain kropan kannatteluun ja venyttelyynkin. On se jännä, kun kaikki vaan vaikuttaa kaikkeen. Nyt pitää tosin tää päivä ja huominen olla treenaamatta, että lihakset vielä rentoutuu entisestään ja mukautuu uusiin uomiinsa. Mutta ei se oikeastaan haittaa, on kiva pitää pari lepopäivää, kun ei oo töitäkään. :rock: Eli aionkin siis vaan löhötä, tehdä hyvää ruokaa, nähdä vanhoja kavereita ja katella leffoja...ja kaiken tämän teen kotona Sipoossa! Ihan ihquu! :lol:
Mutta siis...asiaan! Eilen tosiaan oltiin tutustumassa Itäkeskuksen East Bodyyn, jonka Mantilat nykyään omistavat. Sali itsessäänhän on aika pieni ja laitteet ovat aika vierekkäin, mutta kyllä siellä ihan kunnon treenin pystyy vetämään. :rock: Ihan onnessani olin siitä, että sieltä löytyy kunnon vipuvarsihacki...se nimittäin on yksi mun lempiliikkeistäni! Ja parasta ehdottomasti oli se, että salilla soi rocki ja hevi...ja vieläpä ihan täysillä!!!!:D
Eli tämmöstä jumppaa sain siellä aikaseksi:
1. Pohkeet istuen: 15/45 kg, 12/50 kg, 10/50 kg (ohjelmassa luki, että seisten, mutta east bodylta ei löytynyt semmoista vempelettä, niin tein sitten istuen. Tosin treenin lopussa hiffasin, että olisinhan mä voinut tehä niitä pystyhackissakin..noh, meni nyt sitten istuen)
2. Vetokumileuat: 2x12, 10, 8 (kyllä sai taas latsit kyytiä...nykyään saan niihin ihan tajuttoman tuntuman vetokumileuoilla...tuntuu oikein makiasti! Ja leauanvetotankokin oli east bodylla oikein loistava)
3. Ylätalja: 10, 10, 12, 10 (painoista ei ollut hajuakaan, sillä taljassa painoissa lukee vain 1,2,3,4 jne. eli en nyt niitä sitten tähän kirjoittele. Muhku tosin epäili et olisin tehnyt 70 kilolla, mitä itse suuresti epäilen. Tietty vastukset saattaa olla erilaiset, sillä east bodyn taljat toimivat naruilla eivätkä vaijereilla...jännän tuntuista oli tehdä...ja taas meni liikkeet perille...auts!)
4. Alatalja V-kahvalla: 2x10, 12, 10 (sama homma eli tässä vain toistomäärät. Huomasin, että erilaisiin kahvoihin Mantilat olivat panostaneet, sillä uutuuttaan kiiltäviä kahvoja oli liuta välinelaatikossa. ) Itselläni tää alatalja otti vähän jumissa olleeseen alaselkään, joten sitä ei ollut niin kiva tehdä.)
5. Kulmasoutu:
Ensin yhellä kp:lla: 10/17,5 kg (ei toiminut, alaselkä ei tykännyt)
Sitten 2 kp:lla: 10/17,5 kg, 15/15 kg (oikeesti mun ohjelmassa luki, että tangolla, mutta en löytänyt hyvää tankoa ja muutenkin tiesin mitä selkä olisi sanonut siihen eli käsipainot olivat järkevämpi ratkaisu)
Hauishelvetti: :D
6. Hauis kp: 2x10/10 kg, 8/9 kg, 12/8 kg
7. Hauis hammerina: 8/10 kg, 7/9 kg, 12/7 kg
8. Keskitetty hauis: 8/7 kg, 15/5 kg, 12/5 kg (taukoo näissä taas minuutti, siis myös toiseen liikkeeseen vaihdettaessa. Hyvin putos painot toistojen myötä ja hauikset oli tulessa. :D
Eli semmoinen vierailu. Loistojuttu east bodylla on myös se, että voimannostovöitä, rannetukia, siteitä ja ties mitä löytyy kauhiat läjät talon puolesta. Mutta nyt ylläri pylläri....SYÖMÄÄN!! :kuola:
Pari päivää meni ihan levätessä osteopaatin jälkeen ja tänään sitten takaisin salille. GB:llä Teemun kanssa heti aamupäivästä ja niin hyvin olin lepopäivien aikana tankannut, että rautakin tuntu yllättävän kepeältä. :)
Tämmöstä siis:
1. Dippi: 6,5,5 + vetokumikevennettynä 10
2. Pystypunnerrus tangolla istuen: 8/30 kg, 6/30 kg, 12/25 kg, 15/25 kg
3. Alakalteva penkki tangolla: 12/30 kg, 12/35 kg, 2x10/35 kg
4. Ranskalainen tangolla: 12/15,5 kg, 2x10/18 kg, 12/15,5 kg
5. Face pull taljassa: 3x15/10 kg (tekniikan harjottelua)
6. Viparit sivulle taljassa: 12/5 kg, 2x10/5 kg
7. Vatsarutistus: 3x15/30 kg
Sitten kotiin syömään ja sieltä pitämään spinning-tuntia Finnbodylle. Ihmeen hyvin jaksoin senkin polkea, vaikka ennen tuntia olo oli vähän väsynyt. Lopuksi jäin vielä suunnittelemaan huomista kinesis-tuntia.
Mutta nyt on taas masu täynnä spinnun jälkeen, joten on hyvä kömmähtää sohvalle kattelemaan Timo Kotipeltoa ja Kuorosotaa! :D
No nyt tulee sitten valitusta tuutin täydeltä... :D
Positiivista tän päivän jalkatreenissä oli ainoastaan se, että ehdin tekemään sen ennen spinning-ohjausta ja vieläpä Ruoholahdessa.
Sjmv ei onnistunut yhtään...alaselkä on edelleen väsynyt ja jumissa. Eli tein sitten vain pikkupainoilla pari sarjaa, vaikka mieluummin olisin kyllä heittänyt sen tangon seinään! :lol: Hyvää huomenta-liikettä tuli tehtyä myös pikku painoilla alaselän takia. Noilla painoilla se ei tosin tunnu oikein missään, jumittaa vaan koko alaselän ja jos laitan lisää painoa niin sitten ei tarttekkaan enää kumartua ilman jomotusta. Tosin mä toivon, että se perjantainen osteopaatilla käynti vaikuttais vielä pitkällä aikavälillä ja toi selkä tosta toipuis lisää, sillä onhan se tietty parempi kuin ennen....mutta silti ärsyttävä.
Vipuvarsihacki meni jotenkuten, mutta lämppärit oli kotona ja polveen pisti pikkusen...sen lisäks toi on mulla vähän semmonen liike, et jos väsyttää niin se on ihan tuskasta...tänään siis myös pikkusen väsytti.
Sitten mulla oli tietty myös ihan turvonnut olo jne. joten leuatkin meni miten meni. Mua oikeastaan alkaa taas ottaa päähän, kun kirjottelen näitä tänne... :D
No joo...vatsat ja pohkeet onnistu...ja se pirun spinning...
Tämmöstä p---skaa siis:
1. Sjmv: 3x8/50 kg
2. Hyvää huomenta: 8/30 kg, 2x12/30 kg
3. Vipuvarsihack: 12/10 kg, 12/15 kg, 10/15 kg
4. Koukistukset maaten yhdellä jalalla: 2x12/10 kg, 10/10 kg (JA TÄÄ LIIKE!!! VOI TSIISUS!!! :mad: )
5. Leuanveto: 3x2
6. Vetokumileuat: 2x8
7. Vatsat taljassa: 3x15/60 kg
8. Pohkeet istuen: 3x15/45 kg
En tiiä opinko olleskaan tykkäämään tästä treenistä, mutta yritetään...tänään kyllä oli motivaatiokin hukassa, myönnetään...
Mut nyt nukkuu, ku alko niin taas kiukuttaa...
Rautateemu
23.02.2009, 22:36
No nyt tulee sitten valitusta tuutin täydeltä... :D
Positiivista tän päivän jalkatreenissä oli ainoastaan se, että ehdin tekemään sen ennen spinning-ohjausta ja vieläpä Ruoholahdessa.
Sjmv ei onnistunut yhtään...alaselkä on edelleen väsynyt ja jumissa. ...........
........En tiiä opinko olleskaan tykkäämään tästä treenistä, mutta yritetään...tänään kyllä oli motivaatiokin hukassa, myönnetään...
Mut nyt nukkuu, ku alko niin taas kiukuttaa...
Jos alaselkä on väsy, niin jätä se hh pois, tai jopa tuo suorinjaloinvetokin. Ota tilalle vaikka yhdenjalankyykky. Ei sitä alaselkää kannata väkisin enempää väsyttää. Täyty valittaa näin valmentajan roolissa:D. Ja se osteopaatilla käynti saatto hyvinkin auttaa... mut nyt täytyy Ninnun olla se kärsivällinen korjaaja...venyttelyä liikkuvuusharjoitusta ja hierotaa myös. Spinnutkin ottaa jonkun verran alaselkään, kun joutuu kuitenkin itseään kannattelamaan.
mut nyt täytyy Ninnun olla se kärsivällinen korjaaja...
Kärsivällisyys ei ole hyveeni... :D
No joo..tässä mä juuri suunnittelen salille lähtöä...en oo tosin vielä päättänyt, että kummalle menis, GB:lle vai Meijerille. :rolleyes: Ja koska on vapaapäivä, niin oon suunnitellut tuommoista syvävenyttelyä myös. Sekä tänään aattelin suunnitella ruoatkin uusiks. Jos vaikka tässä uudessa systeemissä sitten pysyis paremmin, tiiä siitä... :lol:
No enhän mä sinne salille päässyt, kun vasta illalla. Rinta-olkapäärääkkiä siis ohjelmistossa. Palautukset oli sen 60 sekuntia ja lopussa ei edes sitäkään. :rock:
Olkapäät sai niin hyvin iskua sunnuntaina, että tuntunut kyllä on. Jee! :rock: Joten tänään treenin loppuvaiheessa, ne oli ihan tulessa. Kyllä on reenit menneet perille. :thumbs: Tänään jopa treeni kulki...
Mut juu...tämmöstä:
1. Flyessit venyttäen ja rintaa veryttäen: 3x15/7 kg
Pohkeet istuen: 15/45 kg, 15/50 kg, 15/55 kg (kyllä nyt saa pohkeet kyytiä, kun teen niitä joka päivä näköjään :D )
2. Penkki kp: 15/14 kg, 12/14 kg, 2x10/14 kg
3. Vinopenkki tangolla: 2x10/30 kg, 2x12/25 kg (tein niin räjähtävän alotuksen, joten vinopenkkiin siirryttäessä käsissä ja rinnassa tuntu jo aikalailla, joten tästähän ei meinannut tulla yhtikäs mitään :lol: Huomenna on aivan varmasri rintalihakset kipeet! :thumbs: )
4. Pystypunnerrus kp: 8/12 kg, 10/10 kg, 15/10 kg, 12/10 kg (ei meinannut aluks käynnistyä tää liike yhtään, kun tuntu, että vasen olkapää ois ihan jumissa...parit pyöräytykset olkapäille ja hampaat irvessä loppuun. )
5. Viparit sivulle: 3x12/6 kg, 15/5 kg
6. Pystysoutu leveällä: 15/35 kg, 12/35 kg, 2x15/30 kg
7. Hauikset taljassa: 2x12/30 kg, 12/25 kg, 10/25 kg
Treenien jälkeen suunnistinkin kaverin kanssa leffaan Rööperiä katsomaan....elokuva, jota en tosiaankaan halua toistamiseen nähdä!
Mut nyt rahkaa naamariin ja sit sänkyyn, et jaksaa aamulla herää jalkatreenin kimppuun... :)
Tänään oon pitänyt ihan lepopäivää, sillä yläkroppa on ollut treeneistä pikkusen kipeänä. :thumbs: Muutenkin aamulla väsytti ja päätäkin särki, niin katsoin parhaimmaksi siirtää jalkatreenit huomiselle. Sillä tiedän, että väsyneenä siitä ei tule yhtikäs mitään ja sitten vaan alkaa ärsyttämään. :)
Mutta aattelin nyt kuiteskin laittaa tänne pikkusen kuvia eilisistä treeneistä, kun niitä kuiteskin otettiin. Tässä pikkusen vipareita ja pystysoutua!
Tänään illalla lähdin vääntämään sitten pikkusen jalkatreeniä! Salilla oli aika hiljasta, joten sai rauhassa tehdä. :)
Mutta tämmöstä volyymisettiä sitten :
1. Askelkyykkykävely: 30/28 kg, 25/32 kg
2. Vipuvarsihacki: 20/15 kg, 15/15 kg, 17/15 kg, 20/15 kg
3. Prässi: 4x20/210 kg AUUU!!!:rock:
Superit:
4. Reiden ojennukset: 2x15/35 kg, 15/30 kg, 15/25 kg
Koukistukset istuen: 20/150 lbd, 17/150, 20/135, 15/135 (nää tein oikeastaan yhteen putkeen ilman taukoja..olin lopussa aivan varma, et etu -ja takareidet räjähtää) :D
Loppuun vielä pikkusen venyjä...
No, nyt alaselkä on taas ihan jumissa... :hmm: Mutta tulin aamulla siihen tulokseen, että sen on pakko johtua lonkankoukistajista tai siitä et peräpää on jumissa. Joten jo ennen kasia tänään aamulla olin varailemassa hieronta-aikaa... ens viikon alussa sitten toivottavasti jumit häipyy...
Sitten tänään päätin myös, että aloitan nyt ihan totaalisen "herkuttelulakon" eli ei mitään pikku hyvää ees viikonloppuna enää...kun tää perkeleen paino vaan nousee!!! :lol: Enkä nyt jaksa uskoo, et kaikki vaan ois lihasta... :D Ja jos niikseen tulee, ni sit täytyy vielä tsekkaa kaloreita uusiks, jos siis massaa vaan tulee ja tulee ja tulee! :eek:
Kiva kun laitoit kuvia, noista paistaa oikea asenne!! :thumbs:
Ja alaselkävaivat on persiistä, mulla kiropraktikko diagnosoi kaiken johtuvan heikosta maksasta :D Mutta jatketaan treenejä!
Kiva kun laitoit kuvia, noista paistaa oikea asenne!! :thumbs:
Ja alaselkävaivat on persiistä, mulla kiropraktikko diagnosoi kaiken johtuvan heikosta maksasta :D Mutta jatketaan treenejä!
Juu..treenit jatkuu, vaikka alaselkä kenkkuilee! :D Nyt en tosin tota jalkatreeniä tee ennen tiistaita, kun se tuppaa pistämään selän ihan solmuun. :) Tiistaina siis hieronta...
Mutta eilen aamulla kävin kuiteskin jumppaamassa "pikkusen" yläkroppaa ja tulokset kyllä tuntee tänään...Hauikset ihan kipiät... :rock:
1. Pohkeet seisten: 15/100 kg, 9/130 kg, 2x12/140 kg (Piti tossa tokassa sarjassa lopettaa kesken, kun se kone piti niin hirveetä kitinää, että oikein korviin sattui. Lisää painoa, niin koneen valituskin loppui siihen) :D
2. Vetokumileuat: 12, 10, 8, 10
3. Alatalja v-kahvalla: 12/35 kg, 2x12/40 kg, 10/40 kg
4. Ylätalja: 12/40 kg, 15/35 kg, 2x12/35 kg
5. Kulmasoudun tilalla Meijerin hämppistä eli ylävetokonetta: 3x12/40 kg
6. Hauis hammerina: 2x12/10 kg, 10/10 kg
7. Hauis kp: 2x10/10 kg, 9/10 kg, 12/8 kg
8. Keskitetty hauis: 12/6 kg, 10/6 kg, 12/5 kg
Sitten siitä suoraan eväiden kanssa Ikeaan. Sen verran olin väsynyt, että testasin sitten melkein kaikki Ikean sohvat ja tuolit. :D Ja hauikset oli niin velliä, että oli vaikeuksia kantaa ees omia ostoksiaan...
Mutta nyt sitten aattelin sitten pistellä aamupalaa naamariin ja suunnistaa kohti GB:tä Jessien ja Teemun kanssa! :thumbs:
Noni...tän päivän velvollisuudet on nyt hoidettu! Päivällä siis reeniä Jessien kanssa...ja Teemunkin myös, vaikka mies olikin "akateemisen vartin" taas myöhässä...mut ehti silti hyvin mukaan huutelee mulle neuvoja! :)
Liikkeet ovat tässä. Mitään en jaksanut kirjotella ylös. :p Sen verran voin kommentoida, että nähtävästi voimat on kasvaneet, sen verran hyvin kulki. :thumbs: Tai siis ainakin tänään....:lol:
1. Dippi
2. Pystypunnerrus tangolla istuen
3. Penkki fatbarilla (tosi kumma liike...en eka meinannut tottua siihen paksuun tankoon yhtään, ku sormetkaan ei mee sen ympäri :lol: )
4. Ranskalainen tangolla ja käsipainoilla...uh...tän liikkeen kanssa en tuu sinuiks varmaan ikinä.
5. Face pull taljassa
6. Viparit taljassa ja käsipainoin, ku kuulemma epäkkäät jumittaa ja liike menee niille... :lol: Yritän reenata sikaniskan...NOT!!!!
7. Vatsahytkytyksiä laitteessa
Sitten lopuksi vielä kateltiin Teemun kanssa uusia kuvioita mun ruokajuttuihin ja pohdiskeltiin tulevia suunnitelmia.
GB:ltä sitten nopeesti kotiin, ruokaa naamariin ja spinning-kengät 55 minuutiksi jalkaan. Ihan iskussa en tunnilla ollut, mutta ei tainneet olla asiakkaatkaan. Eli semmonen höpöhöpö-tunti siitä sitten tuli! :D
Mutta nyt on koko ilta aikaa sohvalle...Jihuu!! :rock:
Saiskohan tänne jonkun tarinan väkerrettyä, kun kädet on niin vetelät treenin jäljiltä...
Eilen siis kävin vaan pitämässä spinning -ja kinesisohjaukset...illalla jalat oli ihan väsyneet, vaikka en mielestäni edes polkenut kovinkaan kovaa.
Tänään sitten herätys oli aamulla klo 5.30. :eek: Vois sanoa, että väsytti aikalailla, kun edellisenä iltana pitä vielä väenvängällä katsoa Jali ja suklaatehdas-leffa telkkarista. :D Muutenkin oli töissä pikkusen känkkäränkkä päivä, eikä mikään oikein mennyt niin kuin piti.
Töistä sitten suoraan salille tekemään tästä päivästä alkaen koventunutta rinta-olkapää rääkkiä. :evil: Eli sarjat nousi nyt viiteen, toistot samat.
1. Flyesit venytellen ja vanutellen: 3x12/8 kg
Pohkeet istuen: 3x12/55 kg
2. Vinopenkki tangolla: 15/30 kg, 10/30 kg, 10/30 kg, 2x12/25 kg (ei oikein kulkenut tää liike tänään, kädet tuntu pikkusen voimattomilta)
3. Penkki kp: 15/14 kg, 12/14 kg, 12/12 kg, 15/12 kg, 12/12 kg
4. Pystypunnerrus kp: 2x12/12 kg, 10/11 kg, 13/10 kg, 12/10 kg
5. Pystysoutu leveällä taljassa: 15/35 kg, 12/35 kg, 2x15/30 kg, 12/25 kg
6. Viparit sivulle yksi käsi kerrallaan: 15/5 kg, 12/5 kg 15/4 kg
7. Normi viparit sivulle: 12/4 kg, 15/4 kg
8. Hauis taljassa polviin tuettuna: 10/30 kg, 10/20 kg, 12/20, 2x15/15 kg (tässä en pitänyt oikeastaan yhtään taukoa, mitä nyt painoa vaihdoin..oli meinaan kiire hierontaan)
Treeneistä suoraan hieronta pöydälle ja taka-osasto, alaselkä ja sisäreidet hierottiin. Lopuksi vielä tehtiin lonkankoukistajalle super-venyt! Nyt on sitten niin kevyt astella taas, että! :p
Tänään heiluin Teemun kanssa GB:llä etureisiä rääkäten.
Painoja en pahemmin pistellyt ylös, mutta aika normisettii. Mitä nyt ekaa kertaa olin GB:n prässissä ja täytyy kyllä tunnustaa, että Meijerin rässi on parempi..mutta kyllähän tossakin nyt etureidet sai hapoille.
Sarjat oli seuraavanlaiset:
1. Terävästi alkuun askelkyykkykävelyä: 37/30 kg, 30/30 kg + 30 ilman painoo
2. Hacki: 5x20/35-40 kg + kelkka
3. Prässi: 5x20/150 kg
4. Koukistukset maaten ja ojennukset supereina 5x15 AUUUU!!! :rock:
Sit salilta suoraan kotiin syömään ja päikkäreille..IHANAA!!!
Nyt iltasella kävin vielä tutkimassa Itäkeskuksen tänään avatun, uuden Prisman. Ja mukaan tietty tarttu kassillinen rahkaa, kanaa, jauhelihaa, kasviksia, kananmunia jne... Kohta on taas masu täys! :thumbs:
Eilisestä tuli vähän niin kuin pakon sanelemana lepopäivä, kun oli 14 h töitä... :hmm: Eli tänään sitten otettiin eilisiäkin treenejä kiinni.
Oon jo aika hyvin tottunut tähän rääkkäystreeniin ja ehkä pikkusen on saattanut tulostakin tulla...ainakin kaverit väittää niin... ite en oo hirveesti ehtinyt peiliin kattella, kun aina sohotan tukka putkella paikasta toiseen. :D
Selkäsauna ja hauishelvetti oli tänään homman nimi, mutta selvisinpäs siitäkin...kädet tosin meinas hyytyy vikassa eli 11:sta hauis-sarjassa! :eek:
1. Pohkeet seisten: 15/70 kg, 2x12/90 kg
2. Vetokumileuat: 2x10, 2x8, 9
3. Ylätalja paksukahvalla: 15/35 kg, 15/40 kg, 2x12/40 kg, 15/35 kg
4. Alatalja v-kahvalla: 10/40 kg, 4x15/35 kg (tässä oli pakko taas himmata painoissa alaselän takia..tyydyin sitten vaan rutistelemaan hyvällä tekniikalla pitkää sarjaa)
5. KUlmasoudun tilalla ylävetokone: 10/40 kg, 15/30 kg, 2x12/30 kg (en oikein päässyt sinuiks tän GB:n ylävetokoneen kanssa...ikävä tuli Meijerin hämppistä, kun siinä puhisin menemään :lol: )
6. Hauis kp: 2x12/10 kg, 10/10 kg, 8/10 kg, 11/8 kg
Hauis hammerina: 7/10 kg, 9/8 kg, 12/7 kg
Keskitetty hauis: 2x10/5 kg, 12/5 kg (kappas kummaa, kun ne painot taas pieneni olemattomiin sarjojen edetessä...mut eipä haittaa, kun hauikset oli tulessa ja tiiän että huomenna niissä vasta tuntuukin :thumbs: )
Hyvä treeni oli kaikenkaikkiaan ja uusia kavereitakin löyty salilta. :) Mut nyt nukkuu, että jaksaa aamulla kömpiä takasin Arabianrannan suuntaan. Hmmm :rolleyes: pitäisköhän mun kohta alkaa huolestumaan, kun mun peruspäivään nykyään kuuluu siirtyminen töihin, salille ja sit kotiin... :lol:
Oota vaan kun peruspäivään kuuluu vielä lenkki ja kamala nälkä... sekä vielä vähemmän sosiaalista elämää... ei reeniä edes mun kanssa ;)
Oota vaan kun peruspäivään kuuluu vielä lenkki ja kamala nälkä... sekä vielä vähemmän sosiaalista elämää...
No siihen ei oo kauaa aikaa! ;)
No tänään sain GB.lle seurakseni Wemmahn, tosin pienten mutkien ja kenkien haeskelun jälkeen... ;)
Mutta tämmöstä siis:
1. Dippi: 6,8,6 + kevennettynä 10 (ei mennyt tänään ihan putkeen tää)
2. Pystypunnerrus tangolla: 2x8/30 kg, 10/30 kg, 8/30 kg, 10/25 kg
3. Alakalteva kp penkki: 12/15 kg, 10/15 kg, 12/15 kg, 10/17,5 kg, 8/17,5 kg
4. Ranskalainen: ensin käsipainoilla vierittäen 10/4kg (ei oo hyvä kyynerpäälle) lopuks vaan tangolla 8/16 kg, 10/16 kg, 8/16 kg
5. Face pull-taljassa: 12/15 kg, 15/15 kg, 12/15 kg, 12/10 kg
6. Viparit käsi kerrallaan: 15 +12/ 4 kg (putkeen nämä)
Viparit sivulle: 2x12/5 kg
Sitten lopuks vielä vähän tein selälle liikkuvuusharjottelua ja venyttelyä sekä koitin GB:n selän rentoutus härveliä, jossa maataan pää alaspäin. Lopussa vielä kuvia treeneistä. :)
GB:ltä sit suoraan spinnua ohjaamaan..blääh! :hmm:
Rautateemu
08.03.2009, 23:14
Oota vaan kun peruspäivään kuuluu vielä lenkki ja kamala nälkä... sekä vielä vähemmän sosiaalista elämää... ei reeniä edes mun kanssa ;)
Silloin ei kannata tulla ylihyväntuulisten SATS-kouluttajan sekä nälästä kiusaavan Teemun kanssa Ruoholahteen viikonloppuisin ;)
P.S. Mitäs syöt niitä hiilareita ja teet aamulenkkejä :p
No tänään sain GB.lle seurakseni Wemmahn, tosin pienten mutkien ja kenkien haeskelun jälkeen...
Kaikkee voi muistaa HEI :o
Tänään oon ollut tosi väsynyt. Päivällä oli oikein paha olla, kun ois vaan halunnut nukkumaan eikä hillua töissä. Onneks olo virkistyi ja parani pikkasen päivän mittaan.
Myöskin olkapäät, yläselän lihakset ja jalat ovat olleet ihan höttöä. Ja alaselkä tietty jumittaa. :lol: Kuitenkin kävin ohjaamassa spinningiä 45 minuuttia sekä kinesistä 30 minuuttia. Hetkellisesti väsy haihtui, mutta tuli tosin takaisin.
Eli nyt sitten iltapalalle ja nukkumaan. Onneks töistä pari päivää vapaata, huh! :)
Silloin ei kannata tulla ylihyväntuulisten SATS-kouluttajan sekä nälästä kiusaavan Teemun kanssa Ruoholahteen viikonloppuisin ;)
P.S. Mitäs syöt niitä hiilareita ja teet aamulenkkejä :p
Teemu!!!! Se ylihyvä tuulinen kouluttaja oli varmaan vetänyt hepoa ennen sinne tuloa... tai sit sitä toista kouluttajaa :)
Ne sun ruoat näytti niin hyviltä.....
Rautateemu
09.03.2009, 21:26
Teemu!!!! Se ylihyvä tuulinen kouluttaja oli varmaan vetänyt hepoa ennen sinne tuloa... tai sit sitä toista kouluttajaa :) Happoa ja piriä ehkä muttei varmaan herskaa... ja taitaa olla ihan suht hetero. Ja miesohjaajatkin voi olla heteroita, vai onksilniivälii (pikkusormi meinaa mennä väkisin pystyyn).
Ne sun ruoat näytti niin hyviltä..... Sit sul täytyy olla tosi nälkä... ja vielä reilu kuukaus kisoihin :(
Happoa ja piriä ehkä muttei varmaan herskaa... ja taitaa olla ihan suht hetero. Ja miesohjaajatkin voi olla heteroita, vai onksilniivälii (pikkusormi meinaa mennä väkisin pystyyn).
Sit sul täytyy olla tosi nälkä... ja vielä reilu kuukaus kisoihin :(
Jep 5 viikkoa... Ja kurnii kurnii. Mä kans joskus vegeilin 6 vuotta
Tänään oli ensimmäinen pitkään odotetuista vapaapäivistä ja mä HERÄSIN SEITSEMÄLTÄ!!!! Woihan widdu! :lol: Siinä sitten lötköttelin sängyllä tutkien uutta body-lehteä ja yritin soitella itselleni heti aamusta päivystysaikaa hammaslääkärille, kun mun lohjennut hammas on kenkkuillut ja syöminenkin alkoi jo olla suht työlästä! :)
Aamupäivällä sitten iski taas hirmu väsy, vaikka olin suunnitellut tekeväni pienimuotoista suursiivoukseen tynkää. Siinä sitten taistelin itsekseni, että siivoisko vai kömpiskö takasin sänkyyn. :) Ihme, siivous meinaan voitti! Ja onneksi voitti, sillä nyt koti kiiltää!
Ennen treenejä lähin sitten sinne hammaslääkäriin ja sehän oli sitten virhe. Meinaan ois kantsunu hoitaa treenit ennen sitä. Sillä puudutettiinhan mun suu, enkä sit saanut syödä enkä juoda hetkeen mitään. Eli salille siis alahuuli tunnottomana ja nälkäisenä. No tuloksen voi jo arvata....ei meinaan oikein kulkenut halutulla tavalla! :p
Ja taitaapi myös vasen olkapää olla jumissa. Vähän meinaan vingersi siihen malliin pystypunnerruksessa. Ja lopussa piti hauikset vaihtaa taljasta käsipainoihin, kun rannettakin kivisti :( Taitaa kohta olla jumissa koko nainen! :lol:
Mutta tässä liikkeitä treenistä, kaikkia sarjoja 5x10-15, paitsi superia 3x12
1. Flyessit ja pohkeet istuen superina
2. Vinopenkki tangolla
3. Penkki kp
4. Pystypunnerrus kp
5. Pystysoutu
6. Viparit sivulle
7. Hauis kp
No positiivista oli kuiteskin se, että kaikissa liikkeissä sarjapainot kasvoivat, mutta kuten totesin niin ei ihan halutulla tavalla. Tosin tänään palautukset olivat hieman pidemmät kuin 60 sekuntia, mut jos vitosvaihde oli jo valmiiks päällä, ni siitä on vaikeeta enää vaihtaa isommalle eli tahti oli tänään tää. ;)
HUomennakin onneks vapaapäivä vielä. Tyhmänä oon sitten taas lupautunut sijaistamaan yhen spinnun eli siihen kun vielä vedän etureisien volyymin, ni johan taas saa illan maata reporankana sohvalla. :D
Heti "aamusta" Meijerille etureisiä rääkkäämään. Pikkusen alkulämpöä soutulaitteessa, että alaselkäkin ois mukana hommassa ja sais sekin vähän lämpöä jo ennen treeniä. Se kun vieläkin tuppaa jumittamaan.
No heti kättelyssä Teemu iski mulle 18 kilon hanttelit käsiin ja eikun askelkyykkykävelyä tekemään. Yk sarja niillä ja sitten vielä 3 sarjaa pienemmillä painoilla ja ilman painoa loput.
Seuraavaks prässiä 5x15-20, kiloina 180, kun Teemu ei antanut pistää enempää. :lol: :p Mutta sen verran on näistä treeneistä alkanut jo väsy painamaan, että sekin riitti ja etureidet meinas revetä. :lol:
Prässin jälkeen tapposuperit eli ojennukset ja vipuvarsihacki. Ojennukset meni aina suht hyvin, mutta hackissa joutu jo puhaltamaan. Kauhee setti! Ja näitä siis 4x15. Hackissa pari sarjaa tosin jäi kymppiin.
Loppuun vielä koukistuksia istuen 4x15.
Voisin sanoa, että tappavin jalkatreeni pitkään aikaan. En tiiä johtuko siitä, että paukut alkaa olemaan jo aika vähissä näillä pumppailuilla, mutta loppuviikko vedetään vielä täysillä ja sitten kevennetään viikon, pari. :thumbs:
Treenien jälkeen alko sitten hirveesti tehdä mieli ananaslimua. Harvoin juon mitään limua, mutta nyt oli pakko mennä kaupasta hakemaan pikku pullo. No, puolethan mä siitä vaan join kotona kanaa ja riisiä mussutellessa, mutta hyvää oli. :kuola: Loput tuli juotua nyt vasta iltasella.
Pikku päikkärit välissä ja sitten Finnbodylle pitämään spinnua 45 minuuttia. Olin luvannut tuurata tämän tunnin jo varmaan 2 kk sitten ja nyt, kun ois pitänyt lähteä niin ei ois yhtään huvittanut. Jalat paino ja kävelykin oli suht raskasta. Onneks ne tunnit menee jo aika rutiinilla eli ongelmia se ei kuitenkaan tuottanut.
Spinnun jälkeen vielä lösähdin Finnbodyn salin nurkkaan venyttelemään ja tekemään selälle liikkuvuustreenejä, n. 30 min siinä meni.
Nyt illalla ois vielä tarkotus ihan syvävenytellä vielä paremmin, kuhan nyt eka ton tiskiläjän roudaan tuolta keittiöstä pois. Kun se alkaa jo häiritsemään itseäänkin. :hmm:
Huomenna ois oikeesti lepopäivä, mutta koska aion suunnistaa kohti Saloa ja mökkiä perjantaina, treenaan siis perjantain treenit jo huomenna. Lauantaina sitten aattelinkin vetästä treeniä taas tuolla Lounais-Suomen maisemissa. :rock:
ois ihanaa olla mökillä, siellä on niin hiljaista ja rauhallista...
ois ihanaa olla mökillä, siellä on niin hiljaista ja rauhallista...
Joo, mä lähen löhöö, tapaamaan kavereita ja serkkuja sinne ja tietty syömään mutsin pöperöitä...ja mikä tärkeintä treenaan ja ulkoilen koiran kaa! :thumbs:
Rautateemu
12.03.2009, 00:12
Voisin sanoa, että tappavin jalkatreeni pitkään aikaan. En tiiä johtuko siitä, että paukut alkaa olemaan jo aika vähissä näillä pumppailuilla, mutta loppuviikko vedetään vielä täysillä ja sitten kevennetään viikon, pari. :thumbs:
Näytti suatana siltä ettei sulle ees tullu kunnolla hiki,:evil: kun juttelitkin muina naisina sarjojen välissä... mulla on yleensä niin paha olo sarjojen välissä noissa volyymitreeneissä, etten sano paljoa mitään, paitsi vähän norjaa vessassa:lol: Et ilmeisesti uskalla mulle kiukutella että kauhee rääkki...
Nyt sit keventelyä, ja takas pikku hiljaa isompiin painoihin ja vähän normaalimpiin setteihin. Jos tosta punppailusta olis parantunut edes maitohappojen sieto ennestään, ja "mind-muscle-linkki".
paitsi vähän norjaa vessassa:lol:
Norjalaiset ei muuten olleet kauheen imarreltuja kun kuulivat tästä kauniista suomalaisesta ilmaisusta... :lol:
Näytti suatana siltä ettei sulle ees tullu kunnolla hiki,:evil: kun juttelitkin muina naisina sarjojen välissä... mulla on yleensä niin paha olo sarjojen välissä noissa volyymitreeneissä, etten sano paljoa mitään, paitsi vähän norjaa vessassa:lol: Et ilmeisesti uskalla mulle kiukutella että kauhee rääkki...
No se siis oli kamalampaa kuin yleensä, kun nyt jouduin aina hackin jälkeen nojaileen joku 30 sekuntia! :lol: Yleensähän ei tartte! ;) Ja hikikin oikeen tuli... :lol:
Mutta kyllä mä noidenkin sarjojen välissä palauduin aika nopeesti...ja se on sitäpaitsi hyvä, et on kauhee rääkki! :D
Eikä mun oo toistaseks tarvinnut käydä halailemassa pönttöä missään treenissä...eikä edes eilen vaikka olin aamupalankin syönyt loppuun metrossa 20 min ennen treenii. :lol:
Rautateemu
12.03.2009, 14:02
Norjalaiset ei muuten olleet kauheen imarreltuja kun kuulivat tästä kauniista suomalaisesta ilmaisusta... :lol:
No menevät kotiin ja katsova Biirkan seikkailuja uusintana;)
Tänään, kun heräsin niin perse ja alaselkä olivat ihan jumissa...etureidet eivät niinkään.... :rolleyes: Eli mihis se eilinen treeni sitten menikään? :lol:
No joo...kyllä etureisissäkin siis tuntui, mutta taitaapi toi peräosasto olla sen verran juntturassa, että ottaa herkemmin itteensä. Ens viikolla, kun on kevyt viikko niin keskityn vain siihen venyttelemällä, tekemällä liikkuvuustreeniä ja menemällä hierontaan.
Elikkäs päivällä ei tuntunut yhtään siltä, että ois kiinnostanut lähteä salille. Mutta kun huomenna ei ehdi, niin pakkohan se nyt sitten oli! Ja toisaalta hyvä, että menin. Nyt on taas mitä mahtavin olo ja selkäkin on parempi, kun jaksoin treenin päätteeksi vielä ähkiä selän liikkuvuustreeniä ja venyttelyjä. :thumbs: Ja mikä parasta..sarjapainot nousivat joissakin liikkeissä! :rock:
Mut juu..tämmöstä siis:
1. Pohkeet seisten: 12/120 kg, 12/140 kg, 12/150 kg, 12/160 kg (ei meinannut hyvää painoa löytyä olleskaan..ens kerralla alotetaan suoraan 160:stä ) :)
2. Vetokumileuat: 2x12, 3x10
3. Alatalja: 15/30 kg, 3x12/40 kg -> 12/30 kg (tunnustellen alkuun, mitä alaselkä sanoo ja loppuun vielä pudotukset)
4. Ylätalja: 2x15/40 kg, 2x12/40 kg -> 10/30 kg (loppuun pudotukset)
5. Hämppis eli ylävetokone: 15/40 kg, 3x12/50 kg :rock: (kaveri nauro mulle, kun sanoin että kutsutaan tätä laitetta hämppikseks :lol: se tosin nauraa joillekkin muillekkin mun sanoille...mut oppiipahan välillä jotain uutta ;) )
Hauismaratoonini aiheutti tänään hieman hämmästystä salilla. Koosteita lausahduksista: "Hui", "Miten sä jaksat!" "apua" . Ja sitten mua on kutsuttu jo tänään kolmesti hulluksi, sillä lähdin salille kaikki lihakset kipeenä, tein hauista 11 sarjaa ja noh...olin salilla myös melko kauan! :D Ja päivällä mua myös yritettiin estää lähtemästä salille! Hassua! :lol:
Mut juu, ne hauikset:
6. Hauis hammerina ekaks, vaihtelun vuoks: 3x12/10 kg
7. Hauis kp: 12/10 kg, 10/10 kg, 12/10 kg, 7/11 kg, 11/10 kg
8. Keskitetty hauiskääntö: 10/6 kg, 15/5 kg, 16/5 kg
Loppuun vielä siis selän liikkuvuutta ja koko kropan venyttelyä, että kyllähän tähän treeniin taas aikaa meni. Varsinkin, kun välillä varmistelin painoja vielä muillekkin!
Mut nyt taas syömään ja sit nukkuu... huomenna sit lepoo ja mökille. Seuraavat treenit vedänkin sitten Salossa.
Tänään meikäläiseen saattoi törmätä siis Salossa salilla...tosin hirveesti ei porukkaa ollut eli kovinkaan moni ei siis törmännyt! :lol:
Mutsi oli mukana treenailemassa ja varmistelemassa mulle... :o
Hieman piti venkslaa ja vaihtaa liikkeitä, kun tuolla ei ollut ihan kaikkia niitä laitteita, mitä ohjelmassa lukee. Ja muutenkin sitten päätin kokeilla pitkästä aikaa joissakin liikkeissä vähän lyhyempää sarjaa. Jonkun aikaa kesti ennen kuin kroppa tajus, että nythän tehäänkin isommilla painoilla...mut ihan tunnustellen koittelin. :evil:
1. Ojentaja punnerrus taljassa: 10/30 kg, 10/45 kg, 7/60 kg, 2x10/55 kg
2. Pystypunnerrus kp: 8/10 kg, 2x6/15 kg, 9/15 kg, 6/15 kg (tässä pikkusen vasen olkapää jumitti ja vasen käsi muutenkin temppuili eli hierontaa vailla..oikea ois tehnyt vielä lisääkin :lol: )
3. Penkki: tein alkuun pari sarjaa jollain ihan ihme tangolla, kunnes aloin mietiskelemään, että miks ihmeessä 35 kiloakin painaa niin paljon eli mulla oli käytössä joku kauhian painava tanko alkuun eli sillä meni 2x8. Luulin, että painot oli 30 ja 35 kg, mutta tangon vaihdon jälkeen huomasin, että niin ei tainnutkaan olla. :p Lopuks vielä 8/40 kg, 2x5/45 kg. Ja mutsi tuli varmistaa...ois kyllä varmaankin mennyt enemmänkin toistoja, mutta mä en vaan pystynyt, kun alko naurattaa ne mutsin touhut. Se kun pelkäs, että se tanko tippuu mun päälle. Sanoin sille tosin, että en mä kuole siihen vaikka jäänkin 45 kilon alle! :D
4. Ranskalainen tangolla: 12/16 kg, 8/16 kg, 2x10/16 kg
Superina yhteen putkeen, ilman taukoa:
5. Takaolkapääsoutu taljassa: 15/50 kg, 3x15/45 kg
Viparit: 16/5 kg, 2x12/5 kg, 10/5 kg
Nyt sitten taas takasin mökillä sohvalla köllötellen loppuillan. Luultavasti vielä selän liikkuvuutta ja venyttelyä jossain välissä.
Huomenna sitten lupauduinkin lähteä kaverin kanssa Espooseen treenaamaan eli täähään menee kohta ihan eri saleilla kiertelyks koko homma! :lol:
Äipän kanssa salilla... Mahtavaa :)
Ota passi Espooseen mukaan... saattais sitä täälläkin tarvita.
Äipän kanssa salilla... Mahtavaa :)
Ota passi Espooseen mukaan... saattais sitä täälläkin tarvita.
Joo, passi ja hammasharja on jo pakattuna...koskaan ei tiiä mihinkä päätyy! :lol: Mut toivottavasti kotiin... :o
Iltapäivällä kävin ohjailemassa 50 minuuttia spinnua. Yhtään ei ois huvittanut lähteä, mutta tunnin jälkeen tuli kyllä taas parempi mieli, kun tuli niin paljon kehuja tunnista! :thumbs:
Pikkasen evästä naamariin ja sitten kaverini Matin kanssa Espoon Fressiin tekemään yhteistreeniä. Sali oli kyllä jotain enemmän kuin olin odottanut. Todella hyvät laitteet kunnon bodaukseen.
Mutta tämmöstä sitten:
1. Leuat: 3x2 (läski painaa taas...ei oikein ruho nouse, tuntu vaikeelta)
2. Vetokumileuat: 2x12
3. Ylävetokone: 15/50 kg, 10/55 kg, 12/50 kg + 15/30 kg
4. Rintatuettu T-tanko: 2x10/30 kg, 8/35 kg
5. Pohkeet istuen: 10/45 kg, 10/50 kg, 12/45 kg
6. Vatsoja 4 sarjaa eri laitteissa
Kotiin päästyä oli ihan hirvee hedari, eikä ruoka pudonnut yhtään. 2 liian kovaa treeniä tais olla putkeen. Särkylääkettä naamaan ja olokin parani. Nyt mussutan sitten iloisena tonnikalapastaa taas hetken odottelun jälkeen. Tosin odottelen vieläkin niitä fajitaksia ja minttujädeä saapuvaksi hetkenä minä hyvänsä, MATTI!!! Et alas tuomaan niitä tänne vaan... ;)
PS: Tehtiin muutes myös pari sarjaa lattiapunnerrusta, niin nyt Masakin saa taas uuden liikkeen ojentajatreeniinsä! :rock:
marziina
16.03.2009, 16:26
Millä salilla kävit Espoossa?
Millä salilla kävit Espoossa?
Nykyinen Fressi tms. eli siis entinen Dana! :)
Tänään eilen illalla alkanut päänsärky on jatkunut. Niskat vissiin pikkusen jumissa. Töiden jälkeen väsytti ihan hirveesti...ehdin ihan 15 minuuttia nukkua välissä ja sitten mentiin taas. Spinning-ohjausta 45 minuuttia täydelle salille ja sen päälle vielä 30 minuuttia kinesistä. Kivaa oli, vaikka tänäänkään ei olisi huvittanut lähteä. :lol:
Tästä sitten kevennelläänkin hetken aikaa...tällä viikolla ehkä pari punttia ja sitten vaan lepoa. Kroppakin jo kaipaa sitä. :)
Onko se niin, että vasta silloin tajuaa tehdä kropalleen tarpeeksi huoltoa, kun paikat prakaa ja on jo liian myöhäistä?
En nyt tarkoita, että itselläni se olisi liian myöhäistä, mutta ainakin kovan työn alla saada taas kroppa kuosiin. Tämän huomasin tänään aamulla, kun nousin sängystä ja kuulostelin kroppaa. Joo-o...jumissa ollaan!
Tietty jumeja tulee ja jumeja menee tässä harrastuksessa, eikä niitä voi välttää. Mutta ainakin niitä voi ehkäistä! Täytyykö tässä nyt oikein taas tunnustaa tyhmyytensä ja ihmetellä, et miks on tehnyt ne samat "virheet" kuin vuosi sitten, vaikka niin päätti, ettei enää luista lihashuollosta ja venyttelyistä jne.
Koska nyt mulla on meneillään kevyt viikko, niin jätän suosiolla punttia vähemmälle ja keskityn lihashuoltoon. Olkoonkin se sitten pois treenistä, mutta onko edes syytä treenata jos joka paikkaan sattuu?!
Oikeastaan mulla ei tällä hetkellä ole mitään mielikuvaa tulevasta. Ei edes treeneistä, että mitäs sitten, kun ollaan kevennelty. Ei siitä, millon noustaan lavalle tai aloitetaan dieetti. Tavoite on hämärtänyt. Ehkä sen välillä kuuluukin hämärtyä, että sen voi taas keksiä uudelleen.
Mä oon edelleenkin aika suora puheissani ja niitä päätöksiäkin on tehty, joista joskus kirjottelin. Olkoon tämän päivän päätös siis se, että treenit jatkukoon tästä eteenpäin kroppaa kuunnellen eikä vaan sisulla runtaten, vaikka kuinka tekis pahaa. Ja tietysti lihashuolto muistaen. :)
Mutta päivän treeneihin. Eli kahentoista pinnoilla "into piukeena" GB:lle tekemään kevyttä yläkropan punttia. Ja se oikeestikkin oli kevyttä, ei mikään muu olisi tänään huvittanutkaan. Kroppa on rasittunut ja se tuntuu. Alaselkä kenkkuilee ja se saa mut kiukkuseksi. :lol:
Oikeastaan tein suhteellisen paljon liikkeitä tunnin aikana. Ei paljoa tarvinnut palautellakkaan, kun painot olivat niin kevyet. Keskityin treenissä tietysti keskivartaloon ja liikkuvuuteen enempi kuin muuhun...päivän teeman mukaisesti.
Illalla vielä käväisin Finnbodylla pilateksessa. Tunti, joka ehdottomasti mun täytyy ottaa ohjelmistoon jos haluan syviäkin lihaksia kuosiin. Erinomainen kollega piti tunnin ja mulla oli suuria vaikeuksia nostaa edes jalkaa ja hengittää samaan aikaan. Jep, ja jumit tuntu! :hmm: Ähisin sen 60 minuuttia kuitenkin loppuun asti ja päätin, että ens viikolla uusiks! :thumbs: Ei tästä muuten tule mitään!
Nyt syömään jos kiukkukin haihtuis...
Rautateemu
17.03.2009, 22:35
Onko se niin, että vasta silloin tajuaa tehdä kropalleen tarpeeksi huoltoa, kun paikat prakaa ja on jo liian myöhäistä?
En nyt tarkoita, että itselläni se olisi liian myöhäistä, mutta ainakin kovan työn alla saada taas kroppa kuosiin. Tämän huomasin tänään aamulla, kun nousin sängystä ja kuulostelin kroppaa. Joo-o...jumissa ollaan!
Tietty jumeja tulee ja jumeja menee tässä harrastuksessa, eikä niitä voi välttää. Mutta ainakin niitä voi ehkäistä! Täytyykö tässä nyt oikein taas tunnustaa tyhmyytensä ja ihmetellä, et miks on tehnyt ne samat "virheet" kuin vuosi sitten, vaikka niin päätti, ettei enää luista lihashuollosta ja venyttelyistä jne.
Koska nyt mulla on meneillään kevyt viikko, niin jätän suosiolla punttia vähemmälle ja keskityn lihashuoltoon. Olkoonkin se sitten pois treenistä, mutta onko edes syytä treenata jos joka paikkaan sattuu?!
Oikeastaan mulla ei tällä hetkellä ole mitään mielikuvaa tulevasta. Ei edes treeneistä, että mitäs sitten, kun ollaan kevennelty. Ei siitä, millon noustaan lavalle tai aloitetaan dieetti. Tavoite on hämärtänyt. Ehkä sen välillä kuuluukin hämärtyä, että sen voi taas keksiä uudelleen.
Mä oon edelleenkin aika suora puheissani ja niitä päätöksiäkin on tehty, joista joskus kirjottelin. Olkoon tämän päivän päätös siis se, että treenit jatkukoon tästä eteenpäin kroppaa kuunnellen eikä vaan sisulla runtaten, vaikka kuinka tekis pahaa. Ja tietysti lihashuolto muistaen. :)
Mutta päivän treeneihin. Eli kahentoista pinnoilla "into piukeena" GB:lle tekemään kevyttä yläkropan punttia. Ja se oikeestikkin oli kevyttä, ei mikään muu olisi tänään huvittanutkaan. Kroppa on rasittunut ja se tuntuu. Alaselkä kenkkuilee ja se saa mut kiukkuseksi. :lol:
Oikeastaan tein suhteellisen paljon liikkeitä tunnin aikana. Ei paljoa tarvinnut palautellakkaan, kun painot olivat niin kevyet. Keskityin treenissä tietysti keskivartaloon ja liikkuvuuteen enempi kuin muuhun...päivän teeman mukaisesti.
Illalla vielä käväisin Finnbodylla pilateksessa. Tunti, joka ehdottomasti mun täytyy ottaa ohjelmistoon jos haluan syviäkin lihaksia kuosiin. Erinomainen kollega piti tunnin ja mulla oli suuria vaikeuksia nostaa edes jalkaa ja hengittää samaan aikaan. Jep, ja jumit tuntu! :hmm: Ähisin sen 60 minuuttia kuitenkin loppuun asti ja päätin, että ens viikolla uusiks! :thumbs: Ei tästä muuten tule mitään!
Nyt syömään jos kiukkukin haihtuis...
Anteeksi että GB:llä ei ehditty keskittymään sun treeneihin ja jumeihin.
Mutta pari sanaa. Nuo jumit ei johdu siitä, että olisit huoltanut itseäsi jotenkin liian vähän. Tai no, totta kai sitä voisi olla enepi vielä, mutta suurin syy on että kroppasi on vedetty tietoisesti aivan piippuun. Ja kevennellessä tuntee jumit paremmin kuin kovalla treenikaudella/ viikolla. Varmasti vielä ens viikollakin on jumia, ja treeni voi tuntua tukkoiselta jopa 2-3 viikkoa oikein kovan kauden jälkeen. Mutta se on tarkoituskin. Joskus enemmän kuin viikon kevennys on hyväksi. Jopa 3-4 viikkoa ihan mukavaa ja leppoisaa treeniä olis hyväksi kaikille kovaa ympäri vuoden treenaavalle. Jos treenaa sitten 10-11 kk kovaa, niin kyllä se lihas ehtii kasvaa. Fiksumpaa se on kuin treenata 12kk tyyliin 3-4 viikkoa kovaa ja yks kevyempi viikko. Kyllähän muissa lajeissa kevennellään pidempiäkin aikoja.
Mutta päivän treeneihin. Eli kahentoista pinnoilla "into piukeena" GB:lle tekemään kevyttä yläkropan punttia.
Tais olla enemmänkin lihakset piukeena :lol:
BTW määki voisin joskus kokeilla Pilatesta ;)
Tais olla enemmänkin lihakset piukeena :lol:
BTW määki voisin joskus kokeilla Pilatesta ;)
Eilen ei ollut kyllä piukeena mitkään muut kuin hermot ja tänään näköjään ollaan jatkettu saman kaavan mukaan. Eli parempi vissiin pistää nyt puhelin kiinni, mennä päikkäreille ja sen jälkeen tehä jotain hyvää ruokaa ja pikku herkkua, jos vaikka helpottais...
Eli tää viikko on otettu toooooodella löysästi noin treenien suhteen...niin kuin pitikin. Vaikka Teemu ei taidakkaan sitä uskoa, kun muistuttaa mua siitä joka toinen päivä! :lol: :p :piis:
Mut enhän mä oo käynyt oikeastaan salillakaan eli ns. pakostakin on mennyt "kevyesti". :D
Tänään (rutiineiksi muodostuneiden päiväunien jälkeen) menin Finnbodylle 45 minuutin venyttelytunnille. Oli oikeastaan kiva olla taas jonkun muun ohjaamalla tunnilla, kun osa venytysliikkeistä on pikkusen erilaisia joita itse tekee -tai ohjaa. Pahaksi onnekseni tajusin kuitenkin olevani myös vanhempiakin asiakkaita kankeampi...jep,jep...taas täytyy pohtia tätä liikkuvuus asiaa lisää. Joka lihasta kiristää eli luultavasti illalla vielä tv:n ääressä on uudet venyttelyt edessä...
Ja sitten kävin tänään taas työkaverini kanssa notkumassa Itäkeskuksen Prismassa ja mukaanhan tarttui sitten uutuuttaan kiiltävä leuanvetotanko! :rock: Kuhan tästä tankkailen pikkusen kasviksia ja jauhelihaa naamariin sekä syön jälkkäriksi jäisiä vadelmia :kuola: , niin alkaa leuanvetotangon testaus! :thumbs:
Huomenna onkin sitten taas vuorossa omia treenejä ja spinning-ohjausta sekä ensi viikosta alkaen käynnistyy sitten ihan uudet kuviot ja treeni-ohjelmat! :rock:
Tänään kävin tuurailemassa yhden spinnun. Siihen päälle vielä kevyttä punttijumppaa...lähinnä selkää, rintaa ja vatsoja. Ei mitään ihmeellistä. Loppuun vielä venyttelyä ja selän liikkuvuutta.
Huomenna sitten aattelinkin jo alotella uudella treeniohjelmalla. Ja tähän loppuu keventely!
Rautateemu
21.03.2009, 23:28
Tänään kävin tuurailemassa yhden spinnun. Siihen päälle vielä kevyttä punttijumppaa...lähinnä selkää, rintaa ja vatsoja. Ei mitään ihmeellistä. Loppuun vielä venyttelyä ja selän liikkuvuutta.
Huomenna sitten aattelinkin jo alotella uudella treeniohjelmalla. Ja tähän loppuu keventely!
Mut rauhassa nyt... ei se kroppa ole vielä täydin palautunut viikossa. Ekat treeni maltilla ja mukavasti vaikka tekiskin mieli ärjyä:)
Mut rauhassa nyt... ei se kroppa ole vielä täydin palautunut viikossa. Ekat treeni maltilla ja mukavasti vaikka tekiskin mieli ärjyä:)
No pyörsin päätökseni, enkä treenaakkaan tänään. Nyt aamulla ihan tukkonen olo ja tappi otsassa olkapään ja alaselän takia. Hiphei...päivä varmaan sujuu mukavasti...NOT! :mad:
Aamun kiukuista on selvitty..ehkä!
Oikeastaan nää jumit, ja se ettei ne parane ovat saaneet mut suhteellisen ärsyyntyneeksi lähiaikoina. Ja siis ärsyynnyn ihan siis pienistäkin asioista...ehkä mitättömistäkin. Sen lisäks ens viikolla mulla alkaa kotona taas remppa eli joudun hetkeksi evakkoon. Tätä remppaakaan ei olla urakoitsijan kanssa ihan yhteisymmärryksessä saatu sovittua, kun menivät ja tuhosivat mun lattian. Taitaa jonkun sortin ressiä pukata. Eikä sitä muuten mitenkään auta se, että ihmiset yrittävät neuvoa miten pitäis toimia tai treenata. Yksinkertaisesti nyt asia on niin, että mä ja mun kroppa päätetään mitä tehdään. Eli kropan ehdoilla mennään. Ens viikoksi oonkin varannut ajat sekä fyssarille, että urheiluhierojalle.:thumbs: Käsittelyyn otetaan alaselkä, perse, olkapäät ja kädet. Polvet on jo menetetty, niihin otan MSM:ää! :D
Mut tänään päivällä lähdin sitten ulkoilemaan hetkeksi,sillä oli niin ihana aurinkoinen sää ja olin muutenkin herännyt näin sunnuntaiksi ihan liian aikaisin eli luppoaikaa löytyi. Iltasella vielä ohjaamaan spinnua 55 minuuttia. Täytyy yrittää nyt vähän niitä tuntejakin karsia, sillä tuntuu, että poljen koko aika. Vaikka todellisuudessa mulla kyllä on vaan 2 tuntia viikossa...tai sitten oon vaan viettänyt liikaa aikaani Finnbodylla, että tuntuu siltä että koko ajan oon jotain aerobista tekemässä. :lol:
Mutta nyt ruokaa vielä nassuun ja sitten syvävenyttelyä. :)
No mua vissiin potkittiin tossa vähän perseelle eli tein tänään kevyen punttijumpan.
Tämmöstä:
1. Pystypunnerrus kp: 10/10 kg, 3x8/12,5 kg
2. Dippi: 3x6
3. Hauis tangolla: 3x8/18 kg
Supereina
4. Viparit sivulle kp, yks käsikerrallaan kevyesti pumppaillen: 3x15/3 kg
Takaolkapääsoutu: 3x12/32 kg
5. Hauis hammerina: 3x10/8 kg
Mitään en tehnyt tappiin asti ja palautuksetkin olivat lähes olemattomat eli tähän treeniin upposi reilu puoli tuntia. Lisäaikaa vei ehkä se, että treenasin Finnbodylla ennen spinnua ja tottahan toki asiakkailla on silloin aina asiaa, kun teet omaa treeniä. Mutta suotakoon se heille.. :)
Sen jälkeen siis 45 minuuttia spinnua ja kolmas päivä putkeen polkemista kyllä tuntui jaloissa...onneks nyt on sitten pientä taukoa spinnailemisesta... :)
Huomenna sitten fyssarin hoitoon, ja jos ehdin niin pikku jalkajumppa ennen sitä...
niihin otan MSM:ää!
MSM rokkaa ;)
Nyt on sitten vihdoin kotiuduttu evakkoreissulta...uusi lattiakin kiiltää kauneuttaan kotona. Oon siihen hyvin tyytyväinen. :thumbs:
Eilen tuli tossa sitten pikkusen treenailtuakin...jalkoja meinaan... Arvatkaapas kuinka jumissa olin taas loppuillasta? :hmm: Ei toi alaselkä vieläkään ota avautuakseen ja sekös potuttaa...
Tämmösiä liikkeitä siis:
1. Etukyykky ja takakyykky (ihan vaan kevyillä painoilla, sillä vielä kevennellään..oiskohan ollut molemmissa joku 45 kg)
2. Sjmv (tekniikkaa toljotellen, painoja joku 50 kg)
3. Yhdenjalankyykky: ilman painoa ihan alas venyttäen
4. Vaakahacki: 3x8/70-90 kg
5. Mahoja muutama sarja
En muista mitä oon tänne viimeks höpötellyt, mutta tiistaina siis kävin fyssarin pakeilla GB:llä ja se nyt lopullisesti sit totes, että lonkankoukistajathan ne siellä eniten jumittaa. Siks alaselkäkin tommonen PASKA! :D Jalkatreenit tympii tällä hetkellä ihan sairaasti..ei tee yhtään mieli tehä niitä, kun tietää että selkään juilii ja sitten seuraavana päivänä se taas jumittaa. Muutenkin vissiin tää treenimotivaatio taas vähän hakusessa...
Mietityttää se dieetin aloittaminenkin kuukauden päästä, että onko siihenkään tarpeeks motivaatioo, kun nytkin joutuu pinnistellä...varsinkin ruoan kanssa, ettei vetäis hirveesti mitään mättöö. Kuitenkin dieetille lähdettäessä pitäis toi motivaatio ja "pää" olla suht kondiksessa, että pääsee tavoitteeseen.
Mut ehkä se tästä, jos vaan noi kaikki jumit sais auki edes hieman...
Tänään kävinkin niitä hoidattamassa taas urheiluhierojalla. Tää oli suht uus paikka, mihin menin...oon käynyt siellä ainoastaan kerran ja siitäkin on yli vuosi aikaa. Ja voin kyllä mainita, että en mee enää! Alko suorastaan pänniä se, että sen tunnin aikana mulle hoetaan melkein nonstoppina kuinka jumissa mä olen. Kyllähän mä nyt sen itekkin tiedän, en kai mä siellä nyt muuten ois!! :hmm: Ja sit kysellään, et miten jumissa mun etureidet on verrattuna takareisiin? - No hiero ne ja totea sit...en mä ite pysty sanomaan tollasii, ku joka paikka jumittaa. Ja sit pyysin, et se hierois mun olkapäät, ni jos hartiat on sama kuin olkapäät, ni ne on nyt sit hierottu! :lol: Tosin olihan nekin tietty jumissa, ei siinä mitään.
Ja olihan se hierojakin ihan hyvä, mutta ei meillä ihan synkannut, kun tää herra taitaa kuulua siihen genreen, jotka ei ymmärrä sitä lihastenkasvatusta ja itsensä tahallaan jumiin bodaamista! Eli JONIIIIII....palaan takaisin sinun pakeillesi parin viikon sisään! :lol: Joni sentään ymmärtää mua ja muita pikkubotareita! :thumbs:
Mieli kyllä parani, kun lähdin hieronnasta sitten Jessien kanssa kahville ja shoppaamaan. Löysin ihanan uuden kevät-takinkin, josta olen hirmu hyvilläni. En meinaan ole aikoihin ostanut mitään kivaa uutta vaatetta. Farkkuja en viitsinyt, kun se olisi ollut melko turhaa...dieetataan nyt hetki ennen niiden ostamista. Ainoastaan se vähän "harmitti", että en kuulukkaan selän kohilta enää ämmä-kokoon, vaan jouduin ostamman L:n takin! :lol: Toisaalta taas han kivaa, että selkäkin on kasvanut... :thumbs:
Mut nyt sitten roudailemaan taas kotia kuntoon. Huomenna salin korvaa myös koti-bodaus eli sohvien ja kirjahyllyjen siirto paikoilleen. Sunnuntaina sitten taas tosi toimiin Meijerille! :rock:
lonkankoukistajathan ne siellä eniten jumittaa. Siks alaselkäkin tommonen PASKA!
Meijerille on tullu uus lonkankoukistajan (ja myös takareisien) venyttelylaite :sweat:
Meijerille on tullu uus lonkankoukistajan (ja myös takareisien) venyttelylaite :sweat:
Joo..testattu on! :) En mä kuitenkaan treenaamatta oo ollut vaikka kevyttä viikkoa oon vedellytkin. ;)
Eilen päivällä duunissa alkoi jo semmoset kivat peppu-pistokset! :p Koko ajan pisti isoon pakaralihakseen. Illalla pääsin sentään siitä eroon, mutta tilalle tuli älyttömät taka -ja sisäreiden krampit, jotka jatkuivat vielä yöllä ja aamullakin.
Hetken mietittyäni peruin spinningin, sillä enhän mä tällä koivella pystynyt kunnolla kävelemäänkään. Omat yläkropan treenit kävin kuitenkin vetäsemässä, sillä sain kyydin salille ja sieltä pois.
Ja nyt ei sitten enää hilavitkuteltu, eikä vedelty pienillä painoilla pitkää sarjaa! Keventelytkin on tällä erää ohi! Mitä nyt alaselkää varotaan joka liikkeessä.
Supereina kaikki:
1. Kp penkki: 8/18 kg, 2x6/20 kg, 6/18 kg (avustaja auttoi noissa parissa sarjassa kädet mulla ylös, ni ei tarvinnut ite runttaa ja käyttää kaikkii voimia :lol: )
Vetokumileuat: 12, 15 2x12 (hihii..on voimat kasvanu...jaksaa enempi!)
2. Vinopenkkikone: 10/45 kg, 10/50 kg, 8/50 kg, 8/40 kg
Meijerin hämppis eli ylävetokone: 10/50 kg, 10/60 kg, 8/60 kg, 12/50 kg
3. Takaolkapääsoutu: 3x15/50 kg
Vatsat: 3x15/25-30 kg
Pohkeita en tehnyt tänään ollenkaan vaan korvasin ne noilla vatsoilla. Ois ollut ihan turhaa alkaa niitä tekemään, kun reisi muutenkin kramppas vähän väliä. Lopussa muutenkin alko jo vähän tympiä se "jalan perässä raahaus", mutta sisulla kuulkaas tein taas! :lol:
Alaselkä nyt on edelleen mitä on, mutta kauhea kuntoutus sillä on meneillään. Treenien jälkeen tosin keskityin enempi venyttelemään takareisiä ja lonkankoukistajaa niissä Meijerin uusissa, hienoissa venytyslaitteissa.
Mutta nyt vedänkin tästä sunnuntain ja sisutreenin kunniaksi vähän Ben & Jerrys jäätelöä (sori Jessie) ja menen hetkeksi päikkäreille, ni jaksaa sit illalla taas äheltää selälle liikkuvuustreeniä ja venyttelyä. :thumbs:
Rautateemu
30.03.2009, 11:42
Eilen päivällä duunissa alkoi jo semmoset kivat peppu-pistokset! :p Koko ajan pisti isoon pakaralihakseen. Illalla pääsin sentään siitä eroon, mutta tilalle tuli älyttömät taka -ja sisäreiden krampit, jotka jatkuivat vielä yöllä ja aamullakin.
Jumien auonnan jälkeen se kevyt jalkatreenikin tais olla liikaa. Ens kerralla hieronta vasta koipireenin jälkeen. Näin vahingosta viisastuneena.
1. Kp penkki: 8/18 kg, 2x6/20 kg, 6/18 kg (avustaja auttoi noissa parissa sarjassa kädet mulla ylös, ni ei tarvinnut ite runttaa ja käyttää kaikkii voimia :lol: )
Vetokumileuat: 12, 15 2x12 (hihii..on voimat kasvanu...jaksaa enempi!)
Onhan ne voimat kasvanut, kohta menet käsipainopunnerruksissa miehistä ohi!:rock:
Jumien auonnan jälkeen se kevyt jalkatreenikin tais olla liikaa. Ens kerralla hieronta vasta koipireenin jälkeen. Näin vahingosta viisastuneena.
Teeemuu!!!! Ei se niin mennyt! :lol: Eka oli jalkatreeni ja sit hieronta... Sama kai se on missä järjestyksessä sen tekee, ku kuiteskin jumittaa! :p
Onhan ne voimat kasvanut, kohta menet käsipainopunnerruksissa miehistä ohi!:rock:
Hoho..niin varmaan! :lol: :p
Mutta tämmöstä siis tänään:
1. Lattiapunnerrus: 8/30 kg, 8/40 kg, 8/45 kg, 6/50 kg, 7/50 kg, 10/30 kg
2. Pystypunnerrus tangolla istuen: 8/30 kg, 2x7/35 kg, 10/30 kg
3. Arnold punnerrus: 10/8 kg, 12/7 kg, 14/7 kg
Superit:
4. Hauikset vinopenkissä tempolla 2-0-1: 2x10/7 kg, 12/7 kg, 6/6 kg (lopussa kädet oli niin tiltissä, et vikasta sarjasta ei tullut mitään)
Viparit sivulle istuen tempolla 2-0-1: 10/5 kg, 12/5 kg, 10/5 kg, 10/4 kg
5. Hauikset taljassa kädet polviin tuettuna: 9/35 kg, 2x12/30 kg
Ojentajapunnerrus taljassa: 15/20 kg, 2x12/30 kg
Huomenna sitten koipia...ehkä kevyesti.... ;)
Ai nih...sitten mä eilen otin kotona vähän kuvia..täs ois yks pikku pose.
Rautateemu
31.03.2009, 01:24
Teeemuu!!!! Ei se niin mennyt! :lol: Eka oli jalkatreeni ja sit hieronta... Sama kai se on missä järjestyksessä sen tekee, ku kuiteskin jumittaa! :p
No perkele kun oot rampannu siellä hierojalla niin joka halavatun päivä, et ei voi tietää onko ennen vai jälkeen ;)
Eli eilen kävin tekemässä ihan pienen jalkajumpan kevyin painoin alaselkää varoen. Enempi siinä taas perse meni jumiin ja sieltä se säteilee sinne alaselkään. Lonkankoukistajatkin vaikuttaa.
Mut nämä liikkeet tein:
1. Prässi
2. Vipuvarsihacki (oli yllättävän kevyttä..eli kuhan jumit on häivytetty voi pistää ihan huolella painoa lisää :lol: )
3. Superina reiden ojennukset ja koukistukset istuen
4. Vatsarutistuksia
Olin suunnitellut päivällä vielä, että tekisin myös pohkeita, mutta iltasella niihin oli iskenyt joku ihme jumi/kramppi kanssa, joten jätin väliin. Myös vasemman nilkan etupuoli on ollut pari päivää jo hieman kipeä. En ees lähe arvailemaan, että mistä johtuu.... :D
Tänään olikin sitten treeneistä lepoa ja senkin ajan sitten vietin töissä. Karsee päivä. Kotiin, kun pääsin niin nukahdin sohvalle...taidankin jatkaa samalla linjalla loppu-illan. :)
Muutama päivä on tässä hurahtanut töiden parissa. Pitkää päivää on saanut tehdä, kun muut ovat olleet kipeitä ja salille en ole ehtinyt...ja sekös on saanut mut kiukkuseks. Toisaalta sitten taas, kun ois ehkä ehtinyt niin ei ole hirveesti huvittanut. Motivaatio on siis ihan hakusessa. Ja se johtuu lähinnä tosta selästä. Sillä se on vieläkin ihan jumissa. Ei paljoo huvita ähkii salilla, kun käsipainojakaan ei meinaa maasta saada nostettua ilman, että selässä tuntuis. Jalkatreenit on jätetty nyt pois hetkeksi tämän takia ja niiden tilalle on otettu vaan yläkropan pumppia. Jos tätä nyt kauan jatkuu, niin sit en kyllä enää tiiä mitä teen...ottaa sen verran päähän. Aikalisä koko bodaukseenkin on jo käynyt muutaman kerran mielessä.
Mutta sitten tähän päivään. Aamulla herätessä kurkku oli kipeä. :( Mietin, että nytkö se hemmetin tauti on tullut mulle, joka töissä kiertää. Vitamiinit, glutamiinit ja muut mömmöt naamariin ja takas peiton alle. :rock: Iltapäivällä sitten joutu jo nousemaan ylös ja suunnistamaan Finnbodylle ohjaamaan spinningiä 55 min. Täysillä vedin, kun pitkästä aikaa pääsin pyörän päälle ja lopputunnista housut ja paita oli jo ihan märät. Myös alaselkä alkoi kertoilemaan itsestään viimesillä minuuteilla...ei tainnut ihan tykätä menosta.
Tän "alkulämmittelyn" jälkeen menin vielä hetkeksi salin puolelle tekemään pari liikettä rinnalle ja vatsaa. Eli näin:
Penkki: 8/30 kg, 7/40 kg, 5/45 kg
Vinopenkki kp: 7/17 kg, 5/18,5 kg, 5/17 kg
Vatsaa 3x15/25-30 kg
Nyt sitten ruokaa naamaan ja illalla on pakko näköjään vielä tehä selälle venyt ja liikkuvuustreeniä.
Huomenna sit teen jonkun pumppeliinin selälle, olkapäille ja käsillä...mitä nyt sit keksinkään... :p
Tänään GB:llä pientä jumppaa. Mieliala ei ollut mitä mahtavin, eikä se tosiaankaan kohonnut treenatessa. Ikävä painaa mieltä..ei sille mahda mitään. :(
Mutta tämmöstä:
1. Penkki: 10/35 kg, 8/40 kg, 8/45 kg, 3/50 kg, 4/47,5 kg
2. Vetokumileuat minikumilla: 6, 3x8
Superit:
3. Vinopenkki kp: 7/17,5 kg, 5/17,5 kg, 6/15 kg, 12/12,5 kg :mad:
Ylätalja: 10/45 kg, 10/50 kg, 8/55 kg, 10/40 kg
4. Pohkeet istuen: 10-12/ 35-55 kg
5. Erilaisia vatsoja
Lopuks vielä venyteltiin passiivisesti Teemun kanssa mun alaselkää, takareisiä ja lonkankoukistajia. Heti tuntuu selkä paremmalta...eli jotain hyvää sentäs. :cool:
Rautateemu
07.04.2009, 21:27
Tänään GB:llä pientä jumppaa. Mieliala ei ollut mitä mahtavin, eikä se tosiaankaan kohonnut treenatessa. Ikävä painaa mieltä..ei sille mahda mitään. :( Juu, sen huomas. Mutta kyllä se mieli siitä vielä paranee :)
Lopuks vielä venyteltiin passiivisesti Teemun kanssa mun alaselkää, takareisiä ja lonkankoukistajia. Heti tuntuu selkä paremmalta...eli jotain hyvää sentäs. :cool: Noita parivenytyksiä voit tehdä salilla jonkun treenikaverinkin kanssa. Paremmin pystyy yhdessä venyttämään. Vaikka pari kertaa viikossa. Lähtee siitä taas ne jumit aukeamaan:thumbs:
Jonna1983
08.04.2009, 19:26
Kiva olis saada kuvatuksia noista venytyksistä! Vois sit itekin hyödyntää... :)
Voi vitsi mua väsytti tänään, kun kello pärähti taas soimaan klo 6! Yritän joka ilta, että pääsisin aikaisin nukkumaan, mutta eihän siitä mitään tule! Tänään siis taas uusi yritys...
Ruokailuja olen tänään hieman tarkastellut ja pistänyt kaiken syömisen ylös. Itseasiassa pidän nyt Teemulle ruokapäiväkirjaa, niin en voi lipsua syömisistä. Tai niin se on mulle helpompaa. Eli kun joudun raportoimaan syömiset jollekkin taas hetken aikaa, niin pääsen (ehkä) siihen normi syömiseen taas kiinni. :)
Oon myös kokeillut dieettiä varten uusia reseptejä, sillä tuppaan kyllästymään samaan ruokaan yllättävänkin nopeasti. Tänään ruokalistalla oli seitifilettä, jota olin jossain mielenhäiriössä muutama viikko sitten kiikuttanut kotiin. :p Ja siis just, kun meillä oli siitä seitistä eilen Teemun kanssa puhe! Mut joo...seiti ei tule missään tapauksessa kuulumaan mun dieettiruokavalioon...hyj helvete millasta sontaa!! Nälkä jäi, kun loppuun asti en voinut syödä eli kohta tekemään lisää ruokaa! :D
Muita semmosia dieettiruokia joita olen hieman mietiskellyt on mm. : Maustepaahdettu lohi, kasvikset, raejuusto/mozzarellajuusto ja oliiviöljy (on siis protsku-rasva ateria), mun normi jauheliha-chiliriisi hässäkkä :D , kanankoipisalaatti oliiviöljyllä, jauheliha-tomaattikastiketta ja täysjyväpastaa, tonnikala-kasvismunakas tuorejuustolla, kaurapuuro marjoilla ja mehukeitolla, herkkurahka eli rahkaa, appelsiinia segmenteinä ja lesitiiniä.....ja monia muita normi ruokia! :D Miten niin kulinaristi? ;)
No oikeastaan mun pitää veivata näistä ruoista siks tämmösiä, sillä kana ja riisi plainina ei vaan mee alas. Ja kerta kokki/kondiittori olen ammatiltani, niin maistuvaa ruokaa nyt myös sitten tehdään. :kuola:
Mut juu..kävin mä tänään treenaakin:
1. Meijerin ylävetokone: 20/40 kg, 2x15/40 kg
2. Pystypunnerrus kp: 8/10 kg, 10/14 kg, 2x8/14 kg
Superit:
3. Hauis hammerina: 8/12 kg, 8/11 kg, 6/11 kg (surkeeta)
Ojentaja punnerrus: 10/25 kg, 10/27,5 kg, 12/27,5 kg
4. Takaolkapääsoutu: 3x12/50 kg
Viparit: 12/5 kg, 2x10/5 kg
Ja loppuun vielä Helgan opastamana "Linda-vipareita"...vähän ne ottaa olkapäähän! :eek: Tein vaan ton sarjan loppuun 2:lla kilolla.
Sitten mä vielä harjottelin tulevaa dieetti varten...tein vallan 5 minuuttia crossaria treenien päälle. :lol: Ja hetken makoilin vielä takareiden venytyslaitteessa sekä venyttelin alaselkää. :thumbs:
Nyt sitä ruokaa.....
Rautateemu
08.04.2009, 20:53
Jäykät venyttelijät ry :D Jos vaikka jotku asiantuntevammat ja venyvämmät tekis ne. Vaikka Gym TV:lle
Oon myös kokeillut dieettiä varten uusia reseptejä, sillä tuppaan kyllästymään samaan ruokaan yllättävänkin nopeasti. Tänään ruokalistalla oli seitifilettä, jota olin jossain mielenhäiriössä muutama viikko sitten kiikuttanut kotiin. Ja siis just, kun meillä oli siitä seitistä eilen Teemun kanssa puhe! Mut joo...seiti ei tule missään tapauksessa kuulumaan mun dieettiruokavalioon...hyj helvete millasta sontaa!! Nälkä jäi, kun loppuun asti en voinut syödä eli kohta tekemään lisää ruokaa!
Muita semmosia dieettiruokia joita olen hieman mietiskellyt on mm. : Maustepaahdettu lohi, kasvikset, raejuusto/mozzarellajuusto ja oliiviöljy (on siis protsku-rasva ateria), mun normi jauheliha-chiliriisi hässäkkä , kanankoipisalaatti oliiviöljyllä, jauheliha-tomaattikastiketta ja täysjyväpastaa, tonnikala-kasvismunakas tuorejuustolla, kaurapuuro marjoilla ja mehukeitolla, herkkurahka eli rahkaa, appelsiinia segmenteinä ja lesitiiniä.....ja monia muita normi ruokia! Miten niin kulinaristi?
Nonii, löytyhän se ilo sieltä. Vaikka sitten dieettiruuan kautta :lol:
Tärkeintä on että osaa välillä ottaa lunkisti, eikä treenijuttuja liian vakavasti. Kerranhan täällä eletään ja bodaillaan (jos uskoo jälleensyntymiseen, niin seuraavassa elämässä saattaa ollakin sitten tietokonenörtti, tai harrastaa maratonjuoksua :p). Jos menee ilo ja maku reenistä, niin mitä siitä hyötyy?
Jäykät venyttelijät ry :D Jos vaikka jotku asiantuntevammat ja venyvämmät tekis ne. Vaikka Gym TV:lle
Niin tai sit me voidaan tehä ne sinne...älä päästä itseäsi tähän kuntoon-video! :lol: Esittää kaks puupökkelöä!
Nonii, löytyhän se ilo sieltä. Vaikka sitten dieettiruuan kautta :lol:
Tärkeintä on että osaa välillä ottaa lunkisti, eikä treenijuttuja liian vakavasti. Kerranhan täällä eletään ja bodaillaan (jos uskoo jälleensyntymiseen, niin seuraavassa elämässä saattaa ollakin sitten tietokonenörtti, tai harrastaa maratonjuoksua :p). Jos menee ilo ja maku reenistä, niin mitä siitä hyötyy?
No tänään oon ootellut dieetin alkamista....saa sit nähä mikä fiilis huomenna. Mut ei tänäänkään mikään maailman paras treenifiilis ollut, mutta parempi tosin kuin eilen. :)
Niin siis vielä Jonnalle! Jos sattuu joku päivä kamera mukaan salille, niin voin yrittää ottaa kuvia venyttelyistä tännekkin. Tai sitten googlettamalla voi löytyä myös jotain....ite katsoin, mutta en jaksanut hirveesti etsiä -> laiska! :lol:
Tai jos törmäät muhun nyt 18.4 Kulttuuritalolla niin ota hihasta kiinni, niin voin yrittää selittää niitä venytyksiä sulle....tai sitten heittäytyä Kultsan lattialle ja näyttää ne! :lol:
Tänään töissä oli ihanan kevyt päivä. Ei tapahtunut mitään ihmeellistä ja pääsi jo ajoissa pois. Pääsiäisloman kunniaksi meninkin hakemaan lääkäristä pikkusen lihasrelaxanteja tohon perse-alaselkä jumiin...jos ne vaikka sit auttais...
Ja eksyinhän mä samalla reissulla myös Finnbodylle katsomaan pace-laitteet läpi, jotta tiedän maanantaina viedä tunnin oikein läpi....siellä olessa hyppäsinkin ihan extempore spinning-pyörän päälle 45 minuutiksi. Oli oikeastaan kiva polkea pitkästä aikaa jonkun muunkin tunnilla kuin omalla.
Mut juu..näköjään taas on nälkä...eli syömään... :)
Pääsiäisloman kunniaksi meninkin hakemaan lääkäristä pikkusen lihasrelaxanteja ja handelista eurokossun tohon perse-alaselkä jumiin...jos ne vaikka sit auttais...
Korjattu.
Korjattu.
No voi vattu sun kanssas... :D Joo, pönttö sekasin vaan, niin selkäkivut unohtuu!! :rock: :lol: :p
Tänään ollut semmosta pientä show-meininkiä ilmassa....tsemppiä Wemmahlle! :)
Mulla oli tänään treenit GB:llä ja onneks otin vuoden alussa sinnekkin kortin. Hirveesti oon saanut sieltäkin uusia tuttuja ja meininki on mahtava! :thumbs: Tänään olikin oikein kivaa salilla ja treenitkin kulki. Harkitsin jopa tosta Meijerin kortista lopullisesti luopumista, mutta saas nyt kattoo sitä sit...
Tämmöstä:
1. Dippi 8, 6/5kg, 2x5/6,25 kg + vetokumipumppi 10 :rock: :rock:
2. Hauis tangolla: 2x10/23 kg, 6/25,5 kg
3. Pystypunnerrus kp: 8/10 kg, 8/12,5 kg, 8/15 kg, 7/15 kg, 2/15 kg -> 5/12,5 kg (ei oikein tossa lopussa ihan mennyt putkeen eli suoraan vaihto pienempiin)
Superit:
4. Takaolkapääsoutu: 15/45 kg, 3x15/50 kg
Viparit: 4x12/5 kg
5. Pohkeet istuen: 12/55 kg, 2x12/50 kg :rock:
Vähän oli tommosta ruuhkan poikasta salilla, joten joutu vähän odottelemaan käsipainoja ja muuttaa facepull takaolkapääsouduksi ja viparit taljasta käsipainoihin....mutta eipä tuo haitannut...
Treenien lopuksi vielä mussuttelin riisiä ja tonnikalaa GB:n löhösohvilla ja vasta sitten lähdin ajelemaan kohti mökkimaisemia. Eli täällä nyt ollaan. Huomenna sitten vuorossa vaan ulkoilua... :) Tai riippuu tietty siitä kuinka ne relaxantit (ja eurokossu ;) ) puree... :lol:
Rautateemu
10.04.2009, 21:34
:)
Mulla oli tänään treenit GB:llä ja onneks otin vuoden alussa sinnekkin kortin. Hirveesti oon saanut sieltäkin uusia tuttuja ja meininki on mahtava! :thumbs: Tänään olikin oikein kivaa salilla ja treenitkin kulki. Varo vaan sitten niitä söpöjä kamppispuolen poikia ;)
Tai riippuu tietty siitä kuinka ne relaxantit (ja eurokossu ;) ) puree... :lol:
Aika tuhdit "taikalääkkeet" pääsiäiseksi :rock::D
P.S. Ota Pöösä mukaan... mut varo, sen pää ei ehkä kestä noin hurjaa mimmiä ja noin vaffoja lääkkeitä ;)
Varo vaan sitten niitä söpöjä kamppispuolen poikia ;)
No niitähän siellä oli tänään koko sali täynnä... ;) ;)
P.S. Ota Pöösä mukaan... mut varo, sen pää ei ehkä kestä noin hurjaa mimmiä ja noin vaffoja lääkkeitä ;)
Minä vien ja Pöösä vikisee.... :lol: :piis:
Tänään ollut semmosta pientä show-meininkiä ilmassa....tsemppiä Wemmahlle!
:o <3
Tänään kävin tekemässä pikkusen selkää salilla...
1. Vetokumileuat: 3x12
2. Ylätalja: 8/40 kg, 2x8/50 kg, 10/45 kg
3. Latsiveto: 12/20 kg, 3x12/25 kg
Sit yritin vielä tehä kulmasoutua tangolla, mutta parin toiston jälkeen perse veti ittensä taas kramppiin. Se siitä siis ja yläkertaan venyttelemään. Sisko autto hieman venyttelyissä, mutta persettä kyllä juilii kohtalaisen paljon ja se heijastuu taas alaselkään. Eli ei ollu paljoo relaxanteista apua...
Tässä vielä kuva tuosta selästä...
Aamulla heräsin siihen, että selkää särki ihan mielettömästi. Kömmin sängystä suihkuun ja suoraan lekuriin. Alkaa pikku hiljaa ärsyttää tää tilanne, niin että oon päättänyt, että nyt on treenitauon aika. Antaa selän rauhoittua. Viikon tai pari oon päättänyt olla treenaamatta. Jotain pientä jumppaa ja uintia ehkä vain...
Tuskasta ja kivusta huolimatta oli pakko raahata ittensä vielä Finnbodylle pitämään tuntia. Pacessa ja kinesiksessä ei ite tarvinnut tehdä mitään muuta kuin ottaa aikaa ja huudella tahtia. Spinnun vedin sitten ihan vaan sisulla, kipulääkkeen turvin. Painonsiirtoja en itse tehnyt vaan huutelin vaan tahtia...onneks sali oli täynnä ja kaikilla loistofiilis, niin selkäkin unohtu hetkeksi.
Nyt tosin oon juuttunut sohvalle, enkä kyllä nouse tästä kuin sänkyyn yöunille...
No nyt on sitten "maattu" kotona sairaslomalla ton selän takia. Eilinen meni ihan vaan ollessa...en tehnyt oikeastaan mitään. Viime yöksi en enää relaxantteja ottanut, kun vetää kuupan niin jumiin, että tulee sitten vaan nukuttua päivät pitkät. Ja kerta sain muutenkin unta, niin samapa tuo...sen verran löytyy unenlahjoja! :)
Ihan hyvin pystyn kävelemään, istumaan ja makaamaan. Ainoastaan kumartuessa tai kyykistyessä selässä tuntuu ärsyttävästi. Se on siis todella jäykkä. Tietty koko ajan tuntuu pientä "kipua", vaikka tekisin mitä, mutta mun kipukynnys taitaa olla sen verran korkea, että pieni kipu ei jaksa niin paljoa haitata. En tiiä onko sana "kipu" muutenkaan kovin kuvaava tähän tilaan, sillä tuntuu enimmäkseen, että selkä on väsynyt ja kun kumartuu niin tuntuu siltä, että lihakset ei jaksaisi pitää ns. selkää koossa.
No mikä lie siinä nyt onkaan, toivon että se menee nopeasti ohi. (Tosin onhan tää jo helevetin kauan jatkunut.) Yhteenkään painoon en ennen sitä koske! Näin oon päättänyt..vaikka päätös oli vaikea. :hmm: Ja mave on sit varmaankin pannassa koko loppuelämän...se on kuitenkin rikkonut mun selän jo nyt kahdesti. Ja vaakahackkia ei enää ikinä...
Mutta tänään yritin sitten vähän liikutella tota selkää, sillä kotona en pysty toimettomanakaan istumaan. Reilu 60 minuuttia kävelyä (lue=lyllerrystä) auringon paisteessa ja päälle pikkusen selän venyttelyä ja liikkuvuutta. Ja sainpas mä sen pikkusen jopa venymään, vaikka tuntui suht inhottavalta. :evil:
Jos tää ei tän 2 viikon treenitauon aikana häivy tää kipu, niin sitten raahaan selkäni ortopedin pöydälle ja magneettikuviin. Ja jos välilevystä löytyis jotain, niin sit joutuu miettii kaikki jutut uusiks. Mutta se on sit sen ajan murhe se!
Tänään illalla GB:lle kera Wemmahn. Itse olin päättänyt vain venytellä selkää ja heilua GB:N selän venytyslaitteessa. Kuitenkin hyväksi onneksi salin urheiluhieroja oli vielä paikalla ja Elovaaran Maija järjesti minulle pienen selkä-konsultaation hänen kanssaan. Tuomio oli, että etureidet, sisäreidet, lonkankoukistajat ja alaselkä ovat jumissa. Eli eipä ihme jos selkä kippurassa joutuu kävelemään. Loppuajan sitten kilttinä tyttönä puhkuin ja puhisin vaan venyttelymatolla..että teki häijyä!
Huomiseksi sainkin osteopaatiltani peruutusajan naksutteluun....eiköhän se tästä lähde! Ja jos ei lähde, niin sitten multa palaa käpy, nih! :mad: :evil:
Viime perjantaina tuli käytyä osteopaatilla. Ja tähän päivään mennessä selkäkin on jo paljon parempi. Tietty pitkään esim. istuminen jumittaa sitä selvästikkin vielä ja onhan se siis jäykkä, mutta kipu on poissa.
Sen lisäksi, että näköjään kaikki mun alakropan lihakset ovat jumissa, johtuu tämä selkäkipu myös ihan vaan "rakenteellisesta viasta" jos niin voidaan sanoa. Eli mun häntäluu on kääntynyt hieman sisäänpäin. Luultavasti joskus pentuna saanut siihen pulkkamäessä tällin, mistä se on aiheutunut. Eli tämä aiheuttaa sen, että mun häntäluusta lähtevät nivelsiteet, jotka kiinnittyvät myöskin alaselän luustoon ja lantion puolelle ns. kramppaavat herkemmin ja aiheuttavat vetoa ja kipua myös si-niveliin sekä alaselkään. Eli nyt täytyy siis vähän muuttaa treenien laatua ja suuntaa, jotta näiltä ns. krampeilta säästyttäisiin.
Ja kun nyt suuntaa alettiin muuttamaan, niin muutetaan samalla sitten saliakin. :) Eli aion nyt lopullisesti jättää Meijerin mustan prässin ja vipuvarsihackin (niitä tulee eniten ikävä) ja siirtyä kokonaan GB:lle. Joskus on hyvä tiedostaa, mikä itselleen on parasta...ja GB:llä on todella hyvä ilmapiiri ja mukava treenata eli sinne on kiva muuttaa. :)
Ikävä tietysti tulee myös Helgaa ja mukavia jutteluhetkiä Meijerillä. Onnea vielä hirveesti Helgalla hienosta suorituksesta bf:n pitkässä sarjassa. :rock:
Yhyyyyy! Just ehdin naamakirjassa hehkuttaa, että törmätään salilla... :(
Mutta terveys ennen kaikkea! Ja mä teen sitten ekskursioita GB:lle :)
Yhyyyyy! Just ehdin naamakirjassa hehkuttaa, että törmätään salilla... :(
Mutta terveys ennen kaikkea! Ja mä teen sitten ekskursioita GB:lle :)
No onhan mulla se kortti vielä hetken voimassa eli eiköhän ehitä törmätä vielä. Ja tuut sitten joku päivä tekee yhteistreenejä GB:lle! :)
Selkä on tuntunut tämän viikon jo paljon paremmalta. Viime perjantainen osteopaatilla käynti auttoi siihen valtavasti. Selkä lähti paranemaan kuin itsestään. Tietysti töiden jälkeen (seisoma työ) se on edelleenkin aika väsynyt ja oikuttelee..se ei siis tykkää työnteosta! :)
Mut eilen kuitenkin pääsin jo salille tekemään hieman yläkroppaa. Supereina kaikki. Sarjat 3x 8-12
1. Kp. penkki
Vetokumileuat
2. Vinopenkkikone
Ylävetokone
3. Takaolkapääsoutu
Pohkeet istuen
Treenin päälle oli vielä hieronta. Eiköhän tää tästä taas... :evil:
Eilen treeniä GB:llä Teemun kanssa. Olo oli alkuun hieman huonovointinen ja väsynyt ja siitä syystä myös kiukkunen. Ja muutenkin treenit tuntu puulta. Selkä on sentään hyvä, mutta motivaatio hävis sen sileän tien. On se jännä, kun ei pääse treenaa niin haluais hirveesti ja sitten, kun taas pääsee niin ei paljon jaksa kiinnostaa. Kait tää joskus menee ohi....sitä ootellessa.
Tai sitten tarvitsen vain pienen irtioton, että jaksaa taas raataa. Kuitenkin mulle on tän talven ja kevään aikana sattunut kaikenlaista ja treenitkin ovat olleet katkolla tuon tuostakin.
Mutta eilisen reenit:
1. Lattiapunnerrus smithissä (siinä joka suuntaan liikkuvassa hirvityksessä :D )
Hauiskääntö kp.
2. Penkkipunnerrus kp vasarana vissiin
Keskitetty hauis
3. Olkapäärääkki (sis: sivuviparit, etuviparit ja pystypunnerrukset putkeen)
4. Staattiset pidot
Vatsarullaus jumppapallolla
Ja sit kokeiltiin muitakin eri liikkeitä hauiksille ja rinnalle, joista ranteet ei kyllä tykänneet. Vasen ranne olikin illalla aika kipeä.
Huomenna sitten töissä taas "pitkää vuoroa" , mutta onneksi siinä kesken päivän on sen verran luppoaikaa ja hiljasta, että aattelin karata salille ja tulla sitten taas takaisin jatkamaan töitä... :lol:
Mr. Jones
24.04.2009, 22:08
Lopeta Ninnu turha kiukkuilu ja ota ota sellainen hulvaton asenne aina kun saavut salille!
Laulakaa vaikka Teemun kanssa vanhoja Jamppa Tuomisen biisejä(pakostakin alkaa naurattaa) sarjojen välillä.
Sit kun aloittaa sarjan niin taas 100% keskittyminen päälle.
Mulla on aina hyvä fiilis salille tullessa, salilla ollessa ja pois lähtiessä ja se on pirun mukavaa! :D
Lopeta Ninnu turha kiukkuilu ja ota ota sellainen hulvaton asenne aina kun saavut salille!
Laulakaa vaikka Teemun kanssa vanhoja Jamppa Tuomisen biisejä(pakostakin alkaa naurattaa) sarjojen välillä.
Mulla on aina hyvä fiilis salille tullessa, salilla ollessa ja pois lähtiessä ja se on pirun mukavaa! :D
Jos se oiskin noin yksinkertaista, niin voisinkin niin tehdä. Teemu kyllä tietää kaikki syyt, miksi välillä kiukuttaa ja oon alamaissa... :( Tosin yritän kyllä "parantaa tapani", ettei Teemun tarvitsis kuunnella mun kiukkujani... Ois se hirveetä jos Teemuakin alkais sitten kiukuttamaan. Kaksi kiukkusta kaksosta salilla ei oo hyvä juttu... :evil:
Enkä mä ees osaa yhtään Jamppa Tuomisen biisiä... :lol:
Rautateemu
25.04.2009, 09:49
Mulla on aina hyvä fiilis salille tullessa, salilla ollessa ja pois lähtiessä ja se on pirun mukavaa!
Mr J karaokessa...
http://www.youtube.com/watch?v=4rmlpcg2_qk
Jos se oiskin noin yksinkertaista, niin voisinkin niin tehdä. Teemu kyllä tietää kaikki syyt, miksi välillä kiukuttaa ja oon alamaissa... :( Tosin yritän kyllä "parantaa tapani", ettei Teemun tarvitsis kuunnella mun kiukkujani... Ois se hirveetä jos Teemuakin alkais sitten kiukuttamaan. Kaksi kiukkusta kaksosta salilla ei oo hyvä juttu... :evil:
Enkä mä ees osaa yhtään Jamppa Tuomisen biisiä... :lol:
En mä kiukkua samaan aikaan... joskus vähän murahdan, et sarjat saa tehtyä :lol:
Mr J karaokessa...
http://www.youtube.com/watch?v=4rmlpcg2_qk
Jahas, jahas...Teemu taitaa tietää Jampan biisit! :D
Ja Jonnellekkin tiedoksi, että tänään on ollut erittäin hyvä päivä. :) Vaikkakin aamulla piti aikasin lähteä töihin, treenata välissä ja kohta lähteä takaisin sorvin ääreen.
Mutta treenasin hiukkasen jalkoja ja huomaa kyllä etten niitä ole melkein kuukauteen tehnyt. Pikkusen olin jo huolissani aikaisemmin, että onkohan jalat jo kutistuneet, mutta ojennuksia tehdessäni huomasin, että tallella on...onneksi! :rock: Selkäkin yrittää tällä hetkellä sanoa, että helevetti minkä teit, mutta on senkin pakko oppia, että nyt ei saa enää olla kipeä! :D
Fiilis oli pikkusen väsynyt salille mentäessä ja, koska olkapäitä on treenattu nyt useaan otteeseen olivat nekin väsyneet. Eli pystypunnerrusta pienemmillä painoilla kuin yleensä. Mut eipä haitannut, hyvin niitäkin kolottaa.. :thumbs:
Mutta tämmöstä:
1. Dippi: 5, 8, 2x5/5 kg + vetokumikevennetty 10
2. Pystypunnerrus kp: 8/10 kg, 10/12,5 kg, 8/12,5 kg, 12/12,5 kg
Vetokumileuat: 3x6 (tuntu raskaalta, tosin kumikin oli pienempi)
3. Ylätalja: 8/40 kg, 2x8/50 kg, 10/45 kg
4. Reiden ojennus: 15/35 kg, 2x12/40 kg
5. Askelkyykkykävely: 30 askelta, 60 askelta (testasin tätä ihan vaan huvikseni, että mitä selkä sanoo. Sen takia ilman painoja. Lopussa liike ei meinannut loppua olleskaan. :D Ois kyllä vielä mennyt, mutta aattelin, että 60 askelta riittää :lol: )
6. Vatsarutistus koneessa: 3x15/30 kg
Salilta lähdettäessä (ja vieläkin) etureidet meinas lähteä alta. Eli ainakin nää pari liikettä meni perille...Huomaa kyllä tosiaan, että jalkoja ei oo hetkeen tehty. Mutta nyt 10 minuutin lepo :D ja takaisin töihin... :hmm:
Eilen spinningiä 55 minuuttia. Luulin, että etureidet olisivat viimeistään sillä jo pikkusen rentoutuneet, mutta ei! :D Tänään kävely on ollut oikeaa ankkataaperrusta... :lol: Hyvin tommonen pikku treeni kyllä jumitti...ei voi muuta sanoa!
Tänään sitten spinnua 45 minuuttia ja jo heti ekan minuutin aikana sisäreisi kramppasi..mutta onneksi vaan vähän ja lopulta se meni ohi. Vähän siinä ehdin jo miettiä, että mitäs sitten jos se kramppaa kunnolla enkä voi jatkaa polkemista! Ois pitänyt vissiin ohjata tunti sitten seisaaltaan... :lol:
Nyt sitten siman tekoon ja nukkumaan. Eilinen migreenin alku on vaivannut vielä tänäänkin ja olo on ollut vähän ällö...huomenna sitten lepoa treeneistä ja hampilääkäriin....iik!! :eek:
Tänään pääsi onneksi salille. Ollut töissä sen verran hässäkkää, ettei päässyt ihan niin kuin olin suunnitellut.
Kivaa oli kyllä treenata, kun treenikin onnistui ja ennätykset paukkuivat joissakin liikkeissä.
Kaikki supereina:
1. Kp. penkki: 2x8/18 kg, 10/18 kg, 8/18 kg
Vetokumileuat: 15, 3x12
2. Vinopunnerruskone: 10/40 kg, 8/40 kg, 10/40 kg, 10/42,5 kg
Meijerin hämppis eli ylävetokone: 10/50 kg, 9/65 kg, 7/70 kg, 8/70 kg
3. Takaolkapääsoutu: 15/55 kg, 12/60 kg, 12/65 kg, 15/55 kg
Pohkeet istuen: 12/50 kg, 12/55 kg, 13/60 kg, 15/62,5 kg
Loppuun vielä venyttelyä...
Rautateemu
30.04.2009, 22:45
Tänään pääsi onneksi salille. Ollut töissä sen verran hässäkkää, ettei päässyt ihan niin kuin olin suunnitellut.
Kivaa oli kyllä treenata, kun treenikin onnistui ja ennätykset paukkuivat joissakin liikkeissä.
Kaikki supereina:
1. Kp. penkki: 2x8/18 kg, 10/18 kg, 8/18 kg
Vetokumileuat: 15, 3x12
2. Vinopunnerruskone: 10/40 kg, 8/40 kg, 10/40 kg, 10/42,5 kg
Meijerin hämppis eli ylävetokone: 10/50 kg, 9/65 kg, 7/70 kg, 8/70 kg
3. Takaolkapääsoutu: 15/55 kg, 12/60 kg, 12/65 kg, 15/55 kg
Pohkeet istuen: 12/50 kg, 12/55 kg, 13/60 kg, 15/62,5 kg
Loppuun vielä venyttelyä...
Siitä se taas lähtee :rock:
Ja Vapputreeniarvoitus vielä päälle: http://www.youtube.com/watch?v=X_ghg13nerE
Tänään tehtiin ensimmäiset treenit pelkästään jaloille, sitten selkäkipujen alkamisen...Suht kevyesti otettiin ja haettiin Teemun kanssa uusia liikkeitä, jotka eivät kuormittaisi liikaa alaselkää...varsinkin kun tuo pieni kiristelykin jo odottaa ihan nurkan takana. :)
1. Superina reiden ojennus ja prässi
2. Reisikoukistus käsipainoilla
3. Reisikoukistus vetokumeilla seisten ja istuen
4. Vatsoja
Ja loppuun vielä pikkusen venytyksiä ja höpötyksiä... :)
Nopeesti murkinaa naamaan GB:n sohvilla ja kohti Vuosaaren uimahallia. Siellä kummipojan ja koko muun poppoon kanssa polskittiin menemään 2,5 h! :lol: Ja hienon uintireissun kruunasi mikäs muu kuin Hesburgerin ateriat ja pehmikset! :kuola:
Tänään on nukuttu pitkään....eli kymmeneen! :D Syöty aamupalaa ja taas löhötty sohvalla telkkaria tuijotellen. Eli siis otettu rennosti. Iltapäivällä sain itseni kammettua Finnbodylle spinning-tuntia pitämään. 55 minuuttia poljin hikihatussa ja mietiskelin, että mitä muuta kivaa aerobista sitä tekis sitten dieetillä. Ulkoliikuntaa, se on selvä. Varmaankin intervalleja. :evil:
Sen verran eilen höpöteltiin jo tuosta välikiristelystä, että 3:lla aerobisella aloitetaan ja kalorit tulee taas olemaan sen 2600-2700 ja siitä sitten lähdetään tiputtelemaan.
Toivottavasti selkä nyt pysyy kasassa ja kaikki menee muutenkin hyvin, että pääsee aloittamaan dieetin aikataulussa. :thumbs:
Nyt syömään ja venymään...
Tänään reenailua GB:llä Teemun kanssa. Sen mielestä mä olin vaikealla päällä, kun vaihtelin painoja ja vempeleitä koko ajan...mun mielestä en ollut yhtään! :D
Oikeastaan välillä mun treenaus meni ihan vaan nauramiseks, kun Teemu seistä tapitti vaan vieressä ja pisti "sanktioksi" joka naurusta kolme toistoa lisää.....tosin ojentajapunnerruksessa se ei paljoo auttanut! ;) :lol: Mä vaan käkätin ja tein... :p
Mut nämä liikkeet tänään:
1. Lattiapunnerrus
2. Pystypunnerrus tangolla istuen
3. Arnoldpunnerrus
4. Superina hauis kp ja viparit istuen sivulle
5. Superina hauis taljassa ja ojentajapunnerrus
Hyvin otti hittiä olkapäät tänään..luulenpa, että huomenna voivat olla pikkusen arat! Illalla vielä venyttelyä koko kropalle! :thumbs:
Eilen kuukahdin illalla jo n. klo 21.30. Olin niin väsynyt eilisestä jumpasta....sitä se nauraminen ja treenaaminen teettää...tosin olinhan mä herännytkin sinä aamuna jo klo 5.30. :D
Tänään sitten kömmin sängystä ylös siinä kymmenen jälkeen eli kellon ympäri oli tullut nukuttua. Aamupalaa naamariin ja treenaamaan taas. Sen verran kuitenkin laiskotti, että lyllersin vaan tohon Finnbodylle, jossa itsekkin pidän tunteja. Nykyään, kun mun jalkatreenit on enempi tommosia alaselkää säästäviä, niin tää treeni oli helppo tehdä sielläkin.
Ihan fiiliksellä pistelin menemään..mitään en kirjotellut ylös, mutta suunnilleen yritän ne tähän muistella:
Superina:
1. Reiden ojennus: alkuun muutama lämppäri, 3x12/45-50 kg
Reiden koukistus istuen: alkuun lämppärit, 3x12-15/40-45 kg
2. Vipuvarsi prässi: 12/90 kg, 2x12/110 kg (pakko oli kokeilla tätäkin laitetta ja hyvin otti ainakin taka-osastoon jos ei muualle..eikä tuntunut yhtään selässä, kun ei mennyt 90 astetta syvemmälle.)
3. Askelkyykkykävely: 2x20/11 kg, 30 askelta (jotenkin hyyty)
4. Sivuvatsoja Finnbodyn uudessa härvelissä, niin oli pakko kokeilla: 2x12/27 kg/per puoli
5. Vatsarutistukset laitteessa: 2x12/35 kg
Siinä samalla tytsyt saivat myytyä mulle pari tuntia illaksi, kinesiksen ja pacen eli nyt syömään ja sitten takaisin jumppauttamaan muita. :evil:
Eilen tuli kanssa tehtyä jotakin jumppaa...tais olla ihan spinningiä..ylläripylläri.
Hieman tosin noita töitä taas pukkais ton äitienpäivän takia, joten en oo tälläkään viikolla jaksanut stressaa niin paljoa treeneistä. Eli jos on ollut 12 h töitä (niin kuin tänään), niin en ole väkipakolla yrittänyt vääntäytyä salille enää väsyneenä.
Sunnuntain jälkeen ei taidakkaan ihan hetkeen olla tiedossa mitään suurempia juhlapyhiä, joten töissäkin jutut "normalisoituu" eli tehdään EHKÄ oikean pituisiakin työvuoroja. Eli mikäs sen parempi ajankohta sitten olisikaan alottaa pientä välikiristelyä? Painoa on päässyt (mun mielestä) kertymään ehkä vähän liikaakin (oma vika :D ), joten nyt niitä on hyvä tiputella...mahtuu taas farkutkin jalkaan (ehkä) ilman turhia pyristelyjä.
Tän välidieetin mä alotan 3:lla aerobisella viikossa eli 2 spinningiä (joita ohjaan) sekä kolmas joku muu aerobinen...EHKÄ "aamuaerobinen"..oon vaan pirun huono niissä...kroppa ei tykkää juoksennella aamusin tyhjällä vatsalla, tulee huono olo. Lisäks sitten 4 punttia. Kaloreita lähetään pudottelemaan sitten 2800:sta alemmas päivästä riippuen...
Tässäkin dieetissä vähän näkee kropan käyttäytymistä kisadieettiä sitten joskus silmällä pitäen. Luultavasti ketona tullaan se sitten tulevaisuudessa vetämään, mutta senkin homman aika -ja kroppa näyttää...
Mutta nyt nukkuu, niin jaksaa taas huomenna sählää menemään...Luultavasti salille en ehdi, sillä äidit haluaa sunnuntaiksi ruokaa eli töissä täytyy taas olla melkein koko päivän. Loppu ajan sitten suunnittelenkin dieetin ruokia. :thumbs:
Tänään on ollut suhteellisen normipäivä...myös töissä! Lähiaikoina on tuntunut, että töitä sais tehdä joka päivä niin paljon kuin vaan jaksais...ja enemmänkin! Oikeastaan siksi tänään oli normipäivä, koska otin vaan ja lähdin...niin sanotusti veitset tippu pöydälle, kun kello löi neljä! (Olen siis ammatiltani kokki/kondiittori)
Dieetin kannaltahan tämä on ja ei ole unelma-ammatti. Hyvää on, että saan tilailtua töihin raaka-aineita ja pystyn tekemään ja punnitsemaan ruokani paikanpäällä (mitä nyt joka kerta joku kuittailee vieressä). Huonoa on tietenkin se, että ruokaa ja herkkuja on ympärillä koko ajan. Siinä sitä tarvitaan kovaa itsekuria nälän yllättäessä. Itse en voi sanoa, että omaisin kovan itsekurin, mutta toistaiseksi se on kyllä pysynyt ja samoilla linjoilla yritetään myös jatkaa.
Suoraan duunista jalkatreenin pariin. Alkuun semmosta mulle tavanomaista avaimien kanssa sähläilyä eli onnistuin jättämään avaimet pukukaapin sisälle ja pistin tietysti oven lukkoon. Pari kirosanaa siinä heittelin ja lähdin sitten etsimään Meijerin vahvinta miestä vääntämään oven saranoiltaan. Tänään vahvin oli Ville "voimamies" Viertola, joka paljain käsin repi mun kaapin oven auki! :lol: Onneks kaappi ei kärsinyt muuten kuin lukon osalta, joka vääntyi aika pahasti..toisin sanoen sitä kaappia ei enää lukkoon laiteta! :D OHO!
Tänään sitten koitin pitkästä aikaa vähän muitakin liikkeitä jalkatreeneissä kuin pelkkää laitehilavitkuttelua. Mulla on kaikki suuremmat liikkeet olleet jonkun aikaa jo pannassa selän kipuilun takia. Nyt selkä on jo ollut parempi, mitä nyt hieman vasen "file" vähän jumissa. Ja tuntuihan se etukyykyssä ja sjmv:ssa. Piti tehä ihan vaan muutama sarja pienillä painoilla, sen verran "kiristi" selkää. Täytyy kyllä myöntää, että siinä vaiheessa alkoi pikkusen vituttamaan. En ollut suunnitellut prässiä tälle päivälle, mutta hyvä, että päätinkin sitten sitä tehdä. Pari "lämmittelysarjaa" alle ja eikun Meijerin mustaan prässiin (jossa jo pelkkä kelkka painaa sen 280 kg). Eka sarja oli varmistajan mielestä kuulemma liian kevyen näköistä eli sepä sitten lisäsikin mun jo röhnöttäessä prässissä kympin lisää...hyvin meni! Tuli iloinen olo!
Mutta tämmöstä treeniä sitten kokonaisuudessaan:
1. Etukyykky: turha mainita...pari sarjaa vaan 40 kilolla
2. Sjmv: lämppärit + 2x8/50 kg, 2x8/55 kg
3. Prässi: 15/180 kg, 15/200 kg, 12/210 kg, 12/220 kg, 10/280 kg, 10/290 kg
Supereina:
4. Koukistukset istuen: 2x15/150 lbd, 10/180 lbd
Ojennukset: 15/40 kg, 12/50 kg, 12/55 kg
Ihan mukava treeni tuli loppujen lopuks..tai sitten se vaan nyt tuntuu siltä, kun prässi onnistui niin hyvin....tota listaa, kun kattoo niin enhän mä oikeastaan ees tehnyt mitään... (jos vertaa aikasempiin treenikausiin).
Mutta nyt syömään ja sitten tiskailemaan...yök sille...ei ruoalle! :D
Juu yleensä ne kaapit joutuu avaamaan voimapihdeillä mut kävi se noinkin:) Ai että tuntui hyvältä:D
Juu yleensä ne kaapit joutuu avaamaan voimapihdeillä mut kävi se noinkin:) Ai että tuntui hyvältä:D
Voimamies auttoi avutonta naista hädässä.... :o :lol::rock:
Rautateemu
15.05.2009, 23:21
Ville ottaa kohta sivulajiksi lukkojen avaamisen ja puhelinluettelojen repimisen paljain käsin:rock:
Eilen aamulla kauden ensimmäinen "aamulenkki". Tarkoittaa mulla siis puoltapäivää. :D 65 minuuttia käveltiin reippaaseen tahtiin. Yhden mäkivedonkin testasin vähän pienempään mäkeen. Hyvin irtosi, vaikka takareidet ja alaselkä ovatkin huutaneet hoosiannaa jalkatreenien jälkeen. Oikeastaan mulla on ollut vähän niin kuin puolivartalo puudutus vyötäröstä alaspäin. Hyvä tietää, että tekipä jaloille mitä hilavitkutusta tahansa, niin ainakin menee perille. Mutta se, että alaselänkin lihakset jymähtää, ei ole kivaa. Pakko saada aika hierojalle heti ensi viikoksi.
Koska eilinen oli mulla vapaapäivä töistä, olin siihen suunnitellut illalla myöskin salitreeniä. Kaveriksi lähti Wemmah, jonka kanssa meillä vierähti salilla n. 3 tuntia! Villiinnyttiin meinaan ottamaan "muutamia" treeni -ja posekuvia. Samalla myös otettiin mun dieetin aloituskuvat...vain viikon myöhässä. :D Eipä tuo ulkomuoto tosta nyt kovinkaan ole vielä muuttunut...painoakin lähtenyt vasta kilo.
Hyvin kyllä huomas niistä kuvista, että sulateltavaa olis....vielä, kun löytäis sen todellisen motivaation tohon dieettaamiseen. Selkäjumit, kun tuppaavat viemään sen aina välillä kadoksiin. Mutta sisulla painetaan eteenpäin...periksi ei anneta. Varsinkin eiliset kuvat nähneenä, (vaikka aluksi pitikin vaan kuvata mun selkää) oli mulle selvää että on pakko dieettaa. Läskiä on kertynyt liikaa ja se jos mikä, on omavika! :D
Mutta tämmöstä superiparia eilen:
1. Kp. penkki: 8/18 kg, 10/18 kg, 2x6/20 kg
Vetokumileuat: 3x12, 10
2. Vinopunnerruskone: 7/50 kg, 9/50 kg, 10/50 kg
Ylävetokone: 6/70 kg, 8/65 kg, 8/65 kg
3. Takaolkapääsoutu taljassa: 12/60 kg, 15/60 kg, 12/60 kg
Pohkeet seisten: 2x12/150 kg, 10/160 kg
Propofol
20.05.2009, 14:19
Kesti hetken taas tajuta et joku on pistäny blogin pystyyn :D
Eilisiä treenailuja:
1. Alkuun flyesseja lämpimikseni.
2. Pystypunnerrus tangolla istuen: 10/37,5 kg, 6/40 kg, 5/40 kg + pumppi 10/30 kg :rock:
3. Arnoldpunnerrus: 2x10/11 kg, 12/10 kg
4. Lattiapunnerrus: lämppärit + 12/40 kg, 10/45kg, 12/45 kg (vähän oli jo kädet hyytyneet aikasemmista liikkeistä, kun ei heti päässyt punnertamaan, vaan piti ootella paikan vapautumista)
Superina:
5. Hauis kp: 8/11 kg, 2x10/10 kg
Viparit istuen: 12/5 kg, 2x12/4 kg HUH..olkapäät oli jo liekeissä kaikesta tästä kurituksesta.
6. Ojentajapunnerrus: 2x15/30 kg, 15/25 kg
Takaolkapäitä vetokumilla + yks taljassa 15/60 kg
Ja nyt sitten pitäis saada itsensä ylös, ulos ja lenkille. Illalla vielä pitäis lähteä puntille. Painokin oli laskenut eiliseltä, vaikka vahingossa söinkin eilen pikkusen enemmän kuin piti. HUPS! :D :p
Rautateemu
21.05.2009, 17:56
Kesti hetken taas tajuta et joku on pistäny blogin pystyyn
Meille bodareille on tyypillistä tuo hitaus;)
Ja nyt sitten pitäis saada itsensä ylös, ulos ja lenkille. Illalla vielä pitäis lähteä puntille. Painokin oli laskenut eiliseltä, vaikka vahingossa söinkin eilen pikkusen enemmän kuin piti. HUPS! :D :p
Kyylä se siitä lähtee!:rock: Olis tullu varmaan 40-kilolla toinen 6:nen, ehkä kasi, jos Heinäsen Markus olis siinäkin sarjassa murissut että "vieläkin pystyy parempaan" :lol:
Nyt ei auta laiskotella, jos aikoo dieetin pitää lyhyenä
Nyt ei auta laiskotella, jos aikoo dieetin pitää lyhyenä
No tänään mä olin jo heti aamulla klo 12 lenkillä! :p Hyvä mä! 50 minsaa ripeetä peruskestävyys-rasva palaa pinkomista Nightwishin tahtiin. Vähän ois tehnyt mieli tehä intervalliakin, mut säästin huomiseksi.
Ja dieettihän loppuu elokuun puolivälissä ja sit tsekkaan mitä lopullinen tulos on. Siihen -7 kiloon tietty tähdätään ja treenit tehään niin kuin pitää, mutta mitään samanlaista stressiä en aio tästä välidieetistä ottaa niin kuin viime vuonna. Ja näillä näkymin oon kaavaillut dieetin jälkeen pientä lepotaukoa eli treenausta ihan fiilispohjalta. Tää alkuvuosi on kuitenkin ollut mulle raskas, enkä oo hirveesti ehtinyt pysähtymään eli silloin on sen pysähtymisen aika sekä selän ja muiden jumien korjailu, jotka nyt eivät meinaa millään helpottaa.
Propofol
21.05.2009, 21:50
Meille bodareille on tyypillistä tuo hitaus;)
Mtäh, mikäh :lol:
Aamulla kello soi tasan kuudelta! Olin suunnitellut meneväni Finnbodylle heti klo 7 vetäsemään yhden kunnon intervallin. Siinä, kun TAAS pistin torkkua eteenpäin ihmettelin, että oonko mä ihan daiju, kun aion klo 6 ylös, kun ei oo mihinkään kiire. Kelloa tunnilla eteenpäin ja vasta klo 8 salilla polkemassa spinning-pyörää. Olin ladannut muutamia kiihdyttely-biisejä mun vanhoilta spinning-tunneilta iPodiin ja niiden tahtiin sitten vedin 20 minuuttia intervallihurjastelua. Kivempaa musta tällä tavalla! :)
Sitten kotiin syömään ja eväiden tekoon. Pikku lepo välissä ja eikun Meijerille jalkatreenien kimppuun. Tehtiin Teemun kanssa semmosta hilavitkuttelua mun kintuille, kun selkä ilmoitti sen verran enemmän tänään itsestään. Oon ihan varma, että mulla on lonkankoukistajat ja sisäreidet niin jumissa, et siks toi selkä kiukuttelee. Toivottavasti ens keskiviikkona saan helpotusta niihin.
Tämmösiä liikkeitä tänään: (en kirjotellut painoja tai toistoja ylös, kun lähinnä tehtiin lonkalle avaavia liikkeitä yms. )
1. Yhdenjalan kyykky
2. Askelkyykkykävely
3. Askelkyykyt paikoillaan
4. Reiden ojennus
5. Reiden koukistus
6. Valakyykky?! (en oo varma oliks tää sen liikkeen nimi)
7. Pohkeet istuen (vika sarja 14/65 kg ja tais Teemuu "kiukuttaa" :p , kun se oli ottanut samalla painolla 12 toistoo...uhkas ettei valmenna mua enää...hahaa!! :D )
Loppuun vielä venytyksiä jaloille...
Mietiskelin perjantaina illalla, että treenaisko seuraavana päivänä ennen töitä vai vasta töiden jälkeen! Sillä tokihan me lauantaina aikasin töistä päästään ja ennätän vielä salille hyvissä ajoin! VIRHE!!!! Työt veny, mulle tuli nälkä, sit mua vitutti ja loppujen lopuks olin salilla puoli kymmeneltä illalla. En näköjään oppinut mitään viime dieetistä, jolloin nää lauantain työt/treenit oli aina tämmösiä...mutta yritän parantaa tapani...ehkä! :D
Näitä liikkeitä eilisessä "yötreenissä":
1. Penkki: 8/30 kg, 3x10/40 kg
2. Vetokumileuat: 12, 2x10
Supereina:
3. Vinopenkki kp: 6/18 kg, 2x10/16 kg
Ylätalja: 10/30 kg, 3x10/45 kg
4. Vatsarutistus taljassa: 2x15/60 kg
Jalkojen -ja lantionnosto penkillä: 2x10
Oli aika väsynyt olo, joten tyydyin "pumppailemaan". Siitä sitten kotiin ja suoraan sänkyyn.
Tänään sitten koko aamupäivän löhöilyä ennen salille lähtöä. Menin ihan vaan tohon Finnbodylle tekemään selälle liikkuvuutta ja syviä lihaksia ennen spinning-tunnin alkua. N. 40 minuuttia hikihatussa väänsin keskivartaloon lisää poweria ja selälle notkeutta. Hemmetti, että se on hankalaa ja raskasta hommaa! Varsinkin jos selkä on jumissa! Mutta auttoi kyllä hirveesti. Täytyy vielä tsekkaa mitä selkä sanoo siitä huomenna.
Sitten vielä piiskasin asiakkaita 55 minuuttisella spinnulla. Poljin itekkin niin kovaa, että vaatteista ois voinut tunnin jälkeen kyllä puristella vaan hikeä, niin kuuma tuli.
Mutta nyt syömään....sain yhdeltä samalla salilta käyvältä herrasmieheltä vinkin laittaa ananasta ruokaan. Olin ihan unohtanutkin, miltä kana ja ananas maistuu yhdessä..mutta tottakai mä unohdin ne ananakset kauppaan...yhyyyy!! :( Tietty mä olisin tuunannut sitä ruokaa vähän pidemmälle kuin vain "kanaa ja ananasta", mutta nyt täytyy sitten tyytyä vain siihen kanaan....ehkä huomenna jotain muuta! ;)
Kirjotellaan nyt vaihteeks tännekkin. On hieman jäänyt, kun kiirettä on pitänyt. Tarkempia sähläilyjä voi kurkistaa enempi tuolta blogin puolelta. :)
Eli tänään vetäsinkin tossa aamupalaksi tosiaan pikkusen jauhelihapastaa, kello kun näytti sen puoli kaksi päivällä. :D Hieman siis veny toi nukkuminen, mutta oli kyllä univelkaakin.
Kun on kerta vapaapäivä ja aikaakin mukavasti, niin hipsin neljän maissa GB:lle treenaamaan Teemun kanssa. Vuorossa oli koko kropan pumppi. Hauskaa oli, kun salikin oli täynnä tuttua porukkaa ja treenikin oli mukava. Vai olikohan se vaan sitten niin, että mä olin mukavalla päällä, kun oli saanut levättyä eikä ollut ressiä töistä, eikä kiirekkään mihinkään?! Jotenkin musta vaan tuntuu, että noi pitkien sarjojen treenit sopii mulle paremmin...ei tartte stressaa siinäkään asiassa isoista painoista. Voi vaan paukutella menemään, niin monta toistoa kuin tulee.
Supereina:
1. Vinopenkki kp: 20/12,5 kg, 2x15/12,5 kg
Vetokumileuat: 12, 14, 12
2. Pystypunnerrus kp: 15/12,5 kg, 2x15/10 kg
Takaolkapääsoutu: 20/45 kg, 20/40 kg, 25/45 kg
3. Ojentajapunnerrus: 20/45 kg, 2x15/50 kg
Hauiskääntö taljassa väärinpäin: 2x15/15 kg, 20/15 kg
4. Askelkyykkykävely: en laskenut askelia...painoin vaan menemään, hyvin tuntu etureisissä. :D 2 sarjaa siis kävellen ja vika sarja boxilta eteen ja taaksepäin...jännä liike, tosi mukava!
Vatsat: 2x12
Tsekkailtiin myös Elovaaran Maijan johdolla turkkilaista ylösnousua (vai mikä se nyt oli?!) sekä erilaisia kirya-kuula liikkeitä. Niitä täytyy kyllä heti viikonloppuna harjoitella lisää.
Loppuun vielä 15 minuuttia crossaria.
Eilen ennen mökille lähtöä kävin pikkusen treenailemassa. Taas oli sen verran kiire, että päädyin tekemään ihan vaan lihaskuntoa. Mutta hiki ainakin tuli, huh!
Ensimmäinen kierros 4 kertaa, tauot ehkä minuutin jos sitäkään. Toistot 12-15
1. Vinopunnerruskone 30-35 kg
2. Pystysoutu 25-30 kg
3. Kulmasoutu kahella kp:lla 12 kg
4. Pystypunnerrus seisten 5-6 kg
Toinen kierros 3 kertaa. Toistot 12-20
1. Ylätalja 40 kg
2. Punnerrukset
3. Vatsaa 20 kg
Kolmas kierros vaan kahdesti. Toistot 12-15.
1. Askelkyykky boxilta eteen ja taakse
2. Vatsat taljassa
Loppuun vielä kauheeta crossailu-suhailua.
Bonuksena sain sitten illaksi vielä päälle taas kauheen selkäsäryn. Venyttely auttoi pikkusen, mutta nyt aamulla sit taas juilii hirveesti. Todella vittumaista, sanoisin. Nyt sit varmaan jää tältä päivältä sali välistä. Jo pelkkä eteenpäin kumartuminenkin tuntuu niin ärsyttävältä. Varmaan tilalla sit loivan mäen juoksuu (jos pystyy) ja joku selän huolto-treeni. Ja helvetisti venyttelyä.
Olisi uutta ruokavalio-juttua blogissa enemmänkin. Käykää katsomassa!!! :)
En oo tainnut tänne aikoihin päivittää mitään, joten jos nyt vaikka jotain kirjottelis.
Treenissä meneillään nyt kait semmonen höpöhöpö-vaihe. Töistä taas meneillään loma.
SElkä on kenkkuillut edelleenkin, toki jo paremmassa kunnossa, mutta jalkatreenejä en ole edelleenkään tehnyt (ja sekös ketuttaa). Pitäis kait malttaa olla vaan, mutta ei oo oikein pystynyt. Tosin treenejä oon keventänyt aikalailla. Dieettiäkin yritin...ja yritykseks jäi. Ei oikein motivoi treenata täysillä jos tietää, että seuraavana päivänä ei pääse sängystä ylös.
Niskasen Wellun käsittelyssä oon käynyt muutamaan otteeseen ja se on helpottanut paljon kaikkia jumeja....joita kyllä löytyy enemmän kuin ois tarvis.
Nyt sitten loman aikana oon pyrkinyt siihen, että lihashuollolle jätetään riittävästi aikaa. Hierontaankin pitäis tässä vielä päästä. Itseasiassa eilen yöllä mietin just, että mitkä paikat jumittaa tällä hetkellä. Sain tämmösen listan aikaseks: pohkeet, etureidet, sisäreidet, takareidet, perse, alaselkä, niska-hartia, rinta ja ei ois pahitteeks jos kädetkin kävis tässä joku päivä vielä hierotuttaa. Hyvin menee? - No ei todellakaan.
Mutta oon mä sentään osan mun motivaatiosta saanut jo takaisin. Tänään tossa just suunnittelin "uusia" ruokajuttuja ja mietin viikon treenejä. Voi hyvillä mielin treenata enemmän, kun on riittävästi taas aikaa lihashuollollekkin. Aika saa näyttää mihin suuntaan jumit menee...toivottavasti parempaan! :) Ja pääsis sinne lavallekkin vielä joku kaunis päivä!
Osaankohan mä enää edes kirjoittaa tänne, kun "hetkeen" (lue pariin vuoteen) en ole tänne mitään päivitellyt.
Huomannut kyllä, että miesten puolella päivityksiä on ollut enemmänkin, mutta naiset ovat tainneet jättää tämän leikin kesken? Ei ole näköjään hirveästi tullut kenenkään kirjoiteltua...
Tällä hetkellä mun treenini ei ole enää niin "hullua", kuin ennen. Oikeastaan parin viimeisen vuoden aikana treenini ovat muuttuneet paljon järkevämpään suuntaan ja oman kehon tuntemus on tullut paljon paremmaksi. Voin jopa ylpeänä sanoa, että tunnen kroppani ja sen tuntemukset läpi kotaisin, ja pystyn tulkitsemaan kehoni viestejä erittäin tarkastikin.
Ennen sitä vaan mentiin täysillä, punttitreeniä 5-6 kertaa viikossa, 290 kiloa prässiin ja rämpsis!, kroppa olikin totaalitiltissä. Voin sanoa, että edelleenkin kärsin joistain näistä vaivoista joita sain itse itselleni aikaan ja luultavasti ilman kehonhuoltoa jumit palaisivat. Entinen kiropraktikkoni onkin joskus sanonut, että "sä, et Ninnu voi ikinä lopettaa liikuntaa tai sun kehosi olisi aivan rikki". No, liikuntaa en toki aiokkaan lopettaa, mutta sen tekemisen voi kuitenkin tehdä järkeväksi!
Muistakaa siis kehonhuolto! :D
Mielestäni, se että lisäsin ohjelmaani, kehonhuoltoa, enempi pumppaavaa treeniä voimatreenin lomaan sekä lyhyempiä treenejä, -sain mielestäni jossain vaiheessa myös enempi tuloksia. Tosin jalat voisivat kasvaa enempi suhteessa yläkroppaan, mikä toki edellyttäisi myös enempi jalkatreeniä, mutta samperi, kun muutaman seuraavan päivän tekee niin gutaa, ettei melkein voi edes kävellä. :D Huomenna tosin sekin hauskuus olisi taas edessä. Ennen suorastaan rakastin jalkatreenejä, nykyään se on enempi pakollinen paha. "Tehtävä", jotta jalatkin pysyisivät tässä hitaassa tahdissa mukana. :D
Kuulostaapa ankealta. No, ainakin elämään kuuluu paljon muutakin kuin vain treeni. Ainakin minulla tällä hetkellä. Myös ruokavaliosta on tullut minulle erittäin tärkeä osa kaikkea tätä "hyvinvointia". Olen hurahtanut luomuun kuten moni muukin suomalainen varmaan tällä hetkellä. :) Ja miksipä ei, eipä se varmaan pahempaakaan tee kuin muukaan ruoka? :D
Myös ennen tuli syötyä paljon hiilaria ja PAAAAljon ruokaa. Söin enimmilläni jopa yli 3000 kcal päivässä. :D Pystyin siihen loistavasti, tykkäänhän ruoasta! :D Enkä edes aivan älyttömästi läskistynyt. Toki hieman pakostakin kertyi ylimääräistä, mutta en mitään älyttömiä määriä. Mutta näin jälkeenpäin aatellen olihan se aikamoista ähkyilyä. :D
Nykyään hiilarien määrä on noista ajoista puolittunut, jos ei puolestakin puolittunut. Ja olen todennut, että tämä ruokavalio sopii minun kropalleni loistavasti! Itseasiassa kroppa on jo niin tottunut, että jos syön enemmän hiilaria, niin kroppa tukottaa varmasti!
Mutta näin ne hommat muuttuvat. Oikeastaan tätä voisi ajatella pienenä matkana oman kropan tiedostamiseen ja uuden oppimiseen. Eikä se ole ollut yhtään pöllömpi matka, vaikka kaikkea on tullut nähtyä ja koettua. Kiitokset näistä opeista menevät Rautateemulle. Melkeinpä kaiken mitä tiedän treenistä tai makroravinteista olen oppinut häneltä. :)
Mutta hyviä loppuvuosia, ehkä innostun joskus kirjoittelemaan tännekin lisää. :)
Rii_pau62
04.05.2012, 11:04
Tulin vilkaisemaan. Tsemppiä sinulle! Jatka samaa mallia :)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.