Näytä koko versio sivusta : Tiinan treenit
Jos minäkin nyt sitten, kun muutkin...
Maanantai 12.5. Yläkroppa
Penkki
50 kg x 5
52,5 kg x 3
40 kg x 8
Lattiapunnerrus
45 kg x 5
50 kg x 3
40 kg x 8
Leuanveto vastaotteella
1, 2, 3, 2, 1
Pumppisarja räkkileukoja x 15
Vauhtipunnerrus
32,5 kg x 4 x 5
Rintatuettu T-soutu
55 kg x 3 x 8
45 kg x 8
35 kg x 12
Habaa hammer-otteella
14 kg x 8, 6
11 kg x 2 x 10
Viparit sivulle käsipainolla
11 kg x 8
10 kg x 3 x 8
7 kg x 15
Tiistai 13.5. Alakroppa
Etukyykky
60 kg x 4 x 5
40 kg x 15
Maastanosto
87,5 kg x 3 x 5
Suorinjaloin maastaveto
75 kg x 2 x 10
Yhdenjalan kyykky
48 kg x 3 x 6
32 kg x 20
Polven koukistus maaten
45 kg x 7, 6
40 kg x 6, 5
25 kg x 12
Hack
100 kg (+kelkka) x 8
110 kg x 8
115 kg x 8
60 kg x 20
Vatsarutistus ylätaljassa
3 x 15
Tässä tällainen pikainen tuherrus viimepäivien jumpista. Jatkossa yritän ehtiä ja saada aikaiseksi enemmän asiaa fiiliksistä jne. :thumbs:
Vitsi sun voimia, aivan mahtavat! You go girl :rock:
Vitsi sun voimia, aivan mahtavat! You go girl :rock:
Tiina on popsinu sitä kaurapuuro-tonnikala mössöä, niin voimat ne senkun kasvaa! :D
Missäs sun kuvas oikein on...ja muita jorinoita tarvitaan tänne päivyriin myös!! :lol:
Tiina on popsinu sitä kaurapuuro-tonnikala mössöä, niin voimat ne senkun kasvaa! :D
Niina, unohdit VIHANNEKSET!!!:rock:
Jonna1983
13.05.2008, 21:45
Hurjat on painot kyllä!
Niina, unohdit VIHANNEKSET!!!:rock:
Ai..porkkanoillako ne voimat kasvaakin...?! Hmm...täytyypä kokeilla! ;)
Hurjat on painot kyllä!
Ootas Jonna lennät pyllylles kun kuulet paljonko Tiinalla on reeniä takana!! :)
Kevyt, palauttava tunnin mittainen juoksulenkki Hietsussa auringonpaisteessa. Taisin hieman liioitella pukeutumista...:sweat:
Jalat oli melekoset pökkelöt eilisen treenin jäljiltä, mutta kyllä niillä kotiin asti pääsin. Lenkin jälkeen huolelliset venyttelyt alaosastolle. Hyvä mieli! :D
Rautateemu
14.05.2008, 09:38
Tiinalla on kyllä hurjat voimat varsinkin jaloissa. Tosin sen jalkaosaston koon kehittämiseen täytyy vielä keskittyä. Yläkroppa, varsinkin selkä ja kädet kasvaa kovaa vauhtia:rock:
Jonna1983
14.05.2008, 10:22
Ootas Jonna lennät pyllylles kun kuulet paljonko Tiinalla on reeniä takana!! :)
Kuinkas paljon Tiinalla on treeniä takana? Ilmeisesti ei hirveen kauan eli kyseessä luonnonlahjakkuus tähän lajiin :thumbs:
Kuinkas paljon Tiinalla on treeniä takana? Ilmeisesti ei hirveen kauan eli kyseessä luonnonlahjakkuus tähän lajiin :thumbs:
Äläkääs ny plikat, kun mä täällä punastelen ihan vaikeena...:o
Tavoitteellista, kovaa punttitreeniä takana kohta viisi kuukautta. Kaikkea muuta, enemmän kestävyystyyppistä urheilua, pienestä pitäen. :lol:
Äläkääs ny plikat, kun mä täällä punastelen ihan vaikeena...:o
Tavoitteellista, kovaa punttitreeniä takana kohta viisi kuukautta. Kaikkea muuta, enemmän kestävyystyyppistä urheilua, pienestä pitäen. :lol:
Älä siellä punastele :p eipä tarvii ressata lihaskasvusta kunhan noilla raudoilla pistät menemään ;)!
Minkäs ikäisenä oot muuten aloittanu ton urheilemisen? Joskus vielä lähen sinne lenkille sun kanssa, kunhan nyt pari kuukautta vielä teen noita nelosia ja kolmosia tuolla salilla :lol:, loikkatreenit vois olla kanssa kova sana!?!?? :)
Jonna1983
14.05.2008, 12:48
Luonnonlahjakkuus, tosiaan! Susta saadaan vielä uusi nouseva tähti body/BF/fitnesslavoille joku päivä :rock: Minäkin kohta kuus vuotta oon salilla kulkenut ja painot tällä hetkellä aika lailla samaa luokkaa kuin sulla, paitsi hack painot mulla on täysin onnettomat suhun verrattuna :D Meet varmasti parissa kuukaudessa kirkkaasti ohi :thumbs:
Tsemppii tosi paljon treeneihin! Vaikket sitä vartmaan tarvitsekaan :rock:
Minkäs ikäisenä oot muuten aloittanu ton urheilemisen? Joskus vielä lähen sinne lenkille sun kanssa, kunhan nyt pari kuukautta vielä teen noita nelosia ja kolmosia tuolla salilla :lol:, loikkatreenit vois olla kanssa kova sana!?!?? :)
Kyllä isi pisti meidät liikkumaan jo pieninä niin, että siitä on muodostunut elämäntapa ja hyvinvoinnin ehdoton edellytys jo varhain. Ilman en osais olla!
Juostaan ja loikitaan heti, kun sopiva ajankohta löytyy. Mä yritän kans nyt vähän rajoittaa tota airoopista...Pahus, kun kaikkea ei voi saada kerralla!:p
Luonnonlahjakkuus, tosiaan! Susta saadaan vielä uusi nouseva tähti body/BF/fitnesslavoille joku päivä :rock: Minäkin kohta kuus vuotta oon salilla kulkenut ja painot tällä hetkellä aika lailla samaa luokkaa kuin sulla, paitsi hack painot mulla on täysin onnettomat suhun verrattuna :D Meet varmasti parissa kuukaudessa kirkkaasti ohi :thumbs:
Tsemppii tosi paljon treeneihin! Vaikket sitä vartmaan tarvitsekaan :rock:
Kiitos Jonna kannustuksesta! :) Tsemppi on kova ja aina vain kovenee tällaisia positiivisia viestejä lukiessa.
Alun huuma ja uuden oppiminen on ollut mahtavaa! Kropassa on tapahtunut paljon kaikenlaista ja pääkopassakin pikkusen...Olo on mainio ja treeni kulkee. Toivottavasti innostus säilyy!
Reippaita treenejä sinullekin! :thumbs:
Vuorosarjoina
1 a Vinopenkki kässäreillä
20kg x 9, 8
18 kg x 10, 9
14 kg x 15
1 b Ylätaljaveto eteen(Viimehetken muutos suunnitelmiin; tarkoitus oli vedellä leukoja, mutta lämppäreitä tehdessä sain niin hyvän tuntuman selkään, että päätin tehdä sarjat ylätaljassa vaihtelun vuoksi)
60 kg x 8
55 kg x 3 x 12
45 kg x 15
2 a Pystypunnerrus kässäreillä
14 kg x 10, 8
12kg x 10, 11
8 kg x 15
2 b Kulmasoutu tangolla
55,5 kg x 12, 10, 10
43 kg x 15
3 a Kapea penkki
40 kg x 2 x 7 (Sen verran otti ojentajat iskua edellisistä punnerruksista, että tässä hyydyin täysin!)
35 kg x 10, 8
25 x 15
3 b Hauiskääntö tangolla
22,5 kg x 12, 10
20 kg x 12, 10
13 kg x 20
4 a Viparit sivulle kässäreillä
8 kg x 12
7 kg x 2 x 12
5 kg x 15
4 b Takaolkapääsoutu ylätaljassa
55 kg x 3 x 12
40 kg x 20
[B]1 a Vinopenkki kässäreillä
40 kg x 9, 8 (En oo ihan varma miten kuuluisi merkata, mutta siis 20 kg per käsi jne.)
Taas tuun sörssiin tänne :D. Mun mielestä on selkeempi kirjoittaa niinku sen yhden käsipainon paino vaan (ja kun oon niin huono matikassa et en osaa jakaa noita kahella, hah ah), eli jos teet kakskymppisillä, niin merkkaa 20 kg/9,8 jne jne, tai niin aika moni tuntuu tekevän, ihan sama se kai on :lol:
Rautateemu
15.05.2008, 14:40
Taas tuun sörssiin tänne :D. Mun mielestä on selkeempi kirjoittaa niinku sen yhden käsipainon paino vaan (ja kun oon niin huono matikassa et en osaa jakaa noita kahella, hah ah), eli jos teet kakskymppisillä, niin merkkaa 20 kg/9,8 jne jne, tai niin aika moni tuntuu tekevän, ihan sama se kai on :lol:
Juu, per käsi aina merkataan kässärit. Jos puhutaan että tein penkkipunnerrusta 15-kilon kässäreillä, tulee merkitys tietty selvemmäksi. Muta jos merkkaa että vinopenkki käsipainoilla 15kg x10. Niin on tehnyt 10 toistoo 15 kilon hantteleilla vinopenaa. Ei siis 7,5 kilon hantukoilla.
Sori Tiina, katsoin oikeudekseni muokata noi käsipainomerkinnät:eek: (älä tapa mua)!
e: Mut vaffa Tiina on silti :)
Sori Tiina, katsoin oikeudekseni muokata noi käsipainomerkinnät:eek: (älä tapa mua)!
No olisit sit samalla muokannut noi pystypunnerruksenkin merkinnät!:p
Rautateemu
15.05.2008, 22:59
No olisit sit samalla muokannut noi pystypunnerruksenkin merkinnät!:p
Ai kato, ne unohtu. Tai sitten oot vahvistunut "hieman" viimenäkemästä:evil:
e: hoidettu kuntoon.
Etukyykky
45 kg x 10
47,5 kg x 2 x 10
40 kg x 15
Hack
80 kg x 12
90 kg x 2 x 12
60 kg x 25
Prässi
300 kg x 3 x 15
Poltot 300 kg x 45, auts!:eek:
Smith-kyykky
90 kg x 3 x 15
50 kg x 30
Ai niin, haluutteko kuulla vitsin? Itseäni tämä virnuilutti tänään salilla, kun muistui mieleen..:lol:
Silloin, kun olin vielä nuori ja kokematon (noin kaksi kuukautta sitten), näin salilla kuinka eräs henkilö (Emma, se olit sinä!) teki GHR:ää ylätaljassa. Kummastelin suuresti, minkä ihmeen takia täytyy nähdä tuollainen vaiva ja koota suorituspaikka vain harjoitellakseen VATSALIHAKSIA(!!!!!), kun saman liikkeen voisi tehdä lattialla. Nyt olen jo oppinut, että liike harjoittaa takareiskoja...:o!
Tadaa, näin jälleen paljastin viisauteni!:D
mielettömät painot !!:thumbs:
Ai niin, haluutteko kuulla vitsin? Itseäni tämä virnuilutti tänään salilla, kun muistui mieleen..:lol:
Silloin, kun olin vielä nuori ja kokematon (noin kaksi kuukautta sitten), näin salilla kuinka eräs henkilö (Emma, se olit sinä!) teki GHR:ää ylätaljassa. Kummastelin suuresti, minkä ihmeen takia täytyy nähdä tuollainen vaiva ja koota suorituspaikka vain harjoitellakseen VATSALIHAKSIA(!!!!!), kun saman liikkeen voisi tehdä lattialla. Nyt olen jo oppinut, että liike harjoittaa takareiskoja...:o!
Tadaa, näin jälleen paljastin viisauteni!:D
Awww..voiii eiii :D loistavaa! Nauran täällä, kiitos Tiina aamun piristyksestä <3 Juu takareisiä mä siinä kovasti yritän tehä :p
Nytpä minäkin tänne ensimmäistä kertaa pääsen vasta kirjoittelemaan...
Mutta täytyipä tulla sanomaan, kun salilla hiukan sivusta seurannut, niin kyllä se Tiina painaa menemään ja kovaa!
Hieno kehitystä, ei voi muuta sanoa! Asenne näyttää olevan myös kohdillaan, mikä on todella ihailtavaa.
Hurjasti sulle tsemppiä jatkoon! :)
Mutta täytyipä tulla sanomaan, kun salilla hiukan sivusta seurannut, niin kyllä se Tiina painaa menemään ja kovaa!
Hieno kehitystä, ei voi muuta sanoa! Asenne näyttää olevan myös kohdillaan, mikä on todella ihailtavaa.
Hurjasti sulle tsemppiä jatkoon! :)
Kaunis kiitos, olen otettu! :D
45 minuuttia tasasykkeistä, leppoisaa hölkkää Hietsussa. Oikaisin reitilläni hautausmaan läpi. On se käsittämättömän kaunis ja mielenkiintoinen paikka! Joku aurinkoinen päivä teen sinne retken oikein ajan kanssa.
Juoksin suoraan salille, jossa pumppailin yläkropalle muutamalla lempiliikkeellä pari-kolme helppoa 20 toiston sarjaa. Fiilistelyä ja verta lihaksiin! :) Olkapäihin sain mojovan pumpin, kun tein toistot putipuhtaasti pikkupikku kässäreillä. Mikä nautinto!:rock:
Penkki Pena menköön jäähylle!Kehitys junnaa paikallaan ja hermot menee! :mad:
50 kg x 3
52,5 kg x 2
40 kg x 10
Lattiapunnerrus
40 kg x 5
45 kg x 5
50 kg x 5
55 kg x 2
40 kg x 15, 10
Leuat vastaotteella
1, 2, 3, 4, 3, 2, 1,
Pumppi räkkileukoja x 15
Vauhtipunnerrus
30 kg x 6, 9, 6
Pystypunnerrus tangolla
30 kg x 5+1, 6
T-soutu
57,5 kg x 4+1 Teemu perskeles!:warning:
57,5 kg x 5
50 kg x 8
40 kg x 15
Hammerit
14 kg x 8, 7, 6
10 kg x 15
Viparit sivulle kp
10 kg x 3 x 10
6 kg x 15
4 kg x 20
Vois joskus nauraa vähemmän ja treenata enemmän...:p
Kauhiat romut t-tangossa tyttö :thumbs:
Etukyykky
62,5 kg x 2 x 5
60 kg x 2 x 5
40 kg x 15
Maastanosto
90 kg x 3 x 5 Jos sais tänä kesänä kiskottua 100 kg irti lattiasta...:rolleyes:
SJMV
77,5 kg x 10
75 kg x 10
Yhdenjalan kyykky
48 kg x 3 x 8
32 kg x 20
Takareiskat maaten
45 kg x 6, 5, 5, 4
25 kg x 12
Hack
100 kg x 3 x 8
70 kg x 20
4 x 15
Väsytti vähän ja syyäkin olis pitänyt enemmän ennen treeniä. Ihan ok jumppa oli kuitenkin! :)
Tänään on suunniteltua lepoa treenistä, hyvä juttu. On ollut niin väsy. Ihmekös tuo, on tässä töitä tehtykin...:)
Vielä ensi viikko on tarkoitus painaa kovaa ja sitten on pienen keventelyn aika. Mieleen juolahti, että pitäisin TOTAALILEPOA KOKO VIIKON. Kuullostaapa mahdottomuudelta! Kesälomakin sattuu sopivasti kevyelle viikolle. Jos tekis jotain ihan muuta lomalla...:rolleyes:
En edes muista milloin viimeksi olisin antanut kropan levätä kunnolla. Onhan noita kevyitä viikkoja ollut, mutta jälkeenpäin ajateltuna ei ne niin kovin kevyitä ole ollut sittenkään. Huijaan itseäni, tyhmä minä! :mad: Jos kerran en osaa tehdä mitään kevyesti ja puoliteholla, parempi tässä tapauksessa olla tekemättä ollenkaan! Loppujen lopuksi vain hyödyn siitä. Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä...
Suuri haaste tämä kyllä on! Kun on tottunut liikkumaan paljon lähes päivittäin, on varmasti vaikeaa rauhoittua aloilleen. Ahdistun taatusti, sen tiedän. Mutta aion kestää ja sietää sen tunteen, se menee kyllä ohi...Ja kuten jo mainitsin, kärsivällisyys palkitaan! :thumbs: Levänneellä kropalla kun taas pääsen salille niin voi pyhä jysäys, kyllä lähtee!!!:D
Tällaisia ajatuksia tänään. Nyt tsempillä vielä muutama kovempi treeni, kyllä mä ne jaksan, ja sitten hanskat naulaan. Mutta vain hetkeksi...:)
PS: Jos Teemulla on jonkin sortin vastalauseita, antaa tulla!:p
Voihan tommonen kunnon lepo olla ihan hyvästäkin...ite en varmaan siihen pystyis..ja tiiän et sullakin tulee tiukkaa tekemään!
Huomenna sitten reeniä yhessä..eiks jeh?! :thumbs:
Voihan tommonen kunnon lepo olla ihan hyvästäkin...ite en varmaan siihen pystyis..ja tiiän et sullakin tulee tiukkaa tekemään!
Huomenna sitten reeniä yhessä..eiks jeh?! :thumbs:
Hyvää se tekee, se on selvää! Huomenna junpalle...:D
Rautateemu
22.05.2008, 11:25
Tänään on suunniteltua lepoa treenistä, hyvä juttu. On ollut niin väsy. Ihmekös tuo, on tässä töitä tehtykin...:)
Vielä ensi viikko on tarkoitus painaa kovaa ja sitten on pienen keventelyn aika. Mieleen juolahti, että pitäisin TOTAALILEPOA KOKO VIIKON.
Ei huono ajatus ollenkaan. Jos nyt käyt vähän lenkillä ja haistelemassa kukkapenkkisi istutuksia (varo ampiaisia) niin hyvä silleen. Lenkillä tai sen jälkeen voi tehdä omalla kehonpainolla vaikka pari punnerrusta ja kyykkyä/askelkyykkyä, ei muuta lihasta kiusaavaa. Mutta jätä salikortti vaikka jonnekin kuivumaan. Sitten vois aloittaa uuden punttiohejelman sisäänajon, ja jos kroppa tuntuu väsyneeltä, voi senkin aloittaa tunnustellen (on kuules niin, ettei se sun kohdalla olis laiskottelua).
PS: Jos Teemulla on jonkin sortin vastalauseita, antaa tulla!:p Joo, vastustan kyllä ajatuksia treenata liikaa, vasrinkin punttia kun pitäis keventääkin. Otanko salikortin kuivumaan?
Vuorosarjoina
1 A Vinopenkki kp
20 kg x 8, 8+1, 7+1
18 kg x 9+1
14 kg x 15
1 B Ylätaljaveto eteen
55 kg x 3 x 12, 10
45 kg x 15
2 A Pystypunnerrus kp
14 kg x 9, 8
12 kg x 10+2, 9
10 kg x 15
2 B Kulmasoutu tangolla
55 kg x 12, 12, 10, 12
45 kg x 15
3 A Kapea penkki
40 kg x 2 x 7
35 kg x 10, 9
25 kg x 15
3 B Habaa tangolla
22,5 kg x 12, 12, 10, 10
13 kg x 18
4 A Viparit sivulle kp
8 kg x 2 x 12
7 kg x 2 x 12
5 kg x 15
4 B Takaolkapääsoutu taljassa
50 kg x 4 x 12
Kylläpä oli hyväntuulista ja mukavaa porukkaa salilla. Vähän hassuteltiin, mutta kyllä me treenattiinkin...:D
Joo, vastustan kyllä ajatuksia treenata liikaa, vasrinkin punttia kun pitäis keventääkin. Otanko salikortin kuivumaan?
Älä ny viitti, kun en oo hankkinut vielä uutta ajokorttiakaan, joka varastettiin viime kesänä. Pitää mulla ny joku kortti olla lompakossa! :D
Rautateemu
22.05.2008, 22:05
Älä ny viitti, kun en oo hankkinut vielä uutta ajokorttiakaan, joka varastettiin viime kesänä. Pitää mulla ny joku kortti olla lompakossa! :D
Ehkä sillä ajokortin varastamisella oli tarkoituskin:p
45 minuuttia juoksentelua ulkona. Päälle venyttelyt.
Ehkä sillä ajokortin varastamisella oli tarkoituskin:p
Ei ollut!:mad:
Rautateemu
23.05.2008, 15:53
45 minuuttia juoksentelua ulkona. Päälle venyttelyt.
Ei ollut!:mad:
Sori. Kunhan kiusasin.
Etukyykky
42,5 kg x 4 x 10
35 kg x 15
Hack
80 kg x 4 x 12
60 kg x 25
Pärssi
280 kg x 3 x 15 + poltot
Smit-kyykky
80 kg x 3 x 15
50 kg x 2 x 25
Tein tänään niin, että pudotin himpun verran sarjapainoja keskittyen puhtaaseen tekniikkaan ja siihen, että kyykyt lähtee tarpeeksi syvältä. Hackissa tosin pumppasin edelleen vajaalla liikeradalla, jotta tuntuma pysyisi mun massiivisilla etureisillä. :p
Meinasi kiukkua pukata, kun menin nöyrtymään painojen kanssa, mutta loppujen lopuksi tein hemmetin hyvän treenin! Tuntui siellä missä pitikin. :thumbs: Prässissä polttosarjan jälkeen oli etureiskat niin lukossa, ettei mitään järkee. Ihanan kamalaa! :rock:
Rautateemu
24.05.2008, 11:00
Etukyykky
42,5 kg x 4 x 10
35 kg x 15
Hack
80 kg x 4 x 12
60 kg x 25
Pärssi
280 kg x 3 x 15 + poltot
Smit-kyykky
80 kg x 3 x 15 + 35kg (kokonaispaino 115kg)
50 kg x 2 x 25 -"- (-"- 85kg)
Tein tänään niin, että pudotin himpun verran sarjapainoja keskittyen puhtaaseen tekniikkaan ja siihen, että kyykyt lähtee tarpeeksi syvältä. Hackissa tosin pumppasin edelleen vajaalla liikeradalla, jotta tuntuma pysyisi mun massiivisilla etureisillä. :p
Meinasi kiukkua pukata, kun menin nöyrtymään painojen kanssa, mutta loppujen lopuksi tein hemmetin hyvän treenin! Tuntui siellä missä pitikin. :thumbs: Prässissä polttosarjan jälkeen oli etureiskat niin lukossa, ettei mitään järkee. Ihanan kamalaa! :rock:
Miten sä jaksoit tehdä vielä noi smittikyykyt?:eek: Järjetön kestävyys!
Et varmaan merkannut smittiin noita painoja. Sen Smithin tangon paino on noin 33-35kg, joten tuossa oli sitten kokonaispainoa 115 ja 85kg:rock:
Voi Jeesus mikä jalkapoweri!! :thumbs:
Miten sä jaksoit tehdä vielä noi smittikyykyt?:eek: Järjetön kestävyys!
Et varmaan merkannut smittiin noita painoja. Sen Smithin tangon paino on noin 33-35kg, joten tuossa oli sitten kokonaispainoa 115 ja 85kg:rock:
Kyllä mä laskin kuormaan mukaan +30 kg tangosta. En mä nyt noin vahva oo! Vielä.:D
Täytyy tunnustaa, että smith tuntui hieman epämiellyttävältä ajatukselta kaiken prässissä koetun jälkeen. Kun taas tunsin jalkojeni olemassa olon ja sain oksut pois kurkusta niin eiku etiäpäin!:p
Tiinalla on kyllä hurjat voimat varsinkin jaloissa. Tosin sen jalkaosaston koon kehittämiseen täytyy vielä keskittyä.Tosiaan jos tuollaisilla voimatasoilla mm. etureisien kasvattamisessa on ongelmia, on omien kokemusteni mukaan parempi suunnata katse muualle kuin niiden sarjapainojen kasvattamiseen vieläkin pidemmälle samalla treenityylillä.
Heikosti kehittyvän lihaksen aktivaatio tarkalla suoritustekniikalla
Itsehän tein mm. jalkaprässissä 490 kilolla 20 toistoa jo yli pari vuotta sitten, mutta koko homma kävi lähinnä perseelle, alaselälle ja takareisille. Jopa pohkeet ottivat enemmän hittiä kuin etureidet. Sitten syksyn 2006 kisojen jälkeen pudotin painoista karkeasti ottaen ainakin kolmasosan pois, ja opettelin prässitekniikan täysin uudelleen. Ulkoisesti liike tuskin kauhean erilaiselta näyttää, mutta lihaksissa ero on kuin yöllä ja päivällä liikettä tehdessä. Eli siinä missä aiemmin vain puskin mahdollisimman paljon rautaa pisteestä A pisteeseen B, nykyisin teen prässin pyrkien lähinnä ojentamaan polvia, ja koko liikkeen ajan jännitän tietoisesti etureisiä. Ja tällä tekniikalla liike kohdistuu niin voimakkaasti etureisiin, että ensimmäisen 7-8 treenivuoteni ajan käyttämäni prässitekniikka tuntuu totaaliselta ajanhaaskaukselta. Tai no, kyllähän siinä on persettä ja takareisiä tullut ahkeralla prässäilyllä kasvatettua.
Parhaiten tämän tekniikan saa opeteltua melkeinpä tyhjällä prässin kelkalla, pyrkien tekemään liikkeen pikemminkin reisiojennuksena kuin kelkan ylös ja alas työntämisenä. Eli liikkeen laskuvaiheessa pitäisi kontrolloida kuormaa koko ajan etureisillä, ja sitten työntö ylös tapahtuu polvia ojentamalla (käytännössä alaspäin painamalla). Ylhäällä polvia ei tietenkään ojenneta lukitukseen asti vaan pieni kulma jätetään aina, mutta etureisiä flexataan kunnolla yläasennossa.
Koska tämän etureisitekniikan käyttö edellyttää varsinkin aluksi paljon pienempiä painoja kuin "normaalilla" maksimipainot pisteestä A pisteeseen B -tavalla treenatessa, ei sitä kannata välttämättä käyttää puhtaasti voimatyyppisissä liikkeissä kuten etukyykyssä. Mutta esimerkiksi hack-kyykky saa uusia ulottuvuuksia etureisien kurittamisen suhteen tällä tekniikalla, ja jalkaprässissä tulee varmaankin se suurin ero.
Pitkiä hapotussarjoja hieman vajaalla liikeradalla
Jos etureidet eivät ole ottaneet itseensä lisää massaa vaikka sarjapainoja on onnistuneesti kasvatettu lyhyehköjä sarjoja tekemällä, on melko turhaa odottaa niiden samaisten lyhyiden sarjojen jotenkin maagisesti ryhtyvän kasvattamaan etureisiin pihviä jatkossakaan. Toki niistä lyhyistä sarjoista saa jo huomattavasti enemmän irti tuolla aiemmin kuvailemallani etureisitekniikalla, mutta mm. perimätiedon ja toisaalta monien treenipuolen asiantuntijoidenkin mukaan nimenomaan pitkät hapotussarjat ovat erittäin tehokkaita (etu)reisien massan kasvatuksessa.
Ja vaikka jo aiemmin oltaisiinkin ehkä treenin loppuun tehty yksi tai kaksi 15-20 toiston kovaa smittikyykkysarjaa, puhun tässä nyt mahdollisimman jatkuvalla jännityksellä tehtävistä, hieman vajaan liikeradan etureisihapotussarjoista kunnon tuntumalla. Noissa 15-20 toiston kyykky/hack/prässisarjoissa nimittäin todella herkästi homma menee siihen, että alun jälkeen toistoja tehdään parin kappaleen ryppäissä ja nimenomaan vain puskemalla painoja keinolla millä hyvänsä pisteestä A pisteeseen B. Todellinen hankaluus tässä on liikkeen ja sarjan kohdistamisessa etureisille. Eli koko ajan pitäisi kyetä pitämään jännitys ja suurin rasitus etureisillä, ja tässä usein vaaditaan hieman vajaata liikerataa jota sitten pumpataan astetta tavallistakin kevyemmillä painoilla, mutta hirvittävien maitohappojen jyllätessä. Jos liike tehdään täydellä liikeradalla, katoaa suurin jännitys etureisiltä vähintäänkin liikkeen pohjapuoliskossa, jossa pakarat tekevät suurimman osan työstä.
Sitten ihan yksittäisenä juttuna sekin, että reisiojennuksesta on hyötyä niille, joilla etureidet eivät tykkää ottaa treeniä vastaan. Eipä tuolla liikkeellä itsessään mitään lihasta erityisemmin kasvateta, mutta tuon avulla saadaan pikkuhiljaa kehitettyä etureisien aktivointikykyä, joka auttaa sitten noissa raskaammissa liikkeissä kohdistamaan rasituksen etureisille.
Hyvä posti Hulkki.
Muutama kysymys (kaikille): pidättekö jalkaterät suorassa polviin nähden vaiko varpaat vähän sivulle osoittaen? Miten matalalla levyssä pidätte jalkapohjan kun teette nimenomaan etureisille esim sitä prässiä tai hackkia?
Tiinan ketjusta tulee nyt etureisi-foorumi :p
Jonna1983
24.05.2008, 21:28
Hyvä posti Hulkki.
Muutama kysymys (kaikille): pidättekö jalkaterät suorassa polviin nähden vaiko varpaat vähän sivulle osoittaen?
Joo, oli kyllä Hulkilta tosi hyvä posti! Pitäisiköhän perustaa oma thread tälle aiheelle? Joku modehan sen vois tehdä ja siirtää nää postit sinne :rolleyes:
Mäkin olin ennen semmonen painoegoilija ja puskin prässissä parhaimmillaan 270kg ja voi vaan kuvitella minne se liike meni. Ei ainakaan etureisille...:D Nykyään otan huomattavasti pienemmillä painoilla ja kunnon tuntumalla. Mulla toimii hacki ja prässi tosi hyvin myös lyhkäsillä toistomäärillä ja saan varmaan olla onnellinen sen suhteen. Sekä hackissa että prässissä mulla on useinmiten jalkaterät aivan aavistuksen verran ulos päin ja paino koko ajan mahdollisimman paljon jalkapohjan ulkosyrjällä. Tällä systeemillä oon saanu sviippiin paremman tuntuman. Sinne kun sitä lihaa tarttee vielä aika paljon!
Miten matalalla levyssä pidätte jalkapohjan kun teette nimenomaan etureisille esim sitä prässiä tai hackkia?
Tätä on aika hankala lähtee arvioimaan, kun hackeja ja prässejä on niin erilaisia.. Hackissa niin ettei selkä lähde missään vaiheessa irtoamaan selkätuesta. Onko tähän joku hyvä kikka missä ne jalat kannattais pitää? Prässissä näköjään suhteellisen alhaalla (piti käydä lunttaamassa omasta päivyristä, sivu 7:)). Krafwerkin prässissä ainakin on ne keskellä liukuestot (vai mitkä ovatkaan) ja pidän jalkaterät aina jokusen sentin niiden alapuolella.
Hyvä posti Hulkki.
Muutama kysymys (kaikille): pidättekö jalkaterät suorassa polviin nähden vaiko varpaat vähän sivulle osoittaen? Miten matalalla levyssä pidätte jalkapohjan kun teette nimenomaan etureisille esim sitä prässiä tai hackkia?
Tiinan ketjusta tulee nyt etureisi-foorumi :p
Itse olen todennut paremmaksi tehdä kyykkyä niin, että varpaat sojottelee hieman sivulle! Ja takakyykyssä asento on suht leveä. Myös etukyykyssä mulla jalkaterät hieman sivusuunnassa, muuten ottaa ikävästi polveen!
Ja prässissä jalat on aika ylhäällä, mutta mulla nyt kaikki jalkaliikkeet menee muutenkin etureisille...myös ne, jotka on tarkoitettu ihan jonnekkin muualle! :D
Hulkilta tosiaan hyvää tekstiä. Kiitos.
Omalla kohdallani ongelma ei alun alkaenkaan ole ollut se, etten saisi kohdistettua rasitusta etureisille. Päinvastoin. Siitä huolimatta ne vain eivät kehity. Ei sitten millään! Ei auta kuin jatkaa treeniä. Muutosta jalkatreenin aion tehdä, siitä lisää mahdollisesti myöhemmin...:)
Tänään kävin salilla pumppailemassa yläkropan läpi tooosi kevyesti. Mukavaa. Ensi viikko vielä kovaa ja sitten koittaa kesäloma! :cool:
Rautateemu
25.05.2008, 11:38
Hulkilta tosiaan hyvää tekstiä. Kiitos.
Omalla kohdallani ongelma ei alun alkaenkaan ole ollut se, etten saisi kohdistettua rasitusta etureisille. Päinvastoin. Siitä huolimatta ne vain eivät kehity. Ei sitten millään! Ei auta kuin jatkaa treeniä. Muutosta jalkatreenin aion tehdä, siitä lisää mahdollisesti myöhemmin...:)
Tämähän se ongelma onkin. Alussa jo oltas keskitytty siihen että tuntuu lihaksessa nuo prässit ja hackit. Tietty yksi syy voi olla että jos olet kauan juossut, ei pitkät sarja lisää muuta kuin kestävyyttä. Toisaalta aika lyhyitäkin sarjoja on kokeiltu, mutta aina mukana on ollut pitkiä sarjoja.
Jaahas..Tiinan treenipäivyristä onkin saatu ihan taistelutanner! :D
Tarkoitus oli vain huomauttaa tuosta sanotusta lyhyestä treenihistoriasta ja siitä seuranneista tuloksista (todellisuudessa salitreeniä olikin paljon enemmän, enkä ymmärrä miksi sitä ei heti voinut jo kertoa.
Kyllä se niin on, että SALItreeniä on takana se puolisen vuotta. Ennen harrastin muita juttuja ja kävin salilla vain satunnaisesti. Paskaakos mä tässä selittelen...
Nyt rupee niin vituttaan tää ketju, et moro!
Nyt rupee niin vituttaan tää ketju, et moro!
Äläs Tinttu ittees ota! :) Muista, että sä kuiteskin parhaiten itses tunnet! Ja kaikkihan kuitenkin yrittää auttaa sua reiden kasvatus ongelmissas! :thumbs: Ja kuitenkin, kun tässä ollaan puolisen vuotta vasta tavoitteellisesti treenattu, niin se kuitenkin pitkässä juoksussa on lyhyt aika! Ja kyllä ne reidet sieltä ajan kanssa kasvaa, usko pois! ;)
Äläs Tinttu ittees ota! :) Muista, että sä kuiteskin parhaiten itses tunnet! Ja kaikkihan kuitenkin yrittää auttaa sua reiden kasvatus ongelmissas! :thumbs: Ja kuitenkin, kun tässä ollaan puolisen vuotta vasta tavoitteellisesti treenattu, niin se kuitenkin pitkässä juoksussa on lyhyt aika! Ja kyllä ne reidet sieltä ajan kanssa kasvaa, usko pois! ;)
Samaa mieltä. Jatka vaan eteenpäin, niin kehitystä tulee :thumbs: .
Jahas, täältä on poistettu viestejä. Hyvä niin! Niistä tulikin vain paha mieli.
Jonna1983
26.05.2008, 13:34
Jep, samaa mieltä muiden kanssa. Jossakin palstoilla kirjottelusta ei paljon kannata ottaa ihteensä. Se oot kuitenkin loppujen lopuks sä ja VAIN SÄ, joka sen kehityksen näkee ja tietää. Sun treenejä seuranneena voin kyl ite sanoa (vaikka en sua livenä olekaan nähnyt), et melkosta sulla on toi kehitys ollut noin vähän aikaa tosissaan ja tuloksekkaasti treenanneeksi :rock: Totta kai aina löytyy joku lihasryhmä, joka ei kehity samaa tahtia muiden kanssa, mut niihin pitää vaan panostaa enemmän. Sun motivaatiolla ja hurjilla voimilla sen varmasti teetkin :rock: Tsemppii hurjan paljon treeneihin, oot uskomattoman vaffa mimmi :thumbs:
Pena
50 kg x 5, 4
45 kg x 2 x 7
Lattiapunnerrus
50 kg x 5, 4
45 kg x 7
40 kg x 11
Leuat vastaottella
3, 3, 3, 2, 2, 2, 2,
Pumppisarjat räkkileukoja x 15, 12
Vauhtipunnerrus
32,5 kg x 7
35 kg x 4, 4
32,5 kg x 5
30 kg x 6
Pystypunnerrus tangolla
30 kg x 6, 6, 5+1
Rintatuettu T-soutu
60 kg x 2 x 3
55 kg x 2 x 5
40 kg x 15
Hammerit
14 kg x 8, 7
12 kg x 2 x 12
10 kg x 15
Viparit sivulle kp
10 kg x 3 x 10, 8
5 kg x 20
Etukyykky
60 kg x 5
62,5 kg x 5
65 kg x 4
50 kg x 9, 8
Maastanosto
80 kg x 5
90 kg x 1
95 kg x 1
90 kg x 5, 4
SJMV
70 kg x 10
60 kg x 10
Yhdenjalan kyykky
48 kg x 8
36 kg x 8
28 kg x 25
Vuorosarjoina
Hack
80 kg x 2 x 12
40 kg x 20
Takareidet maaten
40 kg x 7+1, 8
Etukyykky
60 kg x 5
62,5 kg x 5
65 kg x 4
50 kg x 9, 8
Maastanosto
80 kg x 5
90 kg x 1
95 kg x 1
90 kg x 5, 4
SJMV
70 kg x 10
60 kg x 10
Yhdenjalan kyykky
48 kg x 8
36 kg x 8
28 kg x 25
Vuorosarjoina
Hack
80 kg x 2 x 12
40 kg x 20
Takareidet maaten
40 kg x 7+1, 8
Hyvät painot on siulla alakroppatreeneissä käytössä :thumbs: .
Vuorosarjoina
1 a Vinopenkki kp
20 kg x 10, 7+2
16 kg x 14+1
Vipuvarsivinopena
40 kg x 11
1 b Räkkileuat
+10 kg x 15, 12, 12
Yläsoutukone
25 kg per sarvi x 12
35 kg x 8
30 kg x 12
2 a Pystypunnerrus kp
14 kg x 9+2
12 kg x 12+2
9 kg x jotain. Kyynärvarret väsyi. Pitäs varmaan hankkia rannetuet...:hmm:
2 b Yhden käden kulmasoutu kp
24 kg x 15
18 kg x 16
Kulmasoutu tangolla
48 kg x 18
3 a Hauiskääntö tangolla
25 kg x 11, 10
20 kg x 15
3 b Kapea penkki
30 kg x 15
40 kg x 8+1, 7
30 kg x 15
4 a Viparit sivulle kp
6 kg x 2 x 15
5 kg x 15
Takaolkapääsoutu
55 kg x 12
50 kg x 15
Takaviparit
6 kg x 12
Jos Teemu ei olis odottanut salilla, olis saattanut jäädä treeni väliin. Helvetinmoiset vatsa- ja selkäkivut, joista tytöt silloin tällöin joutuu kärsimään, ovat vaivanneet eilis illasta asti. Oli ihan tukala olo! :eek:
Kannatti olla reipas. Suht´hyvä treeni! Sekamelskaltahan tuo näyttää, mutta iski lihoihin. Kroppa on jo sen verran väsynyt, että ihan jees treenailla vähän sinne päin. Kevennyksen jälkeen aloitan uudella ohjelmalla ja sitten taas täytyy pysyä tiukkana, että ei mene pelleilyksi joka treeni...:D
Etukyykky
50 kg x 3 x 10
42,5 kg x 2 x 15
Hack
80 kg x 2 x 15
60 kg x 2 x 20
Prässi
280 kg x 3 x 20 + poltot
Smith-kyykky
85 kg x 3 x 15
50 kg x 2 x 30
4 x 15
Jep jep, reisille meni tämä treeni! :thumbs:
Moi Tintsu. Hyviä painoja liikutat ja näyttää kestävyyttäkin kiitettävästi löytyvän! Kiinnostaa kovasti millainen nainen siellä nimimerkin takana on. Olisi kiva tietää jotain lisää liikuntataustastasi ja kuvakin olisi kiva :) Tietysti itse kerrot vain sen verran kun haluat netissä paljastaa, mutta kiinnostusta sinua ja treenejäsi kohtaan löytyy.
Moi Tintsu. Hyviä painoja liikutat ja näyttää kestävyyttäkin kiitettävästi löytyvän! Kiinnostaa kovasti millainen nainen siellä nimimerkin takana on. Olisi kiva tietää jotain lisää liikuntataustastasi ja kuvakin olisi kiva :) Tietysti itse kerrot vain sen verran kun haluat netissä paljastaa, mutta kiinnostusta sinua ja treenejäsi kohtaan löytyy.
Kiitos, kiitos. Laitan sulle privaa...:)
Sunnuntain kunniaksi KAIKKI kuntosalit täällä pikku kaupungissa, jossa lomailen, olivat suljettu. Tekemisen puute alkoi vaivata, joten otin auton alle ja lähdin tien päälle. Reilun 30 km hurjastelun jälkeen löysin avoinna olevan salin Ikaalisten kylpylästä. Sinne! :rock:
Tein yläkropalle muutamia 15-20 toiston sarjoja melkein tappiin asti. Se oli siinä; viimeinen treeni ennen kevennystä! :thumbs:
Sunnuntain kunniaksi KAIKKI kuntosalit täällä pikku kaupungissa, jossa lomailen, olivat suljettu. Tekemisen puute alkoi vaivata, joten otin auton alle ja lähdin tien päälle.
:D Toivottavasti poliisit ei tullu vastaan, kun eikös sun korttis oo vieläkin teillä tietämättömillä?! :lol:
Se siitä totaalilevosta. Kun on monta päivää aamusta iltaan maannut ja ottanut aurinkoa, alkaa kummasti kaipaamaan liikettä...Kai te nyt ymmärrätte, urheilevat ihmiset?!?!? :D
Juoksulenkki, 45 minuuttia. Eikä edes tullut yhtään hiki! Paitsi lenkin jälkeen, sitten sitä puski paaaaaaljon....Vähän punnerruksia omalla painolla ja askelkyykkyjä. Viiden kilon painonnousu tuntuu liikkuessa selvästi ja askel on raskaampi. Semmosta lyllerrystä, mutta mukavaa silti. :sweat:
Aamulenkki rakkaan ystävän kanssa. Lujaa juostiin 45 minuuttia. Olipa ihanata! :D
Se siitä totaalilevosta. Kun on monta päivää aamusta iltaan maannut ja ottanut aurinkoa, alkaa kummasti kaipaamaan liikettä...Kai te nyt ymmärrätte, urheilevat ihmiset?!?!? :D
Hih ii, duracell :p
Miltäs muuten on tuntunut kevyt viikko, tai siis viikko ilman puntteja?
Hih ii, duracell :p
Miltäs muuten on tuntunut kevyt viikko, tai siis viikko ilman puntteja?
Täytyy sanoa, että en mä tästä ollenkaan nauti. Kuten pitäisi. Ilman treenin jälkeistä hyvänolon tunnetta on niin vaikeaa olla...:o Siksi oon lipsunut muutaman kerran lenkkipolulle.
Rautateemu
06.06.2008, 18:49
Täytyy sanoa, että en mä tästä ollenkaan nauti. Kuten pitäisi. Ilman treenin jälkeistä hyvänolon tunnetta on niin vaikeaa olla...:o Siksi oon lipsunut muutaman kerran lenkkipolulle.
Kyllä nyt perskele lenkkipolulla saa käydä. Punteista tarkoitus keventää, ja pitää taukoa. Jos kesällä lenkkeily kiellettäisiin, niin mitäs hyötyä Suomen kesästä olisi.
Ulos ja lenkille hus salihiiret ja rotat!!! Nauttikaa Suomen kesästä:rock::cool::)
Kyllä nyt perskele lenkkipolulla saa käydä. Punteista tarkoitus keventää, ja pitää taukoa. Jos kesällä lenkkeily kiellettäisiin, niin mitäs hyötyä Suomen kesästä olisi.
Ulos ja lenkille hus salihiiret ja rotat!!! Nauttikaa Suomen kesästä:rock::cool::)
Niin, itse minä sen urheilukiellon viikoksi itselleni määräsin. Sisältäen myös juoksun. Tunsin, että mun keho tarvitsi sitä. Muutama huilipäivä näköjään riitti ja virtaa piisaa taas. Meinaan lähteä huomennakin nauttimaan Suomen kesästä, kun kerran yllytät...Et vaan arvaa minne! :p
Meinaan lähteä huomennakin nauttimaan Suomen kesästä, kun kerran yllytät...Et vaan arvaa minne! :p
Mä arvaan!!!! :D Mun täytyy vaan vielä fixaa ne kalorit ja syömiset huomisten menojen mukaan... ;) JEE!!!!:lol:
Ette kai oo lähössä harrastamaan mitään katabolista elämää tytöt!!?? :D
Ette kai oo lähössä harrastamaan mitään katabolista elämää tytöt!!?? :D
Me vai? :) No ei tietenkään.. :D No mulla muuteskin tänään kalorit 2300, niin voi vaan haaveilla siideristä! :p pepsi maxilla ittensä sokerihumalaan siis...:thumbs:
Hupsakan kännisen olotilan voi myös saavuttaa tekemällä esim jalkatreenin ja yrittää sen jälkeen harrastaa jotakin sosiaalista elämää.. huumori on ainakin TOSITOSI hyvää ja meinaat sammua koko ajan.
hah ahah
Pitäkää hauskaa ;)
Aamulla spinningiä, illalla tanssia. :thumbs:
Hupsakan kännisen olotilan voi myös saavuttaa tekemällä esim jalkatreenin ja yrittää sen jälkeen harrastaa jotakin sosiaalista elämää.. huumori on ainakin TOSITOSI hyvää ja meinaat sammua koko ajan.
hah ahah
Pitäkää hauskaa ;)
No mä käynkin juoksemassa mäkiä ennen humputtelua...että ehkä se ajaa saman asian! :lol:
Me vai? :) No ei tietenkään.. :D No mulla muuteskin tänään kalorit 2300, niin voi vaan haaveilla siideristä! :p pepsi maxilla ittensä sokerihumalaan siis...:thumbs:
Joo ja mulle yks kossuvissy ilman vissyä. Kaks pillii ja paljon jäitä, kiitos! Lähtee taas jutut lapasesta, joten pysytelläänpäs tytsyt aiheessa eli TREENISSÄ...;)
Elixialla leppoisaa Terve selkä-jumppaa ja venyttelytunti. Toista sisäreittä satutin aika ilkeästi. Toivottavasti ei vaivaa myöhemmin! :(
Rautateemu
09.06.2008, 00:59
Elixialla leppoisaa Terve selkä-jumppaa ja venyttelytunti. Toista sisäreittä satutin aika ilkeästi. Toivottavasti ei vaivaa myöhemmin! :(
Se olikin terve selkä, ei terve jalka:hmm: (kunhan et mene "terve - siinä meni selkä" - jumppaan).
20 minuuttia crossarilla hikeä hakien, muutama lämppärisarja ja sitten hommiin...:sweat:
1 Vinopenkki tangolla
40 kg x 5 x 6
30 kg x 12
2 Leuat vastaottella
5 x 2
Räkkileukoja x 12
3 a Penkkipunnerrus kp
18 kg x 9, 8, 7
16 kg x 9
3 b Rintatuettu t-soutu
45 kg x 3 x 7
40 kg x 10
4 a Viparit sivulle kp
6 kg x 4 x 12
4 b Takaolkapääsoutu
40 kg x 15, 15, 12, 12
Punteista huilattu viikko ja nyt aloitan uudella ohjelmalla. Ensimmäinen treeni. Tunnustellen ja maltilla alkuun.
Uusia liikkeitä tulossa muutama ja niistä ensimmäisen, penkkipunnerrus käsipainoilla, kanssa taistelin tänään maltinmenetykseen asti. Kiukuttaa semmonen räpiköinti! Teemu kärsivällisenä rauhoitteli ja loi uskoa tulevaan. Kyllä se siitä alkaa sujumaan, kun kroppa taas tajuaa, että nyt treenataan!!!:evil:
En olekaan muistanut mainita, että kävin lomalla kaksi kertaa hierojalla. Ensin käytiin läpi yläkroppa, sitten kintut. Mitään pahoja jumeja ei ollut lapojen väliä lukuunottamatta. :)
Kiitos Hanna hieronnasta, oot huippu! Otteet selvästi parantuneet sitten sinun opiskeluaikojen. :thumbs: Sinulta saa hyvää ruumiin- ja sielunhoitoa. Hyvä mieli, kun saa jutellakin siinä samalla. Ensi kerralla, kun tulen sinnepäin, lähden ratsastamaan sillä teidän lämminverisellä, jos tarjous on vielä voimassa! Soittelen...:D
Etukyykky
45 kg x 4 x 7
40 kg x 15
Maastaveto
70 kg x 3 x 7
50 kg x 15
Yhdenjalankyykky
36 kg x 3 x 6
Takareidet maaten
35 kg x 8, 8, 7, 6
Hack
60 kg x 4 x 10
4 x 15
Kauheesti painaa. KAIKKI! Hyvin sain kuitenkin tuntumaa...:p
Rautateemu
10.06.2008, 12:46
Etukyykky
45 kg x 4 x 7
40 kg x 15
Maastaveto
70 kg x 3 x 7
50 kg x 15
Yhdenjalankyykky
36 kg x 3 x 6
Takareidet maaten
35 kg x 8, 8, 7, 6
Hack
60 kg x 4 x 10
4 x 15
Kauheesti painaa. KAIKKI! Hyvin sain kuitenkin tuntumaa...:p
Se johtuu lepoviikosta. Kroppa haluaisi vielä jatkaa lepoa.. kyllä se siitä käynnistyy. Maltilla nyt. Kyllä sä ens viikosta pääset jo kunnolla raivoamaan.
Aurinko paistaa ja vettä sataa...mainio juoksukeli! :D
Ensimmäisen kierroksen jo tavaksi tullutta lenkkiäni hölkkäilin rauhallisesti naatiskellen. Risteyksen kohdalla jäin funtsimaan...hhhmmm...toinen kierros:rolleyes:...hitto, menköön! Oli niin kauhiasti tahtoa juosta! Seuraava kierros vähän pidemmällä ja lennokkaammalla askeleella. Tunnin verran meni aikaa taipaleella.
Ahteri ja etureidet olivat todella pökkelöt eilisen treenin jäljiltä ja tarkoitus oli niitä hölkkäillen vähän palautella. Kummasti vaan kintuista lähti, kun lämpö nousi kroppaan...Lenkin jälkeen ruokaa napaan ja venymään. :)
1 a Leuat vastaotteella
1, 3, 3, 2, + räkkileukoja 15
1 b Lattiapunnerrus
45 kg x 3 x 7
40 kg x 15
2 a Pystypunnerrus kp
12 kg x 4 x 10
2 b Hammerit
12 kg x 4 x 10
3 a Raskalainen tangolla
10 kg + mutkatanko, mitä lie painaa...x 4 x 10
3 b Hauiskääntö vinopenkissä
10 kg x 4 x 10
4 a Pystysoutu taljassa
30 kg x 5 x 15
4 b Takaviparit kp
4 kg x 5 x 15
Mahalihakset unohdin treenata. Ei oo ensimmäinen kerta...Eikä varmaan viimeinen.
Edelleen tunnustellen treenailin...Taas oli uusia tai sellaisia liikkeitä, joita en oo tehnyt pitkään aikaan ja vähän epävarma fiilis oli välillä. Pystysoudusta innostuin kauheesti! Tuntui niin perskeleen hyvin olkapäissä! :D Viimeksi, kun se oli ohjelmistossa, en sitä ilman kiputuntemuksia useinkaan onnistunut tekemään. Nyt toimi, jes! :thumbs:
Mahalihakset unohdin treenata. Ei oo ensimmäinen kerta...Eikä varmaan viimeinen.
Huojentavaa et säkin "unohdat" tehdä niitä! :D Ne vaan kummasti unohtuu itse kullakin :evil:!!!
Rautateemu
12.06.2008, 23:29
Huojentavaa et säkin "unohdat" tehdä niitä! :D Ne vaan kummasti unohtuu itse kullakin :evil:!!!
:warning::D (unohtuu mullakin, tosin ulkonäkösyistä niiden treenaamisessa tärkeintä on rasvaprosentti).
Pyöräilyä pienessä, pimeässä ja tunkkaisessa huoneessa tähtitaivaan alla...ts. spinningiä 50 mituuttia. Klo 7.00 satulassa. Näitä aamutunteja joskus vanhoina ja vauhdikkaina aikoina poljettiin usein. Niissä on tunnelmaa! :D
Tosi nopeatempoinen tunti oli. Juoksua ja kiihdytyksiä istualteen vuoronperään ja välillä pidempiä pätkiä vauhdikasta hölkkää...Hyvin pysyin mukana, vaikka välillä ohjaajan huutamat puoliminuuttiset tuntuivat kuolettavan pitkiltä. Pakotin jalat pysymään tahdissa ja jos vastusta olin lisännyt, sitä ei pois otettu! :evil:
Tunnin jälkeen palkkaria juodessani oikein tunsin miten mun kroppa imi sen itseensä. Olin puolitajuton, mutta pirun tyytyväinen! Vapaapäivä, loistotreeni takana ja koko päivä edessä...Taidan lähteä kirjastoon, hejdå! :thumbs:
1 Smith-kyykky
70 kg x 15
75 kg x 2 x 15
50 kg x 25
2 Heilurihack
20 kg x 3 x 15
3 a Polven ojennus
20 kg x 15
15 kg x 2 x 15
10 kg x 20
3 b Prässi
280 x 15
220 x 3 x 15
4 Askelkyykky taakse
20 kg x 32
24 kg x 32
5 Askelkyykky paikallaan
32 kg x 2 x 16 per kinttu
Aivan hakusessa treenipainot. Reilusti jäi varaa korotella tulevilla viikoilla...
1 a Vinopenkki kp
18 kg x 10, 8, 8, 7
16 kg x 10
1 b Räkkileuat myötäotteella
+10 kg x 4 x 10
bw x 15
2 a Pystypunnerrus kp
12 kg x 12, 10
10 kg x 2 x 12
2 b Kulmasoutu tangolla
48 kg x 15, 15, 12, 12
33 kg x 20
3 a Pohkeet seisten
100 kg x 15, 15, 12, 12
3 b Takaolkapääsoutu taljassa
40 kg x 4 x 20
3 c Viparit sivulle kp
4 kg x 4 x 20
4 Vatsarutistus ylätaljassa
4 x 12
Aamuspinningiä jälleen 50 min. Hyvä tunti, kroppa toimi. Poljettiin pyramideja, joka on tosi kivaa...Hiki virtasi, sydän pumppasi ja happi kulki moitteettomasti. :sweat: Jäi vielä hyvin aikaa venytelläkin ennen töihin lähtöä.
1 Kapea penkki
40 kg x 8
45 kg x 5
42,5 kg x 2 x 6
2 Hauiskääntö tangolla
27,5 kg x 7, 6
25 kg x 2 x 7
3 a Viparit sivulle kp
7 kg x 2 x 12
6 kg x 2 x 12
3 b Pystysoutu taljassa
35 kg x 4 x 15
4 Etukyykky
30 kg x 3 x 15
5 Askelkyykky korokkelle
32 kg x 32
40 kg x 24
6 Askelkyykky taakse
40 kg x 16
Dippiä kokeilin tehdä, mutta se sattui rintalastaan ja solisluiden kohdalle niin pirusti, että jää jatkossa tekemättä...Ottaa päähän niin paljon, että ihan itkettää. Huono päivä muutenkin, joten maailma kaatuu nyt tähän. Ei muuta raportoitavaa. :(
Dippiä kokeilin tehdä, mutta se sattui rintalastaan ja solisluiden kohdalle niin pirusti, että jää jatkossa tekemättä...Ottaa päähän niin paljon, että ihan itkettää. Huono päivä muutenkin, joten maailma kaatuu nyt tähän. Ei muuta raportoitavaa. :(
No tuskinpa se maailma nyt ihan yhteen dippiin kaatuu...teet vaan tota kapeata penkkiä sitten...eiks yeah! :thumbs:
Nii..onks sulla muutes tossa askelkyykyssä 40 kiloo per handu?? Vai yhteensä...ite oon meinaan ilmotellu senkin vähän niin ku per käsi...täytyy vissiin muuttaa sitä!
Jonna1983
18.06.2008, 09:34
Otatko dipin rinnalle vai ojentajille? Omalla kohalla oon huomannut, et ojentajille tehtynä (kapeampi) dippi on täysin kivuton, mut rinnalle tehtynä eli leveemmällä olkapäät huutaa hoosiannaa. Kannattaa kokeilla tehdä myös hieman vajaalla liikeradalla. Sekin saattaa auttaa tuohon kipuiluun :thumbs:
Rautateemu
18.06.2008, 10:36
Otatko dipin rinnalle vai ojentajille? Omalla kohalla oon huomannut, et ojentajille tehtynä (kapeampi) dippi on täysin kivuton, mut rinnalle tehtynä eli leveemmällä olkapäät huutaa hoosiannaa. Kannattaa kokeilla tehdä myös hieman vajaalla liikeradalla. Sekin saattaa auttaa tuohon kipuiluun :thumbs:
Kokeiltiin eri asennoilla, eri päin tehtynä, ja lyhyttä liikettä. Kaikki sattui niin, että on järkevämpää olla tekemättä. Itsellänikin aikoinaan tuntui pientä kipua rintalastassa, mutta se on mennyt ohi. En tiedä mikä siihen vaikuttaa, rakenne ja liikkuuvuus varmaan.
e:
Nii..onks sulla muutes tossa askelkyykyssä 40 kiloo per handu?? Vai yhteensä...ite oon meinaan ilmotellu senkin vähän niin ku per käsi...täytyy vissiin muuttaa sitä! 20 kiloo handu. Selvempi olis tietty "askelkyykyt 20kg:n käsipainot".
Kiitos taas "siskot" tsempistä! Sitä aina välillä tarvitaan...:lol:
Ihmekös, jos eilen vähän tökki IHAN KAIKKI. Tajusin, että on taas SE aika kuukaudesta. Jos eilen olin raivon vallassa melkein koko päivän, tänään oon ollut ärsyttävän hyvällä tuulella. Ja ylienerginen! Töissä sinkoilin paikasta toiseen niin, että muut katseli kummissaan...:D
Treenistä pidän tänään lepoa. Huomenna punttia...toivottavasti mieli tasaantuu, ettei Temppa taas joudu kuuntelemaan kitinää! :p
1 Vinopenkki tangolla
40 kg x 7
42,5 kg x 5, 6
40 kg x 7
32,5 kg x 10
2 Leuat vastaotteella
6 x 2
3 a Penkki kp
18 kg x 10, 8, 10
14 kg x 15
3 b Rintatuettu T-soutu
40 kg x 3 x 10
30 kg x 15
4 a Viparit sivulle kp
6 kg x 4 x 12
4 b Takaolkapääsoutu
45 kg x 15
50 kg x 3 x 15
Ihan jees jumppa! :D
Rautateemu
19.06.2008, 23:31
Kyllä se siitä taas. Alkaa uudemmat liikkeetkin kulkemaan. Ja mä olen vihainen välillä ilman hormonivaihtelujakin:D
(Teemu, kaikki potarit on vihasia! :evil:! Hyvä kun uskaltaa töissä käydä :eek: Varsinkin klassikkikynikset isoine perseineen :p. )
Ihme toi rintarankajuttu dipissä, voisko siellä olla joku lukko? jos kiro auttaisi... kunhan mietin :rolleyes:
Tsemppii Tiina :thumbs:
Crossarilla lämpöä alkuun...
1 Etukyykky
50 kg x 6
55 kg x 6
57,5 kg x 6
55 kg x 2 x 6
40 kg x 15
2 Mave
75 kg x 7
77,5 kg x 2 x 7
50 kg x 15
3 Yhdenjalankyykky kp
20 kg x 3 x 6
10 kg x 15
4 a Takareidet maaten
40 kg x 6
35 kg x 8, 7, 7
4 b Hack
70 kg x 4 x 10
40 kg x 25
5 Vatsarutistus taljassa
3 x 15
Loppuun 15 min palauttavaa airoopista. Ihanaa, HIKI! :sweat: Mallikkaasti rauta liikkui ja varsinkin hakki iski etureiskoihin hyvin!
Rautateemu
20.06.2008, 11:20
(Teemu, kaikki potarit on vihasia! :evil:! Hyvä kun uskaltaa töissä käydä :eek: Varsinkin klassikkikynikset isoine perseineen :p. ) Mä oon vihasenakin kiltin näköinen. Välillä täytyy yrittää edes näyttää salilla vihaselta, jotta saa rauhassa treenata (ei tahdo onnistua GB:llä eikä Activellakaan):lol:
Ihme toi rintarankajuttu dipissä, voisko siellä olla joku lukko? jos kiro auttaisi... kunhan mietin :rolleyes:
Juu, voi olla joku lukko. Kiropaatti ja osteopraktikko voi auttaa, eiku toisin päin.
Mä oon vihasenakin kiltin näköinen. Välillä täytyy yrittää edes näyttää salilla vihaselta, jotta saa rauhassa treenata.
Varsinkin eilen näytit erityisen kiltiltä ja söpöltä se mun pinni päässä! Ei olis uskonut, että olit niin kiukkuinen, kuin väitit olevasi...:p
Rentoa hölkkää tunnin verran Hietsussa.
Tyytyväisenä oon myhäillyt koko päivän, kun taka- ja etureidet otti eilisen treenin niin hyvin vastaan. Nyt kyllä tuntuu, että treenattu on...:thumbs:
Lenkin jälkeen saunaan, venymään ja syömään tortilloja. Kivaa juhannuksen jatkoa kaikille! :D
Rautateemu
21.06.2008, 17:54
Varsinkin eilen näytit erityisen kiltiltä ja söpöltä se mun pinni päässä! Ei olis uskonut, että olit niin kiukkuinen, kuin väitit olevasi...:p
Mä oon sisäisesti kiukkuinen:p... joskus vaan jotkut asiat painaa.
1 a Leuat vastaotteella
3 x 3 + räkkileukoja x 15 Nämä meni tosi helposti ja puhtaasti! :)
1 b Lattiapunnerrus
47,5 kg x 3 x 7
40 kg x 15
2 a Pystypunnerrus kp
14 kg x 8, 7, 7, 7
10 kg x 15
2 b Hammerit
14 kg x 10, 8 Ei tunnu enää niin tolkuttoman raskaalta nämä neljätoistakiloset. Jes! :D
12 kg x 2 x 10
3 a Ranskalainen tangolla
21 kg x 10, 10, 5 (ote lipesi)
20 kg x 10
3 b Hauiskääntö vinopenkissä
10 kg x 12, 11, 9, 10
4 a Pystysoutu taljassa
40 kg x 15, 15, 13, 12
35 kg x 15
4 b Takaviparit kp
5 kg x 15, 15, 12, 12
4 kg x 15
5 Mahalihaksia
3 x 15
Treenin lopuksi oli pakko kokeilla jaksaisinko vetää vielä yhden leuan. En jaksanut. Yhtäkään. :p
Vk-lenkki 45 minuuttia. Hanat auki heti kotiovelta. P*skat mä mitään malttanut lämmitellä! :evil: Kun juostaan niin JUOSTAAN! No ei vais, maltti on valttia...:p Pitäis vaihdattaa sykemittariin uudet paristot, että voi tarkemmin seurailla sykkeitä yms.
PS: Kiitos sille autoilijalle, joka ajoit lätäköstä niin, että kaikki kuravedet lensi kaaressa mun päälle. Ei haitannut yhtään! :D
Miten kauan sulla yleensä kestää treeni? Millaisilla palautuksilla menee sarjat?
Rautateemu
24.06.2008, 02:19
Miten kauan sulla yleensä kestää treeni? Millaisilla palautuksilla menee sarjat?
Tuntiin tai vähän yli LÄMMITTELYINEEN. Vai mitä? Huonokuntoisten treenit on sitten erikseen.
Tuntiin tai vähän yli LÄMMITTELYINEEN. Vai mitä? Huonokuntoisten treenit on sitten erikseen.
Juu, näin on! :)
1 Smith-kyykky
85 kg x 15
90 kg x 2 x 15
55 kg x 25
2 Heilurihack
25 kg x 15
30 kg x 15
35 kg x 15
3 a Polven ojennus
15 kg x 15
20 kg x 2 x 12
15 kg x 15
3 b Prässi
280 kg x 3 x 15, 14
4 Askelkyykky taakse kp
22 kg x 32
26 kg x 27
5 Askelkyykky paikallaan kp
18 kg x 20 per jalka
Leukoja vetelin muutamia treenin lomassa. Tuntuu kivalle, kun ne alkaa sujumaan...:thumbs:
Askelkyykyt meni vähän säätämiseksi, kun kiukutti se, että en jaksa kannatella noita suurempia käsipainoja remmeistä huolimatta. Jalat ja pumppu kyllä jaksaisi, mutta kädet ja epäkkäät hyytyy! Nou hätä, siirryn ensi kerralla tankoon/smithiin. :D
Teemulle kiitos treeniseurasta! :sweat:
1 a Vinopenkki kp
20 kg x 7, 6
18 kg x 10, 9
14 kg x 15
1 b Räkkileuat myötäotteella
+15 kg x 4 x 10
bw x 15
2 a Pystypunnerrus kp
12 kg x 13, 10, 9, 8
10 kg x 12+3
2 b Kulmasoutu tangolla
53 kg x 15, 12, 12, 12,
33 kg x 20
3 a Pohkeet seisten
100 kg x 4 x 15
3 b Takaolkapääsoutu
45 kg x 4 x 20
3 c Viparit sivulle kp
5 kg x 4 x 20
4 Mahoja
3 x 12, 15
Njoo...:D
Juoksulenkki 55 minuuttia.
Kovin oli jalat tukkoiset ja askel tuntui raskaalta koko matkan. Pahus soikoon! :hmm:
Ensimmäinen kesälomapäivä! Liekö se vaikuttanut siihen, että treeni maistui tänään oikein makoisalta...:D Mahtavaa, kun voi seuraavat kaksi viikkoa mennä jumpalle silloin kuin huvittaa ja on virkeimmillään.
Alkuun 10 minuuttia crossarilla ja tavanomaiset lämmittelyt...
1 a Kapea penkki
42,5 kg x 10, 9, 7
35 kg x 13
1 b Hauiskääntö tangolla
27, 5 kg x 8, 7, 7
20 kg x 15
2 a Viparit sivulle kp
7 kg x 12
6 kg x 2 x 12
5 kg x 15
2 b Pystysoutu taljassa
45 kg x 15, 12, 12
35 kg x 15
3 Etukyykky
35 kg x 3 x 15, kevyesti pumppaillen
4 Askelkyykky taakse kp
20 kg x 2 x 32
Hyvin tuntuu askelkyykyt vähän pienemmilläkin painoilla, kun tekee niin, että polvet kolisee lattiaan...:sweat:
15 minuuttia aerobista treenin päätteksi. Hyvä mieli! :thumbs:
Spinningiä 45 minuuttia. Tänään poljettiin idässä. Niin se vaan on, että aamuvarhaisia tunteja PIMEÄSSÄ salissa ei voita mikään...Fiilis on erilainen, parempi! Vähän mahalihaksia tunnin jälkeen.
Mut joo, hiki tuli ja sillee...Ninnulle kiitos seurasta. Kokeilepa nenänpäätä. Onko se vielä märkä?!?!?!? :p
Söin Itiksen penkillä mun eväitä ja kävi v*tuttaan, kun ohikulkijat yritti kurkkia mun kaukaloon. Ruokarauha, kiitos. Tuun vihaseks, jos mun ateriointia häiritään! :evil:
Rautateemu
28.06.2008, 15:28
Spinningiä 45 minuuttia. Tänään poljettiin idässä. Niin se vaan on, että aamuvarhaisia tunteja PIMEÄSSÄ salissa ei voita mikään...Fiilis on erilainen, parempi! Vähän mahalihaksia tunnin jälkeen.
Mut joo, hiki tuli ja sillee...Ninnulle kiitos seurasta. Kokeilepa nenänpäätä. Onko se vielä märkä?!?!?!? :p
Söin Itiksen penkillä mun eväitä ja kävi v*tuttaan, kun ohikulkijat yritti kurkkia mun kaukaloon. Ruokarauha, kiitos. Tuun vihaseks, jos mun ateriointia häiritään! :evil:
Söin kisadieetillä rahkaa, banaania ja leivänpalaa Itiksessä penkillä täysin kuolleen näköisenä. Ei jaksanut paljoa kiinnostaa, jos joku kurkki.
Keitettyjen kananmunien syöminen "lennosta" aiheuttaa aina ihmetystä:lol:
Mun nenän pää on jo ehtinyt kuivahtaa :lol:...seuraavia reenejä ootellessa eli n. 3 h aikaa..
Mäkin syön hirmu useesti eväitäni metrossa ja aina joku on siinä töllistelemässä! Rasittavaa! Wemmahn kanssa just joskus puhuttiin, että jos syöt metrossa esim. rahkaa tms. niin kaikki kattoo, mutta otappas suklaapatukka esille niin ketään ei kiinnosta. :D
1 Vinopenkki tangolla
45 kg x 3+1
42,5 kg x 6, 5+1
40 kg x 7
2 Leuat vastaottella
5 x 3 + räkkileukoja x 15
3 a Tasapenkki kp
18 kg x 14, 10, 8
14 kg x 16
3 b Rintatuettu T-soutu
50 kg x 8
45 kg x 2 x 8
35 kg x 15
4 a Viparit sivulle kp
6 kg x 3 x 12
4 kg x 20
4 b Takaolkapääsoutu taljassa
50 kg x 3 x 15
40 kg x 20
Crossarilla 10 minuuttia alkuun ja treenin lopuksi.
Tyytyväinen fiilis jäi tämänpäiväisestä(kin) jumpasta. Vinopenkissä ei menestystä tullut, mutta muissa liikkeissä jopa ennätyksiä! Oli kuulkaas tissit aikamoisessa punpissa... :thumbs:
Illalla elokuviin. Leffaevääksi kananmunia, juustoa ja pähkinöitä! :kuola:
Leffaevääksi kananmunia, juustoa ja pähkinöitä!
Ja noihan voi kätevästi ostaa sieltä finnkinon omasta leffaeväs myymälästä :D or not. Mutta onneksi siellä on pimeetä, ei oo kukaan kurkkimassa sun kaukaloon. :)
Ps. Pitää vielä kehua sun ihania pinkkejä salipöksyjä, mun lemppariväri <3 :p
Hah hah, voi että kun tuo tunne on niin tuttu. Aina kun tulee syötyä kodin ulkopuolella esmes just kauppakeskuksen penkillä/junassa etc... niin aina sitä ihmiset kyylää, että mitä helkuttia tuo tyttö oikeen syö.
Ja samanlaiset ajatukset mullakin, eli jättäkää mut rauhaan kun mä syön!:evil:
Ruokahetki= pyhä hetki... :piis:
Ps. Pitää vielä kehua sun ihania pinkkejä salipöksyjä, mun lemppariväri <3 :p
Kiitti! Löytö alennusmyynnistä. Pakko oli ostaa, kun oli niin hassun väriset...:lol: Hittolainen, olis pitänyt Teemullekin ostaa samanlaiset, kun siellä niitä muutama kipale vielä oli...:p Just sen tyyliä!!!
Rautateemu
30.06.2008, 11:03
Kiitti! Löytö alennusmyynnistä. Pakko oli ostaa, kun oli niin hassun väriset...:lol: Hittolainen, olis pitänyt Teemullekin ostaa samanlaiset, kun siellä niitä muutama kipale vielä oli...:p Just sen tyyliä!!!
Ei, kyllä ne on Petterin tyyliä eikä mun;)
Onko sulla jotkut uudet treenipöksytkin? No nyt pitää treenin kulkea :)
Ei, kyllä ne on Petterin tyyliä eikä mun;)
Onko sulla jotkut uudet treenipöksytkin? No nyt pitää treenin kulkea :)
Joo, uudet on. Et oo vielä nähnyt! ;) Sen verran on vielä piukat, että tänään en kyykkytreeniin niitä uskalla laittaa. Ratkeaa vielä perseestä! Eilen kyllä toimi hyvin. Jos silmälaseista ei enää oo apua, niin onneks mulla on nyt superhousut!!!:lol:
Rautateemu
30.06.2008, 12:37
Joo, uudet on. Et oo vielä nähnyt! ;) Sen verran on vielä piukat, että tänään en kyykkytreeniin niitä uskalla laittaa. Ratkeaa vielä perseestä! Eilen kyllä toimi hyvin. Jos silmälaseista ei enää oo apua, niin onneks mulla on nyt superhousut!!!:lol:
Kyykkyyn vaan, nyt sulla on "kyykkytrikoot":rock:
1. Etukyykky
55 kg x 4 x 6
40 kg x 15
2. Mave
80 kg x 3 x 7
50 kg x 15
3. Yhdenjalan kyykky kp
18 kg x 3 x 8
10 kg x 20
4 a. Takareidet maaten
40 kg x 6
35 kg x 8, 6, 6
4 b. Hack
70 kg x 10
75 kg x 3 x 10
40 kg x 25
Laruun lähdin juoksemaan aamulla. Hautausmaa alkaa jo kyllästyttää. Jalat tuntuivat painavalta aikansa, mutta noin puolen tunnin hölkkäilyn jälkeen olo keveni ja vauhti lisääntyi melkein huomaamatta! :)
Tunti meni aikaa lenkkiin. Palkkaria ja venymään...mukavaa. :thumbs:
Crossailua 20 minuuttia, hyvä hiki ja sit hommiin...:sweat:
1 a. Leuat vastaotteella
4, 4, 3 + räkkileukoja x 15
1 b. Lattiapunnerrus
47,5 kg x 9
50 kg x 2 x 7
40 kg x 15
2 a. Pystypunnerrus kp
14 kg x 9, 9, 8
10 kg x 15
2 b. Hammerit
14 kg x 8, 7, 6
3 a. Ranskalainen maaten
20,5 kg x 8, 6
18 kg x 11
3 b. Hauiskääntö vinopenkissä
10 kg x 12, 10, 10
4 a. Pystysoutu taljassa
45 kg x 15, 12
40 kg x 15, 12
4 b. Takaolkapääsoutu
50 kg x 3 x 15
45 kg x 15
Ei pöllömpi treeni! :D
Intervallitreeniä, hii-op! :sweat:
Rentoa hölkkää noin 15 minuuttia, askelkyykkykävelyä loivaan mäkeen (huippua!:D) 2 x 40 ja sitten itse asiaan...
Tein seitsemän 80-100 metrin vetoa jyrkähköön mäkeen. Palautukset 1,5-2 minuuttia kävellen. Tuntui, että syke nousi hyvin ja laski yhtä helposti. Mitään sen kummempaa hapotusta ei jaloissa tuntunut, mutta kyllä siinä selvästi viimeisissä vedoissa jo vauhti hyytyi...:eek: Ylös-alas pinkomisen jälkeen hölköttelin tyytyväisenä kotiin, noin vartin. Hullujen hommaa, mutta ihan kivaa...:D
Aamulla aikaisin lähdettiin siskon kanssa Parkanon kuntosalille. Mulla oli vuorossa jalkatreeni, systeri touhus omiaan...:p Meillä oli kauhia kiirus lähteä ajamaan Porin Yyteriin biitsille, joten nipistin tavanomaisesta treenistä muutaman sarjan. Kaikkea ei voi saada ja tällä kertaa auringonotto vei voiton. :cool:
Lämmittelyksi hölkkäillen salille, 20 min. Matkalla askelkyykkykävelin pienen mäen ylös. Laskin, että 100 askelta tuli. Jos olisin vielä yhden pitkän askeleen ottanut, olisin päässyt tolpalle, jota tavoittelin. Ei pysty, tasaluku on jämpti! :D
1. Smith-kyykky
3 x 15
2 x 25
2 a. Polven ojennus
3 x 15
2 b. Prässi
3 x 20
3. Askelkyykky taakse
2 x 32
4. Vatsoja
3 x 15
Sekin vähä, mitä tein, osui ja upposi! :thumbs:
Takaisin kotiin reippaasti kävellen, 25 min. Ja matkalla taas vähän kyykkykävelyä mäkeen. Oon niin tykästynyt siihen! Sitä voisi jatkaa loputtomiin, mutta kun pysähtyy niin yht´äkkiä onkin jalat ihan poikki...:eek:
Illalla, rannalla makoilun jälkeen, kävin vielä kävelemässä pienen lenkin. Ihan "normaalilla" tyylillä. Olipas kiva päivä!:)
Tänään kävin tutustumassa Wolfin saliin Tampereella. Tein ohjelmani mukaisen yläkropan treenin noin suurinpiirtein. Vieraalla salilla treenatessa on aina vähän hukassa. Niin olin tänäänkin! :D Loistava sali tuo Wolf, ei voi muuta sanoa! :rock:
Pieni(lihaksikas kyllä ja vahva), mutta pippurinen Kata lähti mulle treenikaveriksi. Puheliasta sorttia tämä tyttö, joten jutusteluun kului paljon tehokasta treeniaikaa...Tai no, vähän ainakin. :p
Treenin lopuksi Kata opetti mulle poseerauksia. Näyttää helpolta, kun sen osaa! Etu- ja takaposen oon hiffannut jo suht´hyvin, mutta sivuposet on kinkkisiä. Joka lihas vaan nykii ja tärisee. Rankkaa puuhaa! :sweat: Harjoitus tekee mestarin, toivottavasti joskus!
Kaunis kiitos Katalle! Piristävää tavata uusia ja innostuneita urheilijoita...:thumbs:
Moi Tintsu! Oli tosi kiva nähdä tänään! On tyttö kovien treenipainojen näkönenkin. Ja hyvällä asenteella teet, vaikka mä kovasti yritin häiritä höpinöilläni :D Ihan pelottaa ajatus mitä valkkusi sanoo kun lukee tätä. Jatketaan sitä posettelua, kuhan saadaan ryhmä kasaan. Se sun taka-asento on tosi näyttävän näköinen! Ja alkoi sivuasentokin löytymään. Rankkaa harjoittelua molemmille, niin kyllä siitä hyvä tulee! Toivottavasti nähdään taas pian.
Tyhmästä päästä (ja huonosta suuntavaistosta) kärsii koko ruumis!
Ajelin aamulla Seitsemisen kansallispuistoon suunnitelmana juosta lenkki metsässä. Lähtöpisteellä valitsin taululta 7,5 km lenkin. Ajattelin sen olevan sopiva matka, kun ei ollut tietoa millaista maastoa on edessä.
Lähdin polulle ja askel oli kevyttä koko matkan. Oli ylä- ja alamäkiä, pitkospuita jne. Sykkeet pysyi vauhtikestävyysalueella. Hyvää tasapaino- ja keskittymisharjoittelua tuo metsässä juoksu. Joka askel on otettava huolellisesti ja esteiden yli on loikittava. Sivusilmällä vielä täytyy tarkkailla, että karhut ei tule syömään suihinsa! Muutama täpärä horjahdus sattui, mutta erittäin onnistunut lenkki oli muuten. Aikaa meni 55 min.
Fiilis oli loistava, kunnes tajusin juosseeni koko ajan poispäin autolta. Luulin, että reitti kiertää metsässä ja palaa takaisin lähtöpisteelle, kuten muinakin kertoina. Ollaan ennenkin käyty siellä kävelemässä. Tosin eri lenkkiä. Olisi pitänyt katsoa opastetta tarkemmin!!!:eek:
Ei auttanut, kuin laittaa tossua toisen eteen ja lähteä suunnistamaan kohti autoa. Matkaa edessä toiset 7,5 km autotietä pitkin. Kyllä v*tutti! Yritin liftata yhden auton (ainoan, joka ohi meni) kyytiin, mutta tilaa olisi ollut vain takapenkillä vihaisen oloisten lihansyöjäkoirien keskellä. Nou tänks, mielummin kävelen!
Tunti ja 10 minuttia kävelyä ja sitten näkyi punainen Peugeot. Luojan kiitos! Tulipahan lenkkeiltyä...:D
Jonna1983
06.07.2008, 19:10
Millonkas susta saadaaan kuvamatskua?
Millonkas susta saadaaan kuvamatskua?
Ööö, katsotaan nyt. Ensinnäkään en edes omista toimivaa kameraa...Jos joku lainaa ja ottaa julkaisukelpoisia kuvia niin EHKÄ sitten...:D
Rautateemu
06.07.2008, 23:13
Moi Tintsu! Oli tosi kiva nähdä tänään! On tyttö kovien treenipainojen näkönenkin. Ja hyvällä asenteella teet, vaikka mä kovasti yritin häiritä höpinöilläni :D Ihan pelottaa ajatus mitä valkkusi sanoo kun lukee tätä. Jatketaan sitä posettelua, kuhan saadaan ryhmä kasaan. Se sun taka-asento on tosi näyttävän näköinen! Ja alkoi sivuasentokin löytymään. Rankkaa harjoittelua molemmille, niin kyllä siitä hyvä tulee! Toivottavasti nähdään taas pian.
Posettelussa ole mitään pahaa. Siitä vaan.
Reissusta rähjääntyneenä salille...
Lämmittely crossarilla, 10 min.
1 a. Kapea penkki
45 kg x 9, 8, 7
35 kg x 15
1 b. Hauiskääntö tangolla
30 kg x 6
27,5 kg x 8, 6
20 kg x 15
2 a. Viparit sivulle kp
6 kg x 12
3 kg x 2 x 12 vinopenkissä. Teki mieli kokeilla, hyvin upposi! :)
4 kg x 20
2 b. Pystysoutu taljassa
40 kg x 3 x 15
30 kg x 20
3. Smith-kyykky
55 kg x 3 x 25 Kevyesti pumppaillen
4. Askelkyykky taakse kp
20 kg x 2 x 32, myöskin suht´kevyesti
Ei ollut paras mahdollinen treenifiilis, mutta ihan ok jumppa tuli tehtyä...:)
Juoksulenkki, 35 minuuttia. Ei ollut tippakaan taistelutahtoa, kun koko aamun oon kärsinyt vatsa-ja alaselkäkipujen kourissa. Räyh!!!:evil:
Vaa´an viisarit sentään olivat liikkuneet alaspäin, vaikka sattuneesta syystä tässä vatsa vähän pömpöttääkin...:thumbs:
Aamu yhdeksästä saakka nautiskeltiin auringonpaisteesta ja ulkoilmasta ystävän kanssa. Köllöteltiin kanavarannassa ja otettiin rennosti. Oli niiiin mukavaa! :) Iltapäiväksi oli sovittu Teemun kanssa treeni, joten ei auttanut, kun painua salille kesken kaiken...Ei vais, ihan innostuneena sinne lähdin. Alkoi jo nahkaa sen verran poltella...:sweat:
Yläkroppaa tähän malliin:
1. Vinopenkki tangolla
42,5 kg x 6
45 kg x 2 x 4
42,5 kg x 6
35 kg x 15
2. Leuanveto vo
5 x 3 + räkkileukoja x 15
3 a. Penkki kp
20 kg x 8, 8, 5 (joku härötys tässä tapahtui...)
18 kg x 10
14 kg x 15
3 b. Rintatuettu T-soutu
47,5 kg x 3 x 8
35 kg x 15
4 a. Viparit sivulle kp
6 kg x 2 x 12
6 kg x 12 yksi käsi kerrallaan
4 kg x 12 vinopenkissä. Kaikkee täytyy testailla, että sais nämä olkapäät kasvamaan!
4 b. Takaolkapääsoutu taljassa
55 kg x 4 x 15
Otettiin seurantakuvia treenin jälkeen. Emmalle kiitos, kun lainasit kameraa! :)
En oo enää niin pläski, mut vielä on reilusti varaa kiristyä...Poseeraukset oli Teemun mukaan vähän parantuneet. Meni ilmeisesti Katan neuvot perille! :thumbs:
PS: Velipoika pääsi opiskelemaan pk-seudulle, joten meitsi saa syksymmällä huippu hyvän treenikaverin! Onnea Mikko vielä opiskelupaikasta!
Rautateemu
10.07.2008, 08:34
Otettiin seurantakuvia treenin jälkeen. Emmalle kiitos, kun lainasit kameraa! :)
En oo enää niin pläski, mut vielä on reilusti varaa kiristyä...Poseeraukset oli Teemun mukaan vähän parantuneet. Meni ilmeisesti Katan neuvot perille! :thumbs:
Rasvaakin on palanut, mutta osa kyllä on nestehötön lähtemistä. Sulla hiilarit ja plussakalorit kerää himpun nestettä, joten ei sitä läskiä kauheesti ole kertynyt. Ja hyvin näyttää lähtevän rasvakin. Poseerauksissa olis vielä reilusti hiomista, osa asennoista jo kuitenkin jo sinnepäin. Mutta enhän mä ole naisten BF asentojen asiantuntija.
PS: Velipoika pääsi opiskelemaan pk-seudulle, joten meitsi saa syksymmällä huippu hyvän treenikaverin! Onnea Mikko vielä opiskelupaikasta! Jos on yhtä hyvät geenit kuin sulla, niin siitä saatas kova kisaajan miesten kauneuskisoihin, eli klassik podipildinkiin.
Jos on yhtä hyvät geenit kuin sulla, niin siitä saatas kova kisaajan miesten kauneuskisoihin, eli klassik podipildinkiin.
Joojoojoo!!!! :lol: Kyllä se poika ahkerasti treenaa, mutta tekee kaiken vähän sinne päin. Jos se panostais (ja söisi) himpun verran enemmän, vois siitä tullakin jotakin...Katsotaan syksymmällä, jos sä vähän senkin perään katsoisit...Mun mielestä loistoidea!
Seitsemältä aamulla jalkatreenin kimppuun...
Crossaria 10 min.
1. Etukyykky Tökki tänään ja pahasti. Tunaroin minkä kerkesin! :(
57,5 kg x 5, 4
55 kg x 2 x 5
40 kg x 15
2. Maastaveto
85 kg x 3 x 7
50 kg x 18
3. Yhdenjalan kyykky kp
18 kg x 3 x 8
10 kg x 20
4 a. Takareidet maaten
35 kg x 8, 7, 7
25 kg x 10
4 b. Hack
70 kg x 3 x 10
40 kg x 25
5. Mahoja
4 x 15
Voimat aivan kadoksissa ja tuntumakin hukassa...Voihan paska! :eek:
Crossarilla loppuun 15 min.
Kävin torstaina illalla vielä salilla noutamassa sinne unohtuneen soittimeni ja samalla tein vähän jumppaa, kun niin mieli teki...
Crossarilla hiki päälle, 20 minuuttia. Leukoja neljä kolmosta ja kaksi kakkosta. Lyhyt ja ytimekäs rykäisy, aikas jees oikeastaan! :D
Rautateemu
10.07.2008, 23:07
Seitsemältä aamulla jalkatreenin kimppuun...
2. Maastaveto
85 kg x 3 x 7
50 kg x 18
Voimat aivan kadoksissa ja tuntumakin hukassa...Voihan paska! :eek:
:rolleyes: Just just, voimaton sintti (kauheet voimat!)
Hei se liika auringonotto lomalla voi pehmentää päätä ja kroppaa;)
Aamuspinningiä 50 min. Flöyyyyyyyy-tila saavutettu. Voi veljet! :D
Nyt on kyllä koko yläkroppa niin tukossa, että turha edes haaveilla mistään huipputreenistä. Aavistelin jo etukäteen, että päin mäntyä menee tämänpäiväinen treeni ja niinhän se meni. No, uusia ja parempia tulee varmasti! :)
Varsinkin selkä on ottanut viimeaikaiset mavettelut sun muut niin itseensä, että koko selän lihaksisto alaselästä lapojen väliin saakka on ihan puuduksissa. Silleen niinku hyvällä tavalla kipeä...:thumbs: Voimaa näistä lihoista ei kyllä revitä, se on varma! Pieni keventely/palauttelu olis ehkä paikallaan tähän väliin...:o
Tällaista vääntöä tänään:
Soutua 5 min, vähän keppijumppaa...
1a. Leuat vo
4, 3, 3 + räkkileukoja x 15
1b. Lattiapunnerrus
50 kg x 8, 7, 7
40 kg x 15
2a. Pystypunnerrus kp
16 kg x 4
14 kg x 6
12 kg x 10, 9
10 kg x 15
2b. Hammerit
14 kg x 8
12 kg x 2 x 10
10 kg x 15
3a. Ranskalainen maaten
18 kg x 10, 10, 8
3b. Hauiskääntä vinopenkissä kp
10 kg x 10, 10, 7
4a. Pystysoutu taljassa
35 kg x 4 x 15
4b. Takaviparit kp
5 kg x 15
4 kg x 3 x 15
5. Vatsoja
3 x 12
Loppuun crossarilla 5 min. Ja saunaan!
Huomenna Teemun kanssa aerobicciin, hii-op! Ehkä. Sitä odotellessa...:lol:
Huomenna Teemun kanssa aerobicciin, hii-op! Ehkä. Sitä odotellessa...:lol:
Woot? Jos tää ei ollut läpän heittoa niin ota hyvä tyttö kamera messiin, toi on pakko nähdä :p
Muuten, kuinka monen viikon välein pidät kevennyksen? vai onko se sulla mitenkään ennaltasuunnitellusti vai vain silloin "kun siltä tuntuu?"
Muuten, kuinka monen viikon välein pidät kevennyksen? vai onko se sulla mitenkään ennaltasuunnitellusti vai vain silloin "kun siltä tuntuu?"
Keventelen, tai ainakin yritän kevennellä silloin, kun siltä tuntuu. Tämän asian kanssa on vielä opettelemista. Jos joskus oppis relaamaan...:o
Rautateemu
13.07.2008, 16:47
Huomenna Teemun kanssa aerobicciin, hii-op! Ehkä. Sitä odotellessa...:lol:.
Woot? Jos tää ei ollut läpän heittoa niin ota hyvä tyttö kamera messiin, toi on pakko nähdä :p En jaksa tulla, koska on ollut 2 yövuoroa putkeen ja viime viikolla myös yövuoro ja aamuvuorokin. Ens viikolla sitten spinnu ja/ tai aerobinen (tuonne SATSille sai ilmaisen treeniviikon). Wemmah ja Fiona mukaan:rock:
Kuten tuossa Tiina sanoi, niin ainakin silloin kun siltä tuntuu. Mulla on vähän sellainen linja, että sekä kroppaa ja mieltä kuunnellen, mutta kuitenkin väliläl vaikka ei siltä vielä aivan tuntuisi. Individualistisia hommia. Tiina treenaa kovaa, mutta vaikka on vasta-alkaja, niin sen verta kovaa treeniä ja kehitystä että on ihan säännöllisesti kevennettävä. Hyvä kun alkaa itekin oppia.
Nonni, käytiinpä kaverin kanssa testaamassa se SATSin pelottava Hipulse-tunti. Tykkäsin mahottoman paljon! Huh huh, vieläkin hikeä puskee...:sweat:
Vauhdikasta perusjumppaa isoin liikkein, paljon hyppyjä, loikkia ja salin ympäri juoksua kiihdytellen. Olin varma, että noutaja tulee. Sen verran on aikaa viimeisimmästä tämän tyyppisestä jumpasta...Mutta ei, henki pihisee edelleen. Voi sitä tunnetta, kun tajusin jaksavani painaa sata lasissa koko tunnin läpi. Voittajafiilis! :rock:
Tunnin jälkeen mentiin saunan lauteille hihittelemään endorfiinipöllyissä molemmat. Syötiin eväitä pukkarissa ja oli taas niin mukavata...:)
Huomenna jalkatreeniä kevyesti ja paluu töihin. Jännä juttu, miten sinnekin alkaa kaivata oltuaan aikansa poissa...:D
Rautateemu
13.07.2008, 23:18
Nonni, käytiinpä kaverin kanssa testaamassa se SATSin pelottava Hipulse-tunti. Tykkäsin mahottoman paljon! Huh huh, vieläkin hikeä puskee...:sweat:
Vauhdikasta perusjumppaa isoin liikkein, paljon hyppyjä, loikkia ja salin ympäri juoksua kiihdytellen. Olin varma, että noutaja tulee. Sen verran on aikaa viimeisimmästä tämän tyyppisestä jumpasta...Mutta ei, henki pihisee edelleen. Voi sitä tunnetta, kun tajusin jaksavani painaa sata lasissa koko tunnin läpi. Voittajafiilis! :rock:
Tunnin jälkeen mentiin saunan lauteille hihittelemään endorfiinipöllyissä molemmat. Syötiin eväitä pukkarissa ja oli taas niin mukavata...:)Enks mä sanou et on hyvä tunti! Tosin ite olen käynyt vaan Pulsessa. Oliko Vetäjä muuten Essi?
Harmi kun ei jaksanu. Lepopäivä tuli tarpeeseen, noi yövuorojen vuoristoradat alkaa tuntua vanhuuttani häijyiltä. Ens viikolla uudestaan? Hypään ja juoksen sut suohon:evil::rock:;)
Huomenna jalkatreeniä kevyesti ja paluu töihin. Jännä juttu, miten sinnekin alkaa kaivata oltuaan aikansa poissa...:D
Sä et vielä oo ollu tarpeeks pitkään töissä siellä;)
Enks mä sanou et on hyvä tunti! Tosin ite olen käynyt vaan Pulsessa. Oliko Vetäjä muuten Essi?
Harmi kun ei jaksanu. Lepopäivä tuli tarpeeseen, noi yövuorojen vuoristoradat alkaa tuntua vanhuuttani häijyiltä. Ens viikolla uudestaan? Hypään ja juoksen sut suohon:evil::rock:;)
Joo, Essi oli vetämässä. Huippumimmi! :) Ensi viikolla mennään taas, ehdottomasti. Katsotaan, kuka rämpii suossa ja kuka ei...:evil:
Aamulla muutama kevyempi ja pidempi sarja alakropalle. Smith-kyykkyä, heilurihackia, polvenojennusta, prässiä ja askelkyykkyä. Alkuun ja loppuun vähän airoopista, yhteensä 25 minuuttia. Siinäpä se, kivaa oli! Vieläkin endorfiinit jyllää eilisestä rääkistä...:D
Nyt töihin. Jee! :lol:
Vuorossa yläkroppaa vähän kevyemmin pumppaillen...:)
Alkuun crossaria 10 minuuttia ja tavanomaiset lämmittelyrituaalit, sitten...
1a. Vinopenkki kp
14 kg x 3 x 15
1b. Ylätaljaveto eteen
40 kg x 3 x 15
2a. Pystypunnerrus kp
10 kg x 3 x 15
2b. Kulmasoutu tangolla
33 kg x 3 x 15
3a. Pohkeet seisten
70 kg x 3 x 15
3b. Takaolkapääsoutu
40 kg x 3 x 15
3c. Viparit sivulle kp
4 kg x 3 x 15
4. Vatsoja
3 x 15
Loppuun 10 minuuttia aerobista.
Helppoa, yksinkertaista ja tehokasta.
Voi voi mun jalkaset. Palautukaa, vetreytykää, TOIMIKAA! Huomenna pitäis olla iskussa...:eek:
Rautateemu
15.07.2008, 12:09
Vuorossa yläkroppaa vähän kevyemmin pumppaillen...:)
Alkuun crossaria 10 minuuttia ja tavanomaiset lämmittelyrituaalit, sitten...
1a. Vinopenkki kp
14 kg x 3 x 15
1b. Ylätaljaveto eteen
40 kg x 3 x 15
2a. Pystypunnerrus kp
10 kg x 3 x 15
2b. Kulmasoutu tangolla
33 kg x 3 x 15
3a. Pohkeet seisten
70 kg x 3 x 15
3b. Takaolkapääsoutu
40 kg x 3 x 15
3c. Viparit sivulle kp
4 kg x 3 x 15
4. Vatsoja
3 x 15
Loppuun 10 minuuttia aerobista.
Helppoa, yksinkertaista ja tehokasta. Tais olla kumminkin puolikova treeni ... hyvä kuitenkin kun kevensit, kaikkien kevennysten ei aina tartte olla ihan "raajojenheiluttelutreeniä" kevyillä painoilla.
Voi voi mun jalkaset. Palautukaa, vetreytykää, TOIMIKAA! Huomenna pitäis olla iskussa...:eek: Et sitten käy millään juoksulenkillä, ihan lököttelet, ravistelet jalkoja, kuuma ja/tai kylmää suihkua:D Sitten hyvät yöunet päälle. Loikkaan kuitenkin teidät huomenna suohon!:evil::rock:
^Voi, Teemu yrittää hillitä duracell-Tiinaa :)
Rautateemu
15.07.2008, 12:21
^Voi, Teemu yrittää hillitä duracell-Tiinaa :)
Sille pitää laittaa mikrosiru jalkaan (tai lainata Kaisan Bodybuggia), jotta ei treenaa liian usein. Noitten punttien kanssa on pysynyt ainakin hyvin ruodussa, mutta tuon aerobisen ja juoksemisen kanssa tuntuu että pitäis olla joku piipitin lenkkitossuissa...
Hipulse-jumpassa käytiin porukalla. Kova tunti se on, ei siitä mihinkään pääse. Mutta niin mun mieleen! :)
Noin rankkoja tunteja ei kyllä oo tervettä vetää, kuin korkeintaan kerran viikkoon. Ainakin minä saan vedettyä itseni piippuun, jos jaksan ja viitsin. Nyt oli edellisestä vain kaksi päivää aikaa. Loppua kohden vähän hyytyi, mutta hyvä fiilis jäi...:thumbs:
Rautateemu
16.07.2008, 18:41
Hipulse-jumpassa käytiin porukalla. Kova tunti se on, ei siitä mihinkään pääse. Mutta niin mun mieleen! :)
Noin rankkoja tunteja ei kyllä oo tervettä vetää, kuin korkeintaan kerran viikkoon. Ainakin minä saan vedettyä itseni piippuun, jos jaksan ja viitsin. Nyt oli edellisestä vain kaksi päivää aikaa. Loppua kohden vähän hyytyi, mutta hyvä fiilis jäi...:thumbs:
Eihän se nyt niin kova tunti ollu:confused: Tuli ehkä vähän hiki;)
Rautateemu
16.07.2008, 18:44
e: 1-3 maksimiksetävvystreeniä viikkoon. Ja jos ei ole aerobisen kunnon kasvatus ykkösasia (niiku bodylajeissa), korkeintaan 1-2 tuntia viikkon. Siinä oot oikeessa. Silloin joksus kun oli oikeesti hyvässä aerobisessa/lihaskuntohapessa, tuollainen tunti olis ollut mukava pikku vauhtikestävyyshötkäys. Ajaltaan oli juuri sopiva, eli kovasykkeistä osuutta 35-40 min.
Olis tullut enemmän hiki sullekin, jos olisit tullut ajoissa tunnille! :p Me muut ehdittiin hyppiä pitkät tovit, ennen kuin pölähdit jostain siihen eturiviin...:D
jos olisit tullut ajoissa tunnille!
Mitä, oliko Teemu tuoltakin myöhässä? :D:D
t.mitä nyt oon sivusta seurannu tiskin takaa, he heh he
Rautateemu
16.07.2008, 22:41
Olis tullut enemmän hiki sullekin, jos olisit tullut ajoissa tunnille! :p Me muut ehdittiin hyppiä pitkät tovit, ennen kuin pölähdit jostain siihen eturiviin...:D
5 minuuttia ehkä oli mennyt alkuverryttelyä;). Jos nyt alat naljailemaan, niin katotaanpa joskus miten käy mäkijuoksussa:evil::warning:
Mitä, oliko Teemu tuoltakin myöhässä?
t.mitä nyt oon sivusta seurannu tiskin takaa, he heh he Enhän mä ikinä;)
Wemmukka myös kipittämään mäkiä tai tekemään joku lihaskunto. Ainakin dieetillä sitten.
10 min. crossarilla
1a. Kapea penkki
42,5 kg x 10, 9, 9
35 kg x 15
1b. Hauiskääntö tangolla
27,5 kg x 7, 6
25 kg x 8
20 kg x 15
2a. Viparit sivulle kp
6 kg x 3 x 12
5 kg x 15
2b. Pystysoutu taljassa
40 kg x 3 x 12
30 kg x 15
3. Prässi
155 kg x 3 x 25, kevyesti pumppaillen.
4. Askelkyykky taakse kp
14 kg x 2 x 32, heleppoo...
Crossarilla 15 min.
Spinning-tunti, 55 min. Olo oli virkeä, musiikki hyvää ja ohjaaja loistava! Mikäs siinä polkiessa. :D Suunnitelmissa oli polkea leppoisa tunti ja pitää syke vauhtikestävyysalueella. Onnistuin!:)
Rautateemu
19.07.2008, 02:04
Spinning-tunti, 55 min. Olo oli virkeä, musiikki hyvää ja ohjaaja loistava! Mikäs siinä polkiessa. :D Suunnitelmissa oli polkea leppoisa tunti ja pitää syke vauhtikestävyysalueella. Onnistuin!:)
Ohjaaja on hyvä, ja nimenomaan osaa pitää tuollaiset tunnit siellä keskisykkeillä. Ei karju ja innostu turhasta. Harmi etten pääsyt vanhaa partasuuta yllättämään tulemalla tunnille (enkä tarkoita nyt Tintsua, vaan ohjaajaa:D). Sen verta oli kiireistä. Mutta ehkä joku toinen kerta.
Juoksulenkki aamulla varhain. Kämppis kans kömpi ylös sängystä ja lähti mukaan. Siinä on kaveri, joka on aina valmiina! :D
40 minuuttia juostiin Hietsussa. Pientä vauhtileikittelyä ja askelkyykkykävelyä ylämäkeen matkan varrella. Vähän tais lähtee lapasesta, kun aattelin ihan vaan hölökötellä rauhallisesti...:hmm:
Illalla vielä yläkropan punttia tiedossa. Ja baariin...jos jaksaa...ja huvittaa...:piis::D:piis:
...Ja sitten se punttitreeni. Maistuipa puulta! :mad:
1. Vinopenkki tangolla
42,5 kg x 6, 5, 4
30 kg x 15
2. Leuat vo
2, 3, 2, 2, 2 + räkkileukoja x 15
3a. Penkki kp
18 kg x 12, 10, 8
14 kg x 15
3b.T-soutu
45 kg x 2 x 8
40 kg x 8
30 kg x 15
4a. Viparit sivulle kp
5 kg x 4 x 12
4b. Takaolkapääsoutu
45 kg x 4 x 15
Njoo, yritin edes...:piis::D:piis:
Jonna1983
17.08.2008, 18:15
Missäs viipyy päivitykset?
Missäs viipyy päivitykset?
Njoo...on vähän jäänyt...:o Treenattu on kuitenkin ahkerasti ja muutama kilo kiristelty. Voisin taas silloin tällöin jotain touhuistani kirjoitella, mutta joka treenin vimpan päälle kirjaamisesta en viitsi stressiä ottaa...:D
Tällä hetkellä siis "harjoitusdieetti" menossa. Treenit kulkee enimmäkseen erinomaisesti ja nälkä ei ainakaan vielä menoa haittaa. Olo on kevyt ja energinen. Satunnaiset mieliteot välillä kiusaa, mutta hyvin suunnitellulla ja säännöllisellä syömisellä oon ne selättänyt tähän asti. Pudotettavaa ei tällä kertaa ole enää paljon p*skaakaan jäljellä. Mielenkiinnolla odottelen, mitä tulevaisuus tuo tullessaan...:)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.