PDA

Näytä koko versio sivusta : Treenivarusteiden valinnasta ja huollosta

muskle
11.09.2007, 07:12
Millaisia treenivaatteita porukoilla on käytössä? Itse suosin puuvillaa ja vältän keinokuituja. Puuvillassa on kuitenkin se ongelma että 60-asteinen pesuohjelma ei toisinaan riitä pinttyneen hienhajun poistamiseen vaatteista. Jos tiedätte jotain niksejä tähän niin kertokaa ihmeessä.

Sheikkereistä olen oppinut kantapään kautta sen asian että kannattaa olla kierrekorkillista mallia. Yksikin treenikassiin vuotanut herajuoma on liikaa. :D

Millainen nostovyö olisi hyvä? Oma vyö on hankinnan alla ja olen pohtinut valintaa tavallisen vyön tai voimanostovyön välillä. Salilla on usein salin omat vyöt käytössä tai sitten ne ovat vääränmallisia.

Faidra
11.09.2007, 09:24
Hmm, Pakkotoistolla oli joskus keskustelua tuosta miten sen pinttyneen hienhajun saa vaatteista pois. Jos en aivan väärin muista, niin esim. Fairy-vedessä liottaminen ja sen jälkeen perukoneeseen lykkääminen voi toimia. Fairyssa oli jotain ainesosaa joka tappaa niitä bakteereita - tai jotain. En muista tarkemmin, mut jostain muistin syövereistä tuli tällainen mieleen. :D

Mulla tulee treenattua lähes aina Bahian (http://www.bahianetstore.com) vaatteissa. Napakoita, tajuttoman kestäviä ja kivannäköisiä vaatteita, joissa "tavarat" pysyy paikallaan. ;)

Rautateemu
11.09.2007, 09:31
Millaisia treenivaatteita porukoilla on käytössä? Itse suosin puuvillaa ja vältän keinokuituja. Puuvillassa on kuitenkin se ongelma että 60-asteinen pesuohjelma ei toisinaan riitä pinttyneen hienhajun poistamiseen vaatteista. Jos tiedätte jotain niksejä tähän niin kertokaa ihmeessä.

Mulla taas etenkin tietyt keinokuituiset paidat alkavat haista kun treeni-ikää alkaa olla vaatteiila mittarissa. Sen huomaa siitä, kun vaatteet laittaa puhtaanakin päälle, ja pesemisen jälkeenkin tuo treenissä hikoillessa paita pinttyneen lian ja hien hajun esiin -> roskiin! Puuvillaisetkin tietysti rupeavat tietyn käyttöiän jälkeen haisemaa, vaikka kuinka pesisi (Hulkki:evil:!). Aikanaan tuntitolkulla todella hikistä aerobista vääntäneenä (mm. spinning), ja usein vuorotyöläisenä suoraan treeneistä töihin menneenä ( no suihkun kautta tietty, mutta treenivaatteet jäi kassiin) sai vinkin, että jos vaatteet on kauankin hiessä, kannattaa liottaa niitä kevyessä etikkaliemessä ennen pesua, se vie hienhajua/ ammoniakkilöyhkää pois.

Puuvillaiset on lämpimämpiä ja mukavampia talvisaikaan punttitreeneissä, mutta itse kyllä kesällä en pysty pitkähihaisessa treenaamaan, viehän liiallinen lämpö pois jo suorituskykyä. Vaatteissakin: toiminnallisuus-järki-mukaavuus-yhdistelmästä sopiva vaihtoehto.

Sheikkereistä olen oppinut kantapään kautta sen asian että kannattaa olla kierrekorkillista mallia. Yksikin treenikassiin vuotanut herajuoma on liikaa. :D
Mutta vielä ikävämpää on, kun nuo liemet heittää vahingossa rinnuksille:D
Millainen nostovyö olisi hyvä? Oma vyö on hankinnan alla ja olen pohtinut valintaa tavallisen vyön tai voimanostovyön välillä. Salilla on usein salin omat vyöt käytössä tai sitten ne ovat vääränmallisia.

Jos käytät vyötä enimmäkseen raskaissa vomapohjaisissa perusliikkeissä (kyykyt,vedot ym), niin voimanostovyö. Muutenkin raskaaseen perusvoimailuun mielellään voimanostovyö, se on tukevampi. Bodailuvyö sitten jos tekee painonnostoliikkeitä, ja joissain liikkeissä voimanostovyö painaa ikävästi lantiota. Jos selkä on terve, vatsa-selkälihasket suhteellisen vahvat, niin vyötä kannattaa käyttää mahdollisimman vähän.

muskle
11.09.2007, 11:14
Hmm, Pakkotoistolla oli joskus keskustelua tuosta miten sen pinttyneen hienhajun saa vaatteista pois. Jos en aivan väärin muista, niin esim. Fairy-vedessä liottaminen ja sen jälkeen perukoneeseen lykkääminen voi toimia.

Laitetaan testiin seuraavalla pesukerralla! :D

Mulla taas etenkin tietyt keinokuituiset paidat alkavat haista kun treeni-ikää alkaa olla vaatteiila mittarissa. Sen huomaa siitä, kun vaatteet laittaa puhtaanakin päälle, ja pesemisen jälkeenkin tuo treenissä hikoillessa paita pinttyneen lian ja hien hajun esiin -> roskiin! Puuvillaisetkin tietysti rupeavat tietyn käyttöiän jälkeen haisemaa, vaikka kuinka pesisi (Hulkki:evil:!). Aikanaan tuntitolkulla todella hikistä aerobista vääntäneenä (mm. spinning), ja usein vuorotyöläisenä suoraan treeneistä töihin menneenä ( no suihkun kautta tietty, mutta treenivaatteet jäi kassiin) sai vinkin, että jos vaatteet on kauankin hiessä, kannattaa liottaa niitä kevyessä etikkaliemessä ennen pesua, se vie hienhajua/ ammoniakkilöyhkää pois.

Eli nytpä laitan pyykinpesijän ostoslistalle myös etikkalientä ja Fairia. Kiitän ja kumarran! :)

Jos käytät vyötä enimmäkseen raskaissa vomapohjaisissa perusliikkeissä (kyykyt,vedot ym), niin voimanostovyö. Muutenkin raskaaseen perusvoimailuun mielellään voimanostovyö, se on tukevampi. Bodailuvyö sitten jos tekee painonnostoliikkeitä, ja joissain liikkeissä voimanostovyö painaa ikävästi lantiota. Jos selkä on terve, vatsa-selkälihasket suhteellisen vahvat, niin vyötä kannattaa käyttää mahdollisimman vähän.

Tavoitteena on tehdä just näitä perusliikkeitä isommilla romuilla. En sitten tiedä johtaako mahdollinen voimanostovyön hankinta "egopainojen" käyttöön, joita ei muuten pystyisi nostamaan. Selässä ei pitäisi olla mitään vammoja jotka estää nostamisen.

Faidra
11.09.2007, 11:50
Söörtsin vähän tossa Pakkiksella, ilmeisesti se etikka juurikin on syy miksi Fairy käy tuohon tarkoitukseen - joko Fairyssa on etikkaa, tai jotain saman asian ajavaa ainesosaa. Oliskohan fairy-etikkaliemessä liottaminen vieläkin tehokkaampaa...? :D

Rautateemu
11.09.2007, 23:19
Söörtsin vähän tossa Pakkiksella, ilmeisesti se etikka juurikin on syy miksi Fairy käy tuohon tarkoitukseen - joko Fairyssa on etikkaa, tai jotain saman asian ajavaa ainesosaa. Oliskohan fairy-etikkaliemessä liottaminen vieläkin tehokkaampaa...? :D

Pitäis vissiin testata Hulkin vanhimmilla treenivaatteilla.. jos niihin tepsii, on takuulla tehokasta:evil: (en halua toimia testiryhmässä). Mulla ainakin toimi etikka.

Eepoks
12.09.2007, 09:57
Itsellä ihan perus collarihousut ja hihaton puuvillapaita. Ei valittamista :)

anca
12.09.2007, 11:03
Just lounastaessa selailin sanomalehteä ja siinä oli juttua Natural Killer -suihkeesta, joka poistaa hienhajun urheiluvaatteista. Mutta kai lähinnä tarkoitettu ei-vesipestäville varusteille. Ehkä voisi testata esim. kypärään.

Eepoks
12.09.2007, 11:08
Just lounastaessa selailin sanomalehteä ja siinä oli juttua Natural Killer -suihkeesta, joka poistaa hienhajun urheiluvaatteista. Mutta kai lähinnä tarkoitettu ei-vesipestäville varusteille. Ehkä voisi testata esim. kypärään.

Juu. Ite oon käyttäny samantyylistä (ellei samaa) tököttiä salikenkiin. :piis:

Hulkki
12.09.2007, 15:04
Pitäis vissiin testata Hulkin vanhimmilla treenivaatteilla.. jos niihin tepsii, on takuulla tehokasta:evil:Lol, meikäläisellä on vieläkin käytössä mm. Brooksin harmaat collegehousut, jotka ostin 10-vuotiaana Itäkeskuksen Tarjoustalosta 59 markalla. Hyvin nuo ovat vuosien varrella venyneet, vaikka alkavatkin kuultaa joistain kohdista jo hieman läpi. Wanhoista rakkaista treenivaatteistahan ei luovuta ennen kuin kuolema erottaa :lol:

Rautateemu
12.09.2007, 15:33
Lol, meikäläisellä on vieläkin käytössä mm. Brooksin harmaat collegehousut, jotka ostin 10-vuotiaana Itäkeskuksen Tarjoustalosta 59 markalla. Hyvin nuo ovat vuosien varrella venyneet, vaikka alkavatkin kuultaa joistain kohdista jo hieman läpi. Wanhoista rakkaista treenivaatteistahan ei luovuta ennen kuin kuolema erottaa :lol:

Niin kauan saat myös mielellään pysyäkin Mayorsilla treenamassa;)

Tony
12.09.2007, 21:15
Adidaksen verskoilla, t-paidalla ja gollegepaidalla mennään. Hanskat löytyy, mutta niitäkään en juurikaan käytä.

muskle
12.09.2007, 22:26
Lol, meikäläisellä on vieläkin käytössä mm. Brooksin harmaat collegehousut, jotka ostin 10-vuotiaana Itäkeskuksen Tarjoustalosta 59 markalla. Hyvin nuo ovat vuosien varrella venyneet, vaikka alkavatkin kuultaa joistain kohdista jo hieman läpi. Wanhoista rakkaista treenivaatteistahan ei luovuta ennen kuin kuolema erottaa

Luulisi että reidet ei mahdu enää 10-vuotiaana ostettuihin verkkareihin? :lol:

Hulkki
12.09.2007, 23:28
Luulisi että reidet ei mahdu enää 10-vuotiaana ostettuihin verkkareihin? :lol:Väljät collegehousut siis kyseessä, sekä se olennaisin pointti:Lol, meikäläisellä on vieläkin käytössä mm. Brooksin harmaat collegehousut, jotka ostin 10-vuotiaana Itäkeskuksen Tarjoustalosta 59 markalla. Hyvin nuo ovat vuosien varrella venyneet, vaikka alkavatkin kuultaa joistain kohdista jo hieman läpi. Wanhoista rakkaista treenivaatteistahan ei luovuta ennen kuin kuolema erottaa

Hullu inkkari
15.09.2007, 23:02
Elovaaran Maija kehui mulle joskus vuosia-vuosia sitten neopreenihanskoja.
Sanoi niitä kalliimmaksi, mutta sijoittamisen arvoiseksi. Onko kokemusta?
Itse en lähtenyt silloin ostamaan moisia ja hyvinpä noilla perinteisilläkin on pärjätty.

Rautateemu
16.09.2007, 01:14
Elovaaran Maija kehui mulle joskus vuosia-vuosia sitten neopreenihanskoja.
Sanoi niitä kalliimmaksi, mutta sijoittamisen arvoiseksi. Onko kokemusta?
Itse en lähtenyt silloin ostamaan moisia ja hyvinpä noilla perinteisilläkin on pärjätty.

Mulla on tossa Fasti Challelin kisavalmitautumisvideollakin http://www.fastchannel.fi/?viewkey=e926456240b2ff0100bd sellaiset neporenihanskat. Kestävät ovat, ihan hyvä grippikin, mutta liian paksut moneen liikkeeseen kuten leukoihin tai penkkipunnerrukseen. Riippuu tietysti mitä hanskoista hakee. Kätytän salihanskoja aika harvoin, yleensä lähinnä dipissä kun magnesium ei riitä gripin saamikseksi, tai jos on kova volyymi jossain treenissä esim. hiukan liian karkealla karhennuksella olevilla käsipainoilla. Mutta nyt dieetillä on vaan niin kuivat kämmenet 9-10 punttitreenistä viikossa, että on pakko käyttää niitäkin.

Grift
19.09.2007, 20:55
Verryttelyhousut, T-paita ja sisäpelikengät. Niillä olen tähän asti pärjännyt. Suunnitelmissa ostaa itselleni ihan perusvyö treeniä varten. Hyvä apu esim. raskaisiin kyykkysarjoihin.

GrayZ
03.10.2007, 20:15
On ollut noita polvi ongelmia niin aattelin kysellä että onko kellään kokemuksia polvituista?
Millainen tuki sopisi hyvin kehoilutyyliseen treeniin?
:confused:

Ironbeast
03.10.2007, 20:43
On ollut noita polvi ongelmia niin aattelin kysellä että onko kellään kokemuksia polvituista?
:confused:

Normaali neopreenituki on hyvä.

muskle
07.10.2007, 09:10
Mites kyynärpäille jotain tukea tai lämmittimiä? Toisessa kyynärpäässä on ollut nivelnastan tulehdusta ja silleen.

Hulkki
08.10.2007, 14:40
:confused:Mites kyynärpäille jotain tukea tai lämmittimiä?http://www.fast.fi/index.php?mid=501&a=show&id=300

Rekola
08.10.2007, 14:45
Nyt tuli hommattua kokonaan uudet reenivaatteet. Suorituskyvyn on lisäännyttävä vähintään 50% :lol:

muskle
09.10.2007, 07:03
http://www.fast.fi/index.php?mid=501&a=show&id=300

Kiitos tuosta linkistä, siinä onkin kerrottu oikein hyvin erilaisista treenivarusteista.

Meesucky
31.10.2007, 16:01
Itse suosin alennuksessa olevia verkkareita ja teepaitoja. Tulee halvemmaksi kun kalliit GASPIN ym. kuteet vaikka käyttöikä on pienempi, vuositasolla ero on kuitenkin halpiskamojen eduksi vaikka ostaisit kolmet halpistreenikuteet yksiä kalliita kohden.

Tony
31.10.2007, 17:50
Itse olen havainnut parhaimmaksi kun en käytä mitään muita varusteita vaatteiden ja kenkien lisäksi. Treenihanskat löytyy, mutta niitäkään en pahemmin käytä kun tuntuvat olevan enemmän tiellä. Nahka käsistä tottuu (Tosin jos alkaa luu paistamaan niin otan hanskat avuksi en mä mikään masokisti kuitenkaan ole!). Joskus 90-luvun puolella mulla löyty vyö,rannesiteet ja remmit hanskojen lisäksi, mutta näitä mun painoja ja suorituksia varten ei tarvita mitään.

Omppu
03.11.2007, 11:21
Itsellä on käytössä musta college, joka pitää mukavasti lämmöt päällä treenin ajan. Ongelma vaan on, että kun dieetin myötä rasvaa on lähtenyt noin kolmisenkymmentä kiloa, niin kyseinen vaatekappale on alkanut käymään aika väljäksi. No, se on kuitenkin mukava päällä, enkä jaksa vielä kesken dieettiä uusia, joten saa luvan palvella vielä pari kuukautta. Treenihousut menevät jo aiemmin uusille, eilinen mavesessio repi mukavasti polven kohdalta kankaan (ja sen jälkeen itse polven ihonkin) rikki. Tuntui varsin HC:ltä, kun tanko värjäytyi vereen, hiki valui otsalla ja rauta painoi. :lol:

Fitness Exposta ostetut Boosmanin treenihanskat ovat käytössä oikeastaan kaikissa muissa liikkeissä, paitsi maastavedossa. Olikin sen kymmenen euron arvoiset, mukavan tuntuiset kädessä ja niiden rannesiteet lämmittävät, ehkä myös tukevatkin, hivenen. Salikenkinä toimivat puolestaan sellaiset kohtuulliset sisäpelikengät, voisi kyllä hankkia jostain uudet ja tukevammat.

M.I.N.I
18.11.2007, 20:26
Mistä hankkia hyvät lämmittimet kyynärpäille ja polville???

Rautateemu
25.11.2007, 22:53

Saa varmaan ihan tavallisesta kunnon urheilukaupastakin. Mm. Rehband, Mc David ym. on laadukkaita, tehdään usein neopreenista. Apteekista saa sellaiset puuvillaiset harsotuubit, jos ei tykkää neopreenisista.

Konan
26.11.2007, 03:51
Harsotuubit on toimineet itselleni todella hyvin. Samoja tuubeja esim. Yates käytti omissa treeneissään. Maksoivat apteekista 10€. Tosin ne on tarkoitettu vain lämmittämään kyseistä kehonaluetta, eikä esim. tukemaan sitä.

TOP1
12.02.2008, 09:59
Osaisiko joku suositella joitain hyviä ja edullisia treenikenkiä?
Muutenkin kiinnostaisi millaiset kengät olisivat hyvät etenkin kyykyissä ja vedoissa ym.

Rautateemu
12.02.2008, 13:48
Osaisiko joku suositella joitain hyviä ja edullisia treenikenkiä?
Muutenkin kiinnostaisi millaiset kengät olisivat hyvät etenkin kyykyissä ja vedoissa ym.

Tasapohjaiset. Kapeahkoon tai puolileveään "bodauskyykkyyn" sekä etukyykkyyn suosittelen korollisia nostokenkiä (painonnostokengät). Tietysti myös painonnostoliikkeisiin. Metalilta sai joskus ainakin myös puolikorollisia kenkiä, ainakin SS-Powerilta saa http://www.voimaharjoittelu.net/red-devil-nostokenka-p-1878.html Jos kyykkää leveällä, niin painitossut tai Conversen Chuck Taylorit (tai kopiot). Maastavetoihin painitossut, tai ihan jumppatossutkin käy (sellaiset "balettitossutyyliset", niillä osa nostaa maasta jopa kisoissa). Painitossut on ihan hyvät yleiskengät salille. Lenkkarit taas sieltä paskimmasta päästä.

TOP1
12.02.2008, 21:19
Tasapohjaiset. Kapeahkoon tai puolileveään "bodauskyykkyyn" sekä etukyykkyyn suosittelen korollisia nostokenkiä (painonnostokengät). Tietysti myös painonnostoliikkeisiin. Metalilta sai joskus ainakin myös puolikorollisia kenkiä, ainakin SS-Powerilta saa http://www.voimaharjoittelu.net/red-devil-nostokenka-p-1878.html Jos kyykkää leveällä, niin painitossut tai Conversen Chuck Taylorit (tai kopiot). Maastavetoihin painitossut, tai ihan jumppatossutkin käy (sellaiset "balettitossutyyliset", niillä osa nostaa maasta jopa kisoissa). Painitossut on ihan hyvät yleiskengät salille. Lenkkarit taas sieltä paskimmasta päästä.

Ok. Kaapista löytyykin tuommoiset Conversen kopiot joten pitää kokeilla seuraavassa treenissä:)

Narraaja
24.02.2008, 15:04
Mistähän paikkaa PK-seudulta saisi Adidaksen pretereot? Sport-Heavyllä näyttää ainakin olevan, mutta verkkokaupan kokovalikoima näyttää hieman oudolta. :confused: Ja testaamatta noita ei viitti ostaa.

Edit. tai jotkut vastaavat salikengät.

Rautateemu
25.02.2008, 16:59
Mistähän paikkaa PK-seudulta saisi Adidaksen pretereot? Sport-Heavyllä näyttää ainakin olevan, mutta verkkokaupan kokovalikoima näyttää hieman oudolta. :confused: Ja testaamatta noita ei viitti ostaa.

Edit. tai jotkut vastaavat salikengät.

Painitossuja löytyy monelta nyrkkelily/kamppissalilta. Myös tuollaiset kiinalaiset Do-Win painitossut on ihan ok, ja todella halvat ainakin. Löytyy tuolta mm.http://www.ana-sport.com/anakengat.htm, sekä Pääkaupunkiseudultakin löytyy, jos haluaa käydä testaamassa jalkaansa. Mm. Urheilukiiluselta http://www.urheilukiilunen.fi/ Ja Tattarisuolta Kl Sportista http://www.klsports.fi/dowin-painikengat-60301-p-57.html

Target
23.04.2008, 13:05

Itsellä on ollut tämä sama kysymys mielessä jo pitkään ja viimein tänään löysin sellaiset lämmittimet mitä olin hakenut. Urheiluliikkeissä nyt on kaikenmaailman McDavidia ja Vulkania, mutta nämä eivät ole meikäläistä kovinkaan miellyttäneet. Ne tuntuvat jäykiltä ja epämukavilta jaloissa... Varsinkin kun olen etsinyt pelkkiä lämmittimiä enkä tukia.

Tänään sitten kävin instrumentariumissa, vaikka tätä ennen luulin että siellä myydään vain silmälaseja :D mutta kummastuksekseni löysin mitä olen etsinyt... Tuollaiset vaaleat angora lämmittimet polville jotka todellakin lämmittävät, mutta eivät tue. Aivan loistavat kapistukset!! :thumbs: Lämmittimet venyvät kunnolla ja menevät helposti vaatteiden päälle. Suosittelen! :)

Gazoz
11.11.2008, 17:42
Helsingin Porvoonkadun jeansroomista löytyy treenihousuja ja paitoja sekä muuta body vaatetusta. :rock: