Näytä koko versio sivusta : Jos kaikki menee pieleen?
Mä olen yrittänyt noudattaa forumeitten suosituksia, mutta jostain syystä homma tökkii toteutusvaiheessa: olenko liian itsepäinen, vai onko saatavilla oleva tieto puutteellista? Oon mm. saanut aika totaalisia väsymyskohtauksia dieetin aikana kun pitäisi kuluttaa kehon rasvavarastoja vähemmäksi... Mikä maksaa? Missä vika?
Missä vika?
Itseluottamuksen puutteessa ;)
Mä olen yrittänyt noudattaa forumeitten suosituksia, mutta jostain syystä homma tökkii toteutusvaiheessa: olenko liian itsepäinen, vai onko saatavilla oleva tieto puutteellista? Oon mm. saanut aika totaalisia väsymyskohtauksia dieetin aikana kun pitäisi kuluttaa kehon rasvavarastoja vähemmäksi... Mikä maksaa? Missä vika?
Olisko laiskuudesta kyse :confused:
Riippuu paljon myös siitä miten olet ennen dieettiä syönyt. JOS yhtäkkiä vaihdat ruokavaliota radikaalisti, ei kroppa totu siihen. Mikäli olet normaalisti syönyt samoja ruokia kuin dieetillä, ei suurempia ongelmia pitäisi tulla. Jos taas olet syönyt ihan mitä mieli tekee, etkä laskeskellut sen suuremmin suhteita voi ero dieettiruokavalioosi olla niin suuri esim. makroravinnesuhteiltaan että elimistöltä kestää aikansa tottua siihen. Lueskelin toisesta threadista, että otat pääosan energiasta rasvoista. Mikäli olet dieettiä ennen syönyt esim. hiilaripainoitteisesti, niin nuo väsymykset ja muut reaktiot johtuvat varmasti osittain siitä. Kai olet myös tiputellut kokonaiskalorit hiljalleen alaspäin, sillä jos et ennen dieettiä ole sitä laskenut ja teet sen pelkästään esim. kalorilaskurin avulla, saattaa pudotus energiassa olla liian suuri.
Ja myöskin foorumeilta saatava tieto on varmasti puutteellista. Jo pelkästään näille muutamalle suomalaiselle foorumille kirjoittelee niin moni itseään guruna pitävä kirjoittaja, että pitää olla tarkka mitä tietoa omaksuu ja minkä jättää omaksumatta.
Ruokavalioissa on luullakseni ihan sama juttu kuin treeniohjelmissa eli niitä pitää jatkuvasti hieman muokata sopimaan itselleen paremmin. Muista myös ajatella positiivisesti. Se vaikuttaa paljon.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.