Näytä koko versio sivusta : Heben treenit
Noniin. Kaikennäköistä urheilua -enemmän ja vähemmän järkevää on tullut elämäni aikana harrastettua, mutta monien mutkien kautta olen nyt viime vuosina päätynyt painottamaan punttitreeniin tavoitteena saada lisää lihasta ja jossakin satojen vuosien päässä voisi häämöttää tavoite fitnessmallikilpailuun osallistumisesta.
Koska itsenäisen ja itsenäisesti laaditun treeniohjelman noudattaminen on koettu tilanteessani huonoksi, päätin vihdoin viimein hankkia trainerin jonka kanssa olemme nyt 3kk tehty yhteistyötä.
Lähtökohtani varmasti jo osa tämän foorumin lukijoista tietävät, joten tyydyn tokaisemaan että matkaa on,motivaatiota kuitenkaan ei puutu. Vaikeinta on rajoittaa aina yhtä rakasta aerobista liikuntaa ja pitää mieli korkealla lepopäivinä,mutta nyt kun päätös on tehty,on sitä noudatettava.
Tänään lepopäivä ja venyttelyä, eilen oli vuorossa tunnin spinning ja maanantaina trainerin "valvoma" kuntosalitreeni,jonka voisin kirjata ylös:
Ma 22.09.2008
-Alkulämppä soutu+kuntopyörä yht 11min plus verryttely- eli liikkuvuusharjoitteet 5kpl joiden suorittamiseen menee aina n 20min.
-Penkki 25kg 3*8
-Leuat pompulla 3*5
-Vinopenkkipunnerrus 8kg kp 3*8
-Alatalja 3*10
-Pystypunnerrus 8kg kp 3*6-8
-Hauiskääntö mutkatangolla 15kg 3*6-8
-Ojentajat taljassa 3*8
Loppuun yhdet sarjat vatsoja ja selkiä sekä venyt. Kommenttina treenistä nopsaan että tuntui yllättävän raskaalta tuo mutkatanko hauiskäännössä,kun yleensä on tavallisella tangolla tehnyt. (Otteen leveys?)
En treenaa varsinaisesti millään "jaolla", vaan nyt pyritään saamaan heikkouksiani vahvoiksi,eli rintarankaa auki, yläselkään voimaa,ryhtiä kuntoon ja lihastasapaino ylä- ja alakropan ja oikean ja vasemman puolen välillä kuntoon. Mainittakoon vielä että puolentoista viikon treenauksen jälkeen painonnousu oli n 800g. :p Vauhilla etiäppäin.
Lörpöttelisin enemmän mutta opintie kutsuu.:)
Tervetuloa, kiva saada uuttaa treeniporukkaa mukaan! :)
Varmasti tämäkin päikky menee tiukan seurannan alle, joten muista vain päivitellä treenejä ahkeraan. :thumbs:
Eilinen siis lepoa. Aamulla käväisin päivystyksessä kun kaaduin fillarilla suoraan kyljelleni kun juoksija juoksi minua päin..sain hirveät mustelmat ja tärähdyksen koko kroppaan mutta en mennyt toisen osapuolen mukaan(hänen kätensä sattui) päivystykseen silloin. Eilen tosiaan siis huomasin aamusta että syljen mukana tulee verta,saman totesin illalla makoillessa lattialla. Päivystävä lääkäri paineli vatsan,kuunteli keuhkot ja kyseli veriarvoja, ja kun kerroin ikuisista vatsavaivoista ja närästysongelmista,hän totesi että todennäköisesti vatsahapot on vaurioittanut ruokatorvea jotenka sain vatsahappoja rauhoittavan lääkekuurin. Sellasta.
Tänään klo 10 punttia:
Alkuun crossari 10min plus liikkuvuus-/lämmittelyliikkeita n 20min.
-Askelkyykky smith 35kg 3*8-10
-Penkki 25kg 3*8-10
-Alatalja 35kg 3*10
-Ristikkäistalja 3*10
-Ylätalja 3*10
-Viparit sivuille 6kg:D 3*12
-Hauis käsipainoilla 8kg 3*12+12
-Ranskalainen kp:lla 10kg 3*12
-Kevyt kyykkäily 25kg 2*12
Loppuun vatsarutistuslaitteella sarja 3*12 ja selkiä selkäpenkissä kympin levypaino sylissä 3*12. Ja venyt loppuun.
Näillä kahella ohjelmalla olen menny nyt pari viikkoa 3 krt/vko, joka toisella viikolla 1 ja joka toisella 2 aerobista. Psyykkeelle tosi vaikeaa olla näin "vähillä" liikunnoilla mutta päivä kerrallaan,onpahan tullut ahkeroitua opiskeluiden suhteen. Huomenna vaihteeksi lepoa ja venyä, lähden maaseudun rauhaan ja palailen maanantaina kuntosalitreeniin.
susannah
27.09.2008, 13:36
Oletkos ajatellut käydä mahantähystyksessä, kun noin nuorella iällä noin paljon
vatsavaivoja?? Olisi ehkäpä paikallaan, samalla ottavat kivuttomasti likakalvobiopsiat, joista tarkistetaan ettei ole ns.helikobakteeria, joka voi aiheuttaa vatsavaivoja ja häätämättömänä pitkällä ajalla mahasyöpää...en halua pelotella, mutta sun iässä ei pitäis kärsiä vielä moisista vaivoista, olet voinut saada esim vanhemmiltasi kyseisen bakteerin..
Yksityisellä moinen gastroskopia eli mahantähystys maksaa noin 300€ tehdään toki kuntasektorillakin, mutta jonoa on...vaikkei asialla kyl kiire:thumbs:
Tsemiä treeneihisi ja hoida mahavaivasi kuntoon..:D
Oletkos ajatellut käydä mahantähystyksessä, kun noin nuorella iällä noin paljon
vatsavaivoja?? Olisi ehkäpä paikallaan, samalla ottavat kivuttomasti likakalvobiopsiat, joista tarkistetaan ettei ole ns.helikobakteeria, joka voi aiheuttaa vatsavaivoja ja häätämättömänä pitkällä ajalla mahasyöpää...en halua pelotella, mutta sun iässä ei pitäis kärsiä vielä moisista vaivoista, olet voinut saada esim vanhemmiltasi kyseisen bakteerin..
Yksityisellä moinen gastroskopia eli mahantähystys maksaa noin 300€ tehdään toki kuntasektorillakin, mutta jonoa on...vaikkei asialla kyl kiire:thumbs:
Tsemiä treeneihisi ja hoida mahavaivasi kuntoon..:D
Jep, ehdottomasti kannattaa tutkituttaa myös helikobakteerin mahdollisuus. Multa löydettiin sattumalta tämä bakteeri parisen vuotta sitten, kun hemoglobiiniarvoksi mitattiin huolestuttavan alhaiset lukemat. Mä olin luultavimmin saanut helikobakteerin jo lapsena, kun reissailin paljon ulkomailla myös itäblokin maissa. Tämän seurauksena mulla oli vatsalaukun ja ohutsuolen välimaastoon puhjennut pieni haava, joka tihkutti koko ajan verta elimistöön, minkä seurauksena HB putosi niin paljon. Häätökuurin jälkeen kaikki vatsaoireet alkoivat hiljalleen helpottaa ja nyt vatsan kanssa ei ole enää pahemmin ongelmia.
Tuli taas hieman off topicia, mutta pointti oli tosiaan se, että kaikki vaihtoehdot kannattaa tutkituttaa ja sulkea pois. Turhaan sitä vatsavaivoista koko elämäänsä kärsii, ainakin niitä kannattaa oikealla hoidolla yrittää helpottaa. :)
Tänään viikon ensimmäinen (kahdesta) aerobisesta treenistä eli spinning 55min. Loistavia biisejä ja hyvä meno,hiki virtasi ja hauskaa oli. Sellaista tänään. Päälle venyteltiin puoli tuntia kaverin kanssa. :p
Mieli teki jäädä vielä jumppailemaan tai crossailemaan,mutta harjoitusohjelmassa seisoo yksi aerobinen treeni tälle päivälle niin teen vain itselleni hallaa alkamalla sooloilemaan. Vaikka kyllähän tämä miestä syö. Sisulla vain.
Kiinnostavaa lukea sun uudesta treenityylistä! :)
Mä painin itse koko ajan sen kanssa, että miten uskaltaisin vähentää aerobista, kun teen sitä tosi paljon. Ihan omaksi neuvoksi kysyn, että mikä sut sai tekemään päätöksen aerobisen vähentämisestä ja miten saat itsesi pysymään päätöksessäsi?
Jonna1983
30.09.2008, 16:21
Kiinnostavaa lukea sun uudesta treenityylistä! :)
Mä painin itse koko ajan sen kanssa, että miten uskaltaisin vähentää aerobista, kun teen sitä tosi paljon. Ihan omaksi neuvoksi kysyn, että mikä sut sai tekemään päätöksen aerobisen vähentämisestä ja miten saat itsesi pysymään päätöksessäsi?
Kannattaa miettiä omia tavoitteita. Jos tavoitteena on lihasmassan hankinta niin aerobista ei todellakaan pysty tekemään hirveitä määriä (ainakaan kovia aerobisia), koska elimistö ei kerkeä kunnolla palautumaan missään vaiheessa. Itse pyrin tekemään pari kevyttä ja palauttavaa aerobista viikossa, mut en yhtään enempää. Noikin airooppiset on tosi kevyitä kävelylenkkejä koiran kanssa.
Miksi et uskalla vähentää aerobisten määrää?
Kannattaa miettiä omia tavoitteita. Jos tavoitteena on lihasmassan hankinta niin aerobista ei todellakaan pysty tekemään hirveitä määriä (ainakaan kovia aerobisia), koska elimistö ei kerkeä kunnolla palautumaan missään vaiheessa. Itse pyrin tekemään pari kevyttä ja palauttavaa aerobista viikossa, mut en yhtään enempää. Noikin airooppiset on tosi kevyitä kävelylenkkejä koiran kanssa.
Miksi et uskalla vähentää aerobisten määrää?
Nautin juoksemisesta ja ylipäänsä aerobisen tuomasta flowsta ihan älyttömästi. Sen kiilto silmissä nousenkin pari kertaa viikossa jo klo 4.30 aamulla, että ehdin tehdä lenkin ennen töitä. Tänäänkin oli mieletön euforia, kun hämärä alkoi taittua lenkin loppupuolella ja usva leijui ruskaisten puiden yllä. :rolleyes:
Lenkkejä on viikossa neljä, mutta päivittäin tulee aerobista tehtyä jossain muodossa. Salipäivinäkin alku- ja loppuaerobisesta kertyy yht. 45 min.
Juoksun tuoman nautinnon ohella toinen syy on rakkaus ruokaan. Pelkään, että joudun tiputtamaan syömisten määrää, jos kulutus vähenee, mikäli halajan pysyä kuosissa.
Ai että mikä sai lopettamaan aerobiset? No, ellei peili niin sitten järki. Toki tämä on psyykkisesti tosi raskasta,koska en osaa vielä nauttia punttireenistä siten kuin juoksemisesta tai rääkkispinningistä tai mäkivedoista, mutta nyt olen yksinkertaisesti tehnyt päätöksen. Tavoite on saada LIHASMASSAA ja sitä ei yksinkertaisesti kerry ellei malta vähentää aeroa. Lisäksi minulla on tällainen pieni porkkana; mitä nopeammin saan massaa,sitä aikaisemmin pääsen taas nauttimaan enemmästä aerosta. :) Trainerin hankkiminen saa mut uskomaan,että hän on oikea ihminen "säätelemään" mun liikkumisiani,sillä hän on asiantuntija ja varmasti osaa hommansa. Sitäpaitsi, haluan uskoa siihen ettei mun huippukuntoni laske siinä 3-4kk:ssa jotka vähintään joudun himmaamaan aerobisesta.
Ja mun tilanne on tällä hetkellä se, että järkevä,progressiivinen ja tavoitteellinen treeni on nyt se pääasia,vaikka se vaatiikin rakkasita saioista luopumista.
TiTänään salipäivä (sama ohjelma kuin viime ma):
-Penkki 25kg 3*8
-Leuat pompulla 3*5
-Vinopenkkipunnerrus 9kg kp 3*8
-Alatalja 3*10
-Pystypunnerrus 8kg kp 3*6-8
-Hauiskääntö tangolla 15kg 1*8 + 20kg 2*6
-Ojentajat taljassa 3*8
Loppuun sarjat vatsoja ja selkiä, 3*12 kumpaakin. Selkiä taas selkäpenkissä kympin painolla,vatsat rutistuslaitteessa. Ensi viikolla saan uuden ohjelman:) Huomenna vaan venyttelyä,torstaina punttia.
Tänään totaaline lepo ja paljon hyvää ruokaa. :) Huomenna taas jaksaa puntilla.
Tänään samalla ohjelmalla kuin lauantaina. Ja näillä kahella mennään kuulemma vielä ensi viikkokin.
Alkuun crossari 11min plus liikkuvuus-/lämmittelyliikkeita n 20min.
-Askelkyykky smith 35kg 3*8-10
-Penkki 25kg 3*8-10
-Alatalja 35kg 3*10
-Ristikkäistalja 3*10
-Ylätalja 3*10
-Viparit sivuille 6kg 3*12
-Hauis käsipainoilla 9kg 3*12+12
-Kevyt kyykkäily 30kg 2*12
Loppuun vatsarutistuslaitteella sarja 3*12 ja selkiä selkäpenkissä kympin levypaino sylissä 3*12. Ja venyt loppuun.
Salin ja palkkarin jälkeen menin vielä "flow"-tunnille; joogaa,pilatesta yms yhdistettynä, oikein positiivinen kokemus, avasi myös näitä kankeita liikeratojani.
Huomenna opiskelua yliopistolla 8-16, liikunnointina vaan pelleilyä voikkasalissa kavereiden kanssa ja venyä.
Salin ja palkkarin jälkeen menin vielä "flow"-tunnille; joogaa,pilatesta yms yhdistettynä, oikein positiivinen kokemus, avasi myös näitä kankeita liikeratojani.
Bongasin sinunkin päiviksen täältä. Onko tuo Flow-tunti joku yo-liikunnan juttu?
Kuin myös, HeateN. ;) Ei ole eilinen flow yoliikuntaa, en oikein pidä yo-liikunnan jutuista. Liian paljon porukkaa aina isossa salissa.
Tänään lepiä lukuunottamatta muutamaa vatsa- ja selkäsarjaa kun hengasin kavereiden seurana puntilla. Ja sitten voikkasalissa muutama ponnahdus trampalla,muuten vaan juttelin sielläkin.:D Huomenna treeniä.
Eilen oli taas vuorossa saliohjelma I (ei sis. jalkoja), elikäs..
La 4.10
Crossarilla lämppäri 11min plus alkuveryttelyliikkeet 20min.
-Penkki 25kg 3*8
-Leuat pompulla 3*5
-Vinopenkkipunnerrus 10kg kp 3*8
-Alatalja 3*10
-Pystypunnerrus 9kg kp 3*8+8
-Hauiskääntö tangolla 15kg 1*8 + 20kg 2*6
-Ojentajat taljassa 3*10
Loppuun sarjat vatsoja ja selkiä, 3*12 taas kumpaakin.
Illalla sulista tunti kaveri kanssa,oikein kivaa. :)
Hiukan jo alkaa tökkimään,mutta ainkin ensi viikko mennään samoilla vielä. Tänään luvassa spinning-tunti. Mistä saan tietooni fitnessmallikisan 2008 voittajan? Ei löydä..
Mistä saan tietooni fitnessmallikisan 2008 voittajan? Ei löydä..
Body-lehti (http://www.bodylehti.fi/bodynews.jsp?id=1489&f=0&flang=0) kertoo vastauksen:
Fitnessmalli 2008
1. Yasemin Kaymaz, Lahti 3 3 6
2. Suvi Kuoppala, Lappeenranta 8 8 16
3. Niina Hämäläinen, Helsinki 8 8 16
4. Sasa Villa, Lahti 14 14 28
5. Hanna Saario, Pori 16 15 31
6. Jenni Tikka, Hyvinkää 17 16 33
7. Christa Olin, Espoo 18 22 40
8. Sussiina Sukanen, Helsinki 23 22 45
Kiitos Aurora. Ihan oikea tyttö kyllä voitti, vuoden treenannut punttia ja tuollainen kroppa. Luonnonlahjakkuus ilmeisesti.
Eilen illalla siis spinning-tunti ja hyöttispyöräilyä sekä tankkausta viikon varalle. ;)
Tänäaamuna ei oikein puntilla rauta noussut, jotenkin voimaton ja väsynyt olo muutenkin. Kuulostaa todella juntilta, mutta tähän oloon paras lääke olisi reippailu metsän keskellä ja puusauna. :)
Ma 6.10
Alkuun crossari 11min plus liikkuvuus-/lämmittelyliikkeita n 20min.
-Askelkyykky smith 35kg 3*8
-Penkki 25kg 3*8
-Alatalja 35kg 3*10
-Ristikkäistalja 3*10
-Ylätalja 3*10
-Viparit sivuille 6kg 1*12+ 7kg 2*11
-Hauis käsipainoilla 9kg 3*12+12
-Kevyt kyykkäily 30kg 2*12
Loppuun vatsarutistuslaitteella sarja 3*12 ja samanverran selkiä laitteessa. Pikaiset venyt perään. Illlala venyä tai flow:ta,katsotaan mitkä fiilikset. Stash, HeatN; yo-venyilyyn seuraa?
Illlala venyä tai flow:ta,katsotaan mitkä fiilikset. Stash, HeatN; yo-venyilyyn seuraa?
Ehkä, täytyy katsoa mitkä fiilikset on illalla ja sää. Vois olla ihan jees lähteä vaikka juosten yo:lle, jollei sada.
Paitsi että jumitan yolla lukemassa ja flow on aikaisemmin jotenka tod näk menen sitten siihen..
Nou hätä, en mäkään mihinkään venyttelyyn halua, kun mun täytyy testailla upouutta kuivausrumpuani. :lol:
Pakko kommentoida vähän siihen, mitä laitoit Guerlainnin blogiin syömisistäsi ja painosta. Ne esimerkit, mitä olet Pakkikselle laittanut, eivät kylläkään saa minua ihmettelemään, ettei painosi nouse. Syöt ensinnäkin todella heikosti hiilihydraatteja ja täytät vatsasi valtavalla määrällä kasviksia - mikä on siis ok, jos painonhallinnan kanssa on ongelmia, mutta sinun tilanteessasi ristiriitaista. Toiseksi käytät hirveästi mm. keinomakeutettuja juttuja ja vaikutat välttelevän rasvaa, mikä sekin on ristiriitaista. Jos sinulla tosiaan on nopea aineenvaihdunta ja haluat painonnousua ja kehitystä, miksi ruokavaliosi on kuin keventäjällä? Siihen "väliin", ylläpitoon, on niin helppo haksahtaa, ja siitä yli päästäkseen on uskallettava vain lisätä ihan rohkeasti syömisiä, vaikka sitten yksi muutos kerrallaan, mutta kuitenkin konkreettisesti.
Tsemiä kuitenkin, mielenkiintoista seurata tota sun projektin etenemistä varsinkin nyt, kun pääset oikein valvoan silmän alle. Ja sitten sinne kahville joskus. :thumbs:
En minäkään nyt venyilyihin kerkeä ja pääse. Olen menossa tanssimaan :) Kahvitellaan joskus yhdessä?
HeatN, toki voidaan kahvitella,mulle sopii. :)
Tänään taas punttia,uskomattoman kauan siellä vierähti aikaa; parisen tuntia.
Lämppäri 11min(soutu ja kuntopyörä) plus alkuveryttelyliikkeet 20min.
-Penkki 27,5kg 3*8
-Leuat pompulla 3*4
-Alatalja 3*10
-Hauiskääntö kp 8kg 3*12+12
-Ojentajat taljassa 3*10
Lopuksi kiertolaitteessa vatsoja, vatsarutistuksia ja sarja selkiä selkäpenkillä painon kanssa.
Paino oli noussut viimepunnauksesta 1100g. :D Penkkiin tuli pieni lisäys. Ensi viikko ainakin vielä näillä ohjelmilla,sitten ehkäpä jo 2-jakoiseen 4krt/vko. Sitä odotellessa..
Eilen venyttelyä ja flowjumppaa (palautumispäivä,kevyt kuin mikä)
Tänään punttia.
Pe 10.10.2008
-Penkki 25kg 2*8 plus 27,5 2*6
-Alatalja 3*10
-Ristikkäistalja 3*10
-Ylätalja 3*10
-Askelkyykky smith 37,5kg 3*8+8
-Hauis tangolla 15kg 1*10 plus 25kg 2*6
-Ranskalainen kp:lla 10kg 2*10
-Viparit sivuille kp 7kg 3*12
-Kyykkäily 3*30kg
-Pohkeet laitteessa 4*12
Loppuun selkiä selkälaitteessa kympin painolla, vatsoja pallon ja lisäpainon kanssa, kylkiä 20kg:n painolla.
Alkuun 11min crossari ja loppuun 5min crossari ja venyjä.
Tänään treeninä tunnin combat. Kylläpä oli vaihtelevaa liikuntamuoto spinningin tilalle, hyvin avautuu liikeradat. Tahtoo lisää. :)
Tänään ollut aikamoinen herkkuilta,mutta..oonhan mä sen nyt ansainnutkin. :D :p
Päivitelläänpä..
Sunnuntai lepoa, lukuunottamatta 45min leppoista kävelylenkkiä ihanassa syysilmassa.
Maanantaina oli sangen tehokas miespuolisen ohjaajan vetämä spinningtunti 55min.:sweat:
Eilen eli ti punttitreeni yht n 110min:eek: (pitkät palautukset,juteltiin goutsin kanssa paljon, jonotusta laitteille..)
Ti 14.10 (sama ohjelma kuin to,koska goutsi halusi katsoa jalkakyyky etenemistä. Joutui kuitenkin kokemaan pettymyksen,sillä voimat olivat ihan hukassa.:()
Alkuun 11min crossari
-Penkki 25kg 2*8 plus 27,5 2*6
-Alatalja 3*10
-Ristikkäistalja 3*10
-Ylätalja 3*10
-Askelkyykky smith 32,5kg 3*8+8 (+vasurille ylim. 8 sarja;on heikompi)
-Hauis kp 9kg 3*12+12
-Kyykkäily prässissä 2*12
-Pohkeet laitteessa 2*12
Loppuun selkiä selkälaitteessa kympin painolla, vatsoja pallon ja lisäpainon kanssa.
Voimat tosiaan aika hukassa, tullut nukuttua huonosti ja pukkaa pientä flunssaa:warning:
Tänään lepiä ja kaupunkikierrosta äidin kanssa ennen luentoa, ties vaikka pääsisi ulos syömään yliopistolounaan sijasta. :kuola: Illalla kaverin luo saunaan.:thumbs:
P.s Huomaa taas että äiti on tullut kyläilemään..jääkaappi ei meinaa mahtua kiinni:D Käytiin eilen vähän ruokakaupassa ostamassa aikamoinen satsi ruokia kaappiin. Tulipa siinä sitten ostettua lisää palautusjuomajauhettakin.
Maanantaina oli sangen tehokas miespuolisen ohjaajan vetämä spinningtunti 55min.:sweat:
Hei kun käsittääkseni käyt satsis niin pakko kysyä oliko toi miespuolinen ohjaaja se Asko, jos oli, niin huudattaa se musiikkia vieläkin sellasil desibeleil et tärykalvot hajoo?
Eilinen lepiä,tänään punttia ja flowta.
Ke 16.10
-Penkki 25kg 3*8
-Leuat pompulla 3*5
-Alatalja 3*10
-Hauiskääntö tanko 15kg 1*10 + 25kg 2*6
-Ojentajat taljassa 3*10
-Pohkeet seisten laitteessa 4*12
Loppuun
-selkiä selkälaitteessa kympin painolla
-vatsoja pallon ja lisäpainon kanssa sekä rutistuslaitteessa
-kylkiä 20kg:n painolla 3*10
Alkuun 11min crossari plus alkuverraliikkeet 20min ja loppuun 5min crossari ja venyjä.
Iltapäivästä 55min Flow-tunti.:p
Tällä viikolla voimat olleet jossakin ihan metässä,pelkään että flunssaa pukkaa. Lisäksi ensi viikon tenteistä on aivan kamala stressi,mikä ilmenee mm. järkyttävien finnien ja huonojen yöunien muodossa.:(
Tänään treeninä 55min combat.
Huomaa hyvin miten väskä koko kroppa on stressistä ja pienestä flunssanalusta. Itseäänhän tässä vaan saa syyttää,kun on pitänyt mennä haalimaan niitä tenttejä..
Huomenna aamusta olisi tiedossa punttailua.:) Toivottavasti saan irrotettua itseni illaki kirjoista, omaan pahan tavan jumittua lukemaan koko päiväksi.:warning:
Kiitokset vielä HeatN & Stash kahvitteluista, otetaan toki miittinkejä useamminkin. :) Ai niin..toivottavasti ette nyt luule että ihan tosissani siitä mallikisasysteemistä olin, ymmärrän itsekin että se vaatii vähän enemmän "sellasta jotakin". ;)
Elikäs eilen punttailua ja tänään lepoa..juuri nyt kun on pahin koulutöiden aiheuttama stressi päällä, on sitten tietysti tulossa ensi viikoksi kevyt viikko.:(
En oikein osaa purkaa paineita muuta kuin liikunnan avulla (mikä tietysti on korjattavissa oleva asia) ja nää lepopäivät kirjojen ääressä tuntuu hajottavilta..
Eilen la 18.10
Alkuun 11min crossari plus 20min alkuverraliikkeet
-Penkki 25kg 3*8
-Alatalja 3*10
-Ristikkäistalja 3*10
-Ylätalja 3*10
-Hauis kp 9kg 3*12+12
-Kyykkäily prässissä 2*12
-Pohkeet laitteessa 4*12
Selkiä selkäpenkissä 15kg:n painolla 3*12 ja vatsoja samanmoinen sarja jumppapallon ja lisäpainon kanssa.
Kiitokset vielä HeatN & Stash kahvitteluista, otetaan toki miittinkejä useamminkin. :) Ai niin..toivottavasti ette nyt luule että ihan tosissani siitä mallikisasysteemistä olin, ymmärrän itsekin että se vaatii vähän enemmän "sellasta jotakin". ;)
No kyllä sulla hyvinkin olisi mun mielestä edellytyksiä tuollaisiin, että älä ainakaan sitä vähättele!
Tuosta stressin purkamisesta: jos pelkkä lukeminen hajottaa, niin miksi ihmeessä et katkaise sitä edes jonkinlaisella liikuntatuokiolla? Eihän sen tarvitse rääkkiä olla, mutta itse olen ainakin sitä mieltä, että on aivan turha pakottaa itsensä työskentelemään tauotta, mikäli tietää, että irrottautuminen loppupeleissä lisää kuitenkin sen tekemisen tehokkuutta. Ja kyllähän sitä kevyellä viikolla muutenkin on hyvä palauttavaa liikuntaa tehdä. Opiskelussa kuitenkin laatu korvaa määrän lähes kaikissa tapauksissa. :)
Edit: Ai niin, eilen huomasin Monnarilla sen kopin, josta puhuit. Sitä ei ole ollut siinä ennen remonttia, joten siksi ei herättänyt silloin mitään mielikuvia. Kävin tutkailemassa lähempää, ja ovessa luki vain "elektronisesti valvottu", joten näin parhaaksi olla yrittämättä sisään.. Olisikohan kyseessä esimerkiksi ilmastointikeskus tms.? Monnalle oli muuten jo tullut peilikin takaisin, hyvä homma.
No kyllä sulla hyvinkin olisi mun mielestä edellytyksiä tuollaisiin, että älä ainakaan sitä vähättele!
Tuosta stressin purkamisesta: jos pelkkä lukeminen hajottaa, niin miksi ihmeessä et katkaise sitä edes jonkinlaisella liikuntatuokiolla? Eihän sen tarvitse rääkkiä olla, mutta itse olen ainakin sitä mieltä, että on aivan turha pakottaa itsensä työskentelemään tauotta, mikäli tietää, että irrottautuminen loppupeleissä lisää kuitenkin sen tekemisen tehokkuutta. Ja kyllähän sitä kevyellä viikolla muutenkin on hyvä palauttavaa liikuntaa tehdä. Opiskelussa kuitenkin laatu korvaa määrän lähes kaikissa tapauksissa. :)
Edit: Ai niin, eilen huomasin Monnarilla sen kopin, josta puhuit. Sitä ei ole ollut siinä ennen remonttia, joten siksi ei herättänyt silloin mitään mielikuvia. Kävin tutkailemassa lähempää, ja ovessa luki vain "elektronisesti valvottu", joten näin parhaaksi olla yrittämättä sisään.. Olisikohan kyseessä esimerkiksi ilmastointikeskus tms.? Monnalle oli muuten jo tullut peilikin takaisin, hyvä homma.
No kyse onkin oikeastaan taas vaihteeksi liiallisesta tunnollisuudestani..jos mulel on määrätty "lepoa" niin omatunto käskee pitämään sen LEPONA. Toisaalta olen omantuntoni kanssa hyvin tarkka myös siitä että syön tarpeeksi,jotenka ei liikatunnollisuudesta aina haittaakaan kai ole..:rolleyes:
Vai että "elektronisesti valvottu"? Ja mä kun luulin että joku siellä vetää juoksumattomaratoonia.:lol:
No kyse onkin oikeastaan taas vaihteeksi liiallisesta tunnollisuudestani..jos mulel on määrätty "lepoa" niin omatunto käskee pitämään sen LEPONA. Toisaalta olen omantuntoni kanssa hyvin tarkka myös siitä että syön tarpeeksi,jotenka ei liikatunnollisuudesta aina haittaakaan kai ole..:rolleyes:
Olen samoilla linjoilla edellisen vastaajan kanssa liikunnasta, ainakin minun mielestäni tenttiin luku paranee ja mieli virkistyy jos käy edes kevyellä kävelylenkillä, etenkin jos sää on hyvä. Minun mielestäni lepopäivä ei välttämättä tarkoita liikkumatonta päivää (tismalleen sellaista tuskin kellään voi olla muussa kuin koomassa) vaan silloinkin voi hoitaa perusjutut ja käysä pyöräilemässä/kävelemässä kevyesti. Aktiivinen lepo voikin olla parempi juttu kuin maata sohvalla. Sinuna kysyisin ehkä valkultasi, mitä mieltä hän on tällaisesta kävelystä tms. palauttavana liikuntana?
Ja jos fitnessmalli-kisat kiinnostaa niin ei kun vaan treeniä ja muita kisassa tarvittavia ominaisuuksia (esim. esiintyminen) harjoittelemaan.
Huuhhuh. Oli pakko karata päiväksi maalle kun alkoivat kouluhommat kaatua kämpillä päälle..Rintaankin sattuu hassusti välillä, väsyttää hulluna kun viimeöinä kroppa on hurissut hirmuisilla ylikierroksilla; sydän jyskännyt ja veskissä tullut rampattua ->stressi.
Eilinen lepoa plus 45min kevyttä kävelyä syyssäässä.
Tänään spinning 45min.
Huomenna salitreeni "vanhalla" vakkarisalilla.:)
Tänään salilla.:)
Lämppäri 11min crossari plus alkuveryttelyliikkeet 20min.
-Penkki 27,5kg 2*6 plus 25kg 3*8
-Leuat pompulla 3*5
-Vinopenkkipunnerrus 10kg kp 2*10 plus 12kg 1*8
-Alatalja 30kg 3*10
-Hauiskääntö tanko 15kg 1*10, 25kg 1*4, 20kg 2*8
-Ojentajat taljassa 3*10
Voimapyörällä vatsoja 3*12,selkiä kympin painon kanssa 3*12, kyljet 3*12+12 15kg:n levypaino kädessä.
Illalla pelailemaan..:D
Päivittelyä.. to ja pe 2 totaalilepopäivää..
lauantai 23.10
-Penkki 25kg 3*8
-Alatalja 3*10
-Ristikkäistalja 3*10
-Ylätalja 3*10
-Hauis kp 9kg 3*12+12
-Pullover 15kg tanko 3*10
-Kyykkäily 35kg 2*12
-Pohkeet laitteessa 3*12
Selkiä selkäpenkissä 15kg:n painolla 3*12 ja vatsoja samanmoinen sarja rutistuspenkissä.
Ahdistaa.
Huoh. Ensi viikolla 3 tenttiä peräkkäisinä päivinä,lisäksi työstän juuri yhtä tieteellistä esseetä joka myöskin pitää palauttaa piakkoin..miksi olenkaan ahminut LIIKAA kursseja? Ja miksi ihmeessä yliopiston kirjoitustyöt pitää olla niin armottoman työläitä lähdemerkkauksien yms. kanssa. Äsh.
Eilen lepoa ja 30min kävelyä.
Tänään punttia 1h45min:
Lämppäri 11min crossari plus alkuveryttelyliikkeet 20min.
-Penkki 27,5kg 2*6 plus 25kg 2*8
-Leuat pompulla 3*5
-Alatalja 30kg 2*10 35kg 2*35kg
-Hauiskääntö tanko 15kg 2*10, 20kg 2*8
-Ojentajat taljassa 3*10
-Pystypunnerrus kp 9kg 1*8+8 8kg 2*8+8
Voimapyörällä vatsoja 3*12,selkiä 15kg painon kanssa 3*12, vatsarutistuslaitteella 3*12.
Eräs ystäväni kommentoi minun käyttävän "ihan liian isoja painoja kokooni nähden"..joopajoo. En edes halunnut kuulla perustelua.
Tänään aerobinen intervallilenkki 55min plus loppuhjäähdyttelyä ja venyä 15min.
Tosiaan spinningin sijaan suuntasin ulos juoksemaan sangen mäkiselle pururadalle, tein siinä sitten muutamia mäkivetoja ja loikkavetoja vaikka lenkki itsessäänkin jo oli aika raskas. Huomenna punttia.
Ja tänään punttia.. alkaa jo kohta tökkimään näiden 2 ohjelman vuorottelu.
29.10 Alkuun 11min crossari plus 20min alkuverraliikkeet
-Penkki 25kg 3*8
-Alatalja 3*10
-Ristikkäistalja 3*10
-Ylätalja 3*10
-Askelkyykky smith 33,5kg 3*8+8 (+vasurille ylim. 8 sarja;on heikompi)
-Hauis kp 9kg 3*12+12
-Kyykkäily prässissä 35kg 3*12
-Pohkeet laitteessa 3*12
Loppuun selkiä selkäpenkissä 15kgn painon kanssa,vatsoja rutistuslaitteella ja jumppapallon kanssa. Sellasta tänään. Vielä ehkä pieni kävelylenkki tuolla KYLYMÄSSÄ.
Tuli tossa mieleeni että olis joskus kiva tehä treeniä jonkun kanssa, siis sillä tavoin että tehdään sarjat vuorotellen niin tulisi tarpeeksi aina palautustakin. Nyt vaan yritän keksiä kuka olisi sellainen, joka treenaisi suunnilleen samoilla painoilla ja samoja juttuja mun kanssa. Ja sellainen joka suostuisi moiseen. :D
Tuli tossa mieleeni että olis joskus kiva tehä treeniä jonkun kanssa, siis sillä tavoin että tehdään sarjat vuorotellen niin tulisi tarpeeksi aina palautustakin. Nyt vaan yritän keksiä kuka olisi sellainen, joka treenaisi suunnilleen samoilla painoilla ja samoja juttuja mun kanssa. Ja sellainen joka suostuisi moiseen. :D
Kyllähän tässä jotain kimppatreeniä voisi tehdä joku päivä. Mulla tosin vielä oikea puoli on hieman voimaton mutta ainahan sitä voi kykynsä mukaan treenata. Eikä painojen tarvitse olla prikulleen samat, helppo niitä on muuttaa. Ensi viikon olen poissa mutta seuraavalla viikolla sopisi. Muita mukaan?
Kyllähän tässä jotain kimppatreeniä voisi tehdä joku päivä. Mulla tosin vielä oikea puoli on hieman voimaton mutta ainahan sitä voi kykynsä mukaan treenata. Eikä painojen tarvitse olla prikulleen samat, helppo niitä on muuttaa. Ensi viikon olen poissa mutta seuraavalla viikolla sopisi. Muita mukaan?
Juu, tuollainen olisi kivaa vaihtelua, mennä vaikka vähän toisen ohjelmarungon mukaan. Jos vaan joku aika saadaan sopimaan niin käy.
Stash ja HeatN, kiva juttu. Koetetaan nyt sitten etsiä sitä ajankohtaa.:)
Tänään lepoa ja flow-tunti. Huomenna kävelylenkki(lepoa huominenkin), lauantaina punttia. Huomenillasta tuparijuhlia kaverin luona. :)
Eilen hyöttiskävelyiden lisäksi venyttelyä.
Tänäaamusta punttia,pari tuntiahan siellä vierähti.
Lämppäri 11min kuntopyörä plus soutu,alkuveryttelyliikkeet 20min.
-Penkki 27,5kg 3*6 plus 25kg 2*8
-Vinopenkkipunnerrus 10kg kp 3*8 + 12kg 1*5
-Pystypunnerrus kp 10kg 1*6+6 8kg 2*8+8
-Leuat pompulla 3*5
-Hauiskääntö tanko 22,5kg 3*8
-Ojentajat taljassa 3*10
Loppuun vatsarutistuksia 3*12 ja selkiä kympin kiekon kanssa selkäpenkissä 3*12.
Sellasta. Painoa tullut lisää kilon verran viimemittauksesta.Tuttujakin näkyi. :) Ihan jees aamu,tentit vaan painaa päälle.:(
Eilen olikin aerobinen päivä;
spinning 55min plus hyöttiskävelyt keskustaan n 30min.
Ette usko miten kävi..olin tullut spinuun kävellen,koska ajattelin peseytyä kuntokeskuksella tunnin jälkeen, ja kävellen ei olisi niin inhottava tulla takaisin kuin pyörällä. No, sillä aikaa kun olin suihkussa, joku oli vienyt mun pitkikset. Kyllä. Mun pitkät kalsarit.:lol: Ei auttanut kun tulla bussilla takaisin, ilman niitähän en tuolla kylmässä kävele. Koomisinta tässä on, että kaappini ovi oli auki, ja siellä olisi ollut tarjolla myös kukkaro ja avaimet, kello ja spinningkengät. Mutta että kalsarit. Kaikkea kanssa.
Tänään lukemista kolmeen tenttiin ja lepoa..:hmm:
susannah
03.11.2008, 08:42
Koomisinta tässä on, että kaappini ovi oli auki, ja siellä olisi ollut tarjolla myös kukkaro ja avaimet, kello ja spinningkengät. Mutta että kalsarit. Kaikkea kanssa
Taisivat mennä kalsarisi tosi tarpeeseen:lol: Kaikkea sitä todellakin...
Eilinen tosiaan lepoa,hyöttiskävelyä ja kaverin kanssa kävelylenkki 50min.
Tänään 4.11 punttia
29.10 Alkuun 11min crossari plus 20min alkuverraliikkeet
-Penkki 25kg 2*8, 27,5kg 2*6
-Alatalja 3*10
-Ristikkäistalja 2*10, 1*6
-Ylätalja 3*10
-Askelkyykky smith 33,5kg 3*8+8
-Hauis kp 9kg 3*12+12
-Pullover 15kg tanko 3*10-12
-Kyykkäily prässissä 35kg 3*12
-Pohkeet laitteessa 3*12
Vatsoja voimapyörällä, selkiä en ehtinyt tehdä kun täytyi kiirustaa kertailemaan tenttiin.:( Huonostihan se silti meni. Että olisin hyvin voinut jäädä niitä selkiäkin tekemään.:p
Tänään palauttava päivä: 35min kevyttä juoksua ja venyt päälle.
Blaah,en päässyt vieläkään läpi sivuaineeni kurssin luentotentistä,uusinta oli eilen. Yksi kerta jäljellä..:confused: Tänään taas oli siis oman laitoksen tentti,huomennakin pukkaa tenttiä..ja punttia.:)
Eilen tentin jälkeen punttia (n 1h 30min)
Lämppäri 11min crossari,alkuveryttelyliikkeet 20min.
-Penkki 27,5kg 2*6 plus 25kg 2*8
-Pystypunnerrus kp 9kg 3*8+8
-Leuat pompulla 3*5
-Hauiskääntö tanko 20kg 3*8
-Ojentajat taljassa 3*10
Loppuun vatsarutistuksia 3*12 ja selkiä 15kg kiekon kanssa selkäpenkissä 3*12.
Illalla hyöttiskävelyä 30min.
Eilen oli kyllä ihan veto pois,sydän jyskäsi jo alkuverryttelyssä,palan tunne kurkussa paheni päivän mittaan ja muutenkin oli huono olo. Mietin jotuiko tämä stressistä (tenttejä 3 tällä viikolla,oon armoton stressaaja), olenko tulossa kipeäksi vai johtuiko tämä huono-oloisuus uusista närästyslääkkeistä. Veikkaan että viimeisellä saattaa olla vaikutusta, koska syödessä tuntui että ruoka nousee kokoajan ylös ja limaa erittyi kurkkuun ihan hirveästi. Täytynee ottaa yhteyttä lekuriin ja kysyä mielipidettä. Maanantaina on aika sinne mahalaukun tähystykseen..
Tänään combattia tiedossa.
Tänään 09.11 punttia (aikaa vierähti yhteensä parisen tuntia)
-Penkki 25kg 3*8, 27,5kg 1*6
-Alatalja 3*10
-Ristikkäistalja 3*10
-Ylätalja 3*10
-Hauis kp 9kg 3*12+12
-Pullover 15kg tanko 3*10-12
-Kyykkäily 30kg 2*12, prässissä 2*10
-Pohkeet laitteessa 3*12
Vatsoja rutistuslaitteessa 3*12, selkiä samanverran 15kg:n painon kanssa selkäpenikssä, kylkiä 20kg:lla. Loppuun venyjä.
Kohta hyöttiskävelyä kauppareissun takia.
Hoh, päädyinpä sitten treeniohjelmaa orjallisesti noudattaen 8 tunnin paaston jälkeen spinningiin jogurtin,päärynän ja banaanin voimalla. Olin tänään tosiaan mahalaukun tähystyksessä, johon piti paastota 8 tuntia. Vietin sitä ennen 4 tuntia kirjastossa jotenka oli pakko päästellä höyryjä ulos. Armoton nälkä päällänsä.
Tänään 10.11 spinning 45min plus omatoiminen alkulämppä 15 minuutin "intron" aikana spinningpyörällä. sain ihme ja kumma -hien kyllä pintaan.:sweat:
Plus tietty hyöttispyöräilyjä kuten joka päivä. Huomenna aerobinen päivä, keskiviikkona punttia. Tällä viikolla ohjelmassa vain 2 kuntosalitreeniä.
Tänään oli tiedossa siis toinen aerobinen. Kouluhommat vei mehuja ja aikaa,eilinen paasto tuntui kropassa. Kelikin oli päivästä huono niin en halunnut polkea kuntokeskukselle. Kotopuolesta tuli ikäviä uutisia,isoisä joutunut sairaalaan..häneltä tosiaan leikattiin viimekesänä aivokasvain.
Päätä selvittelin siis juoksulenkillä. Juoksulenkki n 55min (sis. mäkispurtteja ja intervalleja,maasto oli muutenkin kokonaisuudessaan mäkinen) plus venyt.
Tänään 12.11 punttia n 1h 45min:
-Penkki 27,5kg 2*7 plus 25kg 2*8
-Alatalja 30kg 3*10 35kg
-Vinopenkkipunnerrus 10kg kp 3*10 + 1*10 9kg
-Leuat pompulla 3*5
-Hauiskääntö tanko 20kg 3*8-10
-Ojentajat taljassa 3*10
-kyljet 20kg:n kiekon kanssa 3*10
-vatsoja jumppapallolla 3*15, rutistuslaitteessa 3*12
-selät selkäpenkissä 15kg:n paino sylissä 3*12
loppuun venyt.
Lisäksi hyöttiskävelyt kouluun,koulusta keskustaan ja takaisin kotiin. Noin tunti yhteensä.
Sain juuri kuulla että isoisäni,jolta leikattiin aivokasvain viime kesänä,oli eilen viety sairaalaan ja enää hän ei pääse kotiin..tuntuu kauhean pahalta, isoisä kun on aina ollut kovin rakas.:(
Eilen 13.11 lepoa; palauttava kävelylenkki 50min+venyt, hyöttiskävelyt kouluun ja takaisin
Tänään 14.11 punttia, muutama tunti siellä meni.
-Penkki 25kg 1*8,25kg 2*10, 27,5kg 1*6
-Alatalja 3*10
-Ristikkäistalja 3*10
-Ylätalja 3*10
-Hauis kp 9kg 3*12+12
-Kyykkäily 30kg 2*12, prässissä 2*10
-Pohkeet laitteessa 3*12
-Maastavetoharjottelua 25kg 3*12
-Vatsat rutistuslaitteessa 3*12
Loppuun venyjä.
Taitaapi se talvi pikkuhiljaa tännekin tulla. :)
Eilen 15.11 meni päivä Tampereella teatterissa, lepoa siis lukuunottamatta hyöttiskävelyjä mm.juna-asemalta kotiin ja toistepäin.
Tänään 16.11 lenkki 40min +venyjä.
Ilma on aika räntäsateinen ja oli jokseenkin inhottavaa juosta loskassa, mutta ihan hyvätlä tuntui. Nyt ei inspaa venyttelyt jotenka siirryn kohti suihkua,alan valmistella lounasta ja lukea huomiseen tenttiin. Illalla aion piiskata itseni venyttelemään kunnolla.
Tänään 17.11 punttia n 1h 45min:
alkulämppäcrossari 11min
-Penkki 27,5kg 2*7 plus 25kg 2*8
-Alatalja 30kg 3*10 35kg
-Vinopenkkipunnerrus 10kg kp 3*10
-Leuat pompulla 2*5, 1*7
-Hauiskääntö tanko 20kg 3*8
-Ojentajat taljassa 3*10
-kyljet 20kg:n kiekon kanssa 3*10
-vatsoja jumppapallolla 3*15, rutistuslaitteessa 3*12
-selät selkäpenkissä 15kg:n paino sylissä 3*12
loppuun venyt.
Tänään tiedossa vielä kävelylenkki kamun kanssa illemmalla.:) Ja keskiviikkona saan UUDET OHJELMAT.:rock:
Tänään 18.11 lepoa lukuunottamatta koulumatkakävelyjä. Olen istunut 5h koneen ääressä kytäten VERKKOLUENTOJA..vielä 5 edessä.
Huomenna uuden saliohjelman kimppuun :)
Vihdoin uusi ohjelma, kirjallista versiota en vielä saanut mutta pääpiirteittäin ajattelin sen nyt tähän lävästä. 3-4krt vkossa, taas kahta eri punttiohjelmaa vuorotellen.
Tänään 19.11 punttia n 2h
-Etukyykky 18kg 3*10
-Askelkyykky 27kg 3*8
-Penkki 28kg 3*6
-Pystypunnerrus tanko 17kg 3*8
-Viparit sivuille 6kg 10-12*3
-Pystysoutu kp 6-8kg 12+12*3 (patterina viparien kanssa)
-Punnerrukset(miesten) 3*10
-Peck deck 3*10 (patterina punnerruksien kanssa)
-Dipit dippipenkissä 3*5
-Ojentajat taljassa 3*9 (patterina dippien kaa)
-Selät selkäpenkissä 10kg:n paino sylissä 3*12
-Vastarutistukset vatsapenkissä 1*ilman painoa, 2*5kg:n painon kanssa
Loppuun venyt. Mainittakoon että tavoitteenamme oli joulukuuhun mennessä saada 50kg rikki..se tapahtui kuitenkin tänään punnituksessa. :D Jee. Vähän vajaa 4 kiloa tullut syksyn aikana, olo on kyllä parempi kuin aikoihin.
Eilen to 20.11 Flow-kehonhuoltojumppahömppä plus hyöttiskävelyt paikkaan jos toiseen.
Tänään pe 21.11 cycling 55min plus edelleenkin hyöttiskävelyjä puolentoistatunnin verran.
Tänään la 22.11 punttia (vierähti melkein kolmekin tuntia kun katsottiin tekniikoita..)
Uuden ohjelman toinen osip, mulla on nyt siis "vetävät, työntävät" -jaolla nää ohjelmat. Tässä vetävät.
Alkulämppä soutu 5min+kuntopyörä 6min plus alkuverraliikkeet 20min joihin tuli pari muuntelua myös. :)
- Maastaveto 25kg 3*10 (olipa hienoa oppia oikea tekniikka..pumpista opittu maastavetotekniikkani oli jotain ihan muuta)
- Reiden koukistus laitteessa 3*12
- Leuanveto kapea pompulla 3*5
- Kulmasoutu kp 12kg 3*10
- Takaolkapäät laite 3*10
- Vipunosto kyljeltä 2,5kg:eek: 3*10+10
- Hauis tangolla 20kg 3*8
- Hauis kp 8kg 3*10+10 (patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 2*10
- Rutistukset taljassa 2*12
- Sivutaivutus 15kg 2*15+15
Loppuun venyjä ja äkkiä kaupan kautta kotio syömään. :)
Päivityksiä..
Eilen 40min pautteleva juoksulenkki tuulessa ja tuiskeessa. Järkyttävän ilman sitten iski eilen illalle..tarvi laittaa kiviä taskuun kun lähti kävelemään kohti leffateatteria.
Vihdoinkin pääsen taas kunnon treenin makuun, tälle viikolle tiedossa 6 treeniä. :) Tänään tiedossa punttia, tulen lisäilemään illemmalla.
Ma 24.11 punttia n 1h 45min
Lämppäri crossarilla 11min, 5 verryttelyliikettä joihin upoaa aikaa n 15min
-Etukyykky 20kg 3*10
-Askelkyykky 27kg 3*8
-Penkki 28kg 3*6
-Pystypunnerrus tanko 15kg 3*8
-Viparit sivuille 7kg 10-12*3
-Pystysoutu kp 10kg 3*10 (patterina viparien kanssa)
-Dipit dippipenkissä 3*5
-Ojentajat taljassa 3*10 (patterina dippien kaa)
-Selät selkäpenkissä 15kg:n paino sylissä 3*12
-Vastarutistukset rutistuspenkissä
Venyä ja palari. :)
Lisäksi hyöttiskävelyjä kouluun,koulusta kaupungille ja kotiin.
Harjoitusohjelmassa luki että "kevyt spinning jos tuntuu siltä että jaksaa". Tänään siis spinning 45min plus hyöttiskävelyjä yht noin tunti again.
Huomenna punttia:rock:
Eikö ne punnerrukset oo vaan punnerruksia, Se niinsanottu naisten punnerrus on joku kukkahattutätien keksimä nylkytysliike niille jotka ei jaksa.
Propofol
25.11.2008, 19:40
Eikö ne punnerrukset oo vaan punnerruksia, Se niinsanottu naisten punnerrus on joku kukkahattutätien keksimä nylkytysliike niille jotka ei jaksa.
Hahaha! Hyvin sanottu, toi on niin totta! :thumbs:
Tänään ke 26.11 punttia, vetävät:
Crossari 10min plus alkuverryttelyliikkeet 5 zipaletta n 15min.
- Maastaveto 25kg 3*10
- Kulmasoutu kp 12kg 3*10
- Vipunosto kyljeltä 2,5kg 3*10+10
- Lankkuun nousu 2*10
Lisäksi hyöttiskävelyjä salille ja takaisin,hyöttispyöräilyt 12km. (Opetusseurantakoululle ja takaisin) Huomenna lepo+veny.
Ja tosiaan anteeksi punnerrus-termin väärinkäyttö. :)
Eilisestä päivästä tuli totaalilepoa vaikka venyttelyyn piti mennä. Rapsahti elämäni ekasta tieteellisestä esseestä hylätty ja sitä sitten kirjottelin puoliinöihin..kyllä otti pattiiin.
Tänään pe 28.11 spinning 45min plus intervalspinningistä 30min. Jäin kaverin tunnille polkemaan vielä varsinaisen tunnin lisäksi kun oli salilla pikkujoulutouhua. Huomenna punttia.
Tänään la 29.22 punttia n 1h 55min
punttia n 1h 45min
Lämppäri crossarilla 11min, 5 verryttelyliikettä n 15min
-Etukyykky 20kg 3*8-10
-Askelkyykky 27kg 3*8
-Penkki 28kg 3*6
-Dipit dippipenkissä 3*5-8
-Pohkeet seisten 3*12
Venyä.
Tänään su 30.11 punttia n 2h.
Lämppärinä kävely salille,crossari 11min plus alkuverryttelyliikkeet
- Maastaveto 27,5kg 3*8
- Kulmasoutu kp 12kg 2*12+12, 1*15+15
- Vipunosto kyljeltä 2,5kg 1*10+10, 4kg 2*8+8
- Lankkuun nousu 3*10
- Rutistukset taljassa 3*12
-Selännostot patjalta 2*15
Kävelyt himaan.
Eilen su 01.12 lepoa, kävelyä 30min plus 30min venyä.
Tänään ma 02.12 punttia n 1h 45min
Lämppäri crossarilla 11min, 5 verryttelyliikettä joihin aikaa n 15min
-Etukyykky 20kg 2*10, 22kg:D 1*8
-Askelkyykky 27kg 3*8
-Penkki 28kg 3*6-7
-Pystypunnerrus tanko 15kg 2*8 20kg 1*6
-Dipit dippipenkissä 3*5
Palaria venyä ja opiskelun pariin. Nyt ehkäpä vielä venyttely illan aikana..
Miten sulla menee aina noin hirmu kauan noihin salitreeneihin? Onhan sulla toki aika paljon liikkeitä, mutta pidät vissiin ihan hyvän pituset tauotki sitten? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
En oikein ymmärrä itsekään. Alkulämppään uppoaa 30min,johtuisiko siitä. Ja kyllä,palautukset on pitkät.
Eilenillalla sain itseni venyttelyyn,jihuu. :) Huomasin taas kuinka kankea olen ja miten kivikovat mun takareidet on..
Tänään 03.12 punttia 1h 45min
stepperi 11min plus alkuverryttelyliikkeet
- Maastaveto 30kg 2*8, 27,5kg 1*10
- Kulmasoutu kp 12kg 3*12+12
- Vipunosto kyljeltä 4kg 3*8+8
- Hauis kp 8kg 1*10+10 , 10kg 2*8+8(patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 2*10
- Sivutaivutus 15kg 3*15+15
Sitten pyöräily himaan,venyttelyt..no,ne vaan jäi.:hmm: Oli muuten jonkin verran porukkaa puntilla hiukan ennen kun aloitin varsinaista treeniä..pari junnulätköjoukkuetta,naisten liigajoukkue,naisten korisjoukkue..huh. Stash:n kanssa pyöriteltiin vaan silmiämme.
Tänään ohjelmassa intervallispinning 55min, perään venyttelytunti.
Ei tehnyt kyllä hyvää mennä vasta kahden aikaan lounaalle ja huitasta naamariin just ennen spinua jogurttirahkacombo ja pari hedelmää..
Banaanin voimin lähdin aamulla ennen puolta seiskaa sotkemaan kohti salia. :)
Pe 05.12 punttia 1h 45min
-Etukyykky 22kg 3*8
-Askelkyykky 27kg 3*8
-Penkki 28kg 3*8
-Pystypunnerrus tanko 15kg 2*8 20kg 1*6
-Pystysoutu kp 10kg 3*12+12 (patterina viparien kanssa)
-Dipit dippipenkissä 3*5
-Pohkeet seisten 3*12
Palari nassuun ja opiskelun pariin. Tänään lähden itsenäisyyspäivän viettoon kotikotiin,tosin tulen jo huomenillasta tai sunnuntaiaamusesta takaisin. Ihanaa, 2kk sitten kävin viimeksi kotikonnuilla.:) Huominen lepoa ja hyvää ruokaa,tänään vähän hyöttiskävelyjä vielä.
Lauantai sujui mukavasti lepäilyn,sukuloinnin,hyvän ruoan ja itsenäysyyspäivän vieton merkeissä.
Tänään su 07.12 kevyt lenkki 45min josta reilu 30min juoksua ja loppu kävelyä.
Huomenna punttia raastavan koulupäivän päätteeksi.
No niin..tänään oli sitten elämäni ensimmäinen paritentti..kröhöm,mitähän sitä nyt sanoisi. En suosittele. Tentin jälkeen punttia.
Ma 08.12 punttia 1h 45min
- Maastaveto 25kg 1*10, 27,5kg 3*8
- Leuanveto kapea pompulla 3*7
- Kulmasoutu kp 12kg 3*10+10
- Vipunosto kyljeltä 2,5kg 1*10+10, 4kg 2*8+8
- Hauis kp 9kg 3*12+12 (patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 3*10
- Sivutaivutus 15kg 1*15+15, 20kg 15+15
venyt ja pyöräily kotiin.
Ti 09.12 aamusesta punttia parisen tuntia
-Etukyykky 22kg 3*8
-Askelkyykky 27kg 3*8
-Penkki 28kg 3*8
-Pystysoutu kp 10kg 3*10+10 (patterina viparien kanssa)
-Punnerrukset 3*10
-Dipit dippipenkissä 3*5
-Vastarutistukset rutistuspenkissä 3*12
-Pohkeet seisten 3*12
palari,nopeat venyilyt ja syömään paistettua puna-ahventa.:kuola:
Eilen ke 10.12 lepoa+kävelylenkki 50min+pienet venyt. Tänään puntilla.
To 11.12 punttia, n 1h 40min
- Maastaveto 27,5kg 3*8
- Vipunosto kyljeltä 3kg 1*12+12, 4kg 2*10+10
- Lankkuun nousu 3*10
- Sivutaivutus 20kg 3*15+15
kävelyt kotiin.
UNOHDIN leuanvedot..:hmm: tyhmäminätyhmänimä.
Tänään ollut armoton närästys koko päivän,yöh.:( Aamulla oli tentti,jossa aika kyllä loppui totaalisesti kesken..ärsyttävää. Lisäksi selvitin etten saakaan suoritettua tänäsyksynä aloittamaani tutkintoa 4 vuoteen vaikka niin ajattelin,äh. Onneksi mieltä piristää alkava loma.:)
Tänään pe 12.12 bodycombat 60min plus hyöttiskävelyjä suuntaan jos toiseen.
Huomenna punttia ja juoksutreeniä harjoitusryhmän kanssa, jännittävää.:rolleyes:
Tänään pe 12.12 bodycombat 60min plus hyöttiskävelyjä suuntaan jos toiseen.
Mitäs tällänen body combat on? Joku kamppailulaji???? Ruumis taistelu... :confused:
Mitäs tällänen body combat on? Joku kamppailulaji???? Ruumis taistelu... :confused:
Ei vaan ihan vaan Les Mills -konseptin yksi jumpista. Suosittelen että googletat.
Tänään 13.12 punttia närästyksestä ja kamalasta olosta huolimatta
-Etukyykky 22kg 3*8
-Askelkyykky 27kg 3*8
-Penkki 30kg 2*6, 28kg 2*8
-Pystypunnerrus tanko 17,5kg 3*8
-Viparit sivuille 8kg 3*8
-Punnerrukset 3*10
-Dipit dippipenkissä 3*5
-Selät selkäpenkissä 15kg:n paino sylissä 2*12
-Jalannostot 3*12
Olin kyllä aivan kuitti, vatsa sekoili koko treenin ajan ja tuntui että pallea räjähtää närästyksestä. Juoksutreenin jätin sitten väliin.:(
Ma 15.12 punttia, n 1h 55min
Lämppärinä crossari 11min plus alkuverryttelyliikkeet
- Maastaveto 27,5kg 3*10
- Kapea leuka 3*5
- Takaolkapäät kulmasoudulla tangolla 3*10
- Vipunosto kyljeltä 4kg 3*10+10
- Hauis kp 8kg 3*12+12 (patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 3*10
- Sivutaivutus 18kg 3*15+15
Venyjä.
Vatsan kiukuttelu jatkuu..siitä huolimatta tein puntin parhaani mukaan. En tajua tätä närästyksen ja myllerryksen määrää..
:(
Vatsakipuilu jatkuu..:( Siitä huolimatta tein aamulla lenkin kera mäkiloikkien ja -spurttien. Tänään olisi taas ollut mahdollisuus ryhmän ohjattuun juoksutreeniin jonka tarkoituksena mulle olisi oppia käskyttämään pakaralihaksia jotta saataisiin niihin jytyä. Olen kuitenkin kotopuolessa nin kyseinen treeni siirtynee lauantaille.
2 joululahjaa ostettu. JO...
Tänään ti 16.12 intervallijuoksutreeni n. 50min (sis. mäkijuoksuvedot 2*3, loikat 1*3 ,matkaa en osaa sanoa)
Koko päivän nenä vuotanut, aamulla olin ihan tukossa. Finerxiniä mennyt kohta paketti,perhana kun ei nyt iskis tauti.. kaikesta huolimatta menin suunnitelmien mukaan spinningtunnille jonka otin kevyesti.
Eilen ke 17.12 lepopäivä, kävelylenkki 80min joulukortteja jakaessa vain.
Tänään to 18.12 spinning 55min. Huomenna pitäisi mennä puntille.
Mitenkä tätä räkää voikin tulla näin paljon..?! Ensin ajattelin tehdä treenin jo aamusta,mutta heräsin varsin tukkoisena niin päätin siirtää sitä suosiolla iltapäivälle. Aamun aikana sain etsittyä isälleni joululahjan ja itselleni pipon. Kaupungilta suoraan koululle syömään. Lähtiessäni syömästä tapaamaan yhtä ystävää kirjastolle, yksi opiskelija konkreettisesti ajoi mun yli polkupyörällään; olin kävelemässä kirjaston oville, enkä yhtään kuullut että pyöräilijä tulee sivusta. No tämä ei tajunnut huomaamattomuuttani eikä saanut pyörää pysähtymään syystä että laatoituksella oli isoja kiviä ja pyörä luisti. Siinä sitten lennettiin kummatkin, tuloksena meikäläiselle sinisenpunertava etureisi ja auenneet polvet (valitettavasti verta tuli mun farkuille:() sekä kuraiset housut, meni pyöräkuskiltakin housut rikki ja raukkaparka pelästyi niin että ei halunnut tulla mun mukaani vessoille putsautumaan vaan pyysi monta kertaa anteeksi ja jatkoi matkaansa. Ärsyttävää kun tuollaisen lennon takia tärittää jalat ainakin tunnin tapahtuman jälkeen, ja vielä puntillakin pari tuntia myöhemmin jalat olivat voimattomat. Menin siis flunssasta ja kipeästä polvesta huolimatta kahvittelun jälkeen puntille, tuloksena entistä kipeämpi ja turvonneenpi polvi..ihan kuin siinä olis nestettä,voiko olla?
Tänään 19.12 punttia 1h 45min
-Etukyykky 22kg 3*8
-Askelkyykky 27kg 3*8
-Punnerrukset 3*10
-Peck deck 3*10(patterina punnerruksien kanssa)
-Penkki 28kg 3*6 (..kärsi siitä että tein tän edellisten liikkeiden jälkeen kun penkki oli varattu)
-Pohkeet seisten 3*12
-Viparit sivuille 7kg 3*8
-Dipit dippipenkissä 3*5
-Vatsarutistus laitteessa 3*12
Mitättömät venyttelyt jotta ehdin viemään isän lahjan painatukseen ennen liikkeen kiinnimenoa.
Tänään punttia heti aamiaisen laskeutumisen jälkeen huolimatta jatkuvasta nenän tiputtelusta ja polvisärystä..
La 20.12 punttia 1h 55min
Ma 15.12 punttia, n 1h 55min
- Maastaveto n 40kg 3*10
- Kapea leuka 3*5
- Takaolkapäät laitteella 3*10
- Lankkuun nousu 3*10
- Sivutaivutus 15-20kg 3*15+15
Tässä välissä puolet palautusjuomasta ja venyttelyjä, odottelin ryhmää juoksujuttuja varten,mutta valmentaja totesi flunssan ja polven takia vedettävän vain n 20min kestävän "pakaroidenherkistämistreenin". Eli 20min juoksuhommia. Mm. kelkkavetoa.
Lisäksi tietty hyöttiskävelyt salille kaupungin kautta takaisin,kohta uudeleen kävellen kaupungille; matkaa n 4km per suunta.
Huomenna luvassa kevyt verryttelylenkki ja venyttelyjä. Jouluviikko on tietenkin melkeinpä valtoimenaan lepoa.
Kyllä on pakarat huutaneet tämän päivän eililsestä,vaikkakin lyhyestä juoksutreenistä. :D Sitä lisää.
Tänään ohjelmassa palauttelavaa aerobista 40min+venyt. Tein aerobista salilla crossarilla,juoksumatolla ja kuntopyörällä. Vihdoin saavuin tänne maalle, voi että mutten ymmärrä miten joku voi viettää joulunsa kerrostaloasunnossa. Täällä on sitä "jotakin". :)
Huh, aamulla siivousta;imurointia,pölyjen pyyhkimistä ym. Päivä meni kaupassa ravatessa ja pariin otteeseen ruokaa laittaessa.
Illalla veikan kanssa 1h kevyttä sulista kikatellen,loppuun heiteltiin vähän koristakin.
Nauttikaahan ihmiset joulusta:)
Huh, viimeinen joulupyhäpäivä takana..kaikkina päivinä (ti,ke,to) tuli veikan ja koiran kanssa käppäiltyä metsässä, tänäpäiset liikunnat rajoittuvat asemalta kämpille kävelyyn. En ole ikinä syönyt niin paljoa suklaata kuin eilenillalla..innostuttiin samaisen veikan kanssa vetäisemään konvehtirasia leffaa katsellessa..ja minä herkkävatsainen laktoosi-intolerantikko joka ei siis tosiaan ole moneen vuoteen suklaaseen koskenut sainkin sitten viimeyön ravata vessassa. :D mutta oli se sen arvoista,nam:kuola: lupasin itselleni että vuoden suklaakiintiö tuli täysi mutta olipahan huoltsikalta vielä tapaninpäivän illaksi pakko hakea yksi patukka..:hmm:
Huomenna ja sunnuntaina punttitreenit,ihan jo innolla odottelen.:rock:
La 27.12 punttia abaut 1h 45min
-Etukyykky 22kg 3*8
-Askelkyykky 27kg 3*10
-Penkki 28kg 3*8
-Punnerrukset 3*10
-Pohkeet seisten 3*12
-Dipit dippipenkissä 3*5
(Tässä välissä palari ja pienet venyt)
Sattuipa kello olemaan sen verran että seuraava Core30min -tunti alkoi juuri kun sain treenin tehtyä; keskivartaloa siis puolisen tuntia puntin päälle.
Lisäksi toki hyöttiskävelyt salille ja takaisin 4km+4km, nyt pitäisi raahautua kauppaan ja videovuokraamoon..sitä ennen tenttikirjan pariin.
Uskomatonta mitenkä jumissa voin olla..viikon poissaolo salilta teki tehtävänsä. Aamusta vääntäydyin kuitenkin treenin pariin.
Su 28.12 punttia 1h 30min
- Maastaveto n 35kg 3*10
- Kapea leuka 3*5
- Hauis kp 8-9kg 3*12+12 (patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 3*10
Loppuun nopeat venyt.
Näiden lisäksi taas hyöttiskävelyjä n 1h.
Tänään vihdoin kauanodotettu juoksutreeni ryhmän kanssa valmentajan ohjauksella. Tehtiin kaikenlaisia pakaraa aktivoivia juttuja ja kyllä onkin jalat hellänä. Muutamia juoksuvetojakin tuli tehtyä.Saa nähdä miten käy huomisen treenin osalta. Mun juoksutekniikka on kyllä jostain ihan äässistä..mutta mitä muutakaan voi odottaa ihmiseltä joka on koko elämänsä juossut pitkiä matkoja tekniikoista mitään tietämättä. Lonkatkin koukistajineen on niin jumissa että.. no oppia ikä kaikki, ja onhan mulla koko elämä aikaa treenata itseäni.:p
Tänään siis ma 29.12 pakaroita voimistavaa juoksutreeniä verryttelyineen,palautteluineen n 70min.
Aamupäivän olin miltei kokonaan kotosalla,siivosin,imuroin ja luin. Terapeuttista toisinaan mutta nyt tuntuu että yksinolo saa meikäläisen tukahtumaan.
Ti 30.12 punttia n 1h 45min
-Etukyykky 25kg 3*10
-Askelkyykky 27kg 3*10
-Penkki 28kg 3*6
-Punnerrukset 3*10
-Pohkeet seisten 3*12
-Dipit dippipenkissä 3*5
-vatsat rutistuslaitteessa 3*12 plus vatsoja pallolla 3*15
Hiukan tunti eiliset juoksut koko kropassa..ja taisi tänään jollain ihmeen kaupalla jäädä palautuksetkin lyhyiksi, vatsarutistuksissa tuntui että puhti loppuu.:eek:
Lisäksi hyöttiskävelyt 4km+4km.
Tänään ke 31.12 klo 0700.. spinning 45min + hyöttiskävelyjä.
Ma pe 02.01 punttia, n 1h 35min
- Maastaveto n 40kg 3*8
- Kapea leuka 3*5
- Lankkuun nousu 3*10
- Selät 15kg:n painolla 3*12
Oli virhe jäädä salille auto parkissa keskustassa..heitin äidin asemalle (kun vihdoin sain tänne auton:)) ja jäin tekemään treenin..koko treenin mietin mahtaako luvattomalla parkkipaikallani olla sakkolappu. Ei ollut,onneksi:D
Äsh,tuntuu ettei mun kroppa nyt palaudu ollenkaan,lieneekö johtuvan asuntostressistä vai menkoista vai mistä. Joka paikkaan koskee ihan kuin olisi kovaakin treeniä tehty. :hmm:
Tänään la 03.01 hiukan kevyempää treeniä; aamusesta juoksulenkki 30min+venyttelyt (sain hiihtäjiltä huudot niskaan kun juoksin pururadalla..), päivällä vielä core-keskivartalotunti 30min.
Aamiainen kuuden aikaan napaan, kahdeksaksi salille. :) Olin yllättäen ensimmäinen koko murjussa,vahtimestari tuli avaamaan ovia ja jouduin jopa näyttämään ensimmäistä kertaa liikuntamaksutarrani.:eek: Sainpa kuitenkin treenailla yssikseni rauhassa lähes koko treenin.
Su 04.01 punttia n 1h 40min
-Etukyykky 25kg 1*10, 30kg 2*10
-Askelkyykky 27kg 3*10
-Penkki 28kg 1*8, 30kg 2*6
-Punnerrukset 3*10
-Peck deck 15kg 3*10(patterina punnerruksien kanssa)
-Dipit dippipenkissä 3*5
-polvennostot "vatsatelineessä" (vaimikäseoli:D) 3*15
Tänään luvassa vielä kävelyä. Kamala stressi asunnon takia, siksi olikin päästävä heti aamusta treenaamaan jotta saisi muuta ajateltavaa ja endot kohottaisi mieltä ja auttaisi jaksamaan koko päivän.:) Huomenna aamusta punttia ja illasta juoksuhommia. Eipä tule sen koommin juhlittua lisävuosia.:p
Onneksi olkoon jo näin etukäteen! :)
Syntymänpäivän aamu ei voisi paremmin alkaakaan kuin punttitreenillä.:p
Ma 05.01 klo 07.15 punttia 1h 45min
- Maastaveto n 40kg 3*8
- Pohkeet seisten 3*12
- Kapea leuka 3*6
- Kulmasoutu kp 12,5kg 3*12+12
- Lankkuun nousu 3*10
+Hyöttiskävelyt n 1h salille ja takaisin siis. Elämäni ensimmäinen syntymäpäivä jota en vietä kotikotona. Hassua ettei tämä päivä sinäänsä eroa kyllä muista päivistä niin yhtään. Parasta olisi nyt, että löytyisi kiva ja sopiva kämppä,muuta en niin toivoisi.
Illalla juoksuhommia,niistä lisää silloin.
Teinpä tänään jotakin hyvin käytöksellseni poikkeuksellista..päätin etten mene illan yhteistreeniin vaan tein treenin itsenäisesti. Halli,jossa oli tarkoitus tehdä juoksuhommia,olikin varattu laardin kokoiselle fudiskentälle ja juoksusuora oli aivan täynnä. Enpä usko että ryhmäkään pystyy illalla kovin hääppöistä treeniä tekemään. No mutta joka tapauksessa menin sitten kuntosalin puolelle tekemään erilaisia juoksuvoimisteluliikkeitä (en osaa paremmin kuvata), alkuun vähän crossaria ja sitten myös joitan juoksu- ja hyppyjuttuja. Tatamiakin tuli hyödynnettyä. Lyhyesti juoksujumppaa n 50min.
Nyt tämä tyttö laittaa pakkelia naamaan ja lähtee kaupungille. Taitaa meikätyttöä odottaa humala;nimittäin sokerihumala -tarkoituksena on tyttöjen kanssa tilata isot jädeannokset synttäreideni kunniaksi. Miten niin ikuinen lapsi?:D
Tänään herätys viiden pintaan jotta ehtisi yhdeksäksi takaisin kämpille soittelemaan asunnoista..vieläkään ei ole löytynyt.:( Olin hienopieru ja menin salille autolle,nyt kun sellainen on kerran käytössä niin miksikäs sitä säästellä.:D Aika takkuinen ja voimaton treeni tuli kuitenkin.
Ke 07.01 punttia n 1h 45min
-Etukyykky 25kg 1*10, 30kg 2*10
-Askelkyykky 27kg 3*8
-Pohkeet seisten laitteessa 3*12
-Penkki 28kg 3*6
-Punnerrukset 3*10
-Dipit dippipenkissä 3*5
-Vatsarutistukset laitteessa 3*12
Venyttelyt ja palautusjuoma,kotona aamiainen.
Illalla osallistun elämäni ekalle Boxing -tunnille. Jänskättää.:hmm:
Jeps, illalla siis vielä Boxing 50min. Aikalailla alottelijoita oltiin kaikki,niin tekniikktreeniin meni puolet ajasta. Pidin kuitenkin tunnista mielettömästi, menen varmasti uudelleen.
Huhhuh. 4 asunnon katsomista, 2 tätiä+äiti yhdelle päivälle on aikamoinen satsi. :D Asunnonhankinta ketuttaa, siksipä purin agressiot illalla intervallispinning 55min :ssä.
Vitsi mutta näyttää tylsältä mun treenipäiväkirjat kun kahta ohjelmaa vaihtelen, mutta ei voe mittään. Aamulla 0 tunnin unien jälkeen (asuntostressiä..:() aamiainen napaan klo 06, kahdekasn aikaan puntille.
Pe 09.01 punttia 1h 30min
- Maastaveto n 42,5kg 3*8
- Kapea leuka 3*6
- Hauis tangolla 17kg (joku älypää oli vieny 20kg:n levyvalmistangon)3*8
- Lankkuun nousu 3*10
Iltapäivästä vielä Stash:n ja Heant:nin kanssa oltiin venyttelytuntilla 55min.
Tänään ohjelmassa oli kevyt 30min lenkki, päätin suorittaa sen avaten tämän talven hiihtokauden; 40min hiihtoa (tyyli vapaa). Yllättävää miten hiihtäminen tuntuu aina joka vuosi aluksi kovasti yläkropassa. Mutta siis hyvällä tavalla tietenkin.:)
Kohtapuolin tiskaamaan tiskit,siivoamaan ja sitten kahville kaverin kanssa josta jatkan suoraan toiselle kaverille illanviettoon. Huomenna sitten punttihommia.
Su 11.01 Punttia 1h 50min
-Etukyykky 30kg 3*10
-Askelkyykky 27kg 3*8
-Penkki 28kg 2*8, 30kg 1*6
-Punnerrukset 3*10
-Dipit dippipenkissä 3*8
-Vatsarutistukset vatsapenkissä 5kg:n paino sylissä 3*15
Tänään eilisestä illanvietosta huolimatta herätys klo 06 ja suoraan aamiainen napaan jotta kahdeksan maissa ehti puntille. Kohtapuolin ruoanlaittoon ja loppupäiväksi matseja katselemaan. Kerrottakoon että tänään tuleepi vielä hyöttiskävelyä jonnin verran.
Päivitellääs eilinen: ma 12.01 Juoksutreeniä 1h 15min kaikkinensa. Ryhmän kanssa ohjattua treeniä siis;kelkanvetoa,loikkia ym. ja tietenkin verryttelyä. Todennäkösesti joudun jättänääm trainerin ja ryhmän mikäli nyt tänään päädyn yhden asunnon vuokraamaan..:(
Tänään punttia,kunhan puurot laskeutuisi ensin vähän.
Ja puntti tuleekin tässä:
Ti 13.01 punttia 1h 45min. Ei uskoisi että kaupungin suosituimmalla salilla on heti kaheksalta tungos..
Lämppärinä ensin alkuverryttelyliikkeet n 15min ja sitten jonotettu crossari 11min
- Maastaveto n 42,5kg 3*10
- Reiden koukistus laitteessa 15kg 3*10-12
- Kapea leuka 3*6
- Lankkuun nousu 3*10
- Sivutaivutus 15-20kg 2*15+15
Ja puntti tuleekin tässä:
Ti 13.01 punttia 1h 45min. Ei uskoisi että kaupungin suosituimmalla salilla on heti kaheksalta tungos..
pahoittelut kun turhia kommentoin kaikkeen, mut monnarilla ainakin on voionmaan liikuntavalmennus aina tiistaiaamusin 8-10 :) ja kai aika monilla nimenomaan punttipäivä (ainakin yleisurheilijoiden ryhmälläkin, ja sit tietty päälle ne jotka aina vaan punttaa) niin voi olla siellä pari olla... jos nyt monnaria meinaat! oletin vaan.
ja ihan mielenkiinnosta, jaksatko tehdä noita leukoja jo omalla painolla vai teetkö vielä hypyllä tai muulla avustuksella?
Sprit, okei,hyvä tietää vastedes. :) Ja kyllä,pienellä pompulla teen kapeita leukoja.
Tänään takana jälleen huonosti nukuttu yö. Kaitpa nämä asuntojutut tästä selkinnee. Liikuntoina hyöttiskävelyä n 10km, ja illalla kuntopotkunyrkkeilytunti 60min+crossari 11min+verryttelyä.
Kädet ihan mustelmista sinisinä..hitsin isoja ne pistehanskat niin heiluvat kovissa iskuissa. Tänään etenkin piirissä mun tehtävä oli pitää pistehanskoja takapotkuissa..kiva kun äijät veteli semmosia tykkejä että meikäläisen narut vaan viuhusi.:D
Tänään olikin rennompi päivä liikuntojen osalta..aamulla nousin ylös varmistamaan viestin asukastoimistolta että tuleva kotini on varmasti minun. :) Sitten tenttikirja loppuun ja koulutehtävän pariin. Palautettua tehtävän sain kuulla ystäviltäni muistutuksen tehtävänannon yksityiskohdasta ja tajusin unohtaneeni kyseisen asian esseestäni täysin..no,en enää jaksa tehdä uutta versiota,kun en sitten tenttiin saanutkaan päivällä luettua aamun jälkeen.:(
Tänään siis Flow 55min plus hyöttiskävelyjä n 8km. Huomenna tentistä puntille.:rock:
Hahaa,yksi opiskelukaveri pyysi minua koehenkilöksi keväällä alkavaan tutkimuskurssiinsa, jossa koehenkilölle tehdään kaikki mahdolliset testit laitoksellamme, sitten laaditaan treeniohjelmat ym. ja kehitystä seurataan muutama kuukausi. Lopuksi mittaukset tehdään uuelleen. Hieman kiehtoisi, vaikkakin kaverini opiskeleekin vasta toista vuotta valmennuksen ja testauksen ammattilaiseksi..
Äh,viimeöinä olen nukkunut todella huonosti. Aamulla sitten tentin jälkeen hörppäsin kupin kahvia, jotta saisin treeniin virtaa. Oli kyllä kofeiinilla vaikutuksensa,tosin tuskin nyt sitten nukun ensi yönäkään..
Pe 16.01 Punttia 1h 45min
-Etukyykky 30kg 3*10
-Askelkyykky 28,5kg 3*8
-Penkki 28kg 2*8
-Punnerrukset 3*10
-Pystypunnerrus tanko 17kg 1*8, 20kg 2*7
-Dipit dippipenkissä 3*8
-Vatsarutistukset vatsapenkissä 5kg:n paino sylissä 3*15
Loppuun venyt ja sitten syömään. Lisäksi edelleenkin hyöttiskävelyä tunnin verran. Huomenna lepoa. Oli jännä mennä aamulla kirjatenttiin ja kulla tenttisalin ovella että suoritus arvioidaankin numerolla ja numero vaikuttaa kokonaisarvosanaan. Minä luulin arvioinnin tapahtuvan hyväksytty/hylätty-periaatteella kun oli kyseessä kirja,jonka hyväksytty tenttitulos on edelltys kurssille pääsyyn..
Päivittelyä..
Eilen la 18.1 totaalilepoa ja hyöttiskävelyä hiukan. Tarkoituksenmukaisesti huilasin,kävin kaupassa ja koululla syömässä,siivoilin ja tein kouluhommia.
Tänään su 19.1 punttia 1h 50min
Lämppärinä crossari 11min + alkuverraliikkeet 15min (5kpl)
- Maastaveto n 42,5kg 3*10
- Reiden koukistus laitteessa 15kg 3*12
- Kapea leuka 3*6
- Kulmasoutu kp 12kg 1*12+12 15kg 2*12+12 (yllättävän kevyesti)
- Hauis kp 10kg 2*12+12 8kg 1*12+12(patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 3*10
- Sivutaivutus 15-20kg 2*15+15
Tämäkin päivä meni muutoin opiskellessa ja alkuviikon työasioita suunnitellessa.
8 tunnin työpäivän jälkeen suuntasin banaanin voimin vielä polkemaan. Sainpa sitten maistaa ihan sitä "oikeaa peruskouluruokaakin". Miespuolinen matikanopettaja tokaisi isoon annokseeni ja hyvään ruokahaluuni "on se hyvä että kouluruoka vielä maistuu." :D
Tänään ma 19.1 spinning 55min+lämmittely 10min.
Huomenna töistä salille.
Tänään taas töiden jälkeen suoraan salille. Voimat oli kyllä ihan kadoksissa,jotenkin sitä ottaa noista töistä vaan painetta.
Ti 20.01 Punttia 1h 35min
-Etukyykky 30kg 3*10
-Askelkyykky 28,5kg 3*8
-Penkki 28kg 2*8
-Punnerrukset 3*10
-Peck deck 3*10-12(patterina punnerruksien kanssa)
-Dipit dippipenkissä 3*8
-Vatsarutistukset vatsapenkissä 5kg:n paino sylissä 3*12
Lasken myös liikunnoiksi aamuisen telinevoimistelusalin valmiiksilaiton 35min. Raahasin yssikseni isot patjat, asensin ja kannoin telineet jen. Kyllä tuli hiki.
Tänään ke 21.1 Boxing tunti 55min plus 11min crossari+ venyt. Sainpa tänään kuulla että huomennakin ois töitä. Töitä siis huomenna,toivottavasti ehin salille.
Huhhuh. Taas suoraan töistä salille. Kroppa on aika stressistä uupunut..huomenna vielä puntti ja sitten lauantai onkin totaalilepoa.
To 22.01 punttia 1h 30min
- Maastaveto n 40kg 3*10
- Reiden koukistus laitteessa 15kg 3*12
- Kapea leuka 3*6
- Kulmasoutu kp 12,5kg 2*12+12 15kg 1*8+8
- Hauis kp 8kg 3*12+12(patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 3*10
- Sivutaivutus 15-20kg 2*15+15 (tein näitä yllä olevien liikkeiden välissä)
Ai niin kokonsinhan mä tänään lentopalloverkot telineineen pariin otteeseen ja pompottelin vähän lentopalloa oppilaiden kanssa.
Huoh. Yksi tenttitulos nousi yllättäen kun tentaattori ilmoitti arvostelleensa tentit liian tiukasti. :D Sain ensiviiikollekin 3 pvää töitä..nyt vaan pitäisi saada viikonlopun aikana luettua maanantain tentteihin ja suunniteltua ens viikon tunnit.
Tänään pe 23.1 punttia 1h 30min
-Etukyykky 32,5kg 3*10
-Askelkyykky 28,5kg 3*8
-Penkki 28kg 2*8
-Punnerrukset 3*10
-Dipit dippipenkissä 3*8
-Vatsarutistukset vatsapenkissä 5kg:n paino sylissä 3*12
Hyöttiskävelyjä n tunti.
Eilen la 24.1 totaalilepoa, kuljin jopa autolla joka puolelle mihin piti. :D Stressiä kuitenkin oli jonkin taas,huomenna on suoriuduttava tentistä 2 tunnissa (2 tentittävää kirjaa) jotta ehdin pitämään seuraavat liikantunnit..huh.
Tänään vierähti salilla 3 tuntia kun tehtiin mittauksia ja tsekattiin tekniikoita, vähän muuteltiin ohjelmaakin. Paino oli noussut reilut puoli kiloa taasen.:rock: rasvaa saisi olla enemmän. Syyskuusta lähtien tullut siis lisää yli 5kg.:rolleyes:
Su 25.01 Punttia 1h 45min
Lämppärinä crossari 5min + alkuverraliikkeet 15min (5kpl)
- Maastaveto 40kg 2*8, 55kg(:rock:) 3*5
- Askelkyykky "askeltaen" 10kg:n painot käsissä 4*16 (8+8)
- Kapea leuka 3*6
- Kulmasoutu kp 15kg 2*10+10, 17,5kg 1*8+8
- Polvien nosto 3*15
- Rutistukset taljassa 3*15
- Sivutaivutus 17,5kg 2*15+15
Crossarilla loppulämppä 7min plus venyjä.
Sellasta. Huomenna lepoa tai jos jaksan niin puntti illalla..tiedossa tentti ja 6h töitä niin voi olla aika finaalissa tämä tyttö illalla.
Haastan sut paljastuksiin! Ohjeet mun päivyrissä (http://www.musclemarket.fi/forum/showpost.php?p=38325&postcount=322).
Lupaan Aurora vastata haasteeseesi kunhan joskus ehdin..nyt pitää kovasti kiirettä.:)
Eilinen ma 26.01 lepoa lukuunottamatta n 1h 45min luistelua oppilaiden kanssa.
Ti 27.01 Punttia 1h 30min
-Etukyykky 35kg 3*10
-Penkki 28kg 2*8
-Punnerrukset 3*10
-Dipit dippipenkissä 3*8
-Vatsarutistukset vatsalaitteessa 3*15
Otettiin askelkyykky ohjelmasta vek kun ei kehity.:(
Tämän lisäksi tossuttelin tänään jäällä oppilaiden pelatessa. :)
Huomenna olis meikäläiselle spinning-ohjaus tai aerobic-ohjaus oppilaiden halun mukaan..kumpaakaan en oo ikinä ennen tehnyt,just yhtä spinulevyä kuuntelen. Pitäkäähän tytöt peukkuja.
Tytöt halusivatkin tänään sitä step-aerobickiä,sitä sitten heitin randomilla ensimmäisen levyn tahtiin joka koulun opepukkarin kaapista löytyi. No puoli tuntia vaan bickailtiin,lihaskuntoa ja venyttelyä ja pientä palloilua lopputunti. Oli kyllä ihan erilaista ohjata kun olla itse tunnilla. "No shit Sherlock" vai mitä?:D No mutta onhan se nyt sellasta kun ei ole paljoa ohjannut, mutta pidin erittäin kovasti. Oppilaat yrittivät tänään arvailla mun "lajia", yksi oppilas sitten pohti hetken vakavana ja totesi: "sä näytät kyllä vähän nyrkkeilijältä". :D Kyllä laittoi hymyilyttämään. Laittaisi teidätkin jos tietäisitte minkä näköinen meikäläinen on,heh. Iskä jo sanoikin että saattaa johtua hyvin muotoillusta nenästä. Mulla on luonnostaan terävä nenä joka on kerran sbämatsissa murtunut jotenka siinä on pieni kyhmy..heh.
Jees eli tänään ke 28.01 Boxing tunti 55min, aerobic "ohjausta" tunnin verran plus hyöttiskävelyjä n 1h.
Elimistö käy vähän turhan ylikierroksilla nyt kun on ollut väsymystä,töitä ja tänäillalla väsättiin pari tuntia vielä kouluhommia ryhmän kanssa..menin lisäksi sitten juomaan opettajistossa päivällä pari kuppia kaffeeta ja nyt kädet tärrää ja muutenkin on ihan levoton olo. Miten niin kofeiinaltis?
Tänään aamusta kouluhommia, lounastreffit, vuokrasopparin allekirjoitus ja sitten sijaistamaan pari tuntia. Sijaistamasta suuntasin paikalliselle kuntosalille,jossa ehdin tehä 3/4 treeniä ennenkuin vanhuslauma pyyhäsli paikalle ja ilmoitti että ohjattu tunti alkaa nyt. Jatkoin siitä sitten kotipuntille 15min automatkan jälkeen.
Tänään to 29.01 punttia 1h 30min
Lämppärinä kuntopyörä 6min, soutulaite 5min + alkuverraliikkeet 15min (5kpl)
- Maastaveto 55kg3*5
- Askelkyykky "askeltaen" 10kg:n painot käsissä 4*16 (8+8)
- Kapea leuka 3*6
- Kulmasoutu kp 15,5kg 2*10+10, 17,5kg 1*8+8
- Polvien nosto 2*12
- Rutistukset taljassa 45kg 3*15
- Sivutaivutus 17,5kg 3*15+15
- Lankkuun nousu 3*10
Ja sitten nopeasti kotiin katsomaan foodoo joka oli kyllä aika pettymys.. Huomenna saan töiden jälkeen vieraakseni rakkaan ihmisen.:)
Hohhoijaa..pikku flunssaa pukkaa tännekin päin. :/ Edellispäivänä iski joku ihme silmätulehdus ja ei voinut lainkaan pitää silmiä kiinni,verestivät ja vuotivat vain. Nyt 2 päivää oon ollut laseilla ja alkaa helpottaa. Nenä kuitenkin vuotaa ja kitalaessa on ihme rakkula; maanantaina tuli ensin sellanen iso kamala verirakkula jonka puhkaisin, sen jälkeen ollut koko viikon kipeä ja arka:/ Sain eilen äidin vieraakseni joten pe 31.3 lepoa.
Mitä nyt ravasin paikasta paikkaan vahtimassa että ysien valinnaisliikka tekee jotakin.
Tänään puntilla tehtiin vähän ohjelmaan muutoksia. Suureksi pettymyksekseni en saa yhden jalan jalkaprässissä kuin kelkan liikkumaan..mutta kai se siitä. Penkkiinkin tehtiin muutoksia, kun siinä ei tapahtunut kehitystä.
La 01.02 Punttia 1h 45min
-Etukyykky 38kg 3*10
-Yhden jalan jalkaprässi (pelkkä kelkka:() 3*6+6
-Penkki kp 10kg 3*8
-Peck deck 15-20kg 3*10-12
-Lattiapenkki 35kg 2*8
-Dipit dippipenkissä 3*10
-Vatsarutistukset vatsapenkissä 5kg paino sylissä 3*15
Ja venyt jäi lyhyeen kun kello oli jo 14.15 ja olin viimeksi haukannut hedelmää ja rahkaa klo 11 aikaan. Näläkähän siinä jo tuli.
Pienestä flunssanalusta huolimatta menin illalla spinniin kirjanpalautusreissun jälkeen.
Su 01.02 spinning 55 min plus 15min omatoim.lämmittely Lisäksi hyöttiskävelyä n 1h 30min.
Voisiko joku selventää mitä eroa on Body ja ProBody -lehdillä? Multa loppui K&T:n sekä Fitness:n (nyk. "Fit) sekä Sport:n tilaukset. Nyt mietin minkä lehden sitä tilaisi.
Pienestä flunssanalusta huolimatta menin illalla spinniin kirjanpalautusreissun jälkeen.
Su 01.02 spinning 55 min plus 15min omatoim.lämmittely Lisäksi hyöttiskävelyä n 1h 30min.
Voisiko joku selventää mitä eroa on Body ja ProBody -lehdillä? Multa loppui K&T:n sekä Fitness:n (nyk. "Fit) sekä Sport:n tilaukset. Nyt mietin minkä lehden sitä tilaisi.
kai toi probody on vähän maltillisempi joissain jutuissa... tai sellasen käsityksen oon saanu kuulopuheiden perusteella et bodylehti on vähän karannut välillä. ja timo haikarainen kirjottaa probodyyn aina pari juttua! ja se pysyy paremmin kasassa, bodylehti meinaa hajota! (tärkeä pointti)
tilasin ton probodyn itse ja siinä kyllä riittää asiallista luettavaa kannesta kanteen, mikä on aika harvinaista missään lehdessä nykyään.
ja nähtävästi bodylehteä voi lukea netissäkin :O tai "tärkeimmät artikkelit".
eli tavallaan jos tilaat probodyn niin et silti missaa bodyakaan :)
mut kumman vaan tilaat niin ero noihin sportteihin ja fitness-lehtiin yms naisten juttuihin on aika valtaisa, mikä on pääosin hyvä juttu.
Maanantai 02.02 punttia 1h 30min
- Maastaveto 55kg 3*5, 45kg 1*8
- Askelkyykky "askeltaen" 10kg:n painot käsissä 4*16 (8+8)= 4*n.15m
- Kapea leuka 3*6
- Kulmasoutu kp 15kg 3*10+10, 17,5kg 1*8+8
- Vipunosto kyljeltä 4kg 3*12+12
- Hauis kp 9kg 3*12+12(patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 3*10
Tänään olisi ollut yhteistreeni puoli kasi mutta työpäivä imi mehut joten kävinpä sitten yssikseni treenaamassa.
Lisäksi hyöttiskävelyjä tunnin verran.
Olitkohan mahdollisesti tänään puntilla SATSin salilla? Meinaan siellä väänsi mun kanssa samaan aikaan joku tyttö jumppaa, joka oli ainakin alkupuoleltaan hyvin samankaltainen tuon sun treenin kanssa.
O-ou..olinhan minä. Tunnistitko? Nyt kerrot itsestäs tuntomerkit:D
No tuon treenis perusteella tunnistin näin jälkikäteen :) Minä olin se mustissa housuissa, mustassa paidassa ja sininen huivi päässä hikoileva lyhkänen ja ruma eukko.
Hoohhoh..kuudelta ylös ja aamiaissatsi naamariin. Kasiksi salille.
Tiistai 03.02 punttia 1h 30min yhteensä.
La 01.02 Punttia 1h 45min
-Etukyykky 38kg 3*10
-Yhden jalan jalkaprässi (pelkkä kelkka) 3*6+6
-Lattiapenkki 35kg 2*8
-Penkki kp 10kg 3*8
-Peck deck oli rikki joten korvaava liike penkillä ja 4kg:n kp:llä 3*12
UNOHDIN PYSTYPUNNERRUKSEN:(
-Viparit sivuille 7kg 1*10, 8kg 2*10
Semmosta. Sitten palaria ja kävelyt kotiin. Kohtapuolin ruokaa ja sitten töitä pari tuntia. Illalla tekisi mieli venyyttelemään ja säkkiä hakkaamaan. Katsotaan.
Halusin tänään kokeilla jotakin erilaista aerobista kun tiesin box-tunnin jäävän väliin iltapäiväpainotteisen kurssin vuoksi ja suuntasin helpohkolle aerobic-lihaskuntotunnille(n 35min aerobickiä, loput lihaskuntoa). Sitä ennennotkuin salilla ja tein kaikennäköistä kevyttä. Aerobis-tunnin jölkeen viivyin vielä 35min venyttelytunnilla.
Ke 04.02 Aerobic-lihaskunto-tunti 55min + kuntopyörä 5min+nyrkkeilyä säkin kanssa 10min +verryttelyliikkeitä 15min. Näiden jälkeen venyttely 35min. ...Ja toki hyöttiskävelyt yht n. tunti.
Sellainen päivä tänään. Aika kevyttä oli tuo bicki, mutta pikkuflunssassa kun on, ei aerobisen keventely ole lainkaan huono juttu. Huomenna lepo ja venyttely.
Tänään on ollut kaiken kaikkiaan todella huono päivä. Ensin saan aamusta kuulla ettei mulle olekaan työpaikkaa sieltä mistä sain toivoa, sitten yritän tulostaa 3 eri yliopiston koneella yhden kurssin materiaaleja mutta millään ei onnistunut, ja kaiken huipuksi toinen kirjatenteistäni meni penkin alle.:(
Tänään on ollut kaiken kaikkiaan todella huono päivä. Ensin saan aamusta kuulla ettei mulle olekaan työpaikkaa sieltä mistä sain toivoa, sitten yritän tulostaa 3 eri yliopiston koneella yhden kurssin materiaaleja mutta millään ei onnistunut, ja kaiken huipuksi toinen kirjatenteistäni meni penkin alle.:(
Voih, tsemppiä, koeta jaksaa!
Kiitos Heatn, kai se vaan on niin että ensin kun tapahtuu jotakin hyvää -on sitten hetken päästä aika sataa sontaa niskaan.
Aamusesta punttailua
Pe 06.02 punttia 1h 45min
Lämppärinä alkuverraliikkeet 15min (5kpl) plus crossari 11min (joutui jonottamaan salin ainoaa crossaria..)
- Maastaveto 50kg 3*5, 45kg 1*8 (Tämä tullaan vaihtamaan sumomaveen pitkän selkäni vuoksi)
- Askelkyykky "askeltaen" 12kg:n painot käsissä 4*16 (8+8)= 4*n.15m
- Kapea leuka 3*6
- Kulmasoutu kp 15kg 3*10+10
- Lankkuun nousu 3*10
- Pohkeet "pohjepenkissä" 20kg 3*12
Lisäksi hyöttiskävelyjä noin tunteroinen.
Tiedossa toivottavasti vielä venyttelyitä tälle päivälle.
Hohhoh,on se vaan niin mukavata treenata kun joku valvoo että tekeepi liikkeet oikein. :) Tänäpäiseen ohjelmaan ei kuuluisi maastaveto,mutta harjoteltiin nyt jo seuraavaa ohjelmaa varten sumomave.
La 07.02 Punttia 1h 50min
-Etukyykky 38kg 3*10
-Sumomave 45kg 1*8, 50kg 1*6, 55kg 2*5
-Yhden jalan jalkaprässi (pelkkä kelkka) 3*6+6
-Lattiapenkki 35kg 1*8, 37,5kg 2*6
-Penkki kp 10kg 2*10+10, 12kg 1*8+8
-Peck deck 15kg 3*12
- "vauhtipunnerrus" eli pystypun. tangolla 17,5kg 3*6
-Viparit sivuille 7kg 2*10
-Pystysoutu kp 10kg 2*12+12, 12kg 1*10+10 (patterina viparien kanssa)
Ja sitten syömään. Palari on loppu,sitä pitää muistaa ostaa. Huomenna lepoa, lukuunottamatta kevyttä sulkapalloilua aamusesta.
Eilen su 08.02 lepoa + tunti kevyttä sulista,hieman hyöttiskävleyä ja venyttelyitä.
Skippasin tänään yhteistreenin taas kun olisi ollut vasta kahdeksan maissa ja heräsin aamulla aikaisin töihin. Huomenna aamutreeni:)
Tänään ma 09.02 punttia 1h 50min
Lämppärinä crossari 11min plus alkuverrat 15min
- Sumomave 40kg 1*8, 55kg 3*6
- Askelkyykky "askeltaen" 12,5kg:n painot käsissä 4*16 (8+8)= 4*n.15m
- Kapea leuka 3*6
- Kulmasoutu kp 15kg 3*12+12
- Pohkeet "pohjepenkissä" 3*12
- Hauis kp 10kg 1*12+12, 9kg 2*10+10(patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 3*10
- Rutistukset taljassa 45kg 3*12
Lisäksi hyöttiskävelyjä reilu tunti.
Tänään aamusta taas punttia: kuudelta aamiaiselle ja kasin pintaan salia kohti. :)
Ti 10.02 punttia 1h 50min
-Etukyykky 30kg 18, 38kg 3*8
-Yhden jalan jalkaprässi (pelkkä kelkka) 3*8+8
-Lattiapenkki 30kg 1*8,35kg 1*6, 37,5kg 3*6
-Penkki kp 12kg 3*8+8
-Peck deck 15kg 1*12, 20kg 2*12
- "vauhtipunnerrus" eli pystypun. tangolla 17,5kg 3*6
-Pystysoutu kp 12kg 3*10+10 (patterina viparien kanssa)
-Ojentajat taljassa 12,5kg 3*10 (patterina dippien kaa)
-Voimapyörä 3*10
-Vartalon kierrot 2x3*15
Nyt ruoanlaittoa ja kahdeksitoista töihin. Harmittaa kun olis tällekin päivälle tullut toinenkin hyvä työtarjous. :/
Illalla yritän ehtiä venymään. Yritän.
Skippasin aikaisen spinningin ja tyydyin taas bickailemaan. :)
Olin salilla tuntia ennen vars tunnin alkua niin siksi vähän hengailua puntilla.
Ke 11.02 kuntopyöräilyä +vatsalihastreeniä yht n 15min +Aerobic-lihaskunto-tunti 55min + 55min venyttelytunti.
Sain palautetta edellisviikkojen töistä. Sekä positiivia mutta myös parannettavia asioita. Ärsyttävää miten en parannettavat asiat jäävät pyörimään mielessä..:(
Kohtapuolin syömään ja luennoille ja sitten päiväksi kotikotiin. :p
Huhhuh.
Eilinen meni kotopuolessa vieraillessa isoäidillä, isoisän luona hoivakodilla, tädillä poiketessa, Kelalla asioimassa ja kotikotona himmaillessa. Raskaan 3 tunnin takaisinpäinmatkustuksen jälkeen oli kiva ylläri odottamassa..annoin vuokraisännälle luvan tulla sillä aikaa kun olen pari pvää poissa niin paklaamaan ja maalailemaan ja korjailemaan seinän maalipintaa kun hänen oli välttämättä se saatava tehdä ennen uusia tulevia vuokralaisia. No, hera olikin sitten kunnolla hionnut seiniä;tuloksena valkoista tomua tässä mun huoneessa ja keittiössä. Sitä oli leijunut mun avonaisten muuttolaatikkojen ylle sekä sohvan ja sängyn päälle. Koska mulla ei ole imuria (kämppis vei jo omansa),oli isännöitsijä sotkenut mun sihvelin ja harjan siihen tomuun mutta todennut sen olevan huono yritys ja jättänyt tomut paikalleen. Illalla pesin suuremmat pois lattialta ja pyyhin sohvaa ja sänkyä ja muuttolaatikoita sisältöineen, aamulla heräsin kuuden aikaan ja pesin koko kämpän lattiat kämppiksen huonetta lukuunottamatta..!! Keittiön roskis oli tupaten täynnä jotain teippejä ja maalipapereita, suihkun ritilässä löllyi mustia roskia. Herra ei myöskään ollut riisunut kenkiään. Että sellasta. Onneksi tajusin ottaa maton pois..
Eli siivoamista lukuunottamatta eilinen to 12.02 lepoa. Tänään uupuneena kahvin voimin punttia.
Pe 13.02 punttia n 1h 40min
- Kapea leuka 3*6
- Kulmasoutu kp 15kg 3*12+12
- Vipunosto kyljeltä 5kg 3*12+12
- Lankkuun nousu 3*10
Lisäksi hyöttiskävelyjä noin puolitoista tuntia.
Ystävänpäivä teeman kunniaksi sain viedä ystäväni vierailemaan salille. Käytiin ensin spinningissä 55min, sitten vähän venyttelyä ja sen jälkeen powerStep 55min (sis pumpin omaisia lihaskuntobiisejä ja steppibiisejä vuorotellen). Huomenna lukua,lepäilyä ja palauttavaa lenkkeilyä.
Tänään kevyt päivä.
Su 15.02 pilates -tunti 55min plus kävelyä n 1h 15min.
Arvatkaapa oliko mukava yllätys kun seisoskelin 8h:n työpäivään valmistautuneena jäällä liikkatuntia varten puoli yhdeksän aikaan ja odottelin oppilaita ihmetellen miksei niitä kuulu. Soitin koulun kanslistille joka kauhisteli kun oli perjantaina unohtanut ilmottaa mulle että kaikki tunnit on tänään peruttu teemapäivän vuoksi. G-R-E-A-T. Eniten harmittaa kun suunnittelin tunnit turhaan.
No mutta sain seminaarityön alkuunsa ja puntin aikaiseksi.
Ma 16.02 punttitreeni 1h 35min
-Etukyykky 40kg 3*8
-Yhden jalan jalkaprässi 3*8+8
- Pohkeet seisten 3*12
-Penkki (lattiapenkkimahdollisuutta ei ollut) 30kg 2*6, 32kg 1*6
-Penkki kp 10kg 2*10+10, 12kg 1*8+8
-Peck deck 20kg 3*12
- "vauhtipunnerrus" eli pystypun. tangolla 20kg 3*6
-Pystysoutu kp 10kg 2*12+12, 12,5kg 1*7+7 (patterina viparien kanssa)
-Vatsarutistukset vatsarutistuspenkissä 3*15
+ tietty hyöttiskävelyt 1h
Tänään ei spinningiä kummempaa liikuntaa, kädet eilisestä ihan juntturassa. :) Reeni tehonnut. Hyöttiskävelyjäkään ei ole tullut,autolla liikuin matkat kun oli yksi tunti töitäkin.
Ti 17.02 Spinning 45min +venyt.
Noniin, nyt kun työt helpottaa ja oisi reeniaikaa niin eiköhän pukkaa menkat. :/ Suunniteltiin illalle kimppatreeniä,mutta 5 tunnin seminaarityön väsäämisen ja 2 tunnin ea-kurssisession (joka tosin oli varsin mielenkiintoinen johtuen mukavista luennoitsijoista/laitoksen esittelijöistä) jälkeen oli päästävä puntille jo aiemmin.
Ke 18.02 Punttia 1h 30min
- Kapea leuka 3*6
- Lankkuun nousu 3*10
Lisäksi menin vielä porukan kanssa tekemään avaavia venyttelyliikkeitä n 45min. Kävelyjä tullut tunnin verran again.
Tänään piti pitää totaalista lepoa mutta huomasin tarjolla olevan puolentunnin spinningin ja sen perään puolen tunnin keskivartalotunnin jotenka aamupäivä lähti hyvin ja leppoisasti niillä käyntiin.
To 19.02 Spinning 30min+core 30min.:)
Ärsyttävää kun koettaa syödä hyvin ja tukevasti, ja sitten maha alkaa sohlata ja tuntuu ettei mikään ruoka sula. Ihan kuin menisi työ hukkaan.:( Kaitpa tää tästä taas rauhottuu..
Kuudelta puurot naamariin again ja kahdekasn maissa lähes autiolle kuntosalille rauhakseen treenailemaan. :)
Pe 20.02 Punttia 1h 45min
-Etukyykky 40kg 2*8, 45kg 1*6
-Yhden jalan jalkaprässi 3*8+8
-Lattiapenkki 37,5kg 3*6
-Penkki kp 12kg 3*8+8
-Peck deck 20kg 3*12
- "vauhtipunnerrus" eli pystypun. tangolla 20kg 3*6
-Ojentajat taljassa 15kg 1*10, 17,5kg 2*10 (patterina dippien kaa)
-Vatsarutistukset vatsarutistuspenkissä 5kg paino sylissä 3*15
Hyöttiskävelyjä on jo tullutkin, tiedossa niitä lisää sekä venyttelyjä ainakin.
En osaa lisätä vanhaan viestiini tätä,siksi uusi viesti.
Tänään siis vielä 65min lihashuoltoa/venyttelyitä/avaavia liikkeitä + verryttelyt.
Ja tulipa niitä hyöttiskävelyjäkin taasen lisää..
Eilinen la 21.2 lepoa. Tuli 5 treenipäivää putkeen niin hölläys oli paikallaan. :)
Tänään su 22.2 punttia 1h 45min
- Sumomave 55kg 3*5
- Kapea leuka pompulla 3*6
- Kulmasoutu kp 17kg 3*10+10
- Pohkeet "pohjepenkissä" 25kg 3*12
- Hauis kp 10kg 3*12+12(patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 3*10
Hyöttiskävelyjä tullut taasen jonkin verran ja lisää tiedossa. Venyttelemään tms tekisi mieli,riippuu saanko suostuteltua ketään seurakseni.
Ensi viikko onkin kevyt viikko,puntteja vain pari ja aerobisia muutama. Muuttostressi iskee viimeistään keskiviikkona jotenka psyyke on sen verran aktiivisessa tilassa kokoajan että parempi jättää reenaus pienemmälle.
KEVYT viikko lähti eilen nimensä mukaisesti käyntiin levolla. 7h seminaarityötä kirjastolla ja sen jälkeen ulos syömään masu täyteen. Ma 23.2 lepoa + hyöttiskävelyitä n 1h. Lieneekö eilisellä tankkauksella vaikutusta tänäpäiseen,sillä sain lisättyä painoja aika kivasti.
Ti 24.2 punttia 1h 50min
-Etukyykky 40kg 3*8
-Yhden jalan jalkaprässi pelkällä kelkalla 3*8+8, kelkka+10kg 2*8+8
-Lattiapenkki 37,5kg 1*6, 40kg 2*6, 42,5kg 1*6
-Penkki kp 12kg 1*8+8, 15kg 1*8+8, 1*6+6
-Peck deck 20kg 3*12
- "vauhtipunnerrus" eli pystypun. tangolla 20kg 1*6, 27,5kg 2*6
-Ojentajat taljassa 17,5kg 3*10 (patterina dippien kaa)
Hyöttiskävelyä reilu tunti.
Kädet tärrää vieläkin, oli kyllä hyvä reeni.
Ke 25.2 Luistelua 45min +hyöttiskävelyt 1h 30min. To ja pe tod näk fyysistä lepoa.
Huhhuh.Aikamoista. Viimeisen 2 vrk:n sisään olen nukkunut n 7h. Eilinen meni muuttaessa,voin todella todeta että muuttaminenkin käy sekä työstä että liikunnasta. To 26.02 lepo+7,5h muuttoa.
Tänään tosiaan 2 tunnin yöunilla mentiin 6 tunnin luennoille ja välissä kipaisin työhaastiksessa. Pakko oli päästä purkamaan loput stressit lyhyeen spinningiin. Pe 27.02 spinning 45min.
Olen tässä jonkin aikaa miettinyt miksi silmäni ja nenäni vuotavat koko ajan nykyään, silmätulehdusta tulehduksen perään. Kuulin eilen vuosikurssikaverilta että hän oli vetänyt mm kortisonikuurin tuossa koulujen alettua syksyllä,koska hän alituisen "flunssan" takia oli kokoajan kipeenä ja hengitysteitä ahdisti. Hänelle oli siis diagnosoitu astma. Lopulta kuitenkin olivat lääkäritkin tajunneet, että oireilu johtuikin koulumme homevauriosta. Laitoksemme pahimmat salit (kuulemma) ovat juuri ne,missä meillä on ollut eniten luentoja. Keksinpä syyn omiinkin oireisiini..
Huomenna punttia.:rock:
No niin. Huomaa kyllä että stressistä palautuminen verottaa salitouhuilua..aika poikki olin treenin jälkeen, ja koko treenin ajan olo oli raskas.
La 28.02 Punttia 1h 45min
- Sumomave 55kg 3*6
- Pohkeet "pohjepenkissä" 25kg 3*12
- Hauis kp 10kg 3*12+12(patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 3*10
Jeps. Hyöttiskävelyä myös tullut jonkinlaisesti. Jostakin käsittämättömästä syystä mun tekisi mieli jollekin helpolle tanssitunnille. :D Bailatino?
Tänään on kyllä ollut melkoinen päivä. Aamulla päätin mennä hiihtelemään. Hiihto tuntui yllättävän rankalta, ja kilpailuhenkisenä persoonana mun piti sitten paahtaa kieli poskella alusta alkaen.. Hiihtoreissun jälkeen laitoin ruokaa ja sen jälkeen iski armoton väsymys. En ole ikinä osannut nukkua päikkäreitä, mutta tänään oli pakko kaatua sängylle ja vetästä tunti unta. Teki kyllä yllättävän hyvää, ja jaksoin sitten mennä siirtämään auton ja kipaista kaupassa. Alkuillasta tein vielä kevyehkön hölkkälenkin,mutta sekin tuntui raskaalta. Veikkaan että tää väsymys ja voimattomuus johtuu stressin purkautumisesta. Tänään oli tarkoitus mennä steppiin,mutta jätin menemättä kerrankin kehoani kuunnellen. Tai jotakin sinne päin.
Su 01.03 Luisteluhiihtoa mäkisessä maastossa 45min + juoksuhölkkälenkki 30min.
Kunpa huominen puntti olisi energisempi.
Missäää mun voimat on.. eilinen luisteluhiihto teki tehtävänsä ja tänään oli kädet kipeät ja voimattomat. Sen siitä saalienee stressilläkin vielä vaikutuksensa.
Ma 02.02 punttia 1h 45min
-Etukyykky 40kg 3*8
-Yhden jalan jalkaprässi kelkka+10kg 3*8+8
-Lattiapenkki 40kg 3*6
-Penkki kp 12kg 3*8+8,
-Peck deck 20kg 3*12
- "vauhtipunnerrus" eli pystypun. tangolla 20kg 1*6, 27,5kg 2*6
-Voimapyörä 3*12
Tänään vielä tod näk yks alkeistanssitunti..heh. Naurattaa jo valmiiksi kun oon varmaan ihan sekasin askelissa siellä.
Ehän mä eilen mihkään tanssijuttuun päässyt kun se oli peruttu just eilen kun olisin halunnut mennä. Äh. No mutta, harrastin hyötykävelyä ja talsin kaverin luo teekupposen äärelle juttelemaan. Teki kyllä psyykkeelle varsin hyvää. :)
Tänään ollut kiireinen päivä..luennoille kahdeksaksi,sitten 3 lasten liikuntakerhoa, oma punttitreeni, kauppa ja tunti sitten saavuin kotiin. Huh,huomenna ei onneksi luentoja.
Ti 03.02 Punttia 1h 45minLämppärinä crossari 11min plus alkuverrat 15min
- Sumomave 55kg 3*6
- Pohkeet seisten 3*12
- Lankkuun nousu 3*10
Ei kulkenut kovinkaan hyvin. Nyt pari päivää punttitaukoa; aerobista ja lihashuoltoa.
Omituinen uupumus vaivaa edelleen. Vaikka aamupäivän olin kotosalla ja kävin kaupassa,kokkasin ja koetin levätä, silti olo on väsynyt. Päätin kuitenkin yrittää piristäytyä kävelemällä boxing-tunnille. Tuntia häiritsi muliseva vatsa,sekin on nyt taas jostain ärtynyt.
Ke 04.03 Boxing 55min plus hyöttiskävelyt reilu tunti.
Huomenna täysi päivä koulua josta suoraan kokeilemaan chi ballia. :)
En yhtään ihmettele jos oot uupunut, tän treenipäiväkirjan perusteella et ainakaan pidä vissiin koskaan kunnon lepopäiviä?
Samaa minäkin olen katsellut. Kannattaa muistaa, että suurin osa stressistä on ihmisestä itsestään riippuvaista (niin julmalta kuin se kuulostaakin). Mitään ei ole varsinaisesti pakko tehdä tai ainakaan juuri tiettynä ajankohtana, vaan ihminen voi järjestellä elämänsä kuten haluaa. Kun ei kerran ole kiire mihinkään eikä kukaan muu vaadi koko ajan säntäilemään, miksi siis säntäillä? Minulle ainakin tämän ymmärtäminen on ollut suunnaton helpotus mielialan ja itsetunnonkin kannalta.
Jos muussa elämässä on paljon asioita, on rankka fyysinen treeni ehdottomasti lisärasite elimistölle. Samoin jos väsyttää, se on signaali siitä, että on levättävä, ei lisättävä treeniä. Esimerkiksi 7 tuntia muuttoa tai seminaarityön tekemistä ei ole mikään lepopäivä elimistölle, vaan vaatii veronsa, vaikkei raskasta fyysistä harjoitusta tehtäisikään (lisäksi muutto on ainakin meille aina todella rankkaa myös fyysisesti..). Ihminen on näet kokonaisuus: et voi eriyttää fyysistä ja henkistä toisistaan vaan ne on huomioitava yhdessä. Väittäisin, että oman itsensä kuunteleminen on avain siihen levollisuuteen sitten kuitenkin, joten sitä lepäämistä kannattaa ja täytyykin harjoitella.
Niinhän se vissiin on. Sitä vaan jotenkin ei osaa arvostaa psyykkeen lepoa, vaan pyrkii aina tekemään "suunnitellut treenit" kehoaan kuuntelematta. Lisäksi ajattelin, että vastapainoksi muuton ja kouluhommien aiheuttamalle stressille liikunta tekisi hyvää, mutta nyt treeni on todennäköisesti vaan rasittanut mua enemmän. En kuitenkaan ole sellainen tyyppi, joka osaisi purkaa väsymyksen nukkumalla aamulla pitkään tai huilailemalla päivällä sängyn päällä pötköttäen, tai sitten kyse on vain siitä etten osaa. Tämä saattaa olla yksi syy siihen,miksi kehittymiseni esim. kuntosalilla on hidasta; kotona ollessa touhuan alati jotakin, siivoan,näpyttelen maileja tai oppimistehtäviä koneella,pyykkään yms. Ysin ollessani ei vaan tule "huilailtua." En kuitenkaan tee sitä tietoisesti, vaan olen sen tyyppinen energinen ja touhuileva ihminen joka ei ottaa lunkisti -en varsinkaan psyykkisesti. Kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta itse kuvittelisin rentoutumiseni ja rauhoittumiseni olevani helpompaa, jos mulla olis "se joku" joka rauhoittelisi ja tasapainottaisi stressaavaa,hätäistä ja impulsiivista luonnettani. Tiedä sitä sitten. Oppia ikä kaikki -mulla on sitä vielä paljon tehtävänä.
Tänään vierailtiin tutustumassa kavereiden kanssa keskustan yhessä kuntokeskuksessa; chi ball 55min + kävelyt.
Pe 06.02 punttia 1h 30min
-Etukyykky 40kg 3*8
-Yhden jalan jalkaprässi 20kg 3*10+10
-Penkki 30kg 1*8, 32,5kg 3*6
-Penkki kp 12,5kg 3*8+8,
-Peck deck 20kg 3*12
- "vauhtipunnerrus" eli pystypun. tangolla 25kg 3*5-6
-Pystysoutu kp 10kg 3*12+12(patterina viparien kanssa)
-Dipit dippipenkissä 3*15
Plus kävelyt 1h 30min.
Vihdoinkin alkaa kroppa olla huilannut ja jaksamista riittää. Hyvien yöunien ja tukevan aamiaisen jälkeen treeni maistui. :)
Ti 06.02 Punttia 1h 50min
- Sumomave 55kg 3*6, 57,5kg 1*5, 52,5kg 1*8
- Askelkyykky "askeltaen" 12kg:n painot käsissä 2*16 (8+8)= 4*n.15m, 15kg:n painot käsissä 2*16 (8+8)
- Pohkeet 25kg pohjepenkillä 3*12
- Vipunosto kyljeltä 4kg 2*12+12, 5kg 1*12+12
- Hauis tangolla 22,5kg 2*8, 25kg 1*5
- Lankkuun nousu 3*10
+Hyöttiskävelyt.
Nyt hurautan kauppaan ja asioille. Ilta tenttiin lukemista ja oppituntien suunnittelua..
Todennäköisesti päätän yhteistyöni nyk. valmentajan kanssa huhtikuuhun, menen valmennusta opiskelevan kaverin koekaniiniksi; säästyy rahaa ja haluan antaa kamulle tilaisuuden goutsata. :) Hiukan epäilyttää mutta toisaalta odotan innolla.
Vihdoinkin alkaa kroppa olla huilannut ja jaksamista riittää. Hyvien yöunien ja tukevan aamiaisen jälkeen treeni maistui. :)
Ti 06.02 Punttia 1h 50min
Vaikka kroppa on levännyt, niin pää taitaa olla vielä vähän pihalla... ;) Sun päivissä on pienen pientä epätarkkuutta. :piis:
Katsos vain,anteeksi. Kiva huomata että seuraat tätä mun treenipäiväkirjaa:)
Tänään aerobista:
Su 08.02 Step-tunti 60min + hyöttiskävelyt 1h.
Viimekertaisesta step -tunnista on aikaa ehkä n sata vuotta. :D Mutta hauskaa oli ja vaikken ihan kokonaan aina mukana ohjelmassa pysynytkään niin ainakin tuli pompittua!:)
Rookie Trainer
08.03.2009, 22:16
Tänään aerobista:
Su 08.02 Step-tunti 60min + hyöttiskävelyt 1h.
Vai oisko sittenkin 8.3.? ;)
No voi perhana, maaliskuussahan sitä tosiaan jo ollaan.. :D
Tänään kevyttä aerobista iisisti bickkaamalla ja lihaskunnon ylläpitoa: ma 09.03 Bodypulse -tunti 55min.
Salillehan sitä mieli tekisi,mutta tänäänkin aika rankka päivä takana tentin ja töiden vuoksi niin siirrettäköön se keskiviikolle. Huomenna kevyt päivä.
Päivittelyä..
Eilen ti 10.03 lepoa + kevyttä kävelyä. Käsittämätön juttu miten työt voivat rasittaa niin kovasti jaksamista vaikkea hirveäst tule fyysisiä ponnisteluja työpäivän aikana..
Tänään ke 11.03 punttia n 1h 45min yht
-Etukyykky 40kg 2*8, 45kg 1*8
-Yhden jalan jalkaprässi kelkka+10kg 3*10+10
-Lattiapenkki 40kg 3*6
-Penkki kp 12kg 1*8+8,15kg 1*8+8 1*6+6
-Peck deck 20kg 3*12
Hyöttiskävelyjä tietty tänäänkin lisäksi. Aamulla oli luennot ja ilta meneekin kouluhommien parissa.
Vihdoinkin sali kulki hyvin ja treenin jälkeen jäi hyvä maku suuhun,joka voimistui entisestään kun ruokalassa oli hyvää ruokaa. :)
To 12.03 Punttia 1h 45min
- Sumomave 55kg 3*6,
- Askelkyykky "askeltaen" 15kg:n painot käsissä 2*16 (8+8)
- Takaolkapäät laitteella 10kg 3*10
- Hauis tangolla 22,5kg 3*8
- Lankkuun nousu 3*10
Lisäksy tullut kävelyjä suuntaan jos toiseen. Illalla venyttely- tai flow-tunti.
Eilinen pe 13.03 lepoa. Tänään aamulla varhainen puntti ennen kuin äiti-rakas saapui minua katsomaan.
La 14.03 punttia 1h 45min
-Etukyykky 40kg 3*10,
-Yhden jalan jalkaprässi kelkka+10kg 3*8+8
-Lattiapenkki 40kg 3*6
-Penkki kp 15kg 3*8+8
-Peck deck 20kg 3*12
-Viparit sivuille 7kg 3*10
Äiti saapui puoli 11 maissa, lähdettiin heti kaupungille ja aikamoisesti saatiin rahaa palamaan ihan yleisiin kulutustavaroihin joita mulle ostettiin. Päivä oli kaiken kaikkiaan kuitenkin todella synkkä,kun puolen päivän aikaan ilmoitettiin että isoisä oli nukkunut pois vanhainkodilla. Takana oli pitkä ja raskas sairastelu ja tavallaan tätä oli osattu odottaakin. Silti tuntuu raskaalta. Äiti lähti tietenkin jo hetki sitten takaisin hoitamaan asioita kuntoon..huomenna pitäisi olla lepoa mutta tuntuu että tää suru on päästävä purkamaan johonkin..Toisaalta en nyt haluaisi olla yksin,mutta en kyllä osaa kuvitella lähevänikään miheskään.
Tänään oli taasen tiedossa lepoa ja lihashuoltoa. Suuntasin lounaan jälkeen hallille kävellen ja puolisen tuntia harrastin kaikenmoista huoltavaa. Su 15.3 lihashuoltoa 35min (sis mm. aitakävelyjä,putkirullauksia,venyttelyitä yms.). Mieli tekisi steppiin muttamutta.
Huoh. Kuvittelin että hankkimalla paljon tekemistä ja ajateltavaa, en surisi ja miettisi isoisää.. Äiti kuitenkin aamulla kertoi että ovat lähdössä siunaamistilanteeseen, tämä sai oloni todella kauheaksi koska en itse lähtenyt paikanpäälle.. Mutta kun töihin olin päättänyt mennä ja olihan sinne nyt pakkokin mennä,niin aamulla pari tuntia töitä,sitten pikapikaa luennolle ja syömään,takaisin töihin,niitä neljä tuntia ja perään puntti. Joka ei luistanut..
Ma 16.03 Punttia 1h 45min
- Sumomave 50kg, 1*8, 55kg 3*6,
- Askelkyykky "askeltaen" 15kg:n painot käsissä 4*16 (8+8)
- Takaolkapäät penkillä maaten 3kg:n kp:t 3*10
- Hauis kp 10kg 3*12+12 (patterina edellisen kanssa)
- Lankkuun nousu 3*10
Ei hyöttiskävelyjä mutta yleistä häslinkiä pallopelejä viheltäessä ja kamoja raahatessa. Huomenna samanmoinen työ-luento-työ-setti jatkuu, mutta aion kyllä purata tätä oloa aerobiseen..
Meninpä tänään sitten kauhealla vohnotuksella jumppailemaan suoraapäätä töistä: myöhästyin 45min spinnistä ja tokaisin vastaanotossa että " no se seuraava lattiatunti". Muistin että kyseessä olisi ollut helppo aerobic-tyylinen tunti sisältäen 25 minuutin lihaskunto-osion käsipainoilla. No, havaitsinpa sitten jo tunnin alussa että ihan eri biiseillä aloiteltiin lämmittely, ja kahden kipaleen jälkeen siirryttiinkin jo painoihin jotenka olin valinnut lihaskuntotunnin joka suoritetaan käsipainoilla. No; tulipa kokeiltua. Sen jälkeen alkoi suoraan 30 min spinni jotenka siihen sitten vielä jäin. Vetäsin koululla lounaan klo 12 ja seuraavan kerran sain vatsaani täytettä klo 19 jumpan jälkeen..älytöntä tällanen kiire ja paikasta paikkaan lentely. Ilta mennyt aika vahvasti jääkaapilla ravatessa.
Ti 17.3 body -tunti 55min + 30min spinning. Lisäksi tietty muksujen kanssa touhuilua liikuntakerhoissa..
Kannattaa sitä surutyötäkin tehdä eikä vaan purkaa esim. liikkumiseen. Toki liikunta voi olla tapa jäsentää asioita ja päivää mutta jos siitä tulee ainoa ja ainainen pakokeino, voi olla että pidemmän päälle se ei auta tai jotain asioita jää silti kalvamaan.
Pitää vaan opetella olemaan itsensä kanssa ja käsittelemään niitä ahdistavia, pelottavia ja pahojakin tunteita. Se sattuu mutta aika parantaa. Varmasti kuulostaa toivottomalta ja tyhjän hömpältä mutta se vain on totta. Ehkä kannattaa yrittää puhua asiasta perheen kesken tai muun läheisen ihmisen kanssa? Suru kannattaa surra kunnolla eikä purkaa muuhun, sillä sureminen on osa ihmisen elämää ja luonnetta.
Voimia kovasti!
Kannattaa sitä surutyötäkin tehdä eikä vaan purkaa esim. liikkumiseen. Toki liikunta voi olla tapa jäsentää asioita ja päivää mutta jos siitä tulee ainoa ja ainainen pakokeino, voi olla että pidemmän päälle se ei auta tai jotain asioita jää silti kalvamaan.
Pitää vaan opetella olemaan itsensä kanssa ja käsittelemään niitä ahdistavia, pelottavia ja pahojakin tunteita. Se sattuu mutta aika parantaa. Varmasti kuulostaa toivottomalta ja tyhjän hömpältä mutta se vain on totta. Ehkä kannattaa yrittää puhua asiasta perheen kesken tai muun läheisen ihmisen kanssa? Suru kannattaa surra kunnolla eikä purkaa muuhun, sillä sureminen on osa ihmisen elämää ja luonnetta.
Voimia kovasti!
Kiitos HeatN, oikeassahan sinä olet, mutta vaikeampaa on tehdä kuin sanoa. Jotenkin sitä vaan aina päätyy uuvuttamaan itsensä ihan piippuun joko henkisesti tai fyysisesti, oli kyseessä sitten stressi,suru tai mikä tahansa. Tällä naisella on vielä niin paljon opittavaa elämästä ja itsestään..
Tänään oli vuorossa kuntosalia. Sain "seurakseni" joukon ammattiopistolaisia, joten sai vähän jonotellakin.
Ke 18.03 Punttia 1h 45min
-Etukyykky 40kg 3*10
-Lattiapenkki 40kg 3*6
-Yhden jalan jalkaprässi kelkka+10kg 2*8+8, kelkka+2,5kg 1*8+8
-Penkki kp 15kg 3*8+8
-Peck deck 20kg 2*12, 25kg 1*12
- "vauhtipunnerrus" eli pystypun. tangolla 25kg 3*6
-Viparit sivuille 7kg 3*10
-Pystysoutu kp 12kg 3*12+12(patterina viparien kanssa)
Eilinen body-tunti tuntui hiukan kropassa, siksi en edes yrittänyt suurempia muutoksia painoihin. Kaveri pyysi vielä illaksi omalle tunnilleen mukaan jumppailemaan,mutta ruoka ja kouluhommat veivät voiton. Tai siis, alan kyllä ihan pian levätä ja jatkan koulujuttuja huomenna..;)
Aamulla aikaisin ylös kouluhommien pariin. Nelisen tuntia istua kökötettyäni ja tuhansien (AINAKIN tuhansien) koulutöiden välillä poukkoillessa tajusin ettei touhussani ollut aamulla mitään järkeä. Sain aikaiseski yhden melkein valmiin esseen, lajintunnistusta ja tenttiinlukua, mutta olipa fiksua stressata itsensä valmiiksi heti aamusta. No, onneksi kevätaurinko paistoi ihanasti matkalla yliopistolle lounastamaan ja luennoille, saivat stressihormonit edes hiukan kyytiä. Varsinaista treeniä en tänään tehnyt, eikä kroppa olisi sellaiseen ollut kykeneväkään. Flow:ssa mieli rauhottui ja tuli venyttyäkin.
To 19.03 Flow-tunti + hyöttiskävelyjä.
Näitä viimeisimpiä viestejä kun lukee, niin tulee sellanen olo, että tekis mieli laittaa Hebe nätiks, ykköset päälle ja viedä se radalle "rauhottumaan", kuten meillä tupataan sanomaan. Eli toisin sanoen, tsemppiä ja jaksamista:).
Näitä viimeisimpiä viestejä kun lukee, niin tulee sellanen olo, että tekis mieli laittaa Hebe nätiks, ykköset päälle ja viedä se radalle "rauhottumaan", kuten meillä tupataan sanomaan. Eli toisin sanoen, tsemppiä ja jaksamista:).
Kiitos. :) Joo, viimeks olin radalla..puoli vuotta sitten? No, kevät tulossa ja kaikkea.. Jei, saatan saada tännekin aikaiseksi lähiaikoina kuvia!
Yllätyksekseni (lue: pettymyksekseni;)) en päässytkään yhteistreeneissä tänään salille, vaan luvassa oli mittaukset, pari noloa kehityskuvaa inva-wc:ssä sekä hermotusta edistävää juoksutreeniä.
Pe 20.03 Juoksutreeni n 60min. Tämä sisälsi alkuverryttelyliikkeitä, "kelkan vetoa" askeltaen: 5kg+kelkka 2*24m, 7,5kg+ kelkka 2*24m, 10kg+kelkka 2*25m, n. 10 metrin räjähtäviä reaktiospurtteja n 10kpl, "hämähäkki hyppyjä" eli vuorikiipeilyä tasa-alustalla 5*16m. Loppuun kierros juoksua kentän ympäri, pituushyppy-kokeilu :D sekä venyjä.
Huomennakin olisi ollut tarjolla yhteistreeni ja vihdoin sitä punttia uudella ohjelmalla. Nyt täytyy kuitenkin tehdä sitä kuuluisaa priorisointia ja päätän lähetä huomiseksi päiväksi kotikotiin rakkaiden ihmisten luokse. Haluan ehdottomasti käydä isoäidin luona ennen hautajaisia,jotka ovat perjantaiaamupäivänä, ja minä pääsen vasta torstai yöllä paikanpäälle niin silloin en ehdi. Ronskisti siis lepoa huomenna, sunnuntaina treeniä seuraavaksi.
Päivittelen mittaustuloksia kun saan ne käsiini, ja kuvankin laitan heti kun saan teknisesti toteutettua kuvakoon pienennyksen..
Nonni. Sain kuvan liitettyä. Tiedän etten osaa olla siinä mitenkään oikeassa asennossa. Tiedän, ettei mitään "näytettävää" tuossa kuvassa vielä ole (siitä syystä kuvan nimikin). Mutta kyllä treenipäiväkirjassa nyt kuvakin pitää olla..
Eilinen päivä meni kotopuolessa. Siispä la 21.03 lepoa.
Tänään oli vuorossa salilla uuden ohjelman V eli voimareeni -osio. Lyhyt reeni perusliikkeistä koostuen. Kyykkykin tullut mukaan kuvioihin.
Su 22.03 punttia n 1h 20min
Crossari 11min + alkuverraliikkeet n 15min
- Kyykky 40kg 1*8, 50kg 3*6 (laskinko päin persettä? Eli eka 10kg:t+tanko, sitten 15kg:t + tanko)
- Penkkipunnerrus 30kg 1*8, 35kg 3*5-6
- Leuanveto pienellä pompulla 3*6
- Vauhtipunnerrus (pyst. punn. tangolla)25kg 3*6
- Hauis tangolla 20kg 1*8, 25kg 2*5-6
- Hauispenkki 1* 5kg+tanko, 2*7,5kg+tanko
- Dippi 3*12-15
- Vatsat vatsapenkissä 5kg:n kienno sylissä 3*15
- Selät selkäpenkissä 15kg:n kiekko sylissä 3*12
- Voimapyörä 2*12
Juku, mutta V niinkuin vitutti koko reenin ajan tämä hammas. Multa lohkesi hammas eilenillalla ja aamulla särkypäivystyksestä sanoivat etteivät tee lohjenneelle mitään. Huomenna ontentti ja töitä neljään niin en ehi huomenna hammaslekurille. Perhana.
Tuntuupa hassulta tehdä näin "lyhyitä" salitreenejä vaihteeksi. Ajettiin taas sisään uutta ohjelmaa, tänään vuorossa Y niinkuin ylävartalo. Toisaalta treenin lyhyys oli varsin hyvä juttu,kun päivä itsessään oli niin hektinen..
Ma 23.03 Punttitreeni 1h 25min
Crossari 11min+alkuverryttelyliikkeet 15min
- Ylätalja eteen rinnalle leveällä otteella 20kg 1*12, 35kg 1*6, 30kg 1*8
- Kulmasoutu kp 15g 3*8
- Ristikkäistalja kylkiin 20kg 4*8 (vaimikäseoli..no yläselkäliike enivei)
- Hauis kp 10kg 3*8+8
- Hauis "vasarana" eli kp pystypäin 7kg 3*10+10
- Selät 15kg: kiekonkanssa selkäpenkissä 3*12
- Vatsat voimapyörä 3*12
- Kyljet 15kg:n kiekolla 3*15
Sellasta. Ymmärsin, että mennään 3-jakoisella ohjelmalla treenaten 4 krt salia vkossa, 4. treeni on sitten koko kropan voimatreeni eli se jonka tein eilen. Keskiviikkona taasen punttia seuraavaksi,huomenna aerobista.
Hohhoh. Uskomatonta että nämä alkuviikon 2 kamalaa päivää takana. Uskomatonta on myös se,miten sain kaikki asiat hoidetuksi mitkä pitikin..paitsi: tenttiinluvun ja kirjalliset koulutyöt. No,niihin en tällä viikolla ennätä. Ensi viikosta kun selviää vielä niin on kevät paremmalla puolella..
Tänään spinning 45min + hyöttiskävelyt.
Huomenna puntilla taas uusi osa uutta ohjelmaa, torstaina koehenkilö-testejä lukuunottamatta lepoa, samoin hautajaisperjantai. La ja su sitten punttia. Ja ohjelman treenausta..
Uuden saliohjelmarakenteen vuoksi tuntuu treenin jälkeen ihan siltä,kuin jotain olisi jäänyt tekemättä. Tuohon koko kropan "urakkatreeniin" ehti jo niin tottua.
Tänään R niinkuin rinta ja O niinkuin ojentajat.
Ke 25.03 Rinta- ja ojentajatreeni kaiken kaikkiaan n 1h 20min
Crossari 11min + alkuverrat n 15min.
- Penkki 30kg 1*8, 32,5kg 1*6, 30kg 1*8
- Vinopenkki kp 10kg 2*10, 12kg 1*6
- Ristikkäistalja 10kg 3*10
- Ranskalainen kp kp 10kg 1*12, 12kg 2*10
- Vatsat vatsapenkissä 5kg:n kiekon kanssa 1*15, 10kg:n k:n kanssa 2*10
- Ylävartalon nostot matolla 10kg:n kiekko niskassa 3*10
- Vartalonkierrot 2* 3*20 kg:n kiekon kanssa
Semmosta. Penkki kiukuttaa.Tänään ei noussut niin paljoa kuin su, mikä johtui joko siitä että nyt oli toinen vahtimassa että tanko menee tarpeeksi lähelle rintaa tai sitten siitä, ettei voimatasot tänään vaan olleet kohillaan. Mene ja tiedä. Tänäänkin muuten tullut hyöttiskävelyjä koulusta kotiin sekä salille -eli normaalia vähemmän kuitenkin auton lainauksen vuoksi. Huomenaamusta niitä testejä sitten, lauantaina treenin pariin.
Tänään aamulla olin sitten lentävän 20 metrin ja 5-loikan testeissä koehenkilösysteemiä varten. Tulokset olivat säälittäviä..Kuten myös RMmaximit puntin puolella. En tiedä vaikuttiko eilinen rintatreeni tänäpäiseen ykkösmaksimiin mutta tulokseksi jäi kiskotangolla se onneton 35kg. :( Kyykyssä kiskotangolla pääsin reiluun kuuteenkymppiin. Todella masentavia nämä tulokset kyllä. Ainoa iloinen ylläri oli että pituus olikin 168. :D Olenko voinut kasvaa vuoden sisään vai tapahtuiko mittausvirhe.. Kaiken kaikkiaan tänäpäinen ei "ihan" ollut lepopäivä ja sain tehtyä liikkuvuustreeniäkin aidoilla toisen koehenkilön juostessa cooperia. Kohta tenttiin ja tentistä reilu 3h ajomatka kotikotiin. La ja su punttia.
To 26.03 Lämmittelyt 25min + lentävä 20m lämmittelyvedoilla + 5-loikkaa + liikkuvuustreeniaidoilla 15min + penkissä ja kyykyssä RMmaximit.
Aikamoista. Kahden vrk:n sisään on tullut ajeltua n 8h. Torstai illalla eksyin poikkeamaan isoveikalla ja tämän avokilla, saatiin sitten kuningasidea ja alettiin vääntämään puoleen yöhön asti mulle maanantaiksi pumppiohjelmaa. Seuraavana aamuna oli herätys hautajaisten takia jo klo 06.30. Itse eilinen päivä ja hautajaiset olivat kyllä yksi elämäni raskaimmista päivistä. Ei ainoastaan oma suunnaton suru vaan kaikkien lähiomaisten suuri kaipuu tuntui ihan mielettömän raskaalta. Omaan taipumuksen ottaa aina sen roolin, jota ei koskaan satu, jolle on "ihan sama" ja "ei väliä". Niinpä sitä yritti päivän olla mahdollisimman tukena porukoille ja isoäidille. Siksipä mulle oli sysätty erinäisiä tehtäviä lukea adresseja yms. Illalla kun oli aika lähteä ajelemaan tänne kotiin takaisin, purkautu itsellänikin sitten kaikki surut ja kotimatka meni itkua nieleskellessä. Olisi pitänyt jäädä kotikotiin viikonlopuksi, mutta jumpanharjottelusta ei olisi tullut mitään, ja toiseksi tänään tai huomenna olisi ollut vielä vaikeampi lähteä rakkaiden ihmisten turvista. Saavuin siis puolenyön aikaan tänne, mutta aamuvirkkuna olin tänään jo ennen seiskaa ylhäällä. Aikamoinen henkinen ja fyysinen väsy on painanut mutta treenin kävin tekemässä kauppareissun ja luounaan ja pumppisuunnittelun lomasta.
La 28.03 Jalat+ olkapäät n 1h 30min yht
Stepperi 11min + verryttelyliikkeet n 15min
- Yhden jalan jalkaprässi kelkka+10kg 1*15+15, kelkka+12,5kg 1*15+15, kelkka+15kg 1*15+15, kelkka + 20kg 1*15+15
- Askelkyykkykävely kp:t käsissä 12,5kg+12,5kg 3*20m
- Reiden ojennus laitteella 10kg 1*12, 15kg 2*12
- Pohkeet pohjepenkillä 20kg 1*12, 25kg 2*12
- Pystypunnerrus kp 10kg 3*12+12
- Vipunostot penkillä maaten selän takaata kp:t 4kg 3*10
- Vipunostot taakse etunojassa 7kg 3*10
- Vatsarutistukset taljassa 25kg 3*12
Loppuun venyjä. Väsynyt tyttö. En jaksa kyllä treenata tänään tota jumppaa,en millään.
Eilenillalla uni tuli jo kymmenen aikaan ja suoritin illalla varoiksi jo kellojen siirronkin. Join ennen nukkumaanmenoa panadolin, joten nukuin kuin tukki koko yön. Aamulla kahdeksaksi pyykinpesuun ja kaikessa rauhassa nautitun aamupalan jälkeen treenasin pari biisiä huomista jumppaa jonka jälkeen kipsin kuntokeskuksen salille tekemään voimatreeniä. Eilisen jalkatreenin vuoksi jätin tältä päivältä kyykyt, tulihan niitä tehtyä torstainakin.
Su 29.03 voimatreeni 1h 30min
Lämmittely crossarilla 11min, alkuverraliikkeet 15min
- Penkki 30kg 2*6, 32,5kg 2*6
- Leuat (pompulla) 3*6
- Pystypunnerrus tangolla 25kg 3*6
- Haukkarit tangolla 20kg 1*6, 22,5kg 2*6
- Dippi 3*12
- Voimapyörä 3*12
- Vatsarutistus taljassa 3*12
- Selät selkäpenkissä 15kg sylissä 3*12
Hyöttiskävelyjä n. tunnin verran.
Jees. Tänään vedin 3 pumppiohjausta painotangoilla ja hartiabiisin vedin käsipainoilla. Ekan ohjauksen tein kevyimmällä tangolla ja kaksi viimeistä keskimmäisellä kolmesta painotangosta (joiden painosta mulla ei ollut eikä ole vieläkään mitään käryä). Aluksi hiukan jännitti kun en osannut ohjelmaa sataprosenttisesti,mutta koska kohderyhmä oli täysin kokematon ja suunnattoman onnellinen koko pumpista, niin ei haitannut yhtään vaikka en yhtäkään ohjausta saanut menemään kässärin mukaan. Oikeastaan olin äärimmäisen helpottunut kun huomasin että osaan esimerkiksi vähentää sarjassa muutaman nelosen jos teen pari kakkosta vahingossa liikaa (varmaan näiden kokeneiden ohjaajien mielestä ihan iisibiisi-itsestään selvyys mutta minulle ahaa-elämys. ;)) Yksi polvivammainen oppilas seurasi jumppatuntia sivusta ja tokaisi minulle pumpin jälkeen "sulla taitaa olla paljon veljiä ja taidat olla niiden kanssa treenannut kun oot noin lihaksikas". Tokaisin siihen huvittuneena "pitäähän joo meidän perheestä jonkun olla". :D Sitähän tuntee itsensä ihan jumppariksi tätä menoa, kun vielä menin kaverein yllyttämänä tanssilliselle alkeistunnille:
3*55min pumppiohjaus painotangoilla + venyttely-rentoutus n.20min/ohjaus
55min bailatino-tunti
Huomenna salille sitten taasen.
Eiliset pumpit hieman painaa kropassa. Siitä huolimatta olin reipas ja kipaisin demojen ja lounaan jälkeen tekemään yläkroppaa puntille ohjelman mukaisesti.
Ti 31.03 Yläselkä+hauis -treeni 1h 15min
- Ylätalja eteen rinnalle leveällä otteella 30kg 3*8
- Kulmasoutu kp 15g 1*12+12, kp 17,5kg 2*10+10
- Ristikkäistalja kylkiin 20kg 4*8
- Hauis kp 10kg 3*8+8
- Hauis "vasarana" eli kp pystypäin 8kg 3*12+12
- Kyljet 15kg:n kiekolla 3*15
Kovin tuntui lyhyeltä tuo reeni mutta ihan hyvä niin. Nyt välipalaa ja illalla kemuttelua.
Tänäillalla siis punttia. Kreatiinin käytön aloituksen johdosta lihakset "pumppaa" hiukan paremmin joka liikkeessä, tosin mitään järisyttävän suurta muutosta en huomannut.
Ke 01.04 Rinta- ja ojentajatreeni kaiken kaikkiaan n 1h 30min
- Penkki 30kg 1*8, 32,5kg 2*6, 35kg 2*5
- Vinopenkki kp 10kg 3*8
- Ristikkäistalja 10kg 3*12
- Ranskalainen kp 12kg 2*10, 15kg 2*10
- Vatsat vatsapenkissä 5kg:n kiekon kanssa 3*15
- Ylävartalon nostot matolla 3*15
+Hyöttiskävelyt
Huomenna tulisi tehdä jalkatreeni, jotta jäisi yksi välipäivä ennen lauantain voimatreeniä. Nyt on kuitenkin tullut viime lauantaista asti treeniä joten voisi olla fiksua jättää huomisen treeni, tehdä se pe ja voimatreeni su.
Kokosinpa kaikki itsevarmuuteni kokoon ja meninpä sitten reippaana tyttönä ehdottamaan että alkaisin vetämään yhtä jumppaa tuossa syksyllä,kun oltiin erään toisen ohjaajan kanssa sellaista kaavailtu. No, sainpa ekana kuulla että oletpas hoikka ja mistäs tämä "johtuu" varsinkin kun viimeaikoina siellä on ollut kuulemmapuhetta siitä,miten tunneilla käy tosi hoikkia tyttöjä.. Omia tietojani kirjoittaessa selitin kyllä etten koskaan ole juurikaan tämän isompi ollut. Mun omasta mielestä tuollanen on verrattavissa ihan lihavien ihmisten työsyrjintään,josta nykyään puhutaan paljon. Ymmärrän toisaalta ettei liian hoikkia ihmisiä haluta ohjaajiksi jottei anneta huonoa esikuvaa,mutta sanotaanko sitten lihavillekin että "kylläpäs olet tukeva, mikäs siihen on syynä". Juuri kun olin hetkeks unohtanut tän mun laihuusongelman ja lakannut miettimästä omaa hoikkuuttani ja keskittynyt elämään niin eiköhän tule feedbäckiä joka kyllä palauttaa takaisin todellisuuteen. Sitäpaitsi tiedän että siellä on ohjaajana muakin hoikempi tyttö, mut ehkä hän on saanut sitten kuulla saman.. ei juma mutta tää asia syö mua. Ei syö..JÄYTÄÄ. Piti kerrankin moneen viikkoon tänäviikonloppuna lähteä johonkin ja ottaa rennosti mutta en kyllä kykene siihen. Onneksi äiti ajelee huomenna käymään niin on _pakko_ lähteä ulos kaupungille. Äh. Jos en kelpaa tällaisena hommiin niin en ole oikea tyyppi siihen konserniin.
Join keskustelun jälkeen ekstravahvan kahvin ja tein salitreenin itku kurkussa ja kiukkua niellen.
Pe 03.04 Jalat+olkapäät 1h 40min
- Yhden jalan jalkaprässi kelkka + 20kg 2*15+15, kelkka + 25kg 1*12+12
- Askelkyykkykävely kp:t käsissä 15kg + 15kg 3*20m
- Reiden ojennus laitteella 15kg 3*12
- Pohkeet pohjepenkillä 25kg 3*12,
- Pystypunnerrus kp 10kg 3*10+10
- Vipunostot penkillä maaten kylkimakuulla 5kg 3*12
- Vipunostot taakse etunojassa 8kg 3*10
- Vatsarutistukset taljassa 25kg 3*12
- Voimapyörä 2*15
- Polvennostot dippipenkissä (mikäolikaan) 2*15
Eipä siinä mitään. Pitkät oli palautukset kun istu ja purki asioita mielessään. Aargh. Hajottaa.
Eilinen päivä meni mukavasti vanhempien kanssa kaupungilla,pääsin jopa ravintolaan syömään ja löytyi samalla uusi lemppariruokapaikka. :) Edellisyönä ei juurikaan nukuttanut kun asiat pyöri ja painoi päässä,mutta viimeyönä uni tuli oikein makoisasti. Eilinen la 04.04 lepoa. Tänään heti aamusta aamiaisen ja pyykkäyksen jälkeen sangen rauhalliselle kuntosalille voimatreenin pariin.
Su 05.04 Voimatreeni 1h 45min
- Kyykky 20kg 1*10, 40kg 1*8, 55kg 3*6, 57,5kg 1*4
- Penkki 20kg 1*10, 30kg 1*8, 32,5kg 1*6 +1+ 1*4, 35kg 1*6, 1*5
- Leuat (pompulla) 3*5
- Haukkarit tangolla 25kg 3*6
- Dippi 3*12
- Vatsat vatsapenkissä 10kg:n paino sylissä 3*12
Tänään tiedossa vielä aamuisten hyöttiskävelyjen lisäksi lisää ulkoilua.
Hirveän nuutunut olo. Tänään olisi ollut mahollisuus kimppapunttiin mutta skippasin sen suosiolla ja menin kevyelle tanssitunnille.
Ma 06.04 alkeisbailatino 60min.
Tänään suoraan töistä salille.
Ti 07.04 Yläselkä+hauis -treeni 1h 10min (uus nopeusenkka:))
- Ylätalja eteen rinnalle leveällä otteella 30kg 3*8
- Kulmasoutu kp 17,5kg 3*10+10
- Ristikkäistalja kylkiin 20kg 2*12, 25kg 1*10
- Hauis kp 12kg 3*8+8
- Hauis "vasarana" eli kp pystypäin 8kg 1*12+12, 10kg 2*10+10
- Vatsat
Huomenna punttia again. Inhottava keli vaikka kevät pitäisi tulla. Unohdin sunnuntaille lisäille tunnin maisemafillaroinnin järven rannassa; pyöräilykausi siis avattu:D
^Hebe^, pakko kommentoida hiukan tuota ruokailuasi (esimerkit toisella foorumilla), kun aina mainitset siitä, että saat syödä hirvittäviä määriä. Olethan tietoinen, ettei noista esimerkkipäiviesi ruokailuista tule useimmiten kuin 1700-1900 kcal energiaa? Tuollahan voi ihan hyvin pärjätä, mutta mikään erityisen "suuri" ruokamäärä se ei missään tapauksessa ole ja sinun liikunnoillasi uskoisin tarvittavan huomattavasti enemmän siihen massankasvatukseen. Ajoittainen väsymyksesi voi hyvin myös juontaa juurensa tähän.
Kiitos Stash huomaavaisuudestasi postaustani kohtaan. :) Merkitsemäni päivä oli 7-tuntinen työpäivä, ja työn,treenin ja opiskelun yhdistämisen kanssa olen vielä jokseenkin keltanokka, mistä johtuu että ruokailut ovat suunnittelemattomat, ja esimerkiksi listaamani "päivällisen" ja iltapalan välissä oli korkeintaan n 30min eli kiireinen päivä johtaa siihen että energiaa on tankattava illalla. "Peruspäivään" verrattuna puuttui esimerkkiruokailuista myös palautusjuoma. Mutta opeteltavaa vielä on.
Tänään oli kimppatreenin merkeissä punttis.
Ke 08.04 rinta+ojentaja -treeni yht n 1h 20min
- Penkki 20kg 1*10,32,5kg 2*8, 30kg 2*8
- Vinopenkki kp 10kg 1*10+10, 12kg 2*8+8
- Ristikkäistalja 20kg 1*8, 15kg 2*10
- Ranskalainen kp 12kg 3*10
- Ojentajat talja alas kahel kädellä, ylös jännittäen yhellä kädellä 10kg 2*8+8, 12,5kg 1*6+6, 11,25kg 1*6+6
- Kylkirutistukset 15kg kiekolla 3*15
- Ylävartalon nostot matolla 10kg kiekko selässä 3*15
Tänään tullut taas hyöttiskävelyjäkin. Huomenaamusta varhain salille, sitten pääsiäisen viettoon.:rock:
Aamulla kuuden maissa puurot nassuun,pakkailemaan ja kasin pintaan treenin pariin.
To 09.04 Jalat+olkapäät 1h 40min
- Yhden jalan jalkaprässi kelkka + 20kg 3*15+15, kelkka + 30kg 1*8+8
- Askelkyykkykävely kp:t käsissä 15kg + 15kg 3*16m
- Reiden ojennus laitteella 15kg 3*12
- Pohkeet pohjepenkillä 30kg 3*12, 40kg 2*12
- Pystypunnerrus kp 10kg 3*8+8
- Vipunostot penkillä maaten kylkimakuulla 6kg 3*12
- Vipunostot taakse etunojassa 4kg 3*12 (tein tämän liikkeen ihan päin mäntyä viimeksi..tein kulmasoutua pystynojassa ilmeisesti.)
- Voimapyörä 2*15
- Ylävatsoja matolla 2*25
Nyt loppupakkaus ja nokka kohti mummolaa.:)
Eilen illalla ajelin kotikotoota tänne kotiin. Tulipa sitten eilisen aikana ajeltua reilu 460km kun halusin käydä toisenkin isoäidin luona. Luulin todella että osaisin rentoutua mummolassa,mutta mamma raukka käy vielä läpi papan poismenoa jotenka aika raskastahan se minulle oli toimia kuuntelijana, vaikkakin mielelläni toki senkin teen. Eilinen pe 10.04 lepoa. Tänään kimppatreeniin salille.
La 11.04 Voimatreeni 1h 45min
- Kyykky 40kg 2*8, 55kg 2*6, 57,5kg 1*5
- Penkki 30kg 1*8, 37,5kg 2*3 , 32,5kg 1*5
- Leuat (pompulla) 3*5-6 (yritystä ilman pomppua mukana)
- Dippi 3*12
- Vatsarutistukset taljassa 3*12
Loppuun 3 kiekkaa kenttää ympäri hölköttelyä ja päälle venyjä. Plus gainomaxii. :D Nyt vatsa täynnä, ruokakauppaan pitäisi lähteä törsäämään,palautusjuomakin finito.
Tällä kertaa mulla ei tänne varsinaisesti mitään treeniasiaa eli asiaa ole, mutta oli pakko tulla hämmästelemään tämän päivän ihmeitä: katselin aamulla 2 tuntia piirrettyjä (en IKINÄ makoile sängyllä ja katsele telkkaria) sekä nukuin KAHDET reilu 20min päikkärit (tää ei IKINÄ nuku päikkäreitä). On ollut kyllä uskomattoman hyvä fiilis, käytiin tuossa kaverin kanssa istuskelemassa pari tuntia limulasienkin äärellä kaunpugilla, kaiken kukkuraksi. Ehkäpä vihdoinkin tämä pitkään jatkunut sressi ja väsymys saadaan taltutettua. :) "Pahintahan" tässä on se,etten edes tunne huonoa omaatuntoa siitä, etten ole varsinaisesti saanut tänään mitään aikaiseksi pyykinpesua lukuunottamatta. Weird. Elikäs su 12.04 lepoa+45min kävelylenkki kauanodotetussa auringonpaisteessa.
Huomenna olisi vuorossa aerobista, mutta tuskin jaksan odotella puoli viiteen asti niin saatan piipahtaa salilla heti sen auettua. Tsekatkaamme tilanne huomenna.
Aamu meni lattioita pestessä ja muutenkin siivoillessa, mutta olihan sinne salille päästävä,heti klo 12 salin auettua.
Ma 13.04 Yläselkä+hauis n 1h 20min
- Ylätalja eteen rinnalle leveällä otteella 25kg 1*10 30kg 3*8
- Kulmasoutu kp 17,5kg 3*10+10
- Ristikkäistalja kylkiin 25kg 4*12
- Hauis kp 12,5kg 1*8+8, 1*6+6, 10kg 1*8+8
- Hauis "vasarana" eli kp pystypäin 10kg 3*10+10
- Vatsat vatsarutistuslaitteessa 3*12
- Kylkirutistukset 15kg:n kiekolla 3*15+15
Loppuun nopsat venyt. Tuli tänään avattua pyöräilykausikin.:)
Iltapäivällä vielä kävelylenkki n 1h 15min kaverin kanssa kuulumisia vaihdellessa. Huomenissa aamusta punttia ja illalla jaloille kyytiä.:D
Jee, vihdoinkin pyöräilykelit valloillaan!:)
Tänään hilpasin aamulla into piukassa salille ja illalla oli vielä juoksuhommia kimppatreenin merkeissä.
Ti 14.04 rinta+ojentaja -treeni yht n 1h 30min
- Penkki 20kg 1*10,30kg 1*8, 32,5kg 1*8, 35kg 2*6, 37,5kg 1*1, 30kg 1*8
- Vinopenkki kp 12kg 3*10+10
- Ristikkäistalja 20kg 3*10
- Ranskalainen kp 15kg 3*10
- Ojentajat talja alas kahella kädellä, ylös jännittäen yhellä kädellä, 12,5kg 3*6+6
- Selät matolla 10kg kiekko niskassa
Illalla vielä loikka-,kelkanveto ym. juoksuhommapainotteinen treeni n 50min lämmittelyineen.
On se jännä miten ihminen ei vaan opi ottamaan rakentavaa ja negatiivissävyistä palautetta vastaan. Aina sitä ottaa typerästi itseensä. Ei auta muu kuin ottaa palautteesta vaari ja ryhtyä toimeen.
Tänään oli vuorossa salilla jalkoja ja olkapäitä.
Ke 15.05 Jalat+ olkapäät 1h 30min
- Yhden jalan jalkaprässi kelkka 1*10+10, kelkka +20kg 1*12+12, kelkka+25kg 1*10+10, kelkka +30kg 1*10+10, kelkka +35kg 1*8+8
- Askelkyykkykävely kp:t käsissä 15kg + 15kg 1*16m, 17,5kg+17,5kg 2*16m
- Reiden ojennus laitteella 15kg 3*8
- Pystypunnerrus kp 10kg 2*8+8, 12kg 1*5+5-> 10kg 1*4+4
- Vipunostot penkillä maaten kylkimakuulla 5kg 3*12
- Vipunostot taakse etunojassa tuettuna 6kg 3*12
- Vatsat vatsapenkissä 10kg paino sylissä 3*12
Yhen jalan jalkaprässin ja askelkyykkykävelyn painonlisäyksiin olen tyytyväinen,jalat ovat aikamoisen väskät. Huomenna koko päivä koulua,lepoa ja hieroja.:)
Hohhoh,kevät weer aar juu. Lunta pyrytellyt ja räntä lentänyt, mikä kevät sellanen nyt oikein on?? Laskee ihan motivaatiotasot kaiken suhteen kun katsoo ulos ikkunasta.
Eilinen torstai 16.04 lepoa + hieroja. Teki kyllä hieroja kutaa. :) Tänään pe 17.04 aamupäivästä spinning 55min ja iltapäivästä vielä venyttelyitä n 30min kaverin kanssa. Nyt on taas masu täynnä ja pitäisi tarttua toimeen koulutöiden osalta muttamutta.. Jos olisin kunnon kaupunkilainen, menisin illalla torille juhlimaan "poikaa", mutta klo 06 heränneenä tää ei lähde kyllä juhlimaan vaan kipaisee kohta kaupasta unohtamansa munat ja maidon ja valmistautuu jo aamun reeniin. :) Tän päivän positiivinen juttu on se, että sain edes kutsun kesätyöhaastatteluun. :p
Hahhaa, säkin meinasit skipata JYPin juhlat :D Ei sillä että itse mitenkään erityisesti jääkiekkoa seuraisin, mutta melkein olis pitänyt lähteä kekkeröitsemään ihan vaan Kalpaa kannattavan veljeni kiusaksi. Muutenkin on nämä mun juhlimiset olleet aika vähissä, kun oon niin vanha ja väsynyt, että mieluummin nukun yöllä. Aina tulee toki ajateltua sitäkin, että seuraava päivä menee treenien suhteen tärviölle kaikista ylenpalttisista yöjuoksuista (vaikka eihän tuolla pitäis olla mitään väliä, kun en kuitenkaan työkseni urheile). Viimeisin baarikäynti taitaa päiväytyä viime kesälle :hmm:
Ja onnittelut haastattelukutsusta!
Maddox, nojoo, minä olin viimeksi baarissa fuksiaisten aikaan..
Tänään olikin viikon viimoinen reeni, jonka suoritin jo aamuvarhain. Treeniäni oli piristämässä 70-vuotias herrasmies, joka erääseen vanhusten toimintakykyä koskevaan tutkimukseen kuuluen oli alkanut innostua viimeisen vuoden aikana kovasti kuntosaliharjoittelusta. Vanhus kertoi omatoimisesti hiukan jopa lisänneensä kuntosalilla käyntiä, ja oli tavattoman ihanaa nähdä miten tästä ihmisestä puhkui vielä täysi elämänilo! Ei olisi uskonut 70-vuotiaaksi. Tuli kyllä omaan reeniinkin motivaatiota.
La 18.04 Voimatreeni salilla 1h 20min + venyjä 15min
- Kyykky 20kg 1*10, 40kg 1*8, 55kg 1*6, 57,5kg 2*6
- Penkki 20kg 1*10, 30kg 1*8, 32,5kg 2*6, 35kg 1*6, 30kg 1*8
- Leuat (pienellä pompulla) 3*5-6
- Pystypunnerrus tangolla 27,5kg 1*6, 25kg 2*6
- Pohkeet pohjepenkillä 45kg 3*10
- Dippi 3*12
- Kylkirutistukset 15kg kiekolla 3*12
Siitä sitten syökäsemään ja kotiin lukemaan. Kohtapuolin kauppaan,sitten työhaastikseen ja kaupungille jätskille. :) Hyi että minkälainen tuuli tuolla ulkona käy. :(
Huominen päivä meneekin Tamperestissa käydessä. Menen tuuraamaan kaveria yhteen kuvaamisjuttuun ja tapaan porukat samalla lounaan merkeissä. :) Hyvää pakkolepoa. ;) ..ja lukua tenttiin.
Eipä mulla tänne varsinaista reeniasiaa ole, mutta tottumuksesta päivittelen. Eilinen meni täysin reissatessa,eli lepoalepoa. Tänäänhyöttispyöräilyjen lisäksi oli töiden jälkeen tiedossa vain lihashuoltoa verryttelyineen. Suoraan sanottuna alkoi kyllä tänään ketuttamaan perhanasti kun katseli muiden "tosireenaamista" ja itse huolsi kroppaa sivussa.. Tän päivän toinen ketutuksen aihe tuli kun kaveri tokaisi ruokalassa "miten ihmeessä sä VOIT olla noin pieni kun syöt tollasia määriä ruokia? Syötkö enää kotona mitään?" Huoh. Alan kohta itsekkin taas epäilemään että mulla on joku aineenvaihduntahäiriö..
Eli su 19.04 lepoa, ma 20.04 Pari kiekkaa kenttää hölkäten,verryttelyitä (25min)+ Lihashuoltoa (aitakävelyjä, dynaamisia venyttelyitä..) 40min
Huomenna taasen lepoa..miten kevyt viikko voi tuntua henkisesti raskaalta.
Eipä mulla tänne varsinaista reeniasiaa ole, mutta tottumuksesta päivittelen. Eilinen meni täysin reissatessa,eli lepoalepoa. Tänäänhyöttispyöräilyjen lisäksi oli töiden jälkeen tiedossa vain lihashuoltoa verryttelyineen. Suoraan sanottuna alkoi kyllä tänään ketuttamaan perhanasti kun katseli muiden "tosireenaamista" ja itse huolsi kroppaa sivussa.. Tän päivän toinen ketutuksen aihe tuli kun kaveri tokaisi ruokalassa "miten ihmeessä sä VOIT olla noin pieni kun syöt tollasia määriä ruokia? Syötkö enää kotona mitään?" Huoh. Alan kohta itsekkin taas epäilemään että mulla on joku aineenvaihduntahäiriö..
Eli su 19.04 lepoa, ma 20.04 Pari kiekkaa kenttää hölkäten,verryttelyitä (25min)+ Lihashuoltoa (aitakävelyjä, dynaamisia venyttelyitä..) 40min
Huomenna taasen lepoa..miten kevyt viikko voi tuntua henkisesti raskaalta.
:) Älä stressaa! Tuohon paljon syömiseen: monet mieltävät, että jos lautanen on kukkuroilleen täynnä (salaattia, lihaa yms.) niin syö paljon vaikka energiamäärällisesti lautasella olisi saman verran kuin heillä, jotka syö energiapitoisempia ruokia. Jos sä haluat tietää tarkaleen paljon syöt, kiinnostaisiko sua pitää ruokapäiväkirjaa ja laskea muutamalta päivältä energiamäärät? Sillä tavoinhan sen tietää, paljonko tulee syötyä. Joskus isotkin määrät antavat pienen energimäärän ja joskus taas päin vastoin. Ja toisaalta, koska kuitenkin liikut tosi paljon, varmasti saa syödäkin sitten ruokaa liikkumisiin nähden.
Niin no kyllä mulla oli ihan kukkura sitä oikeetakin ruokaa. Ruokapäiväkirjan oon tsekkauttanut, n 2400kcl sain energiaa päivisin, ja liikunnointini on mielestäni nykyään kyllä aika vähäistä verrattuna moniin muihin; tiedän ihmisiä jotka vetää kolmekin reeniä tolla energiamäärällä. Sana "turhautuminen" kuvaa parhaiten tätä fiilistä joka tulee,kun yrittää syyä hyvin ja paljon, vähentää aerobista ja tehdä parhaansa eikä siltikään luonista kunnolla. Voiko tää sitten vaan olla niin hidasta..
Ilmeisesti sun kestäis sitten syödä enemmänkin kuin tuo 2400 kcal päivässä? Eihän tuohon määrään mahdu ees vielä kovin paljon ruokaa.. Nimim. isolla ruokahalulla :D Mieti siltäkin kannalta, että toisaalta oot onnekas vaikka syöt (itelles) paljon niin et ainakaan liho. Vaikka totta kai se turhauttaa, kun yrittää tehä kaiken mahdollisimman fiksusti, ja silti tuloksia tulee erittäin hitaasti.
Jep, niinhän se on, että turha valittaa, jos ei suostu muuttamaan käytöstään. Jos tuolla energiamäärällä paino ei nouse, niin se ei vain yksinkertaisesti riitä sulle. Ei auta, vaikka miten vikiseee sitä, että muillekin riittää ja muut syövät vähemmän! :warning:
Uskon kyllä, että ruokamäärät saattavat nyt jo tuntua suurilta, jos kuitenkin syöt suhteellisen kevyesti. Kasvikset, hedelmät, puuro, raejuusto, rahka, eläinproteiinit ovat kuitenkin sellaista, että niitä saat puputtaa aika määriä. Joudut siis käytännössä tekemään ruoka-aineiden osalta sellaisia valintoja, jotka nostavat kokonaisenergiamäärää ilman että ruokamäärä (pinta-alaltaan) kasvaa. Parhaimpia tietysti ovat rasvanlähteet (öljyt, avokado, pähkinät) ja lisäksi tiivisenergiaiset hiilihydraatinlähteet (pasta, riisi yms.). Itse olen tykästynyt avokadoon, jota menee päivässä 2-4 kpl. Siitä saa helposti ekstrakaloreita 400-800, eikä määrällisesti ole kuitenkaan paljon.
Tsemppiä jatkoon! :)
Kiitos sandra ja Aurora kommauksesta ja tsempistä .:) Mutta Antakee nyt mulle ees pieni oikeus kiukutella siitä, että mua on rankaistu aktiivisella aineenvaihdunnalla. Koska lyön vetoa, että näillä syömingeillä ja liikkumisilla ja reenauksilla jollekin toiselle olisi jo tullut huomattavampia tuloksia. Niin. Aurora, haluaisin tietää paikan jossa ohjaat, olen tulossa sinnepäin ystäväni luokse kun lomat alkavat, voisin tulla vierailevaksi tähdeksi tunnillesi. :p Tämä päivä oli suunnitelmissa viettää leffojen ja ruoan äärellä,aamupäivän opiskelusession jälkeen. Kävin kuitenkin nauttimassa ulkoilmasta ja hain vuokraamosta 2 leffaa(kaverin kortilla),kun olikin kuulemma joku VIP-päivä. Saa nähdä jaksanko katsoa edes puolet toisesta elokuvasta..
Ti 21.04 lepopäivä;kävelyän 60min kauniissa ilmassa.
Nyt leffojen ja ruokien pariin. Huomenna piiiitkästä aikaa puuuuumppia.
Noniin. Tänään oli aamusta taas koehenkilöhommeliin kuuluvia testejä; isometrinen voimantuotto jaloista, eteentaivutusvoimantuotto- ja taaksetyöntövoimantuotto-testit. Lisäksi tein minuutin polkupyörälläpolkemistestin, jossa katsottiin veren laktaattipitoisuuksia ennen ja jälkeen testin,mitattiin siis anaerobista voimantuottokykyä. Antropometrisiä mittauksia tehtiin myös. Testiin kuului 15min cyclingpyörällä lämmittely. Lisäksi pääsin tänään salille vihdoin. :D
Ke 22.04 Testejä aamupäivällä, punttitreeni VOIMAtreeninä n 65min. Kevyen viikon vuoksi oli määrä tehdä 80% normipainoisilla painoilla, sekä sarjoja vähemmän.
- Kyykky 20kg 1*10, 50kg 3*6
- Penkki 20kg 1*10, 25kg 1*8,30kg 3*8
- Leuat (pienellä pompulla) 2*5-6
- Pystypunnerrus tangolla 25kg 2*6
- Pohkeet pohjepenkillä 40kg 2*10
- Haukkarit tangolla 25kg 2*6
- Dippi 2*12
- Selät selkäpenkissä 15kg kiekko sylissä 2*12
- Vatsarutistukset taljalla 2*12
Semmonen. Köykänen reeni. Huomenna...dindindindin..tsadaa; lepoa ja lihashuoltoa. Oujee.
Minkälaista onnea ja hutilointia ihmisen elämässä voikaan olla..aamulla lähtiessäni pumppiin, huomasin puolvälissä matkaa että kengät jäivät kotiin. No, ei auttanut muu kuin kääntyä takaisin ja hakea ne. Laitoinpa sitten kengät takaritsalle ja perillä huomasin että kengät ovat tippuneet. Onneksi ei täytynyt tehdä pitkää takaisinmatkaa kun jo löysin ne..huh. Ehdin onneksi ajoissa jumppaan. Tulipa taas todettua ettei bodypump ole verrattavissa salitreeniin mitenkään. Kyllä se vaan niin jumppaa on että..Mutta koska kyseessä oli lihastreeniä,nappasin Maxim:n valmispalarin respan jääkaapista kun aamiainen kattoi vain jogurtin ja näkkärin. Oli oikein hyvän makuista (vanilja), suosittelen.
Eilinen to 23.04 kävelylenkki 40min, lepoa. Tänään pe 24.04 bodypump 60min +hyöttispyöräilyt.
Porukatkin kipaisivat tuossa illasta taasen täällä,iskä vaihtoi renkaita ja me äidin kanssa haettiin mulle päiväpeittoa. On ne vaan niin rakkaita.
Mutta koska kyseessä oli lihastreeniä,nappasin Maxim:n valmispalarin respan jääkaapista kun aamiainen kattoi vain jogurtin ja näkkärin. Oli oikein hyvän makuista (vanilja), suosittelen.
se maximin suklaa :kuola: niitä oli nyt lidlis 1,50e, kävin hamstraamas pari. sokkarillakin muuten myydään noita jollain 1,70 eurolla, ku satsis taitaa hinta olla joku 3,2e!
mul on niin ikävä satsiin et kaipaan jo niitä jumppiakin, vaikka en oikeastaan käynyt missään muissa ku spinnaa ja salilla ja satunnaisesti pilatesta ja venyä :D
Olipas taas steppi. Päätin tänään mennä pitkästä aikaa steppiin airobistani suorittamaan,kun en ole aikoihin sinne "päässyt". Kyllä huomasi ettei pahemmin ole pompittu; jalat oli tosi kankeet ja raskaat. Olisi ehkä sittenkin pitänyt mennä spinningiin. No ei,tulipa sitä tänään muutenkin pyöräiltyä kun ihan konkreettisesti HAIN töitä..Steppiäni hieman haittasi myös turhan tuhti "välipala" tuntia ennen kyseistä jumppaa. No,ehkä mä joskus opin.
La 52.04 lepoa + kävelylenkki n 2h kauniin ilman kunniaksi. Su 26.04 step 55min + hyöttispyöräilyä n 17km.
Sain loistavan tilaisuuden kokeilla uimahallin kuntosalia hyppytunneilla, käytin siis työsuhde-etuja hyväkseni. Oikein kiva kuntosali lukuunottamatta sitä puuttuvaa "ylimääräistä" tilaa jota mielestäni salilla pitää olla. Laitteet olivat tosi lähekkäin toisiaan, enkä huomannut kovin montaa penkkauspaikkaa. Altaan reunalla huomasin myäs miten kipeät pohkeet ovat eilisestä stepistä,auts.
Ma 27.04 Yläselkä+hauis 1h 15min
- Leveä ylätalja 30kg 1*8, 35kg 2*8
- Kulmasoutu käsip 17,5kg 3*8+8
- Ristikkäistalja (selkä) 15kg 3*12
- Hauis kp 11kg 3*8+8
- Hauis kp vasarakääntö 9kg 3*12+12
- Vatsakiertoja painopallon kanssa 3* 12+12
- Vatsarutistukset laitteella 3*12
Illalla vielä mukava 1h kävelylenkki ystävän kanssa rupatellessa. :)
Jostakin syystä uni katosi aamuyöstä viiden aikaan, eikä tullut enää takaisin. Höh. No, reippaana tyttönä hörppäsin kahden maissa ison kupposen kahvia parin luennon ja kauppareissun jälkeen, jotenka tuskin nukun ensi yönäkään kovin hyvin. Tänään oli vuorossa taasen punttia.
Ti 28.04 Rinta+ojentajat 1h 15min
Crossari 11min, alkuverraliikkeet n 15min
- Penkkipunnerrus 20kg 1*10, 30kg 1*8, 32,5kg 2*6, 30kg 1*8
- Vinopenkki kp 12kg 3*8+8
- Ristikkäistalja (rinta) 20kg 3*8+8
- Ranskal. pun kp 15kg 3*10
- Ojentajat taljassa, 2 kädellä alas, 1 kädellä jännittäen ylös 12,5kg 3*6+6
- Selät matolla 10kg kiekko niskassa 3*12
- Vatsat vatsapenkissä 5kg kiekko sylissä 1*12, 10kg 2*12
- Kylkirutistukset 15kg kiekon kaa 3*15+15
Loppuun venyjä. Oli kyllä kannustavaa, kun miespuoliset, keski-ikäiset "kollegat" olivat painisalissa vetämässä tuntia ja tulivat kiusoittelemaan kun meikäläinen väänsi puntilla. Sain kuulla mm. kommentin "on sulla kyllä aikamoinen haba". :) Vaikkei mulla ihan oikeasti niin mitään habaa oo,mutta kyllähän tommonen aina kannustaa vähän.
Tänään aamutreeninä jalkoja. Oli hieman tukkoista mutta kyllä se siitä.
Ke 29.04 Jalat+olkapäät 1h 30min
- Yhden jalan jalkaprässi kelkka 1*10+10, kelkka +20kg 1*10+10, kelkka+30kg 1*10+10, kelkka +35kg 1*8+8, kelkka +40kg 1*8+8
- Askelkyykkykävely kp:t 17,5kg+17,5kg 3*16m
- Reiden ojennus laitteella 15kg 3*10
- Pohkeet pohjelaitteella (istuen) 40kg 3*12
- Vipunostot penkillä maaten kylkimakuulla 6kg 3*10+10
- Vipunostot taakse etunojassa tuettuna 6kg 3*10
- Vatsarutistukset taljalla 3*12
Semmosta settiä. Huomenna lepoa ja perjantaina spinnaa.
Eilinen vappuaatto meni rauhallisesti käydessä moikkaamassa kavereita ja illan ajellessa takaisinpäin. Enivei se päivä oli lepoa. Tänäaamuna virkeänä päätin lähteä juoksentelemaan kohti Harjun rappuja.
To 30.04 lepoa, pe 01.05 Juoksutreeni rapuissa kaikkinensa n 60min; normijuoksua, rapuissa loikkia, spurtteja, slalom-loikkia, tasaponnistusta, yhden jalan ponnistuksia jne. Tulipa tehtyä 3*15 vatsojakin vatsapenkissä ja hieman venyiltyä. Toinen vaihtoehto tän päivän aerobiseksi olisi ollut iltapäivän spinning, mutta täytyy sanoa etten olisi saanut jalkoihin moista uupumusta spinningissä..vaikkei vappujuhlinta saanut kroppaa aamututinaan niin raapureeni kyllä teki tämän. :D
Nyt ulkoilemaan :)
Eilinen rapputreeni teki tehtävänsä ja aamulla jaloissa TUNTUI. Etenkin pohkeet ovat todella kipeät. Siitä huolimatta päätin mennä porukan kanssa salille tekemään viikon vikan puntin, huomenna sitten vai siivoilua ja kävelyä. Mainittakoon että vaaka näytti kilon lisää :rock: Jee.
La 02.04 Voimatreeni n 1h 30min
- Kyykky 20kg 1*10, 40kg 1*8, 55kg 2*6
- Penkki 20kg 1*10, 30kg 1*8, 32,5kg 1*6, 35kg 1*4, 30kg 1*8
- Pystypunnerrus tangolla 25kg 2*6, 27,5kg 1*6
- Haukkarit mutkatangolla 25kg 2*6, 27,5kg 1*6
- Dippi 3*12
- Vatsoille kuntopiiritreeni 5kg:n kuntopallolla; 3*15 heitot sienään selin makuulta nousten, 3*15+15 kummaltakin kyljeltä heittokierrot seinään
Sellasta. Tähän päivään kuulunut lisäksi lukemista,kaupassakäyntiä ja tankkausta. :P
Huhhuh,kylläpä ulkoilma väsyttää - ja nälättää :) Tänään päätin suorittaa tymatkat fillarilla,koska autoa ei tarvittu liikuntapaikkojen välillä kulkemiseen. Siksipä päivääni kuului räpylä- ja mailakassin raahaaminen alakerran varastosta kentälle kolme kertaa edestakaisin. Ai niin,polkasinhan mä hyppytunnilla koululla ruokailemassakin.Päivä kului siis kahdella ekalla tuplatunnilla kentän laidalla tuomaroiden,mutta vikoilla tunneilla pääsin lukkaroimaan kun oppilaita oli niin vähän. No,taidot olivat jokseenkin ruosteessa mutta hauskaa oli. Oppilaiden pyynnöstä tehtiin vielä n 25min kävelylenkkikin. Kaikenkaikkiaan aktiivinen päivä, jonka päätteeksi poikkesin salilla kotimatkalla.
Ma 04.05 Yläselkä+hauis 1h 25min
- Leveä ylätalja 30kg 1*8, 35kg 2*8
- Ristikkäistalja (selkä) 15kg 3*12
- Hauis kp 12,5kg 3*8+8
- Hauis kp vasarakääntö 10kg 3*10+10
- Pohkeet pohjelaitteessa 3*12
- Vinot vatsarutistukset matolla 3*12+12
- Kylkirutistukset 15kh:n kiekolla 3*15+15
Ja si polkasinki kotio.
Rustataas eilisen touhuilua,lepopäivää viettelin: su 03.05 (2h siivousta) ja 1h kävelylenkki järven rannalla jonka jälkeen eksyin kaverin kanssa jätskille ja kahville piknikin merkeissä. Oikein mukavata. :)
Huomena aamusta treenaileen jumppaohjelmaa ja iltapäivästä salia. Semmosta.
Enpä päässyt treenailemaan ohjelmaa,enpä vedä jumppaa tällä viikolla. Muutenkin taas niin ristiriitainen olo,oikeeta itsensä ja omantuntonsa kanssa painiskelua..
Ti 05.05 Rinta + ojentajat 1h 25min
- Penkkipunnerrus 20kg 1*10, 30kg 1*8, 32,5kg 2*6, 30kg 1*8
- Ristikkäistalja (rinta) 15kg 1*10+10, 20kg 2*10+10
- Selät selkäpenkissä 15kg kiekon kanssa 3*12
- Voimapyörä 3*12
Lisäksi hyöttispyöräilyjä ja kotosalla hiukan harjanvarrella huitelin tota ohjelmaa.
Huomisen treeni onkin vasta illemmalla,tai iltapäivemmällä.
Kahvitteluhetki kamujen kanssa HIEMAN venyi,niin tuli mentyä puntille turhan myöhään vain lounas kunnon ruokana vatsassa. Niinpä ei tullut suurempia painonlisäyksiä eikä onnistumiskokemuksia, paitsi tietty jalkaprässissä. :P
Ke 06.04 Jalat+olkapäät 1h 30min
- Yhden jalan jalkaprässi kelkka 1*10+10, kelkka +40kg 2*8+8, kelkka +50kg:rock: 2*8+8
- Pohkeet pohjelaitteella (istuen) 45kg 3*10
- Vipunostot taakse etunojassa tuettuna 6kg 3*10
- Kylkirutistukset 17,5kg:n kp:llä
Lopuksi pikavenyt, koska paikalle lemahti (sanan vars. merkityksessä) lätkäjunnujoukkue..
Huomenna lepi, mm. koulun kevtäjuhlaa. Sitä ennen aamulla hammaslääkäri,varattuna 2 aikaa; 2 reikää yhessä hampaassa. Nouu...
Noniin. Kyllä on makee keli!
Eilinen to 07.05 lepoa+ lihas-/liikkuvuushuoltoa kävelylenkin kera yht. n 1h 15min (aitakävelyä, venyttelyitä jne)
Tänään pe 08.05 VOIMAtreeni 1h 40min
- Kyykky 20kg 1*10, 50kg 1*6, 55kg 2*6
- Pohkeet pohjepenkissä 45kg 3*12
- Lattiapenkki 20kg 1*10, 40kg 3*6
- Haukkarit mutkatangolla 25kg 3*6
- "Rannekäännöt" (vaimitkäneoli) 20kg tanko 3*8
- Dippi 3*12
- Vatsat vatsapenkissä 10kg:n kiekko sylissä 3*12
- Vinot vatsat vatsapenkissä 3*12+12
Iltasesta vielä kävelylenkki n 1h 15min.
Lattiapenkki tavispenkin tilalle sen vuoksi, ettei se ole kehittynyt viimeaikoina juurikaan. Viikonlopulle olis yks aerobinen ja lepo, mutta saattaapi olla että teen parikin airoa..
Viikonloppu olikin lepoa ja aerobista. Eilen aktiivista lepoa ja tänään tuli treenattua aeroa pariinkiin otteeseen, aamun sauvakävely lähinnä ystävän yllyttämänä. :) Käsittämättömän väsynyt ja raskas olo,ruoka tuntuu sulavan todella huonosti. Tänään on elimistö käynyt jotenkin ylikierroksilla,lieneekö eilisillan herkutteluilla vaikutuksensa.. :D
La 09.05 Hölkkälenkki 30min +venyjä ja kävelyä n 10min.
Su 10.05 reipas sauvakävelylenkki 1h 40min, illalla spinning 55min
Oikein aerobinen päivö. Tällasestä onkin aikaa. Hikoilin spinnissä kuin pieni sika,huh.
Puoli kuudelta ylös, jumppaohjauksen treeniä, sitte puol 8 kohti töitä. Töissä neljään,päälle kokous puoli kuuteen. Siitä sitten salille.. ei ollut parasta jaksamista ja osaamista kyllä.
Ma 11.05 Yläselkä+hauis 1h 10min
- Leveä ylätalja 30kg 1*10, 35kg 2*10
- Ristikkäistalja (selkä) 15kg 1*10, 20kg 2*10
- Hauis kp 10kg 1* 8+8, 12,5kg 2*8+8
- Kylkirutistukset 15kg:n kiekolla 3*15+15
Lisäksi taas räpylä- ja mailakassin roudausta suuntaan jos toiseen, ja ulkoilua.
Ti 12.05 Rinta + ojentajat 1h 25min
- Penkkipunnerrus 20kg 1*10, 30kg 1*8, 35kg 2*6, 30kg 1*8
- Ristikkäistalja (rinta) 20kg 3*10+10
- Selät selkäpenkissä 15kg kiekon kanssa 3*12
- Voimapyörä 3*12
Venyjä päälle. Olipa jotenkin väsynyt reeni. Ja huono päivä kaikenkaikkiaan. :(
Viimeyön nukuin todella huonosti,ilta meni suunnilleen poratessa "ystävän" todella ilkeitä sanoja..kaitpa sitä jossakin vaiheessa elämää opii karsimaan elämästään ne todelliset YSTÄVÄT ja nämä kyseiset katkerat ja kateelliset "ystävät".
Päivän treenisuunnitelmat muuttuivat, ja yhteistreenit pidettiinkin tänään illalla,jotenka punttia taasen.
Ke 13.05 jalat+olkapäät 1h 35min
- Yhden jalan jalkaprässi kelkka 1*10+10, kelkka +40kg 1*8+8, kelkka +50kg 2*8+8, kelkka +55kg 1*8+8
- Askelkyykkykävely kp:t 17,5kg+17,5kg 2*16m, kp:t 20kg 1*16m
- Pohkeet pohjelaitteella (istuen) 45kg 3*10
- Pystypunnerrus kp 10kg 1*10+10, kpt 12kg 2*6+6
- Vipunostot taakse etunojassa tuettuna 7kg 3*8
- Vinoja vatsoja vatsapenkissä 3*12+12
Lisäksi tullut hyöttiskävelyjä ja jumpanharjottelua..
Jepjep. Päivitellääs:
Eilen eli to 14.05 pumppiohjaus 55min, muutoin päivä oli lepoa (ja jännäämistä). Ekasta ohjauskerrasta ei sen enempää,sitä on tullut kietittyä ja jauhettua jo liiaksikin.
Tänään pe 16.05 spinning -tunti 55min + 10min omaa lämmittelyä. Saatiin kuin saatiin tunti käyntiin, 10 minuuttia myöhässä ja kaikenlaisen jännän tapahtuman jälkeen. :D Satuinpa pääsemään tänäaamupäivästä töihinkin, ja siellä tuli lenkkeilykävelyä yht 1h 30min oppilaiden kanssa.
Tänään viikon vika, kokoava puntti.
La 16.05 Voimatreeni 1h 45min
- Kyykky 20kg 1*10, 40kg 1*8, 55kg 2*6, 60kg 3*5-6
- Lattiapenkki 20kg 1*10, 40kg 2*6, 45kg 2*6
- Leuat (pienellä pompulla) 4*5-6 ; siten että toinen "painaa vastaan" (vetää alaspäin ja itse laskeudut mahdl hitaasti alastullessa)-> eksenterisen työn eli alastulovaiheen tehostaminen
- Pystypunnerrus tangolla 25kg 1*6, 27,5kg 2*6
- Haukkarit mutkatangolla 25kg 3*6; taas toinen "harasi vastaan" painamalla tankoa alaspäin tangon laskuvaiheessa
- "ranneväännöt" 20kg tanko 3*8
- Dippi 3*12
- "Hyvää huomenta" 20kg 3*12
Loppuun jalkaverraa (kantapääkävelyä, polvennostokävelyä jne.) 15min ja venyt. Sitten jätskiä,nam mut oli nannaa.
Huhhuh. Tenttiin kasiks,töihin klo 12 ja töistä pääsin neljältä ja jatkoin sieltä salille. Hetki sitten kotiuduin ja nyt ruokailua.
Eilinen su 17.05 lepoa,
tänään ma 18.05 yläselkä+hauis 1h 20min
- Leveä ylätalja 30kg 1*10, 35kg 3*10
- Kulmasoutu käsip 17,5kg 1*8+8, 20kg 2*8+8
- Ristikkäistalja (selkä) 20kg 3*10
- Hauis kp 10kg 3*8+8
- "Ranneväännöt" kp 6kg 3*8+8
- Selät selkäpenkissä 15kg kiekko sylissä 3*12
- Vinot vatsat jumppapallon päällä 5kg kiekko sylissä 3*12+12
Lisäksi tänään hyöttispyöräilyjä n 8km ja kävelylenkki 60min oppilaiden kanssa. Lisäksi saanut olla tänään ulkona töiden puolesta :) Huomiseksi pukkasi töitä 8h, keskiviikoksi myös..
Olen tulut siihen tulokseen että meikäläiselle sopis raskaan työpäivän jälkeen aerobinen, "ei niin paljon keskittymistä vaativa treeni"..tosin tämän päivän puntin raskauteen ja kulkemattomuuteen saattoi vaikuttaa lamaannuttavan nihkeä ja inha ilmakin.
Ti 19.05 Rinta+ojentajat 1h 25min
- Penkkipunnerrus 20kg 1*10, 30kg 1*8, 35kg 2*6, 32,5kg 1*8
- Vinopenkki kp 10kg 3*10+10:mad:
- Ristikkäistalja (rinta) 20kg 3*10+10
- Pohkeet seisten laitteessa 3*12
- "Hyvää huomenta" 20kg tanko 1*12, 25kg tanko 2*12
- Kylkirutistukset 15kg kiekko 3*15
- Vatsarutistukset jumppapallonpäällä jalat kiinni seinässä 3*12
Lisäksi hyöttispyöräilyt 8km ja tietty työpäivään kuuluvat kamppeiden raahaukset ja mm. lukkarina toimiminen yhessä pelissä porukan vähyyden vuoksi taasen. Ai niin, tulihan ensiapuopetuksessakin liikuskeltua.
Huomenna siis työpäivän päätteksi aerobista,spinningiä. Olisi tehdyt ihan mahdottoman kovasti mieli lähteä kaverin kanssa pyöräilemään ulkoilmaan vielä illalla,mutta johonkin se jaksamisen ja menemisen raja on itselleen vedettävä..mutta toiste sitten :)
Hohhoh. Mainitaan nyt tännekin että oli mahdottoman suuri helpotus kun sai tietää saavansa kesäksi töitä. :) Mitään hyväpalkkaista ja täyspäivästä hommaa se ei toki ole,mutta sitäkin mielekkäämpää. :) Aamupäivällä en kerennyt pahemmin syökäsemään ja kun vielä jännitti työhaastista,ei ollut edes nälkä. Haastiksessa sitten kittasin kaffetta ja kun pääsin kotiin puoli 4 aikaan,hotkasin kerralla nopeasti ison satsin ruokaa..jonka jälkeen koko vatsa meni täysin sekaisin ja tyhjeni ainakin 3 kertaa. Siitä huolimatta päätin mennä spinniin kun ei maha sen enempää poltellut. Nyt sitten ilta mennyt tankkaamalla. Huomenna otan päivän rennosti,tosin yheksältä olis pyykkivuoro ja puntin haluan tehä aamupäivästä. Mutta muuten pyrin välttämään stressaamasta itseäni olematta sopimatta yhtään mitään. Tuntuu että kroppa on iiihan ylikierroksilla taas,ja vielä kun sitä kahvuia menin juomaan..Perjantaiksikin on vielä töitä, liikuntapäivä jossa meikälle pamahti jumpparasti..7*25min jumppaa.:rolleyes: Mutta siis asiaan
Ke 20.05 spinning 55min. Toki taas olin mukana pesispeleissä lukkarina,tuloksena: takki repes kummastakin kainalosti!:eek: Haltin kolttu kaiken lisäksi,höh.
Heräsin taas ennen viittä. Käsittämätöntä. Siinä sitten lueskelin tenttiin,siivosin,pesin pyykit..ja kympiltä heti salille.
To 21.05 Jalat+olkapäät 1h 25min
- Yhden jalan jalkaprässi kelkka 1*10+10, kelkka +50kg 1*8+8, kelkka +55kg 2*8+8, kelkka +60kg 2*8+8
- Pohkeet pohjelaitteella (istuen) 45kg 3*12
- Pystypunnerrus kp 10kg 1*8+8, 12kg 1*6+6, 1*6+6+10kg 4+4
- Vipunostot taakse etunojassa tuettuna 6kg 3*8
- Vatsarutistukset taljassa istuen 20kg 3*12
- Vatsarutistukset matolla polvet ylhäällä 3*20
Sitten kotiin syömään. :) Äh,ärsyttävää kun ajatteli jo tän päivän olevan aikatauluttamaton, mutta sitten yksi tyyppi soittaakin yhdestä tapaamisesta jonka olin tyysti unohtanut. Ärsyttävää.
Tulinpa lähinnä päivittelemään. Perjantaina eli eilen piti olli lepopäivä,mutta totesin että jumppaohjaukset tekivät päivästä suht raskaan, ja kun lisäksi ajelin sitten illalla siihen päälle vielä yhteensä 4h autoa vaihtamaan porukoiden kanssa ja meni takasinajo yön puolelle,niin päivä oli kokonaisuudessaan raskas.Siksi tänään kevyt päivä. Nukahdin eilen yhden aikaan yöllä, ja silti olin ennen seiskaa jo taas ylhäällä. Väsymys ja palelu on vaivannut mua tänään inhasti.
Pe 22.05 8* 20-25min bodympump ohjausta painotangoilla liikuntapäivässä. La 23.05 45min pyöräilylenkki järven ympäri. Kohtapuolin saunaan ja ilta oleilua vaan. Kokoajan on nälkä,mutta silti huono ja närästävä olo. Silmät vuotaa ja fiilis on vetämätön. Stressi purkautuu?
Päivittelenpä hetimmiten. Aamusta heti kuntosalin auettua pääsin treenin pariin. Fiilis oli mahtava,vaikkei suurempia saavutuksia painoissa tullutkaan.
Su 24.05 Voimatreeni 1h 40min
Lämmittely stepperillä 11min, alkuverraliikkeet 15min
- Kyykky 20kg 1*10, 60kg 3*6, 65kg 1*6
- Lattiapenkki 20kg 1*10, 40kg 1*8, 45kg 1*4, 42,5kg 2*6
- Pohkeet istuen 45kg 4*12
- "ranneväännöt" 6kg kp 3*10+10
- Dippi 3*12
- "Hyvää huomenta" 20kg 3*12
- Vastakkainen käsi,vastakkainen jalka -nostot matolla 3*12+12
- Linkkarit matolla 3*12
Loppuun venyjä ja nyt ruokaa napaan. :) Toivottavasti ei alkaisi satamaan,tekisi mieli vielä ulkoilemaan. Sovittiin kamun kanssa sauvakävelyä,mutta jos tuo taivas tuosta repeää niin..
Hohhooh..päätinpä lähteä polkupyörällä hakemaan huomiseksi tarjottavaa töihin ikäänkuin vikan työviikkoni kunniaksi. No:ekasta paikasta,josta jotakin edullista tarjottavaa ajattelin hakea, ei löytynyt niin mitään. Poikkesin samalla kuntokeskukselle tekemään lihashuoltoa; 15min kuntopyörää lämppäriksi ja 20min venyjä. Tämän jälkeen sain ajatukseksi polkea yhteen isompaan markettiin. Olin kyllä ajanut autolla kyseiseen paikkaan monia kertoja, mutta ylläripylläri eksyin matkalla 3 kertaa..olen muutenkin niin kärsimätön luonne että kyllä otti pattiin. Kaiken kukkuraksi päädyin ostamaan pari pussia samoja nameja joita olis löytyny tosta 500m:n päässä olevasta superistakin. Tulipahan siinä sitten hyöttispyöräilyjä 1h 15min. Ainakin. Just niin taas mun päivä.
Kevytviikko aloitettiin kevyesti. Kävin porukan kanssa harjulla tekemässä tunnin verran lihashuoltoa; verryttelyliikkeitä alkuun, sitten kevyttä kuntopiiriä (mittarimadot 8, vatsat 20,selät 20,punnerrukset 16, lantionnostot 16 *3, sitten jalkajumppaa parikytminsaa ja loppuun aitakävelyjä). Elikäs
Ma 25.05 Kevyttä lihaskuntoa+lihashuoltoa ja verryttelyä yht 60min
Huomenna luvassa pumppia,tällä kertaa olen itse oppimassa uusia niksejä. ;)
Kevyt viikko sii jatkui pumpin merkeissä. Menin tsekkaamaan tunnin,jota itse ehkä saatan kesällä sijaistaa. Täytyy kyllä sanoa että oli aivan mainio meininki, biisit olivat hyviä ja ohjelma kokonaisuudessaan Eipä tuo nyt sinäänsä niin ihme ollutkaan, ohjaajana toimi eräässä kuntokeskuksessakin vuosia ohjannut tyyppi. Itselle vaan tuli pieniä paineita että jos jumpparit odottaa samaa kokemuksen tuomaa taitoa ja itsevarmuutta mun jumpilta..
Ti 26.05 Bodypump 55min +hyöttispyöräilyt.
Tänään on olllut kaikenkaikkiaan hyvin miettimään laittanut ja ajatuksia herättänyt päivä. Sitä on tullut pohdittua kaikennäköistä,ihan kuin oisi aikaa liikaa nyt kun ei tarvitse ravata paikasta paikkaan suunapäänä. On tää elämä jännä.
Huomenna kaupungille tekemään veikan yo-lahjaostos,hakemaan piilareita,käymään työhaastiksessa ihan mielenkiinnosta,kipaisemaan kokouksessa ja sitten spinniin. :)
Pidin sanani ja hilpasin kesken opekokouksen matkaan jotta ehin spinnailemaan. Ke 27.95 spinning 55min + hyöttispyöräilyjä suuntaan jos toiseen.
Huomenna suuntaan aamupuntille:rock: pyykinpesun jälkeen. Pe ja la onkin sitte lepoa ja veikan yojuhlaa, sunnuntaina saatan jonkun kevyen aerobisen tehdä kun pääsen tänne takaisin. Maanantaina käynnistyvätkin uudet ohjelmat.
Yöh. Onpa ollut surkea ja huono olo koko päivän,vatsaan sattuu ja mieli maassa. Menipä se vatsa sitten oikein kunnolla sekasinkin lounaan jälkeen, johtuinepa siitä punttitreenin voimattomuuskin..
Ti 28.05 Voimatreeni 1h 45min
Lämmittely stepperillä 11min, alkuverraliikkeet 15min
- Kyykky 20kg 1*10, 50kg 1*6, 60kg 2*6, 65kg 2*6
- Penkki 20kg 1*10, 30kg 1*8, 32,5kg 1*8, 35kg 2*6
- Pohkeet istuen 45kg 4*12
- "ranneväännöt" 6kg kp 3*10+10
- Dippi 3*12
- Selät selkäpenkissä 15kg kiekko niskassa 3*12
Lisäksi hyöttispyöräilyt aamulta. Nyt nokka kohti kotikotia kaverin kautta.
Huh. Aikamoinen ruljanssi oli koko viikonloppu. Torstai-illasta lauantai klo 20 asti painettiin kyllä niska limassa juhlien vuoksi. Mutta olihan se mukavaakin. :) 120 hlöä kun ruokkii ja kahvittaa,saa siinä jo hiukan hommia tehäkkin. Viikonlopun oli määrä olla lepoa,mutta varsinaisesti vain lauantai jäi liikkumattomaksi päiväksi.
Pe 29.05 Fillarilenkki 45min isoveljen vanhalla maastopyörällä :D
La 30.05 Lepo
Su 31.05 Rullaluistelulenkki 1h 30min. Onnistuin polttamaan itseni tolla reissulla.
Huomenna uusien saliohjelmien kimppuun. :rolleyes:
Tänään siis uusien saliohjelmien kimppuun heti aamusesta. Toistoja on nyt sarjoja kohen enemmän,sarjapalautukset 2min. Näillä ohjelmilla mennään kesäkuu,heinäkuussa uudet kehiin. 2,5-5kg:n nostoihin pyritään joka viikolla. Lähestymissarjoina tulee 50-70% vars harj. painosta 1-2 sarjaa,niitä en aina merkkaile.
Ma 01.06 Jalat+vatsat 1h 45min
Kuntopyörällä lämppäri 15min,nopeat venyttelyt päälle
~ Kyykky (leveä asento) lähestymissarjoina 20kg 1*12 + 40kg 2*12, sitte 55kg 3*12
~ Yhden jalan prässi lähestymissarjoina 40kg+kelkka 2*12+12, sitten kelkka+50kg 3*12+12
~ Reiden koukistus 7,5kg:hmm: 3*12
~ Reiden ojennus 12,5kg 3*12
~ Pohkeet seisten 40kg+kiskotanko 3*15
~ Vatsarutistus taljassa 30kg 3*15
~ Rutistukset jalat selkää vasten matolla 3*20
~ Selinmakuulla kurkotus kantapäähän 3*15+15
Jaloissa tuntui ja tuntuu edelleen. Noin pitkiin sarjoihin kun ei oo tottunut lähiaikoina. Huomenna lihashuoltoa.
Nojoo. Eilinen jalkajumppa tuntui kyllä tänäaamuna jaloissa mukavasti. Heräsin aikaisin ja hilpaisin verryttelemässä ennen kuin aloin mapittamaan kaikenlaisia koulujuttuja jotka oli jäänyt arkistoimatta. Päivä meni uuteen työhön tutustuessa ja illalla kävelin vielä kuntokeskuksella hakemassa kesälukkarin. Enivei huoltava palauttelupäivä.
Ti 02.06 Verryttelyhölkkää n 20min + venyttelyt koko kropalle n.20min, kävelylenkki 40min
Tänään taasen punttia..
Ke 03.06 Rinta+olkapäät+ojentajat n 1h 35min
Lämmittely crossarilla 15min, venyttelyitä treenattaville lihaksille. Lähestymissarjat jätän merkkaamatta..
~ Penkki 30kg 3*12
~ Ristiveto 15kg 3*12
~ Pystypunnerrus kp,kämmenet eteenpäin 9kg 3*12+12
~ Viparit sivuille 7kg 3*12
~ Pushdown taljalla(narulla) 25kg 3*12
~ Pullover taljalla(narulla) 25kg 3*12
~ Kylkitaivutukset seisten kp 15kg 3*15
Lisäksi jäin vielä venyttelytunnille, eli venyttelytunti 55min. Aikaahan tuohon treeniin menee,johtuen pitkistä palautuksista ja niistä muutamasta lähestymissarjasta. Koska toistoja on nyt enemmän,on toki painoja sitte vähemmän..
Tänään vuorossa kevyttä aerobista. Uskomatonta miten maanantain jalkatreeni tuntuu vieläkin.
To 04.06 Spinning 45min+lämmittelyt 15min.
Huomenna viikon vika punttis, lauantai huilailua ja sunnuntaina kunnon aerobinen rykäisy.
Päivitänpä hetimmiten aamuisen punttailun. Pari sarjaa teen aina siis lähestymissarjoja (joita en edelleenkäs merkkaa), siksi treenissä keestäää.
Pe 05.06 Selkä+hauis 1h 40min
Soutulaite 10min+kuntopyörä 5min lämppäriks, venyjä
~ Kulmasoutu tangolla (myötäote) 35kg 3*12
~ Alataljasoutu 25kg 3*12
~ Ylätalja,levee ote,eteen 25kg 3*12
~ Selkäpenkki rullaten 15kg lisäpainolla 3*12
~ Hauikset mutkiksella 29kg 3*12
~ Hauikset kp hammerina 8kg 3*12+12
~"Rannekäännöt" kp 7kg 3*12
~ Ristiselkä; vastak. käsi ja vastk. jalka nousee 3*15+15~
~ "Hyvää huomenta" 35kg 3*13
~ Vatsat penkissä 5kg lisäpainon kanssa 3*15
Loppuun venyt ja palkkaria,sitten lounastamaan. Höttispyöräilyjä ainakin tuleepi vilä tänään lisää. Taidan siirtää lepopäivän söndagenille,tuli huomiselle sangen kiinnostava spinning-kahvakuulatreeni -ehdotus. :)
Onpas ollut taas levoton olo. Tiedä sitten johtuuko se kahvin kofeiinista vai jostakin muusta. Vatsakin on ollut ärsyttävä; tuntuu ettei mikään ruoka sula. Ruokahalu kyllä on ennallaan,mikä mun kohdalla ei oo mikään ylläri.
Eilen tosiaan olin kokeilemassa "vieraassa paikassa" kaverin vetäämää spinningiä, hyvät oli biisit ja meno sangen hikistä! Kahvakuulatreeniä ei kuitenkaan keretty tekemään aikataulumuutosten vuoksi -sitä jäin kovasti odottelemaan. :) Tänään kävelyä ja siivousta,muutoin levotonta jännittämistä; huomenna aamusta tentti johon olen varustautunut todella huonosti (mikä ei kuulu tapoihini) ja huomenna alkaa myös uudet vastuulliset työt joista tapani mukaan olen ottanut hiukan paineita..toivotaan että kaikki menee hyvin. Huomisestakin tulee pakkolepopäivä kun aamusta on tentti,tentistä töihin ja illalla yksi tapaaminen. No,tuleehan näitä. Tiistaina sitten jalkojen kimppuun again.
La 06.06 Spinning 55min + hyöttispyöräilyt n 10km
Su 07.06 Kävelylenkki yht n. 60min (lepo)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.