Näytä koko versio sivusta : pizza
Tuohan nyt ei ravintoarvoiltaan sitä parasta ruokaa: huonoja rasvoja ja nopeita hiilihydraatteja, puhumattakaan mitä siihen ottaa täytteeksi. Mutta maistuuko teille siitä huolimatta pizza? Monet kehonrakentajat ottavat tätä/hampurilaista juuri kisojen jälkeen, joten koin aiheelliseksi laittaa aiheesta keskustelun pystyyn. Itse syön silloin tällöin kun haluan herkutella puolikkaan pizzan ja limua/maitoa päälle. Irtokarkkejakin menee joskus todella harvoin. Puhtaasti syön noin yleensä, niitä kehonrakentajan perusruokia ja siihen laadukkaat ravintolisät päälle.
kyllähän pizza maistuu.kinkku-ananas-aurajuusto-kebab,kiitos.
ei paska,mähän olen dietillä
söin lauantaina puolikkaan pitsan, ensimmäisen moneen kuukauteen. olin pettynyt kokemukseen.
Multa loppuu nyt lauantaina tää mun välidieetti ja olen ihan suunnitellut, että ensimmäinen herkku mitä syön on pizza. Muuten tosin tulee syötyä pizzaa harvemmin, mutta kyllä sen herkutteluhetken voi välillä itselleen suoda! ;)
Tuohan nyt ei ravintoarvoiltaan sitä parasta ruokaa: huonoja rasvoja ja nopeita hiilihydraatteja, puhumattakaan mitä siihen ottaa täytteeksi. Mutta maistuuko teille siitä huolimatta pizza?
JA HAH!!! Itse tehty pizza on kenties parasta safkaa, mitä olemassa! Aikaa tekemiseen menee vaan hetki ja saa tietää tasan tarkkaan mitä sisältää, pohjasta just sen paksunen (=PAKSU) kuin tykkää ja päälle omat lempparit.
Pohjaan täysjyväjauhoo (voi vähän laittaa myös vehnäjauho joukkoon), oliiviöljyä, hiivaa ja suolaa. Täytteeks tietty tomaattimurskaa ja/tai pyreetä sekä esim. kanaa (rintaa?), karitsan jauhelihaa (7% rasvaa), ananasta, sipulia, tomaattia, paprikaa tms... päälle polar 5% ja/tai edamin 9% juustoo sekä oreganoo. Ja Pepsi Maxin kanssa ääntä kohti...
...itse asiassa just eilen tehtiin ja tänään otin vielä loput töihin evääks. NAMIA!!
JA HAH!!! Itse tehty pizza on kenties parasta safkaa, mitä olemassa! Aikaa tekemiseen menee vaan hetki ja saa tietää tasan tarkkaan mitä sisältää, pohjasta just sen paksunen (=PAKSU) kuin tykkää ja päälle omat lempparit.
Pohjaan täysjyväjauhoo (voi vähän laittaa myös vehnäjauho joukkoon), oliiviöljyä, hiivaa ja suolaa. Täytteeks tietty tomaattimurskaa ja/tai pyreetä sekä esim. kanaa (rintaa?), karitsan jauhelihaa (7% rasvaa), ananasta, sipulia, tomaattia, paprikaa tms... päälle polar 5% ja/tai edamin 9% juustoo sekä oreganoo. Ja Pepsi Maxin kanssa ääntä kohti...
...itse asiassa just eilen tehtiin ja tänään otin vielä loput töihin evääks. NAMIA!!
Nonni. Nyt on NÄLKÄ!
Käyhän se noinkin.
Megamies
07.10.2008, 13:50
Kyllähän sen pitsankin kaljan kans just syö! :D
Meillä suosikkiresepti on edelleen tämä :) Ei oo tarvinnu käydä ulkona syömässä pizzaa kun kotona saa näin hyvää tehtyä...
http://www.fast.fi/easydata/customers/funcfood/files/blogikuvat/kaisa_bodypizza.jpg
Bodypizza
Pohja:
-1 dl vehnäleseitä
-20 g soija- tai sämpyläjauhoja
-100 g maitorahkaa
-2 omegamunaa
-1 tl leivinjauhetta
-suolaa
-valkosipulijauhetta
Sekoita ainekset ja levitä leivinpaperin päälle uunipellille mahdollisimman ohueksi levyksi. Ohjeesta riittää hyvin kahden ison massun täytteeksi. ;) Paista 225 asteessa 5-10 min kunnes pohja näyttää kiinteältä. Ota uunista, levitä täytteet (puhdasta palankasvatussapuskaa kuten esim. kalkkunaleikesiivuja, kinkkusuikaleita, ananasta, 3% fetaa, raejuustoa, tonnikalaa, paprikaa, tomaattisiivuja, katkarapuja, Julia 10% rypsiöljyä sisältävää kevytjuustoa... jne!) päälle ja laita takaisin uuniin kunnes täytteet ovat lämmenneet ja juusto sulanut.
HUOM: Jos haluat tehdä kokonaisen pellillisen pizzaa, tee 1.5 x ohjeen annos. Toisin sanoen:
1,5 dl vehnäleseitä
30 g soija- tai sämpyläjauhoja
150 g maitorahkaa
3 omegamunaa
1,5 tl leivinjauhetta
suolaa
valkosipulijauhetta
Pohjan arvot (kaksi pikkupizzaa, koko pellillisen arvot saat kertomalla nämä arvot 1.5:llä):
energiaa 306,8 kcal
proteiinia 30,2 g
hiilihydraattia 21,1 g
rasvaa 10,9 g
kuitua 10,6 g
(laskuissa käytetty sämpyläjauhoja, soijajauho vähentää hiilarimäärästä 10 g ja tuo proteiinia 5 g ja rasvaa molempia 4 g lisää)
Pilasit juuri dieettini. Kiitos! :kuola:
Höh, tolla pizzallahan voi hakee vaikka kisakunnon, se on täydellistä dieettiruokaa! :)
Megamies
07.10.2008, 20:11
Tuota Faidran laittamaa pitsa juttuahan vois kopasta!
Meillä suosikkiresepti on edelleen tämä :) Ei oo tarvinnu käydä ulkona syömässä pizzaa kun kotona saa näin hyvää tehtyä...
http://www.fast.fi/easydata/customers/funcfood/files/blogikuvat/kaisa_bodypizza.jpg
Kokeiltu on ja voin todeta että dieetillä tuo on aevan törkeen hyvän makuinen mättö! Toki päällysteet vaikuttaa aika pitkälti, mut suht´vähärasvaisenakin tuo on hyvää! Suosittelen kaikille diettaajille ja Faidralle kiitokset respasta!! :thumbs:
e. Ja siis meneehän tuo toki ihan massakaudellakin.
Meillä suosikkiresepti on edelleen tämä :)...
Kiitos Faidra, todella hyvää oli ;)
Hamm kyll pitsa maistuu nii prkl paljon... varsin avovaimon tekemä tonnikalapitsa.. pitääkin ehottaa taas tän viikonlopun kruunaukseksi sitä. Ja sit vähä offtopikkia kui musta tuntuu et tän nettisaitin jengistä varmaa puolet on jollai välidietil tähä aikaa syksyä?
Hamm kyll pitsa maistuu nii prkl paljon... varsin avovaimon tekemä tonnikalapitsa.. pitääkin ehottaa taas tän viikonlopun kruunaukseksi sitä. Ja sit vähä offtopikkia kui musta tuntuu et tän nettisaitin jengistä varmaa puolet on jollai välidietil tähä aikaa syksyä?
En tiiä mut eiks se kevät oo paras aika dieetille, ellei johonki kisoihin tähtää. Talvella syödään PALJON ja treenataan kovaa :evil:
En tiiä mut eiks se kevät oo paras aika dieetille, ellei johonki kisoihin tähtää. Talvella syödään PALJON ja treenataan kovaa :evil:
Näinhän se menee massaa massaa vaan talvella niin tarkenee :D
huhhuh tekasin eilen tota faidran erikois body pitsaa ja löysin sisäisen leipuri virtuoosini ja on muuten hyvää :thumbs: eilen söin puolet treenin jälkeen ja tänään loput niin huh. on täyttävää ja hyvää :rock:
Joo tulihan se itekki patistettua mimmi leipomaan tonnikalapitsan ja voi morjes se oli hyvää siihe viel litra maitoa kylkee nii saa kyll hetke aikaa parempaa safkaa ettiä mailmasta ^.^
no allekirjoittanut ei ainakaa ole millää välidietillä vaan ihan kesäkunnon haku on menossa.kun pudottamista on vähän enemmän niin kun alottaa vähän aikasemmin niin saattaa jopa onnistua
Lauantai-illan herkkupizza Faidran Bodypizza -reseptillä:
2017
Hyvää! :kuola: Mun mielestä paljon parempaa kuin sellaiset kovat ja ohuet käppyräpizzat.
2017
Hyvää! :kuola: Mun mielestä paljon parempaa kuin sellaiset kovat ja ohuet käppyräpizzat.
Näyttää syötävän hyvältä! :lol: :kuola:
hulluhitsari
29.01.2009, 19:28
2017
Tulipa itsekkin kokeiltua Faidran resptein leivottua pitzaa ja herkkua oli :rock:
Tarttee kyllä tässä mahdollisimman piaan itsekki testata tuota Faidran reseptiä vaikkapa dieetillä..nytten täytyy tempasta nassuun tollanen kaupan pakaste pizza, kyviä jotkut nekin..onneksi en vielä ole dieetillä
Tein tälläsen kesällä. Pohja on tehty Faidran ohjeiden mukaan.
Täytteenä oli tomaattimurskaa, paistijauhelihaa, tonnikalaa, ananasta, tankoparsaa, sipulia sinihomejuustoa ja 10% juustoa.
Hyvää on ja ravintoarvotkin kohdillaan.:kuola:
Pitää koittaa vaikka ens viikolla taas kun on edellisestä noin pitkä aika.
Onko joku maistanut tuota Faidran pizzapohjaa soijajauhoilla tehtynä? Kiinnostaisi sen pienempi hiilarimäärä. Ei nuo arvot kyllä pahalta näytä sämpyläjauhoillakaan.
Lauantaina olisi tarkoitus tätä tehdä. :)
Onko joku maistanut tuota Faidran pizzapohjaa soijajauhoilla tehtynä? Kiinnostaisi sen pienempi hiilarimäärä. Ei nuo arvot kyllä pahalta näytä sämpyläjauhoillakaan.
Lauantaina olisi tarkoitus tätä tehdä. :)
Just äsken tuli soijajauhoilla tehtyä tuon Faidran ohjeen mukaan ja hyvää oli :thumbs:
Just äsken tuli soijajauhoilla tehtyä tuon Faidran ohjeen mukaan ja hyvää oli :thumbs:
Hyvä tietää. :) Pitää kokeilla ensi kerralla soijajauhoversiota.
Tänään tuli tehtyä sämpyläjauhoista ja oli todella hyvää ja täyttävää. Kun se liisterikasa oli pellin päällä, olin vähän skeptinen mitä tuleman pitää... Turhaa epäilin. :o
Mä teen itse sen käytännössä aina soijajauhoilla. Ei mun mielestä maussa ole mitään eroa tavallisiin jauhoihin verrattuna :)
Kuinka te saatte sen "liisterikasan" - niinkuin patske tuossa aiemmin osuvasti kuvaili - taputeltua tasaiseksi siihen pellille? Kostutetuin/öljytyin käsin, vai miten? Ite tein viikonloppuna tolla Faidran reseptillä ja ihan hyvää siitä tuli, mutta jouduin kyllä käyttään jauhoja HUOMATTAVAN PALJON ohjetta enemmän..
Ja toisekseen; en tiedä minkä kokoinen uunipelti Kaisalla on käytössä, mutta mä kyllä en saanu sitä 1,5 kertaistakaan taikinaa riittään koko pellille, vaikka kuinka yritin taputella pohjaa ohkaiseksi..
Mutta ettei menisi ihan vain valittamiseksi, niin todettakoon, että pohja oli kylä todella hyvä, eikä kyllä hävinny pätkääkään normi jauho-hiiva-vesi-jne pizzapohjalle. Joten kiitokset Faidralle reseptistä! :thumbs:
Siitä mössöstä ei ole tarkoitus tulla taikinan tapaista. Kun ohjeen mukaisen massan kippasin leivinpaperin päälle, tasoitin sitä vähän lusikan perspuolella ja thats it. Siitä tuli hieno lätty ja lähti komeasti leivinpaperista irti vaikka en mitään öljyä laittanut alle.
Mulla tuo 1-kertainen ohje riitti melkein koko pellille. Luulen(!) että kun lisäsit jauhoja, massasta tuli liian kiinteää ja siksi et saanut sitä riittämään koko peltiin. Tästä varmaan johtui myös sinun tasoitusongelma.
Kokeile ensi kerralla ohjeen mukaan eli älä laita enempää jauhoja.
Montako desilitraa toi 30g soijajauhoja on?
Siitä mössöstä ei ole tarkoitus tulla taikinan tapaista. Kun ohjeen mukaisen massan kippasin leivinpaperin päälle, tasoitin sitä vähän lusikan perspuolella ja thats it. Siitä tuli hieno lätty ja lähti komeasti leivinpaperista irti vaikka en mitään öljyä laittanut alle.
Mulla tuo 1-kertainen ohje riitti melkein koko pellille. Luulen(!) että kun lisäsit jauhoja, massasta tuli liian kiinteää ja siksi et saanut sitä riittämään koko peltiin. Tästä varmaan johtui myös sinun tasoitusongelma.
Kokeile ensi kerralla ohjeen mukaan eli älä laita enempää jauhoja.
OK, pitääpä ens kerralla kokeill aihan ohjeen mukaan turhia soveltamatta.. :rolleyes: Thanx.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.