Näytä koko versio sivusta : Fitsun kamppailut rautaa vastaan
Noniin, aloitetaanpa ihan alusta...
Treenailen siis kisoja silmällä pitäen ja puntin kanssa on tullut painiskeltua nyt vuodesta 1996...
Jyväskylässä elelen tällä hetkellä ja lähinnä opiskelen.
Ma 10.11. SATS
Klo:15.40-16.35
Kauheella vimmalla tuli tehtyä, mutta kyllä oli kevyttä tällä erää. Oli kuin siivillä ois tehny.
Päivän positiivinen miete: saatiin kouluhommia hyvin eteenpäin- paremmin kuin ajateltiinkaan. Päästiin jopa jyvälle hommasta. Sain mun ystävältä pari ihanaa sähköpostia, joissa toisessa oli oikeen kiva mietelmä, jonka aion tänään käydä läpi...
Jalkakyykky (no milläs muullakaan kyykätään kuin jaloilla? Käsikyykky?)
3x5 (102,5 kg)
Reisikoukistus
1x8 (35 kg) seisten, koskapa kone oli varattu... Sen vapauduttua:
2x6 (70 kg) istuen
Ranskalainen punnerrus käsipainoilla Hammer-otteella (tanko oli varattuna)
3x6 (12,5 kg)
Scott hauiskääntö
1x8 (10kg) penkillä, koskapa oli edelleenkin varattu käyrätanko...
2x6 (n. 30 kg) menin sitte välissä tekemään, kun ehdin sen miehen yhden sarjatauon aikana tehdä noi ojentajat ja yhden sarjan hauiskääntöäkin...
Jalkaprässi istuen 1 jalalla
2x6 (45 kg) Tätä vois toden teolla nostaa!
Vatsarutistus koneessa
1x20 (60 kg)
2x15 (60 kg)
+ stepperillä 10 min. noin reilu 100 strides/min. ja yhteensä 1072 strides... Muistin vaan!
Täällä paiskoo tuuli niin ikkunoita nyt ainakin, että laitettava suu suppuun ja kone säppiin, jotta ei mee sähköt kesken kaiken...
Kylläpäs on kovat painot kyykyssä, ja myöskin muissa liikkeissä! Tsemppiä treeneihin.:thumbs:
Kylläpäs on kovat painot kyykyssä
Katoin aluks, että onhan tää nyt varmasti naisten päivisalue. :D Tosi kovat raudat kyykyssä, ei kyllä monen naisen näe tuollaisilla romuilla tekevän. Jatka samalla asenteella eteenpäin. :thumbs:
Megamies
13.11.2008, 20:25
Katoin aluks, että onhan tää nyt varmasti naisten päivisalue. :D Tosi kovat raudat kyykyssä, ei kyllä monen naisen näe tuollaisilla romuilla tekevän. Jatka samalla asenteella eteenpäin. :thumbs:
Minä taas ajattelin, että mistä täällä vauhkotaan, en kattonut naisen reeneiksi... Kovat on naiselle kyykkät!
Selkä, rinta, op, pohje
Ti 11.11. SATS
Klo: 16.55-17.50 + 10' aerobista
Kulmasoutu tangolla
3x6 (77,5 kg)
Vinopenkkipunnerrus tangolla
3x5 (57,5 kg)
Leuanveto Hammer-otteella
3x6 (kevennys 30 kg, joka kyllä on ennemminkin sen laatan kiskomista perässä- taitaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä? Laitetaanpa testiin...)
Pystypunnerrus käsipainoilla yhtä aikaa
3x6 (15 kg)
Eka sarja kämmenet itseeni päin, vikat kämmenet eteenpäin... Yritin etsiä asentoa, jossa saisi parhaimman tuntuman asentoa. Ei löytynyt.
Vipunostot etunojassa käsipainoilla
2x6 (20 kg)
Pohjepunnerrus seisten
1x15
3x10 (100 kg+40 kg)
Dippi
1x8
1x6
1x7(BW)
Oli tarkoitus tehdä kutosia ja lisäpainoilla. Hiukka lipsu noi toistot, ja lisäpainoa en ottanu, koska noi kyynärpäät on tosta ojentajan kiinnityskohdasta edelleenkin arat, ja hiukka jopa turvonneetkin. Arvelin tuossa, että oisko ne voinu saada liikaa rasitusta, pieni lihasryhmä kun ovat, ja joka treenissä niitä jotenkin tulen treenanneeksi. Mietiskelin, että jos laittas ne nyt vaan lepoon loppuviikoks- siis jättäsin noi ojentajaliikkeet vaan kokonaan pois niin kauaks aikaa, että tokenevat.
+ päälle stepperillä (jossa ei kädet oli paikoillaan) 3 min., jonka jälkeen siirryin soutulaitteeseen 7 minuutiksi. Se kyllä hapotti selkää. Pitkästä aikaa sitä laitosta tuli siis koeteltua (vai koetteliko se mua...)
Stepperi oli EFX: 3'/130 str per min.
Concept soutulaite: 7'/1171 m/1- vastus (WOOHOU)
Kuuntelin biisiä, jossa sanat meni niin, että girls just want sex and money... Tuota vaan hoettiin koko ajan, heh. Tuli vaan mieleeni, että onkohan vaan ihan noinkaan taas. Joku tuntemuksiaan hetken mielijohteesta laittanu ylös paperille, ja siitä tehty biisi. Kaikkea ne laulaakin, ei voi muuta sanoa.
Päivän positiiviset:Kuulin mielenkiintoisesta työtilaisuudesta, johon sitten välittömästi hainkin. Toivottavasti paikka irtoo, ja saan jalan oven väliin, nimittäin työ on sitä, mitä toivoisin sen olevan tulevaisuudessakin- tosin vastuullisemmassa asemassa toki kuin tässä. Mutta alku se olis tääkin. Että tämä oli niinku ylipäänsä elämää ajatellen toiveita herättävä asia. Ja positiivista, että otin onkeeni.
Eilen oli kaks ilahduttavaa puhelua illalla. Toisesta tulin hyvälle mielelle muuten vaan ja toisessa sitte taas kerrottiin, että saadaan se kisunpentu näillä näkymin ens viikolla. Se oli ollu jo näyttelyssä ja voittanu jotain ruusukkeita, ja saanu hyvät arvostelut (ainoa "heikkous" oli nuori ikä tuomareiden mielestä, hih).
Yks esitelmä saatiin kans hyvään kuosiin ja hyville raameille tänään- samaa kuin eilen siis. Jatkan sitä huomenna ja koko viikonlopun- sitten se tuliskin olla valmis lähetettäväksi.
Sain pari kivaa sähköpostia tänään: toisesta selkis, että se tieteellinen artikkeli on nyt siis mennyt julkaisujonoon. Toisessa oli yhteistyösopparilupaus.
Että sellasta kivaa. Oli ikäviäkin uutisia, mutta yritän nyt keskittyä näihin kivoihin ja olla liikaa miettimättä ikävyyksiä. Ne selkiää aikanaan joka tapauksessa...
Luin illalla sen jutun, josta eilen mainitsin- ja se kyllä auttoi taas hahmottamaan elämää ja ikäviä tapahtumia eri suunnalta. Olen vain unohtanut, että niinkin asiat voivat olla, vaikka yleensä ajatukset ovatkin tuon suuntaiset. Jännä, että joku kirjoitus saa tavallaan palaamaan takaisin "ruotuun", sinne mistä jostain syystä lipsahti pois ja eksyi. Taisin palata omille urilleni, kiitos ihmeellisen ihmisen, joka elämään tippui kuin taivaasta. Joskus vaan tapahtuu käsittämättömiä asioita elämässä. Niitä kivojakin!
Kylläpäs on kovat painot kyykyssä, ja myöskin muissa liikkeissä! Tsemppiä treeneihin.:thumbs:
Kiitti tsempeistä:). Noi koivet on hiukka edellä tätä muuta hässäkkää, että silläpä on painot isohkoja (ehkä)...
Ilmeisesti riski ihminen
Joo, hehheheh:D. Eipä ihan himpulammasta päästä tosiaankaan... Kisadieetillä tosin kovaa vauhtia, että tavoitteena ois sirkistyminen, ei sen puoleen...
Minä taas ajattelin, että mistä täällä vauhkotaan, en kattonut naisen reeneiksi... Kovat on naiselle kyykkät!
On ne vaan naisen treenejä:lol:. Tietääkseni ei ainakaan sukupuoli ole vaihtunut itsestään, hih;).
Juu, kiitti. Ylös oon vielä toistaiseksi päässy rautojenki kanssa:o
Vähä tulee myöhässä nää treenipäivitykset, mutta kun en saanut alkuviikosta aikaiseksi, vaikka olin päättänyt tämän projektin aloittaa, niin aloitan nyt sitten hiukan takaperoisesti vain...
Käveleskelin tuolla kosteassa pihailmassa- kyllähän se aina hyvää tekee, vaikka ilma ei suosiskaan. Ja kyllähän mä sateesta tykkään- yleensä. Romanttista ropinaa. KÄvelin ihan happihyppelyn merkeissä, en nyt justiinsa sille pipo kireellä dieettiä varten.
31'/avg. 128/max.151
Eli sykkeet melko korkeet, vaikka kävelin hitaasti=normaalisti. Toi max. on siks noin iso, kun jouduin minuutin verran, ellen pariki hölkätä, kun oli liian vähän vaatetta päällä ja paleli. Oli syke siinä 125-130 välillä muutoinkin aina kun katsoin. Hyvä verrata, että viime dieetillä en edes juosten saanu kuin 110-115 sykkeeks (ellen sitten rykiny ihan täyet). Varmaan vaikuttaa se, ettei justiin aerobista ole nyt harrastellut yli vuoteen eli kuntotaso laskenu. Mutta saattaa osasyy olla sekin, että täällä tuppaa noi maastot olemaan huimasti vaihtelevammat kuin lakeuksilla. Jossei nyt tuntureita, ni sellasia pieniä mäennyppylöitä tai tasasen nousevaa/laskevaa. Ku ennen oli vaan tasasta, meni minne hyvänsä.
Aamun kurppa
Reilu 20'/2 kertaa keho läpi...
Alaselkään sattuu aina lantionnostoissa... Jumitusta?
Jälleen ystäväni Gymstick viihdytti minua tossa eteis"aulassa"(just... ihan kun nyt ois joku muka kauhee lukaaliki...). Meni taas myöhäiseks voimistelu. Oisin kyllä ehtiny aikasemminkin, mutta kun pirskatti vieköön ostin tänään Karvisen elokuvan, enkä malttanukaa lopettaa kattomista. Sehän oli ihan älyttömän hyvä, heh. Aukee hyvin ainaki, jos vähääkään tietää koiran ja/tai kissan elämästä... Aivan sulonen leffa. Oon ihan ala-asteelta asti tykänny koko karvisesta, piirrelly sen kuvia ja lukenu ja hamstrannu sarjikset ym., ni oishan se pitäny tietää, että tosta tykkään!
Päivän positiiviset uutiset: Tieteellinen artikkeli on nyt lähetetty, jeejee! Julkaisuun meneekin varmaan tovi, mutta silti... Sain sen tutkimusassistentin jobin! Pieni homma, mutta aina eduksi ja hyvä saada vähän itteensä johki ees sinnepäin minne suuntaa... Norjasta soitettiin, että kisu saapuisi ensi keskiviikkona Suomeen. Voi ei ku meinaan ihan puhjeta onnesta! En ees muista, millon oon ollu näin täpinässä siis tällä lailla tällä fiiliksellä... Toivottavasti kaikki menee sitte kuitenki ihan hyvin, eikä tuu mitään suurempaa takapakkia...
Ainiin, tuli uus FLEX. Tulee iltarentouttavaa luettavaa... Kiva! Ziviele Raudoniene on kyllä tätä nykyä aikalailla kympin pakkaus, ei voi muuta sanoa... WOW! Nätti typsy oikeen...
Reidet, kädet, vatsa
Jalkaprässi istuen
2x10 (70 kg)
Reisiojennus 1 jalalla
3x8 (55 kg)
Askelkyykky käsipainoilla
2x8 (22,5 kg)
Pushdown taljassa
2x10 (75 kg)
Hauiskääntö seisten
2x10 (10 kg)
Kylkirutistus käyräpenkillä
2x15
+aerobista crossarilla 10'/1160 strides total
Joku pieras. Yhteen jätkään mä sen lemun kyllä yhdistin... Ja mulla kun on geeniperimässä joku paskanhajun kammogeeni, ni meinasin yrjötä. Hehheh. Ja mä muka maalta. No en ihan, mutta silti pitäs kestää.
Päivän positiivinen: Sain hoideltua muitakin asioita vihdoin ja viimein kuin kirjallisia... Ehdin tehdä MELKEIN kaikki mitä pitikin. Lentoasemalta soitettiin tarkka aika, lento ym. kisustaaaaa. On muuten ihan jätkän näkönen.
Ja oli syytäkin! Damn, että otti kipeeeeeetä!! Ihmettelihän se miten mä mukamas niin jumissa voin olla (eikös ne hierojat aina?). Tosin mä tiedostin tämän kyllä jo itekin... Ja tukkoseltahan tää kroppa on tuntunuki, ei sen puoleen...No, hyvä, että apua löytyy (ja siihen vois itekin vaikuttaa... Jospa tää taas motivois...)
Handyjä se ei hieronu ollenkaa. Ens kerralla siis vois... Oli ihan hyvä ja sopiva hieroja, ei sen puoleen. Eikä niksautellut rankaa onneks (en oikein siitä pidä, tulee niin aroiks nikamat sen jälkeen...).
Hitto ku pyörrytti sen jälkeen! Ihan heitätti nii, että jouduin pukiessa ottaman oikeen sivuaskeleen. Sanoinki, että halpa känni. Joo-o. Olipa taas muka hyvä lohkasu, heh. Halvemmaks parilla sidukalla ois tullu. Mutta sanoin vaan, että no eipähän tuu krapulaa kuitenkaa...
No, seuraavan kerran sitte muutaman viikon päästä ois tarkotus ainaski...
Pe 14.11.
Klo:11.30-12.30 SATS
Alatalja
2x10 (85 kg)
Penkkipunnerrus käsipainoilla
3x10 (22,5)
Ylätalja kapealla
3x10 (70 kg)
Viparit sivulle
3x8 (12,5 kg)
Pamautin sormeenikin, auts:thumbs:...
Illalla sitte poltin sormen uunissa
Viparit taakse
2x10 (15 kg)
Ristikkäistalja
2x10 (30 kg)
Pohjepunnerrus seisten
4x15 (100kg+30kg)
+ aerobinen 10' crosstrainerilla total 1020/crossramps 13/nopeus oli sitä hiukan yli 100
Kevyt treeni oli kyllä...
Että mä oon väsyneen näkönen...
Päivän positiivinen miete:Sain ihqulta ihmiseltä mielenkiintoisen puhelun ja oli kiva jutella. Siiiiis NIIIIIIIIIIIIIN mielenkiintosta! Sain käytyä hierojalla. Huomasin dieetin purreen.
Ja viikonlopun "viettoon"...
Tuossa nyt on kuvia, jotta saa seurattua dieetin etenemistä. Hiukka on sumeeta kuvaa, mutta jospa niistä nyt hiukka linjaa sais selville. Ja kolme lamppua palanu eteisestä eikä enää ole kuin yksi, joten siitä hämäryys. Onkohan seuraavat kuvat sitte pimeessä oettuja;)?
Tuossa nyt on kuvia, jotta saa seurattua dieetin etenemistä. Hiukka on sumeeta kuvaa, mutta jospa niistä nyt hiukka linjaa sais selville. Ja kolme lamppua palanu eteisestä eikä enää ole kuin yksi, joten siitä hämäryys. Onkohan seuraavat kuvat sitte pimeessä oettuja;)?
siis onko näihin kuviin jo dietattu?
siis onko näihin kuviin jo dietattu?
Juu, - 3kg eli eipä juurikaan vielä mahdottomia, mutta jotain sentäs... Ei kyllä uskois, ei sen puoleen, heh. Mutta Toivossa on hyvä elää (sanoi lapamato jne,), että toi rasva tosta liukenis vielä ennen kevään kisoja... Ja pakkohan se on, kun sen eteen kerta tekee töitäki!
Järjettömät painot sulla on. Käys kokeileen voimanostoa ;)
Kyllä noista kuvista selvän sai. Onhan tuossa polteltavaa, mutta on sulla aikaaki. Viimeksikki sait ittes tosi upeeseen kuntoon. Kunhan vaan motivaatio pysyy korkealla! Tsemppiä dieetille!:thumbs:
MassFuture
16.11.2008, 02:33
on se vaan kova naiseksi. Sarjapainot melko hyvää luokkaa ja muutenkin hemmetin hyvä kehokin.
ja jälleen G- kepin kans tuli voimisteltua kroppa läpi...
18'/2 kierrosta... Ois siis voinu tehdä kolmannenkin, mutta oli nii hiki ja kuuma jo tostaki...
Järjettömät painot sulla on. Käys kokeileen voimanostoa ;)
Kyllä noista kuvista selvän sai. Onhan tuossa polteltavaa, mutta on sulla aikaaki. Viimeksikki sait ittes tosi upeeseen kuntoon. Kunhan vaan motivaatio pysyy korkealla! Tsemppiä dieetille!:thumbs:
Jööö, tekis kyllä mieliki koklata vähä sen suuntastaki, ku noita penkkipunnerruskisojaki joskus käyny kokeiltua... Vaatis varmaan hiukka tuota tekniikkaaki kyllä semmoset kisat, ei sen puoleen...
Poltettavaa on, mutta joo, onhan tuota aikaakin vielä. Ja viime vuonnakin se kunto jäi vähän viittä vaille valmiiks...
on se vaan kova naiseksi. Sarjapainot melko hyvää luokkaa ja muutenkin hemmetin hyvä kehokin.
:)Heh, kiitos vaan TulevaisuudenMassalle:)...
Ma 17.11.08
Klo: 14.25-15.05 SATS
Kyykky
3x5 (102,5 kg)
Ohessa siis virioo hommasta. Ja alemmas en sitte oo koskaan kyykänny, enkä kyykkää, ku ottaa perseeseen liikaa, samoten polviin. Vaikka kuinka mussutettas ja on mussutettuki
http://www.youtube.com/watch?v=5WoZlumzGR8
Reisikoukistus
3x6 (70 kg)
Prässi istuen 1 jalalla
2x6 (50 kg)
Vatsarutistus
3x15 (60 kg)
+aerobista peräti 31 min./crossramps 6-13/total 2480
Lipsahti hiukka liikaa, ku tuli Dr. Phil, jossa oli mielenkiintonen, vaikkakin oksettava jakso. Valheenpaljastuskoneella paljastu insestitapaus. Sellasia vekottimia sais kyllä apuna ollaki tollasissa ja monessa muussaki!
Päivän positiivinen: Keskiviikkona tuleepi se kisu, joten siitä kuulu kivoja uutisia, oli kovasti näyttelyssä kehuttu Norjassa. Voi että kun mä oon niin tohkeissani siitä! Saatiin hyvä kurssiryhmätyö aikaiseksi ja palautettuakin se jo! Uimakoululainen ilahtui ja ilahdutti.
Ex-Tavis
17.11.2008, 23:37
Lipsahti hiukka liikaa, ku tuli Dr. Phil, jossa oli mielenkiintonen, vaikkakin oksettava jakso. Valheenpaljastuskoneella paljastu insestitapaus. Sellasia vekottimia sais kyllä apuna ollaki tollasissa ja monessa muussaki!
Hei joku toinenkin oli salilla ja katsoi tuota jaksoa! Mullakin meinasi käydä samoin kun en millään halunnut lähteä ennen miehen valheenpaljastuskoneen tuloksien kertomista. Lopulta päädyin vain venyttelemään telkkarin ääressä ja katsomaan sen osion loppuun. Oli todellakin järkyttävä tarina. :(
Hyviä treenejä jatkossakin!
Jonna1983
18.11.2008, 11:51
Se oli muuten todella karsea jakso! Katsoin myös sen edellisen ja olin ihan varma, et ne muijat valehtelee. Eilisessä jaksossa siitä kundista sai kyllä aika oksettavan fiiliksen.. tänäänhän siihen tulee vielä jatkoa eli pitänee yrittää katsoa ainakin loppu siitä!
Hullu nainen oot kyllä reenaamaan! Hurjan paljon tsemppii dieettiin ja reeneihin :rock:
Ti 18.11. SATS
Klo: 12.05-13.00 + aerobista 10'
Kulmasoutu tanko
3x6 (77,5 kg)
Leuanveto leveällä otteella
3x6 (30 kg)
Pystäri kp yhtä aikaa
3x6 (15 kg)
Kämmenet eteenpäin, ei sattunut sillee kyynärspäihin...
Takaolkapäät taljassa seisten
2x6 (15 kg)
Reversed pec dec
3x6 (30 kg, 40 kg, 45 kg)
Pohje seisten
1x15 (100 kg+40 kg)
3x10 (100 kg+50 kg)
+ crossaria 10'/1060/sama vauhti
Jätin siis vinopenan pois noiden kyynärpäiden takia. Mutta tein silti pystärit, kun noi olkapäät on nii kehitystä vailla kuiteskin.
Ainiin, vois laittaa mittojakin ylös, ihan meinaa taas unohtua...
Päivän positiiviset: Sain pari ahaa- elämystä eräästä ikävästä asiasta, mikä sitten jo melkein muuttu parempaan suuntaan- iso merkitys sillä ainakin on loppujen lopuksi. Hmm, hyvä juttu. Olen saanut tehdyksi hyviä juttuja muille ja tullut hyvälle mielelle siitä, se on myös auttanut mua. Kävin töissä ekaa päivää ja oli ihan kivaa! Mukava, kun saa tehdäkin jotain ja muutenkin muuta kuin pelkkää hieromista. Hierojat kun on erikseen, mutta no juu...
3x6 (30 kg)
Onko nää tehty kevennettyinä vai miten?
Jonna ja Ex-tavis...
Kattoko teistä kumpikaan sitä toista jaksoa? Mä en:(. Voi öllö mä sanon. Kas kun sieltä yleisöstä ei kukaan tullu sitä äijää listimään... IHME! Oli kyllä sellanen paska, että palleista hirteen vaan. Kuohinta ainut vaihtoehto, jos meinaa yhteiskunnassa vielä elellä tollaset. Ja joku estolääkitys:mad:
Jonna1983
19.11.2008, 12:04
Jonna ja Ex-tavis...
Kattoko teistä kumpikaan sitä toista jaksoa? Mä en:(. Voi öllö mä sanon. Kas kun sieltä yleisöstä ei kukaan tullu sitä äijää listimään... IHME! Oli kyllä sellanen paska, että palleista hirteen vaan. Kuohinta ainut vaihtoehto, jos meinaa yhteiskunnassa vielä elellä tollaset. Ja joku estolääkitys:mad:
Joo, mä katoin. Se äijä kuulee jotain ääniä päässään kertomansa mukaan :D Niin ja se läpäs toisen valheenpaljastustestin. Et sillai. Vissiin tulee jossain vaiheessa vielä jatkoa. Mielenkiinnolla odotan! Meitsi on ihan koukussa Dr. Philiin :lol:
Ex-Tavis
19.11.2008, 14:04
En kattonut, mutta hyvä että Jonna infosikin jo meitä :D. Tuon ohjelman ajankohta on ollut täydellinen iltapäivätreeneille, joten mikäs sen mukavampaa kuin katsella tohtoria loppuaerobisia tehdessä. :lol:
Kyykky
3x5 (102,5 kg)
Ohessa siis virioo hommasta. Ja alemmas en sitte oo koskaan kyykänny, enkä kyykkää, ku ottaa perseeseen liikaa, samoten polviin. Vaikka kuinka mussutettas ja on mussutettuki
http://www.youtube.com/watch?v=5WoZlumzGR8
Johtuiskohan tuo polvikipu osittain tekniikastakin; näyttää lähtevän liike aluksi polvista, eikä lantion seutuvilta.
Jonna ja Ex-tavis...
mitään lääkitystä. Rikoksentekovälineet tulisi menettää valtiolle.
mitään lääkitystä. Rikoksentekovälineet tulisi menettää valtiolle.
totta!
Joo, mä katoin. Se äijä kuulee jotain ääniä päässään kertomansa mukaan :D Niin ja se läpäs toisen valheenpaljastustestin. Et sillai. Vissiin tulee jossain vaiheessa vielä jatkoa. Mielenkiinnolla odotan! Meitsi on ihan koukussa Dr. Philiin :lol:
No justiinsa. Oli sitte ollu aikaa opetella, kuinka siinä testissä käyttäydytään:mad:. Vai ääniä... Siihenhän ne viime kädessä vetoo sitte monet. Vastuu omasta käyttäytymisestä on hyvä siirtää vaan sitte "jollekin äänelle", ni ei oo ite "tavallaan" tehny mitään:evil:.
Pe 21.11.
Klo: 17-17.30 SATS
Reidet, kädet, vatsa
Jalkaprässi istuen
2x10 (70 kg)
Reisiojennus 1 jalalla
3x8 (55 kg)
Askelkyykky tangolla
1x10n (50 kg)
1x8 (50 kg)
Hauiskääntö seisten käsipainoilla Hammerote
2x10 (10 kg)
Kylkirutistus selkäpenkillä
2x15
Ojentajat siis jätin tekemättä. Autolla ajelu ei oo oikein kyynärpääystävällistä touhua sillon kun niissä jotain fibaa on... Oon niitä nyt lääkinny ja pidelly levossa mahdollisuuksien mukaan, mutta vielä ne oirehtii. Ei tosin pahoin, mutta silti sen verran, että tiedä, että jotain on...
En siis torstaina treenannut, kun olin niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin väsynyt. Olin ajellut noin 8h eli Hesaan ja takasin. Ja yöllä vasta kolmen-neljän välillä takasin. Enpä kerennyt kuin kahdeksaan nukkua, kun piti singahtaa kouluun ja töihin. Hiukka oli kyllä pönttö puoliteholla koko päivän. Katsoin parhaaksi siis siirtää tän viikon treenit to-pe -> pe-la. Ja ihan tyytyväin oon siihen päätökseen. Ei siitä hommasta torstaina ois mitää tullu. ON pari viime yötä sitte nukuttanut ihan kivasti.
Hain siis sen kisun sieltä. Ja mulla kun tunnetusti on sellanen säkä, että mikään ei mee kaavojen mukaan vaan aina jonku mutkan kautta, ja näin nytkin. Kissa kyllä tuli, mutta papereita ei missään. No, eihän ne kisua anna, jossei oo paperit kunnossa...
Siinä alkoi sitte varsinainen selvittelyrumba, joka kesti sen pari tuntia. Kunnes selvis, että Oslosta oli kisu lähetetty, ja sen jälkeen huomattu, että paperit oli pöydällä... Laittoivat sitte seuraavaan koneeseen, mutta kukaan ei muistanu ilmottaa Suomen päähän mitään... Noooh, sieltä ne paperit sitte saapu, mutta tulli oli jo kiinni, joten kävelimme rahdilta itse lentoasemalle (jossa otetaan ihan muuta kuin eläimiä yleensä vastaan...). Ja siellä jos missä kesti... Mies soitteli sinne tänne ja avot- tullimaksuhan siitä kissasta vielä meni!!! EU- maista kai ei ois menny, mutta kun Norja RINNASTETAAN kaikessa EU-maahan, mutta tulliasiossa onki poikkeus. Voi perse, no TIETYSTI!!! Mitenkäs muutenkaa??! Eihän mulla tilillä mitää rahaa ollu, kun bensoihin menivät ja Visakin ihan tapissa, joten ei voinu luotollakaa ottaa. Lisää puheluita... Ja sain onneks laskun mukaani. Oon nyt sitte Suomen valtiolle velkaa...
Kisu on kyllä söpö ja kiva, tosi vilkas. Koko ajan jotain höpsöilemässä. Tuo kyllä iloa ja elämää tuollainen hupsu tänne! Erkki- kisu on ottanu uuden asukin vastaan oikeen mielellään ja iloisena... Pari kuvaakin ohessa. Siinä on sellasta jännää glitteriä karvassa, mikä kimaltaa. Nenässäki sellasta, vaikkei kuvassa näykään.
Tuli taas tosi TREENIjuttua. Sikspä ne loppuun laitanki, että jossei jotakuta kiinnosta, heh. Mutta sitte taas itellä ainakin on niin, että moni asia vaikuttaa treeniin ja dieettiin- niinpä nyt tämäkin...
http://s247.photobucket.com/albums/gg131/Miiiiu/?action=view¤t=Countyisclimbing.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg131/Miiiiu/?action=view¤t=Spliini.jpg
Johtuiskohan tuo polvikipu osittain tekniikastakin; näyttää lähtevän liike aluksi polvista, eikä lantion seutuvilta.
Jaa-a... Voipi olla. Laitan tässä joskus kepin kanssa kikkailut, kun yritän eri tekniikoilla vedellä kyykkyä... Vammasen näköstä, mutta minkäs teet, kun ei taida olla ihan mun juttu toi kyykkäys, anatomisistaki syistä...
Jaa-a... Voipi olla. Laitan tässä joskus kepin kanssa kikkailut, kun yritän eri tekniikoilla vedellä kyykkyä... Vammasen näköstä, mutta minkäs teet, kun ei taida olla ihan mun juttu toi kyykkäys, anatomisistaki syistä...
Samaa ongelmaa täällä. Ei vaan liikkuvuus oikein anna periks.
La 22.11.
Klo:14.25-15.25
Selkä, rinta, op, vatsa
Soutukone
1x10 (60 kg)
2x10 (70 kg)
Rintaprässi
2x10 (60 kg)
Ylävetokone
1x10 (125 kg)
2x10 (120 kg)
Viparit sivulle
3x8 (10 kg)
Reverse pecdec takaolkapäille
2x10 (35 kg)
Pecdec
1x10 (25 kg)
2x10 (30 kg)
Vatsakone
3x15 (60 kg)
+ crossaria 10'/total 1108/6 cr
Tein vähä eri liikkeitä kuin olisi ollut määrä, kun kaikki, jota oisin tarvinnu, oli alituiseen varattu tai sitte uumoilin säästäväni kyynäriä sillä, etten tee käsipainoilla (vaikka ne joo oiski hyviä, ku rasittaa kokonaisvaltasemmin ja edistää koordinaatio jne....). Mutta nyt poikkeuksena näin, ni ei tartte sen käsipainon kanssa tasapainoilla- aina ne nivelet jotenki on hommissa niiden kans enemmän koko ajan. Huomaskin kyllä, että koneilla tehden ei kipuja tullut:)...
Jäipä sitte treenivihko kotiin, mutta tietysti puhelin on aina mukana:D... Ihan näppärä siihen on merkitä kyllä! Ja jos ois oikeen ite saanu puhelimen suunnitella, ni se ois sellanen, johon saiski noi treenit mahtavasti tallennettua ja jokaista liikettäkää ei tarttis erikseen kirjottaa, että ne tulis jostain muistista suoraan. Tulokset ym. vaan tarttis merkata. Ja sitte piuha koneeseen, ja suoraan blogiin sais siitä siirtää tiedot. Oispa näppärää:rock:. Mutta taitaa olla ihan utopiaa vielä jokusen vuoden- tai ei ne taida tollasiin ominaisuuksiin ees panostaa, ei sen puoleen... Jospa ite joskus sais tilata sellasen persoonallisen puhelimen, johon sais kaikenlaista ominaisuutta ite valita. Mä haluisin ainaki nää: hyvä kamera+videokuva, läppämalli, pinkki-hopea, viestien kirjotus näppärää ja hymiöt valmiina, muistiinpanotoiminto kehittyny, samoin kalenteri, ei iso ja painava, hyvä iso näyttö, laskin, maailman kello, kääntäjä, muunnin (esim. rahayksiköt), ihana herätys torkulla, kello näytöllä, muistutin... Sellanen ku ois,ni hyvä:lol:!
En tiiä, tänään on taas tehny mieli suklaata ja karkkia ihan tajuttomasti:p. Se alkoi jo eilen, niin eihän se mihkään oo lähteny, ku ei mitään oo saanu:sweat:. Pää on ollu samoin molemmat päivät kipeenä. Hemmetti soikoon, mikä silläki on mukamas... Ehkä noi viime viikon epärytmit vaikuttanu ja ens viikon helvettistressi, joka onneks on jo maanantaina het aamusta ohi... Ja voihan se olla toi makeenhimon vierotusoirekin.
Tänään ois fitnessplikkojen pikkujouluiltamatkin. Tekis kovasti mieli mennä, tutustuis uusiin ihmisiin ja näkis jo hieman tuttujaki sekä vois kuulla kulumisia kisanneilta... Mutta mitä ku nuppia särkee ja kyrsii ja siellä näkis kuitenki kaikkee ihanaa syömistä, niin en tiiä meniskö se sitte itsekidutuksen puolelle... Ja oisin halunnu siellä käydä tossa päiväsaikaan, enkä näin myöhään, ni oisin vielä ollu ees pirteenä. Mutta nyt jo niin väsyttääki, ni voevoe:confused:. Sitte vaan ottaa pattiin, ku ei saa aikaseksi mitään sosiaalisia kontaktejakaan, täällä vaan yksistään keskellä Suomea ilman kavereita. Mutta eipähän sitä kehenkää tutustu, ku vaan kotona könnää, että osaltaan omaki vika. Paitsi että eri elämäntilanteessa ois premmat chaanssit voimien ja ajanki suhteen, ei sen puoleen. Se puolustukseks:o.
Mä en saa kuvaamiani DVD- levyjä näkymään. Ja niistä pitäs saada esitelmä aikaan maanantaihin mennessä... Ja kun en oo taas ikään kuvannu tollasella (enkä paljon millään muullakaan kuin kännykällä ja digikameralla), ni oishan siinä varmaan jotain pitäny tehdä toisin. Oon mä niitä kyllä jo katellu, että siellä kyl tavaraa on, mutta hemmetti mikä siinä ny mättää kun ne ei näjy! Pitäs olla kyllä enemmän jyvällä tekniikasta, ni kaikki nykysin sujuis vaivattomammin...
Tarttisin sykemittariakin tiistaiks, mutta saan sen patterinvaihdosta vasta perjantaina. Tehtävä tulee olla tehtynä torstaiks. Jotta saa taas miettiä, että mistä sellasen saa lainaks tai jotain... Kysyn kyllä sieltä kaupasta, vaikka eihän niil varmaan mitään lainakappaleita siellä oo, heh. Ei se nyt mikään autokauppa ole. No, saapahan taas lisämietittävää, ku asiat ei mee niin sanotusti putkeen. Ja ku kaikki tututki niin kaukana, että ei paljo auta:(.
Enkä ä viihdy näin likasessa ja sekasessa kämpässäkää, mutta ku siivoomisen edelle menee aina kaikki muut asiat...
Semmoset avautumiset nyt tällä erää, tsori...
Mutta jottei menis ihan urputtamiseks, ni pitäs nyt keksiä vielä jotain positiivistaki: Kisu on valloittanu mielen, mutta "vanhaki" kissa tuntuu entistä ihanammalta! Treenit suju ihan kivasti ilman mitään tuskia. Sain tehtyä kouluhommia eteenpäin... Opin käyttämään yhtä kalenterihommaa koneella! Eilen sain jopa tehtyä pari sellasta tositosi tärkeetä tehtävää, jotka saattaa olla aika ratkaiseviakin jopa...
Että paistaa se aurinko välillä risukasaanki, vaikka välillä pilvistä onki:)!
Lueskelen runoja ja aforismeja, ja nyt on sellanen fiilis taas, että niistä ois apua johonkin. Summittain valitsen yhden sivun ja sen lauseen, ja kirjoittelenpa tänne... Ne sattuu yleensä justiin sopiviks siihen hetkeen/päivään, kumma kyllä...
"Heti kun luotat itseesi, tiedät miten pitää elää."-Johann Wolfgang Von Goethe-
Sunnuntaina 23.11.08
Kävelyä tuiskeessa- siis viiman ja lumen tuiskeessa 52 min. Oli kyllä NIIIIIN punaset posket sen jälkeen ja kuumotti kauan aikaa. Kiva fiilis aina pihalta tullessa...
Reidet, kädet, vatsa
Ma 24.11. Klo: 15.35-16.25
Jalkakyykky Smith
3x5 (70 kg)
PIiiiitkästä aikaa (ainaki siltä tuntu)tällä keinoin. Otin videolle Smithin kans kyykkyä painoilla ja ilman, kapeella jalka-asennolla että leveellä. Kapeella meni vähä syvemmäs, mutten mä hemmetti pääse niin alas kuin jotkut nimeltä mainitsemattomat kyykkykunkut! Eikä ees kiristä mistään, töppää vaan "ihan ilman syytä"...
Siinon leveetä ja kapeeta ihan ilman painolastia Smithissä, mutta aijai, syvemmälle se vaan ei mee:mad:. There's something wrong with me... Harjotuksen puutetta? Niinhän se on, että lahjattomat treenaa- joten harjoitukset jatkuu...http://www.youtube.com/watch?v=pqdLDAqLkjQ
Reisikoukistus
3x6 (70 kg)
Ranskis Hammerotteella kp
3x8 (10 kg)
Varovaista alotusta, mutta ihan hyvältä tuntu- tosin ei varmaan ois tuntunu isommilla painoilla...
Scott hk kp Hammerote
1x10
2x8 (10 kg)
Sama homma täällä...
Prässi 1 jalalla
2x6 (50 kg)
Vatsat käyräpenkillä
3x15 (BW)
+ crossarilla 15' (5 min. extraa kun jäin suustani kiinni...) 1636/6/n.115
Paino oli tullut alas viime viikkoisesta -0,6 kg...
Kisujen höpsöilyä on ollu ihan kiva seurata:lol:. Vaklivat toisiaan salaa, ja kun toinen ei huomaa, säikäyttävät. Ja pelmuuttavat täällä joka paikkaa, toinen kanniskelee suussaan tavaraa joka paikkaan. Mm. tyhjiä vessapaperitötteröitä kaivaa jostain ja kiikuttaa sitte keittiöön. Ja kun tää vanhempi kisu on kiltti, niin toinen räiväilee senki puolesta: pienempi tiputti keittiön pöydältä leivän, ja toinen sitte istu kiltisti lattialla ja katseli, että millon se leipä tippuu. Ja kun niin kävi, raksi juustot pois ja nuoli voit päältä:p.
"Parempi elää päivä leijonana kuin sata lampaana" -Tunnuslause italialaisessa 20 liiran kolikosta n. vuodelta 1930-
Sopii vallan hyvin kyllä leimahtaviin italiaanoihin...
Rautateemu
24.11.2008, 22:39
PIiiiitkästä aikaa (ainaki siltä tuntu)tällä keinoin. Otin videolle Smithin kans kyykkyä painoilla ja ilman, kapeella jalka-asennolla että leveellä. Kapeella meni vähä syvemmäs, mutten mä hemmetti pääse niin alas kuin jotkut nimeltä mainitsemattomat kyykkykunkut! Eikä ees kiristä mistään, töppää vaan "ihan ilman syytä"...
Siinon leveetä ja kapeeta ihan ilman painolastia Smithissä, mutta aijai, syvemmälle se vaan ei mee:mad:. There's something wrong with me... Harjotuksen puutetta? Niinhän se on, että lahjattomat treenaa- joten harjoitukset jatkuu...http://www.youtube.com/watch?v=pqdLDAqLkjQ
Millos oot viimeksi venytellyt etureisiä? Entäpä pääsetkö kyykkyyn ilman mitään tankoa? Liikkuvuutesi on kyllä aika heikkoa luokaa, jos ei tuon alemmaksi pääse.
Big Evil
24.11.2008, 23:05
Tuollainen smith-kyykky-versio on kyllä sitä luokkaa että tuon opittuaan on naimisissa smithin kanssa sitten lopun ikäänsä. Jos haluat opetella sitä vapaata kyykkyä, niin ota seuraavaksi video, missä teet:
- kepillä kyykkyä niin alas kuin pääset leveällä sekä kapealla asennolla selän pyöristymättä ja niin alas kuin pääset kun annat alaselän pyöristyä, ja kun kyykkäät niin muistat viedä vähän persettä taakse, paino kannoilla ja istut myös jalkojen väliin
- tangolla sama
- sama kuin edelliset, mutta pieni koroke kantapään alla
Kyse ei ole mistään vittuilusta eikä viisastelusta, vaan ihan halusta auttaa jos haluat opetella kyykkäämään :)
Samalla saat vastauksia liikkuvuuteen ja että miten sitä voi parantaa.
Tsemppiä kyykkäilyyn. Itselläni oli aiemmin vastaava "ongelma" kyykyn vajavaisuuden kanssa. Kuvittelin silloin aina, ettei liikkuvuus antanut myöden kyykyn kanssa ja tein välillä sitä myös kantapäiden alla olevan korokkeen kanssa. Kun opettelin kyykkyä erään henkilön kanssa niin kyllähän sitä liikkuvuus antoikin periksi, oli vaan ns. uskalluksesta kiinni, eikä mitään korokkeitakaan tarvinnut. Huomasin harjoitellessa, että mulle ainakin etukyykky sopii paremmin.
Salipoliisi
25.11.2008, 13:10
Shut up and squat :D !
Kaikki Smith-kyykkyä jalat selvästi tangon edessä tekevät (joita riittää), lukaiskaapa Poliquinin mielipide kyseisestä tekniikasta:
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/question_of_strength_february&cr=
Eli jos välttämättä haluaa smithissä kyykkyä vääntää, niin jalat kannattaa laittaa suoraan tangon alle, kuten vapaalla tangolla kyykättäessä. Tosin tuollakaan tavalla Poliquin ei suosittele smith-kyykkyä pitkiä aikoja tekemään.
Itse en muutenkaan ymmärrä tuon jalat edessä smith-kyykkytekniikan pointtia. Eihän siinä rasitu juuri muut lihakset kuin pakarat. Etureisien kontribuutio itse asiassa on ko. liikkeessä vähäistä, sillä polvi (/sääri) ei tuossa paljon eteenpäin liiku. Samoin keskivartalon aktivaatio on olematonta, kuten myös takareisien.
Millos oot viimeksi venytellyt etureisiä? Entäpä pääsetkö kyykkyyn ilman mitään tankoa? Liikkuvuutesi on kyllä aika heikkoa luokaa, jos ei tuon alemmaksi pääse.
Toissapäivänä:mad:. Ei noi lihakset kiristä, kyllä se jostain muusta nyt vaan kiristää- sieltä päästä sitte ehkä?
Tuollainen smith-kyykky-versio on kyllä sitä luokkaa että tuon opittuaan on naimisissa smithin kanssa sitten lopun ikäänsä. Jos haluat opetella sitä vapaata kyykkyä, niin ota seuraavaksi video, missä teet:
- kepillä kyykkyä niin alas kuin pääset leveällä sekä kapealla asennolla selän pyöristymättä ja niin alas kuin pääset kun annat alaselän pyöristyä, ja kun kyykkäät niin muistat viedä vähän persettä taakse, paino kannoilla ja istut myös jalkojen väliin
- tangolla sama
- sama kuin edelliset, mutta pieni koroke kantapään alla
Kyse ei ole mistään vittuilusta eikä viisastelusta, vaan ihan halusta auttaa jos haluat opetella kyykkäämään :)
Samalla saat vastauksia liikkuvuuteen ja että miten sitä voi parantaa.
Sitä saa mitä tilaa... Eli seuraava video on sitten sun ehdottamaa otosta, ni katotaan saahaanko musta jopa kyykkäri aikaseks:eek:... Ois kyllä ihan kiva! Joo ja en ota vittuiluna, heh, kyllähän tossa on ihan selkeet neuvot ja hyvät pointit takana... Muistahan heittää kommenttia sitte noista kikkailuistakin...
Tsemppiä kyykkäilyyn. Itselläni oli aiemmin vastaava "ongelma" kyykyn vajavaisuuden kanssa. Kuvittelin silloin aina, ettei liikkuvuus antanut myöden kyykyn kanssa ja tein välillä sitä myös kantapäiden alla olevan korokkeen kanssa. Kun opettelin kyykkyä erään henkilön kanssa niin kyllähän sitä liikkuvuus antoikin periksi, oli vaan ns. uskalluksesta kiinni, eikä mitään korokkeitakaan tarvinnut. Huomasin harjoitellessa, että mulle ainakin etukyykky sopii paremmin.
Etukyykky ei sovi mulle, sen verran oon kokeillut. Siinä sain selän niin kipeeks ja säteilyoireita eli joku paino hermoa niiden koklailujen jälkeen. Saattaa johtua rangan muodosta, kelle se sopii ja kelle ei, mutta voishan sitä kokeilla sitte, ku toi kyykkyki luonnistuu helpommin, ni uudestaan (siinä vaan meni sillon sen 2-4 vkoa, että se selkä parani, ni tietty jännittää...)
Shut up and squat :D !
Kaikki Smith-kyykkyä jalat selvästi tangon edessä tekevät (joita riittää), lukaiskaapa Poliquinin mielipide kyseisestä tekniikasta:
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/question_of_strength_february&cr=
Eli jos välttämättä haluaa smithissä kyykkyä vääntää, niin jalat kannattaa laittaa suoraan tangon alle, kuten vapaalla tangolla kyykättäessä. Tosin tuollakaan tavalla Poliquin ei suosittele smith-kyykkyä pitkiä aikoja tekemään.
Itse en muutenkaan ymmärrä tuon jalat edessä smith-kyykkytekniikan pointtia. Eihän siinä rasitu juuri muut lihakset kuin pakarat. Etureisien kontribuutio itse asiassa on ko. liikkeessä vähäistä, sillä polvi (/sääri) ei tuossa paljon eteenpäin liiku. Samoin keskivartalon aktivaatio on olematonta, kuten myös takareisien.
Tosta tulikin mieleeni, että alunperinki sen opettelin tollee tekemään justiinsa ton takia- siis todella kauan aikaa sitten vielä kaiken kukkuraks! Kummasti ne jää sitte takaraivoon näköjään, ja sitte aina tekee vaan samalla tavalla miettimättä alkujuuria... Sitä ennen mulla vielä oli ne jalat siellä tangon alla:hmm:.
Smithin kans vaan on helppo tehdä kun ei tartte pelätä sitä taaksekaatumista, mikä alkaa huipata jo kepinki kans:rolleyes:... Ei pitäs päästää itteensä helpolla:mad::mad::evil:
Etukyykky ei sovi mulle, sen verran oon kokeillut. Siinä sain selän niin kipeeks ja säteilyoireita eli joku paino hermoa niiden koklailujen jälkeen. Saattaa johtua rangan muodosta, kelle se sopii ja kelle ei, mutta voishan sitä kokeilla sitte, ku toi kyykkyki luonnistuu helpommin, ni uudestaan (siinä vaan meni sillon sen 2-4 vkoa, että se selkä parani, ni tietty jännittää...)
Oukei :( no sit joo ei kyl kande tehdä sitä.
SATS
Klo: 15-15.55
Kulmasoutu tanko
3x6 (72,5)
Vinop. tanko
3x5 (55)
Leuanveto Hammer
3x6 (6")
Totesin, että kyynärpääystävällisin on tämä ote...
Pystis kp yhtä aikaa
3x6 (15)
Takaolka taljassa etunoja
2x6 (15)
Reversed pecdec
1x8 (45)
2x6 (50)
Pohje seisten
4x10 (150)
+crossarilla 10'/1074/115/6
Pyörrytti koko päivän.
En ennättäny syödäkään sillon kun suunnittelin, ku menin töistä kouluun ja esityksen pitämiseen. Nälissään pidin esitelmän ja ku sen jälkeen sitte söin, tuli maha kipeeks... Ja sen jälkeen salille. En oo koskaan syönnin jälkeen lähes suoraan menny salille, ja nyt vielä ku mahaan sattu, ni meinas olla 2/3 treenistä hiukka tuskallista... Mutta nyt oli sellanen päivä, ettei oikeen ollu mahista ootella, et myöhemmin pääsis, kun ei nimittäin ois päässy.
Mua väsyttää niin, että toivon olevani unessa klo:22.30, soooo, pidemmittä puheitta jätän lurittelut nyt...
Iltasella justiinsa vetelin jumpan, ja nyt ramasee...
20'/2 kierrosta
SATS
Klo:16-16.35
Jalkaprässi istuen
2x10 (70)
Vihlo selkää, vaikka on istuen tehtävä homma. Ja siis ala-asennossa tietysti aina
Reisiojennus 1 jalalla
3x8 (55)
Askelkyykky kp
2x8 (22,5)
Tässä mä hengästyn ihan aina ja kovaa, vaikka muissa en hengästyiskää...
Pushadown talja
2x10 (75)
Suht ok, mutta varovainen sai olla. Se on joku väärä asento tai väärä liike jopa ilman painoja tai kantamusta tms., kun saattaa yhtäkkiä vihlasta...
Hausikääntö käsipainoilla
2x10 (10)
Kylkirutistus käyräpenkki
2x15
+kävely 10' (ku en crossaria ehtiny)
Olin sanoa "moi" yhdelle ihmiselle- varmaan kun oon aateluu, että onkohan se Pakkiksen Maddox. Varmaan joskus koitan kepillä jäätä ja kysyn, ni ei tuu vahinkomoikkauksia. Tosin on sitä nyt tullu jo morjesteltua joitain, kenen kaa sattunu oleen useamman kerran salilla tai ees jonku sanasen vaihtanu, ni ei kai se haittais sikäli.
Pääsin varmistamaan penkkiä(miten ne ees uskaltaa muhun luottaa?)
Samaa rataa tääki päivä eli eka kouluun, sieltä töihin ja äkkiseen salille, jonka jälkeen kuskiks uimakouluun ja sitte just ja just ehtii käydä kaupassa ostamassa jotain pakollisia ja sieltä jo kovalla kiireellä takasin hakemaan uimakoululaista. Eli puoli seiskan maissa kotona laittamassa ruokaa ja pakkaamassa seuraavan päivän laukkuja, laittamassa kamppeita kuivumaan ja eiku syömään (ja saa edelleen tehdä sen kahden lajin menuun näin kisojen alla...). Nyt ku kaikki oon saanu nukkumaan, ni pitäs vielä pakata oma laukku ja käydä suihkussa+ruokkia eläintarha... Ja sitte onki valmis taas nukkumaan. Huominen vielä on samanlainen superpäivä, ja sitte ei tartte enää näin myöhään heilua kuin heikkopäinen.
Kun vielä ehtis siivota ja hoitaa huushollin muutenkin, pyykit ja kaikki, ni hyvä ois... Risoo, ku joka päivä näkee, mitä pitäs tehdä ja silti ei oo rahkeita. Vessojen pesu, imurointi, pölyt, koulutehtävät jne....Muttei sitä vaan veny joka paikkaan, vaikken edelleenkään tykkää olla tälläsessä sekamelskassa. En kai mäkään aina jaksa muiden jälkiä olla siivoomassa, ei sen puoleen...
Kivahan ois vähä illasta rentoutuakin ja vaikka lukea, mutta taitaa jäädä toiseen elämänvaiheeseen...
"Se, joka ei tee virheitä, ei tee juuri mitän."-Edward John Phelps-
Rautateemu
28.11.2008, 00:07
Toissapäivänä:mad:. Ei noi lihakset kiristä, kyllä se jostain muusta nyt vaan kiristää- sieltä päästä sitte ehkä?
Juup, todennäköisesti ego ainakin:D. Jos kyse ei ole liikkuvuudesta, nii reilusti rautaa pois, ja syvempiä kyykkyjä. Nuo on kyllä aivan liian pyllistyksiä reisien kasvatteluun. Se, että kyykkääkö aivan perse maahan ja hieroo takamuksella lattiapölyjä, vai kyykkääkö edes lähelle sitä 90-astetta, on taas toinen taistelukysymys. Tärkeintä on kasvattaa reisiä näissä ulkonäkölajeissa, ja silloin nuo on aivan liian matalia kyykkjä siihen, ainakin jos pelkästää noita osakyykkyjä tekee. Mutta ei ne numerot siellä kyykyssä, jollei harrasta voimanostoa... ja silloin pitäs kyykätä paaaljon alemmas. Eli rautaa pois vaan, ja opettelemaan kunnon kyykkytekniikkaa. Sori, että näin suoraan sanon täällä tyttöjen treenipuolella, mutta tuolleen et saa kuin selkävaivoja. Jos osakykkyjä haluat tehdä, niin sitten voimaräkkiin, pinnit sopivaan kulmaan, ja paljon rautaa lisää. Silloin voi vyötäkin käyttää, ja jopa polvisiteitä.
Juuri SATS - kuntokeskuksessa (Ruoholahdessa) olen nähnyt paljon todella vajaita kyykkyjä, eikä kellään kyykkääjistä oikein isoja lihaksikkaita reisiä ollut. Mutta eivätpä kilpailleet bodilajeissa tai voimalajeissakaan.
Vapaan tangon kyykky on perseen, reisien ja yleisvoiman kasvattajana kyllä aivan ykkösliike. Kaikille se ei ehkä niin hyvin sovi, mutta valittajista n. 80-90% on vaan liian laskoja sitä opettelemaan kunnolla tai tekemään enempi.
Jonna1983
28.11.2008, 10:14
Jep, samaa mieltä Teemun kanssa. Ite muinoin tein mm hackia noin sadalla kilolla, vajaita toistoja. Nykyään teen kyykyt niin syvään kuin pääsee, mut käytänkin sit pienempiä painoja. Ei niillä painoilla ole mitään merkitystä, ei kukaan tule kisoissa kysymään et paljonko penkkaat/kyykkäät tms. Vain lihasten määräällä ja kropan mallilla on siinä vaiheessa merkitystä. Painoja vaan pois ja kyykkyoppiin :rock: Tuloksia tulee varmasti ja painotkin alkaa noustaa suht nopeesti entiselle tasolleen.
SATS
Klo: 9.35-10.15
Eli aamupöpperössä tehty päivän avaus. Asiakastapaaminen peruuntu aamulta, ni tottahan mä käytin ajan hyväkseni ja eiku salille!
Sinne ajellessa ja hoitopaikkaan mennessä katoin jo sillalla, että yhden mummun kävely oli niin huteraa, että miten ihmeessä se ees oli yksin ja pelkkien sauvakävelysauvojen kanssa liikkellä... En ois päästäny ees rollaattori kans semmosta mihkään... No, sitte ku olin parkkeerannu auton satamaan, ni näin saman mummon. No, mitä siinähän se etukenossa viisti menemään kovaa kyytiä sauvoineen jalat ihan vinkkelissä. Hidastin omaa kävelyä, ku tuntu, että kyllä se kohta kaatuu, ku ei oikeen jarrut tuntunu pelaavan. Kiihdytti kohti kävelytien reunaa, ja sinnehän se liiskautu koiranpaskojen päälle. Just sen kohdalla käveli mies, ja katoin, että meneeköhän se auttamaan. No, meinashan se ohi kävellä, mutta meni silti. Siihen ajoi sitten joku naishenkilökin pyörällä, ja ne yhdessä sitä yrittivät saada ylös, mutta ei näyttäny onnistuvan. Kiihdytin kans paikalle, ja kysyin, että onkohan apu tarpeen. Nakkasin muoria vyötäisiltää kii, ja viuhautettiin tämä ylös... Vakuutteli hän, ettei mitään pahempaa sattunut, ja pystyy jatkamaan, mutta onneks tämä naishenkilö kuitenkin jäi taluttelemaan pyöräänsä, ja mummeli piti ohjaustangostaki kii. Pääsin sitte jatkamaan omaan suuntaani. Mutta en tiiä, miten ihmeessä se oli yksin siellä, ja pitkän matkaa vielä käpötteli!??
Salilla oli pikkujoulut (enkä voinu ottaa glögiä ja pipareita), ja siellä salilla oli joulupallo piilotettuna. Joka sen ekana löysi, sai joululahjan. IT WAS ME! En oo vielä avannu, mutta joulun eka (ja todennäkösesti vika)lahja! Aikuiset meinaa olla niin tylsiä, että inttävät vaan, ettei aikuisille tartte lahjoja enää ostaa. Mutta oli kiva joulutunnelma ja niiiiiiin kaunista!!!
Nii joo ja treeni:
Alatalja
2x10
Rintaprässi
3x10
Ylätalja kapea
3x10
Viparit sivu kp
3x8
Vipari taakse kp
2x10
Pohjeprässi seisten
4x15
Reversed pecdeck
2x10
+crossarilla 10'/1078/110-115
Aikalailla samat painot siis pyörii, ni en nyt jaksanu merkata. Väsyttäää---
Kyynäriä säästellen kuitenkin tein eli melko kevyesti ne, mitkä mahdollisesti niitä rasittelis...
Illalla tuli vielä lilluttua vedessä vajaa tunti (olkoon tämä lihashuollollinen toimenpide saunoineen). Eipä siellä tullu todellakaan uitua, vaan kelluttua. Ja puppupuhetta seki, että vesi liikuntaelementtinä nostais 50% kulutusta. Hyvin perusteltu oli se kyllä luennoitsijan suussa... Oon kyllä epäilly sitä iteki, ja joskus vuosia sitte asiasta väitellytkin, heh. Jos on superhyväkuntoinen, ni silloin siitä voi saada kuulemma sen verran irti, mutta muutoin on ylimainostettu... Elämä on...
"Usein rohkeutta ei koetellakaan kuolemassa vaan elämässä. -Vittorio Alfieri-
Tärkeintä on kasvattaa reisiä näissä ulkonäkölajeissa, ja silloin nuo on aivan liian matalia kyykkjä siihen, ainakin jos pelkästää noita osakyykkyjä tekee.
Näinhän se on! Kisamenestystä jos havittelee ulkonäkölajeissa, ni sillon pitää olla tavotteetki sen mukaset... Toinen laji sitte on toinen laji.
Eli rautaa pois vaan, ja opettelemaan kunnon kyykkytekniikkaa.
Nooh, mä nyt laitan niitä keppivenkutuksia teille ruodittavaks, nii katotaa tapahtuuko mitään mun tekniikassa. Parashan ois, kun ois joku kuka kattois ihan paikan päällä. Ja sen jonku pitäs olla mua isompi ja kokeneempi, ni sillon sillä ois auktoriteettia siinä tilanteessa;).
Sori, että näin suoraan sanon täällä tyttöjen treenipuolella, mutta tuolleen et saa kuin selkävaivoja.
Eihän tuota nyt hyvä mies tartte pyytää anteeks... Ja niitä selkävaivoja kun on ollut vuodesta 1998 asti, niin oon ollu useita kuukausia yhteensä saikullaki sen takia:(. Ja aina min. sen kuukauden, kun en oo päässy käveleen tai sängystäkää ylös. Ja varmaan tää on se "ego" mikä kiristää, eli pelkään aivan saa---asti, että ne uusii. Nyt ei pariin vuoteen oo oikeen ollu sellasta pidempää ja pahempaa jaksoa. Tai en muista, millonkahan se viimenen olikaan... 2006/7? Ja olevinaan sen oon johki kyykkyyn tai syvään prässiin yhdistäny joka kerta. Ja kerran ainaki tuli Smithissä, ku menin syvälle, ni pyöristy selkä ja sen jälkeen ei hyvä enää heilunukaa. Eli korvien välissä se vika piilee:warning:. Se kun ei oo kovin hyvä yhdistelmä täällä vieraassa ja isossa kaupungissa... Pienemmässähän mulle tuli kodinhoitaja, heh. Voi hyvänen aika, mikä selkävammanen mukamas! Ja ite tiiän, kuinka niistä eroon pääsee ja niitä voi ehkästä, ja silti oikeen hävettää, että selkä niin pässinpää!
Juuri SATS - kuntokeskuksessa (Ruoholahdessa) olen nähnyt paljon todella vajaita kyykkyjä, eikä kellään kyykkääjistä oikein isoja lihaksikkaita reisiä ollut. Mutta eivätpä kilpailleet bodilajeissa tai voimalajeissakaan.
Joo, no SATS on SATS, ei oo Jyväskylässä ainakaan vielä parempaakaan vaihtoehtoa. En kyllä täällä vielä kauaa oo asunukaan, ni en nyt niin hyvä oo sanomaan, mutta lähes kaikki oon jo katsastanu läpi...
Kaikille se ei ehkä niin hyvin sovi, mutta valittajista n. 80-90% on vaan liian laskoja sitä opettelemaan kunnolla tai tekemään enempi.
Ou DAAAAAAAAAAAAAAMN! Ja enhän mä tietenkää halua kuulua siihen 80-90%:iin... :hmm:
Ja loppuun vielä kerrottakoon, että näin sellasta unta, että kuvasin sitä kyykkyä laittaakseni sen tänne blogiin, ja kaaduin tangon kans sitte selälleni kippeliskoppelis, ja sattu selkäänki. Ja heräsin siihen, ni selkää jomotti. Menny kyllä hiukka tonne aivokalustoon nyt tää kyykkyhomma, heh. Se on sitä mentaalista harjoittelua parhaimmillaan;)(varsinki, ku onnistuu nii hyvin unessaki). Taisin kohdata pelkoni siinä silmästä silmään?
Ei niillä painoilla ole mitään merkitystä, ei kukaan tule kisoissa kysymään et paljonko penkkaat/kyykkäät tms. Vain lihasten määräällä ja kropan mallilla on siinä vaiheessa merkitystä.
Niinpä, ja niihinhän sitä tulis pyrkiä, kulkevat vielä käsi kädessäkin, ei sen puoleen... Sitä vaan aina miettii, että kasvaako se lihas paremmin isoilla painoilla vai puhtailla liikkeillä, ja oon tullu siihen tulokseen, että yksilöllistä+yhdellä henkilölläki saattaa olla lihaskohtaista sekä siihen, että niitä voi vaihdella. Tuli toi viime kausi kyllä vedeltyä enemmän isoilla painoilla (ja se on näköjään jääny se levy pyörimään, kun en osaa hellittää- enään siihen kun ei ole tarvetta!).
Saas nähdä onko mitään kehitystä tullut. Seuraavan kauden sitte voisinki vetää oikeen puhtailla, ja katsoa kumman aikana on kehitystä enempi tullut. Ja ruokapuolen tulen kuitenkin pitämään kutakuinkin samana ihan sen vuoks, että haluan itelleni selvittää, kumpi tyyli on sitte mulle edistystä enemmän suovampi. Yleinen ajatus toki on, että pienillä painoilla ja puhtaita liieratoja. Paljon mahdollista, paljon mahdollista.
Tosin nyt ei todellakaan enää mitään isojen painojen palloilua tartte tehdä, kun dieetillä ollaan, että sen puoleen on vaan ihan turhaa huuhaata mun osalta... Pitäs saada käännettyä nyt mieli siihen suuntaan, että enää en oo sillä syöpöttelykaudella, vaan nyt pitäs treenienki muuttua...
Mun vaan pitäs saada sopusuhtasempi kroppa eli massaa tonne yläkehoon enempi... Varmaan joskus maltettava tehdä niin, että jättää jalkaliikkeet pois kokonaan hetkeks tai jotain:confused:. Tekis vaan ylläpitävää.
Jonna1983
29.11.2008, 21:00
Yleinen ajatus toki on, että pienillä painoilla ja puhtaita liieratoja. Paljon mahdollista, paljon mahdollista.
Eieieiei, kun isoilla painoilla ja puhtaita liikkeitä :D Kyllä mä uskon, et sulla on sitä kehitystä tullut varmasti roimasti! Sen verran vaffa tytsi oot, et on kumma jos ei mitään tarttuis. Mut kohtahan se nähdään ;)
SATS:lla kävin tuossa puolenpäivän maissa jumppailemassa...
Kroppa läpi 2x/20'.
Hiki tuli ja kivaa oli. En alkanu väkiste vielä tehdä kolmatta kierrosta, vaan jatkoin aerobisen perään...
Ei huvittanut räntään lähteä, joten siellä salilla sitten vetelin crossarilla:
20'/2080/100, sykkeellä 130 rpm. Oli syke siis korkeella sen jumppailun jälkimainingeissa...
+ kävelymatolla huojumista
10'/5
yht. 30' siis...
Kyllä hiki ainaki irtos ihan mukavasti! Ja muutenki oli lepposa olo! On se ihan eri fiilis kuin kotona kikkaillessa. Tosin kyllä seki onnistuu sillon, kun ei vaan muualle pääse, mutta kyllä toi irrottautuminen ihan mukavasti käy joka tapauksessa. Sillee rentouttavaa- vielä ainakin. Voi kun ei pakkopullaks muuttuskaa missään vaiheessa!
Ihanaa ens viikolla ei paljon ole kouluopetusta, saa ihan omassa tahdissa tehdä kirjallisia. Ja käydä salilla ja voisin jopa taiteiluakin harrastella pitkästä aikaa, jos sille jää aikaa:rock:.
Käytiin joulumarkkinoilla käppäilemässä tunti. Voi ku siellä oli kaikkea ihanaa- toivottavasti ens vuonna ois mahdollisuus ostaa kaikille sieltä joululahjat. Oisin kyllä jokaiselle löytäny jotain:p!
Oooooh, ja suklaatia tekis taas mieli...
"Olen huomannut, että antaminen herättää valtavan ilon. Se on hyvin tärkeä osa elämäniloa."- William Black-
Ja taas osu nappiin satunnainen valinta:)
Eieieiei, kun isoilla painoilla ja puhtaita liikkeitä :D Kyllä mä uskon, et sulla on sitä kehitystä tullut varmasti roimasti! Sen verran vaffa tytsi oot, et on kumma jos ei mitään tarttuis. Mut kohtahan se nähdään ;)
Niin tietystikin:D! Mikä kardinaalimunaus, heh!
Nojoo, katotaan nyt mitä sieltä pumpulin keskeltä alkaa kuoriutumaan... Treenit on nyt treenattu ja nyt ei sitä kehitystä hakemalla haeta- vaikkei kyllä haittaa, vaikka sitä tuliskin, mutta enivei... Ihan mielenkiintosta kyllä nähdä itsekin, että onkos siellä mitää tapahtunukaan ylipäänsä...
Kiitos uskomisesta:rolleyes:, rohkasevista sanoista:)
Toistaa samaa kaavaa kuin aiemmatkin saman päiän treenit eli:
SATS
Klo:15.45-16.15 (kellon aikaa lukuunottamatta...)
Venyilin ekana vähän pidempään. Tavallisestihan huitasen vaan treenattavat lihakset kerran läpi sunt nopeesti (eli ei ole tarkotuksena siis lisätä liikkuvuutta, vaan herättää lihakset treeniin... Tosin pysyy näillä jonkinmoinen liikkuvuuskin "sivutuotteena").
Kyykky Smith
3x5
Reisikoukistus
3x6
Kickback
3x6
Oli ainaki kyynärpäille jees liike, ja sain jopa jonkinmoista tuntumaa ojentajiinki.
Scott hauiskääntö Hammerotteella penkkiä vasten seisten
3x6
Prässi istuen 1 jalalla
2x6
Vatsat koneessa
3x15, mutta vika oli hullun tiukka- etenki reisille eli parempi se käyräpenkki, mutta ku oli varattu..
+crossria 10'/1110/130 eli noin cardiovauhtia koneen mukaan...
-0,7 kg edellisviikkoon verrattuna med lievä turvotus. Vaihdoin ruususuolaan, mikä kaiketi auttanu tähän mun iän ikuiseen nesteilyyn. Ja ehkä suurempana se, että oon nyt entistäki enemmän kiinnittäny juomiseen huomioo, vaikka muutenki juon melko hyvin.
Tosin tää mun merkkailu tänne taitaa ontua aika pahasti ton painon suhteen, ku ainaki tuntuu siltä, että sillon tällön tulee vaan mainittua asiasta... Sitte ku tietty kg rajapyykki on ylitetty, ni vasta alan terästäytyä sillä saralla...
SATS
Klo:17.20-18.05
Selkää, rintaa, op, pohje
Kulmasoutu
3x6
Vinopenkki tanko
3x5
Tässä meinas jokaisen sarjan viimenen toisto kyllä nyt tällä kertaa painaa
Leuanveto Hammer
3x6
Pystypunn. kp seisten
3x6 (12,5 kg)
Teinpä sitten seisten, kun noi penkit oli molemmat varattuina. Tosin naiset niissä piti tankojaan sekä istuskelivat ja juttelivat välillä, mutten kehdannut mennä pyytämään niiltä toista lainaksi.... Ku tulee niin päälepäsmäri-olo ku tuikkaa väliin...
Ja kun seisten tein, niin pelkäsin, että selkä niksahtaa, ni otin sitte astetta pienemmät painot käyttöön... Sai niilläki fiilisteltyä ihan buenosti
Takaop taljassa etunojassa
2x6
Reversed pecdec
3x6
Pohje seisten
4x10
Painot oli sitte muissa ihan samat kuin aiemminkin...
+crossaria 10'/1048/110/n. 125 eli fatburnertasoa koneen mielestä...
Huhkin iso (miesten) huppari päällä lähes koko treenin. En vaan kehdannu ottaa pois. Mikä liekää häpeätila sitte iski? Paita oli ainaki liian pieni. Nyt on osa paidoista liian isoja, että lepattaa, mutta osa taas liian kittanoita. Puolivälimallin vaatetus ois kohillaan. Vois kirppareillekin eksyä kenties joskus, jospa sieltä löytäs jonku hikiset vanhat paidat omakseen. Voishan siellä pitämättömiäkin olla hyvällä säkällä... No, turha tässä mitään on haaveilla, en mä saa kuitenkaan mentyä mihkää ettimään mitään, heh...
Nukuin 9h yöllä ja 2h ennen salille lähtöä (itse asiassa nukahdin taas kalenterin kans ihan vahingossa), vaikkois siellä jo pitäny olla!
Menin aamuselta vetelemään koko kropan jumppaa salille, niin ystävällinen vastaanottoneiti sanoi, että siellähän alkais 20 min. päästä venyttelykin... Jaaaahaas, siis ihan ex temporé päätin sitte mennä sinnekin...
Vetäsin kevyillä painoilla ja 22,5 kg:n tangolla koko kropan läpi kaks kertaa eli
2x/20'
Sitte nopsaan venymään...
Koko kropan venyttely noin 50'. Ja olin kyllä tyytyväinen, että menin sinne tunnille venymään. Oishan se hyvä, että sais joka keskiviikolle eka vedettyä siellä salilla sen jumpan ja sen päälle venyttelyt. Mutta jospa ottas tavotteeks edes sen, että kävis venymässä siellä min. 2 kertaa kuukaudessa, niin sekin olis jo jotain edistystä se! Kyllä siitä ainakin hyötyä olis!
Huomasin hyvin kyllä toispuoleisuuden, joka olis venymisillä ihan korjattavissa:
- vasen etureisi kiristi enemmän kuin oikea.
- oikea pakara-takareisi kiristi vasenta enemmän
- alaselkä kiristi oikealta puolelta
- selkärangan oikealle kierto vajaampi kuin vasemmalle
- vasen keskiselkä oli krampata alavartalon kierrossa vasemmalle
Muutoin kireyksiä:
- hartiat
- sisäreidet!!!!!! Nää oli siis oikeesti niiiiiiin kauheet, että mua ihan hävetti omasta puolesta! Ei oo ikinä ollu näin kireet, miten hemmetissä ne on tollasiks menny. Olin miltei järkyttynyt! Tai olinki! Nää nyt työn alle ja sassiin!!! Viulunkielet haarovälissä, ni morjens!
Että siinä olis työsarkaa sitten ihan riittämiin! Onnistuis noi poseerausasennotkin helpommin ja luontevammin kun olis tasapainossa eri lihasrymät keskenään...
+ kävelyä raittiissa sadeilmassa 30'/ ka. 130, max. 157
Taas vaan kattelin, että on tää kaunis kaupunki ja miksen sitteki ottanu sitä kameraa mukaan, kun kerta meinasin...
Reidet, kädet, vatsa
Prässi istuen
2x10
Jalanojennus
3x8
Askelkyykky kp
2x8
Pushdown talja
2x10
Hauiskääntö Hammer
2x10
Kylkirutistus penkillä
3x15
+crossari 10'/1132/:haart:130
Samat painot kuin viimeksikin... Olipa askelkyykky kevyempi kuin aiemmin, mutta teinpä sen ns. oikeaoppisesti eli polvi just ja just peitti jalkaterän ja polvessa prikuulleen 90 asteen kulma. Vaikeempaa sitä on tehdä kapeemmin, isommalla liikeradalla jne...
Otin kepin kanssa niitä "kyykky"- videoitakin, mutta eipähän tuo nyt niin häävistä oo siltikää:itku:. Tietysti syvemmälle mentäessä polvet menee hyyyyvin paljon jalkaterien yli. Ja edellisessä videossa jouduin ottaa jo taka-askelia, koska yritin syvemmäs, ni tottakai olin pyllähtää. Ton alemmas en tasapainon vuoks pääse, paitsi ton korokkeen kans.
Sitten kun kyykkään niin, että selkä saa vapaasti pyöristyä, ni sillon se liike menee jo kepinki kans 95%:sti selälle. Jaloilla ei oo mitään tekemist enää siinä vaiheessa, ne vaan roikuskelee perässä.
Korokkeen kans eka 4x selkä normaalisti ja sitte 4x selkä pyöristyen. Samat lopuks sitte ilman koroketta ja melki kaatuen taakse...
http://www.youtube.com/watch?v=XFF1PYRHClw
Mua kyllä kiellettiin tota videoo laittamasta, että olkoon sitte vaikka K18:curs:. Ite en kyllä nää mitään pervoo koko hommassa. :(
Luin tossa noita sun venytys-juttuja ja kun latelit paikkoja mistä kiristää! Etkö kuitenkin tuolla aikasemmin, kun laitoit kuvaa kyykystä sanonut että lihakset ei kiristä, että kyykyn vajavaisuus ei johdu siitä?!
Jos alaselkä-perse osastolla kiristää ei oo ihmekkään ettet pääse kyykyssä tarpeeksi alas tai että on selkävaivoja. Myös se saattaa vaikuttaa siihen, että sun jalkaterät menee polvien yli jos alaselästä ei löydy joustoa. Lonkankoukistaja kuitenkin kiinnittyy myös alaselkään eli jos jompi kumpi jumittaa, niin toinen kärsii.
Nyt nainen kipinkapin venyttelemään ja vaikka osteopaatin käsittelyyn, että saat noita jumejas auki!
Täydet respectit täältä kyllä, harvalla riittää pokkaa ihan suorilta käsin pistää painot alas ja aloittaa kyykkytekniikan harjoittelu ihan alusta.
Jalkoja vaan leveemmälle ja polvee sivulle. Pysyy sääret paremmin pysty asennossa eikä tuu linkkuveitsi effektiä. Kyllä se siitä :D Ite oon tapellut vuoden tuon kyykyn kanssa, ja kyllä se vähitellen alkaa siltä näyttää miltä pitääkin. Kärsivällisyyttä!
Luin tossa noita sun venytys-juttuja ja kun latelit paikkoja mistä kiristää! Etkö kuitenkin tuolla aikasemmin, kun laitoit kuvaa kyykystä sanonut että lihakset ei kiristä, että kyykyn vajavaisuus ei johdu siitä?!
Jos alaselkä-perse osastolla kiristää ei oo ihmekkään ettet pääse kyykyssä tarpeeksi alas tai että on selkävaivoja. Myös se saattaa vaikuttaa siihen, että sun jalkaterät menee polvien yli jos alaselästä ei löydy joustoa. Lonkankoukistaja kuitenkin kiinnittyy myös alaselkään eli jos jompi kumpi jumittaa, niin toinen kärsii.
Nyt nainen kipinkapin venyttelemään ja vaikka osteopaatin käsittelyyn, että saat noita jumejas auki!
Mitkään lihakset ei kiristäkään kyykätessä, sehän siinä niin outoa onkin:(. Ja noi kireydet, mitä luettelin, oli puolieroja (ääriasennoissa), mutta liikkuvuus oli ihan hyvä joka tapauksessa molemmilla puolilla. Varsinaisia kireyksiä oli sisäreisissä ja rangan kierrossa. Selkävaivat onkin monestikin lähteny juuri lonkankoukistajien venyttelyillä niin itsellä kuin asiakkaillakin, mutta vain jos on ollut kyse puolierosta.
Juuuuu, venyttelyä venyttelyä... Siihen suunnittelin panostavani ihan muutenkin nyt, parani kyykky tai ei. Ja hierojalle on varattu jo seuraava aika, että eiköhän se tästä... Ne osteopaatit, jotka mua on käsitelleet, ovat olleet myös hierojia ja käsitelleet lähinnä "naksauttelemalla". Näistä nikamakäsittelyistä en kuitenkaan pidä, koska saan ranka- ja nivelkipuja useaksi päiväksi. Ja mitä useammin naksautellaan, sitä useammin saan jumeja ja nikamalukkoja. Sitä vastoin sen jälkeen kun olen ne kieltänyt, olen saanut oltua rauhassa erinäisiltä fasettilukoilta ym. Toinen siis sopii toiselle, kun taas joku muu toiselle:)
Täydet respectit täältä kyllä, harvalla riittää pokkaa ihan suorilta käsin pistää painot alas ja aloittaa kyykkytekniikan harjoittelu ihan alusta.
Jalkoja vaan leveemmälle ja polvee sivulle. Pysyy sääret paremmin pysty asennossa eikä tuu linkkuveitsi effektiä. Kyllä se siitä :D Ite oon tapellut vuoden tuon kyykyn kanssa, ja kyllä se vähitellen alkaa siltä näyttää miltä pitääkin. Kärsivällisyyttä!
Tänk juu;). Täytyy etsiä parempi koroke vaan, toi on liian kaponen. Siellä on joku laudanpätkäkin kyllä ollut, mutta enhän mä tuohon hätään sitä löytänyt...
Kyllähän se on vaan keppiin turvauduttava ens alkuun, jos meinaa homman saada alusta lähtien fixattua;), eiköhän tässä saa jo pikkuhiljaa tankoon siirtyä, kunhan saa sen korokkeen:lol:
Jonna1983
05.12.2008, 13:35
Ite oon kans ravannut jatkuvasti OMT-fyssarilla noiden lukkojen ja jumien takia. Aina mulla on lukot samoissa nivelissä, ei ne sieltä mihkään "parane". Ajattelinkin nyt jättää noi naksautukset välistä ellei sit tule aivan äärimmäisiä kiputiloja. Jospa ihan normaalilla venyttelyllä ja hironnalla sais pysymään paikat kunnossa..
Pikkumyy
05.12.2008, 14:15
Mia,
muutama ajatus kyykkyysi liittyen:
1. Jalkakyykyssä syvyydellä ei ole merkitystä, jos et kilpaile voimanostossa. Käsitykseni mukaan et ole kilpailija. Yksittäisen liikkeen harjoittelu ja tekniikan optimointi on turhaa, jos liikkeen harjoitushyöty ei palvele sitä tarkoitusta, mihin liikkeellä pyritään. Unohda siis kyykyn syvyys ja harjoita lihaksia.
2. Kyykkyvideossa 102,5x5 jalkakyykyn tekniikka on alusta lähtien pielessä. Et osaa irrottaa tankoa telineestä, et osaa peruuttaa tukevasti, et pidä tangosta käsillä kiinni, et osaa käyttää lantiota, et osaa hengittää oikein etkä osaa kyykätä puolileveällä asennolla. Siteitä et tarvitse missään olosuhteissa.
3. Sinulla on liikkuvuusongelma nilkassa ja pohkeessa, kun käytät tasapohjaista kenkää. Polven painumisella jalkaterän yli ei ole mitään suoranaista vaikutusta selkään. Jos olisi, painonnostajat olisivat maailman selkäsairaimpia ihmisiä. Polven ylittäessä varpaat voidaan aiheuttaa polviongelmia. Polven ylittäessä varpaat ongelma on alaselässä, jos liikkuvuus ei riitä. Tämän huomion teit itsekin käyttäessäsi koroketta. Käytä siis jatkossa aina koroketta ja luovu puolileveästä kyykkyasennosta.
4. Kun selkäsi pyöristyy, olet liian kankea kyykkäämään kyseessä olevalle syvyydelle. Palaa kohtaan kolme.
5. Korokkeena videoilla käytät 15 kilon kumitettua kiekkoa. Kiekko on luokkaa 20-30 mm paksu. Korokkeen voit korvata esimerkiksi laudalla tai kumimaton palasella. Sinulle, kuten harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta lähes kaikille lihasta harjoittaville, sopiva kyykkyasennon leveys on hartioiden levyinen jalka-asento.
6. Lonkankoukistajien ja pakaralihasten jäykkyys ei estä kyykkyyn pääsyä. Ne estävät lantion oikaisun. Jos sinulla on alaselän vaivoja joko puolittain tai tasaisesti, vastaus on kireät sisäreidet. Tämän lisäksi polvesi todennäköisesti pettävät kesken kyykkyliikkeen ja kääntyvät sisäänpäin. Opettele käyttämään jalkoja oikein, jos et jo tässä vaiheessa ole luopunut huonosta puolilevestä kyykkyasennosta. Jos lantiosi on akuankkamaisesti työntynyt taaksepäin, selkävaivasi helpottavat, kun saat ankkamaisen takamuksen asennon pois. Lantion asennon voit tarkastaa kokeilemalla sekä katsomalla peilistä. Luonnollisessa asennossa tuntuu todennäköisesti pientä kipua ja jäykkyyttä.
7. Jos sinulla on taipumusta selän nikamalukkoihin ja rangan muihin vaivoihin, pyri ehkäisemään näitä aktivoivalla harjoitelulla. Kehitä poikittaisia vatsalihaksia sekä nikamien välisiä pieniä lihaksia. Jos lihakset ovat liian heikot ja löysät, selkäsi elää ja rankaan muodostuu lukkoja. Lukot aukeavat manipuloinnilla. Kivut johtuvat siitä, että selkäsi pyrkii takaisin sille luonnolliseen tilaan: jäykkyyteen ja lukkoon. Onko se luonnollinen ja terve tila: sen osaat arvioida itse oman koulutuksesi ja työsi pohjalta.
Kyykkäämisiin,
PM http://www.anchoredbygrace.com/smileys/face80.gif
SATS
Klo:15.20-15.55
Alatalja
2x10
Penkkiprässi
3x10
Ylätalja kapea
3x10
Viparit sivu
3x8
Viparit taakse
2x10
Ristikkäistalja
1x10, jonka sulavasti vaihdoin
Reversed pecdec
1x10
sen vuoksi, että vasempaan olkapäähän sattui, samoin lopussa oikeaan. Tais olla vain lihaskramppi, mutta revähdyksekshän se kehittyy, jossei niistä kivuista ota vaarin...
Pohje seisten
4x15
+ crossaria 10'/alle 125. Muita tietoja en saanu, kun siinä painoin resetiä vahingossa...
Kevyttä tuntui olevan... Vaikkakin kovin oli motivaatio-ongelmia lähtiessä. Kyllä se siitä aina kun salille pääsee, mutta meinas ihan olla seinä vastassa, ku ajatteliki sinne menoa... Väsyttää kovin.
Luulin, että mulla on fiksatiivia, mutta eihän sitä siellä varastossa ollutkaa ollenkaa- tai en ainakaa löytäny. Ja nyt sitte oon rääpystäny kaverille tuparilahjan, ja pitäs vielä serkulle rustata ylioppilasviemiseks joku taulu tänään, johon kans sitä tarttee... Ei muuta ku kauppaan vielä kiireen vilkkaa!! Voisin etsiä siihen kehyksetki jo valmiiks samalla reissulla...
Pitäs vielä tehdä tänään yks raportti valmiiks kouluun ja tehdä kaks ruokaa ja vaihtaa kissoille hiekat ja pakata kolme laukkua huomista varten...
Huomenna ois sitten eka kyläily mun veljen luona serkkutyttöä moikkaamassa, sitte mun serkun ylioppilasjuhlat, äitin luokse ajo ja sen päälle ajo Härmään kaverin tupareihin tai siis meijän pikkujouluun. Kahdestaan siellä juhlitaan, mutta möykkää on siinäki jo ihan tarpeeks.
Siinäpä onki miettimistä, että huomenna pitäs tehdä gymstick- jumppa ja lenkki, ettei jää sunnuntaille, jolloin väsyttää niin paljo, etten kuitenkaa saa aikaseks tehtyä. Viikonloppuna tulee kilometrjäki varmaan yli 600, ni väsyttäähän se... Niin ni miettimistä, että teenkö ne ennen lähtöä vai siellä kaverin luona vasta. Hyvä mennä vaan sinne, jos heti lähtee viuhtomaan omiaan... Tosin se katkasis hiukan tota menorumbaa ja pitkän ajomatkan päätteeks vois olla hyväks... Mutta sitte taas se ois tehty, ku aamusta tekis. Mutta joutus ajelee pimeessä.
Jaaaa-a. Jos kuitenki tekis ne sunnuntaina, ku enhänmä ehdi kaikkee...
No, nytmeen...
Et osaa irrottaa tankoa telineestä, et osaa peruuttaa tukevasti, et pidä tangosta käsillä kiinni, et osaa käyttää lantiota, et osaa hengittää oikein etkä osaa kyykätä puolileveällä asennolla. Siteitä et tarvitse missään olosuhteissa.
No täytynee korjata nämäkin, mutta erään voimanostajavalmentajan kanssa kylläkin... Ja siihen menee kyllä aikaa ennenkuin tämän tapauksen tapaan, koska ei asuta enää samalla paikkakunnalla. Siihen asti munaillaan samalla tavalla kuin tähänkin asti;). Eipä tässä musta olla PRO-tason kyykkääjää leipomassakaan, mutta ainahan sitä voi tekniikkaa parannella. Eipä ne penkkipunnerrukset ym. yhtään sen enempää oo teknisesti voimanostotasolla ole, ihan vaan perusrasoa... Ainahan niihin tehoja sais, kun ottas tekniikanki huomioon. Joku penkkaajakisaaja mulle neuvo joskus penkkitekniikkaa, mutta en sitte kuitenkaa jatkanu sillä tavalla, vaan pidättäydyin ihan vaan body- tyylissä...
Siteistä on se hyöty tullut, että etuosan kiputilat poistuivat niiden käytön myötä, joten vaikken niitä tarvitsekaan, niin katson parhaaksi käyttää. Taitaa olla vaan etusa niin heikko.
Yksittäisen liikkeen harjoittelu ja tekniikan optimointi on turhaa
No ei siitä nyt haittaakaan ole... Enkä mä nyt mitenkään tähän panostamaan ala pakonomaisesti- ihan vaan mielenkiinnosta otan vastaan vinkkejä ja korjaan perusjuttuja lisää...
Polven painumisella jalkaterän yli ei ole mitään suoranaista vaikutusta selkään.
Niin no sitähän ei kukaan ole väittänytkään, sehän on selvää, ettei se selkään liity, vaan polviin. Mutta ei kuulemma viisaampien ja kokeneempien mukaan ole sekään peloteltua kauheempaa...
Korokkeen voit korvata esimerkiksi laudalla tai kumimaton palasella.
Ju, se oli tarkoituskin, mutten löytänyt sitä lautaa, niin ajattelin tehdä sitten sillä kiekolla, koska tarkoitus oli vain kokeilla videolle sitä, tapahtuuko korokkeen kanssa jotakin eri tavalla. Ja kun se oli vain kokeilu, en siitä sen enempää ottanut paineita.
Tämän lisäksi polvesi todennäköisesti pettävät kesken kyykkyliikkeen ja kääntyvät sisäänpäin.
No sitä pihtikinttuoireyhtymää ei onnkksi todellakaan tapahdu, heh. Näyttää varmaan sitten siltä kuin en mitään osaisi, mutta edestä se nyt on helppo katsoa omia polvia. Sivuasentoa en ole koskaan katsonut, eikä ole kukaan muukaan, joten siitä siis nämä videoinnitkin alkoivat...
Jos lantiosi on akuankkamaisesti työntynyt taaksepäin, selkävaivasi helpottavat, kun saat ankkamaisen takamuksen asennon pois. Lantion asennon voit tarkastaa kokeilemalla sekä katsomalla peilistä. Luonnollisessa asennossa tuntuu todennäköisesti pientä kipua ja jäykkyyttä.
Tätä on juu tehty ja todettu SI- nivelestä ja ihan sacrumin asennosta lähtevä ankkaperse. Sitä ei ei saa pois kuin moottorisahalla:(. Joillakin vain lordoosi on isompi kuin toisilla- luonnostaan. Ainahan harjoittelulla voi asiaan jonkuin verran vaikuttaa, mutta parantaa sitä ei pysty koskaan.
Jos sinulla on taipumusta selän nikamalukkoihin ja rangan muihin vaivoihin, pyri ehkäisemään näitä aktivoivalla harjoitelulla. Kehitä poikittaisia vatsalihaksia sekä nikamien välisiä pieniä lihaksia. Jos lihakset ovat liian heikot ja löysät, selkäsi elää ja rankaan muodostuu lukkoja. Lukot aukeavat manipuloinnilla. Kivut johtuvat siitä, että selkäsi pyrkii takaisin sille luonnolliseen tilaan: jäykkyyteen ja lukkoon.
No ei onneksi enää ole muutamaan vuoteen ollut lukon lukkoa eli siltä osin selkä kunnossa on. Silloin kun jotakin ongelmaa tulee, ne ovat sacrumin tasolla ja pitkän selkälihaksen kiinnityskohdassa. Osiltaan siis lihashuollon puutetta, mutta osaltaan myös geneettistä häikkää, jota ei voi kuin olla ärsyttämättä.
Poikittaista vatsalihasta harjoitan 6 kertaa viikossa ja multifiduksia 2 kertaa, ja nämä ihan itselle sopiviksi olen todennut. Enkä ainuttakaan liikettä tee treenatessa ilman poikittaisen aktivaatiota.
Tämä naksauttelu sopii toisille, mutta kuten sanoin, minulle se ei ollut apua tuova, vaan nikamia löysyttävä ja lisälukkoja tuova toimenpide. Ja tästä jos jostain on monia koulukuntia, ja sen vuoksi sanoinkin, että tämä MINULLE ei sopinut, etten menisi kenenkään mieltä tai ammatti-identiteettiä loukkaamaan vahingossa. Myös itse olen manipuloinut työssäni, joten en sikäli ole mikään vastustaja tms.
Kiitos vastauksesta:)!
Igen på SATS
15.40-16.20
+ crossari 10'/1136/130/alle 130
Oi ja sauna tän jälkeen- että teki hyvää, harvinaista herkkua...
Kyykky Smithissä MAHDOLLISIMMAN OIKEOPPISESTI+lauta korokkeena
3x5-6 (60->70 kg)
Koittelin pikkuhiljaa lisätä painoja ja tuolla sain tehtyä tekniikan vielä kärsimättä. Mutta oli se silti ihan kevyttä, eikä tuntunu reisissä eikä hengityksessä, eikä niin ikään sykkeessäkään juuri... Mutta hiljolleen on tarkotus edetäkin. Huomasin kyllä, että kun menee yli 90 asteen polvet, muttei kuitenkaan ihan sinne asti kuin pääsisin, niin silloin oli paras tuntuma kuitenkin sen verran mitä sitä tuli. Mitäs vielä? Helpompaa kyykätä noin kuin vetää niitä pyllistyksiä. Tosin tein vielä Smithissä enivei... Ajattelin kokeilla eka sillä ja sitten siirtyä tankoon.
Jalkakoukistus
3x6
Tässä vehkeessä joku mätti. Kokeilin sitä fiksatakin siirtämällä kumista osaa sivummalle, kun näytti ottaneen osumaa kettingistä, ku oli ihan kulunu. Muttei auttanu. Se ei jotenki liikkunu ei eteen eikä taaksepäin. Kun sai jalat koukkuun, ei meinannu vekotin palautua ollenkaan... No, tämän jälkeen siihen tultiinkin laittamaan "EPÄKUNNOSSA"- lappu...
Kickback
3x8
Scott hauispenkki talja/kone
3x8 (35-40 kg)
Vatsat käyräpenkillä
3x15
Yhden jalan prässi jäi nyt välistä, ku se oli jatkuvalla syötöllä varattu.
Crossariin ku menin, alko seki hetkisen päästä rämistä ja ritistä... Jonku aikaa kuuntelin, mutten uskaltanu enää jatkaa. Sain siis kahden vehkeen vihat niskoilleni tänään. Tuli vähä sellanen olo, ettei uskalla koskea mihkään, etteivät hajoa...
Oli viikonloppuna ihan hurjan kivaa ja rentouttavaa! Pitkästä aikaa sai ihan vaan olla ja nauttia olostansa ilman mitään kummia kuvioita... Aakeilta lakeuksilta ajelin kuitenki sunnuntaina kotiin illalla niin väsyneenä, etten jaksanu edes jumppailla. Kävellä ois voinu, jos ois vaan ehtiny. Se kyllä harmitti. Jatkossa siis suunniteltava viikot tarkemmin, jos viikonloppuna on jotain ihmeellistä, ettei enää käy vastaavaa...
Huomenna joudunki pitää sykemittaria 24h päällä ja mitata kunkin tekemisen sykkeet sun muut mukavat. Niistä sitte laskea MET- arvot. Mikäli tulee se 14, pitäisi sen olla hyvä... No, saas nähdä mitä sieltä arvoksi tulee. Todella mielenkiintoista. Onneks sen tehtävän sai siis tehdä myöhemminkin, nyt kun mullakin on sykemittari taas toiminnassa. Mielenkiintoista... Laitanpa tännekin sitten raporttia niistä, jos vaikka joku kiinnostuu tai ihan itselle, jos vaikka joskus tekis saman tempun uudestaan.
SATS
10.20-11.05
+crossarilla 10'/1034/vauhti n. 100/ avg. 121+max. 126 (58 kcal)
Laittelenpa ihan huvikseen noita kaloreitaki, vaikken tän vekottimen usko niitä osaavan piirun tarkasti laskeakaan... Mutta suuntaa, suuntaa ehkä...
http://www.intersport.fi/material/images/kampanjat/kilpailut/5tNP3G6N9/Files/CurrentFile/PolarF11-pun-O.jpg
Eli sarjojen jälkeen aika min.+s/kcal/max./avg.
Sarjojen alla samat tauolta. Keskiarvoja näistä- suht samoina pysy kaikki kyllä...
Kulmasoutu tanko
3x6 50/3/126/108
1/1/101/98
Vinopenkkipunnerrus tanko
3x5 48/3/138/123
40/2/121/119
Leuanveto leveä ote
3x6 41/3/128/120
36/2/120/117
Pystypunnerrus käsipainoilla
3x6 51/4/133/124
1.04/5/134/124
Takaolkapunnerrus taljassa etunojassa
2x6 1.51/10/132/121
Tein 1 käsi kerrallaan ja siis tauotta tän koko setin.
Pecdec reversed
3x6 39/2/120/114
1.04/5/123/117
Pohje seisten
4x10 20/0/118/114
En pitäny kuin jonku max. 5-10 sek. tauon, ni en ehtiny ees räpeltää koko kellon kanssa...
Huomattavaa on, että pohjeliike ei kuluttanu kaloreita lainkaan, heh. No se on sellasta tää tekniikka.
Menin täältä suoraan venyttelemään ja vasta sen jälkeen ehdin crossarin kans kiikkumaan. Mutta nyt jatkan hommia...
Treenin päälle ei pitkiä venyttelyitä suositella lisävahinkojen välttämiseksi, mutta koska treenasin muuta kuin mihin pääpaino venyttelyissä sijoittuu ja saa soveltamiskykyä käyttää, niin kävinpäs kuitenki venymässä...
Kesto 48 min./144 kcal/max. 119/avg. 95.
Sisäreidet edelleen kiristää, mutten mä siis kirein ollu porukasta, heh. Ei ne nyt niin pahoin, mutta kun muistelee balettiaikoja, ni taitaa olla toi kuva siitä, mihin tulis pyrkiä, ni siellä...
Ja arpaonni osui tälle päivälle näihin sanoihin:
"Jos tunnet viihtyväsi itsenäsi, ulkoinen olemuksesi ei merkitse mitään."-Leontyne Price-
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/57/I_samma_%C3%B6gonblick_var_hon_f%C3%B6rvandlad_til l_en_undersk%C3%B6n_liten_%C3%A4lva.jpg/200px-I_samma_%C3%B6gonblick_var_hon_f%C3%B6rvandlad_til l_en_undersk%C3%B6n_liten_%C3%A4lva.jpg
Kas, näinhän se on...:)
Oon ollu tiistaissa koko päivän... Saa taas korjailla. Tännekö ei pysty enää fixata...? Ou nou... Noo päivämäärä on ainaki oikein:)
Pyykkäilyä ja kävelyä ja työhommia koneella.
Yhdistin kauppareissun kävelyn loppuun. Tosin en mä ostanut kuin vitamiineja ja sillee, ettei sen puoleen ollu kantamuksia.
57 min./326 kcal/max.151/min.121
Oli aivan ihana ilma kyllä pihalla. Hieman pakkasta ja jonku verran ripsutteli lunta. Kaunista oli! Ei nyt millään huippuluokan kameralla napsastu kuva liitteenä, mutta silti hianoo...
Ainiin, salivyö meni yhtä väliä pienemmällä kiinni ja alushousut oli tippua eli jotain on jälleen tapahtunut...
SATS
15.45-16.15
+crossarilla 10'/crossramp 10!/vauhti 110/135 pintaan eli cardiovauhtia ja hiki kihos, kiva!
Pikatreeni:
2x10
Reisiojennus 1 jalalla
3x8
Askelkyykky Smith
2x8
Pushdown talja
2x10
Hauiskääntö käsipaino seisten Hammerotteella
2x10
Kylkirutistus selkäpenkillä
2x15
En mä tiiä, ihan kiva treeni. Ei varmaan mitään ihmeempiä tapahtunu. Oli aika vähä populaaki tällä erää. Kerranhan siellä oli papparainen, joka jutteli itekseen, heh. Ni oli sillonki vähä porukkaa, ni mukava oli sen pöpinöitä kuunnella. On meitä vaan moneksi. Onneksi:rock:.
Tein tänään yhtä koulutehtävää, ja siinä tein laskelmia ja päätelmiä, ja sain vihdoin Exelin avulla omaks 24 h kulutukseks mukamas 3507 kcal niinä päivinä, kun kävelen ja teen kotitöitä eli pyykkään, kokkaan ja siistin paikkoja. No, pyykit on vietävä alas ja nakattava kuivuriin haettava sieltä ja sitä rataa, ja viimeksi sen reissun tein about 8 kertaa, ni voihan ollakin mahdollista...
Jospa arpois aforismin...
"Hullu on se, joka ei yritä toteuttaa unelmiaan kykyjensä mukaan."-Sanonta-
NIIII-I!Tämän allekirjoitan:p
Vaikken tiiä vaikka sunnuntainaki kävisin tekeen kevyen jumppailun... Mutta huomenna ainaki teen töitä ja kouluhommia kotona.
SATS
17.15-17.50
Taljat oli käytössä, joten sitte vaihdoin koneisiin...
Soutukone
2x10
Penkkiprässi (istuen siis)
3x10
Tää on kyllä hyvä kones
Ylävetokone
3x10
Ja täähän on ollu mun suosikki siitä lähtien ku ekan kerran siihen koskin
Viparit sivulle
3x8
Ja taakse etunojassa istuen
2x10
PecDec
2x10
Pohje seisten
4x15
Kapealla asennolla puolet, ja puolet jalkaterät sisäänpäin. Eli tällä erää en vedelly balettikuvioilla...
+perinteinen crossarivetely 10'/cr 10 tälläki kertaa/125-135.
Täällä on eilen syöneet suklaakakkua ja mun LEMPPARIKONVEHTEJA (Budepest-- en parempia tiedä...). Että kohtalotovereist kun nyt sais henkistä tukee, ni hyvä ois. Miten ihmeessä kaikki on näistä selvinny oikeen? Naurua vaan sai osakseen, ku sano, etten mä voi syödä. Vielä ku yritetään houkutella, että kyllä nyt yhen kakkupalasen ja kyllä nyt yhden konvehtin voi ottaa... Taitas tulla vaan paha mieli...? En kyllä ite ois vahingonilonen yhtään. Mä kyllä oon niin törppö, että söisin vissiin piilossa ja salaa, jos joku läheinen ois dieetillä ja mä en, pöhköö! Tää voi olla aika tuskasta aikaa henkisesti kyllä.
Välillä tuntuu, että on vaan keinot vähissä. Totaalikieltäytyminen vai ottaakko vaan "sen yhen" vai karatako, ku suklaapaperi rapisee??? Ei täällä kyllä ainakaa huvita olla, ku tietää, että herkkuja on kaapissa... Voi, miksen vois olla niinku mun veli, joka ei tykkää suklaasta ollenkaan? Ja miks sen pitää maistua niin hyvältä? Toissapäivänä justiinsa muistelin, miten huippua, ku tumma suklaa sulaa suussa... Joo, tosi häiriintynyttä, I know... Ehkä joku joskus kokenu saman? Tosin oon mä niin kovapäinen, että kun jonkun päätän, ni se kyllä pitää, mutta itestähän se on kiinni, jaksaako sitte taas olla kovana... Blääh.
Onneks saa avautua tänne sentään.
"Ole oma itsesi. Kukapa muu olisi siihen pätevämpi?-Frank J. Giblin II-
Hehheh, no niinpäniin... No, mua ei ainakaa tartte toista kertaa käskee (ellei oo ujouskompleksi päällä)...
Niin se joulu tulla jolkottaa...
Iltamyöhään vielä veuhotin gst:n kans, että sai kiintiön täyteen.
2x kroppa läpi/20'.
Ihme jossei Koop voita Idolsia, sen verran paremmin se tänään hoilotti. Mutta kansa päättä, ni se nyt on ihan sama kuka sen voittaa- siitä kuullaan jatkossaki, kestä ainesta on. Tai niistä todennäkösesti.
Käytiin päivällä tuolla joulutorilla. Aiku siellä oli kaikkee kivaa taidehörhöilyä. Oli kiva katellaa kaikkee mukavaa ja miettiä miten mikäkin on tehty. Olis kiva vielä kokeilla jotain metalligrafiikkaa joskus... Näytti olevan kivan herkkiä töitä.
Kävin samalla eka kertaa tuossa ekokaupassa- siellä oli kans kaikkee, mitä oisin mieluusti ostanu. Erilaisia yrttiteelajeja, kasviskeittokirjoja yms. Erityisesti jäi mieleen Yoga Women Fitness- tee!! Sitä oisin halunnu. Mutta päädyin sitte uniteehen ja yhteen mustaan teehen (oli haudutettava, ni tuli siis halvemmaks)...
Oih, kävin Rossossa tänään. En sentäs pizzaa vetäny, mutta vuohenjuustosalaatin. Menny tää päivä rytmisesti muutenki ihan miten sattuu, ni siellähän mulle iski niin kova nälkä, että olin pöydältä tippua. Olin ottaa pelkän raasteannoksen, mutta sitte kysyinki ruoka-ainetaulukoita. Ei pöytäseurue ihan huutanu hurraata ja muaki hävetti, mutta oli niillä valmiiks laskettuna kaikki annokset. Vaihdoin sitte vielä vuohenjuustosalaattiin... Oli kyllä mukavaa henkilökuntaa, KAUNIS KIITOS siitä, ja ymmärtäväistäkin. Sen huomas jopa pöytäseuruees 6 vee tyttönen. Sain siis ravintoarvot ylös ja paikattua syömiseni vielä ihan hyvin. Nou hätä. Ei taida olla kuitenkaa varaa sämplätä noiden ruokalajien kaa enää, joten se on kotona ehdittävä syödä, vaikka mikä ois... Tuli vaan taas niin kiire, että en ehtiny...
Aamulla samalla kun hoidin juoksevia asioita, tuli käveltyä reippaasti se 30' putkeen. Tais olla hyötyliikuntaa siis...
Vaikka niin satunnaista onkin... Nyt on tippunu siis 5 kg varsinaisesta alotuksesta ja ihan alotuksesta 6 kg 400 g. Eli eteenpäin mennään. Kaloreita oli viime laskuissa joku 2200, muutaman kalorin alle, mutta enpä usko, että se koskaan ihan nafti onkaan.
Huomenna ois tuon tutkimusporukan kans jouluateria ja illalla sais mennä joulujuhlaan kattomaan esityksiä jne.
Ajattelin, että 5 kilon rajapyykissä vois vaikka ikuistaa muutokset digitaaliseen muotoon, mutta on ollu veto niin pois, etten vaan nyt jaksanu. Ens viikonloppuna sitten vaikka, jos on elämä enemmän reilassa... Nyt on lähinnä ollu: http://img62.imageshack.us/img62/5814/7c6a412a588e4fb790c1058d95a033.jpg-maanantai... Joskus vaan ei lähe. Ja varmaan ku en nukkunu ku sen 4 h koko yönä, ni oon vieläki ihan tööt... Eiku nukkumaan vaan
SATS
klo: 17.15-17.50
+ crossaria 10'/noin 100 vauhdilla/crossramps 10/ siinä 130 hujakoilla
Smith kyykky laudalla
3x5
Täytyy sanoa, että KOSKAAN ei kyykky ole näin kevyttä ollu. Johtuu siis siitä, että nakkaan sen perseen syvemmälle, enkä pysähdy puoleen väliin. Jokaisen liikkeen keskivaiheilla kun on lihasvoiman heikko piste eli voimat on silloin vähimmillään. Se perustuu ihan lihassolujen supistumistekniikkaan. Nyt kun saan ponnistaa ihan alhaalta asti, saan ihan hirrrrveesti enemmän voimaa koko kyykkyyn. Se on ihan kiva juttu se. Lihaskasvun kannalta se pitäs kans olla paras valinta. Mutta toisaalta mitä vaikeemmin liikkeen saa tehtyä, sitä tehokkaampi se on- joidenkin mukaan... Eli kakspiippunen juttu. Olkoot nyt niin tai näin, ni näin on niin paljon helpompaa kyykky, etten ainakaa ihan hetkeen tule vaihtamaan. Thanks guys!
Koukistus seisten (edelleen näytti takareisikone olevan rikki)
3x6
Kick back
3x8
Hauiskääntö seisten
3x6 (vaihdoin 12,5 kg:aan)
Vatsarutistus käyräpenkillä
3x15
Yhdellä jalalla prässi
2x6
+saunan autuuteen hetkeksi lämmittelemään, ku ulkonakin oli niin kylmää viimaa vastassa... Ihanasti rentoutti!
Tämä viikko siis pitäisi olla vielä normisettiä, sitten ens viikko muuten samoilla kaavoilla, mutta salilla kevyempää ja nopiampaa. Se onki jouluaattoviikko sitte ja saliki kiinni. Sit vähän muuttuu ohjelma, mikä on ihan mukava juttu, koskapa saa vaihtelua.
Ainiin, oli kiva juttu uusimmassa ProBodyssä Blogitutkassa...
Oli kyllä niin päivä, että alko ihan tulla jo vähän joulun tuntuakin... Meinannu vähä olla fiilarit hukassa, mutta eiköhän tää tästä- elämää tää vaan on, ei sen enempää eikä vähempää...
Kävin töissä ja sen jälkeen sen tiimin kanssa Ravintola Figarossa ("http://www.figaro-restaurant.com/flash.htm) syömässä joulumenu. Siis oli aivan taivaallista! En ole kyllä eläessäni niin hyvää ruokaa syöny, vaikka samaisessa ravintolassakin olen käynyt kerran aiemmin! Ei sitä paikkaa kyllä turhaan ole kehuttu, ei! Ainakin toi jouluhässäkkä oli tosi hyvää! Kevyimmästä päästä ruoat toki valkkasin, mutta hyvää se oli! Ruokaseurue oli kans ihan parasta seuraa! En vaan tuntenut oikein kunnolla sieltä ketään, niin onhan se mun osalta aika paljon sitä sivusta seuraamista ja ihmisten tutkailua enemmän kuin osallistumista. Seuraava kerta voikin sitten olla ihan erilainen. En tiedä miks mä sellanen sitten oon? Ujous kai. Ei hyvä. Kai...? Saa niin väärän kuvan musta, vaikka se osa mua onkin. Mutta silti. Muutenki niin monesti ulkonäkö pettää mun tapauksessa. Mutta joka tapauksessa mulle tuli rento, luottavainen ja mukava olo kaikenkaikkiaan seurasta ja tunnelmasta. Oli ihana päivä!
Mutta siellä maistoin vähä glögiä, joka sekin oli best ever!!! Siinä oli hehkujuomaa ja yrttilikööriä. Siis niin oli maistuvaa! Ei mitään makeeta todellakaan, muttei mausteitakaan liikaa. Sopiva yhdistelmä...
Joo, sitten salille parin tunnin perästä:
SATS (pakkoko aina mainita? Vois mainita kyllä vaan aina kun on käynytkin muulla...)
klo: 15.30-16.30
Oli jotenki kotoisa olo tulla salille, kun siellä näkykin tuttuja tyyppejä, joita nyt nähny usein siellä. En mä tiiä, tuli jotenki semmonen lämmin olo yhtäkkiä- hyvä semmonen (vai oliko se se glögitilkka?).
Kulmasoutu Smithissä
3x6 (60, 65, 70 kg)
Tällähän sai paremman tuntuman kuin pelkällä tangolla, kunhan asetteli vaan itsensä sopivalle etäisyydelle tangosta. Ja keskitty, heh...
3x5
3x6
Pystäri kp
3x6
Takaolka taljassa etunojassa
2x6
Reversed pecdec
3x6
Pohjepunnerrus seisten
4x10
Kahdella eri jalkateräasennolla ja vuorotellen...
Se joulumenyyyyy tuntu vallanki alkutreenissä vielä masussa...
Mutta jos on saanu pienentää vyötä, niin sai muuten pienentää soittimen olkanauhaakin... Eli käsivarsiympärys on kutistunu.
Tän jälkeen oliki joulujuhlat Jyväskylän Hoivapalvelut Ry:n tiloissa. Oli niin ihania esityksiä ja ihanaa katseltavaa, oli ilo seurata. Voi lutusia esiintyjiä! Ja hyviä ohjaajia!! Kiitos.
Siellähän oli toki piparia ja torttuja glögeineen tarjolla, mutta sulavasti menin ohi vaan... Ens viikonloppuna niitä pitäs itekin kärventää, vaikkei tuu syötyäkään.
Että semmosia jouluisia tänään...
Keskiviikkona siis iski pöpö paholainen ja kaato mut sänkyyn. Sen jälkeen oonkin sitte vaan levänny ja vältelly kotihommia ja kaikkee muutakin. Keksiviikkona ei menny ruokakaan kunnolla alas, kurkkuun sattu niin mahdottomasti.
Ja tää flunssan ajan pyörrytys on sitte rasittavaa! Silmät ku avaa, ni vaikka makais, ni kaikki pyörii. Saatika sitte ku vähäki on liikkeessä, no hoplaa!
Nyt on eka päivä, että on hiukka sellanen olo, että voiton puolelle alkaa kallistua. Lepään ja makoilen vielä tän päivät+teen kotona työhommia sen minkä pystyn. Sunnuntaina sitte käveleskelyä, mikäli on sellanen olo, että jotain vois tehdä.
Joulusiivoamiset, -koristelut ja -leipomiset kyllä siirrän suosiolla ens viikon alkuun! Vaikka tiistaille. Samoin lahjojen hankkimiset (nii-in, neki on vielä kaupassa).
Ma ja ti vois vielä käydä tekees töitäkin. Ois hirmu kiva saada ne jonkinmoiseen finaaliin ennen joulua, mutta katotaan nyt miten ennätän ja kykenen mitäkin tekemään. Pääasia, että parannun nyt ensiksikin, niin sitten on mahdollista palata arkeenkin nopeemmin.
Salitreenit ym. jäi tältä loppuviikolta, mutta ens viikolla sitten... Hierojanki jouduin perumaan, se ois ollu tänään. Sinne ku ois kipeenä menny, ni vielä kipeempänä ois palannut... Se on nyt sitten Loppiaisen jälkeen vasta sekin.
Ja seurantakuvat siirty kans ainski sillä viikolla eteenpäin, en nyt kipeenä ala viritteleen mitään, heh.
Koskaan en jouluaattona oo terve ollu, että sillee. Nyt ei ees vielä kyllä aatto ole, että josko se tänä vuonna tuli etuajassa?
Päivän miete:
"Älä arvioi elämääsi saavutusten perusteella, olivatpa ne elämäsi varrella mitättömän pieniä tai valtavan suuria. Herää sen sijaan, ja arvosta kaikkea mitä polullasi kohtaat. Onneen ei ole tietä, onni ontie."-Wayne W. Dyer-
Joskushan sitä tulee ajateltua, että mitä sitte mummuna miettii omasta elämästään, että onko mitään saanu aikaan ja onko tyytyväinen elettyyn elämään... Tollanen asenne kuitenkin luo olotilan, että elämään voi olla tyytyväinen, kun osaa elää sen tietystä perspektiivistä käsin... Ja kylälhän sitä kaikki on aikaan saanu vaikka mitä, se on sitten eri asia osaako niitä seikkoja itse arvostaa vai onko havitellut sitten kuuta taivaalta.
http://www.mywildcrazyspace.com/wp-content/themes/2007/12/snoopy-sleigh.jpg
Sellanen hidas ja leppoisa kävelylenkki tuli tehtyä raittiissa loska-räntäilmassa. Pikkuhiljaa aloitellen siis liikuntaa tän flunssan jälkimainingeissa. Eipä enää ole kuin nuhaa, mutta olo on vetämätön... Jotain ku tekee, ni tuntuu, että ihan väsy olo ja rytmihäiriötä pukkaa. Se on kans vakioriesa ollu aina flunssassa, mutta kuulemma ihan vaaraton.
50'/max.123/avg. 102.
Voinnin mukaan huominen sitten: salille jos olo ok. Onneks on kevyt viikko tiedossa, niin tulee kevyt aloitus joka tapauksessa.
Painossa ei varmaan ole tän sairastelun vuoks tapahtunu ihmeitä, mutta yritän olla ottamatta stressiä...
Voi hitto, mikä päivän aforismi tuli:
"Juhlin itseäni ja laulan itselleni."-Walt Whitman-
NOT! Voin kertoa, että kaikkea muuta.
SATS
klo: 17.35-17.55
+ crossaria 10'/noin 80-90 vauhdilla/crossramps 10/ siinä 115-120 hujakoilla
Kevyt viikko kyseessä. Siis painot olivat 50% normaalista ja liikkeet räjähtävästi tehtynä. Ihan kivaa vaihtelua.
Smith kyykky laudalla
3x5
Koukistus istuen
3x6
Kick back
3x8
Hauiskääntö Hammer seisten
3x6
Vatsarutistus lattialla jalat penkillä
3x15
Yhdellä jalalla prässi
2x6
+sauna
Joo ja oliki sellanen päivä, että tuli käytyä kirjastossa, töissä, salilla ja tehtyä onnistunut (ihme) piparkakkutaikina ja kaikistansa voisin sanoa, että työntäyteinen päivä... Huomenna sitte joululahjaa ja laatikoiden vääntämistä. Vesa-Matti Loiria tuli sitte kuunneltua päivän päätteeks- ja kyllähän rentoutti- on se vaaaaaan niiiiiiiin hyvä. Voi itku ku pääsis sitä katsomaan livenä joskus...
Ainiin oli se paino pudonnu sitteki -0,5 kg! Ihme, mutta voihan olla kun olin kipeenä enkä salille päässy, ni seki osaltaan laskee kiloja... Mutta silti.
SATS
klo: 13.00-13.20
Sama homma eli -50% painoista ja räjähtävää käytöstä. Kuten muutoinkin koko päivän.
Kulmasoutu Smithissä
3x6
3x5
3x6
Pystäri kp
3x6
Takaolka taljassa etunojassa
2x6
Reversed pecdec
3x6
Pohjepunnerrus seisten
4x10
Kahdella eri jalkateräasennolla ja vuorotellen...
Töissä kävin ihan turhaan- ei tulostuskonetta saanu toimimaan... Kirjastokin meni jo aiemmin kiinni, joten tuli kikkailtua vähän turhan päite sitte...
Piparit on leivottu, tortut ja rosollit jäi huomiseks, mutta laatikot sentään sain tehtyä (tai vähän on kesken vielä). Yks vuoka vaan puuttuu, etten tiiä miten sitte paistelisin huomenna vielä yhden laatikon... Täytyy käyttää mielikuvitusta vaan.
Siivoilut sitte jäi, hemmetti soikoon... Ei sitä vaan kaikkeen näköjään ennätä, vaikka ennen onki ehtiny... En tiiä, mutta ens vuodeks palkkaan jonku kotiapulaisen kattomaan vaikka lapsia ja/tai auttamaan, ni ei tämmöstä kämmiä pääse sattumaan enää. Säästää koko vuoden rahaa, että saa sitte kaheks päiväks sellasen, tai toivottavasti oon jo oikeissa töissä...
Vähäkö ois kiva, ku tuoksus puhtaalle täällä, mutta onneks sitä pääsee Pohojanmaalle viettämään joulua, ni yritän lohduttautua sillä sitten.
http://www.tnpsc.com/christmas/images/snoopy.jpg
Kotona piti kikkailla, kun enhän mä mihkään täältä nyt pääse... Mutta käy se näinkin, kun tällänen light viikko käynnissä...
Räjähtävää ja painot -50%. En justiin pitäny taukoja...
Klo:15.05-15.15
Kauaa ei siis menny. Tavallisestiki tää lyhyt treeni ollu, ni saatika nyt sitten
Kyykky
2x10
Reisiojennus 1 jalalla seisten
3x8
Askelkyykky
2x8
Kick Back
2x10
Hauiskääntö seisten Hammerotteella
2x10
Kylkirutistus
2x15
Ollut kyllä niiiiiiin hakusessa tuo motivaatio joulun ajan niin treenaus- sekä dieettipuolella... Ei tuo joulu oo ihan treeniä ja ruokavalionpitoa varten... Varsinkaan reissussa. Ehkä jos ois ollu täällä kotona koko ajan, ni sitte ehkä ois ollu eri juttu. Mutta kaikkia sukulaisia oli niin kiva pitkästä aikaa nähdä, ettei siitä malta oikeen salille lähtee kesken kaiken. Ja osa jäi vielä näkemättäki ihan vaan, kun aika loppu kesken
. No, eilenkin nukuin kahteentoista, että ei ihme, vaikka aika loppuski kesken. En tajua, miten äitin luona aina saan niin hyvin nukuttua!
Ja kivasti oli tuota ruokapuoltaki tyrkyllä joka paikassa. Olihan mun vähä maisteltava, etten sitte ihan koko joulua kärvistelly 24 h, mutta ei tuota nyt voi normaalisyömiseen ees verrata.
Mutta nyt ois motivaatiota sitte senki eestä tehdä vaikka mitä, kunhan vaan täältä pääsis. Täytynee katsoa, jos lähtis kuitenkin lenkille, kun en stepperiäkää voinu kotona veivata, kunhan saan kaikki vaan järjesteltyä sen mukaan...
30' hiippailua tasasessa maastossa raittiissa ulkoilmassa ja auringonpaisteessa.
Joku koiramies jäi puhumaan mulle ja seposti ummet ja lammet jostain omasta kennelistä, ku kouluttaa koiria ja laittaa niihin rahat siinä missä toiset laittaa autoihin. Ja että se on sen harrastus ja elämäntyö. En meinannu päästä jatkamaan matkaakaan, kun sen verran siltä juttua tuli, hih...
Klo:19.40-20.00
SATS, joka menee siis kiinni kaheksalta... Meinas olla hoppua, mutta enpä mä enempää aikaa tarvinnukaa, ei sen puoleen. Crossarit jäi vetämättä, joten ajattelin sen korvata illalla lenkillä, jonne en sitten harmikseni ja vitutukseni ees päässy. Että ku mua kyrsii. Päätin käydä ostamassa huomenna jonku halvimman hilavitkuttimen olohuoneeseen, oli tilaa ja varaa tai ei. Mutta eipähän ikinä enää jää lenkki tekemättä siks, ettei pääse! Niin se homma toimi sinkkukaudellakin- ja hyvin toimikin. Alan suunnittelemaan kaiken kuten silloinkin, niin tästä tuleekin jotain. Muuten saa kyllä kisahaaveet unohtaa keväältä ja varmaan pidemmältäki ajalta, jos huonosti käypi.
Alatalja
2x10
Penkki kp
3x10
Ylävetokone
3x10
Viparit sivulle kp
3x8
Ja taakse kp etunojassa istuen
2x10
PecDec
2x10
Pohje seisten
4x15
Sellanen pikanen sillä erää...
Olin ettimässä sitä ennen kuravaatteita ja itelle talvitakkia, mutta vaikka koko talven oon ettiny, ni sopivaa ei oo löytyny. Joko tyyli tai koko ei miellytä. Ja sitte värjöttelen joko neuletakeilla tai paistun tuolla untuvaMichelinukkotakilla, josta miellyttää vain väri (joka likaantuu heti) ja se, että se sentää on lämmin, jos ois enempi pakkasta... Sitte ku joskus oon töissä, ni varmaan teetän takin, ni saan sellasen justiinsa ku haluanki- ja sopivan kokosenki vielä... Tai, ainahan sitä saa haaveilla...
Ens viikolla vedän tän viikon puuttuvat lenkit joka tapauksessa ihan sen takia, että ottaa niin nuppiin, ku ei pääse liikkumaan. Ja henkinen ahdistus valtaa, ku ei koskaan oo yksin, vaikka sosiaalinen eläin ihminen onkin...
Klo:17-17.30
Uusi saliohjlema siis alkaa. Osa liikkeistä on samoja, osa ei, mutta järjestystä on nyt muunneltu. Kiva vaihtelua! Ja oli mukava aloittaa viikko tälläsellä lyhemmällä treenillä. Vähän niinku loiva lasku arkeen...
Penkkiprässi
3x8 (60 kg)
Ois ollu penkkipuunnerrus, mutta sinnehän joku säntäs justii sadasosasekkaa ennen mua, enkä sitte kehdannu väliin mennä tekemään, kun viime kerrasta on kuitenki sen verran aikaa, etten painojakaa ois muistanu kunnolla, ni ois ollu sellasta säätämistä sitte... Tää prässi on ihan hyvä, joten sai "kelvata"...
Reversed pec dec
3x6
Pystäri op- koneessa
3x6 (30 kg)
Oisin halunnu tehdä vapaalla tangolla, mutta oli niin kokonaisvaltasesti varattu se, että vaihdoin sulavasti vaan koneeseen...
Ranskalainen punnerrus käsipainolla
3x6 (12,5&15&17,5 kg)
Oli vähän hakua painojen suhteen
Reisiojennus 1 jalalla
3x8
+crossaria 20'/1740/n.90 vauhtia/120+/- 5
En nukkunu viime yönä justiinsa silmäystäkään, joten siinä mielessä ihan yllättävän hyvä treeni ja muutenki koko päivä... Yleensähän sitä on niinku zombie koko ajan tai sitte tuli kikatushepuleja tai on kärttynen... Nyt ei mitään, paitsi päässä oli mietteitä ihan hirveesti, ihan ku yölläki. Murheita lähinnä, mutteivät oo silti musta ottaneet yliotetta- kunhan nyt vain mietin syntyjä syviä ja elämääni...
Ainii, löyty vihdoin se talvitakki- ees joku sopiva. Koko XL, mutta kun en koko talvena mitään XXL- kokoja oo nähny (tai sitte ne on jotain telttoja), ni toi on ihan ok. Hiukka kiristää, mutta saan sentään käsivarret tuohon 90 asteeseen- pienen kiristyksen kera, mutta sentään saan. Kun muissa ei toivookaan... Oli kivoja vaatteita alessa, mutta eipä ne mahdu tai näyttää sitte mun päällä ihan kauheilta makkarankuorilta. Näky alennusmyynneissä paljon pariskuntia. Voin sanoa, että sympatiat oli miesten puolella, heh. Yks jätkä kuulu kommentoivan naiselleen, että hän on ihan vaan sijaiskärsijänä täällä... Ei tainnu ne naisten kledjut oikeen kiinnostaa. Mutta on siellä ramppaaminen kyllä niin raskasta- ja se jonottelu sovituskoppeihin (en ees meinannu jonottaa...), ja se ihmispaljous, ni huuhhhhuh! Ihan käy työstä kyllä...
Selkä, takareisi, vatsa, hauis
Klo: 13.45-14.30
Suorin jaloin maastaveto
3x6 (60, 65, 65 kg)
Ja taas sitä painojen asettelua... Ehkä ois voinu enempiki olla. Teen nää ilman vyötä ainaki niin kauan kuin selkä voi hyvin.
Soutu kp
3x6 (35,35,30 kg)
Edelleen painojen etsiskelyä...
Alatalja
3x6
Tein samalla kuin edelliohjelmassa kymppisarjanki... En tiiä pitäskö nostaa, mutta ku tuntuu tälläki, ni en tiiä...
Hauiskääntö tangolla
3x6 (25, 27.5, 30 kg)
Jaa-a, ehkä vois nostaa...
Vatsarutistus jalat penkin päällä
4x30
Jösses, notta pakotti vatsaa...
Jaaa! Unohdin näköjään crossarivemputuksen kokonaan! Ja nyt vasta huomasin. Homespää!
Salille kävellessä tuuli aikalailla ja mulla meni joku hius tai roska silmään... No siinä sitte keskellä jalkakäytävää räpelsin silmää. Vesi valu noronaan ja sattu ihan hemmetisti! Sitte piilolinssiki siinä irtos. Oli vähän TÖÖT :eek:olo, ku seisoin piilari sormenpäässä keskellä jalkakäytävää. Ei peiliä, ei vettä, ei piilarikoteloo saatika -nestettä missään... No, siinä jonku aikaa räpyttelin silmiä ja rynttäsin sen linssin takasi silmään. Ei ollu oikee muuta vaihtoehtoo...
Miten mä sen crossarin nii unohdin? Huomenna sitte senki eestä...
Nyt kattomaan KungFuPandaaaaa!
30'/max.135/avg.119
Lyhyestä virsi kaunis. Ei mitään sen kummempaa, liukasta oli, mutta kengät piti...
Rantamaisemissa tuli käveleskeltyä ja kateltua erilaisia taloja sekä niitä maisemia... Meinas olla tuulista, mutta iltaa kohdenhan se on vaan yltyny:eek:... Voi lentää raketit minne sattuu, että jos ulos meinaa mennä kattomaan, ni saa vähän varmaan varoa ettei pamahda niskaan...
36'/syke max.137/avg.119
Aamulla SATS
Klo:10.25-10.45
Koko kroppa läpi kaks kertaa eli
20'/2x
Kiva hiki tuli, ja lopuks vielä eilisen homepäisyyden tasotusta eli...
Crossaria 10'/reilu 120/930 steps noin 90 vauhtia.
31.12.08 SATS
1h
Vika venyttelytunti tälle vuodelle. Venyvyys oli parempi osittain kuin viime kerralla. Luulenpa, että toi edellisviikon kevyt treeni siis on tehnyt tehtävänsä ja lihakudos ei ole siks niin jumissa. Etenkin yläselkä ja taka- sekä sisäreidet veny nyt paremmin.
Puoliero oli edelleenkin kuitenkin havaittavissa: oikea etureisi, lonkankoukistajat ja alaselkä sekä vasen takareisi ja pakara. No, täähän nyt on ollut jo aiemminkin havaittavissa, nimittäin olen jokseenkin kiertyneenä jonkin verran muistaakseni oikealle... En siis pahasti, mutta jos oikeen pilkkua viilataan ja tarkkoja ollaan, ni sen saattas huomata. Ei oo skolioosia eikä mitään sen ihmeempää kuitenkaan, kunhan vaan oon tainnu kantaa laukkua liikaa oikealla hela livet.
Vaikka liikkuvuus muissa lihaksissa oli parantunut, niin silti alaselkä ryttyili ihan kunnolla: se oli koko ajan menossa jumiin yhessä jos toisessakin asennossa. Samoin eilen huomasin, että meni vasen jalkapohja kramppiin eli tuli ns. suonenveto. Sellasia ei kauheen paljoa ole tullut viime vuotena... Dieetillä aikoinaan loppuajasta sitäkin tiuhemmin.
Lopputunnista olikin kiva ylläri: lyhyt niska-hartiahieronta.
Uus salihohjelma on tehnyt sen, että jotkut lihakset on jonkun verran arkoina uusien liikkeiden myötä. Se on sitä tää eka viikko aina. Tuntu hieman venytellessä nimittäin.
Mutta rentouttavaa oli. On siinäki opettelua, että osaa rauhottua ja keskittyä siellä. Varmaan ihan hyvää tekee korvien välille.
RAILAKASTA UUDEN VUODEN JUHLINTAA JA OIKEIN PALJON ONNEA JA HYVIÄ TREENEJÄ UUTEEN VUOTEEN KAIKILLE LUKIJOILLE!!
<3:della Fitsu
http://www.pikseli.fi/pdf/1105_ilotulitus.jpg
Fitness Factory
Klo:16-16.50
Rinta, op, etureisi, ojentaja
Jalkaprässi
4x12 (100, 140, 140, 140 kg)
Jalkaterät olivat mahdollisimman takana.
Prässi on ns. normaaliprässi, Frapp merkiltään, mutta luulenpa, että vain osa oli Frappia ja siniset osat oli itsetehtyjä...
Vinopenkkipunnerrus kp
3x12 (16 kg)
Viparit sivulle
3x12 (10 kg)
Viparit taakse päänojassa
3x12 (10 kg)
Tästä siis videota (http://www.youtube.com/watch?v=AKT8YUcFqVw) messissä...
Ojentajat taljassa, erikoisessa sellasessa narussa
3x12 (15 kg)
Otin myös tästä videon (http://www.youtube.com/watch?v=6ZCpD9iRM4A).
Joku turvotus tuli kahden vuorokauden sisään: 1 kg paino humpsahti ylöspäin, että silleen... Jospa niitä seurantakuvia sitten, kun tilanne normalisoituu taas.
Kävin nyt sitte siellä FF:llä, kun ei SATS:lle avata ovia. Pieni tiivistunnelmainen salihan se oli... Käsipainoja ei ollut ihan tasaseen ja jokseenkin merkatut painomäärät vähän heitti... No, kaikki sain tehtyä, ei sen puoleen.
On vähän ontto olo, nimittäin se mun pukuompelija, nuori nainen ja kahden alle kouluikäisen lapsen äiti, oli eilen kuollut illalla. Olihan se toki muutenkin tuttu ja oikein sydämellinen, hyväntahtonen ja ihana ihminen, jonka poismeno kyllä varmasti monia koskettaa.
En tiedä. Välillä on surullinen olo, kun siitä ei enää sillee fyysisesti mitään kuulu, välillä sitte taas on ihan ku ois vihanen olo, kun sellanen ihana täältä poistuu, jota ois kyllä tarvittu. Sitten käy surku mun ystävää, jolta kuoli läheinen tätikin justiin ja nyt toi tosi hyvä ystävä, työkaveri ja tää mun ystävä on vielä raskaana! Että kovia aikoja sekin joutunut kokemaan nyt tollasena muutenki herkkänä aikana. Mä niin toivon voimia sille ystävälle ja samoten sille perheelle, josta nyt äiti on poissa. Vähän haikeissa mielin nyt alko kyllä tää uusi vuosi sitten, mutta ehkä se tästä.
Walt Whitmanin runo siis tähän elämäntilanteeseen:
"He elävät ja voivat hyvin jossakin,
pieninkin verso osoittaa, että kuolemaa ei totisesti ole
ja jos olisikin, se edistäisi elämää, eikä vaani
katkaistakseen elämän
vaan luopuu sen ilmestymisen hetkellä.
Kaikki kulkee eteenpäin, pyrkii näkyvään, mikään ei luhistu,
ja kuolema on erilaista ja onnellisempaa kuin kukaan otaksuu."
Nää runot sun muut monesti lohduttaa, ja tavallaan haluan tohon uskoakin loppujen lopuksi...
Ne viime vuoden kisapuvut sitten jäi hänen viimeisiksi tekemiksiin kisapuvuiksi. Taidanpa pitää muistona... Olihan siitä suunnitelmia, että hän ompelis tän vuoden puvutkin, mutta mulla oli niin ontto olo jo puhuessa, että jotenkin aavistin, että näin kävis. Vaikken halunnu myöntää, ku niin kauheeta ajatellaki tollasta asiaa. Samoin nyt ku yöllä oli tullu klo:1.20 puhelu, niin ihmettelin edelleenkin, että mitä asiaa hällä oli, kun siihen aikaan soitti edes...
Siinä nyt muistokuvat kisapuvuista vielä:
SATS
Klo: 17.35-18.05
Olipa ihan kiva tälleettiis lopettaa viikko ihan lyhyeen treeniin. Tosin noi tauotkaan ei nyt niin huimia ole, muttei nyt tartte ollakaan...
Reisikoukistus
3x12 (50 kg)
Leuanveto erittäin leveä
3xmax (10,4,4)
Hauiskääntö
3x12 (9 kg)
Vatsat taljassa+vinot vatsat superina
3x15 (taljassa 70 kg)
En ollu merkannu, montako sarjaa ja toistoa, enkä tosiaan edes muistanu, ku oon olettanu sen olevan kirjattuna=ei tartte muistaa... Ni sitte piti säveltää itse. Täytyykin nyt het tarkistaa, että miten ois pitäny ollaaaaa... Jaaa, eipä niitä ollu siihenkään merkattu... I'll be back siis.
Uni 7 h (joo, alan niitä nyt laittaa kans ylös...).
+ tietty crossaria loppuun 10'/1034/ syke yli 125 (mutta alle 130).
Semmosta... Viikonloppu Lahdessa, joten sitten olikin tiedossa pakkailua ja etenkin eväiden pakkailua ja tekemistä...
Classic Gym, Lahti
Klo: 15.00-16.00
Viikonlopun vietossa siis eteläisessä Suomessa ja pääsy oikein kuntosalimekkaan treenailemaan. No, Pakkiksen oma herrasmies, yhtäkkiä miehistynyt ja aikuistunut NGV, tuli päästämään sisään, joten kiitos hänelle.
Koko kroppa läpi 3x/30' (vajaa).
Katsoin, että noin 7 min. meni kropan läpivientiin... Eli nopeutunut on tämä treeni, mutta jotenkin se on kivempi tehdä kyllä salilla, ei sen puoleen. Onnistuu tosin kotonakin, nou problemos...
Ohessa siis kuviakin hieman todistusaineistona. Kiva treenipaikka, ja yllättävästi sunnuntai-iltapäiväks oli porukkaakin!
Oli ihan mukava reissu muutoinkin Lahdessa, saunaankin pääsin kaks kertaa. Eikä kukaan jaksanu sen koommin kysellä ja ihmetellä, että miks on omat eväät ja millä sää elät ja mitä järkee ym. Eli sain ihan rauhassa puputtaa omiani, heh. Helpottaa henkisesti seki loppuje lopuks. Oli siis ihan kotoinen olo ja mitään kummia humpsahduksia ei treenien eikä ruokien suhteen onneksi tullut.
Kotona oliki sitte kiva ylläri, ku kissojen vessan ovi oli joltain kiinni jääny viikonlopuks. Paskaa ja kusta sai siivoilla siis keskiyöllä kotiuduttuaan. Ja osa jäi aamuks... Mutta sehä ei riittänykää, toi pentunen sitte oli aatellu, että mikäs tässä, kai se sänky sitte on paskapaikka ja väänsi tortut sänkyyn, vaikka poika siinä nukkuki jo. Ja aamulla ku oli noussu, ni yllätin sen ihan virtsaamasta sinne sänkyyn. Ja ku huusin sille "EIIIIII!!!!!" ja nostin pois, ni eihän se kusen tulo siihen tietysti loppunut (jooo-o kyllä tiiänki, mutta silti hätäpäissään ja unenpöpperössä sitä toimii refleksinomaisesti...). Siinä sitte roikotin pissivää kissaa sängyn päällä, kun en muutakaa keksiny. Jos ois ollu fiksu, ni ois pyytäny jotain paperin kans alle ja oisin kantanu sen vessaan hiekkakopalle. Mutta kuka siihen nyt ois suostunu sitte?
Että näin mukavissa merkeissä alkoi viikko... Saa siivota siis ihan hulluna koko päivän!
SATS
Klo: 17.15-17.55
Uni n. 6 h
Crossaria 10'/1006/syke 120->125
Rinta, etureiskat, ojentajat
Penkkipunnerrus
4x6 (60 kg)
Hyvänen aika- meinas olla ihan hakusassa, miten tää liike ees tehtiinkää, ku jonku aikaa on ku viimeks tangolla tätä oon tehny, heeeeh...
PeckDeck
3x6 ois kuulunu olla, ni ajatuksissani tein:
12 (35 kg), jonka jälkeen mietin, että tais olla vähemmän...
10 (35 kg), jonka jälkeen menin tarkistamaan, että se olis ollu 6 toistoa, ja sitte teinki...
6 (40 kg)
Niskantakaapunnerrus
1x6 (27,5 kg)
2x6 (30 kg)
Ranskis 1 kp
3x6 (17,5 kg)
Joo, ku menin hakee painoa, yks äijä oli pierassu, ja olin oksentaa... Hiukka huvitti, ku aloin mielessä miettiä, että siinä se haisuli taas menee, ku se käveli ohi... . Kannattaakohan kaikkee tyhmää tännekää aina kirjottaa... No, varmaan kandee, ni saa lukee sitte mummuna omia toholouksiaan.
Reisiojennus 1 jalka
3x8
Oli salilla enemmän porukkaa kuin koskaan aiemmin mun SATS- historian aikana... Moni tehny Uuden Vuoden lupauksia? Tai saanu lahjaks kortin? En tiedä, mutta ruuhkaa oli!
Kuntopyörät oliki nii kalliita, että vielä on ostamatta. Täytyy ettiä joku käytetty, ja vaikka ettiä spinninpyörä, ni se pyörä ei seilaa ympäri olkkaria sitte ku polkee...
Onneks huomenna on sali auki!
Päätin soittaa lääkäriin keskiviikkona tästä mun pyörrytyksestä. Ku saa tehdä ihan tosissaan töitä, ettei pyörry! Ja ku jatkunu näin pahana ja aina vaan pahenevana jo vuodesta 2004 alusta saakka 2-7 päivää viikosta, ni eikait sekää ihan normaalia oo? On niitä kilppareita ja sokereita joskus tutkittu ihan muuten vaan poissulkumielessä, ettei niiden häikästä ainakaa voi olla kyse. Ja ku het aamusta jo pää tuntuu painavalta ja jotenki tukkoselta noina pyörrytyspäivinä, ni jeejee. Tuntuu, ettei ajatus luista sillon. Ja niinä päivinä nukahtelenki mihin ja millon vaan. Titysti ei mitää löydy, ja se se raskasta kans on, elää nyt joidenki oireide kans ilman tietookaa, että mikä o. Mä jo oon miettiny kaikki, mitä mieleen tullu, eikä näytä auttavan... Ku ei see oo sellasta mustenemista alhaisesta verenpaineesta, ei liikkeeseen tai paikkaan sidottu, eikä mihkään pyörimiseen tai sellaseen. Ihan huippailee täs istuessaki vähän väliä. Ja sit ku se jatkuu aina koko päivän... Paitsi ku nukahtaa, mutta ku ei sitä voi nukkuakaa tässä elämässä muutaku yöllä (eikä aina sillonkaa oo voinu)...
En saa taas iPodia auki. Se vaan on samassa tilassa koko ajan. Ei kuulu musaa, ei mitään, mutta mikää nappulakaa ei toimi. Enkä siis saa ees sammumaan. Hemmetin vempaimet.
Eli salilta pois 20'...
Sykevyö unehtu kotio, ni sitte en tiiä koko sykettä enkä muutakaa oheisinfoa...
Koko päivä tuliki sitte siivoiltua ahkerasti eli koko kämppä käännettiin nurin, huhhuh!
SATS
Klo:18.35-19.20
Uni 7,5h/10h (laitanki aina vertailuks tuon 10h, joka on mun normaaliuniaika, jonka nukun jos nukkua saan. Sen jälkeen olo vasta on levänny, ja virkee ja mielenlaatu on hyvä. Silloin ei myöskään ole mustia silmänalusia, vaan näytän levänneeltä, enkä kalpeelta haamulta... Saapa nyt itelleenki sitte tarkasteltavak, että kuinka usein on mahiksia nukkua tarpeeks ja miten se elämään ja tuohon nuppikipuunki vaikuttaa- mikäli vaikuttaa)
Selkä, takareisi, hauis, vatsa
Sjmv tanko
3x6 (67,5->70 kg)
Soutu kp
3x6 (30kg)
Alatalja
3x6
Hk tanko
3x6 (30kg)
Vatsarutistus jalat pallolla
4x30
Ja niin oli kiire kotio, että unohdin näköjään crossailla- ja taas nyt vasta muistin! Oli se salilla mielessä, mutta ennen lähtöä näköjään unohtu. Mulla edelleenkin on toi pää kipee, ni se jotenki vaikuttaa kaikkeen keskittymiseen aika oleellisesti. Se kun alkaa kipee olla, ni on sitte se 24h tauotta- eikä muuten särkylääkkeet yleensä auta ennenku ihan 3-4 päivän päästä, jos auttavat. Mullei migreeniä koskaan oo ollu, eikä tähänkää mitään sahalaitoja oo koskaan kuulunu, mutta jospa mulla tuleeki niitä pyörrytysheittoja sitte sen sijaan? Suvussa meillä on "aika" voimakkaita migreenikohtauksia kyllä, ja sukurasitehan siihen on olemassa... Niskatki kun on melko normikunnossa- ja se kipu on päässä jokseenki erilaista kuitenki ku tämä tämmönen.
Viikonloppuna kuitenki piti olla välillä tupakin hajussaki, ja sehän jo yksistään saa pääkivun aikaan, ni ehkä noilla pyörrytyksillä on kuitenki yhteys tähän. Vaikka oon aatellu, ettei mulla kyllä migreeniä voi olla. Miksköhän muka ei?
Kevyt jumppa salilla (käsipainot, levytanko)
Kroppa läpi x2/reilu 20 min.
Sen jälkeen paikkailin eilistä puuttuvaa osasta eli crossarilla vetoja...
Crossaria siis 10'/942/Syke <125.
Tämän jälkeen ensimmäinen intervalliharkka. Tein ensin kolme vetoa soutukonneessa, jonka jälkeen luovutin, ku sain soutaa sillä pitkin salia... Eli seuraavalla kerralla sitten 20 kg:n limput evääksi sille veneelle;). Jatkoin tämän jälkeen sulavasti kuntopyörällä 7 kertaa...
Intervallit siis 10x20 s/40 s.
"Lämmitti" mukavasti (=keuhkot meinas karata pihalle). Nää on aina ollu mulle kovia pamautuksia- en ees viittiny peiliin kattoa minkä värinen oli pää (todennäkösesti sininen/punanen/jotain siltä väliltä...).
Tämän jälkeen venyttelytunnille ja 1h venymistä ja rentoutumista:). Edelleen samat toispuolierot, mutta ne on joko lievittynyt tai sitten eri venytykset toi niitä vähemmän esille... Venymisten jälkeen on aina hirmu kevyt olo!
Muutoinkin rentouttelin itseäni tämän päivän aikana, kun toi pää on edelleenkin kipee. Ei niin paha kuin maanantaina, mutta koko ajan jyskii... Soitin lääkärille kyllä juu ja se suositteli vielä toista, joka vois tarkentaa diagnoosin, mutta enhän sitte saanu enää kiinni... Jospa huomenna sit... Vähän itse kyllä migreenin puolelle kallistuisin kans, nyt kun olen enemmän aiheeseen perehtynyt ja silleen... Se "aura" nimittäin voi olla muutakin kuin valoilmiötä- myös huimaus luokitellaan auraksi. Että silleen. Oishan se hyvä, että jokin selvyys tähänkin tulisi, ni voisi jotain apuakin löytyä. On vaan niin koomista, että olen automaattisesti elellyt niin, ettei pää tulisi kipeäksi (välttänyt hajuja, oireiden tullessa myös isoja ääniä ja valoja jne.), mutta kun tosiaan se sukurasite asiaan on, niin jokseenkin olen kai siksi kuvitellut olevan sen niin normaalia, etten ole edes ajatellut, ettei mukamas kaikilla ole samanlaista näiden seikkojen kanssa...
SATS
Klo:11.15-11.45
Uni 9h/10h eli aivan ruhtinaallinen aika!! Voi että ku ois aina näin asiat, että sais nukkua niin kauan, että on hyvä olla! Pääkipu oli poissa ja päivän jaksoin hyvin ilman väsymyskohtausta ja mieli oli positiivisempi... Se on kaikkien etu, ku saan unta palloon!
Rinta, ojentaja, op, etureisi
Jalkaprässi
4x12 (70->75 kg)
Vinopenkki kp
3x12 (12,5->15 kg)
Viparit sivu
3x12 (7 kg)
Viparit taakse päänojassa
3x12 (7 kg)
Ojentajat taljassa narulla
3x12 (40 kg)
+crossari 10'/1050/Syke <120.
Eilen ei myöskään syke ollut kuin hetkellisesti yli 120... Pitäsköhän laittaa vastusta vai riittääköhän tää... Siinähän se onki taas pähkinä mukamas purtavaks.
Ja tauotta ku tekee siis jokaisen supistuksen ja palautuksen pitämällä huolella jännitys koko sarjan ajan, ni saa hyvät tuntumat pienemmilläki painoilla...
Olinpas pimennossa yhden päivän- ja ihan mukamas kuutamolla! Enkä oikeen meinannut ymmärtää miten blogi kirjotetaankaan, kun tänne aina väsään sen ekana! Oli nimittäin mennyt lisenssi umpeen ja en päässy "salaisille sivuille". Onneks justiinsa tiistain muistelin, että oonkohan mä sitä maksanu ja kirjotin kalenteriin tilinumerot sun muut hässäkät jo ylös varmuuden vuoks. Illalla en sitte kuitenkaa ehtinyt laskuja maksaa, vaan siirsin sen keskiviikkoon- jolloin en päässy mihkään. Arvelin, että se kaiketi on sitte johtusin siitä, että en ollukaa lupaa maksanu. No, nyt on valtakunnassa taas kaikki hyvin ja saan jatkaa päivitystä ihan vapaasti...
Huomennaa oon hierontaaa, huomennaa oon hierontaaaa...:rock:
Klo: 12.30-12.55
Uni noin 6-7h (tuli mietittyä yöllä sitä kuolemantapausta... Ku vaivaa, kun kukaan ei tiedä, miks se soitti sillon yöllä, kun tapana ei edes ole sellanen)
Reisikoukistus
3x12
Leuanveto
7,6,5
Hauiskääntö kp
3x12
Vinot vatsat 2x15 (nilkka polven päällä toinen sarja, ja toinen jalkavedolla, mikä oli kiva vaihtelu ja sain tuntuman eri kohtaan...)
+ suorat taljassa 3x15
extrana jalkanostot penkillä 1x15...
+ crossari 10'/1044/syke<120 elikkäs pysytteli syke melko alhaalla...
+ intervalli 10'/40s/20s... Meinas kyllä keuhkokalusto pamahtaa. En ois yhtä ainuttakaa vetoo jaksanu tuon päälle enää.
Oli ihana pääkivuton päivä:)... Tänään sitten stressasin sotkusesta kämpästä ja kaikesta muusta siihen liittyvästä, joten taas nuppia kivistää:(. Mä en kovin äkkiä hermostu sekasotkusta, joten pitää kyllä olla tosi sekasta ennenku pään saan kipeeks... Viihtyisin niin siistimmässä asunnossa, mutta eihän sitä voi kaikkea saada, pitäs vaan alkaa sopeutumaan siihen, ettei sellasta vaan nyt enää ole, eikä stressata turhista:warning:. On tässä maailmassa suurempiakin asioita, joista voi mielensä pahottaa, että ehkä jokseenkin pitäs asioita suhteuttaa. Mutta aina se vaan ei ole mielessä, se on tätä ihmiselon vajavaista puolta se:mad:... Ei kai nää pääkivutkaa ikinä lopu, jos ei osaa olla huomioimatta sotkuja. Mutta miten se sitten käy, kun elämänsä jonkunmoinen on ollut:rolleyes:...? Se onki sitte eri asia ja oma projektinsa... On vaan tätä projektia muutenki tässä elämänvaiheessa jo ihan riittämiin, että ei nyt jaksais enää itsensä muuttamista kaiken päälle, ei JUST nyt:hmm:...
"Etsi aina päivanvaloa, jonka Herra elinpäiviisi lähettää."-Hope Campbell-
Semmonen oli random tänään... Aurinkohan siellä paistaakin, jos konkreettisesti miettii:cool:.
No, eipä mitää, hieronta oli ihan jees... Sisäreisi kiristi vastaan, mutta muutoin oli sellasta normivääntelyä... Kipiää teki tietystikin. Ei kivaa kylläkään, mutta ainahan se sellasta on, jossei sitte joka viikko käy hierottamassa...
Noin klo:14-15.15
Uni jotain alle 9 h... Jee!
20'/112 kcal/55% of fat/max. 146/avg.120
Tästä sitten light- jumpalle... 3x kroppa läpi eli
27'/3 kierrosta. Näköjään sunnuntaisin helpompi vetää 7 minsaan kroppa läpi, keskiviikkona on sitte kankempaa...
+ 20'/157 kcal/45% of fat/syke max. 157/avg.140.
Että silleettiis... Salilla näky paikallinen blondi "ladyboy" (no ei sillä tissejä oo). Pitkästä aikaa! En oo aikoihin siihen salilla törmänny!
Jep, ja sitte taas takasin tuonne pyykkien ja ruoanlaiton ihmeelliseen maailmaan.
Huomenna voisin otta seurantakuvia ja mittoja!
Se muu olis se, että paino on laskenu tällä hetkellä täysin aloituksesta 7,5kg ja dieettiohjelman alusta 6,2 kg, mikäli en laskuissa seonnut.
Mittoja otin viimeks 23.11.08 ja nyt ja niihin verrattuna siis:
reisi: -
pohje: -1,5 cm
rinta tiesseittä: +2 cm (tätä en tajua, vaikka mittasin 3 kertaa ja useemmasta paikasta)
vyötärö: -3 cm
lantio: -2 cm
Mitään radikaalia kyllä en näe noihin viime kuviin verrattunakaan, ei sen puoleen. Ainut, mikä oikeen pistää silmään, on se, ettei noilla biksuilla ainakaa enää seuraavaa kuvaa, se on satavarma:mad:! Ihan kauheen näköset, ku noi löksöttää ja on kurtulla ja miten sattuu... Joutuu kääntää, ettei tipu päältä. Enpähän jaksanu sitte sen koommin vaihtaa kesken kaiken, ku kerranki ne päälleni sain kerta. Olokoo nyt kauheen näköset sitte, ei nää nyt mitään kansikuvamatskua oo muutenkaa:o...
Tossa vasemmassa sivuposessa on kauhee mölli mahassa, tossa niinku sivussa. Eka kamerasta ku katoin, ni katoin, että mikä patti se on, ihan ku joku kasvain ois. Muttei se oo ees mikää lantion luu, vaan lihas. Jossei muu paikka oo kasvanu, ni se ainaki. Ei kyllä esteettisesti mikään huippu, hehheh. On tää touhua, ei voi muuta sanoa... Pistää nyt tänneki kuvia ja ruotia niitä itteksee. No, pääasia, etton hauskaa:lol:...
Viime ja tän kuvien välillä kyllä ei olekaan kuin 3-4 kg väliä, että sikäli ei voi ihmeitä muutoksia odottaakaan. Jospa seuraavat laittas sitten vaikka näistä n. -5 kg:n päässä... Tuntuu vaan, että aikaa ois mukamas menny ihan hirveesti, eikä kuvan kuvaa, ni oli niinku ois ollu jolleki velkaa jotain. Itelleen lähinnä...
Klo:17.30-18.05
Uni n.6-7h/10h
Sali oli ihan pullollaan ihmisiä, eikä justii mihkää päässy. Toinen ku lähti, ni toinen jo valtas laitteen... Joten kannattaa nää maanantait yrittää järjestää nii, että saa treenailtua ihan muulloin, ku tuohon aikaan (jossei sitte pakko ole)...
Penkkiprässi
1x12 (60 kg)
3x6 (70 kg)
Olin muistaa väärin vähä toistoja... Itse asiassa yhdessä jos toisessaki liikkeessä... Ja ajatukset harhaili, ninen oikeen meinannu pysyä kärryillä...
PeckDeck
3x12 (40 kg)
Tässä sama homma, kuutta ois voinu tehdä- ja edelliskerralla olin tehny vielä 5 kg vähemmällä ne kutoset... Mieli on niin kummallinen!
Olkakone
3x6 (35 kg)
Tääki meni isommilla painoilla kuin viimeks. Tangot oli menossa, joten päädyin sitte tähän vaihtoehtoon...
Ranskalainen 1 kp
3x6 (17,5 kg->20 kg)
Jalkaojennus molemmilla jaloilla
2x6 (100 kg)
2x8 (100 kg)
No, tän muistin sitte vähemmäks, joten pistin paremmaks ja huitasin yhden sarjan lisää...
+crossarilla 10'/1062/>130 pääasiassa
Ajatukset tosiaan vaelteli. Yleensä treenissä ei, se on mulle niinku nollausaika kaikesta. Mutta nyt tuli melkonen ahaa- elämys tänään:eek:... Alkaa vihdoin ja viimein selkiytyä kunnolla mullekin, että miks aina eksyn väkivaltasten alistajamiesten matkaan, vaikken sellasta halua, enkä tykkää väkivallasta, vallankäytöstä muutenkaa:mad: ja toivonu aina toki tasavertasta parisuhdetta...
Ehkä tää henk.koht. taistelu sitte auttaa mua sen verran, että täs on niinku uus suunta... On se, että näin kauan siihenki meni, että ihan oikeesti asian sisäistää ja ymmärtää yksityiskohtasemmin koko asian, eikä vaan aavituksen ja ajatuksen tasolla. No, oon nyt yrittäny ajatella, että parempi nytki, ku vasta 9-kymppisenä- jos sillonkaa:hmm:.
Pelkistettynä ja tiivistettynä vois sanoa, että imeisesti olen pitäny kaikenmaailman ailahteluja, raivokohtauksia ym. ylilyöntejä yms. ihan "normaaleina" tai lähinnä sidettävinä omien lapsuuden kokemusten ja tottumusten vuoksi (siinä missä muut ois jo ottanu hatkat). Harmittavaa kyllä, kun ajattelee menneitä:(. Paljon ois pahaa ja surua säästyny, kun ois jo alle 2- kymppisenä asian jo perinpohjin tajunnut... Mutta onneks sen kaavan ei tartte enää toistua. Ja se hyvä puoli toisessa osapuolessa, mikä alussa on vahvasti esillä ollut (ylilyöntinä ja liioiteltuna sekin), on kaiketi ruokkinu niitä asioita, joita vailla olen lapsuudessa ollut, näitä Maslow'n tarvehierarkian osia ilmeisesti- tai näin olettasin kotipsykologian perusteella:hmm:.
Joo, on se elämä sellasta, aina on jotain ihmeteltävää ja opittavaa... Tälläsiä mietintöjä... Toivottavasti ne ei kauheesti vaivaa yöllä päätä, että saa nukkua ja antaa alitajunnan hoitaa loput... Varmaan kuitenki tulevassa jokseenkin helpottaa elämää monellakin tavalla.
Se muu olis se, että paino on laskenu tällä hetkellä täysin aloituksesta 7,5kg ja dieettiohjelman alusta 6,2 kg, mikäli en laskuissa seonnut.
Mittoja otin viimeks 23.11.08 ja nyt ja niihin verrattuna siis:
reisi: -
pohje: -1,5 cm
rinta tiesseittä: +2 cm (tätä en tajua, vaikka mittasin 3 kertaa ja useemmasta paikasta)
vyötärö: -3 cm
lantio: -2 cm
Mitään radikaalia kyllä en näe noihin viime kuviin verrattunakaan, ei sen puoleen. Ainut, mikä oikeen pistää silmään, on se, ettei noilla biksuilla ainakaa enää seuraavaa kuvaa, se on satavarma:mad:! Ihan kauheen näköset, ku noi löksöttää ja on kurtulla ja miten sattuu... Joutuu kääntää, ettei tipu päältä. Enpähän jaksanu sitte sen koommin vaihtaa kesken kaiken, ku kerranki ne päälleni sain kerta. Olokoo nyt kauheen näköset sitte, ei nää nyt mitään kansikuvamatskua oo muutenkaa:o...
Tossa vasemmassa sivuposessa on kauhee mölli mahassa, tossa niinku sivussa. Eka kamerasta ku katoin, ni katoin, että mikä patti se on, ihan ku joku kasvain ois. Muttei se oo ees mikää lantion luu, vaan lihas. Jossei muu paikka oo kasvanu, ni se ainaki. Ei kyllä esteettisesti mikään huippu, hehheh. On tää touhua, ei voi muuta sanoa... Pistää nyt tänneki kuvia ja ruotia niitä itteksee. No, pääasia, etton hauskaa:lol:...
Viime ja tän kuvien välillä kyllä ei olekaan kuin 3-4 kg väliä, että sikäli ei voi ihmeitä muutoksia odottaakaan. Jospa seuraavat laittas sitten vaikka näistä n. -5 kg:n päässä... Tuntuu vaan, että aikaa ois mukamas menny ihan hirveesti, eikä kuvan kuvaa, ni oli niinku ois ollu jolleki velkaa jotain. Itelleen lähinnä...
Joo, jos kuitenki lisäis ne kuvatki, eikä vaan puhuis...
Klo:16.50-17.30
Uni 8,5h
Sjmv Smithillä
3x6 (60->70 kg)
Soutu kp
3x6
Soutukone
3x6 (70, 80, 90 kg)
H tanko
3x6
Vatsarutistus lattiassa, jalat penkillä
4x30
+ crossaria 10'/1024/130+/-5
Sai taasen hiukka soveltaa, koskapa oli salilla paljo porukkaa... Ajatukset pysy paremmin koossa kuin eilen, vaikka nää ihmissuhdeasiat nyt muutoin pyörii kauheesti mun mielessä nyt...
Kävelyä 21'/138 kcal/50% of fat/max.154/avg.130.
Sen jälkeen kevyt jumppa: 24'/3 kierrosta.
Eli nyt meniki se 7 min. koko kropan läpiviemiseen...
Intervalli: 10'/40s/20s. Ja ihan taas oksetti, ku lopetin. No, vedinpähän täyet. Sykekin oli vaan yli oman lasketun maksimin... Eli onhan se siitä korkeempi oikeesti, ne nyt on laskut laskuja...
Kävelyätaas lopuks. Nyt 20'/155 kcal/40%fat/max.158/avg.142.
Oujee, siinäpä ne. Kauheesti tekee mieli karkkia!!
Ja suklaamuffinsseja!!
http://www.avaruusasema.com/blogi/uploaded_images/IMG_9553-739642.jpg
Klo: 18.10-18.35
Jalkapässi
4x12
Viparit sivu
3x12
Viparit taakse päänojalla
3x12
Vinopenkki kp
3x12
3x12
+crossari 1084/130-140
No, oli hiukka taas varattua noi vempeleet, niin tein eri järjestyksessä tilanteen mukaan...
Meinas olla tää torstai niin kiirusta noiden töiden kans, ku piti saada perjantaiks tietyt hommat valmiiks, että eipä ehtiny päivyriäkää täyttelee... Nooo, ainahan sitä voi jälkeenpäin paikata tilannetta...
Klo:17.30-18.00
Uni n.6 h
Reisikoukistus
3x12
Leuanveto
7,6,6
Hauiskääntö kp
3x12
Vinot vatsat+
taljavatsat
+crossari 1094/n.130/crosstaramps 13
+intervalli 40/20, vastus 1/7 (alotinhan sillon 1/5 eli ykkösellä 40s ja viitosella 20s täysiä...). Joo, taas meinas pumppu pamahtaa rinnasta ulos.
Mua alkoki yhtäkkiä päivällä kaupoilla pyörryttämään. Sehän nyt ei muutaku pahentunu vaan sitte iltaa kohti. Sitte paukahti illalla nuppi kipeeks, piti pimeessä keittiössä syödäkin. Jos valot laitto, ni oksetti nii, ettei voinu syödä. En tiiä, oisko toi parin päivän kiirus ja huonot yöunet sitte vaikuttanu... Herätäki joutu perjantai-aamuna ihan turhaan kellojen soittoihin liian aikasin ja illalla heräsin 7 kertaa ennenku pääsin nukkumaan kunnolla. Aina oli jotai.
Ihan ekana kävelylenkki
: 29'/152 kcal/55% fat/max.141/avg.116.
Sitten kävinki luistelemassa (30'), jonka jälkeen uimaan (2h). No, nää voi laittaa lainausmerkkeihin, koskapa ovat lähinnä opetustapahtumia tai muuten vaan sellasta heilumista, mutta kyllä ne nyt silti jotain on, vaikkei ihan treeniä ookaan...
Sieltä vielä illalla salille tekemään kevyt jumppa:2x/15'. Eli 7' kiekassa. En tehny enempää, ku oli tiedossa kävely kotiin ja muutenki tullu heiluttua koko päivä...
Kävely siis 20' ja muusta ei tietoo...
Kotio kävellessä ihan tuossa kotinurkilla alkoi askel viettämään yhtäkkiä ojaan! Mitään en voinu, sinne kulki askel! Jotenki huimas tai jotain. Kaks naista käveli mun takana ja varmaan luulivat, että olin päissäni, ku ihan sellaselta se näytti. En tiiä mistä toiki nyt tuli. Kai sitte iltajumpasta ja saunomisesta sitä ennen? Ei kuitenkaa muuten ollu mikään huono olo...
Klo:16.15-16.45
Uni n.5-6/10h
Reversed PeckDeck
3x6
Oli kaikki varattua, joten tein sitte tällä eka...
Penkkiprässi
4x6
Penkki oli varattuna ja näytti olevan kaaaaauan...
Pystärit seisten kp
3x6 (12,5 kg)
Mukamas vaikeempaa kuin istuen...
Ranskalainen 1 kp
3x6 (20->22,5 kg)
3x8
+crossarilla 5'. Yhtäkkiä huomasin kattoa kelloa ja tuli ihan kauhee kiire, joten siks jäi tää näin lyhyeks... Korvaan sitte vaikka huomenna...
Klo:15.55-16.30
Uni 9h/10h + päivällä vahingossa kesken kaiken 1h. Yöllä jotkut keksi mennä alakertaan pelaamaan pingistä kännissä. Siellä huusivat, möykkäsivät, örisivät ja mesoivat joskus aamuyön pikkutunteina... Täällä ku kuuluu äänet ylä- ja alakerran välillä, muttei seinien läpi. Ja ne äänet kuuluuki sitte ihan ku vieressä ois joku, sanat ja kaikki, ni ihan luulin, että tänne on joku tullu sisälle... Nää on näitä opiskelija-asuntojen ihanuuksia...:(
Sjmv tangolla
3x6
Soutu kp
3x6
Soutukone
3x6 (70, 85, 90 kg)
Enpä tajunnu katella viime kerralta kuin ekan sarjan painon, ni alotin liian kevyillä taas. Se on ku ei mieti ku treeniä vaan ja antaa kynän ja paperin muistaa painomäärät, ni näin voi käydä...
Hk tanko
3x6
Vatsarutistus pallolla
4x30
Raskaampiahan nää oli kuin lattiassa tehdyt, mutta alavatsaan en saanu mitään tuntumaa, vaikka etsin edullista asentoa suunnalta jos toiseltakin...
+ crossaria 10'/1048/+130
En ehtiny korvata elistä puuttuvaa 5 min. crossaria taaskaan. Tuli nimittäin taas kiire. Ja se sen takia, että yhtäkkiä taas nukahtaa pötkähdin kesken kaikkien askareiden, töiden ym. En varmaan enää niin nukahteliskaan, jos joka yö ois säännöllistä nukkumista, mutta se taas vaatis muilta joustoa ja iteltä päättäväisyyttä. Kymmeneltä nukkumaan ja kaheksalta (vähän ennen arkisin- viikonloppusinhan voiski nukkua vaikka yheksään-kymmeneen). Se ois ideaali ja muutenki sopis mun ns. biorytmiin, ei tarttis herätyskelloja, eikä mitään. Mutta kuka sitte jaksaa katella sellasta, joka nukkuu koko ajan? Joo, aika yliymmärtäväinen saa olla, heh. Tosin mä kyllä jaksasin kattella sellasta kumppania ainakin, joka noin nukkuis. Heleppo sanoo tässä tilanteessa.
Paino on pysytelly samoissa arvoissa sen jälkeen, kun otin intervallit käyttöön. Eipä oo mitään uutta. Joskushan musta on tuntunu siltäki, että toi aerobinen vaan kerää mulla nesteitä elimistöön dieetillä, ku siltä on aina näyttäny puntarissa ja peilissä. Voi olla läskilläki osuutta asiaan, ei sen puoleen, olo vaan on ollu nesteinen.
No, tuossa vielä 20 yli 9 illalla eli nukkumaanmenoaikoihin aloin vääntämään jumppaan Gymstickillä... Sain aikaan 2 kierrosta ja noin 20'. Koko päivän sain taistella kyllä, että tuon sai tehtyä. En saanu mentyä veteleen intervallia, en venyttelyä, enkä lenkkiä... No ne nyt ehtii kyllä vielä tällä viikolla, ei sen puoleen...
Meinas toi SI- nivel eilen vihloa, joten illalla oltin Sirdaludin ja Voltarenin. Ensiks mainitulla onki sellanen vetelistävä vaikutus aina ollut, ettei mitään jaksais eikä huvittais seuraavana päiväna, ja kauheesti vaan väsyttää- niin siis nytkin. Onneks niitä joutuu ottamaan aniharvoin! Sen takia en kunnolla oikeen yölläkään nukkun, ja tuntu, että ihan vaan loikoilin hereillä koko yön. Sillon ois voinu parempaaki tekemistä olla, ku kerran hereillä oli, mutta piti tyytymäni ihan vaan makaamaan. Että ei siis aamu oikeen lähteny pirteissä merkeissä... Jäin vaan kotio tekemään hommia, joten sain sentään jotain aikaseks, mutta silti...
Sitte vielä sain tietää, että olen suututtanut maan perusteellisesti erään alkoholistin, jolle hommasin hoitoa. Sillon kun kyseessä on tuttu, ni vaikee on vaan tumput suorana kattoa, ku toinen pilaa oman ja muiden elämän viinan kanssa ihan kokonaan... Eipä sillä, että onko tästäkää mitään hyötyä, ku kerran ite henkilö ei myönnä ongelman olemassaoloa, vaan suuttuu kun siitä mainitaan tai otetaan asiaksi, vaikka se ei muiden osalta ole kuin sitä, että ehkä jaksaa välittää toisen elämästä.
Klo: 15.30-16
Uni n.8,5 h
Jalkapässi
4x12
Vinopenkki kp
3x12
Viparit sivu
3x12
3x12
3x12
+kuntopyörä 15'
+intervalli 10'/40/20-2-7
Eli noi vikat 2 ja 7 on vaihteet...
Kyllä koivet hapotti ton vallin jälkeen...
Kauhee meno taas jossain ala- tai yläkerrassa, ku röökinsavu tukkii sisälle ja musiikki pauhaa, huutoa ja kuljuntaa kuuluupi. Jossaon kunnon torstaipirskeet. Ihme aikoihin kyllä, ma-su yönä ja to-pe yönä. Pikkuperjantaihan oli eilen! Oishan se kiva, ku ois rauhallista, mutta eipä täs auta valitella...
Klo:17.25-17.55
Uni n.8 h
Kävely salille 22'/136 kcal/55% fat/max.146, avg.125
Reisikoukistus
3x12
Leuanveto
8,7,7
Hauiskääntö kp
3x12
Vinot vatsat 2x20 jalkavedoilla+
taljavatsat 3x10
Teinpä ylätaljassa kikkaillen kapean kahvan kanssa, ku ristikkäistalja sekä naru oli koko ajan varattuja... Oli ihan vammasen näköstä ja olostaki aluks, mutta tällä sain vihdoin ja viimein tuntumaa tuonne alavatsaan, harvinaista herkkua... Taidanpa koklata vielä uudelleenkin
+ crossari 948/pitelin alle 130/crossramps 13
+ intervalli 40/20, vastus 2/8. Kaikki hyvät kaks kuntopyörää oli varattuja, joten teinpäs sitte sellasella nojallisella kuntsiksella tän... Ajattelin eka, että mitähän tästäki nyt sitte tulee, mutta kovaa se oli seki! Ja etureisiä pakotti niin kovin.
+ kävely vielä 20'/149 kcal/45% fat/max.159, avg.139
Pohkeet ollu muutaman päivän jokseenkin uodot. En mä tiiä onko ne sitte lihasjumissa vai mitä. Varmaan. Harvemmin vaan kipeinä ovat olleet, joten kumma tunne. Ja kun en niitä ole edes treenannut, ni mistä ne nyt ees vois tulla kipeeks.
Eilen hoksasin, että mullahan on puolentoista viikon aikana tässä kaks tenttiä:confused:! No, kiirehän tottakai tulee ja tuli. Laskin, että sata sivua ku lukee päivässä, ni voisin ehtiä kaikki käymään läpi.
Nooo, tänään sitte yritin ahkeroida, ni oon saanu reilun 30 sivua luettua:hmm:... Kaikkee muuta ku pitää koko ajan tehdä; laitella ruokia, vastailla:"äiti kato, äiti saako, äiti millon, äiti sitä ja tätä..."ym. Ja sitte tuli vielä mun sisko+lapsi+mies ja mun veli käymään, niin siinäpä se päivä sitte meniki. Siihen bonuksena pillittely lopun iltaa:o, heh, sen alkoholistin toimesta, ku vannoo nyt kostoa mulle, vaikka soitin monen muun puolesta, kun mua pyydettiin. Varmaan nyt kun on melki viikon joutunut olla viinasta erossa, niin tulee sivuvaikutuksia ja on tuskasta olla, niin purettava se siihen, jonka syynä sitä pitää... On tää elämä tällästä kyllä, että oksat pois. Yhtään en pistäis hanttiin, vaikka ois helpompaakin...:hmm:
Mutta jospa tästä alkais katsomaan Tropa de Elitee/lukemaan tenttiin/parantelemaan päänsärkyä/nukkumaan. Ottaa Ekistä mallia
No, 12.00-12.30 kävelyllä:29'/140 kcal/55%fat/max.147, avg.112. Ajasta 11' tallentamani rasvanpolttosykkeen rajoissa. Tosin se rasvanpolttohan vissiin käynnistyy vasta suuremman sykkeen koittaessa, jonka jälkeen vasta alkaa rasvojen käyttö energiana- mahdollisesti siis... No, joka tapauksessa kulutus lisääntyy ainakin jonku verran...
Gymstick- jumppa sitte taas tapahtu 17.15-17.40 ja tein kolme kertaa kropan läpi...
Pidemmittä puheitta alan jatkamaan tenttiin lukemista...
Klo:15-15.30
Uni n.7 monessa eri erässä/10h
Rinta, op, ojentaja, etureisi
Penkkipunnerrus tanko
4x6
Reversed PeckDeck
3x6
Pystärit koneessa
3x6 (12,5 kg)
Muut varattuja, konetta sitte kehiin vaan...
Ranskalainen 1 kp
3x6
Vahingossa tein liian pienellä painolla
3x8
+ crossari 10'/996/n. 130/cr 13
+ kuntopyörä 30' ja muustei ollukaa tietoa
Jeps, äkkiä suihkuun ja sitte lukemaan, ku tänään oli päivällä niin ohjelmaa, ettei kerenny... Vielä ehtis tunnin, jos hyvin sattuu--
Klo:9.20-9.45 Eli aamujumppa kerranki... Paras väli oli toi ja olipas päivän treenit sitte tehtynä ja saa keskittyä muuhun...
n.8h/10h. Silti väsyttää vielä ja oon ihan väsyneen näkönen... Mun pitää alkaa kyllä nukkua enemmän eikä kukkua
Sjmv tangolla
3x6
Soutu kp yhtä aikaa vinopenkillä nojaten
3x6 (20->17,5 kg)
Kunhan koklasin jotain uutta ja ihmeellistä... 1 käsi parempi...
Soutukone
3x6
Hk tanko
3x6
Vatsarutistus pallolla
4x30
+ intervalli 10'/996/alle 130
Olin tänään mielenkiintosimmalla luennolla EVER! Ja kaiken kukkuraks mä oon missannu näistä luennoista kolme, koska havahduin liian myöhään tähän koulunkäyntiin... Harmittaaaaa!!!!!!! Ei paljo jossittelut auta, mutta onneks niitä on vielä paljon jäljellä, että hyvä ku havahduin edes nyt!
Paino alkaa olla melkein sellanen, ku se on ollu useita vuosia ihan itestään eli olo alkaa olla jo melkein normaali (tämän asian suhteen)! Tän vuoden oliki ku ois ollu talvi ja paksusti liikaa vaatetta koko ajan päällä. Eikä oikeen sitä omaa kehoa tuntenut sillee niinku nyt alkaa hiljolleen tuntemukset palata ja askel keventyä...
+ illalla vielä kävely 45' vaihtelevalla sykkeellä (klo:17.50-18.45)... Pari lyhyttä pysähdystä oli välillä.
Nyt ois sitte tämän viikon lenkit suoritettu etuajassa, jee:)! Nyt enää intervallit edessä, joita niitäkin lisättiin 12 minuuttiin eli 2 pitkää ja tuskallista minuuttia lisää :0!
Haastan sinut tämmöseen (http://www.musclemarket.fi/forum/showthread.php?p=38502&posted=1#post38502).
Unta 4hx1,5h/10h Hemmetinhemmetti, ku aamuyöllä kolmen jälkeen alko rullaamaan päässä kaikki ärsyttävät ja inhottavat asiat ja ihmisten käytös ja kaikki. Kaks tuntia meni ihan turhaan hohhaillessa. Ei auttanu vaikka kuinka hoin, että nyt lopetat, ku et asioille nyt mitään voi ja sillee. Kai se on nyt tuo vastuuttomuus, mikä ärsyttää nyt justii monissa. Mutta kun en mitää tai ketään voi muuttaa, ni mitä järkee sitte on oikeen tollasia miettiä? Oishan se hyvä, ku kaikki ottas omista tekemisistään vastuun ja varsinki siitä miten toisia ihmisiä kohtelee ja että kuinka hyvin ottaa muita huomioon, mutta yöllä yksin miettiminen ei tätä maailmaa paranna...
Lukeminen onki tänään sitte ollu sellasta pilkkimistä, ettei oo tosikaa... Silmät lumpsahtelee joka toisen lauseen jälkeen ja silleettiis... Asiat sentään sain hoidettua...
Aamupäivällä tai puolenpäivän maissa siis...
2x kroppa läpi kevyesti käsipainoilla, tangolla ja matolla.
http://www.supernaturalcrime.com/Art/superman_main_logo.jpg
Sen päälle intervalli 12'/40s/20s-2-9 (paitsi lopussa 8 vikat kiekat)
Olihan taas puuskutusta.
Täs yks päivä huvitti kovasti: Pojalla (4v.) oli Superman- logo alkkareissa. No, mä sit kehumaan, että onpas äreet ja hienot kalsarit. Ni toinen sitte tohkeissaan selitti, että tää sama kuva on ollu sun tietokoneessa! Hetki piti miettiä, että aaaaaijjjaaaa....hmmm, kunnes muistin yhen pienen kuvan, missä se tosiaan on ollu
Haastan sinut tämmöseen (http://www.musclemarket.fi/forum/showthread.php?p=38502&posted=1#post38502).
Kiitos Haidi:). Mutkin kyllä oli jo haastettu, mutten oo vielä ehtiny mitään kirjottaa kuin vain sen, että mut haastettu on. Voin mä silti tänne laittaa oman vastauksen kans, ku se toinen menee kuitenki yleiseen blogiin...
Unta alle 7 h/10 h. Että ku kyrsi herätä- Tänään kyllä nousin väärällä jalalla ja pyörryttiki sitte hela dagen, mutta ei ainakaa vielä päänsärky oo yllätänyt... Toivottavasti ei tuukaan!
Klo: 18.15-18.35
Jalkapässi
4x12
Vinopenkki kp
3x12
Viparit sivu
3x12
3x12
3x12
+kuntopyörä 4' + juoksumatto 6'. Kyllästyin pyöräilyyn, vielä ku tiesin, että huomenna saa sitä veivata sydämensä kyllyydestä...
Sain tänään ajettua lasten asioita eteenpäin, onneks! Kunpa ne nyt sitten menis hyvin ja saisivat oikeutta, mikä niille kuuluu...
Odotan jo viikon päästä tulevia tapahtumia, rentouttavaa ja kivaa tiedossa mielenkiintoisissa puitteissa
Unta 8,5 h
Klo:17.20-17.45
Reisikoukistus
3x12
Leuanveto
8,8,8
Tää pitäs olla niinku 3x max., mutta oon miettiny, että missä se raja kulkee: siinä, ku ei enää itteensä saa ylös millään konstilla vai siinä, ku joutuu avittamaan jollain jalkakipristyksellä vai sitte ku ei tuu puhtaita liikkeitä. Mä oon lopettanu siihen, ku ei enää tuu puhtaita ja oon huomannu jaloissa liikehdintää...
Hauiskääntö kp
3x12
Vinot vatsat 2x20 nilkka-polvi- asenolla kiertoja +
taljavatsat 3x10
Extrana vielä penkillä jalkavedot linkkariasennossa suorille 1x20 ja vinoille 1x8/puoli. Piti tehdä kymmenen, mutta vahingossa lopetin kasiin...
+ kuntopyörää 10'
+ intervalli 12'. Tää oli taas sillee, että 7 minsan kohdalla alkoi oksettamaan ja 8 minsan kohdalla sitte puutuki jalat. Se on kyllä huvittava tunne- ihan ku ois hidastetussa filmissä. Vaikka kuinka yrittää, ni ne vaan kangistuu ja kangistuu ja kangistuu... Se viimenen 10 sekuntia on kasin minsan jälkeen tollasta hidastelua.
Maitohapon sietokyky eli -kynnyshän siinä vaan kasvaa, ja on syytäki!
Helmikuun alkajaisiks jumppailua.
3x kroppa läpi ja 30'...
Eli endometrioosi.
Siinähän menikin alkuviikko, tuli istuskeltua ensiavussaki yks päivä, ja sitä rataa... Joku endopesäke puhjennu siis. Eikä kaiketi eka kertaa ees. Vihdoin sain kuitenki selkeen diagnoosin, vaikka hommaa on joskus aikoja sitte leikeltykin, ja sanottu kiertäen kaartaen useamminki, muttei suoraan. Nyt vasta sain hoidon ja dg:n, mitä sitte taas ihmeteltiin kovastikin terveydenhoidon puolella. Että ois kuulemma ollu elämä helpompaa ja kivuttomampaaki, ku ois ajoissa oltu asialla. Nooo, hyvä että ny sentäs...
Odotettavissa ois parhaassa tapauksessa:
- vatsan turvotuksen poistuminen
- SI- nivelen (vasen puoli) turvotuksen + kipujen eli alaselkäkivun helpottuminen
- masun kivut ja säryt vähenis eli vois päästä sen puoleen vaikka käveleenki joka päivä:confused:(ku aina ei ihan oo pystyny)
- muut nimeltämainitsemattomaan tilanteeseen liittyneet kiputilat vois poistuakin jopa
- ym.
Tuntuu kyllä kummalliselta, jos tosiaan noin kävis! Ja kivaa tietysti, mutta katotaan nyt ja täytyy toivoo, että lääkitys sopii kans... Ei välttämättä käy yksiin sen migreenin kanssa, mutta toisaalta jatkuva kipu voi aiheuttaa myös migreeniä. Se on kumma muutenki, ku se tulee yleensä viikonlopun jälkeen, ku monille se tulee justii sitä ennen...
Light jumppailua salilla
3x kroppa läpi/24'
+ intervalli 12'/40 s/20 s/2-9
Klo:10.20-10.45
Rinta, olkapää, ojentaja, etureisi
Penkkipunnerrus
4x6 (oon luullu tekeväni 60kg:lla, mutta se oliki 62,5 kg tangon vuoks. No, sama se nyt on, pari kiloo sinne tänne...)
Reversed PeckDeck
3x6
Olkakone
3x6
Ranskalainen 1 kp
3x6
Tein yhden kerran 22,5 kg:lla, mutta tasapaino oli jokseenki hakusessa, ni siirryin takasi 20 kg:aan... Istuen ehkä ois helpompi tehdä isammilla...
3x8 (100 kg)
+crossarilla 10'/1042/<130/cr13
Klo: 11.40-12.15
Penkkipunnerrus
4x6
Reversed PeckDeck
3x6
Olkakone
3x6
Ranskalainen 1 kp
3x6
3x8
Tein alkulämppäriä 15' kuntopyörällä, joten en sitten treenin jälkeen enää aerobisia pistellyt tulemaan... Tällänen pehmee alotus treeneihin...
Tuossa vähän mietiskellyt olen ja ihmetellyt elämänmenoa+ syönyt hiukka vapaamielisemmin... Ja tullut siihen tulokseen, että kisaan vasta syksyllä, jonne on vielä sen verran aikaan, että vois saada kunnonki sellaseks, että ois sellanen, millanen sen haluaakin olevan.
Juurikin viime viikolla sain tietää, että eräs juttu on edistynyt sille tasolle, että on toiveita saada oikeus voittamaan ja tulevaisuus valottumaan. Se on sen verran vaativa prosessi kaikkinensa kaiken muun vastaavan ohella, että parempi ensin nyt kevään aikana hoitaa ne, niin voi paremmin keskittyä sitten kisahommiinkin:hmm:.
Ja sellanenkin iloinen homma selvis, että mulle myönnettiin mahdollisuus jatkaa tohtoriopintojen merkeissä- mikäs sen mielenkiinoisempaa... Olin kyllä tosi iloinen tuosta uutisesta!!! Ja nyt olen käynyt hiukka hommaan tutustumassa, ja tuntuu kerrankin siltä, että oon ihan omalla alalla ja tekemässä sitä, mikä kiinnostaakin- vihdoin ja viimein. Kauan siinä menikin!! Tosin heti kun vauhtiin pääsin, niin mulle tarjottiin sellastakin mahdollisutta, mikä liittyy tuonne aivojen kuvantamisiin, ja olenpahan pienestä pitäen ollut myös niistä asioista kiinnostunut, ja seurannut saman alan dokkareita aika hyväsesti:lol:....... Joten joten, tässä on niinku elämässä menossa melkoinen käännekohta tuolla ura-asioiden suunnalla!!! Katsotaan nyt mitä, miten ja milloin teen mitäkin, koskapa ne tulevat selviämään tässä pikkuhiljaa. Joka tapauksessa tohtorisopinnot tulen tekemään enivei jossain vaiheessa- mistä ja miten jne. on sitten eri asia. On tää vaan kiinnostavaa, kun kerrankin alkaa asiat sujumaan. Voin sanoa, että näiden asioiden tiimoilta olen erittäin onnellinen ja innostunut:rock:!!
Palokan kuntokeskus!!
Ihan kivaa vaihtelua käydä vähän muuallakin hillumassa, kiva pieni sali, jossa treenailee kyllä ihan ilokseen. Matka vaan vois olla lyhyempi. Vallanki nyt kun joku Kodin Terra sinne avattiin, niin siellähän oli ruuuuuhkaa ja liikenne jumitti+ lähtiessä ajoin jostain syystä vahingossa harhaan eli ihan päinvastaseen suuntaan motarille muin ois pitäny.
Selkä, hauberi, takareisi, vatsa
Sjmv korokkeelta
3x6
Oli keskivartalon pito hukassa- kenties lievän treenitauon takia tai sitte ihan muista syistä...
Soutu kp
3x6
Alatalja
3x6
Hauiskääntö sellasessa laitteessa, olikohan joku Star Trec, miten mä nyt en muista sen nimeä, heh, muuta kuin tuo vaan tukkii mieleen...
3x6 (27 kg)
Oli kyllä ihan hyvän olonen laite kuitenki... Tangot oli varattuina nimittäin.
Vatsoja
eka sellasessa perinteisemmässä ala-ylävatsavekottimessa
1x30 (10kg),
jonka jälkeen huomasin sellasen virityksen, jollasta en ole koklannut:
AbCoaster!
3x30 (5 kg)
Ja oli ja sai hyvää tuntumaa, juu... Huomennahan sen sitten saattaa ehkä tietää, että saiko vai. Yleensä, jos jotain uutta koklaa, ni sen kyllä sitte tietää seuraavana päivänä, jos on jotain sellasta kohtaa hionu, mitä ei tavallisesti ole rääkätty samoin.
Ja päivällä kävelyä 30'...
Klo:17-17.30
Penkkipunnerrus
4x6
Olkakone
3x6
Reversed PeckDeck
3x6
Ranskalainen 1 kp
3x6
3x8
+juoksumatto 10'
Hohoo, kurkku on karhee, mutta se on nyt jo sellanen, että odotan tulevani kunnolla kipeeks tai paranevani. Eli treeneen silti.
Suunnittelin intervallia tälle päivää, mutta loppuki aika kesken...
Klo: 17.05-17.00
Soutu kp
3x6
Sjmv kp
3x6 (á 30 kg)
Alatalja
3x6
Hk tangolla
3x6
Vatsarutistus pallolla
4x30
+ crossaria 10' alle 125 (tai oli pyrkimys ainakin...)
+ intervalli 12' kuntopyörällä (istuttava malli). Tää on kyllä niin tuskallista, teki millä teki, mutta soutulaite on kaikista kauhein!
+ kävelyä 30' med asiakas.
Eilen tuli kans kävelyä 20' ja mikäli en tällä viikolla enää ehdi kävelylle, ni se on tässä sitte tän viikon lenkit...
Oli vähän ahdasta ja tungosta joka paikkaan tähän kellonaikaan...
Kurkku oli vieläki yöllä ihan turvonnut ja kipeä, mutta so NOT (Nykäsen Mattia taas lainatakseni).
... vai rääkkäskö se mua? No, kuitenkin 20' kovaa taistelua ja kroppa läpi kaks kertaa...
Kisuki löytäny ihan huipun nukkumapaikan: tissiliivit (mitäs tiputin lattialle...)!! Hyvin sopivat yhteen
Klo: 17.40-18.05
Jalkapässi takaosasta levyä
4x12
Vinopenkki kp
3x12
Viparit sivu
3x12
3x12
3x12
+crossarilla 10'
Eli vakiosetti vakiopainoilla... Meinaa olla kyllä tekemistä ihan tarpeeks tällä viikolla, ni ei jaksa pulista enempää, vaikka tekis mieliki
- tauti on täällä jylläämässä... Viime yö meni sitte vähä niinku valvoessa ja pyykkivuorta ihmetellessä. Että se haisee pahalle...
Mullon ollu vaan kerran elämässä "ilo" kohdata se vieras kropassani- toivottavasi ei uusi reissua...
Salilla sitte taasen:
Klo: 17.05-17.35
Reisikoukistus
3x12
Leuanveto
8,8,8
Tän tein nyt kevyenä versiona eli kädet kahvoissa, joissa kämmenet onkin toisiaan kohti...
Hauiskääntö kp
3x12
Kerranki tuntu oikeen hauislihaksessa... Kai oon sitte niin väsynyt tai tauotellu niin, että nyt oudokseltaan alkoki tuntua pidempi sarja...
Vinot vatsat 2x20 (toinen jalat penkillä, toinen yks jalka penkillä+nilkka-polvi- asennolla kiertoja- nää oli paremmat) +
koneella vatsat 3x10
Extrana käyräpenkillä vatsoja 3x12 kädet rinnalla
+crossis 10'+3'+9'
Eli 10' ihan normia, mutta kun kaikki, millä ois intervallin voinu tehdä, oli justiin sillon varattuja, niin päätin sitte kikkailla crossarin kaa näin. Intervalli kun on niin vaikee tehdä crossarilla, ni tein niin, että pätkytin nopeesti 3' ja seminopeesti päälle 9'. Täähän vastaa intervallia siis ajallisesti ja kalorinkulutukselta NOIN KESKIMÄÄRIN arvioituna(?)- ainaki omantunnon mielestä...
Nythän tulee toi yks laihdutuslääke, Alli nimeltään, reseptittömänä markkinoille. Tosin se on laimeempi versio siitä reseptillisestä, mutta silti. Ja toimii samalla periaatteella. Eli estää rasvan imeytymisen. En tajua, mitä älyä on tollasessa lääkkeessä? Eihän siinä oo mitään järkee (sori vaan lääketehtaat), mutta ehkä ennemmin kannattas käyttää sellasta lääkettä, joka vaimentas ruokahalua tai makeannälkää? Ku rasvahan on ihan välttämätöntä kuitenki ihmisen elintoiminnoille ja muulle! Eihän sitä kannata jättää siis imeytymättä. Jos syö liikaa rasvaa, ni miksei sitä sitten voi vaan vähentää ja sillä selmo? No, ehkä mä ajattelen liian yksinkertasesti vaan... Mutta kuka sitte haluaa kakkia rasvaa, yök? Jos sillä on yritetty sen avulla saada antabus- vaikutus, niiiiin miks rasvansyönti rinnastettas alkoholismiin, joka on ihan oikea sairaus- toisin kuin rasvansyönti...
Samaa kai on matkineet noi "hiilariblokkerit", joilla ei todellisuuden kans ole mitään tekemistä. Kunhan saavat vaan hyväuskoset laihduttajat uskomaan ihmekikkoihin ja humpuukiin. Mikään niistä tuotteistahan ei mitään hiilaria estä imeytymästä, heh. Ja miks pitäskään? Ei kai oikotietä ole vaan tässä asiassa?
Kaikkeehan noissa naistenlehdissä tosin suurennellaan. Esim. liikunnan vaikutuksia laihduttamiseen. Vaikee saada kaloreja kovin paljo putoamaan pelkällä liikunnalla- kuntosalihommalla ei oikeestaan ollenkaan- mutta sitte keksittiin se, että lihas lisää päivittäistä kalorinkulutusta! HIIIH! Todellisuus on karu: 1 kg lihasta lisää 15 kcal kulutusta vuorokaudessa, mutta lisää kuitenki, ni siitähän jo voi repiä juttua...
Liikunnalla tosin on muita vaikutuksia, etenkin mieleen, joten sitä voi syystäkin puputtaa painonhallintaa ja laihdutusta "tekosyynä" käyttäen- ja kyllähän se tukena voipi olla...
Tästä tosin päästäänkin motivaatiohommaan, mikä ei sitte taas ole laihdutuksen kannalta hyvä homma, eikä liikunnan harrastamisen vallankaan. Että motivoitus liikkumaan sen painon takia. Jos se on se pääsyy, ni siitä voi tulla pakkopullaa ja se loppuu, ku laihdutus"kuurikin" loppuu tai painonhallinnassa se on se pakollinen kuvio... Ei hyvä
Mulla itsellä on nyt joku motivaatiopula- ollu varmaan jo pidempään, heh. Mutta ainakin kuukauden sillee kunnolla, että ei oikein noi salikerrat enää anna sitä, mitä ne parhaimmillaan on tuonut: onnistumisen iloa ja kehitysaskeleita, rentoutumista, keskittymistä vain siihen hetkeen eli arjesta irroittautumista, sosiaalista elämää. Niin nyt jotenki kadoksissa noi... Varmaan johtunee siitä, että tavoite lähti (kevät) ja siitä, että salikerrat on nyt samanlaisia. Se on tosin järkevää nyt paino laskiessa, että se homma pysyy vakiona, eikä aiheuta painonvaihteluitakaan, ja rasittavuus ei ole niin suurta... Mun on ihan pitänyt kunnolla miettiä tavoitteita ja sitä, että jos nyt ei joka kerrasta saa sitä mitä yleensä, niin pitkällä tähtäimellä tämä on ok... Ja tulee vielä muuttumaan, kunhan ton painon saa johki soppeliin asettumaan. Eli tyyliin Toivossa on hyvä elää (eikä enää päivä kerrallaan- meininkä).
Mutta jotenki tuntuu hassulta koko homma. Ihan ku joku kuuntelis musaa joka päivä sen takia, että sävelkorva vaikka paranis. Vaikkei musiikinkuuntelusta nauttis (enää). Ihan sama kuin sen laihduttamishomman kaa, että jos liikkuu laihtuakseen, vaikka ei tykkääkään. Mutta sitte taas joku on, kun ilmankaan "ei voi elää". Että se sävelkorvan parantaja ei kuitenkaa osais olla kuuntelemattakaa Beethovenia
Oon aatellu alottaa sellasen Behavioristisen palkitsemis- ehdollistamisharjoitteet itseni kanssa. Että joka perjantai, kun on onnistunut viikko takana "palkitsen" itseni jollain kivalla jutulla, esim. ostamalla jotain pientä tai tekemällä jotain, mitä haluisin... Katotaan oonko Pavlovin koira kuukauden päästä?
Klo: 10.40-11.10
4x12
Vinopenkki kp
3x12
Viparit sivu
3x12
3x12
3x12
+kuntopyörällä 10'
Ihan mukava vaihtaa välillä saliakin... Tuolla on Cybexin laitteet, joista kyllä tykkään kovasti! Matkaa vaa tulee täältä semmonen 15 km ja siellä ei saa itteensä kuvata, joten katotaan nyt... SATS:lla olen vielä kaiketi jäsenenä, kun en muista milloin sinne edes liityn. Sitä puoltaa se, että saan treeniliikkeitä ja treenikuvia ottaa, opiskelija-alennus (halvempi vähän) ja siellä on lapsiparkki sellasiin päiviin, etten saa lapsia hoitoon... Ja positiivinen ja mukava henkilökunta on aina plussaa. Mutta KuntoRiihee sitte puoltaa ne paremmat laitteet. No, katotaan nyt mihin kallistun. TopShape ois kans tossa lähellä, halpa ja kivalla henkilökunnalla varustettu, mutta vaan pieni (ellei sitte kesällä ois väljempää...). Siellä kans on saanu ottaa treenikuvat. Täytyy nyt kattoa, jos salaa sais sillon luvan kuvata tuolla KuntoRiihessä, kun siellä ei ole ketään muuta treenaamassa tai saa sillee otettua, ettei ketään näy. Mutta en mä nyt koko blogia voi kuvapäivityksettäkään jättää, kun sellaseen hommaan oon alkanu...
Ihana ilma, vois kattoa jos pääsis happihyppelylle vielä edes muutamaks minuutiks...
Mun ihan lähimmistä ystävistä yks oli leikkauksessa ja kävin sitä maanantaina kattomassakin Hesassa, kun kävin työhaastiksessa. Kovin oli herkässä mielentilassa ja heikossa kunnossa. Mä niin toivon, että se rakas ihminen siellä vielä toipuu ja pääsee elämään kiinni. Viime vai toissayönäköhän se oli niin huonoon kuntoon mennyt ja huomattukin sitten vakavampaa hommaa, joten nyt on letkuissa sitten kokonaan koko nainen. Ei siihen nyt voi ottaa siis yhteyttäkään mitenkään. Tää on kyllä nyt jotenki niin surullista. Ja kun ajattelee, kuinka ihana ja sydämellinen ihminen tämä on, että voin ihan suoraan sanoa, että on asioita, joista en olis ilman sitä selvinnyt. Nyt kun voisi sen kaiken avun ja voiman antaa tälle Huidelle tästä selviämiseen, jonka olen silloin häneltä saanut, niin onnellinen olisin.
Kyllä tää elämä niin keikauttelee joka suuntaan, että...
Siinä on yks, joka tykkää vähän poseerata... Täytys varmaan ottaa siitä mallia...
Klo: 10.50-11.20
Reisikoukistus
3x12
Leuanveto
4,5,5 (olipas kankeeta, kyrsiväääää)
Hauiskääntö kp
3x12
Vinot vatsat 2x15 nilkka-polvi- asenolla kiertoja +
taljavatsat koneella 3x10 (31,5 kg)
+ stepperiä 10'
Hiippailua vihdoinkin keväisessä auringonpaisteessa. Otti niin silmiin, ku pitkästä aikaa näki valoa, että ihan vesi lensi silmästä... On tää Suomi ihmemaa, ku säkissä eletään puolet vuodesta... melkein...
Tältä alkuviikolta sitten valitettavasti saakin unohtaa treenit, nimittäin lapset on kipeenä. Justiin ja justiin raaskin palkata koulun ajaksi MLL:n lastenhoitoapulaisen. Kiva tyttö oli ja kiva ois uudestaankin saada, kunhan vaan on varaa. Saahan noita johki vähennyksiin kuten muutakin kodinhoitoapua, että sikäli... Mutta on se palkka aina heti löydyttävä silti...
Katsotaan nyt miten huomisen kanssa sitten teen, riippuen eräiden olotiloista.
Klo: 17.30-18.10
Sjmv Smith
3x6
Soutu kp
3x6
Soutukone
3x6
Hk tangolla
3x6
Persposkia
1x10 (6"?)
2x10 (8")
1x10 (9")
Vatsarutistus pallolla
4x30
+ stepperi 5' (jalat oli niin muusina, etten halunnu enempää, ettei mee ylipaljon puolelle)
+ pyöräilyä 10'
Ja päivällä ennen treenejä:
+ pyöräily 2x15'
+ jumppaharkkaa pelkästään jaloilla eli askelkuvioita ja hyppyjä stepperillä ja ilman 1h
Mulle napshti jumpanvetonakki. Tai onhan pyydelty jo aiemminkin, mutta oon kieltäytynyt... Tosin nyt sitte oli mielenkiintonen tarjous ja tavallaan kuuluu ns. työnkuvaan eli kuuluu siihen LuRu- projektiin, jossa olen. Jumppa vaikuttaa ainakin luustoon, mutta seurataan myös rustoon vaikuttavuutta tässä tutkimuksessa. Joka torstai siis vedän jumpan, jossa on hyppyjä, askellusta, mutta myös lihaskunto-osio (jonka painotan yläraajalle justiin sen takia, että noi muut on alaraajapainotteisia). Pitkästä aikaa ihan kivaa alottaa taas vetään jotain ryhmää. Johan tulikin tauoteltua- en ees käyny muiden vetämissä jumpissa...
Mutta nyt sitte yön aikana tulinki kipeeks. No, ois pitäny arvata, että tarttuuhan se, ku muut jo sairastanu ympärillä... Eka oli kolme päivää pää kipee ja sitte yöllä alkoki kirvellä nenää ja nyt sitte särkee joka paikkaa ja on tosiaan kipee olo. Lepään hela dagen kyllä niin paljon kuin mahdollista, jotta ens viikolla oisin sitte terveenä ja pääsis taas vihdoin kunnolla treenaamaan ja jatkamaan dieettiäkin.
Kissalla on juoksuaika ja voi viheliäistä tätä aikaa! Muovilla saa pikapikaa peittää kaikki aina heti aamusta välittömästi, ku kaikki on vaan sängyistään noussu. Ja pyykkiä on enempi ku laki sallii... Huuhuhhhuh, mitä työtä teettää!!! Ku toi kolli on saanu jonku morsmaikun ja pentueet tehty, ni kai se on pakko leikkauttaa vaan, vaikka tekis kauheesti mieli teettää sillä pentuja vielä 15 vuoden päästäki tai 10 vuoden, että itelleki jäis joku kiva jälkeläinen, ku toi on niin söötti! Ja lapsille sitte sais kans antaa yhdet, ku lentävät pesästä... Mutta ei tätä rumbaa kyllä jaksa enää niin montaa vuotta, ei... Harmi!!! Tai sitte pitäs keksiä joku fiksu keino. Täytynee ottaa varmaan selvää vielä jatkossa. Voiskohan niitä aineksia pakastaa? Veis vaan pankkiin.
Toisen kissan kohtalo oliki helppo päätös, ku sille tuli vasta 4- vuotiaana eka juoksu ja kun ei rotukissa ole, niin pysty heti leikkaamaan. Paitsi, että niin söpötöpö on toiki ja eroaa aikalailla maatiaiskissasta ton vartalon ja pään muodon suhteen, että oishan siitäki ollu kiva saada jälkeläisiä.
¨Klo: 17.30-18.10
Sjmv Smith
3x6
Soutu kp
3x6
Soutukone
3x6
Hk tangolla
3x6
Persposkia
1x10 (6"?)
2x10 (8")
1x10 (9")
Vatsarutistus pallolla
4x30
+ stepperi 5' (jalat oli niin muusina, etten halunnu enempää, ettei mee ylipaljon puolelle)
+ pyöräilyä 10'
Ja päivällä ennen treenejä:
+ pyöräily 2x15'
+ jumppaharkkaa pelkästään jaloilla eli askelkuvioita ja hyppyjä stepperillä ja ilman 1h
Mulle napshti jumpanvetonakki. Tai onhan pyydelty jo aiemminkin, mutta oon kieltäytynyt... Tosin nyt sitte oli mielenkiintonen tarjous ja tavallaan kuuluu ns. työnkuvaan eli kuuluu siihen LuRu- projektiin, jossa olen. Jumppa vaikuttaa ainakin luustoon, mutta seurataan myös rustoon vaikuttavuutta tässä tutkimuksessa. Joka torstai siis vedän jumpan, jossa on hyppyjä, askellusta, mutta myös lihaskunto-osio (jonka painotan yläraajalle justiin sen takia, että noi muut on alaraajapainotteisia). Pitkästä aikaa ihan kivaa alottaa taas vetään jotain ryhmää. Johan tulikin tauoteltua- en ees käyny muiden vetämissä jumpissa...
Mutta nyt sitte yön aikana tulinki kipeeks. No, ois pitäny arvata, että tarttuuhan se, ku muut jo sairastanu ympärillä... Eka oli kolme päivää pää kipee ja sitte yöllä alkoki kirvellä nenää ja nyt sitte särkee joka paikkaa ja on tosiaan kipee olo. Lepään hela dagen kyllä niin paljon kuin mahdollista, jotta ens viikolla oisin sitte terveenä ja pääsis taas vihdoin kunnolla treenaamaan ja jatkamaan dieettiäkin.
Kissalla on juoksuaika ja voi viheliäistä tätä aikaa! Muovilla saa pikapikaa peittää kaikki aina heti aamusta välittömästi, ku kaikki on vaan sängyistään noussu. Ja pyykkiä on enempi ku laki sallii... Huuhuhhhuh, mitä työtä teettää!!! Ku toi kolli on saanu jonku morsmaikun ja pentueet tehty, ni kai se on pakko leikkauttaa vaan, vaikka tekis kauheesti mieli teettää sillä pentuja vielä 15 vuoden päästäki tai 10 vuoden, että itelleki jäis joku kiva jälkeläinen, ku toi on niin söötti! Ja lapsille sitte sais kans antaa yhdet, ku lentävät pesästä... Mutta ei tätä rumbaa kyllä jaksa enää niin montaa vuotta, ei... Harmi!!! Tai sitte pitäs keksiä joku fiksu keino. Täytynee ottaa varmaan selvää vielä jatkossa. Voiskohan niitä aineksia pakastaa? Veis vaan pankkiin.
Toisen kissan kohtalo oliki helppo päätös, ku sille tuli vasta 4- vuotiaana eka juoksu ja kun ei rotukissa ole, niin pysty heti leikkaamaan. Paitsi, että niin söpötöpö on toiki ja eroaa aikalailla maatiaiskissasta ton vartalon ja pään muodon suhteen, että oishan siitäki ollu kiva saada jälkeläisiä.
Penkkiprässi
4x6
Reversed PeckDeck
3x6
Olkakone
3x6
Ranskalainen 1 kp
3x6
3x8
Jaaaha, on näköjää jääny yks treeniki välistä merkkaamatta... Ellei jopa useampikin...
Lepäsin viikonlopun ja nyt jo paranemaan päin kovaa kyytiä- melki jo parantunut, joten uskaltauduin salille. Semmosta pientä nuhaa meinaa olla- ei paljo ees sitäkää kyllä...
Syömäkokeilut jatkuu...
Ti 31.3.09
Sjmv Smith
3x6
Soutu kp
3x6
Soutukone
3x6
Hk tangolla
3x6
Persposkia
1x10
2x10
1x10
Vatsarutistus pallolla
4x30
+kävelymatto 10'
To 2.4.09
Rinta, ojentaja, olkapää, etureisi
4x12
Vinopenkki kp
3x12
Viparit sivu
3x12
3x12
3x12
+ stepperi 10'
Aamulla oli se jumpanpito 1h- hiukka oli taidot ruosteessa ja sitte se vielä, etten oo muiden suunnittelemia opettanu koskaan, vaan kun on ite suunnitellut, tietää miten ne meneekin ja miten on minkäki tarkottanu meneväks. Ja sitte vielä päälle se, että oon ollu kipeenä, ni enhän mä mitää oo harkannu voinu. Noi aerobiset on mun mielestä justii sellasia, ettei flunssan jälkimainigeissa kannata kyl rasittaa hengityselimiä. Nooo, siihen nähden meni siis ihan hyvin
Pe 3.4.09
Reisikoukistus
3x12
Leuanveto
8,8,7
Hauiskääntö kp
3x12
+stepperi 10'
Kävely 50' jonain päivänä...
Siinä niitä pääpiirteittäin, varmaan ei ihan kaikkea tullu ees laitettua, kun nyt on nuppi jokseenki jumissa, niin sieltä ei oikeen irtoo mitään nyt. Järkytyin sen verran vkonloppuna, ettei taida ajattelusta tulla oikeen mitään. . No, tästä vielä noustaan...
Ti 14.4.09
Klo:17.30-18.10 tai jotain
Penkkipunnerrus
4x6
Reversed PeckDeck
3x6
Olkakone
3x6
Ranskalainen 1 kp
3x6
3x8
+stepperi 10' alle 125
Ke 15.4.09
Klo: 17.45-18.20 or something like that...
Sjmv tanko
3x6
Ei pornompaa saliliikettä ja siks en oikeen meinaa kehdata tätä tehdä edes aina. En vallankaa jos joku on siinä lähellä. Vaikkei varmaan kukaan muu näin aattelekaan, heh.
Soutu kp
3x6
Soutukone
3x6
Hk tangolla
3x6
Persposkia
1x10
2x8
Vatsarutistus pallolla
4x30
+stepperi 10' noin 130
Pe 17.4.09
Klo:18.40-19.30
Rinta, ojentaja, olkapää, etureisi
4x12
Vinopenkki kp
3x12
Viparit sivu
3x12
3x12
3x12
+ stepperi 10' alle 130
JYväskylässä onkin näemmä kauheet bileet tänään. Populaa liikenteessä hymyssä suin ja aikasessa vielä tölkkeineen päivineen. Oikeen räpsy ilotulitukset ja kaikki. Taitaa olla jääkiekkohumua... Ei ole oikein aikaa noille uutisille, mikä sinällään harmittaa, kun välillä tippuu kärryiltä maailman menoista, mutta sitte taas jääkiekko sinänsä ei oo mulle ihan se ykkösjuttu uutiselämässä.
Joo, treenin makuun vihdoin ja viimein pääsin ja ruokailutkin on entisellään. Vois ottaa vaikka tuossa ennen vappua seurantakuvaa, vaikka niin uhosin, että otan vasta, ku paino 60kg. No, mutta ku tuntuu siltä, että on ne vähäsetki lihat kadonnu taivaan tuuliin ja rasvaa paukannu tilalle, niin meinaan kyllä kriittisesti sitte vahdata kuvista, että pitääkö paikkansa.
Kuitenkin voimaa on tullu ja rauta tuntuu liikkuvan ihan liianki kevyesti- tekis mieli nostaa painoja aika reippaastiki, että ois ees sellanen tuntuma, että on salilla ollu... Niin se mua tässä ihmetyttää, että voiko lihas lähteä, mutta voima jäädä tai lisääntyä? Eriskummallista. Vois ajatella, että ne lähtis käsio kädessä. Mutta eihän ne tuukaan käsi kädessä. Voima tulee ainaki mulle eka, ja sitte vasta lihas- jos sillonkaa. Semmonen nyt ainaki on mahdollista, että voimat lähtee, mutta lihas jää- sillon ku hermokalusto on väsyny tai ei vaan oo paukkuja ruokavalion vuoks. Mutta että voimaa tulee ja se tulee rasvana... No, miksei seki mahollista oo. Massallahan ne raudat liikkuu. Mutta ku ei oo kuiten sitäkää oikeen siinä määrin, että auttas rautojen heiluttelussa. Ei maar, mä lopetan tän typerän spekuloinnin ja otan ne kuvat ennen vappua, ni siinähän näkyy totuus sitte. Ja voi verrata parin vuoden takaisiinki, heh. Vaikka paino ei sama ookaan.
Joo, no, kivaa välillä ottaa kevyesti ja miettiä tälläsiä hilipatipippan- juttuja ja ihan kevyitä, pinnallisia asioita. Jotenki saa aivot levätä ja nollaantua tälläsissä asioissa, vaikka niin mitättömiä onkin. Ja siks kai niin tärkeitä, että saa ladattua välillä.
Ja sitten taas suihkun kautta raskaampien ja vaikeempien asioiden pariin. Sekä erikseen vielä vaativampaan ajatteluun näin illan päätteeks. Ei ihme, että iltasin ei meinaa uni tulla, ku pitäs rauhottua ennen nukkumista, eikä miettiä...
Voi ku huomenna vielä onnistuisin päästä jotenki salille, ku vauhtiin oon päässy...
+koko viikon oheisliikunta, jota nyt en jaksa edes muistella- kaikkee sitä tavallista joka tapauksessa
Illalla joskus ja kauheella kiireellä sitte niin...
Reisikoukistus
3x12
Leuanveto
8,8,8 (alkaa olla entisellään)
Hauiskääntö kp
3x12
Vatsarutistus- vinot vatsat toinen jalka pallolla 2x30+
Rutistus koneessa 3x20
+kävely korvas stepperin...
Mulla sattu tänään jokanaisen painajainen: alko menstruaaliset systeemit keskellä päivää ja olin töissä ja lennossa koko päivän, eikä mitään mukana!!! Ja ei kuukausiin oo sillä saralla tapahtunu mitään, ni ei aavistustakaa, että vois mitään olla ilmassa sen suhteen. Siis kunnon painajainen kävi toteen. Siitä toki selvisin SUHTEELLISEN pienin vaurioin, muttei kuitenkaan ihan vauriottakaan. Eilen salilla ihmettelin, että miks toi vyötärö on tollanen pehmeemmän ja pötkemmän näkönen. Ni tässähän se syy siis olikin! Eli jos oisin nyt keväällä kisannu (eli tänään), niin perinteet ois jatkunu, ku kerta koskaan ei ilman hilloja oo tullu kisassa oltua- aina justii turvotuskauden huipulla siellä seissy. No sillee. Varmaan kroppa luuli, että kisaanki, ku alotti tälläset yllärit just today. Täytynee huijata sitä syksyn suhteen, etten muka oo menossa, ni jos sitte sais perinteet katkastua...?
Ja kuvaan taas...Tästä se lähtee
Kävelyä ihanan raittiissa ilmassa, vaikkakin pinna oli aivan helevetin kireellä. Ihan ku ois ollu kumilanka katkeemassa korvien välistä.
Tunti meni, ja takasin tullessaki oli vielä kiree pää. Yleensä helpottaa. No, kyllä se sitte kotipihassa (vasta) alko olla normikuosissa. Oli yleinen ärsyynnys varmaan. Tai joku, mistä minä tiiän, olokoo mikä on. Ei munkaa kaikkee tartte alkaa analysoimaan kans. Senku elelee vaan. Ees joskus.
Ja tässä sitte alkuviikon treeniä ja hiukka kuvastoakin, kun oli kerrankin treenikaveri. Oli muuten kunnon punttailua!
Ma 20.4.
Penkkipunnerrus
4x6
Reversed PeckDeck
3x6
Olkakone
3x6
Ranskalainen 1 kp
3x6
3x8
+stepperi 10' noin 120-125
Ti 21.4.
Sjmv tanko
3x6
josta video: http://www.youtube.com/watch?v=27JTP...eature=channel
Soutu kp
3x6
Soutukone
3x6
Nostin painoja, ku eihän tästä mitään tuu, ku tuntuu, että heiluttelee vaan ilmaa...
Hk tangolla
3x6
Persposkia
3x10
Vatsarutistus pallolla
4x30
Pallojumppalua (ei omaa): http://www.youtube.com/watch?v=IYUXL...eature=channel
Ei menny ihan putkeen tää ja eilinen päivä... Eilen ois pitäny lukee tenttiin, kun lukukauden vaikein tentti käsillä. En ollu pätkääkää ehtiny siis lukemaan ja läksyjähän mä en oo koskaan tehnyt- valitettavasti ( nostan keskisormee ittelleni). Eli pohja oli hatara. No, kotiin tultiin noin puoli sesika-seiska. Kissan kusin haisi jo eteiseen. Ajattelin, että miten se laatikko muka noin voi haista... No, tarkemmin nuuhkittuani... se tuli tytön sängystä!! Ja taaaaaas siis kaikki pyykkiin ja patjan ym. pesu. siinähän se ilta sitte meni pyykätessä. Vähä ehdin kattoa aihealuetta, mutta nukahdin melki saman tien... Ajattelin, että no paikkaan sitte aamulla, ku vien kaikki hoitoon, ni siinä ois tunti aikaa tehokkaasti katella mitä tuleman pitää... Joo, no sitte aamulla alko aamupöydässä kuulua marinaa, että on huono olo ja ei ruoka maita... Tottahan kehotin silti edes vähä syömään... Sillä seurauksella, että lähdön hetkellä lenteli laatat pitkin keittiöö. Joo, eli se siitä lukemisesta. Aamu meniki lattioita ja oksennuspyykkiä ja -pyyhkeitä pyykätessä sievästi. No, sitte ei enempää laattaa tullukaan ja toinen tervehty ihan yhtäkkiä... Ja tenttiin oli pakko päästä, ni kaikki mahdolliset vaihtoehdot mielessä läpi käyden ainoaks vaihtoehdoks jäi likan ottaminen mukaan tenttiin... Onneks se oli siellä hiljaa ja nätisti, mutta enhän mä keskittymään pystyny. Joo, tää koko yrjöepisodi tais johtua pinattiletusta, jota se eilen ehti maistamaan ennenku hätiin ehdin (oli kaiketi menny vanhaks).
No, sitte kauheella kiireellä piti rientää käymään labralla yhtä laitetta testaamaan (luun tiheyskuvaus), ja siinä soitellessani, että myöhäsä tuun, selviski, että se on vasta viikon päästä... Että näin hyvin, heh.
On tääki elämää.
Etureisi, selkä, hauis, vatsa
20'
Prässi 4x12
Leuanveto 9,8,9 Täytyy olla painon laskenu, ku oli muka niiiiin kevyttä... Se tuska, jota on vuoden aikana kokenu, oli täysin poissa eli lennokkasti ja ilmavasti meni nämä
Hauiskääntö 3x12
Taljavatsat 3x15 +
Sivuvtasat lattialla 2x30
Pikasta treeniä siis...
+10' stepperiä
Treenit on eläny samaa rataa kuin ennenkin. Eli nyt tein su:na etureisi, op, ojentaja, rinta ja ti:na takareisi, selkä, hauis, vatsa ja tänään sitte sama kuin su:na, mutta sarjat oli pidempiä.
Muutoin kaikki samaa, mutta hiukan nostin painoja sarjoissa, että sais tuntumaa, kevyttä on vieläki.
Stepperiä tai pyöräilyä loppuun ja kerran on tehny 50 ' kävelylenkin...
oookoo... Taidan mennä nukkumaan jo nyt vapun kunniaks, ku alko väsyttää, ku piti pestä juhlan kunniaks taas kissan kuset yhden laukun päältä ja sen jälkeen se väänsiki tortut lattialle vaatteiden keskelle. Että sellasta juhlahumua täällä
Huomenna sitte saa herätä virkeenä ja raikkaana työväen juhlaan...
Ja mitä kuviin tulee, ni ne on näpsässy 6v. taiteilijanalku, jonka kädet kuulemma väsy niin, että mun piti nopeesti heittää asennot, ja siltä kyllä näyttääki: oikee puoli ylhäällä ja biksutki vinossa. No, ei se niin vakavaa taas oo.
Vappuvermeleitä vaan takana ja joka paikassa, heh. Siinä oli aamuhässäkkä kaiken lisäks vielä päälle ja naamiaisasujen laittoa, joten ei paljon minuuttia kauempaa voinu posetella...
Viime kuviin verrattuna kiloissa on eroa vaan sen 400g ilmeisesti... On siinä nyt pikkiriikkisen silmämääräisestikin eroa, mutta eip juurikaan. Kaikkee muuta tässä nyt ollu, mutta taas ollaan ruodussa kyllä. Mulla pitäs olla pikku kuvauksiakin tuossa parin vkon päästä (säiden mukaan), joten oltava nyt ihan asialla...
Penkkiprässi
2x10
2x6 nostin yhden laatan painoja, ja silti oli keposta
Reversed PeckDeck
3x6 nostin yhden laatan tässäki ja silti melko iisiä
Olkakone
3x6 ja tähänkin nostin yhden laatan eli sen 5kg ja kevyttä oli...
Ranskalainen 1 kp
3x6
3x8
+stepperi 10' alle 130
Semmottiis... Ei mitään ihmeitä. Olo on kevyempi ja rauta ei paina enää, kun om apaino on vähentynyt sitte viime kesän ja syksyn. Eli tuntuu varmaan siks keposemmilta painot, kun ei läski paina päälle punttien lisäks.
Hooohooo, ehdinpäs salille sittenkin!
Eilen kipasin nopsaa tekemässä ns. torstaitreenin eli pääasiassa 3-4x12 sarjoja rinta, op, ojentaja sekä etureisi. Ja crossari päälle 10' alle 130 bpm sykkeellä.
Ja tänään äsken (ruokatunnilla, ku ei muuten ehdi), tein takareisi-, selkä-, hauis- ja vatsatreenin. Päälle taas crossaria samoilla sykkeillä. Pian syötävä ja singahdettava takasi DXA- mittauksia tekemään. Mielenkiintosta:)...
Kävin eilen ravintelissa pikkukavaljeerin kera- nautiskelin siellä salaattia. Jotkut saa senki maistumaan hyvältä näemmä.
Kissaki kusi taas sänkyyn viime yönä. Vaikka pallitki leikattu. Nyt kokeilussa Feliway- feromonit- eilen vasta kokeilu alko. Ja uus aika myös eläinlääkärille vajaan parin vkon päähän. Jos virtsakiviä... No, enpä usko oikeen. Ku ei muita oireita. Uskonpa, että se nyt vaan on psykologinen vika, joka jäi siitä, ku kerran oli jäänyt ovi kiinni ja sillon se oli käyny nakkaamassa tarpeensa sängylle. Mutta mikä pakko sitä on vielä jatka, ku ovetki on auki???? Että eikö vois jo lopettaa? Ku joka toinen/joka päivä kusee väh. yhden sängyn, ni en oikeen ehdi vaatteita pyykätä, ku monta pesukonetta laulaa yhtä aikaa... Ja ei kukaan arvaa, miten ottaa voimille kaikkien petivaatteiden jatkuva pesu kaiken muun kiireiden ja tekemisten ohella.
Alan olla pian ihan neuvoton sen kissan kanssa, jossei pian ala loppua... Harmi, että se käänty tälläseks, ku muutoin toi niin palojon iloa ja eloa elämään;(, nyyh. Mutta en luovuta vielä...
Meillä kans kisu kusi sohvalle vastikään. Johtu varmaanki siitä ettei ollut tarpeeksi puhas kusilaatikko. No, uuestaanhan se siihen samaan kohtaan kusi kun sitä haisteli vaikka laatikko oli puhas. Eli kisuilla ainaki on tuo homma, että jos haistaa kusen niin se merkkaa sihen uuestaan. Ja kissan kusihan ei lähe tekstiileistä oikein millään. Ei ole kuseskellut kun sohva vaihdettiin.
Menipäs tovi edellisistä päivityksistä. Lostia kattelen tässä samalla, kun jotain edes laittelen... Kaks viikkoa meni salitreeneittä valitettavasti ihan kiireiden takia. Olin Ruotsissa toisella viikkoo työmatkalla ja siellä oli kyllä sen verran täysiä päiviä, etten salille ehtinyt. Seiskan pintaan kun pääsin hotellille, ni sitte syömään, jossa meni tunti- kaks koko reissulla- ja sitte muuta ku suihkuun ja nukkumavalmis pakkaus. Lenkillä kyllä olen käynyt aina kun olen ehtinyt- sentäs! Mielenkiintonen matka kyllä muutoin oli, ja paljon tuli opittua.
Treenit kulkee entiseen tahtiin- ei huonommin ainakaan. Ja joka kerran päälle siis stepperiä 10 min. Ja kaksijakoinen edelleen relevantti. No ihan samaa rataa oon menny kuin tähänkin asti...
Tällä viikolla sitten olenkin päässyt taas normaalirytmiin niin treenien, lenkkien kuin syömistenkin suhteen. Onneks! Paino onpi nyt 61-62 kg:n luokkaa, mutta karsintoihin on enää 13 vkoa ja Expoonkin 17 vkoa. Joten jos meinaa oikeesti kisakuntoon päästä, niin kiirettä pitää ja läskinpudotustahti tulee olla sellasta hiukka vajaa kiloa viikossa. Se, onnistuuko se, onki sitte eri juttu. Ja mikäli onnistuu, ni millä hinnalla ja sillee... Hittolaine, on kyllä motivaatio hukassa, ku taas tuli kiire. Miten se aika voi mennä niin nopsaa eteenpäin? No, joka tapauksessa en ole vielä niissä normaalipainoissakaan, joten sen puoleen dieetti jatkuu, oli motivaatioo tai ei. Rasvaa on ehkä tuntumalla jonkin verran enemmän, mutta vähempi kuin vois tähän painoon kuvitella olevan verrattuna entiseen.
Kävin DXA- mittauksissa, jonne toivottavasti pääsen myös uudelleen- parhaassa tapauksessa kerran kuussa. Niistä tuli hassuja kuvia- oma luuranko ja tollanen haamun näkönen kuva. Laitan ne tähän. Luusto oli tosi hyvässä kunnossa- ihan siinä ikätason ylärajassa, jota sikäli voi joku ihmetellä, kun en ole koskaan voinut juoda maitoakaan... No, mutta hyvä, että oli buenossa kunnossa:). Rasvathan se mittaa sisäelimistä sekä lihaksen välistä, joten se lukema on aina suurempi kuin pihdeillä otettuna. Veikkaisin, että noin 8-10 %yksikköä on eroa. InBody ei ole läheskään noin tarkka- se perustuu enemmän arvauksiin ja laskennallisiin kaavoihin kuin realismiin. Ja syömiset ja juomiset vaikuttaa enemmän.
Noista kuvistahan tai tosta haamumallista pystyy hyvin päättelemään, mikä kohta vaatis enemmän treeniä tai muutoin kehon epäsuhdat/sopusuhdat. Jos osaa vaan katsoa. Että sikäli mielenkiintosta katsoa jatkossakin. Varmaan ei liene kenellekään epäselvää, mikä tai lähinnä mitkä mun epäkohdat on tuon perusteella... :/
Propofol
04.06.2009, 22:43
Missäs tuollaisia mittauksia ja mitä maksaa???
Vai olitko pelkästään lääketieteellisistä syistä tuossa mittauksessa?
Eikö tuossa ruiskutettu säteilevää ainetta (hitto ku hyvät ammattitermit taas, kun en oo rgthoitsu ni en ole :D) elimistöön ja annettiin vaikuttaa hetken???...koskaan oo kyllä nähny otettavan noin hienosti myös rasva% :D
... mäki haluan :lol: saa "säteillä" edes hetken :piis:
Paino onpi nyt 61-62 kg:n luokkaa, mutta karsintoihin on enää 13 vkoa ja Expoonkin 17 vkoa. Joten jos meinaa oikeesti kisakuntoon päästä, niin kiirettä pitää ja läskinpudotustahti tulee olla sellasta hiukka vajaa kiloa viikossa.
Onkohan tuo 61-62kg paino nyt ihan oikein? Jos meinaat pudottaa kilon viikossa ja viikkoja on 17, niin kisapainosi olisi 45kg :D.
Oikein hurjasti tsemppilöisiä! Nyt sitä motivaatiota ja puhtia tekemiseen :evil:
Onkohan tuo 61-62kg paino nyt ihan oikein? Jos meinaat pudottaa kilon viikossa ja viikkoja on 17, niin kisapainosi olisi 45kg :D.
Mielellään siellä karsinnassa pitäsi jo olla ihan kohtuullisessa kunnossa, että ylipäätään pääsee sinne Expoon kisaamaan. Karsintaan on vähemmän aikaa kuten Fitsu mainitsikin... Kyllä tuosta kymmenisen kiloa pitäisi saada rasvaa pois jo karsintoja varten.
Mielellään siellä karsinnassa pitäsi jo olla ihan kohtuullisessa kunnossa, että ylipäätään pääsee sinne Expoon kisaamaan. Karsintaan on vähemmän aikaa kuten Fitsu mainitsikin... Kyllä tuosta kymmenisen kiloa pitäisi saada rasvaa pois jo karsintoja varten.
Kyl kyl, mutta eikös Fitsu ole pitkä tyttö, joten tuo 61-62kg tällä hetkellä kuulostaa hieman alhaiselta.
Kyl kyl, mutta eikös Fitsu ole pitkä tyttö, joten tuo 61-62kg tällä hetkellä kuulostaa hieman alhaiselta.
Profiilissa pituus 161,5cm. Ei järin pitkäksi voi minusta kutsua ;)
Profiilissa pituus 161,5cm. Ei järin pitkäksi voi minusta kutsua ;)
No pirskatti :D. Minä olen pitänyt Fitsua aina pitkän huiskeena likkana. Anteeksi erheeni Fitsu.
Maanantaina tosiaan salilla rintaa, olkaa ja etureittä, päälle aerobista 10' stepperillä again. Kävelyäkin oli havaittavissa noin kolme varttia...
Tiistain ja keskiviikon olin kaiken sähläämisen kera matkatavaroitta työmatkalla Hampurissa, ke-to yönä takasin ja illalla sitte juhannusta kipeähkönä (=vilustuneena, ku ei ollu juurikaan vaatetta mukana ja Saksassa ei käynytkään luottokortti näin hätätapauksessa) viettämään maalle, jonne kävellen eksyin metsäreitille veljen tytön kans (nukuttelin sitä vaunuilla). Päästiin autokyydillä sitte pois... Sitä ennen kävelinki kyllä 2 h melkein...
Lauantaina käpöttelin tunnin ja totesin itseni terveeks.
Tänään sitten kävin aamulla vähä venyttelemässä jalkoja tuossa pihamaalla eli käpöttelin noin tunnin verran. Sitten käytiinkin juhannuksen jatkoilla Kolhossa! Olin "kilpakumppanin" eli ystäväni Kaisan kanssa jumppailemassa Kolhon salilla. Siitä ihan todistusaineistoa ohessa. Näppärä, toimiva salihan siellä oli- karu, mutta kaiken tarpeellisen omaava. Sain ilmoiteltua sieltä käsin Kaisan valvovan silmän alla itseni syyskarsintoihinkin. Muutenhan oisin voinu unohtaakin kaiken tän hulinan keskellä...
Treenasin selkää, vatsaa, hauista ja toki aeroobista steppausta se vakio 10 min. loppuun + intervalli 10'... Tai sen tapainen ainakin. Sain muuten maanantaina sen spinningpyöränkin! Vaan on se vielä paketissa ihan iskemättömänä. Täytyy kyllä ens viikolla ihan ehdottomasti avata se...
Asentojakin harkattiin, mutta taidan liittää ne myöhemmäks, koska tässä tätä kuvallista materiaalia on jo ihan mukavasti...
Huomenna alkaa arki sitten. Kiva, että parin päivän kurkkuoireilla selvisin tuosta vilustumisestakin, niin ei hirveesti kärsiny treenitkään ja muutenkin.
Kaloreita on edelleen se min. 1700, maanantaina oli hiilaripäivä, ja nyt sitten tällä viikolla virkistykin toi painon pudotus eli kilon tippu, ylikin, viikon aikana. Tai huomenna vasta punnitus, mutta eiköhän se kiloa vailla sitä maagista 60 kg:n rajapyykkiä ole...
No pirskatti :D. Minä olen pitänyt Fitsua aina pitkän huiskeena likkana. Anteeksi erheeni Fitsu.
Aikun ihanaa, ku kerranki joku on pitäny oikeen pitkänä, ku aina oon ollu ja pysyny pätkänä:rock:. Kiitos Carita! Kirjotan varmaan päiväkirjaan, hih! Siis lyhythän mä olen- tuo 161,5 cm on ihan hyvänä aamuna mitattuna pituus. Ihminenhän litistyy päivän aikana noin sentin ainaki eli sitte jos mitataan illalla, ni ei yllä hiuskiehkura tonnekaan asti:(.
Mutta tosiaan karsintoihin olin tuon painoni laskenut eli sinne kyllä on saatava tosta painosta 10 kg pois. Ja mun mittaset typyt painaa yleensä säälimättä sen alle 50 kg ilman nesteitä lavalla, joten ei mullakaan sitä lihasmassaa niin paljon ole, että voisin mitenkään ajatella, että voisin enempää painaa kuin muut... No, pianhan laittelen seurantakuvaa, niin spekuloidaan sitten lisää tuota pudotuspuolta ja toivotaan todellakin, että tämä tänviikkoinen hyvä tahti ja olo, fiilis, vielä kantaa hamaan syksyyn ja ihanalle Expo- lavalle saakka:o.
Missäs tuollaisia mittauksia ja mitä maksaa???
Vai olitko pelkästään lääketieteellisistä syistä tuossa mittauksessa?
Eikö tuossa ruiskutettu säteilevää ainetta (hitto ku hyvät ammattitermit taas, kun en oo rgthoitsu ni en ole :D) elimistöön ja annettiin vaikuttaa hetken???...koskaan oo kyllä nähny otettavan noin hienosti myös rasva% :D
... mäki haluan :lol: saa "säteillä" edes hetken :piis:
Käsittääkseni tämä ei ole ihan mikään rutiinimittausjuttu, mutta isommissa sairaaloissa, missä on DXA- mittauslaite, sitä suoritetaan. En osaa kyllä sanoa hintaa en sitte alkuunkaan. Yksityiset lääkärikeskukset tekee varmaan enemmän tollasia rasva%:iin tähtääviäkin mittauksia, kun sairaaloissa on enemmän osteoporoosimittauksia lääkärin lähetteellä. Yksityisellä hinta kuulemma on noista osteoporoosimittauksista jo jotain alle (1000-)2000 e, mutta luulis, että kun ne on pienempiä tutkimuksia, niin toi kokovartalo ois sitte kalliimpi, kun se kestää kauemmin jne. Mutta en lähde kyllä mitään arvioimaan- varmaan kysymällä selviää suoraan parhaiten. Ois itsekin muuten ihan kiva tietää... Voiko ne mukamas olla noin kalliita? Kauheeta! Mulla oli toi ns. työpaikkaetu (en ole rtg- hoitaja minäkään, mutta olen nyt yhdessä tutkimuksessa niitä hommia tehnyt- ja pelkästään tämän koneen käyttöön siis saanut opastuksen).
Ei tuossa ruiskutella mitään kehoon, sitä vaan maataan ja laite mittaa magneetilla kaiken mitä havaitsee. Että sikäli kyllä simppeli homma. Kaikki metalli vaan pois kehosta ja missään kohtaa ei saa mitään metalli-implanttia olla, mutta muuten jees...
Noniin, eilen vihdoin aloiteltiin kesän kuvausprojektia Pohjanmaalla. Tässä vasta alkua ja harjottelua molemmilta osapuolilta, mutta silti voin sanoa, että kiva oli! Mukavaa olla mallina niin, että toisella on ideoita, joita sitten vaan toteutan ja teen mitä sanotaan. Vaikka ammattilaiskuvaaja ei olekaan, enkä minä ammattimalli (well, kävinhän vuonna kivi ja miekka ammattimannekiinikurssin, mutta en muista kyllä mitään erityistä- "oppinu" ennemminkin kuvaamisista ja siitä, kun ne tulokset olen nähnyt...). Tosin mähän ujoilen sen linssin toisella puolella, joten tässä nyt eka on rentouduttava- ja täytyy sanoa, että alku oli kyllä jo hyvä ja lupaava, joten mukava jo odottaa seuraavia idiksiä...
Ja kunto edistyy kans, niin sitäkin saa seurata samalla... Tänään olin 55 min. käpöttelemässä tuolla helteessä, ja vielä jossain vaiheessa olis tarkotus vetää intervallit... Ja paistua- oli missä hyvänsä...
Noista kuvista näen taas sen mun heikon kohdan ja vaikka kuinka treenaan, niin mikä siinä on, ku ne kasvaa nii hitaasti!!! Mutta selkä oli sentäs jotenki edistyny... Hmmmmm... Pitää keksiä jotain kiperää heikoille lenkeille (hooohooooi, valmentajaaaaa, nakki napsahtaa;))
Täytynee tässä laittaa lisää, kun saa hiukka tolle taustalle tehtyä jotain... :)
Samat plörinät joka paikassa......
Treeniä on puskettu ja lenkkiä uurrettu sen verran, että jotain on tapahtunut taas kunnon edistymisen eteen... Tietäs vaan mitä. Ihan ku ois noi käsivarret kaventunu... Tarkoittaen siis lihaksen purkua eli kataboliaa... Ja olkapäiden suhteen oisin samoilla linjoilla. Tai sitte vaan kuvittelen? Hitto, pitäs varmaan olla taas intopiukee ja ottaa jotain mittaa vaikka ja verrata sellasiin, jotka on otettu vuonna kivi ja miekka...
Kipeenä olin ja olen hiukka edelleenkin, joten joutunut tässä vähän jo himmailemaankin...
Sattuipa tässä taannoin sellanenki homma yhtenä aamuna, että menin kovalla paahdolla Iivarin koulun punttisalille pukutiloihin vetämään kisavärit päälle ja meikkaamaan päivän kuvaussessiota varten. ”Jos jollain tapaa on rentouduttava ja ladattava akkuja, niin sitten kannattaa panostaa harrastuksiin ja ottaa ilo irti niistä...”, ajattelin siinä väriä kuivatellessa ja ripsaria laitellessa. Eläkeläisillä oli kuntosalivuoro, joten otin kamani ja siirryin naisten wc- tiloihin jatkamaan, jotten olisi heidän tiellään pyörinyt ilman rihman kiertämää. Jokainen ProTanin kanssa pieksäintynyt tietää, ettei vaatteita voi heti sen jälkeen pukea, kun värit on sudittu. Noooo avot, sinne veskiin paukahti joku nainen- eihän se siis tietysti mua haitannut, koska olin vessassa ja saahan sinne nyt tulla, joten huikkasin perään, että saa tänne toki tulla- ja jatkoin kaikessa rauhassa valmistautumistani, vaikka ovi pamautettiinkin kiinni melko voimalla perään, eikä sanaakaan kuulunut...
Sitten alkoi käymään joidenkin minsojen jälkeen kova kuhina siellä oven takana. Enpä tietysti osannut mitään epäillä, mutta syystä tai toisesta vaistoni alkoi jotain varoitella. Enhän mä tuntemuksiani kuunnellut, vaan ihan järjellä taas selittelin, että kuvittelen vain, ei siellä voi tästä nyt mitään härdelliä nousta, kunhan vain olen janoinen ja väsynyt. Valmiina kuvauksiin sitten pelmahdin ovesta ulos, jolloin ulko-ovella minua odottikin kaksi tomeraa naista ja yksi pojankoltiainen. Asettuivat oven eteen kädet levällään ja karjaisivat, että täältä ei sitten muuten lähdetä yhtään mihinkään ennenkuin talonmies on paikalla. Olin hiukka, että TÄÄÄÄÄH??? Kohtelu oli aivan kuin rikollista vastaan ja aloin epäillä, olinko mahdollisesti tehnyt jotakin lainvastaista... Eipä tullut äkkiseltään mieleen, niin kysyin, että kukas täällä talonmiehenä on. Etunimen muistivat, mutta sukunimeä eivät. Arvelin kyllä tietäväni henkilön, jos olisivat sukunimen muistaneet.
No, sanoin, että lähden tästä ulos odottelemaan, jolloin poika huusi, että et muuten sitten mene ja yritti estellä, mutta kun alkoi sisätiloissa ahdistamaan, niin painuiun ulos vain- samahan se, missä minä odottelen tuomiotani. Noooo, peräänhän se juoksivat sitten tietysti. Sitten talonmies kaahasi paikalle. Kysäisin siinä reippaasti heti, että taidat talonmies olla ja sinut tänne minun takiani hälytettiin... Mies naureskeli ja myönteli ja tuumasi vain, että kyllähän noin kaunista naista voi ihan ilolla tänne asti tulla katsomaan. ”... mutta taidanpa tästä lähteä takaisin ihan töihin kuitenkin...”, tämä ystävällinen miekkonen vain tuumaili ja ajeli pois.
Kyllähän se jätkä jäi siihen vähän hölmönä kyselemään nimeä ja salikorttia ja vaikka mitä, mistä ois voinu vielä jatkaa valittamista, koska talonmies sanoi, että asia on OK ja kunnossa, niin kai niiden nyt jotain piti sitten alkaa mäkättämään. Että ei ole asiallista olla vessassa ilman vaatteita, hehheh. Ei herrajumala- oletin pukutiloiksi kuitenkin, enkä halunnut alastomuudellani häiritä niitä eläkeläisiä, niin menin sitten vessaan, jossa ajattelin olevan rauhallista, kun siellä ei yleensä kukaan käy edes, kun muitakin vessoja on naisille. No, Töysän kylä kyllä nyt järkytty nähdessään alastoman naisen, mitä ilmeisesti ei siellä päin ole näkynyt... Kuitenkaan en missään yleisillä paikoilla ollut housut kintuissa, ettei kai voi syyttää siveysrikoksesta? Vai mistä tuota tietää- on tää maailma niin kummallinen paikka muutenkin ja kaikkea pahaa tapahtuu, vaikka ei ikinä uskoisi. Ja valheilla on eräillä tahoilla ollut aina sijaa- mitä pahempi valhe, sen uskottavammin kerrottu...
Mutta kolmannen asteen kuulusteluista selvittyäni -ainakin toistaiseksi- alkoi kuvauspaikan etsintä. Toimintaa oli melki joka paikassa sen verran, että kuvausrauhaa ei oikein olisi saanut. Pari hyvää paikkaa kuitenkin löytyi ja otoksia saatiin yli 50 ainakin yhdellä kameralla. Osa on tarkentunut väärään kohteeseen, osa poseerauksellisesti huonoja, osassa rajaus ei ihan normien mukainen, mutta osa sitten oli ihan jees... Tässä joitakin sitten laidasta laitaan- paitsi nyt sumeita. Jos vaan olis avustaja levittämässä väriä, öljyä ja sillee sekä bonuksena erilliset valot ja salamat, huippukamerat sekä kuvienkäsittelyohjelmat huippuluokkaa, niin nää ois varmaan ihan toisenmoisia, mutta kyllä nää menee näinkin au natureeelll ;O. Harjoittelu jatkuuuuuu....
Niii! Ja värien kuivauspaikka sekä meikkaustilat kun vielä sais samaan pakettiin, niin hyvä ois. Eikä anteekspyyntökään pahitteeks ois, mutta aika mopneltahan sitä sais odotella, jos olettas kaikkien ymmärtävän loukanneen toista. Harvassa on ne, jotka sen tajuaa- vielä harvemmassa ne, jotka sen myöntää. Valitettavasti.
Lopuksi kuitenkin ERITTÄIN IHANA JA MIELTÄ LÄMMITTÄVÄ TAPAHTUMA tämän tiimoilta: En mistään löytänyt kisavärivarastojani- ne siis ovat kadonneet yhtä siististi kuin minun uudehko kahvinkeitinkin... No, sitten lähtöpäivänä hädissäni menin Jyväskylän cityn bodyliikkeeseen, SportHeavy, kyselemään värejä. No, eihän niitä vielä siellä ollut, mutta ystävällinen, itsekin kisaillut, myyjä lupasi luovuttaa oman värinsä minulle kotoaan!!! Mikä pelastava enkeli, minut pelasti näin!!! Suuuuuurrrrrkiiiiitttoooooos vielä ja lämpimiä ajatuksia!! Tämä oli siis niin iloinen juttu, että olin aivan siivillä- kunnes pohjalainen mentaliteetti palautti minut maan pinnalle- ja muistutti kuinka ihanaa onkaan asua tuolla Keski-Suomen suvannossa kaiken suvaitsevaisuuden ja hengenheimolaisuuden ja ymmärryksen ilmapiirissä (tosin on muilla sikäläisillä ollut kyllä kuulemma hyvin hauskaa tämän tapahtuman tiimoilta, ettei siellä tietty kaikki tollasia ole, heh- ONNEKSI!!). Se on vähän joko tai- siellä ollaan joko ikäviä ja sitte ollaan tosi ikäviä ja hankalia tai sitten ystävällisiä, mutta se onki sitte tosiystävällisyyttä se, kun sitä saa kohdata (ja onneksi olen senkin puolen nähnyt ja näen edelleenkin).
Nimim. ”Nudistina vessassa”
Tää Nudisti oliki lähdössä sitte vilauttelemaan tuonne pohjoiseen maailmaan eli Tornioon viikonlopuks. STAY TUNED! I’ll get back nimittäin ja kerron kuinka jänkhä tärisi Nudistin polvistuessa poronkuseman verran tunturipuroon;D
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.