PDA

Näytä koko versio sivusta : Ruoka-aineita, joita kammoksut?

Rekola
25.09.2007, 23:02
Olisi mukava kuulla, mitä foormumin käyttäjat välttävät tai kammoksuvat henkensä uhalla. Matkan varrella on tullut kaikkia kammoja :D
Porkkanaa ja raejuustoa tulee vältettyä. Mitään minulla ei ole niiden makua vastaan, mutta on vaan sattunut kaiken laista ja sitten assosioin ne jotenkin tapahtuneeseen:rolleyes: Makeutusaineita tulee myös vältettyä. Aikas lailla samasta syystä.

Tämä kuulostaa näin kirjoitettuna naurettavalta, mutta minkäs teet. Täytyy sitä taikauskoa vähän olla. Mites muut, vai olenko minä ainoa sekopää...?

Faidra
26.09.2007, 08:25
Heheh... sattuneesta syystä seiti ehkä taitaa olla se mun inhokkini. Sitä kun pisteli poskeen ekalla kisadieetillä useamman kuukauden päivien ainoina lämpiminä ruokina 2 x päivässä parsakaalin kera, niin haihtui kyllä pahemmat seitihimot pitkäksi aikaa. Kohtuu naurettavia päiviä muutenkin - revitä nyt siinä täysillä menemään 900 kalorilla, tehden 2h aerobista päivässä + punttitreenit. Järkevää... not. Silloin olisin kyllä varmaan syönyt vaikka biojäteastiasta, joten en kauheasti valittanut tuosta seitistäkään. En kuitenkaan ole tainnut kertaakaan syödä seitiä viime vuoden kevään jälkeen. Anne varmaan muistaa ainakin alla olevan kuvan. :lol:

Btw, tuon yllä olevan johdosta jokainen tämän lukeva ehkä ymmärtää miksi nykyään tuuletan sen puolesta, että ruuan pitää AINA olla hyvää! ;)

Onkohan muita ällötyksiä... hmmm. No ainakaan sellaisesta lihasta en tykkää, jossa on jotain rasvamöllyköitä seassa. Hyh, se on karseaa kun syö kanaa tai pihviä ja jossain reunassa tulee vastaan sellainen sitkeä rasvaklöntti.

Niin ja kolmas mistä en välitä (ihme kyllä): kaikki yltiömakeat leivokset ja kakut. Täytekakku on nam, mutta esim. sacher-leivokset tai muut vastaavat über-hienot leipomoiden tuotokset ei vaan iske. Liian makeita ja jotain siinä koostumuksessa vaan on mikä etoo. Karkkia ja jätskiä pystyn kyllä syömään kilotolkulla. :D

Sandy
26.09.2007, 09:56
Omat inhokkini:

-RAEJUUSTO: ei voi mitään, mut joskus tullut syötyä ilmeisesti liikaa ja nyt ei tavallisessa muodossaan putoa niin sitten millään, ei edes sekoitettuna johonkin! Tosin Valion Cottifrutit on nam ja ravintoarvotkin raejuuston luokkaa, mut sen lähemmäksi raejuustoa en tule pääsemään varmaan enää ikinä.

-SEITI: komppaan Faidraa. Seiti ei ole ihmisten ruokaa, valitan. Olisi ilmeisen suosittua ja "hyvää" dieettiruokaa, mut ei. Ei tuu kauppoja. En usko "kurjuuden maksimointi tuottaa parhaan tuloksen"-ajatteluun enkä perkele syö seitiä dieetilläkään.

Ymmärtääkseni perinteisestä "bodyruoasta" tässä oli kyse..? Muita kammojahan on sitten vaikka kuinka:

-nakki/siskonmakkarakeitto tai esim. borssikeitto HYI SAASTA :)
-suolakurkku YÄK poimin nämä pois jopa hampurilaisista...

Tässä nyt pahimmat mitä tulee mieleen.

muskle
26.09.2007, 15:06
Liian imelät ruuat ei nappaa, tyyliin kermakakkua jossa on vielä puolen sentin tomusokerikerros vaahdon päällä. Noin muuten olen kyllä kaikkiruokainen. Seitikin menee kun siihen laittaa kunnon juustokuorrutuksen. Olen tullut siihen tulokseen että kaikki ruuat on syötäviä jos valmistukseen käyttää juustoa, voita ja oliiveja. Lapsena olin toista ääripäätä, suorastaan nirso. :D

Emmah
26.09.2007, 15:44
Muuten taidan olla kaikkiruokainen, mutta homejuustot ei uppoa. Toisaalta ei liene huono asia, mitä kaverit ovat kertoneet Aura-mässäilyistään... :hmm: Mutta mieluusti opettelisin tuostakin kammosta eroon, vaikka kylässä ollessa maistamaan kyllä pystyn, jos ruokaan homejuustoa olisikin sotkettu. Iteltä vaan nirsoilevat ja ruokaansa närppivät ihmiset ei pisteitä saa, joten josko vihdoin itsensäkin tuohon jotenkin siedättäis.

muskle
26.09.2007, 18:10
Iteltä vaan nirsoilevat ja ruokaansa närppivät ihmiset ei pisteitä saa, joten josko vihdoin itsensäkin tuohon jotenkin siedättäis.

Emmah, mä ainakin pyrin nykyään ymmärtämään että jokaisen ruokakammoisen taustalla on kenties olosuhteista johtuva tietyn ruuan inhoaminen, siis tyyliin että on joutunut syömään lapsena liian paljon ja väkisin, tai sitten voi olla jopa kyseessä puhtaasti joku allergia. Mun mielestä jokainen kuitenkin automaattisesti kasvaa niistä ei fyysisiä oireita aiheuttavista kammotuksista ohi, kunhan ikää kertyy tarpeeksi, minä mm. opin syömään paprikaa vasta armeijan jälkeen. :p

Hermis
26.09.2007, 19:23
Olen tullut siihen tulokseen että kaikki ruuat on syötäviä jos valmistukseen käyttää juustoa, voita ja oliiveja.
Luomukerma unohtui!!! :rock:

kaisa
26.09.2007, 20:52
-raejuusto
-suomalaiset jouluruoat, ihan kaikki
-keittokinkku
-siskonmakkarat
-selleri (jos seassa maistuu yhtään selleri, niin ruoka jää syömättä)

Halo
26.09.2007, 22:36
-suomalaiset jouluruoat, ihan kaikki

Puolletaan, tosin kinkku ja joulutortut uppoaa kyllä :rolleyes:

Lisäksi
-suolakurkut (voiko olla jotain oksettavampaa?)
-lauantaimakkara
-kaalikääryleet
-soijarouhe

Aurora
26.09.2007, 23:33
Te ootte ihan nirsoja nösseröitä. (:piis:) Raejuusto, jouluruoat, suolakurkku, kaalikääryleet... NAM!!

Oon varmasti koko ikäni ollut melkein täysin kaikkiruokainen ja jopa aivan pienenä kaikki on kelvannut. Olin varmasti ainoa, joka rakasti kouluruokaa ja piti kaikista vaihtoehdoista. Silloin ainoastaan pinaattikeitto oli inhokkia, mutta tämäkin johtui nuorempana saadusta liika-annostuksesta. Ikävuosina 3-6 tämä oli all-time-favourite-foodia. Mutta nyt se pinaattikeittokin taas maistuu!

Jos joku inhokkiruoka-aine on mainittava, niin HILLOSIPULI. Tätä en mielelläni syö. Onneksi näitä tulee harvoin vastaan. Muistan miten aikoinaan isi teki nakkikastiketta ja laittoi aina hillosipulia siihen. Ja aina se unohti, että niin ei saanut tehdä. :warning: Hyvät nakit meni pilaamaan...

kata
26.09.2007, 23:57
Iki-inhokki on veriletut! Ja se oranssi kastike mitä koulussa niitten kanssa aina oli. Marsipaani ja oliivit ovat myös kuuluneet aina kartettaviin ruokiin.

Ex-Tavis
27.09.2007, 06:41
Iki-inhokki on veriletut! Ja se oranssi kastike mitä koulussa niitten kanssa aina oli. Marsipaani ja oliivit ovat myös kuuluneet aina kartettaviin ruokiin.

Aika samoilla linjoilla: Marsipaani ja oliivit- hyi ja yök! Veriletut taas menee, kunhan niitä ei tarvitse syödä usein (onneksi ei ole enää koulussa, jossa käytännössä piti syödä sitä mitä oli tarjolla jollei halunnut kärsiä nälästä).

Kouluajoista mulle on jäänyt vain yksi kammo: pinaattikeitto. Tähän on vaikuttanut luultavasti koulun ruokalassa kuullut heitot siitä, mitä keitto todellisuudessa on... :hmm:

muskle
28.09.2007, 09:56
Kata, Ex-Tavis ja kumppanit - mistä toi naisten aivan maatajärisyttävä oliivikammo oikein tulee? Siis oliivithan on parhainta parhautta. :cool:

Mari
28.09.2007, 10:19
Yök, en syö:
- etanat
- simpukat
- mustekalat
- mäti
- mikä tahansa muu epämääräiseltä suussa tuntuva / maistuva tavara... eiku... :eek:

Lisäksi olen syönyt kiintiön täyteen :
- tonnikala
- keitetyt munat
- hirvi ja poro (silti joskus maistuu)

Heidu
28.09.2007, 10:40
Peesaan Maria; kaikki nuo kummalliset oysterit ja muut merenelävät on super YÖK! Ja samasta syystä; ne tuntuu niin kummalta suussa ja maistuu "märältä koiralta".

Olviit yök.

Ja ne "raakaliha" gourmet härvelit YÖK, YÖK!

Ex-Tavis
28.09.2007, 11:01
Kata, Ex-Tavis ja kumppanit - mistä toi naisten aivan maatajärisyttävä oliivikammo oikein tulee? Siis oliivithan on parhainta parhautta. :cool:

Siitä, että ne vain maistuvat yksinkertaisesti pahalta. ;)

Listaan muuten tulee mulla vielä ainakin:
-jalopenot
-mäti

kata
28.09.2007, 12:24

Tuli heti sama mieleen mitä ex-taviskin kirjoitti: ne vaan on pahoja. On olemassa niin paljon maukkaita ruokia ja koska syöminen on niin ihanaa, niin kokoan kalorini vaan niistä ruoka-aineista mistä tykkään :D

Tony
29.09.2007, 20:23
Niitä on niin paljon..

Jotain luetteloa:

-Keitetyt vihannekset ja kasvikset, erityisesti kaali,herneet,paprika
-tomaatti (Tulee silti välillä syötyä)
-Paistettu banaani
-Löysä jäätelö (esim pehmis)
-Risotto
-Riisi yleensäkin
-Makkara
-Homejuusto
-Oliivit
-Ananas
-Funlight mehut (ei provo)
-Fetajuusto
-Suola/etikkakurkku
-Jo mainitut jouluruoat
-Useimmat leivonnaiset varsinkin kermaiset kakut
-Sipsit,popcornit ym
-Olut (jääkylmänä voin yhden juoda)

Voisin myös lisätä lähes kaikki merenelävät joitakin kalalajeja lukuunottamatta + jalopenot ja mäti kuten tuossa jollakulla oli...

Dahlia
29.09.2007, 23:22
Niitä on niin paljon..

Jotain luetteloa:

-Keitetyt vihannekset ja kasvikset, erityisesti kaali,herneet,paprika
-tomaatti (Tulee silti välillä syötyä)
-Paistettu banaani
-Löysä jäätelö (esim pehmis)
-Risotto
-Riisi yleensäkin
-Makkara
-Homejuusto
-Oliivit
-Ananas
-Funlight mehut (ei provo)
-Fetajuusto
-Suola/etikkakurkku
-Jo mainitut jouluruoat
-Useimmat leivonnaiset varsinkin kermaiset kakut
-Sipsit,popcornit ym
-Olut (jääkylmänä voin yhden juoda)

Kappas, kaikki mun lemppariherkut yhdessä listassa :thumbs:! Siis miten kukaan voi olla tykkäämättä keitetyistä vihanneksista :confused:?

insecure420
08.10.2007, 18:03
[QUOTE=Mari;1306]Yök, en syö:
- etanat
- simpukat
- mustekalat
- mäti
- mikä tahansa muu epämääräiseltä suussa tuntuva / maistuva tavara... eiku... :eek:

Noi on varmaan kauheimpia ruokia mitä tämä maa päällänsä kantaa.Ja homejuusto:eek:

Carita
08.10.2007, 18:24
Sisäelimet, äyriäiset, nilviäiset, kalojen eritteet=mäti, seiti ja kaikki epämääräinen sotku kuten esim. maksalaatikko rusinoilla, ai kauhea..makeita rusinoita sekoitettuna sisäelin mössöön!

HSivis
10.10.2007, 18:55
-Suolakurkku on pahinta mitä voi olla YÖK!!!!
-maksa
-siskonmakkara, sininen lenkki ym. epämääräiset makkarat
-pinaattikeitto, siskoni sanoja lainatakseni mulle vaan ei maistu kukkanen!!

Katarina
15.10.2007, 17:58
Mun inhokit Top 10:
- seiti- ei lienee tarvii perusteluja. Kissan ruokaahan tämä. Ja kiintiö täynnä.
- snägäriruoka ja kaikki pikaruoka- because i just love slowfood...
- marsipaani
- coctailkirsikat
- meren elävät, kuten simpukat, mäti, katkaravut ym.
- einekset kuten roiskeläppäpizzat, lihapiirakat, kaikki väritön ja mauton.
- juustosämpylät jotka pakattu kelmuun( huoltoaseman kahviloissa näkee tälläsiä)
- juustonaksut
- tankoparsa
- oliivit

Cricket
16.10.2007, 06:52
Inhokkilista

1. Nötkötti: söin lapsena kiintiön täyteen isän ja veljen kanssa kisareissuilla.
2. Oliivit
3. kaikki makkarat
4. pekoni
5. simpukat yms, jotka todellakin tuntuu inhottavalta suussa!
6. marsipaani: HYI ja YÖK!
7. säilykekirsikat
8. pavut
9. grilliruoka
yms..

Pakko kysyä näin offtopikkina, että kuinka te onnistutte valmistamaan seitiä niin, ettei koko kämppä haise aivan järkyttävältä?

Mari
16.10.2007, 09:33
Pakko kysyä näin offtopikkina, että kuinka te onnistutte valmistamaan seitiä niin, ettei koko kämppä haise aivan järkyttävältä?

Lievempi hajuhaitta kun valmistaa uunissa vaikka tomaattimurskan kera. Ei iteasiassa tuoksahda juurikaan.

Tupe
16.10.2007, 11:56
"iteasiassa":lol::rock:

TheOne
16.10.2007, 16:56
-karkit, pullat, leivokset, suklaat, yms(en tykänny edes muksuna..)
-maksalaatikko
-hernekeitto
-pikaruoka (pizza tosin hyvää jos itse teen :thumbs: )

siinä noi pahimmat inhokit...

nii ja se seiti folion sisälle ja uuniin! ;)

erkki
16.10.2007, 20:12
-karkit, pullat, leivokset, suklaat, yms(en tykänny edes muksuna..)
-maksalaatikko
-hernekeitto
-pikaruoka (pizza tosin hyvää jos itse teen :thumbs: )

siinä noi pahimmat inhokit...

nii ja se seiti folion sisälle ja uuniin! ;)

Sulle on tuskin kovinkaan tuskallista lähteä dieetille:D

Sportti
16.10.2007, 20:23
oliivit (kaikenlaiset)
veriletut
lihapiirakka
Melkein kaikki muu meneekin sitten :)

Faidra
16.10.2007, 20:26
TheOne, vaihdetaanko osia... oppisinpa mäkin inhoamaan noita. :hmm:

Kokkasin äsken kissoille seitiä ja muistui hyvin taas mieleen miksi se on NIIN oksettavaa. Miten tuota on voinut joskus syödä monta kuukautta putkeen yhtenä tärkeimmistä protskunlähteistä. :eek:

Mun listaan pitää muuten kans lisätä se yksi megainhokki - oliivit. Toinen etova kombo on rahka ja mehukeitto. En tiedä miksi siitä tulee joka kerta niin hemmetin paha olo. Molemmat menee erikseen, mutta yhdessä... hyi. Niin ja yksi etova ruoka vielä, valkoinen säilötty tankoparsa. :kuvotus:

Cricket
16.10.2007, 22:05
Faidra: Mä oon yrittäny opetella syömään rahkaa ja mehukeittoja yhdessä, mutta ei mee alas. Erikseen maistuu kyllä:)..

TheOne
17.10.2007, 14:36
eik rahka muka kelpaa ihmisille?! :rolleyes:
itse syön rahkan mieluiten sellaisenaan ja maustamattomana tietty..3x päivässä..jo vuosien ajan...jep olen urautunut.. :o

itellä on ollu hyvä tuuri sen suhteen, että roskaruuat ja makeat ei maistu..johtuu tietty myös kasvatuksesta...
mut en silti kyl diettaamaan lähtis koska en kilpaile(siis kehonrakennuksessa) ...kovaa touhua, rispektit vaa kaikille jotka onnistuu vetämään dieettinsä kunnialla läpi! :rock:

Faidra
17.10.2007, 15:30
Siis rahka yksinään tai marjojen kanssa tmv. on ihan loistavaa, mutta mehukeitto+rahka-kombo saa jotenkin huonon olon vellomaan massussa. Yöks... en tiedä mikä siihenkin on tullut, aiemmin meni ihan hyvin alas.

Natu83
18.10.2007, 18:06
Hampurilaiset ynnä muut ei maistu alkuunkaan. Hyvä niin. Eipä tuu houkutuksia:D

Nimppu
18.10.2007, 19:15
Tumma riisi ja täysjyväriisi. Kamalaa! Olkoonkin vaikka kuinka glykemiseltä indeksiltään alhainen ja ravintoaineita sisältävä, niin ei kiitos. Syön sitä "epäterveellistä" kiillotettua Uncle ben's riisiä silloin kun riisiä syön. Monesti olen tämän inhon ja kamalan maun unohtanut, yrittänyt olla "terveellinen" ja ostanut tummaa riisiä tai täysjyväriisiä. Joka kerta keitän paketista yhden satsin ja muistan taas miten kamalaa se on. Rajansa kaikella terveysintoilulla ja tässä kohtaa menee mun raja.

toukkis
19.10.2007, 16:37
-suolakurkku, oliivi, hillosipuli
-mäti, simpukat, etanat ja muut nilviäiset
-sisäelimet
Noi jätän muille, jos vaan mahdollista.

Diva
19.10.2007, 23:09
Tumma riisi ja täysjyväriisi. Kamalaa!

Mulla taas ei uppoa ne riisi-ruis yms. sekoitukset. Aluksi en tykännyt täysjyväriisistäkään, mutta ajan myötä on mieli muuttunut. Maustamatonta heraa litkin pari vuotta ilman mitään ongelmia, mutta yhtäkkiä tuli seinä vastaan. En pysty kertakaikkiaan enää käyttämään sitä missään. Maustettuja olen aina inhonnut kauhean makeuden takia, mutta nyt olen löytänyt yhden, joka menee alas.

TheOne
20.10.2007, 15:29
Ite en siedä "valkosta" riisiä.. ei maistu mielestäni miltään! Nimenomaan nämä uncle Benin käsitellyt riisit ovat hirveitä maultaan! Tai mauttomuudeltaan..
Meillä on kotona aina syöty täysjyvää..lapsesta asti...

esim täysjyväriisi missä on durraa seassa! nam! :)

Pastoista lempparit ovat Torinon kaura-pasta ja Torinon tumma proteiini-pasta! suosittelen! :thumbs:

Täysjyvässä nimenomaan ON makua!

lilith
21.10.2007, 19:37
Yöks, seitin hajukin aiheuttaa lähes oksetusreaktion. Nytkin on seitiä pakkasessa, kun kisu tykkää siitä kovasti, mutta en ole tullut syöttäneeksi kun en ilkeä sulattaa sitä. Haisee niin pahalta. Jos sitä kuitenkin vaikka kohteliaisuussyistä syö, tulee paha olo.

Suolakurkku ja meetvursti kuuluvat myös inhokkeihin. Suolakurkku on sellaista ällöttävää suolaista lötköä ja meetvurstissa on omituisia kökkäreitä.
Pihveistä, varsinkaan liian raaoista en pidä.

Melkein kaikki muu mahdollinen ja mahdoton sitten uppoaakin hyvällä ruokahalulla ja suurissa määrin. Oliivit kuuluvat herkkuihin. Pitsaa varten ostettu oliivipurnukka on joskus tyhjentynyt ennen kuin yhtäkään oliivia päätyi pitsan päälle. :D

Cirppu
22.10.2007, 19:37
Olen lähestulkoon kaikkiruokainen, mutta muutama juttu saa vedet silmiin ja oksun nousemaan kurkkuun:
- kesäkeitto
- selleri
- lanttu- ja porkkanalaatikko

satuuh
22.10.2007, 20:36
Normaalisti oon kaikkiruokainen, mutta tässäpä muutamia joita en saa syötyä ilman että meinaa oksu tulla:
- oliivit
- pinaattikeitto
- selleri
- mäti, lipeäkala, seiti
- riisi ---> tuli yhdessä vaiheessa pieni yliannostus, eikä oo nyt viimiseen vuoteen oikein maistunut..
- veriletut

Dutteri
24.10.2007, 19:59
Mun inhokit on tainnu mennä jotenki ohi. Makkarasta en tykkää, mutta mettässä tuli viimeksi syötyä eikä tehny ollenkaan pahhaa, päinvastoin joten eikai sitäkään siis inhokiksi voi enää kutsua. Limukat oli jossain vaiheessa tosi pahoja mun mielestäni, mutta nykyään juon niitäkin mielelläni.
Kaikkiruokainen olen, mutta ylimakeat ei uppoa. Eikä liian jauhoiset ruuat tai kastikkeet.

HeatN
28.10.2007, 17:45
Mullakaan ei hirmuisesti inhokkeja ole. Sellaisia yhdistelmiä vain, joita sekoittaa yhteen niin tulee pahaa (esim. rypsäriä puurossa). Tonnarista en hirmuisesti pidä mutta sekin maistuu joissain ruuissa. Pienenä kammo jäi rössypottuun, muut kaikki menee.

quiz
28.10.2007, 18:09
mäti on kammottavaa

kurkku+kala on jotenkin vastenmielinen yhdistelmä.

Meesucky
02.11.2007, 17:45
-tonnikala
-raejuusto paljaaltaan
-valion hyla maito
-maapähkinät
-jauheliha

Miia-Maria
02.11.2007, 18:56
Heh, voin kyllä sanoa, että mulla ei ole mitään ruokaa, jota kammoksuisin. Kaikki menee kyllä hyvällä ruokahalulla kurkusta alas. Toki on ruokia, joita en mieluiten syö, mutta en niitä siltikään kammoksu (hampurilaiset, ranskalaiset..). Pienestä asti ollut sen verran monipuolinen ruokapuoli, että tottunut kyllä syömään kaikennäköistä.

quiz
09.03.2008, 20:45
kaikki, jossa on natriumglutamaattia eli E621.

Pöösä
10.03.2008, 08:22
Karkki - Ei vaan toimi. Yks silloin tällöin paristi kuussa, joka suussa totean, että ei tästä ole mihinkään.

Popkorni - Ei maistu miltään. Varmaan sama kun söis puunkuorta.

Oluet ja viinit - Voiko joku tosissaan väittää maistuvan hyvälle?

Force
10.03.2008, 11:33

Heh, aika monen mielestä maistuvat hyvälle.

Itellä ei tule mieleen mitään ruokaa mitä kammoksuisin.

Skalman
10.03.2008, 17:17
Maksa- ihmisen ei tarvi filtteria syödä
Kaali lähes kaikessa muodossa - henk koht kaunoja.

Renbo
10.03.2008, 19:01

samaa mieltä

Megamies
10.03.2008, 20:23
No minäpä väitän kylläse se A karhu on hyvää :D.

quiz
10.03.2008, 20:29
joo, mäkään en juo alkoholia, koska se on niin hemmetin pahan makuista.

Force
11.03.2008, 11:51
No minäpä väitän kylläse se A karhu on hyvää :D.

Joo, kyllähän äijien kuuluu olutta diggailla. :kuola:

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." - Arnold Schwarzenegger

http://theithacan.org/blogs/collegeave/files/2007/11/beer.jpg

Maarz
12.03.2008, 14:39
- kaikki homejuustot
- veriruuat
- merenelävät, paitsi lohi ja tuna
- rasvainen liha

muuten syön kyllä melkein kaikkea. Kun tulee vanhemmaksi niin tuo makuaisti näköjään laajenee. Aikaisemmin inhosin mm. oliiveja, voimakkaita juustoja, tummaa suklaata ja punaviiniä--> nykyään ihan gourmet ruokaa:) Nam! Joskus syön hetkellisesti itseni ulos mm. raejuustosta tai rahkasta.Mutta pienen tauon jälkeen ne taas maistuu:)

eemeli_
12.03.2008, 19:34
maksa ei mene ales... paitsi sarioisten maksaloota

erkki
12.03.2008, 21:47
- kaikki homejuustot
- veriruuat
- merenelävät, paitsi lohi ja tuna
- rasvainen liha

tossahan näyttä olevan omat TOP 4 lemppari safkat:lol:
noh, veriruoat ei nyt ehkää kuulu ihan sinne himoruokien aatelistoon, mutta uppoo kyllä ja nopiaa.

negatiivista nälkää aiheuttaa lähinnä selleri.

Artemis_
12.03.2008, 22:15
Jotkin homejuustot --> hyi

Kaikki muu onkin hyvää :D

Johnsson
13.03.2008, 11:02
-maito sellaisenaan. Kahvissa ja prode/palkkari litkuissa käytän
-proteiini- ja palkkarijuomat vedessä
-raejuusto

Muitakin on, muttei nyt tule mieleen.

lehtine
05.04.2008, 23:12
Lähes kaikki menee alas mut pinaattikeittoon en koske. :D

Skalman
06.04.2008, 11:16
ruusukaali. päiväkoti aikaisia traumoja. en syö

kovis
06.04.2008, 12:57
Miten joku ei syö suolakurkkuja? :D Ehkä niinku parasta..

Pikkumyy
06.04.2008, 13:18
Aika nirsoo porukkaa:)

Ainoat joista kieltäydyn täysin on:

- kuivat hedelmät ja marjat

Illiskuutti
06.04.2008, 14:44
Pitää oikein kurtistella, että ylipäätään löytyy inhokkeja. Esimerkiksi yleiset inhokkiruoat kaalista, maksasta jne.. kuuluu mun lemppareihin. Ihan kauheen mielellään en kyllä söisi;

"rämpäleisiä" lihoja, niitä missä ihraa enempi, kun itse tavaraa
runebergin tortut, jossa on karvasmantelia
kermavaahto (joo-o, outoa)
homejuustot
oliivit ovat on-off- ruokaa, mulla on niihin joku viha-rakkaussuhde, välillä yököttää, toisinaan menee purkki viikossa..
ohrapuuro, siinä on joku kumma maku, vaikka tykkään yleensä kun hullu (kaikista) puuroista
olut, makeat siiderit, konjakit, viskit, brändit...hyi yäks!!

No olihan niitä sittenkin..:D

rch
06.04.2008, 23:14
Porukka on listannut suurimpia hekkujani täällä kerta jos toinenkin, mutta sanotaanpa ne omat inhokit kuitenkin.

Sen verran lapsellinen olen makuaistiltani että useat kasvikset eivät mene sitten millään. Kukkakaalit ja parsakaalit erityisesti. Ei se maku, vaan se mauttomuus yhdistettynä iljettävään rakenteeseen... Ei kiitos.

Rautateemu
07.04.2008, 12:23
Ainoat joista kieltäydyn täysin on:

- kuivat hedelmät ja marjat
Nirso, ei hyvät myslitkään sulle kelpaa jos on jokin hedelmä seassa..;)

Pikkumyy
07.04.2008, 12:58
Nirso, ei hyvät myslitkään sulle kelpaa jos on jokin hedelmä seassa..;)

No kun ne on NIIN ällöjä:lol:...mut se sun ehdottama mysli on hyvä:rock:
Nyt on tosin sellanen mysli käytössä myös josta on poimittava ne miljoonat ällöttävät rusinat pois:sweat:

EePee
07.04.2008, 13:50
Jo pelkkä sellerin maun ajatteleminen saa melkeen aikaan laattarefleksin.

rageon
07.04.2008, 16:30
Yök, en syö:
- etanat
- simpukat
- mustekalat
- mäti

Lisäksi olen syönyt kiintiön täyteen :
- tonnikala
- keitetyt munat
- hirvi ja poro (silti joskus maistuu)

Hyi vittu samat sanat noista äyriäisistä. Taas tuli etelässä testattua monen vuoden tauon jälkeen ja osittain syömättä jäi, vaikka yleensä syön aivan kaiken mikä eteen kannetaan. Ravintolassakin syödään aina kaikki muijan ja kaverienkin jämät:kuola: Kananmuniakin vältän lähinnä niistä aiheutuvien ilmavaivojen takia.

Elkku82
09.04.2008, 14:25
Oon kyllä niin hyväruokahaluinen ja kaikki kelpaa. äitikin aina sanoo kaikille että syön vaikka kiviä lautasella:)

..Mutta tuo selleri on kyllä aivan kauheeta. Mitään muuta ruoka-aine ei saa mulla samanlaisia reaktioita aikaan. Oon yrittänyt opetella syömään sitä mutta ku ei niin ei...

Orez
09.04.2008, 21:25
Kaikkiruokainen olen ja kaikki menee. Bodimielessä kuitenkin kammoksun seuraavia juttuja ruokailuihin liittyen:

- Roskaruuat
- Maito
- Punainen liha
- Peruna
- Aterioinnin yhteydessä juominen

Pienenä olin tosi nirso, tuntuu että mitä vanhemmaksi tulen, niin sitä enemmn opin tykkäämään eri ruoaista. Mutta nyt ne kammoksutut:

- Kuivatut hedelmät
- Raaka tomatti ja ketsuppi, myös kirsikkatomaatit
- Mämmi
- Kaikki jouluisat laatikot
- Olut
- Pizza, jossa ohut pohja ja paljon täytteitä
- Suolakurkku
- Maito ja piimä
- Läski
- Melkein kaikki lakut ja valkosuklaat
- Oliivit

Eipä muuta tule nyt yhdeltä istumalta mieleen.

Hermione
09.04.2008, 22:25
myös kirsikkatomaatit
Miten voi? Ne pikkutomaatit on just parhaita.:)
Jostain syystä en koskaan syö kesäkeittoa tai riisiä&tonnikalaa yhdessä. Vihannekset lämpimässä maidossa ei maistu eikä edes kuulosta hyvältä ja sitten taas riisi menee erikseen ja tonnikala erikseen, mutta ei ehkä ikinä enää yhdessä.

Stash
10.04.2008, 07:37
Kokolihaa, lihakeittoa, porsaansuikaleita, veriruokia, sisäelimiä yms. kohtaan on edelleen nollatoleranssi, joka on jäänyt kasvissyöntiajoilta. Muuten olen kyllä aika lailla kaikkiruokainen. Ehkä kuitenkin jotakin inhokkeja löytyy:
- jalapenot
- lähes kaikki alkoholipitoiset juomat
- pinaattikeitto
- monet kiisselit (klimppikammo)
- liivatteella höystetyt ruoat, esim. hyydykejuustokakut, hyydykerahkat, hyydykepäällysteiset kakut ja hyytelöt jne. En vain voi sietää. Voitte kuvitella, millaisen oksetuksen lapsena sai aikaan lihahyytelö.

Monia muita ihmisten mainitsemia ruokia täällä kulutan hyvinkin paljon. Esimerkiksi oliivit, homejuustot, suolakurkut, kesäkeitto, äyriäiset, marsipaani ja kuivahedelmät ovat minulle suurta herkkua. :rolleyes:

Nike
10.04.2008, 20:20
Olisin onnellinen jos kaiken ravinnon voisi vain imeä vaikka pillin läpi ja se olis siinä. Sitten kävisi vaikka kerran viikossa ulkona syömässä.

Hyi saatana:
-Se päiväkodin kasviskeitto vuonna nakki, enpä oo syöny sen jälkeen kasviskeittoa
-kananmunavalkuaisprotsku.. no on näitäkin ihan ok merkkejä

Popkorni ei ole pahaa mutta vähän kuin pahvia söis. Ja peruskermakakussa ei ole kanssa mitään järkeä, semmosta kosteeta mössöä, voisi kieltää lailla :D

Rautateemu
11.04.2008, 00:35
Olisin onnellinen jos kaiken ravinnon voisi vain imeä vaikka pillin läpi ja se olis siinä. Sitten kävisi vaikka kerran viikossa ulkona syömässä.

Eiku kaikki tehosekoittimeen ja kurkusta suoraan alas.

Dutteri
12.04.2008, 16:41
Nuo jotku cracotte leivät tai keksit tai mitä hiton pahvia ne onkaan. Aivan järjettömästi vihloo hampaita kun syö niitä! Maistuu pahvilta ja haisee pahvilta. (olen kyllä maistanut pahvia) Tarttuu myös ikävästi ikeniin, hampaisiin, kitalakeen ja kieleen.

Syön silti noitakin jos muuta ei ole. En vain ostais.

Lurkku
20.04.2008, 23:39
Tonnikala ja raejuusto kiintiö on... TÄYNNÄ! Kaupassa jos näkee raejuustoa niin meinaa purjo lentää.