Näytä koko versio sivusta : Treenaus ja flunssakierre?
Tietääkö porukat mitään konstia jolla flunssan oireet saisi nujerrettua heti alkuunsa? On kovin ikävää jos vuodessa tulee useampi kuukausi treenejä vajaateholla räkätaudin takia. Minulla alkaa olemaan nykyään jo lähes taikauskoinen asenne flunssan ensioireisiin, kun tuntuu siltä että jos vähänkin nenä vuotaa tai yskittää niin siinähän olet taas 2-4 viikkoa puolikuntoisena. Eikä mun tiedossa ole muita kotikonsteja kuin juoda lämmintä ja yrittää lisätä C-vitamiinin saantia. Pitäisikö esimerkiksi vitamiineja tankata ylimääräistä läpi vuoden että elimistön vastustuskyky olisi sitä kautta parempi?
Glutamiinilla olen saanut muutaman flunssan tapettua alkuunsa. 1rkl vesilasilliseen 3-4 kertaa päivässä. En tiedä onko enemmän tuurista, taikauskosta vai todellisesta tehosta kiinni. :D Sitä vaan pitää ottaa HETI, oikeastaan jo ennenkuin aivan selvät flunssaoireet puskevat päälle. Eli jos kurkku on vähänkin karhea aamulla tmv. niin glutaa isolla annostuksella. Ja tietty sitä kannattaisi ottaa muutenkin läpi vuoden, mutta 5-10g päivässä riittää.
Skandinavian Musclemagin ekassa numerossa oli hyviä vinkkejä tähän:
- 9 annosta päivässä hedelmiä ja kasviksia, jotka sisältävät paljon c-vitamiinia &
betakarotiinia
-1 tomaatti/kirsikkatomaatteja/tomaattikastiketta jokaiseen päivän
kasvisannokseen
-1 annos rasvatonta jugurttia päivässä
-kaksi valkosipulikynttä mielellään raakana
-kuumaa kanakeittoa
-lisää tulisia mausteita tai kastikkeita ruoka-annoksiin, niin paljon kun siedät
Itse olen noista koittanut kaikkia, paitsi jugurttia ja kanakeittoa ja on kyllä ollut oireisiin apua. Glutamiinista olen myöskin havainnut hyötyä, saattaa tosin olla plaseboa.
Pacifique
28.09.2007, 15:54
Eipä ole älyttömiä kikkoja, mutta tosiaan nämä toimivat. Osa näistä tulikin jo aikaisemmin. Mutta kasataan tähän oma resepti, millä tervehtyy.
Valkosipulin kynnet tosiaan raakana (pariin otteeseen muutamia kynsiä)
C-Vitskua 3g/pvä (3000mg)
Glutamiinia kunnolla 30-50g/pvä
Munkki tipat :D Auttaa flunssaan kun tarpeeksi monta kertaa pvän aikana ottaa vesilasin kanssa!
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.