Näytä koko versio sivusta : Pitkähihaisella vai t-paidalla?
Jotkut treenaavat t-paidalla, jotkut pitkähihaisella. Onko mitään eroa? vaikuttaako tämä kenties siihen että lihakset pysyvät kauemmin lämpiminä?
Vastauksia kiitos :)
Itse treenaan lähes poikkeuksetta pitkät housut ja pitkähihainen paita päällä, juurikin sen takia että lihakset pysyvät paremmin lämpiminä treenin ajan. Loukkaantumisriski alenee täten hieman, ja treenikin kulkee paremmin, pumppi on parempi, jne. Jalkatreeneissä käytän tosin T-paitaa, jos en tee etukyykkyä, koska yläkropan lämmitys ei ole jalkoja pumppaillessa yhtä tärkeää kuin yläkroppatreeneissä.
Tietysti tuossa pitkähihaisessa on sekin hyvä puoli, etteivät olkapäistä roikkuvat narut ole koko ajan esillä. Kisoissa voi sitten pullistella, mutta sali on treenaamista varten.
http://www.fast.fi/easydata/customers/funcfood/files/blogikuvat/utti_keskitettyhauis1.jpg
Harvoin tulee treenattua pelkkä t-paita päällä ihan jo sen takia ettei tee mieli vahingossakaan nähdä peilistä millainen ruipelo on. :) Tosin tähän on yksi hyvä ratkaisu: isot t-paidat. Heh, mutta tosiaan pitkähihaisessa pysyy paremmin lämpö päällä, kuten Hulkki jo sanoi.
Gollegepaidalla mennään juurikin syistä joita hulksteri tuossa luetteli. Tosin olen huomannut, että on paljon yleisempää treenata tank-topilla/t-paidalla kuin pitkähihaisella ainakin täällä päin.
Toppi! Lyhyt tai vähän pidempi riippuen palikoiden kunnosta :D
Pacifique
29.09.2007, 20:59
Normaalissa t-paidassa tulee treenailtua, varsinkin käsitreenit on mukava vetää mallia ei "hame" t-paidassa, jossa näkee vähän käsiä ja pumppia :p. Tosin jalkatreeneissä olen yrittänyt pitää pitkähihasta, mutta viimeksi meinasin pyörtyä. :lol: Tulee vaan liian tukala olo, vaikka paita olisikin ohuehko. Hihattomassa paidassa en voisi kuvitella koskaan treenaavani, paitsi jos lihasta tulisi yllättäen 30kg lisää. :rolleyes: Huvittaakin salilla nuo 190/60kg nälkäkurjet hihattomissa paidoissaan pumppailemassa hauista joka suunnasta. :lol: Mutta tapansa kullakin..
Ps. Hulkki, aikaisemmalla heitolla hihattomasta sulle, meinasin lähinnä niitä tulevia EDT-käsitreenien aikaansaamia pumppeja ja pätkän kuvaamista blogiin hihattomassa. :evil:
Mr. Jones
30.09.2007, 00:17
Musta hihaton trademarkkina!:D
Rautateemu
30.09.2007, 12:14
Musta hihaton trademarkkina!:D
Onks punainen klassikkihiellä varustettu SOC-treenipaita vielä tallella?:D (ettei tartte läheteä Arabian kauppakeskuksen Tarjoustaloon ilman paitaa;))
Mulla hihaton alla, jos tulee pirun kuuma, ja täytyy pullistella (paitsi jalkatreeneissä vaikka sitten vain t-paita). Hihattoman päällä t-paita, kylmillä ilmoilla ja dieetillä välillä sitten pitkähihainen. Nämä siis punttitreeneissä, aerobisissa/loikissa ym. sitten olosuhteiden mukaan.
Tietysti tuossa pitkähihaisessa on sekin hyvä puoli, etteivät olkapäistä roikkuvat narut ole koko ajan esillä. Kisoissa voi sitten pullistella, mutta sali on treenaamista varten.
Sali on pullistelua varten, jos bodaa. Eri asia on sitten jos harrastaa oikeaa suorituslajia (ja mitäs sulla ei oo olkapäitä ja käsiä);)
t-paitaa hihoilla tai ilman,eikä todellakaan puuvillaa ,surkeinta vaatetta mitä treenatessa voi pitää,ei ns.jousta yhtään,kerää kaiken hien ym.
ja ei oikein ymmärrystä ole liikaa vaatetta treenatessa oleville,mutta makunsa ja metodinsa kullakin.
Itse treenaan lähes poikkeuksetta pitkät housut ja pitkähihainen paita päällä, juurikin sen takia että lihakset pysyvät paremmin lämpiminä treenin ajan.
Keskikesän helteillä tulee treenattua t-paidassa ja väljissä shortseissa, suurin osa vuodesta kuitenkin pitkähihaisissa ja pitkälahkeisissa treenivaatteissa. Puuvilla on ehdoton suosikkimateriaali.
Yleensä on ollu niin kuuma, että en oo viittiny pitkähihasta laittaa, mutta kerran kun kokeilin niin ero oli kun yöllä ja päivällä! :eek:
yleensä ainakin lämpät ja kovemmat punnerrusliikkeet pitkähihainen päällä, sitten vaatetta vähemmäksi.
Yleensä on ollu niin kuuma, että en oo viittiny pitkähihasta laittaa, mutta kerran kun kokeilin niin ero oli kun yöllä ja päivällä! :eek:
Kyllä vaan. En ole koskaan ymmärtänyt esim tank-top päällä treenaamista. Mulla on gollege aika pitkälle kesääkin päälle. Kuuma siinä rehkimissä tulee joka tapauksessa. Tosin jos jonkun toisen mielestä on parempi vähemmissä vaatteissa ja jos pitävät pitkän paidan kanssa rehkimistä hulluna niin ymmärrän senkin. Makuasioita. Tänään reeneissä taas huomasin, että olin ainoa pitkän paidan kanssa. Kaikilla muilla joko t-paita tai hihaton. :sweat:
Itse yleensä treenaan normaalissa t-paidassa. Se vain tuntuu luonnollisemmalta kuin pitkähihainen päällä. No, tulee pitkähihanenki päällä aina välillä vedettyä. Aina välillä sitten myös hihattomassa, kun on sellane mahtava olo.
Ennen treenasin aina t-paidalla, mutta nyt olen alkanut treenaamaan pitkähihaisella. :thumbs:
jonkulaisella topilla tulee yleensä jumpattua, välistä pitkähihanenkin käytössä, mutta yleensä saan topinkin jo melekosen märäksi:sweat:
jonkulaisella topilla tulee yleensä jumpattua, välistä pitkähihanenkin käytössä, mutta yleensä saan topinkin jo melekosen märäksi:sweat:
Joo siis pointti on se, että tottakai sillä pitkähihaisella hikoilee vähintään saman verran kuin topilla/t-paidalla,mutta paikat pysyy lämpimänä. Hikoilu kuuluu treeniin eikä mielestäni kuumuus tai hikoilu voi olla syynä pitkähihaiselle treenaamiseen tai treenaamattomuuteen. :sweat::thumbs:
Pitkähihaista paitaa lähes aina jopa jalkatreeneissäkin ei meikäläisellä näe t-paitaa. Pitkähihasella säilyy lämpö ja pumppi paremmin. Muutenkin ei nää sitä kuinka laiha sitä oikeasti on, ei sitä itseään sentään aivan epätoivon tilaan viitsi laittaa kun pitäisi enkkoja rikkoa. :D
Aluksi treenaan pitkähihainen päällä ja sitten kun on tarpeeksi hiki, niin treenaan t-paidalla.
Hermione
12.10.2007, 18:22
Riippuu ihan vuodenajasta. Nyt syksyllä ilmojen viiletessä on salille mennessä jo niin kylmä, että on kiva laittaa päälle pitkähihainen. Kesähelteillä treenatessa asia on vähän eri, etenkin jos ilmastointi salilla ei ihan täysin pelitä.:)
Tank-toppi ja verkkarit ollu jo lähes kymmenen vuotta varusteina...
Sortseja en o koskaan ymmärtäny?! mielestäni hieman huvittavan näköistä.. :lol:
Enkä osaa käyttää pitkähihasta tai edes lyhythihasta paitaa reeneis, tulee koko aika fiilis et hihat on tiellä tai et paita kiristää! ..juu korvien välistähän se varmaan on kiinni...
Puhumattakaan siitä et pitkähihasel meinaa taju lähteä! Meikäläinen muutenki hikoaa ku sika.. :sweat: ..vuodenajasta riippumatta...
Talvella jalkatreeneis saattaa olla pikähihanen paita pääl, mut yleensä se tank-toppi on meikäläisen valinta...
Raksa-Pena
15.10.2007, 08:14
Shortsit ja t-paita/hihaton aina. Nämäkin yleensä jotain teknistä värkkiä. Soija lentää kesät talvet eikä reenaamisesta tule mitään jos pukee enempi..vaikka syytä olis :D
Jo nyt on käsipyyhe hiestä märkä reenin jälkeen :hmm:
Mistä käytte ostamassa järkevän hintaset t-paidat salille? Yhdestä kaupasta löysin ihan hyviä fruit of the loomin paitoja 3kpl 5e, mutta kokoja ei sitten ollutkaan.
battleaxe
16.10.2007, 21:48
Reenin alku huppari päällä ja sit kun alkaa lämpöä olla, niin pelkällä t-paidalla
MassFuture
02.04.2008, 12:49
Kunnes tulee hemmetin kuuma otan pitkähihaisen pois ja sittenpä t-paidalla.. jalkatreenissä koko ajan ja selkäpäivänä SJMV: n aikana.
Pitkähihainen t-paita, t-paita, college, pitkät kalsarit ja salihousut.:rock: Tosin college häviää monesti sarjojen ajaksi.
Mistä käytte ostamassa järkevän hintaset t-paidat salille? Yhdestä kaupasta löysin ihan hyviä fruit of the loomin paitoja 3kpl 5e, mutta kokoja ei sitten ollutkaan.
Stadiumilta löytyy törkee halpoja t-paitoja ja ihan laadukkaita.
T-paita+reilun kokoiset salihousut. Kun pari kuukautta sitten kokeilin muutaman reenin pitkähihaisella, tuntui että kuolen lämpöhalvaukseen.
wnb-Arska
02.04.2008, 22:59
Käytännössä aina pitkähihainen ja collegehousut. Tosin välillä kierron lopulla tulee väännettyä hihattomassa, mutta se on lähinnä masentavaa kun kaikki muut ovat isompia ja tulee deivid- olo.:lol:
Rautateemu
02.04.2008, 23:42
Tank-toppi ja verkkarit ollu jo lähes kymmenen vuotta varusteina...
Sortseja en o koskaan ymmärtäny?! mielestäni hieman huvittavan näköistä.. :lol:
Jos joku kyykkää shortsit jalassa 300, niin varmaan menet sanomaan hänelle, että "olet huvittavan näköinen" (tai se saattaa jäädä viimeiseksi kerraksi:p). Monet kivitalon kokoiset ja 2-3x keskimääräistä klassikkipodaria vahvemmat voimanostajat kyykkäävät shortsit jalassa leveällä asennolla. Leveämpi asento kun ei ota yleensä polviin.
Mulla on monesti lihaskunnoissa ja yläkropan treeneissä vähän pidemmät shortsit tai 3/4 housut, sopivasti kiertää ilma eikä tunnu pallit niin pahasti hautuvan.
Artemis_
03.04.2008, 00:13
Jalkatreenit lyhythihasessa ja muut treenit pitkähihanen päällä.
Shortseissa en oo ainakaan vielä kehdannut treenata karvajalkojeni takia :lol:
Kyykkypaikan ja smithin lähistöllä ilmastointi on sen verran navakka, että kyykkäillessä ja suorin jaloin maasta vedellessä kolleke on tarpeen.
jukkis_79
03.04.2008, 09:20
Lähes aina hihattomassa koska sali on tuskastuttavan kuuma. Toki pitkähihainen päällä niin pitkään kuin mahdollista
Mä treenaan lähes aina pitkähihaisessa, paljon mukavampaa, pysyy hyvin lämmin päällä, vaikka juuttuisikin jonkun kanssa suustaan kiinni :D ja ovat yleensäkin paljon miellyttävämpiä kuin lyhyt hihaiset puserot.
Ja toisekseen oon niin paksussa kunnossa, ettei pysty millään napapaidalla treenaamaan, kun joutuu koko ajan kiskomaan paitaa alas.
Housuissa valikoima on hieman laajempi, mut kyllä talvella on aina pitkälahkeiset housut.
T-paidalla mennään, paitsi noin parin kolmen kuukauden välein tulee joku yläkropan pumppireeni vedettyä hihattomassa, niin näkee että miltä rhp-akseli näyttä pumpissa :)
teepaita päällä. Mut joskus meinää tulla kylmä ku salil on joka seinäl jonkilainen puhallin mua jäädyttämässä.
Kesähelteellä ja ehkä jalkareenin loppupuolella t-paita päällä. Muuten aina collegepusero päällä.
T-paidalla treenaan salin kuumuudesta johtuen.
T-paita. Pitkähihanen tuntuu "kömpelöltä".
Rautateemu
04.04.2008, 14:28
Nyt välillä on sellainen fiilis, että kolleke tai t-paita vois nostaa mun puolesta ne painot ku painaa niin saakutisti..
Salilla jossa käyn, niin sieltä ei löydy ilmastointia. Silti vetelen pitkähihasessa.
Aikasta vähän on tullut mimmien vastauksia. Ois ihan mielenkiintoista lukea enemmänkin, et plikat huhuu! ;).
No kuitenkin mä treenaan lähestulkoon aina pitkähihaisella paidalla (gollege/huppari/tms.) ja pitkillä housuilla (verkkarit on ihan jees). Aikansa tuli jumppailtua kireimmissä vaatteissa mut tuntuu sopivan paremmin mulle toi vähän väljempi (ehkä sit lähempänä kisakuntoa kehtais jopa käyttää paljastavampia). Eipähän mee keskittyminen mihinkään muuhun ku ite asiaan...
Illiskuutti
08.04.2008, 20:28
Minä treenaan yleensä lyhythihaisella paidalla. Ihan hihattomalla en kauheasti tykkää treenaa, joskin joskus treenan, kun ei ole niin kuuma..:D Housut on aina pitkät ja suht tiukat. Shortsit, huh huh..:sweat:
Mulla tulee yleensä treenattua topilla tai t-paidalla, treenin alkupuolella saattaa olla pitkä paita päällä. En tykkää hikoilla pitkä (paksu) paita päällä, tulee ahdistava olo. Pitkähihainen t-paita vielä menee.
Pidän pitkähihaista, jos vähänkin on vetoa tai muuten tuntuu, ettei nyt hikoile sitä paitaa likomäräksi. Yleensä jalkatreenissä pidän alussa etukyykyn ajan (pehmentää tangon painautumista olkapäihin) ja heitän sitten pois, yläkroppatreenissä sitten ehkä nopeammin, kun tulee lämmin.
treenaan AINA joko t-paidassa tai hihattomalla topilla + pitkillä housilla- kesällä capreilla/shortseilla..hikoilen aivan hulluna- harva muu päästää lävitseen sellaista nestemäärää kuin minä:lol:
(aika noloa usein..:hmm:)
Rautateemu
09.04.2008, 00:09
treenaan AINA joko t-paidassa tai hihattomalla topilla + pitkillä housilla- kesällä capreilla/shortseilla..hikoilen aivan hulluna- harva muu päästää lävitseen sellaista nestemäärää kuin minä:lol:
(aika noloa usein..:hmm:)
No hoh hoijaa, yksikään nainen ei hikoile kuten minä:sweat:
CookieMaster
12.04.2008, 22:18
Yleensä tulee vedettyä pitkähihasella, vaikka salilla ei ole ilmastointii. Joskus on kyllä pakko treenata T-paidalla, kun taju meinaa lähtee :D. (Se on btw tapahtunu kerran.)
Joskus salilla tuntuu olevan kamala pakkanen niin on pakko pitää kerrastot päällä, mutta tykkään enemmän treenata kevyissä vaatteissa. Tosin monesti on kiva piiloutua katseilta ison hupparin alle jos on liikaa porukkaa katsomassa. (Huom. Mie treenaan varuskuntasalilla) Iso porukka tarkoittaa toisaalta usein sitä, että sali on ku sauna joten siinä voi sitten ahdistua paksujen vaatteiden alle kuumuuteen tai sitten ahdistua töllötyksesä ja pikkutopeista. Mitään siltä väliltähän ei tietenkään oo keksitty..:)
Treenistä riippumatta kyllä se aina lähtee käyntii pitkähihaisella, mutta tulee jo parin liikkeen jälkeen riisuttua kun alkaa tuntumaan tarpeeksi lämpimältä.
On tullut kokeiltua tuota 3-kerros pukeutumistakin mikä on ihan ok kans joskus.
-Alkulämmittelyssä Pitkähihasessa
-Parissa ekassa liikkeessä T-paidassa
-Lopputreenissä ihan naru paidassa
Nyt kisadietin lopulla tank-top, t-paita ja kaksi pitkähihaista päällekkäin. huhhuh. :sweat: normaalisti pitkähihainen päällä kun on niin kylmä sali.:D
Nyt kisadietin lopulla tank-top, t-paita ja kaksi pitkähihaista päällekkäin. huhhuh. :sweat: normaalisti pitkähihainen päällä kun on niin kylmä sali.:D
Okeih... Eiks tuolla 2 pitkähihasella tuu jo vähän turhan kuuma? Kiinnostais kans tietää, et miks kisadietillä pitäs pukeutuu eritaval ku offilla? :)
Rupesin vaan ajattelemaan, et eiks dietillä kannattais pukeutuu vähä vähemmil vaatteil ku muuten kun sillonhan just keho kuluttaa enemmän omaa energiaa lämmittämiseen..?
Rautateemu
15.04.2008, 13:16
Okeih... Eiks tuolla 2 pitkähihasella tuu jo vähän turhan kuuma? Kiinnostais kans tietää, et miks kisadietillä pitäs pukeutuu eritaval ku offilla? :)
Rupesin vaan ajattelemaan, et eiks dietillä kannattais pukeutuu vähä vähemmil vaatteil ku muuten kun sillonhan just keho kuluttaa enemmän omaa energiaa lämmittämiseen..?
Kato silloin voi niiku olla kylmä, ja paree ettei mikään paikka poksahda.
Mun ei tarttenu pitää pitkähihaisia juurikaan, ei ollu treenatessa kylmä kisadieetilläkään.
Mä yleensä treenaan topilla tai t-paidalla. Aluksi saattaa olla pitkähihainen, jos ei ole muutoin tarpeeksi lämmin. Joskus saatan heittää myös lopputreenistä pitkähihaisen ylle, jotta lihakset pysyisivätkin lämpiminä. Housut pitkät. Kuitenkin kesäisin ilmanvaihto salilla on aika surkea, niin silloin yllä lyhyet shortsit ja toppi.
Itse treenan t-paita päällä puhtaasti siitä syystä, että sali jossa käyn on yleensä todella kuuma ja olen varma että uisin hiessä pitkähihainen päällä.
EatFetus
08.05.2008, 20:37
T-paita tai hiaton. Tarpeeks kuuma tulee noinkin, saatika sitten joku huppari päällä:sweat:
CookieMaster
09.05.2008, 23:36
Kyllähän kaikkien pitäs tietää, että pukeutuminen menee tehtävän liikkeen mukaan, siten mikä näyttää coolilta.
- Jos tekee penkkiä tai kyykkyä, on hienon näköstä keskittyä sarjaan vihasella ilmeellä huppu päässä.
- Kaikki hauis ja ojentajaliikkeet pitää tehdä hihattomalla, että voi itte seurata kuinka hauis tai ojentaja supistuu, ja tietty kaikki salilla olijat voi olla kateellisia sun haballe. (huom. haban on parempi olla sitten iso, muuten se aiheuttaa vain naurua) :D
- Ja tietty ristikkäistalja tehdään aina ilman paitaa, niinhän ne ammattilaisetkin tekee treenivideoissaan, eli se on osa liikkeen suoritustekniikkaa. :lol:
Rautateemu
10.05.2008, 01:56
Mä vastaan edelleenkin et treenaan niillä lihaksilla, tai siis kroppaa liikuttamalla;). Siis oikeesti, kuka välittää, jos ei ilman paitaa treenaa ja ärjy samalla sekä haise hielle 10 metrin päähän. Siis ihan sama. Joku 18 vee jannu vois mennä Bull Mentulalle sanomaan et "laita nyt hyvä ihme pitkähihainen päälle, ettei paikat revähdä, kato saattaa lihaksetkin kasvaa paremmin":rolleyes:. Jos joku kyykkää vaikka lyhyet spandexit päällä 300, niin en kyllä mee valittamaan.
Kyllähän kaikkien pitäs tietää, että pukeutuminen menee tehtävän liikkeen mukaan, siten mikä näyttää coolilta.
- Jos tekee penkkiä tai kyykkyä, on hienon näköstä keskittyä sarjaan vihasella ilmeellä huppu päässä.
- Kaikki hauis ja ojentajaliikkeet pitää tehdä hihattomalla, että voi itte seurata kuinka hauis tai ojentaja supistuu, ja tietty kaikki salilla olijat voi olla kateellisia sun haballe. (huom. haban on parempi olla sitten iso, muuten se aiheuttaa vain naurua) :D
- Ja tietty ristikkäistalja tehdään aina ilman paitaa, niinhän ne ammattilaisetkin tekee treenivideoissaan, eli se on osa liikkeen suoritustekniikkaa. :lol:
Tuo vika on kyl ihan paras :lol: .
huppari päällä kesät ja talvet.
Pitkähihaisella mave treenit. Tahtoo nahat kadota forkuista kun vetää vyön kera.
Yleensä aina pitkähihainen, jonka alla vielä hihaton paita. Ihan silloin tällöin tulee pidettyä t-paitaa esim. pitkien sarjojen jalkatreeneissä, joissa hiki virtaa jo muutenkin ihan kiitettävästi. Kesän tullessa pitänee ostaa muutamat mahd. ohutta kangasta olevat pitkähihaiset, ettei lämpöhalvaus pääse yllättämään :o
Rautateemu
20.05.2008, 12:24
Yleensä aina pitkähihainen, jonka alla vielä hihaton paita. Ihan silloin tällöin tulee pidettyä t-paitaa esim. pitkien sarjojen jalkatreeneissä, joissa hiki virtaa jo muutenkin ihan kiitettävästi. Kesän tullessa pitänee ostaa muutamat mahd. ohutta kangasta olevat pitkähihaiset, ettei lämpöhalvaus pääse yllättämään :o
Jotain mikrokuitupaitaa kantsii miettiä. Poistaa turhan hien.
Itse käytän pitkähihaista, koska minulle ei tule tarpeeksi lämmin jos treenaan t-paidalla..:hmm: Johtuisko se sitten, salin lämpötilasta.:)
Pekkaniska
23.05.2008, 15:18
Itse käytän pitkähihaista, koska minulle ei tule tarpeeksi lämmin jos treenaan t-paidalla..:hmm: Johtuisko se sitten, salin lämpötilasta.:)
Itsellä taas tulee niin kuuma ettei mitään toivoa treenata pitkähihaisella. Johan siinä tulee niin huono olokin että jäisi treenit kesken.
Itsellä taas tulee niin kuuma ettei mitään toivoa treenata pitkähihaisella. Johan siinä tulee niin huono olokin että jäisi treenit kesken.
Saatat olla "lämmin verinen ihminen"!:) jos ite otan t-paidalle niin sarjan välisenä taukona kerkiää tulla aika kylmä..:o
Rautateemu
24.05.2008, 10:40
Saatat olla "lämmin verinen ihminen"!:) jos ite otan t-paidalle niin sarjan välisenä taukona kerkiää tulla aika kylmä..:o
Tai sulla on liian pitkät tauot.
Tai sulla on liian pitkät tauot.
30-60sek. Niin ei se kovin pitkä tauko ole.:) Johtuisko se sitte siitä, salin lämpötilasta.:confused:
Rautateemu
28.05.2008, 01:43
30-60sek. Niin ei se kovin pitkä tauko ole.:) Johtuisko se sitte siitä, salin lämpötilasta.:confused:
No jos pakkasessa treenaa.. tai on muuten vaan helposti kylmästä kärsivä.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.